Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kılıçdaroğlu'ndan istifa açıklaması! Erdoğan neden "IŞİD" yerine "DEAŞ" dedi? KCK'dan tehlikeli 1 Kasım çağrısı Hakan TunaYaseminler altında!
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 17:48
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,597 kez okundu.

Antik tapınak deyip geçmeyin, 648 yıllık cami31 Ekim 2014 15:25
Ayvacık ilçesi Tuzla köyünde bulunan 648 yıllık Murad Hüdavendigar Camisi, köy yakınındaki "Apollon Smintheus" kutsal alanından temin edilen taşların kullanılmasıyla iki dönemin izlerini barındırıyor.
Yönetmen Ceylan ABD'de fotoğraf sergisi açtı31 Ekim 2014 10:50
Ödüllü Türk yönetmen Nuri Bilge Ceylan, 2012 yılında hayatını kaybeden babası Mehmet Emin Ceylan'ı konu alan 'Babamın Dünyası' adlı fotoğraf sergisini New York'ta açtı.
Pakdil: Yaşasın Şeriat, Yaşasın İslam’ın Evrensel Kardeşliği31 Ekim 2014 10:20
Sakarya Büyükşehir Belediyesi tarafından her ay düzenlenen “Kültür Etkinlikleri” çerçevesinde gerçekleştirilen “Ustalara Saygı” programının bu ayki onur konuğu, edebiyata devrimci duruşuyla damga vuran Nuri Pakdil idi.
Kuzu filmine 4 ödül daha31 Ekim 2014 08:22
Altın Portakal Film Festivali'nde 6 dalda ödül kazanan 'Kuzu' filmine İspanya'da düzenlenen 'Seminci Uluslararası Film Festivali'nde 4 ödül birden verildi.
Arı Maya beyaz perdede31 Ekim 2014 08:20
Arı Maya'nın arkadaşı Wili ormanda buldukları boş bir şişenin içinde mahsur kalır. Maya arkadaşını kurtarmalıdır.
İngiliz soprano İstanbul'a geliyor31 Ekim 2014 08:14
'Good Music In Town' konserleri kapsamında, 9 Kasım'da dünyanın en ünlü sopranosu Sarah Brightman, Ülker Sports Arena'da müzikseverlerle bir araya gelecek
Moral FM: Paralel bağlantımız yok30 Ekim 2014 20:17
Türkiye'nin ilk özel radyolarından biri olan Moral FM yönetimi, radyo hakkındaki söylentilere, düzenlediği basın toplantısı ile cevap verdi.
İBB'nin tüm konserleri iptal!30 Ekim 2014 17:06
Karaman'ın Ermenek ilçesinde meydana gelen maden kazasından dolayı İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 3 Kasım tarihine kadar gerçekleştireceği konserler iptal edildi.
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor30 Ekim 2014 15:15
B. Ergin Borobey'in Yason Yayınları'ndan çıkacak olan mistik romanı "Metropol Rüyaları" Kasım'da okurlarıyla buluşacak.
7. Erciyes Film Festivali başladı30 Ekim 2014 13:40
Erciyes Üniversitesi (ERÜ) İletişim Fakültesince düzenlenen "7. Erciyes Film Festivali" başladı.
NFK ödülleri sahiplerini buluyor30 Ekim 2014 13:16
Düşünce ve edebiyat dünyasına damga vuran Necip Fazıl Kısakürek adına ilk kez bir edebiyat ödülü ihdas ediliyor. Star Gazetesi tarafından Necip Fazıl Kısakürek'in kültürel ve manevi mirasını yaşatmak amacıyla hayata geçirilecek olan ve bu yıl ilki düzenlenen Necip Fazıl Ödülleri sahipleriyle buluşuyor