Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Araç alacaklara müjde! Devrim gibi uygulama İşte kumpasın asıl merkezi! Son 3 gün! Bildirmeyene büyük ceza Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2014 Çarşamba 19:12
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 58,688 kez okundu.

3 dönem kuralına takılan isimlere jest29 Mart 2015 09:21
AK Parti, aday belirleme sürecinde sona yaklaşırken Başbakan Davutoğlu mesaisinin büyük bölümünü genel merkezde geçirmeye başladı. Davutoğlu, önümüzdeki hafta şu ana kadar beraber çalışmadığı yaklaşık 150 isimle yüz yüze görüşecek. Başbakan, görüşeceği isimlerin partiyi temsil ağırlığını taşıyıp taşıyamayacağını değerlendirecek.
CHP bugün sandık başında29 Mart 2015 09:02
CHP’nin yaklaşık 760 bin üyesi, 41 il, 45 seçim bölgesinde hâkim gözetiminde yapılacak önseçimler için bugün sandığa gidiyor.
Sırrı Süreyya Önder'i Öcalan ikna etti29 Mart 2015 08:57
Geçtğimiz aylarda önümüzdeki seçimde aday olmayacağının sinyallerini veren Sırrı Süreyya Önder'in bu kararından vazgeçtiği belirtliyor.
CHP'de fatura skandalı29 Mart 2015 08:35
Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, eşi Gamze hanımı vekillik için aday adayı yaptı. Ön seçimi de kazanması için 5 yıldızlı otelde gece düzenledi. Faturayı da belediyeye ödetti
Bakan Eker: Tüm sorunları anayasa çözer28 Mart 2015 22:20
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Diyarbakır'da bir restoranda gazetecilerle bir araya geldi ve gündeme dair konuştu.
Destici: Koalisyona hazırız!28 Mart 2015 22:15
BBP Genel Başkanı Mustafa Destici, genel seçimlere MHP ve Saadet Partisi ile ortak koalisyon olarak katılmaya hazır olduklarını söyledi.
Kılıçdaroğlu'nu Bizimkiler dizisinin "Cemil"ine benzetti28 Mart 2015 20:33
Savcı Sayan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nu Bizimkiler dizisinin "Cemil"ine benzetti.
Kafkasyalılardan HDP’nin ziyaretine tepki28 Mart 2015 18:44
HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın Kafkas Dernekleri Federasyonunu ziyaret etmesi, başta Abhaz kökenliler olmak üzere çok sayıda Kafkasyalının tepkisine neden oldu.
Kılıçdaroğlu belgeselinin gösterimi yapıldı28 Mart 2015 15:54
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu'nun hayatını konu alan belgeselin gösterimi, Kılıçdaroğlu'nun ailesinin de katılımıyla İstanbul Kongre Merkezi'nde yapıldı
Akdoğan: 'HDP olmazsa kıyamet kopmaz’28 Mart 2015 14:43
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, çözüm sürecini provoke edenlerin zararlı çıkacağını söyledi. “Süreç devlet politikası” diyen Akdoğan, Cumhurbaşkanı’nın sürecin önderi olduğunu belirtti. ‘HDP olmazsa kıyamet kopmaz’ diyen Akdoğan, "Ateşle oynayan yanar! Silahı devreye sokan kaybeder.” dedi.
Yalçın Akdoğan'dan Yemen açıklaması28 Mart 2015 13:32
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, “Yemen’de olan nedir? Müslümanın, Müslümanı katletmesidir. Bunlara biz dur demek durumundayız” dedi.
Davutoğlu üst kurul toplantısında28 Mart 2015 13:26
Üst Kurul Toplantısı'na AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Davutoğlu da katılıyor.
Operasyon protesto edildi
Suriye sınırında Hollanda vatandaşı 5 kişi yakalandı
Cenazeler havalimanında karışınca...
Rıdvan Dilmen itiraf etti! "Aslında yanılmışım"
İngilizler Mert Günok'un peşinde!
Balıkçı ağına 105 yıllık Alman parası takıldı
Bakan Yıldız'dan petrol fiyatları açıklaması
Yemen'deki çatışmalarda 40 Husi öldü
TBMM'de son hafta
'Kudüs Şairi'nin ismi Nablus'ta!
Trafik çilesi yaza bitecek!
Türkmen çocuklarına eğitim, başladı
Gripten korunmak için tüketin
Millilere İspanyol basınından övgü
5 büyüklüğünde deprem!
SMS gönderimi cazibesini yitiriyor
Gaziantep'ten taraftara mesaj var
Fenerbahçe'den Van Persie'ye teklif!
Araç alacaklara müjde! Devrim gibi uygulama
iPhone'dan kullanıcılarına büyük şok!
İsrail bir Filistin köyünü yıkıyor
İşte kumpasın asıl merkezi!
Liderler nükleer müzakerelerden umutlu
Aden Havalanı Husilerden alındı
Sağlık Bakanlığı'ndan 'nöbet' açıklaması
PEGIDA Kanada’da gösteri yapamadı
Özbekistan seçimlerinde oy verme işlemi başladı
Son gün müsabakaları başladı
Facebook para kazandıracak
Emeklinin maaşı artıyor!
Milli Takım'da sakatlık şoku! İki isim birden...
Volkan Babacan'a tam not
22 yıl aradan sonra gelen gol
Kanlı saldırının failleri öldürüldü
Diego’dan büyük yemin
Uçak pistten çıktı
"Böcekçi" polisler adliyeye sevk edildi
Zaman'a bir mesaj yazdı hayatı karardı!
'Sürpriz' trafik cezalarına son
Çin’in Teklemekan zulmü
Ebolada umutlar suya düştü
Salih Uçan'a kötü haber
10 liralık çaya 460 lira ceza
New York'ta 1 saat karanlık
50 bin liraya fabrika
İsveç'te şampiyon Büşra
Terim: Kaybetseydik Türk futbolu batmayacaktı
Uzun süre oturanları bekleyen hastalık
Şantajla toplanan paralar senatörlere dağıtılmış!
Putin'den İsraillileri çıldırtacak Filistin mesajı
Sağanak yağmur sel baskınlara yol açtı
Hiddink: Türk duvarına karşı...
Slaven Bilic: Çok çılgınca olacak
Erdoğan'a küfreden kocasına boşanma davası açtı
İşçi servisi devrildi: 1 ölü, 11 yaralı
Dev banka Türkiye'den çıkıyor mu?
3 dönem kuralına takılan isimlere jest
CHP bugün sandık başında
Sırrı Süreyya Önder'i Öcalan ikna etti
Sorularla yetinmeyip cevapları da çaldılar!
Son 3 gün! Bildirmeyene büyük ceza
Kişi başına 142 bin lira sus payı
Hizbullah Suudi Arabistan'a meydan okudu!
Yemek yerken çay içmeyin
CHP'de fatura skandalı
Sade hayat Saray mutfağında
Saatlerinizi ileri aldınız mı?
5 kişi tutuklandı
Gençlerin projelerine 100 bin lira destek
Suriyeli çocuk tramvay altında kalarak öldü
Milli Takım maçları nerede oynanacak?