Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Adana'daki o hakime sır ziyaret! Kamer Genç Meclis'ten kovuldu! 4 eski bakan için süreç başlıyor! Celal KazdağlıParalel yapıyı “Tasfiye” ne demek?
'Çürük diş' hangi hastalıkları yapar?
'Çürük diş' hangi hastalıkları yapar?
23 Kasım 2005 Çarşamba 18:27
Güncellenme Tarihi 18 Nisan 2014 Cuma 03:53
Sağlık Bakanlığı, çürük dişlerin ve dişeti hastalıklarının, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyon, kemik erimesi, şeker hastalığı ve kadınlarda ise erken doğum ve düşük doğum riskini artırdığını bildirdi.


Sağlık Bakanlığı, çürük dişlerin ve dişeti hastalıklarının, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyon, kemik erimesi, şeker hastalığı ve kadınlarda ise erken doğum ve düşük doğum riskini artırdığını bildirdi.

Bakanlık, çürükten korunmak için sabah kahvaltı sonrası ve gece yatmadan önce dişlerin fırçalanmasını önerdi. Sağlık Bakanlığı'ndan 21-27 Kasım Diş Sağlığı Haftası nedeniyle alınan bilgiye göre, Türkiye'de 18 Dişhekimliği Fakültesi ve 4 bin 921'i Sağlık Bakanlığı'nda olmak üzere yaklaşık 20 bin dişhekimi bulunuyor. Diş, Türkiye'de yaklaşık 7 bin diş protez teknisyeni, diş protez laboratuarları, diğer sağlık çalışanları ve dental firmaların da dahil olduğu 1 milyar dolarlık gayrı safi hasılası olan dev bir sektör haline geldi. Ancak kişi başı ağız diş sağlığı harcaması Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde yaklaşık 220 dolar iken Türkiye'de rakam 15 dolar civarında seyrediyor. AB ülkelerinde dişhekimine yıllık başvuru sayısı 5 iken, Türkiye'de bu sayı sadece 0.7 olarak belirlendi. Sağlık Bakanlığı, ağız ve diş sağlığını bozan faktörlerin bireyin vücut sağlığını da doğrudan etkilediğini belirterek, diş çürükleri ile dişeti hastalıklarının, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyon, kemik erimesi, şeker hastalığı ve kadınlarda erken doğum ve düşük doğum riskini artırdığını kaydetti. Bakanlık, kötü ağız hijyeninin yol açtığı diş çürükleri ve dişeti hastalıklarından korunmada, öncelikle kişilerin kendi sağlıklarının bilincinde olması, bireylere düzenli fırçalama alışkanlığı, diş ipi kullanımı, beslenme alışkanlıklarının düzenlenmesi, düzenli olarak diş hekimine gitme alışkanlığının kazandırılması gerektiğini vurguladı.

"DİŞ ARALARI GÜNDE 1 KERE TEMİZLENMELİDİR"

Çürükten korunmak için sabah kahvaltı sonrası ve gece yatmadan önce 2'şer dakikalık etkili bir fırçalama işleminin yeterli olacağını ifade eden Sağlık Bakanlığı, şu uyarılarda bulundu: "Fırçalama işleminde diş etlerine masaj yapacak tarzda dairesel hareketler yapılmalıdır. Fırçalarken aşırı kuvvet uygulamanın diş eti çekilmesine neden olacağı unutulmamalıdır. Diğer yandan etkili bir diş fırçalama işlemi dişlerin görünen yüzeylerinin temizliğini sağlamakla birlikte, bakteri plağının diş aralarından uzaklaştırılmasını sağlamaz. Bu nedenle diş araları günde bir kez tercihen gün sonunda diş ipiyle temizlenmelidir. Diş ipi günlük ağız bakımının ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Diş sağlığımız için bol bol peynir, süt ve yoğurt tüketmeli, şekerli yiyecekleri tükürük akışının en yoğun olduğu ana öğünler sırasında yenmelidir. Sağlıklı ve güzel diş ve dişetleri için öğün aralarında da abur-cuburla değil elma, havuç gibi iyi yıkanmış, taze meyve ve sebzeyle beslenmeliyiz. Halk arasında süt dişlerinin önemli olmadığına dair yanlış bir inanış vardır. Oysa ağız ve diş sağlığında dişlerin önemi süt dişlerinin sürmesiyle başlar. Süt dişleri çocuğun beslenmesinin yanı sıra düzgün konuşmasını da sağlamaktadır. Sağlıklı süt dişleri çiğneme işlemini gerçekleştirirken aynı zamanda altında bulunan daimi dişin korunmasını ve zamanında sürmesini sağlar. Yani sağlıklı süt dişi sağlıklı kalıcı dişlerin en büyük garantisidir. Tedavi edilmeyen süt dişleri ağrı, koku, konuşma ve çiğneme zorluğu ve beslenme bozukluğuna sebep olur. Süt dişlerinin tedavi edilmeyip zamanından önce çekilmesi kalıcı dişlerin çapraşık çıkmasının ve çene gelişimindeki bozukluğun en önemli sebebidir. Bu sebeplerden dolayı süt dişleri nasıl olsa değişecek mantığıyla ihmal edilmemeli, belirli aralıklarla diş hekimi tarafından mutlaka kontrol edilmelidir. Bunun yanı sıra ilk süren daimi dişimiz olan ve 6 yaş dişi olarak da adlandırılan 1. büyük azı dişlerinin de genellikle süt dişleriyle karıştırılması ve tedavi edilmemesi sonucu çocuklarımız hayatları boyunca ağızlarında taşıyacakları bu dişleri çok erken yaşlarda kaybetmektedirler. Hatta, bu dişi süt dişi sanan vatandaşlar, çekilen bu daimi dişin yerine yeni bir diş sürmemesini de çekim sırasında yapılan anesteziye bağlamak gibi bir yanlış inanışa kapılmaktadırlar."

Sağlık Bakanlığı'na bağlı 1. basamak sağlık kuruluşları olan sağlık ocakları, ana çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezleri ile sağlık merkezlerinde koruyucu ve önleyici dişhekimliği hizmetlerinin yanı sıra, imkanlar ölçüsünde dolgu, diştaşı temizliği gibi tedavi edici dişhekimliği hizmetlerinin bir bölümü de veriliyor. Özel şartlar ve yardımcı sağlık personeli gerektiren ptotez, ortodonti, ağız-diş-çene hastalıkları ve cerrahisi uygulamaları ikinci ve üçüncü basamak (üniversiteler) sağlık kurumlarında yapılıyor.

Sağlık Bakanlığı'na bağlı 2 diş hastanesi, 34 ağız diş sağlığı merkezi, 107 diş tedavi protez merkezi ve devlet hastaneleri bünyesindeki 581 diş polikliniğinde ikinci basamak ağız diş sağlığı hizmetleri sunuluyor.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 16,108 kez okundu.

Kanserin tedavisi Uzay'da aranacak17 Nisan 2014 17:25
Danimarka, yerçekimsiz ortamın kanser hücreleri üzerindeki etkisinin araştırmak üzere Uzay'a kanser hücreleri gönderecek.
2-6 yaş arası çocuklarda beslenme nasıl olmalı?17 Nisan 2014 16:13
Çocukların sağlıklı büyümeleri ve gelişimleri için düzenli ve dengeli beslenmeleri gerekiyor.
Kuduz hastalığı ilçeyi karantinaya aldırttı!17 Nisan 2014 10:56
Kemer ilçesine bağlı Pınarbaşı köyünde bir sığırda kuduz hastalığı görülmesi nedeniyle karantina başlatıldı.
İngilizlerden büyük buluş!17 Nisan 2014 10:03
İngiliz araştırmacılar, insanlığın kurtuluşu için önemli bir buluşu gerçeğe dönüştürmeye hazırlanıyor.
Kilo vermek için yeni yöntem: Yeşil kahve17 Nisan 2014 09:42
Yeşil kahvenin kilo vermeye yardımcı olduğu belirlendi. Son zamanlarda kilo vermek isteyenlerin gözdesi oldu.
Vücut kendini saat 23.00'ten sonra yeniliyor16 Nisan 2014 19:40
Gençliğin ve sağlıklı yaşamın korunması için önemli olan uykunun, özellikle 23.00-04.00 saatleri arasında vücudun yenilenmesini sağladığı bildirildi.
Beynin en iyi çalıştığı yaş: 2416 Nisan 2014 16:59
Bilim adamlarının araştırması, bilişsel becerilerin en üst düzeye ulaştığı dönemin 24 yaş olduğunu gösterdi.
Vücut kendini gece 23.00'dan sonra yeniliyor16 Nisan 2014 16:38
Sağlıklı yaşamın korunmasında uyku önemli bir yatarken, özellikle gece 23.00-04.00 arasında karaciğerin vücudu yenilemeye başladığı belirtildi.
Her derde deva bu yiyecekler16 Nisan 2014 15:42
Mısırın öyle bir faydaları var ki bunları hiç duymadınız.
Aşırı kilo ve stres hipertansiyona sebep oluyor!16 Nisan 2014 15:32
Denizli Devlet Hastanesi İç Hastalıkları Uz. Dr. Güray Ceylan, aşırı kilo, tuz, alkol tüketimi, egzersiz yapmamak ve stresin hipertansiyona sebep olduğunu söyledi.
Sara ilacına geçici ithalat izni16 Nisan 2014 14:53
Sağlık Bakanlığı, piyasada zor bulunan belirli tiplerdeki sara, nöbet veya titreme ataklarının tedavisinde kullanılan "Mysoline" isimli ilaca geçici ithalat izni verdi.
Sigara kadar zararlı!16 Nisan 2014 14:48
Mükemmelliyetçilik size en az sigara kadar zarar verebilir. Ayrıca kalp hastalığı, huzursuz bağırsak sendromu ve insomnia yani hastalık derecesinde uyuyamama problemine neden olabilir.
İşte Cumhurbaşkanı'nın yetkileri!Milyonlarca memur bu haberi bekliyor!İşte Yeni Türkiye'nin MİT'i!Dünya’nın ikizi bulundu!Seçim sistemi değişiyor! Başkanlığa doğruAkıllı telefonlar vücut ısısıyla şarj olacak!4. yıldız için çok özel zirve!Polis sınavındaki şaibe ortaya çıktı!Paralel yapı resmen dini kullandı!Telekulak'ta şeytan üçgeniMarquez'in veda mektubuDicle Üniversitesi'nde neler oluyor?Askeri birlikte patlama!Siyah Sancak 1400 yıl sonra açıldıKamer Genç yine gerginlik çıkardıCübbeli Ahmet Hoca televizyon kuruyor!Paralel yapıyı “Tasfiye” ne demek?Tüm Manşetler
Adana'daki o hakime sır ziyaret!
Kamer Genç Meclis'ten kovuldu!
İşte Cumhurbaşkanı'nın yetkileri!
İşte Yeni Türkiye'nin MİT'i!
Seçim sistemi değişiyor! Başkanlığa doğru
Akıllı telefonlar vücut ısısıyla şarj olacak!
4 eski bakan için süreç başlıyor!
Ukrayna'da "tansiyonun düşürülmesi" için anlaştılar
Milyonlarca memur bu haberi bekliyor!
4. yıldız için çok özel zirve!
Polis sınavındaki şaibe ortaya çıktı!
Paralel yapı resmen dini kullandı!
TOKİ'ye atama
Dünya’nın ikizi bulundu!
Eskişehir sokağa döküldü
Telekulak'ta şeytan üçgeni
Marquez'in veda mektubu
AB sürecinde yeni fasıllar açılmalı
Real Madrid evinde hata yapmadı!..
Dicle Üniversitesi'nde neler oluyor?
Ünlü yazar hayatını kaybetti!
Rize Çayeli Belediye Başkanına saldırı