Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Edip Akbayram'a büyük ayıp! Feribot faciasında flaş gelişme! Çözüm süreci barış ve huzur getirdi! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 20 Ekim 2013 Pazar 16:42
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,536 kez okundu.

"Yedi Güzel Adam"ın galası yapıldı19 Nisan 2014 09:33
Bugün ilk bölümü yayınlanacak "Yedi Güzel Adam" dizisinin galası gerçekleştirildi.
Türkiye bu listeye damgasını vurdu19 Nisan 2014 07:40
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın bu yıl UNESCO'ya başvurduğu 13 ayrı dosya kabul edildi. Listedeki varlık sayısı bakın kaça yükseldi.
O dizinin yayın saati yine değişiyor18 Nisan 2014 18:04
Kanal D'de ekrana gelen Çalıkuşu dizisi artık Cumartesi akşamları yayınlanacak.
Kutlu doğum etkinlikleri değerlidir18 Nisan 2014 17:15
Diyanet-Sen Diyarbakır Şubesi başkanı Ömer Evsen, haftasonu şehirde yapılacak iki Kutlu Doğum etkinliğinin de Hz. Peygamberi anma adına değerli olduğunu belirtti.
Dünya, Marquez'e ağlıyor18 Nisan 2014 15:26
İspanyol dilinin Cervantes'ten sonra en büyük yazarı kabul edilen Marquez, hayranlarını yasa boğdu.Obama'dan Clinton'a çok sayıda devlet adamı, Marquez'in ailesine başsağlığı diledi
“Cezayir’in Johnny Cash’i” İstanbul’da!18 Nisan 2014 14:31
Cezayir asıllı Fransız müzisyen Rachid Taha Avea Sıra Dışı Müzik Konserleri kapsamında 2 Mayıs’ta İstanbul’da hayranları ile buluşacak.
Paralel kardeşler yalanda birleştiler!18 Nisan 2014 12:55
Gülen grubunun maşası haline gelen paralel medya, yalan ve iftiraya hız kesmeden devam ediyor.
Darbeciyle Erdoğan'ı bir tuttu!18 Nisan 2014 12:20
"1982 senesinde biri çıkıp "Evren yargılanacaktır" dese kaç kişi inanırdı acaba?" diye soran Can Dündar'a göre Erdoğan er ya da geç yargılanacak!
CRR'de Selçuk Alagöz gecesi18 Nisan 2014 12:01
Türk Pop Müziği’nin duayenlerinden Selçuk Alagöz’ün 50. sanat yılında özel bir konser gerçekleştirilecek.
CRR’de evresel bir ses18 Nisan 2014 11:06
İBB Cemal Reşit Rey’de‘Yüksek Topuklar’ filminin unutulmaz sesi Luz Casal, 21 Nisan’da İBB Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda müzikseverlerle buluşuyor.
TUİK açıkladı! 42 bin 655 kitap yayımlandı18 Nisan 2014 10:47
Türkiye'de geçen yıl 42 bin 655 kitap yayımlandı.
Efsane oyuncak devi zor durumda!18 Nisan 2014 10:08
Oyuncak bebek denince akla ilk gelen isimlerden Barbie'nin satışları ilk çeyrekte yüzde 14 düştü. Barbie'nin üreticisi Mattel ise 11 milyon dolar zarar etti.
Havalar nasıl olacak?Dinler arası diyaloğun amacı nedir?Hükümeti suçla tahliye edelim'Başbakanı sevdiğim için ölümle tehdit edildim'Ersan Şen: Kılıçdaroğlu kasetten yargılanırTürkiye bu listeye damgasını vurduNurşen Mazıcı'dan sağ seçmene ağır hakaretlerHatay'da 3 uçakta bomba araması!ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!İki parti birleşme kararı aldı!SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!Dev ihalenin kazananı belli olduGörmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...HSYK’da paralelcilerin sicil kumpasıÜsküdar Musiki Cemiyeti’nde büyük rezalet!Tüm Manşetler
Edip Akbayram'a büyük ayıp!
Muslera anlaşmaya yanaşmıyor! İşte nedeni
Feribot faciasında flaş gelişme!
Temizlik için gitti bütün evi soydu!
"Yedi Güzel Adam"ın galası yapıldı
Suudi Arabistan'da "corona virüsü"
Kuzey Kore'den sert çıkış: 'Şamata'
Havalar nasıl olacak?
Bayern Münih'ten kırılması zor rekor!
Obama'dan İranlı elçiye karşı özel yasa
Bilic'ten futbolcularına kanat uyarısı!
13 kişi öldü, Türk dağcı kurtuldu
Dinler arası diyaloğun amacı nedir?
Çözüm süreci barış ve huzur getirdi!
Hükümeti suçla tahliye edelim
'Başbakanı sevdiğim için ölümle tehdit edildim'
Esed yine katliam yaptı!
Ankara'da bu operasyonla sarsıldı!
Ersan Şen: Kılıçdaroğlu kasetten yargılanır
Türkiye bu listeye damgasını vurdu
Nurşen Mazıcı'dan sağ seçmene ağır hakaretler
Beşiktaş farka boğdu
Abdulaziz Buteflika tekrar seçildi
TFF, Bursaspor'dan savunma istedi!
35 bin kişilik statta 285 taraftar
Karaman: Telafi etmek zorundayız
Rusya yanlıları işgale devam ediyor
"Falcon 9" roketi fırlatıldı
Bangui'da son 3 günde 20 kişi öldü
Yaralı 17 askerimizden güzel haber
Başçavuş şehit edildi!
Fırtına deplasmanda gol oldu yağdı!
Emniyet Müdürlüğünde deprem!
CHP PM toplantısı sona erdi
Mersin’de feci kaza
Hatay'da 3 uçakta bomba araması!
İngilizler yazdı: Terry Galatasaray'a
Beyaz Saray güvenliğini aşan kızıl tilki
Galatasaray'dan e-bilet açıklaması
Bu sezon balıkçıları üzdü!
40 ilde "lüks" operasyonu
Kapusuz'dan TÜSİAD'a sert sözler
Klopp'un sakızı satışta
Bal arılarının toplu ölümü ürkütüyor
21 Nisan Pazartesi gününe dikkat!
Dışişleri Bakanlığından kınama
Türkiye'ye girmeye çalışan kaçakçılara müdahale
ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!
Sinop'ta hortum
Timoşenko: Referanduma izin vermeyeceğiz
Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!
Kayseri'de 11'ler belli oldu
İBB'den o habere açıklama
"Bu kadar küçük bir adam olduğunu bilmiyordum"