Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 20:34
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,474 kez okundu.

Burkina Faso'da olağanüstü hal kaldırıldı31 Ekim 2014 10:37
Burkina Faso Devlet Başkanı Blaise Compaore, ülkede dün ilan edilen olağanüstü halin kaldırıldığını ve yönetimi, geçiş sürecinin sonunda demokratik yollarla teslim edeceğini açıkladı.
Suriyeli çocuklar için Bilim Şenliği düzenlendi31 Ekim 2014 10:29
Hayata Destek İnsani Yardım Derneği tarafından Hatay'da Suriyeli çocuklar için düzenlenen Bilim Şenliğinde öğrenciler de deney yapma şansı buldu.
İnstagram video reklam alacak31 Ekim 2014 10:28
Akıllı telefonların vazgeçilmez uygulaması İnstagram uygulamasına video reklam almaya hazırlanıyor.
Jüpiter’deki sır çözüldü30 Ekim 2014 17:28
Jüpiter’e ait bir fotoğrafta bulunan kara lekenin sırrı çözüldü. Konuyla ilgili açıklama yapan uzmanlar, söz konusu lekenin Jüpiter’in uydularından birisine ait gölge olduğunu açıkladı.
NGMN 5G için çalışmaya başladı30 Ekim 2014 10:27
Dünya çapında mobil genişbant inovasyonunun öncüsü kabul edilen Yeni Nesil Mobil Şebekeler Birliği, 2020 sonrasında hayata geçmesi beklenen 5’inci Nesil Mobil İletişim (5G) Teknolojisi’nin uçtan uca ihtiyaçlarını belirlemek ve bu konuda sektör için referans belgesi hazırlamak amacıyla bir girişim başlattı.
TİM genç beyinlerin peşinde30 Ekim 2014 08:45
İnovatif fikirler için İNOVATİM projesini başlatan TİM'in hedefi 10 bin gence ulaşabilmek
ABD ile İsrail arasında 'küfür' krizi30 Ekim 2014 07:12
ABD'li bir yetkilinin İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu için hakaret içeren ifadeler kullanması iki ülke arasında krize yol açtı.
Dünyanın en ince akıllı telefonu Oppo R5 oldu29 Ekim 2014 13:44
Akıllı telefon piyasasında gelişmeler tüm hızıyla devam ediyor. Son olarak dünyanın en ince akıllı telefonu ünvanını Oppo R5 eline geçirdi.
NASA'nın roketi infilak etti29 Ekim 2014 06:32
ABD'nin Virginia eyaletinden fırlatılan NASA'nın insansız Antares roketi, kalkışından saniyeler sonra infilak etti.
Android telefonların gizli menüsü28 Ekim 2014 16:09
Bazı Android telefonlarda bulunan gizli bir özellik ile cihazın hiç bilmediğiniz bir ekranına ulaşabilirsiniz.
Mers Virüsü nedir? Mers Virüsü belirtileri neler?28 Ekim 2014 12:59
Mers Virüsü Türkiye'de görülünce gündeme geldi. Peki Mers Virüsü nedir ve bu virüsten korunmanın yolları nelerdir? İşte cevapları
Gelecek bu robot ellerde28 Ekim 2014 11:50
Çin'de bir firma, robotların insan hareketlerini birebir tekrarlaması için, ele giyilen bir cihaz icat etti
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil