Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Fuat Avni Fethullah Gülen mi? Erdoğan: Yeni bir eyalet mi oluşturuluyor? Ömer AltaşO Amca!
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2013 Pazartesi 12:36
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,089 kez okundu.

Okullara 101 bin etkileşimli tahta daha geliyor20 Aralık 2014 16:17
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, okullara FATİH projesi kapsamında 85 bin etkileşimli tahta gönderildiğini, 101 bininin de okullara sevkıyatına başladıklarını söyledi.
Okullara 101 bin etkileşimli tahta geliyor20 Aralık 2014 13:43
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, okullara FATİH projesi kapsamında 85 bin etkileşimli tahta gönderildiğini, 101 bininin de okullara sevkıyatına başladıklarını söyledi.
Bakan Avcı: Ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır18 Aralık 2014 13:52
Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Yapılan reformlar sayesinde Türkiye'de eğitimin her kademesindeki okullaşmada ve ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır. Bu konudaki gelişmeler, İnsani Gelişme Raporu'ndaki İnsani Gelişme Endeksi'nde de karşılık bulmuştur." dedi.
Milli kütüphanede bir tıkla devrim18 Aralık 2014 07:34
Akademisyene, araştırmacıya, öğrenciye müjde! Milli Kütüphane, 91 yıllık makale künyeleri arşivini elektronik ortamda birleştirdi.
KPSS’de 3 bin 240 ‘olağan şüpheli’!17 Aralık 2014 09:35
KPSS’de kopya çekildiği iddiasıyla 4 yıldır yürütülen soruşturmada şüpheliler arttı. Soruşturma kapsamında 110 ve üzeri soruyu doğru yanıtlayan 3 bin 240 kişinin şüpheli olarak ifadesi alınacak.
Osmanlıca öğretmeye sanat tarihçileri de talip16 Aralık 2014 12:25
Kamuoyunda Osmanlıca derslerinin edebiyatçılar, ilahiyatçılar ve tarihçiler tarafından verilmesi tartışılırken, bu konuda eğitim alan sanat tarihçileri de bu dersleri vermeye talip oldu.
Mazeret sınavları tamamlandı15 Aralık 2014 12:15
Milli Eğitim Bakanlığınca 8. sınıflar için TEOG sistemi kapsamında ortak sınavlara katılamayan öğrenciler için düzenlenen mazeret sınavları tamamlandı.
Başarılı öğretmene 550 TL verilecek!14 Aralık 2014 16:28
Öğrenci başarısı öğretmene kariyer basamaklarını tırmandıracak. Buna göre başarılı öğretmenin maaşı 550 TL artacak.
Tarih öğretmenleri Osmanlıca dersine talip13 Aralık 2014 14:25
Tarih öğretmenleri, Osmanlıca dersini kendilerinin vermesini istiyor.
Öğrencilerden TEOG’a ayar13 Aralık 2014 11:08
Orta Öğretime Geçiş Sistemi’ni öğrenciler geliştirecek. MEB, yeni sınav öncesi öğrenci görüşlerinden faydalandı.
10 bin genç Osmanlı Türkçesi öğreniyor12 Aralık 2014 15:03
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Hayrat Vakfı işbirliğinde başlatılan Osmanlı Türkçesi kurslarına bir yılda 10 bin kişi kayıt yaptırdı.
Suriyeli çocukların okulu oldu12 Aralık 2014 14:58
Özgür Eğitim-Sen Diyarbakır Temsilciliği'nin desteğiyle Diyarbakır Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde iç savaş nedeniyle Türkiye'ye sığınan mültecilere yönelik okul açıldı.
Putin, oligarktan ekonomiyi kurtarmalarını istedi
Azerbaycan'dan AA'ya ödül
Lider Kayseri'ye Antalya darbesi
Yakup Köse'ye Metris'in önünden destek
Sümeyye Erdoğan kendi hayat hikayesini anlattı
Tekirdağ'da 46 koyun çalındı
Sivas'ta deprem! 14 yıl sonra ilk kez...
Arena'da 11'ler belli oldu
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
Sakarya'da yüksekten düşen inşaat işçisi yaralandı
Çin firmasından Van'a güneş enerjisi yatırımı
Destici: Türkiye zor bir süreçten geçiyor
Cengiz Göllü vefat etti!
Müezzinoğlu: Doktorun sezaryen zorunluluğu yok
Irak'ta toplu mezar bulundu
Almanya'da kuş gribi vakası
Tezcan: Bunun adı sivil darbedir
AK Partililerin hatasını eski bakan fark etti
Gaziantep sahasında bambaşka: 3-1
Carlos'tan hakemlere ilginç tepki!
Papaz 'Noel Ağacı' için dua etti CHP'li Başkan 'amin' dedi
Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile...
Şanlıurfa cepten yiyor: 1-1
8 ay önce yaraladığı annesini bugün öldürdü
Erdoğan'ın dedesinin mezarına ziyaret
Fuat Avni Fethullah Gülen mi?
Bozdağ: 2015'in Haziran'ı kabusunuz olacak
7. Üniversite teşkilatları toplantısı Kızılcahamam’da yapıldı
Gaziantep yıldız adayını kaptı
Diyanet Vakfı Filipinler'de yaraları sarıyor
İbadi Türkiye'ye geliyor
IŞİD bu ürünleri yasakladı
'Diriliş' setine sürpriz ziyaret
Ankara'da 100'den fazla gözaltı
Kırmızı Bülten Gülen’i getirir mi?
Okullara 101 bin etkileşimli tahta daha geliyor
Trabzonspor yönetimi ibra edildi
Candan Erçetin'den Beyaz'a klipli cevap
PKK Nisan'da silah bırakabilir
"Kobani yardımları" 27 milyon lirayı geçti
İlhan Cavcav bırakıyor mu?
Bilic ve Tayfun Korkut göğsümüzü kabarttı!
Kocaman'a aynı tarife
Son 15 yılın penaltı lideri Galatasaray
Kaleci Tolga Zengin penaltıya takıldı
Amatör takımdan Real Madrid'e tehdit
Sana yalan söylüyorlar şakirt!
Esed rejimi Rakka'da 10 kişiyi öldürdü
Fenerbahçe'de gözler kupaya çevrildi
Taliban köşeye sıkıştı!
ABD'den Irak'a asker takviyesi!
Yunanistan yine taciz etti!
BM: İsrail 850 milyon dolar ödemeli
İngiltere'de skandal uygulama!
Yılmaz Güney'in mezarı taşınıyor mu?
İzmir'de feci kaza: 6 ölü
Erdoğan: Faiz konusunda başarısız oldum
Felçli hastalara 90 seans rehabilitasyon
ABD vatandaşı tutuklandı
Erdoğan: Yeni bir eyalet mi oluşturuluyor?
Peşmerge Şengal'i ele geçirdi
Okullara 101 bin etkileşimli tahta geliyor
Çin'de ABD vatandaşını tutuklandı
Galatasaray'da şimdi de Pandev "krizi"