Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme! Hamas, İsrail F16'sını vurdu! Sakaryalı belediyeden İsrail'e boykot! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 23 Temmuz 2014 Çarşamba 01:24
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,188 kez okundu.

HTC'nin akıllı saati ortaya çıktı22 Temmuz 2014 17:09
Giyilebilir teknolojide sessizce ilerleyen HTC'nin akıllı saati tasarım videosunda ortaya çıktı.
Android kullanıcılarını bekleyen büyük tehlike!22 Temmuz 2014 14:49
Cyren'ın yayınladığı rapor Android kullanıcılarını bekleyen tehlikeyi gözler önün serdi.
Türk bilim adamından önemli buluş22 Temmuz 2014 14:08
Türk bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar, kanser tedavisinde ''sirkadiyen saat (ritmik saat) '' buluşuna imza attı.
İşte Snapdragon 805 işlemcili LG G3!22 Temmuz 2014 12:25
LG'nin çok daha güçlü işlemcisiyle dikkat çeken G3 Cat.6 resmiyet kazandı.
100 dolarlık Android One'dan kötü haber22 Temmuz 2014 11:28
Google'ın 100 dolarlık "süper ucuz" Android One'ını bekleyenlere ilk kötü haber geldi!
Dokunduğu herşeyi hissedebilen biyonik el!22 Temmuz 2014 11:27
Bilim insanları takılan hastaların parmak uçlarında gerçek hayattakine benzer hisler duyulmasını sağlayan biyonik bir el geliştirdi.
HTC'ye iki küresel ödül birden22 Temmuz 2014 11:26
HTC, "tasarımda mükemmeliyet" alanında iki küresel ödül birden aldı.
Ücretsiz oyunlar paralı oluyor!22 Temmuz 2014 11:21
Google Play'den ücretsiz diye indirip, sizi "uygulama içi satın almalara" zorlayan oyunlar, yakında ücretsiz sınıfına girmeyebilirler.
RoboCup 2014 heyecanı başladı21 Temmuz 2014 21:41
Ülkelerin robot futbol takımlarıyla mücadele ettiği RoboCup 2014, Brezilya'nın ev sahipliğinde düzenleniyor.
Çin'in 'online nüfusu' yine arttı21 Temmuz 2014 21:37
Çin'de internet kullanıcısı sayısı 632 milyona ulaştı.
Android'e 'Geri Dönüşüm Kutusu' geldi21 Temmuz 2014 13:23
Windows'un geri dönüşüm kutusunun bir benzeri, artık Android'de de var!
Gözler Galaxy S6'ya çevrildi21 Temmuz 2014 13:21
Samsung’un bu yılın başlarında tanıttığı Galaxy S5'in ardından şimdi de gözler Galaxy S6'ya çevrildi.
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası
Melo'dan taraftara duygusal mesaj
112 yıllık kulüp artık tarih oldu
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı
Türk spor dünyasının acı kaybı