Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı! Tuğgeneral'den Mehmet Baransu'ya ters köşe! Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Ömer AltaşO Amca!
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 20 Aralık 2014 Cumartesi 23:18
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,646 kez okundu.

ABD'nin gizli Venüs planı20 Aralık 2014 12:48
Mars'ta hayat izi araştıran NASA'nın Venüs'te bir insan kolonisi kurma planlarını hazırladığı ortaya çıktı.
'Gezegen avcısından' yeni keşif19 Aralık 2014 17:15
NASA'nın geçen yıl yıl teknik arıza nedeniyle ana görevini devam ettiremeyeceğini açıkladığı Kepler teleskobu, yeni bir dış gezegen keşfetmeyi başardı.
Porsche imzalı arayüz Google Play'de19 Aralık 2014 16:38
Porsche'un Android Wear destekli akıllı saatlere özel olarak kullanıma sunduğu arayüz, Google Play’de yerini aldı.
Uzayda üretilen ilk alet, lokma anahtarı oldu19 Aralık 2014 16:06
Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki (UUİ) astronotlar, üç boyutlu yazıcı kullanarak ilk kez uzayda bir alet yaptı.
ABD'de Microsoft'un taşınabilir pili satışa çıktı19 Aralık 2014 13:03
Teknoloji ve yazılım devi Microsof, kendi markasını taşıyan harici pil modellerini satışa sundu.
Android Lollipop'a güncelleme gelecek19 Aralık 2014 11:46
Google, yeni mobil işletim sistemi Lollipop'a bazı hataları düzeltmek için bir güncelleme yayınlayacak.
Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak18 Aralık 2014 19:31
Türkiye hiçbir ülkenin egemenliği altında olmayan Antarktika Kıtasının yönetiminde söz sahibi olabilmek için "Danışman Ülke" statüsü kazanmanın şartı olarak kıtada bilimsel istasyon kuracak.
Katar milli gününü kutluyor18 Aralık 2014 16:42
Katar Milli Günü kutlamaları, başkent Doha'nın sahil caddesindeki geçit törenleriyle başladı. Anma etkinlikleri kapsamında paraşüt gösterisi yapıldı. Havadan dev Katar bayrağı renkleriyle iniş yapan paraşütçülere halk yoğun ilgi gösterdi.
WordPress Dünyasını Kasıp Kavuran Yeni Virüs17 Aralık 2014 17:36
Rusya kaynaklı olduğu söylenen bir virüs, WordPress altyapısı kullanan siteleri ve kullanıcılarını tehdit ediyor.
Facebook'a yeni özellik geldi17 Aralık 2014 16:22
Sosyal paylaşım sitesi Facebook, yayınladığı yeni güncellemeyle kullanıcılarına yeni bir hizmet sundu.
Sony akıllı gözlük üzerinde çalışıyor17 Aralık 2014 16:22
Siber saldırılar yüzünden zor günler geçiren Sony, yeni bir akıllı gözlük üzerinde çalıştığını açıkladı.
JPEG gidiyor, yerine o format geliyor17 Aralık 2014 13:51
Yaygın olarak kullanılan ve yüksek çözünürlüklü olmasına karşın az yer kaplayan JPEG resim formatına BPG isimli yeni bir rakip geldi.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı!
Kamalak, hükümeti bebeklerle eleştirdi!
'Gülenciler Star'a silahlı saldırıyı planladı ama...'
Abdurrahim Albayrak'ın dişleri döküldü