Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başörtüsü serbestliği Can Dündar'ı rahatsız etti Ankara'da polis alarma geçti! Onur Kıvrak'dan zehir zemberek sözler Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 22 Eylül 2014 Pazartesi 17:18
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,835 kez okundu.

Altın portakal adayları açıklandı22 Eylül 2014 18:56
51. Uluslararası Antalya Altın Portakal Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması'nın adayları açıklandı. Bu yıl ulusal uzun metraj dalında 12 film yarışacak.
Saraybosna'nın en eski camisini TİKA yeniliyor22 Eylül 2014 15:40
Saraybosna'daki "en eski cami" olarak bilinen Fatih Sultan Mehmed Camisi'nde, TİKA tarafından kapsamlı restorasyon çalışması başlatıldı.
Hürriyet yazarı hayatını kaybetti22 Eylül 2014 15:03
Hürriyet gazetesi spor yazarı İlhan Söyler hayata veda etti.
Küçükcan: Esed'i yenmeden IŞİD'i yenemezsiniz22 Eylül 2014 14:25
Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Talip Küçükcan Ortadoğu’daki istikrarsızlık ortamına dair açıklamalarda bulundu.
‘Aşk-ı Nebî’ Sergisi New York’ta bugün açılıyor22 Eylül 2014 13:24
Nisan ayında Ayasofya ve Topkapı Sarayı’nda gerçekleştirilen ‘Aşk-ı Nebî’ Sergisi İstanbul’un ardından New York’a taşınıyor.
İzleyiciler dizileri önemsiyor ama...22 Eylül 2014 11:27
RTÜK Başkanı Davut Dursun, televizyon kanallarının yeni yayın dönemini değerlendirdi.
Boğaz ok yağmuruna tutuldu22 Eylül 2014 11:04
Kâtibim Festivali kapmasında düzenlenen Osmanlı Tarzı Geleneksel Okçuluk Yarışlarına katılan okçular, hem performanslarıyla hem de geleneksel kostümleriyle izleyenlerin dikkatini çekti.
Kurtlar Vadisi'nde büyük sürpriz!21 Eylül 2014 23:07
Ekranların fenomen dizisi Kurtlar Vadisi Pusu'da bir anda ortadan kaybolan Tuncay Kantarcı diziye geri dönüyor...
7.5 yıllık hukuk savaşı sonuçlandı21 Eylül 2014 10:31
Kemal Sunal’ın eşi ve 2 çocuğunun yapımcı Şerafettin Gür’e telif haklarına ilişkin açtığı dava 7.5 yıl sonra sonuçlandı.
Utanç Müzesi'ne yoğun ilgi21 Eylül 2014 10:18
Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi’nin bu yıl beşinci kez ev sahipliği yaptığı Utanç Müzesi yoğun ilgi görüyor.
Gülenciler hangi sürpriz kanalı satın alıyor?20 Eylül 2014 15:22
Ekonomik sıkıntıları devam eden Artı 1 TV'le, Gülen grubuna yakın bir iş adamı arasında satış görüşmeleri yapıldığı iddia edildi.
İçimizdeki İrlandalı Cengiz Çandar!20 Eylül 2014 13:04
Radikal gazetesinin internet yazarı Cengiz Çandar bugünkü yazısındaki Rojova muhabbetiyle "İçimizdeki İrlandalı" dedirtti.
Başörtüsü serbestliği Can Dündar'ı rahatsız etti
Nakış gibi örülen bir strateji yürütüldü
Otomobil devi anahtar hatası nedeniyle tazminat ödeyecek
Dört ülke uzay için iş birliği anlaşması imzaladı
Cezayir'de bir Fransız vatandaşı kaçırıldı
Ankara'da polis alarma geçti!
Onur Kıvrak'dan zehir zemberek sözler
A Haber'e sansür gibi ceza!
PKK Müslüman Kürdistan'dan Defol
Türkiye IŞİD,Suriyeli ve Iraklı mülteci gündemiyle çalkalanıyor
9'uncu sınıf öğrencileri dikkat!
Kritik toplantı sona erdi
Trabzonspor maçında olay!
WhatsApp o ülkede yasaklandı
Maden işçileri oturma eylemi başlattı
Atatürk Havalimanı'nda sistem arızası uçuşları aksattı
Trabzonspor puanı zor kurtardı!
Londra’nın Metro durakları otel oluyor
G.Saraylı yöneticiden 4 iddiaya cevap
Alman basınından büyük küstahlık!
Doktorlar şaştı! 105 milyonda 1 ihtimal gerçekleşti
Türk vatandaşına IŞİD gözaltısı
Gazze'de 100 binden fazla Filistinli evsiz
Bedii ve 104 İhvan mensubu Ceza Mahkemesi'ne sevk edildi
13 polis gözaltına alındı
Memurlar yarın greve gidiyor
Ortaöğretimde başörtüsü serbest
CHP'de il teşkilatı görevden alındı
Erdoğan o görüşmeyi iptal etti
Sınırda 'pes artık' dedirten olay
Afganistan'ın yeni devlet başkanı halka hitap etti
Altın portakal adayları açıklandı
HDP'li Aysel Tuğluk Suruç'ta asker taşladı
Trabzon'dan sürpriz 11!
Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında!
Dikkat! Yedi kentte elektrik kesintisi
Irak'ta IŞİD'e ağır darbe!
Dev ortaklık sona erdi! Hisselerin tamamını satın alıyor
Altının kilogramı 87 bin 600 lira oldu
Komutandan Gültan Kışanak'a tokat gibi cevap
Vize başvurusunda bulunacaklar dikkat!
Roma, genç yeteneği kaptı!
Kuşadası'nda 115 kaçak kurtarıldı
İsrail karşıtı İngiliz siyasetçi partisinden uzaklaştırıldı
Katar'a Dünya Kupası şoku
Teröristlerden askerlere taciz ateşi
Patlayan su borusu yolu çökertti!
Meclis Irak ve Suriye tezkerelerini bekliyor
AK Parti gençler için harekete geçiyor
İran ile ABD 2 yıl gizli görüşmüş!
Kanser hastalarına yeni umut
3 günde 10 milyon satarak rekor kırdı
Bu yarıklar korkutuyor
Beşiktaş, 3 takım satın alacak
Serin ve yağışlı hava geliyor
Davutoğlu milletvekilleri ile görüşecek
Kürtçe eğitime ilk başvuru!
Kılıçdaroğlu kurban bağışını Kızılay'a yaptı
Facebook haber akışını değiştiriyor
Gripten korunmak için altın kural
Kerry'den flaş Türkiye açıklaması
YouTube'a müthiş özellik
Hajrovic'e ince gönderme!
5 dakikada 1 metre 20 santim lahmacun yedi!