Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Volkan taraftarı polise şikayet etti Fatih Erbakan aday olacak! Saadet Partisi değil... O gazeteci CHP'den siyasete atılıyor Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 24 Aralık 2014 Çarşamba 14:33
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,655 kez okundu.

İşte Gülencilerin son montajı31 Ocak 2015 18:28
Önceki gün Erdoğan'ın TRT Haber'de katıldığı canlı yayın programındaki KJ, sosyal medyadaki cemaatçiler tarafından montajlandı.
Yaşar Kemal'in durumu ağırlaşıyor31 Ocak 2015 17:47
İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekimliği, Yazar Yaşar Kemal'in durumunun ağırlaştığını bildirdi.
Şevket Eygi ile Bab-ı Ali Hatıraları31 Ocak 2015 17:28
Yayın dünyasının yarım asırlık üstadı Şevket Eygi Başakşehir Söyleşileri’nde vatandaşlarla buluştu.
Haksöz dergisinin Şubat 2015 sayısı çıktı31 Ocak 2015 17:05
Haksöz Dergisinin Şubat 2015 tarihli 287. Sayısı çıktı. Dergide bu ay Charlie Hebdo vakası ve ilgili tartışmalar üzerine yazılar ağırlıkta.
Değirmenci: Çözüm süreci oyunları bozdu31 Ocak 2015 16:54
Gazeteci- Yazar Aslan Değirmenci, “Anadolu direndi yeni vesayet arayışları boşa çıktı. Eğer Türkiye'de Çözüm Süreci başlamamış olsaydı bugün Suriye'ydik." dedi.
Barış Manço ölümünün 16. yılında anıldı31 Ocak 2015 15:40
Barış Manço, ölümünün 16. yılında mezarı başında anıldı.
Haluk Bilginer Hollywood yolcusu31 Ocak 2015 14:36
Türk sinema ve tiyatrosunun usta aktörü Haluk Bilginer, yine dünyaca ünlü bir filmde oynamaya hazırlanıyor.
Vuslat, Şubat sayısını çıkardı31 Ocak 2015 13:52
Şubat ayında, nice Müslümanlar hayatlarını Allah’ın dini uğruna feda ettiler. Vuslat Dergisi’de bu vesile ile 164 sayısını Şehadet konusuna ayırdı. Dergide "İslam davası, asla sahipsiz değildir!" mesajı verildi.
Lübnan'da "Mevlana ve Tasavvuf Gecesi"30 Ocak 2015 23:16
Başkent Beyrut'taki etkinlikte, "Mevlana Celaleddin Rumi ve Tasavvuf" konulu sunum, resim sergisi ve tasavvuf musikisi dinletisi ilgi gördü.
Cumhuriyet'te deprem!30 Ocak 2015 19:00
Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Utku Çakırözer, yönetim tarafından kovuldu.Karar, Cumhuriyet Gazetesi'nin sitesinden duyuruldu.
Erman Toroğlu kovuldu!30 Ocak 2015 18:29
TRT yönetimi aldığı ani bir kararla Erman Toroğlu ile Göktuğ Sevinçli'nin görevine son verdi.
Albayrak yeni bir gazete ile dönüyor!30 Ocak 2015 17:55
Bir süre önce Star Gazetesi'nden istifa eden Hakan Albayrak, 28 Şubat'ta çok farklı bir gazete ile geri dönüyor.
Volkan taraftarı polise şikayet etti
Merkel'den Yunanistan açıklaması
Bahreyn'de 72 kişi vatandaşlıktan çıkarıldı
Hamas'tan Mısır mahkemesine tepki
Suudilerde bir haftada iki darbe
Hamas heyetinden Hizbullah’a ziyaret
Cizre'deki hendekler yeniden kapatılıyor
Karabük'te gol erken geldi / CANLI
Genç kız karbonmonoksit zehirlenmesinden öldü
Şehir Hatları'nda bazı seferler tekrar başladı
Davutoğlu İzmir Valiliğini ziyaret etti
Bursa'da trafik kazası: 5 yaralı
Dezenformasyon kampanyası başlatıldı
Şota'ya istifa şoku!
'Erdoğan kabul etseydi, Deniz Baykal Cumhurbaşkanı’ydı'
Çalık'tan çözüm süreci açıklaması
Arızalanarak yanan minibüs hurdaya döndü
İstanbul Üniversitesi, F.Bahçe'yi devirdi!
Bolu'da trafik kazası: 10 yaralı
Mursi'nin duruşması 16 Mayıs'ta yapılacak
Irak Başbakanı İbadi Almanya'yı ziyaret edecek
Seyfi Doğanay, son yolculuğuna uğurlandı
Amman-Bağdat uçak seferleri yeniden başladı
Hatay Büyükşehir Belediyesi, 166 projenin tanıtımını yaptı
Mahkumların ihtiyaçları Taksim'de anlatıldı
Kayıp kadının cesedi çay kenarında bulundu
Maltepe'de 2 DHKP-C'li gözaltına alındı
Mattarella salı günü yemin edecek
İDO bazı seferleri iptal etti
Halkbank Galatasaray'ı devirdi: 3-0
İşte Gülencilerin son montajı
Şehit babası: Paralelciler beni dinleyip İsrail’e servis etti
Saadet Partisi seçimlere bağımsız olarak girecek iddiası
Yaşar Kemal'in durumu ağırlaşıyor
Ronaldo: Müslümanları suçlamak yanlış
Dev dalgalar bu hale getirdi
Bozdağ: MHP başörtülü bacımızı ağlatmıştı
iPhone'da yavaş şarj olmaya karşı kürdan çözümü
Fatih Erbakan aday olacak! Saadet Partisi değil...
Kılıçdaroğlu o partiyle ittifaka gidiyor!
Uludere'de askere gaz bombalı taşlı saldırı
O gazeteci CHP'den siyasete atılıyor
Penaltı krizi! Perbet ve Semih...
İngiliz polisinden medyaya 'terör' sınırlaması
Dışişleri'nden Sarkisyan'a kınama
Malatya'dan Charlie Hebdo tepkisi
CHP’li Nur Serter: Çipras çok yakışıklı
Şevket Eygi ile Bab-ı Ali Hatıraları
Herkes G.Saray diyordu! Yeni takımı belli oldu
İran Kral Abdullah'ın ölümünü kutladı
Filede Fenerbahçe'ye büyük sürpriz
Çavuşoğlu'ndan Cibuti ve Somali'ye müjde
3 araç birbirine girdi: 11 yaralı
Avcı: Şık durmadı müdahale ettik!
Türkiye'den Ermenistan'a cevap
Erdoğan: Celal Kara'nın Erdoğan'a hakaretine tanık oldum
Haksöz dergisinin Şubat 2015 sayısı çıktı
Değirmenci: Çözüm süreci oyunları bozdu
Sultanahmet’in ara sokakları Hilton’dan pahalı
Cuadrado Fiorentina taraftarlarına veda etti