Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fikret Orman transferi duyurdu! DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 30 Ağustos 2014 Cumartesi 12:29
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,833 kez okundu.

Çölaşan'dan Bahçeli'ye küstah sözler!30 Ağustos 2014 12:15
Bahçeli'nin Erdoğan'ın yemin törenine katılması Sözcü yazarı Çölaşan'ı küplere bindirdi.
Gazileri duygulandıran konser30 Ağustos 2014 12:04
Piyanist Tuluyhan Uğurlu onur konuğu olan gazi ve şehit yakınlarına Ankara’da unutulmaz bir gece yaşattı
Reyting ölçümleme sistemi değişti30 Ağustos 2014 09:47
TİAK, TV 8, TRT Haber ve TRT Spor ile ilgili önemli bir karar aldı. Bakın yeni değişiklikte neler var.
Reyting ölçümleme sistemi değişti30 Ağustos 2014 09:31
TİAK, TV 8, TRT Haber ve TRT Spor ile ilgili önemli bir karar aldı. Bakın yeni değişiklikte neler var.
Gazeteciler Silivri Belediyesi'ne siyah çelenk bıraktı29 Ağustos 2014 21:48
İYGAD, "yerel medya kriteri" yayınlayan Silivri Belediye Başkanı Işıklar'ı protesto ederek, belediye binası önüne siyah çelenk bıraktı.
Penguen'den Davutoğlu'nu aşağılayan karikatür!29 Ağustos 2014 17:06
Mizah dergisi Penguen, 62. Hükümetin Başbakanı Ahmet Davutoğlu'nu çizdiği karikatürle aşağıladı..
Aslı Aydıntaşbaş'tan CHP'ye tepki29 Ağustos 2014 08:48
Gazeteci Aslı Aydıntaşbaş, CHP'li Engin Altay'ın Meclis'te iç tüzüğü fırlatmasını eleştirdi.
Gülencilerin kanalında tepki çeken konuk!29 Ağustos 2014 08:26
İstanbul'da boşanmak isteyen karısı Hasret K.'yi tornavidayla 43 yerinden yaralayan Yakup Kara'nın Songül Karlı'nın programında canlı yayına çıkarılması tepki topladı.
Karaalioğlu: Daha önce bir Cumhurbaşkanı'na nasip olmamıştı29 Ağustos 2014 00:26
Mustafa Karaalioğlu, Erdoğan'ın zirvede çıkışını sürdürürken Çankaya Köşk'üne çıkmasını 'daha önce bir Cumhurbaşkanı'na nasip olmayan özellik' şeklinde yorumladı.
Sedat Ergin: Köşk'te şarabımı içtim28 Ağustos 2014 23:07
Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, CNN Türk'te Cumhurbaşkanlığı resepsiyon izlenimlerini anlattı.
Dan Brown'un "Cehennem"i sinemaya uyarlanacak28 Ağustos 2014 16:53
ABD'li yazar Dan Brown'ın son kitabı "Cehennem" de sinemaya uyarlanacak.
Hürriyet Erdoğan'ın Köşk'e çıkışını küçük gördü28 Ağustos 2014 15:09
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Köşk'e çıkış için ilk olarak Meclis'te yemin etmesi Hürriyet gazetesinin gündemi dışında kaldı.
Mısır'dan davet bekliyoruz
'Bu sahada maç oynatılmaz'
Fikret Orman transferi duyurdu!
Kılıçdaroğlu İstanbul'da kutlamalara katıldı
Gazze'de tarım sektöründe maddi zarar büyük
34 IŞİD militanı öldürüldü
DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti
Çankaya resepsiyonunun şanslı muhtarları
İstanbul derbisinde galip çıkmadı
Erdoğan Yemen Türkü'sünü söyledi
Şenol Güneş isyan etti!
Kartal yüksekten uçtu
İlklerin resepsiyonu
Fenerbahçe: Volkan Demirel'e linç kampanyası uygulanıyor
Org. Özel'den çözüm süreci ve beddeli açıklaması
Tunus'ta 38 ceset kıyıya vurdu
Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül
Havalimanı'nda sistem çöktü!
Esed'den varil bombalı saldırı: 11 ölü
Bursaspor 0 - 2 Galatasaray
Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı
Trabzon'dan bir bomba transfer daha
'MİT de Almanları dinlemeli'
Dikkat! Bu illerde elektrik kesintisi bekleniyor
Irak'ta IŞİD'in son kalesine harekat
Kılıçdaroğlu park açtı
Baroni: İtalya neden olmasın?
Türkiye ile ilişkilerimiz daha da iyi olacak
Brüksel'de kritik AB toplantısı
"Küçük enişte" son yolculuğuna uğurlandı
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapis istendi
Yıkılan Gazze'nin onarılması 20 yıl sürecek
Suriye'den Lübnan'a hava saldırısı
Milli takımımızdan muhteşem geri dönüş
Ertuğrul Özkök'ten yeni kabineye övgüler
Volkan Demirel'e bir şok daha!
Emre Belözoğlu: Herkes bilsin ki...
Erdoğan'a İstanbul'da sürpriz karşılama
iPhone 6 üç renk seçeneğiyle satışa sunulacak
MSN Messenger devri tamamen bitiyor
Hüsnü Şenlendirici kavga etti
'Dünyanın en iyi 10 numaralarından biriyim'
Kurtulmuş da görevini o isme devretti
Milyon dolarlık skandal!
Davutoğlu, Yargıtay Başkanı'nı kabul etti
Demba Ba'nın futbol hayatı tehlikede!
İnternetten ucuz tatil alırken dikkat
Rusya'dan askeri operasyon yalanlaması
Arsenal, Galatasaray'ın yıldızı için geliyor!
Van Gaal'e bir şok daha!
Azerbaycan'dan ABD'ye sert çıkış
Ünlü sanatçımızı kaybettik
CHP'li belediyeden şaşırtan mesaj
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak
Tarkan'ın günlük kazancı dudak uçuklattı
Zor da olsa Hırvatistan!
Maymunlardan dondurma keyfi
Ronaldo: Tek dostum Ferguson
Başkandan 'hayalet' açıklaması
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı
Askerlikte köklü değişiklik!
Alex'ten büyük vefa! Yine unutmadı
Civcivlerde büyük tehlike
İDO, akşam seferlerini de iptal etti
Balıkçılar bu akşam 'vira bismillah' diyecek