Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Aykut Kocaman, Sergen Yalçın, Ersun Yanal... Soner Yalçın gözaltına alındı Akdeniz'de korkutan deprem Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 324 kez okundu.

İstanbullular dikkat!26 Ekim 2014 10:34
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlama törenlerinin provaları nedeniyle Vatan Caddesi ve bağlantı yolları sabah saatlerinde trafiğe kapatıldı.
Meteoroloji'den 3 il için uyarı!26 Ekim 2014 10:28
Meteoroloji, Muğla, Isparta ve Burdur genelinde sağanak ve gökgürültülü sağanak beklendiğini bildirdi.
Dikkat! Yaz saati uygulaması sona erdi26 Ekim 2014 10:18
Yaz saati uygulamasının sona ermesiyle saatler 04.00'ten itibaren 1 saat geri alındı.
Soner Yalçın gözaltına alındı26 Ekim 2014 09:52
Gazeteci Soner Yalçın bu sabah Denizli'de gözaltına alındı.
Akdeniz'de korkutan deprem26 Ekim 2014 09:41
Akdeniz'de 4,3 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Ankara silahların örgüte geçmesini engelleyecek26 Ekim 2014 09:14
Ankara ÖSO'yu 'Suriye devrimi zarar görür' mesajıyla Kobani'ye yardım için ikna etti. ABD'ye ise, "Silahlar PYD'ye değil, peşmerge ya da ÖSO'ya verilsin" mesajı verildi
Kenan Işık'la ilgili yeni gelişme!26 Ekim 2014 09:01
Almanya’da özel bir rehabilitasyon merkezinde tedavi gören tiyatro sanatçısı Kenan Işık, 1 hafta sonra Türkiye’ye getirilecek.
Musul Kobani’den daha mı az stratejik?26 Ekim 2014 01:58
Asker ve silah yardımı isteyen YPG şimdi Peşmerge ve ÖSO’nun desteğini geri çeviriyor. İşte PYD’nin bu tutumunun ardında yatan asıl sebep.
IŞİD Esed’i unutturdu!26 Ekim 2014 00:02
Suriye’yi kan gölüne çeviren Esed, son bir haftada IŞİD’in katlettiği kişilerin sayısından daha fazla ölüme sebep olmasına rağmen gündeme gelmedi.
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi25 Ekim 2014 23:51
İçişleri Bakanı Efkan Ala, "Bir şehri kalkındıracak olan, bir şehrin lokomotifi olabilecek olan sanayi yatırımlarıdır" dedi.
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması25 Ekim 2014 23:49
Tunceli Valiliği, terör örgütü tarafından yaptırılan mezarlık nedeniyle bölgeye araç geçişine izin verilmediğini bildirdi.
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız25 Ekim 2014 23:36
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, "Antalya'da kaçak siteler, kaçak oteller gördük." dedi eline geçen bir davetiyeyi anlattı.
Salih neden oynamıyor? Hocası konuştu!
Ebola salgını Mali'de can aldı
Türkiye'nin en zengin yönetim kurulu
Pandev'e talip var
Aykut Kocaman, Sergen Yalçın, Ersun Yanal...
İstanbullular dikkat!
Meteoroloji'den 3 il için uyarı!
MHP'li Yeniçeri Paralel yüzünden silah aldı
Liverpool taraftarı isyan etti
Dünyanın kanser tedavi üssü Türkiye
Dikkat! Yaz saati uygulaması sona erdi
Neden sakal bıraktığını açıkladı!
Albayrak gülme krizine soktu!
Tunuslular sandık başında
Soner Yalçın gözaltına alındı
Ünlü sanatçıdan kötü haber!
Kara parayla mücadele kilitleri açacak
Akdeniz'de korkutan deprem
Cumhurbaşkanı Erdoğan HSYK üyelerini seçti
Sınırımızda büyük oyun oynanıyor
MHP’de paralel örgüte geçit yok
Esed yine varille vurdu
İşçilere iyi haber!
Ankara silahların örgüte geçmesini engelleyecek
Erdoğan'dan Fethullah Gülen'in iadesi açıklaması
AB'nin talebi Cameron'u çileden çıkardı
Kenan Işık'la ilgili yeni gelişme!
Musul Kobani’den daha mı az stratejik?
IŞİD Esed’i unutturdu!
Ersun Yanal'a sürpriz talip
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız
İsmail Kartal taraftara isyan etti!
Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı
Herkes alışverişi online yapıyor!
Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki!
Fenerbahçe'den fotoğraflı tepki
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi
Yeni Başkan Yarsuvat'tan ilk açıklama
Valilikten 'paralel' habere yalanlama
Galatasaray'ın yeni başkanı Duygun Yarsuvat
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!
Bursaspor gol yağdırdı
Pınar Karşıyaka 3'te 3 yaptı
Ekrem Erdem: 2015 Anayasa yılı olacak
Beton mikseri sokağı savaş alanına çevirdi
Evlilik teklifini kabul etmeyince dehşet saçtı
Öldürülen PKK'lıların kimlikleri belli oldu
Başbakan'dan hain saldırıya ilişkin ilk açıklama
F.Bahçe penaltılarla güldü
El Clasico'nun kralı!
Tayfun Dortmund'u da çarptı
Meclis Başkanı Çiçek'ten Org. Özel'e mesaj
Enbar'da 16 IŞİD militanı öldürüldü
Erdoğan'dan Necdet Özel'e başsağlığı
Genelkurmay: Teröristler üç kişiydi
Tren alımında TANK modeli
Takside kredi kartı dönemi!
Türk Yıldızları yine nefes kesti
Peşmergeler Zummar'ı IŞİD'den elinden aldı
Paralel yapının partisinde genel başkan belli oldu
Şehit askerlerin kimlikleri belli oldu
Ala: Önce sen kendi ülkeni yakıp yıkma!