Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Kedinin fareyle oynadığı gibi...' Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber! 'Diego'dan umudum yok' Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 323 kez okundu.

Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı22 Ekim 2014 23:55
Kudüs'te, bir Filistinli sürücünün tramvay durağındakilere çarpması sonucu 3'ü ağır 9 kişi yaralandı.
Beşkent'te şüpheli paket paniği22 Ekim 2014 23:44
Ankara'da bir banka önüne bırakılan şüpheli çanta fünye ile patlatıldı.
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!22 Ekim 2014 23:24
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, canlı yayınında önemli açıklamalarda bulundu.
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı22 Ekim 2014 23:06
Halfeti ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 1 kişi öldü, 3 kişi yaralandı.
ABD'de Ebola önlemleri22 Ekim 2014 22:40
ABD Hastalık Kontrol Önleme Merkezince, ülkeye Batı Afrika'dan gelen tüm yolcuların 21 gün süreyle izleneceği bildirildi.
Antalya'da taksi su kanalına uçtu22 Ekim 2014 22:39
Antalya'da 48 yaşındaki Hasan Çelik’in kullandığı ticari taksi, kaygan yolda kontrolden çıkarak su kanalına uçtu.
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!22 Ekim 2014 22:30
Galatasaray-Dortmund maçı öncesi Galatasaraylı taraftarların merakla bekledikleri kareografi yapıldı.
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!22 Ekim 2014 22:29
Peşmerge, Musul barajı cephesinde IŞİD'e karşı verdiği mücadelede Abdulbari Hakawi adlı IŞİD emiri ile birçok örgüt mensubunu öldürdü.
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de22 Ekim 2014 22:26
Hamit Altıntop, 424 günlük aranın ardından ilk 11'de kendisine yer buldu.
Bir dizi daha erken final yapıyor!22 Ekim 2014 21:38
Fox TV'de yayınlanan Emanet dizisi reytinglerde düşüş yaşayınca final kararı aldı.
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu22 Ekim 2014 21:34
Ankara'da yasa dışı dinleme iddiasıyla yürütülen soruşturma kapsamında hakkında gözaltı kararı bulunan eski Bitlis Emniyet Müdürü Sadettin Akgüç ile Batman Emniyet Müdürü Hasan Ali Okan teslim oldu.
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı22 Ekim 2014 21:33
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Bölgesel Genel Değerlendirme Toplantısı’na katılmak üzere bugün Mardin’e geldi.
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de
Bir dizi daha erken final yapıyor!
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı
Kartal uzatmada kanatlandı
Gaziantep'te inşaatta çökme: 1 ölü
Bilic: Partizan maçına hazırız
Bilic: Partizan maçına hazırız
"Sadece sokak güvenliğini kastetmiyoruz"
Tanju Çolak: Hakkari'ye gittik kepenkler açıldı
Barzani: Bu anlaşma düşmanlarımıza cevaptır
Cannavaro'ya vergi soruşturması
Marmara depremle sarsıldı!
Pentagon hatasını itiraf etti!
Jetler, Avustralya'ya ait uçağı indirdi
Lost'un yönetmeni Kocaeli'de
F-35'e Türk damgası!
3 polise tutuklama istemi
Öğretmenlere 4 yıl zorunluluğu!
Acılı baba, 700 bin TL'lik teklifi geri çevridi
'Trabzon'a yenilmemek iyi sonuç'
Meme kanserinin en az olduğu il
Bursaspor'da çifte şok!
Başkan Usta açılışı çocuklarla yaptı
Mısır'da patlama!
Gaziantep'de MERS virüsü paniği!
Türkiye'de boşanmaların 97'sinin nedeni...
Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber!
Demirkol: Galatasaray'ın tek çıkış yolu...
Topbaş’ın acı günü
Öğrencilerin tehlikeli okul yolculuğu
Kar yağışı Türkiye'ye doğru ilerliyor!
Kaçırılan 10 kişiyle ilgili yeni gelişme
Bu hareketi altınla ödüllendirildi
Erdoğan'a hakaret eden savcıya beraat
Kriz çıktı! Migros o ürünleri toplatıyor!
Ukrayna bu iddiayı konuşuyor
Komisyon'dan Soma kararı
Mers virüsü şüphelisi hastaneden kaçtı!
"Enrique istediği zaman beni çıkarır"
TSK'dan flaş 'Jandarma' açıklaması
'Diego'dan umudum yok'
Genç futbolcu nehirde ölü bulundu
Mers virüsü şüphelisi hastaneden kaçtı
Picasso'nun fotoğrafçısı öldü
Parlamentoya silahlı saldırı!
Usta oyuncu DT'nin başına geçti!
Merkel: Camilere yapılan saldırı bize yapılmıştır
NASA, UFO görüntüsü yayınladı!
Ukrayna bu iddiayı konuşuyor
Adriano Shakhtar'da mutlu
Gökhan Gönül'e küfretmişti! Cezası...