Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan kritik ateşkes açıklaması Hamas İsrailli subayı kaçırdı İsrail ateşkesi sona erdirdi Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
Prof. Ahmet Aydın: Otizm hızla artıyor
30 Nisan 2007 Pazartesi 11:29
Güncellenme Tarihi 5 Mart 2014 Çarşamba 17:43
İSTANBUL Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı Hastalıkları Beslenme ve Metobolizma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr Ahmet Aydın, otizmin (ruhsal olarak içe yönelim) son yıllarda hızla arttığını söyledi

Adana Otizm Derneği’nin (ADODER) düzenlediği ‘Otizmin bilimsel tedavisi ve otizmde beslenme’ konulu konferansta konuşan Prof. Ahmet Aydın, ABD’de her 150 çocuktan birinin otistik olduğunu söyleyerek, “Sıklık bilinmemekle birlikte otizm Türkiye’de de çığ gibi artmaktadır” dedi. Prof. Dr. Aydın, hastalığın tedavisinde öz geçmiş ve soyun önemli olduğunu belirterek şunları aktardı:

“Maalesef hepsi olmasa da birçok çocuk psikiyatristi ve nöroloji uzmanı, otistik çocukların anne babalarına, otizmin bilinen bir nedeni olmadığını, hiçbir zaman düzelemeyeceğini söyleyip çocuklara çeşitli ilaçları vermekte ve onları bazı eğitim merkezlerine yönlendirmekteler. Verdikleri ilaçlar çoğu kez fayda sağlamamakta ve hatta zararlı olabilmektedir. Beslenmede yapılabilecek küçük değişikliklerle de otistik çocukların bulgularının kısmen hatta tamamen düzelmesi mümkün.”

IMC Mersin Hastanesi Nükleer Tıp Uzmanı Dr. Cem Kınacı da, otizm tedavisinde eğitim ve egzersizin çok önemli olduğunu söyledi. Dr. Kınacı, “Yüzme, spor, müzik ve resim gibi uğraşlar otizm tedavisinde etkin bir rol oynuyor. Otizm tedavi ile büyük oranda kontrol altına alınabilir ve önlenebilir” diye konuştu.

ADODER Başkanı İkbal Özlem Arıoğlu da, otizm tedavisinde kullanılacak ilaçların sosyal güvence kapsamına alınmasını istedi. Arıoğlu, diyet konusunda da devlet desteğinin sağlanmasının otizm tedavisinde önemli rol oynayacağını dile getirdi.

Bu haber 417 kez okundu.

Erkeklerin korkulu rüyası!01 Ağustos 2014 15:43
Yalnızca erkeklerde bulunan, idrar kesesinin altında yer alan ve idrar yolunu çepeçevre saran bir salgı bezi niteliğindeki prostat, orta yaş erkeklerin en çok korktuğu hastalıkların başında geliyor.
Fast food tüketimi obeziteyi tetikliyor01 Ağustos 2014 15:42
Birçok ülkede ve Türkiye'de giderek yaygınlaşan çocuklarda obezite konusunda Adana Avrupa Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Sema Şimşek, bu konuya yönelik çalışmalar hazırlıyor.
Ayranın faydaları saymakla bitmiyor01 Ağustos 2014 12:36
Ayranın yaz aylarında ferah ve serinletici bir içecek alternatifi olmasının yanı sıra, başta çocuklar olmak üzere her yaştan bireyin sağlığı için koruyucu bir kalkan olduğunu biliyor muydunuz?
Susamın mucizevi etkileri01 Ağustos 2014 12:00
Vücuda enerji veren susam, sağlık problemlerini de yok ediyor.
Ebola 2 yıl daha can alacak01 Ağustos 2014 10:11
Batı Afrika’da 670 kişinin ölümüne neden olan ve bölgede hızla yayılan Ebola virüsü için geliştirilmekte olan aşı, en erken 2 yıl sonra hazır olacak.
Sigara diş eti hastalıklarında risk faktörü01 Ağustos 2014 10:03
Sigaranın diş eti hastalıkları açısından risk faktörü olduğunu "Sigara içenler diş eti hastalıkları açısından daha riskli grupta olduğu belirtildi.
Uyurken sağ tarafa dönün01 Ağustos 2014 09:59
Sağ tarafa dönerek uyuduğumuz zaman, uykumuzun daha verimli ve dinlendirici olduğunu ortaya çıktı.
Ekmek gibi tüketiyoruz! Ürküten rakam01 Ağustos 2014 09:09
Türkiye’de antibiyotik kullanımı ürküten boyutlara ulaştı. Günlük doz miktarı yüzde 42.28’e çıktı.
'Satılamaz' yazan ilaç skandalı!01 Ağustos 2014 08:04
'Hastane malıdır, satılamaz' ibareli ilaçların piyasada bulunduğu, hatta Nahçıvan'a gönderildiği ortaya çıktı.
Az uyumak öğrenmeyi zorlaştırıyor31 Temmuz 2014 17:42
Uykudan feragat ederek ders çalışmak, öğrenmeyi artırmanın aksine, öğrenmenin daha zor ve gecikmesine neden oluyor.
Lensle denize ve havuza girenler dikkat!31 Temmuz 2014 17:40
Doç. Dr. Küçükerdönmez, kontakt lense bağlı gelişen rahatsızlıklarla ilgili açıklamalarda bulundu.
Hamilelikte bunlara dikkat!31 Temmuz 2014 17:06
Uzmanlar hamilelik sürecinde anne adayının doğru beslenmesi doğacak çocuğu da birebir etkilediği için son derece dikkat olunması gerektiği belirtildi.
Semih Erden Fenerbahçe'ye döndü
Dikkat! Sakın bu kısa mesajı cevaplamayın!
İsrail'in askeri bilgileri çalındı
Gazze'ye 8 milyon dolarlık yardım
Oturma iznine Almanca şartı!
Medya-İş İsrail'i protesto edecek
Akıllı telefon nasıl şarj edilmeli
Doping listesinde 46 Türk atlet
Oğlu Göğebakan’ın vasiyetini yerine getirdi
Kuşcubaşı Eşref'den şok iddia
BBP'de şok istifa!
Hırsızlar 2 bin TL'lik kayısı çaldı
Almanya'da uçak kazası
Suudi Arabistan Kralı'ndan şaşırtan Gazze açıklaması
İsrail 7 Alman'ı öldürdü Merkel 'gık' demedi
Bolu'da sahte para operasyonu
AB Ateşkes bittiği için 'üzgün'
Gözlüksüz tablet bilgisayar dönemi
Gazze’deki şehitler için gıyabi cenaze namazı
ESP üyeleri, İsrail'i protesto etti
Kılıçdaroğlu: Anketlerde yüzde 50'yi geçen yok
Ertuğrul Sağlam'dan anlamlı ziyaret
Vialand 3 milyon kişiyi ağırladı
Irak'ta saldırılar: 76 ölü
Mourinho'dan Drogba'ya övgü
ABD'den 41 yıl sonra ilk petrol ihracatı
Erkeklerin korkulu rüyası!
Recep Niyaz imzayı attı
Fast food tüketimi obeziteyi tetikliyor
SPK tebliğleri İngilizce'ye tercüme ediyor
Irak'ta saldırılar: 76 ölü
Galatasaray'dan Hajrovic açıklaması!
Fener gözden çıkardı! Beşiktaş'a gidiyor!
Fenerbahçe Ülker'in programı belli oldu
Bangladeş'te tren kazası: 11 ölü
Apple dev uygulamayı satın aldı!
F.Bahçe'den KAP'a sponsor açıklaması!
Ateşkes bozuldu görüşmeler ertelendi
Bak sen şu sosyal demokrat Gülse Birsel'e!
Dolar/TL 1,5 ayın zirvesini gördü
Medya-İş'ten Gazze için imza kampanyası
İhsanoğlu’na namaz sonrası vatandaştan tepki!
Ehliyetsiz sürücü traktörü devirdi: 1 ölü
İhsanoğlu'nun korumasının ayakkabı nöbeti
Liderlerin vücut dilleri ne diyor?
İsrail polisi 2 Filistinliyi gözaltına aldı
Mourinho: Drogba'da katil içgüdüsü var!
Gökhan Kaba Orduspor'da
Dünya Kupası'na 16 milyar dolar harcadı
Totti Salih'e hayran kaldı
Halilhodzic'i çok sevindiren transfer
Campbell'i izlemek için gözlemci gidiyor!
Galatasaray'dan iki bomba birden!