Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Davutoğlu bu bilgiyi ilk kez açıkladı! Teröristler... TSK'dan 'Balyoz' açıklaması Bahçeli: Berkin Elvan bir kez daha katledildi Celal KazdağlıTerör örgütü, Savcı Kiraz’ı kim adına, niçin öldürdü?
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 31 Mart 2015 Salı 15:42
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,191 kez okundu.

Benzine 7 kuruşluk indirim01 Nisan 2015 16:01
Benzinin litre fiyatına bu gece yarısından itibaren 7 kuruş indirim uygulanacak.
Vergi toplamasında yüzde 100'e ulaşamadık01 Nisan 2015 12:59
Maliye Bakanı Şimşek, "Gölge ekonomisi denilen kaçak ekonomi hala devam ediyor. Vergi toplamasında yüzde 100'e ulaşamadık" dedi.
Çeyrek altın ne kadar oldu?01 Nisan 2015 11:20
Altın fiyatları son günlerin en çok merak edilen konusu oldu. Peki Altın Fiyatlarının yükselişi devam ediyor mu? Altın fiyatları üç gün süren düşüşünün ardından yükselişe geçti. Çeyrek altın fiyatında 2 liralık bir artış gözlendi.
Darphane altından 104 milyon lira kazandı01 Nisan 2015 11:20
Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü, 2014 yılı faaliyet döneminde yaklaşık 104 milyon lira net kar elde etti.
İhracat rakamları açıklandı01 Nisan 2015 11:18
TİM verilerine göre, mart ayında ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 13,4 azalışla 11 milyar 229 milyon dolar, son 12 aylık ihracat ise 153 milyar 309 milyon dolar oldu.
Rusya 1 Temmuz'a kadar uzattı01 Nisan 2015 11:09
Rusya, Ukrayna'ya imtiyazlı fiyattan doğalgaz satışını 1 Temmuz'a kadar uzattı.
Şirket sorunlarına erken teşhis!01 Nisan 2015 10:52
Şirketlerin “sağ kolu”, gibi çalışan finans uzmanları işletme yaşamında gelişimi ve zor noktalardan çıkış yollarını hedefliyor.
Borsa güne yükselişle başladı01 Nisan 2015 09:41
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, güne önceki kapanışa göre 244,46 puanlık yükselişle 81.090,49 puandan başladı.
Yargıtay Başkanı'ndan ilk açıklama01 Nisan 2015 09:37
Yargıtay Başkanı İsmail Rüştü Cirit, adaletin tesisi için mücadele etmeye devam edeceğinden kimsenin kuşku duymaması gerektiğini bildirdi.
Saatlik zarar 100 milyon dolar!01 Nisan 2015 09:24
Elektrik kesintisi, ürünlerin tam zamanında teslimi anlamına gelen 'Just in Time'da aksamaya neden oldu. Jeneratörler çaresiz kaldı. Ağır sanayinin kalbi Kocaeli'nde 6 bin firmada üretim durdu. Saatlik zarar 100 milyon dolar...
Avrupa borsaları günü düşüşle kapattı31 Mart 2015 23:57
Stoxx Europe 600 endeksi yüzde 0,64 azalışla 397,30 puana, İngiltere'de FTSE 100 endeksi ise yüzde 1,72 düşüşle 6.773,04 puana geriledi.a
THY'nin Taipei seferleri başladı31 Mart 2015 20:27
Türk Hava Yolları (THY), Tayvan'ın başkenti Taipei'ye sefer başlattı.
Yunanistan'da 'anarşistler' meclise girdi!
e-YDS 2015 yılı başvuruları 2 Nisan'da başlıyor
Benzine 7 kuruşluk indirim
Nuri Şahin'den gurbetçilere sert sözler
O fotoğraf için tüm Türkiye'den özür diledi
Google'dan 1 Nisan şakası
TSK'dan 'Balyoz' açıklaması
Doğan Grubu hatasını anladı ama çok geç
Ameliyatla değil sporla zayıflayın
Malatya'da feci kaza, 4 yaralı var
Depo duvarı çöktü, 1 kişi öldü
Merkez Bankası Olağan Genel Kurulu toplanacak
Konuşmayı "biyonik kulak" ile öğreniyorlar
Davutoğlu: Çağlayan Adliyesi'nin adı değişecek
Pencereden düşen 8 aylık hamile kadın yaşamını yitirdi
'Erkekliğin onda dokuzu kaçmaktır'
Krala hakarete 25 yıl
Kılıçdaroğlu, Bahçeli ve Demirtaş cenazeye gitmedi
Filinta'ya sürpriz oyuncu
"O konuyu bir daha sormayın"
Sarkozy ifade verdi
Mirgün Cabas özür dileyip izne çıktı
"Önceliğimiz takımın şampiyonluğu"
İstanbul Üniversitesi'nde gerginlik
Hummels söz vermemiş
Demirel'den veda mesajı!
Sakatlarda son durum!
Şehit Savcı Kiraz dualarla toprağa verildi
Salih Uçan 10 gün yok
Komşusu Şehit Savcı Kiraz'ı anlattı
Enver Paşa'nın özel eşyaları satılıyor!
Avrupa Konseyi saldırıyı kınadı
Erdoğan: Bu saldırı 'Çözüm sürecine yönelik'
Fotoğraf çektirmek isterken düştüğü nehirde boğuldu
Huawei 2014 yılı mali sonuçları açıkladı
Hugh Jackman yeniden İstanbul'a gelecek
Bahçeli: Berkin Elvan bir kez daha katledildi
"Futbol yoksa hasta gibiyim"
Galatasaray prestij maçında!
Ömer Toprak'tan geri dönüş yok!
Filistin resmen üye oldu
Miami'de heyecan sürüyor
"Bana bu tür sorular sormayın"
Filistin için tarihi gün! Resmen üye oldu
Kılıçdaroğlu'ndan akıl almaz bir açıklama daha
Şehit savcının babasının bu sözleri duygulandırdı
THY uçağına bomba ihbarı!
Şehit Savcı son yolculuğunda...
İstanbul Üniversitesi'nde olay! 11 gözaltı
Darbeci Mısır müftüsü: Erdoğan, hayat kadınları sayesinde iktidara geldi
Komşuları savcı Kiraz'ı anlattı
Erdoğan programı iptal etti! Erken dönüyor
Vergi toplamasında yüzde 100'e ulaşamadık
SODES soruşturmasında 11 kişi serbest bırakıldı
Kocasakal: Böyle bitmemeliydi, yanılmışım!
Yemen'deki çatışmalar yeniden başladı
Selvi: Seçim Öncesi düğmeye basıldı
Örgüt propagandası yapan basın cenazeye alınmayacak!
KPSS mağduru "hayallerini" çalanlardan şikayetçi
Savcı Kiraz, hem okudu hem de terzilik yaptı
Adalet Bakanı: Bu alçaklar en ağır cezayı alacak
HDP'den şehit savcı için ilk açıklama
Düğün pastalarına dikkat
Otizmli çocuklar için mobil uygulama
Bakan açıkladı: Grip vakalarında ciddi azalma var