Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan: Kıbrıs'ı unutmamız mümkün değil Arınç'tan Necdet Özel'in sözleriyle ilgili açıklama! ABD'de uçak düştü! Kurtulan olmadı Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 1 Eylül 2014 Pazartesi 11:33
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,855 kez okundu.

Sınırda güvenlik güçlerine saldırı: 6 asker yaralı01 Eylül 2014 13:33
Suriye'den Türkiye'ye kaçak sigara getirmeye çalışan grubun güvenlik güçlerine saldırması sonucu 6 asker yaralandı.
Acıları bedenlerinden büyük Yezidi çocuklar01 Eylül 2014 13:25
IŞİD'in saldırıları nedeniyle ülkelerinden kaçarak Türkiye'ye sığınan Yezidi çocuklar, yaşadıkları acıları ve kaybetmekten korktukları umutlarını anlattı.
Ordu'da domuz saldırısına uğrayan kişi öldü01 Eylül 2014 13:20
Ordu'da bahçesinde domuz saldırısına uğrayan kişi öldü.
iPhone 6 için dev ortaklık01 Eylül 2014 13:17
9 Eylül’de tanıtımı gerçekleşecek iPhone 6 hakkında her geçen gün yeni iddialar ortaya atılıyor.
Balık tezgâhları şenlendi01 Eylül 2014 13:16
Su ürünlerinde av yasağının sona ermesinin ardından balık tezgâhları şenlendi.
NATO Zirvesi 4-5 eylül'de Galler'de düzenlenecek01 Eylül 2014 13:15
NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi, 4-5 Eylül 2014'te Birleşik Krallık'ın ev sahipliğinde Galler'de düzenlenecek.
Star'ın yarısı resmen Ethem Sancak'ın01 Eylül 2014 13:07
Kurul, Star Medya Yayıncılık, Star Medya Ajans, Star Matbaacılık, Dinamik Radyo-TV hisselerinin yarısının Ethem Sancak'a devredilmesine izin verdi.
Bir terörist daha teslim oldu01 Eylül 2014 13:00
Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde bir terörist güvenlik güçlerine teslim oldu.
İsmet Yılmaz'dan bedelli yalanlaması!01 Eylül 2014 12:34
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, bedelli askerlikle ilgili düzenlemenin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a sunulduğuna ilişkin haberlerin gerçek dışı olduğunu söyledi.
Bebeği küçük doğan çiftleri rahatlatacak tavsiye01 Eylül 2014 12:11
Haftalarca doğumunu beklediğiniz bebeğiniz tam zamanında doğmasına rağmen beklenenden çok daha düşük kiloda dünyaya gelebilir.
Türkiye'ye sığınan 500 Suriyeli ülkesine döndü01 Eylül 2014 12:05
Türkiye'ye sığınan 500 Suriyeli, aldıkları özel izinle geçişlere kapalı olan Akçakale Sınır Kapısı'nı kullanarak ülkelerine döndü.
TÜİK yazılı medya istatistiklerini açıkladı01 Eylül 2014 12:02
Gazete ve dergilerin sayısı 2013'te 2012'ye göre % 0,7 arttı. Geçen yıl 7 bin 158 gazete ve dergi yayımlanırken, bunların % 56,7'sini dergiler oluşturdu.
Amrabat'tan şaşırtan forma numarası!
Davutoğlu: Ahlak olmadan siyaset olmaz
Trabzonspor'dan son gün bombaları!
Manchester United, Falcao'yu kiraladı
Yiğit Bulut, Kurtlar Vadisi'nde!
İsveç sele teslim!
"12 Dev Adam" tam motivasyon
Davutoğlu'nu heyecanlandıran slogan!
Yıldız oyuncu Florya'yı birbirine kattı!
Galatasaray'da Eskişehirspor maçı hazırlıkları
Erdoğan: Kıbrıs'ı unutmamız mümkün değil
Kalp krizi sonrası anevrizma riskine dikkat!
Bakanlıktan Fransızca Ebola broşürü
Ülke tarihinin en pahalı film galası
Uykusuzluğu ceviz ile yenin
İstanbul enflasyonu açıklandı
Sınırda güvenlik güçlerine saldırı: 6 asker yaralı
Markette zam şampiyonu yeşil soğan
Mersin İdmanyurdu saha için harekete geçti