Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Sınırı geçenlerin sayısı 60 bini aştı! CHP Ankara milletvekili istifa etti! Almanya'dan 49 rehine açıklaması! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 20 Eylül 2014 Cumartesi 18:00
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,062 kez okundu.

MEB’den Süryani anaokuluna onay20 Eylül 2014 11:40
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, 86 yıl sonra açılan ilk Süryani okulu olan Özel Mor Efrem Süryani Anaokuluna onay verildiğini bildirdi.
ALES başvuruları pazartesi başlayacak20 Eylül 2014 10:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi başvuruları, 22 Eylül Pazartesi günü başlayacak.
TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!19 Eylül 2014 19:25
Milli Eğitim Bakanlığı TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi verdi. Ortaöğretime geçecek öğrenciler için 13 bin 130 kontenjan açıldı
Öğretmen atamaları açıklandı!19 Eylül 2014 16:20
Milli Eğitim Bakanlığı, 109 branşa 39 bin 642 öğretmen atamasını gerçekleştirdi.
MAZLUMDER'den eğitimin özgürleşmesi için 7 somut teklif19 Eylül 2014 09:52
MAZLUMDER, Tevhid-i Tedrisat kanununun kaldırılmasıyla ilgili başlattığı kampanya dahilinde 7 somut teklif getirdi.
e-YDS yarın yapılacak19 Eylül 2014 09:51
Bu yıl ilk kez yapılacak olan Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/1) yarın gerçekleştirilecek.
KPSS'ye MİT koruması!19 Eylül 2014 08:31
Soru kitapçıkları için matbaada sıkıyönetim ilan edildi. Sızmaya karşı MİT devrede.
'Tek sınavlık' gelecek 2 yıl sonra bitecek19 Eylül 2014 08:05
Uygulamaya konulan 4+4+4 sistemiyle ilk ve ortaöğretimi reforma tabi tutan hükümet, bu kez yüksek öğretimde benzer bir dönüşüme odaklandı.
40 bin öğretmen için büyük gün19 Eylül 2014 07:58
Atama bekleyen 40 bin öğretmen, görev yerlerini bugün öğrenecek.
Avcı'dan yeni mezunlara müjde!19 Eylül 2014 05:03
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Ocak ayında açıklayacakları Öğretmen Yetiştirme Strateji Belgesi ile önümüzdeki yıllarda hangi nitelikte öğretmen yetiştirileceğinin çerçevesini çizeceklerini belirtti.
Aynı anda bin 200 öğrencilik ders18 Eylül 2014 13:31
HÜ yeni kayıt yaptıran öğrencilere zorunlu tutulan kredili ÜNİ 101 dersi ilginç görüntülere sahne oldu.
Üniversitelere ek yerleştirme başvuruları başladı18 Eylül 2014 12:11
Adaylar, tercihlerini 25 Eylül'e kadar internet üzerinden gerçekleştirebilecek.
Mersin'de Türkan Şoray izdihamı
Singapur'da ilk cep Hamilton'ın!
Müthiş geri dönüşe kırmızı kart engeli!
Sınırı geçenlerin sayısı 60 bini aştı!
Feyzioğlu, rehinelerin kurtarılmasını hazmedemedi!
Harmancık'ta kaza: 8 yaralı
1 kadın PKK'lı teslim oldu
Ujfalusi'nin yeni görevi belli oluyor
Bahçeli'den rehine açıklaması
CHP Ankara milletvekili istifa etti!
Rehinelerin Başbakan Davutoğlu'ndan tek isteği
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!
Başbakan Davutoğlu'nun duygusal anları!
Almanya'dan 49 rehine açıklaması!
İlk kez bir köprü patlatılarak yıkılacak
Yerli palamut el yakıyor!
Sonbaharda bunları yiyin
iPhone 6 düşme testini geçemedi
Melo: Aldığım ceza beni güldürdü
Odakule 33 yıl kiralanacak!
Roma'da Salih Uçan şoku!
Lübnan'da İsrail uçağı düştü
Bu evin altından sokak geçiyor
Sulama kanalından kadın cesedi çıktı
Güvenlikçiye hırsızlıktan 15 yıl hapis
Gazi derneğinden 'şemsiye' açıklaması
Hernandez ManU'ya fena salladı!
Taksilere büyük yenilik geliyor
Çatışmalar da geçişler de sürüyor
TSK: Ülkemizin sevincini paylaşıyoruz
7 milyon dolar sahte parayla yakalandılar
Gülenciler hangi sürpriz kanalı satın alıyor?
Sürpriz isimden açıklama: Arda bu sezon...
AK Partili Coşkun, Muharrem İnce'ye çattı
Önemli petrol sahaları IŞİD'in eline geçti
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!
Yunanistan'dan IŞİD açıklaması
Kandıra'da 7 bin kişiye iş imkanı
Air France pilotları 26 Eylül'e kadar grevde
Bilic'ten Oğuzhan'a Ronaldo programı
Tapu işlemlerinde yenilik
İşte Türk rehinelerin takım elbise sırrı
Tarım işçileri vergi dairesini yaktı
Malouda neden Metz'e transfer olduğunu açıkladı
Rehine operasyonunda Katar'ın parmağı var mı?
Fenerbahçe'den Alex açıklaması!
Üçüncü nesil KIA Sorento
Bu otomobilden yara almadan çıktılar!
Musul Başkonsolosu Yılmaz'ın alnı çizilmiş!
Telles'e şok üstüne şok! Şimdi de...
Rize'de 2 kilo eroin ele geçirildi
Başkonsolos Yılmaz'ın köyünde bayram havası
45 Milyar dolarlık imza
Başkonsolos Yılmaz'ın başına silah dayamışlar!
Kurtarma operasyonunu dünya böyle öğrendi!
Kazada kurbanlık boğa yola fırladı
Bursa’da inşaat çöktü: 5 yaralı
Güneş: Konyaspor'un örnek gösterildiği yerde...
İTÜ'den Binali Yıldırım'a fahri doktora
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan hayırlı olsun telefonu
Cenk Akyol ameliyat oldu
5 İslami kuruluştan İslamofobi tepkisi
IŞİD'le konuşan tercüman: Zor anlar yaşadım
Romanya'nın yıldız adayı Chelsea'ye!
Davutoğlu'nun esprisi rehineleri güldürdü
Otomobilde 8 bin paket kaçak sigara yakalandı