Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kritik toplantıya Erdoğan başkanlık edecek Mehmet Demirkol'dan Galatasaray'a eleştiri Gıdaya zam göründü! Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 20 Ağustos 2014 Çarşamba 17:02
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,122 kez okundu.

Dolar 2,18'i geçti20 Ağustos 2014 17:31
Piyasada dolar 2,18'i geçerek 2,1815 oldu.
Benzin vergisiz de Avrupa'dan pahalı20 Ağustos 2014 16:01
Türkiye'de vergisiz benzin ve motorin fiyatları, temmuzda AB ortalamasının üstünde seyretti.
Dizel araçlarda patlama 5 kat arttı20 Ağustos 2014 15:53
Son 10 yılda trafikteki dizel araçların sayısı 5, LPG'li araçlar ise 2 kattan fazla arttı. Bu dönemde benzinli araç sayısı ise yüzde 26 azaldı.
Gıdaya zam göründü!20 Ağustos 2014 15:39
Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu Başkanı Kopuz, iklim şartları bahanesiyle üreticilerin hammadde fiyatlarını yükselttiğini, sanayicinin de yakında bu ek maliyeti ürün fiyatlarına yansıtacağını söyledi.
Uzmanlar itiraf etti: Türkiye'yi eksik değerlendirdik!20 Ağustos 2014 12:54
Uluslararası finans kuruluşları ve kredi derecelendirme kuruluşları Türkiye'nin bu yıl için ekonomik büyüme öngörülerini özellikle yılın ilk yarısı ardından yukarı yönlü revize etmeye başlarken, finans uzmanı Timothy Ash, "Türkiye'yi hepimiz eksik değerlendirdik" dedi.
Alman ve Rus turistler "Türkiye'nin gözbebeği"20 Ağustos 2014 11:59
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, Türkiye'nin, yürüttüğü başarılı tanıtım çalışmalarıyla Rus ve Alman turistlerin 2015'te de gözde destinasyonu olmaya devam edeceğini belirtti.
Geçen yıla oranla fiyatı yüzde 50 düşecek20 Ağustos 2014 11:38
Üretimin bu yıl artmasıyla patates fiyatlarının geçen yıla oranla yüzde 50 düşmesi bekleniyor.
THY yüksekten uçtu!20 Ağustos 2014 11:07
THY'nin 2. çeyrek net kârı yolcu büyümesi ve kur etkisi ile yüzde 177 artarak 398,2 milyon TL ile beklentilerin üzerinde geldi. THY hisseleri beklenti üzerinde gelen kâr sonrası yüzde 5'e yakın primli seyrediyor.
Rusya'nın bu silahı otomotivi vuracak!20 Ağustos 2014 10:56
Jeopolitik gerilim emtia piyasalarına da yansıyor. Dünyanın en büyük paladyum kaynağı Rusya ile Ukrayna arasındaki gerilim, otomotivde kullanılan metalin fiyatını yukarı doğru hareketlendirdi.
Apple hisseleri rekor kırdı20 Ağustos 2014 10:37
Apple hisseleri, gün içinde 100,68 dolara kadar yükseldikten sonra 100,53 dolardan kapanarak yeni bir rekora imza attı.
Borsa, güne nasıl başladı?20 Ağustos 2014 10:02
Türk görünümlü Avrupalı domates20 Ağustos 2014 09:56
Batılı üreticiler Rusya’ya ambargoyu hile yoluyla deliyorlar.
Dolar 2,18'i geçti
Gölde facia: 4 ölü
"Sarıkamış Şehitlerini Anma ve Top Yolu Yürüyüşü"
Kritik toplantıya Erdoğan başkanlık edecek
UEFA'dan Beşiktaş maçına şoke eden rapor
Sürpriz iddia! Beşiktaş teklif yaptı!
Maliki'den "sivilleri vurmayın" talimatı
İdris Bal öfke kustu!
Ukrayna kan gölüne döndü!
TCDD'den 'düdük' açıklaması
Otopark sorununa çözüm aranacak
Şırnak'ta 3 PKK'lı teslim oldu
Ajax'lı futbolcular hakeme meydan okudu
Kılıçdaroğlu'ndan yardım çağrısı
Mursi'nin duruşması ertelendi
Görme engelliden 200'üncü tekerlekli sandalye
Japonya'da sel ve toprak kayması: 36 ölü
Google, çocuklara açılmak için çalışıyor!
Gazeteci Kadumi için eylem
Yaşananları unutmaları uzun zaman alacak
Ateşkes müzakereleri tekrar başlamalı
Bedrettin Dalan'ın talebi reddedildi
AA'nın muhabiri ABD'de gözaltına alındı
UEFA da şaşırdı bu işe
Şemsi Kopuz: Ekmeğe zam gelebilir
Şifa için canlı balık yedi
TFF'den PTT 1.Lig ekibine transfer yasağı!
Pakistan'daki siyasi krizin perde arkası
Benzin vergisiz de Avrupa'dan pahalı
Yargıtay'dan CHP'ye ret
Mehmet Demirkol'dan Galatasaray'a eleştiri
Dikkat! Numaranız aniden kapanabilir
Dizel araçlarda patlama 5 kat arttı
ABD'ye tepki yağıyor!
Turgan Ece'nin naaşı toprağa verildi
İşte benzinin vergisiz fiyatı
Gıdaya zam göründü!
Meteoroloji'den sıcaklık uyarısı!
ÖSYM KPSS takvimini ve sınav tarihlerini açıkladı
İdris Bal gazete yırttı
Amerikalı gazetecinin kafasını kesen IŞİD militanı İngiliz çıktı!
Apple dünyanın en büyüğünü Dubai’ye açıyor
Yılmaz Özdil, Hürriyet'e veda için gitti
Muhammet Eren'in babasından Almanya'ya dava
FIFA'dan Barcelona'ya kötü haber!
Kuzey Vargın hastaneye kaldırıldı
Kurtlar Vadisi dizisi oyuncusu hastaneye kaldırıldı
Yeni kadro açıklandı! Sneijder ve Kuyt...
Pakistan'da muhalefet hükümetle konuşmayı kabul etti!
Kanalizasyon hattında göçük: 1 ölü 1 yaralı
Tek testle 13 farklı kanser türü teşhis edilebilecek
Celal Kazdağlı: Asıl saygısızlığı Gül yaptı!
İrem Derici internette rekor kırdı
Microsoft’ta oyuncu değişikliği
Japonya'da sel ve toprak kayması: 36 ölü
4 milyon kişiye vergi indirimi
Kazancı Bedih ve Tatlıses birarada
Sneijder bakın hangi Türk oyuncuya meydan okudu
Lüks yat "Pegasus" Marmaris'te
Cameron o görüntüler için tatilini yarıda kesti
Kurbanlıklarda büyük tehlike!
Kılıçdaroğlu'ndan milli iradeye saygısızlık!
'Paralel yapı' operasyonunda flaş gelişme!
FIFA'dan Barcelona'ya ret
Almanya Irak'a silah gönderiyor
118 resimli belge gün yüzüne çıktı
Taraf hükümeti eleştireyim derken komik duruma düştü!