Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Soda şişeleri neden yeşildir? Peşmerge yarın Türkiye'de olacak “İslam’ı IŞİD ile karıştırıyor” Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 25 Ekim 2014 Cumartesi 11:36
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 424 kez okundu.

Acıyı ve ağrıyı azaltıyor!25 Ekim 2014 11:14
Gülmenin faydalarına dair bugüne dek birçok iddia ortaya atıldı. Diş Hekimi ve Protez Uzmanı Sevgen Eralp, içten gülmenin salınan hormonlar nedeniyle insanı dinamik kılarak, acı, ağrı gibi hisleri de azalttığını söyledi.
Ebola'nın aşısı var mı?25 Ekim 2014 10:46
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Ebola ile mücadele kapsamında 2015 yılının sonuna kadar milyonlarca doz Ebola aşısı üretileceğini duyurdu.
Denizli'de MERS virüsü şüphesi24 Ekim 2014 15:18
Denizli'de yüksek ateş şikayetiyle hastaneye başvuran 4 kişi, MERS virüsü şüphesiyle tedavi altına alındı.
MERS sandılar, bademcik çıktı!24 Ekim 2014 14:38
MERS virüsü şüphesiyle hastaneye kaldırılan bir kişinin bademciklerinin şiştiği ve bu nedenle ateşlendiği öğrenildi.
Kabuklarıyla tüketmek kanserden koruyor!24 Ekim 2014 13:02
Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, meyve ve sebzeleri kabukları ile birlikte tüketmenin daha fazla vitamin alınmasını sağladığını belirterek, 'Enerji düzeylerini arttırır ve kanserle mücadelede etkilidir.' dedi.
Ruhsal bozukluğu görmezden gelmeyin24 Ekim 2014 12:37
Yaşanan olumsuzluklar sonrası vücudun sürekli salgıladığı stres hormonlarının yalnızca bedeni değil, insan beynini ve psikolojisini de etkilediği, ruhsal bozukluğun bu yüzden görmezden gelinmemesi gerekiyor.
Ebola piyasaları da vurdu!24 Ekim 2014 11:59
New York'ta bir doktora Ebola teşhisi konulmasının ardından dünya borsalarında sert hareketlere yol açtı.
Alternatif tıp "hekimlere" emanet24 Ekim 2014 11:56
Sağlık Bakanlığı, geleneksel, tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarının kanıta dayalı yapılabilmesi için yeni düzenlemeye gidiyor.
Bakanlıktan muayenehane düzenlemesi24 Ekim 2014 11:33
Sağlık Bakanlığı, Danıştaya açılan davada iptal kararı verilmesi üzerine muayenehanelerle ilgili düzenlemeye gitti.
Alternatif tıp, yasal teminat altına alınacak24 Ekim 2014 11:33
Tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarının kanıta dayalı olarak yapılabilmesi için yeni düzenlemeye gidiyor.
Aşırı el terlemesinin tedavisi mümkün24 Ekim 2014 10:40
Aşırı el terlemesinden muzdarip hastaların birçoğu tedavi edilebilir bir rahatsızlıkla karşı karşıya olduklarını ve tedavi için nereye, hangi branşa başvuracaklarını bilmiyor.
Mantar zehirlenmelerine dikkat!24 Ekim 2014 10:39
Ulusal Zehir Danışma Merkezine son 2 ayda 255 mantar zehirlenmesi vakası bildirilirken bu başvuruların 160'ı son 15 gün içinde yapıldı.
AB’de alacaklı borçlu krizi yaşanıyor
Soda şişeleri neden yeşildir?
Aziz Yıldırım paralel yapının derdini açıkladı
Sosyal medya fenomeni sokak ortasında öldürüldü
Peşmerge yarın Türkiye'de olacak
Böyle bir yat görülmedi
Mourinho ile Van Gaal buluşuyor!
Refah Sınır Kapısı kapatıldı
İstifaya maaş ve tazminat
Tüm itirazlara rağmen idam edildi
Asya'dan Avrupa'ya gökkuşağı
'Molotofa' vur emri!
“İslam’ı IŞİD ile karıştırıyor”
Taksilerde yeni dönem!
Fransız devi yıldız için geliyor
Facebook'tan yeni uygulama
Acıyı ve ağrıyı azaltıyor!
Vatikan'da 'playboy rahip' skandalı!
Twitter sabah saatlerinde çöktü!
Avrupa'da taksiler elektriklendi
Kobani'de akıl oyunları
PYD'den iki farklı açıklama
Ebola'nın aşısı var mı?
CHP'li vekilden polise: Sen kimsin!
11 futbolcu takımdan gönderilecek!
İflastan zirveye
'Uyku anahtarı' bulundu!
Mısır'da OHAL ilan edildi
Sarı mı, Kırmızı mı?
Çin'den Asya'da yeni hamle
Dövmeli mumya bulundu
ABD'den flaş açıklama! 'Destekliyoruz'
Boş park yeri bulacak!
Fenerbahçe moral arıyor!
El Clasico öncesi ilginç pankart!
İşte Cumhuriyet döneminin en sevilen 12 şiiri
AK Parti'ye silahlı saldırı
Askerle çatışma: 1 ölü
Feci kaza: 2 ölü
Eski dünya şampiyonu hayatını kaybetti
Aysal'ın gözdesine Seri A'dan dev talip
Iğdır müftüsü Caferilerden özür diledi
Karadayı jeneriğinde komik hata!
Feribot seferlerine fırtına engeli
Sahte delil 57. saniyede
Elektrik faturanızı yüzde 50 düşerebilirsiniz!
Bakanlara paralel tuzak
Erdoğan'dan BM mesajı!
Dünya'nın yarısı 3 gün karanlıkta kalacak
'Bilic galiba Müslüman olmuş'
Flaş iddia! Geldiği gibi gidiyor
PYD'den Kobani için ilginç istek
El Kaide'ye ağır darbe
Türkiye-Suriye sınırında inanılmaz olay!
Öğretmenlere güzel haber
Ada basınından flaş Sneijder iddiası!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil
CHP’nin kasası alarm veriyor
Sırrı Sakık da itiraf etti: Yanlış yaptık
Davutoğlu'ndan Mahçupyan'a sürpriz görev!
ABD'de okula silahlı saldırı!
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı
'Yıldırım' talimat! F.Bahçe'den 2 flaş hamle
Galatasaray başkanını seçiyor!
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez
Ebola'yı yenen hemşire Obama'yla görüştü
Doping şoku! Madalyası geri alınacak!
Erdoğan Estonya'dan ayrıldı
Kobani eylemlerine 5 tutuklama
ÖSO'nun Kobani'ye gitmesini destekleriz
F.Bahçe taraftarı G.Saray'da baklava dağıttı
Kasımpaşa'nın Konya keyfi!
Putin: ABD bindiği dalı kesti!