Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul'da koca köprü kayboldu! Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber! Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 6 Temmuz 2012 Cuma 14:54
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,841 kez okundu.

Davutoğlu'ndan kısa film yönetmenine ders gibi cevap23 Ekim 2014 08:05
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Hak-İş Konfederasyonu'nun 39'ncu kuruluş yıldönümü ve 3'ncü kısa film ödül törenine katıldı.
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!23 Ekim 2014 07:58
Kurtlar Vadisi Pusu'nun 235. bölüm fragmanı yayınlanmadı, dolayısıyla bu hafta yeni bölüm yayınlanmayacak.
'Aydın Doğan Hürriyet'i satıyor' iddiası23 Ekim 2014 07:23
Hürriyet Gazetesi'nin Doğuş Grubu'na satılacağı iddia edildi.
Picasso'nun fotoğrafçısı öldü22 Ekim 2014 17:35
Magnum fotoğraf ajansı üyesi olan Burri, Che Guevara dışında Pablo Picasso, Fidel Castro ve Alberto Giacometti gibi birçok ünlünün portre fotoğraflarını da çekmişti.
Refik Halit Karay anılıyor22 Ekim 2014 16:35
Memleket Hikâyeleri ve Gurbet Hikâyeleri'nin yazarı Refik Halid Karay, Basın İlan Kurumu ve ESKADER'in düzenlediği 'Matbuat Dünyasından Sanatkâr Çehreler' programı kapsamında anılıyor. Edebiyatçı yazar Ahmet Özdemir'in Karay'ı anlatacağı toplantı, Çemberlitaş'taki Basın Müzesi'nde 24 Ekim Cuma günü saat 15.00'te başlayacak.
5 bin yıllık oyun yeniden tasarlanıyor22 Ekim 2014 15:50
Siirt'te bir mezarda bulunan oyun taşları uzmanları harekete geçirdi.
Devlet Tiyatroları kadın sorunlarına el attı22 Ekim 2014 15:30
Devlet Tiyatroları, ilk kez perde açacağı, tek kişilik oyun "İyiyim"le Türkiye'deki kadın sorunlarını tiyatro sahnesine taşıyor.
Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu22 Ekim 2014 14:53
Türkiye'nin ilk 3D Animasyon filmi olma özelliği taşıyan "Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu"nun ikinci fragmanı izleyiciyi, 17. yüzyıldan günümüze uzanan heyecanlı ve eğlenceli bir yolculuğa çıkarıyor.
Acun Star Tv'yi çökertti22 Ekim 2014 14:01
Star TV'de 4 programın yayından kaldırıldığı öğrenildi.
Belediye Başkanı tiyatroda rol aldı22 Ekim 2014 13:51
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Karadeniz Tiyatrosu'nun yeni sezon için hazırladığı ilk oyun olan 'SAPAN' da rol alarak sürpriz yaptı. Eşinin dahi haberi olmadan hazırlandığı oyunda Enver Yılmaz'ı sahnede gören sanatseverler, alkışlarla destek verdi.
Cumhuriyet'in Ankara Temsilcisi belli oldu22 Ekim 2014 13:36
Utku Çakırözer'den boşalan koltuğa gelecek isim açıklandı.
İşte Acun'un planlarını bozan dizi22 Ekim 2014 13:24
Pazar günleri yayınlanmaya başlayan, Sinem Kobal'ın başrolünü oynadığı 'Gönül İşleri' dizisi 'Yetenek Sizsiniz' yarışmasının izleyicilerini kaptı.
İstanbul'da koca köprü kayboldu!
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı
Erdoğan'dan Binali Yıldırım'a 'çılgın' görev!
Davutoğlu'ndan kısa film yönetmenine ders gibi cevap
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!
Dortmund hezimetinden sonra şok açıklama!
BDDK, tüketici için şikayet üssü kuruyor
30 Ekim‘deki MGK ilklere sahne olacak
ABD'den Kudüs'teki kazaya kınama
'Aydın Doğan Hürriyet'i satıyor' iddiası
Klopp'tan G.Saray'a derslik sözler
Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı
Zeybekci: Tefecilerin maşası ‘paralel‘in sonu çöp!
Burak Yılmaz: Asıl hedefimiz...
Merkez Bankası faiz kararını açıklıyor
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Emekliye müjde! Zam Meclis'te...
Juve'ye Yunanistan'da soğuk duş
G.Saray'ın grubunda puan durumu
Nuri Şahin: Küçükken G.Saraylıydım ama...
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor
New York'ta polis şiddeti protesto edildi
Dirk Kuyt'a Ada'dan sürpriz talip
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş
Sular gittikçe ısınıyor! Büyük tehdit
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi
Davutoğlu: Oralardan arsa almak haramdır
Yıldız isim gemileri yaktı: Artık söz bitti
Fırtına, Avrupa'da zafer peşinde
GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin
TRT Spor öyle bir şey yaptı ki!
Diplomalı anne devri başlıyor
Hasan Şaş: Kedinin fareyle oynadığı gibi...
Eski istihbaratçılar 3 maymunu oynadı
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de
Bir dizi daha erken final yapıyor!
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı
Kartal uzatmada kanatlandı
Gaziantep'te inşaatta çökme: 1 ölü
Bilic: Partizan maçına hazırız
Bilic: Partizan maçına hazırız
"Sadece sokak güvenliğini kastetmiyoruz"
Tanju Çolak: Hakkari'ye gittik kepenkler açıldı
Barzani: Bu anlaşma düşmanlarımıza cevaptır