Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Sarıgül'e Şişli'de önseçim şoku İngiltere'den flaş İran açıklaması Terim bir futbolcuyu daha kadroya çağırdı Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 16 Mart 2015 Pazartesi 18:29
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,862 kez okundu.

"Ali Baba ve 40" operası ilk kez sahnelendi28 Mart 2015 22:52
Antalya Devlet Opera ve Balesi (ANTDOB) sanatçıları, bestesi Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü ve Genel Sanat Yönetmeni Selman Ada'ya ait iki perdelik "Ali Baba ve 40" operasının ilk gösterimiyle sanatseverlerin karşısına çıktı.
Pakdil: Coşkulu günler yaşıyorum28 Mart 2015 12:46
TİKA’nın 26-30 Mart tarihleri arasında düzenlediği “Filistin Programı” çerçevesinde ahir ömründe ilk kez Kudüs’e giden Üstad Nuri Pakdil, Kudüs’te olmanın kendisine heyecan ve coşku verdiğini belirtti.
‘İnfak’ Konulu Kısa Film Senaryo Yarışması28 Mart 2015 11:17
AKABE Vakfı Gençlik Platformu, ‘İnfak’ konulu kısa film senaryo yarışması düzenliyor.
Oktay Kaynarca mafya babası olarak geri dönüyor28 Mart 2015 10:10
Deniz Çakır'la yine bir dizi için kamere karşısına geçen Oktay Kaynarca mafya babasını canlandıracak.
O kitapların yazarı Mevlana İdris konuştu28 Mart 2015 08:20
İlkokullarda okutulan “Öğretmen Öküz” ve “Öğrenci Eşek” kitaplarında öğrencilere ve meslek dallarına hakaret ettiği iddai edilen yazar Mevlana İdris, "Bir öküz öğretmen olmaya ilişkin hayal kuruyor ve bunu gerçekleştirmeye çalışıyor. Bunun neresinde hakaret var?" dedi.
New York Türk Film Festivali başladı28 Mart 2015 08:16
14. New York Türk Film Festivali başladı. Açılış, Tayfun Pirselimoğlu'nun filmi "Ben O Değilim"in gösterimiyle yapıldı.
"Coppelia", İstanbul'da baleseverlerle buluştu27 Mart 2015 23:23
Moskova Akademik Klasik Bale Tiyatrosu'nun "Coppelia" adlı eseri TİM Show Center'da sahnelendi
Hollanda Türkiye'den onu istiyor27 Mart 2015 21:22
Tokat'ta polis tarafından ele geçirilen Hollandalı ünlü ressam Vincent Van Gogh'un kayıp olduğu sanılan tablosunu, Van Gogh Müzesi istedi.
"Kardeşimin Filmi" belgeselinin galası yapıldı27 Mart 2015 20:44
Mersin'de çocuklar tarafından çekilen ve ilçelerdeki yaşamı anlatan "Kardeşimin Filmi" belgeselinin galası yapıldı
Russell Crowe, "Son Umut" filmini İspanya'da tanıttı27 Mart 2015 16:59
Oscar ödüllü aktör Russell Crowe, Çanakkale Savaşı'nı konu eden ve İspanya'da bugün gösterime giren "Son Umut" (The Water Diviner) filmini Madrid'de tanıttı.
Kanal D dizisinin günü değişti27 Mart 2015 14:59
Kanalda yayınlanan dizi artık yeni gününde izleyici karşısına çıkacak.
Radikal'de şok ayrılık!27 Mart 2015 11:01
Deneyimli köşe yazarının gazeteyle yolları ayrıldı...
Afganistan’da milletvekiline bombalı saldırı
Sarıgül'e Şişli'de önseçim şoku
Portekiz koltuğa oturdu
Millilerde Lüksemburg mesaisi başladı!
Suudi Arabistan'dan Putin'e sert yanıt
Van Gaal'e 'Çöp' dedi
Yıkmaya çalıştığı duvarın altında can verdi
O üst geçit yıkıldı!
Doğan'dan Galatasaray'ın kararına sert tepki!
UEFA'dan Ali Palabıyık'a görev
CHP'li 11 milletvekili listeye dahi giremedi
CHP'de ön seçim sonuçları belli oldu
Dünyaca ünlü sanatçı yaşamını yitirdi!
Kalp masajıyla hayata döndü!
130 mahkum firar etti
Olay maç! 15 futbolcuya kırmızı kart gösterip...
Sezonun açılışını Rossi yaptı!
Adnan Keskin listeye giremedi
İngiltere'den flaş İran açıklaması
Sümeyye Erdoğan: AK Parti ezberleri bozdu
Terim bir futbolcuyu daha kadroya çağırdı
Baykal'a sandık şoku!
İş makinesi devrildi, 1 ölü var
Efes Banvit'i ezdi geçti!
Almanya deplasmanda kasıldı
Kanada'da Nevruz Bayramını kutladılar
İskoçya gol yağdırdı!
Şehir magandaları muhabire saldırdı
Süper Kupa Halkbank’ın!
Bakan Kılıç'ın konvoyunda kaza
'Kılıçdaroğlu bu millet enayi değil'
Aşırı tuz tüketenler aman dikkat!
İstanbul'da korkunç tramvay kazası!
Turistleri taşıyan otobüs devrildi: 1 ölü
Brezilya yavaş yavaş kendine geliyor
Erciyesspor'un yeni hocası! Sürpriz isim!
Yüzde yüz yerli telefon geliyor
Amatör ligde ilginç olay: Gözlemci oyuncu attırdı!
Anfield Road'da yıldızlar geçidi
Romanya'dan getirilen paralel böceklere tutuklama
Lider F.Bahçe, Uşak Sportif'i de geçti!
İzmir'de önce seçilme katılma oranı
G.Saray'dan tatsız prova!
Web için Skype geliyor
Ferrari 22 ay sonra zirvede
Şiddetli yağış baraj kapaklarını açtırdı
Balıkçı ağına bakın ne takıldı!
ABD uçağı İran askerlerini vurdu
Fenerbahçe Ülker zorlanmadı
Ardahan Kültür Evi hizmet binası açıldı
Air Canada uçağı tehlike atlattı
CHP'de oy kullanma işlemi sona erdi
Arınç ailesinin acı günü!
Erdoğan, Gauck'a taziyelerini iletti
Sakal uzattı 6 yıl hapis yedi
Sibsi: Teröre boyun eğmeyeceğiz
Flaş gelişme! Beşiktaş küme düştü
A Milliler Lüksemburg'ta
M.City'e, eski Real Madrid'li golcü!
Şanlıurfa'da 2 kadın intihar etti
Germanwings enkazında 80 kişinin DNA'sı ayırt edildi
Kadlec'in tweeti kafa karıştırdı
G.Saray'dan tatsız prova
Başbakan son viraj için genel merkezde
10 bin kişilik nevruz pilavı
Dirk Kuyt ile ilgili yeni iddia!
Hamzaoğlu: Emre kart görmeliydi!
Böcekçi polisler tutuklandı
Özgür Zengin trafik kazası geçirdi!
CHP'nin Erdoğan talebine ret!
Ümit Milli Takım, İstanbul kampını tamamladı
Fenerbahçe'den farklı galibiyet