Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yayın yasağı kaldırıldı! Trafik çilesi şimdiden başladı! Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
'Maymun görünümlü çocuk' gömülmeseydi
17 Kasım 2006 Cuma 11:27
Güncellenme Tarihi 2 Ekim 2014 Perşembe 14:40
Maymun görünümlü insanları araştıran Prof. Dr. Tan, Hatay'da doğan bebeğin 'gerisingeri evrim' teorisine ışık tutabileceğini, ama hemen gömüldüğü için durumun araştırılamadığını öne sürdü

Profesörün üzüntüsü: Evrimin kanıtı mı gömüldü?

10 Kasım'da doğan bebek, doğumdan bir saat sonra öldü. Aynı gün gömüldü. Prof. Dr. Üner Tan, bebekten DNA örneği almak istiyor.

ADANA - Doğduktan bir saat sonra ölen ve başı maymuna benzeyen bebeğin hemen gömülmesi, maymun görünümlü insan araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Üner Tan'ın tepkisine neden oldu. Tan, "Bebeğin görünümündeki sorun insansılardan insana geçişi sağlayan anne veya baba genindeki bir bozukluk olabilir. Bebek incelenebilirse insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulabiliriz" dedi. Bebeğin anne ve babasıysa sorulara yanıt vermek istemedi.

Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde yaşayan 24 yaşındaki D.S.'nin bebeğinin görüntüsünü izleyen Tan, yıllardır süren araştırmasına bir kanıt olacağını öne sürdü.

Kırıkhan'da ikinci vaka

Yine Kırıkhan'da yaşayan Reşit ve Hatice Ulaş çiftinin elleri ve ayakları üzerinde yürüdükleri için maymuna benzetilen dördü kız altı çocuğunu inceledikten sonra tıp literatürüne geçen 'Üner Tan sendromu'nu ortaya koyan Prof. Dr. Tan şöyle konuştu:

"10 Kasım'da doğduktan bir saat sonra hayatını kaybeden maymun görünümlü bebek 'Gerisingeri evrim teorisi' olarak da adlandırılan sendromu destekliyor. Bebek bugünkü insandan bir önceki insanı gösteriyor. İnsanın, doğmadan önce geçirdiği bütün aşamaları anne karnından büyüyene kadar devam eder. Bu gelişme bu aşamalardan birinde takılırsa bir önceki insan olan maymunlara benzer. Doğduktan sonra da bu gelişme takılı kalabilir. Bu bebeğinki anne karnında takılı kaldığı içi gerisingeri bir gelişme olmuş. Modern insana benzeyeceği yerde atalarımız olan maymunlara benzemiş. Bu bebek tıp dünyası için çok güzel bir örnek. Araştırıp tezime kanıt olarak yayımlamak istiyorum.

Prof. Dr. Tan'ın amacı evrimde kayıp geni bulmak: "Hayvanlarda maymun şempanze orangutanlarda burun kısmı öne çıkıktır, insanda düzdür. Bu bebekdeki çıkık tıpkı maymunlara benziyor. Gözler büyük, kulaklar şekilsiz, kollar bacaklardan uzun. En yakın akrabalarımız şempanzelerde de bu özellikler var. Bu bebekte büyük ihtimal gen bozukluğu söz konusu. İnsansılardan insana geçişi sağlayan gendeki bir bozukluk olabilir. O geni bulursak insansılardan insana geçişi sağlayan geni bulmuş oluruz. Aile müsaade ederse bebekten bir parça alınıp DNA analizi yapılır. Bu da bilime çok büyük katkı sağlar. Maymundan insana geçişi fosillere dayanarak inceleyebiliyoruz. Ama onlar da binlerce yıl öncesinden kalma, kemik yapısı zedelenmiştir. Ama bu canlı model olarak incelenirse bilim dünyasına ışık tutar."

Üner Tan sendromu nedir?

Üner Tan sendromu tıp literatürüne şöyle geçti. "Hatay'ın Kırıkhan ilçesinde akraba evliliğiyle oluşan genetik bozukluk sonucu beyinciğin küçük kalmasıyla el ve ayaklar üzerinde yürüme sorunu. Kardeşler yalnızca anne-babalarının anlayabildiği, 100 kelimelik bir dil kullanıyorlar. Yürüyüş ve oturuşları şempanze ve orangutanlarınki gibi. Tan bunu geriye doğru evrimin tek kanıtı olarak gösteriyor."

İngiliz medyasına konu olmuştu

'Üner Tan sendromu', İngiliz 'The Daily Mail' ve' The Times' gazeteleriyle BBC2 kanalında 17 Mart'ta yayımlanan bir belgesele de konu olmuştu.

Bu konuda İngiliz bilim adamlarının görüşlerine de yer verildi. İngiliz basını haberlerde Kırıkhan'daki elleri ve ayaklarının üzerinde yürüyen altı kardeşin anne ve babasının, yakın akraba olduklarına dikkat çekmişti.

RADİKAL

Bu haber 58,361 kez okundu.

Ay'da gizli geometrik şekiller bulundu02 Ekim 2014 10:43
Gökbilimciler, Ay'ın üzerinde bugüne kadar fark edilmeyen dev bir geometrik şekil ortaya çıkardı.
Antarktika'nın erimesi yerçekimini zayıflatıyor02 Ekim 2014 10:37
Uydulardan elde edilen yeni görüntüler, Batı Antarktika'da yaşanan buzul erimesinin çok ciddi bir boyuta ulaştığını gösterdi.
İcat çıkarma, sen çık!02 Ekim 2014 07:38
Üniversite-iş dünyası birlikteliğine örnek olan İTÜ Teknogirişim Atölyesi, lojman eksikliği nedeniyle dönüştürülüyor. Üniversite yönetimi, çok sayıda buluşa imza atan 50 girişimciye kapıyı gösterdi.
Efsane oyun Tetris'in filmi geliyor01 Ekim 2014 15:21
Bir zamanların fenomen oyunu Tetris'in filmi geliyor.
BlackBerry 200 bin satışla geri döndü01 Ekim 2014 15:02
Akıllı telefon piyasasında geride kalan BlackBerry'nin yeniden ayağa kalkma çabası sonuç verdi.
Facebook'ta düzen yine değişti!01 Ekim 2014 14:40
Facebook'tan yapılan açıklamada, Atlas'ın günümüzün pazarlama koşullarıyla mücadele edecek şekilde yenilendiği belirtildi.
Whatsapp kullananlara çok önemli ipuçları!01 Ekim 2014 14:01
Hemen herkes artık akıllı telefonların en büyük nimetlerinden biri olan Whatsapp'ı kullanıyor. Peki Whatsapp'ı ne kadar biliyoruz? Gelin, Whatsapp'ı daha etkin nasıl kullanabileceğimize göz atalım.
NASA'yı şaşkına çeviren görüntü!01 Ekim 2014 10:48
Gökbilimcileri şaşırtan 200 milyon derecelik ‘mega’ patlama.
Güneş, elektriğin "ana kaynağı" olacak01 Ekim 2014 10:37
Uluslararası Enerji Ajansına göre (IEA), 2050 yılına kadar küresel elektrik üretiminde güneş, en büyük enerji kaynağı olacak.
Siteyi değil, kişileri hackliyorlar!30 Eylül 2014 10:10
Bankacılık, kredi kartı ya da e-mail hesaplarına ulaşmaya yönelik kimlik avı, siber suçlular tarafından giderek daha çok tercih ediliyor.
ABD'de Türk markasıyla akıllı telefon üretti!29 Eylül 2014 09:10
Atlanta'da yaşayan genç girişimci Nebi Cem Erdoğan, kurduğu NEBI.MOBI isimli şirketle markalı telefon üretmeyi başardı.
En çok dolandırıcılık Facebook'ta28 Eylül 2014 14:25
İnternette kullanıcıların hesaplarını ele geçiren dolandırıcılar mobil ödeme sistemini kullanarak, haksız kazanç elde ediyor.
Samsun'da bin 200 kiloluk boğa
TSK ateş gücünü sergiledi
Yayın yasağı kaldırıldı!
Fenerbahçe'ye e-bilet faturası!
Kurban dolandırıcıları son anda yakalandı!
Sağlığına kavuşunca tekrar cezaevine girecek
İstanbul Valisi'nden bayram mesajı
Aksaray’da trafik kazası: 4 ölü
Liderlerin bayram programı belli oldu
Trafik çilesi şimdiden başladı!
Suriyeli Kürtler İtalya'da parlamentoya girmeye çalıştı
Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı
Yakılan arşivlere TİKA sahip çıktı
AKPM'den üye ülkelere IŞİD'e karşı destek çağrısı
Hafızanız işte bu yüzden zayıflıyor
Geri manevra yaparken 2 yaşındaki çocuğunu öldürdü
DEİK personeli 8 Ekim'de iş başı yapacak
F16'lar IŞİD'i vurmak için yola çıktı!
TSK'dan IŞİD iddialarına yalanlama
İnsan dişli balık yakalandı!
Sare Davutoğlu: Büyükşehirde yaşamak...
Tezkereden sonra hemen...
Akdeniz'de korkutan deprem!
G.Saray değil Arsenal yandı!
Piyasaların beklediği karar açıklandı!
Diyette yapılan 10 hata!
Galatasaray'a sürpriz aday!
Gıda fiyatları iyileşmeyi geciktiriyor
Atletico Madrid'in kaptanından şike itirafı
Dışişleri'nden İsrail'in o kararına kınama!
Kudüslülere "Kurban işkencesi"
Star'ın yarısını resmen alıyor!
Tarım Kredi Genel Müdürü görevden alındı
Hedeflerimizi tam olarak tutturacağız!
Kamalak: Tezkere geçerse bunun vebalinden kurtulamazsınız
Mirzabeyoğlu hakkındaki hapis kararı durduruldu
Akdeniz'de korkutan deprem
İstanbul valisinden bayram açıklaması
80 bin kişi için Ebola tehlikesi!
İnanılır gibi değil! Kapıyı dev piton açtı
Gözetim altında bayram namazı
G.Saray başkanlık yarışında flaş gelişme
Ve piyasaların beklediği karar açıklandı
İDO'dan bayram için ek sefer olacak
Halk kamu düzenini bozanlardan rahatsız!
Eylül'de en çok pantolon fiyatı arttı
Gaziantepspor'da 'Kasımpaşa' hazırlıkları sürüyor
Cem Yılmaz hakkında şok iddia!
Kamyon kasasında 10 kişilik yaşam!
İşte yeni Aile ve Sosyal Politikalar Bakan Yardımcısı
İhale kızışıyor! Ülker'in en büyük rakibi...
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı,seferber oldu!
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı
150 milyon yıllık dinozor sergileniyor
Ebeveynler dikkat! Çocuklarda kalp sağlığı çok önemli!
'Ballı börek bir hayat sürmedik'
Çimento devi satın alınıyor