Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

8 madde daha kabul edildi Arena'da 2 penaltı, 4 gol sesi Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Ömer AltaşO Amca!
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 20 Aralık 2014 Cumartesi 20:37
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,856 kez okundu.

CHP'den STV iddiası: Mal varlıklarına el konabilir20 Aralık 2014 19:49
CHP Grup Başkanvekili Levent Gök, Samanyolu Yayın Grubu Başkanı Hidayet Karaca'nın mal varlıklarına el konulabileceğini açıkladı.
Azerbaycan'dan AA'ya ödül20 Aralık 2014 18:19
AA çalışanı Resul Rehimov, Azerbaycan'da "Yılın Basın Fotoğrafçısı" ödülünü aldı
'Diriliş' setine sürpriz ziyaret20 Aralık 2014 16:28
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, yayınlandığı ilk 2 bölümde de reytinglerde zirveye oturan Diriliş Ertuğrul'un setini ziyaret etti.
Yılmaz Güney'in mezarı taşınıyor mu?20 Aralık 2014 14:23
Sinema sanatçısı ve yönetmen Yılmaz Güney'in mezarının Türkiye'ye getirilmesi için sivil toplum kuruluşları taleplerine destek bekliyor.
Doğan Medya küçülüyor, Kanal D'de toplu istifa20 Aralık 2014 12:04
Kanal D'de küçülme politikaları nedeniyle başlatılan işten çıkartmalara istifalar da eklendi.
Hobbit rekor kırdı!20 Aralık 2014 11:20
Hobbit serisinin final filmi "Beş Ordunun Savaşı" dünyada iki günde 146 milyon 652 bin dolarlık hasılatla rekor kırdı. Türkiye'de de filmi ilk gün 109 bin kişi izledi.
Türk ve İslam Eserleri Müzesi açıldı20 Aralık 2014 11:08
Sultanahmet Meydanı'nda bulunan ve restorasyonu tamamlanan Türk ve İslam Eserleri Müzesi açıldı.
Kış Uykusu Oscar'dan elendi20 Aralık 2014 10:54
Yönetmen Nuri Bilge Ceylan'ın "Kış Uykusu" filmi 87'nci Oscar Ödülleri'nden elendi.
Hobbit rekorla başladı19 Aralık 2014 23:38
Hobbit serisinin yeni filmi gösterime girmesinden 24 saat geçmeden bir rekor kırdı. 'Hobbit: Beş Ordunun Savaşı', Türkiye'de ilk günde hafta içi en çok izlenen yabancı filmi oldu.
Kış Uykusu" Oscar'dan elendi19 Aralık 2014 21:48
Nuri Bilge Ceylan'ın "Kış Uykusu" filmi Oscar'dan elendi
Saraybosna'da Mevlana anısına sergi19 Aralık 2014 21:23
Bosna Hersek'in başkenti Saraybosna'daki Preporod Galerisi'nde, Mevlana Celaleddin Rumi Anısı Sergi açıldı
Dörtyol’da Turunçgil Festivali başladı19 Aralık 2014 19:57
Hatay'ın Dörtyol ilçesinde 3.'sü düzenlenen Dörtyol İlk Kurşun Kültür Sanat ve Turunçgil Festivali başladı.
G.Saray taraftarı, Aydınus'u 'küfür'le vurdu!
Davutoğlu, Trabzon caddelerini gezdi
Gerim adım atmadı! Kim Jong çok kızacak
İstanbul'da 18 bin taksiye birden geliyor
MHP'li Topçu'dan AK Parti'ye ağır eleştiri
Kudüs'te gerginlik: İsrail polisi yaralandı
Filistin Başmüzakerecisi Ureykat, Mısır'da
Türkiye Azerbaycan'a 8-2 yenildi
Schalke 04, Huntelaar’ın sözleşmesini yeniledi
Beşiktaş, Akhisar maçı hazırlıklarını tamamladı
Hamas ile İran arasında yeni dönem
Bu akşam kar geliyor! İşte yağacak iller
CHP'den STV iddiası: Mal varlıklarına el konabilir
Kadirov: Putin'in askerleriyiz, o ne derse onu yaparız
G.Saraylı futbolcu hastaneye kaldırıldı
19’luk Selke, Dortmund’u yıktı
Mursi: Mansur yargılanmalı!
Hollanda Dışişleri Bakanı Koenders, Türkiye'de
Erdoğan, TBF ve FIBA Avrupa Başkanı Demirel'i kabul etti
Fransa en sıcak yılı yaşadı
Galatasaray judoda Avrupa şampiyonu
Poroşenko açıkladı: Bir günü 100 milyon Grivna'ya mal oluyor
Arena'da 2 penaltı, 4 gol sesi
Almanya'da çifte vatandaşlık dönemi başladı
Arkadaşını öldüren lise öğrencisi tutuklandı
Alex'in jestine Hagi'den yanıt
Ak Partili İpek: Hakimleri rahat bırakalım
Putin: Rusya'yı kimsenin korkutmayı başaramayacağı gayet açık
6 katlı bina bir anda çöktü: 1 işçi öldü
Trabzonspor deplasmanda şans tanımadı
Livni: Kerry'den tasarının veto edilmesini istedim
ABD, Guantanamo’daki 4 mahkumu Afganistan’a iade etti
Tunceli'de izinsiz gösteriye polis müdahelesi
Nefes kesen maçta son gülen Beşiktaş!
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
Putin, oligarktan ekonomiyi kurtarmalarını istedi
Azerbaycan'dan AA'ya ödül
Lider Kayseri'ye Antalya darbesi
Yakup Köse'ye Metris'in önünden destek
Sümeyye Erdoğan kendi hayat hikayesini anlattı
Tekirdağ'da 46 koyun çalındı
Sivas'ta deprem! 14 yıl sonra ilk kez...
Sakarya'da yüksekten düşen inşaat işçisi yaralandı
Çin firmasından Van'a güneş enerjisi yatırımı
Destici: Türkiye zor bir süreçten geçiyor
Cengiz Göllü vefat etti!
Müezzinoğlu: Doktorun sezaryen zorunluluğu yok
Irak'ta toplu mezar bulundu
Almanya'da kuş gribi vakası
Tezcan: Bunun adı sivil darbedir
AK Partililerin hatasını eski bakan fark etti
Gaziantep sahasında bambaşka: 3-1
Carlos'tan hakemlere ilginç tepki!
Papaz 'Noel Ağacı' için dua etti CHP'li Başkan 'amin' dedi
Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile...
Şanlıurfa cepten yiyor: 1-1
8 ay önce yaraladığı annesini bugün öldürdü
Erdoğan'ın dedesinin mezarına ziyaret
Fuat Avni Fethullah Gülen mi?