Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Bozdağ'dan çözüm süreci açıklaması Ayşenur İslam'dan atama müjdesi! Çankaya Köşkü'nde kritik zirve Ömer Altaş80 kuşağı İslamcıları, Tayyip Erdoğan ve IŞİD
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 312 kez okundu.

Çay bahçesinin üzerine kaya parçaları düştü16 Eylül 2014 18:42
Silivri'de bir çay bahçesinin üzerine kaya parçaları düştü. Şans eseri kimsenin yaralanmadığı olay, akıllara Beykoz'da yaşanan ağaç faciasını getirdi.
Asansör faciasında çarpıcı rapor16 Eylül 2014 18:33
Şişli'de 10 işçinin hayatını kaybettiği asansör kazasıyla ilgili bilirkişi ön raporunda, "firma yetkilileri ve teknik personel ile Torunlar GYO'nun idari ve teknik sorumlularının kusurlu oldukları kanaatinin oluştuğu" belirtildi.
Samsung’dan selfie odaklı telefon16 Eylül 2014 17:56
Samsung’un yeni akıllı telefonu Galaxy Grand Prime’ın selfie çekmeye imkan verecek ön kamerasının piyasadaki çoğu telefondan daha kaliteli olacağı iddia ediliyor.
3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme!16 Eylül 2014 17:54
İstanbul 3. havalimanının yapımı ve işletmesini üstlenecek İGA Havalimanı İşletmesi AŞ'nin kuruluşuyla ilgili Rekabet Kurumuna bildirimde bulunuldu.
O kazaya rekor tazminat!16 Eylül 2014 17:40
Tekirdağ Limanı’ndan denize uçan otomobilde hayatlarını kaybeden Aysel ve Vecdet Eriş ile Zeynep ve Ahmet Gülhan’ın çocuklarına ödenecek tazminat belli oldu.
Metrobüs kullananlara müjdeli haber16 Eylül 2014 17:38
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Darülaceze metrobüs durağındaki yaya üst geçidi çalışmalarının tamamlandığını bildirdi.
4 terörist daha teslim oldu16 Eylül 2014 17:36
Genelkurmay Başkanlığı, bölücü terör örgütü üyesi 4 teröristin silahsız ve teçhizatsız olarak teslim olduğunu açıkladı.
Eskişehirspor'da parola 3 puan16 Eylül 2014 17:11
Eskişehirspor Başkanı Hoşcan, "Kendi sahamız ve seyircimiz önünde Gençlerbirliği maçında galip gelerek iyi bir performans ve çıkışla yolumuza devam etmek istiyoruz" dedi.
YSK'dan HSYK seçimine ilişkin flaş karar16 Eylül 2014 16:46
YSK, hakimlik ve savcılık mesleğine kabul edilen ancak henüz ataması yapılarak göreve başlamayan hakim ve savcıların, 12 Ekim'de yapılacak HSYK üyeliği seçimlerinde oy kullanma istemlerini reddetti.
Antalya plajları alarm veriyor!16 Eylül 2014 16:34
ANTALYA’nın Konyaaltı Sahili’nde suyun renginin yeşile dönüştüğünü görenler denizden çıktı.
Bakan eşinin başına 11 dikiş atıldı16 Eylül 2014 16:20
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, başına spot ışığı düşen eşi Ayşen Zeybekci’nin durumunun iyi olduğunu belirterek, “Başında yaklaşık 7 santim civarında bir açık ve 11 tane dikiş var. Allah bize bağışladı, korudu” dedi.
Çok şeyi anlatan liste!16 Eylül 2014 16:19
Vergi politikalarıyla ilgili veriler toplayarak araştırmalar yayınlayan Washington, DC merkezli düşünce kuruluşu Vergi Kuruluşu pazartesi günü Uluslararası Vergi Rekabeti Endeksi'ni yayınladı.
İstanbul için korkutan deprem uyarısı
Dortmund Arsenal'e acımadı!
Aslan bir puanı zor kurtardı!
Bakan Bozdağ'dan çözüm süreci açıklaması
Galatasaray taraftarı TFF'yi protesto etti
BMGK uluslararası topluma liderlik etmeli
Bosna Hersek "otoyol" ile AB'ye bağlandı
Ayşenur İslam'dan atama müjdesi!
İsrail'e havan topu atıldı iddiası
Voleybolda seyirci rekoru kırıldı
DBP İl Başkanı Kürtçe okulun mühürünü söktü
IŞİD'e büyük darbe!
AB Bakanı Bozkır, Strasbourg'da
Çankaya Köşkü'nde kritik zirve
Trabzonspor Ukrayna'da
G.Saray, Anderlecht'e fark attı!
Davutoğlu, KKTC'li mevkidaşı ile görüştü
IMF'ten İsrail'e ablukayı azalt çağrısı
Turgay Güler: Ekrem Dumanlı defalarca arayıp yalvardı!
Suriye'de 30 çocuk aşıdan öldü
'Hacı Murat'ı Cem Yılmaz'a bile satmadı
Numan Kurtulmuş: IŞİD sebep değil sonuçtur
Sana'da askeri araca saldırı: 7 asker öldü
Fransa'da hükümet güvenoyu aldı
Arena'da şok protesto!
Morolu Müslümanlar bu yıl sonu özerk oluyor
Danıştay Hakimi Sayın: ‘YARSAV paralel yapının uydusu oldu’
Avrupa'da bağımsızlık ateşi!
Emre Uslu için duruşmaya zorla getirilme kararı
Prandelli'den sürpriz kadro!
5. İstanbul Finans Zirvesi sona erdi
Ronaldo için flaş açıklama!
ABD: IŞİD hedeflerini vurmaya hazırız
Kültür Sanat Büyük Ödülleri sahiplerini buldu
Ukrayna'da bazı konsolosluklar işgal edildi
Vatikan aracında uyuşturucu bulundu
Tarım Kredi'ye atama
Çay bahçesinin üzerine kaya parçaları düştü
Fenerbahçe'den TBF'ye sert eleştiri
Asansör faciasında çarpıcı rapor
Paralel yapıdan ‘Ali Cengiz’ oyunu
Fenerbahçe: Bir an önce denetleyin
Emniyet vatandaşları video ile uyardı
Çin'den Mali'ye ekonomik çıkarma
Avukat mahkemede öldürüldü
Prandelli'den 2 sürpriz karar!
Samsung’dan selfie odaklı telefon
Theofanis Gekas durdurulamıyor
3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme!
THY resmen sponsor oldu!
Dev maç öncesi flaş gelişmeler!
O kazaya rekor tazminat!
Metrobüs kullananlara müjdeli haber
4 terörist daha teslim oldu