Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yalova'daki ağaç katliamında çarpıcı fotoğraf PKK saldırısından şok telsiz diyalogları 3. köprü yolunda bir ilk! Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 27 Kasım 2014 Perşembe 22:19
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,086 kez okundu.

TEOG mazeret sınav tarihi belli oldu27 Kasım 2014 15:31
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) mazeret sınav tarihleri 13-14 Aralık'ta yapılacak.
Hayatınızı sınavlara bağlı değil hedeflerinize bağlı yaşayın27 Kasım 2014 11:59
Türkiye çocuklar ve gençler için tam bir sınav ülkesi. Okula başladığımız günden mezun olana kadar onlarca sınava giriyor ve geleceğimizi belirlemeye çalışıyoruz.
Eğitime dev destek!27 Kasım 2014 08:06
Dershanelerin özel okula dönüştürülmesi için verilen öğrenci başına destek ile özel okullara 500 milyon liralık katkı sağlandı.
TEOG'da güldüren selfie sorusu26 Kasım 2014 16:16
Bugün yapılan TEOG sınavının ilkinde öğrencileri yorumu, "Matematik zordu, din kolaydı, Türkçe'de selfie güldürdü " şeklinde oldu.
Teşvikle özel okula kayıtlar yüzde 16 arttı26 Kasım 2014 12:19
Eğitim-öğretimde devlet desteğiyle birlikte özel okula devam eden öğrenci sayısı, geçen yıla oranla yüzde 16 artarak 765 bin 635 ulaştı.
TEOG sınavları başladı26 Kasım 2014 09:29
MEB tarafından Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi kapsamında, ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen birinci dönem ortak sınavların ilk oturumu başladı.
TEOG’da son gün önerileri25 Kasım 2014 17:41
Yaklaşık 1 milyon 287 bin öğrenci, 26-27 Kasım’da iyi bir liseye girmek için yarışacak.
TEOG sınavlarının yapılacağı okullar yarın tatil olacak25 Kasım 2014 15:30
TEOG sınavlarının yapıldığı okullarda, 6 ve 7'nci sınıflara yarın ve perşembe günü tatil olacak.
KPSS tercihi yapmak için son gün ne zaman?25 Kasım 2014 12:29
KPSS tercihlerinin bitmesine çok az bir süre kaldı. ÖSYM KPSS tercihlerinin alımına ais.osym.gov.tr üzerinden devam ediyor.
Yanlış soru istifa getirdi!25 Kasım 2014 08:21
Güney Kore’de, üniversiteye giriş sınavında iki sorunun hatalı çıkması üzerine Eğitim Bakanı özür diledi, soruları hazırlayan kurulun başkanı ise istifa etti.
Maliye Bakanlığı sınavı sonuçları açıklandı24 Kasım 2014 16:57
ÖSYM Başkanlığı tarafından 9 Kasım günü yapılan Maliye Bakanlığı Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı Özel Yarışma Sınavı (2014-MHUY) sonuçları açıklandı.
Akademisyen sayısı öğrencilerden çok!24 Kasım 2014 11:43
Türkiye'de 181 üniversitede öğrenim gören 2 milyon 877 bin 256 öğrenciye karşılık 143 bin 766 akademik personel görev yapıyor.
IŞİD bu defa türbeleri yıktı!
Bahçeli'nin ziyareti öncesi Tunceli'de son durum!
IŞİD peşmergeleri böyle katletti!
Kartal tura kanatlandı
Hakim ve savcıların maaşlarına artış geliyor
Ege'de Yunan savaş uçağı paniği!
Kerkük'te çatışmalar şiddetleniyor
Yanal: 80 dakika gereksiz bir oyundu
Yalova'daki ağaç katliamında çarpıcı fotoğraf
Demirtaş: 51 kişinin ölümünün benimle ilgisi yok!
Prandelli'yi göndermenin maliyeti!
Fenerbahçe'den Prandelli paylaşımı!
İşte G.Saray'ın hoca adayları
Yusuf Ziya Cömert ilk kez konuştu!
Yargıtay'dan Fazıl Say kararı!
İran'dan gelişmiş yeni bir silah
Fenerbahçe Ülker ezdi geçti
Ağca'dan Papa için şok sözler!
UEFA'dan G.Saray'a soruşturma
Mehmet Ali Şahin'in acı günü
Erdoğan, YAŞ üyelerine yemek verdi
PKK saldırısından şok telsiz diyalogları
Avrupa'yı Fırtına vurdu
Guardian: Papa'nın en zorlu ziyareti
Anadolu Yakası'nda 6 ilçede elektrik kesintisi!
Nijerya'da bombalı saldırı: 40 ölü
Bir iş kazası daha: 1 işçi can verdi
Barzani'den flaş IŞİD açıklaması!
Gerçek aracından inip baktığında ortaya çıktı
Mustafa Denizli Galatasaray'dan teklif aldı mı?
"Paralel örgüte karşı daha net tavır alınmalı"
Beşiktaş'ın 11'i belli oldu
İsrail, Türk vatandaşını serbest bıraktı
Bağdat'ta bombalar patladı!
Papa'dan Müslüman liderlere IŞİD çağrısı
Gezi Parkı davasında avukat gerginliği!
Diyarbakır'da polise eş zamanlı saldırı
Boko Haram'a ağır darbe!
İşte G.Saray'ın Prandelli kararı
Yargıtay'a 8 yeni daire
TEOG sınav soruları ve cevap anahtarı yayımlandı
7 çoban ve ailesi kurtarılmayı bekliyor
Bilim dünyasını heyecanlandıran araştırma
3. köprü yolunda bir ilk!
PFDK ceza yağdırdı!
Kritik YAŞ toplantısı sona erdi!
IŞİD petrol boru hattına saldırdı!
İsrail'den Türkiye'ye ağır suçlama
Egemen Bağış'tan komisyon açıklaması
Futbol efsanesi Pele yoğun bakımda!
1.5 yıldır böylesi görülmedi!
Erken emeklilik anlaşması imzalandı
2 ilde dev operasyon: 1'i asker 6 gözaltı!
Aziz Yıldırım'dan soru bombardımanı
Şırnak'ta 8 terörist teslim oldu
3 yıllık kan davası barışla sonuçlandı
Prandelli'nin belki de son fotoğrafı!
Prandelli giderse takımın başına o geçecek!
Benzin fiyatları bu akşam düşebilir!
İsrail'den yeni iddia: Hamaslılar Türkiye'de eğitiliyor
Bingöl'de kaybolan kişi bulundu
235 Suriyeli böyle kurtarıldı
Kıvanç Tatlıtuğ'dan kötü haber!
Filistin’in en küçük gazetecisi
Bursaspor'a tribün kapatma cezası!
iPhone'u olanın cebine 1000 TL girecek!