Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cumhurbaşkanı Erdoğan HSYK üyelerini seçti İşçilere iyi haber! Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 27 Ekim 2011 Perşembe 23:26
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,456 kez okundu.

Twitter'da twit sorunu!25 Ekim 2014 13:35
Sosyal medya devi Twitter'da güncelleme sorunu olduğu ortaya çıktı.
Google'un patronundan uzaydan atlayış rekoru25 Ekim 2014 12:56
Google'un üst düzey yöneticisi Alan Eustace, 41 kilometre yükseklikten atlayarak, yeni bir rekora imza attı.
Soda şişeleri neden yeşildir?25 Ekim 2014 12:10
Maden suyu şişelerinde üreticiler tarafından neden sürekli yeşil rengin tercih edildiğini merak ettiyseniz, işte cevabı...
Facebook'tan yeni uygulama25 Ekim 2014 11:17
1,3 milyar kullanıcısı bulunan Facebook, geliştirdiği yeni mobil uygulamasını bugün kullanıma sundu.
Twitter sabah saatlerinde çöktü!25 Ekim 2014 11:05
Twitter'da sabah saatlerinden bu yana aksaklık yaşanıyor. Bilgisayardan giriş yapmak istyen bazı kullanıcılar, Twitter hesaplarına ulaşamıyor. Siteye girmeyi başaran kullanıcılar ise birkaç dakika içinde sistemden otomatik olarak atılıyor.
'Uyku anahtarı' bulundu!25 Ekim 2014 10:10
Bilim adamları, sağlıklı bir hayat için çok önemli olan derin bir uyku uyumanın yaşlandıkça neden zorlaştığını araştırdı. Ortaya bakın ne tür sonuçlar çıktı...
Boş park yeri bulacak!25 Ekim 2014 09:42
Büyük şehirlerde her zaman sorun haline gelen park yeri bulma sorununa Google Glass'ın yeni park yeri uygulaması çözüm getiriyor.
Dünya'nın yarısı 3 gün karanlıkta kalacak25 Ekim 2014 08:15
ABD Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) önümüzdeki Aralık ayında Dünya'nın yarısının 3 gün karanlığa gömüleceğini açıkladı.
Apple'ın ilk bilgisayarına rekor fiyat24 Ekim 2014 13:58
Apple'ın 1976 yılında ürettiği 200 Apple-1 bilgisayardan bir tanesi New York'ta düzenlenen açık artırmada satıldı.
Akıllı telefonlar için kritik tarih 26 Ekim23 Ekim 2014 15:12
Akıllı telefon kullanıcılarının sona erecek olan yaz saati uygulamasında sorun yaşamaması için otomatik saat tarih ayarı yapması gerekiyor.
Windows 10'a güncelleme geldi23 Ekim 2014 14:25
Windows 10'un Teknik Önizleme sürümü için ilk önemli güncelleme sunuldu. İşte değişenler...
Gmail artık tarih oluyor23 Ekim 2014 14:01
Andorid kullanıcılarının en sık kullandığı Google uygulamalarından birisi olan Gmail yerini Inbox'a bırakmak üzere.
Cumhurbaşkanı Erdoğan HSYK üyelerini seçti
Sınırımızda büyük oyun oynanıyor
MHP’de paralel örgüte geçit yok
Esed yine varille vurdu
İşçilere iyi haber!
Ankara silahların örgüte geçmesini engelleyecek
Erdoğan'dan Fethullah Gülen'in iadesi açıklaması
AB'nin talebi Cameron'u çileden çıkardı
Kenan Işık'la ilgili yeni gelişme!
Musul Kobani’den daha mı az stratejik?
IŞİD Esed’i unutturdu!
Ersun Yanal'a sürpriz talip
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız
İsmail Kartal taraftara isyan etti!
Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı
Herkes alışverişi online yapıyor!
Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki!
Fenerbahçe'den fotoğraflı tepki
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi
Yeni Başkan Yarsuvat'tan ilk açıklama
Valilikten 'paralel' habere yalanlama
Galatasaray'ın yeni başkanı Duygun Yarsuvat
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!
Bursaspor gol yağdırdı
Pınar Karşıyaka 3'te 3 yaptı
Ekrem Erdem: 2015 Anayasa yılı olacak
Beton mikseri sokağı savaş alanına çevirdi
Evlilik teklifini kabul etmeyince dehşet saçtı
Öldürülen PKK'lıların kimlikleri belli oldu
Başbakan'dan hain saldırıya ilişkin ilk açıklama
F.Bahçe penaltılarla güldü
El Clasico'nun kralı!
Tayfun Dortmund'u da çarptı
Meclis Başkanı Çiçek'ten Org. Özel'e mesaj
Enbar'da 16 IŞİD militanı öldürüldü
Erdoğan'dan Necdet Özel'e başsağlığı
Genelkurmay: Teröristler üç kişiydi
Tren alımında TANK modeli
Takside kredi kartı dönemi!
Türk Yıldızları yine nefes kesti
Peşmergeler Zummar'ı IŞİD'den elinden aldı
Paralel yapının partisinde genel başkan belli oldu
Şehit askerlerin kimlikleri belli oldu
Ala: Önce sen kendi ülkeni yakıp yıkma!
Zararlar için valiliklere ödenekler gönderildi
Aydın Çine'de kuduz karantinası,
Boluspor deplasmanda coştu!
Uşak'a 44 milyon TL'lik yatırım için imza
Arınç'tan Sırrı Süreyya Önder'e: Haddini Bil
Manavgat'ı sel aldı
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım
Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi
'Kılıçdaroğlu'nu değiştirmek zorunda kalacaklar'
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması
Büyük sürpriz! İngiltere'yi sallayan maç!
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
İtalya'da işçiler ayaklandı!
Beşiktaş'ta o iki isim antrmenana katılmadı!