Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yayın yasağı kaldırıldı! Trafik çilesi şimdiden başladı! Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 2 Ekim 2014 Perşembe 16:50
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,836 kez okundu.

Star'ın yarısını resmen alıyor!02 Ekim 2014 16:00
Fettah Tamince, Star Medya Grubu'nun devri için resmen başvuruda bulundu.
150 milyon yıllık dinozor sergileniyor02 Ekim 2014 15:25
Kuzey Amerika'da 2010 yılında bulunan 150 milyon yıllık dinozor kalıntıları, Danimarka'nın Kopenhag şehrinde sergilenmeye başlandı. Sergi uzun süre aynı yerde açık kalacak.
Barlas: Erdoğan farklı bir Cumhurbaşkanı02 Ekim 2014 14:29
Sabah Gazetesi Başyazarı Mehmet Barlas, A Haber'de Zeynep Bayramoğlu’nun sunduğu Kadraj programında gündeme ilişkin soruları yanıtladı.
Hürriyet Mustafa İslamoğlu'yla röportaj yaptı!02 Ekim 2014 13:40
Hürriyet Gazetesi, Mustafa İslamoğlu’yla garip bir şekilde devamı bugün yayınlanan iki günlük bir röportaj yaptı.
Arsenal-G.Saray maçında D-Smart kurnazlığı!02 Ekim 2014 12:54
Arsenal-Galatasaray maçını yayınlayan kanalın 4-0'ın ardından skoru yayından kaldırması izleyenleri şaşırttı.
Altın Portakal gözünü Londra'daki yıldızlara dikti02 Ekim 2014 11:41
51. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali Direktörü Elif Dağdeviren, aynı dönemde yapılacak Londra Film Festivali'ne katılacak ünlü yıldızları Altın Portakal'a taşımak istediklerini söyledi.
Zaman Gazetesi başörtüsünü unuttu!02 Ekim 2014 10:44
Zaman Gazetesi, 27 Eylül'de yürürlüğe giren başörtüsü düzenlemesi haberini atladı!
Macarlar Muhteşem Yüzyıl için miting yapıyor02 Ekim 2014 10:08
''Dizimizi istiyoruz" sloganı etrafında bir araya gelen ve on binlerce imza toplayan dizi hayranları mitinge hazırlanıyor.
Bu hafta 5 film vizyona girecek02 Ekim 2014 10:06
Türkiye sinemalarında bu hafta 2'i yerli 5 film vizyona girecek.
Türkiye-Polonya ilişkilerinde 600. yıl01 Ekim 2014 17:14
Tomek Sikora'nın Fotoğraflarında Frederic Chopin Nostaljisi" başlıklı sergi, İstanbul Fotoğraf Müzesi'nde açılacak
Yunus Emre anıt mezarı başında anıldı01 Ekim 2014 16:42
Türk halk şairi ve mutasavvıf Yunus Emre için Kırşehir ve Aksaray valiliklerince anma programı düzenlendi
“Lüküs Hayat” ilk kez senfonik olacak01 Ekim 2014 15:18
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları ve ilk kez Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası iş birliği ile gerçekleştirilecek
Samsun'da bin 200 kiloluk boğa
TSK ateş gücünü sergiledi
Yayın yasağı kaldırıldı!
Fenerbahçe'ye e-bilet faturası!
Kurban dolandırıcıları son anda yakalandı!
Sağlığına kavuşunca tekrar cezaevine girecek
İstanbul Valisi'nden bayram mesajı
Aksaray’da trafik kazası: 4 ölü
Liderlerin bayram programı belli oldu
Trafik çilesi şimdiden başladı!
Suriyeli Kürtler İtalya'da parlamentoya girmeye çalıştı
Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı
Yakılan arşivlere TİKA sahip çıktı
AKPM'den üye ülkelere IŞİD'e karşı destek çağrısı
Hafızanız işte bu yüzden zayıflıyor
Geri manevra yaparken 2 yaşındaki çocuğunu öldürdü
DEİK personeli 8 Ekim'de iş başı yapacak
F16'lar IŞİD'i vurmak için yola çıktı!
TSK'dan IŞİD iddialarına yalanlama
İnsan dişli balık yakalandı!
Sare Davutoğlu: Büyükşehirde yaşamak...
Tezkereden sonra hemen...
Akdeniz'de korkutan deprem!
G.Saray değil Arsenal yandı!
Piyasaların beklediği karar açıklandı!
Diyette yapılan 10 hata!
Galatasaray'a sürpriz aday!
Gıda fiyatları iyileşmeyi geciktiriyor
Atletico Madrid'in kaptanından şike itirafı
Dışişleri'nden İsrail'in o kararına kınama!
Kudüslülere "Kurban işkencesi"
Star'ın yarısını resmen alıyor!
Tarım Kredi Genel Müdürü görevden alındı
Hedeflerimizi tam olarak tutturacağız!
Kamalak: Tezkere geçerse bunun vebalinden kurtulamazsınız
Mirzabeyoğlu hakkındaki hapis kararı durduruldu
Akdeniz'de korkutan deprem
İstanbul valisinden bayram açıklaması
80 bin kişi için Ebola tehlikesi!
İnanılır gibi değil! Kapıyı dev piton açtı
Gözetim altında bayram namazı
G.Saray başkanlık yarışında flaş gelişme
Ve piyasaların beklediği karar açıklandı
İDO'dan bayram için ek sefer olacak
Halk kamu düzenini bozanlardan rahatsız!
Eylül'de en çok pantolon fiyatı arttı
Gaziantepspor'da 'Kasımpaşa' hazırlıkları sürüyor
Cem Yılmaz hakkında şok iddia!
Kamyon kasasında 10 kişilik yaşam!
İşte yeni Aile ve Sosyal Politikalar Bakan Yardımcısı
İhale kızışıyor! Ülker'in en büyük rakibi...
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı,seferber oldu!
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı
150 milyon yıllık dinozor sergileniyor
Ebeveynler dikkat! Çocuklarda kalp sağlığı çok önemli!
'Ballı börek bir hayat sürmedik'
Çimento devi satın alınıyor