Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

2 ilde Türk Bayrağı'na saldırı! Davutoğlu'ndan HDP'nin çağrısına yanıt 28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Hakan TunaYaseminler altında!
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 13:37
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 56,295 kez okundu.

Bakan Avcı'dan BM'ye ağır eleştiri31 Ekim 2014 13:51
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Antalya Belek'te düzenlenen UNESCO Türkiye Milli Komisyonu 2'nci Büyük Buluşması'nda BM'yi eleştirdi. Bakan Avcı, BM şemsiyesi altındaki UNESCO'nun BM'nin yüz akı olduğunu söyleyip, "Dünya beşten büyüktür" dedi.
Davutoğlu'ndan HDP'nin çağrısına yanıt31 Ekim 2014 13:33
HDP’nin 'sokağa çıkın' çağrısına Başbakan Ahmet Davutoğlu'ndan cevap geldi.
Fırıncı ve Bahadıroğlu'ndan iddialara cevap31 Ekim 2014 10:00
Türkiye'nin ilk özel radyolarından biri olan Moral FM yönetimi, radyo hakkındaki söylentilere, düzenlediği basın toplantısı ile cevap verdi.
Rekor kıran MGK'da çok dikkat çeken cümle!31 Ekim 2014 09:57
MGK toplantıları olağan koşullarda 4 - 5 saat sürerken, dünkü toplantının 10 saat 20 dakika devam etmesi dikkat çekici bulundu.
IŞİD petrolü Esed'e gidiyor31 Ekim 2014 09:35
Paralel medyanın "IŞİD petrolü Türkiye üzerinden satılıyor" diyerek yapmaya çalıştığı algı operasyonu çöktü. Örgüt petrolün bir kısmını Esad rejimine, geri kalanını da tacirler üzerinden Dubai'ye satıyor
Fethullah Gülen, İslamcılara münafık dedi!31 Ekim 2014 09:03
Fethullah Gülen bu haftaki konuşmasında, Avrupa Birliği'ni istemeyen İslam birliğinden taraf olan kesimler için münafık nitelendirmesinde bulundu. Üstü kapalı bir şekilde yeni kurulacak partiye destek vermelerini istedi.
Ethem Mahçupyan: AK Parti 2025'e kadar...31 Ekim 2014 08:44
Başbakan Baş Danışmanı Ethem Mahçupyan, "2015’teki genel seçimde eğer AK Parti’yi indiremezseniz gelecekte bir 10 yıl daha AK Parti ile yaşamak durumundasınız" diyerek 2025'e kadar AK Parti'nin iktidarda kalacağını iddia etti.
Mehmet Metiner: PKK'nın işi bitmiştir31 Ekim 2014 08:42
AK Parti Adıyaman Milletvekili Mehmet Metiner, Kobani için 2. provokasyon çağrısı yapan HDP hakkında ağır eleştirilerde bulundu.
Cumhuriyet tarihinin en uzun MGK'sı31 Ekim 2014 04:01
Türkiye tarihinin en uzun MGK toplantısı olarak tarihe geçen toplantının ardından yapılan açıklamada; "milli güvenliği tehdit eden ve kamu düzenini bozan bir unsur" olarak nitelendirilen Paralel Yapı ile mücadelenin kararlılıkla sürdürüleceği belirtildi. Kararda, “legal görünüm altında illegal faaliyet yürüten” vurgusu dikkat çekti.
Davutoğlu: Türkiye bu meseleyi çözdüğünde kanatlanacak30 Ekim 2014 22:07
Başbakan Ahmet Davutoğlu, çözüm sürecinin Türkiye'nin geleceği açısından atılan en önemli adımlardan biri olduğunu ifade ederek, "Türkiye bu meseleyi çözdüğünde, bütün ağırlıklarından kurtulacak, adeta kanatlanacaktır. Biz hükümet olarak umudumuzu da, kararlılığımızı da koruyoruz, sonuna kadar da koruyacağız" dedi.
Son yılların en uzun MGK'sı30 Ekim 2014 20:58
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ilk kez başkanlık ettiği Milli Güvenlik Kurulu toplantısının uzaması, Ankara kulislerini meraklandırdı.
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması30 Ekim 2014 15:29
Çözüm sürecini devam ettirmeye AK Parti'nin mecbur olduğu tehditlerine Bülent Arınç, "Çözüm Süreci'ni sanki sadece biz istiyormuşuz gibi ve biz buna mecburmuşuz gibi herkes her söylediğini yapar her işlediği ile Türkiye'ye zarar verirse hayır bu böyle değil. Çözüm Süreci başarısızlığa uğrarsa herkes bunun altında kalır. Adadaki şahıstan başlayınız siyaset uzantılarına kadar" diyerek yanıt verdi.
Peşmerge Musul'a doğru ilerleyişini sürdürüyor
Şehit Astsubay son yolculuğuna uğurlandı
Meteoroloji'den önemli uyarı: Kar geliyor!
Japonya para musluğunu açtı
F.Bahçe'ye sürpriz takas teklifi!
2 ilde Türk Bayrağı'na saldırı!
Bakan Avcı'dan BM'ye ağır eleştiri
İngiltere 1. Dünya Savaşı’ndan kalan borçlarını ödeyecek
Çikolata yerine bunu tüketin!
'Bu maça PKK el attı' iddiası
Cumhurbaşkanı Erdoğan Paris'te
Borsa 81 bini aştı
İyi ki Süleyman Seba görmedi!
Bilic'ten İsmail Kartal'a: Fenerbahçe'yi yeneriz
Memur-Sen: Mevsimlik işçilerin yol güvenlikleri sağlanmalı
Melo şaşırttı! Albayrak'ın yanına gitti ve...
Davutoğlu'ndan HDP'nin çağrısına yanıt
Rusya'da maden kazası: 33 işçi mahsur
İsrail'den Mescid-i Aksa'ya yaş sınırlaması
Bakan Yıldız: Su seviyesi işçilerin üstünde
1 Kasım için ilk açıklama: Derhal müdahale edilecek
İstanbul'da 30'un üzerinde kaza oldu
Irak'ta IŞİD'e operasyon: En az 90 ölü
Davutoğlu'ndan işçilere çağrı
Sürpriz anlaşma! F.Bahçe'ye geri döndü
Bakan Avcı, UNESCO toplantısında BM'yi topa tutu
Peşmerge 60 köyü IŞİD'den geri aldı
3 şehit asker olayında sıcak gelişme
Kuruyemiş fiyatları uçtu!
Uyuşturucuyla mücadele ''kasım ayında'' hız kazanacak
Kaybolan Nehir'in evinde buruk sevinç
Hollanda'da 8 kişinin pasaportlarına el konuldu
Fiyatı artık "çerez parası" değil
Karadeniz'in "turizm lokomotifi"nde hedef gözüktü
Karşıyaka'nın başı FIFA'yla dertte
Suarez şakası Barcelona'yı kızdırdı!
Bakanlar açıkladı: İşte son durum
LeBron James'ten kötü başlangıç
Gerrard'dan ayrılık sinyali
Sosyal medyada dikkat çeken analiz
Yakalanan kaçak sayısı 3 yılda 20 kat arttı
Kurtulan madenci verdiği mücadeleyi anlattı!
"Paralel yapı" operasyonunda tutuklama
Madencilikte flaş karar! Yetkisi elinden alınacak
Trabzonspor'dan Galatasaray'a çifte transfer çalımı!
Günde 1 milyon dolar harcasa bile...
Görmez "evlad-ı fatihana" kız verdi
O madeni 2 yıl önce de su basmış
Sertab Erener'e en büyük destek Mithatcan'dan
17 Kasım'da İstanbul'da 'deprem' olacak
‘Sony’i PS 4 kurtardı’
Gülşen: Atatürk'ün kızı olmak isterim
Derbide gol yükünü yabancılar çekiyor!
Kocaman eski öğrencisini resmen istedi!