Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Elektrik kesintisine dikkat! Borcuna karşılık bakın ne yaptı G.Saraylılar'ı çıldırtan hamle Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 21 Eylül 2014 Pazar 09:44
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,856 kez okundu.

Karadeniz fena sallandı!21 Eylül 2014 11:02
Karadeniz'in Samsun açıklarında 4,1 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Elektrik kesintisine dikkat!21 Eylül 2014 10:56
İstanbul Anadolu Yakası'nda 3 ilçenin bazı bölgelerine 23 Eylül'de elektrik verilemeyecek.
Devlet sanatçısı Taşlıova vefat etti21 Eylül 2014 10:50
Devlet sanatçısı Aşık Şeref Taşlıova, Ankara'da tedavi gördüğü hastanede 76 yaşında hayatını kaybetti
Fidan'dan 4 başlıkta 'operasyon' şifresi21 Eylül 2014 10:41
MİT Müsteşarı Hakan Fidan, dün Ankara Esenboğa Havalimanı’nın apronunda rehinelerle ailelerin kavuşmalarını mutlu gözlerle izledi.
Feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı21 Eylül 2014 10:20
Balıkesir'in Gömeç ilçesinde meydana gelen trafik kazasında bir kişi öldü 3 kişi yaralandı.
Borcuna karşılık bakın ne yaptı21 Eylül 2014 09:51
Yıllardır borçları nedeniyle sıkıntı yaşayan rock müziğin ünlü ismi Haluk Levent, bu konuya çözüm buldu.
Dev operasyonda ele geçirilenler sergilendi21 Eylül 2014 09:35
15 bin polisin katılımıyla yapılan geniş çaplı operasyonda ele geçirilen malzemelerin bir kısmı sergilendi.
Yabani hayvanlar sokağa indi21 Eylül 2014 09:33
Bodrum’da sokağa inen yabani hayvanlar korku yarattı.
Köprü yıkımı "patlatma" yöntemiyle yapıldı21 Eylül 2014 09:21
Kentsel dönüşüm çalışmaları kapsamında Türkiye'de ilk defa "patlatma" yönetimiyle köprü yıkımı gerçekleşti.
İzmir'de 3 otomobil kundaklandı21 Eylül 2014 09:04
Bayraklı ilçesinde yanan 3 otomobilin kundaklandığı iddia edildi.
Today's Zaman yazarından 46 rehineye eşek benzetmesi21 Eylül 2014 00:30
Today's Zaman genel yayın yönetmeni Bülent Kenes, IŞİD terör örgütünün elinden kurtarılan 46 rehine hakkında küçük düşürücü ifadeler kullandı.
Türkmenler zor durumda!20 Eylül 2014 23:39
Türkmen Milletvekili Sellame, sayıları 350 bini bulan sığınmacıların "açlıktan ölüm" tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını söyledi.
Karadeniz fena sallandı!
Fenerbahçe avantaj peşinde!
Elektrik kesintisine dikkat!
Devlet sanatçısı Taşlıova vefat etti
Fidan'dan 4 başlıkta 'operasyon' şifresi
7.5 yıllık hukuk savaşı sonuçlandı
Halilhodzic'e övgüler dizdi
Emekli maaşını fareler kemirdi
Feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Utanç Müzesi'ne yoğun ilgi
Avusturyalı bakandan, ortak Kur'an meali teklifi
Erdoğan tarihi operasyon hakkında net konuştu
Borcuna karşılık bakın ne yaptı
Almanları delirten Türk!
G.Saraylılar'ı çıldırtan hamle
Dünya hayran kaldı, İngilizler örnek gösterdi
Dev operasyonda ele geçirilenler sergilendi
Yabani hayvanlar sokağa indi
Köprü yıkımı "patlatma" yöntemiyle yapıldı
Emekliye güzel haber! O kesinti kalkıyor
İzmir'de 3 otomobil kundaklandı
Today's Zaman yazarından 46 rehineye eşek benzetmesi
"Dünya ABD'ye güveniyor, ABD'de ise..."
Türkmenler zor durumda!
Ev salçalarına dikkat!
Spor yap bulmaca çöz alzheimer olma
AB'den rehine açıklaması
Mısır'da 5 kişiye idam cezası
Erdoğan'dan gülümseten '3 çocuk' manisi
Prandelli'den çıldırtan hamle
Hayatını kaybedenlerin sayısı 346'ye yükseldi
M.Ali Şahin : Bu Türkiye'nin gücü demektir
Cumhurbaşkanı Erdoğan Ankara'ya gitti
Dortmund deplasmanda buz kesti
Irak'ta 400 askere IŞİD kuşatması
Aslan Balıkesir'de dağildı!
Okulda "siyaset konuşma" yasağı!
Özlem Tekin hastanelik oldu
Antalyaspor Ordu'da farka koştu!
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahidi oldu
Samsun ilk galibiyetini aldı
Yengeç ararken bomba buldu!
Erdoğan'ı tebrik için 700 km'lik yola çıktı
Başkonsolos Yılmaz yaşadıklarını anlattı!
İstanbul‘da polisten dev operasyon!
Arsenal 4 dakikada fişi çekti!
65 ülkenin büyükelçisi Midyat'ta
Görmez: Seferber olmalıyız!
Sulama göletinde facia: 3 ölü!
Denizden çıkan şeye inanamadılar
10 gollü maçta Real Madrid fırtınası!
Gaziler Derneği'nden 'şemsiyeli haber'e tepki
İstanbul’da göçük: 1 kişi toprak altında!
Singapur'da ilk cep Hamilton'ın!
IŞİD Mehrut Nehri'nin suyunu kesti
Gekas varsa sorun yok
CHP Ankara milletvekili istifa etti!
Mersin'de Türkan Şoray izdihamı
Müthiş geri dönüşe kırmızı kart engeli!
Sınırı geçenlerin sayısı 60 bini aştı!
Feyzioğlu, rehinelerin kurtarılmasını hazmedemedi!
Harmancık'ta kaza: 8 yaralı
1 kadın PKK'lı teslim oldu
Ujfalusi'nin yeni görevi belli oluyor
Bahçeli'den rehine açıklaması
Sonbaharda bunları yiyin
Rehinelerin Başbakan Davutoğlu'ndan tek isteği
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!