Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul'da koca köprü kayboldu! Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber! Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2014 Perşembe 09:36
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 930 kez okundu.

Sağlık Bakanlığından MERS ve Ebola açıklaması22 Ekim 2014 16:22
Sağlık Bakanlığının Ebola ve MERS-CoV hastalıklarını başından beri yakından izleyerek, konu ile ilgili her türlü tedbiri ivedilikle aldığı belirtildi.
ABD'de yeni skandal!22 Ekim 2014 15:31
ABD'de tıbbı cihazlarda güvenlik açıkları tespit edildi, hacklenebileceği belirtildi.
Ebola korkusu Türkiye'ye sıçradı!22 Ekim 2014 13:10
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından şimdiye kadar 7 farklı ülkede yaklaşık 9 bin Ebola vakası ile karşılaşıldığı bildirildi. Türkiye de alarmda olan ülkeler arasında. Peki Ebola'dan korunmak için ne yapmalı?
Sınır Tanımayan Doktorlar'ın Ebola başarısı22 Ekim 2014 11:47
Sınır Tanımayan Doktorlar (MSF) örgütü, Ebola virüsünü yenen 1000. hastayı taburcu ettiklerini belirtti.
Gazlı içecekler bağımlılık yapıyor22 Ekim 2014 11:26
Özellikle hararet giderme konusunda buzdolabımızdan eksik etmediğimiz gazlı içecekler ve meyve sularının, aslında içerdikleri doğal olmayan katkı maddeleri nedeniyle, sağlığımızı nasıl olumsuz etkilediğini biliyor muydunuz?
İzmir'de Ebola şüphesi!22 Ekim 2014 09:27
1 ay önce Somali'ye gidip gelen üniversite öğrencisi H.Ö., yüksek ateş şikayetiyle hastaneye gidince ebola şüphesiyle karantinaya alındı.
Türk doktor Mehmet Öz'ün başı belada22 Ekim 2014 07:48
Türk asıllı doktorun başı diyet hapları yüzünden belada.
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek21 Ekim 2014 17:43
Fransız bilim adamları, Afrika'yı tehdit eden Ebola virüsünü 15 dakika içinde tespit eden test geliştirdi.
Kars'ta "Afrika hastalığı" şüphesi21 Ekim 2014 17:20
Kars'a bağlı Kümbetli köyünde hayvanlarda "Afrika hastalığı" görülmesi üzerine köye hayvan giriş ve çıkışları yasaklandı.
Tıpta çığır açacak gelişme!21 Ekim 2014 17:06
Polonya'da, dünyada ilk kez denenen bir yöntemle felçli bir kişi, yürümeye başladı.
Erkekleri de tehdit ediyor21 Ekim 2014 16:01
Erkeklerde meme kanseri riski vurgulanarak, erkeklerin göğsünde şişkinlik hissettiğinde hekime başvurması gerektiğini söylendi.
Felçli hastalara umut ışığı21 Ekim 2014 16:01
Polonya'da, dünyada ilk kez denenen bir yöntemle felçli bir kişi, burun boşluğundan alınan kök hücrelerin omuriliğine nakledilmesinin ardından yeniden yürümeye başladı.
Suikasti Putin çözecek!
Obama Ebola ile mücadelede iyimser
İsrail 19 Filistinliyi gözaltına aldı
Döviz güne nasıl başladı?
Çanlar Türk futbolu için çalıyor
Podolski ipten aldı
Van Damme gazetecileri dövdü!
Dolar ve avro güne nasıl başladı?
Kaçaklar 2 koğuşu ateşe verdi
Öz çocuğunu sattı!
Kuzey Ege'de kuvvetli lodos
Türkiye UEFA'ya örnek oldu
Ebola'dan 4 bin 877 kişi öldü
Polis şiddeti protesto edildi
İstanbul'da koca köprü kayboldu!
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı
Erdoğan'dan Binali Yıldırım'a 'çılgın' görev!
Davutoğlu'ndan kısa film yönetmenine ders gibi cevap
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!
Dortmund hezimetinden sonra şok açıklama!
BDDK, tüketici için şikayet üssü kuruyor
30 Ekim‘deki MGK ilklere sahne olacak
ABD'den Kudüs'teki kazaya kınama
'Aydın Doğan Hürriyet'i satıyor' iddiası
Klopp'tan G.Saray'a derslik sözler
Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı
Zeybekci: Tefecilerin maşası ‘paralel‘in sonu çöp!
Burak Yılmaz: Asıl hedefimiz...
Merkez Bankası faiz kararını açıklıyor
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Emekliye müjde! Zam Meclis'te...
Juve'ye Yunanistan'da soğuk duş
G.Saray'ın grubunda puan durumu
Nuri Şahin: Küçükken G.Saraylıydım ama...
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor
New York'ta polis şiddeti protesto edildi
Dirk Kuyt'a Ada'dan sürpriz talip
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş
Sular gittikçe ısınıyor! Büyük tehdit
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi
Davutoğlu: Oralardan arsa almak haramdır
Yıldız isim gemileri yaktı: Artık söz bitti
Fırtına, Avrupa'da zafer peşinde
GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin
TRT Spor öyle bir şey yaptı ki!
Diplomalı anne devri başlıyor
Hasan Şaş: Kedinin fareyle oynadığı gibi...
Eski istihbaratçılar 3 maymunu oynadı
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!