Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Böylesi hiç olmamıştı! Erdoğan'dan ABD'de yoğun mesai İngilizler'den Mesut'a büyük övgü Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 691 kez okundu.

Yeni 10 Euro tedavüle giriyor21 Eylül 2014 18:20
1 Ocak 2002'de AB ülkelerinde tedavüle giren ‘Euro’ para birimi, 12 yıl sonra piyasaya yeni banknot çıkarmak zorunda kaldı.
1 liranın altında ekmek satan fırınlar yandı21 Eylül 2014 15:33
İllere göre belirlenen ekmek fiyatlarının altında satış yapan fırınlara yüklü miktarda tazminat ve ruhsat iptali cezası verilecek.
'Türkiye bir merkez olabilir'21 Eylül 2014 12:57
Frankfurt Finans Merkezi Başkanı Hubertus Vath, Türkiye'nin tüm doğru adımları attığını ve bir merkez haline dönüşebileceğini söyledi.
Fiyatı 9 ayda tam yüzde 216 arttı21 Eylül 2014 12:02
Yılbaşından bu yana en çok zamlanan ürün olan limondaki fiyat artışı yüzde 216'yı buldu.
Bakan müjdeyi verdi: Teşvikler geliyor!21 Eylül 2014 11:35
Maliye Bakanlığı cari açığı azaltmak için düğmeye basıyor. Enerji ile bağlantısı olan tüm alanlara teşvikler geliyor.
Yenilenebilir enerji teknisyeni yetiştirilecek21 Eylül 2014 11:34
Karabük Üniversitesi, Avrupa Birliğinde geçerliliği olan sertifikalı yenilenebilir enerji teknisyeni yetiştirecek.
Emekliye güzel haber! O kesinti kalkıyor21 Eylül 2014 09:08
Çalışan ve işyeri olan emeklinin maaşlarındaki yüzde 15'lik kesinti kalkıyor.
Kandıra'da 7 bin kişiye iş imkanı20 Eylül 2014 15:19
Kandıra’ya 7 bin kişilik yeni istihdam sağlayacak Türkiye’nin ilk gıda organize sanayi bölgesi kuruluyor.
Tapu işlemlerinde yenilik20 Eylül 2014 14:54
Tapu işlemleri için çağrı merkezi aranarak, önceden randevu alınabilecek.
Üçüncü nesil KIA Sorento20 Eylül 2014 14:26
Yeni KIA Optima T-Hybrid fuar otomobili yenilikçi yeni hafif hibrid motorun yeteneklerini sergiliyor
45 Milyar dolarlık imza20 Eylül 2014 13:51
Azerbaycan'da, Güney Kafkas Doğalgaz Boru Hattı'nın temel atma töreni düzenlendi.
2. el otomobildeki durgunluğun sebebi ne?20 Eylül 2014 11:24
Yazın başında hareketli günler geçiren ikinci el otomobil piyasası Kurban Bayramı'na rağmen tatil sezonunun bitmesiyle durgunluğa girdi.
G.Antepsporlu isimden şok iddia!
Böylesi hiç olmamıştı!
Flaş sözler: Esas oğlanlar, üvey çocuklar