Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
ABD'deki Müslüman katliamıyla ilgili flaş karar İstanbul Üniversitesi'nde yangın çıktı Netanyahu: İran İsrail'i yok edecek Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 731 kez okundu.

El Maktum Golden Savoy oteli işletecek03 Mart 2015 06:22
Dünyanın lüks otel zincirlerinden Birleşik Arap Emirlikleri’nden Jumeirah Group, Türkiye'de ikinci otelinin işletmesine başlıyor.
İşler kötü diyen Koç'un Tüpraş'ından büyük kar!02 Mart 2015 22:20
Türkiye Petrol Rafinerileri AŞ'nin (Tüpraş), 2014'te net dönem karı 1 milyar 459 milyon lira olarak açıklandı.
Millet fil biz kibrit kutusu arıyoruz02 Mart 2015 21:56
Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürü Besim Şişman, "Maalesef bizim ülkemiz petrol ve doğal gaz ülkesi değil çevremizdeki ülkeler gibi. Millet yerin altında fil arıyorken bizim arkadaşlarımız kibrit kutuları arıyor" dedi.
Halkbank sermaye arttırımından vazgeçti02 Mart 2015 18:32
Halk Bankası, sermaye arttırım işleminden vazgeçti.
Forbes en zenginler listesinde 32 Türk02 Mart 2015 18:04
Forbes dergisinin dünyanın en zenginleri listesinde yazılım devi Microsoft'un kurucusu Bill Gates, 79,2 milyar dolarlık servetiyle yine birinci sırada yer alırken, bu yıl Türkiye'den listeye 32 kişi girdi.
Borsa, günü düşüşle tamamladı02 Mart 2015 17:55
Borsa İstanbul 100 endeksi, günü önceki kapanışa göre 200,59 puanlık düşüşle 83.946,92 puandan tamamladı.
En zenginler listesinde 32 Türk02 Mart 2015 17:09
Forbes'un zenginler listesinde Türkiye'den 32 milyarder girdi.
GoPro rakip yeni bir aksiyon kamerası geliyor02 Mart 2015 15:13
Çin’İn parlayan yıldızı Xiaomi, akıllı telefon piyasasından sonra internet odaklı cihazlar konusunda da farkını ortaya koymaya hazırlanıyor
Türk Telekom ilk Karaman'ı ''akıllandırdı''02 Mart 2015 14:54
Türkiye'nin ilk ''akıllı kenti'' Karaman oldu. Türk Telekom'un projesi ile akıllanacak şehirlerde hayat, hem kolay hem de tasarruflu olacak.
4 ayın en yüksek seviyesinde02 Mart 2015 14:44
Geçen hafta 2,5275'le tarihi zirveye ulaşan dolar, haftaya 2,51 seviyelerinde başladı ama yeniden 2,52'nin üzerini gördü. Faizler de dört ayın zirvesinde.
FİSKOBİRLİK'den sağlık deposu02 Mart 2015 14:39
FİSKOBİRLİK tarafından yaklaşık 7 ay süren Ar-Ge çalışmasıyla, şekeri yarı yarıya azaltılmış kakaolu fındık ezmesi üretildi
Altın fiyatları 2 haftanın zirvesinde02 Mart 2015 14:04
Altın, Çin'in faiz indiriminin ardından bu ülkeden gelen güçlü talep sonrasında bugün yaklaşık iki haftanın en yüksek seviyesini gördü.
F.Bahçe: 2 tane hakemleri var, sırasıyla...
Mescid-i Nebevi'de bir ilk
Rusya ve Ukrayna o konuda anlaştı
PKK'nın Cizre'de açtığı hendekler kapatıldı
ABD'deki Müslüman katliamıyla ilgili flaş karar
El Maktum Golden Savoy oteli işletecek
İstanbul Üniversitesi'nde yangın çıktı
44 yaşında ama Avrupa devi istiyor!
Diego için flaş iddia!
Gurbetçilere kayıt kütüğü uyarısı
Temayülden Hakan Fidan birinci çıktı
Hamas kurucusu Hammad vefat etti
O oda bakanın unvanını askıya aldı!
Diyanet ‘itikadı bozuk’ diye işten attı!
Üç bakan değişiyor! İşte yeni bakanlar