Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray tesislerinde korkunç kaza Hamas'tan 'İsrail askeri' açıklaması Obama'dan tarihe geçecek itiraf Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 2 Ağustos 2014 Cumartesi 02:37
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 351 kez okundu.

Galatasaray tesislerinde korkunç kaza02 Ağustos 2014 11:11
Galatasaray Florya Metin Oktay Tesisleri'ne antrenmanı takip etmek üzere gelen Sabah Gazetesi foto muhabiri Erkan Koyuncu, tesisin demir kapısına sıkıştı.
Kamu gözetimim kurumu 20 uzman yardımcısı alacak02 Ağustos 2014 10:57
Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK), sınavla 20 uzman yardımcısı alacak.
Suriyeli dilenciler için çözüm! 81 ile genelge gönderildi02 Ağustos 2014 10:52
Sokaklarda dilencilik yaparak yaşamaya çalışan Suriyeli mültecilerin toplanması için tüm valilere genelge gönderildiği ortaya çıktı.
Somalı esnafa müjde!02 Ağustos 2014 10:49
Manisa'nın Soma ilçesinde meydana gelen maden kazası nedeniyle işleri zarar gören esnaf ve sanatkarların bazı kredi borçları 1 yıl faizsiz ertelenecek.
Büyükelçi ve bakanlıklarda yeni atamalar02 Ağustos 2014 10:43
Bazı büyükelçilerin merkeze alınmasına ve bazı büyükelçiliklere de atama yapılmasına ilişkin karar ile bazı bakanlıklardaki görevlere ait atama kararları, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Kahraman bakkallardan İsrail'e boykot02 Ağustos 2014 10:38
İsrail'e en büyük tepkiyi bakkal koydu.
Domuz avında birbirlerini vurdular02 Ağustos 2014 10:26
Kahramanmaraş'ta domuz avına gidenler avcılar, yanlışlıkla birbirlerini vurdu.
Kardeşi Gül'ün doktoru çıktı!02 Ağustos 2014 10:25
Yeni Şafak, 22 Temmuz operasyonlarında tutuklanan Emniyet Müdürü Mesut Yılmaz'ın 1 yıl boyunca dinlettiği Mehmet Yılmaz'la ilgili ilginç bir bilgiye ulaştı. Yılmaz, Cumhurbaşkanı Gül'ün doktor heyetinde yer alıyor.
Kişisel bilgileriniz internette satılıyor02 Ağustos 2014 10:21
Cep telefonu ve mail adresi gibi kişisel bilgiler, haberiniz olmadan şirketlere satılıyor.
Randevu sistemi seçmeni zora soktu02 Ağustos 2014 10:17
Yurt dışında uygulanan randevu sistemindeki aksaklıklar nedeniyle çok sayıda vatandaş oy kullanamadı.
CHP binasına silahlı saldırı02 Ağustos 2014 10:03
Çanakkale'nin Gelibolu ilçesine bağlı Evreşe beldedinde CHP belde binasına silahlı saldırı düzenlendi.
İzlenme rekorları kıran Erdoğan videosu02 Ağustos 2014 10:00
AK Parti Konya, Başbakan Erdoğan için “Asla Yalnız Yürümeyeceksin; Uzun Adam” filmi hazırladı. Film izlenme rekorları kırdı.
Albayrak'tan Ekrem Dumanlı'ya sert sözler!
Galatasaray tesislerinde korkunç kaza
Orta Afrika Cumhuriyeti'nde çatışma: 22 ölü
G.Saray antrenmanında talihsiz kaza!
Kamu gözetimim kurumu 20 uzman yardımcısı alacak
Suriyeli dilenciler için çözüm! 81 ile genelge gönderildi
Somalı esnafa müjde!
Büyükelçi ve bakanlıklarda yeni atamalar
Kahraman bakkallardan İsrail'e boykot
Domuz avında birbirlerini vurdular
Kardeşi Gül'ün doktoru çıktı!
Kişisel bilgileriniz internette satılıyor
Randevu sistemi seçmeni zora soktu
Nepal'de toprak kayması: 6 ölü
Temmuzda en çok sivri biberin fiyatı arttı
CHP binasına silahlı saldırı
İzlenme rekorları kıran Erdoğan videosu
Hamas'tan 'İsrail askeri' açıklaması
Ev işi yapmayan kadına şok!
Eski Vali’den acı haber!
Türkmen liderden CHP ve MHP'ye tokat gibi cevap