Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Fuat Avni Fethullah Gülen mi? Erdoğan: Yeni bir eyalet mi oluşturuluyor? Ömer AltaşO Amca!
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 20 Aralık 2014 Cumartesi 09:59
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 56,643 kez okundu.

AK Partililerin hatasını eski bakan fark etti20 Aralık 2014 17:27
Kocaeli Başiskele İlçe Kongresi'nde salondaki pankartları Osmanlıca yerine Arapça yazan partilileri eski bakan Nihat Ergün uyardı.
Tezcan: Bunun adı sivil darbedir20 Aralık 2014 17:27
CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Tezcan, "Türkiye'de birileri darbe arıyorsa bugün yaşanan tabloya baksın" dedi.
Papaz 'Noel Ağacı' için dua etti CHP'li Başkan 'amin' dedi20 Aralık 2014 17:16
CHP'li Maltepe Belediyesi'nin noel ağacının dikildiği törende enteresan bir görüntü ortaya çıktı.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!20 Aralık 2014 16:51
Mısır askeri yönetimi, paralel örgüte bağlı Uluslararası Selahaddin okuluna baskın düzenledi. 17 Aralık darbe girişimi sonrası bu okullarda Türk hükümeti aleyhine kara propaganda yapıldığı ortaya çıkmıştı.
Erdoğan: Faiz konusunda başarısız oldum20 Aralık 2014 14:10
Cumhurbaşkanı Erdoğan inşaat sektörü eleştirilerine son noktayı koyarak faiz konusunda bir özeleştiride bulundu.
Erdoğan: Yeni bir eyalet mi oluşturuluyor?20 Aralık 2014 13:55
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, DEİK Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada sınırımızdaki tehlikeye dikkat çekti.
Davutoğlu: Her kumpasın hesabı sorulacak20 Aralık 2014 13:08
Başbakan Ahmet Davutoğlu, partisinin Rize İl Kongresi'nde konuştu. Davutoğlu, Kılıçadroğlu'na sert eleştirilerde bulundu.
Rusya ile "askeri üs" görüşmesi olmadı20 Aralık 2014 12:59
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, "Akkuyu'da Akdeniz'e kurulacak nükleer güç santrali karşısında Rusya'ya askeri bir üs vermeyle alakalı herhangi bir görüşme olmamıştır" dedi.
'Türkiye, AB'nin önünde kapıkulu değildir'20 Aralık 2014 12:32
Cumhurbaşkanı Erdoğan, DEİK Genel Kurulu'nda konuştu. Erdoğan, "Bizim için dönemin Başbakanı diyen dönemin haşhaşi örgütünü de inşallah kısa süre zarfında hiç kimse hatırlamayacak" dedi.
Türkiye Orta Amerika'da gözlemci oldu20 Aralık 2014 11:24
Orta Amerika Entegrasyon Sistemi, Türkiye'nin gözlemci üyelik başvurusunu kabul etti
“Seçim barajı” tartışmasının perde arkası ortaya çıktı!20 Aralık 2014 10:11
Türkiye’de seçim barajının kaldırılmasına yönelik tartışmanın perde arkasından da Paralel Yapı çıktı.
'Paralel bunların aynısını bize yaptı'20 Aralık 2014 09:57
HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, Mardin İl Örgütü 1. Olağan Kongresi'nde yaptığı konuşmada 14 Aralık operasyonunu değerlendirdi.
Tezcan: Bunun adı sivil darbedir
AK Partililerin hatasını eski bakan fark etti
Gaziantep sahasında bambaşka: 3-1
Carlos'tan hakemlere ilginç tepki!
Papaz 'Noel Ağacı' için dua etti CHP'li Başkan 'amin' dedi
Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile...
Şanlıurfa cepten yiyor: 1-1
8 ay önce yaraladığı annesini bugün öldürdü
Erdoğan'ın dedesinin mezarına ziyaret
Fuat Avni Fethullah Gülen mi?
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
7. Üniversite teşkilatları toplantısı Kızılcahamam’da yapıldı
Gaziantep yıldız adayını kaptı
Diyanet Vakfı Filipinler'de yaraları sarıyor
İbadi Türkiye'ye geliyor
IŞİD bu ürünleri yasakladı
'Diriliş' setine sürpriz ziyaret
Ankara'da 100'den fazla gözaltı
Kırmızı Bülten Gülen’i getirir mi?
Okullara 101 bin etkileşimli tahta daha geliyor
Trabzonspor yönetimi ibra edildi
Candan Erçetin'den Beyaz'a klipli cevap
PKK Nisan'da silah bırakabilir
"Kobani yardımları" 27 milyon lirayı geçti
İlhan Cavcav bırakıyor mu?
Bilic ve Tayfun Korkut göğsümüzü kabarttı!
Kocaman'a aynı tarife
Son 15 yılın penaltı lideri Galatasaray
Kaleci Tolga Zengin penaltıya takıldı
Amatör takımdan Real Madrid'e tehdit
Sana yalan söylüyorlar şakirt!
Esed rejimi Rakka'da 10 kişiyi öldürdü
Fenerbahçe'de gözler kupaya çevrildi
Taliban köşeye sıkıştı!
ABD'den Irak'a asker takviyesi!
Yunanistan yine taciz etti!
BM: İsrail 850 milyon dolar ödemeli
İngiltere'de skandal uygulama!
Yılmaz Güney'in mezarı taşınıyor mu?
İzmir'de feci kaza: 6 ölü
Erdoğan: Faiz konusunda başarısız oldum
Felçli hastalara 90 seans rehabilitasyon
ABD vatandaşı tutuklandı
Erdoğan: Yeni bir eyalet mi oluşturuluyor?
Peşmerge Şengal'i ele geçirdi
Okullara 101 bin etkileşimli tahta geliyor
Çin'de ABD vatandaşını tutuklandı
Galatasaray'da şimdi de Pandev "krizi"
Kum heykele yoğun ilgi rekor getirdi
Engellerini notalarla aşıyorlar
Fatih Akyel'den 'kovuldu' haberlerine tepki!
Özgürlüğün son durağı: Goree Adası
Mustafa Denizli'den şok Emenike iddiası
Davutoğlu: Her kumpasın hesabı sorulacak
Elvir Baliç'in aklı hala Bursaspor'da
Bakan Şimşek "Sokak Tenisi" oynadı
Rusya ile "askeri üs" görüşmesi olmadı
Yolcu otobüsüyle kamyon çarpıştı! 4 yaralı
ABD'nin gizli Venüs planı
Timsah zorlu virajda
TOP 16'da gruplar belli oldu
'Türkiye, AB'nin önünde kapıkulu değildir'
Hedefte yine Emre ve Volkan var
Trabzonspor Genel Kurulu'nda kavga!
İsrail ateşkesi sabote ediyor
Tonlarca petrolü 'yol'da tükettik