Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan o görüşmeyi iptal etti Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında! Dikkat! Yedi kentte elektrik kesintisi Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 22 Eylül 2014 Pazartesi 18:36
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 56,146 kez okundu.

AK Parti'den bonzai için yasa teklifi22 Eylül 2014 16:06
AK Parti İstanbul Milletvekili Oktay Saral, "Gençlerimizin elimizden kaymaması için AK Parti iktidarı olarak uyuşturucuya çok ciddi savaş açtık" dedi.
Koç: IŞİD haddini bilmeli22 Eylül 2014 15:13
CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Haluk Koç
Ve Melih Gökçek haklı çıktı!22 Eylül 2014 14:32
Melih Gökçek: Şebeke suyundan ishal olduğunu bildiren ve insanların bu suyu içmemesi yönünde ısrarlı açıklamalar yapan Nazlıaka'nın şimdi kaçak kullandığı kuyu suyundan hastalandığı kesinleşti.
AK Parti'li Saral'dan bonzai teklifi22 Eylül 2014 14:32
AK Parti İstanbul Milletvekili Oktay Saral, bonzai konusunda önemli bir kanun teklifi sundu.
Ankara'da kritik zirve22 Eylül 2014 12:25
Bugün saat 17.00'de Başbakan Davutoğlu başkanlığında Ulusal Güvenlik toplantısı yapılacak.
Kurtulmuş net sayıyı verdi!22 Eylül 2014 12:19
Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, sınırdan Türkiye'ye girenlerin sayısının 130 bini aştığını, Türkiye'nin yüz binlerle ifade edilecek bir göç dalgasına karşı da hazırlıklı olduğunu bildirdi.
Demir: 'Öz'ün taleplerini reddettim gözaltına alındım'22 Eylül 2014 12:17
17 Aralık’ta 4 gün gözaltında kalan Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, “Savcı Zekeriya Öz’ün hukuksuz taleplerini yerine getirmediğim için gözaltına alındığımı düşünüyorum..." dedi.
'Ne olursa olsun kurtarıldılar'22 Eylül 2014 11:37
MHP İstanbul Milletvekili Engin Alan alıkonulan Türk vatandaşlarının IŞİD'in elinden kurtarılmasıyla ilgili konuştu.
Bakanlar Kurulu toplandı22 Eylül 2014 11:30
Bakanlar Kurulu, Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığında toplandı.
İstanbul'un en gözde ilçelerini kıskandıracak22 Eylül 2014 08:37
İstanbul'un en büyük ve en hızlı büyüyen ilçesi Bağcılar'ın yeni dönemdeki hedefi 'Kongre ve ticaret merkezi' olmak.
Özkaya: Yargıçlar siyasilerden çok HSYK'dan çekinir22 Eylül 2014 08:02
ÖZKAYA: Platform olarak yargıç ve savcıların öncelikle ve mutlaka bağımsız olması gerektiğini savunuyoruz ama bu sadece yasama ve yürütmeyle sınırlı değil. Yargıçlar diğer yargıçların baskısına karşı da bağımsız ve güvencede olmalıdır.
İçişleri Bakanlığı'nda yeni atama22 Eylül 2014 07:34
İçişleri Bakanlığı Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığına Muhammed Dervişoğlu atandı.
Sınırda 'pes artık' dedirten olay
Afganistan'ın yeni devlet başkanı halka hitap etti
Altın portakal adayları açıklandı
HDP'li Aysel Tuğluk Suruç'ta asker taşladı
Trabzon'dan sürpriz 11!
Erdoğan o görüşmeyi iptal etti
Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında!
Dikkat! Yedi kentte elektrik kesintisi
Dev ortaklık sona erdi! Hisselerin tamamını satın alıyor
Altının kilogramı 87 bin 600 lira oldu
Komutandan Gültan Kışanak'a tokat gibi cevap
Vize başvurusunda bulunacaklar dikkat!
Roma, genç yeteneği kaptı!
Kuşadası'nda 115 kaçak kurtarıldı
İsrail karşıtı İngiliz siyasetçi partisinden uzaklaştırıldı
Katar'a Dünya Kupası şoku
Teröristlerden askerlere taciz ateşi
Patlayan su borusu yolu çökertti!
Meclis Irak ve Suriye tezkerelerini bekliyor
AK Parti gençler için harekete geçiyor
İran ile ABD 2 yıl gizli görüşmüş!
Kanser hastalarına yeni umut
3 günde 10 milyon satarak rekor kırdı
Bu yarıklar korkutuyor
Beşiktaş, 3 takım satın alacak
Serin ve yağışlı hava geliyor
Davutoğlu milletvekilleri ile görüşecek
Kürtçe eğitime ilk başvuru!
Kılıçdaroğlu kurban bağışını Kızılay'a yaptı
Facebook haber akışını değiştiriyor
Gripten korunmak için altın kural
Kerry'den flaş Türkiye açıklaması
YouTube'a müthiş özellik
Hajrovic'e ince gönderme!
5 dakikada 1 metre 20 santim lahmacun yedi!
Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nde yeni dönem
Asırlık lezzet 'cevizli helva' tescillenecek
Aşık Şeref Taşlıova’ya Veda
Yaşlanan nüfus, sağlık sistemi için alarm veriyor
Acı biberden reçel yaptı
Vali Mutlu, takipçilerini üzmeyecek
Motosiklet kazası ailesini aldı
Salgın okulları açtırmadı
Saakaşvili'nin mal varlığına haciz konuldu
AK Parti'den bonzai için yasa teklifi
Musul'daki tek kayıp: Fırtına
Narkotik operasyonunda cephane çıktı!
Protez bacaklarıyla yamaç paraşütü yaptı
2 milyon liralık kaçak telefon!
Çaykur Rizespor'da hayal kırıklığı
IŞİD Felluce'de klor gazı kullandı!
Saraybosna'nın en eski camisini TİKA yeniliyor
Karnından karpuz büyüklüğünde kitle çıkarıldı
5 TL'lik şarjla 150 kilometreye yol gidiyor
Kireçlenmenin nedeni aşırı kilo olabilir!
İçme suyu hattında patlama
İnternetten ajan arıyorlar!
Çiğköfteden Nemrut heykelleri yapıldı
IŞİD'in elindeki rehine bakın kim çıktı!
İlaç tacirlerine ağır darbe!
'Bir Kova Buz' ölüm getirdi
Görme engelliler için Kur'an
İstanbul'da elekrikli otobüs devri başlayacak!
Koç: IŞİD haddini bilmeli
Karadeniz’den yabancı cisim çıktı
Bursaspor - Beşiktaş maçı saat kaçta?
9 yıl sonra kuyu cinayetinin sırrı çözüldü!