Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu! Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor F-16'lar Suriye sınırına gönderildi Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 31 Mayıs 2014 Cumartesi 19:17
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,828 kez okundu.

Siyonist medya sözlüğü25 Temmuz 2014 13:00
İsrail ne zaman saldırsa Türk medyasının bir kısmı, İsrail’in cinayetlerini meşrulaştırıcı ve tepkileri sindirmeye yönelik bir haber ve yorum diliyle karşımıza çıkar. Kullanılan kelimeler ve haber dilinin kodlarını çözmeye katkı için bir siyonist dil sözlüğü hazırladık. Bu sözlük ve örnek haberler 2010'da sitemizde yayınlandı, bugün de aynısı geçerli. Yeniden ilginize sunuyoruz
Zaman yazarları iyice çirkinleşti!25 Temmuz 2014 12:49
Paralel örgüt medyasında her gün tehdit, küfür, hakaretten sonra şimdi de “tekfir” başladı. Zaman gazetesi yazarı Ali Ünal, Ak Partililer için “münafık” dedi, Mümtazer Türköne “eşkiya” diyerek Başbakan Erdoğan’a hakaret etti.
Müzekartlı sayısı 5 milyona yaklaştı25 Temmuz 2014 11:44
Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı müze ve ören yerlerini bir yıl boyunca sınırsız ziyaret imkanı sunan "müzekart" uygulamasıyla 2008'den bu yana yaklaşık 5 milyon kişi müzekartlı oldu.
Dövüş Kulübü'nün devamı geliyor24 Temmuz 2014 18:26
Yeraltı edebiyatının sevilen romanı 'Dövüş Kulübü'nün yazarı, serinin devamının geleceğini müjdeledi.
Zaman, duygu sömürüsüne sarıldı!24 Temmuz 2014 14:27
Paralel yapının bülteni gibi hareket eden Zaman gazetesi, 22 Temmuz'daki operasyonla casusluktan gözaltına alınan kişilerine ailelerini konuşturarak bir dram hikayesi ortaya çıkarmaya çalıştı.
Sözcü gazetesi Gülen'e 'Hocaefendi' dedi!24 Temmuz 2014 13:21
Sözcü gazetesi, cemaatin yayın organlarındaki gibi Fethullah Gülen’den ‘Hocaefendi’ diye bahsetti.
Bu hafta 9 film vizyona girecek24 Temmuz 2014 13:07
Dwayne Johnson ile Irina Shayk'ın rol aldığı ''Herkül: Özgürlük Savaşçısı'' izleyiciyle buluşacak
Vizyona yeni giren filmler24 Temmuz 2014 12:08
Sinemalarda bu hafta 1'i yerli 9 film vizyona girecek.
Zaman'dan skandal yazı dizisi!24 Temmuz 2014 11:00
Zaman, bugün başlatılan İran'daki yolsuzlukları anlatan yazı dizisiyle yeniden Türkiye'yi ve hükümeti hedefine koydu.
TRT Yönetim Kurulu'na yeni atama24 Temmuz 2014 01:13
Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu (TRT) Yönetim Kurulu üyeliğine, TRT Genel Müdür Yardımcısı Şenol Göka atandı.
İran çağdaş sanatı İstanbul'a geliyor23 Temmuz 2014 16:56
İranlı sanatçıların çağdaş sanat fuarlarında yıldızı parlamaya devam ederken, bu yıl ikincisi düzenlenecek ArtInternational'a aralarında Şirin Neşat'ın da bulunduğu İranlı sanatçılar konuk geliyor.
"Dünya Mazlumları Fotoğraf Sergisi"23 Temmuz 2014 14:41
MAZLUMDER, Müslümanların maruz kaldığı zulümlere dikkati çekmek için fotoğraf sergisi açtı
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!
Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor
Gazze'de hedef bütün Filistinli direniş gruplarıdır
Paralelcilerden pankart skandalı
ÖABT sonuçları açıklandı
Bursaspor'da sürpriz ayrılık!
Meclis’te bayram molası
Karabükspor'da 3 imza birden!
Diego Costa'dan duygusal veda!
Van'da uyuşturucu operasyonu
'Beşiktaş fazla gürültü çıkarıyor'
Ramazan sonrası hareketi arttırın
Elektrik akımına kapılan genç öldü
Prandelli: Beklemeden imza atalım
Cuma namazı sonrası Filistin için yürüdüler
İsrail ordusu ilerleme kaydedemiyor
CHP heyeti bayramdan sonra Gazze'ye gidiyor
Drogba'dan G.Saray taraftarına mesaj!
Sakarya'da dolu yağışı zarara yol açtı
Metropoll ve Genar'ın son Köşk anketleri
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Köye gitmem diyen hamile eşini otomobille çiğnedi
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Malezya'da tekne kazası: 3 ölü
Güney Kore'de Google’a dava açıldı
F-16'lar Suriye sınırına gönderildi
Yanal'dan gidecek isimler ve Salih açıklaması
Yasa dışı dinlemede 6 polise meslekten ihraç
Bitlis'te bir terörist teslim oldu
Bir kuvözde 3 Gazzeli bebek
2 Milyon liralık fiyasko!
Koruyucu aile skandalına bakanlık incelemesi
Eruh'ta tuz kuyusunda petrol çıktı
Akhisar Brezilyalı stoperin peşinde
TEM'de 15 kilometrelik bayram kuyruğu
Suriyeliler bayram için ülkelerine döndüler
İşte Yunanistan'ın yeni teknik direktörü!
Balıkesirspor'dan Melo bombası!
HDP ikinci turda kimi destekleyecek?
Gümrük kapılarında sandıklar kuruluyor
Kanala düşmekten son anda kurtuldu
Hırsızı yakaladı, 2 bin lira ceza yedi
Eyüplü gençlerden Gazze protestosu
Samsung'da Note 4 için sürpriz hazırlığı
Cami çıkışı Sow ve Emre'ye yoğun ilgi!
ABD elçiliği önünde tabutlu protesto!
İhsanoğlu Diyarbakır'da yuhalandı!
Yahudi yerleşimciler Filistinlilere ateş açtı
Başbakan Erdoğan YHT açılışında konuştu
THY'den Tel Aviv uçuşları hakkında açıklama
Denizli BB Angola Karması'na fark attı
Barış mesajı vermek için heykel yapıyor
Yahudi yerleşimciler Filistinlilere ateş açtı
ABD'li sözcü Harf: Gazze için kilit isim Davutoğlu
Bayramda ağız sağlığına dikkat!
Baba oğlunun arabasına çarptı: 1 ağır 5 yaralı
İsrail, İslami Cihad komutanını vurdu
Hastane çatısında silahlı dehşet
Bozdağ: Zekeriya Öz savcı gibi davranmıyor
Eski Chelseali Antalya'da ölü bulundu!
Kazak şirketten Galatasaray cevabı!
Vasiyeti 3 kişiye umut oldu
Bülent Korkmaz'dan rakiplere gözdağı
Futbol dünyasını yasa boğan ölüm
Alex de Souza'dan taraftarlara sert cevap