Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bayramda havalar nasıl olacak? İşte YHT’ye bağlanacak hatlar Sneijder'den G.Saray'a sürpriz teklif! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
Kadir Has vefatının 4. yılında anıldı
22 Mart 2011 Salı 20:52
Güncellenme Tarihi 22 Mart 2011 Salı 18:16
Kadir Has Üniversitesi'nin kurucusu ve iş adamı Kadir Has, vefatının 4. yılında törenle anıldı. Törende, Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu.

Devlet Üstün Hizmet Madalyası sahibi iş adamı Kadir Has, adını taşıyan Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü'nde düzenlenen törenle anıldı. Törene Kadir Has'ın manevi oğulları Nuri ve Can Has, Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın ve çok sayıda öğrenci katıldı. Son Mektup adlı sinevizyon gösterisiyle başlayan törende konuşan Kadir Has Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Nuri Has, “Merhum Kadir Has Beyefendi’yi rahmetle, minnetle ve şükranla andıklarını söyledi. Kadir Has'ın "Bir an önce hedefe ulaşmak gerekir, çünkü ömür çok kısa ve geçici” sözlerini hatırlatan Nuri Has, insanlığa hizmet için sürekli fikir üretip çalıştığını aktardı. Kadir Has'ın 80’li yaşlarına kadar öğrenmek, aynı zamanda, öğretici müesseseler kurmak için çalıştığını belirten Nuri Has, “Bilgisizliğin, bulaşıcı bir hastalık gibi olduğunu söylerdi. Zaten dünyada en büyük derdin de bilgisizlikten kaynaklandığını ifade ederdi. Şimdi onun kurmuş olduğu bu üniversite, güveni ve itibarı temsil eden “Kadir Has” ismi sayesinde ülkemizin saygın ve aranan yüksek öğrenim kurumları arasında yer alıyor. Üniversitemiz halkımızın da teveccühünü kazanmış bulunuyor ve bu teveccüh her geçen gün artıyor” diye konuştu.

Kadir Has’ın iş adamı kimliğine ve girişimcilik özelliğine vurgu yapan Kadir Has Vakfı Başkanı Can Has ise merhum Kadir Has’ın çalışmayı, başarmayı ve paylaşmayı prensip edindiğini belirterek, “Kadir Has Beyefendi çalışmanın ve başarabilmenin, kazançtan daha güzel olduğunu görmüştü. 50 yıl boyunca kazandıklarını, yeni bir çalışma alanına, eğitim, kültür ve sağlık hizmetine tahsis etmiş, onun meyvelerini topladıkça, hayata daha bir azimle ve sıkı sıkıya tutunmuştu” diye konuştu.

Konuşmaların ardından Kadir Has Başarı Ödülleri sahiplerini buldu. Daha önceki yıllarda belirli bir konu başlığı altında düzenlenen ödüller bu yıl ilk kez eğitim ve bilim alanında “Üstün Başarı” ve “Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” olmak üzere iki kategoride sunuldu. Üstün Başarı ödülüne Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erdal Arıkan, haberleşme mühendisliği, enformasyon ve kodlama kuramları alanında 60 yıldır açık olan bir probleme çözüm getiren buluşu, bunu sağlayan başarılı akademik geçmişi, uluslararası kabul gören araştırma ve yayınları nedeniyle layık görüldü. Arıkan aynı zamanda 20 bin dolar para ödülünü de almaya hak kazandı.

“Gelecek Vaat Eden Bilim İnsanı” ödülü ise, kanser ve hücre çalışmalarında uluslararası düzeyde kabul gören araştırmaları ve oksijensizlikle hücre ölümü (apoptosis) arasındaki ilişkiye yeni boyutlar sunduğu çalışması ile İsviçre Zürih Üniversitesi Moleküler Yaşam Bilimleri Bölümü araştırmacısı Dr. Ataman Şendöl’e verildi. Şendöl 10 bin dolar para ödülünün de sahibi oldu

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 296 kez okundu.

Whatsapp'ta çıldırtan hata24 Temmuz 2014 17:41
Whatsapp, Google Play'deki son güncellemenin ardından 'Bellek yetersiz' hatası vermeye başladı.
Avukatından villa açıklaması24 Temmuz 2014 17:36
Eski İstanbul Emniyet Müdür Yardımcısı Yılmazer'in avukatı Ataol, dinlemelere dair iddiaları yalanlamakla yetindi.
Kılıçdaroğlu Erdoğan'dan rol çaldı24 Temmuz 2014 17:25
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Trabzon'u ziyaretinde vatandaşlar tarafından verilen ekmekle poz verdi.
Bayramda havalar nasıl olacak?24 Temmuz 2014 17:24
Meteoroloji'den yapılan açıklamada, Ramazan Bayramı süresince yurdun büyük kısmında yağış beklenmediği belirtildi.
Gülen o ülkeye mi kaçacak?24 Temmuz 2014 17:18
Yazar Erandaç, Fethullah Gülen'in 10 Ağustos'tan sonra ABD'den ayrılıp Yeni Zelanda'ya gideceğini iddia etti.
Türk Musevi Cemaati'nden açıklama24 Temmuz 2014 17:08
Türk Musevi Cemaati, "Gazze'de vuku bulan insanlık dramının kimi basın yayın organları ve sosyal medyada Musevi yurttaşlarımıza yönelik ırkçı söylemlere vesile edilmesini esefle gözlemliyoruz" açıklamasında bulundu.
Sınırda asker kuş uçurtmuyor!24 Temmuz 2014 17:06
ŞANLIURFA'nın Ceylanpınar İlçesi'nde, PYD'liler tarafından 3 askerin şehit edildiği Suriye sınırında sessizlik hakim.
İşte YHT’ye bağlanacak hatlar24 Temmuz 2014 17:04
İETT, Yüksek Hızlı Trene entegre otobüs seferlerini belirledi
Çocuklar İsrail'in saldırılarını protesto etti24 Temmuz 2014 16:42
Ankara'da bir grup çocuk, İsrail Büyükelçiliği konutu önünde Kur'an okuyup, ilahi söyleyerek saldırıları ve İsrail'i protesto etti.
Paralel polisleri bitirecek rapor24 Temmuz 2014 16:37
Müfettişler, gözaltındaki polislerle ilgili istihbarat şubenin dinleme kayıtlarını incelemesi sonucunda çarpıcı detaylara ulaştı.
Ülkücü Başkan intihar etti!24 Temmuz 2014 16:32
KASTAMONU’nun Cide İlçesi’nde belediye işçisi Ulkücü İşçiler Derneği Başkanı 37 yaşındaki Ümit Okur, kimyasal temizlik maddesi içerek yaşamına son verdi.
İhsanoğlu'nu protesto eden kadınlara para cezası24 Temmuz 2014 16:21
İzmir'de katıldığı iftar programında Cumhurbaşkanı adayı İhsanoğlu'nu protesto eden 3 kadına idari para cezası kesildi.
Belediye Başkanı MHP'den Erdoğan için istifa etti
Whatsapp'ta çıldırtan hata
Akkuyu ÇED raporu için gün sayıyor
Norveç'te terör alarmı
Dünyanın en kalabalık ülkeleri belirlendi
Avukatından villa açıklaması
Merkez döviz ihalesini 10 milyona çekti
Kartal listeyi UEFA'ya bildirdi
Manisaspor Burkina Fasolu oyuncu deniyor
Elmas ambargosu 9 yıl sonra bitiyor
Bayramda diyet depresyona neden olmasın
Marttan bu yana 432 kişi yaşamını yitirdi
Kılıçdaroğlu Erdoğan'dan rol çaldı
Bayramda havalar nasıl olacak?
Norveç'te terör alarmı verildi
Yalçın için Beşiktaş defteri kapandı!
Fenerbahçe Olympiakos'la karşılaşacak
Gülen o ülkeye mi kaçacak?
Rahim Ağzı Kanseri taraması ücretsiz yaptırılabilecek
Sadık mükellefe teminat kolaylığı
Türk Musevi Cemaati'nden açıklama
ABD'de 8.5 yılın en düşük seviyesinde
ÖSO Şam'da kontrol noktasına saldırdı: 15 ölü
Sınırda asker kuş uçurtmuyor!
İşte YHT’ye bağlanacak hatlar
Alman astronot Gazze saldırısını paylaştı
Foursquare'de büyük değişim
Eğer uyursak çabucak ölürüz
Çocuklar İsrail'in saldırılarını protesto etti
Selimiye Camisi'nde ki kapısız odanın sırrı
Yenilgiyi üstü kapalı biçimde itiraftır
Paralel polisleri bitirecek rapor
Ülkücü Başkan intihar etti!
Sneijder'den G.Saray'a sürpriz teklif!
Adayların konuşma sırası belli oldu! İlk sırada kim var
İhsanoğlu'nu protesto eden kadınlara para cezası
Atalay’dan flaş Barış Süreci açıklaması
Bayramda hava nasıl olacak?
ABD polisi çıplak hırsızların peşinde
50'den fazlası Fransız vatandaşı!
Çamlıca Kulesi'ne rekor talep
AA'dan Taraf'ın iddialarına yalanlama
116 yolcu taşıyan uçak çöle düştü!
Faizlerdeki düşüş devam ediyor
Bebeğinizi açken yıkayın
'Dosya masrafı' başvurusu yapacaklar dikkat!
Vali Coca Cola'yı Fanta içerek protesto etti
İsrail BM okuluna saldırdı: Ölü ve yaralılar var
Yük gemisi açığa çekildi
Edremit'in adı tabelaya Ermenice yazıldı
"Akıllı hastane"nin yapımına başlandı
İsrail Huzaa’da katliam yapıyor
Gül Irak Cumhurbaşkanı'nı tebrik için aradı
Gazze'deki mezarlıklarda boş yer kalmadı
ABD’de işkence gibi idam
Zaman'dan skandal yazı dizisi!
4-C'liye bayram hediyesi!
Evlerini terk ediyorlar
Gül, İstanbul yolcusu
Şahika'dan bir rekor daha
İslam: Çocuk yaştaki evliliklere sıfır tolerans!
Bahçeli’den Gülen’e manidar çağrı!
Milli füze "Hisar-O" testlerden başarıyla geçti
Bankacılık sektörü mevduatları azaldı
Akrabalarına kızınca servetini Türk Kızılay'ına bağışladı
DOB yönetiminde değişiklik