Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fırtına çıktı, seferler iptal edildi! Gül çifti artık burada yaşayacak! Paralel TibNOT’çulara operasyon Prof. Dr. Erol Göka28 Ağustos 2014
Çocuklardan ilginç icatlar
Çocuklardan ilginç icatlar
18 Kasım 2005 Cuma 16:25
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2014 Perşembe 21:48
Galatasaray İlköğretim Okulu'nda 7-14 yaş arasındaki öğrencilere yöneltilen ''icat etmek istediğiniz şey nedir'' sorusuna verilen ilginç yanıtlar, 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' adlı kitapta toplandı

Geçtiğimiz yıl çıkan 'Bu Sözler Size Çocuk Gözüyle' isimli yayın dizisi, bu yıl da 'Çocuk Gözüyle Çocukça Buluşlar' kitabıyla sürdürüldü.

Çalışmayla, öğrencileri ders dışı etkinliklerle de yönlendirmek, geleceğin düşünen, düşündüklerini de dile getirmekten ve uygulamaktan çekinmeyen, sorgulayan bireyler yaratılması hedefleniyor.

Galatasaray İlköğretim Okulu Müdiresi Gülnur Görgün, "hepsi birbirinden ilginç, eğlenceli ve yaratıcı öneriler sundu. Çocukça buluşlarda, hayallerinin, çocuksu buluşlarının hala tükenmediğini fark edip eğlenceli düşlere yolculuk yapacağız" dedi.

İşte istekler

İstanbul'un en çok tartışılan sorunları olan trafik, deprem, kapkaç ve çeşitli suçlara ilişkin ilginç düşüncelere sahip öğrencilerin çocukça icat önerilerinden bazıları şöyle:

Depremi önceden öğrenen bir alet, depremlerin yok olması için bir icat, tsunamiyi önleyen bir buluş.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane, kapkaççılar çalınca elektroşok yayan bir çanta, eve giren hırsıza uyku tozu serpen bir makine, hırsızı döven bir robot, suçluları gösteren bir harita.
Uçan araba. Böylece arabalar birbirinin altından geçerek hem trafik sıkışıklığını önlenir, hem de çatılara park edilerek park sorunu ortadan kaldırılır.
Mutluluk iksiri, tüm ırk ve dinlerin birlikte yaşadığı bir yeraltı şehri.
Bitmeyen kontör, hayalleri gerçekleştiren bir makine, rüzgar ve güneş ışığı ile çalışan makineler.
İnsanı ölümsüz yapan makine, egzozundan gaz çıkarmayan araba, kolonlama makinesi, kendi kendini imha eden çöpler, yürüyen televizyon, ölümsüzlük ve aşk iksiri ile limiti tükenmeyen kredi kartı.
Zararsız çikolata, vitaminli sigara.

Vitaminli rakı

Rakıyla tadı aynı olan ama vitaminli bir içecek.
Çikolatalı bir ilaç, ucu çikolata olan kalem, körlerin görmesini sağlayan bir gözlük, zayıflama iksiri, hayvanların konuşmasını sağlayan bir makine, konuşan bir çiçek ve ağaç.
Banyo yaparken ıslanmadan temizlenebilmemizi sağlayan özel bir kıyafet.
Yemeği lezzetlendiren sıvı, ayakkabı bağlayan bir makine.
Konsantrasyon yayan makine.
Dersleri yapan bir robot, ödev vermeyen bir öğretmen robotu, ders kitaplarındaki bütün bilgileri beyne aktaracak bir makine, içindekileri kendi okuyan bir kitap, okulları tatil eden bir vali modeli.
Öğretmenin ödev vermesini engelleyen bir tebeşir. Sınavda kopya çekmemizi sağlayan bir alet, görünmeyen bir kağıt, kendiliğinden hazırlanan çanta. İki gün okul, 5 gün tatil olsun.

Siyasetçi imha mekanizması

Su, güneş ve rüzgar enerjisiyle çalışan hem karada, hem denizde giden araba.
İstediğin kişiyi sana aşık edebilen bir robot.
Maçta istenilen tezahüratı bağıracak amigo robot.
Siyasete soyunan herkesin vücuduna bir mekanizma. Mekanizma, siyasetçiler saçmaladığında çalışır ve onu imha eder.
Suçluları anında hapse sokan bir hapishane.
Yangınları söndürüren, ütü yapan, yatak toplayan ve satranç oynayabilen bir robot.
İstenilen yemeği yapan cep telefonu.

Ağaçları koruyan minik makine

Saniyede dondurma yapan bir makine.
Taşınabilir bir tatil köyü.
Kaşıma makinesi. Bence kaşınmak çok güzel. Her çocuğun istediği bir şey. Annelerimizin eli yorulduğunda ve yalnızken
kaşınmak için ideal...
Ağaçlara yerleştirilecek minik bir robot. Bu robot, ağaçları kesmeye kalkanları önleyerek, "dur bakalım ahbap" diyor. Eğer kesmeye devam ederse belinden tutup uzaklara götürüyor.
Uçan bir kedi.
Çiğköfte ve mantı yapacak evhanımı robotu.
Karneye beş getiren bir robot.

CNNTÜRK

Bu haber 15,579 kez okundu.

Karaalioğlu: Daha önce bir Cumhurbaşkanı'na nasip olmamıştı29 Ağustos 2014 00:26
Mustafa Karaalioğlu, Erdoğan'ın zirvede çıkışını sürdürürken Çankaya Köşk'üne çıkmasını 'daha önce bir Cumhurbaşkanı'na nasip olmayan özellik' şeklinde yorumladı.
Sedat Ergin: Köşk'te şarabımı içtim28 Ağustos 2014 23:07
Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, CNN Türk'te Cumhurbaşkanlığı resepsiyon izlenimlerini anlattı.
Dan Brown'un "Cehennem"i sinemaya uyarlanacak28 Ağustos 2014 16:53
ABD'li yazar Dan Brown'ın son kitabı "Cehennem" de sinemaya uyarlanacak.
Hürriyet Erdoğan'ın Köşk'e çıkışını küçük gördü28 Ağustos 2014 15:09
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Köşk'e çıkış için ilk olarak Meclis'te yemin etmesi Hürriyet gazetesinin gündemi dışında kaldı.
STV Erdoğan'ı görmedi!28 Ağustos 2014 14:54
Recep Tayyip Erdoğan'ın TBMM'de yemin ettiği dakikalarda, Paralel yayın organı STV'de çiftçilerin sorunları ekrana taşındı.
Dünyaca ünlü müzik efsaneleri Türkiye’de buluşuyor28 Ağustos 2014 10:47
Dünyaca ünlü sanatçılar, İstanbullu sanatseverlerle bir araya gelecek.
İşte CNN'nin AK Parti ve Erdoğan düşmanlığı28 Ağustos 2014 08:49
Uluslararası CNN Haber Kanalı, Türkiye'deki gelişmeleri "Trouble in Turkey" başlığıyla aktardı.
Hürriyet'in Fatiha sureli fors korkusu27 Ağustos 2014 21:44
Hürriyet Gazetesi, Recep Tayyip Erdoğan'a hediye edilen Fatiha suresi işlemeli Cumhurbaşkanlığı forsundan korktu.
İşte Enis Berberoğlu'nun yeni mesleği27 Ağustos 2014 19:46
Hürriyet gazetesinin eski Genel Yayın Müdürü Enis Berberoğlu Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde ders verecek.
Hasan Yanlızoğlu Kızılelma’ya katıldı!27 Ağustos 2014 19:40
Yeni sezonda da iddiasını sürdürmek isteyen Kızılelma, diziye yeni oyuncu takviyeleri yapmaya devam ediyor.
Polat Alemdar yalnız kaldı27 Ağustos 2014 18:26
Türkiye'nin en çok izlenen dizisi Kurtlar Vadisi Pusu'dan Memati'den sonra Abdülhey'de gidince Polat Alemdar tek başına kaldı.
Ve Hüseyin Gülerce istifa etti!27 Ağustos 2014 11:12
17 Aralık sürecinde cemaatle yaşadığı gerilim sonrası 25 yıldır yazdığı Zaman'daki yazılarına ara veren Hüseyin Gülerce istifa etti.
Fırtına çıktı, seferler iptal edildi!
Gülenci patronun AVM'si can çekişiyor!
Ege'de 5,5 şiddetinde deprem
Gül çifti artık burada yaşayacak!
STK'lardan CHP'li Altay'a kınama
Yarın bu yollara dikkat!
Erdoğan'ın Cumhurbaşkanlığı dünya basınında
Paralel TibNOT’çulara operasyon
Davutoğlu'ndan 'elektrik' talimatı
Doğumhanede AIDS paniği!
Erdoğan’ın karnesi: 11 yılda hayal projelere imza attı
Karaalioğlu: Daha önce bir Cumhurbaşkanı'na nasip olmamıştı
Esed yine kan kustu: 75 ölü!
Karabük tarih yazma fırsatını penaltılarda kaçırdı!
Yeni kabine bugün Köşk'e sunulacak!
Hamas'tan müzakere açıklaması
Obama'dan şoke eden IŞİD açıklaması
ABD bankalarına siber saldırıya FBI el koydu!
Erdoğan, vatandaşlarla sohbet etti
ABD ordusu, IŞİD'i vurmaya devam ediyor
Cardozo neden yedek kaldı? Açıkladı!
Sedat Ergin: Köşk'te şarabımı içtim
Almanya'da Balkan zirvesi
TFF'den Trabzonspor'a tebrik!