Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

2 Filistinli daha hayatını kaybetti! Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum' Erdoğan'ın Cumhurbaşkanı olarak verdiği ilk röportaj Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 303 kez okundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahitliği yaptı29 Ağustos 2014 22:14
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Koruma Daire Başkanı Ramazan Bal'ın kızının nikah şahitliğini yaptı.
Baransu'dan Erbakan'a hakaret!29 Ağustos 2014 21:53
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Köşk'e çıkmasından sonra gemileri yakan Mehmet Baransu, Süleyman Demirel ve Abdullah Gül örneği vererek Erbakan'la ilgili tepki çeken bir kıyaslama yaptı.
Ankara'da çatışma: Biri polis 2 yaralı29 Ağustos 2014 21:47
Ankara’da iki grup arasında çıkan tartışma silahlı kavgaya dönüştü. Çıkan çatışmada, biri polis 2 kişi yaralandı.
Bir bonzai vakası daha29 Ağustos 2014 21:46
Kadıköy Moda sahilinde bonzai içen 3 genç, polis tarafından gözaltına alınarak Çocuk Büro Amirliği'ne götürüldü.
Erdek'te fırtına: 4 yaralı29 Ağustos 2014 21:01
Erdek'te sahil şeridindeki şişme oyun alanı, fırtınanın etkisiyle devrildi, 4 çocuk yaralandı.
Nöbette kalp krizi geçiren polis yaşamını yitirdi29 Ağustos 2014 21:01
Bayramiç İlçe Emniyet Müdürlüğü'nde görevli polis memuru Mustafa Korkmaz nöbet tuttuğu sırada geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.
Gaziantep'te iki kaza: 5 yaralı29 Ağustos 2014 20:59
Gazaintep'te, yağış nedeniyle kayganlaşan yolda kontrolden çıkan TIR ve otomobil devrildi, 5 kişi yaralandı.
Erdoğan: Irak'a dua ediyorum!29 Ağustos 2014 20:15
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak'ta yaşanan gelişmelerle ilgili olarak, "İnşallah Irak birlik beraberlik içerisinde yeniden ayağa kalkar diye dua ediyorum." dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Paralel örgütü temizleyeceğiz29 Ağustos 2014 20:06
Cumhurbaşkanı Erdoğan, bundan sonraki süreçte paralel mücadelenin devam edeceğinin sinyallerini vererek, "Onlara karşı da bu mücadeleyi de güçlü olarak veririz ve onları da temizlemek durumundayız ve bunu temizleyeceğiz." dedi.
Erdoğan'ın Cumhurbaşkanı olarak verdiği ilk röportaj29 Ağustos 2014 20:01
Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı olarak verdiği ilk röportajında Yeni Türkiye'den bahsetti.
Dikkat! 18 yaşından küçüklere yasaklandı29 Ağustos 2014 19:55
Konya Valiliği, 18 yaşından küçük çocuklara şehirlerarası yolcu bileti satışını yasakladı.
Paralel örgüt soruşturmasında flaş gelişme!29 Ağustos 2014 19:54
Adana'da yürütülen "paralel yapı" soruşturması kapsamında tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılan 13 polis, açığa alındı.
2 Filistinli daha hayatını kaybetti!
İzmir derbisi nefesleri kesti: 1-1
Moody's'ten Bank Asya'ya kötü haber!
UEFA'dan Avrupa Ligi'nde sürpriz değişiklikler
"Halk boykotçu CHP'ye oy vermez"
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahitliği yaptı
ABD'nin IŞİD'e hava saldırıları sürüyor
Baransu'dan Erbakan'a hakaret!
Fenerbahçe'de 3 imza birden
Gazeteciler Silivri Belediyesi'ne siyah çelenk bıraktı
Hocasından Salih'e övgü dolu sözler
Ankara'da çatışma: Biri polis 2 yaralı
Bir bonzai vakası daha
Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum'
Aliyev'den Davutoğlu'na tebrik
Prandelli: Hayatımda ilk kez...
Bursa maçı öncesi yıldız isim kadrodan çıkartıldı
Fenerbahçe'de Karabükspor hazırlıkları
Siyonist yazardan Netanyahu'ya: Edepsizliğin de bir sınırı yok mu?
Yıkıma rağmen Gazze'de eğitim başlayacak
Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor
Nöbette kalp krizi geçiren polis yaşamını yitirdi
Erdek'te fırtına: 4 yaralı
Gaziantep'te iki kaza: 5 yaralı
Zıpkınla dalan milli dağcının cesedi bulundu
Zürih'te MÜSİAD İsviçre Ofisi açıldı
AK Parti MYK'da görev değişikliği!
Ebola bir ülkeye daha sıçradı!
CHP kurultayı ile güven oylaması çakıştı