Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bugün bu yollara dikkat! 2 Filistinli daha hayatını kaybetti! Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum' Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
Güncellenme Tarihi 5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
YSK seçim yasakları kapsamında birçok kanala sınırlı sayıda yayın durdurma cezası verirken aHaber'e 28 kez ceza kesti. YSK'nın 17 Mart sonrası yayınlar için de ceza yağdırması bekleniyor.

Yüksek Seçim Kurulu'nun aHaber başta olmak üzere 22 televizyon kuruluşuna ceza yağdırması basın ve ifade özgürlüğü tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Eskimiş mevzuatla yeni şartları yorumlayarak medyanın üzerine giden YSK'nın son olarak bayrak reklamına ve anketlere de taktığı belirtildi. YSK, 17 Mart'a kadar yapılan yayınlar gerekçesiyle 22 televizyon kuruluşuna 176 yayın durdurma cezası verdi. aHaber, YSK'nın en çok ceza verdiği kanallar arasında 3'üncü sırada. YSK, aHaber'e sokak röportajlarını bile ihlal sayarak 28 kez yayın durdurma cezası verdi. YSK'nın çözüm süreciyle ilgili vatandaşların görüşlerinin yansıtıldığı sokak röportajlarını da seçim yasağı sayması "Buna nasıl kafa" dedirtti. İlke kararlarında demokratik usul ve esaslara vurgu yapan YSK'nın vatandaşın görüşlerini özgürce ifade etmesini yasaklara bağlaması şaşkınlık yarattı.

ÖLÇÜYÜ KAÇIRDI

Anketlerin yayımlanmasına ilişkin esaslar da RTÜK ile YSK'yı karşı karşıya getirdi. YSK, kanallara her seferinde anketle ilgili künye bilgilerini yayımlamayı zorunlu kıldı. RTÜK bunun yayın ihlali olmadığını belirtti. Ancak YSK bunu önemsemedi. YSK'nın 18 Mart-30 Mart arasında gerçekleşen yayımlar için birçok kanala ceza yağdıracağı belirtiliyor. Yanlı tutumu nedeniyle Ankara YSK'nın üye yapısını mercek altına aldı. Yargıtay ve Danıştay'dan seçilen 11 üyeli kurulda 3 ismin paralel yapıya mensup olduğu, 3 ismin ulusalcı, 1 üyenin ise ülkücü geçmişe sahip olduğu belirlendi.

RTÜK'TEN SKANDAL BELGESEL CEZASI

YSK'nın cezası üzerine RTÜK'ün yayımlanması için aHaber'e gönderdiği belgeseller ayrı bir skandal konusu oldu. Canlı yayında arka planda sigara içen bir kişi göründü diye kanala 76 bin lira para cezası kesen RTÜK'ün gönderdiği belgeseller içinde bolca sigara içen insan görüntüsü var. Akdeniz Gezginleri ismindeki belgeseldeki sigara içilen görüntüleri fark eden aHaber, belgeselleri bu görüntülerin üzerini kapatarak yayımladı.

Sabah

Bu haber 562 kez okundu.

Gazeteciler Silivri Belediyesi'ne siyah çelenk bıraktı29 Ağustos 2014 21:48
İYGAD, "yerel medya kriteri" yayınlayan Silivri Belediye Başkanı Işıklar'ı protesto ederek, belediye binası önüne siyah çelenk bıraktı.
Penguen'den Davutoğlu'nu aşağılayan karikatür!29 Ağustos 2014 17:06
Mizah dergisi Penguen, 62. Hükümetin Başbakanı Ahmet Davutoğlu'nu çizdiği karikatürle aşağıladı..
Aslı Aydıntaşbaş'tan CHP'ye tepki29 Ağustos 2014 08:48
Gazeteci Aslı Aydıntaşbaş, CHP'li Engin Altay'ın Meclis'te iç tüzüğü fırlatmasını eleştirdi.
Gülencilerin kanalında tepki çeken konuk!29 Ağustos 2014 08:26
İstanbul'da boşanmak isteyen karısı Hasret K.'yi tornavidayla 43 yerinden yaralayan Yakup Kara'nın Songül Karlı'nın programında canlı yayına çıkarılması tepki topladı.
Karaalioğlu: Daha önce bir Cumhurbaşkanı'na nasip olmamıştı29 Ağustos 2014 00:26
Mustafa Karaalioğlu, Erdoğan'ın zirvede çıkışını sürdürürken Çankaya Köşk'üne çıkmasını 'daha önce bir Cumhurbaşkanı'na nasip olmayan özellik' şeklinde yorumladı.
Sedat Ergin: Köşk'te şarabımı içtim28 Ağustos 2014 23:07
Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, CNN Türk'te Cumhurbaşkanlığı resepsiyon izlenimlerini anlattı.
Dan Brown'un "Cehennem"i sinemaya uyarlanacak28 Ağustos 2014 16:53
ABD'li yazar Dan Brown'ın son kitabı "Cehennem" de sinemaya uyarlanacak.
Hürriyet Erdoğan'ın Köşk'e çıkışını küçük gördü28 Ağustos 2014 15:09
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Köşk'e çıkış için ilk olarak Meclis'te yemin etmesi Hürriyet gazetesinin gündemi dışında kaldı.
STV Erdoğan'ı görmedi!28 Ağustos 2014 14:54
Recep Tayyip Erdoğan'ın TBMM'de yemin ettiği dakikalarda, Paralel yayın organı STV'de çiftçilerin sorunları ekrana taşındı.
Dünyaca ünlü müzik efsaneleri Türkiye’de buluşuyor28 Ağustos 2014 10:47
Dünyaca ünlü sanatçılar, İstanbullu sanatseverlerle bir araya gelecek.
İşte CNN'nin AK Parti ve Erdoğan düşmanlığı28 Ağustos 2014 08:49
Uluslararası CNN Haber Kanalı, Türkiye'deki gelişmeleri "Trouble in Turkey" başlığıyla aktardı.
Hürriyet'in Fatiha sureli fors korkusu27 Ağustos 2014 21:44
Hürriyet Gazetesi, Recep Tayyip Erdoğan'a hediye edilen Fatiha suresi işlemeli Cumhurbaşkanlığı forsundan korktu.
Bugün bu yollara dikkat!
Cimbom'un rakibi son dakikalarda kabus gördü
IŞİD'den ABD topraklarına tehdit yok
Baransu'dan Erbakan'a hakaret!
İlk yüzü gülen Akhisar oldu!
Rize'de 1'er golle puanlar paylaşıldı!
İstanbul'da helikopter destekli operasyon
Davutoğlu'ndan Zafer Bayramı mesajı
2 Filistinli daha hayatını kaybetti!
İzmir derbisi nefesleri kesti: 1-1
Moody's'ten Bank Asya'ya kötü haber!
UEFA'dan Avrupa Ligi'nde sürpriz değişiklikler
"Halk boykotçu CHP'ye oy vermez"
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahitliği yaptı
ABD'nin IŞİD'e hava saldırıları sürüyor
Fenerbahçe'de 3 imza birden
Gazeteciler Silivri Belediyesi'ne siyah çelenk bıraktı
Hocasından Salih'e övgü dolu sözler
Ankara'da çatışma: Biri polis 2 yaralı
Bir bonzai vakası daha
Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum'
Aliyev'den Davutoğlu'na tebrik
Prandelli: Hayatımda ilk kez...
Bursa maçı öncesi yıldız isim kadrodan çıkartıldı
Fenerbahçe'de Karabükspor hazırlıkları
Siyonist yazardan Netanyahu'ya: Edepsizliğin de bir sınırı yok mu?
Yıkıma rağmen Gazze'de eğitim başlayacak
Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor
Nöbette kalp krizi geçiren polis yaşamını yitirdi
Erdek'te fırtına: 4 yaralı
Gaziantep'te iki kaza: 5 yaralı
Zıpkınla dalan milli dağcının cesedi bulundu
Zürih'te MÜSİAD İsviçre Ofisi açıldı
AK Parti MYK'da görev değişikliği!
Ebola bir ülkeye daha sıçradı!
CHP kurultayı ile güven oylaması çakıştı