Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Paralel örgütten şoke eden bonzai işbirliği! Çözüm sürecine dizili destek! İstanbul'un ortasında ilginç olay! Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Bugün'ün patronu, <b>Gülen cemaatine yakın mı?</b>
Bugün'ün patronu, Gülen cemaatine yakın mı?
17 Kasım 2005 Perşembe 18:15
Güncellenme Tarihi 1 Eylül 2014 Pazartesi 10:10
Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip...

BUGÜN GAZETESİ DE ARTIK GÜLEN CEMAATİNİN..

< Bugün Gazetesini satın alan Akın İpek, Gülen cemaatine çok yakın bir altın madencisi. Bergama'daki altın madenini alan Akın İpek, Türkiye'de onlarca yerde altın arama ve çıkarma iznine sahip. Bu satışla Gülen cemaati , bir gazeteye daha kavuşurken Akın İpek ise altın işinde, Almanların başına gelenleri gözönüne alarak, bu işin medyasız olmayacağını gördü. Bu işten hem Gülen, hem o kazandı. Ama sadece onlar değil, iki aylık bir gazeteyi satılabilir hale getiren Ciner ve Ilıcak'lar da. Akın İpek, aynı zamanda yakın medya tarihinin, Ciner'den sonra medyaya giren ikinci madencisi oldu.


Bugün Gazetesinin, Ankara'lı başarılı işadamı Akın İpek'i satılmasını herkes yazdı. Ama iki boyutunu kimse vermedi. Bunlardan birincisi Akın İpek'in gerçekte kim olduğuydu. Medya sektöründe iş yapmak tıpkı hastane açmak, güvenlik şirketi kurmak, silah üretmek gibi parayı basanın yapabileceği bir iş değil. Oraya yatırılan paranın arkasındaki kişiye de bakılır. Nereden geldiğine, parayı nasıl kazandığına, bağlantılarına, siyasi görüşlerine, fikri eğilimlerine gözatılır. İpek'in kağıt ve matbaacılıktaki işleri uzun uzun yazıldı ama Bergama'daki altın madeni işi ve Gülen bağlantısı yazılmadı. Bu nedenle bu haberler eksikti.

Genç işadamı Akın İpek kağıt ve matbaa işinde gerçekten başarılı işler yaptı, yapıyor. Halka açtığı şirketi Koza ile dünyanın en seçkin markalarına üretim ve en az 20 ülkeye ihracat yapıyor. İç pazarda da kayda değer bir payı var. Ama Akın İpek'i iş ilişkilerinde sıradışı yapan atağı, Alman Normandy şirketini pes ettiren Bergama'daki altın madenini alması. Aleyhinde bu kadar kamuoyu tepkisi olan Bergama madenini alan Akın İpek, belli ki, bu tepkiyi de baştan hesaplamış ve medyaya girme ta o zamandan planlamış. Almanlar'ın göremediğini görmüş ve medya desteği olmadan böyle stratejik işlerin yapılamayacağını anlamış.

Yani Bugün'ün alınışı aslında altın işinin bir mütemmim cüzü. İpek'in medya arayışı Star'ın satışından çok öncelere dayanıyor.

Akın İpek'le ilgili bir başka çok önemli bilgi ise, İpek'in ticaret sicillerinde yer almayan Gülen ilişkisi. Fethullah Gülen'le uzun yıllara dayanan ilişkileri bulunan Akın İpek, Gülen cemaati içinde çok saygın bir yere sahip. Uzmanları, İpek'in Gülen'in tasvibini almadan asla medya işine girmeyeceğini belirtiyor.

Soru: Peki bu Gülen'in Bugün'ü aldığı anlamına mı gelir? Veya Bugün'ü alan sermaye aslında Gülen'e mi ait?

Cevap: Hayır. Hayır çünkü Akın İpek Bugün'ü Gülen için değil, kendi madencilik işi için aldı. Zaten kağıt ve matbaacılık konusunda güçlü bir know-how'a sahip olduğu için bu işi iyi yapacağını düşündü.

Ama bu cevabın sadece yarısı. Diğer yarısına gelince; Evet Akın İpek Bugün'ü kendisi için aldı ama O'nun olan herşey aynı zamanda büyük bir gönül bağlılığı içinde bulunduğu Gülen içindir de. Yani İpek'in gazetesi, en az Gülen'in gazetesi kadar Gülen'e duyarlı olacaktır. Bu doğaldır, çünkü Akın İpek güçlü inançlara sahip, maneviyata değer veren birisi ve aynı zamanda Gülen'in yorumunu benimsiyor. Gerektiğinde bütün malvarlığını Gülen için harcayabilecek kadar O'nu sevip, sayıyor. Hatta Bugün, Gülen'e sahip olduğu Zaman'dan çok daha yararlı olabilirr. Gülen kanadı bir çok işi Zaman'a bırakmak yerine Bugün'e havale edebilir.

Soru: Akın İpek, sadece Bugün'ü almakla yeterli medya desteğine kavuştuğunu mu sanıyor?

Cevap: Hayır. Akın İpek, Bugün'ün etkinliğinin, ulaştığı çevrenin, okur sayısının farkında. Bugün'ün tek başına yeterli olmayacağını biliyor. Mutlaka yanına bir iki enstrüman daha katacak, bir medya grubu yapacak. Yakında bir TV kanalı aldığı haberi sürpriz olmayacak.

Ve Bugün'ün satış haberlerinde eksik bir başka boyut.

Bugün'ün satışının bir de Ciner-Ilıcak boyutu var. Bugün, Eylül ayında kurulmuş bir gazete. Yani sadece iki aylık bir ömrü var. Henüz iki aylık bir bebeği satılabilir bir ürün haline getirmek gerçekten büyük bir başarı. Bu bakımdan da Ciner ve Ilıcak'ı kutlamak gerekiyor.

kaynak: Habertürk

Bu haber 4,834 kez okundu.

AA'nın Kürtçe yayını bir yaşında01 Eylül 2014 10:16
Anadolu Ajansı'nın, 100. yıl vizyonu kapsamında 1 Eylül 2013'de yayına başlattığı Kürtçe Haberler Servisi, birinci yılını geride bıraktı.
Dünyanın en minik kitabı İzmir'de!01 Eylül 2014 10:01
Ege Üniversitesi'nde 3 milimden küçük, yani bir mercimek tanesinin çeyreği büyüklüğünde ve ancak büyüteçle bakılabilen 32 sayfalık kitap sergileniyor.
Tüm zamanların en iyi Türk filmi belli oldu!01 Eylül 2014 09:50
Türk sinemasının en iyi filmi Susuz Yaz oldu.
Ustaya büyük vefa!01 Eylül 2014 09:46
Devlet Tiyatroları bu yıl 1 Ekim'de perdelerini açıyor. 100'ü yerli toplam 143 oyunun sahneleneceği yeni sezonda, Neşet Ertaş'ın hayatını konu alan 'Neşet Dert Aşk' isimli oyun da izleyicilerle buluşacak
Çözüm sürecine dizili destek!01 Eylül 2014 09:05
Boyut Film ve Murat Tokat çok ses getirecek bir projeye imza atmaya hazırlanıyor.
İşte Fatih ve Kanuni'nin en çok sevdiği yemek31 Ağustos 2014 16:00
Ortadoğu yemekleri uzmanı Yunus Emre Akkor, Osmanlı Mutfağı üzerine bir yemek kitabı hazırladı. İşte Osmanlı mutfağının bilinmeyenleri.
"Çözüm sürecini koordine edecek isim Arınç"31 Ağustos 2014 15:26
A Haber’e konuk olan Akşam gazetesi yazarı Kurtuluş Tayiz, ‘Çözüm Süreci’ ile ilgili önemli bir açıklamada bulundu.
Akit'ten çok konuşulacak bulmaca!31 Ağustos 2014 14:07
Akit Gazetesi yine çok konuşulacak bir işe imza attı.
Türk sinemasının en iyisi o film!31 Ağustos 2014 13:32
Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen "En İyi 100 Türk Filmi" oylaması sonuçları açıklandı.
Rıdvan Dilmen'den sürpriz karar!31 Ağustos 2014 11:07
Ekranların sevilen yorumcusu Rıdvan Dilmen'in mesleğine 1 sene ara verdiği iddia edildi.
Çölaşan'dan Bahçeli'ye küstah sözler!30 Ağustos 2014 12:15
Bahçeli'nin Erdoğan'ın yemin törenine katılması Sözcü yazarı Çölaşan'ı küplere bindirdi.
Gazileri duygulandıran konser30 Ağustos 2014 12:04
Piyanist Tuluyhan Uğurlu onur konuğu olan gazi ve şehit yakınlarına Ankara’da unutulmaz bir gece yaşattı
Paralel örgütten şoke eden bonzai işbirliği!
Düğünde "Maganda kurşunu" ile yaralandılar
Ağaca çarpan otomobil ikiye bölündü: 1 yaralı
Bursaspor'un yeni golcüsü geldi
Ege Denizi'nde 89 kaçak kurtarıldı
Abdullah Gül BM Genel Sekreteri mi oluyor?
AA'nın Kürtçe yayını bir yaşında
Manavgat'ta trafik kazası: 1 ölü 5 yaralı
Çin'de ilkokula bıçaklı saldırı: 3 ölü
Kuzey Kore'den füze denemesi
Gülen'den paralelcilere yeni talimat!
Beşiktaş'a bir iyi bir kötü haber
Dünyanın en minik kitabı İzmir'de!
Barış için 9 maddelik büyük milat
Libya'da hükümet kontrolü sağlayamıyor
Tüm zamanların en iyi Türk filmi belli oldu!
Çin'de heyelan felaketi: 23 ölü
Ustaya büyük vefa!
62. Hükümet ilk toplantısını yapıyor
Yeni dönem eski tören!
Yanal gitti sorun bitti
Yavuz Bingöl'e büyük terbiyesizlik!
20 milyon kişinin beklediği takvim belli oldu
Çözüm sürecine dizili destek!
Demir: Zekeriya Öz iş takibi için belediyeyi bastı
İstanbul'un ortasında ilginç olay!
Bakan Yılmaz'dan 'bedelli' müjdesi
Çözüm sürecinde milat!
MİT'e girmek için yalan makinesi şartı!
HSYK seçimlerine Yargıtay gölgesi!
Çözüm sürecine Gezi vandallığına benzer sabotaj!
Baroni'den mesaj içerikli tişört!
Ev sahipleri dikkat! Hacizlik olabilirsiniz