Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
İşte Atatürk'ün yurda girişini yasakladığı kitap Davutoğlu'ndan flaş Gül açıklaması İşte siyasilerin derbi tahminleri Ömer AltaşAK Parti’nin
kendisiyle imtihanı
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 6 Mart 2015 Cuma 18:23
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,109 kez okundu.

ÖSYM'den çok önemli hatırlatma!06 Mart 2015 14:24
ÖSYM, Yükseköğretime Geçiş Sınavına başvuranlardan, şifrelerini kaybeden veya unutan adayların, "https://ais.osym.gov.tr" adresinden ücretsiz olarak yeniden edinebileceğini bildirdi.
ÖSYM YGS sınav giriş yerleri belli oldu!05 Mart 2015 15:40
Öğrencilerin merakla beklediği Yükseköğretime 2015 Geçiş Sınavı (YGS) sınav giriş yerleri belli oldu.
YGS giriş belgeleri erişime açıldı05 Mart 2015 14:09
Üniversite adayları için Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) giriş belgeleri, ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr adresinden erişime açıldı.
ÖSYM, soruların tamamını yayınlayacak05 Mart 2015 12:49
Danıştay 8. Dairesi, ÖSYM üniversite sınavında sorulan soruların sadece yüzde 20'sinin yayınlanması yönündeki kararının yürütmesini durdurdu.
Üniversite adayları, YGS öncesi bu önerilere kulak verin!05 Mart 2015 12:34
Yükseköğretime Geçiş Sınavı’na (YGS) çok az bir süre kaldı. 15 Mart 2015 Pazar günü tek oturumda yapılacak sınava girecek olan üniversite adaylarını şimdiden heyecan sardı.
YGS üniversite sınav giriş yerleri belli oldu mu05 Mart 2015 09:05
YGS'nin tarihi ÖSYM tarafından açıklandı. ÖSYM tarafından gerçekleştirilecek YGS sınav giriş yerleri henüz açıklanmadı.
Minik öğrencilerden örnek davranış04 Mart 2015 19:27
Karamürsel Özel Kır Çiçeklerim Anaokulu Müdürü Meral Canbal ve öğrencileri Karamürsel Belediye Başkanı İsmail Yıldırım’ı ziyaret etti.
YGS'ye girecekler dikkat!04 Mart 2015 11:01
Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı’na (YGS) sayılı günler kala, 160 dakikalık sınavda ter dökecek olan gençleri heyecan sarmaya başladı.
Milli Eğitim'den devrim gibi karar!04 Mart 2015 09:23
Fatih Projesi kapsamında önümüzdeki yıl sonunda tamamlanacak tablet dağıtımlarının ardından, sınavlar da elektronik ortamda yapılacak.
Artık öğrencilerin resmi ve ismi kullanılmayacak!03 Mart 2015 13:08
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, yayımladığı genelgeyle özel okulların reklam ve ilanlarında kesinlikle öğrenci resimlerinin ve isimlerinin kullanılamayacağını bildirdi.
28 Şubat mağdurları yeniden görevde03 Mart 2015 06:38
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) geçen yıl, 28 Şubat döneminde kılık kıyafet yönetmeliği nedeniyle meslekten ihraç edilen ve baskılar sonucu istifa etmek zorunda kalan öğretmenlerden 798'inin atamasını yaptı.
Yurtdışında okumaya yeni kriter02 Mart 2015 15:44
Artık yurtdışında tıp, hukuk ve mühendislik bölümlerinde okumak isteyen öğrenciler Türkiye’de üniversite sınavlarına girecek.
8 yıllık serüven tamamlandı
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'ya sevkedildi
Alex'in tweeti taraftarları harekete geçirdi
Mısır yargısının Hamas kararına protesto
Real Madrid, Zorlu Athletic Bilbao deplasmanında
Hasanlar Barajı'nda doluluk oranı yüzde yüze ulaştı
İnönü-Sarıgüller kavgasında son perde
En büyük işsizlik bu meslekte!
Sony'den beklenen cihaz Project Morpheus hazır!
BM kloz gazını yasakladı
Gençlerin tehlikeli oyunu korkuttu