Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsmail Kartal'dan Caner açıklaması 'Türkiye 230 Peşmergeyi eğitti' Putin'den büyük süpriz! Hakan TunaÜçüncü göz!
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2014 Pazar 11:57
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,085 kez okundu.

Maliye Bakanlığı sınavı sonuçları açıklandı24 Kasım 2014 16:57
ÖSYM Başkanlığı tarafından 9 Kasım günü yapılan Maliye Bakanlığı Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı Özel Yarışma Sınavı (2014-MHUY) sonuçları açıklandı.
Akademisyen sayısı öğrencilerden çok!24 Kasım 2014 11:43
Türkiye'de 181 üniversitede öğrenim gören 2 milyon 877 bin 256 öğrenciye karşılık 143 bin 766 akademik personel görev yapıyor.
24 Kasım Öğretmenler Günü kutlanıyor24 Kasım 2014 11:22
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ve 81 ilden gelen öğretmenler, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla Anıtkabir'i ziyaret etti.
Öğretmenlerin yüzde 70'i bırakmayı düşünüyor24 Kasım 2014 09:41
24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle yapılan araştırmada öğretmenlerin yüzde 70'e yakın kısmı mesleğini bırakmayı düşünüyor.
İşte yılın en iyi 10 öğretmeni!24 Kasım 2014 09:21
MEB, mesleğinde en iyi 10 öğretmeni seçti. Bugün başkentte ağırlanacak öğretmenler için Erdoğan da Cumhurbaşkanlığı sarayında ilk resepsiyonunu verecek
Öğretmenlere indirim müjdesi!23 Kasım 2014 18:07
Bakan Elvan'dan öğretmenlere indirim müjdesi geldi.
Öğretmenler Günü kutlama programı23 Kasım 2014 15:40
Milli Eğitim Bakanı Avcı'nın yarın saat 09.00'da öğretmenlerle Anıtkabir ziyaretiyle başlayacak etkinliklerinde, Cumhurbaşkanı Erdoğan 81 ilden gelen eğitimcilere resepsiyon verecek.
Memur-Sen'den eğitim sistemine sivil manifesto23 Kasım 2014 14:04
Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı Eğitim-Bir-Sen ve Türkiye Yazarlar Birliği’nin “Mehmet Akif İnan Hatırasına” düzenledikleri “Eğitim ve Ahlak Şûrası" Ankara'da sona erdi.
Bir asırlık öğretmen mesleğin sırlarını anlattı23 Kasım 2014 12:59
Öğretmenlik mesleğine gönül veren ve 42 yıl hizmet eden Saadet Berna, 97 yaşında hala okuldan okula koşarak genç meslektaşlarına "model öğretmen" olmanın sırlarını anlatıyor.
Oyun parkı yapan öğretmenlerini askerde unutmadılar23 Kasım 2014 12:53
Samsun'da öğrenciler, tahta ve sac kullanarak çocuklara oyun parkı yapan anaokulu öğretmeni Çapa'ya, vatani görevini yaptığı sırada mektup göndererek 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü kutladı.
ALES sonbahar dönemi sınavı yapıldı23 Kasım 2014 12:51
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) yapıldı.
Sabancı Mardin Kız Yurdu açıldı23 Kasım 2014 12:22
Ülkenin dört bir yanında kalıcı eserlere imza atan Sabancı Vakfı’nın desteğiyle inşa edilen Sabancı Mardin Kız Yurdu hizmete açıldı.
Barack Obama'nın vazgeçemediği marka
Tunus'ta oy sayımı sürüyor
İlginç tablo! Süper Lig'de lider kim?
"Şansımız geri geldi"
Süper Lig'de flaş istifa!
Diyarbakır'da gergin gece!
Yik Yak WhatsApp’ın izinden gidiyor
İsmail Kartal'dan Caner açıklaması
Caner Erkin özür diledi!
Ergin Ataman'dan acı itiraf: Galatasaray her an dağılabilir
'Türkiye 230 Peşmergeyi eğitti'
Mahmut Uslu, Caner ile görüştü
F.Bahçeli yıldız hastaneye kaldırıldı!
Caner: Bir daha bu takımda oynamam
IŞİD Musul'da manastır bombaladı
Halterde madalya yağmuru
Müthiş maçta gülen yok
100 bin kişiyi iş sahibi yapacak proje
Putin'den büyük süpriz!
Bursa'da bu sezon bir ilk yaşandı
Sivasspor nefes aldı
Galatasaray'dan Arap açılımı
Hakan Albayrak istifa etti
Bakanlar Kurulu sonrası önemli açıklama
Şehit öğretmenlerimizin hesabını kim verecek
Putin Türkiye'ye gelecek
ABD'den IŞİD'e darbe üstüne darbe!
Erdoğan'dan öğretmenlere Farabi çağrısı
Yemek programında domuz eti şoku!
Caner Erkin'den Kartal'a büyük tepki!
Yoğun bakımdaki sanatçıdan haber geldi
Bursa'da Volkan'a tepki!
Star'da yeni dönem!
Star ve Akşam Grubu'nda büyük operasyon
Sırp medyası olayı büyütmeye çalışıyor!
IŞİD'e dört koldan operasyon! 32 militan öldürüldü
İslamoğlu hakkındaki iddialara cevap verdi
Altın fiyatları o rakamın altına düşebilir
Kar Balkanlar'dan geliyor
Mısır'da Selefi Cephe yöneticileri gözaltına alındı
Yargıtay Başkanı'ndan 'yargı paketi'ne tepki
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak
Diyarbakır'da 307 kilo esrar ele geçti
Galatasaray Prandelli ile devam kararı aldı
41 kişinin hayatını kaybettiği feci kazada karar
Aralık başına kadar soğuk ve karlı
Elektrikli araçların menzil sorununu ASELSAN ve IBM çözecek
Bülent Korkmaz istifa etti mi? Jet açıklama!
Yavuz Bingöl'den kendisine hakaret edenlere tepki
Bursaspor'dan Fenerbahçe'ye büyük şok
Süper Lig'de bir ayrılık daha!
Kamyon apartmana girdi
Pamukova'da makinistlere hapis cezası
İşte Messi'nin yeni hedefi
Polis alımında yaş sınırı düşürülüyor!
Deliha çok sevildi!
ABD’li mühendis ölü bulundu
Lumia 1020 ve 925'te Kitlenme Hatası
Eski Cemaat-i İslami üyesine idam cezası
Galatasaraylı yıldız sözleşmesini feshetti!
IŞİD’e karşı en büyük operasyon
Kışın mutlaka tüketin!
Dünya felsefe günü kutlanıyor
Zonguldak'ta 31 maden ocağı üretime kapatıldı
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak
Tekne faciası şüphelisi tutuklandı
Yargıtay'dan sert açıklama: Bize sorulmadı