Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçe o oyuncuyla el sıkıştı! '23 Nisan Dünya Kitap Günü' Hamas ile Fetih'ten ortak hükümet Celal KazdağlıKeferhawar
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 22 Nisan 2014 Salı 16:22
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 349 kez okundu.

İETT Otobüs hatlarının verimliliği artacak!23 Nisan 2014 12:02
İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı, İstanbul'daki bütün otobüs hatlarının verimliliğini artırmak için TÜBİTAK ile protokol imzaladıklarını belirtti.
Meteoroloji'den kritik uyarı!23 Nisan 2014 11:57
Yapılan son tahminlere göre yurdumuzun 24 Nisan 2014 Perşembe gününden itibaren yağışlı sistemlerin etkisine gireceği tahmin ediliyor.
Türkiye'ye 53 yeni santral23 Nisan 2014 11:55
Yılın ilk 3 ayında 30 ilde 650 megavat kurulu güce sahip 53 santral elektrik üretimine başladı. Türkiye'nin elektrik üretimindeki kurulu gücü 64 bin 612 megavata ulaştı.
Her gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!23 Nisan 2014 11:41
23 Nisan Çocuk Bayramı'nda özellikle Suriye başta olmak üzere tüm dünyadaki mazlum çocuklar sosyal medyada da gündem oldu.
Çalındı denilen küre ile ilgili acı gerçek!23 Nisan 2014 11:39
Çemberlitaş'taki Sultan II.Mahmud Türbesi önündeki tarihi çeşmede duran mermer kürenin kaybolduğu yönünde çıkan haberler başka bir gerçeğin meydana çıkmasını sağladı.
Rize'nin yeni efsanesi: Yatan kalkan minare23 Nisan 2014 11:37
Rize'nin İkizdere İlçesi Karzavan Yaylası'nda çelik varillerin birleştirilmesiyle oluşturulan 7 metrelik minarenin kış aylarında çığdan zarar görmemesi için ilginç bir çözüm geliştirildi.
Bakanlıktan yeni proje"Kısa mesajla bebek takibi"23 Nisan 2014 11:30
Sağlık Bakanlığı, yeni doğum yapan annelere bebek gelişimiyle ilgili bilgileri kısa mesajla iletecek.
Yeni Call of Duty'den ilk görüntü!23 Nisan 2014 11:22
Geçtiğimiz ay düzenlenen Game Developers Conference 2014'te geliştirici Sledgehammer Games tarafından paylaşılan yeni nesil Call of Duty'nin ilk görseli nihayet nete düştü.
Dünyanın en ilginç minaresi!23 Nisan 2014 11:20
Rize ilginç yapıları, camileri, apartmanlarının yanı son dönemde ilginç minarelerini de ekledi. Rize’nin İkizdere ilçesi Karzava Yaylası’nda bulunan minare özelliği ile dünyada belki de tek olma özelliği taşıyor.
Defne Samyeli AYM'ye başvurdu!23 Nisan 2014 11:13
Spiker Defne Samyeli, TÜİK tarafından yapılan anketlerde kendisine sorulan sorulardan rahatsız oldu ve Anayasa Mahkemesi'ne başvurdu.
Düzce'de trafik kazası: 4 yaralı23 Nisan 2014 10:58
TEM Otoyolu Bolu Dağı kesiminde şarapole devrilen panelvanda bulunan 4 kişi yaralandı.
23 Nisan'da bile çalıştılar!23 Nisan 2014 10:57
Adana'da 2 çocuk, yaşıtları 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nda kutlama yaparken, onlar aile ekonomisine katkıda bulunmak için simit satıyor.
Mahçupyan'dan Türköne'ye tek cümlelik cevap!Meteoroloji'den kritik uyarı!Her gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!Milyonlarca çalışana kötü haber!Ağustos Ayı İçin İlk Anket YapıldıErdoğan kurtlar sofrasında...67 Yıl Önce 23 NisanErmeni tarihçileri arşive bekliyoruz!Türkçe Olimpiyatları birincisi neden gözyaşlarına boğuldu?Paralel Bank'a 1 milyarlık şok!Apple’ı titreten Türk!Kaybolan Malezya uçağıyla ilgili bomba iddiaGül'ün siyasî geleceğiMarjinal vandallar pusuda!Kabinenin Çocukluk Halleri!O provokatörün işine son verildi!Tüm Manşetler
Mahçupyan'dan Türköne'ye tek cümlelik cevap!
İran'a casusluk davası: 12 müebbet
İETT Otobüs hatlarının verimliliği artacak!
F.Bahçe o oyuncuyla el sıkıştı!
NBA'de yılın antrenörü bellirlendi!
Taksitli ödemelerde büyük düşüş!
Meteoroloji'den kritik uyarı!
31. haftanın hakemleri belli oldu!
Chelsea ağır yaralı!
Türkiye'ye 53 yeni santral
'23 Nisan Dünya Kitap Günü'
Aziz Yıldırım'ın kalacağı cezaevi!
Kapusuz gençleri sokağa davet edenlere yüklendi
Çikolata tüketimi hipertansiyon için faydalı!
Ispanak, diş çürümelerini önlüyor!
Her gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!
Milyonlarca çalışana kötü haber!
Çalındı denilen küre ile ilgili acı gerçek!
Olcay Şahan ve Oğuzhan isyan etti!
Rize'nin yeni efsanesi: Yatan kalkan minare
"ICCI 2014" yarın kapılarını açacak
e-okul artık akıllı telefonlarda!
Bakanlıktan yeni proje"Kısa mesajla bebek takibi"
Devlet imkan sağlıyor çocuklar başarıyor
Yeni Call of Duty'den ilk görüntü!
Dünyanın en ilginç minaresi!
Orta Afrika'da bir şehri aldı!
Defne Samyeli AYM'ye başvurdu!
Feribot faciasında ölü sayısı 150’ye çıktı
Hamas ile Fetih'ten ortak hükümet
WhatsApp 500 milyon aboneye ulaştı
Hamas ve Fetih anlaştı
Silahlı saldırının ardından sözleşmesi feshedildi!
Erdoğan kurtlar sofrasında...
Skandal! Reina'dan da kovulmuşlar
Aziz Yıldırım'dan transfer açıklaması!
Düzce'de trafik kazası: 4 yaralı
23 Nisan'da bile çalıştılar!
Evinin bahçesinde aslan besliyor!
Çanakkale'de bir koyun beşiz yavruladı
"Paralel yapı uyuşturucu baronlarını korudu!"
Fatih'te yangın: 100 güvercin telef oldu
Ermeni tarihçileri arşive bekliyoruz!
G.Saray'ı çökerten sistem! Terim varken...
Türkçe Olimpiyatları birincisi neden gözyaşlarına boğuldu?
Altın yatırımcısı için fırsat!
Yavru vatanda ezanlar sustu!
Yangın çıktı 7 huzurevi boşaltıldı
Kayıt dışı siyasetin karşısındayız!