Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Taziye dilemek zaafiyet demek değildir! Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması Rusya'ya tarihi ayar! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 24 Nisan 2014 Perşembe 13:42
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 57,962 kez okundu.

Dev iPhone'dan kötü haber!24 Nisan 2014 21:23
Dev ekranlı telefonlara yıllardır uzaktan bakan iPhone kullanıcıları, uzaktan bakmaya devam edecek.
Samsung'un bombası yok satıyor!24 Nisan 2014 20:59
Samsung'un günler önce satışa sunduğu Galaxy Gear Fit sadece 10 gün gibi kısa bir sürede tükendi.
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...24 Nisan 2014 18:17
Apple'ın en son yayınladığı iOS güncellemesiyle birlikte kullanıcıların sıklıkla mağdur olduğu uygulama içi alım özelliği için özel bir 'ayar' yapıldı.
Nokia'nın ismi değişiyor!24 Nisan 2014 18:16
Nokia'yı satın alan Microsoft'un, satın alma işlemi kapandıktan sonra Nokia'ya hangi ismi vereceği belli oldu.
Facebook ve Twitter'a yerli rakip24 Nisan 2014 13:51
Kocaeli'nin Gebze ilçesinde yaşayan Ertan Aktaş ve Yasin Ersoy adında iki genç , Facebook ve Twitter'a rakip olacak bir sosyal paylaşım sitesi projesini hayata geçirdi
‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!24 Nisan 2014 07:41
En önemli parçaları Türk firmaları tarafından üretilen F-35'ler dünyanın tercihi oldu. Avustralya 58 uçaklık siparişini kesinleştirirken, Güney Kore de 40 uçak alacağını açıkladı. Kanada ise 65 uçak için gün sayıyor.
Android 4.4.3'ten ipuçları23 Nisan 2014 18:38
Android KitKat'ın bir sonraki güncellemesi 4.4.3 sürümüyle ilgili ipuçları sızmaya başladı.
Okyanustaki gizemli sesin kaynağı23 Nisan 2014 16:28
Araştırmacılar, okyanus dibinden gelen "vakvaklama" sesinin sırrının çözüldüğünü düşünüyor.
WhatsApp 500 milyon aboneye ulaştı23 Nisan 2014 11:08
Anında mesajlaşma uygulaması WhatsApp'ın abone sayısı Facebook'un satın almasından sonra 500 milyona ulaştı
Apple’ı titreten Türk!23 Nisan 2014 10:31
ABD’de Apple’ın Samsung’a açtığı patent davasına Türk profesör damga vurdu...
Nokia tarihe gömülecek!23 Nisan 2014 10:15
Geçen yıl eylül ayında Nokia'nın Cihazlar ve Servisler Bölümü’nü 7.17 milyar dolar karşılığında satın alan Microsoft, Nokia’nın adını kullanımdan kaldırmaya hazırlanıyor.
Deniz suyundan yakıt üretildi23 Nisan 2014 09:59
ABD donanması için çalışan bilim insanları, onlarca yıldır devam eden çalışmaları sonucunda deniz suyunun yakıt olarak kullanılabileceği bir teknoloji geliştirdi.
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapMHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaAÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Tüm Manşetler
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Terminatör geri dönüyor
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge
Ali Koç, Kemal Kılıçdaroğlu ile buluştu
Köprüden kaçak geçiş bilançosu 9 milyon!