Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Prandelli'den sürpriz kadro! Ronaldo için flaş açıklama! ABD: IŞİD hedeflerini vurmaya hazırız Ömer Altaş80 kuşağı İslamcıları, Tayyip Erdoğan ve IŞİD
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 8 Temmuz 2012 Pazar 12:15
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,332 kez okundu.

Nemrut heykelleri oyun oldu16 Eylül 2014 10:42
Nemrut Dağı'nda bulunan devasa kral ve tanrı heykelleri, 'Kommagene Krallığı Kayıp Hazine' oyunu olarak sanal aleme taşındı.
Microsoft'tan 2,5 milyar dolarlık dev alım15 Eylül 2014 21:06
Microsoft, Minecraft isimli oyunla büyük başarı sağlayan İsveçli Mojang firmasını satın aldı
Teknoloji ürünlerinin adresi İstanbul15 Eylül 2014 15:43
Türkiye'yi 2013-2015 dönemi için stratejik ülke olarak seçen Tayvan, 43 markası ile İstanbul'da 5 gün boyunca teknoloji ürünlerini tanıtacak
Dünyanın en ince tableti Dell'den15 Eylül 2014 15:16
Tüm gözler Apple’ın yeni telefonu ve akıllı saatinin tanıtımındayken, Dell sessiz sedasız dünyanın en ince tabletini duyurdu.
Bu yumurta 60 milyon yaşında15 Eylül 2014 14:37
Çeçenistan'da 60 milyon yıl öncesinden kalma çok sayıda dinozor yumurtası fosili bulundu.
İşte Facebook güvenliğini artırmanın yolları15 Eylül 2014 14:08
Facebook bildiğiniz gibi dünyada en çok kullanılan sosyal ağ. Kullanıcı sayısı fazla olunca güvenlik de önem kazanıyor.
Tek bir atomun sesi kaydedildi15 Eylül 2014 09:55
Bilim insanları, hareket eden tek bir atomun sesini kaydetmeyi başardı. Araştırmacılar, sesi 'fiziksel olarak mümkün olan en yumuşak ses' diye yorumladı.
Twitpic kapanıyor13 Eylül 2014 18:40
Twitter ile uyumlu fotoğraf paylaşım araçlarından Twitpic, mikroblog ile yaşanan anlaşmazlık nedeniyle kapanacağını açıkladı.
iPhone 6’da harita hatası çıktı13 Eylül 2014 15:37
Apple firmasının son ürünü iPhone 6’da kullanılan harita uygulamasında hata ortaya çıktı.
Manyetik fırtınalar Dünya'ya yaklaşıyor13 Eylül 2014 12:25
Güneş'te art arda yaşanan şiddetli patlamaların ardından ortaya çıkan manyetik fırtınalar Dünya'ya doğru ilerleyişini sürdürüyor. Bilim insanları endişeli...
30 Milyon yıllık fosil bulundu!12 Eylül 2014 23:04
Bir çobanın ihbarı sonucu, günümüzden yaklaşık 30 milyon yıl öncesine ait en büyük kara memelisi olarak bilinen dev gergedan fosili bulundu.
"İstanbul depremi en az 7 büyüklüğünde olacak"12 Eylül 2014 08:48
ABD’li ve Türk bilim adamları olası İstanbul depreminin en az 7 şiddetinde olacağını açıkladı.
Sana'da askeri araca saldırı: 7 asker öldü
Fransa'da hükümet güvenoyu aldı
Arena'da şok protesto!
Morolu Müslümanlar bu yıl sonu özerk oluyor
Danıştay Hakimi Sayın: ‘YARSAV paralel yapının uydusu oldu’
Avrupa'da bağımsızlık ateşi!
Emre Uslu için duruşmaya zorla getirilme kararı
Prandelli'den sürpriz kadro!
5. İstanbul Finans Zirvesi sona erdi
Ronaldo için flaş açıklama!
ABD: IŞİD hedeflerini vurmaya hazırız
Kültür Sanat Büyük Ödülleri sahiplerini buldu
Ukrayna'da bazı konsolosluklar işgal edildi
Vatikan aracında uyuşturucu bulundu
Tarım Kredi'ye atama
Çay bahçesinin üzerine kaya parçaları düştü
Fenerbahçe'den TBF'ye sert eleştiri
Asansör faciasında çarpıcı rapor
Paralel yapıdan ‘Ali Cengiz’ oyunu
Fenerbahçe: Bir an önce denetleyin
Emniyet vatandaşları video ile uyardı
Çin'den Mali'ye ekonomik çıkarma
Avukat mahkemede öldürüldü
Prandelli'den 2 sürpriz karar!
Samsung’dan selfie odaklı telefon
Theofanis Gekas durdurulamıyor
3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme!
THY resmen sponsor oldu!
Dev maç öncesi flaş gelişmeler!
O kazaya rekor tazminat!
Metrobüs kullananlara müjdeli haber
4 terörist daha teslim oldu