Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti Bakan Elvan'dan iki yeni müjde! Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır' Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 1 Eylül 2014 Pazartesi 23:43
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 928 kez okundu.

Çocuğunuzu öperek hasta edebilirsiniz!01 Eylül 2014 17:52
Öpücükler, çocuğunuzu hasta edebilir, kalp zarı iltihabına sebep olabilir.
Sağlık Bakanlığı yoğun bakım merkezleri kuracak01 Eylül 2014 15:34
Sağlık Bakanlığı çocuklar için yeni yoğun bakım üniteleri, yetişkinler içinse ara yoğun bakım merkezleri kurulmayı planlıyor.
Sağlıkta "ara yoğun bakım merkezleri" kurulacak01 Eylül 2014 14:21
Sağlık Bakanlığı, yoğun bakım ihtiyacının giderilmesi için yeni çalışma başlattı.
Kalp krizi sonrası anevrizma riskine dikkat!01 Eylül 2014 13:40
Sürekli yorgunluk, nefes darlığı, göğüs ağrıları ve çarpıntı hissiyle kendini belli eden kalp anevrizması, kalp krizlerinden birkaç hafta sonra ortaya çıkabiliyor.
Bakanlıktan Fransızca Ebola broşürü01 Eylül 2014 13:39
Sağlık Bakanlığı tarafından, Afrika'dan gelen yolcular için Fransızca Ebola broşürü hazırlandı.
Uykusuzluğu ceviz ile yenin01 Eylül 2014 13:35
Ceviz lezzeti kadar içeriğindekimelatonin ile uyku sorununu kökünden çözüyor.
Kalp krizi sonrası anevrizma riski01 Eylül 2014 12:17
Damarın genişlemesi sonucu ortaya çıkan kalp anevrizması, özellikle kalp krizi geçiren hastalar için hayati risk taşıyor.
Gündemdeki hastalık en çok erkekleri vuruyor01 Eylül 2014 12:10
Uzm. Dr. Aysu Yetiş, ALS hastalığının orta yaş hastalığı olduğunu söyleyerek hastalığın erkeklerde daha sık görüldüğünü söyledi.
Okul başarısı için göz sağlığına dikkat !01 Eylül 2014 11:56
Görme bozukluklarının okul öncesi dönemde 20 çocuktan birinde, okul döneminde ise 4 çocuktan birinde göz hastalıkları görüldüğü öğrenildi.
Sağlık Bakanlığından yeni çalışma!01 Eylül 2014 11:47
Sağlık Bakanlığı, zaman zaman kamuoyunun gündemine yansıyan gerek çocuk gerekse erişkin yoğun bakım ihtiyacının giderilmesi için yeni çalışma başlattı.
Her 4 çocuğun birinde göz hastalığı var01 Eylül 2014 11:47
Okul döneminde ise her 4 çocuktan birinde göz hastalıkları görüldüğü bildirildi.
Dikkat! Mevsimsel gripler kapıda01 Eylül 2014 11:32
Uzmanlar, bu aylarda mevsimsel griplere dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti
Emine Erdoğan'dan Ada'da anlamlı ziyaret
ABD'nin IŞİD'e saldırıları devam ediyor
Paralel 8 polis hastaneye sevkedildi!
Uçak golf sahasına düştü: 1 ölü
Çatı düğünde buluştu!
Erdoğan'ı neden alkışladığını açıkladı
Papa, Emre ve Muslera'yı kabul etti
Bakan Elvan'dan iki yeni müjde!
Gazze'deki katliam havadan görüntülendi
İncir ağacından düşüp öldü
Boko Haram'a büyük darbe
Millilerimiz Japonya karşısında zorlanmadı
Erdoğan'dan Kıbrıs'ta üst düzey zirve
Galatasaray'dan PTT 1. Lig transfer oldu
Yunanistan'dan KKTC ziyaretine tepki
Kadir İnanır hastaneye kaldırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır'
Karadayı dizisine sürpriz transfer
Trabzonspor bir imza daha attırdı!
Ünlü cerrahdan sevindiren haber!
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!