Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti Bakan Elvan'dan iki yeni müjde! Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır' Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
Güncellenme Tarihi 5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
YSK seçim yasakları kapsamında birçok kanala sınırlı sayıda yayın durdurma cezası verirken aHaber'e 28 kez ceza kesti. YSK'nın 17 Mart sonrası yayınlar için de ceza yağdırması bekleniyor.

Yüksek Seçim Kurulu'nun aHaber başta olmak üzere 22 televizyon kuruluşuna ceza yağdırması basın ve ifade özgürlüğü tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Eskimiş mevzuatla yeni şartları yorumlayarak medyanın üzerine giden YSK'nın son olarak bayrak reklamına ve anketlere de taktığı belirtildi. YSK, 17 Mart'a kadar yapılan yayınlar gerekçesiyle 22 televizyon kuruluşuna 176 yayın durdurma cezası verdi. aHaber, YSK'nın en çok ceza verdiği kanallar arasında 3'üncü sırada. YSK, aHaber'e sokak röportajlarını bile ihlal sayarak 28 kez yayın durdurma cezası verdi. YSK'nın çözüm süreciyle ilgili vatandaşların görüşlerinin yansıtıldığı sokak röportajlarını da seçim yasağı sayması "Buna nasıl kafa" dedirtti. İlke kararlarında demokratik usul ve esaslara vurgu yapan YSK'nın vatandaşın görüşlerini özgürce ifade etmesini yasaklara bağlaması şaşkınlık yarattı.

ÖLÇÜYÜ KAÇIRDI

Anketlerin yayımlanmasına ilişkin esaslar da RTÜK ile YSK'yı karşı karşıya getirdi. YSK, kanallara her seferinde anketle ilgili künye bilgilerini yayımlamayı zorunlu kıldı. RTÜK bunun yayın ihlali olmadığını belirtti. Ancak YSK bunu önemsemedi. YSK'nın 18 Mart-30 Mart arasında gerçekleşen yayımlar için birçok kanala ceza yağdıracağı belirtiliyor. Yanlı tutumu nedeniyle Ankara YSK'nın üye yapısını mercek altına aldı. Yargıtay ve Danıştay'dan seçilen 11 üyeli kurulda 3 ismin paralel yapıya mensup olduğu, 3 ismin ulusalcı, 1 üyenin ise ülkücü geçmişe sahip olduğu belirlendi.

RTÜK'TEN SKANDAL BELGESEL CEZASI

YSK'nın cezası üzerine RTÜK'ün yayımlanması için aHaber'e gönderdiği belgeseller ayrı bir skandal konusu oldu. Canlı yayında arka planda sigara içen bir kişi göründü diye kanala 76 bin lira para cezası kesen RTÜK'ün gönderdiği belgeseller içinde bolca sigara içen insan görüntüsü var. Akdeniz Gezginleri ismindeki belgeseldeki sigara içilen görüntüleri fark eden aHaber, belgeselleri bu görüntülerin üzerini kapatarak yayımladı.

Sabah

Bu haber 563 kez okundu.

Bir asır önceki gazete tekrar basıldı01 Eylül 2014 16:07
BİK Kayseri Şube Müdürlüğü, 1910'da yayın hayatına başlayan Kayseri'nin ilk gazetesinin tıpkı basımını gerçekleştirdi.
Yiği Bulut Kurtlar Vadisi iddiasını yalanladı!01 Eylül 2014 13:56
Paralel yapıya yakın ve işbirliği içerisindeki medya organları Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanı Yiğit Bulut'a iftiralarla saldırmaya devam ediyor.
Ülke tarihinin en pahalı film galası01 Eylül 2014 13:37
Kırgızistan'da, devlet tarafından karşılanan yaklaşık 1,5 milyon dolarlık bütçeyle çekilen ve Kırgız sinema tarihinin en pahalı filmi unvanına sahip olan "Kurmancan Datka" adlı filmin galası yapıldı.
Tüm zamanların en iyi Türk filmi belli oldu!01 Eylül 2014 12:01
Türk sinemasının en iyi filmi Susuz Yaz oldu.
İtibar’ın Eylül sayısı çıktı01 Eylül 2014 11:58
İtibar’ın Eylül sayısında, Türk şiirinin iki büyük ismi Cahit Zarifoğlu ve İsmet Özel üzerine yazılmış birer yazı öne çıkıyor.
AA'nın Kürtçe yayını bir yaşında01 Eylül 2014 10:16
Anadolu Ajansı'nın, 100. yıl vizyonu kapsamında 1 Eylül 2013'de yayına başlattığı Kürtçe Haberler Servisi, birinci yılını geride bıraktı.
Dünyanın en minik kitabı İzmir'de!01 Eylül 2014 10:01
Ege Üniversitesi'nde 3 milimden küçük, yani bir mercimek tanesinin çeyreği büyüklüğünde ve ancak büyüteçle bakılabilen 32 sayfalık kitap sergileniyor.
Ustaya büyük vefa!01 Eylül 2014 09:46
Devlet Tiyatroları bu yıl 1 Ekim'de perdelerini açıyor. 100'ü yerli toplam 143 oyunun sahneleneceği yeni sezonda, Neşet Ertaş'ın hayatını konu alan 'Neşet Dert Aşk' isimli oyun da izleyicilerle buluşacak
Çözüm sürecine dizili destek!01 Eylül 2014 09:05
Boyut Film ve Murat Tokat çok ses getirecek bir projeye imza atmaya hazırlanıyor.
İşte Fatih ve Kanuni'nin en çok sevdiği yemek31 Ağustos 2014 16:00
Ortadoğu yemekleri uzmanı Yunus Emre Akkor, Osmanlı Mutfağı üzerine bir yemek kitabı hazırladı. İşte Osmanlı mutfağının bilinmeyenleri.
"Çözüm sürecini koordine edecek isim Arınç"31 Ağustos 2014 15:26
A Haber’e konuk olan Akşam gazetesi yazarı Kurtuluş Tayiz, ‘Çözüm Süreci’ ile ilgili önemli bir açıklamada bulundu.
Akit'ten çok konuşulacak bulmaca!31 Ağustos 2014 14:07
Akit Gazetesi yine çok konuşulacak bir işe imza attı.
Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti
Emine Erdoğan'dan Ada'da anlamlı ziyaret
ABD'nin IŞİD'e saldırıları devam ediyor
Paralel 8 polis hastaneye sevkedildi!
Uçak golf sahasına düştü: 1 ölü
Çatı düğünde buluştu!
Erdoğan'ı neden alkışladığını açıkladı
Papa, Emre ve Muslera'yı kabul etti
Bakan Elvan'dan iki yeni müjde!
Gazze'deki katliam havadan görüntülendi
İncir ağacından düşüp öldü
Boko Haram'a büyük darbe
Millilerimiz Japonya karşısında zorlanmadı
Erdoğan'dan Kıbrıs'ta üst düzey zirve
Galatasaray'dan PTT 1. Lig transfer oldu
Yunanistan'dan KKTC ziyaretine tepki
Kadir İnanır hastaneye kaldırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır'
Karadayı dizisine sürpriz transfer
Trabzonspor bir imza daha attırdı!
Ünlü cerrahdan sevindiren haber!
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!