Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD ve İran arasında 35 yıl sonra bir ilk! İmralı'ya heyet gidecek mi? IŞİD'in Türkiye planı deşifre oldu! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2014 Perşembe 13:42
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 931 kez okundu.

Peynir ye kemiklerini güçlendir23 Ekim 2014 11:49
Peynir yiyerek içerdiği zengin kalsiyum sayesinde, birçok kadının kabusu olan kemik erimesinin üstesinden gelebilirsiniz.
Ve ebola aşısı yolda23 Ekim 2014 10:15
4 bin 500'den fazla kişinin ölümüne neden olan ebola virüsüne yakalananlar için hazırlanan yeni bir serumun ocak ayında hazır olacağı açıklandı
Sağlık Bakanlığından MERS ve Ebola açıklaması22 Ekim 2014 16:22
Sağlık Bakanlığının Ebola ve MERS-CoV hastalıklarını başından beri yakından izleyerek, konu ile ilgili her türlü tedbiri ivedilikle aldığı belirtildi.
ABD'de yeni skandal!22 Ekim 2014 15:31
ABD'de tıbbı cihazlarda güvenlik açıkları tespit edildi, hacklenebileceği belirtildi.
Ebola korkusu Türkiye'ye sıçradı!22 Ekim 2014 13:10
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından şimdiye kadar 7 farklı ülkede yaklaşık 9 bin Ebola vakası ile karşılaşıldığı bildirildi. Türkiye de alarmda olan ülkeler arasında. Peki Ebola'dan korunmak için ne yapmalı?
Sınır Tanımayan Doktorlar'ın Ebola başarısı22 Ekim 2014 11:47
Sınır Tanımayan Doktorlar (MSF) örgütü, Ebola virüsünü yenen 1000. hastayı taburcu ettiklerini belirtti.
Gazlı içecekler bağımlılık yapıyor22 Ekim 2014 11:26
Özellikle hararet giderme konusunda buzdolabımızdan eksik etmediğimiz gazlı içecekler ve meyve sularının, aslında içerdikleri doğal olmayan katkı maddeleri nedeniyle, sağlığımızı nasıl olumsuz etkilediğini biliyor muydunuz?
İzmir'de Ebola şüphesi!22 Ekim 2014 09:27
1 ay önce Somali'ye gidip gelen üniversite öğrencisi H.Ö., yüksek ateş şikayetiyle hastaneye gidince ebola şüphesiyle karantinaya alındı.
Türk doktor Mehmet Öz'ün başı belada22 Ekim 2014 07:48
Türk asıllı doktorun başı diyet hapları yüzünden belada.
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek21 Ekim 2014 17:43
Fransız bilim adamları, Afrika'yı tehdit eden Ebola virüsünü 15 dakika içinde tespit eden test geliştirdi.
Kars'ta "Afrika hastalığı" şüphesi21 Ekim 2014 17:20
Kars'a bağlı Kümbetli köyünde hayvanlarda "Afrika hastalığı" görülmesi üzerine köye hayvan giriş ve çıkışları yasaklandı.
Tıpta çığır açacak gelişme!21 Ekim 2014 17:06
Polonya'da, dünyada ilk kez denenen bir yöntemle felçli bir kişi, yürümeye başladı.
Park halindeki otomobilde 119 kilo esrar bulundu
Bir gecede 13 dükkan soyan biri yakalandı
Ağrı'da MERS virüsü şüphesi
ABD ve İran arasında 35 yıl sonra bir ilk!
Eşinden billbordla özür diledi
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!
Petroldeki düşüş, türev piyasalarını etkiledi
Kurtulmuş: Problemleri çözmeliyiz
ABD, Kuzey Irak'ta yeni üs kuruyor
Moğolistan’da dinozor kemikleri bulundu
Sakarya'da tarihi eser kaçakçılığı operasyonu
E-ticarette yeni dönem başlıyor
Harabe evde yaşam savaşı
Osmanlı Arşivi hayranlık uyandırdı
Sadece Galatasaray yenilmedi
Arınç: Aklını kullan İdris Beyciğim!
Husiler'in 'karşı devrim' çabası
Petrol fiyatları fren tutmuyor
'Partizan'ı boş geçmem'
"Yedi Güzel Adam" sinemaya uyarlanıyor
Mesnevi Azericeye çevrildi
Türkiye, kara para listesinden çıktı
TRT ekibini gasp edip bıçakladılar
Dolandırılıyoruz!
Sergen’in atı değil, sistem önemli