Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bugün bu yollara dikkat! 2 Filistinli daha hayatını kaybetti! Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum' Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 29 Ağustos 2014 Cuma 22:33
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,301 kez okundu.

Google gizli projesini tanıttı29 Ağustos 2014 18:41
İnternet devi Google 2 yıldır üzerinde çalıştığı gizli projesini görücüye çıkardı. İnsansız hava aracı ''Wing'' ilk uçuşunu yaptı.
Tango kullanıcıları için kritik uyarı!29 Ağustos 2014 17:31
Akıllı telefonlarda ücretsiz görüntülü ve sesli görüşme imkanı sağlayan Tango programda güvenlik açığı tespit edildi.
Messenger yayından kaldırılıyor29 Ağustos 2014 14:08
Microsoft'un yıllarca kullanılan popüler sohbet yazılımı MSN Messenger Çin'de de yayın hayatına son veriyor.
Dünyanın en büyük uzay müzesine bir Türk'ün adı yazıldı28 Ağustos 2014 21:23
Uzay Kampı Türkiye ve ESBAŞ'ın kurucusu merhum Tuncer'in adı, ABD Uzay ve Roket Merkezi'ndeki şeref listesine yazıldı
Facebook'tan kullanıcılarına uyarı!28 Ağustos 2014 13:20
Facebook kullanıcıları rahatsız edici içerik karşısında uyararak ana sayfada sarsıcı görüntülerle karşı karşıya kalınmasını önleyecek.
Samsung'dan 64 Bitlik yeni model28 Ağustos 2014 08:42
HTC'den sonra Samsung'da 64 Bitlik model için kolları sıvadı.
Google Play Store'da büyük temizlik27 Ağustos 2014 16:44
Flappy Bird'ün kurucusu Dong Nguyen yeni oyunu Swing Copters'ı, geçen hafta Google Play Store'da yayınlasa da, bazı nedenlerden hevesi kursağında kaldı.
Evrim teorisini alt üst eden bulgu!27 Ağustos 2014 07:13
90 yıl önce Güney Afrika'daki Wits Üniversitesi'nden Prof. Raymond Dart'ın ortaya çıkardığı ve 'Taung Çocuğu' adıyla bilinen 3 milyon yıllık kafatası evrim teorisyenleri tarafından insanın bilinen en eski atası olarak kabul edilmişti.
BTK'dan Twitter açıklaması!26 Ağustos 2014 19:56
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), "Twitter temsilcileri, Türkiye'de ofis açılması konusunun gündemlerinde olduğunu, ancak bunun zaman alacağını belirtti.
İnsanların daha yavaş büyümesinin sırrı çözüldü26 Ağustos 2014 16:57
İnsanlarda, çocukluk çağındaki fiziki gelişimin diğer memelilere göre daha yavaş olmasının nedeninin enerjiye doyamayan insan beyni olduğu ortaya çıktı.
Çinli doktorlar bir ilke imza attı!26 Ağustos 2014 10:03
Pekin Üniversitesi doktorları, omuriliğinde tümör olan bir çocuğa 3D (üç boyutlu) yazıcıdan üretilen omur nakletti.
HTC'den ilk 64 bitlik Android telefon26 Ağustos 2014 09:16
HTC yeni telefonunun işlemcisini dolaylı yoldan onayladı. HTC Desire 820 64 bitlik ilk Android telefon olacak
Bugün bu yollara dikkat!
Cimbom'un rakibi son dakikalarda kabus gördü
IŞİD'den ABD topraklarına tehdit yok
Baransu'dan Erbakan'a hakaret!
İlk yüzü gülen Akhisar oldu!
Rize'de 1'er golle puanlar paylaşıldı!
İstanbul'da helikopter destekli operasyon
Davutoğlu'ndan Zafer Bayramı mesajı
2 Filistinli daha hayatını kaybetti!
İzmir derbisi nefesleri kesti: 1-1
Moody's'ten Bank Asya'ya kötü haber!
UEFA'dan Avrupa Ligi'nde sürpriz değişiklikler
"Halk boykotçu CHP'ye oy vermez"
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahitliği yaptı
ABD'nin IŞİD'e hava saldırıları sürüyor
Fenerbahçe'de 3 imza birden
Gazeteciler Silivri Belediyesi'ne siyah çelenk bıraktı
Hocasından Salih'e övgü dolu sözler
Ankara'da çatışma: Biri polis 2 yaralı
Bir bonzai vakası daha
Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum'
Aliyev'den Davutoğlu'na tebrik
Prandelli: Hayatımda ilk kez...
Bursa maçı öncesi yıldız isim kadrodan çıkartıldı
Fenerbahçe'de Karabükspor hazırlıkları
Siyonist yazardan Netanyahu'ya: Edepsizliğin de bir sınırı yok mu?
Yıkıma rağmen Gazze'de eğitim başlayacak
Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor
Nöbette kalp krizi geçiren polis yaşamını yitirdi
Erdek'te fırtına: 4 yaralı
Gaziantep'te iki kaza: 5 yaralı
Zıpkınla dalan milli dağcının cesedi bulundu
Zürih'te MÜSİAD İsviçre Ofisi açıldı
AK Parti MYK'da görev değişikliği!
Ebola bir ülkeye daha sıçradı!
CHP kurultayı ile güven oylaması çakıştı