Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Nusra'nın genel komutanı öldürüldü Memur maaşları düşecek mi? Açıklama geldi! Yağışlı hava geri dönüyor Prof. Dr. Erol GökaŞimdi “Büyük Barış” zamanı
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2015 Perşembe 08:45
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 57,937 kez okundu.

Emine Erdoğan, Şanlıurfa'dan ayrıldı05 Mart 2015 23:41
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, Şanlıurfa'daki temaslarının ardından kentten ayrıldı.
Burhan Kuzu: Muhalefet partileri panik atakta05 Mart 2015 23:24
AK Parti İstanbul Milletvekili Burhan Kuzu, "Partileri millet kapatır ve tam kapatır. AK Parti, 2010 anayasa değişikliğinde parti kapatmayı tarihe gömmek istedi. Ancak bugünkü muhalefetin tamamı hep bir ağızdan karşı çıkmıştı" dedi.
Davutoğlu: Dolardaki yükselişin sebebi...05 Mart 2015 20:13
Başbakan Ahmet Davutoğlu, dolardaki yükselişle ilgili "Bütün kurumlarımız gereken tedbirleri almaktadır. Hükümet olarak talimat verdik" dedi.
'O sözlerin altına imzamı atıyorum'05 Mart 2015 18:52
İçişleri Bakanı Ala, "Anayasayı tanımıyorum" ifadesine açıklık getirdi. Meclis tutanaklarına yansıyan o sözler için Ala, "Altına imzamı atıyorum" dedi.
Hasip Kaplan: Meclisi kilitleyeceğiz05 Mart 2015 18:42
HDP Şırnak Milletvekili Hasip Kaplan, İç Güvenlik Paketi görüşmelerine yönelik 'Meclisi kilitleyeceğiz" tehdidi savurdu.
Bahçeli'nin ilk rakibi belli oldu05 Mart 2015 18:14
Yozgat eski milletvekili Doktor Mesut Türker, Kurultay'da Genel Başkanlığa aday olduğunu açıkladı.
Şeyh Said'in torunları hangi partilerden siyasete giriyor?05 Mart 2015 14:48
Şeyh Said’in torunları AK Parti ve HDP’den milletvekili aday adaylığı için başvuruda bulundu.
Bahçeli'ye BBP ve Saadet ile ittifak olacak mı sorusu05 Mart 2015 14:33
MHP lideri Devlet Bahçeli, BBP ve Saadet Partisi ile seçim ittifakı konusunda bir temas olmadığını ancak seçime kadar ne gibi gelişmeler olacağını bilemediğini söyledi.
Hasan Cemal: 7 Haziran'da oyum HDP'ye05 Mart 2015 14:17
Gazeteci Hasan Cemal bugünkü yazısında 7 Haziran genel seçimlerinde oyunu HDP'ye vereceğini açıkladı.
Tanrıkulu: Özür dilemelidir05 Mart 2015 13:39
CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu, Konya'da askeri uçağın düşmesine ilişkin konuştu.
Kılıçdaroğlu'nun iddiasına net cevap05 Mart 2015 13:29
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin, CHP ve MHP'nin kapatılacağı yönündeki iddialara ilişkin konuştu.
Mahçupyan'dan çarpıcı AK Parti ve HDP analizi05 Mart 2015 12:36
Akşam Gazetesi yazarı Etyen Mahçupyan, 7 Haziran genel seçimlerine ilişkin çarpıcı tespitlerde bulundu. Mahçupyan'ın tespitlerine göre HDP'nin barajı geçmesi zor.
Kuzu: Partileri millet kapatır ve tam kapatır
Alkali su iç zayıfla
Tanzanya'da sel felaketi
Güney Sudan'da siyasi kriz
New York borsası günü yükselişle tamamladı
Güzeldere Geçidi'nde araçlar yolda kaldı
Fenerbahçe derbiye bileniyor
Tokat'ta silahlı saldırı: 1 ölü
Vakıfbank Seride 1-0 öne geçti
Sobacılar çarşısında patlama
Emine Erdoğan, Şanlıurfa'dan ayrıldı
9. Uluslararası İzmir Kukla Günleri başladı
Efkan Ala, şehit pilotlar için taziye mesajı yayımladı
Fransa Cumhurbaşkanı Halid Hoca ile görüştü
Burhan Kuzu: Muhalefet partileri panik atakta
Ünlü tango orkestrası Bursa'da konser verdi
5 futbolcu, silahlı soygunda yaralandı
Nusra'nın genel komutanı öldürüldü
Kılıçdaroğlu'na Erdoğan eleştirisi!
Kanada’da 3 bakana şüpheli zarf gönderildi
Liverpool'dan yardım maçı
Tatlıses'in büyük özlemi
Chelsea 'Hagi Akademisi'nden' yıldız alıyor
Afgansitan'da Türkiye'nin yardımıyla kadın üniversitesi
PFDK'dan ceza yağmuru
İstanbul'da rehine operasyonu
Kılıçdaroğlu, "Manda Yuvası" filmini izledi
Arnavutluk'taki "suikast" iddiaları
Suarez ve Kuyt Liverpool'a dönüyor
Kız kardeşlerden kan donduran itiraf
Eczacıbaşı VitrA güle oynaya
New York'ta bir uçak pistten çıktı
Ünlü pilottan şok eden haber!
Memur maaşları düşecek mi? Açıklama geldi!
Gemlik için deprem uyarısı
Arap Körfez ülkelerinin İran endişesi
Askerlik şubesi yanında şüpheli çanta paniği
Sertifikalı 1 milyon dolarlık banknot ele geçirildi
Kamyon ile motosiklet çarpıştı: 2 ölü, 2 yaralı
Çaykur'un 4 bin liralık çayı için sıraya girdiler!
Yağışlı hava geri dönüyor
Türkiye hakkında şike iddiası! Ortalık karıştı!
Konsere biletle değil mamayla girdiler
Brezilya Milli Takımı kadrosu açıklandı
Denizli'den Irak Türkmenlerine yardım kampanyası
Poşete konulmuş iki cenin bulundu
Ünlü sanatçının yeğeni kaza yaptı
Sebahat Tuncel: Öcalan özgürleşmeli
İnsani krizle ilgili problemler yaşıyoruz
Emniyet Müdürlüğünde "fişleme" iddiası
Brezilya'nın aday kadrosu açıklandı
Baransu'nun eski eşi ifade verdi
Afganistan'da 6 Taliban militanı öldürüldü
BokoHaram öldürmeye devam ediyor
Arnavutluk meclisi'nde gergin anlar
Fenerbahçe'de derbi mesaisi başladı
Davutoğlu: Dolardaki yükselişin sebebi...
Darbe karşıtlarına hapis cezası
Yargıtay Başkanı Cirit'in açıklamaları
İsrail, Gazze'den ithalat yapacak
Genç FB: Biletleri peşkeş çekiyorlar
Yunanistan Ligi seyircisiz oynanacak
Halilhodzic Japonya ile anlaşıyor mu?