Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Üniversitelerde kaos planı! MHP grubunda selfie çubuğu Demba Ba: Allah böyle istedi Prof.Dr. Sedat AktanBeceremiyoruz…
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 27 Şubat 2015 Cuma 07:43
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 363 kez okundu.

Üniversitelerde kaos planı!27 Şubat 2015 07:58
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesinde ülkücü öğrenciler ile sol görüşlü öğrenciler arasında silahın da kullanıldığı taşlı, sopalı kavga çıktı. Kavgada 1 özel güvenlik görevlisi silahla, 3 öğrenci ise atılan taşlar nedeniyle yaralandı.
Katili 58 numaralı anahtarlık ele verdi27 Şubat 2015 07:56
İstanbul-Bahçelievler’de bir kişi bıçaklanarak öldürüldü. Üzerinden kimlik çıkmayan kişinin cebinde, 58 rakamlı bir anahtarlık bulundu.
Bariyerlere çarpan otobüs alev aldı: 7 yaralı27 Şubat 2015 07:56
Sivas'ın Zara ilçesinde bariyerlere çarptıktan sonra alev alan yolcu otobüsü, tamamen yandı. Kazada, alevler aracı sarmadan dışarı çıkan 3'ü çocuk 7 kişi yaralandı.
MHP grubunda selfie çubuğu27 Şubat 2015 07:53
TBMM Genel Kurulunda CHP Mersin Milletvekili Ali Rıza Öztürk, verilen arada kürsüye gelerek CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal'a hatıra fotoğrafı çektirdi. MHP grubundaki milletvekilleri ise selfi çubuğuyla hatıra fotoğrafı çektirdi.
Gölde can pazarı yaşandı!27 Şubat 2015 07:50
Adana'da otomobilin Seyhan Baraj Gölü'ne uçması sonucu otomobilin içinde bulunan 4 arkadaşı kurtarmak için polis ve vatandaş seferber oldu.
Operasyonda gözaltı sayısı 43'e çıktı!27 Şubat 2015 07:48
"Paralel yapı" iddialarına ilişkin Ankara merkezli operasyonda gözaltına alınanların sayısı 43'e çıktı. 11 kişi aranıyor.
Beşiktaş Meclis'i sakinleştirdi27 Şubat 2015 07:47
TBMM Genel Kurulu'nda Beşiktaş'ın Liverpool karşılaşması heyecanı yaşandı.
Erdoğan o ismi YÖK üyeliğine atadı27 Şubat 2015 07:44
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Fahri Kasırga'yı YÖK üyeliğine seçti.
İkinci bir cinayete ulaşıldı!27 Şubat 2015 07:41
Zeytinlikteki barakada yakılmış halde bulunan kadın cesedinin, evden kaçan sağır ve dilsiz E.G. olduğu tahmin ediliyor.
Çok kuvvetli yağış uyarısı!27 Şubat 2015 07:40
İzmir, Aydın, Manisa, Balıkesir'in batısı ve Çanakkale'nin güney ilçelerinde bugün öğleden sonra çok kuvvetli yağış bekleniyor.
Gül'ün Beşiktaş sevinci27 Şubat 2015 07:39
11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Twitter hesabından, Beşiktaş-Liverpool maçını izlerken çekindiği fotoğrafı paylaştı.
Kamer Genç'ten kötü haber!27 Şubat 2015 07:37
İç Güvenlik Paketi görüşmelerinde yokluğu hissedilen isimlerden CHP Tunceli Milletvekili Kamer Genç'in tedavi gördüğü ortaya çıktı.
Bariyerlere çarpan otobüs alev aldı: 7 yaralı
Katili 58 numaralı anahtarlık ele verdi
Kanadalı hakim başörtülü kadının davasına bakmadı
271 İhvan üyelsi askeri mahkemede yargılanacak
İtalyan parlamentosunda "Yeni Türkiye" konferansı
MHP grubunda selfie çubuğu
Gölde can pazarı yaşandı!
Aslan, Zalgiris'e diş geçiremedi!
Opare: Beşiktaş için ölürüm
Operasyonda gözaltı sayısı 43'e çıktı!
Beşiktaş Meclis'i sakinleştirdi
Demba Ba: Allah böyle istedi
Sokaklar yine savaş alanı!
Orman: Kulübe haram para sokmadık
Erdoğan o ismi YÖK üyeliğine atadı
İşte Bilic'in istemediği takım!
İkinci bir cinayete ulaşıldı!
5,8 büyüklüğünde korkutan deprem!
AK Partililerin Erdoğan'la 3 dönem zirvesi
Çok kuvvetli yağış uyarısı!
Gül'ün Beşiktaş sevinci
AK Parti'nin A takımı 'İstanbul'da karar kıldı
Kamer Genç'ten kötü haber!
İngilizler bilgiyi maille iletmiş
Babuşçu paylaşım için özür diledi
Erdoğan'ın Şah Fırat sırrı ortaya çıktı
Üç parti, bir AK Parti etmiyor
Türkiye'de 67 yıldır petrol fışkıran kuyu
İşte Beşiktaş'ın muhtemel rakipleri
Gülen'in B planı suya düşebilir
Açık alanda sigara yasakları başlıyor
Bu proje İstanbul'u uçuracak
Gözyaşlarına boğuldu, yayına ara verildi
Nöbetteki asker 3 arkadaşını şehit etti
MGK toplantısı sonrası flaş açıklama
Olimpiyat'ta tarihi zafer
Katliam gibi kaza: 2 ölü, 8 yaralı!
PSV, Rusya'da dağıldı!
Erdoğan ve Davutoğlu için doğum gününde iki beste
Popocatepetl yanardağı faaliyete geçti
Napoli'de olay! 5 Trabzonlu yaralı
Türkiye'deki grip vakaları AB ve ABD'den az
Afganistan'da ölü sayısı 200'e yükseldi
Namazla diriliş seferberliği!
Ukrayna ordusu geri çekiliyor
Gaziantep'te seyir halindeki otomobil yandı
Chelsea'den dudak uçuklatan anlaşma!
Marsel İlhan Djokovic'e direnemedi!
IŞİD yüzünden ülke batıyor
BM raporunu yalanlandı
MİT TIR'larını ihbar eden personel tutuklandı
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu hakkında suç duyurusu
NATO müttefikleri savunma harcamalarını kısıyor
Metroda yürüyen merdiven kazası
Altınok: Yanlış yapan polisi...
Merkel-Iohannis ortak basın toplantısı yaptı
PFDK Balıkesirspor'a ceza yağdırdı
Manisa'daki yanmış kadın cesedi bulundu
40 bin Suriyeli geri döndü
Bu okulun bahçesinden yol geçiyor!
Yunan sahil güvenlik botu Türk karasularındaydı