Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Öcalan'dan barışa güvenoyu 'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme! Hüda-Par'dan tehlikeli çağrı! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2014 Perşembe 06:38
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,594 kez okundu.

Öcalan'dan barışa güvenoyu23 Ekim 2014 10:48
Financial Times: Öcalan, salı akşamı verdiği mesajda barış sürecinin 'yeni bir aşamaya girdiğini' belirtti ve sürece dair 'umudunun arttığını' söyledi.
Zaman neden tavır değiştirdi?23 Ekim 2014 10:09
17-25 Aralık komplosuyla birlikte keskin bir değişim içine giren Zaman gazetesi, iç güvenlik paketine karşı kara propaganda yaparken kendisiyle çelişkiye düştü.
Bu hafta 9 film vizyona girecek23 Ekim 2014 09:56
Türkiye sinemalarında bu hafta 5'i yerli 9 film vizyona girecek.
Davutoğlu'ndan kısa film yönetmenine ders gibi cevap23 Ekim 2014 08:05
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Hak-İş Konfederasyonu'nun 39'ncu kuruluş yıldönümü ve 3'ncü kısa film ödül törenine katıldı.
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!23 Ekim 2014 07:58
Kurtlar Vadisi Pusu'nun 235. bölüm fragmanı yayınlanmadı, dolayısıyla bu hafta yeni bölüm yayınlanmayacak.
'Aydın Doğan Hürriyet'i satıyor' iddiası23 Ekim 2014 07:23
Hürriyet Gazetesi'nin Doğuş Grubu'na satılacağı iddia edildi.
Picasso'nun fotoğrafçısı öldü22 Ekim 2014 17:35
Magnum fotoğraf ajansı üyesi olan Burri, Che Guevara dışında Pablo Picasso, Fidel Castro ve Alberto Giacometti gibi birçok ünlünün portre fotoğraflarını da çekmişti.
Refik Halit Karay anılıyor22 Ekim 2014 16:35
Memleket Hikâyeleri ve Gurbet Hikâyeleri'nin yazarı Refik Halid Karay, Basın İlan Kurumu ve ESKADER'in düzenlediği 'Matbuat Dünyasından Sanatkâr Çehreler' programı kapsamında anılıyor. Edebiyatçı yazar Ahmet Özdemir'in Karay'ı anlatacağı toplantı, Çemberlitaş'taki Basın Müzesi'nde 24 Ekim Cuma günü saat 15.00'te başlayacak.
5 bin yıllık oyun yeniden tasarlanıyor22 Ekim 2014 15:50
Siirt'te bir mezarda bulunan oyun taşları uzmanları harekete geçirdi.
Devlet Tiyatroları kadın sorunlarına el attı22 Ekim 2014 15:30
Devlet Tiyatroları, ilk kez perde açacağı, tek kişilik oyun "İyiyim"le Türkiye'deki kadın sorunlarını tiyatro sahnesine taşıyor.
Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu22 Ekim 2014 14:53
Türkiye'nin ilk 3D Animasyon filmi olma özelliği taşıyan "Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu"nun ikinci fragmanı izleyiciyi, 17. yüzyıldan günümüze uzanan heyecanlı ve eğlenceli bir yolculuğa çıkarıyor.
Acun Star Tv'yi çökertti22 Ekim 2014 14:01
Star TV'de 4 programın yayından kaldırıldığı öğrenildi.
Öcalan'dan barışa güvenoyu
Salih Mirzabeyoğlu için infaz emri
CHP'de istifa depremi!
Borsa, güne düşüşle başladı
5 kişilik müzakere heyeti
Gülen yeni parti iddialarını yalanladı!
Şaka değil gerçek: 200 TL'ye otomobil!
'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme!
Beşiktaş ve Trabzon'un maçları hangi kanalda?
Kartal Sırbistan'dan havalanacak!
Göstericiler görüşmelere katılmayabilir
Hüda-Par'dan tehlikeli çağrı!
iPhone 6'lara özel lens kiti
Ve ebola aşısı yolda
Fransa cezaevlerinden çarpıcı rapor
Usta gazeteci hayatını kaybetti
Diyarbakır'ı alarma geçiren olay
Üreticisinden sigara yasağı
28 Şubat mağdurları: 18 yılımız gitti hesap sorulmadı
Zaman neden tavır değiştirdi?
Google yeni Inbox'nı duyurdu
Partizan - Beşiktaş maçı hangi kanalda?
Boko Haram 60 kadını kaçırdı
Koridora 4 şart!
Vinç devrildi, Beşiktaş kilit!
Bu hafta 9 film vizyona girecek