Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Arınç: Bizde Tayyipler bitmez Başakşehir'de eşitlik bozuldu! / CANLI Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 21 Aralık 2014 Pazar 17:30
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 938 kez okundu.

Kürdandan uzak durun21 Aralık 2014 19:20
Kürdan kullanımı, dişlerin arayüz bölgelerinde bulunan, 'diş eti papili' olarak adlandırılan yumuşak dokunun zamanla kaybolmasına sebebiyet veriyor
Yumurtanın ömrü: 28 gün!20 Aralık 2014 17:55
Kahvaltılarımızın vazgeçilmez gıdası yumurtanın standartları değişti. Yumurtanın paketlenmesinden muhafazasına, depolanmasından taşınma ve pazarlanmasına ilişkin standartlar yeniden düzenlendi.
Müezzinoğlu: Doktorun sezaryen zorunluluğu yok20 Aralık 2014 17:43
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, sezaryen doğumla ilgili doktorun bir zorunluluğunun olmadığını söyledi.
Çamur havuzunda şifa arıyorlar19 Aralık 2014 16:06
Vatandaşlardan Göztaşı: "Sağlıklı yaşamak için her hafta kaplıcaya geliyoruz.
Yaban mersininin bilinmeyen faydası19 Aralık 2014 16:03
Yaban mersininin, aşırı yağlı yiyeceklerin olumsuz etkilerini azaltabildiği belirlendi.
Vücudunuzda ben varsa bunları sakın yapmayın !19 Aralık 2014 13:37
Uzmanlar, vücuttaki benlerin kanser riski oluşturabileceğini belirterek, cildin ve benlerin analiz edilmesiyle kanserin önüne geçilmesinde büyük etken olduğuna dikkat çekiyor.
Topuklu ayakkabı hasta ediyor19 Aralık 2014 12:31
Kadınların vazgeçilmez sevdası yüksek topuklu ayakkabılar ayaklarda şekil bozukluğu yaratarak ayak başparmak kemik çıkıntısı oluşmasına neden oluyor.
Alerji riski taşıyan besinlere dikkat edin!19 Aralık 2014 12:25
Sağlık için sayısız faydası bulunan pek çok besin, gelin görün ki kimi kişilerde alerjik sorunlara yol açabiliyor.
Anne adayları dikkat! Gebeliği olumsuz etkiliyor19 Aralık 2014 11:45
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmet Duran, gebelikteki diş eti rahatsızlıklarının erken doğum ve düşüğe neden olabildiğini söyledi.
Günde 100 telden fazla dökülüyorsa dikkat!19 Aralık 2014 10:33
Günlük 100 telden fazla saç dökülmesi, hastalık belirtisi olabilir
Astımdan alerji aşıları ile kurtulun18 Aralık 2014 14:56
Astım; dünyada en sık görülen solunum yolu hastalığı olarak karşımıza çıkıyor.300 milyondan fazla astım hastası olduğu, ülkemizde ise yaklaşık olarak her 7-8 çocuktan birinin astım olduğu belirtiliyor.
Reçeteler kontrol altına alınıyor18 Aralık 2014 14:11
Sağlık Bakanlığının sorumluluğunda Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile birlikte, Reçete Bilgi Sisteminin işlerliği artırılarak, akılcı ilaç kullanımı konusunda il bazında değerlendirmeler yapılacak, tüm hekimlerin reçeteleri kontrol edilecek.
Alman Bild Mehmetçik'e rüşvetçi dedi
Arınç: Bizde Tayyipler bitmez
Başakşehir'de eşitlik bozuldu! / CANLI
Doğalgaz abonesine fatura müjdesi
Liverpool 90+6'da geri döndü
Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz
Şenol Güneş'ten TFF'ye: Konuşursam...
50 yıl sonra resmi nikah kıydılar!
Almanya'da camiye ırkçı saldırı!
Uludağ yolu kar sebebiyle kapandı
Yıldız: Ne oldu da Erdoğan birden kötü oldu?
Kürdandan uzak durun
Aziz Yıldırım 24 yıllık G.Saraylı'yı F.Bahçeli yaptı!
Meclis'te tuzluk protestosu!
Müezzinoğlu: Çakallara meydanı boş bırakmayız
Türk doktorlardan müthiş başarı!
Fenerbahçe deplasmanda set vermedi
Kazım durmuyor! Yine attı Feyenoord kazandı
Çıldır Gölü donmaya başladı!
Bugün en uzun gece yaşanacak
İznik Gölü'nde bulunan kiliseye dünya hayran!
Bursa'da gol düellosu!
AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
"50 kedi bir aslan etmez"
Tükürük kavgası: 3 yaralı
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Heniyye'den Türkiye'ye "teşekkür"
F-35'lere yerli mühimmat geliyor
Akdoğan'dan Derya Sazak'a yalanlama
Balıkesirspor Kasımpaşa'ya gol yağdırdı!
Türkiye‘nin ilk çip fabrikası kuruluyor
Gülerce paralel yapının 20 yanlışını anlattı
CHP'li belediyeden kirli siyaset!
Bu illere kar geliyor!
Şanlıurfa'da 1 terörist teslim oldu
'CHP: Cemaate Hizmet Partisi'
Galatasaraylı taraftar bıçaklandı!
72’lik ninenin balık aşkı
Bu illere kar geliyor!
Semih Kaya taburcu edildi
Sneijder'den olay hareket! Gözden kaçtı
Ankara'da asker - polis gerginliği
Beşiktaş'ta sürpriz gelişme! Kadroya alındı
ABD 10 helikopteri teslim etti
3 Türk'ü Alman makamlara paralel köstebek şikayet etti
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Pandev'den samimi itiraf: Burada futbolcuları...
Çaykur bisküvi işine girecek
4.7 milyar avro nasıl dağıtılacak?
Türkiye'ye iyi haber İngiltere kaybetti
Penaltı pozisyonu için fena patladı!
2 şehir de elektrikler kesilecek
Telefonunu şarj etti işinden oldu
Babacan: Sinemaya artık vakit kalmıyor
NY Times: ABD Gülen'i geri vermez
Fernandes zirveye çıktı!
Yeni bir Osmanlı dizisi daha geliyor
Barajlarda doluluk oranı artıyor
Sağlam: Ekonomik anlamda sıkıntılıyız
Sergen Yalçın Sivasspor'da
Fenerbahçe Tolgay Arslan'ı ikna etti
Ataman: Keşke Fenerbahçe...
Afganistan'da bombalı saldırı: 8 ölü