Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan, TBMM açılışında konuşuyor Müslümanlara karşı birleştiler! Facebook'ta düzen yine değişti! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 1 Ekim 2014 Çarşamba 09:49
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 355 kez okundu.

İşte TSK'nın personel sayısı01 Ekim 2014 14:54
Genelkurmay Başkanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) bünyesinde 673 bin 986 personelin görev yaptığını açıkladı.
Çanakkaleli kadınlardan savaş topuna dantel01 Ekim 2014 14:37
Çanakkale’de, yaklaşık 200 kadın, şehir merkezinde sergilenen Çanakkale savaşlarında kullanılmış tarihi topun üzerini dantelle örttü.
Kâbe'nin 'gönüllü' temizlik işçileri01 Ekim 2014 14:15
Milyonlarca Müslüman'ın hacı olmak için geldiği Kâbe, yine onlarca farklı ülkeden gelen 500 'gönüllü' temizlik işçisi tarafından her gün temizleniyor.
Türkiye'nin en büyük kurbanlığı!01 Ekim 2014 14:09
Çorum'da özel olarak yetiştirilen ve "Tufan" adı verilen bin 870 kiloluk kurbanlık, 50 bin liralık satış fiyatıyla alıcısını bekliyor.
Otobanda kamyonla kamyonet çarpıştı01 Ekim 2014 14:08
İzmir'in Çiğli ilçesinde otoyol üzerinde arızalanan kamyonete bir kamyon çarptı. Kamyoneti yol kenarına itmeye çalışan karı koca yaralandı.
Yunan jetlerinden F-16'lara taciz!01 Ekim 2014 14:04
Genelkurmay Başkanlığından, Ege'nin uluslararası hava sahasında eğitim uçuşu yapan F-16'lara, Yunanistan'a ait jetlerce radar kilidi muhafaza edilerek tacizde bulunulduğu bildirildi.
Bayramın ikinci günü Suruç'ta dev etkinlik!01 Ekim 2014 14:03
Kurumsal çalışmaları ve yardım faaliyetlerini Haber10'a anlatan İYİLİKDER Genel Sekreteri Av. Ahmet Sait Öner, Kurban Bayramı'nın 2. günü Suruç'ta olacaklarını söyledi.
Usulsüzlük operasyonunda 28 kişi gözaltında01 Ekim 2014 14:01
Çalışma ruhsatı almak isteyen alışveriş merkezleri ve iş yerlerine usulsüz belge düzenlenmesine ilişkin operasyonda gözaltına alınan şüpheli sayısı 28'e yükseldi.
Otomobile çarpan ambulans devrildi: 4 yaralı01 Ekim 2014 13:59
Çorum'da ambulansın iki otomobile çarpıp devrilmesi sonucu 4 kişi yaralandı.
Türkiye Uzay Ajansı kuruluyor01 Ekim 2014 13:58
"Türkiye Uzay Ajansı'nı kuracağız. Bununla ilgili mevzuat ve kanun yapım çalışmaları tamamlandı"
Bayramda havalar nasıl olacak?01 Ekim 2014 13:52
Meteoroloji Genel Müdürü İsmail Güneş, Kurban Bayramı'nda yurdun kuzey kesimlerinin çok bulutlu ve aralıklı hafif yağmurlu, güney kesimlerinin açık ve günesli olacağını, hava sıcaklığının ise yurt genelinde mevsim normalleri civarında seyredeceğini bildirdi.
Apple’dan iPad sürprizi01 Ekim 2014 13:50
21 Ekim’de yeni nesil iPad’i satışa çıkarması beklenen Apple'ın iPhone 6 ve iPhone 6 Plus’taki renk seçeneklerine yeni tablette de yer vereceği öğrenildi.
Erdoğan, TBMM açılışında konuşuyor
Fizik tedavide seans kısıtlaması kaldırıldı
Bank Asya'da 2. şok düşüş!
Türkiye için kritik an açıklandı
Kırmızı etin cazibesine kapılanlara uyarı
Mursi duruşmaya "güvenlik" gerekçesiyle getirilmedi
Mısır'dan "anlaşma iptali" iddiasına yalanlama
BlackBerry 200 bin satışla geri döndü
Savunma sanayi ihracatta gaza bastı
Burhan Kuzu: Bedelli askerlik hayırlı olsun
İlk kez kendi hava sahasını kontrol edecek
Mavi Akım'ın kapasitesi artıyor
Burak Yılmaz'ın babası istifa etti
İşte TSK'nın personel sayısı
CHP'li vekilin başörtüsü karşıtlığı!
Terzioğlu tanıklığı reddetti
En uzun yaşayanların şehri!
IŞİD'e yanlışlıkla yardım gönderdiler
Savaş topuna dantelli örtü
"Yazacağım çok hikaye var"
Galatasaray'dan başsağlığı mesajı
Müslümanlara karşı birleştiler!
Mats Hummels dedikodulara son noktayı koydu!
Facebook'ta düzen yine değişti!
Çanakkaleli kadınlardan savaş topuna dantel
Kritik maç öncesi sürpriz karar!
Trabzon'u yasa boğan ölüm!
7 yıl sonra ilk kez Gazzeliler Mescid-i Aksa'da!
Askeri helikopter düştü: 3 ölü
Dolar son 9 ayın rekorunu kırdı
Bahçeli'den tezkere açıklaması
AB Bakanı Bozkır: Japonya'nın...
Gazze'de kanser hastaları eylem yaptı
Bakanı Yıldız, Moskova'da
Kâbe'nin 'gönüllü' temizlik işçileri
Fenerbahçe'de hazırlıklar sürüyor
Türkiye'nin en büyük kurbanlığı!
Otobanda kamyonla kamyonet çarpıştı
'G.Saray gelecek sezon Avrupa'da...'
Totti Şampiyonlar Ligi tarihine geçti
Ukrayna'da 10 sivil öldü
Yunan jetlerinden F-16'lara taciz!
Bayramın ikinci günü Suruç'ta dev etkinlik!
Bosna hava sahasına kavuşuyor
Usulsüzlük operasyonunda 28 kişi gözaltında
Whatsapp kullananlara çok önemli ipuçları!
Rus yanlısı vekile meydan dayağı
Spor federasyonlarına yeni ana statü
"Üst üste şampiyon olacağız"
Otomobile çarpan ambulans devrildi: 4 yaralı
Türkiye Uzay Ajansı kuruluyor
Yeni banka geliyor!
UEFA'da toplantı sona erdi
Küçük Muhammed'in ölüm uykusu
Bayramda havalar nasıl olacak?
TBMM Onur ödüllleri verildi
Marmara balıkçısının yüzü güldü
Apple’dan iPad sürprizi
Fenerbahçe'den Trabzonspor'a başsağlığı mesajı
'Vay be Fenerbahçe ne hallere düştü'
IŞİD'e ağır darbe!
Davutoğlu'nun Demirtaş'la kritik görüşmesi
Yeniçeri: Çok vahim bir durum
Kanlı saldırı: 2 çocuk öldü
Ünlü oyuncudan uyuşturucu açıklaması
Tam 2 yıl önceydi...
İlaçta yeni dönem başladı!
Sınıra tezkere öncesi askeri sevkiyat
Kiracı arıyor ama kira istemiyor!