Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan: Şimdi hesabı soruluyor Skandal sözler: Gazze yeryüzünden silinmeli Başbakanlık'tan o iddialara yalanlama! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 23 Temmuz 2014 Çarşamba 18:40
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,107 kez okundu.

Litvanya Avroya geçti23 Temmuz 2014 18:41
Avrupa Birliği (AB) Genel İşler Konseyi, Litvanya'nın 1 Ocak 2015'te Avro Bölgesi'nin 19. üyesi olmasına nihai onayı verdi.
Altın fiyatları düşüyor23 Temmuz 2014 17:52
Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 88,10 lira oldu.
Tüketiciye yumurtadan kötü haber!23 Temmuz 2014 17:38
Önemli üretim merkezlerinden Kayseri'de, fiyatlara yaklaşık yüzde 25 zam yapıldı.
Dolar son altı haftanın en düşük seviyesinde23 Temmuz 2014 17:00
Dolar, Türk Lirası karşısında 6 haftanın en düşük seviyesine geriledi.
İBB 7200 çalışanla toplu sözleşme imzaladı23 Temmuz 2014 16:59
7 bin 200 çalışanı ilgilendiren Toplu Sözleşme bugün, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Saraçhane binasında yapılan törenle imzalandı.
Yabancılar "yeni İstanbul"u satın alıyor23 Temmuz 2014 15:22
İstanbul, yabancılara konut satışında bu yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre bin 509 konutla en fazla artış gösteren il oldu.
Yüksek fındık fiyatı ticareti olumsuz etkiler23 Temmuz 2014 14:54
STB Yönetim Kurulu Başkanı Mete,Üretici, 9 -10 liralık fiyat bandından memnun olacaktır. Fındık fiyatının çok yüksek olması, rakiplerimiz İtalya’nın ve Gürcistan’ın işine yarayacaktır dedi.
Türkiye bu fırsatı kaçırırsa yazık olur23 Temmuz 2014 13:59
Türkiye'nin 2015'ten 2019'a kadar seçimsiz bir dönem geçireceğini ve bu süre zarfında yapısal sorunlarına yöneleceğini söyleyen Ali Babacan, "Türkiye, bu fırsatı iyi kullanırsa 2023 hedeflerine rahatlıkla ulaşabilir ama o fırsat kaçırılırsa da gerçekten yazık olur ve 2023 hedefleri de zora girebilir" dedi.
Başarıda Merkez Bankası'nın katkısı çok büyük23 Temmuz 2014 13:43
Babacan, "12 yıllık başarılı bir başarılı süreç varsa burada Merkez Bankası'nın katkısı çok çok büyük" dedi.
Tüketiciye yumurtadan kötü haber!23 Temmuz 2014 13:20
Türkiye'nin önemli yumurta üretim merkezlerinden Kayseri'de toptan yumurta fiyatları arttı.
Halkbank 2 iştirakini satıyor23 Temmuz 2014 13:03
Halkbank, Halk Sigorta ve Halk Hayat Emeklilik'i satma kararı aldı. Banka her iki sigorta şirketi satışlarının Özelleştirme İdaresi Başkanlığı aracılığıyla yapılacağını duyurdu.
17 ürün hakkında toplatma kararı23 Temmuz 2014 12:29
Bakanlık, gaz alarm dedektörü ve fırınların da aralarında bulunduğu güvensizliği tespit edilen 17 ürün hakkında toplatma kararı verdi.
Erdoğan: Şimdi hesabı soruluyor
Japonların gözü Robot Olimpiyatı'nda
'4-C'liler emekliliğe kadar sorun yaşamayacak'
Her iki Karadağlı'dan biri yabancı dil konuşuyor
Beşiktaş ve Feyenoord arasında kriz
Tello şampiyonluk istiyor
Schumi için umut verici gelişme
Hollanda'da yas ilan edildi!
Bulgaristan hükümeti istifa etti
Erdoğan: İstanbul operasyonu budur
Litvanya Avroya geçti
Dünya Kupası'nda oynadı Erciyes'e imza attı
Galatasaray istedi Bayern Münih kapıyor
Darüşşafaka'ya tanıdık bir isim
Skandal sözler: Gazze yeryüzünden silinmeli
Başbakanlık'tan o iddialara yalanlama!
Lice'deki patlamada ölenlerin sayısı 6'ya yükseldi
Sıla Yolu’nda büyük rekor
Hatay'da askeri araç devrildi
9 istihbaratçı kayıp
Filistin halkı direnişini sürdürecek
Darbeci Sisi ''Gazze politikasını'' savundu
LYS sonuçları açıklandı
Altın fiyatları düşüyor
'Tayyip Başbakan' diyen muhabbet kuşu
Kayserispor yeni sezona iddialı girdi
Yük gemisi karaya oturdu
Gökçek'ten AYM'nin Ankara kararını ilk tepki!
Erdoğan sahalara geri dönüyor!
21 İsrail askeri hastaneye sevk edildi
Tüketiciye yumurtadan kötü haber!
Kıbrıs gazisi elektrik akımına kapılarak öldü
Erdoğan Adana'ya geldi
İsrail ordusu Huza'ya giriyor! Keskin nişancılar...
Uyuşturucu tacirlerine darbe: 7 gözaltı
Ölüm nedeni belli oldu
Töre'den olay paylaşım!
Milletvekili zorla oruç bozdurmaya çalıştı
Milli okçular Ermenistan'ı salladı
Hazal Kaya dünya starı oldu
İsrail’de kriz kapıda!
Erdoğan'a öğretmeninden bağış!
Dolar son altı haftanın en düşük seviyesinde
İBB 7200 çalışanla toplu sözleşme imzaladı
İran çağdaş sanatı İstanbul'a geliyor
12 Dev Adam kampa girdi
Parçalanmak üzere yola çıktı