Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor / Canlı İran'dan Erdoğan'ın ziyareti ile ilgili açıklama Katliam gibi kaza! Ölü sayısı artıyor... Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 11 Şubat 2015 Çarşamba 08:41
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 364 kez okundu.

THY uçağında bomba paniği29 Mart 2015 14:53
Türk Hava Yolları'na (THY) ait İstanbul-Tokyo seferini yapmak üzere hareket eden uçak, tuvaletinde tespit edilen "C-4 kargo" yazısı nedeniyle Atatürk Havalimanı'na döndü. Yolcuları terminale alınarak, bomba prosedürü uygulanan uçakta herhangi bir bulguya rastlanılmadı.
PYD'ye giden 10 kişi yakalandı!29 Mart 2015 14:42
Genelkurmay Başkanlığı, terör örgütü PYD/PKK’ya katılmak için Suriye’ye geçmek isteyen 10 kişinin yakalandığını duyurdu.
Leman Sam'ın 'Kurban' tweetine hapis talebi29 Mart 2015 13:41
Kurban Bayramı'nda kesilen hayvanlar için attığı bir tweet yüzünden tepki çeken Leman Sam için hapis isteniyor.
Operasyon protesto edildi29 Mart 2015 13:29
Yemen'de bir grup,hava operasyonlarının ülkeye barış getirmeyeceği gerekçesiyle protesto gösterisi düzenledi.
Suriye sınırında Hollanda vatandaşı 5 kişi yakalandı29 Mart 2015 13:19
Türkiye'den Suriye'ye yasa dışı yollardan geçmeye çalışan beş Hollanda vatandaşı gözaltına alındı.
Cenazeler havalimanında karışınca...29 Mart 2015 13:12
Almanya’dan Türkiye’ye aktarmalı olarak getirilen bir cenaze İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda başka bir cenaze ile karıştırıldı.
Balıkçı ağına 105 yıllık Alman parası takıldı29 Mart 2015 13:10
Batman'da bir balıkçının ağına takılan kesenin içinden 1910 yılında basılmış 1000 marklık banknot çıktı.
TBMM'de son hafta29 Mart 2015 12:56
Bu hafta, 24. Dönem 5. Yasama Yılı'nın son mesaisini yapmaya hazırlanan TBMM'de, milletvekili seçilme yaşının 18'e indirilmesine ilişkin anayasa değişikliği teklifi görüşülecek.
'Kudüs Şairi'nin ismi Nablus'ta!29 Mart 2015 12:26
Çeşitli temaslarda açılışlarda bulunmak üzere Filistin’e giden Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) Başkanı Serdar Çam ve beraberindeki heyet, Filistin temaslarının ilk gününü dün tamamlamasının ardından bugün Nablus'ta şair Nuri Pakdil'in adının verildiği okulun açılışını gerçekleştirdi.
Trafik çilesi yaza bitecek!29 Mart 2015 12:14
İstanbul Avrupa yakasındaki trafiğin nedenlerinden biri olarak görülen Mahmutbey gişelerinin kaldırılması için çalışmalar sürüyor.
Türkmen çocuklarına eğitim, başladı29 Mart 2015 12:12
Savaştan kaçıp Adana'ya sığınan Türkmen çocuklarına, Adana Büyükşehir Belediyesi'nin açtığı iki sınıflık merkezde eğitim verilmeye başlandı.
iPhone'dan kullanıcılarına büyük şok!29 Mart 2015 11:31
Tüm Türkiye'de saatler gece 3:00'da ileri alındı. Apple kullanıcıları ise saatlerin ileri alınmamasıyla adeta sabah şoku yaşadı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşuyor / Canlı
Toprak kayması 10 kişinin canını aldı
Ozan Tufan Atletico Madrid yolunda!
Emenike yine gitti!
F.Bahçe'den Alex'e mesaj!
Facebook para kazandıracak
Akhisar'da Scapolan istenileni veremedi
THY uçağında bomba paniği
İran'dan Erdoğan'ın ziyareti ile ilgili açıklama
PYD'ye giden 10 kişi yakalandı!
Katliam gibi kaza! Ölü sayısı artıyor...
Arap ülkelerinden ortak ordu kararı
Deniz Baykal'ın oyu çöp oldu!
HDP'de kim nereden aday olacak?
Leman Sam'ın 'Kurban' tweetine hapis talebi
Grip kalp krizi geçirtti
Fenerbahçe'den Van Persie'ye teklif!
Operasyon protesto edildi
Suriye sınırında Hollanda vatandaşı 5 kişi yakalandı
Cenazeler havalimanında karışınca...
Rıdvan Dilmen itiraf etti! "Aslında yanılmışım"
İngilizler Mert Günok'un peşinde!
Balıkçı ağına 105 yıllık Alman parası takıldı
Bakan Yıldız'dan petrol fiyatları açıklaması
Yemen'deki çatışmalarda 40 Husi öldü
TBMM'de son hafta
'Kudüs Şairi'nin ismi Nablus'ta!
Trafik çilesi yaza bitecek!
Türkmen çocuklarına eğitim, başladı
Gripten korunmak için tüketin
Millilere İspanyol basınından övgü
5 büyüklüğünde deprem!
SMS gönderimi cazibesini yitiriyor
Gaziantep'ten taraftara mesaj var
Araç alacaklara müjde! Devrim gibi uygulama
iPhone'dan kullanıcılarına büyük şok!
İsrail bir Filistin köyünü yıkıyor
İşte kumpasın asıl merkezi!
Liderler nükleer müzakerelerden umutlu
Aden Havalanı Husilerden alındı
Sağlık Bakanlığı'ndan 'nöbet' açıklaması
PEGIDA Kanada’da gösteri yapamadı
Özbekistan seçimlerinde oy verme işlemi başladı
Son gün müsabakaları başladı
Facebook para kazandıracak
Emeklinin maaşı artıyor!
Milli Takım'da sakatlık şoku! İki isim birden...
Volkan Babacan'a tam not
22 yıl aradan sonra gelen gol
Kanlı saldırının failleri öldürüldü
Diego’dan büyük yemin
Uçak pistten çıktı
"Böcekçi" polisler adliyeye sevk edildi
Zaman'a bir mesaj yazdı hayatı karardı!
'Sürpriz' trafik cezalarına son
Çin’in Teklemekan zulmü
Ebolada umutlar suya düştü
Salih Uçan'a kötü haber
10 liralık çaya 460 lira ceza
New York'ta 1 saat karanlık
50 bin liraya fabrika
İsveç'te şampiyon Büşra
Terim: Kaybetseydik Türk futbolu batmayacaktı
Uzun süre oturanları bekleyen hastalık
Şantajla toplanan paralar senatörlere dağıtılmış!
Putin'den İsraillileri çıldırtacak Filistin mesajı
Sağanak yağmur sel baskınlara yol açtı
Hiddink: Türk duvarına karşı...
Slaven Bilic: Çok çılgınca olacak
Erdoğan'a küfreden kocasına boşanma davası açtı