Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Ameliyat sonrası İbrahim Tatlıses'ten ilk kare Nijerya'da Müslüman lider zaferini ilan etti Milletvekili seçilme yaşı 18'e düştü Celal KazdağlıMeğer ne kadar eskiymiş Gülen’in sol ile muhabbeti
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 31 Mart 2015 Salı 15:42
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 431 kez okundu.

Virüsler nano tartı ile ölçülecek31 Mart 2015 17:28
Türkiye'den ve ABD'den bilim insanlarının ortak çalışmasıyla, bir metrenin yüz milyonda biri uzunluğundaki bir molekülün, bir nano parçacığın ya da bir virüsün kütlesini ve şeklini ölçebilen "nanomekanik tartı" icat edildi.
Aynı aileden 13 kişide domuz gribi virüsü çıktı31 Mart 2015 15:27
Geçtiğimiz Perşembe günü domuz gribi şüphesiyle gözlem altına alınan 7'si çocuk 13 kişide ilk bulgulara göre domuz gribi (H1N1) virüsü tespit edildi.
Siyah ve çekirdekli üzüm daha faydalı31 Mart 2015 12:41
Tekirdağ Bağcılık Araştırma İstasyonu Gıda Teknolojileri Laboratuvarı'ndaki Ar-Ge çalışmalarıyla üzüm ve üzüm ürünlerinin sağlığa yararlı özellikleri araştırılıyor
Neden ayakta su içmemek gerekir?31 Mart 2015 07:26
Uzmanlar otururken su içmenin daha faydalı olduğunu söylüyorlar...
Astımın doğal ilacı elma suyu30 Mart 2015 15:07
Antioksidan içeriği yüksek olan elma suyu, her gün 1 bardak tüketildiğinde, özellikle astım hastalarının tedavi sürecinde fayda sağlıyor.
Diyabet hastaları bal yiyebilecek30 Mart 2015 12:22
Erciyes Üniversitesi (ERÜ) Ziraat Fakültesinde Öğretim Görevlisi olan Prof. Dr. Sibel Silici, monofloral ballar üzerinde TÜBİTAK çalışması yaptıklarını belirterek, bal yemek isteyen diyabet hastalarının doktor kontrolünde tüketebilecekleri şeker oranı kadar bal tüketebileceğini söyledi.
Gazi Yaşargil: Kötü kokunun izini sürün!30 Mart 2015 12:04
Prof. Gazi Yaşargil, "Bir anda duyulan pis bir koku, yemek borusunda rahatsızlık ve kalbin yanıyormuş gibi hissedilmesi epilepsi belirtisi olabilir" uyarısında bulundu.
Obezite sorunu çocukluktan başlıyor30 Mart 2015 11:18
Çocukluktaki dengesiz beslenmenin de obeziteye neden olduğu bildirildi.
Sigara bel fıtığını tetikliyor30 Mart 2015 11:02
Her organımıza büyük zararlar veren sigara, bel ağrısına da neden olabiliyor. Sigaranın belde kan dolaşımını azalttığını belirten Medical Park Fatih Hastanesi Beyin ve Sinir Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Ahmet Çetinkal, “Uzun saatler ayakta duran ve oturanların yanı sıra sigara kullananlar da risk altında bulunuyor. Sigaranın neden olduğu öksürük bile vücudu zorladığından fıtığa sebebiyet verebiliyor” dedi ve şu uyarılarda bulundu.
Sağlık ve yaşam bilimlerinde dönüşüm şart30 Mart 2015 10:56
Deloitte, ‘2015 Küresel Sağlık Hizmetleri’ ve ‘Yaşam Bilimleri Görünümü’ Raporlarını Yayınladı.
Karanlıkta "körlüğe" son30 Mart 2015 10:09
Amerikalı bilim adamları karanlıkta görmeyi sağlayan damla geliştirdi.
Bahar ayları refülüyü tetikliyor30 Mart 2015 07:57
Reflü hastaları, baharda dikkatli olmalı. Uzmanlar "Baharda mide asit üretiminde artış olur, bu da reflü oluşumunu tetikler. Hastalar baharda dikkatli olmalılar" diyor
LGP tankıyla uyuşturucu sevkiyatı
Arjantin’de grev nedeniyle ulaşım durdu
Bosna Hersek'te hükümet kuruldu
PETKİM tesislerinde patlama
Balyoz'da beraat eden sanıklarda açıklama
Almanya'da 'Niklas' alarmı
Ameliyat sonrası İbrahim Tatlıses'ten ilk kare
Batman’da petrol üretimi de durdu
Borsa günü düşüşle tamamladı
SON GÜN FIRTINASI...
Mehmet Helvacı adaylığını açıkladı
Nijerya'da Müslüman lider zaferini ilan etti
Davutoğlu tüm toplantılarını iptal etti
NATO, Rusya'yı tehlike olarak görmüyor
Başakşehir'den Villarreal'e!
ALES'e başvuru süresi bir gün uzatıldı
Milletvekili seçilme yaşı 18'e düştü
Av yasağı başlıyor
Çipras şerefli bir uzlaşma istiyor
Hacıosmanoğlu: 2011'de şampiyon olan kadro...
Engelli kızın tek bir hayali var
Virüsler nano tartı ile ölçülecek
Feyzioğlu'ndan tepki: Terör eylemidir
Kraliçenin çalışanları greve gidiyor
Afganistan'da çatışmalar: 20 ölü
İşte Türkiye'nin Lüksemburg 11'i!
Kanuni'nin iç organlar sadece 1 yerde aranacak
Coentrao ManU'ya göz kırptı!
Dörtlü final kuraları çekildi
İlk çeyreğin en iyisi Messi!
Nostaljik otobüsler yarın sefere başlıyor
Yasa dışı sol terör örgütünden yeni açıklama!
"Başı açık" ibaresi iptal edildi!
Madenciler yeryüzüne çıkarıldı
Rehine krizinde flaş açıklama: Görüşmeler sürüyor!
Balyoz'da tüm sanıklara beraat!
BIST'in yeni başkanı Talat Ulussever
Erdoğan: Diplomatlar kusura bakmasın
Tikrit IŞİD'den geri alındı
Bursa'da bazı bölgelere elektrik verilmeye başlandı
Almanya'da fırtına ulaşımı aksattı
O iddiaya yönelik hükümetten ilk açıklama
Tikrit IŞİD'den geri alındı
Davayı çek, şampiyonluğu al! Juventus...
UEFA'dan Avrupa Kupaları'na katılanlara servet