Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cübbeli: Müslüman ol Papa! O iddianamenin savcısı hayatını kaybetti 7. kattan düşen çocuğu havada yakaladı Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
Psikoloji raporuyla ’tecavüz’ tazminatı
16 Ocak 2007 Salı 14:43
Güncellenme Tarihi 28 Kasım 2014 Cuma 10:11
Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 1997’de gözaltına alınan A.G.’nin emniyette tecavüze uğradığı psikiyatr raporuyla belgelendi. Konu AİHM’ye taşınınca mahkeme, Türkiye’yi kötü muamele ve tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması gerekçesiyle 8 bin Euro tazminata mahkûm etti.

YASADIŞI örgüt üyesi olduğu gerekçesiyle, 10 yıl önce gözaltına alındığı İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde tecavüze uğradığını öne süren ve bu iddiası olaydan 1 yıl sonra ilk kez bir psikiyatr raporuyla belgelenen A.G., 6 yıl önce AİHM’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, Türkiye’yi 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti.

Yasadışı MLKP örgütü üyesi olduğu iddiasıyla 21 Şubat 1997’de gözaltına alınıp 14 gün sorgulanan A.G., tutuklanıp cezaevine gönderildi. A.G., İstanbul DGM’de görülen davanın 4. duruşmasından itibaren her duruşmada, emniyette tecavüze uğradığını söyleyip suç duyurusunda bulundu, mahkeme Adli Tıp’a sevk istemini reddetti. 1999 yılında İstanbul 7. Ağır Ceza Mahkemesi, A.G.’yi, arkadaşlarına emniyette işkence yapıldığı iddiasıyla görülen ve sanık polislerin yargılandığı davaya tanık olarak çağırdı. A.G. aynı iddiayı tekrar edince mahkeme, sorumlu polisler hakkında suç duyurusunda bulundu.

PSİKOLOG TESPİT ETTİ

Adli Tıp, A.G.’yi, aradan uzun zaman geçtiği için tecavüzü tespit edemeyince İ.Ü. Psikiyatri Ana Bilim Dalı’na sevk etti. Psikososyal Travma Programı Birimi Yöneticisi Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki uzman psikoloğun yaptığı müşahade sonunda A.G.’nin tecavüze uğradığı raporla bildirildi. A.G.’nin o zamanki avukatı Mihriban Kırdök, "Gözaltı süresi uzadığı ve geç muayene yüzünden fiilen tespit edilemeyen cinsel tecavüz, psikologlar tarafından tespit edildi. Bu çok önemli bir gelişme" dedi. Olayla ilgili soruşturma açıldı. Psikiyatr Prof. Dr. Şahika Yüksel ve iki psikologun imzaladığı raporda, ’psikolojik tedavi ve müşahade sonucunda A.G.’ye cinsel tecavüzde bulunulduğu belirlendi’ denildi. Emniyet, profesörü örgüt sempatizanlığıyla suçlayıp savcılığa şikayet etti.

İÇ HUKUK TÜKENDİ

Tecavüzle suçlanan polislerin soruşturma dosyasını inceleyen Fatih Cumhuriyet Başsavcılığı takipsizlik kararı verdi. A.G.’nin Beyoğlu Ağır Ceza Mahkemesi’ne yaptıkları itiraz da reddedilince 2001’de iç hukuk yolları tükendi ve konu AİHM’e taşındı. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, müvekkiliyle birlikte yargılanan G.K.’nın, gözaltı sürecinde polislerce, "A.G.’ye yaptığımızı sana da yaparız" denildiğini, G.K.’nın bu konuda tanık olarak dinlenmediğini öne sürdü.

2 MADDEDEN MAHKÛM

AİHM, 6 yıl sonra Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin işkence, kötü muamele ve onur kırıcı davranışları yasaklayan 3’üncü, hak ve özgürlükleri ihlal edilen kişinin yargıya etkili başvuru hakkını(tecavüz iddiasının etkili soruşturulmaması) düzenleyen 13’üncü maddesinin ihlal edildiği sonucuna vararak Türkiye’yi 5’i manevi, 3’ü maddi, toplam 8 bin Euro tazminat ödemeye mahkûm etti. A.G.’nin avukatı Ercan Kanar, "Miktar, caydırıcılık yönünden yetersiz görünmekle birlikte bu karar, gözaltında tecavüzü tespit edip mahkum eden yönüyle çok önemli" dedi.

HÜRRİYET

Bu haber 360 kez okundu.

TEM Otoyolu'nda 2 kaza birden28 Kasım 2014 22:01
TEM Otoyolu'nun Edirne yönünde, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü çıkışında meydana gelen kazada 2 kişi yaralandı.
Cübbeli: Müslüman ol Papa!28 Kasım 2014 21:49
Cübbeli Ahmet Hoca, Türkiye'yi ziyaret eden Papa'yı İslam'a davet etti.
Davutoğlu MÜSİAD fuarında konuştu28 Kasım 2014 21:41
Başbakan Ahmet Davutoğlu 15. Müsiad Fuarı ziyaretinde katılımcılara seslendi.
Genç nesiller yeni toplumsal mutabakat istiyor28 Kasım 2014 21:23
Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş, "İslam dünyasındaki genç nüfus yeni bir toplumsal mutabakat istiyor, yeni demokratik yönetimlere güven duymak istiyor" dedi.
O iddianamenin savcısı hayatını kaybetti28 Kasım 2014 21:22
Kenan Evren hakkında darbe iddianamesini hazırlayan Savcı Sacit Kayasu vefat etti
Üç ilde 20 adrese eş zamanlı operasyon28 Kasım 2014 20:32
Yalova Emniyeti KOM ekipleri, Yalova’da 15, İstanbul’da 2 ve Kocaeli’nde de 1 olmak üzere üç ilde 20 ayrı adrese eş zamanlı operasyon yaptı.
iPhone sahipleri 1000 TL kazanabilir!28 Kasım 2014 20:19
Telefon devi BlackBerry, teknoloji devi Apple'dan vazgeçen kullanıcılara 1000 TL ödeme yapma kararı aldı.
7. kattan düşen çocuğu havada yakaladı28 Kasım 2014 20:13
Eskişehir'de temizlik işçisi Şükrü Deniz, 7. kattan düşen 4 yaşındaki Ecrin Esen'i yakalayarak hayatını kurtardı.
Diyarbakır'da cezaevine el yapımı bomba28 Kasım 2014 19:54
Diyarbakır Bağlar'da bulunan Diyarbakır E Tipi Kapılı Cezaevi'ne el yapımı bomba atıldı. Saldırıda küçük çaplı maddi hasar meydana geldi.
Dink soruşturmasında Yılmazer sürprizi28 Kasım 2014 19:53
Agos Genel Yayın Yönetmeni Hrant Dink’in öldürülmesiyle ilgili eski Emniyet Müdürü Ali Fuat Yılmazer şüpheli sıfatıyla ifadeye çağırıldı.
İstanbul Emniyeti'nden Papa uyarısı28 Kasım 2014 19:50
İstanbul Emniyet Müdürlüğü, Papa Francis'in İstanbul'u ziyareti sırasında kapatılacak yollara ilişkin uyarıda bulundu.
Papa'yı bin dolayında gazeteci takip ediyor28 Kasım 2014 19:09
Türkiye'yi 3 günlüğüne ziyarete gelen Vatikan Devlet Başkanı Papa Franciscus'u, toplam bin 22 basın mensubu takip ediyor.
İşte yardımcıları! Sürpriz isimler var
TEM Otoyolu'nda 2 kaza birden
Cübbeli: Müslüman ol Papa!
Davutoğlu MÜSİAD fuarında konuştu
Alex de Souza milli takıma mı geliyor?
Akhisar Belediyespor - Torku Konyaspor: 0-0
Boko Haram, yerel avcıları da öldürdü
Genç nesiller yeni toplumsal mutabakat istiyor
O iddianamenin savcısı hayatını kaybetti
G.Saray kafilesine meşaleli karşılama
Şarj dünyasında devrim!
Kobani'de YPG'den büyük hazırlık!
Erdoğan'dan 2 önemli kanuna onay!
Taraftar cinayetinde flaş gelişme!
THY tarihi rekoru kırdı!
Üç ilde 20 adrese eş zamanlı operasyon
Samsunspor evinde dağıldı!
Otomobil devi üretim kalesine kilit vurdu
iPhone sahipleri 1000 TL kazanabilir!
7. kattan düşen çocuğu havada yakaladı
Papa'ya Fatih'in Bosna fermanını hediye etti
İtalyanlara göre Prandelli'nin yeni adresi...
Diyarbakır'da cezaevine el yapımı bomba
Dink soruşturmasında Yılmazer sürprizi
İstanbul Emniyeti'nden Papa uyarısı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a gitti
Eski G.Saraylı yıldız takımından kavuldu!
Facebook kullananlar dikkat!
'Prandelli için korkunç yıl'
Papa'yı bin dolayında gazeteci takip ediyor
İstanbul'da 3 bin taksi için son 1 ay
'Hamzaoğlu ile yarın imzayı atacağız'
THY uçağı Viyana'ya acil iniş yaptı
Türkiye-Afganistan-Pakistan ortak tatbikat düzenledi
17 kişi hakkında iddianame hazırlandı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
Maçta "özçekim"e UEFA soruşturması
UEFA'dan Trabzon'un rakiplerine soruşturma
Cuma namazında patlama! Çok sayıda ölü var!
Resmen açıkladı! Yeni hoca...
Sarıgül ağaç kesen CHP’li başkanı kınadı
Galatasaray'da 3 isim kadroya alınmadı!
Siyonist Hahamlardan şiddete devam çağrısı!
Peşmerge Irak'ta 59 köyü kurtardı
Sakarya'da trafik kazası: 6 yaralı
Partizan kulübünü kızdıran bayrak!
Beklenen indirim geldi
Hakkari'de kar 1 metreyi aştı
Elektrik akımına kapılan asker şehit oldu
Arakan müslümanlarına bir darbe de Bangladeş’ten…
Şükrü Şaraçoğlu, Passolig'e kavuşuyor
Batı Afrika'daki Ebola salgını
70 günlük puma yavruları görücüye çıktı
Game of Thrones Oyununun Çıkış Tarihi Netleşti
Ulan İstanbul'da sürpriz isim!
'Bu ziyaret, İslam dünyasında olumlu bir iz bırakacaktır'
Phone 6 Plus, iPad'i Bitirecek
Hamza Hamzaoğlu geldi. Sneijder gidecek mi?
Hayyam Garipoğlu tahliye edildi
Türkiye'den 8 kişi uzaya gidecek
Sırp taraftar cinayetinde bir kişi tutuklandı
Prandelli gitti
Takım Taffarel'e emanet
En pahalı boşanma davası
Muharrem İnce'den ağaç katliamı için açıklama