Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İngiltere IŞİD'i ilk kez vurdu Drogba'dan Galatasaray'a sürpriz Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de! Ömer AltaşParalel devlet adamları
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 19 Haziran 2013 Çarşamba 21:54
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 422 kez okundu.

Anne adaylarına sonbahar uyarısı!30 Eylül 2014 17:42
İlk 3 ay hariç, hamileliğin diğer her döneminde grip aşısının rahatlıkla yapılabileceği belirtildi.
Kalp hastalarına 'kelle paça' uyarısı30 Eylül 2014 16:25
Uzmanlar kalp hastaları için paça ve kelle türü yiyeceklerin etten daha zararlı olduğunu söyledi.
Ankara halkını ilgilendiren önemli açıklama!30 Eylül 2014 15:52
Sağlık Bakanlığı, 17 Haziran 2014-17 Eylül 2014 tarihleri arasında, ASKİ İvedik Arıtma Tesislerinden su temin edilen bölgelerde halkın sağlığını tehdit edecek düzeyde uygunsuzluk tespit edilmediğini bildirdi.
TÜBİTAK kanserin çaresini buldu!30 Eylül 2014 14:39
Mesane kanserini önlemeye yönelik proje, TÜBİTAK tarafından kabul edildi.
Gezici tır ağız diş taraması yapacak30 Eylül 2014 13:59
Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan proje kapsamında gezici tırla, 81 ilde 5,5 milyondan fazla çocuğa ağız ve diş sağlığı taraması yapılacak
Beyni iyileştiriyor!30 Eylül 2014 13:41
Uzmanlar Hint ve doğu tıbbında sıkça kullanılan zerdeçalın, beynin kendini iyileştirme kabiliyetini artırabileceği belirledi.
Kuruyemiş yiyerek zayıflayın30 Eylül 2014 13:40
Kuruyemişler lezzetlerinin yanı sıra sağlığa faydalarıyla da dikkat çekiyor.
Anne sütünün her damlası ayrı mucize30 Eylül 2014 13:11
Dünya Sağlık Örgütü, her bebeğin ilk 6 ay mutlaka sadece anne sütü ile beslenmesi gerektiği konusunda uyarıyor.
TESK'ten tatlı uyarısı!30 Eylül 2014 13:08
Bayrama sayılı günler kala TESK'ten vatandaşlara şeker ve tatlı uyarısı geldi.
Sağlıkta devletin kasasına 3 milyar "katkı"30 Eylül 2014 11:27
Türk Sağlık-Sen'in araştırmasına göre, 2013'te vatandaşın cebinden 3 milyar 211 milyon lira, "katkı payı ve reçete parası" olarak Hazinenin kasasına girdi.
Çocuğunuz sık hastalanıyorsa dikkat!30 Eylül 2014 11:25
Okul ve kreşlerin açılması ile birlikte çocuklarda görülen rahatsızlıklarda artış yaşandığı belirtildi.
Güzel gülüş için bunu yapmanız şart30 Eylül 2014 11:17
Yapılan araştırmalara göre, insanlar karşılarındaki kişinin en çok gülümsemesinden etkileniyor. Güzel bir gülümsemenin en önemli koşulu ise hiç şüphesiz sağlıklı ve temiz dişler.
Bilbao, Beyaz Rusya'da dondu kaldı
Galaxy Note 4'te büyük hata
Roma, Manchester'da yıkılmadı!
AK Parti MKYK Toplantısı sona erdi
Barcelona'ya PSG tokadı!
Mardin'de feci kaza: 1 ölü, 4 yaralı
Diyarbakır'da polisi alarma geçiren olay
ABD'de okulda silahlı saldırı!
Fransa, Kanada'yı 4 sayı farkla geçti
İngiltere IŞİD'i ilk kez vurdu
Eylemciler Kadıköy'de ortalığı birbirine kattı
İngilizler Galatasaray'a şans tanımadı!
Şırnak'ta IŞİD'i protesto yürüyüşü
Drogba'dan Galatasaray'a sürpriz
Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de!
Windows 9 bu akşam geliyor
İşte tezkerenin gerekçeleri!
Prandelli garanti verdi: Bundan emin olun
Bayern, CSKA'yı deplasmanda tek golle yıktı
Müslüman futbolcuya 'dua' cezası
Eski belediye başkanına silahlı saldırı
F.Bahçe'ye Konya maçı öncesi güzel haber
Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi
Fenerbahçe, Hatay'a karşı yine galip geldi
IŞİD'e bir ağır darbe daha!
AK Parti Diyarbakır İl Başkanlığına taşlı saldırı
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız
Belediye işçilerine yüzde 30 zam
Davutoğlu: Kriz fırsatçılarına göz açtırmayacağız!
Dünya devinden şok Türkiye kararı!
Twıtter'dan hakarete hapis cezası
Vatandaşa Kurban Bayramı müjdesi!
F.Bahçe'nin Passolig anlaşması! İşte detaylar
UEFA'dan Hüseyin Göçek'e önemli görev
Ankara'da köpek dövüşü baskını
Gaziantep'te feci kaza: 3 ölü, 1 yaralı!
9. Cumhurbaşkanı Demirel, KKTC'de
Bakanlar Kurulu sonrası flaş açıklama
Şırnak'ta 5 terörist teslim oldu!
Sow: Düş kırıklığına uğradım
Tekerlekli sema gösterisi ayakta alkışlandı
Dışişleri'nden o ülkeye seyahat uyarısı!
Firar eden hükümlü 45 dakika sonra yakalandı
Kamyonun çarptığı 2 öğrenci yaralandı
Eskişehirspor'da Rizespor hazırlıkları
Hanefi Avcı: Kasetler İstanbul Emniyetinden
Trabzonsporlu futbolcu emniyette ifade verdi!
Taraf ve Cumhuriyet'in haberi yine yalan çıktı!
Peygamberimizi rüyasında gördü eşsiz bir esere imza attı
AK Parti'den tezkere açıklaması!
F.Bahçe'ye büyük müjde!
Uludağ'da yılın ilk karı yağdı
Cadde ve sokakları köpük kapladı!
Ayı ile dostluğu izlenme rekorları kırıyor
Kesilen bacağını 290 bin TL'lik lamba yaptı!
İzinsiz gösteriye polis müdahalesi
AK Partili vekilden 'tezkere' açıklaması
Yola çıkacaklar dikkat!
Süper derbiye süper kadro
Anne adaylarına sonbahar uyarısı!
Komşu'da futbol terörü
Arda Turan Juventus'a meydan okudu!
Fenerbahçe'den E-Bilet açıklaması