Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

NATO'dan Türkiye açıklaması! Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor Erdoğan başörtüsü deyince Serter Meclisi terketti! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 1 Ekim 2014 Çarşamba 12:51
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,859 kez okundu.

Bayramda havayollarında 296 ek sefer01 Ekim 2014 16:59
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, vatandaşların bayram süresince mağduriyet yaşamaları için trenlere ek vagonların ekleneceğini, havayollarında da 296 ek seferin planlandığını bildirdi.
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi01 Ekim 2014 16:56
Avrupa'da en fazla yaşlı nüfusa sahip ülkenin Yunanistan olduğu öğrenildi.
Ünlü çizgi filme 'ırkçılık' uyarısı!01 Ekim 2014 16:53
Çizgi film serisi Tom ve Jerry'nin, "ırkçı önyargı" ibaresi ile yayımlandığı ortaya çıktı.
Suriyeli Kürtlere psikolojik destek01 Ekim 2014 16:47
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Türkiye'ye sığınan Suriyelilere psikolojik destek vermek için çalışmalara başladı
KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı hakkında flaş karar!01 Ekim 2014 16:29
Adana'da, sınav giriş belgesindeki fotoğrafla saç rengi uyuşmadığı için KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı Pelin Derya Çetinkaya hakkında "resmi belgede sahtecilik" iddiasıyla başlatılan soruşturmada, takipsizlik kararı verildi
TBMM Onur Ödüllleri verildi01 Ekim 2014 16:25
Çiçek, Prof. Dr. Taner Demirer ile Prof. Dr. Hüsamettin Koçan'a ödüllerini verdi.
TİKA'dan Moğolistan'a eğitim desteği01 Ekim 2014 16:10
TİKA), Moğolistan’da sosyal alt yapıların geliştirilmesine yönelik eğitim projesi çerçevesinde Bayan-Ölgiy Vilayeti II.Okulu'na eğitim malzemesi desteği sağladı.
Otobüs biletleri tükendi!01 Ekim 2014 16:09
Kurban Bayramı tatilini memleketinde geçirmek isteyen vatandaşlar, otobüs biletlerini tüketti.
TBMM'de bir ilk! Sadece Obama için yapılmıştı01 Ekim 2014 15:55
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın TBMM'nin yeni yasama yılı açılışındaki konuşması bir ilke sahne oldu.
Asansör faciasında flaş gelişme!01 Ekim 2014 15:46
Mecidiyeköy'deki asansör faciasında hayatını kaybeden 10 işçiden biri olan Murat Usta'nın ailesi, Torunlar İnşaat'a 820 bin liralık dava açtı.
İşte TSK'nın personel mevcudu01 Ekim 2014 15:29
Silahlı Kuvvetlerde, 345'i general ve amiral, 400 bin 307'si yükümlü olmak üzere 673 bin 986 personel bulunuyor.
Türkiye'de en uzun bu şehirde yaşanıyor!01 Ekim 2014 15:20
Türkiye'de doğuşta beklenen yaşam süresi 76,3 yıl olarak hesaplandı. Yaşam süresinin en yüksek olduğu il 78,9 yıl ile Giresun oldu.
NATO'dan Türkiye açıklaması!
Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Mancini'den G.Saray'a büyük jest!
Ünlü çizgi filme 'ırkçılık' uyarısı!
Legia Varşova Trabzon'da
Suriyeli Kürtlere psikolojik destek
Edirne'de kaçak operasyonu
Cumhurbaşkanı Erdoğan TBMM'den ayrıldı
Yunus Emre anıt mezarı başında anıldı
Sağlık Bakanlığına taze kan
Yılmaz Vural Süper Lig'e dönüyor!
Kocaman o isimler görüştü! Ersun Yanal...
KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı hakkında flaş karar!
TBMM Onur Ödüllleri verildi
Erdoğan başörtüsü deyince Serter Meclisi terketti!
Aysal'ın adayından şok karar!
Akhisar'da Kenan krizi!
'Kadroyu federasyon yapıyor ben değil'
Türkiye'de bir ilk: Vatandaştan bankaya haciz
İspanyol basını Guardiola'ya yüklendi
Cameron'dan IŞİD'e katılanlara sert uyarı
Gervinho'dan Wenger'e sitem
TİKA'dan Moğolistan'a eğitim desteği
Otobüs biletleri tükendi!
Alex De Souza mesajını yineledi!
Naylon poşetler yasaklanıyor!..
Erdoğan: Türkiye kendisini kullandırmaz
TBMM'de bir ilk! Sadece Obama için yapılmıştı
Rasmussen stratejik danışmanlık şirketi kurdu
Mursi duruşmaya getirilmedi
Asansör faciasında flaş gelişme!
Halilhodzic: Drogba'yı bile yedek bıraktım...
Demirtaş'tan flaş açıklama!
Rasmussen yeni şirket kurdu
İşte TSK'nın personel mevcudu
Süper Lig’de 5. hafta hakemleri
Küba lideri Castro'dan cami için izin yok
Erdoğan gelince CHP'liler ayağa kalktı
Efsane oyun Tetris'in filmi geliyor
Türkiye'de en uzun bu şehirde yaşanıyor!
Ünlü sanatçı adam öldürdü!
“Lüküs Hayat” ilk kez senfonik olacak
STK'lardan tezkereye tepki!
Aileleri Ebola’dan ölen çocuklara ne oluyor?
Okul bahçesine roket düştü
Fizik tedavide seans kısıtlaması kaldırıldı
Bank Asya'da 2. şok düşüş!
Türkiye için kritik an açıklandı
Kırmızı etin cazibesine kapılanlara uyarı
Mursi duruşmaya "güvenlik" gerekçesiyle getirilmedi
Mısır'dan "anlaşma iptali" iddiasına yalanlama
BlackBerry 200 bin satışla geri döndü
Savunma sanayi ihracatta gaza bastı
Burhan Kuzu: Bedelli askerlik hayırlı olsun
İlk kez kendi hava sahasını kontrol edecek
Mavi Akım'ın kapasitesi artıyor
Burak Yılmaz'ın babası istifa etti
İşte TSK'nın personel sayısı
CHP'li vekilin başörtüsü karşıtlığı!
Terzioğlu tanıklığı reddetti
En uzun yaşayanların şehri!
IŞİD'e yanlışlıkla yardım gönderdiler
Savaş topuna dantelli örtü
"Yazacağım çok hikaye var"
Galatasaray'dan başsağlığı mesajı