Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye ile Bosna Hersek arasında işbirliği! 12 kişi PKK'dan kaçıp teslim oldu! CHP'den güldüren kongre yorumu! Aslan DeğirmenciBize düşen son görev
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 27 Ağustos 2014 Çarşamba 19:03
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,854 kez okundu.

12 kişi PKK'dan kaçıp teslim oldu!27 Ağustos 2014 19:15
PKK'dan kaçan ikisi kadın 12 kişi, teslim oldu.
Cenazesi kardeşi için bekletilmişti ama...27 Ağustos 2014 18:56
Deniz bisikletiyle açıldıktan sonra kaybolan 5 kişiden cesedine ulaşılan tek isim olan Serdar Demir için yarın cenaze töreni yapılacak.
Davutoğlu'nun salonu güldüren sıcak esprisi27 Ağustos 2014 18:55
Ahmet Davutoğlu 8 saatlik kongre sürecini, salondaki aşırı sıcağa gönderme yapan bir espriyle tamamladı.
Petrol boru hattı çetesi çökertildi27 Ağustos 2014 18:46
Şanlıurfa Bozova Jandarma ekipleri, Kerkük Yumurtalık Boru hattından hırsızlık yapan çeteyi iki operasyonla çökertti.
3 saat diyeti ile haftada 1 kilo verin27 Ağustos 2014 17:35
3 saat diyetinin tek şartı aç kalmamak. Bu diyet sayesinde sevdiğiniz yiyecekleri istediğiniz şekilde yiyebilecek ve yine de kilo verebileceksiniz.
Elektrik akımına kapıldı 6 metre yükseklikten düştü27 Ağustos 2014 17:29
Yahyalı'da güneş enerji paneli takmaya çalıştığı binada elektrik akımına kapılan işçi, 6 metre yükseklikten düşerek ağır yaralandı.
Taşıyamadığı 3 çocuğundan birini Sincar Dağı'nda bıraktı27 Ağustos 2014 17:25
IŞİD saldırılarından kaçıp günler süren yolculuğun ardındanTürkiye'ye ulaşan ve Mardin'deki çadırkente yerleştirilen Yezidiler yaşadıkları acıları anlattı.
Uçaklara lazer tutan kişiye 10 bin lira para cezası27 Ağustos 2014 17:24
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, uçaklara lazer tuttuğu tespit edilen kişiye 10 lira idari para cezası verdi.
Bu da günün karesi27 Ağustos 2014 17:24
Balıkesir'in Edremit ilçesinde bir kamyonetin kasasına tam 29 kişi bindi.
Azerbaycanlı gazetecilerden AA'ya ziyaret27 Ağustos 2014 17:13
Azerbaycan'da faaliyet gösteren bazı medya kuruluşlarının temsilcileri, Anadolu Ajansına ziyarette bulundu.
Manisa organ bağışında 4. sırada27 Ağustos 2014 17:12
Manisa İl Sağlık Müdürü Dr. Metin Kaplan, Türkiye genelinde organ bağışı sıralamasında İzmir, İstanbul ve Adana’nın ardından 4. sırada olduklarını söyledi.
Aşırı sıcaklarda nasıl beslenilmeli?27 Ağustos 2014 17:07
Yaz aylarının başlaması ile artan hava sıcaklıkları birtakım sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor.
Türkiye ile Bosna Hersek arasında işbirliği!
Ukrayna'da gerginlik tırmanıyor
İşte Enis Berberoğlu'nun yeni mesleği
Küstah açıklama: Ateşkese karşıyım!
İspanyolları üzen haber! Veda etti
Kartal Londra semalarında! Muhtemel 11'ler
Hasan Yanlızoğlu Kızılelma’ya katıldı!
Togo Devlet Başkanı Gnassingbe Ankara'da
Selçuk İnan: İnsanın bir kişiliği olur!
DSP Genel Başkanı Türker, Davutoğlu'nu kutladı
Bahçeli'den Erdoğan'a uslüp tepkisi
Taksi ücretlerine zam!
12 kişi PKK'dan kaçıp teslim oldu!