Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe! Vandallardan polise silahlı saldırı Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 5 Temmuz 2012 Perşembe 12:29
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,149 kez okundu.

THY yeni şirket kuruyor!20 Ekim 2014 20:00
Lufthansa Grubu'nun CEO'su Carstem Spohr, THY ile uzun menzilde uçacak düşük maliyetli bir havayolu şirketi kurma konusunda görüştüklerini söyledi.
Manipülasyona hapis yolu göründü20 Ekim 2014 19:47
TBMM Başkanlığı'na sunulan Kanun Tasarısı'nın yasalaşması durumunda manipülasyona ceza artacak ve 2 yıl olduğu için manipülasyon suçlarında uygulanamayan hapis cezası artık hayata geçmiş olacak.
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor20 Ekim 2014 17:39
Çinli üretici Motorola'dan sonra BlackBerry'i satın alma planları yapıyor.
Euro krizi kapıda!20 Ekim 2014 17:17
Büyüme hızı düşüyor, işsizlik artıyor, borsa endeksleri baş aşağı gidiyor, deflasyon tehlikesi artıyor. Önlem alınmazsa Euro projesi tehlikeye girebilir.
Mercedes ve Audi'nin savaşı!20 Ekim 2014 16:19
Orta sınıftaki 4 kapılı coupe rekabeti 2014 sonundan itibaren hızlanacak.
Patronunu ihbar edene ödül!20 Ekim 2014 16:09
Yeni bankacılık tasarısı meclisten geçerse çalışanlar patronunun mal varlığını ihbar edebilecek ve bu sayede 400 bin TL' ye kadar teşvik kazanacak.
Mobilyadaki yüzde 18’lik KDV sektörü küçültüyor!20 Ekim 2014 15:35
Asortie Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Murat Erat, mobilya sektöründe alınan yüzde 18’ lik KDV oranının yüzde 8’ e düşürülmesinin kayıt altıların artarak ülke istihdamına katkı sağlayacağını söyledi.
Yıldız: 21 kuruşluk indirim bize de yansıdı20 Ekim 2014 15:31
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Genova piyasasındaki 21 kuruşluk indirim Türkiye'ye yansıdığını belirtti.
Bankacılık Kanunu sil baştan değişiyor20 Ekim 2014 13:59
Bankacılık Kanunu TBMM'ye sunulan kann tasarısı ile tamamen değişiyor.
Taşeron işçilere kadro!20 Ekim 2014 13:53
Taşeron işçiler için asıl işçi olduğunu yargı kararıyla tespit edilen kişiler kazanılmış haklarından vazgeçerlerse kadrolu olabilecek.
Alışveriş sonrası mutlaka kontrol edin!20 Ekim 2014 13:12
Alışveriş sonrası kredi kartından tahsil edilen tutar ile satın alınan ürün bedelinin uyumlu olup olmadığını kontrol edin.
Rusya Ukrayna'ya garanti verdi20 Ekim 2014 12:45
Ukrayna Devlet Başkanı Petro Poroşenko'nun yaptığı açıklamaya göre, 2 ülke bin metreküp doğal gazın fiyatının 385 dolar olması konusunda anlaştı.
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor
Vandallardan polise silahlı saldırı
Başkent'te gol sesi yok
Fenerbahçe şampiyonluk kupasını aldı
Patrondan çalışanlarına 8 milyon dolarlık hediye
UAEA: İran pratik önlemlerin çoğunu tamamladı
Sneijder ayrılıyor mu?
Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz!
Malatya'da deprem
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operasyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!
Sneijder'den Volkan Demirel şarkısı
Mesnevi Azericeye çevrildi
Profil fotoğrafı işinizden edebilir