Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan, TBMM açılışında konuşuyor Müslümanlara karşı birleştiler! Facebook'ta düzen yine değişti! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 318 kez okundu.

İşte TSK'nın personel sayısı01 Ekim 2014 14:54
Genelkurmay Başkanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) bünyesinde 673 bin 986 personelin görev yaptığını açıkladı.
Çanakkaleli kadınlardan savaş topuna dantel01 Ekim 2014 14:37
Çanakkale’de, yaklaşık 200 kadın, şehir merkezinde sergilenen Çanakkale savaşlarında kullanılmış tarihi topun üzerini dantelle örttü.
Kâbe'nin 'gönüllü' temizlik işçileri01 Ekim 2014 14:15
Milyonlarca Müslüman'ın hacı olmak için geldiği Kâbe, yine onlarca farklı ülkeden gelen 500 'gönüllü' temizlik işçisi tarafından her gün temizleniyor.
Türkiye'nin en büyük kurbanlığı!01 Ekim 2014 14:09
Çorum'da özel olarak yetiştirilen ve "Tufan" adı verilen bin 870 kiloluk kurbanlık, 50 bin liralık satış fiyatıyla alıcısını bekliyor.
Otobanda kamyonla kamyonet çarpıştı01 Ekim 2014 14:08
İzmir'in Çiğli ilçesinde otoyol üzerinde arızalanan kamyonete bir kamyon çarptı. Kamyoneti yol kenarına itmeye çalışan karı koca yaralandı.
Yunan jetlerinden F-16'lara taciz!01 Ekim 2014 14:04
Genelkurmay Başkanlığından, Ege'nin uluslararası hava sahasında eğitim uçuşu yapan F-16'lara, Yunanistan'a ait jetlerce radar kilidi muhafaza edilerek tacizde bulunulduğu bildirildi.
Bayramın ikinci günü Suruç'ta dev etkinlik!01 Ekim 2014 14:03
Kurumsal çalışmaları ve yardım faaliyetlerini Haber10'a anlatan İYİLİKDER Genel Sekreteri Av. Ahmet Sait Öner, Kurban Bayramı'nın 2. günü Suruç'ta olacaklarını söyledi.
Usulsüzlük operasyonunda 28 kişi gözaltında01 Ekim 2014 14:01
Çalışma ruhsatı almak isteyen alışveriş merkezleri ve iş yerlerine usulsüz belge düzenlenmesine ilişkin operasyonda gözaltına alınan şüpheli sayısı 28'e yükseldi.
Otomobile çarpan ambulans devrildi: 4 yaralı01 Ekim 2014 13:59
Çorum'da ambulansın iki otomobile çarpıp devrilmesi sonucu 4 kişi yaralandı.
Türkiye Uzay Ajansı kuruluyor01 Ekim 2014 13:58
"Türkiye Uzay Ajansı'nı kuracağız. Bununla ilgili mevzuat ve kanun yapım çalışmaları tamamlandı"
Bayramda havalar nasıl olacak?01 Ekim 2014 13:52
Meteoroloji Genel Müdürü İsmail Güneş, Kurban Bayramı'nda yurdun kuzey kesimlerinin çok bulutlu ve aralıklı hafif yağmurlu, güney kesimlerinin açık ve günesli olacağını, hava sıcaklığının ise yurt genelinde mevsim normalleri civarında seyredeceğini bildirdi.
Apple’dan iPad sürprizi01 Ekim 2014 13:50
21 Ekim’de yeni nesil iPad’i satışa çıkarması beklenen Apple'ın iPhone 6 ve iPhone 6 Plus’taki renk seçeneklerine yeni tablette de yer vereceği öğrenildi.
Erdoğan, TBMM açılışında konuşuyor
Fizik tedavide seans kısıtlaması kaldırıldı
Bank Asya'da 2. şok düşüş!
Türkiye için kritik an açıklandı
Kırmızı etin cazibesine kapılanlara uyarı
Mursi duruşmaya "güvenlik" gerekçesiyle getirilmedi
Mısır'dan "anlaşma iptali" iddiasına yalanlama
BlackBerry 200 bin satışla geri döndü
Savunma sanayi ihracatta gaza bastı
Burhan Kuzu: Bedelli askerlik hayırlı olsun
İlk kez kendi hava sahasını kontrol edecek
Mavi Akım'ın kapasitesi artıyor
Burak Yılmaz'ın babası istifa etti
İşte TSK'nın personel sayısı
CHP'li vekilin başörtüsü karşıtlığı!
Terzioğlu tanıklığı reddetti
En uzun yaşayanların şehri!
IŞİD'e yanlışlıkla yardım gönderdiler
Savaş topuna dantelli örtü
"Yazacağım çok hikaye var"
Galatasaray'dan başsağlığı mesajı
Müslümanlara karşı birleştiler!
Mats Hummels dedikodulara son noktayı koydu!
Facebook'ta düzen yine değişti!
Çanakkaleli kadınlardan savaş topuna dantel
Kritik maç öncesi sürpriz karar!
Trabzon'u yasa boğan ölüm!
7 yıl sonra ilk kez Gazzeliler Mescid-i Aksa'da!
Askeri helikopter düştü: 3 ölü
Dolar son 9 ayın rekorunu kırdı
Bahçeli'den tezkere açıklaması
AB Bakanı Bozkır: Japonya'nın...
Gazze'de kanser hastaları eylem yaptı
Bakanı Yıldız, Moskova'da
Kâbe'nin 'gönüllü' temizlik işçileri
Fenerbahçe'de hazırlıklar sürüyor
Türkiye'nin en büyük kurbanlığı!
Otobanda kamyonla kamyonet çarpıştı
'G.Saray gelecek sezon Avrupa'da...'
Totti Şampiyonlar Ligi tarihine geçti
Ukrayna'da 10 sivil öldü
Yunan jetlerinden F-16'lara taciz!
Bayramın ikinci günü Suruç'ta dev etkinlik!
Bosna hava sahasına kavuşuyor
Usulsüzlük operasyonunda 28 kişi gözaltında
Whatsapp kullananlara çok önemli ipuçları!
Rus yanlısı vekile meydan dayağı
Spor federasyonlarına yeni ana statü
"Üst üste şampiyon olacağız"
Otomobile çarpan ambulans devrildi: 4 yaralı
Türkiye Uzay Ajansı kuruluyor
Yeni banka geliyor!
UEFA'da toplantı sona erdi
Küçük Muhammed'in ölüm uykusu
Bayramda havalar nasıl olacak?
TBMM Onur ödüllleri verildi
Marmara balıkçısının yüzü güldü
Apple’dan iPad sürprizi
Fenerbahçe'den Trabzonspor'a başsağlığı mesajı
'Vay be Fenerbahçe ne hallere düştü'
IŞİD'e ağır darbe!
Davutoğlu'nun Demirtaş'la kritik görüşmesi
Yeniçeri: Çok vahim bir durum
Kanlı saldırı: 2 çocuk öldü
Ünlü oyuncudan uyuşturucu açıklaması
Tam 2 yıl önceydi...
İlaçta yeni dönem başladı!
Sınıra tezkere öncesi askeri sevkiyat
Kiracı arıyor ama kira istemiyor!