Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Paralel örgütten şoke eden bonzai işbirliği! Çözüm sürecine dizili destek! İstanbul'un ortasında ilginç olay! Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 304 kez okundu.

Paralel örgütten şoke eden bonzai işbirliği!01 Eylül 2014 10:26
Paralel yapının, bonzai baronlarıyla da beraber çalıştığı iddia edildi. Paralel polisler, suç örgütleriyle bir araya geldiği bir meslektaşları tarafından sorguda itiraf edildi.
Düğünde "Maganda kurşunu" ile yaralandılar01 Eylül 2014 10:25
Bilecik'in Gölpazarı ilçesinde düğünde açılan ateş sonucu 4 kişi yaralandı.
Ağaca çarpan otomobil ikiye bölündü: 1 yaralı01 Eylül 2014 10:22
Muğla'nın Ortaca ilçesinde ağaca çarparak ikiye bölünen otomobilin sürücüsü ağır yaralandı.
Ege Denizi'nde 89 kaçak kurtarıldı01 Eylül 2014 10:19
Sahil Güvenlik Ege Deniz Bölge Komutanlığı ekiplerinin, Aydın ve Çanakkale açıklarında bugün yürütülen arama kurtarma faaliyetlerinde 89 kaçağın kurtardığı bildirildi.
Manavgat'ta trafik kazası: 1 ölü 5 yaralı01 Eylül 2014 10:13
Manavgat ilçesinde minibüs ile otomobilin karıştığı trafik kazasında 1 kişi öldü, birisi ağır 5 kişi yaralandı.
Gülen'den paralelcilere yeni talimat!01 Eylül 2014 10:08
Takvim'in haberine göre, Fethullah Gülen, "Her ne olursa olsun mevkinizi kaybetmemek için kimliğinizi saklayın" emri verdi.
Barış için 9 maddelik büyük milat01 Eylül 2014 09:58
Nihai hedefi silah bıraktırma olan çözüm sürecinde yeni dönem başlıyor.
Yeni dönem eski tören!01 Eylül 2014 09:44
Tanklarla toplarla geçit töreni yapma dönemi kapanmalı. Yeni Türkiye daha modern kutlamaları hak ediyor.
Demir: Zekeriya Öz iş takibi için belediyeyi bastı01 Eylül 2014 08:52
17 Aralık darbe girişiminde gözaltına alınan Fatih Belediye Başkanı Demir, savcı Zekeriya Öz’ün usulsüz taleplerini yerine getirmediği için makamını bastığını söyledi.
İstanbul'un ortasında ilginç olay!01 Eylül 2014 08:49
Şişli'de üç caddenin kesişiminde yollara dökülen sarı, mavi ve kırmızı renkteki boyalar dikkat çekti.
Bakan Yılmaz'dan 'bedelli' müjdesi01 Eylül 2014 08:47
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz yüzbinlerce insanın beklediği bedelli askerlikle ilgili konuştu.
Çözüm sürecinde milat!01 Eylül 2014 08:44
Nihai hedefi silah bıraktırma olan çözüm sürecinde yeni dönem başlıyor. İmralı ve Kandil görüşmelerinden koruculuk sistemine pek çok konuda kritik adımlar atılacak.
Paralel örgütten şoke eden bonzai işbirliği!
Düğünde "Maganda kurşunu" ile yaralandılar
Ağaca çarpan otomobil ikiye bölündü: 1 yaralı
Bursaspor'un yeni golcüsü geldi
Ege Denizi'nde 89 kaçak kurtarıldı
Abdullah Gül BM Genel Sekreteri mi oluyor?
AA'nın Kürtçe yayını bir yaşında
Manavgat'ta trafik kazası: 1 ölü 5 yaralı
Çin'de ilkokula bıçaklı saldırı: 3 ölü
Kuzey Kore'den füze denemesi
Gülen'den paralelcilere yeni talimat!
Beşiktaş'a bir iyi bir kötü haber
Dünyanın en minik kitabı İzmir'de!
Barış için 9 maddelik büyük milat
Libya'da hükümet kontrolü sağlayamıyor
Tüm zamanların en iyi Türk filmi belli oldu!
Çin'de heyelan felaketi: 23 ölü
Ustaya büyük vefa!
62. Hükümet ilk toplantısını yapıyor
Yeni dönem eski tören!
Yanal gitti sorun bitti
Yavuz Bingöl'e büyük terbiyesizlik!
20 milyon kişinin beklediği takvim belli oldu
Çözüm sürecine dizili destek!
Demir: Zekeriya Öz iş takibi için belediyeyi bastı
İstanbul'un ortasında ilginç olay!
Bakan Yılmaz'dan 'bedelli' müjdesi
Çözüm sürecinde milat!
MİT'e girmek için yalan makinesi şartı!
HSYK seçimlerine Yargıtay gölgesi!
Çözüm sürecine Gezi vandallığına benzer sabotaj!
Baroni'den mesaj içerikli tişört!
Ev sahipleri dikkat! Hacizlik olabilirsiniz