Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 25 Ekim 2014 Cumartesi 16:01
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,861 kez okundu.

Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu25 Ekim 2014 17:28
Hakkari'nin Yüksekova İlçesi'nde kimliği belirsiz kişilerin silahlı saldırısında yaralanan 3 güvenlik görevlisi hastanede şehit oldu.
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi25 Ekim 2014 17:26
İmralı'ya gidecek gazeteci heyetinin taslak listesi hazırlandı
Cemaatin partisinde genel başkan belli oldu25 Ekim 2014 17:22
Cemaatin yedek partisi olarak bilenen Merkez Parti'de Abdurrahim Karslı yeniden Genel Başkanlığa seçildi.
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması25 Ekim 2014 17:11
Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, "ibadet sevgisi ile tabiat sevgisi karşı karşıya gelecek sevgiler değildir" dedi.
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım25 Ekim 2014 17:11
TÜRKONFED Başkanı Onatça, "Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım. Bölgeler arası gelişmişlik farkını ortadan kaldırsınlar" dedi.
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!25 Ekim 2014 17:09
Bakanlığın zararlı maddeleri yok etmesi için tarlalara saldığı 19 milyon böcekler ekonomiye büyük katkı sağladı.
3 bin 500 hakim ve savcı alınacak25 Ekim 2014 15:07
Adalet Bakanı Bozdağ, ''Bu yıl içerisinde 3 bin 500 adli ve idari yargı hakim ve savcısı alımı için sınav açacağız'' dedi.
Sınır kapısına havan toğu yağdı25 Ekim 2014 14:49
Türkiye ile Suriye arasındaki Mürşitpınar Sınır Kapısı'na 3 havan topunun isabet ettiği öğrenildi.
'Sarı toz' olayında flaş gelişme25 Ekim 2014 13:03
Şüpheli toz maddeye maruz kalan Kanada, Belçika ve Almanya'nın İstanbul'daki başkonsolosluklarından gözlem altına alınanların sayısı 16'dan 24'e yükseldi.
Yarın bu yollara dikkat!25 Ekim 2014 12:59
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nın 91. yıl dönümü kutlamaları kapsamında, Vatan Caddesi ve Bağdat Caddesi'nde yarın yapılacak tören ve provalar nedeniyle İstanbul'da bazı yollar trafiğe kapatılacak.
CHP'li Tanal'dan kadın polise: Sen kimsin?25 Ekim 2014 12:44
CHP Milletvekili Mahmut Tanal, Validebağ'da basın açıklaması yapmasına izin vermeyen kadın polise sert tepki gösterdi.
Öğrenci otobüsü uçuruma yuvarlandı: 6 ölü25 Ekim 2014 12:33
Süleyman Demirel Üniversitesi Yalvaç Meslek Yüksekokulu öğrencilerini taşıyan otobüs, Afyonkarahisar'ın Çay İlçesi Karamık Köyü yakınlarında uçuruma yuvarlandı. Kazada 6 öğrenci öldü, 23 öğrenci de yaralandı.
Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi
Cemaatin partisinde genel başkan belli oldu
'Kılıçdaroğlu'nu değiştirmek zorunda kalacaklar'
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması
Büyük sürpriz! İngiltere'yi sallayan maç!
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
İtalya'da işçiler ayaklandı!
Beşiktaş'ta o iki isim antrmenana katılmadı!
Erken seçim olacak mı?
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
Musul'da IŞİD'e hava saldırısı: 15 ölü
Suarez ısırmamak için bakın ne yapıyor?
Ukrayna'da halk yarın sandık başına gidiyor
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı
Süper Lig'de şok istifa!
Bir ilimiz daha hızlı trene kavuşuyor!
Davutoğlu'ndan milli aşı müjdesi
'Prandelli ile bu iş yürümez'
3 bin 500 hakim ve savcı alınacak
Peşmerge 5 köyü IŞİD'den geri aldı
ABD saldırılarda ilk kaybını verdi
Sınır kapısına havan toğu yağdı
Ebola'dan ölenlerin sayısı yükseldi
Nurullah Sağlam istifa etti
D-8'e BM gözlemci statüsü verildi
Yeşilçam'dan Kanada çıkarması
MERS için 49 hastane belirlendi
Divan kurulunda yumruklar konuştu
Çin, Ay'a insansız uzay aracı gönderdi
Davutoğlu Kayseri’de türbe ziyaret etti
Saatleri geri almayın çünkü...
Arınç, Erdoğan için sinyali verdi
Milyonlarca kart kullanıcısına uyarı
Kobani'de IŞİD'e ağır darbe
'Peşmerge'nin Kobani'ye gitmesi tarihi bir hatadır'
Kartal'la nikah tazeledi
Twitter'da twit sorunu!
Aziz Yıldırım'dan büyük müjde
F.Bahçe'nin toplam borcu açıklandı!
Bakan'ın konvoyunda korkutan kaza! Yaralılar...
'Sarı toz' olayında flaş gelişme
Kabil'de gazeteye protesto
Yarın bu yollara dikkat!
Google'un patronundan uzaydan atlayış rekoru
CHP'li Tanal'dan kadın polise: Sen kimsin?
Gulam Azam'ın son vasiyeti ne oldu?
Bursaspor'da 9 ismin bileti kesildi
'Açık kapı politikamız sürecek'
Öğrenci otobüsü uçuruma yuvarlandı: 6 ölü