Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’ Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu! CHP'yi karıştıran fotoğraf Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 15 Temmuz 2013 Pazartesi 09:40
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,863 kez okundu.

Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!30 Ekim 2014 16:41
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, şirketin açıklamasının aksine Ermenek'te yaşanana facianın bir "doğal afet" olmadığını söyledi.
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor30 Ekim 2014 16:35
Bir dönem Trabzonspor forması da giyen Teofilo Gutierrez son dönemdeki performansı ile dikkat çekiyor.
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek30 Ekim 2014 16:32
2012 yılında vefat eden gazeteci Yaşar Sezginer'in cenazesi, 2 Kasım Pazar günü toprağa verilecek.
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi30 Ekim 2014 16:31
Manisa'nın Soma ilçesinden Karaman'ın Ermenek ilçesindeki maden ocağında su baskını nedeniyle mahsur kalan işçilerin kurtarılması için bölgeye su tahliye pompası getiren kamyon, freninin patlaması sonucu devrildi.
18 işçinin soyunma odaları30 Ekim 2014 16:30
18 işçinin mahsur kaldığı madenin soyunma odaları, çalışma şartlarını gözler önüne seriyor.
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’30 Ekim 2014 16:23
Karaman’ın Ermenek ilçesindeki maden ocağında mahsur kalan 18 işçiden biri olan Tezcan Gökçe’nin annesi, “Oğlum yüzme de bilmezdi, suyun içinde ne yaptı?” diye feryat etti.
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis30 Ekim 2014 16:15
Fatih'te geçen yıl askerden izne gelen Ahmet Koca'yı döven polislerin yargılandığı davada karar açıklandı. 6 polis "eziyet" suçundan 1 yıl 8'er ay hapis cezasına çarptırıldı. 5 polis beraat etti.
Hain saldırıda kahreden detay!30 Ekim 2014 16:10
Diyarbakır'daki hain saldırıda şehit edilen astsubayın karısı ile son diyaloğu yürekleri yaktı. Hamile eşinin aşerdiği meyveyi alırken başından vurulduğu ortaya çıkan şehit astsubay bugün gözyaşlarıyla uğurlandı.
Aşure nasıl yapılır?30 Ekim 2014 16:08
Muharrem Ayı'nın 10. günü Aşure Günü olarak kabul edilmektedir ve o çok sevilen aşurenin tarifi;
İnstagram bugün çöktü!30 Ekim 2014 16:06
Sosyal paylaşım sitesi İnstagram bugün 15.00 sıralarında çöktü.
Hrant Dink davasında flaş gelişme!30 Ekim 2014 15:41
Dink cinayeti davasında İstanbul 5. Ağır Ceza Mahkemesi, Yargıtay'ın bozma ilamına uyulmasına karar verdi.
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!30 Ekim 2014 15:33
146 yıldır faaliyetlerini aralıksız sürdüren Türk Kızılayı, 29 Ekim - 4 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen Kızılay Haftası'nda kan bağışına ve sosyal yardım hizmetlerine dikkat çekiyor.
Türkiye kupasında toplu sonuçlar
İBB'nin tüm konserleri iptal!
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!
Rizespor'un başı sakatlıklarla dertte!
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi
18 işçinin soyunma odaları
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Altın iki günde dibe vurdu
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!
'IŞİD'i biz yenebilirdik!'
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'
Netanyahu: Hizbullah gücünü 15 kat arttırdı
İbrahimovic'ten şaşırtan itiraf!
10 Peşmerge Kobani'ye geçti
CHP'yi karıştıran fotoğraf
Meksika'da 43 öğrencinin yakılma emrini First Lady vermiş
Ivana Sert'in yüzündeki sivilceler dikkat çekti
2 penaltı kaçırmanın ilginç cezası
Katar'da İngiltere diplomasisi
Ibrahimoviç'ten 'Altın Top' itirafı
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir