Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı Hakan TunaYaseminler altında!
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 17:29
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 426 kez okundu.

Behçet hastalığı en sık Türkiye'de görülüyor31 Ekim 2014 17:20
Türkiye'de her bin kişiden 1-4'ünde, Behçet hastalığı görüldüğü belirtildi
Sağlık deposu ıspanak31 Ekim 2014 15:06
Yorgunluğu gideren, zihni kuvvetlendiren ıspanağın sağlığa da pek çok faydası var. İşte sağlık deposu ıspanağın faydaları...
Çikolata yerine bunu tüketin!31 Ekim 2014 13:51
Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, keçiboynuzunun sağlık açısından son derece yararlı olduğunu belirterek çikolata yerine keçiboynuzu tüketilmesi önerisinde bulundu.
Göz tansiyonuna dikkat31 Ekim 2014 10:40
Göz tansiyonunun (Glokom), özellikle kırklı yaşlardan sonra ortaya çıkan ve sinsice ilerleyerek hiçbir belirti vermeden, ani körlüğe sebep olabilecek bir hastalık olduğu belirtildi.
Görebilmesi için 4 bin lira gerekli!31 Ekim 2014 10:38
Ordu'nun Ünye ilçesinde görme kaybı yaşayan ve biran önce ameliyat olması gereken 2,5 aylık Eslem Ecrin Keskin, hayırsever vatandaşlardan tedavisi için yardım bekliyor.
Türkiye'de Ebola virüsüne rastlandı mı?30 Ekim 2014 18:20
Sağlık Bakanlığı Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü Atatürk Havalimanı Başhekimliği, Ebola ve Mers virüsü ile ilgili açıklama yaptı.
D vitamini eksikliği astımı tetikliyor30 Ekim 2014 17:09
D vitamini eksikliğinin astım riskini yüzde 25 artırabileceği belirlendi.
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı30 Ekim 2014 14:57
Türk Hair Trans Medikal Direktörü Handan Acıkök, ameliyathane koşullarına dikkat çekti.
Diş macunundaki büyük tehlike30 Ekim 2014 14:42
Uzmanlar çocukların diş macununu yutmasının tehlikesine dikkat çekti. Dişlerini fırçalayan küçük çocukların genelde macunu yuttuğunu söyleyen uzmanlar, "Yüksek dozda flor, kansere ve zeka geriliğine neden olabilir. 5-6 yaş öncesi çocuklara macun kullandırtmayın" dedi.
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı30 Ekim 2014 13:27
Uzun yaz aylarında güneşin kuruttuğu, deniz tuzu ve klorun nemsiz bıraktığı ve yıprattığı cildimizi kışla birlikte tazelemenin zamanı geldi.
Fazla süt içmek öldürüyor30 Ekim 2014 13:25
İsveçli uzmanlar günde 3 bardaktan fazla süt tüketiminin ölüm riskini artırdığını belirtiyor.
Tıp Dünyası bu iddiayı konuşuyor!30 Ekim 2014 13:17
Araştırmacılar, Ebola hastalığından ölen ilk hastanın 2 yaşındaki bir bebek olduğunu savunuyor.
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Kobani'ye hareket etti!
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil