Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AB değil biz istemiyoruz! Potada tarihi galibiyet Boğazda vapur kazası! Celal Kazdağlıİçerde Paralel dışarıda İsrail Kaybediyor
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 19 Aralık 2014 Cuma 00:18
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,626 kez okundu.

Diriliş Ertuğrul reytingleri alt üst etti!18 Aralık 2014 22:04
İlk bölümünden itibaren reyting listesine birinci ve ikinci sıralardan giren Diriliş Ertuğrul bu haftaki bölümüyle zirvedeki yerini pekiştirdi.
Size layık bir Genel Müdür olmaya çalışacağım18 Aralık 2014 19:30
Anadolu Ajansı (AA) Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Şenol Kazancı, "Size layık bir Genel Müdür olmaya çalışacağım" dedi.
"Hobbit"ten ilk gün rekoru18 Aralık 2014 16:49
Oscar ödüllü yönetmen Peter Jackson'ın İngiliz yazar John Ronald Reuel Tolkien'ın "The Hobbit" romanından uyarladığı üçlemenin son filmi "Hobbit: Beş Ordunun Savaşı"ni ilk gün 109 bin kişi izledi.
Sarıkamış şehitleri 100'üncü yılında anılacak18 Aralık 2014 14:43
Sarıkamış'ta 100 yıl önce yaşanan Sarıkamış Harekatı sırasında donarak şehit olan 90 bin şehit asker 2-4 Ocak 2015’te Sarıkamış’ta düzenlenecek etkinliklerle anılacak.
Aydın Doğan’dan “Ekrem’e sahip çıkın” talimatı!18 Aralık 2014 13:36
Paralel örgütün medya ve emniyet ayağına Tahşiyeciler grubuna 2010'da kurulan kumpas nedeniyle başlatılan operasyonun akıl almaz bir çarpıtmayla sanki basına yönelik bir susturma harekatıymış gibi gösterilmeye çalışılmasının altından Aydın Doğan da çıktı.
Yıldırım'dan Cumhurbaşkanı Erdoğan'a beddua ve hakaret18 Aralık 2014 12:20
Gülen grubunun önde gelen isimlerinden Asım Yıldırım, sosyal medya hesabı üzerinden Cumhurbaşkanı Erdoğan’a beddua ederek, hakaretlerde bulundu.
Cemaat sosyal bir tiranlıktır!18 Aralık 2014 11:51
Marmara Üniversitesi Marmara Genç Vizyon Kulübü tarafından “17 Aralık Dost Modern Darbe “ konulu panel yoğun katılımla Göztepe Kampüsü İbrahim Üzümcü Konferans Salonu'nda düzenlendi.
"Dünyanın en pahalı bitkisi" millileştirildi18 Aralık 2014 11:45
Kozmetik, ilaç, gıda gibi birçok alanda kullanılabilen safranın Türkiye'deki çeşidi, Eskişehir'deki GKTAEM çalışmaları sonucu dünyada bu alanda tescili sağlanan ilk alt tür oldu.
İstanbul’da mevsimlerden edebiyat18 Aralık 2014 11:44
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı Kültür Müdürlüğü’nün, bu sene altıncısını düzenlediği “Edebiyat Mevsimi” programında “Savaş ve Edebiyat” konusu işlenecek.
Bu hafta 7 film vizyona girecek18 Aralık 2014 11:29
Türkiye sinemalarında bu hafta aralarında 3 yerli yapımın da bulunduğu 7 film vizyona girecek.
Paralel suç ortaklığının ilanı!18 Aralık 2014 10:28
Bazı medya kalemşörleri, yıllardır gazetecilere komplo kuran ve Tahşiye kumpası operasyonun arkasındaki Paralel Yapı’nın algı oluşturma gayretine destek oldu.
Emrah'tan dudak uçuklatan anlaşma18 Aralık 2014 09:33