Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Hamas ve El Fetih ateşkes için Mısır'da Halk otobüsü kaza yaptı: Çok sayıda yaralı var Kenan Işık'la ilgili son dakika gelişmesi! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 29 Temmuz 2014 Salı 12:36
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,200 kez okundu.

7 inç'lik dev telefon29 Temmuz 2014 09:08
Samsung Phablet modasının sınırlarını zorluyor. Samsung, 7 inçlik tablet-telefon melezini (Phablet) satışa sundu.
Samsung S5 kullananlara çok önemli uyarı28 Temmuz 2014 09:28
Samsung, Exynos işlemcili Galaxy S5 kullanıcılarına özel bir güncelleme yayınladı.
Apple Amazon'a rakip oluyor27 Temmuz 2014 17:47
Apple yatırım yapmaya devam ediyor. ABD merkezli şirket, son olarak kitap analizleri yapan Booklamp isimli şirketi bünyesine kattı.
Google'a 91 bin unutulma talebi geldi27 Temmuz 2014 14:31
Avrupa Adalet Divanı'nın mahremiyetle ilgili kararının ardından, Google'a kişisel bağlantıların kaldırılması için 91 bin talep geldi.
Google Glass'a yasak26 Temmuz 2014 20:32
Çizgi roman fuarı Comic Con, organizasyon boyunca gösterilecek filmlere Google Glass ile girilmesini yasakladı
F-16’lara "milli" elektronik harp podu26 Temmuz 2014 14:12
Yerli sanayi ile üretilecek ve F-16 uçaklarını radar karşısında koruyacak olan “elektronik harp podu” projesinde son aşamaya gelindi.
Klon inek anne oldu26 Temmuz 2014 10:45
Klon ineğinin dondurulmuş spermalarıyla gebe kalan Uludağ Üniversitesi’nin klon ineği Nilüfer, ikinci kez anne oldu.
600 milyon iPhone'u bekleyen tehlike26 Temmuz 2014 09:02
iOS'ta bulunduğu ve 600 milyon iPhone'u etkilediği iddia edilen açık, Apple'ın canını sıkacak!
Samsung'da Note 4 için sürpriz hazırlığı25 Temmuz 2014 15:52
Güney Koreli teknoloji devi Samsung, yeni akıllı telefon modeli Galaxy Note 4’ü beklenenden daha erken piyasaya sürebilir.
Apple'da büyük üretim hazırlığı23 Temmuz 2014 11:10
Apple'ın, yeni iPhone modelleri için tarihindeki en büyük ön üretim safhasını başlatacağı belirtildi. Şirketin Aralık sonuna kadar 70-80 milyon iPhone üreteceği ifade edildi
Ramazan'da internette en çok ne aradık?23 Temmuz 2014 11:07
Yandex Ramazan ayında ülkemizde en çok hangi aramalar yapıldığını açıkladı.
HTC'nin akıllı saati ortaya çıktı22 Temmuz 2014 17:09
Giyilebilir teknolojide sessizce ilerleyen HTC'nin akıllı saati tasarım videosunda ortaya çıktı.
Yoksullar için 5 yılda 108 bin ekmek dağıttılar
Bursaspor'un reddettiği o teklif!
Yediği radar cezasını, aracının arkasına yazdırdı