Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Doğalgaz ve elektriğe zam var mı? Mafya ile tehditten ifade verdi Nişantaşı cinayetlerinde flaş gelişme Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 26 Ocak 2015 Pazartesi 08:07
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,866 kez okundu.

Ünlü sanatçıya askerlik şoku!27 Ocak 2015 21:54
Guguk Kuşu adlı tiyatro oyununun İzmir turnesi için ekiple birlikte otele yerleşen 80 yaşındaki Kayhan Yıldızoğlu, bir sürprizle karşılaştı
Para yok! Engelliye spor yok!27 Ocak 2015 21:25
Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu, ödenek sıkıntısı nedeniyle faliyetlerini durdurdu.
17 Aralık operasyonunda yaşanan hukuksuzluklar!27 Ocak 2015 21:04
AK Parti Bartın Milletvekili ve Soruşturma Komisyonu Başkanvekili Yılmaz Tunç 17 Aralık komisyonu ve operasyonla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Adıyaman'da bomba yüklü araç paniği27 Ocak 2015 20:49
Adıyaman İl Emniyet Müdürlüğü binasına 50 metre mesafede bulunan bir aracın bomba yüklü olduğu ihbarını alan polis ekipleri alarma geçti.
Dereye düşen kişiyi AFAD kurtardı27 Ocak 2015 20:31
Zonguldak'ta, 3 metre yükseklikteki duvardan dere yatağına düşen kişiyi, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) ekipleri kurtardı.
Yanlış giden mesajlara son!27 Ocak 2015 19:54
ABD’li şirket String telefon kullanıcıları için yeni bir uygulama geliştirdi.
Uludağ'da korkunç ölüm!27 Ocak 2015 19:53
Uludağ'da, oteller bölgesinde buzda kayan otomobilin altına alıp sürüklediği akraba iki kadından biri hayatını kaybetti.
Çay içerken sakın bunu yapmayın!27 Ocak 2015 19:26
Türkiye’de ilk kez yapılan uluslararası çaptaki araştırmasında sıcak içilen çay, küflü peynir ve tandır dumanının yemek borusu kanserine yol açtığını ortaya koydu.
Mafya ile tehditten ifade verdi27 Ocak 2015 19:25
Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü ve eşi Nazlı İnönü'nün ''mafyayla tehdit edildiği" iddialarına ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında, eski Şişli Belediye Başkan Yardımcısı Emir Sarıgül'ün "şüpheli" sıfatıyla ifadesi alındı.
Manken Burcu'nun katil zanlısından mahkemeye mektup27 Ocak 2015 19:18
Antalya'da 4 yıl önce balkondan düşen, önce intihar ettiği ardından cinayete kurban gittiği öne sürülen manken Burcu Çağlayan ile ilgili davada bir yıldır aranan İbrahim Tokgöz, mahkemeye postaneden mektup atarak savunmasını gönderdi.
5 YDG-H'li tutuklandı27 Ocak 2015 19:02
PKK'nın gençlik yapılanması YDG-H adına Molotof kokteylli ve havai fişekli eylem yaptıkları iddiasıyla gözaltına alınan 11 kişiden 5'i tutuklandı.
Lüks ışığında sağlık hizmeti27 Ocak 2015 18:59
Hakkari’nin Yüksekova ilçesinde, altı gündür elektriksiz kalan Aile Sağlığı Merkezi, lüks ışığında sağlık hizmeti veriyor.
Rusya ve İran vizeleri kaldırıyor
Beşiktaş'ta şok ayrılık! Resmen istifa etti
Kar fırtınası hayatı felç etti
Şenol Güneş'ten Hamzaoğlu’na tepki!
Sow'lu Senegal elendi
Krkic sezonu kapattı
Formalite maçı Halkbank'ın!
Ünlü sanatçıya askerlik şoku!
G.Saray'dan Burak patlaması!
Pakistan'da büyük Taliban operasyonu: 63 ölü
Fenerbahçe Kayseri'den 1 puan kaptı
AK Parti MYK başladı
Para yok! Engelliye spor yok!
17 Aralık operasyonunda yaşanan hukuksuzluklar!
Adıyaman'da bomba yüklü araç paniği
Müzeyyen Senar taburcu edildi
DEAŞ Japon gazeteci ve Ürdünlü pilot için 24 saat verdi
New York'ta "tehlike" geçti
Dereye düşen kişiyi AFAD kurtardı
Beşiktaş'ta ayrılık
Doğalgaz ve elektriğe zam var mı?
Karadeniz'de Keçiörengücü inadı!
AB Komisyonu’ndan Fransa’ya rekor ceza
Real Madrid’e şok ceza yolda!
Yanlış giden mesajlara son!
Uludağ'da korkunç ölüm!
Haluk Koç'a Avrupa Konseyi'nde görev
Davutoğlu'ndan ev almak isteyenlere müjde
Çay içerken sakın bunu yapmayın!
Mafya ile tehditten ifade verdi
Manken Burcu'nun katil zanlısından mahkemeye mektup