Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İlk gol sesi geldi! Mersin İdmanyurdu - Beşiktaş / CANLI Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Özel okulların fiyatları belli oldu
Özel okulların fiyatları belli oldu
22 Mayıs 2007 Salı 14:37
Güncellenme Tarihi 30 Ağustos 2014 Cumartesi 10:09
Mayıs sonuna kadar açıklaması gereken özel okulların belirledikleri rakamlar ilköğretimde 20 bin YTL'ye dayandı

Her yıl artan ücretler velilerin belini bükse de özel okullara giden öğrenci sayısı daha da artıyor. Bir yanda kalabalık sınıflar ve öğretmen açığının bulunduğu sorunlu devlet okulları, diğer yanda 20 bin YTL'lik özel okullar. Her yıl artan ücretler velilerin belini bükse de özel okullara giden öğrenci sayısı daha da artıyor

Eğitim-öğretim giderinin yüzde 30'u kadar ek ödeme gerektiren yemek, servis, kitap, forma gibi diğer masraflar da eklendiğinde velilerin cebinden özel okul için çıkacak para astronomik rakamlara ulaşıyor. Ancak çocuğuna iyi bir gelecek sağlamak isteyen aileler, maddi olarak büyük zorluklar yaşasa da bu parayı ödemek zorunda kalıyor.

Yeni ücretlerini şu ana kadar açıklayan okulların zam oranları yüzde 16'ya kadar çıktı. İlk ve ortaöğretimde ücretler 10 bin YTL ile 20 bin YTL arasında değişirken, Özel Üsküdar SEV İlköğretim Okulu, yüzde 8 oranındaki KDV hariç yeni eğitim-öğretim ücretini 19 bin 574 YTL olarak açıkladı. Özel Üsküdar Amerikan Lisesi'nin eğitim öğretim ücreti de yine KDV hariç 19 bin 574 YTL olarak belirlendi.

Öğrenci sayısı yüzde 27 arttı

Her yıl artan ücretler velilerin bütçelerini zorlamasına rağmen özel okullara giden öğrenci sayısı artış gösteriyor. 2003 yılında 208 bin 882 öğrenci özel okula giderken, 2004'te bu rakam 214 bin 456'ya, 2005'te 243 bin 168'e, 2006'da da 265 bin 760'a kadar yükselerek yüzde 27 büyüme gösterdi.

'Devlet'te zorunlu kayıt

Velinin eğitim kurumlarında devlet ve özel olmak üzere iki alternatifi bulunuyor. Ancak ilköğretimde çocuğunu devlet okuluna gönderecek velilerin tercih şansı bulunmuyor. Okul yönlendirmesi velinin ikametgâhına göre internetten yapılıyor. Veliler bu nedenle çocuklarını ikametgâhının bulunduğu okula kalabalık sınıflarına ve öğretmen açığına rağmen göndermek zorunda kalıyor.

İşte bazı okulların ilköğretim ücretleri

Bahçeşehir Koleji: KDV hariç 15 bin 850 YTL.

Bilfen Koleji: KDV hariç Çamlıca ve Ataşehir 15 bin 102 YTL.

İSTEK Acıbadem İlköğretim: KDV hariç 10 bin 100 YTL.

Eyüboğlu Çamlıca ve Ataşehir İlköğretim: KDV hariç 14 bin 500 YTL.

FMV Işık Okulları: Işık ve Ayazağa Işık İlköğretim Okulu KDV hariç 11 bin 300 YTL.

Avrupa Koleji: KDV dahil 12 bin 690 YTL.

Atacan Koleji:KDV hariç 10 bin 800 YTL.

Ankara Yüce Okulları: KDV dahil 8 bin 208 YTL.

ÖSS hayal

Ortaöğretimde de tablo değişmiyor. Üniversite sınavlarında başarı oranı giderek düşen klasik resmi liselerin ÖSS başarısı 2006'da yüzde 8.27'de kaldı. Tek öğrencisini dahi 4 yıllık lisans programlarına gönderemeyen liseler bulunuyor.

Artık umut değil

Veli ve öğrencilerin umudu olan Anadolu liseleri de son yıllarda umut olmaktan çıktı. 2006'da üniversite sınavına giren 45 bin 197 Anadolu lisesi çıkışlı öğrenciden yalnızca 23 bin 435'i başarılı olabildi. "Her ile bir Anadolu lisesi" mantığıyla açılan ve sayıları 800'e yaklaşan Anadolu liseleri arasında bireysel başarısı yüzde 15'lere kadar düşen okullar var.

2006 ÖSS'de Bilecik Anadolu Lisesi'nin 133 öğrencisinden 20'si lisansa yerleşebildi. Aynı yıl Bingöl Anadolu Lisesi'nden sınava giren 71 öğrenciden 19'u lisans programlarına girebilirken Bolu İzzet Baysal Anadolu Lisesi'nde bu rakamlar 186 öğrenciye karşılık 67 oldu.

Üniversite başarısı yüksek olan Galatasaray, İstanbul Lisesi gibi Anadolu liseleri ve fen liseleri de Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavı'yla öğrenci alıyor. Bu okullara girebilmek için OKS'de oldukça iyi puan almak gerekiyor.

58 kişilik sınıflar

Türk Eğitim Sen'in OECD verilerinden yola çıkarak hazırladığı rapora göre, ilköğretimde derslik açığı da 200 binin üzerine çıktı. Bu rakam ortaöğretimde 70 bine yaklaştı. Sınıf başına düşen öğrenci sayısı da İstanbul'da ilköğretimde 58 kişi olarak belirlendi.

Öğretmen açığı da ilk ve ortaöğretimde 965 bin 766'ya ulaşırken, ilköğretimde öğretmen başına 27 öğrenci düşüyor. Tüm bu olumsuz tablo dikkate alındığında veli, eğitimin temeli olan ilköğretimde devlet okuluna sıcak bakamıyor.

Veli profili değişti

Özel okullarda ağırlıklı olarak serbest meslek sahibi veli profili bulunduğunu belirten Özel Okullar Derneği Başkanı Rüstem Eyüboğlu, "Öte yandan yavaş yavaş orta kesim oluşuyor. Ülkenin insanı çocuğunu okutmak için her şeyini feda ediyor. Veli bunu yaparken bazı okulların 20 milyar ücret belirlemesi beni rahatsız ediyor" diyor.

Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği (TÖDER) Başkanı Enver Yücel de, özel okulların ücretlerini belirlerken başka sektörlerdeki gibi değil daha ince ayar hesaplar yaparak, sorumluluk duyarak ve eğitimci olduklarını göz önünde tutarak açıklamaları gerektiğini vurgularken, "Veli de açıklanan ücretlerin karşılığı var mı, yok mu iyi irdelemeli" diye konuşuyor.

Ankara Özel Yüce Okulları Genel Müdürü Kağan Kalınyazgan da, velilerin özel okul seçerken çok titiz davranmaları ve pek çok kriteri dikkate almaları gerektiğini ifade ediyor.

MİLLİYET

Bu haber 32,191 kez okundu.

Özel üniversiteler ateş pahası19 Haziran 2008 08:42
ÖSS maratonu sona erdi. Bütün bir yıl bu maratona hazırlanan adayları şimdi de tercih heyecanı bekliyor. Eğer istediğiniz mesleğe ulaşabilmek için özel üniversiteleri veya vakıf üniversitelerini düşünüyorsanız bu haber sizin için
'Türk bayrağı nerenize batıyor?'07 Mayıs 2008 16:46
Hürriyet yazarı Hadi Uluengin, Türk okullarını yazdı. Bu okulların hangi misyonu üstlendiği açıklık getiren Uluengin, bu okulları tehlike olarak gören kesimi fena iğneledi.
ÜZYEÇDE eğitimci alacak07 Nisan 2008 11:39
Gelecek yüzyılın öğrencileri ile proje tabanlı ve öğrencilerin örgün eğitimine destek verebilecek eğitimciler aranmaktadır.
Üstün zekalılar için eğitimci alınacak03 Nisan 2008 11:45
ÜZYEÇDE,gelecek yüzyılın öğrencileri ile proje tabanlı ve öğrencilerin örgün eğitimine destek verebilecek eğitimciler alınacak.
Üstün zekalılar artık ihmal edilmeyecek19 Şubat 2008 19:30
Ankara'da 2005 yılı itibari ile üstün zekalı ve yetenekli çocuklar derneği kuruldu.
Oyuncakları ikiye bölün!13 Şubat 2008 11:07
Oyun, çocuğun fiziksel, duygusal, psiko-motor ve sosyal gelişimine önemli katkılar sağlayan vazgeçilmez bir etkinliktir
Özürlü çocuklara 292 YTL29 Ocak 2008 17:51
Milli Eğitim Bakanlığının gözetim ve denetimi altında özel örgün eğitim veya yaygın eğitim programı uygulayan kurumlar tarafından özürlü çocukların eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerine yönelik olarak verilen bireysel eğitim bedeli aylık 292 YTL, grup eğitim bedeli ise aylık 84 YTL olarak tespit edildiği'' bildirildi
En başarısız özel okullar08 Ocak 2008 20:47
Binlerce YTL'lik ücretleriyle dikkat çeken okullardan bazıları 2007 yılındaki ÖSS'de hiçbir öğrencisini üniversiteye sokamadı
Çocuk ağlasa da kararınızdan dönmeyin02 Ocak 2008 13:11
Ağlayan çocukları susturmak için yapılması gereken en etkili yol, çocuğun dikkatini başka yöne çekmektir
Romanlara AB desteği12 Aralık 2007 15:21
Bolu'daki Doğancı İlköğretim Okulu'nun Roman vatandaşların topluma entegrasyonunu sağlamak amacıyla hazırladığı 'El Ele' projesine, AB 20 bin euro kredi verdi
Evlere mobil bilgisayar19 Kasım 2007 18:26
BAYRAMPAŞA Belediyesi, bilgi çağına ev kadınlarının da katılımını sağlamak amacıyla gezici bilgisayar eğitim aracı hazırladı.
Beylikdüzü'nde minibüs şoförleri eğitim görecek06 Kasım 2007 14:32
Beylikdüzü Belediyesi, kentte çalışan minibüs şoförlerine, müşterilerine daha kaliteli hizmet sunabilmeleri amacıyla insan ilişkileri ve trafik kurallarıyla ilgili eğitim verecek
Erdoğan Yemen Türkü'sünü söyledi
Şenol Güneş isyan etti!
İlklerin resepsiyonu
Fenerbahçe: Volkan Demirel'e linç kampanyası uygulanıyor
İlk gol sesi geldi! Mersin İdmanyurdu - Beşiktaş / CANLI
Org. Özel'den çözüm süreci ve beddeli açıklaması
Tunus'ta 38 ceset kıyıya vurdu
Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül
Havalimanı'nda sistem çöktü!
Esed'den varil bombalı saldırı: 11 ölü
Bursaspor 0 - 2 Galatasaray
Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı
Trabzon'dan bir bomba transfer daha
'MİT de Almanları dinlemeli'
Dikkat! Bu illerde elektrik kesintisi bekleniyor
Irak'ta IŞİD'in son kalesine harekat
Kılıçdaroğlu park açtı
Baroni: İtalya neden olmasın?
Türkiye ile ilişkilerimiz daha da iyi olacak
Brüksel'de kritik AB toplantısı
"Küçük enişte" son yolculuğuna uğurlandı
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapis istendi
Yıkılan Gazze'nin onarılması 20 yıl sürecek
Suriye'den Lübnan'a hava saldırısı
Milli takımımızdan muhteşem geri dönüş
Ertuğrul Özkök'ten yeni kabineye övgüler
Volkan Demirel'e bir şok daha!
Emre Belözoğlu: Herkes bilsin ki...
Erdoğan'a İstanbul'da sürpriz karşılama
iPhone 6 üç renk seçeneğiyle satışa sunulacak
MSN Messenger devri tamamen bitiyor
Hüsnü Şenlendirici kavga etti
'Dünyanın en iyi 10 numaralarından biriyim'
Kurtulmuş da görevini o isme devretti
Milyon dolarlık skandal!
Davutoğlu, Yargıtay Başkanı'nı kabul etti
Demba Ba'nın futbol hayatı tehlikede!
İnternetten ucuz tatil alırken dikkat
Rusya'dan askeri operasyon yalanlaması
Arsenal, Galatasaray'ın yıldızı için geliyor!
Van Gaal'e bir şok daha!
Azerbaycan'dan ABD'ye sert çıkış
Ünlü sanatçımızı kaybettik
CHP'li belediyeden şaşırtan mesaj
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak
Tarkan'ın günlük kazancı dudak uçuklattı
Zor da olsa Hırvatistan!
Maymunlardan dondurma keyfi
Ronaldo: Tek dostum Ferguson
Başkandan 'hayalet' açıklaması
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı
Askerlikte köklü değişiklik!
Alex'ten büyük vefa! Yine unutmadı
Civcivlerde büyük tehlike
İDO, akşam seferlerini de iptal etti
Balıkçılar bu akşam 'vira bismillah' diyecek
Askeri gemiler kapılarını halka açtı
Dünya devi binlerce aracını çağırıyor
TCDD'den yolsuzluk iddialarına cevap
Tahkim Volkan Demirel kararını verdi!
Harun Erdenay: Hedefimiz yarı final
Putin: Bizimle çatışmaya girmemek en iyisi