Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Doğalgaz ve elektriğe zam var mı? Mafya ile tehditten ifade verdi Nişantaşı cinayetlerinde flaş gelişme Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 23 Ocak 2015 Cuma 12:22
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 362 kez okundu.

THY uçağı geri döndü27 Ocak 2015 22:55
İstanbul-Kişinev seferini yapan Türk Hava Yolları’na (THY) ait yolcu uçağına kalkışından kısa bir süre sonra kuş çarptı.
Ünlü sanatçıya askerlik şoku!27 Ocak 2015 21:54
Guguk Kuşu adlı tiyatro oyununun İzmir turnesi için ekiple birlikte otele yerleşen 80 yaşındaki Kayhan Yıldızoğlu, bir sürprizle karşılaştı
Para yok! Engelliye spor yok!27 Ocak 2015 21:25
Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu, ödenek sıkıntısı nedeniyle faliyetlerini durdurdu.
17 Aralık operasyonunda yaşanan hukuksuzluklar!27 Ocak 2015 21:04
AK Parti Bartın Milletvekili ve Soruşturma Komisyonu Başkanvekili Yılmaz Tunç 17 Aralık komisyonu ve operasyonla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Adıyaman'da bomba yüklü araç paniği27 Ocak 2015 20:49
Adıyaman İl Emniyet Müdürlüğü binasına 50 metre mesafede bulunan bir aracın bomba yüklü olduğu ihbarını alan polis ekipleri alarma geçti.
Dereye düşen kişiyi AFAD kurtardı27 Ocak 2015 20:31
Zonguldak'ta, 3 metre yükseklikteki duvardan dere yatağına düşen kişiyi, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) ekipleri kurtardı.
Yanlış giden mesajlara son!27 Ocak 2015 19:54
ABD’li şirket String telefon kullanıcıları için yeni bir uygulama geliştirdi.
Uludağ'da korkunç ölüm!27 Ocak 2015 19:53
Uludağ'da, oteller bölgesinde buzda kayan otomobilin altına alıp sürüklediği akraba iki kadından biri hayatını kaybetti.
Çay içerken sakın bunu yapmayın!27 Ocak 2015 19:26
Türkiye’de ilk kez yapılan uluslararası çaptaki araştırmasında sıcak içilen çay, küflü peynir ve tandır dumanının yemek borusu kanserine yol açtığını ortaya koydu.
Mafya ile tehditten ifade verdi27 Ocak 2015 19:25
Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü ve eşi Nazlı İnönü'nün ''mafyayla tehdit edildiği" iddialarına ilişkin yürütülen soruşturma kapsamında, eski Şişli Belediye Başkan Yardımcısı Emir Sarıgül'ün "şüpheli" sıfatıyla ifadesi alındı.
Manken Burcu'nun katil zanlısından mahkemeye mektup27 Ocak 2015 19:18
Antalya'da 4 yıl önce balkondan düşen, önce intihar ettiği ardından cinayete kurban gittiği öne sürülen manken Burcu Çağlayan ile ilgili davada bir yıldır aranan İbrahim Tokgöz, mahkemeye postaneden mektup atarak savunmasını gönderdi.
5 YDG-H'li tutuklandı27 Ocak 2015 19:02
PKK'nın gençlik yapılanması YDG-H adına Molotof kokteylli ve havai fişekli eylem yaptıkları iddiasıyla gözaltına alınan 11 kişiden 5'i tutuklandı.
THY uçağı geri döndü
Rusya ve İran vizeleri kaldırıyor
Beşiktaş'ta şok ayrılık! Resmen istifa etti
Kar fırtınası hayatı felç etti
Şenol Güneş'ten Hamzaoğlu’na tepki!
Sow'lu Senegal elendi
Krkic sezonu kapattı
Formalite maçı Halkbank'ın!
Ünlü sanatçıya askerlik şoku!
G.Saray'dan Burak patlaması!
Pakistan'da büyük Taliban operasyonu: 63 ölü
Fenerbahçe Kayseri'den 1 puan kaptı
AK Parti MYK başladı
Para yok! Engelliye spor yok!
17 Aralık operasyonunda yaşanan hukuksuzluklar!
Adıyaman'da bomba yüklü araç paniği
Müzeyyen Senar taburcu edildi
DEAŞ Japon gazeteci ve Ürdünlü pilot için 24 saat verdi
New York'ta "tehlike" geçti
Dereye düşen kişiyi AFAD kurtardı
Beşiktaş'ta ayrılık
Doğalgaz ve elektriğe zam var mı?
Karadeniz'de Keçiörengücü inadı!
AB Komisyonu’ndan Fransa’ya rekor ceza
Real Madrid’e şok ceza yolda!
Yanlış giden mesajlara son!
Uludağ'da korkunç ölüm!
Haluk Koç'a Avrupa Konseyi'nde görev
Davutoğlu'ndan ev almak isteyenlere müjde
Çay içerken sakın bunu yapmayın!
Mafya ile tehditten ifade verdi
Manken Burcu'nun katil zanlısından mahkemeye mektup