Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başçavuş şehit edildi! Fırtına deplasmanda gol oldu yağdı! Emniyet Müdürlüğünde deprem! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2014 Salı 15:15
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 348 kez okundu.

Yaralı 17 askerimizden güzel haber18 Nisan 2014 22:35
Genelkurmay Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada Çanakkale'de meydana gelen patlamada yaralanan 17 rütbeli askerin 16'sının taburcu edildiğini bildirdi.
Başçavuş şehit edildi!18 Nisan 2014 22:22
Çanakkale'nin Biga İlçesi'ne bağlı Sarnıç köyünde, ihbar üzerine olay yerine giden Biga Merkez Karakol Komutanı Başçavuş İlhan Yıldız, eşini şiddet uyguladığı ileri sürülen koca tarafından şehit edildi.
Mersin’de feci kaza18 Nisan 2014 21:30
Mersin’in Tarsus İlçesi'nde bir otomobilin traktöre arkadan çarpması sonucu 1 kişi öldü, 3 kişide yaralandı.
40 ilde "lüks" operasyonu18 Nisan 2014 20:45
Başkentte sahte evraklarla yurtdışından getirilen lüks araçları sahte evraklarla satan bir şebeke çökertildi.
21 Nisan Pazartesi gününe dikkat!18 Nisan 2014 20:24
İstanbul'un birçok ilçesinde elektrik kesintisi uygulanacak....
Türkiye'ye girmeye çalışan kaçakçılara müdahale18 Nisan 2014 20:07
Kilis-Suriye sınırından Türkiye'ye geçmeye çalışan bir grup kaçakçı, askerlerin ateşle karşılık vermesi üzerine Suriye tarafına kaçtı.
Sinop'ta hortum18 Nisan 2014 19:57
Hortum nedeniyle elektrik direkleri devrildi, bazı evlerin çatısı uçtu.
10 gündür denizde aranan Halil bulundu18 Nisan 2014 18:52
Kocaeli'nin Başiskele ilçesindeki okulundan çıktıktan sonra bindiği vapurdan inmeyen 17 yaşındaki Halil Buğra Kurnaz'ın cesedi denizde bulundu.
İstanbul Anadolu yakasında elektrik kesintisi18 Nisan 2014 18:12
İstanbul Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım A.Ş. (AYEDAŞ), Anadolu yakasında bazı ilçelerde 21 Nisan Pazartesi günün ‘Planlı Elektrik Kesintisi Programı' kapsamında belirli sürelerde elektrik verilemeyeceğini duyurdu.
YÖK'ten 29 fakülteye yeni atama!18 Nisan 2014 18:03
Yükseköğretim Kurulu (YÖK), devlet üniversitelerine ait 29 fakülteye dekan atadı.
THY o uçağını dezenfekte etti!18 Nisan 2014 17:57
THY, MERS virüsünden hayatını kaybeden yolcunun bulunduğu uçaklardaki kabin ekiplerinin tedbir amaçlı sağlık kontrolünden geçirildiğini bildirdi.
Görmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...18 Nisan 2014 17:54
Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, "Küçük mensubiyetlerimiz en büyük mensubiyetimiz olan İslam'ın mensubiyetin önüne geçiyor. Bu İslam dünyasındaki en büyük tehlikedir.
Hatay'da 3 uçakta bomba araması!ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!İki parti birleşme kararı aldı!SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!Dev ihalenin kazananı belli olduGörmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...HSYK’da paralelcilerin sicil kumpasıÜsküdar Musiki Cemiyeti’nde büyük rezalet!SBS iptal edildi!Taksim Dayanışması'ndan skandal benzetme!Myanmar'da 'soykırım' yapılıyorBakan Yıldız müjdeyi verdi! Çok yakında...Erdoğan'dan Gül'ün açıklamalarına ilk yorumParalel kardeşler yalanda birleştiler!Tarihte ilk şike ne zaman yapıldı?Tüm Manşetler
Beşiktaş farka boğdu
Abdulaziz Buteflika tekrar seçildi
TFF, Bursaspor'dan savunma istedi!
35 bin kişilik statta 285 taraftar
Karaman: Telafi etmek zorundayız
Rusya yanlıları işgale devam ediyor
"Falcon 9" roketi fırlatıldı
Türkiye bu listeye damgasını vurdu
Bangui'da son 3 günde 20 kişi öldü
Yaralı 17 askerimizden güzel haber
Başçavuş şehit edildi!
Fırtına deplasmanda gol oldu yağdı!
Emniyet Müdürlüğünde deprem!
CHP PM toplantısı sona erdi
Mersin’de feci kaza
Hatay'da 3 uçakta bomba araması!
İngilizler yazdı: Terry Galatasaray'a
Beyaz Saray güvenliğini aşan kızıl tilki
Galatasaray'dan e-bilet açıklaması
Bu sezon balıkçıları üzdü!
40 ilde "lüks" operasyonu
Kapusuz'dan TÜSİAD'a sert sözler
Klopp'un sakızı satışta
Bal arılarının toplu ölümü ürkütüyor
21 Nisan Pazartesi gününe dikkat!
Dışişleri Bakanlığından kınama
Türkiye'ye girmeye çalışan kaçakçılara müdahale
ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!
Sinop'ta hortum
Timoşenko: Referanduma izin vermeyeceğiz
Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!
Kayseri'de 11'ler belli oldu
İBB'den o habere açıklama
"Bu kadar küçük bir adam olduğunu bilmiyordum"
İstiklal Caddesi'nde sıcak saatler!
G.Saray için bomba transfer iddiası
BM kampı hedef alındı: 48 ölü...
TFF'den e-bilet tepkisine sert yanıt
10 gündür denizde aranan Halil bulundu
İki parti birleşme kararı aldı!
İsrail'in ihlalleri protesto edildi
Meksika'da şiddetli deprem!
İstanbul Anadolu yakasında elektrik kesintisi
Premier Lig'in genç yıldızı kansere yenildi!
SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!
O dizinin yayın saati yine değişiyor
YÖK'ten 29 fakülteye yeni atama!
Başbakan o olaya kayıtsız kalmadı
THY o uçağını dezenfekte etti!
Dev ihalenin kazananı belli oldu
Görmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...
Erdoğan'dan Kılıçdaroğlu'na 200 bin liralık tazminat!