Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt! Gazeteciler 'çözüme destek' kampanyası başlatıyor! Ve Peşmerge Kobani'ye geçti! Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 698 kez okundu.

Kipa 22. yaşını sürprizlerle kutluyor30 Ekim 2014 13:12
Türkiye’nin önde gelen perakende zinciri Kipa, 22. yaşını kutlarken müşterilerinin sadakatini karşılıksız bırakmıyor ve cazip kampanyalar ile keyifli alışveriş deneyimi ile sürprizler sunuyor.
GROHE'den yenileme kampanyası30 Ekim 2014 13:11
GROHE’nin 1 Eylül - 31 Aralık tarihleri arasında sürecek kampanyası banyosunu yenilemek isteyenler için mükemmel fırsat sunuyor.
Tüketicilerin güveni Ekim'de azaldı30 Ekim 2014 12:39
Tüketici güven endeksi, ekimde bir önceki aya göre yüzde 4,9 azaldı. Eylülde 74 olan endeks, ekimde 70,3 değerine düştü.
Merkez'in ilk hedefi enflasyon30 Ekim 2014 12:02
Ekonomi yönetiminin OVP'de önceliği enflasyonla mücadeleye vermesi, TCMB'nin son 2 PPK toplantısında faiz oranlarında değişikliğe gitmemesi izlediği likidite politikası enflasyonla mücadele konusundaki kararlılığını gösterdi.
Fed musluğu kıstı, doların ateşi çıktı30 Ekim 2014 10:45
ABD Merkez Bankası (Fed), parasal genişlemeye son verdi; doların ateşi yükseldi.
EPDK'dan ceza yağmuru30 Ekim 2014 10:32
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren 24 şirkete çeşitli gerekçelerle 25 milyon 869 bin lira ceza verdi.
Enerji aktörleri Roma’da buluştu30 Ekim 2014 10:28
Uluslararası Enerji Ekonomisi Birliği (IAEE) 14. Avrupa Konferansı Roma’da başladı. Üç gün sürecek konferansın ilk gününde Avrupa Komisyonu’nun 2011 yılı sonunda kabul ettiği “2050 Enerji Yol Haritası” masaya yatırıldı.
Dev proje ihaleye çıkıyor!30 Ekim 2014 10:16
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi bağlantı yolları dahil Kurtköy-Akyazı kesimi ile Kınalı-Odayeri kesiminin yapım, işletim ve devrine ilişkin ihaleler, 6 Mart 2015'te yapılacak.
Dolar ne kadar?30 Ekim 2014 10:15
İstanbul serbest piyasada dolar 2,2220, avro 2,8010 liradan güne başladı.
Borsa düşüşle başladı30 Ekim 2014 10:10
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi güne 119,20 puanlık düşüşle 79.469,87 puandan başladı.
Borsa güne düşüşle başladı30 Ekim 2014 10:09
Borsa güne yüzde 0,15 düşüşle başladı.
Başkasının kirasıyla ayda 51 bin TL kazan!30 Ekim 2014 08:00
Maliye istatistiklerine göre Türkiye’de ilginç ve kârlı yeni işler dikkat çekiyor. Başkasının kirasını toplama en ilginçlerinden biri.
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir
Kurt Seyit ve Şura dizisi bitti!
Coronaya bir kurban daha
7. Erciyes Film Festivali başladı
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı
Mihraç Ural'ın sağ kolu öldürüldü!
Fazla süt içmek öldürüyor
"Zincirbozan" hayvanlara otlak oldu