Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Her 10 ölümden 4'ü dolaşım sistemine bağıl! Barzani'den flaş açıklama! Ünlü oyuncu hayatını kaybetti Prof. Dr. Erol GökaKandil ışığında çözüm sancısı
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 30 Mart 2015 Pazartesi 10:00
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,111 kez okundu.

Özel okul fiyatları el yakıyor29 Mart 2015 16:16
Danışmanlık şirketleri hariç eğitim alanında faaliyet gösteren özel kurumların yıllık toplam işlem hacmi 16 milyar lirayı buluyor.
İTÜ'ye budist tapınağı istediler28 Mart 2015 18:54
İstanbul Teknik Üniversitesi'nde eğitim gören bir grup öğrenci Rektör Mehmet Karaca'nın kampüse cami yapılabileceği yönündeki sözleri üzerine "Budist tapınağı istiyoruz" kampanyası başlattı.
İşte YÖK raporunda KPSS'nin en zeki karı kocaları!28 Mart 2015 17:56
YÖK Denetleme Kurulu'nun raporunda, KPSS'de eğitim bilimleri alanında 120 tam puan alan 350 adayın 70'inin karı-koca, 23'ünün ise akraba olduğu belirtildi.
5 yeni vakıf üniversitesi kurulacak27 Mart 2015 00:05
İstanbul'da Beykoz, Ayvansaray, Rumeli, Semerkand Bilim ve Medeniyet, Antalya'da ise AKEV üniversitesi kurulacak.
Nabi Avcı'dan Cihan muhabirine ince ayar!25 Mart 2015 19:07
İzmir’de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Cihan Haber Ajansı muhabirinin sorduğu tuzak soruya muhabiri susturan bir cevap verdi.
ÖSYM "el değmeden sınav" planlıyor25 Mart 2015 13:58
ÖSYM, soruları soru havuzundan otomatik olarak çeken ve belirli kriterler doğrultusunda el değmeden hazırlayan yazılımlar devreye sokacak.
2009'da KPSS'nin tembeli, 2010'un şampiyonu25 Mart 2015 11:58
2010 KPSS sorularının sınavdan 4 gün önce Fethullah Gülen Örgütü'nün evlerinde kalan Baki Saçı'ya gönderilmesine yönelik soruşturmayla ilgili çarpıcı bilgiler ortaya çıktı.
50 bin öğrenciye destek25 Mart 2015 11:03
Türkiye'nin 22 yıldır sağladığı burslardan 2014 sonuna kadar Türk dünyasından 50 bin 130 öğrenci yararlandı.
Erdoğan o ismi YÖK üyeliğine atadı25 Mart 2015 06:38
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) üyeliğine Prof. Hasan Mandal'ın seçilmesini onayladı.
Liselilere "Bağımsızlık için farkındalık" eğitimleri24 Mart 2015 10:53
Davranış Bilimleri ve Sağlık alanında Türkiye’nin ilk ve tek üniversitesi olan Üsküdar Üniversitesi ve İSTKA, gençleri tehdit eden bağımlılıkla mücadele kapsamında Beyoğlu’nda yaşayan gençlere ve ailelerine “Bağımsızlık için farkındalık eğitimleri” verecek.
İlkokul öğrencilerine klasik müzik eğitimi24 Mart 2015 09:48
İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Antalya Filarmoni Derneği üyesi sanatçıların girişimiyle başlatılan "Duymayan Kalmasın Projesi" kapsamında klasik müzik dinlememiş çocuklara enstrümanlar tanıtılıyor, okullarda konser veriliyor.
47 bin öğretmen adayına müjde24 Mart 2015 00:11
Torba Yasa teklifinin 47 bin öğretmen alımını içeren maddesi, Meclis'te kabul edildi.
Fatih Başköy Avrupa Şampiyonu oldu
Hakkari'de uyuşturucu operasyonu
Kayseri AGD'den Çanakkale yürüyüşü
Yılmaz Güney, doğum gününde anılacak
Birol Aydın: Yemen BOP'un sonucudur
AA kameramanlarına 3 dalda 4 ödül
Yücelen'e baba evinde coşkulu karşılama
5 yılda yüzde 40 arttı
Erzurum'da "sürü yönetim" kursu verildi
Köpekle insan arasındaki sevgiyi ölçecekler
Kağıtspor’lu karateciler Sakarya’da esti
Şanlıurfa'da uyuşturucu operasyonu
İsrail askerleri 16 Filistinliyi gözaltına aldı
Toplulaştırma tarım üretimini güçlendirecek
Demirkol'dan F.Bahçe'ye çok kritik uyarı!
Mayıs'ta 10 bin kadrolu memur alınacak
Gazi Yaşargil: Kötü kokunun izini sürün!
5 lira için 200 bin liralık direği çaldılar!
301 maden şehidi için hatıra ormanı
Nurus Avrupa'da büyümeye devam ediyor
Imaginarium 2015 bahar yaz koleksiyonunu sundu
Büyükşehirli atıcılar finale kaldı
AnadoluJet ile avantajlı CIP keyfi devam ediyor
4. Koçluk konferansı için geri sayım başladı
Orduevlerine "sakal" düzenlemesi
Danimarkalı öğrenciler Danfoss Türkiye’yi ziyaret etti
Hakkari'de uyuşturucu operasyonu
Altın ters köşe yaptı
İsrail'in hukuk tanımayan gözaltıları sürüyor
Ekonomik güven endeksi yüzde 15 geriledi
Gönül İşleri sevenlerine kötü haber!
Define aramak için Düzce'ye gittiler
Keşmir'de sel uyarısı
Bel ağrısı neden olur?
Mesut Özil: 'Gururluyum'
Tuğba Özay'a CHP şoku!
Her 10 ölümden 4'ü dolaşım sistemine bağıl!
Herkes Emenike için uğraşıyor!
Obezite sorunu çocukluktan başlıyor
Fethullah Gülen: Masonluk kötü bir şey değil
Torunu Mehmet Akif'in bilinmeyen yönlerini anlattı
Yaralı şahini görünce yarışı bıraktı
Taksiciler üniversiteli olacak
Meriç Nehri'nin debisi yeniden yükseldi
Tuğba Özay'a seçim şoku!
Çocukları bekleyen tehlike
Suriyeli ailenin kaldığı ev yandı
1 centlik madeni para ev fiyatına satıldı
Aydın'da trafik kazası: 4 yaralı
Sigara bel fıtığını tetikliyor
AK gençler ilk kez oy kullanacaklar ile buluştu
Artsam 1. Lig'de
Sibel Eraslan Gebzeli hanımlarla buluştu