Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Doğalgaza zam yapılacak mı? Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 17 Ekim 2010 Pazar 15:00
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,047 kez okundu.

Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek28 Temmuz 2014 10:22
YÖK, yatay geçişleri kolaylaştırması ve kontenjanı artırmasının ardından öğrenciler için geçişlere ilişkin ayrıntılı bir rehber hazırladı.
Öğrenciler için yatay geçiş rehberi hazırlandı27 Temmuz 2014 14:21
Üniversite öğrencilerinin farklı puan türleri arasındaki yatay geçişleri kolaylaştıran ve kontenjanı artıran YÖK, rehber hazırladı.
Milli Eğitim sistemi sil baştan değiştiriyor27 Temmuz 2014 14:07
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi ve ilköğretim kurumları yönetmeliğini tamamladı.
Velilere müjde! Performans ödevi kaldırıldı26 Temmuz 2014 12:52
Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamada çoğunlukla velilerin hazırladığı performans görevini kaldırdı.
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
TUS ve DUS başvuruları 23 Temmuz'da21 Temmuz 2014 17:02
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS) ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi başvuruları, 23 Temmuz-8 Ağustos'ta yapılacak.
PYBS sonuçları açıklandı21 Temmuz 2014 13:17
22 Haziran’da uygulanan Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PYBS) sonuçları açıklandı. Adaylar Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) internet sitesi üzerinden sonuçları öğrenebilir.
Yalçın Ayhan'ın yeni takımı belli oldu
Gazze'de yıkılan ev sayısı
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!
İşte Hamas'ın ateşkes şartları!
Paralelcilerden 'Erdoğan cinlerle seçim kazanıyor' iddiası
Doğalgaza zam yapılacak mı?
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir