Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan Survivor mesajı CHP yine AYM'ye başvuruyor Havuza düşen çocuk son anda kurtarıldı Aslan DeğirmenciTarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldi
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 11 Aralık 2013 Çarşamba 13:57
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 924 kez okundu.

Vücut kendini saat 23.00'ten sonra yeniliyor16 Nisan 2014 19:40
Gençliğin ve sağlıklı yaşamın korunması için önemli olan uykunun, özellikle 23.00-04.00 saatleri arasında vücudun yenilenmesini sağladığı bildirildi.
Beynin en iyi çalıştığı yaş: 2416 Nisan 2014 16:59
Bilim adamlarının araştırması, bilişsel becerilerin en üst düzeye ulaştığı dönemin 24 yaş olduğunu gösterdi.
Vücut kendini gece 23.00'dan sonra yeniliyor16 Nisan 2014 16:38
Sağlıklı yaşamın korunmasında uyku önemli bir yatarken, özellikle gece 23.00-04.00 arasında karaciğerin vücudu yenilemeye başladığı belirtildi.
Her derde deva bu yiyecekler16 Nisan 2014 15:42
Mısırın öyle bir faydaları var ki bunları hiç duymadınız.
Aşırı kilo ve stres hipertansiyona sebep oluyor!16 Nisan 2014 15:32
Denizli Devlet Hastanesi İç Hastalıkları Uz. Dr. Güray Ceylan, aşırı kilo, tuz, alkol tüketimi, egzersiz yapmamak ve stresin hipertansiyona sebep olduğunu söyledi.
Sara ilacına geçici ithalat izni16 Nisan 2014 14:53
Sağlık Bakanlığı, piyasada zor bulunan belirli tiplerdeki sara, nöbet veya titreme ataklarının tedavisinde kullanılan "Mysoline" isimli ilaca geçici ithalat izni verdi.
Sigara kadar zararlı!16 Nisan 2014 14:48
Mükemmelliyetçilik size en az sigara kadar zarar verebilir. Ayrıca kalp hastalığı, huzursuz bağırsak sendromu ve insomnia yani hastalık derecesinde uyuyamama problemine neden olabilir.
Bahar, enerjinizi tüketmesin!16 Nisan 2014 14:25
Baharın gelmesiyle birlikte siz de yorgunluk ve halsizlik sorunu yaşıyorsanız endişe etmeyin, hastalık değil, doğal bir süreç olan bahar yorgunluğuna azaltmanın yollarına bakın.
Genç babalarda depresyon riski fazla16 Nisan 2014 12:37
20'li yaşların ortasında baba olanların doğumdan sonraki 5 yıl depresyona yakalanma riski yüzde 68 fazlaolduğunu gösterdi.
Tüketiyorsanız dikkat! uyuşturucu etkisi yapıyor olabilir15 Nisan 2014 17:08
Obezlerin beyninin yağlı yiyeceklere, bağımlıların uyuşturucuya verdiğine benzer şekilde tepki verdiği belirlendi.
Uzmanlardan diş macunu uyarısı15 Nisan 2014 16:44
Aşındırıcı maddeler içeren diş macunları veya toz halindeki parlatıcıların hem dişlerin aşınmasına hem de diş etinin çekilmesine neden oluyor.
Çocuğunuz nedensiz ağlıyorsa dikkat!15 Nisan 2014 15:08
Çocukların nedensiz ağlaması ve rahatsızlıklarının kulak enfeksiyonundan kaynaklanabilir.
Erdoğan: Ahmet Necdet Sezer'den çok çektimŞamil Tayyar, AK Parti Grubu'nda yaşananları anlattıÖnder Aytaç’ın yalanı ortaya çıktı!G.Saray finalde!Esed yine zehirledi!Memurlara müjde! Başbakan onayladıCHP'nin Antalya itirazında karar çıktı!İnterneti güvenli kullanmak için...Heniye: O Türkleri asla unutmam140 yıllık hayal gerçek oluyor!Maliye görüşmedi Gül'ün danışmanları görüştü!İsrail gazetesinden Erdoğan'a ağır hakaret!'Hakan Fidan'ı tebrik ediyorum!'Dink cinayeti önündeki paralel sis!'Kışanak o sözlere açıklık getirdi'Gülen Grubunun Para Trafiği!Kredi kartı sahiplerine önemli uyarı!Tüm Manşetler
Gazze ablukasi bir çeşit toplu cezalandırma
Maç sonrası Bursa'da büyük olaylar çıktı
Davutoğlu'ndan Survivor mesajı
Beşiktaş'tan TFF'ye tehdit!
Erdoğan: Ahmet Necdet Sezer'den çok çektim
Başsavcı Alkan hayatını kaybetti
Google yeni bombasını açıklıyor
Adil Düzen kitabı çıktı
AİHM Berlusconi'nin başvurusunu reddetti
Şamil Tayyar, AK Parti Grubu'nda yaşananları anlattı
Önder Aytaç’ın yalanı ortaya çıktı!
Avrupa en büyük insan hakları krizini yaşıyor