Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cuma namazında 3. İntifada'ya destek çağrısı! İsrail 2,5 yaşındaki çocuğu katletti! Kıbrıs’ta diplomatik skandal Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
Türkiye'nin 6 aylık hava raporu
3 Kasım 2007 Cumartesi 15:38
Güncellenme Tarihi 4 Aralık 2012 Salı 17:44
Türkiye’ye okyanus soğuklarının geleceği haberlerini yalanlayan Prof. Kadıoğlu, “Bu kış daha soğuk günler yaşayacağız ama mevsimin yarısı ılık geçecek. Beklenen kar yağışı olmayacağı için kurak bir kış, sonrasında da kurak bir yaz geçireceğiz” dedi.

Meteorolog ve iklim bilimci Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye’de okyanus soğuklarının görüleceğine ilişkin haberlerin gerçeği yansıtmadığını, “okyanus soğuğu” diye bir kavramın olmadığını söyledi. Kadıoğlu bu kışın geçen kışa oranla daha soğuk geçeğini, ancak yine de ılık bir mevsim yaşanacağını ifade etti. Yağışların kuraklığın etkilerini silecek kadar yoğun olmayacağını belirten Kadıoğlu, NTVMSNBC için Türkiye’nin 6 aylık hava tahminini yaptı.

Kadıoğlu’nun Nisan 2008’e kadar yaptığı hava tahmini şöyle:

KASIM, ARALIK, OCAK: ILIK VE YAĞMURLU GEÇECEK

“Kasım ayının 30 gününün 12 veya 15 günü hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerinde olacak. 30 günün yüzde 35’inde sıcaklıklar mevsim normallerinde seyredecek, yüzde 20’sinde, yani yaklaşık bir haftasında da mevsim normallerinin altına düşecek.

Bu ay içinde beklenen yağış miktarı da mevsim normallerinde olacak. İstanbul’a Kasım ayı içinde düşecek yağış miktarının 86 kilogram olacağını tahmin ediyoruz. Ancak Kasım’ın yarısına yakınında hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde olduğu göz ardı edilmemeli.

Aralık ayı da benzer geçecek. Ayın yüzde 45’i mevsim normallerinin üzerinde, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 20’si de mevsim normallerinin altında olacak. Yağışların ise yine mevsim normalleri civarında, yani ortalama 108 kilogram olması bekleniyor.

Ocak ayı da hemen hemen aynı geçecek. Ancak Ocak ayında yağış miktarı Aralık’a göre düşük olacak, miktarın 86 kilogramda kalacağını tahmin ediyoruz.

Öte yandan yağışın 12 aylık dağılımına bakılacak olursa, İstanbul’da en çok Aralık ayında yağış bekleniyor.

Eğer beklenen yağışlar gerçekleşir, sıcaklık da mevsim normalleri veya altında olursa karı görebiliriz ama ayların neredeyse yarısına yakınında sıcaklık mevsim normallerinin üzerinde olacağı için yağışların kardan çok yağmur şeklinde olacağını söylemek yanlış olmaz.”

ŞUBAT, MART, NİSAN: SICAKLIKLAR DÜŞECEK

“Şubat, Mart ve Nisan aylarında sıcaklıklar günlerin yüzde 40’ında mevsim normallerinin üzerinde olacak, yüzde 35’i mevsim normallerinde, yüzde 25’i ise mevsim normallerinin altında geçecek. Yani bahar aylarını soğuk hissedeceğiz, çünkü mevsim normallerinin altındaki günler yüzde 5 artış gösterecek.”

NEDEN KURAK GEÇECEK?

Kadıoğlu, önümüzdeki 6 ayda yağış miktar olarak mevsim normalleri civarında olacağı halde, önümüzdeki kışın neden kurak geçeceğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“Özellikle dağlık bölgelerde kar yağdığı zaman su birikip depolanır. Ancak 6 aylık sürede günlerin yarıya yakınında hava sıcaklığı mevsim normallerinin üzerinde seyredecek. Bu, kar yağışının az olması anlamına geliyor. Yağmurun çok olması kuraklığın önlenmesine yetmiyor. Çünkü yağmur akar gider ve depolanmaz ama kar kalır ve depolanabilir. Kuraklıkta yağışın miktarı değil, yağış biçimi önemlidir.

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki önümüzdeki yaz da geçen yaz gibi kurak geçecek.

Bu sene kışın ılıman geçecek olması, özellikle Doğu bölgelerinde kar yağışının da azalacağı anlamına geliyor. Bu da su kaynakları açısından olumlu bir durum değil. Yeraltı su kaynakları beslenemeyecek, göllerde eksilen su tamamlanamayacak. Bunun için biraz daha yağışlı bir kış geçirmemiz lazım. Bu kış beklediğimiz yağışlar, geçen seneki şiddetli kuraklığın tüm izlerini silmeye yeterli olmayacak, o yüzden su tasarrufuna devam etmemiz gerekiyor.”

Bu haber 5,851 kez okundu.

Cuma namazında 3. İntifada'ya destek çağrısı!25 Temmuz 2014 05:16
Sosyal medyada bir araya gelen gençler, İsrail'in katliamlarını lanetlemek ve bu gece ilan edilen 3. İntifada'ya destek vermek için Eminönü'nde bulunan Yeni Camii önünde eylem çağrısı yaptı.
Filistinliler için gıyabi cenaze namazı kılındı25 Temmuz 2014 04:41
İsrail'in Gazze'ye saldırılarında hayatını kaybeden Filistinliler için Fatih Camisi'nde gıyabi cenaze namazı kılındı.
Senaryo ortaya çıktı operasyon öne alındı25 Temmuz 2014 02:36
Paralel yapı uzantılarının ibadethanelere yönelik eylemlerle infial yaratma çabası içinde olduğunu saptayan polis, operasyonu daha erkene aldı
Bakan Yılmaz'dan Bingöl'e büyük müjde25 Temmuz 2014 01:16
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz Bingöl'ün tapu sorununu çözdüklerini söyledi.
Torba tasarının 3. bölümü de geçti25 Temmuz 2014 01:10
TBMM Genel Kurulu'nda görüşülen torba tasarının, 51-74 maddelerini içeren 3. bölümü kabul edildi.
Gazze'ye 640 bin dolarlık destek24 Temmuz 2014 23:11
Dışişleri Bakanlığından, Türkiye'nin tüm imkanlarıyla Filistin'e destek olmayı sürdüreceği belirtilerek talepleri üzerine, Filistin devletine 640 bin dolarlık maddi destekte bulunulduğu bildirildi.
Gazze'den 2008'den bu yana çekilmedik24 Temmuz 2014 23:08
Türk Kızılayı Genel Başkanı Akar, "Türk Kızılayı olarak Gazze'den 2008'den bu yana çekilmedik, daimi ofisimiz var" dedi.
Turizme Ramazan Bayramı bereketi24 Temmuz 2014 20:56
Yerli turistler deniz, yayla ve kültür tatili ayırt etmeden otellerin neredeyse tamamını doldurdu
Etiyopya'dan Bill Gates'e fahri doktora24 Temmuz 2014 20:46
Etiyopya'nın başkentindeki Addis Ababa Üniversitesi, Microsoft'un kurucusu Bill Gates'e Etiyopya halkına desteğinden ötürü fahri doktora unvanı verdi.
ABD Kongresi'nde "Gazze'' bildirisi dağıttılar24 Temmuz 2014 20:35
ABD Kongresi'nde "Gazze"deki sivil ölümlerini konu alan bildiri dağıtıldı.
Emin Çölaşan'a otomobil çarptı24 Temmuz 2014 20:31
Sözcü Gazetesi köşe yazarı Emin Çölaşan bu sabah ters yöne giren bir otomobilin çarpması sonucunda yaralanarak hastaneye kaldırıldı.
Paralel operasyonunda flaş gelişme!24 Temmuz 2014 20:18
Emniyette "paralel yapı" operasyonu kapsamında haklarında gözaltı ve yakalama kararı olmasına rağmen bulunamayan 2 emniyet görevlisi daha emniyet müdürlüğüne gelerek teslim oldu.
Cuma namazında 3. İntifada'ya destek çağrısı!
Filistinliler için gıyabi cenaze namazı kılındı
İsrail 2,5 yaşındaki çocuğu katletti!
El-Kassam'dan Türkiye açıklaması!
Filistin 3. İntifada için ayakta!
Kelepçeli şovun organizatörü belli oldu!
Erdoğan Köşk'e çıkarsa yeni başbakan...
Senaryo ortaya çıktı operasyon öne alındı
Kıbrıs’ta diplomatik skandal
Geç kaldık!
Erdoğan: Bizim geleneğimizde frak yok
İsrail'in katliamını uzaydan görüntüledi
Dev şirketten büyük tazminat!
Erdoğan CNN International'a konuştu!
Saldırılar Roma'da protesto edildi
Barzani'den Ban ki-Moon'a özgürlük çıkışı
Bakan Yılmaz'dan Bingöl'e büyük müjde
Torba tasarının 3. bölümü de geçti
Batı’dan İsrail’e ilk ciddi uyarı
Bakanların nasıl dinlendiği ortaya çıktı!
Güneş: Bugünü unutmayacağım
İsrail'e 115 roketle karşılık verecekler
Paralelciler, milyonlarca gencin hayallerini böyle çaldı!
Dinlenen kriptolu telefonlar tespit edildi
ABD: Davutoğlu, kilit oyuncu
İsrail savaş suçu işliyor!
İşte Lampard'ın yeni takımı!
El-Kassam İsrail'i vurdu!
Gazze'ye 640 bin dolarlık destek
Abbas, "ateşkes" için Ürdün'de
Gazze'den 2008'den bu yana çekilmedik
Bursaspor'a soğuk duş!
İsrail'den Ahaber ekibine saldırı!
Şimon Peres'ten küstah açıklama!
4/C 'lilere iş garantisi
AA'dan Taraf'ın iddialarına yalanlama
Netanyahu'ya teşekkür eden gazeteci öldü
Malezyalı sporcudan, Gazze'ye destek
Suriye'de çarşıya saldırı
2 üniversite İsrail'i kınamadı!
ABD’de kabus gibi idam
Yargıda Birlik Platformu'ndan açıklama
Ban Ki-mun: Dehşete düştüm
Turizme Ramazan Bayramı bereketi
Etiyopya'dan Bill Gates'e fahri doktora
Pakistan'da Gazze için yas ilan edildi
ABD Kongresi'nde "Gazze'' bildirisi dağıttılar
Emin Çölaşan'a otomobil çarptı
ABD’de işkence gibi idam
Batı’dan İsrail’e ilk ciddi uyarı!
Paralel operasyonunda flaş gelişme!
Orman işçilerinin üzerine ağaç devrildi: 6 ölü 15 yaralı
Netanyahu'ya teşekkür eden gazeteci aniden öldü
Polis Akademisi Gazze'ye yönelik saldırıları kınandı
Erdoğan: İsrail devleti yargılanacak
Kışanak kimin için oy vereceklerini açıkladı
CHP İzmir'de tatilcilerin ayağına gitti
Uçakta 119 kişi vardı
Kanser zenginden çok düşük gelirliyi vuruyor
Tek yön Kahire biletine 10 yıl hapis cezası
Murat Göğebakan'nın doktorundan flaş açıklama
İsrail'den Filistinlilere 'çıplak gözaltı'
IŞİD Yunus Peygamberin türbesini yıktı
Aslan Atletico Madrid'e karşı!