Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Partililerin kongrede ayakta alkışladığı an BM Suriye'de kimyasal kullanımını doğruladı IMF Başkanına büyük şok! Aslan DeğirmenciBize düşen son görev
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 27 Ağustos 2014 Çarşamba 10:41
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 927 kez okundu.

Kanser tehlikesine TSE'den "çifte" önlem!27 Ağustos 2014 13:31
Türk Standardları Enstitüsü (TSE), kanser, solunum ve sinir sistemi hastalıklarına neden olan "formaldehit"in mobilya ve ahşap malzemelerde bulunma miktarını sınırlamak için E1'den sonra E0 belgelendirmesine de başladı.
Kahvaltıyla ilgili ezber bozan araştırma27 Ağustos 2014 11:50
ABD ve İngiltere’de yapılan araştırmalar sonucunda kahvaltı yapmamanın metabolizmayı hızlandırmadığı ve obeziteyi tetiklemediği anlaşıldı.
Çağın vebasına çare bulundu!27 Ağustos 2014 11:50
Rusya Sağlık Bakanı Veronika Skvortsova Ria Novosti ajansına yaptığı açıklamada, Ebola virüsüne karşı deneysel aşı hazırladıklarını ve bu aşının ilk denemelerinin olumlu sonuçlandığını bildirdi.
Migrene kalıcı çözüm!27 Ağustos 2014 10:18
Mig­ren­den, kök hüc­re olu­şu­mu­nu ar­tı­ran ‘p­ro­lo­te­ra­pi­’y­le kur­tu­la­bi­lir­si­niz.
Rüyada yakalayan baş ağrısı: Salkım tipi27 Ağustos 2014 10:07
Bir sabah şiddetli baş ağrısıyla uyanıyorsunuz, yaklaşık 20 gün sürüyor, hiç bir şekilde geçmiyor ve her yıl eşzamanlı bu kâbusu yaşıyorsunuz. Tıp literatüründe bu durumun adı; salkım tipi baş ağrısı!
Diş gıcırdatmanın çözümü var mı?26 Ağustos 2014 17:45
Uyku sırasında diş gıcırdatma en sık görülen uyku bozukluklarından biri.
İğnesiz diyabet testi geliyor26 Ağustos 2014 17:22
Kandaki glikoz seviyesi yakında iğnesiz ve acısız ölçülebilecek.
Sıcağa karşı su ve tuz tüketimini artırın26 Ağustos 2014 16:34
Sıcak yaz aylarında vücudun su ve mineral dengesinin bozulması ciddi sorunlara yol açıyor.
İğnesiz diyabet testi yolda26 Ağustos 2014 16:33
Kandaki glikoz seviyesi yakında iğnesiz ve acısız ölçülebilecek.
Sıcağa karşı su ve tuz tüketimini artırın26 Ağustos 2014 16:01
Sıcak yaz aylarında vücudun su ve mineral dengesinin bozulması ciddi sorunlara yol açıyor.
Sigara kullanıcılarına kritik uyarı!26 Ağustos 2014 15:43
Dünya Sağlık Örgütü, elektronik sigaraların satışına yeni düzenlemeler getirilmesini istedi. Bu sigaraların reklamının yapılmasının, iç mekanlarda içilmesinin ve küçüklere satılmasının önüne geçilmesi gündemde.
Karnından bebekle birlikte dev bir kitle çıkarıldı!26 Ağustos 2014 15:08
Hastanın karnından bebekle birlikte, yirmi kilo ağırlığında dev bir kitle çıktı.
İsrail hükümetinde ateşkes çatlağı
İngiliz bankasına ceza
AK Partililerin kongrede ayakta alkışladığı an
Erdoğan'dan Emin Çölaşan'a sert sözler!
Obama'dan Türkmen kasabası için talimat
İmparatorluğun son büyük projesi bugün açılmıştı
Kanser tehlikesine TSE'den "çifte" önlem!
Moro Müslümanları siyasi parti kuruyor
CHP kamuoyu şirketleri için araştırma istedi!
Kartal tur için savaşacak
Yeni bir iPad geliyor
Erdoğan: Türkiye'yi bir avuç haşhaşiye teslim etmeyiz
Kerkük’te silahlı saldırı
Bu şehirde her 4 kişiden 3'ü başka takımı tutuyor
İzmir‘de korkutan görüntü!
Dikkat! İstanbul’da yarın denetim var
Belkalem'in pasaport sorununu Başbakan çözdü
Kene ısırması iş kazası sayıldı!
Twitter, Türkiye'de ofis açacak mı?
Arsenal - Beşiktaş maçı hangi kanalda?
BM Suriye'de kimyasal kullanımını doğruladı
IMF Başkanına büyük şok!
Disiplin'e sevk edildiler!
AK Parti kongresinde sürpriz olay!
Fenerbahçeli isimden bomba paylaşım
"Bir kova buz kampanyası"
Osmanlı'nın mirası yeniden üretiliyor
Bir RTE plakası daha! Ama bu daha ucuz
Putin: Gaz konusu şu an çıkmazda
Gökdelenler risk altında mı?
Böyle selfie çekimi görmediniz
İşte Samuel Eto'o'nun yeni takımı!
Dışişleri Bakanlığı'ndan o ülkeye seyahat uyarısı!
Çin ses hızında denizaltı yapacak
Volkan'ın eşinden çok sert "köpek" açıklaması!
Çağın vebasına çare bulundu!
Kahvaltıyla ilgili ezber bozan araştırma
Guta banliyösünde bulaşıcı hastalıklar artıyor
Erdoğan için akın akın Türkiye'ye geliyorlar
Bayram Hoca dosyası karartıldı mı?
3. havalimanına kredi 3 yerli bankadan
Dünyanın en yaşlı vombatı 29 yaşında
Türkülere konu olmuştu ama artık yok!
AK Parti'de istifalar alınıyor
Cemil Çiçek hakkında suç duyurusu!
Bulgaristan'da camilere saldırı
Eylül'de 101 bin sınıf daha "akıllanacak"
6 yılda 20 kilogram yün
Köse'ye çirkin teklif
AK Parti kongresinde en çok o sıfat kullanıldı
Türkiye Gazze'ye yardımlara devam ediyor
Yabancı liderler devir teslim töreni için gelmeye başladı
Hamilelik sırasında anti-depresan kullanmak bebeğe zarar veriyor!
Sözcü'nün Davutoğlu haberi yalan çıktı!
Kene ısırmasından ölüm iş kazası sayıldı
İstanbul'da egzoz gazı denetimi yapılacak
Şiir, korkular ve linç kültürü
Ve Hüseyin Gülerce istifa etti!
TMSF, Amerikalı o şirkete el koydu
Samanyolu'nda "yıkılan hayaller"
Galatasaray Odeabank, Ayşegül Günay'ı transfer etti
15 yaşında Cibulkova’yı yendi
Beşiktaş KAP'a bildirdi!
Milliyet IŞİD'i yeni keşfetti!
CHP'nin 2 numaralı ismi AK Parti kongresinde