Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD'den ilk açıklama geldi! Ankara Büyükşehir'de görev değişikliği 3 büyüklerin peşinde olduğu yıldız! Celal KazdağlıKeferhawar
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2014 Çarşamba 17:39
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,001 kez okundu.

e-okul artık akıllı telefonlarda!23 Nisan 2014 11:33
MEB, Mobil Veli Bilgilendirme Sistemi'ni akıllı telefon ve tabletlerle uyumlu hale getirdi.
Devlet imkan sağlıyor çocuklar başarıyor23 Nisan 2014 11:22
Bakanlığının koruması ve bakımı altındaki çocuklar, kendilerine tanınan imkanları en iyi şekilde değerlendirerek eğitim, sanat ve sporda önemli başarılar elde ediyor.
TUS ve DUS sonuçları açıklandı22 Nisan 2014 23:37
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ilkbahar dönemi sınav sonuçları açıklandı.
ABD'den Türk firmalarına suçlama!22 Nisan 2014 10:33
ABD Ticaret Bakanlığı, Türkiye ve Meksika'dan gelen bazı demir çelik ürünlerinde damping yapıldığını saptadı.
Tek ders sınavı bekleyenlere müjde!22 Nisan 2014 10:21
Açıköğretim Fakültesi tek dersi kalıp da mezun olamayan öğrenciler için geçen yıl olduğu gibi bu yıl da tek ders sınavı uygulamasını yapacak.
Öğretmen başına 19 öğrenci düşüyor21 Nisan 2014 12:02
Türkiye'deki ilkokullarda öğretmen başına ortalama 19, ortaokullarda 18, genel liselerde 20, mesleki ve teknik liselerde ise 14 öğrenci düşüyor.
Marmara Üniversitesi için kritik süreç başladı21 Nisan 2014 11:29
Marmara Üniversitesi, fakülte ve birimlerini Maltepe'deki yeni kampüse taşımaya başladı.
LYS'ye müracaatlar başladı!21 Nisan 2014 10:07
Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) müracaatlar başladı. Başvurular, 30 Nisana kadar yapılabilecek.
Üniversite adayları dikkat! Yarın başlıyor!20 Nisan 2014 11:31
Lisans Yerleştirme Sınavları'na (LYS) başvurular yarın başlayacak. 30 Nisan olarak açıklanan son başvuru süresi uzatılmayacak.
TİKA'dan öğrencilere burs!19 Nisan 2014 19:04
Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı'nın (TİKA) destekleriyle, Makedonya'da Türkçe eğitim gören ilkokul, lise ve üniversiteli 850 öğrenciye, Üsküp'te düzenlenen törenle bursları dağıtıldı.
SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!18 Nisan 2014 18:06
MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, mahkemenin Seviye Belirleme Sınavı kararı ile ilgili canlı yayında konuştu.
SBS iptal edildi!18 Nisan 2014 15:21
Ankara İdare Mahkemesi en son yapılan SBS iptal etti.
CHP'li Seyit Torun'dan tepki çeken hareketErdoğan tabuları kırıp attı!Mahçupyan: Yeni bir yola girildi!Bunu Bir Tek Erdoğan Söyleyebilirdi!Erdoğan'dan flaş açıklamalarDavutoğlu'dan operasyon açıklamasıHer gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!İsrail'den Gazze'ye hava saldırısı!Erdoğan kimsenin yerinden oynatmak...YSK'dan flaş kararAğustos Ayı İçin İlk Anket YapıldıErmeni meselesinde Yeni Türkiye vizyonu!Dünya basını tarihi mesajı böyle gördüSözcü'nün namaz tahammülsüzlüğü!Kabinenin Çocukluk Halleri!Filistin'de tarihi anlaşma!Tüm Manşetler
Aysal ve Mancini bir araya geldi
Sahilde yürek burkan manzara!
Galatasaray'a kötü haber!
ABD'den ilk açıklama geldi!
CHP'li Seyit Torun'dan tepki çeken hareket
'Kürdistan' partisine onay çıktı!
Polisten kaçakçılara büyük operasyon
Erdoğan tabuları kırıp attı!
Yıldız: İthal elektrik fiyatlara yansımaz
Aziz Yıldırım da o cezaevinde yatacak
Müzakereleri devam ettirmeye hazırız
19 İhvan üyesine hapis cezası
Erdoğan'dan flaş açıklamalar
WhatsApp, Facebook'un rekorunu kırdı!
Melih Gökçek'ten flaş karar!
Adnan Januzaj kararını verdi!
Davutoğlu'dan operasyon açıklaması
"Cemaat Başbakan'ın cezalandırılması için dualara okuyor"
Ukrayna-Rusya sınırında flaş gelişme
Yabancı öğrenciler Cudi'de bisiklete bindi
İsrail'den Gazze'ye hava saldırısı!
Erdoğan kimsenin yerinden oynatmak...
YSK'dan flaş karar
Anzak torunları gelmeye başladı
Android 4.4.3'ten ipuçları
53 yeni santral üretimi
Afganistan’da polis karakoluna saldırı
Gökhan Töre idmana çıktı!
Florya'da Fatih Terim şoku!
Eski Adalet Bakanı hayatını kaybetti
Almanya Cumhurbaşkanı Gauck Türkiye'ye geliyor
Ermeni meselesinde Yeni Türkiye vizyonu!
Dünya basını tarihi mesajı böyle gördü
ManU eski ekibi tekrar topluyor
Ankara Büyükşehir'de görev değişikliği
3 büyüklerin peşinde olduğu yıldız!
Sözcü'nün namaz tahammülsüzlüğü!
Kurt Seyit ve Şura'nın yayın saati değişti
Necdet Özel'le selfie yarışı
Kırımoğlu; Bir hafta sonra Kırım'a döneceğim
Ezan sesinden rahatsız olup dava açtı!
Anzakların torunları gelmeye başladı!
İkinci el otomobil satışları artıyor!
Feshane’de 10 Bin kişilik muhlama!
ABD Başkanı Obama Japonya'da
Yargıya da darbe yaptıktan sonra yok olacaklar
Filistin'de tarihi anlaşma!
Barca ilk transferini açıkladı!
Suriyeliler için uluslararası mali destek yetersiz kaldı
'G.Saray - F.Bahçe derbisini bilen yok'
Kuzey Kore'den G.Kore'ye taziye
Katalonya, "İspanya'ya rağmen" kararlı
"İslamcılara karşı darbeyi desteklemeliyiz"