Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki! Valilikten 'paralel' habere yalanlama Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 24 Ekim 2014 Cuma 22:56
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 932 kez okundu.

Ebola'dan ölenlerin sayısı yükseldi25 Ekim 2014 14:47
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Ebola salgınında ölenlerin sayısının 4 bin 922'ye yükseldiğini bildirdi.
MERS için 49 hastane belirlendi25 Ekim 2014 14:23
Daha önce 36 ilde Ebola riski taşıyan hastaları takip etmek üzere 45 hastane belirleyen Sağlık Bakanlığı, MERS vaka ve şüphelilerinin de 43 ildeki 49 hastanede gözlem altına altına alınmasını kararlaştırdı.
Acıyı ve ağrıyı azaltıyor!25 Ekim 2014 11:14
Gülmenin faydalarına dair bugüne dek birçok iddia ortaya atıldı. Diş Hekimi ve Protez Uzmanı Sevgen Eralp, içten gülmenin salınan hormonlar nedeniyle insanı dinamik kılarak, acı, ağrı gibi hisleri de azalttığını söyledi.
Ebola'nın aşısı var mı?25 Ekim 2014 10:46
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Ebola ile mücadele kapsamında 2015 yılının sonuna kadar milyonlarca doz Ebola aşısı üretileceğini duyurdu.
Denizli'de MERS virüsü şüphesi24 Ekim 2014 15:18
Denizli'de yüksek ateş şikayetiyle hastaneye başvuran 4 kişi, MERS virüsü şüphesiyle tedavi altına alındı.
MERS sandılar, bademcik çıktı!24 Ekim 2014 14:38
MERS virüsü şüphesiyle hastaneye kaldırılan bir kişinin bademciklerinin şiştiği ve bu nedenle ateşlendiği öğrenildi.
Kabuklarıyla tüketmek kanserden koruyor!24 Ekim 2014 13:02
Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, meyve ve sebzeleri kabukları ile birlikte tüketmenin daha fazla vitamin alınmasını sağladığını belirterek, 'Enerji düzeylerini arttırır ve kanserle mücadelede etkilidir.' dedi.
Ruhsal bozukluğu görmezden gelmeyin24 Ekim 2014 12:37
Yaşanan olumsuzluklar sonrası vücudun sürekli salgıladığı stres hormonlarının yalnızca bedeni değil, insan beynini ve psikolojisini de etkilediği, ruhsal bozukluğun bu yüzden görmezden gelinmemesi gerekiyor.
Ebola piyasaları da vurdu!24 Ekim 2014 11:59
New York'ta bir doktora Ebola teşhisi konulmasının ardından dünya borsalarında sert hareketlere yol açtı.
Alternatif tıp "hekimlere" emanet24 Ekim 2014 11:56
Sağlık Bakanlığı, geleneksel, tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarının kanıta dayalı yapılabilmesi için yeni düzenlemeye gidiyor.
Bakanlıktan muayenehane düzenlemesi24 Ekim 2014 11:33
Sağlık Bakanlığı, Danıştaya açılan davada iptal kararı verilmesi üzerine muayenehanelerle ilgili düzenlemeye gitti.
Alternatif tıp, yasal teminat altına alınacak24 Ekim 2014 11:33
Tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarının kanıta dayalı olarak yapılabilmesi için yeni düzenlemeye gidiyor.
IŞİD Esed’i unutturdu!
Ersun Yanal'a sürpriz talip
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız
İsmail Kartal taraftara isyan etti!
Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı
Herkes alışverişi online yapıyor!
Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki!
Fenerbahçe'den fotoğraflı tepki
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi
Yeni Başkan Yarsuvat'tan ilk açıklama
Valilikten 'paralel' habere yalanlama
Galatasaray'ın yeni başkanı Duygun Yarsuvat
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!
Bursaspor gol yağdırdı
Pınar Karşıyaka 3'te 3 yaptı
Ekrem Erdem: 2015 Anayasa yılı olacak
Beton mikseri sokağı savaş alanına çevirdi
Evlilik teklifini kabul etmeyince dehşet saçtı
Öldürülen PKK'lıların kimlikleri belli oldu
Başbakan'dan hain saldırıya ilişkin ilk açıklama
F.Bahçe penaltılarla güldü
El Clasico'nun kralı!
Tayfun Dortmund'u da çarptı
Meclis Başkanı Çiçek'ten Org. Özel'e mesaj
Enbar'da 16 IŞİD militanı öldürüldü
Erdoğan'dan Necdet Özel'e başsağlığı
Genelkurmay: Teröristler üç kişiydi
Tren alımında TANK modeli
Takside kredi kartı dönemi!
Türk Yıldızları yine nefes kesti
Peşmergeler Zummar'ı IŞİD'den elinden aldı
Paralel yapının partisinde genel başkan belli oldu
Şehit askerlerin kimlikleri belli oldu
Ala: Önce sen kendi ülkeni yakıp yıkma!
Zararlar için valiliklere ödenekler gönderildi
Aydın Çine'de kuduz karantinası,
Boluspor deplasmanda coştu!
Uşak'a 44 milyon TL'lik yatırım için imza
Arınç'tan Sırrı Süreyya Önder'e: Haddini Bil
Manavgat'ı sel aldı
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım
Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi
'Kılıçdaroğlu'nu değiştirmek zorunda kalacaklar'
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması
Büyük sürpriz! İngiltere'yi sallayan maç!
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
İtalya'da işçiler ayaklandı!
Beşiktaş'ta o iki isim antrmenana katılmadı!
Erken seçim olacak mı?
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
Musul'da IŞİD'e hava saldırısı: 15 ölü
Suarez ısırmamak için bakın ne yapıyor?
Ukrayna'da halk yarın sandık başına gidiyor
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı
Süper Lig'de şok istifa!
Bir ilimiz daha hızlı trene kavuşuyor!
Davutoğlu'ndan milli aşı müjdesi
'Prandelli ile bu iş yürümez'