Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Doğalgaza zam yapılacak mı? Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 9 Temmuz 2014 Çarşamba 11:11
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,116 kez okundu.

Doğalgaza zam yapılacak mı?30 Temmuz 2014 02:56
Enerji Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, doğalgaza zam yapılacağı şeklinde çıkan haberlere ilişikin açıklama yaptı.
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar29 Temmuz 2014 22:16
ABD mahkemesi, Teksas açıklarına ulaşan Kuzey Irak yönetimine ait tankerdeki petrole el konulmasına karar verdi.
Emirates, Irak hava sahasını iptal etti29 Temmuz 2014 17:31
Emirates, uçaklarının artık Irak hava sahasında uçmayacağını açıkladı.
Bozdağ, 'çatı aday' yaklaşımını eleştirdi29 Temmuz 2014 16:45
Adalet Bakanı Bekir Bozdağ, cumhurbaşkanı seçim sürecindeki "çatı aday" yaklaşımını eleştirdi.
Bakan'dan zam açıklaması29 Temmuz 2014 16:24
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, "Doğalgazla alakalı herhangi bir fiyat değişikliği yok, ağustos ayında da aynı bu fiyatlarla devam edeceğiz" dedi.
Erdoğan'a özel üretilen kramponların sırrı29 Temmuz 2014 12:27
Başakşehir Fatih Terim Stadı'nın açılışında gösteri maçına çıkan Başbakan Erdoğan'ın ayağındaki futbol ayakkabıları özel üretildi.
Petrole e-denetim geliyor29 Temmuz 2014 12:26
Petrol ve petrol ürünlerinin üretimi veya ithalatından tüketimine kadar geçen aşamaları artık elektronik ortamda denetlenecek.
Bulunmayan ilaçlar için yeni formül29 Temmuz 2014 12:20
Türkiye'de bulunmayan ilaçlar artık yurt dışından Sağlık Bakanlığından onaylı başka tedarikçiler tarafından da getirilebilecek.
Faizler gerilemeye devam ediyor29 Temmuz 2014 12:14
TCMB'nin son toplantıda politika faizinde 175 baz puanlık indirime gitmesi, kredi faiz oranlarını ortalama 150-200 baz puan azalttı.
Altının gidişatı ne olacak?29 Temmuz 2014 11:38
Altın, Fed'in bugün başlayacağı iki günlük para politikası toplantısı öncesinde, Ukrayna ve Gazze'deki tansiyon ile ons başına 1,300 doların üzerinde tutunuyor.
Milyonlarca emekliyi ev sahibi yapacak proje29 Temmuz 2014 09:49
Emekliyi ev sahibi yapacak proje hazırlandı. TOKİ tarafından yapılması beklenen projeye göre, emekliler kira öder gibi ev sahibi olacak.
İngiliz bankasına 218 milyon sterlin ceza28 Temmuz 2014 23:30
İngiltere'nin önde gelen finansal kuruluşlarından Lyods Bankacılık Grubu'na ' 218 milyon sterlinlik 'görevi kötüye kullanma' cezası verildi.
Yalçın Ayhan'ın yeni takımı belli oldu
Gazze'de yıkılan ev sayısı
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!
İşte Hamas'ın ateşkes şartları!
Paralelcilerden 'Erdoğan cinlerle seçim kazanıyor' iddiası
Doğalgaza zam yapılacak mı?
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir