Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

STK’lardan Yargıtay’a tepki! STK’lardan Yargıtay’a tepki! İdamların ardında ABD ve İsrail var! Ömer AltaşKorkaklara paye verilmez!
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 668 kez okundu.

Son teklif tarihi 28 Mayıs17 Nisan 2014 09:21
TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğüne ait Derince Limanı, 39 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirilecek
17 Aralık darbe girişiminin bütün izleri siliniyor!17 Nisan 2014 07:51
Seçimlerin ardından; Türkiye'nin risk primi, faiz oranları ve borsa endeksi 17 Aralık darbe girişiminden önceki seviyelere geri döndü.
Memura mesai müjdesi!17 Nisan 2014 07:36
Başbakan Erdoğan'ın imzaladığı genelgeye göre; kamu görevlileri zorunlu olmadığı sürece fazla mesaiye bırakılamayacak. Mesaiye kalınırsa ya ücret ödenecek ya da izin verilecek
Güneşe yatırım yarışı başlıyor16 Nisan 2014 18:37
Güneş enerjisi potansiyelini lisanslı elektrik üretimiyle ekonomiye kazandırmaya çalışan Türkiye, bu yöndeki yatırımlarla ilgili ilk somut adımı atıyor
Borsa günü düşüşle tamamladı!16 Nisan 2014 18:01
BIST 100 endeksi, günü dünkü kapanışa göre 38,67 puanlık düşüşle 72.399,37 puandan kapattı
S&P'den gelişmekte olan ülkelere uyarı16 Nisan 2014 17:20
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, ABD Merkez Bankası’nın varlık alımını azaltma programının, gelişmekte olan ekonomilerin bankacılık sistemleri üzerinde olumsuz etkileri olacağını bildirdi.
Kredi kartı sahiplerine önemli uyarı!16 Nisan 2014 17:11
Ekstrelerini incelemeyenler dolandırıcıların kurbanı oluyor ve bankaya zamanında şüpheli işlem bildiriminde bulunmadıkları için para iadesi de alamıyor.
395 milyon dolar para geri döndü16 Nisan 2014 16:56
Borsa Trenleri Raporu' göre 2013 yılı net 418 milyon dolar net çıkışıyla kapatan Borsa İstanbul, yılın ilk çeyreğini 395 milyon dolar net para girişi ile tamamladı.
Çeyrek altın kaç lira?16 Nisan 2014 15:26
Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 89,20 lira oldu.
Şimşek'ten Twitter'a gözdağı! KDV'yi...16 Nisan 2014 15:14
Bakan Şimşek Twitter gibi ofisi olmayan sosyal medya şirketlerine ilan verenin KDV'sinin %18'den 36'ya çıkarılabileceğini söyledi.
Otomobilde "şimdi al sonra öde"16 Nisan 2014 15:10
Otomotiv firmaları, yılın ilk çeyreğinde pazarda görülen yaklaşık yüzde 25 daralmanın ardından tüketiciler için cazip koşullarda hazırladıkları kampanyaları bu ay itibarıyla uyguluyor.
Otomobilde "şimdi al sonra öde" dönemi16 Nisan 2014 11:39
Türkiye'deki otomobil firmaları satışlarını artırmak için tüketicilere alternatif ödeme koşulları sunmaya başladı.
‘Gülen grubu, Mansur, Bozkurt‘ krizi!Paralel yapıdan senet şantajıDışişleri'ndeki zirveyi dinleyen hain belli oldu!O hakimden Başbakan Erdoğan'a ağır hakaret!Google öyle bir şey yaptı ki...'Yazıcıoğlu'nu paralel örgüt öldürdü' iddiası!Türkiye haritası ve CHP!ABD paralel örgüt için bizden talep bekliyor!Örgüt de suç da sabitAkdoğan: Kirli ittifak yine kaybeder!Taşgetiren'den Gülen grubuna önemli uyarılar!DHKP-C'li ismin iadesine ret!17 Aralık darbe girişiminin bütün izleri siliniyor!Paralel örgütten organize saldırı!Memura mesai müjdesi!Paralellerin Özal oyunuTüm Manşetler
STK’lardan Yargıtay’a tepki!
STK’lardan Yargıtay’a tepki!
Paralel örgütün bilgi-işlem ağına ağır darbe!
İdamların ardında ABD ve İsrail var!
Haniyye: Mavi Marmara'daki Türkleri asla unutamam!
83 saat sonra kurtarıldı
İngilizlerden büyük buluş!
Bosna'daki Ahmiçi Katliamı kurbanları anıldı
Dünyaca ünlü DJ İstanbul'a geliyor!
Kilo vermek için yeni yöntem: Yeşil kahve
G.Saray'ın yıldızı F.Bahçe'de!
Sahile vuran varilde 'sızıntı' paniği!
Kaçırılan öğrencilerden 10’u kurtuldu
Son teklif tarihi 28 Mayıs
F.Bahçe Gökhan'ın alternatifini buldu!
Twitter: Türkiye için bunları yapacağız!
Volkan: Sırf G.Saray şampiyon olmasın diye...
Sınıra 'kadın timi' yetiştiriliyor!
‘Gülen grubu, Mansur, Bozkurt‘ krizi!
Rus işadamının çılgın planı!
Paralel yapıdan senet şantajı
"Bir gün herkes AK Partili olabilir"
O hakimden Başbakan Erdoğan'a ağır hakaret!
Libya'da patlama
Google öyle bir şey yaptı ki...
'Yazıcıoğlu'nu paralel örgüt öldürdü' iddiası!
Antalya‘da feci kaza: 5 ölü
Dışişleri'ndeki zirveyi dinleyen hain belli oldu!
Prime 1 kaldı
Türkiye haritası ve CHP!
Ukrayna'da isyan ateşi yayılıyor!
Çin Seddi uzadı, yeni kalıntıları bulundu
ABD paralel örgüt için bizden talep bekliyor!