Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD'nin İsrail'e 'can sıkıcı' cevabı İngiltere onu konuşuyor! 'Gazze'yi Kurtarın' Siyonistlerden Haniye'nin evine saldırı! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 29 Temmuz 2014 Salı 10:48
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,852 kez okundu.

Paralel örgüt Dink cinayetinin delillerini imha etmiş!29 Temmuz 2014 11:07
Emniyet müfettişleri, eski İstihbarat Daire Başkanı Ramazan Akyürek’in, Hrant Dink cinayeti davasında kritik öneme sahip LOG kayıtlarının hepsini imha ettirdiğini ortaya çıkardı. Müfettişlerin raporuna göre Akyürek, bu talimatı verdikten bir gün sonra görevden alındı.
'RTE' plakalı araç alıcısını bekliyor29 Temmuz 2014 11:04
Kayseri'de, avukat katibi olan Gökhan Polat 06 RTE 47 plakalı otomobilini satılığa çıkarttı. Polat, RTE plakalı aracına 40 bin TL istiyor.
Paralel örgütten keyfine göre örgüt, keyfine göre dinleme!29 Temmuz 2014 11:01
Emniyet’teki paralel yapının dinlemeler için sahte belgeler ürettiği, dinlenen kişileri her seferinde değişik örgütlerde gösterdiği ortaya çıktı. Müfettiş raporlarına göre paralel yapı, yargıyı sahte belgelerle yönlendirdi.
21 polisin sorgusuna başlandı29 Temmuz 2014 10:57
"Casusluk" soruşturmasında tutuklanmaları istemiyle nöbetçi hakimliğe sevk edilen şüpheli polislerden kalan 21 kişinin sorgusuna başlandı.
'Paralel hakim'den şok itiraflar!29 Temmuz 2014 10:56
Paralel yapı mensubu bir hakim cemaatin gerçek yüzünü anlattı.
Şile ve Kilyos'ta 2 kişi boğuldu29 Temmuz 2014 10:46
İstanbul'da bayramın ilk günü Şile ve Kilyos'ta iki kişi denizde boğularak yaşamını yitirdi.
Kurye ile gelen sarı zarfa aman dikkat!29 Temmuz 2014 10:29
Vatandaş neredeyse hergün yeni bir dolandırıcılık yöntemiyle sınanıyor. Gündeme gelen son yöntem ise artık ''yuh'' dedirtiyor.
20 göçmen yakalandı29 Temmuz 2014 09:46
Türkiye üzerinden Yunanistan'a kaçmak isteyen 20 Suriyeli yakalandı.
Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü...28 Temmuz 2014 22:46
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Başbakan Erdoğan'ın neden Cumhurbaşkanı olması gerektiğini anlattı.
Davis Ospina Arsenal'de!28 Temmuz 2014 21:29
Arsenal, 2014 Dünya Kupası’nda dikkatleri üzerine çeken Kolombiyalı kaleci David Ospina’yı kadrosuna kattı.
Sivas'ta trafik kazası: 8 yaralı28 Temmuz 2014 21:08
Sivas'ın Gemerek ilçesinde otomobil ile minibüsün çarpışması sonucu 8 kişi yaralandı.
Soylu: 100 liranın 81 lirası faize gitmiyor28 Temmuz 2014 21:02
Soylu: "Bugün her 100 liradan 86 liranın faize gitmeyen bu paralarla 81 ilde onlarca hizmetin yapıldığı yeni Türkiye'de yaşıyoruz"
Altının gidişatı ne olacak?
Fenerbahçe'den Nadir Çiftçi atağı!
Paralel örgüt Dink cinayetinin delillerini imha etmiş!
'RTE' plakalı araç alıcısını bekliyor
Paralel örgütten keyfine göre örgüt, keyfine göre dinleme!
21 polisin sorgusuna başlandı
'Paralel hakim'den şok itiraflar!
Güneşten korunmak için gözlük yeterli değil
Gökhan'a Süper Lig'den bir talip daha!
Dev takas! Ersun Yanal çok istiyor!
Sebastian Pinto imzayı atıyor!
Portekiz basını yazdı! Trabzonspor...
İşte Beşiktaş'tan istenen bonservis bedeli
ABD'nin İsrail'e 'can sıkıcı' cevabı
İngiltere onu konuşuyor! 'Gazze'yi Kurtarın'
Şile ve Kilyos'ta 2 kişi boğuldu
İlginç itiraf! "Rıdvan kağıt oynar sigara içerdi"
Kurye ile gelen sarı zarfa aman dikkat!
Beyaz Saray sitesinde 'Kürdistan' kampanyası
Cumhurbaşkanı seçimine 12 gün kala son anket
Milyonlarca emekliyi ev sahibi yapacak proje
Davutoğlu’dan milli irade vurgusu
20 göçmen yakalandı
Niasse yeni takımıyla resmen imzaladı!
Galatasaray büyük fırsatı kaçırdı!
Hamas: 110 İsrail askeri öldürdük
7 inç'lik dev telefon
Siyonistlerden Haniye'nin evine saldırı!
Gazze yoğun bombardıman altında
İngiliz bankasına 218 milyon sterlin ceza
Demba Ba: Oğuzhan sıra dışı, Arda fantastik
Ukrayna için üçlü zirve
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı
Sanatçılardan İsrail vahşetine dur dedi!
Netanyahu'dan katliam talimatı!
Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü...
Aslan için Real Madrid'i reddetti
Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım
Gazze'de yürek yakan tablo!
5 dev ülke liderinden Gazze için acil çağrı
Bosna'da Ramazan Bayramı coşkusu!
Kanada'dan Ramazan'la ilgili çifte mesaj
AK Partili vekilden Obama'ya mektup!
8 milyon Euro'ya Cim Bom'da!
IMF'den sterlinde "aşırı değerlenme" uyarısı
Davis Ospina Arsenal'de!
Sivas'ta trafik kazası: 8 yaralı
Soylu: 100 liranın 81 lirası faize gitmiyor
İki THY uçağı büyük tehlike atlattı
Erdoğan'dan kelepçe şovuna sert cevap!
Almanya'dan dinlemeye karşı yeni hamle
Dünya Kupası'nın yıldızı Türkiye'ye mi?
YSK Başkanı'ndan seçimle ilgili vatandaşa çağrı
Netanyahu'dan pişkin savunma!
Hamas'tan siyonistlere büyük darbe!
Ak Parti'ye büyük katılım!
İşte Fenerbahçe'nin yeni yıldızı!
Galatasaray golcüyü Ada'da buldu!
Otobüs faciasında acı kader!
G. Saray'dan tarihi çalım!
Emniyet, gözaltı sürelerini savcıya bildirdi
Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı!
Ronaldinho'ya büyük şok!
UEFA'dan Türk hakemlere görev..