Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail ile Filistin arasında yeni ateşkes iddiası Almanya bu Türk'ü konuşuyor Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 29 Temmuz 2014 Salı 11:38
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 55,606 kez okundu.

Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur29 Temmuz 2014 18:01
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, partisinin İstanbul'daki bayramlaşma töreninde önemli açıklamalarda bulundu.
'Dünya önümüzde ceket ilikleyecek'29 Temmuz 2014 17:35
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Orta Doğu’da ve Kafkaslarda yaşanan çatışmalara değindi.
Demirtaş'tan Uludereli ailelere ziyaret29 Temmuz 2014 16:00
HDP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş, Uludere'ye Somalı ailelerin selamını götürdü.
Başbakan Erdoğan o madalyayı geri verecek29 Temmuz 2014 14:00
Başbakan Erdoğan'ın, Türkiye'nin ABD Büyükelçisi aracılığıyla Cesaret Madalyası'nın iade edebileceğini açıkladığı ortaya çıktı.
Cumhurbaşkanı seçimine 12 gün kala son anket29 Temmuz 2014 10:07
ORC Araştırma Şirketi, 10 Ağustos 2014'te yapılacak Cumhurbaşkanlığı Seçimleri için yaptıkları anket sonuçlarını açıkladı.
Davutoğlu’dan milli irade vurgusu29 Temmuz 2014 09:47
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Konya programı kapsamında Çumra ilçesinde partililerle ve vatandaşlarla bayramlaştı.
Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım28 Temmuz 2014 22:32
Başbakan ve Cumhurbaşkanı adayı Başbakan Erdoğan, AK Parti İstanbul İl Başkanlığının, Haliç Kongre Merkezi'ndeki bayramlaşma töreninde konuştu.
AK Partili vekilden Obama'ya mektup!28 Temmuz 2014 21:39
Gazzede yaşanan insanlık ayıbı için AK Parti Kayseri Milletvekili Pelin Gündeş Bakır, ABD Başkanı Barak Obama’ya açık mektup gönderdi.
Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı!28 Temmuz 2014 19:17
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin, Hakan Şükür'ün önceki gün gözaltındaki polisleri ziyaret etmesine tepki göstererek, "Kafa golleriyle meşhur Hakan Şükür'ün böyle bir kafasızlık yapmasını yadırgadım" dedi.
Bakan Eker: O hep en zor olanı seçti28 Temmuz 2014 18:46
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Cumhurbaşkanı adayı Başbakan Erdoğan'nın siyasi kariyeri ile için çarpıcı açıklamalar yaptı.
MHP'li Belediyeler AK Parti'ye geçti28 Temmuz 2014 16:48
Burdur'un Çeltikçi ilçesinin CHP'li Belediye Başkanı'ndan sonra MHP'li iki belediye başkanı da AK Parti'ye katıldı..
"Gülen'in cenazesi 5 yıl orada kalsın istemiyorum"28 Temmuz 2014 14:40
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin, emniyetteki "paralel yapı" iddialarına ilişkin yürütülen "casusluk" soruşturmasıyla ilgili, "Cem Sultan başaramadı, Pensilvanya'daki zat da başaramayacak. Korkarım orada hayatını kaybedecek." dedi.
Yılıdz futbolcunun babası kaçırıldı
İsrail ile Filistin arasında yeni ateşkes iddiası
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Rençber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir