Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

G.Saray bombayı patlattı! Binali Yıldırım: Bizde liderlik kavgası olmaz! Hafta sonu hava nasıl olacak? Celal KazdağlıHayrunnisa Hanım; oldu mu?
İki ayda hafız oldular
İki ayda hafız oldular
17 Eylül 2007 Pazartesi 06:28
Güncellenme Tarihi 8 Ağustos 2014 Cuma 17:23
İlahiyat mezunu Hatice Şahin, geliştirdiği yeni bir teknikle 2 yıl olan hafızlık süresini 2 aya indirdi. Bu yeni teknikle şimdiye kadar 9 öğrenci hafız oldu.

Hatice Şahin, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yüksek Lisans mezunu. 2006 yılı Eylül ayında Gümüşhane Kelkit'te sözleşmeli Kur'an kursu hocası olarak göreve başlamış. Hafızlık için geliştirdiği tekniği uygulamak için önce öğrencilerden sonra da velilerden izin alır. Disiplinli bir çalışmayla başarıya ulaşan Şahin, 2 ayda hafız yetiştirmeyi başarır. Hatice Hoca başarısını tescillemek için önce notere müracaat eder, fakat noterdekiler bu konuda yetkili olmadığını Diyanet'ten uzman kişilerin noterliğine başvurması gerektiğini söyler. Şahin'in bu başarısı Diyanet'ten 6 kişilik uzman ekip tarafından tescillenir. Hatice Hoca şimdi de geliştirdiği tekniğe patent almaya hazırlanıyor.

Şahin başarıya nasıl ulaştığını şu sözlerle anlattı: “Hafıza teknikleri ile ilgili ciddi bir çalışma yaptım. Kendi hafızlığımı koruma adına yaptığım çalışmalar sonucunda yeni bir teknik oluşturdum. Bu yöntemle ilk olarak, 3 öğrencim 4 ayda Kur'an-ı Kerim'i ezberleyerek hafız oldu. Daha sonra tekniği geliştirerek, bu süreyi 2 aya indirdim. Şimdi de bu süreyi 1 aya indirmenin çalışmalarını yapıyorum.”

ÇALIŞIRKEN EZBERLE

Hafıza tekniğinin Türkçe ibareler için olduğunu ancak orijinal haliyle yabancı dil için hafıza tekniği geliştirilmediğini anlatan Hatice Şahin, “Bir sayfayı 1,5 saatte ezberleyenler artık aynı yeri 10 dakikada ezberleyebili-yor. Ayrıca bu teknikleri öğrenciler değil, çalışanlar da uygulayabilir. Belki onlar 2 ay yerine 5-6 ay gibi bir sürede hafız olacaklardır” diyor.

Hafızlığın unutulmaması için ise ezberden sonra 2 yıla kadar her gün 45 dakikalık çalışma ve ardından da 6 ayda bir tekrar yapıldığını söylüyor.

“Eski sistemde öğrenciler ne kadar süre eğitim alacaklarını bilmiyorlardı” diyen Şahin, “Oysa benim geliştirdiğim teknikle öğrencilere 'Bu kadar sürede hafız olacaksın' diyerek hedef gösteriyorum. Böyle olunca motivasyon adına problem kalmıyor” dedi.

Son zamanlarda hafızlık isteğinin azaldığına dikkat çeken Şahin, “İnsanlar okul mu hafızlık mı noktasında tercih yapmak zorunda kalınca tabiki eğitimden yana tercihlerini kullanıyordu. Ayrıca hafız olmak isteyenler eğitimlerine 2 yıl ara veriyordu. Bu sistemde kimse okula ara vermiyor” dedi.

REKOR GETİRDİ

Hafızlık tekniği şöyle işliyor: Sûreler kolaydan zora doğru sıralanıyor. Daha sonra bir sayfa alınarak 3'e bölünüyor. Önce ilk 5 satır, daha sonra diğer satırlar 5'er 5'er ezberleniyor ve daha sonra birleştirilerek tekrar yapılıyor. Sonra ikinci sayfaya geçiliyor. Onun ezberinde de aynı metot izlenerek sayfa ezberleniyor. Sonra 1 ve 2. sayfa tekrar okunuyor ve bu silsile 10 sayfa boyunca devam ettiriliyor. Ezber 3 kişiye dinlettiriliyor. Doğruysa ikinci 10 sayfaya geçiliyor. Aynı sistemle ikinci 10 sayfa da ezberlendikten sonra ilk 10 sayfayla birleştirilerek okunuyor ve 4 kişiye dinlettiriliyor. Böylece 20 sayfa ezberlenmiş oluyor.

Hafıza teknikleri konusunda Uludağ Üniversitesi'ndeki hocalarından da yardım aldığını ifade eden Şahin, “Öğrencilerim için diyetisyene bile gittim. Başarı için dengeli beslenmek şart, bunu da uyguladım” dedi. Hatice hoca, öğle uykusunun da faydalı olduğunu belirtti. Ayrıca uyguladıkları programın içerisinde haftada bir gün sinema saati, gezi ve pikniklerin de olduğunu söyledi.

Günlük program

Sabah 05.00'te bir önceki gün yaptığı ezberi hocasına dinletiyor. Daha sonra yeni ezberleyeceği bölüme başlanıyor. Öğle uykusuna kadar 3 saat 45 dakikalık bir çalışma yapılıyor. 1 saatlik uykudan sonra tekrar çalışmaya geçiliyor. Akşam tekrarına kadar 4,5 saatlik bir çalışma yapılıyor. Daha sonra günlük tekrarını yapıp yatıyor. Bir sonraki günde bu silsile devam ediyor.

BİR AYDA DA MÜMKÜN

Hafızlık süresini 2 yıldan 2 aya indiren Hatice Şahin, süreyi bir aya indirmeyi hedefliyor. Artık hafızlık için okula ara vermeye gerek kalmadığını dile getiren Şahin, uyguladığı yöntemle toplumda hafızlığa yeniden özendirmeyi istiyor.

yeni şafak

Bu haber 12,059 kez okundu.

Medya okuryazarlığı dersi "sil baştan"21 Ağustos 2014 11:50
RTÜK Başkanı Dursun, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında seçmeli olarak okutulan medya okuryazarlığı dersinin müfredatının MEB işbirliğiyle yenilendiğini bildirdi.
DGS tercihleri bugün alınmaya başlanacak21 Ağustos 2014 10:39
Dikey Geçiş Sınavı tercihleri bugün alınmaya başlanacak. Tercih süreci 26 Ağustos'ta sona erecek.
ÖSYM KPSS takvimini ve sınav tarihlerini açıkladı20 Ağustos 2014 15:27
KPSS 2014 Ön Lisans ve KPSS 2014 Lise Sınav takvimi ve başvuru tarihleri açıklandı.
E-Kayıt 32 üniversitede başlayacak19 Ağustos 2014 15:00
Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak öğrenciler, bu yıl ilk kez 32 üniversiteye e-kayıt yapılabilecek
Okullar ne zaman açılacak?19 Ağustos 2014 11:40
MEB 2014 - 2015 Eğitim ve Öğretim yılı başlangıç tarihlerini açıkladı.
Okullarda internet daha hızlanacak18 Ağustos 2014 15:30
BTK, Milli Eğitim Bakanlığı ile Bakanlığa bağlı okul, kurum ve kuruluşlara sunulan MEB DSL internet tarifelerine 8 Mbit/sn ve 16 Mbit/sn hızlarında limitsiz tariflerin eklenmesini kararlaştırdı.
Eylülde 40 bin öğretmen atanacak!18 Ağustos 2014 02:01
Yeni dönemin ilk müjdesi atama bekleyen öğretmenlere için geldi.
Dershanelerden son büyük vurgun!15 Ağustos 2014 08:39
Kapanacak olmalarına rağmen dershanelerin fiyatlarına yüzde 20'ye yaklaşa oranda zam yaptıkları öğrenildi.
"Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesinde14 Ağustos 2014 17:37
İÜ, "Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesine 404. sıradan girdi.
Öğretmen atamalarında şok!14 Ağustos 2014 11:18
Torba kanun görüşmeleri ertelendiği için öğretmen atamalarının yapılması zora girdi.
Okullar ne zaman açılacak?13 Ağustos 2014 17:30
İlk, orta ve liselerde 2014-2015 eğitim öğretim yılının 15 Eylül Pazartesi günü başlayacağı bildirildi.
Kimya öğretmenlerinden MEB'e çağrı13 Ağustos 2014 15:03
Kimya Öğretmenleri Atama Platformu, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın ve Müsteşar Yusuf Tekin’den 6 bin 500 kimya öğretmeninin taleplerini dikkate almalarını istedi.
G.Saray bombayı patlattı!
IŞİD kendi komutanını infaz etti
Futbolun zirvesinde büyük buluşma
Ahmet Davutoğlu'nun 20 yıl önceki görüntüsü
Bir skandal daha ortaya çıktı!
Türkiye'den Twitter'a "Ar-Ge" daveti
Altın yarı yarıya düştü! Bakın neden?
Binali Yıldırım: Bizde liderlik kavgası olmaz!
Almanlar Doğu Almanya'nın paralarının peşinde
Demba Ba'ya övgü yağıyor! Kartal ilaç oldu
Boko Haram polis akademisini ele geçirdi
Kadınlar Plajı'na protesto!
Marsel İlhan 3. turda
'Game Of Thrones' düğünü
Hafta sonu hava nasıl olacak?
Fabian Ernst, Beşiktaş'a dönüyor
Twitter 'o' Türk'ü arıyor!
Gazze'de 11 kişiye idam
Galatasaray'da ilk ayrılık!
Andiçme töreni Perşembe günü 14.00'te
Spor Toto Süper Lig'e 3 yeni stat
IŞİD bu kez çarmıha gerdi
Cumhurbaşkanlığı Savunma Reformu raporu açıklandı
91 yılda 11 cumhurbaşkanı!
Yeni Filistin hükümeti İsrail'i yargılatmada kararlı
Muş'ta yol kapatma eylemi sürüyor
İki transferi resmen açıkladı!
Göğebakan'ın programını sunacak sürpriz isim
Hürriyet'ten Davutoğlu'na tarizli merhaba!
Aziz Yıldırım'ın reddettiği iki dev teklif!
Siyonistlerin iddiası Hürriyetin manşetinde
CHP'ye büyük şok!
Hayrünnisa Gül'ün sözleri çok üzücü!
STV dizisi terörist ilan etti polis gözaltına aldı
Windows 9 için geri sayım başladı
Peşmergenin ilerleyişi sürüyor
Kilo vereyim derken sağlığınızdan olmayın
Fenerbahçe'den Yanal'a gönderme
Samsun'da iki minibüs çarpıştı: 2 ölü 24 yaralı
Milli maçta akılalmaz olay!
Otomobilde 20 kilo 776 gram eroin ele geçirildi
PKK 2 kardeşi kaçırdı
İdam mahkumu beraat etti
Dev maç öncesi şok görüntü
Bonzai yine hastanelik etti!
Bu yollara dikkat!
Kayseri'de otobüs şoförü faciayı önledi
İnternetten araba satan adamın başına gelmedik kalmadı
HDP'nin barajı geçtiği ilk anket!
Kaybolan 5 genç denizin altında aranıyor
Uzaydan çekilen bu fotoğraf herkesi şaşırttı
Dünyayı sevindiren gelişme!
iPhone 6, Apple'ı şimdiden uçurdu
Evinde 5 kamyon çöp biriktirdi
Ahmet Davutoğlu hangi takımı tutuyor?
Efsane geri dönüyor!
ABD menşeli 7 kolejden öğrencilere uyarı!
Ahmet Davutoğlu'na çocuklarından sitem
ABD Suriye'ye mi giriyor?
Galatasaray Ronaldinho'yu reddetmiş!
Sözcü ve Zaman pişti oldu
Kartal'a Arsenal maçı öncesi büyük müjde
Bu Android uygulamaları tehlike saçıyor
IŞİD gördüklerimizin ötesinde!
Demiryolu işçilerine silahlı saldırı
Sonbahar alerjisine dikkat!
Mısır'da trafik kazası: 33 ölü