Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Soma faciasında önemli gelişme! Kurban derisinde sürpriz karar! Davutoğlu rehinelerle Şanlıurfa'dan ayrılıyor Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 11 Eylül 2014 Perşembe 14:46
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 354 kez okundu.

Tamamen "yerli bir operasyon"20 Eylül 2014 10:53
Edinilen bilgiye göre, Musul'da rehin alınanları kurtarma operasyonu MİT Dış Operasyonlar Daire Başkanlığınca (DOP) tamamen "yerli bir operasyon" olarak yürütüldü.
35 militan öldürüldü20 Eylül 2014 10:45
Afganistan İçişleri Bakanlığı, Taliban'a yönelik başkent Kabil, Nangarhar, Bağlan, Kunduz, Zabil, Uruzgan, Vardak, Host ve Helmand illerindeki operasyonlarda 35 militanın öldürüldüğünü belirtti.
Kurtulmuş: En kötü ihtimale de hazırlıklıydık20 Eylül 2014 10:41
Numan Kurtulmuş 49 Türk'ün kurtarılmasıyla ilgili ve göçmen Suriyeli Kürtlerle ilgili açıklamalarda bulundu. Kurtulmuş şöyle konuştu;
Soma faciasında önemli gelişme!20 Eylül 2014 10:38
Soma Madencilik’te tek sorumlu olarak Genel Müdür Ramazan Doğru’yu gösteren belgedeki imzalar sahte çıktı.
Bakan Çavuşoğlu: Son verilen tarih 20 Eylül'dü20 Eylül 2014 10:38
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, kurtarılan 49 vatandaşımız hakkında konuştu.
İşte kurtarma operasyonunun ayrıntıları!20 Eylül 2014 10:33
Rehinelerin serbest kalması için IŞİD'e fidye ödenmedi, operasyonda silah kullanılmadı. IŞİD'in çalışma tarzını inceleyen istihbarat birimleri, kurtarma operasyonunun 2 buçuk ay ile 1 buçuk yıl arasında süreceği tahminini yaptı.
Gaziler Günü töreninde şemsiye krizi20 Eylül 2014 10:28
Zonguldak'ta Gaziler Günü töreni yağmur altında düzenlendi. Gaziler Derneği Şube Başkanı Ramazan Çakal ıslanırken, protokolde bulunan diğer kişiler şemsiyelerle korundu.
Erzincan'da deprem20 Eylül 2014 10:26
Erzincan'da 4.2 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
En küçük rehineyle ilk fotoğraf!20 Eylül 2014 10:15
Başbakan Ahmet Davutoğlu Şanlıurfa'ya ulaştı, ve serbest kalan vatandaşlarımızla bir araya geldi.
Kurban derisinde sürpriz karar!20 Eylül 2014 10:10
Hükümet, kurban derileri için yeni düzenlemeye gidiyor.
Paralelciler MİT'in kurtarma operasyonunu deşifre edemedi20 Eylül 2014 09:56
Paralel Yapı'ya darbe vurulunca yasa dışı dinlemeler son buldu. MİT'in tam gizlilikle yürüttüğü operasyon başarıya ulaşarak IŞİD'in elindeki Türk vatandaşları kurtuldu.
49 Türk rehinenin 100 günlük serüveni!20 Eylül 2014 09:53
Türk konsolosluk çalışanlarının rehin alındığı 11 Haziran'dan bugüne çok şey yazıldı, söylendi. İşte yapılan açıklamalar ve yaşanan süreç.
Tamamen "yerli bir operasyon"
Erken emeklilik geliyor!
Rekor aşkına çılgın proje!
35 militan öldürüldü
Beşiktaş'ın gündemi yeniden o stat!
Kurtulmuş: En kötü ihtimale de hazırlıklıydık
Bakan Çavuşoğlu: Son verilen tarih 20 Eylül'dü
Soma faciasında önemli gelişme!
Aysal'a rakip olacak iki isim!
İşte kurtarma operasyonunun ayrıntıları!
ALES başvuruları pazartesi başlayacak
AA Haber Akademisinde mezuniyet heyecanı
Gaziler Günü töreninde şemsiye krizi
Arda Kural son görüntüsüyle hayranlarını üzdü
Erzincan'da deprem
Yeni iPhone’lar Türkiye’de ön siparişe sunuldu
Doğuş: Suratına yumruğu yapıştıracaksın
En küçük rehineyle ilk fotoğraf!
Kurban derisinde sürpriz karar!
Son ankette AK Parti'nin oy oranı yüzde 51.7
G.Saray, Balıkesir'de moral arıyor!
Sanatçının katili kardeşini katletmiş
Kayseri Erciyesspor'un konuğu Akhisar
Adana'da Mersin'in konuğu Ç.Rizespor
Galatasaray'da Olcan Adın krizi
Ali Adnan FIFA'nın manşetinde!
Prandelli: Fenerbahçe'yi ezeriz!
Aysal'a şok suçlama: Kulübü batağa sürükledi
En ucuz Android telefon: Jivi JSP 20
Kartal'dan Diego için 10 numara formül!
Metal kasalı yeni Samsung Galaxy A5
Paralelciler MİT'in kurtarma operasyonunu deşifre edemedi
49 Türk rehinenin 100 günlük serüveni!
Yılmaz: Türkiye bir kez daha insan odaklı anlayışını ortaya koydu
49 rehinemiz kurtarıldı, tüm gelişmeler bu haberde!
PKK üyesi paralelcilerden mi emir aldı?
Başkonsolosun babaevinde hareketlilik
Davutoğlu rehinelerle Şanlıurfa'dan ayrılıyor
Bülent Arınç: En büyük pay MİT'in
Rehinelerin aileleri bayram sevinci yaşıyor
49 vatandaşımızın serbest kalması muhalifleri üzdü!
Erdoğan'dan 1,5 saatlik teftiş
Davutoğlu'ndan Hakan Fidan'a özel teşekkür!
Başbakan Davutoğlu'nun haberi aldığı an!
Serbest kalan 49 Türk, Şanlıurfa Havalimanı'nda
Erdoğan'dan 49 Türk için ilk açıklama!
49 rehineyi MİT operasyonla kurtardı!
IŞİD'in elindeki 49 rehine serbest
Gül: Tayyip Bey Türkiye'nin itibarını...
Peşmerge'den Kobani açıklaması!
Başbakan'dan kritik görüşme
Google'dan yeni deneme!
Vural'dan sert eleştiri: Nerede büyüklük?
Erdoğan'ın ABD programının ayrıntısı
Türkiye'yi kurtardı, Yunanistan'ı yaktı!
Davutoğlu: Onları misafir etmekte kararlıyız
Kerkük kana bulandı: En az 10 ölü
Microsoft gidiyor Pardus geliyor
Milli judocumuz altın madalya kazandı
Umudumuz sorunun BMGK'da çözüme kavuşması
Gençlerbirliği'nin 'Uğur'lu günü!
Maden ocağında göcük
Üsküdar'da korkunç kaza: 1 ölü