Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bedelli askerlik çıkacak mı? Erdoğan'a soruldu İki dünya devi Cimbom için kapışıyor Terör şubesinin müdürü de gözaltında Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 22 Temmuz 2014 Salı 09:28
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 55,547 kez okundu.

İhsanoğlu'nun oğlu karakolluk oldu22 Temmuz 2014 03:52
Ekmeleddin İhsanoğlu'nun oğlu alkolü fazla kaçırınca karakolluk oldu.
Sığınmacı bahaneli Köşk provokasyonuna geçit yok22 Temmuz 2014 03:21
Suriyelilere yönelik saldırıların provokasyon girişimleri olduğunu belirten Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Şahin “Bu olayların büyümesini isteyen gruplar var. Buna izin vermeyeceğiz” dedi.
Paralel örgütün son darbe girişimi22 Temmuz 2014 03:06
Paralel örgütün sözde Selam terör örgütünü bahane ederek Erdoğan hükümetine yönelik darbe girişimi deşifre oldu
Erdoğan birinci turda 24 milyon oyla seçilir22 Temmuz 2014 02:52
KONDA Genel Müdürü Ağırdır, Başbakan Erdoğan’ın iktidardaki yıllarında milletin devlete karşı azalan güvenini onardığını belirterek “Erdoğan ilk turda 23-24 milyon oy alarak Cumhurbaşkanı seçilir” dedi.
Dışişleri İsrail iddialarını yalanladı!22 Temmuz 2014 01:40
Dışişleri Bakanlığı, Türkiye'nin İsrail'le enerji ve savunma alanlarında işbirliği yaptığına dair iddiaları yalanladı.
Duruş sağlıklı olsa, İsrail bunları yapamaz22 Temmuz 2014 01:39
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarına ilişkin, "İslam ülkelerinin, Arap dünyasının duruşu sağlıklı olsa, İsrail bütün bunları yapamaz" dedi.
Erdoğan: Bu adımı attığmızda Gülen...22 Temmuz 2014 01:04
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Fethullah Gülen'le ilgili kırmızı bülten çıkardıklarında, artık ABD'de duramayacağını söyledi.
Erken seçim olacak mı? Erdoğan açıkladı22 Temmuz 2014 01:01
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, erken seçimle ilgili açıklamalar yaptı.
Erdoğan: Ekmel Bey açıklanınca şaşırdım22 Temmuz 2014 00:03
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ATV-A Haber yayınında Mehmet Barlas'ın sorularını yanıtladı.
Gazze'ye yardım eli21 Temmuz 2014 23:46
Filistin'deki ulusal uzlaşı hükümeti, İsrail saldırılarında zarar gören Gazzelilere destek olmak amacıyla 10,2 milyon dolar yardımda bulunma kararı aldı
10 Ağustos dönüm noktası olacak21 Temmuz 2014 23:37
Başbakan Yardımcısı Babacan, Türkiye'nin önemli günlerden geçeceğini belirterek, "10 Ağustos, Türkiye'nin demokrasi tarihinden çok önemli bir dönem noktası" dedi.
TBMM'de gerginlik!21 Temmuz 2014 22:39
Meclis'te HDP Grup Başkanvekili İdris Baluken, AK Parti Ankara Milletvekili Haluk İpek'in üzerine yürüdü. Gerginliği araya giren diğer milletvekilleri önledi.
Paralel operasyon Twitter'i salladı
Bedelli askerlik çıkacak mı? Erdoğan'a soruldu
Diego'nun büyük pişmanlığı!
İşte iPhone 6'nın safir ekranı
Sezen Aksu tez konusu oldu
Beşiktaş'a Chelsea'den bir bomba daha!
Gazze için bayraklar yarıya indirildi
Arılar belediye başkanını öldürdü
Türkiye’den Gazze’ye doktor gönderilecek mi?
"Başkanım beni takımdan ayırma"
Hakan Fidan'a kelepçe takacaktı ama...
İşte gözaltıların gerekçesi!
Atletico Madrid 200 milyon euroyu reddetti!
Operasyonda çok ilginç detay
Coca-Cola'dan boykot açıklaması
Zekeriya Öz'den polise operasyon tweeti
ABD’den İsrail'e şok! Filistinlilere 47 milyon dolar destek
İki dünya devi Cimbom için kapışıyor
Afganistan'da intihar saldırısı: 4 ölü
15 İsrail askeri daha öldürüldü!
Terör şubesinin müdürü de gözaltında
LPG yüklü tanker patladı
THY'den müthiş üçlük!
Operasyon Zaman'a sızdırıldı mı?
İstihbaratçı Yılmazer’in evi aranıyor
Hızla artıyor, ölü sayısı 600’e dayandı
Hamas: Netanyahu ateşkese cevap vermedi
Adana Büyükşehir Belediyesi'ne silahlı saldırı
'Pararlel yapı'ya 22 ilde eşzamanlı operasyon
Eski Bakan'a askerlik şoku
ASELSAN'dan yüzde yüz milli zırh!
İşte gözaltına alınan paralelciler!
Paralelcilere yönelik operasyona 'sessiz çığlık' göndermesi
İhsanoğlu'nun oğlu karakolluk oldu
Sığınmacı bahaneli Köşk provokasyonuna geçit yok
Paralelcilere dev operasyon!