Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Böylesi hiç olmamıştı! Erdoğan'dan ABD'de yoğun mesai İngilizler'den Mesut'a büyük övgü Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 21 Eylül 2014 Pazar 23:39
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 929 kez okundu.

Sağlık turizminden 2,5 milyar dolar gelir21 Eylül 2014 11:25
Sağlık turizminden geçen yıl 2,5 milyar dolar gelir sağlandı.
Spor yap bulmaca çöz alzheimer olma20 Eylül 2014 23:28
Kanser ve kalp hastalıklarından sonra en sık görülen hastalık olan alzheimer, yaşlanan dünyayı tehdit ediyor.
Sonbaharda bunları yiyin20 Eylül 2014 17:32
Sonbaharın kendini hissettirmesiyle birlikte bağışıklık sistemini de güçlendirmekte fayda var. Mevsim meyve ve sebzeleriyle hastalıklardan korunmanız mümkün.
Her baş ağrısı migren midir?20 Eylül 2014 10:58
Baş ağrıları konusunda açıklama yapan Prof. Dr. Fuat Güldoğuş, baş ağrısının çeşitli nedenlere bağlı olabileceğini, bunların çoğunun günlük streslere bağlı geçici ve kısa süreli baş ağrıları olarak görüldüğünü ifade etti.
Hamileler burun tıkanıklığına dikkat!19 Eylül 2014 16:27
Hamilelikte burun içerisindeki dokuların ve damarların ödemlenmesi sonucu burun tıkanıklığının arttığını söyleyen KBB ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Emre İlhan, bu durumun hamilelik öncesi tedavi edilmesi gerektiğini belirtti.
"Ebola barış ve güvenliği tehdit ediyor"19 Eylül 2014 16:18
BM Güvenlik Konseyi Ebola'yı "uluslararası barış ve güvenliği tehdit eden bir sorun" olarak ilan etti.
Türkiye'de ilk kez kendi organlarıyla nakil19 Eylül 2014 15:14
Türkiye'de ilk kez bir hastaya kendi organları kullanılarak bağırsak nakli ameliyatı gerçekleştirildi.
Aşıdan sonra bu dört belirtiye dikkat19 Eylül 2014 13:44
Annelerin aşılarla ilgili en çok sordukları soruların yanıtlarını veren Dr. Tijen Diri, aşı yapıldıktan sonra bebek ve çocukların iyi takip edilmesini önererek şu bilgileri verdi:
İğneyle damar arama dönemi kapanıyor19 Eylül 2014 12:54
Uzmanlar, kan alma işlemi sırasında damar bulmak için yapılan iğnenin deriye ne kadar zarar verdiğini ve acı hissettirdiğini söyledi.
"Torba Yasa" ailelerin yüzünü güldürecek!19 Eylül 2014 11:26
Prof. Dr. Faruk Buyru, "Torba Yasa" ile SGK kapsamında tüp bebek denemesinin 2'den 3'e çıkarıldığını hatırlatarak, bunun olumlu bir değişiklik olduğunu belirtti.
Ağız kokusunun önüne geçme tüyoları19 Eylül 2014 11:16
Yrd. Doç. Dr. Burcu Karaduman, fizyolojik kaynaklı ağız kokusunun önüne geçebilmenin yollarını anlattı.
Aile sağlığı merkezlerine acil görevi19 Eylül 2014 10:46
Acil hastalar sadece hastanelere gitmeyecek. Aile sağlığı merkezleri mesai saati dışında ve hafta sonu da açık olarak acil hizmeti verecek
G.Antepsporlu isimden şok iddia!
Böylesi hiç olmamıştı!
Flaş sözler: Esas oğlanlar, üvey çocuklar