Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu: Kriz fırsatçılarına göz açtırmayacağız! Dünya devinden şok Türkiye kararı! F.Bahçe'ye büyük müjde! Ömer AltaşParalel devlet adamları
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 692 kez okundu.

Levi's Türkiye'den şok karar!30 Eylül 2014 17:11
Levi’s ve Dockers markaları ile üretim yapan Levi Strauss'dan kritik bir açıklama geldi. Şirketten yapılan yazılı açıklamada Çorlu'daki üretim tesislerini bugün itibari ile kapattığını açıkladı.
Şimşek: En ucuz doğalgaz Türkiye'de30 Eylül 2014 16:51
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Avrupa'da en ucuz doğalgazın Türkiye'de olduğunu bildirdi.
Bank Asya'ya bir şok daha!30 Eylül 2014 15:52
Gözaltı Pazarı'nda işlem görmeye başlayan Bank Asya payları yüzde 11,45 düşüşle taban fiyat olan 0,85 TL'ye geriledi.
3 ton talep geldi yalnız 1 ton üretildi30 Eylül 2014 15:45
Rize’nin İkizdere İlçesi’nin 2 bin 300 rakımlı Ballıköy Köyü’nde üretilen 1 ton Anzer balı tahlil için Hacettepe Üniversitesi’ne gönderildi.
Çeyrek altın ne kadar oldu?30 Eylül 2014 15:30
Altın 9 ayın en düşüğüne indiAltın, ABD'de faizlerin yükseleceği beklentisinin doları güçlendirmesi ile birlikte dokuz ayın en düşük seviyesine indi.
Toptan enerji satış tarifesine onay30 Eylül 2014 15:28
TETAŞ, dağıtım şirketlerine ve Tedarik şirketlerine uygulanacak aktif elektrik enerjisi bedelini 18,03 kuruş/kilovatsaat olarak belirledi.
İnternetten alınan biletlere indirim30 Eylül 2014 15:21
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları, internetten alınan tren biletine yüzde 3 indirim uygulayacak.
"Esnafın yüzü güldü"30 Eylül 2014 15:09
Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifleri Birlikleri Merkez Birliği (TESKOMB) Başkanvekili Selahattin Hünü, Torba Yasa kapsamındaki borçların yapılandırılmasıyla esnafın yüzünün güldüğünü belirtti.
Türkiye en yüksek faiz oranına sahip 2. ülke30 Eylül 2014 14:42
Türkiye, yüzde 8,25 ile gelişmekte olan ülkeler arasında en yüksek politika faiz oranına sahip ikinci ülke konumunda bulunuyor.
ÖTV'siz ilk kıymetli taş takası yapıldı30 Eylül 2014 14:35
Borsa İstanbul Kıymetli Maden ve Taşlar Piyasası'nda ÖTV'siz ilk kıymetli taş takası yapıldı.
Afrika'nın parlayan ülkesi Svaziland30 Eylül 2014 14:16
Doğal güzellikleriyle yabancıların ilgi odağı olan Svaziland, son zamanlarda uluslararası yatırımcıların da gözdesi haline geldi
84 ülkeyi İstanbul'dan yönetiyor!30 Eylül 2014 14:10
Türkiye’de 50. yaşını kutlayan Coca-Cola tam 84 ülkeyi İstanbul ofisi üzerinden yönetiyor ve ekonomiye ciddi katkı sağlıyor.
Davutoğlu: Kriz fırsatçılarına göz açtırmayacağız!
Dünya devinden şok Türkiye kararı!
Twıtter'dan hakarete hapis cezası
F.Bahçe'nin Passolig anlaşması! İşte detaylar
UEFA'dan Hüseyin Göçek'e önemli görev
Ankara'da köpek dövüşü baskını
Gaziantep'te feci kaza: 3 ölü, 1 yaralı!
9. Cumhurbaşkanı Demirel, KKTC'de
Bakanlar Kurulu sonrası flaş açıklama
Şırnak'ta 5 terörist teslim oldu!
Sow: Düş kırıklığına uğradım
Tekerlekli sema gösterisi ayakta alkışlandı
Dışişleri'nden o ülkeye seyahat uyarısı!
Firar eden hükümlü 45 dakika sonra yakalandı
Kamyonun çarptığı 2 öğrenci yaralandı
Eskişehirspor'da Rizespor hazırlıkları
Hanefi Avcı: Kasetler İstanbul Emniyetinden
Vatandaşa Kurban Bayramı müjdesi!
Trabzonsporlu futbolcu emniyette ifade verdi!
Taraf ve Cumhuriyet'in haberi yine yalan çıktı!
Peygamberimizi rüyasında gördü eşsiz bir esere imza attı
AK Parti'den tezkere açıklaması!
F.Bahçe'ye büyük müjde!
Uludağ'da yılın ilk karı yağdı
Cadde ve sokakları köpük kapladı!
Ayı ile dostluğu izlenme rekorları kırıyor
Kesilen bacağını 290 bin TL'lik lamba yaptı!
İzinsiz gösteriye polis müdahalesi
AK Partili vekilden 'tezkere' açıklaması
Yola çıkacaklar dikkat!
Süper derbiye süper kadro
Anne adaylarına sonbahar uyarısı!
Komşu'da futbol terörü
Arda Turan Juventus'a meydan okudu!
Fenerbahçe'den E-Bilet açıklaması
Brezilya farklı kazanıp gruptan çıktı
Zidane sınıfta kaldı!
Rakiplerini çok fena eleştirdi!
MİT TIR'ları davası o mahkemede
Trabzonspor'da Yatabare sevinci
Yıkılan okullar onurılamıyor
Beşiktaş'ta Mustafa Pektemek sevinci
CHP olarak tavrımız çok net
C.Başkanı Erdoğan'a açılan o dava reddedildi
Irak'ta kafa karıştıran görüntü
Turistlere özel 'kimlik bileklik'
Bu biber büyük rağbet gördü
Eşini benzinle yakan kocaya 20 yıl hapis
Küçük kızın beyin ölümü gerçekleşti!
Levi's Türkiye'den şok karar!
"İsrailli yöneticilerin yargılanması" çağrısı
Balyoz'da da başa dönülüyor
ABD askeri Afganistan'da artık kalıcı
Metruk binada 164 molotofkokteyli bulundu
Siber suçluların yeni yöntemleri
Trabzonspor'da Yatabare sevinci
KDP'den Bağdadi hakkında yeni iddia!
'Fatih Terim döneminde G.Saray...'
Fenerbahçeli Sow: Bizim asıl sponsorumuz...
Galatasaray genç yıldıza kancayı taktı!
Windows 9 bu akşam geliyor!
Şimşek: En ucuz doğalgaz Türkiye'de
AKM'de "Kültür Söyleşileri" başlıyor
Wenger: Terim'den sonra G.Saray...
Uludağ'a yılın ilk karı yağdı
Bakanlar Kurulu toplantısı yeniden başladı