Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dev maçta G.Saray'ın 11'i belli oldu! Ünal Aysal'dan Terim'in davasına yanıt! YSK seçim yerini açıkladı Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
Güncellenme Tarihi 5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
YSK seçim yasakları kapsamında birçok kanala sınırlı sayıda yayın durdurma cezası verirken aHaber'e 28 kez ceza kesti. YSK'nın 17 Mart sonrası yayınlar için de ceza yağdırması bekleniyor.

Yüksek Seçim Kurulu'nun aHaber başta olmak üzere 22 televizyon kuruluşuna ceza yağdırması basın ve ifade özgürlüğü tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Eskimiş mevzuatla yeni şartları yorumlayarak medyanın üzerine giden YSK'nın son olarak bayrak reklamına ve anketlere de taktığı belirtildi. YSK, 17 Mart'a kadar yapılan yayınlar gerekçesiyle 22 televizyon kuruluşuna 176 yayın durdurma cezası verdi. aHaber, YSK'nın en çok ceza verdiği kanallar arasında 3'üncü sırada. YSK, aHaber'e sokak röportajlarını bile ihlal sayarak 28 kez yayın durdurma cezası verdi. YSK'nın çözüm süreciyle ilgili vatandaşların görüşlerinin yansıtıldığı sokak röportajlarını da seçim yasağı sayması "Buna nasıl kafa" dedirtti. İlke kararlarında demokratik usul ve esaslara vurgu yapan YSK'nın vatandaşın görüşlerini özgürce ifade etmesini yasaklara bağlaması şaşkınlık yarattı.

ÖLÇÜYÜ KAÇIRDI

Anketlerin yayımlanmasına ilişkin esaslar da RTÜK ile YSK'yı karşı karşıya getirdi. YSK, kanallara her seferinde anketle ilgili künye bilgilerini yayımlamayı zorunlu kıldı. RTÜK bunun yayın ihlali olmadığını belirtti. Ancak YSK bunu önemsemedi. YSK'nın 18 Mart-30 Mart arasında gerçekleşen yayımlar için birçok kanala ceza yağdıracağı belirtiliyor. Yanlı tutumu nedeniyle Ankara YSK'nın üye yapısını mercek altına aldı. Yargıtay ve Danıştay'dan seçilen 11 üyeli kurulda 3 ismin paralel yapıya mensup olduğu, 3 ismin ulusalcı, 1 üyenin ise ülkücü geçmişe sahip olduğu belirlendi.

RTÜK'TEN SKANDAL BELGESEL CEZASI

YSK'nın cezası üzerine RTÜK'ün yayımlanması için aHaber'e gönderdiği belgeseller ayrı bir skandal konusu oldu. Canlı yayında arka planda sigara içen bir kişi göründü diye kanala 76 bin lira para cezası kesen RTÜK'ün gönderdiği belgeseller içinde bolca sigara içen insan görüntüsü var. Akdeniz Gezginleri ismindeki belgeseldeki sigara içilen görüntüleri fark eden aHaber, belgeselleri bu görüntülerin üzerini kapatarak yayımladı.

Sabah

Bu haber 568 kez okundu.

Türkiye-Polonya ilişkilerinde 600. yıl01 Ekim 2014 17:14
Tomek Sikora'nın Fotoğraflarında Frederic Chopin Nostaljisi" başlıklı sergi, İstanbul Fotoğraf Müzesi'nde açılacak
Yunus Emre anıt mezarı başında anıldı01 Ekim 2014 16:42
Türk halk şairi ve mutasavvıf Yunus Emre için Kırşehir ve Aksaray valiliklerince anma programı düzenlendi
“Lüküs Hayat” ilk kez senfonik olacak01 Ekim 2014 15:18
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları ve ilk kez Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası iş birliği ile gerçekleştirilecek
Ünlü oyuncudan uyuşturucu açıklaması01 Ekim 2014 13:45
Ünlülerin uyuşturucu davasında geçen celse hakkında zorla getirilme kararı çıkarılan ünlü oyuncu Murat Yıldırım hâkim karşısına çıktı. Yıldırım hâkime "Ben hiçbir zaman uyuşturucu kullanmadım" dedi.
Festivale ilginç davet!01 Ekim 2014 12:44
Giresun'un Çanakçı ilçesine bağlı Kuşköy sakinleri, Kuşdili Festivali için ıslıkla haberleşme yöntemiyle çağrı yaptı.
Velilerin Gülben Ergen isyanı01 Ekim 2014 11:51
Gülben Ergen, önceki gün düğünü yüzünden ayrı kaldığı oğullarının yanına koştu. Basın ordusu, çocuklarının okuluna giden Ergen'in peşini bırakmadı.
Küçük Ağa'nın gerçek babası RTÜK'e çaktı01 Ekim 2014 11:36
Küçük Ağa dizisinin yıldızı Emir Berke Zincidi'nin babası, diziye verilen ceza nedeniyle RTÜK'ü eleştirdi.
İtibar'ın Ekim sayısı çıktı!01 Ekim 2014 10:57
İtibar, 37. sayısıyla yeni yayın dönemine girdi. İçeriğinde ve kapak tasarımında çeşitli değişikliklere giden dergi, bu sayısında Türk şiirinin son üç kuşağının önemli isimlerinin eserlerini bir araya getiriyor.
Aslı Hünel: Erotik klipler yasaklansın01 Ekim 2014 10:41
Şarkıcı Aslı Hünel, önceki gün Mall Of İstanbul'da görüntülendi.
Ferhat Göçer’den uçakta küçük çocuğa müdahale!01 Ekim 2014 10:24
Ferhat Göçer, uçakta ateşlenen küçük bir çocuğa ilk yardımda bulundu.
Devlet Tiyatroları perdelerini açıyor01 Ekim 2014 10:07
Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü (DT), yeni tiyatro sezonuna bugün sahneleyeceği eserlerle ''merhaba'' diyecek.
RTÜK Murat Bardakçı'nın argosuna cezayı kesti01 Ekim 2014 10:04
Murat Bardakçı'nın, Tarihin Arka Odası programında kurduğu cümleler ve argo üslubuyla ilgili RTÜK karar verdi.
Erdoğan: Süleyman Şah'ın kuşatıldığı iddiaları yalan
Dev maçta G.Saray'ın 11'i belli oldu!
Sultanlar bu kez kazanamadı!
Rakipten Trabzonspor'a övgü
CHP tezkere kararını verdi
Dev maç öncesi G.Saray'da şok!
Erdoğan Gökçek'i kabul etti
Tottenham'ın yıldızından Beşiktaş'a övgü!
Irak yanlışlıkla IŞİD'e yardım etti iddiası
Çocuğunuzun okul fobisini hafife almayın
Altının kilogramı 88 bin 920 liraya yükseldi
Batman'da izinsiz IŞİD eylemine müdahale
Türkiye hukuk tarihinde bir ilk! Bankaya haciz
TSK personel sayısını açıkladı
Yeni yazarlar altın kalemlerini aldı
Kurban atıklarını açıkta bırakmayın
Sneijder'den flaş Manchester açıklaması
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Halilhodzic: Kulüpte ispiyoncu var
Borsa 5 ayın en kötü kapanışını yaptı
Bodrum'da sevinç: 750 metre derinlikte bulundu
Gaziantepspor'da hedef 3 puan
Ünal Aysal'dan Terim'in davasına yanıt!
YSK seçim yerini açıkladı
İstanbullines, bayramda 3 feribotla hizmet verecek
Mancini'den Galatasaray'a mini jest!
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Putin'den o iddialara açıklama!
İşte il il bayram namazı vakitleri
Katalonya'da referandum hazırlıkları
Muhteşem Yüzyıl'ın güzel oyuncusu kapandı!
Aysal'dan Terim'e yenıt gecikmedi
6 ayda 57 milyon hacker saldırısı
Arsenal-Galatasaray 6 gol vardı...
TCDD'den tren açıklaması
TBB başörtüsü serbestliğinin iptalini istedi
Yok artık! 3 milyon dolarlık düğün hediyesi!
NATO'dan Türkiye açıklaması!
Türkiye'ye sürpriz ziyaret
"IŞİD'le mücadelede askere ihtiyacımız yok"
Humus'ta patlamalar: 18 ölü 40 yaralı
Mehmet Baransu hakkında yakalama kararı
Türkiye-Polonya ilişkilerinde 600. yıl
Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Mancini'den G.Saray'a büyük jest!
Ünlü çizgi filme 'ırkçılık' uyarısı!
Legia Varşova Trabzon'da
Suriyeli Kürtlere psikolojik destek
Edirne'de kaçak operasyonu
Cumhurbaşkanı Erdoğan TBMM'den ayrıldı
Yunus Emre anıt mezarı başında anıldı
Sağlık Bakanlığına taze kan
Yılmaz Vural Süper Lig'e dönüyor!
Kocaman o isimler görüştü! Ersun Yanal...
KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı hakkında flaş karar!
TBMM Onur Ödüllleri verildi
Erdoğan başörtüsü deyince Serter Meclisi terketti!
Aysal'ın adayından şok karar!
Akhisar'da Kenan krizi!
'Kadroyu federasyon yapıyor ben değil'
Türkiye'de bir ilk: Vatandaştan bankaya haciz
İspanyol basını Guardiola'ya yüklendi
Cameron'dan IŞİD'e katılanlara sert uyarı