Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fenerbahçe'ye ABD'den davet! Genelkurmay Başkanı helikopter kazasında öldü AA muhabirine silah doğrultan polis açığa alındı Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 688 kez okundu.

FED'den faiz artışı ile ilgili yeni uygulama20 Ağustos 2014 23:36
FED ekonomi ve işgücü piyasasında yaşanan olumlu gelişmelere rağmen, ekonomik görünümünde belirsizliğin devam ettiğini ifade etti.
Merkezi yönetim borç stoku belli oldu20 Ağustos 2014 21:41
Merkezi yönetim brüt borç stoku, Temmuz sonu itibariyle 590,2 milyar lira oldu.
Medvedev Türk firmanın şantiyesinde20 Ağustos 2014 19:28
Medvedev, Rönesans Holding’in inşa ettiği Moskova’nın yeni yerleşim bölgesinin en önemli projelerinden Comcity şantiyesini ziyaret etti.
Borsa günü düşüşle tamamladı20 Ağustos 2014 18:16
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günü 408,97 puanlık düşüşle 78.866,91 puandan tamamladı.
THY'den 10 yıl yurtdışında yaşamayı taahhüt edene iş fırsatı20 Ağustos 2014 17:43
TÜRK Hava Yolları en az 10 yıl yurtdışında çalışmayı kabul etmek şartıyla yurtdışı ofislerinde personel alınacağını duyurdu.
Dolar 2,18'i geçti20 Ağustos 2014 17:31
Piyasada dolar 2,18'i geçerek 2,1815 oldu.
Benzin vergisiz de Avrupa'dan pahalı20 Ağustos 2014 16:01
Türkiye'de vergisiz benzin ve motorin fiyatları, temmuzda AB ortalamasının üstünde seyretti.
Dizel araçlarda patlama 5 kat arttı20 Ağustos 2014 15:53
Son 10 yılda trafikteki dizel araçların sayısı 5, LPG'li araçlar ise 2 kattan fazla arttı. Bu dönemde benzinli araç sayısı ise yüzde 26 azaldı.
Gıdaya zam göründü!20 Ağustos 2014 15:39
Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu Başkanı Kopuz, iklim şartları bahanesiyle üreticilerin hammadde fiyatlarını yükselttiğini, sanayicinin de yakında bu ek maliyeti ürün fiyatlarına yansıtacağını söyledi.
Uzmanlar itiraf etti: Türkiye'yi eksik değerlendirdik!20 Ağustos 2014 12:54
Uluslararası finans kuruluşları ve kredi derecelendirme kuruluşları Türkiye'nin bu yıl için ekonomik büyüme öngörülerini özellikle yılın ilk yarısı ardından yukarı yönlü revize etmeye başlarken, finans uzmanı Timothy Ash, "Türkiye'yi hepimiz eksik değerlendirdik" dedi.
Alman ve Rus turistler "Türkiye'nin gözbebeği"20 Ağustos 2014 11:59
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, Türkiye'nin, yürüttüğü başarılı tanıtım çalışmalarıyla Rus ve Alman turistlerin 2015'te de gözde destinasyonu olmaya devam edeceğini belirtti.
Geçen yıla oranla fiyatı yüzde 50 düşecek20 Ağustos 2014 11:38
Üretimin bu yıl artmasıyla patates fiyatlarının geçen yıla oranla yüzde 50 düşmesi bekleniyor.
Hüseyin Besli: Erdoğan 2019'da yeniden aday olacak
Eski dostların 'İnce' planı
Müdürler 'kamyoncu' bürokratlar 'pavyoncu'
İşte Soma'da yaşanan felaketin nedeni!
Ala: Bu provokasyon derin PKK ile derin yapıların işbirliği
Cumhurbaşkanı Erdoğan'a küresel devir teslim
10 yıl sonra çifte mucize
İstanbul'un ortasında ayakta alkışlanacak mahalle!
İstişare süreci tamamlandı, AK Parti'de kritik gün!
Fenerbahçe'ye ABD'den davet!
Almanya'nın Türkiye'yi dinlemesinin perde arkası!
Bu Emenike‘yi kimse tutamaz!
Hâkimden meslektaşlarına HSYK'da paralel şantaj uyarısı
Taraf'ın manşeti alay konusu oldu!
Eşinin sakladığı 110 bin TL'yi çöpe attı!
Erdoğan İstanbul'a geldi
Milliler 7 maçta 6'ıncı mağlubiyetini aldı
Netanyahu Hamas'ın yanında olan ülkelerin isimlerini açıkladı!
Eski CHP'li vekil Kılıçdaroğlu'na 'tutarsız' dedi
Genelkurmay Başkanı helikopter kazasında öldü
AA muhabirine silah doğrultan polis açığa alındı
Ceyda Karan'dan seçmeni aşağılayan açıklamalar
Tolunay Kafkas'tan taraftara çağrı
FED'den faiz artışı ile ilgili yeni uygulama
Osmanlıspor'dan rahat galibiyet
Sivasspor'da bir isimle daha yollar ayrıldı
Netanyahu'dan Hamas'a açık tehdit!
Karabük maçı öncesi flaş transfer açıklaması
Eski Fenerbahçeli boşa çıktı
Süleyman Seba için mevlit okutulacak
Trabzonspor maç saatini bekliyor
Eskişehirspor 90+4'te Paşa'ya yetişti
Manchester City'den G.Saray'a kötü haber
Kassam'dan 'müzakerelerden çekilin' çağrısı
ABD'den IŞİD'e 14 hava saldırısı!
Galtier'den Karabükspor'a övgü dolu sözler
Esed yine zehirli gaz kullandı!
23 kişi daha Türkiye'ye getirildi
G.Saray tam kadro derbiye bilendi
Gazze'den İsrail'e 180 füze!
Bamba gitti Trabzon müjdeyi verdi
Bursaspor'dan gollü prova
5 kişide daha Ebola şüphesi
İsrail 21 kişiyi daha katletti!
Camiye girip Kur'an yaktılar!
Merkezi yönetim borç stoku belli oldu
Van'a yıldırım düştü: 1 ölü
THY uçağı kuş sürüsüne girdi
F.Bahçe'nin alamadığı futbolcuyu Mersin kaptı
Obama taziye konuşması sonrası golf oynamaya gitti