Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da! AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı! Hakemlere yüzde 90 zam! Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 2 Eylül 2014 Salı 16:56
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,580 kez okundu.

Kitap kokulu günler başlıyor02 Eylül 2014 13:49
Tarih ve kültür şehri Üsküdar, 3-14 Eylül 2014 tarihleri arasında gerçekleşecek 1. Üsküdar Sahaf Festivali’ne ev sahipliği yapıyor.
Paralel örgütün yeni operasyon sitesi!02 Eylül 2014 12:55
Paralelcilerin medyada birbirine benzemez gibi görünen ideolojik ve özellikle marjinal çevreleri “kullanma” operasyonları devam ediyor.
İstanbul'un 100 filmi bir kitapta toplandı02 Eylül 2014 11:50
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür AŞ, "İstanbul'un Yüzleri Serisi" kapsamında şehrin tarihinin izdüşümü olarak nitelendirilen İstanbul'un 100 filmini tek kitapta bir araya getirdi.
Osman Turhan'dan çok konuşulacak paralel karikatürü!02 Eylül 2014 10:50
Yeni Şafak Gazetesi çizeri Osman Turhan yine çok konuşulacak bir karikatüre imza attı.
Hülya Koçyiğit: Onur duydum Türkiye02 Eylül 2014 10:38
Hülya Koçyiğit'in "Susuz Yaz" filmi halk oylamasıyla birinci seçildi. Hülya Koçyiğit çok duygulandı.
Sözcü yazarından Cumhurbaşkanı ve Başbakan'a hakaret!02 Eylül 2014 10:38
Ulusalcıların kalesi olarak bilinen ve paralelcilerin kontrolünde olduğu iddia edilen Sözcü gazetesinin yazarı Necati Doğru, Cumhurbaşkanı ve Başbakan’ı için ağza alınmayacak ifadeler kullandı.
AA'nın Kürtçe yayını bir yaşında02 Eylül 2014 09:41
Anadolu Ajansı'nın (AA), 100. yıl vizyonu kapsamında 1 Eylül 2013'de yayına başlattığı Kürtçe Haberler Servisi, birinci yılını geride bıraktı
Acun'un kanalının logosu değişti02 Eylül 2014 09:11
tv8, yeni logosu ve yeni kimliği ile dün akşam 'O Ses Çocuklar' programı ile yayın dönemine merhaba dedi.
Burhan Kuzu: Bu sistem kokuşmuş İngiliz sistemi02 Eylül 2014 07:39
Sevilay Yükselir'e konuk olan Burhan Kuzu, başkanlık sistemini savundu, mevcut sistemin 'baş belası, kokuşmuş İngiliz sistemi' olduğunu söyledi.
Bir asır önceki gazete tekrar basıldı01 Eylül 2014 16:07
BİK Kayseri Şube Müdürlüğü, 1910'da yayın hayatına başlayan Kayseri'nin ilk gazetesinin tıpkı basımını gerçekleştirdi.
Yiği Bulut Kurtlar Vadisi iddiasını yalanladı!01 Eylül 2014 13:56
Paralel yapıya yakın ve işbirliği içerisindeki medya organları Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanı Yiğit Bulut'a iftiralarla saldırmaya devam ediyor.
Ülke tarihinin en pahalı film galası01 Eylül 2014 13:37
Kırgızistan'da, devlet tarafından karşılanan yaklaşık 1,5 milyon dolarlık bütçeyle çekilen ve Kırgız sinema tarihinin en pahalı filmi unvanına sahip olan "Kurmancan Datka" adlı filmin galası yapıldı.
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da!
TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan
1 milyon kişi yerinden oldu!
TSK'da kaç tane general var?
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!
Kadir İnanır: "Aslanlar gibiyim"
İngilizler'den şok iddia!
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız
Mevsimsel gripler öldürücüdür
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!
Tepki çeken haber: Hz. Muhammed'in mezarı taşınacak
Dolar yeniden yükselişe geçti
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Telefon dolandırıcılığında son nokta
İspanya'da işsizlik tekrar yükselişte!
İstanbul uzantılı internet adresleri geliyor
İsrail kabinesinde işgal çatlağı
C.Başkanı Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
İngiltere bölünecek mi?
Eti güneş batmadan tüketin!
Darbe üstüne darbe yedi!
Dikkat! Sıcak havalarda artıyor
Türk yazılımcılardan müthiş uygulama
Hakemlere yüzde 90 zam!
İsrailli Bakan Ariel: Bizi Arap ülkeleri cesaretlendiriyor!
Cep telefonu görüşmeleri şifrelenebilecek
Milliler'e Sırp hakem
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Galatasaray 8 transfer yaptı
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Beşiktaş'tan 52.3 milyon Euroluk imza
Zincirleme kaza: 9 yaralı
Demba Ba kadro dışı!
Danimarka-Türkiye maçının hakemi belli oldu
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi
Pandev'den Fenerbahçe mesajı!
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!
Kulüplerden "Passolig" açıklaması
NATO en zorlu zirveye hazırlanıyor
Salahaddin'de 3 bölge IŞİD'den arındırıldı
Komik mi Hakan Şükür?
127 yaşın sırrını açıkladı
İran petrolü yeniden dünyaya açılıyor
Gazeteci Erdoğan Erentöz vefat etti
Erdoğan'ın açıklamaları Rum Kesimi'ni rahatsız etti!
Urla'da 4 bin yıllık batık heyecanı
Başbakanlık'ta sürpriz zirve
'Altında 6 taksit uygun olur'
Muharrem İnce'den o isme açık davet!
Afyonkarahisar'ın Hırka Köyü karantinaya alındı
İzmir'deki yolsuzluk davasında beraat yok
Kadir Topbaş‘tan önemli su açıklaması
İşte ilk iPhone 6 videosu
Ağustosta en çok limonun fiyatı arttı
Mehmet Görmez Papa'yı eleştirdi
150 bin kişi çalışacak
WFP'den 4 milyon Suriyeliye yardım
İşler: Diyanet herhangi bir yer değil
Gelire göre taksit dönemi geliyor
Dünya Güreş Şampiyonası'na doğru
Şoförlü araç kiralamayı Almanya yasakladı!
Dünya Bankası bu ilimizi inceliyor
Savaşın çocukları "barış" için ant içti