Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Davutoğlu'ndan başkanlık sistemi açıklaması Erdoğan'ın onayını bekleyen pakette neler var? Canlı yayında Hatipoğlu'nu kızdıran soru! Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 26 Mart 2015 Perşembe 18:04
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,868 kez okundu.

Erdoğan'ın onayını bekleyen pakette neler var?28 Mart 2015 07:00
İç Güvenlik Paketi, Meclis'te aylar süren gergin oturumların ardından kabul edildi. Pakette çok önemli detaylar var.
Zonguldak'ta balıkçı barınakları yandı28 Mart 2015 02:44
Zonguldak'ta iki balıkçı barınağı, yangın sonucu hasar gördü.
Aydın'da el bombası taşıyan bir kişi yakalandı28 Mart 2015 02:37
Aydın'da üzerinde el bombasıyla minibüse binen M.Ş., polis tarafından gözaltına alındı.
Babacan: Ülkeyi nereden vursak diyorlar28 Mart 2015 02:35
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, 7 Haziran'da yapılacak genel seçimlerle ilgili açıklamalarda bulundu.
Şair Nuri Pakdil Kudüs'e kavuştu28 Mart 2015 02:17
"Kudüs şairi" olarak tanınan şair-yazar Nuri Pakdil'in, 81 yaşında geldiği Kudüs'te Mescid-i Aksa'da cuma namazı kılma hayali gerçek oldu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan 80 darbesini izledi!28 Mart 2015 02:14
Cumhurbaşkanı Erdoğan, eşi Emine Erdoğan'la beraber Üsküdar'da bir alışveriş merkezindeki sinemaya giderek 80 darbesini anlatan filmi izledi
Bir yıl uzayda kalacaklar27 Mart 2015 23:57
Amerikalı astronot Scott Kelly ve Rus kozmonot Mikhail Kornienko, Soyuz uzay aracıyla 1 yıl kalacakları Uluslararası Uzay İstasyonu'na (UUİ) gönderildi.
Hayırseverler şehit ailesine ev bağışladı27 Mart 2015 23:15
Şah Fırat Operasyonu'nda şehit olan Muhabere Astsubay Başçavuş Halit Avcı'nın ailesine hayırseverler tarafından ev bağışlandı.
Yemen hukuken Osmanlı'ya bağlı!27 Mart 2015 22:34
Türkiye'nin ilk Yemen uzmanı olan Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma ile 4 yıl önce yapılan ve Yemen'in tarihinin, Osmanlı ile ilişkilerinin ve toplum yapısının ele alındığı röportajda, 'Yemen'in hukuken Osmanlı'ya bağlı olduğu' belirtilip, çarpıcı tespit ve değerlendirmelere yer verilmişti.
Canlı yayında Hatipoğlu'nu kızdıran soru!27 Mart 2015 22:25
Nihat Hatipoğlu, "Hz. Hamza'yı öldüren Vahşi'ye 'Hazret' demek doğru mudur?" sorusu karşısında sinirlerine hakim olamadı.
Otobüs şirketi için namazın tuvalet kadar değeri yok!27 Mart 2015 22:16
Kayseri'de bulunan otobüs firması Süha Turizm'de yaşanan namaz skandalı sosyal medyaya yüklenen video ile ortaya çıktı.
Bakan Işık'tan o şoföre gönderme27 Mart 2015 21:41
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, kitap okuyan şoföre göndermede bulundu
Davutoğlu'ndan başkanlık sistemi açıklaması
Hüseyin Çelik, AK Parti'nin oy oranını açıkladı
Erdoğan'ın onayını bekleyen pakette neler var?
Araplara büyük tehdit: Bulundukları son toprak olur
Yeryüzü Doktorları Gazze Ofisi açıldı
Zonguldak'ta balıkçı barınakları yandı
Kanada'daki skandal olayın hukuk mücadelesi başladı
Aydın'da el bombası taşıyan bir kişi yakalandı
Babacan: Ülkeyi nereden vursak diyorlar
Fitch'ten Yunanistan'a şok
1 yıllığına uzaya gönderildiler
Şair Nuri Pakdil Kudüs'e kavuştu
Cumhurbaşkanı Erdoğan 80 darbesini izledi!
Yeşil üretime odaklandık
Bir yıl uzayda kalacaklar
New York borsası yükselişle kapandı
Suudi Arabistan, İsveç'e elçisini geri gönderecek
Irkçı lider "Geert Wilders'a Avusturya'da protesto şoku
Davutoğlu'ndan önemli açıklamalar
"Coppelia", İstanbul'da baleseverlerle buluştu
Google 'ameliyat robotları' yapacak
Hayırseverler şehit ailesine ev bağışladı
Lufthansa'dan 50 bin euro tazminat
Ersan'ı sevindiren haber
Ataman'dan ilginç uygulama
Cimbom son nefeste yenildi
Olaylı maçı Türk hakem tatil etti
Yemen hukuken Osmanlı'ya bağlı!
Canlı yayında Hatipoğlu'nu kızdıran soru!
Mescid-i Nebevi imamından 'Yemen Savaşı' hutbesi!
Otobüs şirketi için namazın tuvalet kadar değeri yok!
İki parti Anadolu Partisi'ne katıldı
YSK'dan CHP'ye İzmir şoku
Tam 40 gündür kayıptı, bakın nerede bulundu
Uyuşturucu bir gencin daha canını aldı
Bakan Işık'tan o şoföre gönderme
Dinamo Kiev'e ırkçılık cezası!
"Eğit-donat"a biyografik inceleme
Hollanda Türkiye'den onu istiyor
Galatasaray günü çift antrenmanla tamamladı
İngiltere'de Türk hasta üzerinde 'tarihi kalp nakli'
Kırıkkale'de seyir halindeki otomobil yandı
Güney Afrika'da toplu işten çıkarma
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Hollande’a taziye telefonu
Gençler, barış ve kardeşlik için Mardin'de buluştu