Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Altın alacaklar için çok kritik tarih CHP'yi karıştıracak MİT mektubu Gerginlik tırmanıyor! Galatasaray bayrağı yaktılar Hakan TunaÜçüncü göz!
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 17 Ekim 2014 Cuma 13:08
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 427 kez okundu.

Dumanında lösemi gizli24 Kasım 2014 06:27
ABD'de yapılan araştırma, içeriğinde bulunan kanserojen "benzen" kimyasalı yüzünden nargilenin kemik iliğinde tahribat yaratıp lösemiye yol açtığını gösterdi
Bu havalar sizi de perişan etmesin!23 Kasım 2014 13:04
Ani hava değişiklikleri hastalıklara davetiye çıkarıyor. Üst solunum yolu enfeksiyonlarını etkiliyor, bağışıklık sistemini harap ediyor.
Şeker hastalarına müjde!22 Kasım 2014 13:25
Yerli üretime teşvik kararının ardından yurtdışına her yıl milyonlarca dolar çıkmasına yol açan birçok hastalığın ilacı Türkiye'de üretilecek. İlk aşamada ilaç pazarında çok büyük bir yere sahip insülünlerden patent süreleri dolanların Türkiye'de üretilmesi planlanıyor.
Yerli malı insülin geliyor!22 Kasım 2014 12:17
Yerli üretime teşvik kararının ardından yurtdışına her yıl milyonlarca dolar çıkmasına yol açan birçok ilaç Türkiye'de üretilecek.
Şeker için bu 3 belirtiye dikkat!22 Kasım 2014 11:10
Şeker hastalığının en önemli üç belirtisinin sık idrara çıkma, sık susama hissi ve iştah artışı olduğunu belirten Dr. İbrahim Özkılıç belirtilere dikkat edilmesini söyledi.
Kolesterol için kabuklu elma yiyin21 Kasım 2014 16:52
Kalp hastalıklarına sebep olan yüksek kolesterol yaşamı tehdit ediyor. Prof. Dr. Ziya Mocan, bu sıkıntıya karşı 'Günde 2 tane kabuklu elma yiyin' diyor.
D vitamini eksikliği, erken ölüm riskini artırıyor21 Kasım 2014 16:01
Danimarka'da yapılan araştırma, D vitamini eksikliğinin, erken ölüm riskini yüzde 30 artırdığını ortaya koydu
Türkiye kanser ilaçlarına 457 milyon lira ödedi21 Kasım 2014 14:28
Türkiye Cumhuriyeti Devleti olarak 2012 yılında kanser ilaçları için yaklaşık 457 milyon lira ödedik. Sağlık Bakanlığının yıllık bütçesinin neredeyse beşte birine denk geliyor bu rakam.
Diş taşı, diş eti iltihabına yol açıyor21 Kasım 2014 10:53
Halk arasında dilden dile dolaşan “diş taşlarını temizletmek zararlıymış, diş taşlarının faydası varmış” gibi söylentilere uzmanlardan yanıt geldi
İşaret dilinin de şivesi var21 Kasım 2014 10:39
İşaret dili tercümanı ve eğitmeni Güven Kosova, işaret dilinin de şivesi olduğunu, bazı kelimelerde şehirlere göre farklılıklar görüldüğünü söyledi.
43 bin tavuk itlaf edildi!20 Kasım 2014 23:27
Hollanda'da bir çiftlikte daha kuş gribine rastlandığı bildirildi.
D vitamini eksikliği öldürüyor20 Kasım 2014 17:35
Danimarka'da yapılan araştırma, D vitamini eksikliğinin, erken ölüm riskini yüzde 30 artırdığını ortaya koydu.
Altın alacaklar için çok kritik tarih
CHP'yi karıştıracak MİT mektubu
Gerginlik tırmanıyor! Galatasaray bayrağı yaktılar
Ersoy çok sinirlendi: Arsız arsız geziyorlar
Havalar nasıl olacak?
2015'te 74 bin memur alınacak
Filistinli ailenin evini işaretleyip yaktılar
İngilizler IŞİD'i karadan vuruyor
Melo ve Prandelli birbirine girdi
İlyas Salman kadın oldu!
27 yaşında bir efsane: Messi
'IŞİD'le mücadelede ABD ciddi değil'
Netanyahu'dan tepki çeken tasarıya onay
Fas sular altında: 17 ölü
Fast food devinden hijyen skandalı!
Dönüşüm için özel tasarımlar geliyor
Dev talimat! Tarihin en görkemlisi olacak
Borçlarınızı sıfırlayın
Yasak sahaya indi
Türkiye'den 'lavaş' atağı
Kritik YAŞ perşembe toplanacak
Milyonlarca kişiyi ilgilendiren düzenleme!
İşte yılın en iyi 10 öğretmeni!
Savaş pilotu!
Dumanında lösemi gizli
Yeni dizinin reyting kaygısıyla ana haber yayınlamadı
Twitter'da gizliniz saklınız kalmayacak
'Bu durum, ateşkes anlaşmasının tehlikeli bir ihlalidir'
'IŞİD'ın İslam dini ile uzaktan yakından ilgisi yok'
Kenya'da Eş-Şebab örgütüne operasyon
Cepte büyük artış! 6 kat birden arttı
Olcay Şahan iddialı konuştu!
Ankaragücü taraftarları açlık grevinde!
Sosa: O gol atsın bana yeter
Derbide Aslan'ın '100'ü güldü
Prandelli'ye bir şok daha!
Yavuz Bingöl: Aleviyim ama adım Yavuz
Çiçek: Önemli imkanlara sahip iki ülke
Slaven Bilic: Göçmen gibi yaşıyoruz
Erdoğan düğün törenine katıldı
AB'de kuş gribi paniği!
Almanya'dan 550 kişi IŞİD'e katıldı
Abdi İpekçi'de saygı duruşu krizi
Feci kaza! İki tren aynı anda TIR'ı biçti
Yıldız: 1 kesen 10 dikmek zorunda
Levent Devrim ilk maçında istifa etti
Putin Abhazya Başbakanı Hacimba ile bir araya gelecek
Başbakan Davutoğlu'dan hasta ziyareti
Fenerbahçe'den Hürriyet'e sert tepki: Bunun adı hainlik!
Boğaz Köprüsü'ne sürpriz isim talebi
Samsun'da korkunç cinayet!
Hamas: Dini bir savaşın habercisi!
Kartal 'Paşalar' gibi...
ABD'li Jackson 39 yıl boşuna hapis yattı
Filistin'den İsrail'e sert tepki
Maden kazası: 3 ölü, 11 yaralı!
Dortmund'da Reus depremi!
İran’dan OPEC'e "petrolü azaltın" talebi
Tunus'ta oy verme işlemi sona erdi
Constant, Metalist maçına yetişecek mi?
İşte Dersim Müzesi'ne dönüşecek o kışla
AFAD, Ermenek'teki son durumu açıkladı
Cüneyt Çakır ameliyat oldu
Başbakan Davutoğlu Dersim için özür diledi
Batı Şeria'da patlama şoku!
O kasaba IŞİD'den kurtarıldı
2015 seçimlerini başarılı bir şekilde geçirmeliyiz
Almanya Ukrayna'yı NATO'da istemiyor