Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki! İl il bayram namazı saatleri CHP'de iftar kavgası! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 684 kez okundu.

İşte sayısı en fazla azalan meslek!27 Temmuz 2014 17:54
Bakan Hayati Yazıcı, yılın ilk 6 ayında sayısı en fazla azalan mesleğin "plak, bant, video, DVD kayıt, kiralama ve satıcılığı" olduğunu bildirdi.
Mavi bayrakta dünya 3.'sü olduk27 Temmuz 2014 14:39
Mavi Bayraklı plaj ve marina sayısının her geçen yıl arttığı Türkiye’nin bu başarısı 2014 yılında da devam etti.
YHT'nin ilk seferlerine yoğun ilgi27 Temmuz 2014 13:22
Açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı YHT'nin seferleri Ankara-İstanbul arasında ile karşılıklı olarak başladı.
TÜBİTAK'tan müthiş buluş27 Temmuz 2014 13:02
TÜBİTAK'ın geliştirdiği sistem F-16'ları radarlardan gizleyecek
Alman devi Türkiye`ye geri dönüyor27 Temmuz 2014 12:53
Yapı marketleri sektöründe tutunamayıp geçen yıl çıkma kararı alan Praktiker, Türkiye’ye geri dönüyor.
Kart gitti, bayram alışverişi bitti27 Temmuz 2014 12:21
Bu yıl Ramazan Bayramı öncesi harcamalar ciddi anlamda düştü.
'Vergini öde öyle gel' dönemi sona erecek27 Temmuz 2014 11:54
Havalimanları, araç muayene istasyonları ve tapu müdürlüklerine ödeme terminalleri kuracak bu sayede 'Vergini öde, gel' dönemi sona erecek
Ordulular Gazze’yi kardeş şehir ilan etti27 Temmuz 2014 01:37
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Gazze’yi kardeş şehir ilan ettiklerini söyledi.
Zeybekci'den cari açıkla ilgili flaş öngörü27 Temmuz 2014 00:29
Ekonomi Bakanı Zeybekci, 2014 yılı sonunda Türkiye'nin cari açığının yüzde oranlarında önemli değişiklikler olacağını açıkladı.
Facebook'tan "uçan" rakamlar!26 Temmuz 2014 20:29
Siz ne yapıyorsunuz bilemeyiz ama bu kadar insan, Facebook'a girmek için PC'lerine hiç dokunmuyor!
İkinci el otomobilde beklenen hareketlilik yok26 Temmuz 2014 12:59
Galericiler, ikinci el oto satışında geçmiş bayramları adeta mumla arıyor.
Bakan Yazıcı: Vatandaş alacağını tahsil etti26 Temmuz 2014 12:58
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, "Hal hakemlerinini yapısını değiştirip vatandaşı memnun ettik." dedi.
Rusya ve ABD'den paralel kıskaç
Erdoğan: Bedelli askerlik gündeme gelebilir!
Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki!
İsrail tüm dünyayı kandırdı
İl il bayram namazı saatleri
Erdoğan, son anketin sonuçlarını açıkladı!
Paralel örgütten MHP'li vekile şantaj!
CHP'de iftar kavgası!
Türk F-16'lar havalandı!
Köşk seçimleri için 100’ün üzerinde ülke davet edildi!
Şanlıurfa'ya Rumen forvet!
Bayramda hava nasıl olacak?
Genç kürekçilerden önemli başarı!
Ülker dev firmayı satın alıyor
Bayramda bol bol su tüketin!
Prandelli: Saygıdan dolayı oruç tuttum
Halep'te varil bombalı saldırı: 15 ölü
Yonca Evcimik'ten 'Gezi' provokasyonu itirafı: Hepsi sarhoştu!
Dilmen'in ağabeyi, kalp krizi geçirdi
CHP'li Belediye Suriyelileri ilçe dışına attı!
Mehmet Görmez'den bayram tavsiyesi
Marsel İlhan Kazakistan'da ikinci oldu
Çağla Büyükakçay finalde kaybetti
ABD F-16'ları harekete geçti
'O savcı Başbakan'ı tehdit etti'
Tour de France şampiyonu belli oldu!
Şahin: Dünya vahşeti zevkle izliyor
Cimbom rahat kazandı!
Romanya'yı dize getirdik
Soylu: Bu hayırlı bir vakadır
Brüksel'de 5 bin kişi İsrail'i protesto etti
Demirtaş, defalarca aynı hataya düştü
Fırat Nehri bir can daha aldı
Paralel örgütten Hz Muhammed'e (SAV) büyük saygısızlık!
Almanya Dışişleri Bakanı'ndan Ramazan Bayramı mesajı
Mancini ile Prandelli buluştu
Mısır'da 98 kişiye tahliye
TEM otoyolunda yoğunluk azaldı
6 Polisin sorgusu tamamlandı
Çöpte bulundu, adı Bayram oldu
Yavru vatan bayrama hazır
Golf Şampiyonası'nda çifte şampiyonluk!
G.Saray M.City'nin defans oyuncuyla anlaşmak üzere
Yük treni raydan çıktı
20 kilometreyi aşkın araç kuyrukları oluştu
Netanyahu'dan Hamas'ın ateşkes teklifine ret
1500 kişi CHP'den AK Parti'ye geçti
İşte Demirtaş için bağışlanan son rakam
Feci kazada hayatını kaybedenler defnedildi
İl il Bayram namazı saatleri
Süper Lig'de bir flaş transfer daha!
113 bin 316 aile IŞİD yüzünden göç etti
Otobüs yangını ile ilgili ilk açıklama geldi
Kapıkule'de "bayram" yoğunluğu
Marsel İlhan Kazakistan'da ikinci oldu
İsrail'in saldırıları Hollanda'da kınandı
7 saat uyumak mı, 8 saat uyumak mı daha iyi?
Çağla Büyükakçay finalde kaybetti
Ricciardo Macaristan'da zirvede
Fatih Erbakan'dan Köşk açıklaması!
Ünal Aysal'dan Enes Kuşçu'ya tebrik
Suriye'de korkunç infaz!
İşte sayısı en fazla azalan meslek!
F-16'lar sınıra gönderildi
Şemdinli'den ilk kez bir hakim çıkıyor
Davutoğlu: Gerekirse Gazze'ye havadan...
Bayram trafiğinde 3 günlük kaza bilançosu: 41 ölü, 266 yaralı