Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı AK Parti'den genel seçim açıklaması! KPSS'ye girenler dikkat! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 21 Ekim 2014 Salı 13:17
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,072 kez okundu.

KPSS'ye girenler dikkat!21 Ekim 2014 20:30
Adaylar ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden öğrenebilecek.
Yardımcı hizmetlinin KPSS rekoru20 Ekim 2014 13:49
Sivas'ın Suşehri İlçesi'nde yardımcı hizmetli olarak çalışan 26 yaşındaki Salih Davarcı, KPSS'de 95 puan alarak Türkiye 27'ncisi oldu.
Okulların pansiyon ücretlerine zam20 Ekim 2014 11:58
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarının pansiyon ücretleri, yeni yılda yaklaşık yüzde 15 zamlanacak.
Ücretsiz devlet dershaneleri bugün açılıyor20 Ekim 2014 10:39
Geçtiğimiz günlerde duyurulan, devlet okulları ve halk ediğim merkezleri bünyesinde açılacak olan ücretsiz dershanelerde bugün dersler başlıyor.
e-YDS sonuçları açıklandı19 Ekim 2014 20:15
Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/2) sonuçları açıklandı.
Akademik makalelerde “Türkçe” dönemi19 Ekim 2014 17:15
American Academic And Scientific Research Journal (AASRJ), KKTC'de uluslararası konferanslar düzenleme kararı aldı.
Öğrencilere barınma müjdesi!18 Ekim 2014 11:20
Gençlik ve Spor Bakanlığı Müsteşarı Özçelik öğrencilere barınma müjdesi verdi.
Binlerce öğrencinin beklediği tarih belli oldu17 Ekim 2014 12:33
TEOG kapsamında 8. sınıf öğrencilerinin gireceği merkezi ortak sınavlar, birinci dönem 26-27 Kasım, ikinci dönem ise 29-30 Nisan'da yapılacak.
AÖF 2014 harçları nereye ve nasıl ödenecek?16 Ekim 2014 15:02
AÖF Yeni Kayıt Ücreti ÖSYS ek yerleştirme sonuçlarında AÖF bölümlerine yerleşen öğrenciler ek yerleştirme harç ücretleri ne zaman yatırılacak
Üniversite için ek kayıtta süre uzatıldı!16 Ekim 2014 10:14
Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak çeşitli sebeplerle kayıt yaptıramayan öğrenciler için verilen süre, 24 Ekim'e kadar uzatıldı.
ÖSYS ek yerleştirme kayıtları uzatıldı15 Ekim 2014 20:21
ÖSYS Ek Yerleştirme Kayıtları Uzatılmıştır
Oxford’dan Türkiye üniversitesine ödül15 Ekim 2014 15:09
Giresun Üniversitesi İngiltere'de “En İyi Bölgesel Üniversite” ödülüne layık görüldü
Drogba'lı Chelsea, Devler Ligin'de coştu
Bakan Kılıç, Vakıfbank'ı tebrik etti
İzmir polisi arama kararı olan 427 kişiyi yakaladı
Bayern, Roma'yı resmen yaktı!
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı
Balıkesir'de trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı
Göztepe'de Metin Diyadin dönemi
G.Saray'a tehdit vari sözler!
Konya'da 'Mers Virüsü' şüphesi
HDP'den "İmralı ziyareti" açıklaması
Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret
Kloop'tan Sneijder açıklaması
Kaza bir aileyi yok etti!
Ordu'da mantar zehirlenmesi
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama
Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı
F.Bahçe'yi deviren Vakıfbank şampiyon oldu
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!
Galatasaray maç saatini bekliyor
Manchester City, Rusya'da dondu kaldı
Almanya Irak'a yardımları artırdı
Galatasaray PFDK'ya sevk edildi
İsrail 100 Filistinliyi gözaltına aldı
Sakharov Ödülü Kongolu doktorun
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı
AK Parti'den genel seçim açıklaması!
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı
Küçük Yasemin ışığına kavuştu
THY'den yanlış anons ile ilgili açıklama
İstanbul'da akıl almaz görüntü!
KPSS'ye girenler dikkat!
Bilim diplomatları geliyor!
Gökçek'ten Nazlıaka'ya: Mahkemeye çıkmaya hazır ol
Yürüyüş şekli ruh halini etkiliyor
Zehirli mantar uyarısı!
Gebze Teknik Üniversitesi yasalaştı
Bağdat'ta patlama: 7 ölü, 17 yaralı
Davutoğlu'dan milli nükleer santral talimatı
Sivas'ta MERS virüsü endişesi
Senenin ilk kar tatili verildi
Engin Baytar ve Yiğit Gökoğlan’dan şok hareketler!
Bir AK Parti de Irak'da kuruldu
Paralel yapı parti kuruyor
"Londra'yı İşgal Et" protestosu
Beşiktaş taraftarına özel önlem!
El yapımı bomba patladı: 4 çocuk yaralı
Borsa son bir ayın zirvesinde kapandı
Hacdan dönen kadında MERS şüphesi
Milli futbolcu için şok iddia! "Doktoru dovdü"
300 milyon dolar değerindeki yat Bodrum'da
Karadeniz'in yuttuğu annesini her gün sahilde arıyor
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü
Motorine indirim geldi!
Arınç'ı üzen Bursa tespiti
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü
Olay büyüyor! Alman savcıdan açıklama!