Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de! Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi Dünya devinden şok Türkiye kararı! Ömer AltaşParalel devlet adamları
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 30 Eylül 2014 Salı 22:38
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,585 kez okundu.

AKM'de "Kültür Söyleşileri" başlıyor30 Eylül 2014 16:43
AKM’de haftalık "Kültür Söyleşileri"yle bilim insanları bir araya getirilecek.
İstanbul'un 100 şarkısı kitap oldu30 Eylül 2014 16:28
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür AŞ, dünyada adına en çok şarkı bestelenen şehir olan İstanbul'un en meşhur 100 şarkısını "İstanbul'un Yüzleri Serisi" arasında yayımladı.
100. yıl coşkusuyla perdeler açılıyor30 Eylül 2014 15:43
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları 100. yıl coşkusunu yaşadığı 2014-2015 sezonuna yeni oyunlarla başlıyor
Şehir Hatları vapurlarında klarnet dinletisi30 Eylül 2014 15:02
İstanbul'un vapurları, 3. Uluslararası Klarnet Festivali'nin programında klarnet dinletilerine ev sahipliği yapacak.
Özgürel: Esas mesele İsrail'in güvenliği30 Eylül 2014 14:20
Avni Özgürel, "Batılı ülkelerin esas gayesinin Müslüman halkları korumak ya da bölge ülkelerini refaha kavuşturmak değil, İsrail’in bölgedeki güvenliğini sağlamak." dedi.
Altın Portakal'da afiş fotoğrafı belli oldu!30 Eylül 2014 13:16
Festivalin afişinde, 100. yılında Türk Sineması'nın en iyi filmi seçilen "Susuz Yaz" filminden bir sahne yer alıyor
TV5’in Ufuk Hattı’na Oğuzhan Asiltürk darbesi30 Eylül 2014 13:14
TV5 yönetimi, Prof. Dr. Mete Gündoğan ve Prof. Dr. B. Gültekin Çetiner’in hazırlayıp sunduğu Ufuk Hattı programını 'Kamalak' eleştirisi nedeniyle yayından kaldırdı.
Sözcü'nün o manşetine suç duyurusu!30 Eylül 2014 12:51
Sözcü Gazetesi’nin 27 Ağustos 2014 tarihinde attığı “KOYUNLARIN SEÇTİĞİ ERDOĞAN PADİŞAH OLUYOR!” başlıklı manşet haberi mahkemelik oldu.
Abdulhey'in dizisine yeni bir oyuncu30 Eylül 2014 10:13
Kurtlar Vadisi'nin Abdulhey'inin dizisi Beyaz Karanfil’in oyuncu kadrosuna yeni bir isim daha katıldı.
Kelebeğin Rüyası’na üç ödül30 Eylül 2014 09:14
ABD'nin Boulder şehrinde bu yıl 15'incisi düzenlenen Moondance Uluslararası Film Festivalinde, Kelebeğin Rüyası filmine ödül yağdı.
24 TV’ye sansür gibi ceza!30 Eylül 2014 08:51
YSK, 24’e sansür gibi ceza verdi. 4 yayın durdurma cezasıyla birlikte son bir haftada verilen cezalar 12’ye çıktı.
İşte paralel örgütün skandal fişleme notları!30 Eylül 2014 08:47
A Haber'de %100 Siyaset programına konuk olan Fidel Okan, paralel örgütün fişlemede kullandığı kriterlerden bazılarını okudu. İşte o skandal notlar...
Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de!
Windows 9 bu akşam geliyor
İşte tezkerenin gerekçeleri!
Prandelli garanti verdi: Bundan emin olun
Bayern, CSKA'yı deplasmanda tek golle yıktı
Müslüman futbolcuya 'dua' cezası
Eski belediye başkanına silahlı saldırı
F.Bahçe'ye Konya maçı öncesi güzel haber
Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi
Fenerbahçe, Hatay'a karşı yine galip geldi
IŞİD'e bir ağır darbe daha!
AK Parti Diyarbakır İl Başkanlığına taşlı saldırı
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız
Belediye işçilerine yüzde 30 zam
Davutoğlu: Kriz fırsatçılarına göz açtırmayacağız!
Dünya devinden şok Türkiye kararı!
Twıtter'dan hakarete hapis cezası
F.Bahçe'nin Passolig anlaşması! İşte detaylar
UEFA'dan Hüseyin Göçek'e önemli görev
Ankara'da köpek dövüşü baskını
Gaziantep'te feci kaza: 3 ölü, 1 yaralı!
9. Cumhurbaşkanı Demirel, KKTC'de
Vatandaşa Kurban Bayramı müjdesi!
Bakanlar Kurulu sonrası flaş açıklama
Şırnak'ta 5 terörist teslim oldu!
Sow: Düş kırıklığına uğradım
Tekerlekli sema gösterisi ayakta alkışlandı
Dışişleri'nden o ülkeye seyahat uyarısı!
Firar eden hükümlü 45 dakika sonra yakalandı
Kamyonun çarptığı 2 öğrenci yaralandı
Eskişehirspor'da Rizespor hazırlıkları
Hanefi Avcı: Kasetler İstanbul Emniyetinden
Trabzonsporlu futbolcu emniyette ifade verdi!
Taraf ve Cumhuriyet'in haberi yine yalan çıktı!
Peygamberimizi rüyasında gördü eşsiz bir esere imza attı
AK Parti'den tezkere açıklaması!
F.Bahçe'ye büyük müjde!
Uludağ'da yılın ilk karı yağdı
Cadde ve sokakları köpük kapladı!
Ayı ile dostluğu izlenme rekorları kırıyor
Kesilen bacağını 290 bin TL'lik lamba yaptı!
İzinsiz gösteriye polis müdahalesi
AK Partili vekilden 'tezkere' açıklaması
Yola çıkacaklar dikkat!
Süper derbiye süper kadro
Anne adaylarına sonbahar uyarısı!
Komşu'da futbol terörü
Arda Turan Juventus'a meydan okudu!
Fenerbahçe'den E-Bilet açıklaması
Brezilya farklı kazanıp gruptan çıktı
Zidane sınıfta kaldı!
Rakiplerini çok fena eleştirdi!
MİT TIR'ları davası o mahkemede
Trabzonspor'da Yatabare sevinci
Yıkılan okullar onurılamıyor
Beşiktaş'ta Mustafa Pektemek sevinci
CHP olarak tavrımız çok net
C.Başkanı Erdoğan'a açılan o dava reddedildi
Irak'ta kafa karıştıran görüntü
Turistlere özel 'kimlik bileklik'
Bu biber büyük rağbet gördü
Eşini benzinle yakan kocaya 20 yıl hapis
Küçük kızın beyin ölümü gerçekleşti!
Levi's Türkiye'den şok karar!
"İsrailli yöneticilerin yargılanması" çağrısı