Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bilic: FB sadece iyi değil karakterli de bir takım ABD'den Rusya'ya gözdağı! Dilmen: Babası bile bu kıyağı yapmaz Ahmet ÖzcanDevletin dini adalet dinin devleti özgürlüktür
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 14 Nisan 2014 Pazartesi 09:11
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 54,913 kez okundu.

Ala: Darbeleri reddediyoruz20 Nisan 2014 21:12
İçişleri Bakanı Ala Mısır'daki idam kararlarının insanlığın vicdanını yaraladığını ifade etti.
Fatih Erbakan aday olacak mı?20 Nisan 2014 17:18
30 Mart tarihinde yapılan yerel seçimlerden sonra Saadet Partisi'nde önemli bir gelişme yaşanıyor!
Başbakan Erdoğan dur durak bilmiyor20 Nisan 2014 15:40
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, seçim kanununda yapılan değişiklikle oy kullanma imkanı kazanan gurbetçilere hitap etmek üzere Avrupa turuna çıkmaya hazırlanıyor.
Yalova için karar Salı günü çıkacak20 Nisan 2014 14:59
AK Parti Yalova Belediye Başkan Adayı Yakup Koçal, Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) seçim sonuçlarına yaptıkları itirazla ilgili kararını en geç Salı akşamına kadar ilan edeceğini söyledi.
Hatay'a top mermisi düştü!20 Nisan 2014 14:29
Hatay'ın Yayladağı ilçesi kırsalında, Suriye'den atıldığı değerlendirilen top mermisi isabet etmesi sonucu 2 kişinin yaralandığı öğrenildi.
CHP'li vekilden güldüren açıklama!20 Nisan 2014 14:17
Skandallarıyla gündemden düşmeyen CHP milletvekili Kamer Genç, Cumhurbaşkanlığı’na aday olmak istediğini açıkladı.
Ala: AK Parti kendisiyle yarışıyor!20 Nisan 2014 13:53
İçişleri Bakanı Ala "Diğer seçimlerle kıyasladığımız zaman biz kendimizle yarışıyoruz. Türkiye'de AK Parti artık seçimlerde kendisiyle yarışıyor.
Hacca gitmem Araplara...20 Nisan 2014 13:26
Leman Sam, "Kim ne isterse onu yapsın, ben hacca ve umreye kesinlikle gitmem. Araplara para vermek istemiyorum" dedi.
CHP’de toplu istifa!20 Nisan 2014 13:23
Antalya'nın Gazipaşa İlçesi'nde, CHP İlçe Başkanı Vural Görgülü ve 12 yönetim kurulu üyesi görevlerinden istifa etti.
İngiliz Parlamenter Duff'tan Bakan Elvan'a özür20 Nisan 2014 13:06
Türkiye-AB Karma Parlamento Komisyonu’nun İngiliz üyesi Andrew Duff, dün paylaştığı hakaret içeren tweeti nedeniyle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan''dan özür diledi.
Çeçen cinayetlerine paralel hizmet!20 Nisan 2014 12:35
Çeçen cinayetlerinin altından paralel tezgah çıktı.
Baykal kongre çağrısı yapacak!20 Nisan 2014 11:29
Paralel yapının desteği ve ithal adaylara karşın mahalli seçimlerden hezimetle çıkan CHP'de eski Genel Başkan Deniz Baykal'ın örgütün nabzını yokladığı öğrenildi.
Kütahyalı kendisini rezil ettiDiyarbakır'da peygamber sevgisi meydana sığmadıFenerbahçe'nin yeni başkanı Kiğılı!Barzani’den kritik petrol açıklamasıDerbide fair-play örneği!Esed Suriye'yi kaybetti!Ala: Darbeleri reddediyoruzŞampiyonluk rötar yaptı!Esed o kasabada ortaya çıktı!Twitter'la İlgili Bilmeniz Gereken 20 ŞeyTaksim karıştı!Yüksek tansiyona çikolatalı önlem!Başbakan Erdoğan dur durak bilmiyorMilyonlarca kişi bu yasayı bekliyorHatay'a top mermisi düştü!CHP'li vekilden güldüren açıklama!Hacca gitmem Araplara...Tüm Manşetler
Kütahyalı kendisini rezil etti
Bir yıl sonra Süper Lig'e döndü
Meksika ve Finlandiya'da uçak kazası
Van'da çığ düştü: 40 araç mahsur kaldı
Diyarbakır'da peygamber sevgisi meydana sığmadı
Real ve Atletico Türk yıldızın peşinde
Fenerbahçe'nin yeni başkanı Kiğılı!
Barzani’den kritik petrol açıklaması
Bilic: FB sadece iyi değil karakterli de bir takım
Derbide fair-play örneği!
Karadavi'den o iddialara açıklama
Galatasaray Avrupa'ya veda etti
ABD'den Rusya'ya gözdağı!
Kastamonu'da hortum
'Rize maçında şampiyon olacağız'
Fenerbahçe'de Emre Belözoğlu şoku
Dilmen: Babası bile bu kıyağı yapmaz
Esed Suriye'yi kaybetti!
G.Saray bombayı patlatıyor!
Ala: Darbeleri reddediyoruz
Şampiyonluk rötar yaptı!
Van-Bahçesaray kara yoluna çığ düştü
İşte sanatçı Ege'nin yeni işi!
Esed o kasabada ortaya çıktı!
Fenerin 2 yıldızı sahada kapıştı!
Dilmen: Jones'a babası bu kıyağı yapmazdı!
Kanalizasyon kazarken tarih çıktı!
F.Bahçe'nin golünden sonra Alex'in mesajı!
Olimpiyat'ta şaşırtan olay!
Paraşütçü ölüme uçtu!
Halı ihracatı 500 milyon doları aştı
Açken kavga etmeyin!
Anayasa Mahkemesi 52 yaşında
Turistlerin yeni gözdesi"Ayder yaylası"
Marmaray' da sızıntı açıklaması
Az vergi toplansın az harcansın!
Cezaevi firarisine operasyon
Erdoğan Anne ve Babasının mezarını ziyaret etti
Halep'te varil bombalı saldırı: 17 ölü 40 yaralı
Mısır'da Sisi ile Sabbahi yarışacak
Üniversiteliler güne lahmacunla başlıyor!
Gaziantep'te trafik kazası: 2 ölü 1 yaralı
Berkin Elvan eyleminde 5 kişi gözaltına alındı
Resmen sokağa çıkma yasağı ilan edildi!
Özel harekat destekli operasyon!
PKK 4 kişiyi serbest bıraktı!
Doğuda çığ tehlikesi!
Mesut döndü, Arsenal fark attı!
Peker Açıkalın: 30 yaşıma kadar ateisttim
Irak'ta şiddet durmuyor
Karadavi'den o iddialara açıklama
Bu selfie Oscar selfie'sinin rekoruna yaklaştı!
Deniz Seki: Beni assınlar daha iyi