Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bozdağ: Bizde yokuz! Trabzonspor'a kötü haber! İngiltere büyük bir tehlikeyle karşı karşıya! Aslan DeğirmenciBize düşen son görev
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 27 Ağustos 2014 Çarşamba 12:13
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 352 kez okundu.

3 saat diyeti ile haftada 1 kilo verin27 Ağustos 2014 17:35
3 saat diyetinin tek şartı aç kalmamak. Bu diyet sayesinde sevdiğiniz yiyecekleri istediğiniz şekilde yiyebilecek ve yine de kilo verebileceksiniz.
Elektrik akımına kapıldı 6 metre yükseklikten düştü27 Ağustos 2014 17:29
Yahyalı'da güneş enerji paneli takmaya çalıştığı binada elektrik akımına kapılan işçi, 6 metre yükseklikten düşerek ağır yaralandı.
Taşıyamadığı 3 çocuğundan birini Sincar Dağı'nda bıraktı27 Ağustos 2014 17:25
IŞİD saldırılarından kaçıp günler süren yolculuğun ardındanTürkiye'ye ulaşan ve Mardin'deki çadırkente yerleştirilen Yezidiler yaşadıkları acıları anlattı.
Uçaklara lazer tutan kişiye 10 bin lira para cezası27 Ağustos 2014 17:24
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, uçaklara lazer tuttuğu tespit edilen kişiye 10 lira idari para cezası verdi.
Bu da günün karesi27 Ağustos 2014 17:24
Balıkesir'in Edremit ilçesinde bir kamyonetin kasasına tam 29 kişi bindi.
Azerbaycanlı gazetecilerden AA'ya ziyaret27 Ağustos 2014 17:13
Azerbaycan'da faaliyet gösteren bazı medya kuruluşlarının temsilcileri, Anadolu Ajansına ziyarette bulundu.
Manisa organ bağışında 4. sırada27 Ağustos 2014 17:12
Manisa İl Sağlık Müdürü Dr. Metin Kaplan, Türkiye genelinde organ bağışı sıralamasında İzmir, İstanbul ve Adana’nın ardından 4. sırada olduklarını söyledi.
Aşırı sıcaklarda nasıl beslenilmeli?27 Ağustos 2014 17:07
Yaz aylarının başlaması ile artan hava sıcaklıkları birtakım sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor.
Poğaçanın içinden öyle bir şey çıktı ki...27 Ağustos 2014 16:55
BALIKESİR'deki fırından satın alınan poğaçadan 'sigara izmariti' çıktı. Zabıta ile birlikte Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü yetkilileri işletme hakkında inceleme başlattı.
Davutoğlu'ndan Erdoğan'a sürpriz hediye!27 Ağustos 2014 16:38
AK Parti Genel Başkan Adayı Ahmet Davutoğlu kongrede Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a sürpriz bir hediye verdi.
Marmara‘da denize açılanlara uyarı27 Ağustos 2014 16:21
Kumburgaz Kamiloba Sahili'nden 17 Ağustos'ta kiraladıkları deniz bisikletiyle açıldıktan sonra kaybolan 4 kişiyi arama çalışmaları devam ediyor
Polis memuru evinde ölü bulundu27 Ağustos 2014 16:11
Şanlıurfa'da bir polis memuru evinde silahla vurulmuş halde ölü bulundu.
Bozdağ: Bizde yokuz!
Davutoğlu resmen yeni lider!
Hükümet karşıtlarına tehdit!
3 saat diyeti ile haftada 1 kilo verin
Genç yıldız Galatasaray'da!
Trabzonspor'a kötü haber!
Atletico Madrid'i bekleyen büyük tehlike!
Elektrik akımına kapıldı 6 metre yükseklikten düştü
Taşıyamadığı 3 çocuğundan birini Sincar Dağı'nda bıraktı
Bu da günün karesi
Uçaklara lazer tutan kişiye 10 bin lira para cezası
İngiltere büyük bir tehlikeyle karşı karşıya!
'Ebola mutasyona uğruyor'
İlk hafta maçlarını hakemleri açıklandı!
ABD'yi "insan hakları mezarlığına" benzetti!
Azerbaycanlı gazetecilerden AA'ya ziyaret
Manisa organ bağışında 4. sırada
Aşırı sıcaklarda nasıl beslenilmeli?
Erciyes'e Kamerunlu santrafor
İşte 9 maddelik Davutoğlu manifestosu
İsrail ordusu Suriye'yi vurdu
Poğaçanın içinden öyle bir şey çıktı ki...
O iki ilçenin başkanları AK Parti'ye geçti
Google Play Store'da büyük temizlik
Davutoğlu'ndan Erdoğan'a sürpriz hediye!
Alex Telles'e büyük şok!
Kıvanç Tatlıtuğ ile Tolgahan Sayışman'a sürpriz teklif
Marmara‘da denize açılanlara uyarı
Ebola'ya 3. doktor kurban
Alman belgeselci Fethiye'de kayboldu
Polis memuru evinde ölü bulundu
Muharrem İnce büyük konuştu! İstifa ederim...
EKPSS tercihleri yarın alınmaya başlanacak
PKK, Diyarbakır'da gazeteci kaçırdı
İsrail askerleri Batı Şeria'da bir okula baskın düzenledi
Davutoğlu: Hiç kimse ötekileştirilmeyecek
Maden ocağında göçük: 1 ölü
Kulak çubuğundaki 5 tehlike!
Erdoğan'dan Erbakan mesajı!
Pendik-Ankara arası 82 dakikaya iniyor
CHP'de Zekeriya Öz rahatsızlığı
Erdoğan'a hadisli tablo!
Rusya sınırında kalıcı üs kuruluyor
Pasifik Okyanusu'nda gizemli ışıklar
Federal Başsavcılığın yetkileri artırılıyor
CHP MYK toplandı
Davutoğlu: Bu miras bizim şerefimizdir!
Aziz Yıldırım G.Saray'ı görünce...
FIFA 15'in kapağında Arda Turan olacak!
Muslera: "F.Bahçe'ye teşekkür etmek zorundaydım"
Erdoğan'dan Pensilvanya'ya zor soru!
Alman belgeselci Fethiye'de kayboldu
Aslan penaltı çalışmamış
Torbalar ve muhtemel rakipler belli oldu!
TİKA Makedonya'da okul onaracak
Marmara'da denize açılanlara uyarı
Konya'ya 'İsveç' sandığı
Giresun'da dereye düşen çocuk öldü
İphone 6 ne zaman çıkıyor?
Aysal dış transferde ilk kez sessiz kaldı
ABD ve Rusya gizlice görüştü!
Haaretz: Netanyahu kaçtı, İsrail yenildi
Ünlü oyuncu yoğun bakımda!
İlk hafta hakemleri açıklandı
Lazer tutana rekor ceza
Galatasaray, Bursaspor maçı hazırlıklarına başladı
Lise nakillerinde paniğe gerek yok
"Devler Ligi"nde gruplar belli oluyor