Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi Başörtülü kadına ırkçı saldırı! ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun... Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 15 Ağustos 2014 Cuma 12:49
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 420 kez okundu.

Eti güneş batmadan tüketin!02 Eylül 2014 15:54
Obezite ile ilgili çalışmalar yapan Dr.Fevzi Özgönül, eti güneş batmadan tüketin uyarısında bulundu.
Dikkat! Sıcak havalarda artıyor02 Eylül 2014 15:52
Deride kızarıklık, şişme, kaşıntı gibi belirtilerle görülen egzama sıcak yaz aylarında daha da artıyor.
Ağız kokusunu önlemenin 5 yolu02 Eylül 2014 11:13
Dişler arasındaki köprülerin de koku kaynağı olabileceğini söyleyen Ozan, ağız kokusunu önlemek için ip uçları veriyor.
Strese karşı günde 10 badem, 2 ceviz02 Eylül 2014 11:10
Acıbadem Etiler Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melis Torluoğlu, gündelik stresle savaşırken yiyeceklerden faydalanılabileceğini söyledi.
Sağlık için çay için!02 Eylül 2014 11:08
Düzenli olarak çay içmenin kalp hastalıkları dışındaki nedenlerden ölme riskini yüzde 24 oranında azalttığını ortaya çıkardı.
Spor yapanları bekleyen sinsi tehlike!02 Eylül 2014 11:07
Spor yapanları bekleyen sinsi tehlike! Ani kalp ölümünün daha çok spor yapanlarda gerçekleşiyor.
Az şu içmek de yorgunluk sebebi02 Eylül 2014 11:06
Tiroid bozuklukları, kansızlık, depresyon ve kaygı bozuklukları gibi sağlık problemlerine dayanmayan bir yorgunluğunuz varsa sebebi yeterli su içmemek.
İşte metabolizmayı hızlandırmanın ipuçları02 Eylül 2014 10:57
Yaş ve yaşam tarzına bağlı olarak metabolizmamız yavaşlıyor. Hayat tarzını ve alışkanlıkları değiştirerek metabolizmayı hızlandırabilirsiniz
Çocuğunuzu öperek hasta edebilirsiniz!01 Eylül 2014 17:52
Öpücükler, çocuğunuzu hasta edebilir, kalp zarı iltihabına sebep olabilir.
Sağlık Bakanlığı yoğun bakım merkezleri kuracak01 Eylül 2014 15:34
Sağlık Bakanlığı çocuklar için yeni yoğun bakım üniteleri, yetişkinler içinse ara yoğun bakım merkezleri kurulmayı planlıyor.
Sağlıkta "ara yoğun bakım merkezleri" kurulacak01 Eylül 2014 14:21
Sağlık Bakanlığı, yoğun bakım ihtiyacının giderilmesi için yeni çalışma başlattı.
Kalp krizi sonrası anevrizma riskine dikkat!01 Eylül 2014 13:40
Sürekli yorgunluk, nefes darlığı, göğüs ağrıları ve çarpıntı hissiyle kendini belli eden kalp anevrizması, kalp krizlerinden birkaç hafta sonra ortaya çıkabiliyor.
Terim: Bize çelme takan takmış
Aydın'da 270 kg esrar ele geçirildi
ABD‘den İsrail‘e sert tepki!
Ev kredisi alana kedi hediye!
Real'e şok yenilginin ardından kötü haber
Avusturalya'dan Putin'e soğuk tavır
Barcelona'da Neymar'a ilginç ceza
Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi
PKK-IŞİD Çatışması haberine açıklama
Adıyaman'da otomobil takla attı: 4 yaralı
Potanın Perileri Belarus'u devirdi!
Sepp Piontek adam gibi adam
Güneş'teki büyük patlamlar korkuttu
2 terörist teslim oldu!
Profesör 200 bin lirasını kaptırdı!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Azerbaycan'da
Justin Bieber tutuklandı!
ABD Yeni Zelanda'yı da yendi!
İşte Trabzonspor'un UEFA kadrosu!
Okmeydanı'nda izinsiz gösteriye müdahale
Başörtülü kadına ırkçı saldırı!
IŞİD ikinci ABD'li gazetecinin de kafasını kesti!
İran'da ayı kurtarma rezaleti!
ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun...
A Milli Takım'da sakatlık şoku
Soma’nın ilk tazminat davası
Batman'da 3.5 şiddetinde deprem
Burak Can Karamanoğlu davası başladı
Milan'dan transfer dersi
İstanbul'a hortum ve fırtına uyarısı!
Mardin Belediyesi'nde 4 dilli tabela
"Hedefimiz Milano'da final"
Kazara mayınlı araziye girdi
Muğla'da turist aracı kazası: 15 yaralı
Canikli, Ordu-Giresun havaalanını inceledi
Prandelli, Dzemaili'yi değil onu istemiş
Müslüm Gürses'in ismi bakın nereye verildi!
IŞİD Avrupa'ya petrol satıyor!
Yeni tat: Kaya tuzlu dondurma
Antalya'da 60 metreden denize uçtu
Başbakan ile muhalefet lideri mahkemelik oldu
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...
AK Parti MYK başladı
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Beşiktaş'ta izin sona eriyor!
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama
Kocaeli'de kırmızı alarm!
G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı
Milyonda bir ihtimaldi: Beyaz bebeği oldu!
Mersin'de parti binasına kumar baskını
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti
Ebola taşıyan adam panik yarattı
Dev adamlar yıkıldı!
5 gün boyunca yağmur var!
Osmanlı'yı yakından tanıdılar!
'Ekrem Dumanlı'nın yazıları sinir bozucu'
Diyarbakır'da F-16 düştü!
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Atalay: İnternet medyası statü kazanacak
Esed'e ağır darbe!
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
TSK'da kaç tane general var?
İşte Negahan Alçı'nın yeni kanalı
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı
Kuzey Irak'ta benzin 1.62 lira oldu