Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yollara dikkat! Yoğunluk başladı TEOG‘da tercih maratonu başlıyor Statta, çadırda ve halı sahada oy verecekler! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Ergenlik çağı..
Ergenlik çağı..
12 Mart 2007 Pazartesi 12:57
Güncellenme Tarihi 25 Nisan 2013 Perşembe 15:17
Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Ergenlik çağındaki davranışın nedeni

12 Mart, 2007 09:23:00 (TSİ)

Ergenlik çağındakiler sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geliyor

Ergenlik çağındaki gençlerin, bu çağa özgü kaygılı ve isyankar davranışlarının nedeninin THP hormonu olabileceği belirlendi.

Yetişkinlerde ve küçük çocuklarda stres nedeniyle salgılanan ve insana sükunet sağlayan THP (allopregnanolone) hormonunun, ergenlik çağındakiler üzerinde ise tam tersi bir etkide bulunduğu sanılıyor.

'Nature Neuroscience' adlı bilimsel derginin bugün yayımlanan yeni sayısında yer alan makaleye göre, fareler üzerinde yapılan deneylerde bu çelişkili etkinin varlığı belirlendi.

Aynı etkinin insanlarda da belirlenmesi halinde ergenlik çağındaki sinirli ve kaygılı davranışların nedeni büyük ölçüde anlaşılabilecek.

Araştırmaya katılan New York Devlet Üniversitesi Downstate Tıp Merkezi'nden fizyoloji profesörü Sheryl Smith, ergenlik çağındakilerin her zaman çılgınlık içinde olmadıklarına, sükunet ile kaygı ve öfke arasında gidip geldiklerine dikkat çekerek, "İnsanlar bu nedenle öfke hormonlarından söz eder" dedi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

Smith, ergenlik çağında bulunanların, stres yaratan gelişmelerle karşılaştıklarında kaygı ve paniğe kapılabildiklerini, bu nedenle yetişkinlerde işe yarayan tedavilerin uygulanması halinde bile gençlerin intihara sürüklenebildiğini söyledi.

CNNTÜRK

Bu haber 926 kez okundu.

Soda sevenlere önemli uyarı!30 Temmuz 2014 08:46
Özellikle sindirimi hızlandırması için içilen soda tansiyonu yükseltiyor.
Soda sevenlere önemli uyarı29 Temmuz 2014 16:31
Özellikle sindirimi hızlandırması için içilen soda tansiyonu yükseltiyor.
Güneşten korunmak için gözlük yeterli değil29 Temmuz 2014 10:56
Uzmanlar, özellikle çocukların gözlerinin korunması gerektiğini belirtti.
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı28 Temmuz 2014 23:09
Batı Afrika ülkesi Liberya, ebola virüsü nedeniyle tüm komşularıyla olan sınır kapılarını kapatma kararı aldı.
Vardiyalı çalışanlarda diyabet riski28 Temmuz 2014 12:24
Yapılan bir araştırmaya göre vardiyalı çalışanlarda tip 2 diyabet daha çok görülüyor.
Damacana sulara sıkı kontrol geliyor28 Temmuz 2014 12:00
Sağlık Bakanlığı, damacana suların üretiminden tüketiciye ulaşıncaya kadar her aşamada kontrolü için A'dan Z'ye her konuda düzenleme getirmeye hazırlanıyor.
Bayramda bol bol su tüketin!27 Temmuz 2014 22:50
Uzmanlar, Ramazan Bayramı'nda bol su içilerek tuz yoğunluğunun azaltılabileceğini söyledi.
7 saat uyumak mı, 8 saat uyumak mı daha iyi?27 Temmuz 2014 18:12
Genellikle uzmanlar, sağlıklı yetişkinlere yedi ila dokuz saat uyumalarını öneriyor.
Dikkat! Bu ürünler kanser yapıyor27 Temmuz 2014 17:30
Kanser, Toplum için de günden güne yayılmaya göstermeye devam ediyor. Kullandığımız ürünlerin çoğunun kansere yol açtığını biliyor musunuz?
Unutkanlığı yenmek için neler yapmalıyız?27 Temmuz 2014 14:38
Metropol hayatının yoğun temposu, iş stresi ve yetersiz beslenme, unutkanlık sorunu yaşayanların sayısını giderek artırıyor.
Baş ağrısı bakın neyden kaynaklanıyor?27 Temmuz 2014 12:51
Nöroloji Uzmanı Doç. Dr. Göksel Somay, migren tipi baş ağrısını en sık uyaran faktörleri açıkladı.
Türkiye'de bir ilk!27 Temmuz 2014 12:47
Türkiye'de robotik cerrahi yöntemiyle 'ilk' defa bir üniversite hastanesinde 19 canlı vericinin böbreği çıkarıldı.
Aydın'da trafik kazası: 6 yaralı
Müslüman evlerine 'nefret' broşürü
Ergenekon ve paralelcilerin 'paralel özellikleri'
Paralel olmayanlara namus tuzağı!
Galatasaray'ın teklifini reddetti!
TEOG‘da tercih maratonu başlıyor
Avukatların üç aşamalı 'şeytani' planı!
Filistinli gençler: Türkiye bölgenin ağabeyi olsun
Statta, çadırda ve halı sahada oy verecekler!
Üç padişahın hayali gerçek oldu!
Soda sevenlere önemli uyarı!
Paralelcilerin taraftarı kışkırtma tezgâhı!
Paralel yapı çözülürken...
Parmak arası terlikle direniş!
Hablemitoğlu suikastinde derin şüphe!
Paralelcilerden kayıtlara toplu imha!
Çözüm sürecinde eve dönüş başlıyor!
Bu salatalık 1.1 milyar dolar!
İsrail yine BM'nin okulunu vurdu!
Ulaşım 10 kat daha ucuza gelecek!
Siyonist İsrail camileri de hedef aldı!
Galatasaray küçülüyor mu?
Galatasaraylı taraftarları heyecanlandıran isim!
Kızılay görevlisi Türkiye'ye getirildi
İsrailli şarkıcı: Masumlar katlediliyor yüreğim paramparça!
Türkiye'ye havadan para yağdı!
‘Kadir Abi‘ sıcak bakıyor: Turistlere Kartal pençesi!
Yargıdan?dinleme haberlerine emsal karar
Yalçın Ayhan'ın yeni takımı belli oldu
Gazze'de yıkılan ev sayısı
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!
Tutuklanan 11 polis Metris Cezaevi'nde
İşte Hamas'ın ateşkes şartları!
Paralelcilerden 'Erdoğan cinlerle seçim kazanıyor' iddiası
Doğalgaza zam yapılacak mı?
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi