Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Süleyman Soylu'dan paralel yapıya sert sözler! Beşiktaş'ın yıldızı yuvadan uçuyor! Radikal'den algı operasyonu! Celal KazdağlıAmaç: İnsanların psikolojisini yönetmek
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
YSK'dan AHaber'e orantısız ceza!
5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
Güncellenme Tarihi 5 Nisan 2014 Cumartesi 07:26
YSK seçim yasakları kapsamında birçok kanala sınırlı sayıda yayın durdurma cezası verirken aHaber'e 28 kez ceza kesti. YSK'nın 17 Mart sonrası yayınlar için de ceza yağdırması bekleniyor.

Yüksek Seçim Kurulu'nun aHaber başta olmak üzere 22 televizyon kuruluşuna ceza yağdırması basın ve ifade özgürlüğü tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Eskimiş mevzuatla yeni şartları yorumlayarak medyanın üzerine giden YSK'nın son olarak bayrak reklamına ve anketlere de taktığı belirtildi. YSK, 17 Mart'a kadar yapılan yayınlar gerekçesiyle 22 televizyon kuruluşuna 176 yayın durdurma cezası verdi. aHaber, YSK'nın en çok ceza verdiği kanallar arasında 3'üncü sırada. YSK, aHaber'e sokak röportajlarını bile ihlal sayarak 28 kez yayın durdurma cezası verdi. YSK'nın çözüm süreciyle ilgili vatandaşların görüşlerinin yansıtıldığı sokak röportajlarını da seçim yasağı sayması "Buna nasıl kafa" dedirtti. İlke kararlarında demokratik usul ve esaslara vurgu yapan YSK'nın vatandaşın görüşlerini özgürce ifade etmesini yasaklara bağlaması şaşkınlık yarattı.

ÖLÇÜYÜ KAÇIRDI

Anketlerin yayımlanmasına ilişkin esaslar da RTÜK ile YSK'yı karşı karşıya getirdi. YSK, kanallara her seferinde anketle ilgili künye bilgilerini yayımlamayı zorunlu kıldı. RTÜK bunun yayın ihlali olmadığını belirtti. Ancak YSK bunu önemsemedi. YSK'nın 18 Mart-30 Mart arasında gerçekleşen yayımlar için birçok kanala ceza yağdıracağı belirtiliyor. Yanlı tutumu nedeniyle Ankara YSK'nın üye yapısını mercek altına aldı. Yargıtay ve Danıştay'dan seçilen 11 üyeli kurulda 3 ismin paralel yapıya mensup olduğu, 3 ismin ulusalcı, 1 üyenin ise ülkücü geçmişe sahip olduğu belirlendi.

RTÜK'TEN SKANDAL BELGESEL CEZASI

YSK'nın cezası üzerine RTÜK'ün yayımlanması için aHaber'e gönderdiği belgeseller ayrı bir skandal konusu oldu. Canlı yayında arka planda sigara içen bir kişi göründü diye kanala 76 bin lira para cezası kesen RTÜK'ün gönderdiği belgeseller içinde bolca sigara içen insan görüntüsü var. Akdeniz Gezginleri ismindeki belgeseldeki sigara içilen görüntüleri fark eden aHaber, belgeselleri bu görüntülerin üzerini kapatarak yayımladı.

Sabah

Bu haber 566 kez okundu.

Radikal'den algı operasyonu!15 Eylül 2014 18:47
Radikal gazetesi, okurun algısını yönlendirmek için bitmek bilmeyen "şeriat mı geliyor" haberlerine bir yenisini daha ekledi.
Aydın Doğan medyası yine görevde!15 Eylül 2014 18:35
Aydın Doğan Medyası, Çamlıca'da inşası devam eden camide kadınlara ayrı abdest yeri yapılmasını 28 Şubat'ın garabet içerikli üslübuyla manşete taşıdı.
500 milyon dolarlık oyun15 Eylül 2014 17:19
'Destiny' isimli oyun Hollywood filmlerini bütçesiyle ikiye katladı.
Star Medya'nın devrine izin15 Eylül 2014 17:12
Rekabet Kurulu, Star Medya grubuna ait şirketlerinin her birinin hisselerinin yüzde 50'sinin Fettah Tamince'ye devrine izin verdi.
'Fethullahçı görünümü kabul etmiyoruz'15 Eylül 2014 16:31
İstanbul Cumhuriyet okurları bir forum düzenleyerek sonuç bildirgesini gazete yönetimine gönderdi.
Feshane'de Balıkesir rüzgarı esti!15 Eylül 2014 15:29
İstanbul Balıkesirliler derneği’nin düzenlediği 'Balıkesir Günleri' 11-14 Eylül arasında Feshane'de ziyaretçilerini ağırladı.
Polat Alemdar IŞİD'e karşı!15 Eylül 2014 15:07
Kurtlar Vadisi’nin yeni sezon fragmanı yayınlandı. Fragmanda Polat Alemdar’ın IŞİD’e karşı mücadelesi ilk kez izleyiciye sunuldu.
TRT Genel Müdürü değişiyor15 Eylül 2014 12:07
İbrahim Şahin’in izninin bitiminde 7 yıldır sürdürdüğü TRT Genel Müdürlüğü’nden ayrılacağı öğrenildi.
"Kelebeğin Rüyası"na Arnavutluk'tan ödül15 Eylül 2014 11:56
Arnavutluk'un Dıraç kentide, bu yıl 7'ncisi düzenlenen Durres Film Festivali'nde gösterilen "Kelebeğin Rüyası" filmi "Balkanlar'ın En İyi Filmi" Ödülü'ne layık görüldü.
21. Uluslararası Altın Koza Film Festivali15 Eylül 2014 11:51
Türkiye'de gösterildiği dönemde ilgiyle izlenen gençlik dizisi The O.C'nin yıldızı Mischa Barton'un, 21. Uluslararası Altın Koza Film Festivali'ne katılmak üzere Adana'ya geleceği bildirildi.
Enver Aysever'e soğuk duş!13 Eylül 2014 22:13
CNN Türk'te Enver Aysever'in sunduğu Aykırı Sorular program artık harftaiçi yayınlanmayacak. Aykırı Sorular'ın cumartesi günleri yayınlanan eğlence bölümü ise yayına devam edecek.
Duayen gazeteci hayatını kaybetti!13 Eylül 2014 21:26
Mesleğe 62 sene önce başlayan Erol Erk vefat etti.
Türk Telekom abonelerinin dikkatine!
Süleyman Soylu'dan paralel yapıya sert sözler!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
D.Bakır Valisi Kıraç: Okul izinsiz olduğu için mühürlendi!
Erdoğan: BDDK gereken adımları atmalı!
Türkiye'ye mesnetsiz suçlama!
Uğur Boral Bilic'e sert çıktı!
Erdoğan'dan New York Times'ın IŞİD iddiasına tepki!
Çavuşoğlu: Sorunları doğuran sebepler ortadan kaldırılmalı
Lufthansa pilotları iş bırakma eyleminden vazgeçti
David Cameron: Bu aileyi ayırmayın
Beşiktaş'ın yıldızı yuvadan uçuyor!
Kartal fırsat tepti!
Ulvi Saran'dan eleştirilere cevap!
Fenerbahçe bir ilki başardı!
Davutoğlu ilk yurt dışı ziyaretine yarın çıkıyor
Almanya'dan IŞİD resti!
Jose Sosa rekor kırabilir!
Suriye'de 17 bin 136 çocuk yaşamını yitirdi
Microsoft'tan 2,5 milyar dolarlık dev alım
Akdeniz'de yeni kaçak faciası iddiası
İstanbul'un göbeğinde dehşet!
Antibiyotik yerine arı!
Sergen Yalçın'ın ücreti dudak uçuklattı!
Cavcav'dan suç duyurusu
Hamas'tan o iddiaya yalanlama
İhvan yöneticisi Katar'dan Türkiye'ye geldi
Caner Asena için kesenin ağzını açtı
Huawei, Samsung'a meydan okudu!
Arınç'tan Bakanlar Kurulu açıklaması
Prandelli'den Sneijder'e gönderme
Erdoğan'ın makam aracını Katar Emiri kullandı
Yasadışı dinleme iddiasına 961 yıl hapis istemi
Radikal'den algı operasyonu!
Aydın Doğan medyası yine görevde!
İhvan liderine ikinci müebbet
İngiltere'de "trilyonluk" korku!
Hurda deposunda korkutan yangın
Gazzelilerin son çaresi: Ölüme yolculuk
Feci kaza: 6 yaralı
Yollar resmen ayrıldı!
Kritik Ukrayna toplantısı
Gazze için imar çağrısı
Hacı Gedikli vefat etti!
Üniversite adayları dikkat!