Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Altın son 4 yılın en düşüğünde! Meteoroloji'den 'kuvvetli yağış' uyarısı Borsaya paralel yalan Hakan TunaYaseminler altında!
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 09:59
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 934 kez okundu.

Türkiye'de Ebola virüsüne rastlandı mı?30 Ekim 2014 18:20
Sağlık Bakanlığı Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü Atatürk Havalimanı Başhekimliği, Ebola ve Mers virüsü ile ilgili açıklama yaptı.
D vitamini eksikliği astımı tetikliyor30 Ekim 2014 17:09
D vitamini eksikliğinin astım riskini yüzde 25 artırabileceği belirlendi.
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı30 Ekim 2014 14:57
Türk Hair Trans Medikal Direktörü Handan Acıkök, ameliyathane koşullarına dikkat çekti.
Diş macunundaki büyük tehlike30 Ekim 2014 14:42
Uzmanlar çocukların diş macununu yutmasının tehlikesine dikkat çekti. Dişlerini fırçalayan küçük çocukların genelde macunu yuttuğunu söyleyen uzmanlar, "Yüksek dozda flor, kansere ve zeka geriliğine neden olabilir. 5-6 yaş öncesi çocuklara macun kullandırtmayın" dedi.
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı30 Ekim 2014 13:27
Uzun yaz aylarında güneşin kuruttuğu, deniz tuzu ve klorun nemsiz bıraktığı ve yıprattığı cildimizi kışla birlikte tazelemenin zamanı geldi.
Fazla süt içmek öldürüyor30 Ekim 2014 13:25
İsveçli uzmanlar günde 3 bardaktan fazla süt tüketiminin ölüm riskini artırdığını belirtiyor.
Tıp Dünyası bu iddiayı konuşuyor!30 Ekim 2014 13:17
Araştırmacılar, Ebola hastalığından ölen ilk hastanın 2 yaşındaki bir bebek olduğunu savunuyor.
Panik atak hastaları dikkat!30 Ekim 2014 13:08
Panik atak hastaları 3-4 kardiyoloğa gittikten sonra ancak psikiyatristlere başvuruyor.
Süt severler bu habere dikkat!30 Ekim 2014 12:14
Günde 3 bardak süt ölüm erken riskini arttırıyor
Tıkalı burun yorgunluğun belirtisi!30 Ekim 2014 11:58
KBB Uzmanı Op.Dr.Bekir Sivri, burun tıkanıklığının nefes almada zorluk çekme insanlığın en eski şikayetlerinden biri olduğunu belirterek, “Tıkalı burun yorgunluk sebebi olabilir” dedi.
Bu iki mantarı tüketmeyin!30 Ekim 2014 10:33
Uzmanlar, doğada 60 bin civarında mantar türü olduğunu söyledi.
Tıkalı burun yorgunluk sebebi30 Ekim 2014 09:56
KBB Uzmanı Op.Dr.Bekir Sivri, burun tıkanıklığının nefes almada zorluk çekme insanlığın en eski şikayetlerinden biri olduğunu belirterek, 'Tıkalı burun yorgunluk sebebi olabilir' dedi
Suriye'de çözüm için yeni "eylem planı"
Afganistan'ın yanında durmaya devam edeceğiz
Samsung'un kârında sert düşüş
Galatasaray'a haciz şoku!
F35 New York'ta basın mensuplarına tanıtıldı
Fırıncı ve Bahadıroğlu'ndan iddialara cevap
Obama Myanmar liderleriyle görüştü
En büyük tasarruf aracı, ısı yalıtımı
IŞİD petrolü Esed'e gidiyor
Rekor kıran MGK'da çok dikkat çeken cümle!
ÖSO komutanı: Kobani'nin çoğu IŞİD'in elinde
Halk parlamento binasını ateşe verdi!
Gülben Ergen 'Şıkır Şıkır' ödeyecek!
Altın son 4 yılın en düşüğünde!
Sow'dan geri dön çağrısı
Çocuklar, madenciler için söyledi
Motosikletli maganda yakalandı
Kerry için film karakteri benzetmesi
Galatasaray'a haciz şoku!
Motosiklet domuza çarptı: 1 yaralı
Üzerine televizyon devrilen çocuk öldü
IŞİD'in sahibi kim? Öcalan'dan bomba iddia
Dolar 2,21'in altında
Türkiye'nin içini ısıtacak haber
Doğu Akdeniz'de kuvvetli sağanak uyarısı
Olağanüstü hal kaldırıldı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Fransa'ya gitti
İstanbul şu an bu halde!
Alves'in yerine o geliyor!
Eyüp'te halk otobüsü kaza yaptı
Trabzonspor’da kriz! İstifalar kapıda
Şok röportaj yalan çıktı!
Midibüs şarampole uçtu: 15 ölü, 27 yaralı
Meteoroloji'den 'kuvvetli yağış' uyarısı
Katar için formül bulundu
Ethem Mahçupyan: AK Parti 2025'e kadar...
Yıldırım için oynayacaklar
Şenol Güneş ligdeki hedefini açıkladı
Mehmet Metiner: PKK'nın işi bitmiştir
Özcan Deniz evleniyor mu?
İşte İstanbul'u uçuracak dev proje!
Balbay, maden kazalarını laikliğe bağladı!
İstanbul trafiği yine felç oldu
Adana'da şafak operasyonu: 20 gözaltı
Kuzu filmine 4 ödül daha
Arı Maya beyaz perdede
Ehliyet sahipleri dikkat!
İngiliz soprano İstanbul'a geliyor
Öğretmenlere 1000 lira müjdesi
İDO seferleri iptal
Fethullah Gülen, İslamcılara münafık dedi!
Borsaya paralel yalan
Görmez "evlad-ı fatihana" kız verdi
Suriye'de çözüm için yeni "eylem planı"
F.Bahçe'nin genç yıldızına dev talip!
TBL'de 5. hafta programı açıklandı
GTA 5'ten satış rekoru
İşte Ertem'e göre maden facialarının nedeni!
Ermenek'teki madende kaçak elektrik çıktı
Yaralı Aslan'ın konuğu Kasımpaşa
FIFA Kırım'ı 'Rusya'ya bağladı'
Beyaz atlı sekülerler gelmeyecek Aysel Hanım!
Prim borcu affı için kritik iki tarih
Metroda yangın paniği
Obama Myanmar liderleriyle görüştü
Real Madrid fark attı
Bu madeni görünce şok olacaksınız!
Eboue'ye CAS'tan şok ceza!