Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçeli yıldız korkuttu! Obama'dan flaş IŞİD açıklaması Galatasaray'ın yıldızına dev talip! Celal KazdağlıIŞİD, Ankara ile Kürtlerin arasını açabilir mi?
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 16 Eylül 2014 Salı 19:12
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 421 kez okundu.

Diyet yaparken tohumları unutmayın17 Eylül 2014 17:25
Kilo verirken beslenmenize dikkat ettiğiniz kadar hızlı kilo vermek ve yağ yakmak için tükettiğiniz besinlerin yardımına ihtiyacınız olacaktır.
Prematüre bebeğin ilacı anne sütü17 Eylül 2014 16:59
Ülkemizde her yıl 1.3 milyon bebek dünyaya geliyor. Bu bebeklerin yaklaşık yüzde 10'u yani 130 bini erken (prematüre) doğuyor.
Doğru beslenme başarıyı artırıyor17 Eylül 2014 14:47
Öğrencilerin gelişimlerini tamamlamaları ve başarılı bir eğitim dönemi geçirmeleri için beslenme düzenini oluşturmak oldukça önem taşıyor.
10 günden fazla süren ses kısıklığına dikkat16 Eylül 2014 15:52
Soğuk algınlığına bağlayıp doktora gitmeyi ertelediğimiz ses kısıklığı, gırtlak kanserinden, ses teli kistlerine kadar ciddi hastalıkların habercisi olabilir.
Parkinson hastalarına özel kaşık16 Eylül 2014 13:29
“Lift Labs” isimli teknoloji şirketi Parkinson hastaları için titreme giderme özelliğine sahip olan bir kaşık üretti.
Saçı dökülenlere kötü haber16 Eylül 2014 13:15
Yapılan araştırmada 45 yaşında hem tepe hem de şakak bölgesi açılanların prostat kanseri türüne yakalanma riskinin yüzde 40 fazla olduğunu gösterdi.
Çocuğunuz kahvaltasından bunu eksik etmeyin16 Eylül 2014 12:57
Okul çağındaki çocukların doğru beslenmesinin daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmelerinin temelini oluşturduğu ifade edildi.
Antibiyotik yerine arı!15 Eylül 2014 20:26
Biliminsanları bal arısının midesinde bulunan bakterilerin, antibiyotiklerin mücadele ettiği MRSA cinsi ve insanda ciddi hastalıklara yol açan bir bakteriye karşı etkili olduğunu keşfetti
Bu hastaneye gidecekler dikkat!15 Eylül 2014 15:54
Bağcılar Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nin acil tıp kliniğinde 90 gün sürecek tadilat var.
Dikkat! Çocuğunuzun kulağı akıyorsa...15 Eylül 2014 15:11
Uzmanlar, çocuklardaki kulak akıntısının bazen bir hastalık belirtisi olabileceği için dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.
Dikkat! Mide kanserine sebep oluyor15 Eylül 2014 14:21
Önemli mide rahatsızlıklarından biri olan gastrit, tedavi edilmezse kronikleşerek mide kanserine doğru giden bir tabloya yol açabilir.
Bu balın fazlası öldürüyor15 Eylül 2014 12:31
'Deli bal'ın bir çay kaşığından fazla tüketilmesi insanı öldürebiliyor.
Arda'dan Burak ve Selçuk'a destek!
Devlet okuluna saldırı: 15 ölü
Erdoğan İstanbul'a geldi!
Doğal afetler 22 milyon kişiyi evinden etti
Kosova'da cami imamlarına yönelik operasyon
Irak'a sazan ihracatı yeniden başladı
AA muhabiri bıçaklandı
FED faiz kararını açıkladı
Halilhodzic: Bizim gibi büyük bir takım...
F.Bahçeli yıldız korkuttu!
Ekranda kullanılan dil kurallara uygun olmalı
Dume ve 268 kişinin yargılandığı duruşma ertelendi
Katalonya'dan İskoçya'ya destek
TBF'den Fenerbahçe ve Galatasaray'a cevap!
BM'den Lübnan için yardım toplantısı
Ajax taraftarından İbrahimovic'e vefa!
NYT'den IŞİD haberi için düzeltme geldi
Köşk'teki IŞİD Zirvesi Sona Erdi
Selçuk İnan'ın menajeri patladı!
9 Türkiye vatandaşı hacda hayatını kaybetti
Köşk'ten 3 kanuna onay çıktı!
İspanya Türkiye'ye patriot füze bataryası gönderecek
"Yeni bir dönem başlıyor"
WhatsApp'a müthiş özellik ekleniyor!
Ezher Üniversitesi'nde sıkıyönetim
Bilecik-İstanbul karayolu kapandı
ABD'nin Ankara büyükelçisi belli oldu
İngiliz medyasından skandal Türkiye iddiası!
Ünal Aysal istifa sinyali verdi!
Leman'dan skandal Erdoğan karikatürü!
Obama'dan flaş IŞİD açıklaması
Davutoğlu ve Makedon mevkidaşından ortak açıklama
Ünal Aysal Terim'i tamamen sildi
Suriye tarafından askere ateş açıldı
Galatasaray'ın yıldızına dev talip!
Suriye'de Esed sivilleri bombaladı
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği
Milli takım kadrosu açıklandı
Ukrayna'da eylem planı kabul edildi
"G.Saray'da Ünal Aysal rest çekebilir"
IŞİD sorunu çözüm sürecini etkiler mi?
İstanbul'da yağış şiddetini arttırdı!
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de
CHP'yi sarsacak şok iddia!
Süper Lig'e geri dönüyor!
Yaralı kartal doğaya bırakıldı
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!
Slaven Bilic'ten Uğur Boral cevabı!