Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
50 bin kişiye yeni iş müjdesi! Doğalgaz ve elektriğe zam var mı? Mafya ile tehditten ifade verdi Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 25 Mart 2014 Salı 09:10
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,178 kez okundu.

Doğalgaz ve elektriğe zam var mı?27 Ocak 2015 20:24
Bakan Taner Yıldız, elektrik fiyatlarına gizli veya açık bir zammın yapılmadığı söyledi.
Rus petrolü Türkiye'den akacak!27 Ocak 2015 18:17
Rus Enerji şirketi Gazprom CEO'su Aleksey Miller, "Rusya'dan Türkiye'ye 63 milyar metreküp kapasiteli yeni hattın, doğalgaz akışının Aralık 2016'da başlayacağını" söyledi.
Bu ilçemiz vergide 44 ili geride bıraktı27 Ocak 2015 17:59
Alanya Kaymakamı Hasan Tanrıseven, "2014 yılında hazineye 599 milyon 921 bin lira gelir aktaran Alanya, devlet ekonomisine sağladığı katkı ile 44 ili geride bıraktı" dedi.
Alanya, vergide 44 ili geride bıraktı27 Ocak 2015 17:36
Alanya Kaymakamı Hasan Tanrıseven, "2014 yılında hazineye 599 milyon 921 bin lira gelir aktaran Alanya, devlet ekonomisine sağladığı katkı ile 44 ili geride bıraktı" dedi.
Yunan borsası çöktü! Kayıp büyük27 Ocak 2015 17:30
Syriza'nın zaferi ve Ukrayna'da yaşanan çatışamalar hem komşuyu hem de Rusya'yı çökertti.
Vatandaşlara ucuz altın fırsatı27 Ocak 2015 15:05
İzmir'de durgun geçen kuyumculuk piyasası, kent genelinde uygulamaya konan indirim kampanyasıyla hareketlendi. Kentte 1 Şubat'a kadar 14 ayar altından yapılan takılar ve pırlanta ürünlerinden işçilik ücreti alınmayacak. İndirimin oranının ürününe göre yüzde 40 ile 50 arasında değiştiği belirtiliyor.
1 milyar 289 milyon kez aradık27 Ocak 2015 14:32
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, çağrı merkezlerinin 2014 yılında 1 milyar 289 milyon çağrıya cevap verdiğini, 577 milyondan fazla da çağrı yaptığını ifade etti.
Moody’s'ten asi başbakana hatırlatma; Cebin delik!27 Ocak 2015 14:12
Moody’s’in Yunanistan seçimlerinden sonra açıkladığı rapora göre, Syriza’nın başarısı Yunan hükümetinin kurtarma paketinin yenilenmesi için anlaşmaya varabileceğine dair kuşku yaratıyor.
Fındığın kilogramı 17 liraya çıktı27 Ocak 2015 14:02
Ordu'da sezon başı 10 liradan alıcı bulan kabuklu fındığın kilogramı, serbest piyasada 17 liraya kadar çıktı.
Yeni kreş açan 5 yıl vergi ödemeyecek27 Ocak 2015 13:43
“Ailenin ve Dinamik Nüfus Yapısının Korunması” paketini hayata geçirmek üzere hazırlanan yasa tasarısına göre kreş açandan 5 yıl vergi alınmayacak
Mehmet Şimşek, Başçı'nın açıklamalarını değerlendirdi27 Ocak 2015 13:36
Maliye Bakanı Şimşek, Merkez Bankası'nın enflasyon tahminine ilişkin, "Merkez Bankamız eminim hesabını iyi yapmıştır" dedi.
Dolar baş döndürdü!27 Ocak 2015 12:54
Merkez Bankası Başkanı Başçı'nın açıklamaları sonrası 2,34'ün altına kadar gerileyen dolar, ocak enflasyonu sonrası adım atılabileceği endişesiyle tekrar tırmanışa geçti.
Tek bir basket atamadılar!
Bahçeli Atatürk selfie'sini reddetti
Hakkari'de şüpheli paket paniği!
Avrupa'da Trabzonspor fırtınası
Eboue'ye Premier Lig'den talip var!
TEM'de makas attı, 6 araç birbirine girdi
Twitter'a 2 yeni özellik
50 bin kişiye yeni iş müjdesi!
Kartal: Çok genç oyunculara şans verdik
"Bedelli askerlik" yüksek yargıda
İşte Türk havacılığının kalesi
Demokratlardan Obama'ya İran mektubu
İsrail o askerleri ordudan attı!
TIR'ın dorsesi seyir halindeyken koptu
İtalya'da yüksek hızlı tren protestocularına hapis!
THY uçağı geri döndü
Rusya ve İran vizeleri kaldırıyor
Beşiktaş'ta şok ayrılık! Resmen istifa etti
Kar fırtınası hayatı felç etti
Şenol Güneş'ten Hamzaoğlu’na tepki!
Sow'lu Senegal elendi
Krkic sezonu kapattı
Formalite maçı Halkbank'ın!
Ünlü sanatçıya askerlik şoku!
G.Saray'dan Burak patlaması!
Pakistan'da büyük Taliban operasyonu: 63 ölü
Fenerbahçe Kayseri'den 1 puan kaptı
AK Parti MYK başladı
Para yok! Engelliye spor yok!
17 Aralık operasyonunda yaşanan hukuksuzluklar!
Adıyaman'da bomba yüklü araç paniği
Müzeyyen Senar taburcu edildi
DEAŞ Japon gazeteci ve Ürdünlü pilot için 24 saat verdi
New York'ta "tehlike" geçti
Dereye düşen kişiyi AFAD kurtardı
Beşiktaş'ta ayrılık
Doğalgaz ve elektriğe zam var mı?
Karadeniz'de Keçiörengücü inadı!
AB Komisyonu’ndan Fransa’ya rekor ceza
Real Madrid’e şok ceza yolda!
Yanlış giden mesajlara son!
Uludağ'da korkunç ölüm!
Haluk Koç'a Avrupa Konseyi'nde görev
Davutoğlu'ndan ev almak isteyenlere müjde
Çay içerken sakın bunu yapmayın!
Mafya ile tehditten ifade verdi
Manken Burcu'nun katil zanlısından mahkemeye mektup