Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bilic: FB sadece iyi değil karakterli de bir takım ABD'den Rusya'ya gözdağı! Dilmen: Babası bile bu kıyağı yapmaz Ahmet ÖzcanDevletin dini adalet dinin devleti özgürlüktür
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 20 Nisan 2014 Pazar 17:56
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,824 kez okundu.

Kütahyalı kendisini rezil etti21 Nisan 2014 00:37
Rasim Ozan Kütahyalı, BJK-FB derbisinde hakem Halis Özkahya’nın Beşiktaş’ı 2. yapma operasyonunda bulunduğunu söyledi ancak siyah beyazlı takım maçı 9 kişi tamamladı.
Turistlerin yeni gözdesi"Ayder yaylası"20 Nisan 2014 19:39
Karadeniz'in dünyaca ünlü Ayder Yaylası'na turist akıyor.
Yılın en iyi görüntüleri AA'dan19 Nisan 2014 20:12
"Zoom Uluslararası Haber Görüntüleri" yarışmasında, Anadolu Ajansı'ndan Halit Demir birincilik, Kenan Yeşilyurt üçüncülük, Muaz Hamed mansiyona layık görüldü.
Paralel medyanın Gül sevgisi!19 Nisan 2014 13:37
Abdullah Gül'ün dünkü açıklamalarını yorumlayan Zaman yazarları Şahin Alpay ve Mehmet Kamış, Erdoğan'a karşı Gül'ün varlığının demokrasi için emniyet supabı olacağını öne sürdüler.
Kapalı gişe oyunlara karaborsa önlemi19 Nisan 2014 12:47
Ankara Devlet Tiyatrosu rağbetin yoğun olduğu oyunları herkesin izleyebilmesi için bir dizi önlem aldı.
Zaman hukuksuzluğu böyle savundu19 Nisan 2014 11:51
Paralel yapının yayın organı Zaman, sit alanına kondurulan kaçak yapıyı meşrulaştırmak için yoksul bekçi ve ailesini paravan olarak kullandı.
13 eserle dünya listesindeyiz19 Nisan 2014 10:00
UNESCO Dünya Miras Geçici Listesi'ne Türkiye'den 13 alan daha girdi.
"Yedi Güzel Adam"ın galası yapıldı19 Nisan 2014 09:33
Bugün ilk bölümü yayınlanacak "Yedi Güzel Adam" dizisinin galası gerçekleştirildi.
Türkiye bu listeye damgasını vurdu19 Nisan 2014 07:40
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın bu yıl UNESCO'ya başvurduğu 13 ayrı dosya kabul edildi. Listedeki varlık sayısı bakın kaça yükseldi.
O dizinin yayın saati yine değişiyor18 Nisan 2014 18:04
Kanal D'de ekrana gelen Çalıkuşu dizisi artık Cumartesi akşamları yayınlanacak.
Kutlu doğum etkinlikleri değerlidir18 Nisan 2014 17:15
Diyanet-Sen Diyarbakır Şubesi başkanı Ömer Evsen, haftasonu şehirde yapılacak iki Kutlu Doğum etkinliğinin de Hz. Peygamberi anma adına değerli olduğunu belirtti.
Dünya, Marquez'e ağlıyor18 Nisan 2014 15:26
İspanyol dilinin Cervantes'ten sonra en büyük yazarı kabul edilen Marquez, hayranlarını yasa boğdu.Obama'dan Clinton'a çok sayıda devlet adamı, Marquez'in ailesine başsağlığı diledi
Kütahyalı kendisini rezil ettiDiyarbakır'da peygamber sevgisi meydana sığmadıFenerbahçe'nin yeni başkanı Kiğılı!Barzani’den kritik petrol açıklamasıDerbide fair-play örneği!Esed Suriye'yi kaybetti!Ala: Darbeleri reddediyoruzŞampiyonluk rötar yaptı!Esed o kasabada ortaya çıktı!Twitter'la İlgili Bilmeniz Gereken 20 ŞeyTaksim karıştı!Yüksek tansiyona çikolatalı önlem!Başbakan Erdoğan dur durak bilmiyorMilyonlarca kişi bu yasayı bekliyorHatay'a top mermisi düştü!CHP'li vekilden güldüren açıklama!Hacca gitmem Araplara...Tüm Manşetler
Kütahyalı kendisini rezil etti
Bir yıl sonra Süper Lig'e döndü
Meksika ve Finlandiya'da uçak kazası
Van'da çığ düştü: 40 araç mahsur kaldı
Diyarbakır'da peygamber sevgisi meydana sığmadı
Real ve Atletico Türk yıldızın peşinde
Fenerbahçe'nin yeni başkanı Kiğılı!
Barzani’den kritik petrol açıklaması
Bilic: FB sadece iyi değil karakterli de bir takım
Derbide fair-play örneği!
Karadavi'den o iddialara açıklama
Galatasaray Avrupa'ya veda etti
ABD'den Rusya'ya gözdağı!
Kastamonu'da hortum
'Rize maçında şampiyon olacağız'
Fenerbahçe'de Emre Belözoğlu şoku
Dilmen: Babası bile bu kıyağı yapmaz
Esed Suriye'yi kaybetti!
G.Saray bombayı patlatıyor!
Ala: Darbeleri reddediyoruz
Şampiyonluk rötar yaptı!
Van-Bahçesaray kara yoluna çığ düştü
İşte sanatçı Ege'nin yeni işi!
Esed o kasabada ortaya çıktı!
Fenerin 2 yıldızı sahada kapıştı!
Dilmen: Jones'a babası bu kıyağı yapmazdı!
Kanalizasyon kazarken tarih çıktı!
F.Bahçe'nin golünden sonra Alex'in mesajı!
Olimpiyat'ta şaşırtan olay!
Paraşütçü ölüme uçtu!
Halı ihracatı 500 milyon doları aştı
Açken kavga etmeyin!
Anayasa Mahkemesi 52 yaşında
Turistlerin yeni gözdesi"Ayder yaylası"
Marmaray' da sızıntı açıklaması
Az vergi toplansın az harcansın!
Cezaevi firarisine operasyon
Erdoğan Anne ve Babasının mezarını ziyaret etti
Halep'te varil bombalı saldırı: 17 ölü 40 yaralı
Mısır'da Sisi ile Sabbahi yarışacak
Üniversiteliler güne lahmacunla başlıyor!
Gaziantep'te trafik kazası: 2 ölü 1 yaralı
Berkin Elvan eyleminde 5 kişi gözaltına alındı
Resmen sokağa çıkma yasağı ilan edildi!
Özel harekat destekli operasyon!
PKK 4 kişiyi serbest bıraktı!
Doğuda çığ tehlikesi!
Mesut döndü, Arsenal fark attı!
Peker Açıkalın: 30 yaşıma kadar ateisttim
Irak'ta şiddet durmuyor
Karadavi'den o iddialara açıklama
Bu selfie Oscar selfie'sinin rekoruna yaklaştı!