Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail ile Filistin arasında yeni ateşkes iddiası Almanya bu Türk'ü konuşuyor Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 31 Aralık 2011 Cumartesi 15:53
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,575 kez okundu.

Şafak Sezer: Erdoğan'a sahip çıktım diye...27 Temmuz 2014 15:51
Oyuncu Şafak Sezer, Başbakan Erdoğan'a sahip çıktığı için 1,5 senedir işsiz olduğunu ve hiç bir iş yapamadığını söyledi.
Başörtülülerle dalga geçti cezası kesildi27 Temmuz 2014 13:38
Serra Yılmaz'ın Twitter hesabı, kendilerine Milliyetçi Hacker Grubu (Mubarhack) diyen hackerlar tarafından hacklendi.
Cumhuriyet yazarının Arap düşmanlığı27 Temmuz 2014 11:29
Nilgün Cerrahoğlu, Adalar'da faytona binememesinin sorumlusu olarak gördüğü Arap turistlere içindeki nefreti döktü.
Erdoğan'dan sonra hedef Putin!26 Temmuz 2014 22:05
Gezi olayları sırasında Erdoğan'ı sürekli eleştiren ve "diktatör" benzetmesinde bulunan dünyanın önde gelen yayın organları bu kez hedefine Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'i aldı
Paralel medyadan sinsi çarpıtma!26 Temmuz 2014 18:33
Paralellerin medya organları, 22 Temmuz operasyonuyla ilgili algı operasyonuna sonuna kadar devam ediyor.
Cemaat‘in ‘mağduriyet‘ destanı26 Temmuz 2014 16:18
Akşam gazetesi yazarı Kurtuluş Tayiz, paralel örgütün yaptığı şovları "haram lokma yemedik" başlığıyla gündemleştirdiğini ve can havliyle mağduriyet hikayelerine sarıldığını belirtti.
Zaman yalanda Goebbels'i geçti!26 Temmuz 2014 15:16
Paralel polislerle ilgili kamuoyu oluşturmak ve olayı ajite etmek için her türlü yalana sığınan Zaman gazetesi bu yalanlara bir yenisini daha ekledi.
Türk sinemasında "korku" yükseldi26 Temmuz 2014 14:34
Yönetmen Yavuz Yalınkılıç'ın 1970'de "Ölüler Konuşmaz Ki" adlı filmiyle başlayan ve birçok fantastik filmi beraberinde getiren Türk sinemasındaki korku filmleri, son yıllarda yükselişi ile dikkati çekiyor.
Gülenciler ilk kez sokakta!26 Temmuz 2014 14:29
Taraf gazetesinin bugünkü manşetinde Gülen grubunun ilginç bir özelliğine dikkat çekildi.
Savaş muhabirliği 4. dönem eğitimi eylülde başlıyor26 Temmuz 2014 13:59
AA ile Polis Akademisi Başkanlığının ortaklaşa düzenlediği "Savaş Muhabirliği Sertifika Programı"nın 4. dönemi, 8-19 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilecek
Siyonist medya sözlüğü25 Temmuz 2014 13:00
İsrail ne zaman saldırsa Türk medyasının bir kısmı, İsrail’in cinayetlerini meşrulaştırıcı ve tepkileri sindirmeye yönelik bir haber ve yorum diliyle karşımıza çıkar. Kullanılan kelimeler ve haber dilinin kodlarını çözmeye katkı için bir siyonist dil sözlüğü hazırladık. Bu sözlük ve örnek haberler 2010'da sitemizde yayınlandı, bugün de aynısı geçerli. Yeniden ilginize sunuyoruz
Zaman yazarları iyice çirkinleşti!25 Temmuz 2014 12:49
Paralel örgüt medyasında her gün tehdit, küfür, hakaretten sonra şimdi de “tekfir” başladı. Zaman gazetesi yazarı Ali Ünal, Ak Partililer için “münafık” dedi, Mümtazer Türköne “eşkiya” diyerek Başbakan Erdoğan’a hakaret etti.
Yılıdz futbolcunun babası kaçırıldı
İsrail ile Filistin arasında yeni ateşkes iddiası
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Rençber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir