Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ayrılıkçılara özerklik ve af iOS 8'i yüklemeye hazır olun Türk ehliyetleri Yunanistan'da geçerli Ömer Altaş80 kuşağı İslamcıları, Tayyip Erdoğan ve IŞİD
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
2000’den itibaren SSK’dan emekli olanlara müjde
28 Eylül 2007 Cuma 06:17
Güncellenme Tarihi 16 Eylül 2014 Salı 09:59
Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

Şükrü Kızılot-Hürriyet

SOSYAL Sigortalar Kurumu’ndan, 2000 yılından itibaren emekli olanlar için, ciddi bir avantaj söz konusu.

2000 ve izleyen yıllarda emekli olanlar, emekli aylıklarını kestirmek suretiyle, tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başlayıp, örneğin bir ay sonra, tekrar emeklilik talebinde bulunurlarsa, şu anda aldıkları emekli aylığında, "yüzde 50’ye ulaşabilen bir artış" ortaya çıkabilecek. 2000’den sonraki yıllarda artış oranı daha düşük olabilecek.

OLAY NE?

Sosyal Sigortalar Kurumu’ndan emekli olanlara aylık bağlanması, dönemsel olarak farklı şekilde uygulanıyor.

Örneğin;

- 1990-1999 döneminin emekli aylığı, katsayı esasına dayalı gösterge sistemine göre hesaplanıyordu. Aylık hesaplaması da son 10 yılda ödenen prime esas kazançlar dikkate alınmak suretiyle yapılıyordu. Bağlanan aylık da her yıl enflasyona göre yükseltiliyor.

- 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren emekli olanlarda ise, emekli aylığı bağlanırken gelişme hızları yani refah payları da hesaba dahil edildi. Ancak, emekli aylığı almaya başladıktan sonra, gelişme hızı (örneğin yıllık yüzde 5), emekli aylığına yansıtılmadı.

- 2007 yılında emekli olan sigortalının ise, emekli aylığı hesaplanırken, 2007 yılına kadar olan gelişme hızı da ayrıca göz önüne alındı.

Böyle olunca, 2000 ya da 2001 yılına kıyasla 2006 ya da 2007 yılında emekli olmak, emekli aylığının tutarı bakımından, daha avantajlı oldu.

Bu duruma göre, 2000 ya da 2001 yılında (izleyen yıllarda olabilir) emekli olan bir işçi, 506 sayılı Kanun’un 63. maddesine göre, emekli aylığını iptal ettirmek suretiyle, 2007 yılında örneğin bir ay çalışıp, SSK’ya bir ay tercihen SSK primine esas tavan ücret üzerinden prim ödedikten sonra, yeniden emekli olursa, emekli aylığı yeniden hesaplanırken,. 2000-2007 dönemi için gelişme hızı uygulanacağı için, emekli aylığı artmış olacak. Bu artış, 2000 yılında emekli olup, 2007’de tekrar çalışıp emekliliğini talep edenlerde en az yüzde 25-30 artış anlamına geliyor. Duruma göre, artış daha fazla da olabiliyor.

SSK Müfettişi Ali Tezel’e yansıyan bir örnek olaya göre, bu şekilde hareket eden bir SSK emeklisinin, 828 YTL olan emekli aylığı, bir aylık çalışma sonrasında, 232 YTL yani yüzde 30 artmış.

2000 ÖNCESİ

Yazımızı okuyan, 2000 yılı öncesi emeklileri "Peki bizim durumumuz ne?" diye merak edebilirler.

İşin doğrusu, 2000 yılından önce emekli olanların, aylık artış durumu, diğerleri gibi net değil.

Son 10 yıllık ücretlerin ortalaması esas alınarak yapılan hesaplama yöntemi nedeniyle, aylığında artış olabilir de olmayabilir deÖ

En iyisi, her sigortalının durumunu önceden araştırıp, hesaplamaları yaptırdıktan sonra karar vermesi.

İLGİNÇ BİR BOŞLUK

2000 yılından itibaren emekli olanlara, aylık bağlanırken;

- Emekli olduğu yıla kadar "gelişme hızı" uygulanıyor.

- Emekli aylığı bağlandıktan sonra, "gelişme hızı" emekli aylığına yansıtılmıyor.

- Buna göre, her yıl Nisan ayında gelişme hızı açıklandığında, emekli sigortalı emekli aylığını kestirip, bir ay normal çalışıp, yeniden emekli aylığı bağlanmasını istemek suretiyle, gelişme hızı, aylığına yansıtılabilir.

Bu boşluğun ve sigortalılar arasındaki eşitsizliğin bir an önce giderilmesinde yarar var.

hürriyet

Bu haber 14,132 kez okundu.

THY'nin yolcu sayısı 36,4 milyona ulaştı16 Eylül 2014 14:10
Türk Hava Yolları'nın (THY) toplam yolcu sayısı, 2014 yılı ocak-ağustos döneminde geçen yılın aynı dönemine göre 36,4 milyon oldu.
Çeyrek altın kaç lira?16 Eylül 2014 13:58
24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 88,25 lira oldu.
Katar gazı Türkiye'ye geliyor16 Eylül 2014 13:22
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Katar ziyaretinde, 9 tankerlik 1.2 milyar metreküplük spot doğalgaz anlaşması imzalandı.
Bank Asya sermaye arttırımına gitti16 Eylül 2014 13:14
Bank Asya, 900 milyon lira ödenmiş sermayesini 1,125 milyar liraya nakden artırmak için karar aldığını duyurdu.
Çekmeköy'e yeni yatırım16 Eylül 2014 13:11
İki ortak, Çekmeköy’de satın aldıkları 4 dönüm arsa üzerinde Dream Life Konutları’nı hayata geçirecek…
Petrol ve madencilikte 120 yatırıma ÇED onayı16 Eylül 2014 11:46
Petrol ve madencilik alanında son 1 yılda, aralarında Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı'nın da bulunduğu ulusal ve uluslararası 120 projenin Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu onaylandı.
iPhone fiyatlarında düşüş başladı16 Eylül 2014 11:37
Merakla beklenen iPhone 6’nın lansmanı yapılırken, eski iPhone'larını yenisi ile değiştirmek isteyenler ellerindekini satışa çıkardı.
Flaş açıklama! Bu borçlar silinecek!16 Eylül 2014 11:23
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek atılan adımların hiçbir şekilde af olmadığını vurgulayarak geri ödemelerde farkların alıncağını söyledi.
Türkiye 'alışveriş tatili'nde zirveye koşuyor16 Eylül 2014 11:07
Tatil sırasında alışveriş pek çok kişi için öncelikli bir öneme sahip. Bir araştırmaya göre, Türkiye dünya genelindeki en önemli alışveriş destinasyonları arasında yer alıyor.
Fiyatların yüzde 300 arttığı ilçe!16 Eylül 2014 10:10
Dev projeler bir bir kaydırılıyor, yatırımcılar ise harıl harıl arazi arıyor. Fiyatlar ise almış başını gidiyor.
Dövizde güne başlangıç rakamları16 Eylül 2014 10:03
Dolar 2,2170 liradan, avro 2,8670 liradan güne başladı.
Bank Asya 1 günde yüzde 20 eridi16 Eylül 2014 09:52
Geçtiğimiz günlerde işleme kapatılan Bank Asya hisseleri dün tekrar Borsa İstanbul'da işleme dip yaparak açıldı.
'Mükemmel oyuncular gördüm'
Bakan eşinin başına 11 dikiş atıldı
Çok şeyi anlatan liste!
Pilotların başı martılarla dertte
Dans eden muhafıza hafis cezası!
Afganistan'da 70 Taliban militanı öldürüldü
Ayrılıkçılara özerklik ve af
AİHM'den skandal karar!
Asansör faciasında sıcak gelişme!
IŞİD Telafer'den çıkışları yasakladı
Matthaus yıllar sonra itiraf etti
iOS 8'i yüklemeye hazır olun
Türk ehliyetleri Yunanistan'da geçerli
Davutoğlu ve Eroğlu basın toplantısı düzenledi
'ABD Suriye'ye dolaylı istihbarat veriyor'
10 günden fazla süren ses kısıklığına dikkat
İpek Soylu artık "büyük" oynayacak
Haydarpaşa Garı mahkemelik oluyor!
Bodrum'da Tunç Çağı Batığı keşfedildi
Mescid-i Aksa'da bir ilk!
Davutoğlu ve Eroğlu'ndan ortak basın toplantısı
Maltepe'de işçiler ayaklandı
Ukrayna’ya AB yolu açıldı
'Kesinlikle aptalca'
New York Times'tan çirkin bir algı çabası
Yüzlerce timsahın yaşadığı bir havuza atlayarak intihar etti
UEFA'dan Fenerbahçe'ye büyük müjde
Eski G.Saraylı'nın yeni takımı şaşırttı
12 askere idam cezası
Tayfun Korkut'a yenildi takımdan kovuldu!
Okulda üzerine kalorifer peteği düştü
Bakan'a derdini ağlayarak anlattı
TSK tampon bölge için hazırlıklara başladı
Harita mühendisi Tapu Müdürlüğü'nde öldü
İran'ın Amerika ile nükleer müzakereleri
Bakan'dan Türkiye'de ilaç üretimi açıklaması
Flaş açıklama! "Ronaldo gidebilir"
İstanbullular akşam trafiğine dikkat!
Türk futbolunun acı tablosu
Palalı, müdürün elini kesti
Denizde hortum oluştu
Cenazesine Erdoğan da katıldı
Facebook kullananlar dikkat!
Beşiktaş'ın başı yine dertte
Ceset yerde iken işlemler devam etti
WhatsApp yarın bombayı patlatıyor!
Kayserili bir adamın çocuklarına verdiği isimler şaşırttı
Karadeniz kulübü o kızı arıyor!
Kışanak’ın Adalet Bakanından isteği
Çocuğun başarısını aile mi belirliyor?
THY'nin yolcu sayısı 36,4 milyona ulaştı
Osmanlıspor'da hedef Karşıyaka
Güney Kore'nin nüfusu yok olabilir
İstanbullular dikkat! Erken yola çıkın!
Fazıl Küçük ve Denktaş'ın kabirleri ziyaret edildi
Çeyrek altın kaç lira?
AİHM'den ‘zorunlu din dersi’ kararı
110 bin paket kaçak sigara ele geçirildi
Ve Trabzonspor sponsorunu buldu
Kürtçe okulun mührünü kırıp girdiler
Alman arkeologun cenazesi sahipsiz kaldı
Güneş enerjisiyle elektrik masrafını kara çevirdiler
Kayseri, Abdullah Gül için hazır
Yemen'de kanlı çatışma!
Anıları çocuklarının isimlerinde
İngiltere'den İskoçya'ya 'ayrılmayın' baskısı
Suriye sınırında kaçak boru hattı