Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Işık'tan kötü haber Yeni muayenehaneye izin yok! Erdoğan'dan MHP'ye Uygur göndermesi Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 7 Ocak 2013 Pazartesi 13:40
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,003 kez okundu.

TOFAŞ üretime ara veriyor18 Nisan 2014 11:16
21-25 Nisan arasındaTofaş Otomobil Fabrikası üretim çalışması yapılmayacağını açıkladı.
Türkiye Rus gazında indirim istiyor18 Nisan 2014 10:35
Taner Yıldız, “Rusya ile olan kontrat çerçevesinde doğalgazda fiyat indirim talebimizi Rusya'ya ileteceğiz” dedi.
Arınç'tan borsa tahmini: Borsa 90 bini aşar18 Nisan 2014 10:33
Bülent Arınç, cumhurbaşkanlığı seçimleri sonrasında borsanın 90 bin puanı aşacağını öngördü.
Borsa güne yükselişle başladı18 Nisan 2014 09:43
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi güne 97,49 puan yükselişle 73.659,28 puandan başladı.
Adana'daki o hakime sır ziyaret!18 Nisan 2014 08:28
TIR olayından sonra görevden alınan iki polis müdürü, karardan önce Hakim Hüseyin Bolat'ı ziyaret ettiği ortaya çıktı.
Milyonlarca memur bu haberi bekliyor!18 Nisan 2014 04:21
Ekonomi yönetimi, Başbakanlık'a göndermek üzere, memurun taleplerini içeren 9 maddelik kanun tasarısına son şeklini verdi. Şimdi 2.6 milyon kamu çalışanının gözü Başbakan Erdoğan'da...
İlk üç ayda 150 milyon fazla verdi17 Nisan 2014 22:05
TOFAŞ'ın CEO'su Kamil Başaran, Bursa'da yaptığı konuşmada otomotiv sektöründeki daralmaya karşı Tofaş'ın önlemlerini aldığını ve Amerika'ya yapılacak Doblo ihracatı ile satışların artacağını söyledi.
Vergi kaçırdığını ihbar edenler üç kat arttı17 Nisan 2014 21:46
Almanya'da kendini ihbar eden vergi kaçakçılarının sayısında adeta patlama yaşanıyor. Gelişmede birden fazla etken rol oynuyor.
İşte yılın otomobili!17 Nisan 2014 21:33
ABD'de devam eden New York Uluslararası Otomobil Fuarı kapsamında ''2014 Yılın Otomobili Ödülü''nü Audi A3 kazandı.
Bayraktar ucuz et için şart koştu17 Nisan 2014 21:14
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Kurban Bayramı öncesinde canlı hayvan ithalatına karşı mücadele başlattıklarını kaydederek 'et lobisi' ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Piyasalar günü nasıl kapattı?17 Nisan 2014 18:57
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günlük bazda 1.162,42 puan artışla, yüzde 1,61 değer kazanarak 73.561,79 puandan kapandı.
Erdem Başçı'dan 'istifa' açıklaması17 Nisan 2014 17:27
Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı, "istifa edeceği" söylentilerine ilişkin, "Yapılan resmi açıklamalar dışında söylentilere itibar etmeyin. Biz görevimizin başındayız" dedi.
Paralel kardeşler yalanda birleştiler!Tarihte ilk şike ne zaman yapıldı?Trabzon basını iyice abarttı!Obama'dan güldüren hareketİMİB yönetiminden Erdoğan'a ağır hakaret!Kenan Işık'tan üzücü haber!Paralel örgütün akademik üssü!Darbeciyle Erdoğan'ı bir tuttu!Gül: Gelecekle ilgili siyasi planım yok!Başbakan: Allah düşmanın bile şereflisini versin!CHP, paraleller için AYM'ye gittiAltan Tan'dan Kışanak'a petrol tepkisiBakan Ala 1 Mayıs için son sözü söylediParalel devletin delili burada!Başbakan selfie'si!Körfez'deki gerilim sonlandı!Tüm Manşetler
Işık'tan kötü haber
Hasta taşıyan ambulansın üzerine direk devrildi
Yeni muayenehaneye izin yok!
"Böyle bir minare şekli yok"
Bruma vaadi seçimi kazandırdı!
Paralel kardeşler yalanda birleştiler!
İller arası tatlı rekabeti!
Facebook Van'dan sonra bir ilin daha adını değiştirdi!
G.Saray, Beşiktaşlı futbolcunun peşinde!
Tarihte ilk şike ne zaman yapıldı?
Ligde 7 maç aynı gün aynı saatte!
Trabzon basını iyice abarttı!
Erdoğan'dan MHP'ye Uygur göndermesi
Obama'dan güldüren hareket
Almanya'da "Demokrasi eksikliği"
Sevgi ve sporla mucizeyi başardı
Kenan Işık'tan üzücü haber!
Darbeciyle Erdoğan'ı bir tuttu!
15 futbolcu ilk kez şampiyon olacak!
Yarılılar Türkiye’ye getirildi
Yunanistan’dan insanlık suçu
Tilkiler "çikolata" ile aşılanacak
Gül: Gelecekle ilgili siyasi planım yok!
CRR'de Selçuk Alagöz gecesi
Başbakan: Allah düşmanın bile şereflisini versin!
Hobiler, başarıyı olumlu etkiliyor!
Yıldırım futbolculardan helallik isteyip veda etti!
Jandarma, kayıp çocuklara eğiliyor
Diyarbakır’da yıldırım can aldı!
Uçuş mesafeleri kısalıyor
CHP suyunu çıkarttı
CHP, paraleller için AYM'ye gitti