Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Ankara'da diz çökenlerden değiliz' Kayseri'de tartışmalı penaltı! 'Öcalan kararını verdi' Ömer AltaşO Amca!
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 18 Ağustos 2014 Pazartesi 18:31
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 361 kez okundu.

Çiftçiye müjde19 Aralık 2014 21:54
Tarım Bakanı Mehdi Eker, 2015 yılında çiftçiye karşılıksız desteğin 10 milyara çıkacağını açıkladı
D-8 Genel Sekreteri Musavi, Adana'da19 Aralık 2014 21:25
Gelişen Sekiz Ülke (D-8) Ekonomik İşbirliği Örgütü Genel Sekreteri Seyyid Ali Muhammed Musavi, Anadolu Gençlik Derneği (AGD) Adana Şubesi'ni ziyaret etti.
Üniversitede kavga: 3 yaralı, 30 gözaltı19 Aralık 2014 20:44
Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde karşıt görüşlü öğrenciler arasında çıkan olaylarda 3 kişi yaralandı, 30 kişi gözaltına alındı.
2 adet F-35 siparişi verdik!19 Aralık 2014 19:33
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, 2 adet F-35 uçağı için sipariş verdiklerini açıkladı.
Togo'da dördüncü su kuyusunu açtılar19 Aralık 2014 17:58
İzmir’in sivil toplum kuruluşları arasında sosyal gücü ve hizmetleriyle öne çıkan Konya Hasanşeyhliler Derneği, Afrika kıtasının batısında yer alan TOGO’ da dördüncü su kuyusunu açtı.
ÖNDER 28 Şubat davasının takibinde19 Aralık 2014 17:55
ÖNDER, bugün İstanbul Çağlayan Adliyesi’nde 2. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen, 28 Şubat davasına müdahillik duruşmasında, yönetim kurulu üyelerinin geniş katılımı ile hazır bulundu.
Skoda tarihinin rekorunu kırdı19 Aralık 2014 17:54
Skoda kurulduğu 1905 yılından bu yana, bir takvim yılı içerisinde ilk kez 1 milyonluk üretim rakamına ulaştı.
Pertevniyal yaya üst geçidi kaldırılıyor19 Aralık 2014 17:53
Fatih Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan Pertevniyal Lisesi Önü Yaya üst geçidi kaldırılıyor, yayaların geçişinin daha kolay sağlanması için sinyalli geçit yapılıyor.
Diyarbakır'da polise silahlı saldırı19 Aralık 2014 17:51
Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Diyarbakır il örgütünce, Sur ilçesinde güvenlik güçlerine düzenlenen silahlı saldırının ardından çıkan olaylarda hayatını kaybeden A.Ç için yürüyüş yapıldı.
Bakan bedelliye başvuranların sayısını açıkladı19 Aralık 2014 17:50
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, bugün saat 16.45 itibariyle bedelli askerliğe başvuranların sayısını duyurdu.
Zehirli ürünler 'Yerli malı'na talebi arttırdı19 Aralık 2014 17:44
Uzak Doğu ülkelerinden ithal edilen sağlığa zararlı ayakkabıların gündeme gelmesi hediyelik eşyada da tercihleri değiştirdi.
Digitürk'ün satıldığı haberleri doğru değil19 Aralık 2014 17:38
TMSF, Digitürk'ün Fon bünyesindeki paylarının Katarlı bir grupa satıldığı yönündeki haberlerin doğru olmadığını bildirdi.
'Ankara'da diz çökenlerden değiliz'
Putin'den aşk itirafı, sevgilisi kim?
Hobbit rekorla başladı
Fransa'da AA muhabirine İslamofobik saldırı
'İlave vergiler gündeme gelebilir'
Davutoğlu, Barzani ile ne konuştu?
Kuyt'tan ayrılık açıklaması!