Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki Fenerbahçe hükmen mağlup! Trabzonspor'da son dakika şoku! Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
Hangi araştırma şirketi kimin?
Hangi araştırma şirketi kimin?
4 Haziran 2007 Pazartesi 07:15
Güncellenme Tarihi 1 Eylül 2014 Pazartesi 11:39
Hemen her gün anket düzenleyen araştırma şirketlerinin sahibi kim, hangi görüşe yakın?

Estima: Yönetim Kurulu Başkanı, CHP’li Bülent Tanla’nın oğlu Hasan Tanla. Daha önce ismi Piar Gallup idi, geçtiğimiz yıl Tanla ailesinin şirketleri bir araya gelerek bu ismi aldı. Tanla’nın CHP içinde sıkı bir muhalif olduğu biliniyor. Şirket basında daha çok Vatan Gazetesi ile çalışıyor.

A&G Araştırma: Tarhan Erdem’in şirketi. 1997 yılında kuruldu, genel müdürü sosyal demokrat olarak bilinen bir isim Adil Gür. Daha çok Doğan grubundaki gazetelerde anketleri yayınlanıyor. Sahibi Tarhan Erdem, CHP’den ayrıldıktan sonra sıkı bir CHP ve Baykal muhalifidir.

ANAR (Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi): 1998 yılında Ankara’da kurulan şirketin sahibi Devlet Bakanı Beşir Atalay’dır. Genel Müdürü İbrahim Uslu. Daha çok AKP için anket çalışmaları yapan şirket, basından da Yeni Şafak Gazetesi ile çalışmaktadır. 2000 yılından bu yana her ay düzenli olarak gündem araştırmaları yayınlıyor.

Denge Araştırma: Başbakan Erdoğan için özel anket çalışmaları yapan bir şirket. Özel servis yapıyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Yıldız. Başbakan Erdoğan’la ilk siyasete atıldığı yıllardan beri çalışıyor. AKP İstanbul Milletvekili Zeynep Karahan Uslu da şirkete danışmanlık yapıyor. Denge, seçmen davranışları, siyasi parti imajı, lider popülaritesi, siyasi söylem analizi, ülke gündemi araştırması, toplumsal eğilimler araştırması gibi çalışmalar yapıyor.

POLLMARK Piyasa ve Kamuoyu Araştırmaları: 2003 yılında kurulan bir kamuoyu araştırma şirketi. İbrahim Dalmış, Ertan Aydın, Yusuf Ziya Özcan, İhsan Dağı tarafından kuruldu. AKP’ye yakınlığı ile biliniyor. Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde, AKP teşkilatı, belediye başkanları ve milletvekillerine anket uyguladı.

Konsensus Araştırma ve Danışmanlık: Genel müdürü ve sahibi Murat Sarı. Aynı zamanda Araştırmacılar Derneği Genel Sekreterliği’ni de yürütüyor. Şirket, 2001 yılında kuruldu.

GENAR Araştırma Eğitim Danışmanlık: 1997 yılından beri faaliyet gösteren şirketin yönetiminde önemli akademisyenler bulunuyor. Hüsrev Hatemi, Ümit Meriç, Nilüfer Narlı, Davut Dursun, İlber Ortaylı, Haluk Şahin, Edibe Sözen, Arus Yumul, birlikte çalıştığı isimler arasında yer alıyor.

SONAR Araştırma: Sahibi Hasan Bayrakçı, 1999 seçimlerinde MHP’den İstanbul milletvekili adayı olmuştu.

KONDA Araştırma ve Danışmanlık: Tarhan Erdem’in sahibi olduğu şirket. Yönetiminde Tarhan Erdem ve Bekir Ağırdır bulunuyor.

KAMAR Araştırma: Emre Kongar, 1987 yılında kurdu. Dört yıl sonra bu şirketten ayrıldı. Daha sonra Bülent Tanla araştırmalarını yayınladı. Şu andaki başkanı Murat Doğan.

VERSO Siyasal Araştırmalar Merkezi: Sahibi Erhan Göksel. 1987’den beri bu işi yapıyor.

Zaman

Bu haber 56,023 kez okundu.

Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki01 Eylül 2014 20:59
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Kemal Kılıçdaroğlu'nun Cumhurbaşkanı Erdoğan için söylediklerine tepki gösterdi.
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!01 Eylül 2014 20:27
CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, Meclis'te içtüzük kitapçığını fırlatan Engn Altay'ı savundu.
Erdoğan'dan 'Ruhban Okulu' mesajı01 Eylül 2014 18:48
KKTC'de konuşan Erdoğan Rum gazetecinin Ruhban okulu ile ilgili sorusuna, Okulu açmak mesele değil ancak sizden de bir adım olsun" dedi.
TUSAŞ Pakistan F-16'larının modernizasyonu01 Eylül 2014 15:38
Modernizasyonu tamamlanan F-16'lar yarın törenle teslim edilecek.
İşte AK Parti'nin yeni grup başkanvekili01 Eylül 2014 15:32
Nurettin Canikli'nin Gümrük ve Ticaret Bakanı olmasıyla boşalan AK Parti Grup Başkanvekilliği görevine, AK Parti'li Naci Bostancı seçildi.
Kurtulmuş ve Ala ant içti01 Eylül 2014 15:22
62. Hükümet'te görev alan Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş ve İçişleri Bakanı Efkan Ala TBMM Genel Kurulu'nda ant içti
İsrail'in Gazze'ye saldırıları01 Eylül 2014 14:39
Filistin İslami Direniş Hareketi (Hamas), İsrail ordusunun "Gazze Tümen" Komutanı Mickey Edelstein'in görevden alınmasını, İsrail'in Gazze'ye saldırılarındaki başarısızlığının göstergesi olarak niteledi.
Tayland'da yeni hükümet kuruldu01 Eylül 2014 14:30
Tayland başbakanı ve darbe lideri Orgeneral Prayut Çan-oça, kendisine yakın teknokratlar ve askeri görevlilerden oluşturduğu bir kabineyle yeni hükümeti kurdu.
Davutoğlu: Ahlak olmadan siyaset olmaz01 Eylül 2014 14:00
AK Parti Grup Toplantısı'nda ilk konuşmasını yapan Başbakan Ahmet Davutoğlu, Meclis'te Anayasa kitapçığı fırlatan CHP milletvekiline sert çıktı.
Davutoğlu'nu heyecanlandıran slogan!01 Eylül 2014 13:49
Ahmet Davutoğlu Başbakanlığı'nın ardından ilk kez Ak Parti Grup Toplantısında konuştu. Davutuoğlu'nun konuşması sık sık slogonlarla kesildi.
Erdoğan: Kıbrıs'ı unutmamız mümkün değil01 Eylül 2014 13:41
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ilk resmi ziyaretini gerçekleştirdiği KKTC'de halka seslendi.
Merkez Parti 54 ilde teşkilatlandı01 Eylül 2014 12:59
Merkez Parti teşkilatlanma çalışmalarını yoğun bir şekilde sürüyor.
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!