Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Beşiktaş-Kasımpaşa (CANLI) Demba Ba beni uyandır namaz kılacağım! Voleybol maçında intihar saldırısı: 55 ölü Hakan TunaÜçüncü göz!
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
Afişe edilen Apikoğlu'ndan açıklama
16 Nisan 2012 Pazartesi 17:26
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2012 Pazartesi 16:43
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Cuma akşamı açıkladığı listede adı yer alan Apikoğlu'dan açıklama geldi. Şirkete göre olay 'test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durum'

Şirket sitesinde yapılan açıklamada, "Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur" denildi.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın taklit ve tağşiş (saflığı bozan katkı maddesi) yapan altı firma ile ilgili yaptığı açıklamada Apikoğlu markası ile üretim yapan Etsan Gıda firmasının da adı yer aldı. Bakanlık açıklamasında, Apikoğlu Acılı Kangal sucukta kanatlı eti (tavuk ve hindi) tespit edildiği açıklandı.

Bakanlığın sitesinde açıkladığı liste sonrası Apikoğlu’nun sitesinde konu ile ilgili bir açıklama yapıldı. “Talihsiz bir durum; Ancak tedbirlerimizi arttırarak sürdüreceğiz” başlığı ile yapılan açıklamada, Bakanlığın, yaptığı test sonuçları kamuoyu ile paylaşması uygulamasının desteklendiği ifade edildi.

Apikoğlu markası ile 100 yıldır üretim yapıldığı hatırlatılan açıklamanın devamında “Firmamızın Cuma gecesi teşhir edilen ilk grupta yer alması, uygulanan test yönteminden kaynaklanan talihsiz bir durumdur. Ancak firmamız bundan da gerekli dersleri çıkarmış olup yeni önlemleri hızla devreye sokacaktır.

İlgili test yöntemi ürünün içinde kanatlı oranını yüzde olarak tespit edememekte, sadece ‘var’ ya da ‘yok’ demektedir. Ürün içinde binde bir, hatta DNA dizisi halinde kanatlı ürün olsa dahi ‘var’ sonucu çıkabilmektedir.

Ülkemizdeki tüm et tesislerinde kırmızı ve beyaz et üretimi aynı çatı altında yapılmaktadır. İlgili kodeks gereği kırmızı et- tavuk karışık üretim yapıldıktan sonra makinelerin yıkanması ve yüzde 100 dana üretimine geçilmesi öngörülmektedir. Tesislerimizde de bu kurala titizlikle uyulmakta, tavuk-hindi karışımlı mamüllerin üretimi yapıldıktan sonra makineler temizlenip yüzde 100 dana üretimine geçilmektedir.

Biz yüzde 100 dana ürünlerine kanatlı eti koymadığımıza eminiz. Ancak üretim sırasında eser miktarda bulaşmalar olabilmektedir.

Yine de şirketimiz sektörü yıllardır rahatsız eden ve sivil toplum örgütlerinde hep tartışılan bu talihsiz duruma bir son vermek için yeni kararlar almıştır. Yaptığımız makine yatırımlarıyla tavuk ve hindi eti kullandığımız ürünlerin hattını tamamen ayıracağız. 15 Mayıs 2012 tarihinden sonra binde bir dahi karışma olmayacağını kamuoyuna taahhüt ediyoruz" denildi.

Asırlık marka

Kayseri Apikoğlu Kardeşlerin kurduğu marka, 100 yılı aşkın bir süreden beri üretim yapıyor. Marka 120 ayrı ürünün üretimini yapıyor. İstanbul Kağıthane'de üretim yapan Apikoğlu daha sonra üretim üssünü Tuzla'ya taşıdı. Türkiye'nin ilk et ürünleri imalatçı konumundaki firma 10 yıl kadar Kayseri'de faaliyet gösterdikten sonra 1920'de üretimini İstanbul'a taşıdı.

HürriyetHürriyet

Bu haber 708 kez okundu.

İran’dan OPEC'e "petrolü azaltın" talebi23 Kasım 2014 20:08
İran Petrol Bakanı Bicen Namdar Zengene’nin OPEC üyesi ülkelere, günlük petrol üretiminin 1 milyon varil azaltılması talebinde bulunacağı belirtildi.
Çin devi dudak uçuklattı: Türkiye'nin 40 katı!23 Kasım 2014 14:02
Çinli ICBC'nin varlıklarının toplamı en büyük 16 Türk bankasının toplam piyasa değerinin tam 40 katı...
2015'te 74 bin memur alınacak23 Kasım 2014 13:46
Milli Eğitim Bakanı Avcı, öğretmen atamalarına ilişkin, 2015'te kamuya toplam 74 bin personel alınacağını belirtti.
Bunları yapmayan işverenler yanacak!23 Kasım 2014 13:21
TBMM'de kabul edilen tasarıyla, inşaatta kıyafetleri değiştirme, kurutma, dolaba yerleştirme, yıkanma gibi ihtiyaçlar için tesis şartı geldi
7. Uluslararası Enerji Kongresi ve Fuarı başlıyor23 Kasım 2014 13:19
Global Enerji Derneğince AA'nın global iletişim ortaklığında düzenlenen 7. Uluslararası Enerji Kongresi ve Fuarı, sektörde söz sahibi enerji aktörlerini bir araya getirecek.
En çok Rusya'ya işçi gönderiyoruz23 Kasım 2014 12:58
İŞKUR aracılığıyla bu yılın 10 ayında kurum aracılığıyla 7 bin 652 kişinin işe yerleştirildiği Rusya, en çok işçi gönderilen ülke oldu.
Öğretmenlere trenlerde yüzde 50 indirim23 Kasım 2014 12:56
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, 24-30 Kasım tarihleri arasında anahat ve YHT'lere bilet alacak öğretmenlere yüzde 50 indirim uygulanacağını bildirdi.
Kinay: İş umuduyla göç edilen kentlerde işsizlik daha yüksek23 Kasım 2014 12:53
TBMM KİT Komisyonu Başkanı Kinay, "Nüfusu azalan illerden, iş aramak umuduyla büyükşehirlere giden vatandaşların gittiği yerde işsizlik çok daha fazla" dedi.
Otomotivde 180 ülkeye ihracat yapılıyor23 Kasım 2014 12:52
Türkiye ihracatının lokomotifi konumundaki otomotiv sektörü, ihracat yaptığı ülke sayısını 180'e ulaştırdı.
İlaçta en yüksek ciroyu eczacı örgütü yaptı23 Kasım 2014 12:05
Türk Eczacıları Birliği, ciro bakımından dünyanın önde gelen ilaç şirketlerini bile geride bıraktı.
Bankalar müşterilerle aidat pazarlığında23 Kasım 2014 11:41
Bankalar “Komisyon ve aidatın yarısını ödeyelim” teklifinde bulunuyor. Uzlaşma olursa tüketici mahkemeleri kararını ona göre veriyor.
Erdoğan'ın sözlerinin ardından tavan yaptı23 Kasım 2014 10:45
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamaları ile başlayan tartışmadan en kârlı çıkan Küba’ya tur düzenleyen şirketler oldu.
Filistin'den İsrail'e sert tepki
Maden kazası: 3 ölü, 11 yaralı!
Dortmund'da Reus depremi!
İran’dan OPEC'e "petrolü azaltın" talebi
Tunus'ta oy verme işlemi sona erdi
Constant, Metalist maçına yetişecek mi?
İşte Dersim Müzesi'ne dönüşecek o kışla
AFAD, Ermenek'teki son durumu açıkladı
Cüneyt Çakır ameliyat oldu
Beşiktaş-Kasımpaşa (CANLI)
Başbakan Davutoğlu Dersim için özür diledi
Batı Şeria'da patlama şoku!
O kasaba IŞİD'den kurtarıldı
2015 seçimlerini başarılı bir şekilde geçirmeliyiz
Almanya Ukrayna'yı NATO'da istemiyor
Formula 1'de şampiyon belli oldu!
Demba Ba beni uyandır namaz kılacağım!
Öğretmenlere indirim müjdesi!
Voleybol maçında intihar saldırısı: 55 ölü
Şentop: HDP çözüm sürecinde hizaya geldi
Sırplardan şok tahrik: İlk Türk kanını kim dökecek
Tazminat parasıyla sucuk ekmek dağıttı
Afganistan'da bombalı saldırı: 40 ölü
Sürpriz karar! Volkan'a küfür edilirse...
İsrail'in güvenliği Sisi'den soruluyor!
Galatasaray'lı oyuncu önce küfür etti sonra sildi
Caner için çılgın teklif!
Demirtaş: Barış hepimize lazım
"Prandelli bir futbol hainidir"
Q7'den Beşiktaş itirafı: Orada hocayla...
Kerimi: Afgan ordusu ülkeyi savunabilir
Twitter'da gizliniz saklınız kalmayacak
Eskişehir'de 11'ler belli oldu!
Elazığspor 'Altın' buldu
Urfa'ya evinde 'demir' yumruk!
Davutoğlu'ndan sürgündeki vatandaşlara çağrı
Jeo Biden Türkiye’den ayrıldı
Öğretmenler Günü kutlama programı
Başbakan'dan Dersimlilere müjde
Manisaspor deplasmanda güldü
Türk mühendisler 'cep'i uyduya taşıdı
Gol düellosunda gülen yok: 2-2
Mahidevran Hatun'un sırrını çözen mektup
Konyaspor evinde Antep'e acımadı!
Davutoğlu'ndan Ali'siz Aleviler'e Seyit Rıza hatırlatması
Sisi: Silahlı kuvvetlerimizi Filistin'e göndermeye hazırız
Dahi piyanisti bekleyen tehlike
Şırnak'ta bir terörist teslim oldu
Çelik: Bir Kürt olarak utanç duydum
Cüneyt Çakır maçta sakatlandı!
Karı koca yangında can verdi
Cavcav tehdit etti, futbolcular sakallarını kesti!
Sınırda kaçak boru hattı
Sirkeci yaya üstgeçidi kaldırıldı
Fenerbahçe'nin Bursa kafilesi belli oldu!
Irak'ta sel sularının altından toplu mezar çıktı
Devletin zirvesinden Kılıçdaroğlu'na taziye
Provokatörler Tunceli'de Davutoğlu'nu protesto etti
Hürrem'den Leh Kralı'na don gömlek!
Biden Patrikhane'yi ziyaret etti
Başbakan Davutoğlu cemevini ziyaret etti
"Karabağ’da 3 Nesil 1 Soykırım" sergisi
Boğaz'daki tekne kazasıyla ilgili 1 gözaltı
Memur-Sen'den eğitim sistemine sivil manifesto