Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Avrupa Google'a 'dur' dedi Yıldırım'dan uyarı: Polise gidin! Dershanelerde dönüşüm devam ediyor! Prof. Dr. Erol GökaKimlik ve demokrasi
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 7 Temmuz 2014 Pazartesi 05:05
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,084 kez okundu.

Dershanelerde dönüşüm devam ediyor!22 Kasım 2014 13:59
Dershanelerin özel okula dönüşümü programına, dershanelerin yüzde 25'i başvurdu. Programa başvuran kurum sayısı 808 olarak belirlendi.
ALES yarın yapılacak22 Kasım 2014 12:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) yarın yapılacak.
Avcı'dan önemli 'öğretmen atamaları' açıklaması!21 Kasım 2014 23:04
Milli Eğitim Bakanı Avcı, öğretmen atamalarına ilişkin, 2015'te kamuya toplam 74 bin personel alınacağını belirterek, "Bunun içerisinden ne zaman ve ne kadar bize tahsis edilir o Bakanlar Kurulu'nun kararında" dedi.
MEB bütçesi Meclis'te21 Kasım 2014 17:14
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı öğrencilere yapılan yardım miktarını açıkladı.
Gündoğdu'dan öğretmen maaşı ile ilgili eleştiri21 Kasım 2014 13:39
Eğitimdeki sorunlara değinen Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, öğretmen maaşlarını eleştirdi.
Örnek öğretmenler başkentin onur konuğu21 Kasım 2014 13:22
204 fedakar öğretmen Ankara’da ağırlanacak. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'ndaki ilk resepsiyonu, öğretmenler için verecek.
Rol model öğretmen21 Kasım 2014 13:19
Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı Eğitimciler Birliği Sendikası’nın (Eğitim-Bir-Sen) düzenlediği Türkiye Yazarlar Birliği’nin paydaş olduğu; 34 bilim insanı, siyaset ve bürokrasiden de isimlerin katıldığı “Eğitim ve Ahlâk Şûrası” Ankara'da başladı.
Okulda tacize skandal çözüm21 Kasım 2014 06:00
Esenyurt'ta bir okulda yaşanan taciz olayını ortaya çıkartan öğretmen okul müdürü tarafından tokatlandı. Mağdur çocuk ise başka okula gönderildi.
Yüksek Lisans çift diploma şansı20 Kasım 2014 11:29
Yıldız Teknik Üniversitesi ve New York Institute Of Technology işbirliğiyle açılacak olan “Yüksek Lisans Çift Diploma” programından mezun olanlar, öğretim tasarımcısı, e-öğrenme uzmanı, K-12 düzeyinde öğretim teknolojilerini etkin kullanan uzman çalışabilecek.
MEB'den TEOG genelgesi19 Kasım 2014 12:29
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş(TEOG) sistemi kapsamında yapılacak ortak sınavlarda görevli olmayan ancak okulda dersi olan öğretmenlerin de sınav günlerinde en geç 09.00'da okullarında hazır olmaları istendi.
KPSS için tercih yapacaklar dikkat!18 Kasım 2014 15:31
2014 KPSS 2. yerleştirme için tercih yapacakların beklediği açıklama geldi. İşte KPSS 2014/2 tercih kılavuzu
Rojavalı çocuklara 3 dilde eğitim18 Kasım 2014 10:45
Diyarbakır Yenişehir Belediyesi, Rojavalı çocuklar için Kürtçe, Arapça ve İngilizce eğitim başlattı.
ABD askeri seneye de Afganistan'da
Kuran Kursu dualarla açıldı
Avrupa Google'a 'dur' dedi
Sırbistan'da 'istenmeyen adam' oldu!
Davutoğlu'ndan başsağlığı mesajı
Deniz Gezmiş'in annesi toprağa verildi
Yıldırım'dan uyarı: Polise gidin!
Ricciardone: 'Hürriyet sözlerimi çarpıttı'
Silikozis'ten 14'ncü işçi de öldü!
Erdoğan Biden ile görüşüyor
Kürtaja kısıtlama istediler
68 ton su ürününe el konuldu
Müezzin Yıldırım Gezi'de yaşadıklarını anlattı
Beşiktaş galibiyete kilitlendi
Lüks ürünlere 223 milyar euro harcandı
100 hayvan bir gecede telef oldu
Hackerler İsrail'in 3'te 1'ini çökertti
3 terörist daha teslim oldu
Görmez'den birlik mesajı
Dereli'den Terim'e sert eleştiri
İtalya Cumhurbaşkanı'ndan veda turu
Süleymaniye Camii'nde skandal!
Gelin kaynanasını dövdü
Dershanelerde dönüşüm devam ediyor!
İsrail, köyleri "açık hapishaneye" dönüştürüyor
Sırbistan Başbakanı: Davutoğlu söz verdi
Denizde yüzük aradılar
Öğrencilerden mültecilere 10 bin battaniye
Aşırı yağış baskınlara neden oldu
Hedef İpek Yolu gibi enerji yolu
Biden'ın bu sözleri salonu güldürdü
Şeker hastalarına müjde!
Borsa İstanbul'da gong sukuk için vuracak
HDP 54 ilde kongre yapacak
Fil hastalığına yakalandı: 130 kilo oldu
MEB'den öğretmenler için özel etkinlikler
Obama Hindistan'ı ikinci defa ziyaret edecek
ALES yarın yapılacak
15 milyar yumurta üretildi
Kartepe'de kar kalınlığı 10 santimi aştı
Yerli malı insülin geliyor!
6,3 büyüklüğünde deprem
TSK'dan 'paralel' iddialara yanıt
Pirinç kanser düşmanı
Kuşadası Körfezi'nde deprem
Parlamento binası önünde uyuyorlar!
Atalay'dan Kılıçdaroğlu açıklaması: Kof çıkıyor
'İlhakı tanımadık, tanımayacağız'
Kılıçdaroğlu'ndan MİT için şoke eden benzetme!
Cübbeli İslamoğlu'na sert çıktı!
Altın fiyatları yükselecek!
Taliban'a büyük operasyon! 30 ölü
Selanik'te Osmanlı eserleri
İşte Prandelli'nin transfer listesi!
UEFA Bursa'yı yargıya sevk etti
Şeker için bu 3 belirtiye dikkat!
Keanu Reeves aksiyona doymuyor
44 milyon $'lık 'çiçek'
IMF Konsültasyon raporunu yayımladı
Klopp'tan Sürpriz açıklama! Yeni adresi...
Mehmet Baransu gözaltına alındı!
İsrail 14 binden fazla konut ihalesi açtı
İrem Derici rekora doymuyor
Yüzyılın meyvesi: Maviyemiş
BM'den Myanmar'a Rohingya uyarısı
Mahmud Abbas'tan İsrail'e uyarı!
2015'te Kamu'ya 74 bin personel alınacak!
ABD'de acemi polis skandalı
Kenya'da 28 yolcu öldürüldü
Veba salgınında 40 kişi öldü
Yunanistan'da Suriyeli sığınmacılar eylem yapıyor