Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Şahin'den CHP'ye sert gönderme Ahmet Davutoğlu'nu güldüren mani! Paralel örgüt soruşturmasında 6 polis tutuklandı! Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 31 Ocak 2011 Pazartesi 12:28
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 419 kez okundu.

'Buzlu meydan okuma öldürebilir'22 Ağustos 2014 17:51
ALS hastaları için başlatılan Ice Bucket Challenge yani 'Bir kova buzlu su' eylemi git gide yayılıyor ancak bu sosyal farkındalık kampanyası 'öldürebilir'.
İstanbul'da 'ebola' şüphesi22 Ağustos 2014 14:46
İtalyan uyruklu 23 yaşındaki E.S. “Ebola şüphesiyle Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne yatırıldı.
Kilo vereyim derken sağlığınızdan olmayın22 Ağustos 2014 11:18
Beslenme ve diyet uzmanı Kudret Karaca, yanlış diyetin birçok hastalığa neden olduğunu belirtti.
Sonbahar alerjisine dikkat!22 Ağustos 2014 10:01
Uzmanlar, vatandaşları alerjik hastalıklara karşı uyardı.
Çocukların en masum düşmanı oyuncak!22 Ağustos 2014 07:54
Düşmanınız olan ve oyuncakların içerisinde bulunan maddeleri tanıyın. Asla bu maddeleri içeren ve Çin malı oyuncak satın almayın.
Sevindiren açıklama: Ebola'ya çare bulundu!22 Ağustos 2014 01:45
DSÖ, Lİberya'da deneysel ilaç kullanılan 3 sağlık personelinden 2'sinin belirgin ölçüde, 1'inin ise kısmen iyileşme gösterdiğini bildirdi.
50 Bin kişinin ölmesini engelleyecek kampanya21 Ağustos 2014 15:45
“Hayata el ver” adlı kampanya çerçevesinde ‘temel yaşam desteği’ ve ‘kalp masajı’ konusunda toplum bilinçlendirilecek. Ünlü sporcu ve sanatçıların katılacağı kampanya tüm Türkiye’de uygulanacak. Dizilerde kampanya ele alınacak.
Robotik cerrahiyle şifa buldu21 Ağustos 2014 14:24
Gazi Üniversitesi Genel Cerrahi Kliniğinde robotik cerrahiyle kalın bağırsak ameliyatı olan 64 yaşındaki kanser hastası Güllü Akal, operasyondan iki gün sonra taburcu edildi.
Emzirmek depresyondan uzak tutuyor21 Ağustos 2014 14:17
İngiliz Cambridge Üniversitesi uzmanlarınca 14 bin yeni doğum yapmış kadınla yapılan araştırma, anne sütünün anne üzerindeki olumlu etkisini de ortaya koydu.
Bu bölgedeki insanların başı çok ağrıyor21 Ağustos 2014 11:54
Türk Eczacılar Birliği ve Türk Algoloji Derneği, Türkiye’nin ağrı haritasını çıkardı.
Genellikle fıtıkla karıştırılıyor ! ALS hastalığının bilinmeyenleri21 Ağustos 2014 11:46
Dünyayı saran ve Türkiye'deki ünlülerin de destek olduğu bir kova buzlu suyu baştan aşağı dökerek ALS'ye destek olma biçimi giderek daha çok katılımlı hale geliyor.
Sporla uğraşan çocukların hafızası daha güçlü21 Ağustos 2014 10:51
Sporla uğraşan çocukların hafızasının daha güçlü, dikkatinin daha fazla olduğu belirlendi.
Adana'da polis aracını yaktılar
Katar Ligi'nin açılış maçını Çakır yönetti
Netanyahu: Hamas bedelini ağır ödeyecek
Abbas ateşkes için Kahire'de
Eskişehirspor'dan bir transfer daha
Milliler ilk maçta Brezilya'yı devirdi