Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki! İl il bayram namazı saatleri CHP'de iftar kavgası! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 297 kez okundu.

Erdoğan: Bedelli askerlik gündeme gelebilir!28 Temmuz 2014 00:25
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kanal 7'de "İskele Sancak Özel" programında, Ankara Temsilcisi Mehmet Acet’in sorularını yanıtladı.
Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki!28 Temmuz 2014 00:16
Erdoğan, gözaltına alınan polislerin sorguları esnasında orada fotoğraf çektirmenin suç olduğunu belirtti, bunun yargıya müdahele anlamına geldiğinin altını çizdi.
İl il bayram namazı saatleri27 Temmuz 2014 23:53
Ramazan bayramı saatleri belli oldu.
Erdoğan, son anketin sonuçlarını açıkladı!27 Temmuz 2014 23:41
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, son yapılan anketin sonuçlarını açıkladı...
Paralel örgütten MHP'li vekile şantaj!27 Temmuz 2014 23:26
Paralel örgüt tarafından MHP Milletvekili Özcan Yeniçeri’ye, "elimizde ses kaydınız var" şeklinde şantaj yapıldığı ortaya çıktı.
CHP'de iftar kavgası!27 Temmuz 2014 23:12
CHP Tekirdağ İl Başkanı Recep Palabıyık, Sakarya Milletvekili Engin Özkoç’u kendisini ve örgütü hedef alarak küfrettiği iddiasıyla CHP Genel Merkezine şikayet etti. Engin Özkoç, iddiayı yalanlarken, "Organizasyonla ilgili tartışma oldu ama sonra hallettik" dedi.
Türk F-16'lar havalandı!27 Temmuz 2014 23:10
Genelkurmay, Suriye'ye ait bir helikopterin Türkiye sınırına yaklaşması üzerine 6 adet F-16'yı bölgeye gönderdiğini duyurdu.
Genç kürekçilerden önemli başarı!27 Temmuz 2014 22:56
talya'da düzenlenen 23 Yaş Altı Dünya Kürek Şampiyonası'nda mücadele eden Enes Kuşku gümüş madalya kazanırken, milli takımlar ise ağır kilo 2 tekte dünya dördüncüsü, hafif kilo 4 tek karmada ise dünya altıncısı oldu
Bayramda hava nasıl olacak?27 Temmuz 2014 22:56
Ramazan Bayramı süresince hava sıcaklıkları ülke genelinde mevsim normallerinde seyredecek.
Ülker dev firmayı satın alıyor27 Temmuz 2014 22:50
Ülker'in çatı şirketi Yıldız Holding, Obaçay'da Alman ortağı Milford ile yollarını ayırıyor
Yonca Evcimik'ten 'Gezi' provokasyonu itirafı: Hepsi sarhoştu!27 Temmuz 2014 22:06
Gezici vandalların eleştirilerinin odağında olan Yonca Evcimik, “Odakule’nin ordaki barlarda insanlar içki içiyorlardı. İstiklal Caddesi’nde öbek öbek ateş yakmışlardı, sağlı sollu yolun kenarında aşağı yukarı bir metreye yakın bira şişeleri istif yapılmıştı.” dedi.
Dilmen'in ağabeyi, kalp krizi geçirdi27 Temmuz 2014 21:47