Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Yemen'de kamp yakınına saldırı: 40 ölü İşte paralel yapının son kirli oyunu AK Parti en büyük Kürt partisidir! Celal KazdağlıMeğer ne kadar eskiymiş Gülen’in sol ile muhabbeti
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 355 kez okundu.

Kırklareli'nde insan kaçakçılığı operasyonu31 Mart 2015 09:26
Kırklareli'nde, yasa dışı yollardan Avrupa'ya gitmek isteyen 22 kişi yakalandı.
Fethullah Gülen ajan gibi çalışıyor iddiası31 Mart 2015 09:17
Gülen’in faaliyetleri 1960’da gezici vaiz Salih Cemal Esirger’in dikkatini çekti. Esirger, Diyanet’e yazdığı mektupta Gülen’in adeta ajan gibi çalıştığını, Yahudi cemaatinden çantayla para aldığını ve kendini mehdi ilan ettiğini söylüyor.
KPSS operasyonunu düzenleyen savcıya paralel tehdit31 Mart 2015 07:55
KPSS operasyonundan bir gün savcıyı tehdit ettiği gerekçesiyle tutuklanan öğretmen Nuri Öztürk'ün ses kaydı çıktı. Nuri Öztürk'ün HTS kayıtlarını inceleyen savcılık Öztürk'ün paralel yapıyla bağının olduğunu tespit etti.
İstanbul'da 170 riskli bölge var31 Mart 2015 07:41
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İstanbul'un risk haritasını güncelledi. Beşiktaş, Etiler de risk haritasında. Bu yıl 200 bin birim tasfiye edilecek
İşte paralel yapının son kirli oyunu31 Mart 2015 07:32
Polis koleji öğrencileri dindar geçinen paralel yapının kirli oyununu deşifre etti.
Erdoğan'dan geceyarısı miting!31 Mart 2015 01:30
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "Artık Türkiye bir değişimin, dönüşümün içerisinde. Şu anda bize giydiğimiz gömlek dar geliyor. Bu vücut artık bu gömleğe tahammül edemiyor. Bize bundan sonra yakışacak gömlek, yeni bir idari yapılanmadır, bu da başkanlık sistemidir" dedi.
Banka soygunu mobese kayıtlarında31 Mart 2015 01:26
Diyarbakır’ın Kayapınar ilçesinde, bir bankanın güvenlik görevlisini yaraladıktan sonra kasadan aldığı parayla kaçmaya çalışan zanlının yakalanma anı kameralarca kaydedildi.
Tekstilci işadamı evinde düşerek öldü30 Mart 2015 23:50
İşadamı Alp Atay Şefkatlioğlu, Bodrum'daki evinin bahçesinde bulunan depodan zemine düşmesi sonucu yaşamını yitirdi.
21 gün sonra ormanda ölü bulundu30 Mart 2015 23:41
Ordu'nun Ünye ilçesinde kaybolan kişinin cesedi ormanlık alanda bulundu.
Tır köprüye sıkıştı30 Mart 2015 23:34
Zonguldak'ta tırın, Fevkani Köprüsü'ne sıkışması sonucu trafikte aksama yaşandı.
Adliyeden kelepçeyle kaçtı30 Mart 2015 23:22
Cinsel istismar iddiasıyla gözaltına alınıp cumhuriyet savcılığına sevk edilen zanlı, İzmir Adliye Sarayı'nda elleri kelepçeli halde kaçtı.
Erdoğan'ın İran kararı netleşti!30 Mart 2015 23:10
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Yemen açıklamaları sonrası tartışmalara neden İran ziyareti kesinleşti. Erdoğan 6-7 Nisan'da İran'a gidiyor.
Yemen'de kamp yakınına saldırı: 40 ölü
Hakan Şükür'den vekillik sinyali!
Bomba yüklü araçla saldırı
Koalisyon Sana Havaalanı'nı vurdu
Kırklareli'nde insan kaçakçılığı operasyonu
Albayrak 3 gündür telefonları açmıyor!
Hamas yöneticisi Suriye'de öldürüldü
Fethullah Gülen ajan gibi çalışıyor iddiası
Otobüs uçuruma yuvarlandı: 21 ölü
'İranla anlaşmaya varmış değiliz'
Öğrenci bursları 10 kat zamlandı!
Nijerya'da Buhari önde
Solar Impulse 2 Çin'e indi
Husilere ait hedefler bombalandı
AK Parti'de 70 milletvekili için bugün son gün
Çipras aradığı desteği bulamadı
AK Parti'den bomba seçim hamlesi!
Olay programa 'onuru hiçe sayma' cezası!
Sivok geri dönüyor
Wesley Sneijder bugün tarih yazacak
Gamze Akkuş İlgezdi: 5 yılda zirveye tırmandı