Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

BBP'de bir İhsanoğlu istifası daha! Facebook sözünü tuttu! Demirtaş'ın konvoyuna tüfekli saldırı: 3 yaralı Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 1 Ağustos 2014 Cuma 18:07
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,831 kez okundu.

Cumhuriyet yazarından İhsanoğlu'na zor sorular01 Ağustos 2014 20:12
Demirtaş Ceyhun 14 Ağustos 2000 tarihinde Cumhuriyet Gazetesi'nde yayınlanan "Gerçekten Kimdir Bu Prof. Ekmeleddin İhsanoğlu?" başlıklı yazısında CHP ve MHP'nin Cumhurbaşkanlığı için aday gösterdiği Çatı Aday Ekmeleddin İhsanoğlu'na çok zor sorularla yüklendi..
İsrail ateşkesten sonra AA ekibine saldırdı01 Ağustos 2014 13:01
İsrail askerleri, Gazze'de varıldığı açıklanan ateşkesin ardından bölgede çekim yapan AA ekibine ateş etti
Oscar ödüllü sanatçı 92 yaşında öldü01 Ağustos 2014 12:03
Sinema dünyasının Oscarlı makyaj sanatçısı Dick Smith, 92 yaşında hayatını kaybetti.
İsrail televizyonu geri adım atmıyor31 Temmuz 2014 21:59
ABD Başkanı Obama ile İsrail Başbakanı Netanyahu arasında geçtiği iddia edilen haberi yayımlayan İsrail Kanal-1 televizyonu, her iki ülke tarafından yalanlanmasına rağmen geri adım atmıyor.
823 yıllık el yazması Kur'an-ı Kerim'e büyük ilgi31 Temmuz 2014 17:48
Tokat Müzesi'nde sergilenen, 823 yıllık, el yazması Kur'an-ı Kerim, ziyaretçilerin dikkatini çekiyor.
"Allah dostları"nın hayatları kısa filmlerle anlatılacak31 Temmuz 2014 17:24
Bursa'daki tarihi mekanlarda çekimlerine devam edilen 7 filmde, Hazreti Mevlana, Yunus Emre gibi 7 evliyanın hayatlarından kesitlere yer veriliyor.
TRT'den o iddialara yalanlama!31 Temmuz 2014 15:25
TRT Genel Müdürlüğü, yayınlanan bir belgeselin Ekmeleddin İhsanoğlu röportajı içerdiği için kaldırıldığı iddialarını yalanladı.
Ertuğrul Özkök'ten Erdoğan'a tehdit31 Temmuz 2014 15:03
Sabah gazetesi yazarı Haşmet Babaoğlu Ekmelettin İhsanoğlu CHP, MHP ve Pensilvanya tarafından “çatı aday” gösterildiğinden bu yana önemli bir soruyu gündeme getirdi.
Paralelciler Twitter'da birbirlerine girdi!31 Temmuz 2014 14:56
Gülen grubuna yakınlığıyla bilinen yazar Ömer Faruk Arslan, Başbakan Erdoğan'ın cinci bir hocasının olduğunu iddia ederek alay konusu olunca ipi çekildi.
Bu hafta 4 film vizyona girecek31 Temmuz 2014 13:16
Sinemalarda bu hafta 1'i yerli 4 film, vizyona girecek.
Akif Beki'den Nazlı Ilıcak'a tek soru31 Temmuz 2014 13:01
Cemaatçi polislere yapılan operasyonda arkadan kelepçelenen eski Terörle Mücadele Müdürü Yurt Atayün'le ilgili tartışma sürüyor.
Bir haftada 4 yerli film vizyonda31 Temmuz 2014 11:52
Bu hafta 1'i yerli 4 film, vizyona girecek.
Adliye şovuna örgüt soruşturması
Paralel’e karşı ‘flaş’ güvenlik önlemi!
Kişisel bilgileriniz internette satılıyor
BBP'de bir İhsanoğlu istifası daha!
Facebook sözünü tuttu!
İşte Erdoğan'a yapılan bağışın miktarı!
Babuşçu: Erdoğan'ın İstanbul Mitingi için tatilini kesip dönenler var
İkili kopya kararında mahkemenin U dönüşü
Gazze saldırıları protesto edildi
Bıçaklı kavga: 1 ölü, 1 yaralı
76 paralel polis açığa alındı
İsrail ordusu askerlerinin kaçırıldığını doğruladı
Orduspor'da hedef 12 oyuncu transferi
Obama'dan flaş ateşkes açıklaması
Uluslararası Af Örgütü'den BM'ye açık mektup
Düğün yolunda feci kaza
Diyarbakır'da korku dolu anlar!
Gazze'ye 20 tonluk ilaç yardımı
Cimbom 4 gün aradan sonra topbaşı yaptı
Baraj inşaatında elektriğe kapılan işçi öldü
F.Bahçe'ye Danimarka'da coşkulu karşılama
Katliamı protesto edenleri de katletti!
4 milyar dolardan fazla maddi hasar
Tankerin altında kalan kadın hayatını kaybetti
Melo'ya Milli Takım müjdesi
44 bin 890 paket kaçak sigara ele geçirildi
Erdoğan'ın plaka hatası düzeltildi
Ban ateşkes ihlalinden Hamas'ı sorumlu tuttu
Akhisar'dan iki transfer birden
Ünlü şarkıcı ve eşine şok saldırı!
F.Bahçe milli yıldızı renklerine bağladı
F.Bahçeli futbolcuyu resmen açıkladı
Galatasaray'dan öyle bir rakam istedi ki...
Tolunay Kafkas: Transferler yapacağız
Ve Türkiye ilk adımı attı! Aday olduk
Davutoğlu'ndan 9 Azeri askere taziye mesajı
Avrupa'da kuralar 8 Ağustos'ta çekiliyor...
Demirtaş: 'Bizi yok sayan anlayışı değiştirelim'
Filistin için yürüdüler
İsrail'e 225 milyon dolarlık katliam yardımı!
Ünlü manken Tuğçe Kazaz'dan Bülent Arınç'a destek
Cumhuriyet yazarından İhsanoğlu'na zor sorular
Wenger'den G.Saray'a kötü haber
Başbakan Erdoğan: O bilgiyi de açıklayın
Manisa'da orman yangını
Borsa günü yatay tamamladı
ABD, Türkiye'den acil yardım istedi
Demirtaş'ın konvoyuna tüfekli saldırı: 3 yaralı
Oğlu Göğebakan’ın vasiyetini yerine getirdi
Kırım takımları Rusya Ligi'ne girecek
Pompalı tüfeklerle kuyumcu soygunu!
Kartal'da 3 imza birden
Semih Erden Fenerbahçe'ye döndü
Dikkat! Sakın bu kısa mesajı cevaplamayın!
İsrail'in askeri bilgileri çalındı
Gazze'ye 8 milyon dolarlık yardım
Oturma iznine Almanca şartı!
Medya-İş İsrail'i protesto edecek
Akıllı telefon nasıl şarj edilmeli
Doping listesinde 46 Türk atlet
Oğlu Göğebakan’ın vasiyetini yerine getirdi
Kuşcubaşı Eşref'den şok iddia
BBP'de şok istifa!
Hırsızlar 2 bin TL'lik kayısı çaldı
Almanya'da uçak kazası
Suudi Arabistan Kralı'ndan şaşırtan Gazze açıklaması