Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme! HDP'den Ermeni teklifi! Prandelli'den sürpriz karar! Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 26 Kasım 2014 Çarşamba 17:06
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 935 kez okundu.

Psikiyatri hastalarına sinema ile terapi26 Kasım 2014 17:29
Diyarbakır Selahaddin Eyyubi Devlet Hastanesi Psikiyatri Kliniği'nde hastalar tedavileri kapsamında sinema filmi de izliyor.
Hamileler grip aşısı yaptırabilir mi?26 Kasım 2014 14:21
Zatürre gibi komplikasyonlara zemin hazırlanması nedeniyle gebelik döneminde grip önemli bir durumdur. Opr. Dr. Ceren Yıldız Eren, anne adayları için gebelikte grip ve gripten korunma yolları ile ilgili bilgi verdi.
Migren ataklarını önlemenin 8 formülü26 Kasım 2014 13:54
Migren ağrısı hastaların günlük yaşantısını aksatacak kadar sık ve şiddetli olabiliyor.
Peynir çeşitlerine tuz "ayarı"26 Kasım 2014 11:16
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, beyaz, kaşar, eritme ve tulum peynirindeki tuzu yüzde 12 ila 40 arasında değişen oranlarda azaltacaklarını açıkladı.
Yanlış diyet "anemi" nedeni26 Kasım 2014 10:11
Uzmanlar, yetersiz beslenmenin yanı sıra yanlış diyet uygulamalarının da demir eksikliği anemisine neden olabileceği uyarısında bulundu.
Kestane sevenlere kilo uyarısı26 Kasım 2014 09:35
Kış mevsiminin vitamin deposu kestane, vücudun ihtiyacı olan birçok besin kaynağını içinde barındırıyor. Uzmanlar bunca faydası olan kestaneyi tüketirken kilo artışı konusunda da uyarıyor.
Migreni önlemenin 8 formülü25 Kasım 2014 21:14
Hastaların günlük yaşantısını aksatacak kadar sık ve şiddetli baş ağrılarını önlemek için öncelikle ağrı kesicilerden medet ummamak ve uyku düzeninden şaşmamak gerekiyor.
Şeker hastalığı önlenebilir!25 Kasım 2014 16:36
Hem Türkiye’de hem de dünyada yaygın görülen şeker hastalığı, erken teşhis edilmesi durumunda önlenebilir.
Deliksiz uyku için kafeini terk edin!25 Kasım 2014 14:25
Deliksiz rahat bir uyku için kafeinden uzak durmanız gerekiyor.
Düzenli olarak yoğurt tüketmek bu hastalığı önlüyor!25 Kasım 2014 13:35
Düzenli olarak yoğurt tüketmenin, erişkinlerde görülen ve insüline bağlı olmayan tip 2 diyabet riskini azalttığı ortaya çıkarıldı.
30 bin kişi organ bekliyor25 Kasım 2014 13:16
Türkiye'de organ nakli bekleyen hasta sayısının 30 bine yaklaştığı bildirildi.
Tedavi edilmezse kireçlenme yapıyor25 Kasım 2014 12:50
Prof. Dr. Mehmet Demirtaş kas yırtıklarının zamanında tedavi edilmemesi eklemde kireçlenme gibi ciddi rahatsızlıklara yol açabilmektedir” dedi
Almanya'dan IŞİD hamlesi!
'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme!
Fenerbahçe genç yıldızla yollarını ayırdı!
HDP'den Ermeni teklifi!
MHK açıklamıştı! O hakemler cezalandırıldı
Hamal olarak başladı, iş adamı oldu
Silopi'de inek davası!
Fatih Tekke sürprizi! Süper Lig'de hoca oluyor
Amerikalı sürücü Ferguson eylemcilerini ezdi
Türk kızı Tuğçe yaşama tutunamadı
Tıp literatürüne giren bebek doğdu
YPG Esed güçlerine yardım ediyor!
AA foto muhabirlerine ödül
Türk kızın beyin ölümü gerçekleşti
Polisi görünce bonzaiyi yuttu, hastanelik oldu
'IŞİD karşıtı koalisyonları bir yalandır'
Psikiyatri hastalarına sinema ile terapi
Prandelli'den sürpriz karar!
Avrupa Komisyonu o ülkeyi 4 alanda uyardı
Moody's Türkiye için tahminini açıkladı
Halep çevresinde şiddetli çatışma
Ersun Yanal: Her yeri Trabzon yapacağız
Balıkesirspor'dan Fatih Tekke sürprizi!
Fatih Akın’ın tepki toplayan filmi vizyona giriyor
Savcı Özal'dan af diledi
THY'den öğrencilere indirim
Süper Lig'de 11. haftanın hakemler açıklandı
İşte son seçim anketleri
Yılmaz Vural'dan G.Saray ve teklif açıklaması
GSM operatörlerinin şarj savaşı
F.Bahçe'de ayrılık! Resmen açıklandı...
Donan uçağı yolcular itti
Kadınlardan Büyükşehir'e teşekkür
Sağlam: Fenerbahçe ile İstanbul'da oynamak...
Davutoğlu'na özel çini pano
Abant beyaz gelinliğini giydi
İşre Ibrahimovic'in en iyi 11'i
Meşale yakan taraftarlara işlem!
Gazeteci Hamza Canbaş yoğun bakımda
TRT'den afet bilincine destek
Apple o ürünün üretimini durdurdu!
Hong Kong'da yüksek tansiyon!
Kaçırılan rahip serbest
Bolu'nun güzelliği tuvale yansıyor
Askeri malzeme taşıyan tırlara saldırdılar
E-postaya anında cevap zararlı olabilir
Dünyayı şoke eden ölüm!
Lastikçilerde "kış lastiği" mesaisi
Kış lastiği uygulaması ne zaman başlıyor?
Şırnak'ta silahlı kavga: 7 yaralı
Papa'nın garip araba isteği geri çevrildi!
İki gündür acılar içinde kıvranıyor!
Davutoğlu'na çok özel çini pano
TEOG'da güldüren selfie sorusu
Çiçek'ten Kılıçdaroğlu'na: Yalan söylüyor!
Konya'da soba faciası: 3 ölü
Çocuklar için toplanan oyuncak ve kıyafetler çalındı
İsrail Mescid-i Aksa muhafızlarını kaldırmayı planlıyor
Davutoğlu Kobanililere Kürtçe seslendi
Sonunda gemiye yardım ulaştı! Girit'e çekiliyor
Erdoğan'dan sert cevap: Ahlak zaafiyeti yaşıyorlar
Fenerbahçe'de passolig dönemi başlıyor
Kredi çekerken aman dikkat!
Yeni bir parti daha kuruldu!
Mancini'den G.Saray jesti