Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İdam sehpası çekildikten saniyeler sonra... Dostluk Karavan'ı gizemli piramitlerde AK Parti'nin yeni kamp yeri belli oldu Aslan DeğirmenciAk Saçlı heyeti oluşuyor
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 18 Mayıs 2013 Cumartesi 15:11
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 57,946 kez okundu.

Nokia tablet satışlarını durdurdu21 Nisan 2014 15:07
Nokia, Lumia 2520 tabletinde yaşanan elektrik sorunu nedeniyle bazı Avrupa ülkelerinde bu ürünün satışını durdurdu.
Dev uçağa Türk eli değecek21 Nisan 2014 15:03
Flammaerotec, Airbus A380'e modül üretmek için Çorlu'da 15 milyon Euro'ya kuracağı fabrikanın temelini attı.
Küçük mucitler'den büyük projeler21 Nisan 2014 12:18
İki ortaokul öğrencisi, boğulma olaylarına çözüm bulma amacıyla maket plaj üzerinde "Güvenli Plaj" projesi geliştirdi.
Bilgisayar oyunları şiddeti normalleştiriyor20 Nisan 2014 13:04
Selçuk Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tepeli, "Bilgisayar oyunlardaki şiddet, çocuğun gerçek yaşamda da bunu normal görmesine sebep olmaktadır"
Ay yüzeyinde tatil köyü!19 Nisan 2014 17:05
Fransa'da gayrimenkul firması Terresens tarafından "Moon Park&Spa" adlı Ay yüzeyinde kurulması planlanan tatil köyü, 5 milyon euro (14 milyon 680 bin TL) ödemeyi kabul eden 10 yatırımcı bulunduğu takdirde hayata geçirilecek.
"Falcon 9" roketi fırlatıldı18 Nisan 2014 23:14
Uluslararası Uzay İstasyonu’na gıda maddesi ve acil onarım malzemesi taşıyan, "Dragon robotik kargo kapsülü"nü uzaya götürecek insansız Falcon 9 roketi başarıyla fırlatıldı.
Bal arılarının toplu ölümü ürkütüyor18 Nisan 2014 20:26
Sakarya'da kovanlardaki bal arılarının toplu halde telef olması bal üreticilerini büyük zararlara soktu.
Tilkiler "çikolata" ile aşılanacak18 Nisan 2014 12:06
Proje kapsamında kare çikolata görünümündeki yemler, kuduza sebep olan yaban hayatında yaşayan tilkilerin bulunduğu alanlara uçakla bırakılacak
Twitter yola geldi! Buzlayacak18 Nisan 2014 08:39
Twitter'la yapılan toplantılarda görüş birliğine varıldığını söyleyen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, zararlı ve mahkeme kararı olan içeriklerin buzlanarak etkisiz hale getirileceğini belirtti.
Akıllı telefonlar vücut ısısıyla şarj olacak!18 Nisan 2014 08:06
Bu teknoloji gerçeğe dönüştüğünde cebinizi şarj etmek için prizlere ihtiyacınız kalmayacak!
Dünya’nın ikizi bulundu!18 Nisan 2014 03:36
Gökbilimciler, Dünya’ya en fazla benzediği bildirilen gezegeni keşfetti.
Mars’a yolculuk güvenli değil17 Nisan 2014 21:48
Amerika Uzay ve Havacılık Dairesi NASA, Mars’a insan taşımayı planlarken, bilimadamları bu misyonun çok tehlikeli olduğu uyarısında bulunuyor.
HDP’de “katiline aşık olma” sendromu!Twitter Avcı'dan daha mı kıymetli?Akılı cep'lerde habere kolay ulaşınEvde kullanılan zararlı ürünler!İzleme Rekoru Kıran İş GörüşmesiTelekulak 9 polise ağır ceza şoku!Galata Köprüsü'nde can pazarı!Canlı yayında akıllara durgunluk veren olayAK Parti'den Aday Olamayacak İsimlerYazıcıoğlu'nun ölümüyle ilgili ilk dava açıldıOrganlar Kendini Ne Kadar Sürede Yeniliyor?Kullanılmayan banka hesaplarına dikkat!Muhsin Yazıcıoğlu ile ilgili bomba iddiaBaşbakanlık için 4 isim verdiBu nasıl eş başkanlık dedirten fotoğraf!Hürriyet, CHP'lilerin gazetesi!Dünyanın gözü AK Parti'deTüm Manşetler