Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Ankara'da diz çökenlerden değiliz' Kayseri'de tartışmalı penaltı! 'Öcalan kararını verdi' Ömer AltaşO Amca!
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 334 kez okundu.

Çiftçiye müjde19 Aralık 2014 21:54
Tarım Bakanı Mehdi Eker, 2015 yılında çiftçiye karşılıksız desteğin 10 milyara çıkacağını açıkladı
D-8 Genel Sekreteri Musavi, Adana'da19 Aralık 2014 21:25
Gelişen Sekiz Ülke (D-8) Ekonomik İşbirliği Örgütü Genel Sekreteri Seyyid Ali Muhammed Musavi, Anadolu Gençlik Derneği (AGD) Adana Şubesi'ni ziyaret etti.
Üniversitede kavga: 3 yaralı, 30 gözaltı19 Aralık 2014 20:44
Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde karşıt görüşlü öğrenciler arasında çıkan olaylarda 3 kişi yaralandı, 30 kişi gözaltına alındı.
2 adet F-35 siparişi verdik!19 Aralık 2014 19:33
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, 2 adet F-35 uçağı için sipariş verdiklerini açıkladı.
Togo'da dördüncü su kuyusunu açtılar19 Aralık 2014 17:58
İzmir’in sivil toplum kuruluşları arasında sosyal gücü ve hizmetleriyle öne çıkan Konya Hasanşeyhliler Derneği, Afrika kıtasının batısında yer alan TOGO’ da dördüncü su kuyusunu açtı.
ÖNDER 28 Şubat davasının takibinde19 Aralık 2014 17:55
ÖNDER, bugün İstanbul Çağlayan Adliyesi’nde 2. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen, 28 Şubat davasına müdahillik duruşmasında, yönetim kurulu üyelerinin geniş katılımı ile hazır bulundu.
Skoda tarihinin rekorunu kırdı19 Aralık 2014 17:54
Skoda kurulduğu 1905 yılından bu yana, bir takvim yılı içerisinde ilk kez 1 milyonluk üretim rakamına ulaştı.
Pertevniyal yaya üst geçidi kaldırılıyor19 Aralık 2014 17:53
Fatih Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan Pertevniyal Lisesi Önü Yaya üst geçidi kaldırılıyor, yayaların geçişinin daha kolay sağlanması için sinyalli geçit yapılıyor.
Diyarbakır'da polise silahlı saldırı19 Aralık 2014 17:51
Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Diyarbakır il örgütünce, Sur ilçesinde güvenlik güçlerine düzenlenen silahlı saldırının ardından çıkan olaylarda hayatını kaybeden A.Ç için yürüyüş yapıldı.
Bakan bedelliye başvuranların sayısını açıkladı19 Aralık 2014 17:50
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, bugün saat 16.45 itibariyle bedelli askerliğe başvuranların sayısını duyurdu.
Zehirli ürünler 'Yerli malı'na talebi arttırdı19 Aralık 2014 17:44
Uzak Doğu ülkelerinden ithal edilen sağlığa zararlı ayakkabıların gündeme gelmesi hediyelik eşyada da tercihleri değiştirdi.
Digitürk'ün satıldığı haberleri doğru değil19 Aralık 2014 17:38
TMSF, Digitürk'ün Fon bünyesindeki paylarının Katarlı bir grupa satıldığı yönündeki haberlerin doğru olmadığını bildirdi.
'Ankara'da diz çökenlerden değiliz'
Putin'den aşk itirafı, sevgilisi kim?
Hobbit rekorla başladı
Fransa'da AA muhabirine İslamofobik saldırı
'İlave vergiler gündeme gelebilir'
Davutoğlu, Barzani ile ne konuştu?
Kuyt'tan ayrılık açıklaması!