Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Öğretmenlik başvuruları başladı Her an çökebilir! Azerbaycan Ermenistan İHA'sını düşürdü Ömer AltaşYeni Türkiye yolunda ikinci evre
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 23 Mayıs 2013 Perşembe 13:58
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,105 kez okundu.

Öğretmenlik başvuruları başladı29 Ocak 2015 15:58
Öğretmenliğe ilk girişte 40 yaş sınırının kaldırılmasıyla, gerekli koşulları sağlayan ancak yaş sebebiyle başvuru yapamayan öğretmen adaylarının da ilk kez bu atama döneminde başvuruları alınacak.
Hangi branştan kaç öğretmen alınacak?28 Ocak 2015 13:07
MEB, 15 bin öğretmen ataması ile ilgili puan ve kontenjanları açıkladı.
Evli öğretmenler orta illerde buluşacak28 Ocak 2015 10:16
MEB,evli öğretmenleri bir araya getirmek için "orta il" formülünü uygulayacak. MEB 3 yıl şartı da arayacak!
ÖSYM'de flaş TUS açıklaması!27 Ocak 2015 15:11
ÖSYM internet sitesinde, “2013-TUS Sonbahar Dönemi İdare Mahkemesi Kararıyla İptal Edilen 6 Soru Sonrası Yapılacak İşlemler Hakkında Açıklama” başlığıyla bir açıklama yayınladı.
Üniversite adaylarının sayısı belli oldu27 Ocak 2015 12:42
ÖSYS kapsamında Yükseköğretime Geçiş Sınavı ve sınavsız geçiş için 2 milyon 126 bin 681 aday başvurdu.
Paralelcilerin KPSS kopyası böyle ispatlanacak!26 Ocak 2015 08:41
2010’da yapılan KPSS’deki kopya ve soruların sızdırıldığı iddiaları test kitapçıkları imha edildiği için ispatlanamıyordu. Ancak savcılık 1262 kitapçığın imha edilmeyip depolarda saklandığını saptadı. Savcılık bu kitapçıklar üzerinden kopya soruşturmasını ilerletiyor.
1.6 milyon çocuk okula hasret25 Ocak 2015 10:44
Esad rejiminin okullarını yıktığı 1.6 milyon çocuk eğitimden mahrum kalırken, Türkiye'ye sığınan binlerce Suriyeli küçük ise en iyi şekilde eğitim görüyor
Öğretmenlerin atama tarihi belli oldu24 Ocak 2015 21:43
15 bin öğretmenin atanacağı tarih belli oldu.
MEB’den yurt dışı okul atağı24 Ocak 2015 08:53
Türkiye, yurt dışında yeni okullar açmak için harekete geçti. Milli Eğitim Bakanlığı, Kafkasya’dan Afrika’ya Balkanlar’dan Ortadoğu’ya onlarca ülkede okul açmak için planlama yaptı. Halen bakanlığa bağlı 16 ülkede 66 okul faaliyet gösteriyor
YÖK müjdeyi verdi: 40 bin ek kontenjan...23 Ocak 2015 23:59
YÖK Başkanı Saraç, 2014-2015 bahar döneminde başlatılacak pedagojik formasyon eğitimi programları için, gerekli şartları taşıyan üniversitelere toplam 40 bin dolayında ek kontenjan verildiğini bildirdi.
Avcı'dan Gülen grubu okullarıyla ilgili açıklama23 Ocak 2015 13:10
Milli Eğitim Bakanı Avcı, yurt dışındaki okulların kapatılmasıyla ilgili sürecin Bakanlar Kurulu'nda görüşüleceğini, çalışmalarla ilgili gelecek hafta açıklama yapılacağını söyledi.
MEB'den uyarı!23 Ocak 2015 11:26
Milli Eğitim Bakanlığı, özel okulları, eğitim ücretlerine yapacakları zammı yıllık enflasyona göre belirlemeleri konusunda uyardı.
Bakan Güllüce müjdeyi verdi: İztuzu ihalesi iptal!
Hokey Federasyonu hedefini açıkladı!
Siyah otomobillere yasak
Zehir tacirleri polisten kaçamadı
Beşiktaş'tan Mert Günok açıklaması!
Şifa olsun diye canlı yuttuğu balık öldürüyordu
Öğretmenlik başvuruları başladı
Mobil uygulama ile bilgiler 'cep'te
Her an çökebilir!
İzmir'de sağanak yağış yolları göle çevirdi
7 bin Suriyeli Kürt yeni kampa alındı
"Emenike 1.5 saat içerisinde..."
Japon gazeteci Akçakale'de öldü!
Okan Buruk iki transferi açıkladı
Avustralya Açık'ta Andy Murray finalde
Chelsea yeni yıldızına kavuşuyor!
Lisansları çıktı
İlk finalist Murray!
Kobe ameliyat oldu!
Teşkilat-ı Mahsusa'nın bilinmeyen tarihi
Azerbaycan Ermenistan İHA'sını düşürdü
Kartepe -Adapazarı karayolu trafiğe kapatılacak
M3 para arzı yükseldi
Öğretmen atamaları emlakçıların da yüzünü güldürdü