Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Süleyman Soylu'dan paralel yapıya sert sözler! Beşiktaş'ın yıldızı yuvadan uçuyor! Radikal'den algı operasyonu! Celal KazdağlıAmaç: İnsanların psikolojisini yönetmek
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 4 Eylül 2014 Perşembe 09:49
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,581 kez okundu.

Radikal'den algı operasyonu!15 Eylül 2014 18:47
Radikal gazetesi, okurun algısını yönlendirmek için bitmek bilmeyen "şeriat mı geliyor" haberlerine bir yenisini daha ekledi.
Aydın Doğan medyası yine görevde!15 Eylül 2014 18:35
Aydın Doğan Medyası, Çamlıca'da inşası devam eden camide kadınlara ayrı abdest yeri yapılmasını 28 Şubat'ın garabet içerikli üslübuyla manşete taşıdı.
500 milyon dolarlık oyun15 Eylül 2014 17:19
'Destiny' isimli oyun Hollywood filmlerini bütçesiyle ikiye katladı.
Star Medya'nın devrine izin15 Eylül 2014 17:12
Rekabet Kurulu, Star Medya grubuna ait şirketlerinin her birinin hisselerinin yüzde 50'sinin Fettah Tamince'ye devrine izin verdi.
'Fethullahçı görünümü kabul etmiyoruz'15 Eylül 2014 16:31
İstanbul Cumhuriyet okurları bir forum düzenleyerek sonuç bildirgesini gazete yönetimine gönderdi.
Feshane'de Balıkesir rüzgarı esti!15 Eylül 2014 15:29
İstanbul Balıkesirliler derneği’nin düzenlediği 'Balıkesir Günleri' 11-14 Eylül arasında Feshane'de ziyaretçilerini ağırladı.
Polat Alemdar IŞİD'e karşı!15 Eylül 2014 15:07
Kurtlar Vadisi’nin yeni sezon fragmanı yayınlandı. Fragmanda Polat Alemdar’ın IŞİD’e karşı mücadelesi ilk kez izleyiciye sunuldu.
TRT Genel Müdürü değişiyor15 Eylül 2014 12:07
İbrahim Şahin’in izninin bitiminde 7 yıldır sürdürdüğü TRT Genel Müdürlüğü’nden ayrılacağı öğrenildi.
"Kelebeğin Rüyası"na Arnavutluk'tan ödül15 Eylül 2014 11:56
Arnavutluk'un Dıraç kentide, bu yıl 7'ncisi düzenlenen Durres Film Festivali'nde gösterilen "Kelebeğin Rüyası" filmi "Balkanlar'ın En İyi Filmi" Ödülü'ne layık görüldü.
21. Uluslararası Altın Koza Film Festivali15 Eylül 2014 11:51
Türkiye'de gösterildiği dönemde ilgiyle izlenen gençlik dizisi The O.C'nin yıldızı Mischa Barton'un, 21. Uluslararası Altın Koza Film Festivali'ne katılmak üzere Adana'ya geleceği bildirildi.
Enver Aysever'e soğuk duş!13 Eylül 2014 22:13
CNN Türk'te Enver Aysever'in sunduğu Aykırı Sorular program artık harftaiçi yayınlanmayacak. Aykırı Sorular'ın cumartesi günleri yayınlanan eğlence bölümü ise yayına devam edecek.
Duayen gazeteci hayatını kaybetti!13 Eylül 2014 21:26
Mesleğe 62 sene önce başlayan Erol Erk vefat etti.
Türk Telekom abonelerinin dikkatine!
Süleyman Soylu'dan paralel yapıya sert sözler!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
D.Bakır Valisi Kıraç: Okul izinsiz olduğu için mühürlendi!
Erdoğan: BDDK gereken adımları atmalı!
Türkiye'ye mesnetsiz suçlama!
Uğur Boral Bilic'e sert çıktı!
Erdoğan'dan New York Times'ın IŞİD iddiasına tepki!
Çavuşoğlu: Sorunları doğuran sebepler ortadan kaldırılmalı
Lufthansa pilotları iş bırakma eyleminden vazgeçti
David Cameron: Bu aileyi ayırmayın
Beşiktaş'ın yıldızı yuvadan uçuyor!
Kartal fırsat tepti!
Ulvi Saran'dan eleştirilere cevap!
Fenerbahçe bir ilki başardı!
Davutoğlu ilk yurt dışı ziyaretine yarın çıkıyor
Almanya'dan IŞİD resti!
Jose Sosa rekor kırabilir!
Suriye'de 17 bin 136 çocuk yaşamını yitirdi
Microsoft'tan 2,5 milyar dolarlık dev alım
Akdeniz'de yeni kaçak faciası iddiası
İstanbul'un göbeğinde dehşet!
Antibiyotik yerine arı!
Sergen Yalçın'ın ücreti dudak uçuklattı!
Cavcav'dan suç duyurusu
Hamas'tan o iddiaya yalanlama
İhvan yöneticisi Katar'dan Türkiye'ye geldi
Caner Asena için kesenin ağzını açtı
Huawei, Samsung'a meydan okudu!
Arınç'tan Bakanlar Kurulu açıklaması
Prandelli'den Sneijder'e gönderme
Erdoğan'ın makam aracını Katar Emiri kullandı
Yasadışı dinleme iddiasına 961 yıl hapis istemi
Radikal'den algı operasyonu!
Aydın Doğan medyası yine görevde!
İhvan liderine ikinci müebbet
İngiltere'de "trilyonluk" korku!
Hurda deposunda korkutan yangın
Gazzelilerin son çaresi: Ölüme yolculuk
Feci kaza: 6 yaralı
Yollar resmen ayrıldı!
Kritik Ukrayna toplantısı
Gazze için imar çağrısı
Hacı Gedikli vefat etti!
Üniversite adayları dikkat!