Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

CHP’de gündem revizyon! F.Bahçeli kadınlardan çılgın talep! Flaş açıklama: Savaşmaya hazırız! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 25 Nisan 2014 Cuma 07:27
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 412 kez okundu.

400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü24 Nisan 2014 19:39
Yale Üniversitesi'nden Prof. Dr. Murat Günel ve ekibi, Türkiye'de Van Gölü çevresindeki 9 ailenin çocuklarında beyin gelişmini engelleyen genetik bozukluğun nedenini tespit etti.
Spor Alzheimer'dan koruyor24 Nisan 2014 17:23
Haftada en az 3 kez spor yapanların Alzheimer riskini azaltabileceği kaydedildi.
Aşı ile her yıl 14 bin ölümün önüne geçiliyor24 Nisan 2014 15:53
Türkiye'de uygulanan aşı programı ile yılda 14 bin ölümün önüne geçildiği, 20 milyar liraya yakın tasarruf sağlandığı bildirildi.
Dikkat!Gebelik boyunca balık tüketilmemeli24 Nisan 2014 15:26
Kanadalı bilim adamları, bebekleri kalıcı organik kirletici maddelerden korumak için gebeliğin başından itibaren balık tüketilmemesini tavsiye etti
Şeker hastalarına müjde! İnsülin tarih oluyor24 Nisan 2014 09:43
Şeker hastalarına dünyanın sayılı merkezlerinde yapılabilen ve insülinsiz yaşamlarına olanak sağlayan pankreas adacık nakli artık Türkiye'de de hastaların hizmetine sunulacak.
Nargilede nikotin yok iddiası çöktü!24 Nisan 2014 09:40
Sağlık Bakanlığı topladığı nargile ağızlarında yaptığı incelemede ağızlıklarda yoğun oranda nikotin ve çok sayıda kimyasal madde tespit edildi.
Çocuk diyetinin püf noktaları23 Nisan 2014 15:46
Yanlış beslenme yüzünden artık çocuklar 8 yaşında diyete başlıyor.
Yeşil çay kalbe iyi geliyor!23 Nisan 2014 15:39
Uzmanlar günde 4-5 kupa yeşil çay içilmesiyle iyi ve ucuz bir antioksidan etki sağlayabileceğini belirtti.
Bahar yorgunluğuna dikkat!23 Nisan 2014 15:26
Havaların ısınmasıyla yeni bir uyum sürecine giren insan vücudunun en çok buna ihtiyacı var.
Duruş bozukluğu şikayetini dikkate alın!23 Nisan 2014 13:53
Duruş bozukluğu ‘skoyloz’ belirtisi olabilir.
Kuduz Ağrı'da can aldı!23 Nisan 2014 12:55
Ağrı'nın Doğubayazıt İlçesinde köpek tarafından ısırılan ve tedavisine gecikmeli başlanan 54 yaşındaki Hüseyin Medenioğlu, kuduzdan hayatını kaybetti.
Çikolata tüketimi hipertansiyon için faydalı!23 Nisan 2014 11:45
Hiper tansiyonun düşmesine yardımcı olan bitter çikolata, hipertansiyon hastalarının yüzünü güldürdü.
Google'a Bunu Yazınca Bakın Neler Oluyor?Delegeler 'Cumhurbaşkanı Erdoğan' dedi!Yerli Ferrari Üretti!TÜBİTAK'ta kripto temizlikKanal tedavisi için gitti, vefat etti!Önce yüzü sonra hayatı değişti!Tabuları tek tek yıktı'Bedelli askerlik'te çarpıcı rakamlar!Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapMHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Tüm Manşetler
CHP’de gündem revizyon!
Kaçağı yakalayan memurun cebi dolacak
UEFA'da 2 maç nefes kesti!
Delegeler 'Cumhurbaşkanı Erdoğan' dedi!
F.Bahçeli kadınlardan çılgın talep!
TÜBİTAK'ta kripto temizlik
Kanal tedavisi için gitti, vefat etti!
Önce yüzü sonra hayatı değişti!
Flaş açıklama: Savaşmaya hazırız!
Tabuları tek tek yıktı
'Bedelli askerlik'te çarpıcı rakamlar!
2014'ün en hızlı yükselen haber kanalı!
Terminatör geri dönüyor
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Kapalıçarşı'da altın fiyatları
BMW'nin yeni canavarı büyülüyor
Bilecik'te arı faciası: 1 ölü
İstanbul'a çamur yağdı
BM'den Ukrayna açıklaması
İstanbul'da çamur yağdı
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Galaxy S5'ten büyük iddia!
BM'den kimyasal silah açıklaması!
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı