Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor! Kritik açıklama bugün mü yapılacak? Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 695 kez okundu.

New York borsası yükselişle açıldı21 Ekim 2014 18:02
New York borsasında endeksler, güne yükselişle başladı.
Motorine indirim geldi!21 Ekim 2014 17:42
Motorinde 8 kuruş indirim yapıldı. İndirim, yarından itibaren geçerli olacak.
Fitch Avrupalı yatırımcıları uyardı21 Ekim 2014 15:31
Fitch Ratings, Avrupa'daki yatırımcıların jeopolitik riskler ve düşük ekonomik büyüme performansı nedeniyle huzursuz olduğunu belirtti.
Bakan Şimşek'ten petrol müjdesi21 Ekim 2014 15:09
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, akaryakıtla ilgili müjdeyi verdi: Akaryakıt fiyatlarına 10 yıllık düşüş geliyor!
Microsoft CEO'sunun geliri dudak uçaklattı!21 Ekim 2014 14:41
Kadınlara zam istememeleri gerektiğini söyleyen Microsoft'un CEO'su Satya Nadella’nın yıllık geliri 84 milyon doları bulabiliyor.
Merkez Bankası'ndan faiz kararı!21 Ekim 2014 14:22
Merkez Bankası, bankalara ödeyeceği zorunlu karşılık faizleriyle ilgili takvim açıkladı. Ödemeler Kasım'da başlayacak ve ağırlıklı ortalama fonlama maliyetinin 0.7 puan altında faiz uygulanacak.
2015 yılı bütçe maratonu takvimi belli oldu21 Ekim 2014 14:00
2015 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2013 Yılı Merkezi Yönetim Kesinhesap Kanunu Tasarısı'nın TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görüşme takvimi belli oldu.
Bu kez fena kaybetti!21 Ekim 2014 12:18
Dünyanın en iyi borsa yatırımcılarından biri olan Warren Buffett, IBM hisselerinden yaklaşık 1 milyar dolar zarar etti.
İŞKUR'dan bin kişiye geçici istihdam21 Ekim 2014 12:12
Ağrı’da Toplum Yararına Çalışma Programı kapsamında bin kişiye geçici istihdam sağlandı.
Gelecek 10 yılın en önemli hedefi büyüme21 Ekim 2014 12:11
Türkiye Özel Sermaye Forumu 2014 toplantısında konuşan Şimşek, şirket satın almalarının ve birleşmelerinin en önemli motorunun, büyüme olduğunu söyledi.
Sabiha Gökçen’in tümünü istiyorlar21 Ekim 2014 12:03
Malaysia Airports, Sabiha Gökçen’in kalan yüzde 40 hissesini de alıp, tamamına sahip olmak istiyor.
AnadoluJet'ten Konya'ya özel kampanya21 Ekim 2014 12:01
Yolcularının konforunu her zaman ilk sırada tutan AnadoluJet, Konya – İstanbul Sabiha Gökçen- Konya uçuşlarını kapsayan çok özel bir kampanya başlatıyor.
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü
Motorine indirim geldi!
Arınç'ı üzen Bursa tespiti
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü
Olay büyüyor! Alman savcıdan açıklama!
'Her şey Arnavutluk tarafından başlatıldı'
İran'dan Suudi Arabistan'a çağrı
Galatasaray o haberleri yalanladı!
ÖSO'dan silah yardımına tepki
Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz
Ağaç bahaneli cami düşmanlığı!
Emine Erdoğan Suriyeli kadınlarla buluştu
Uçak kazası davası yine ertelendi
Kars'ta "Afrika hastalığı" şüphesi
Manisaspor'da Taşkın dönemi
Nijerya'dan sevindiren haber
Drogba'dan Costa'ya övgü
Borussia Dortmund İstanbul'da
Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor!
Kritik açıklama bugün mü yapılacak?
Feci patlama: 12 ölü
Tıpta çığır açacak gelişme!
Alex unutamadığı 10 maçı açıkladı
"Yargı paketi" alt komisyona sevk edildi
'Henüz kimse geçmedi'
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı!