Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Savcılık o isimler için harekete geçti 2 ilde Türkiye Bayrağı'na saldırı! Davutoğlu'ndan HDP'nin çağrısına yanıt Hakan TunaYaseminler altında!
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 13:53
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,162 kez okundu.

Japonya para musluğunu açtı31 Ekim 2014 13:52
ABD Merkez Bankası'nın (Fed) Kasım 2008 yılında başladığı aylık 85 milyar dolarlık tahvil alımlarını sona erdirmesinin ardından, Japonya Merkez Bankası (BoJ) sürpriz bir şekilde yıllık parasal tabanı hedefini artırma kararı aldı.
Borsa 81 bini aştı31 Ekim 2014 13:39
Borsa ilk seansı yüzde 1,46'lık yükselişle tamamladı.
Kuruyemiş fiyatları uçtu!31 Ekim 2014 12:53
Kuruyemiş fiyatlarında son yıllarda ciddi artış gözleniyor. Fiyatlardaki artışta temel etken ise iklim şartlarındaki bozulma.
Fiyatı artık "çerez parası" değil31 Ekim 2014 12:12
"Çerez parası" tabiri kuruyemiş fiyatları için geçerliliğini yitirdi. Kayısıdan ayçiçeğine, Antep fıstığından leblebiye, kuru incirden ceviz içine kadar tüm kuruyemiş fiyatları son bir yılda arttı.
THK gözaltıları adliyeye sevk edildi31 Ekim 2014 10:59
Türk Hava Kurumunda (THK) "bazı usulsüz işlemler yapıldığı" iddiasıyla başlatılan soruşturma kapsamında gözaltına alınan 10 kişi adliyeye sevk edildi.
Borsa 1,5 ayın en yüksek seviyesinde31 Ekim 2014 10:56
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi Japonya Merkez Bankası'nın (BoJ) sürpriz genişleme kararı ve yurt içinde dış ticaret açığının beklentilerin altında kalması ile 9 Eylül'den bu yana en yüksek seviye olan 81.037,47 puanı gördü.
LASİD'den kış lastiği uyarısı31 Ekim 2014 10:53
Kış koşullarında güvenli bir trafik için kış lastiklerinizi şimdiden hazırlayın...
Krizde milyarderler 2'ye katlandı31 Ekim 2014 10:38
Dünyada yaşanan küresel kriz ve işten çıkarmalar zenginleri teğet geçti. Milyarderlerin sayısının, ABD'deki finans krizinden bu yana ikiye katlandığı açıklandı.
Merkez Bankası eflasyon tahminini açıkladı31 Ekim 2014 10:37
Merkez Bankası, yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 7,6'dan yüzde 8,9'a yükseltti.
Zeybekci: Piyasanın önünden gitmek lazım31 Ekim 2014 10:31
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, ekonomideki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Dış ticaret acığı ne durumda?31 Ekim 2014 10:28
Eylül ayında dış ticaret açığı yüzde 8,4 azalarak 7 milyar 560 milyon dolardan 6 milyar 925 milyon dolara düştü. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2013 Eylül ayında yüzde 63,3 iken, 2014 Eylül ayında yüzde 66,4’e yükseldi.
Eylül ayı ihracat rakamları açıklandı31 Ekim 2014 10:23
Türkiye'nin dış ticaret açığı yılın 9 ayında yüzde 18,8 azalarak 61 milyar 139,2 milyon dolara düştü. İhracat ise yüzde 5,5 artarak 118,5 milyar doları geçti.
Emre: Çok fazla cahil insan var
Makedonya'ya milyonlarca euroluk destek
Cumhuriyet Bayramı'nda Ağrı'yı kana bulayacaklardı
Zonguldak'taki faciayla ilgili karar açıklandı!
Erdoğan Fransa'da konuşuyor / CANLI
Tüketici kredileri arttı, kredi kartı kullanımı azaldı
Başbuğ'dan Necdet Özel'e ziyaret
Norveç'den Irak'a askeri destek
"Hababam" öğrencilerle buluştu
Emine Ülker Tarhan CHP'den istifa etti
Antik tapınak deyip geçmeyin, 648 yıllık cami
Evsiz adamdan unutulmaz resital
TBMM'ye yüksek yargı teklifi sunuldu
Bozdağ'dan İmralı açıklaması