Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Buzlu kova yüzünden o ülkenin suyu bitti! Abdullah Gül binmesin diye saklamışlar! İngiltere'den flaş IŞİD açıklaması! Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 30 Ağustos 2014 Cumartesi 09:36
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 56,015 kez okundu.

Muharrem İnce 300'ü yakaladı!30 Ağustos 2014 09:28
CHP'de kurultay yarışı kızıştı. Kulislere göre İnce 300 delegeyi buldu. Kılıçdaroğlu'nun ise kendisine destek açıklamasında bulunan bazı il başkanlarını PM'ye alarak ödüllendireceği belirtiliyor.
"Halk boykotçu CHP'ye oy vermez"29 Ağustos 2014 22:22
A Haber’de Banu El’in sunduğu ‘Aklın Yolu’ programına TESEV Başkanı Can Paker’in açıklamaları damga vurdu.
AK Parti MYK'da görev değişikliği!29 Ağustos 2014 20:33
AK Parti MKYK, ilk kez Genel Başkan ve Başbakan Davutoğlu başkanlığında toplandı. Toplantı 1.5 saat sürdü.
CHP kurultayı ile güven oylaması çakıştı29 Ağustos 2014 20:22
Yeni hükümetin TBMM'de yapılacak güvenoylaması ile CHP'nin olağanüstü kurultayı aynı tarihe rastlıyor.
AK Parti MKYK toplantısı sona erdi29 Ağustos 2014 20:14
AK Parti MKYK, ilk kez Genel Başkan ve Başbakan Davutoğlu başkanlığında toplandı. Toplantı 1.5 saat sürdü.
Giresun'da Bakan Canikli sevinci29 Ağustos 2014 19:06
Nurettin Canikli'nin 62. Hükümeti'nde Gümrük ve Ticaret Bakanı olarak görev alması, memleketi Giresun'da ve babaevinde sevinçle karşılandı
Suriye yine taciz etti29 Ağustos 2014 18:33
Genelkurmay Başkanlığı, Suriye füze sistemlerinin F-16 uçaklarını taciz ettiğini açıkladı.
Atalay: Başbakanımızdan affımı istemiştim29 Ağustos 2014 17:33
Beşir Atalay, Başbakan Yardımcılığı görevini Yalçın Akdoğan'a devretti. Atalay, görevden ayrılmayı 'kendisine has sebeplerden dolayı' kendisinin istediğini söyledi.
Kurultay güven oylamasıyla aynı günde29 Ağustos 2014 17:08
Siyasi takvimde önemli iki olay aynı güne denk geldi.
Akdoğan'dan ilk açıklama29 Ağustos 2014 14:54
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan yeni kabineyi değerlendirdi.
Ahmet Davutoğlu rekor kırdı29 Ağustos 2014 14:40
Başbakan Ahmet Davutoğlu yeni kabineyi çok kısa bir sürede açıklaması beraberinde de bir rekoru getirdi.
Kurtulmuş: Ben de televizyondan öğrendim29 Ağustos 2014 14:35
62. Hükümet'te Başbakan Yardımcısı olarak görev yapacak olan Kurtulmuş, haberi televizyondan öğrendiğini açıkladı.
Tolga Zengin'den büyük fedakarlık!
Erdoğan'dan Kütahya'ya kutlama
Gübre desteği için tarih belli oldu
Edirne Belediyesi'nde hayalet korkusu!
Sözleşmesine ilginç bir madde ekletti!
Demba Ba depremi! Şok iddia...
Buzlu kova yüzünden o ülkenin suyu bitti!
ABD uzaya 'çit' kuruyor
Hakan Fidan neden kabinede olmadı?
ABD'deki kazada Türk kadın öldü
Bakan Şimşek'ten Köşk selfie'si
Otogara giren tır 8 araca çarparak durabildi
Rus Donanması'na ait iki gemi Çanakkale Boğazı'ndan geçti
Pembe tişörtlü provokatör gözaltına alındı
Abdullah Gül binmesin diye saklamışlar!
Paralel olmayan polislere akılalmaz baskı!
Özil: Gezegendeki en iyi oyunculardan biriyim
Barcelona'ya veda etti! G.Saray'a geliyor
12 Dev Adam galibiyetle başlamak istiyor
Batistuta: Bacaklarımı kesin
Twitter’ın analiz servisi tüm kullanıcılara açıldı
Küresel ısınma her yıl yüzbinlerce can alacak
İngiltere'den flaş IŞİD açıklaması!
İran yargısından Ruhani'ye 'laiklik' uyarısı
LG Plazma TV'ye veda ediyor
Nar, Alzheimer düşmanı çıktı
Yasadışı madende kaza
İstanbul'da yarın bazı bölgelerde elektrik yok
Erdoğan'ın o çok konuşulan yazısının sahibi bulundu!
Başkent'te ilk tören
Twitter'dan Obama müdahalesi!
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Paralel örgütü temizleyeceğiz
Brezilya ekonomisi durgunluğa girdi
Paralel polislerin o kumpası bozuldu!
Reyting ölçümleme sistemi değişti
Küreğini kapan sahile koştu
Esed'in saldırılarında 64 kişi öldü
İşte Ekonomi bakanlarının masasındaki projeler
Mısır'daki gösterilerde 41 kişi gözaltına alındı
BUDO ve İDO bazı seferleri iptal etti
Dany, La Liga'ya transfer oldu
Reyting ölçümleme sistemi değişti
Altın alacaklar dikkat! O uygulama kalkıyor
Muharrem İnce 300'ü yakaladı!
Çikolata ye, kilo ver!
AVM’de anons dönemi!