Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Yargıtay Başkanı'ndan 'parti kapatma' açıklaması! ÖSYM YGS sınav giriş yerleri belli oldu! Müslüman kadın Albay'a büyük ödül Prof. Dr. Erol GökaŞimdi “Büyük Barış” zamanı
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 6 Şubat 2015 Cuma 16:42
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 430 kez okundu.

Kronik ağrılara örümcek zehri05 Mart 2015 17:08
Bilim adamları, örümcek zehrinin kronik ağrılara iyi gelebileceğini belirledi.
Grip iki ayda 8500 can aldı!05 Mart 2015 14:53
Fransa Halk Sağlığı Gözlem Enstitüsü, ocak ayı ortasından bu yana gripten dolayı 8 bin 500 kişinin hayatını kaybetti.
Kasıktan girip beyindeki tümorü aldılar05 Mart 2015 14:05
Gaziantep Dr. Ersin Arslan Devlet Hastanesinde beyninde tümör tespit edilen hasta, kasıktan girilen kapalı sistem ameliyatla tedavi edildi.
Egzoz gazı zekayı vuruyor05 Mart 2015 13:40
Yapılan araştırmalar, egzoz gazına maruz kalınmasının çocukların zekalarını olumsuz etkilediğini gösteriyor.
Milyarlarca kişi bu tedaviyi yaptırmıyor05 Mart 2015 13:35
Dünyada en az 2,4 milyar kişinin dişlerinde oluşan çürükleri tedavi ettirmediği belirlendi.
Omurgaya zarar veren 7 davranış05 Mart 2015 09:58
Yaşam kalitenizi düşüren, özellikle bel, sırt ve boyun ağrılarına sebep olan omurga hastalıklarından korunmak için dikkat etmeniz gerekenler...
Rutubet kanseri tetikliyor04 Mart 2015 20:53
Binalarda ortaya çıkan rutubet, önlem alınmazsa kanserden, romatizmaya, alerjiden, astıma kadar bir dizi rahatsızlığa neden oluyor.
Gözlerini seven balkabağı yesin!04 Mart 2015 16:40
Uzman Diyetisyen Esra Kula, bal kabağının, havuçtan iki kat daha fazla A vitamini içerdiğini belirterek, "Tatlısı, çorbası ve böreği yapılan bal kabağı, sağlıklı gözlerin de sırrı" dedi
Egzoz gazı zekâyı vuruyor04 Mart 2015 15:56
Yapılan araştırmalar, egzoz gazına maruz kalınmasının çocukların zekâlarını olumsuz etkilediğini gösteriyor.
Kemik suyu çorbası zayıflatıyor04 Mart 2015 15:25
New York Moda Haftası'na katılan mankenlerin tercih etmesiyle gündeme gelen kemik suyu çorbasının zayıflatıcı etkisi olduğu iddia edildi.
Duygusal filmler şişmanlatıyor04 Mart 2015 14:28
Duygusal filmlerin abur cubura eğilimi artırdığı, dolayısıyla şişmanlamaya zemin hazırladığı ortaya çıktı.
Diş implantı yerleştirmede yeni teknik04 Mart 2015 12:31
Meffert İmplant Enstitüsü Başkanı Dr. Özzeybek, diş implant tedavisinde yeni teknoloji ürünü matkap ucuyla iyileşme süresinin kısaldığını ve başarı şansının arttığını belirtti.
Passolig'in web sitesinde derbi bileti kalmadı!
Club Brugge, Beşiktaş maçı bilet satışına başladı!
Instagram'da yeni dönem
Kılıçdaroğlu Mevlana Türbesi'ni ziyaret etti
Şırnak'ta 2 terörist teslim oldu
Meclis Anayasa Mahkemesi'ne üye seçecek
Memur maaşları yarı yarıya azalabilir
Karşıyaka 36 yıl sonra berabere kaldı
İşte dünyanın en yaşanabilir kenti
Ders saatine okula yıldırım düştü
Kronik ağrılara örümcek zehri
Ay, Dünya'dan 18 kat uzaklaştı
Emine Erdoğan Türkiye'nin en büyük çadır kentini açtı
Dikkat! Beyniniz sizi yanıltıyor!
Facebook'ta işe girmenin sırrını açıkladı