Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fener'e dev çalım! ABD basını Erdoğan'ın açıklamalarını böyle gördü! Anadolu yakası'nda bugün elektrikler kesilecek! Ömer AltaşMüslümanlar ne aldıysa Ermeniler de almadan barış gelmez
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 24 Nisan 2014 Perşembe 08:31
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,850 kez okundu.

En çok konutun satıldığı il!24 Nisan 2014 11:05
Mart ayında en fazla konut satılan il, 17 bin 718 adetle İstanbul, konut satış sayısının düşük olduğu il ise 11 Konutla Ardahan oldu.
Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!24 Nisan 2014 10:56
İMİB başkanı Hasan Can Çoker ve yönetim kurulu üyesi Tevfik Türker’in Başbakan Erdoğan’a karşı hakaretlerin Haber10’da gündeme gelmesinin ardından, Hasan Can Coker ve Tevfik Türker gelen tepkilere karşın istifa etmek zorunda kaldı.
Evin damından cephanelik çıktı!24 Nisan 2014 10:48
Adana'da polisin yaptığı operasyonda bir evin damında 1 uzun namlulu silah, 2 pompalı tüfek ele geçirdi.
Tekneyle bot çarpıştı: 1 ölü24 Nisan 2014 10:44
Muğla’da Dalyan Kanalı'nda tekneyle botun çarpışması sonucu bir kişi hayatını kaybetti.
Zaman'dan paralel çarpıtma24 Nisan 2014 10:39
Zaman, paralel yapının TİB kanalıyla yaptığı usulsüz dinlemelerin üstünü örtmek için yalan üzerine yalan saydı.
Otomobil su kanalına düştü: 1 ölü 1 yaralı24 Nisan 2014 10:36
Fethiye'de su kanalına düşen otomobildeki 1 kişi öldü, 1 kişi yaralandı.
Özel numara çılgınlığı Türkiye'ye sıçradı!24 Nisan 2014 10:25
İnternet siteleri üzerinden satışa sunulan özel hatlara astronomik rakamlar talep ediliyor.
BDP ismini değiştirmeye hazırlanıyor!24 Nisan 2014 10:18
Milletvekilleri 28 Nisan'da HDP'ye geçecek olan BDP , 8 Haziran'da yapılacak kurultayında ismini değiştirmeye hazırlanıyor.
Meteoroloji'den 21 şehre kritik uyarı!24 Nisan 2014 10:02
Meteoroloji'den yapılan son değerlendirmelere göre pazartesi gününe kadar ülke genelinde sağanak ve gök gürültülü sağanak yağışların görüleceği öngörülüyor. İstanbul'da ise öğleden sonra yağış bekleniyor.
Anadolu yakası'nda bugün elektrikler kesilecek!24 Nisan 2014 09:46
Anadolu Yakası'nda yıllık trafo bakım çalışması nedeniyle, bugün 09.00-13.30 saatlerinde bazı ilçelere elektrik verilemeyecek.
Gülen grubu, Bediüzzaman'a bile ihanet etmiş!24 Nisan 2014 08:41
Gülen grubu sonunda Bediüzzaman Said-i Nursi’ye de ihanet etti. Risaleler grubun çıkarları ve anlayışı doğrultusunda tahrif edilerek ‘cihat’, ‘harp’ gibi kavramlar ‘eğitim’ ve ‘hizmete’ çevrildi.
Yabancı öğrenciler Cudi'de bisiklete bindi!24 Nisan 2014 08:35
Şırnak'ın Silopi İlçesi'ne 5 farklı ülkeden gelen 35 üniversite öğrencileri, bir dönem terör olaylarıyla anılan Cudi'de pedal çevirdi.
Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!Zaman'dan paralel çarpıtmaRadikal'in 'Ermeni aydın' korkusu!Özel numara çılgınlığı Türkiye'ye sıçradı!Müslümanlar ne aldıysa Ermeniler de almadan barış gelmezMeteoroloji'den 21 şehre kritik uyarı!Ahmet Taşgetiren DİSK'in oyununu yazdı!Mustafa Altıoklar'dan Başbakan'a hakaret!Şeker hastalarına müjde! İnsülin tarih oluyorNe yapmalı? Nasıl görünür?Gülen grubu, Bediüzzaman'a bile ihanet etmiş!Fenerbahçe'ye 1 yabancı 2 yerli geliyor!Okullardan 'paralel örgüt' şikâyeti yağdı!Aselsan'daki şüpheli ölümlerde şok ayrıntı!Cumhurbaşkanlığı adaylığı için son turlar!Gazeteler Tarihi Mesajı Nasıl Gördü?Hastanede unutulunca taksiyle cezaevine geri dönmüş!Tüm Manşetler
İnek sütüne alerjisi olanlar dikkat!
Kaçırılan bakan yardımcısı kurtarıldı
Kaçırılan bakan yardımcısı kurtarıldı
En çok konutun satıldığı il!
Kanada'da 6,6 büyüklüğünde deprem
Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!
Türkiye siyasetinin özgüvenini gösteriyor
Yanal: Alex kararı doğruydu!
TFF'nin kulüpleri şoke eden isteği!
Evin damından cephanelik çıktı!
Katliam gibi tren kazası: 50 ölü
Tekneyle bot çarpıştı: 1 ölü
G.Saray'da F.Bahçe korkusu!
Zaman'dan paralel çarpıtma
Otomobil su kanalına düştü: 1 ölü 1 yaralı
Radikal'in 'Ermeni aydın' korkusu!
Uyku süresi ve kalitesi genlerle alakalı!
Özel numara çılgınlığı Türkiye'ye sıçradı!
BDP ismini değiştirmeye hazırlanıyor!
Corona virüsü can almaya devam ediyor!
Dini lider sınırdışı edildi
Fener'e dev çalım!
IŞİD'e yönelik operasyon: 39 ölü
G:Saray'da Olcan Adın sesleri!
Meteoroloji'den 21 şehre kritik uyarı!
ABD basını Erdoğan'ın açıklamalarını böyle gördü!
Irak'ta bombalı saldırı: 8 ölü 45 yaralı
BMGK Güney Sudan için toplandı!
Facia'da ölü sayısı 159'a yükseldi!
Anadolu yakası'nda bugün elektrikler kesilecek!
Ahmet Taşgetiren DİSK'in oyununu yazdı!
Şeker hastalarına müjde! İnsülin tarih oluyor
Nargilede nikotin yok iddiası çöktü!
Ne yapmalı? Nasıl görünür?
Tarihi mesaj Ermeni diasporasını tatmin etmedi!
Russell Crowe'dan Cem Yılmaz'a şok!
Gülen grubu, Bediüzzaman'a bile ihanet etmiş!
Fenerbahçe'ye 1 yabancı 2 yerli geliyor!
Okullardan 'paralel örgüt' şikâyeti yağdı!
Yabancı öğrenciler Cudi'de bisiklete bindi!
Aselsan'daki şüpheli ölümlerde şok ayrıntı!
Cumhurbaşkanlığı adaylığı için son turlar!
Yıldız futbolcuyla anlaşma sağlandı!
Mustafa Altıoklar'dan Başbakan'a hakaret!