Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Garipoğlu gözaltına alındı Ali İsmail Korkmaz davasında müebbet istendi Türkiye'de ilk olacak Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 26 Kasım 2014 Çarşamba 09:31
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,544 kez okundu.

Sony akıllı telefon piyasasından çekilebilir26 Kasım 2014 09:25
Japon teknoloji üreticisi Sony yaptığı açıklamada bu yıl uğradığı ciddi zarar sonrası akıllı telefon piyasasından çekilebileceğini duyurdu.
Google Chrome kullanıcıları arttı26 Kasım 2014 08:18
Google'ın özel bir etkinliğinde konuşan şirket yöneticisi Darin Fisher, Google Chrome tarayıcısının mobil dünyada 400 milyondan fazla kullanıcıya sahip olduğunu açıkladı
Patlamayan lastikler geliyor26 Kasım 2014 08:17
Patlamayan lastikler, ünlü lastik üreticisi tarafından piyasaya sürülecek.
LG G3'e İndirim Yolda25 Kasım 2014 16:20
LG'nin beğenilen amiral gemi modeli G3'e anavatanı Güney Kore'de indirim yapıldı. Global pazara yansımalarının yakın olduğu söyleniyor.
Facebook eski haline dönüyor25 Kasım 2014 16:17
Facebook, kullanıcılardan gelen şikayetleri dikkate aldı ve mobil uygulamadan ayırdığı Messenger'a tekrar uygulamanın içine almayı planlıyor
Metal Kasalı Galaxy A5 Satışta25 Kasım 2014 14:10
Samsung'un metal kasalı serisinden Galaxy A5 satışa çıktı. Böylece fiyatı da netleşti.
3 Türk genç uzayda reklam filmi çekti25 Kasım 2014 14:00
Girişimci 3 genç, 10 bin lira harcayarak tasarladıkları mini bir uzay taşıtıyla yaklaşık 35 bin metre yükseklikte reklam filmi çekti.
Galaxy S5, Galaxy S4‘ün gerisinde kaldı25 Kasım 2014 12:08
Samsung'un çok güvendiği telefonu Galaxy S5 beklentilerin altında kalmış gibi gözüküyor.
iPhone satışlarında rekor bekleniyor25 Kasım 2014 12:04
Apple'ı yakından takip eden piyasa uzmanlarına göre son çeyrekte iPhone satış adeti 70 milyonu aşabilir.
Samsung gözle kontrol edilen mouse geliştirdi25 Kasım 2014 11:12
Güney Koreli teknoloji devi Samsung, engelliler için ürettiği göz hareketleriyle kontrol edilen mouseları yardım kuruluşlarına bağışlayacak.
WhatsApp hangi bilgilerimizi topluyor?25 Kasım 2014 09:57
600 milyonu geçkin kullanıcısı bulunan WhatsApp, kişisel bilgileri toplamayı seven Facebook tarafından satın alındıktan sonra bilgilerimizi toplamaya devam ediyor mu?
En büyük casus virüs tespit edildi25 Kasım 2014 09:43
Son altı yıldır özellikle Rusya, İran ve Kuzey İrlanda gibi ülkelere sızarak bilgi toplayan profesyonelce hazırlanmış bir virüs tespit edildi. Virüsün bir devlet tarafından tasarlandığı düşünülüyor.
Hamburg taraftarı Beşiktaş'ın rekorunu kıramadı
Araplar Real Madrid'e logosunu değiştirtti
Paralel medyanın solucan iddiasına sert yanıt!
Dakikada 2 konut satıldı
Erdoğan'dan emeklilik müjdesi
7 köy IŞİD'den kurtarıldı
Garipoğlu gözaltına alındı
Hayyam Garipoğlu gözaltına alındı
ABD'de her hafta iki siyahi öldürülüyor
Türkiye Avrupa'ya çorap örüyor
Peynir çeşitlerine tuz "ayarı"
Gazeteciler görevden alma için ne dedi?
PC'de bu programı kullananlar yandı!
Messi çok mutlu
Facebook rakiplerinin gerisinde kalıyor
Beşiktaş Avrupa'da tur peşinde
Antalya'da 27 ton domates imha edildi
Ferguson’dan en çarpıcı kareler Anadolu Images’da
Ali İsmail Korkmaz davasında müebbet istendi
Mithat Can gönlünü bakın kime kaptırdı?
Erdoğan başlattı, Topbaş bitiriyor!
Lübnanlı ünlü sanatçı öldü
İran'da güvenlik güçlerine saldırı: 3 ölü
Ünlü astrolog Güçlü Metin'den bir başucu kitabı
Özal'a suikast davası kapandı, sanık beraat etti
'Kim O' da ekrana veda etti!
Kelime Oyunu'ndan kötü haber!
Ateş ABD'yi sardı!
Sanayide işgücü ve çalışılan saat arttı
İki ülke askeri işbirliği anlaşması imzaladı
Petrol sıçrama yapacak
Türkiye'de ilk olacak
CHP'de 25 başkan istifa edecek!
IŞİD Cübbeli Ahmet Hoca'yı tehdit etti
Yarın toplanacak YAŞ'ta bir ilk!
"Maket"li Ali İsmail Korkmaz duruşması
İran’da "bakanlık krizi" çözüldü
Nebahat Çehre'den yeni proje
Hong Kong'da yüzlerce kişi tutuklandı
Cumhurbaşkanı Erdoğan 3 yasayı onayladı
Caretta caretta ölü bulundu
Borsa, güne sınırlı yükselişle başladı
Doğu'da kar yağışı
Yanlış diyet "anemi" nedeni
'Altın 2015’te geri dönecek'
İstenmeyen mesaja büyük ceza geldi
Trabzonspor'un gruptan çıkma maçı
"Osmanlı şaheserleri ve tablolar müzayedesi"
İsrail askerleri 13 Filistinliyi gözaltına aldı
Netanyahu'ya istifa çağrısı
AB Bakanı Bozkır, İsveç'e gidiyor
Rize'deki tünel inşaatı durduruldu
AA'dan Tunus'ta seçim başarısı
Görüş mesafesi 20 metreye düştü
IŞİD 4 ayrı bölgeden eş zamanlı saldırdı
Yunanistan’da yarın genel grev var
Hukuk Politikası-Yargıtay’ın Tepkisi
Aziz Yıldırım'dan Caner Erkin'e fırça
Obama'dan göstericilere gözdağı
Kestane sevenlere kilo uyarısı
Bediüzzaman'ın tüm hakları Diyanet'e verildi
TEOG sınavları başladı
Deniz Seki müzik kursu için dilekçe verdi
Atletico Madrid açıkladı: Semih Kaya...
Sony akıllı telefon piyasasından çekilebilir
Davutoğlu Alevi dedesine elini öptürmedi