Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

STK’lardan Yargıtay’a tepki! STK’lardan Yargıtay’a tepki! İdamların ardında ABD ve İsrail var! Ömer AltaşKorkaklara paye verilmez!
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 17 Nisan 2014 Perşembe 08:26
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 411 kez okundu.

İngilizlerden büyük buluş!17 Nisan 2014 10:03
İngiliz araştırmacılar, insanlığın kurtuluşu için önemli bir buluşu gerçeğe dönüştürmeye hazırlanıyor.
Kilo vermek için yeni yöntem: Yeşil kahve17 Nisan 2014 09:42
Yeşil kahvenin kilo vermeye yardımcı olduğu belirlendi. Son zamanlarda kilo vermek isteyenlerin gözdesi oldu.
Vücut kendini saat 23.00'ten sonra yeniliyor16 Nisan 2014 19:40
Gençliğin ve sağlıklı yaşamın korunması için önemli olan uykunun, özellikle 23.00-04.00 saatleri arasında vücudun yenilenmesini sağladığı bildirildi.
Beynin en iyi çalıştığı yaş: 2416 Nisan 2014 16:59
Bilim adamlarının araştırması, bilişsel becerilerin en üst düzeye ulaştığı dönemin 24 yaş olduğunu gösterdi.
Vücut kendini gece 23.00'dan sonra yeniliyor16 Nisan 2014 16:38
Sağlıklı yaşamın korunmasında uyku önemli bir yatarken, özellikle gece 23.00-04.00 arasında karaciğerin vücudu yenilemeye başladığı belirtildi.
Her derde deva bu yiyecekler16 Nisan 2014 15:42
Mısırın öyle bir faydaları var ki bunları hiç duymadınız.
Aşırı kilo ve stres hipertansiyona sebep oluyor!16 Nisan 2014 15:32
Denizli Devlet Hastanesi İç Hastalıkları Uz. Dr. Güray Ceylan, aşırı kilo, tuz, alkol tüketimi, egzersiz yapmamak ve stresin hipertansiyona sebep olduğunu söyledi.
Sara ilacına geçici ithalat izni16 Nisan 2014 14:53
Sağlık Bakanlığı, piyasada zor bulunan belirli tiplerdeki sara, nöbet veya titreme ataklarının tedavisinde kullanılan "Mysoline" isimli ilaca geçici ithalat izni verdi.
Sigara kadar zararlı!16 Nisan 2014 14:48
Mükemmelliyetçilik size en az sigara kadar zarar verebilir. Ayrıca kalp hastalığı, huzursuz bağırsak sendromu ve insomnia yani hastalık derecesinde uyuyamama problemine neden olabilir.
Bahar, enerjinizi tüketmesin!16 Nisan 2014 14:25
Baharın gelmesiyle birlikte siz de yorgunluk ve halsizlik sorunu yaşıyorsanız endişe etmeyin, hastalık değil, doğal bir süreç olan bahar yorgunluğuna azaltmanın yollarına bakın.
Genç babalarda depresyon riski fazla16 Nisan 2014 12:37
20'li yaşların ortasında baba olanların doğumdan sonraki 5 yıl depresyona yakalanma riski yüzde 68 fazlaolduğunu gösterdi.
Tüketiyorsanız dikkat! uyuşturucu etkisi yapıyor olabilir15 Nisan 2014 17:08
Obezlerin beyninin yağlı yiyeceklere, bağımlıların uyuşturucuya verdiğine benzer şekilde tepki verdiği belirlendi.
‘Gülen grubu, Mansur, Bozkurt‘ krizi!Paralel yapıdan senet şantajıDışişleri'ndeki zirveyi dinleyen hain belli oldu!O hakimden Başbakan Erdoğan'a ağır hakaret!Google öyle bir şey yaptı ki...'Yazıcıoğlu'nu paralel örgüt öldürdü' iddiası!Türkiye haritası ve CHP!ABD paralel örgüt için bizden talep bekliyor!Örgüt de suç da sabitAkdoğan: Kirli ittifak yine kaybeder!Taşgetiren'den Gülen grubuna önemli uyarılar!DHKP-C'li ismin iadesine ret!17 Aralık darbe girişiminin bütün izleri siliniyor!Paralel örgütten organize saldırı!Memura mesai müjdesi!Paralellerin Özal oyunuTüm Manşetler
STK’lardan Yargıtay’a tepki!
STK’lardan Yargıtay’a tepki!
Paralel örgütün bilgi-işlem ağına ağır darbe!
İdamların ardında ABD ve İsrail var!
Haniyye: Mavi Marmara'daki Türkleri asla unutamam!
83 saat sonra kurtarıldı
İngilizlerden büyük buluş!
Bosna'daki Ahmiçi Katliamı kurbanları anıldı
Dünyaca ünlü DJ İstanbul'a geliyor!
Kilo vermek için yeni yöntem: Yeşil kahve
G.Saray'ın yıldızı F.Bahçe'de!
Sahile vuran varilde 'sızıntı' paniği!
Kaçırılan öğrencilerden 10’u kurtuldu
Son teklif tarihi 28 Mayıs
F.Bahçe Gökhan'ın alternatifini buldu!
Twitter: Türkiye için bunları yapacağız!
Volkan: Sırf G.Saray şampiyon olmasın diye...
Sınıra 'kadın timi' yetiştiriliyor!
‘Gülen grubu, Mansur, Bozkurt‘ krizi!
Rus işadamının çılgın planı!
Paralel yapıdan senet şantajı
"Bir gün herkes AK Partili olabilir"
O hakimden Başbakan Erdoğan'a ağır hakaret!
Libya'da patlama
Google öyle bir şey yaptı ki...
'Yazıcıoğlu'nu paralel örgüt öldürdü' iddiası!
Antalya‘da feci kaza: 5 ölü
Dışişleri'ndeki zirveyi dinleyen hain belli oldu!
Prime 1 kaldı
Türkiye haritası ve CHP!
Ukrayna'da isyan ateşi yayılıyor!
Çin Seddi uzadı, yeni kalıntıları bulundu
ABD paralel örgüt için bizden talep bekliyor!