Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj! Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi! İtirafta bulunarak CHP'den istifa etti Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 25 Mart 2014 Salı 10:15
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,849 kez okundu.

Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi!19 Nisan 2014 16:59
Isparta-Antalya karayolunda kaza meydana geldi.
Sel 60 haneli köyü ikiye böldü19 Nisan 2014 16:18
Elazığ'ın Karakoçan İlçesi'ne bağlı Kulundere Köyü, her yıl şiddetli yağışlarla birlikte oluşan sel sularının doldurduğu dere yatağı nedeniyle ikiye bölündü.
Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?19 Nisan 2014 16:12
Gün geçmesin ki yeni bir eylem yapılmasın İstanbul sokaklarında. Eylemcilerin bu sefer ki durağı Okmeydanı. Ama bu olay eylemlerin artık ne kadar banalleştiğini gözler önüne seriyor. Eylemcilerinden biri Molotofu sokakta bulunan bir evin penceresine isabet ettirince polis bakın nasıl tepki verdi..
Şeyh Nazım'dan yeni haber19 Nisan 2014 15:59
Solunum ve kalp yetmezliği nedeniyle hastaneye kaldırılan Nakşibendi tarikatı lideri Şeyh Nazım Kıbrısi'nin düne göre daha iyi olduğu ancak hayati tehlikesinin sürdüğü belirtildi.
Göçmenler donarak öldü19 Nisan 2014 15:29
Edirne'nin Budakdoğanca köyünde bir hafta önce 3 çocuk ve bir kadına ait cesetler bulan jandarma ekipleri, bölgedeki aramaları sırasında 4 cesede daha ulaştı.
O cami ibadete açıldı19 Nisan 2014 15:00
Atatürk Üniversitesi kampüsünde yer alan ve "divit kalem" şeklindeki minaresiyle dikkat çeken cami törenle ibadete açıldı.
Zeki Müren'in kemikleri sızlayacak19 Nisan 2014 14:56
Zeki Müren'in mezarının yanında bulunan babası Kaya Müren'in mezarının üstündeki 4 mermer sütunun üzerine konulmuş bronz kubbe çalındı.
Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepki19 Nisan 2014 14:55
Başbakan Yardımcısı Arınç, Adnan Oktar'ın televizyon programına tepki gösterdi: "İslam, iman, Kur'an, edep, fazilet, namus, ar haya adına bir şey bulamıyorsunuz."
O ilçeye kötü haber! İl olma hayali yasaya takıldı19 Nisan 2014 14:50
1926'da çıkarılan kanunla ilçeye dönüşen Siverek'in il olma hayali, Şanlıurfa'nın büyükşehir olmasıyla suya düştü.
Facebook bir ilin daha ismini değiştirdi!19 Nisan 2014 14:36
Facebook son zamanlarda bir çok ilin isminde değişiklik yaparak dikkat çekiyor.
Everest'te ölü sayısı 13'e yükseldi19 Nisan 2014 14:31
Everest Dağı'nda dün çığ düşmesi sonucu hayatını kaybedenlerin sayısı 13'e yükseldi.
CHP'de şok istifa!19 Nisan 2014 13:44
CHP Tokat Merkez İlçe Başkanı Haydar Şen, görevinden istifa etti.
3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepkiParalel medyanın Gül sevgisi!Bir özeleştiri daha: 30 Mart hezimet olduAsgari ücrette önemli karar!Arınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruzVictor Hugo'nun Hz. Muhammed için yazdığı dizelerPassolig neden hedefte?Dünya bu fotoğrafı konuşuyorZaman hukuksuzluğu böyle savunduPulitzer Yılın FotoğraflarıAK Parti'ye kirli propagandayı bakın kim yapmışYermuk'a 10 gündür yardım ulaşmıyorGülen cemaatinin dönecek bir mahallesi kalmadıTüm Manşetler
Rusya'ya meteor düştü!
Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj!
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?
1544 konuta 77 bin başvuru!
Ay yüzeyinde tatil köyü!
Isparta-Antalya yolunda otobüs devrildi!
Babacan'dan çok önemli mesajlar
İtirafta bulunarak CHP'den istifa etti
Sel 60 haneli köyü ikiye böldü
Millet 10 Ağustos'ta başkanını seçecek
Ulan gerizekalı nereye atıyorsun?
Can Tanrıyar'dan zehir zemberek açıklama!
Hamas'tan "Ayrılığın bitirilmesi" çağrısı
NSU sanığına aşk mektubu yağıyor
Şeyh Nazım'dan yeni haber
Messi'ye şok tepki! 'Ahmak...'
G.Saray'ı sevince boğan sakatlık!
3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!
Göçmenler donarak öldü
Altında şok gelişme!
'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'
O cami ibadete açıldı
Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!
Zeki Müren'in kemikleri sızlayacak
Arınç'tan 'Kedicikler'e sert tepki
O ilçeye kötü haber! İl olma hayali yasaya takıldı
Facebook bir ilin daha ismini değiştirdi!
7 bin aile evlerini terk etti
Everest'te ölü sayısı 13'e yükseldi
Mursi'nin duruşması başladı
Ahmet Davutoğlu Başbakan mı olacak?
CHP'de şok istifa!
Beklenen karar: Bodrum'da inşaatlar durduruldu
Paralel medyanın Gül sevgisi!
Bir özeleştiri daha: 30 Mart hezimet oldu
Ünlü oyuncu mahallelinin diline dolandı
'Başbakan'a şah-mat dediler'
Asgari ücrette önemli karar!
Ucuz tablet bilgisayar ve cep telefonu" uyarısı
Bakımevi sakinleri Berlusconi'yi bekliyor
Aziz Yıldırım son noktayı koydu
Kaçırdıkları kişiler için defter tutmuşlar
İşte o 'selfie'nin orjinal hali
İstanbul Üniversitesi karıştı!
Arınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruz
Kapalı gişe oyunlara karaborsa önlemi
Victor Hugo'nun Hz. Muhammed için yazdığı dizeler
Hacıosmanoğlu'nun acı günü
Passolig neden hedefte?
Dışişleri Bakanlığı'ndan kınama
14 kız öğrenci daha kaçmayı başardı
Dünya bu fotoğrafı konuşuyor
Anıtkabir'in küçük ziyaretçilerini sürprizler bekliyor