Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TEM'de bayram yoğunluğu! Paralel polislerden 49'una tutuklama istemi! Paralel polislerden 8'ine tutuklama Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 2 Kasım 2010 Salı 12:13
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 414 kez okundu.

Ramazan sonrası hareketi arttırın25 Temmuz 2014 17:15
Uzmanlar, Bayram gezmelerinde uzatılan çikolatalar ve şekerler, zararsız küçük atıştırmalıklar olarak görülmemeli dedi.
Bayramda ağız sağlığına dikkat!25 Temmuz 2014 14:35
Bayramda tatlı ve şeker tüketimine dikkat edilmediği takdirde ciddi ağız ve diş sağlığı sorunları yaşanabiliyor.
Vasiyeti 3 kişiye umut oldu25 Temmuz 2014 14:10
Beyin ölümü gerçekleşen Zeynep Başarıkan, televizyondan gördüğü bağış kampanyalarından etkilenerek, organlarının bağışlanmasını vasiyet etti
Sigara yasakları başlıyor! Bakan açıkladı!25 Temmuz 2014 09:10
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, 'Açık havada sigara yasağı 1 Ekim’de başlıyor. Sigara paketi kararacak, marka ismi kodlanacak'dedi.
Kanser zenginden çok düşük gelirliyi vuruyor24 Temmuz 2014 19:50
İsveç'te, kansere yol açan sigara alışkanlığı ve şişmanlığın alt gelir gruplarında daha çok yaygın olduğu bildirildi.
Bayramda beslenme düzenine dikkat!24 Temmuz 2014 19:11
Uzmanlar ramazan ayında beslenme düzeni değiştiği için öğünlere dikkat edilmesini aşırı tatlı ve çikolata yenilmesinden kaçınılmasını istedi.
Bayramda diyet depresyona neden olmasın24 Temmuz 2014 17:26
Günlük hayatta diyeti nedeniyle zorluklarla karşılaşan kişinin, bayram günlerinde daha da zorlanıyor.
Rahim Ağzı Kanseri taraması ücretsiz yaptırılabilecek24 Temmuz 2014 17:11
Yeni tarama uygulaması 1 ağustos’ta uygulamaya girecek.
Bebeğinizi açken yıkayın24 Temmuz 2014 16:00
Uzmanlar bebeklerin ciltlerinin daha ince olması sebebiyle çabuk üşüdükleri için 5-6 dakika içinde ve açken yıkanmaları gerektiğini belirtti.
Diyabet hastaları tatilde nelere dikkat etmeli?24 Temmuz 2014 14:32
Günlük yaşamda bol sıvı tüketimi ve düzenli egzersize önem vermenin yanı sıra tatilde de sağlıklı kalmak için bazı noktalara dikkat edilmesi gerekiyor.
Ramazanda yeterli sıvı almaya özen gösterin!24 Temmuz 2014 12:28
Üroloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Dağgülli, oruç tutulurken iftar ve sahur arasında yeterli sıvı alınmamasının böbrek rahatsızlıklarını tetiklediğini belirtti
Bayramda beslenme düzenine dikkat!24 Temmuz 2014 12:15
Bayram öncesi uyarıda bulunan Medical Park Elazığ Hastanesi Diyetisyeni Penbe Berna Karaca, ilk günlerde yeme içmeye aşırı yüklenilmemesini ve sütlü tatlıların daha fazla tercih edilmesi gerektiğini söyledi.
Erdoğan: Dinlemelerin tamamen kaldırılmalı
Gece pazarı rağbet görüyor
TEM'de bayram yoğunluğu!
Feci kaza! 1 ölü, 2 yaralı
Paralel polislerden 49'una tutuklama istemi!
İşte Ali Fuat Yılmazer'in ifadesi
Gaaze için kilit isim Ahmet Davutoğlu
Her iki taraf da ateşkesi kabul etti
‘Selam’ dosyasında ‘Balyoz’ taktiği
Paraleller oyun içinde oyun kurmuşlar!
Erdoğan: Görevde olduğum müddetçe af yok
Kasayı açamayınca kaçtılar
Feci kaza! Otobüs devrildi
Yardım konvoyu Gazze’ye ulaştı
HSYK Kararnamesi Resmi Gazete'de
Bozdağ'dan Zekeriya Öz'e tepki
İstanbul geniş çaplı operasyon
Hamas'tan İsrail'in ateşkesine cevap!
Gül: Paralel yapıyla mücadele devletin kırmızı çizgisidir
İsrail bayrağını yaktılar
Malatyaspor'dan bomba transfer
ABD’de piyasalar düşüşle kapadı
Erdoğan: YHT hattı 14 ilde daha kurulacak
Arınç: Cemaati kontrol eden bir güç var
Paralel polislerle hatıra pozu
Paralel polislerden 8'ine tutuklama
Eski TEM müdürü adliyede
İsrail'den Gazze'de ateşkes kararı
Atalay: Çatı çökebilir
Uri Dromi: O dur derse İsrail durur!
İsrail'i böyle protesto etti!
İsrail ölen asker sayısını açıkladı
Üniversite öğrencilerinin dikkatine!
Filistinli şehit sayısı 848’e yükseldi
Polis operasyonu: 3 ölü
BM '12 saat' verdi
Fenerbahçe'de sezon hazırlıkları sürüyor
Erdoğan'dan önemli açıklamalar
İsrail'den o asker için açıklama!
İsrail’den ateşkese ret
AB’den acil ateşkes çağrısı! Endişeliyiz
Hamas İsrail uçağını vurdu
189 Hollandalının cenazesi yola çıktı
Demirtaş: Seçilemeyebiliriz, ihtimaldir
Bakan Zeybekçi: 12 yılda destan yazdık
Gül, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Başbakan'dan YHT müjdesi!
G.Saray Hakan Balta'nın sözleşmesini uzattı!
Rektörler Gazze için toplanacak
İsrail göstericilere saldırdı!
Yeni Diyarbakırspor'dan İhsanoğlu'na tepki
G.Saray'dan flaş transfer kararı!
Drogba'yı resmen açıkladılar
İsrail'e ağır darbe!
Cezayir'de 3 gün yas ilan edildi
Kırgızistan'da '7 Nisan Davası'nda karar
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!
Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor
Gazze'de hedef bütün Filistinli direniş gruplarıdır
Paralelcilerden pankart skandalı
ÖABT sonuçları açıklandı
Bursaspor'da sürpriz ayrılık!
Meclis’te bayram molası
Karabükspor'da 3 imza birden!
Diego Costa'dan duygusal veda!
Van'da uyuşturucu operasyonu
'Beşiktaş fazla gürültü çıkarıyor'
Ramazan sonrası hareketi arttırın