Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Tanju’ya ‘Caprice’ yaptı! Sedat Peker'den iddialı Erdoğan yorumu 4 eski bakan için karar günü Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 717 kez okundu.

ABD dampingi böyle kırıldı22 Aralık 2014 09:10
Yüksek vergi nedeniyle sıkıntı yaşayan Çinli firmalar ABD'ye Türkiye üzerinden giriyor. Geçen yıl İstanbul'da üretime başlayan CSUN da bu firmalardan biri. İstanbul'dan yola çıkan güneş panelleri "Made in Turkey" damgasıyla Amerika'da satışa sunuluyor. ABD'li Suntitiy firmasıyla anlaşan Çinli şirket, Carolina bölgesindeki güneş tarlasına ürün satmaya başladı.
2 milyon genci iş sahibi yapacak paket!22 Aralık 2014 08:07
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun açıklayacağı 3'üncü Dönüşüm Programı'yla iki milyon gence iş kapısı açılacak.
Körfez fonlarının yeni adresi Türkiye22 Aralık 2014 06:59
Rusya’daki gelişmeler tüm dünya ekonomilerini etkilerken Türkiye cazibe merkezi olma özelliğini sürdürüyor.
Turanlı: Beni devlet inceliyor sen kim oluyorsun?22 Aralık 2014 06:01
Taşyapı'nın patronu Emrullah Turanlı, paralel yapının şahsi hesaplarına girmesine ateş püskürdü.
Doğalgaz abonesine fatura müjdesi21 Aralık 2014 20:16
EPDK, 2015 yılı için doğalgazda konutların serbest tüketici limitini 100 binden 75 bin metreküpe düşürdü. Siteler talep birleştirerek istedikleri gaz şirketinden alım yapabilecek.
Çaykur bisküvi işine girecek21 Aralık 2014 14:59
Çaykur Genel Müdürü Sütlüoğlu, 2015'te "Bir zincir oluşturacağız. Burada bisküvi, çikolata ve dondurma da olacak.
4.7 milyar avro nasıl dağıtılacak?21 Aralık 2014 14:56
AB Bakanı Bozkır, Antalya'da yeni tahsis edilmiş 4,7 milyar avronun dağıtımıyla ilgili konuştu.
Taner Yıldız petrol fiyatlarıyla ilgili açıklamalarda bulundu21 Aralık 2014 12:46
Taner Yıldız, "Eğer uluslararası piyasada fiyatlarla alakalı bir düşüş olursa bu bütün vatandaşlarımıza da yansıyacak" dedi.
Mehmet Şimşek: Kamuya 74 bin personel alacağız21 Aralık 2014 11:06
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kamuya 74 bin personel alınacağını açıkladı.
Arı sütünün kilosu 3- 5 bin TL21 Aralık 2014 10:35
Necati Aydın, Türkiye’de az sayıda arıcı tarafından yılda yaklaşık 60 kilogram üretilen arı sütünün kilosunun 3- 5 bin TL’den satıldığını söyledi.
Türk Hava Yolları'ndan müthiş hamle!21 Aralık 2014 10:24
Geniş gövdede agresif büyüme planladıklarını söyleyen Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Ayrıca ‘wide body’ denilen iki katlı geniş gövdeli uçak da almak istiyoruz. Niyetimiz 3. havalimanı ile birlikte bu uçakları devreye sokmak” dedi
15 milyon çalışanın maaşına zam21 Aralık 2014 10:05
15 milyon çalışanın Ocak ayında birçok kesim zam alacak. Yeni asgari ücret ile kayıtlı olarak çalışan herkesin maaşında artış olacak.
Hamzaoğlu ilk peşinde! Eğer kazanırsa...
Bugün bu yollara dikkat!
52 militan ölü ele geçirildi
Kar yağışı nedeniyle o yol kapandı
Tanju’ya ‘Caprice’ yaptı!
Salih: Beni F.Bahçe'ye verin!
ABD'de polise saldırı
ABD dampingi böyle kırıldı