Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TT Arena'da büyük protesto! Davutoğlu: HDP'nin özür borcu var Çözüm Süreci Gaziantep'te masaya yatırıldı! Prof. Dr. Erol GökaKimlik ve demokrasi
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 22 Kasım 2014 Cumartesi 20:10
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,613 kez okundu.

Tanrısı Rahmi Turan’ın aklını koru!22 Kasım 2014 16:52
AK Parti’nin Dersim konusunda özür dilediği, CHP’nin de özür dileme çabası içine girdiği bir dönemde Hürriyet gazetesinin bıraktığı boşluğa yerleşmeye çalışan Sözcü gazetesinde dikkat çeken bir yazı yayınlandı.
Selanik'te Osmanlı eserleri22 Kasım 2014 11:22
Osmanlı'dan kalma Alatini Köşkü bugün bölge valiliği olarak kullanılırken, Mimar Sinan'ın inşa ettiği Beyaz Kule turist akınına uğruyor.
Keanu Reeves aksiyona doymuyor22 Kasım 2014 11:07
Ünlü aktör, Tarsem Singh'in aksiyon filminde rol alacak.
44 milyon $'lık 'çiçek'22 Kasım 2014 11:06
ABD'de düzenlenen açık artırmada Georgia O'Keeffe'nin "Boru Çiçeği/Beyaz Çiçek No. 1" adlı eseri 44.4 milyon dolara satılarak, bir kadın sanatçıya ait en pahalı resim unvanını kazandı
Acun Ilıcalı'dan bir bomba daha21 Kasım 2014 23:18
TV8'de hafta sonları yayınlanan 'Aileler Yarışıyor' programı Gülben Ergen'in sunumuyla Cumartesi ve Pazar günü saat 18.30'da ekrana gelecek.
Taraf'ın oyunu deşifre oldu21 Kasım 2014 17:21
Gazeteci Ömer Adıyaman, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamalarla, Taraf'ın Star gazetesi ve yöneticilerine yönelik operasyonunu deşifre etti.
Samsun'da Güney Kore rüzgarı21 Kasım 2014 15:55
OMÜ'de, "Güney Kore Günü" etkinlikleri kapsamında konser düzenlendi. Yiyecek ve kıyafet tanıtımımın yapıldığı etkinlikte öğrenciler, Güney Koreli kadınların giydiği yöresel kıyafeti giymek için adeta birbiriyle yarıştı.
Anadolu'nun "kemik koleksiyonu" tarihe ışık tutuyor21 Kasım 2014 15:53
Dünyanın en zengin kemik koleksiyonlarından birine sahip Hacettepe Üniversitesi, yabancı bilim insanlarının uğrak yeri oldu
Hürriyet rezaleti kabul etti!21 Kasım 2014 14:54
Hürriyet, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'yla ilgili yaptığı hatayı kabul etti. Hürriyet'in emlak sitesinde dün yayınlanan bir satılık emlak ilanında Cumhurbaşkanlığı Sarayı satışa çıkarılmıştı.
Kayseri'de kafkas rüzgarı21 Kasım 2014 14:15
Kafkas Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Yaşar Aslankaya, 2014-2015 yılını ana dil yılı ilan ettiklerini belirtti.
Erdem Bayazıt’ın hayatı belgesel oluyor21 Kasım 2014 14:11
Mavera ekolünün önemli isimlerinden şair Erdem Bayazıt’ın hayatı belgesel oluyor. ‘Sebep Ey’ adını taşıyan belgesel, şairin 75. doğum yıl dönümü olan 18 Aralık’ta düzenlenecek bir etkinlikte gösterilecek.
Dumanlı’nın kimyası bozulmuş!21 Kasım 2014 14:11
Toplum bilimciler ve gazeteciler, TÜYAP Kitap Fuarı’nda Zaman Gazetesi’nin Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı ve çetesinin Yeni Akit muhabiri Mehmet Özmen’e gerçekleştirdiği saldırganlığa teşhisi koydu: Paralelcilerin kimyaları bozulmuş, travma yaşıyorlar.
Lionel Messi tarihe geçti!
Mülteci gemisine kurtarma operasyonu
Bahreyn'de seçim bitti sayım başladı
'Akıncılar'dan İsrail'e saldırı!
Selde mahsur kalanların yardımına AFAD yetişti
Ankara Emniyeti'nden narkotik operasyonu
Yanal, Prandelli'yi 3. kez mağlup etti
Galatasaraylı iki oyuncu tartıştı
Çalışan anneye bakım desteği
Elazığ'da deprem
Dilmen'den flaş Sneijder iddiası!
Lavrov: Rusya'ya karşı dünyaya baskı yapıyor
Dev maça damga vuran an!