Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı İSKİ'den '60 günlük su' iddiasına cevap BM’den İsrail'i köşeye sıkıştıran karar! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 3 Temmuz 2012 Salı 11:52
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,574 kez okundu.

İran çağdaş sanatı İstanbul'a geliyor23 Temmuz 2014 16:56
İranlı sanatçıların çağdaş sanat fuarlarında yıldızı parlamaya devam ederken, bu yıl ikincisi düzenlenecek ArtInternational'a aralarında Şirin Neşat'ın da bulunduğu İranlı sanatçılar konuk geliyor.
"Dünya Mazlumları Fotoğraf Sergisi"23 Temmuz 2014 14:41
MAZLUMDER, Müslümanların maruz kaldığı zulümlere dikkati çekmek için fotoğraf sergisi açtı
Kristal Elma heyecanı için geri sayım başladı23 Temmuz 2014 13:06
Reklam, medya, pazarlama ve iletişim dünyasının tüm paydaşlarının buluştuğu Kristal Elma Yaratıcılık Festivali, 17-18-19 Eylül'de Santralİstanbul'da yapılacak.
Cehennem Melekleri'nden dev kadro afişi23 Temmuz 2014 12:57
Aksiyon tutkunlarının heyecanla beklediği 'Cehennem Melekleri 3' filminden yeni bir afiş daha paylaşıldı.
Zaman, operasyonları çarpıtmak için çırpınıyor!23 Temmuz 2014 12:22
Zaman gazetesinin paralel örgüt iddialarına ilişkin yürütülen soruşturmayla birlikte gerçekleşen gözaltıları çarpıtma gayreti dikkat çekti.
Koru'dan gecikmeli kara gün nasihati!23 Temmuz 2014 11:32
Fehmi Koru, Gülen çevresinin siyasi düzeni bozma eylemlerini sürdürme çabalarının işi operasyon noktasına taşıdığını belirtip, meydan okumayı sürdürmelerine dikkat çekti.
BBC muhabirine canlı yayında saldırı23 Temmuz 2014 10:46
BBC Arapça muhabiri Firas al-Khatib, canlı yayında bir kişinin tepkisine uğradı.
Zamancılara zor sorular23 Temmuz 2014 10:41
Yazdığı kitaplarla paralel yapıyı deşifre eden eski Zaman Gazetesi çalışanı yazar Selim Çorkalı Twitter'da Zaman'cılara zor sorular yöneltti.
Taraf gazetesine haciz şoku23 Temmuz 2014 10:02
Taraf Gazetesi, Anadolu Ajansı (AA) aboneliği nedeniyle yaklaşık 60 bin TL borcunu iki yıldır ödemediği için icralık oldu.
Canlı yayında büyük tartışma!23 Temmuz 2014 09:25
İdris Bal ile Abdülkadir Selvi arasında çok sert bir tartışma yaşandı. İkili birbirine ağır sözler etti.
Cübbeli Ahmet'ten canlı yayında sürpriz23 Temmuz 2014 09:20
Cübbeli Ahmet Hoca kendisine hediye edilen sakal-ı şerifi gösterdi.
Ünlü spor yazarı hayatını kaybetti!23 Temmuz 2014 08:19
Türk spor basınına uzun yıllar hizmet vermiş önemli kalemlerinden Hayati Telgeren yaşamını yitirdi.
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı
İSKİ'den '60 günlük su' iddiasına cevap
IMF'den ABD'ye şok!
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması