Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Esed bir Türkiyeliyi daha şehit etti Prim borcu olanlar dikkat! Erdoğan'dan sürpriz görüşme Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 725 kez okundu.

Atlasjet'in ismi değişti30 Ocak 2015 21:01
Atlasjet faaliyetlerini AtlasGlobal markası ile sürdürecek.
Borsa günü yükselişle tamamladı30 Ocak 2015 20:14
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günü önceki kapanışa göre 388,04 puanlık yükselişle 88.945,82 puandan tamamladı.
Borsa günü yükselişle tamamladı30 Ocak 2015 18:04
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günü önceki kapanışa göre 388,04 puanlık yükselişle 88.945,82 puandan tamamladı.
MB: Doların hareketi faiz indirimiyle uyumlu değil30 Ocak 2015 17:44
Merkez Bankası, "Yakın dönemde gözlediğimiz piyasa hareketleri TCMB'nin öngördüğü faiz indirim sürecinin temkin düzeyiyle uyumlu değildir" açıklamasında bulundu.
TL'nin ihracatta kullanımı yüzde 25 arttı30 Ocak 2015 16:24
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türk Lirası'nın (TL) ihracat işlemlerinde kullanımı 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 25 arttı.
Fındık rekor kırdı30 Ocak 2015 16:05
Ordu'da sezon başı 10 liradan alıcı bulan kabuklu fındığın kilogramı, serbest piyasada 20 liraya kadar çıktı.
Yaş üzümde rekor kırıldı30 Ocak 2015 15:58
250 bin ton üzerinde yaş üzüm ihraç eden Manisa'da kuru üzüm ihracatında düşüş yaşandı
ihracatta TL kullanımı yüzde 25 arttı30 Ocak 2015 15:30
Türk Lirası'nın ihracat işlemlerinde kullanımı 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 25 arttı.
Doları tutabilene aşk olsun!30 Ocak 2015 15:14
Dolardaki hızlı yükseliş sürüyor, rekor üstüne rekor kırıyor. Gün içinde 2,43 TL seviyesini gören dolar şu sıralar 2,4410 ile rekorunu tazeledi.
Rusya faiz oranlarını indirdi30 Ocak 2015 14:42
Rusya Merkez Bankası politika faizini 200 baz puan düşürerek yüzde 17'den yüzde 15'e indirdi.
İşte prim borçlarında son tarih30 Ocak 2015 14:28
Kamuoyunda Torba Yasa olarak adlandırılan 6552 Sayılı Kanun kapsamında 1 Ekim 2014 tarihinde başlatılan prim borçlarını yapılandırma başvuru süresi, işveren ve sigortalı borçları için 2 Şubat 2015 tarihinde sona erecek.
Hamsi cep yakıyor30 Ocak 2015 14:28
Kar yağışı ve soğuk hava nedeniyle balıkçılar denize açılmayınca balık fiyatları el yakmaya başladı ve Eskişehir’de hamsinin kilosu 12 liraya yükseldi.
Esed bir Türkiyeliyi daha şehit etti
F.Bahçe Ülker'den kritik galibiyet
Bu devlet ırkçılığının göstergesidir
Almanya ırkçılığı lanetledi
Yanal: Sıkıntılı bir galibiyet aldık
Lübnan'da "Mevlana ve Tasavvuf Gecesi"
Sebze ve meyvelerdeki parafin tehlikesi!
Peşmerge ağır kayıplar verdi!
AK Parti binası önünde şüpheli paket paniği
Mısır'da güvenlik güçleri bir kişiyi öldürdü!