Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ahmet Keleş'ten çok konuşulacak açıklamalar! Dişçiye gitti, 7 aydır yoğun bakımda! Müşteriden bankaya icra! Celal KazdağlıMesele Haşim Kılıç değil!
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2014 Çarşamba 07:11
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 11,993 kez okundu.

Bakanlık okulları uyardı! Dikkat15 Nisan 2014 08:06
Bakanlık, ikinci dönem ortak sınavlarda yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçmek için okulları uyardı.
Rektör Çelik kalp krizi geçirdi14 Nisan 2014 23:52
Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik, kalp krizi geçirdi. Çelik'in, ambulans uçakla Ankara'ya sevk edildiği öğrenildi
KLܒde 'etkili iletişim'14 Nisan 2014 23:33
Kırklareli Üniversitesi (KLÜ) Sürekli eğitim Merkezi tarafından 'Etkili İletişim' eğitimi düzenlendi.
MEB'den çok önemli uyarı!14 Nisan 2014 11:45
Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerinin katılacağı ikinci dönem ortak sınavlara ilişkin herhangi bir aksaklığın yaşanmaması için uyarıda bulundu.
Eğitimde sevindiren gelişme!14 Nisan 2014 10:14
Türkiye'de ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında derslik başına düşen öğrenci sayısı ortalama 29'a geriledi.
FEM’den komik açıklama!13 Nisan 2014 12:09
FEM Dershanesi; Matematik öğretmeni Sabri Kandilli ve Rehberlik Öğretmeni Murat Demir’in derste öğrencilerine CHP’ye oy verilmesini istediğini anlatan haber hakkında komik açıklamada bulundu.
O sınava 4 bin 800 kişi başvurdu12 Nisan 2014 12:16
Mersin'de kurulacak Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nde istihdam edilecek öğrencilerin Rusya'da eğitim almaları için yapılacak sınava 4 bin 800 aday başvurdu.
‘CHP’ye oy verin’ baskısına inceleme!11 Nisan 2014 12:14
Paralel devlet yapılanmasının şubeleri olarak çalıştığı öne sürülen FEM Dershanesi Pendik Şubesi öğretmenlerine inceleme başlatıldı.
Dershane öğretmenlerinden YGS’de ‘sıfırcı’ oyunu!09 Nisan 2014 08:26
YGS’de sıfır çeken 40 bin adayın tek testi cevapladığı için puanının hesaplanmadığı, bu kişilerin soruları görmek için sınava giren dershane öğretmenleri olduğu ortaya çıktı.
420 bin aday sıfır çekti08 Nisan 2014 14:50
ÖSYM'nin verilerine göre, YGS'de yaklaşık 900 bin öğrenci fen alanında, 420 bin öğrenci de matematik testinde tek bir soruyu bile doğru cevaplayamayarak sıfır çekti.
AÖF sınav tarihleri açıklandı!08 Nisan 2014 10:40
Açıköğretim 2013-2014 bahar dönemi sınav tarihleri açıklandı
İHL'ler küllerinden yeniden doğdu!08 Nisan 2014 10:02
28 Şubat'ta en çok darbe yiyen kurumlar arasında yer alan İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayısı 71 binden 474 bine çıktı.
Dışişleri dinlemesini bakın kimler yapmış!Gülen Grubunun Para Trafiği!Gülen grubundan Üniversitelilere tehdit!Başbakanlık'ta 1915 zirvesiBöyle olduğunu bilmiyorduk...Rabia işaretiyle çıktı, mahkemeye sırtını döndüDünyanın ilk akıllı yolu açılıyor!MİT kanunu teklifinde son dakika değişikliğiUkrayna'da ortalık ısınıyor!O hukukçulara yazıklar olsun!Kudüs'te 97 Yıl Sonra Mehter Rüzgarı!Orta Afrika için acil insani yardım kampanyası başlatıldı!Pirlo: Futbolu İstanbul'da bırakabilirdimMesele Haşim Kılıç değil!Bu ülkede günde 10 bin kişi boşanıyorGece Yarısı Ekspresi'nden tarihi özür!Paralel yapının üç hedefi!Tüm Manşetler
Ahmet Keleş'ten çok konuşulacak açıklamalar!
Dişçiye gitti, 7 aydır yoğun bakımda!
Müşteriden bankaya icra!
Dışişleri dinlemesini bakın kimler yapmış!
Gülen grubundan Üniversitelilere tehdit!
Ünlü gazeteci hayatını kaybetti!
Fındığın kilogramı 10 liraya ulaştı
Whatsapp, dünya devinin başını yaktı
2 yıl sonra ortaya çıkan gerçek!
Güney Sudan'da 7 milyon kişi...
Beyaz Saray'dan Ukrayna açıklaması
Kral Kupası yarın sahibini bulacak
İlkay Gündoğan imzaladı!
G.Saray deplasmanda boyun eğdi!
Olayları derin bir kaygıyla izlemekteyiz
Varil atan kişiler uyuşturucu alarak çalışıyor
Fed Başkanından "finansal istikrar" uyarısı
Suriye'deki vahşetin fotoğrafları BMGK'da
Yarım asırlık dev kepenk kapattı!
Putin'den BM'ye flaş Ukrayna çağrısı
İngiltere'den Somali'ye "terörle mücadele" desteği
Başbakanlık'ta 1915 zirvesi
Böyle olduğunu bilmiyorduk...
Irak'ta Ebu Gureyb Cezaevi kapatıldı
"İntihar iddiaları gerçek değil"
Cumhurbaşkanı Gül o iki kanunu onayladı
200 kız çocuğunu kamyonla kaçırdılar!
Fransa'da Romanlara cadı avı iddiası
G.Saray'dan tarihi davete cevap geldi!
İstanbul için rekor sonuç!
Rabia işaretiyle çıktı, mahkemeye sırtını döndü
"Seçimler gergin ortamda yapılmamalı"
İhvan üyelerinin aday olması yasaklandı
Dünyanın ilk akıllı yolu açılıyor!
Selçuk İnan'a sürpriz teklif!
MİT kanunu teklifinde son dakika değişikliği
Gaziantep'te feci kaza: 21 yaralı
Türk kaptan Ege'de öldürüldü
Olcay Şahan F.Bahçelileri kızdıracak!
Terim'in G.Saray'a istediği PTT 1. Lig oyuncusu
Ukrayna'da ortalık ısınıyor!
Mini denizaltı da yetersiz kaldı
Ukrayna sivil savaşın eşiğinde!
O hukukçulara yazıklar olsun!
Efsane yarışma geri dönüyor!
Ukrayna o yasayı kabul etti!
Nijerya'da ölü sayısı artıyor
Erdoğan Kırımlıoğlu'nu kabul etti
Manchester City'de büyük şok!