Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İşte yeni CHP Grup Başkanvekili Pervin Buldan isyan etti Paralel operasyonda yeni gelişme! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2014 Çarşamba 11:37
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 356 kez okundu.

Hrant Dink suikastinde tüm engeller kalktı!22 Ekim 2014 11:53
Hrant Dink suikastinde ihmali olan kamu görevlilerinin soruşturulmasının önündeki tüm engeller kalktı.
Pervin Buldan isyan etti22 Ekim 2014 11:39
HDP Iğdır Milletvekili Pervin Buldan, sosyal medyada çıkan iddialarla ilgili isyan etti.
Bisiklete binmeyi öğrendiler22 Ekim 2014 11:38
Pendik’te yürütülen “Aktifim Toplumun İçindeyim” projesi kapsamında engelli çocuk ve gençlere Pendik Belediyesi Dolayoba Spor Kompleksi’nde ücretsiz spor eğitimi veriliyor.
Hepsi CHP'li oldu!22 Ekim 2014 11:22
CHP ilçe eski başkanı 45 yaşındaki Metin Arslan, 50 koyununu tek tek kırkarak CHP'nin amblemi ile boyadı.
Bakan Canikli yanan depoyu inceledi22 Ekim 2014 11:18
Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, Halkalı Gümrük Sahası'ndaki yangında zayi olan malların vergilerinin geri ödenmesinin söz konusu olmadığını söyledi.
Van Gölü ticareti canlandıracak22 Ekim 2014 11:15
Bitlis'in Tatvan ilçesinde yapımı devam eden 50 vagon taşıma kapasitesine sahip 2 feribotla Van Gölü üzerinden ticaretin geliştirilmesi planlanıyor. Tatvan Kaymakamı Erkan, "Mevcut 2 feribotun modernize edilmesi, yeni feribotların da kullanıma başlamasıyla hem yurt içi hem de uluslararası ticaret önemli ölçüde canlanacak" dedi.
Doğu Karadeniz turizmde altın yılını yaşıyor22 Ekim 2014 11:10
Son yıllarda yerli ve yabancı turistlerin akın ettiği Doğu Karadeniz, ağırlanan turist sayısı ve sağlanan ekonomik girdiyle adeta turizmde altın yılını yaşıyor. DOKA Genel Sekreteri Kaldırım, "Özellikle Körfez ülkelerinden son yıllarda bölgemize yönelik talep patlaması yaşıyoruz" dedi.
Hrant Dink davasında sıcak gelişme22 Ekim 2014 10:58
Hrant Dink cinayetine ilişkin 9 kamu görevlisi hakkında verilen takipsizlik kararı kaldırıldı.Dönemin İstanbul Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah’ın da aralarında bulunduğu kamu görevlilerinin yargılanmasının önü açılmış oldu.
'Atatürk'e hakarete 13 yıl hapis cezası fazla'22 Ekim 2014 10:55
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM), Türkiye'de Atatürk Aleyhinde İşlenen Suçlar Hakkındaki Kanun'u ihlalden verilen 13 yıllık hapis cezasını "orantısız" buldu.
Türkiye, Erbil'den tam listeyi istedi22 Ekim 2014 10:47
Peşmergenin, Kobani'ye geçişi için güzergah ve geçiş planları tamamlandı. Ankara, Erbil'den gideceklerin tam listesini istedi.
HÜDA PAR üyesi öldürüldü22 Ekim 2014 10:45
Bingöl'ün Karlıova ilçesinde silahlı saldırıya uğrayan Hür Dava Partisi (HÜDA PAR) üyesi bir kişi hayatını kaybetti.
Bursa'da zehir tacirlerine baskın22 Ekim 2014 10:39
Bursa'nın Gemlik ilçesinde durdurulan Bilecik plakalı bir araçta 20 adet uyuşturucu hap ve bir miktar esrar ele geçirildi. '
2. İstanbul Tasarım Bienali başlıyor
Kompany'den UEFA'ya ceza tepkisi
Pasaportlarla ilgili kritik açıklama
Blackwater Kobani'de mi?
Samsung'tan en esnek batarya
Galibiyete hasret kaldılar
Rize'nin 'kalesi düştü'
İstanbul ikinci Apple mağazasına kavuşuyor
İşler'den Libya'da sağduyu çağrısı
e-Bilet uygulaması devam edecek mi?
UEFA'dan Türk hakemlere görev
Kuruyemiş fiyatları cep yakıyor
Hz. Muhammed'i anlatan filmlere ödül verilecek
Bu da yas sergisi
Şamil Tayyar, İdris Bal'ı fena 'ti'ye aldı
Malala'ya bir ödül daha
Hrant Dink suikastinde tüm engeller kalktı!
Aykut Demir bu defa doktor dövdü!
Sınır Tanımayan Doktorlar'ın Ebola başarısı
Batı Trakya’da ilk Türkçe sinema filmi çekildi
Hobbit filmi serisinin maliyeti rekor kırdı
Cezanın ardından yeniden "dünya"ya açılıyor
İşte yeni CHP Grup Başkanvekili
Yerli sismik ölçüm teknesi inşa edecekler
Fenerbahçe ve Beşiktaş’ın finansal riskleri artıyor
Pervin Buldan isyan etti
Bisiklete binmeyi öğrendiler
Peşmerge'den önce Blackwater mı Kobani'de?
Araban var mı, derdin var
Egemen'den şok haber!
Öcalan: Çözüme destek tarihsel bocumuzdur
Yerli cep telefonlarına rağbet artıyor
‘SIM kartların sonu geldi’
Gazlı içecekler bağımlılık yapıyor
Sneijder evet dedi! İmzayı atıyor!
Hepsi CHP'li oldu!
Egemen için kritik gün!
Google'a USB'li güvenlik önlemi geliyor
Bakan Canikli yanan depoyu inceledi
Van Gölü ticareti canlandıracak
Rapçi Fuat Ergin evlendi
İngiltere'de Gonzalo kasırgası
Burs ve öğrenim kredisi başvuruları başladı
Paralel operasyonda yeni gelişme!
Doğu Karadeniz turizmde altın yılını yaşıyor
Ferhat Arıcan tarihe geçti
Fenerbahçe'ye yeni hoca geliyor
Dünyanın üretim üssü 5 yıl geri gitti
iPhone 6 satışları Apple'ı uçurdu
Ünlü yıldızdan ilginç kampanya: Filmimi izlemeyin
Hrant Dink davasında sıcak gelişme
İtalya'da 1.7 milyar euroluk dolandırıcılık
'Atatürk'e hakarete 13 yıl hapis cezası fazla'
Öcalan: Bingölvari çatışma provokasyonlarına dikkat!
Expo Milano için özel boyanan iki uçağı tanıttı
CHP’li Tarhan yeni parti kuruyor!
Borsa güne 78 bin sınırında başladı
Türkiye, Erbil'den tam listeyi istedi
HÜDA PAR üyesi öldürüldü
Yanal'dan flaş açıklama! İsmail Kartal...
Türkiye'nin yurt dışı varlıkları arttı
Ebola bulaşan doktor iyileşti
İngiliz aklı yine ne planlıyor!
IŞİD'e ağır darbe!
Öcalan'dan ‘Derin darbe’ uyarısı
Bursa'da zehir tacirlerine baskın
Fenerbahçe'ye yeni hoca!
Beşiktaş Belgrad'da zorluk yaşadı!