Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Son üç yılın rekoru kırıldı Bozdağ: Talebe olumlu bakıyoruz Gülen, generallerle görüştü mü? Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
Güncellenme Tarihi 5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
YSK seçim yasakları kapsamında birçok kanala sınırlı sayıda yayın durdurma cezası verirken aHaber'e 28 kez ceza kesti. YSK'nın 17 Mart sonrası yayınlar için de ceza yağdırması bekleniyor.

Yüksek Seçim Kurulu'nun aHaber başta olmak üzere 22 televizyon kuruluşuna ceza yağdırması basın ve ifade özgürlüğü tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Eskimiş mevzuatla yeni şartları yorumlayarak medyanın üzerine giden YSK'nın son olarak bayrak reklamına ve anketlere de taktığı belirtildi. YSK, 17 Mart'a kadar yapılan yayınlar gerekçesiyle 22 televizyon kuruluşuna 176 yayın durdurma cezası verdi. aHaber, YSK'nın en çok ceza verdiği kanallar arasında 3'üncü sırada. YSK, aHaber'e sokak röportajlarını bile ihlal sayarak 28 kez yayın durdurma cezası verdi. YSK'nın çözüm süreciyle ilgili vatandaşların görüşlerinin yansıtıldığı sokak röportajlarını da seçim yasağı sayması "Buna nasıl kafa" dedirtti. İlke kararlarında demokratik usul ve esaslara vurgu yapan YSK'nın vatandaşın görüşlerini özgürce ifade etmesini yasaklara bağlaması şaşkınlık yarattı.

ÖLÇÜYÜ KAÇIRDI

Anketlerin yayımlanmasına ilişkin esaslar da RTÜK ile YSK'yı karşı karşıya getirdi. YSK, kanallara her seferinde anketle ilgili künye bilgilerini yayımlamayı zorunlu kıldı. RTÜK bunun yayın ihlali olmadığını belirtti. Ancak YSK bunu önemsemedi. YSK'nın 18 Mart-30 Mart arasında gerçekleşen yayımlar için birçok kanala ceza yağdıracağı belirtiliyor. Yanlı tutumu nedeniyle Ankara YSK'nın üye yapısını mercek altına aldı. Yargıtay ve Danıştay'dan seçilen 11 üyeli kurulda 3 ismin paralel yapıya mensup olduğu, 3 ismin ulusalcı, 1 üyenin ise ülkücü geçmişe sahip olduğu belirlendi.

RTÜK'TEN SKANDAL BELGESEL CEZASI

YSK'nın cezası üzerine RTÜK'ün yayımlanması için aHaber'e gönderdiği belgeseller ayrı bir skandal konusu oldu. Canlı yayında arka planda sigara içen bir kişi göründü diye kanala 76 bin lira para cezası kesen RTÜK'ün gönderdiği belgeseller içinde bolca sigara içen insan görüntüsü var. Akdeniz Gezginleri ismindeki belgeseldeki sigara içilen görüntüleri fark eden aHaber, belgeselleri bu görüntülerin üzerini kapatarak yayımladı.

Sabah

Bu haber 576 kez okundu.

50 bin yıllık mamuta rekor fiyat27 Kasım 2014 10:29
İngiltere rekor bir açık artırmaya sahne oldu.
Bu hafta 6 film vizyona girecek27 Kasım 2014 09:55
Türkiye sinemalarında bu hafta 1'i yerli 6 film vizyona girecek.
Kütüphanede müthiş keşif27 Kasım 2014 09:24
İngiliz oyun yazarı William Shakespeare'in tüm eserlerini bir araya getiren ilk kitap "Birinci Folyo"nun bir kopyası, Fransa'nın Saint Omer kentindeki yerel kütüphanede bulundu
Camus'den Sartre'a 'artistik' mektup27 Kasım 2014 08:35
Fransız yazar Albert Camus'nün, filozof-yazar Jean- Paul Sartre'a yazdığı son mektuplardan biri olduğu tahmin edilen el yazması gün yüzüne çıktı
Marquez'in kişisel arşivi Teksas Üniversitesi'nde27 Kasım 2014 07:44
Nobel ödüllü Kolombiyalı yazar Gabriel Garcia Marquez'in kişisel arşivini ABD Austin'de bulunan Teksas Üniversitesi satın aldı.
AA foto muhabirlerine ödül26 Kasım 2014 17:39
Birleşik Arap Emirlikleri’nde Arap Fotoğrafçılar Birliği tarafından düzenlenen Arap Fotoğrafı Eş-Şarika Ödülü 2014 yarışmasında iki AA foto muhabiri ödül kazandı.
Fatih Akın’ın tepki toplayan filmi vizyona giriyor26 Kasım 2014 17:02
Ünlü Türk yönetmen Fatih Akın'ın 1915 olaylarını konu alan filmi ‘The Cut’a sayılı günler kaldı
TRT'den afet bilincine destek26 Kasım 2014 16:38
TRT Ekibi “Acil Durum Çantası ” isimli programın çekimleri için Bolu’daydı.
Gazeteci Hamza Canbaş yoğun bakımda26 Kasım 2014 16:38
Bolu’da uzun yıllar yerel ve ulusal basında hizmet veren gazeteci meslektaşımız Hamza Canbaş tedavi için gittiği başkentte kalp yetmezliği teşhisiyle By pad ameliyatı oldu.
Mahçupyan: Yolsuzluklar tamamen palavra değil26 Kasım 2014 15:08
Akşam yazarı ve Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun Başdanışmanı Etyen Mahçupyan, "Yolsuzluklar tamamen palavra değil" dedi.
Ömer Karaoğlu Sakarya'da: Sanat Bizde 'Ney'in Nesidir?26 Kasım 2014 15:08
Sanatçı-Akademisyen Ömer Karaoğlu, Sakarya’da faaliyet gösteren İkra İlim ve Kültür Merkezi’nde 28 Kasım Cuma günü saat 19.30’da “Sanat Bizde 'Ney'in Nesidir?” başlıklı bir konferans verecek.
Sancak: Yoğurt yiyiş tarzımız birbirini tutmadı26 Kasım 2014 14:49
Es Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, görevlerinden alınan Karaalioğlu, Ocaktan ve Cömert hakkında bugün bir gazete yer alan haberi yalanladı.
Finansçı perakendecinin yanında
İDO, Yalova-İstanbul arasında gece yarısı seferlerine başladı
İhracatın yükünü televizyon sırtladı
Teknolojiye yön verenler High Tech Port CEO Forum’da
O isim Halk Tv'den kovuldu
Zatürre, soğuk algınlığı ile karıştırılabiliyor
Kamu ve özel sektör çalışanları grevde!