Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme! Hamas, İsrail F16'sını vurdu! Sakaryalı belediyeden İsrail'e boykot! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 683 kez okundu.

İki otomobil üreticisinden dev anlaşma!22 Temmuz 2014 21:57
İtalyan otomobil üreticisi Fiat ile Renault, hafif ticari araç üretimi için anlaşma imzaladı.
Dolar avro karşısında zirve yaptı22 Temmuz 2014 21:51
Doları avro karşısında son 8 ayın zirvesine çıktı
İkinci el konut satışında rekor artış22 Temmuz 2014 20:39
ABD’de ikinci el konut satışları haziranda 5,04 milyon adet ile 4,99 milyon olan beklentilerin üstünde gerçekleşti.
Borsa yükselişle kapattı22 Temmuz 2014 18:08
Borsa İstanbul ikinci seansı yüzde 0,32 artışla 82 bin 530 puandan tamamladı.
İhracat Temmuz'da yüzde 10 arttı22 Temmuz 2014 17:48
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Irak ve diğer çevre pazarlarda yaşanan sorunlara rağmen, Temmuz ayında ihracatın yüzde 9.7 artttığını söyledi.
Serbest piyasada döviz fiyatları22 Temmuz 2014 17:21
İstanbul serbest piyasada dolar 2,1110, avro 2,8480 liradan günü kapattı.
SPK'dan Borsa İstanbul açıklaması22 Temmuz 2014 17:13
SPK, "Tekrarlanmamasını arzu ettiğimiz problemin nedenine ve alınması gereken tedbirlere ilişkin hem Borsa hem de SPK tarafından gerekli incelemeler başlatılmıştır" açıklamasını yaptı.
Bamya "altın" yılını yaşıyor22 Temmuz 2014 15:16
İncir, pamuk, zeytin ve kestanesiyle ünlü Aydın'ın, lezzetiyle ünlü diğer bir tarım ürünü olan bamyanın tarlada 3, pazarda ise 5 liradan alıcı bulması, üreticinin yüzünü güldürdü.
TÜİK'ten işsizlik verilerine ilişkin açıklama22 Temmuz 2014 13:24
Türkiye İstatistik Kurumu nisan ayı işsizlik ve istihdam rakamlarında "karartma" yapıldığına ilişkin haberlerin "asılsız ve bilgiden yoksun" olduğunu bildirdi.
IKBY petrol parasının tamamını alacak22 Temmuz 2014 13:20
Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Maliye Bakanı Rebaz Muhammet, Türkiye üzerinden ihraç ettikleri petrol parasının tamamını bütçelerine aktaracaklarını bildirdi.
14 milyar dolardan fazla kaybettiler22 Temmuz 2014 12:39
Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik tavrı nedeniyle karşı karşıya kaldığı ekonomik yaptırımlar, ülkenin en zengin işadamlarının milyarlarca dolar kaybetmesine neden oldu.
500 milyonluk bayram şekeri22 Temmuz 2014 12:37
Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Kadiroğlu, bayramda hediyelik şekerleme sektörünün büyüklüğünün 500 milyon liraya yaklaştığını söyledi
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası
Melo'dan taraftara duygusal mesaj
112 yıllık kulüp artık tarih oldu
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı
Türk spor dünyasının acı kaybı