Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Sarı toz' olayında flaş gelişme Öğrenci otobüsü uçuruma yuvarlandı: 6 ölü Soda şişeleri neden yeşildir? Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 25 Ekim 2014 Cumartesi 13:04
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 357 kez okundu.

'Sarı toz' olayında flaş gelişme25 Ekim 2014 13:03
5 konsolosluğa gönderilen sarı tozlarla ilgili 24 kişi gözaltına alındı.
Yarın bu yollara dikkat!25 Ekim 2014 12:59
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nın 91. yıl dönümü kutlamaları kapsamında, Vatan Caddesi ve Bağdat Caddesi'nde yarın yapılacak tören ve provalar nedeniyle İstanbul'da bazı yollar trafiğe kapatılacak.
CHP'li Tanal'dan kadın polise: Sen kimsin?25 Ekim 2014 12:44
CHP Milletvekili Mahmut Tanal, Validebağ'da basın açıklaması yapmasına izin vermeyen kadın polise sert tepki gösterdi.
Öğrenci otobüsü uçuruma yuvarlandı: 6 ölü25 Ekim 2014 12:33
Süleyman Demirel Üniversitesi Yalvaç Meslek Yüksekokulu öğrencilerini taşıyan otobüs, Afyonkarahisar'ın Çay İlçesi Karamık Köyü yakınlarında uçuruma yuvarlandı. Kazada 6 öğrenci öldü, 23 öğrenci de yaralandı.
Aziz Yıldırım paralel yapının derdini açıkladı25 Ekim 2014 12:02
Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Peşmerge yarın Türkiye'de olacak25 Ekim 2014 12:01
Irak Bölgesel Kürdistan Yönetimi silahlı gücü Peşmerge, Kobani'ye destek için yarın Türkiye'de olacak.
Asya'dan Avrupa'ya gökkuşağı25 Ekim 2014 11:35
Çanakkale'de akşam saatlerinde aniden bastıran yağmurdan sonra gökyüzünde beliren iki ayrı gökkuşağına görenleri büyüledi.
Taksilerde yeni dönem!25 Ekim 2014 11:25
İstanbul'da taksilerde kredi kartıyla ödeme hizmetinin başlatılmasında son aşamaya gelindiği öğrenildi.
AK Parti'ye silahlı saldırı25 Ekim 2014 09:19
Ümraniye’de AK Parti'nin mahalle seçim irtibat bürosuna silahlı saldırı düzenlendi.
Feci kaza: 2 ölü25 Ekim 2014 09:16
Balıkesir’de meydana gelen kazada 2 kişi öldü, 5 kişi yaralandı.
Iğdır müftüsü Caferilerden özür diledi25 Ekim 2014 08:58
Azerilerle ilgili raporla gündeme gelen Iğdır Müftüsü Cüneyt Kulaz, bir yıl aradan sonra Caferilerle bir araya gelerek özür diledi.
Feribot seferlerine fırtına engeli25 Ekim 2014 08:52
ÇanakkaleBoğazı'nda Gelibolu ile Lapseki ilçeleri arasında deniz ulaşımını sağlayan GESTAŞ firmasının feribot seferleri Marmara denizinde etkili olan fırtına nedeniyle dün saat 23.00'dan itibaren durduruldu.
Meteoroloji uyardı: Son 30 yılın...
'Sarı toz' olayında flaş gelişme
Kabil'de gazeteye protesto
Yarın bu yollara dikkat!
Google'un patronundan uzaydan atlayış rekoru
CHP'li Tanal'dan kadın polise: Sen kimsin?
Gulam Azam'ın son vasiyeti ne oldu?
Arınç, Erdoğan için sinyali verdi
Bursaspor'da 9 ismin bileti kesildi
'Açık kapı politikamız sürecek'
Öğrenci otobüsü uçuruma yuvarlandı: 6 ölü