Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe! Vandallardan polise silahlı saldırı Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 20 Ekim 2014 Pazartesi 23:48
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,420 kez okundu.

Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu20 Ekim 2014 17:29
Selçuk Üniversitesinin yürüttüğü bilimsel bir proje kapsamında Avustralya'dan Türkiye'ye getirilen alpaka develerinden biri doğum yaptı.
Twitpic cuma günü kapanıyor20 Ekim 2014 15:24
Bir dönemin en çok kullanılan resmi olmayan Twitter yan uygulamalarından Twitpic kepenklerini cuma günü indiriyor.
Apple Watch’a yeni rakip20 Ekim 2014 10:34
Giyilebilir teknoloji alanındaki ilgisi her geçen gün artan Microsoft, yeni akıllı saat modeliyle Apple’a rakip olamaya hazırlanıyor.
Kanguruların geçmişte bu özelliği yoktu!20 Ekim 2014 10:10
Amerikalı ve İspanyol biyologlar, nesli tükenen dev 'sthenurine' kanguruların zıplamadığını ancak sallana sallana yürüdüklerini belirtti. Ağırlıkları 240 kiloya kadar çıkan antik kangurular, kuyruklarını denge sağlamak için kullanıyordu.
WhatsApp kullananları kızdırabilecek haber!20 Ekim 2014 09:42
Whatsapp SMS’in tahtını sarstı. Operatörler zararda. SMS kullanımı yarı yarıya düştü. Peki operatörler WhatsApp’ı ücretli hale getirebilir mi?
Akıllı telefonlar için güvenlik ipuçları20 Ekim 2014 06:00
Akıllı telefonların hayatımızın bir vazgeçilmezi haline geldiği günümüzde kişisel veri güvenliğinin sağlanması oldukça önemli.
iPhone 6 bir kişinin bacağını yaktı18 Ekim 2014 12:44
Kaza geçiren bir kişinin cebinde yanan iPhone 6 sahibinin bacağını yaktı.
Uzay'da okyanus olabilir!18 Ekim 2014 10:39
NASA'dan yapılan açıklamaya göre Satürn'ün uydularından Mimas, yüzeyinin altında dev bir okyanus barındırıyor olabilir.
Yapay kromozom ürettiler17 Ekim 2014 15:15
Bilim insanları, özel isteğe göre sipariş edilmiş kromozom üretti.
Türk araştırmacının dünyayı sarsacak buluşu17 Ekim 2014 12:03
Türk araştırmacı Atilla Alperen, elektrikli otomobillerde kullanılabilecek dünyada eşi benzeri olmayan bir motor ürettiğini iddia etti.
Yeni Retina ekranlı iMac fiyatları17 Ekim 2014 11:55
Apple, düzenlediği etkinlik ile Retina 5K ekranlı iMac modellerini taınttı. Yeni Retina ekranlı iMac fiyatları merak ediliyor.
SIM kart tarih oluyor17 Ekim 2014 11:27
Cep telefonu ve tablet cihazlarda kullanılan SIM kartlar şekil değiştiriyor. Artık SIM kartlar cihazların gövdesine gömülü gelecek. İlk adım Apple cephesinden geldi. Firma iPad Air 2 modelinde bütünleşik SIM kart kullanıyor.
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor
Vandallardan polise silahlı saldırı
Başkent'te gol sesi yok
Fenerbahçe şampiyonluk kupasını aldı
Patrondan çalışanlarına 8 milyon dolarlık hediye
UAEA: İran pratik önlemlerin çoğunu tamamladı
Sneijder ayrılıyor mu?
Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz!
Malatya'da deprem
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operasyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!