Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe! Vandallardan polise silahlı saldırı Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
Güncellenme Tarihi 5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
YSK seçim yasakları kapsamında birçok kanala sınırlı sayıda yayın durdurma cezası verirken aHaber'e 28 kez ceza kesti. YSK'nın 17 Mart sonrası yayınlar için de ceza yağdırması bekleniyor.

Yüksek Seçim Kurulu'nun aHaber başta olmak üzere 22 televizyon kuruluşuna ceza yağdırması basın ve ifade özgürlüğü tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Eskimiş mevzuatla yeni şartları yorumlayarak medyanın üzerine giden YSK'nın son olarak bayrak reklamına ve anketlere de taktığı belirtildi. YSK, 17 Mart'a kadar yapılan yayınlar gerekçesiyle 22 televizyon kuruluşuna 176 yayın durdurma cezası verdi. aHaber, YSK'nın en çok ceza verdiği kanallar arasında 3'üncü sırada. YSK, aHaber'e sokak röportajlarını bile ihlal sayarak 28 kez yayın durdurma cezası verdi. YSK'nın çözüm süreciyle ilgili vatandaşların görüşlerinin yansıtıldığı sokak röportajlarını da seçim yasağı sayması "Buna nasıl kafa" dedirtti. İlke kararlarında demokratik usul ve esaslara vurgu yapan YSK'nın vatandaşın görüşlerini özgürce ifade etmesini yasaklara bağlaması şaşkınlık yarattı.

ÖLÇÜYÜ KAÇIRDI

Anketlerin yayımlanmasına ilişkin esaslar da RTÜK ile YSK'yı karşı karşıya getirdi. YSK, kanallara her seferinde anketle ilgili künye bilgilerini yayımlamayı zorunlu kıldı. RTÜK bunun yayın ihlali olmadığını belirtti. Ancak YSK bunu önemsemedi. YSK'nın 18 Mart-30 Mart arasında gerçekleşen yayımlar için birçok kanala ceza yağdıracağı belirtiliyor. Yanlı tutumu nedeniyle Ankara YSK'nın üye yapısını mercek altına aldı. Yargıtay ve Danıştay'dan seçilen 11 üyeli kurulda 3 ismin paralel yapıya mensup olduğu, 3 ismin ulusalcı, 1 üyenin ise ülkücü geçmişe sahip olduğu belirlendi.

RTÜK'TEN SKANDAL BELGESEL CEZASI

YSK'nın cezası üzerine RTÜK'ün yayımlanması için aHaber'e gönderdiği belgeseller ayrı bir skandal konusu oldu. Canlı yayında arka planda sigara içen bir kişi göründü diye kanala 76 bin lira para cezası kesen RTÜK'ün gönderdiği belgeseller içinde bolca sigara içen insan görüntüsü var. Akdeniz Gezginleri ismindeki belgeseldeki sigara içilen görüntüleri fark eden aHaber, belgeselleri bu görüntülerin üzerini kapatarak yayımladı.

Sabah

Bu haber 569 kez okundu.

Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operasyonu!20 Ekim 2014 19:35
Çözüm Süreci'ni yıpratmaya çalışan paralel ve ulusalcı medya TRT 6'ya atanan yeni haber müdürü üzerinden yeni operasyona başladı.
Mesnevi Azericeye çevrildi20 Ekim 2014 17:12
Mevlana'nın dünyaca tanınan eseri Mesnevi'nin Azerice baskısının yayımlandığı, eserin çevrildiği dil sayısının 23'e ulaştığı bildirildi.
Andrè Rieu, Klasik Müziğe Doyuracak20 Ekim 2014 16:49
Andrè Rieu ve Johann Strauss Orkestrası Kasım’da Türkiye’ye geliyor.
Özgürel: Çözüm süreci konjonktürel değildir cümlesi anlamlı20 Ekim 2014 15:36
A Haber'de yayınlanan Medya Dünyası programına Gazeteci - Yazar Avni Özgürel konuk oldu. Programda Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Pazar günü 'Akil İnsanlar' ile yaptığı görüşme masaya yatırıldı.
Reaksiyon ekibi özel izinle çekim yaptı20 Ekim 2014 15:34
Reaksiyon’un bu akşam ekrana gelecek yeni bölümünde Yurdaer Okur’un canlandırdığı İstihbarat Başkanı Gürkan Erman, saat tamir edeceği bir sahneyle ekranda olacak. Bu sahne çok özel bir izinle, özel bir atölyede çekildi…
Bugün'ün maaş hesabı!20 Ekim 2014 12:00
Bugün Gazetesi, memur maaşlarından bir unsura yapılan zam ile milletvekili maaşına yapılan zammı kıyasladı.
Tılsımlı eşyalar Roma'da sergileniyor20 Ekim 2014 11:53
İtalya'nın başkenti Roma'da açılan "Tılsımlar ve Olağanüstü Eşyalar" sergisi ilgi görüyor.
Amerikalı gazeteci Suruç'ta hayatını kaybetti20 Ekim 2014 06:37
Terör örgütü IŞİD ile bazı Kürt gruplar arasındaki çatışmaları takip etmek amacıyla Şanlıurfa'nın Suruç ilçesine gelen ABD'li muhabir Serana Shim, ilçede geçirdiği trafik kazasında yaşamını yitirdi.
Nazlı Ilıcak'ın bugünkü yazısını mutlaka okuyun!18 Ekim 2014 12:53
Nazlı Ilıcak'ın bugünkü köşesi sosyal medyada alay konusu oldu. Ilıcak'ın Bugün gazetesindeki köşesinde, yalanlanan yazıları sonucu dört farklı tekzip metni yayınlandığı görüldü.
Karabulut ailesinden Perihan Mağden'e dava18 Ekim 2014 12:43
Münevver Karabulut ailesi Taraf yazarı Perihan Mağden'in geçtiğimiz günlerde Cem Garipoğlu'nu konu alan yazısında Karabulut ailesini eleştirmesini mahkemeye taşıyor.
Doğu Karadeniz altın yılını yaşıyor18 Ekim 2014 12:40
Doğu Karadeniz, ağırlanan turist sayısı ve sağlanan ekonomik girdiyle turizmde altın yılını yaşıyor.
İSTİME'de Bekir Kaplan dönemi18 Ekim 2014 12:13
İstanbul Valiliği Basın Danışmanlığı ve İstanbul Ajansı Genel Yayın Yönetmenliği görevini 4 buçuk yıldır sürdüren Bekir Kaplan, İBB iştiraklerinden İSTİME A.Ş.'ye Genel Müdür olarak atandı.
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor
Vandallardan polise silahlı saldırı
Başkent'te gol sesi yok
Fenerbahçe şampiyonluk kupasını aldı
Patrondan çalışanlarına 8 milyon dolarlık hediye
UAEA: İran pratik önlemlerin çoğunu tamamladı
Sneijder ayrılıyor mu?
Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz!
Malatya'da deprem
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operasyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!
Sneijder'den Volkan Demirel şarkısı