Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Putin: ABD bindiği dalı kesti! Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 11 Ekim 2010 Pazartesi 08:46
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,078 kez okundu.

TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı24 Ekim 2014 11:08
2014 Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi yerleştirme sonuçları açıklandı.
400 bin öğretmenin hayatı değişecek24 Ekim 2014 08:37
Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere rotasyon getiren taslağında neler var? Bu taslak milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor.
Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım23 Ekim 2014 14:56
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun eşi Sare Davutoğlu, geçtiğimiz günlerde Kobani bahanesiyle yapılan sokak eylemlerinde yakılan okulların kendisini derinden yaraladığını belirterek "tarifsiz bir acı yaşadım" dedi.
Matematikte çözümsüz soru kalmayacak!23 Ekim 2014 11:23
PhotoMath isimli uygulama en zor matematik sorularını bile anında çözüyor. Uygulama öğrenciler için büyük kolaylık sağlasada öğretmenler bu konuda büyük endişe taşıyor.
Açıköğretim kitabında İsrail propagandası!23 Ekim 2014 11:16
İsrail’in Filistin’de yaptığı soykırım yürekleri dağlarken, Anadolu Üniversitesi’nin kitaplarında gençlere ‘Siyonist İsrail değil de Hamas’ın terör örgütü’ olduğu anlatılıyor.
DGS ek yerleştirme tercih başvuruları başlıyor22 Ekim 2014 14:31
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ek yerleştirme tercih işlemleri, 24 Ekim Cuma gününden itibaren yapılabilecek.
Öğrenciler, başvurular başladı!22 Ekim 2014 14:09
Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014–2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredisi başvurularının başladığını duyurdu.
Burs ve öğrenim kredisi başvuruları başladı22 Ekim 2014 11:13
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014-2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredi başvurularının başladığını duyurdu.
Öğretmenlere zorunlu rotasyon22 Ekim 2014 09:48
Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen atama ve yer değiştirme taslağı çalışmalarını tamamladı. Taslağın 35. maddesinde öğretmenlerin aynı eğitim kurumunda azami çalışma süresi belirlendi.
Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı22 Ekim 2014 08:00
Aydın Nazilli Meslek Yüksek Okulu'nda paralel yapıya yakınlığıyla bilinen yönetici ve öğretim görevlileri yüzlerce öğrenciye sınavsız ders geçirdi.
KPSS'ye girenler dikkat!21 Ekim 2014 20:30
Adaylar ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden öğrenebilecek.
Yardımcı hizmetlinin KPSS rekoru20 Ekim 2014 13:49
Sivas'ın Suşehri İlçesi'nde yardımcı hizmetli olarak çalışan 26 yaşındaki Salih Davarcı, KPSS'de 95 puan alarak Türkiye 27'ncisi oldu.
ABD'de okula silahlı saldırı!
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı
'Yıldırım' talimat! F.Bahçe'den 2 flaş hamle
Galatasaray başkanını seçiyor!
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez
Ebola'yı yenen hemşire Obama'yla görüştü
Doping şoku! Madalyası geri alınacak!
Erdoğan Estonya'dan ayrıldı
Kobani eylemlerine 5 tutuklama
ÖSO'nun Kobani'ye gitmesini destekleriz
F.Bahçe taraftarı G.Saray'da baklava dağıttı
Kasımpaşa'nın Konya keyfi!
Putin: ABD bindiği dalı kesti!
Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme
İsrail askeri Filistinli genci öldürdü!
Belediye Başkanı paniğe karşı metroya bindi
'Yaka paça dışarı atılan kızım aklıma geldi'
Kadın mahkum hastaneden firar etti
Ebola için ilk deneme Aralık'ta
ABD'den IŞİD'e 18 hava saldırısı!
Karabük, Akhisar'ı 90+2'de yıktı!
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor
Peşmerge: Tek gidiş yolumuz Türkiye
İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama
Galatasaray'da flaş ayrılık iddiası!
Erdoğan Estonya Parlamentosu'nu ziyaret etti
ABD: İddiaları çok ciddiye alıyoruz!
10 kişilik toplu intihar girşimi
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi
Trabzon'dan Mersin'e sert cevap!
Mısır'daki bombalı saldırıda 26 asker öldü
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Prandelli'den flaş açıklama! Bu kez...
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Saatleri siz değil, telefonunuz kendi geri alsın!
Ünal Aysal hakkında bomba iddia!
IŞİD yüzünden 90 yıllık adını değiştirdi
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması
TSK: Askere ateş açıldı
Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi
ÖSO ile Esed güçleri çatıştı: 17 ölü
25 milyon çocuğa aşı yapılacak
Ümit Özat'a kadın yardımcı hoca
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
Ankara'da polise ateş açıldı!
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...
Steve Jobs’u kim oynayacak?
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak