Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gül için yargılama talebi YDS'ye giriş yerleri açıklandı Kabinede yeri değişen tek bakan ! Ömer AltaşAhmet Davutoğlu Hakan Fidan sıra ikinizde!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
4 Nisan 2014 Cuma 16:00
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 16:02
‘Paralel’ yapı ile ilişkisi olduğu iddia edilen, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi Mustafa Kemal Sungur görevden alındı.

Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirilen daha sonra da üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atanan Mustafa Kemal Sungur görevden alındı. Konu ile ilgili SON.TV muhabirinin Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi görevi yapan Mustafa Kemal Sungur’un görevden alındığı, alınma yazısının Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun imzaladığı kaydedildi. Sungur’a da gönderilen görevden alınma yazısının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile işlemin tamamlanacağı kaydedildi.

PARALEL YAPI'NIN YAYIN ORGANI AKSİYON'UN KURUCULARINDAN

10 Aralık 1994 yılında Paralel Yapı'nın yayın organı olan halı hazırda Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un yayın yönetmenliğinde Aksiyon dergisi start alıyor. Aksiyon"da o dönemde Hasan Sutay yazı işleri, Mahmut Çebi de haber müdürlüğü"ne getiriliyor. Daha sonra, İzmir'den Mehmet Kamış, önce haber müdürü, ardından da yayın yönetmenliği bayrağını devralıyor. Derginin kadrosunda Paralel Yapı'nın Türkiye'de sözcülüğünü yapan Tuncay Opçin, Rasih Yılmaz, Mehmet Baransu, Bülent Korucu ve birçok isimde yer alıyor.

ATEŞE OLDUKTAN SONRA MAHLAS İSİMLE ÇALIŞMIŞTI

Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur 675'ye tabii devlet memuru olduktan sonra, dergide Senih Kartal mahlas ismi ile haberler yapmaya başlamış, Dergi'nin Washington temsilciliğini de Senih Kartal mahlas ismiyle yapan Mustafa Kemal Sungur, AK Parti-Cemaat kavgasında özellikle sosyal medyada da Başbakan Erdoğan ve AK Parti aleyhine Psikolojik Harekat ve ajitasyonel haber ve yazılar da yazmaya da devam ettiği iddia edilmişti.

FETHULLAH GÜLEN İLE SIK SIK GÖRÜŞÜYOR

Öte yandan yine elde edilen bilgilere göre, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un Fethullah Gülen'in ABD'deki önemli isimlerinden biri olduğu da kaydedilmişti. Mustafa Kemal Sungur’un sıklıkla Fethullah Gülen ile bir araya geldiği de elde edilen bilgiler arasındaydı.

TSK'DA 'DİSİPLİNSİZLİK SUÇUNDAN İHRAÇ EDİLMİŞTİ

27 yıl önce Yüksek Askeri Şura kararı ile ve ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle, Türk Silahlı Kuvvetlerinden çıkarılan Piyade Teğmen M. K. S., görevden alındıktan 26 yıl sonra Türkiye’nin Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı. M.K.S 1985 yılında Kara Harp Okulunu bitirdikten sonra Ankara 4. Kolordu Komutanlığına Piyade Teğmen olarak atanmış, 1987 kış dönemi YAŞ toplantısında da, ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle TSK’dan ihraç edilmişti.

YASADAN YARARLANMIŞTI

TBMM’de bir süre önce benimsenen 6191 sayılı kanunun geçici maddesi uyarınca, 12 Mart 1971’den bu yana, Yüksek Askerî Şûra kararları ile TSK’dan ilişiği kesilenlere emeklilik hakkı tanınmış, yaş ve diğer şartları taşıyanlara da, yeniden kamuya dönme hakkı verilmişti. Bu kişilerin Bakanlıklarda araştırmacı kadrosuna atanmaları öngörülmüştü. Mustafa Kemal Sungur’da, bu yasadan yararlanarak Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirildi. Daha sonra da 657 sayılı Devlet Memurları kanununda yer alan ‘’İstisnai görev’’ maddesine dayanılarak, üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı.

Ömer Adıyaman / Son.tv

Bu haber 3,197 kez okundu.

Şehit ailesi telefon dolandırıcılarının mağduru oldu29 Ağustos 2014 14:53
Denizli'de bir şehit annesi Ayşe Acar, telefonda kendilerini "polis" olarak tanıtan kişilere yaklaşık 65 bin lirasını kaptırdı.
Uçuruma devrilen otomobil tesadüfen bulundu29 Ağustos 2014 14:49
Erzin ilçesinde yaklaşık 3 ay önce uçuruma devrildiği tespit edilen otomobilde 2 kişinin cesedi bulundu.
Erdoğan Cuma'da Süngülü Camii'ndeydi29 Ağustos 2014 14:44
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, cuma namazını Muhafız Alayı Süngülü Camisi'nde kıldı.
Dikkat! İDO'nun bazı seferleri iptal29 Ağustos 2014 14:43
İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), olumsuz hava koşulları nedeniyle bazı seferlerini iptal etti.
Ülkücü kadının korkunç ölümü29 Ağustos 2014 14:42
Ülkücü İşçiler Derneği İzmir Şubesi eski Kadın Kolu Başkanı Sevim Anarat'ın otopsi raporunda tüm gerçekler ortaya çıktı.
Sulama kanalına düşen çocuk boğuldu29 Ağustos 2014 14:40
Şanlıurfa'nın Harran ilçesinde hayvan otlatırken sulama kanalına düşen çocuk boğuldu.
Taahhüt edenin elektriği açılacak!29 Ağustos 2014 14:38
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız elektrik kesintileri ile ilgili ödeme taahhüdünde bulunanların elektriğinin açılacağını söyledi.
Yaylalar, stres atmak isteyenleri bekliyor29 Ağustos 2014 14:36
Doğu Karadeniz yaylaları, şehrin gürültüsü, iş yoğunluğu ve stresi sebebiyle doğa ile baş başa kalma fırsatı bulamayan turistleri bekliyor.
Gül, Erbakan'ın mezarını ziyaret etti29 Ağustos 2014 14:31
11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, eski başbakanlardan Necmettin Erbakan'ın kabrini ziyaret etti.
Davutoğlu cuma namazını Kocatepe'de kıldı29 Ağustos 2014 14:29
Başbakan Ahmet Davutoğlu, cuma namazını Kocatepe Camisi'nde kıldı.
Havalimanında okul yoğunluğu29 Ağustos 2014 14:21
Tatil için Türkiye’ye gelen gurbetçilerin, Avrupa’da okulların açılacak olması nedeniyle dönüş yolculuğuna başlaması yoğunluk oluşturdu.
Mahmutpaşa’da indirimli festival29 Ağustos 2014 14:17
3. Geleneksel Mahmutpaşa Alışveriş Festivali başladı. 1 ay sürecek festivalda Mahmutpaşa indirimler ve çeşitli etkinliklerle canlanacak.
Ebola 20 binden fazla kişiye bulaşabilir
Akdoğan'dan ilk açıklama
Rusya yalanladı
Şehit ailesi telefon dolandırıcılarının mağduru oldu
Çin ile ABD arasında keşif uçağı krizi
Uçuruma devrilen otomobil tesadüfen bulundu
İngiltere'den Afrika'ya sehayat uyarısı
NATO'dan tansiyon çıkaracak görüntü!
Fenerbahçe'de bir ayrılık daha! Resmen açıklandı
Alzheimer tedavisinde yeni umut
Erdoğan Cuma'da Süngülü Camii'ndeydi
Dikkat! İDO'nun bazı seferleri iptal
Di Maria basına tanıtıldı!
Ülkücü kadının korkunç ölümü
Sulama kanalına düşen çocuk boğuldu
Ahmet Davutoğlu rekor kırdı
Gül için yargılama talebi
Beşiktaş ve Trabzonspor'un rakipleri belli oldu!
Taahhüt edenin elektriği açılacak!
Fındık tarihinde bir ilk!
Yaylalar, stres atmak isteyenleri bekliyor
Kurtulmuş: Ben de televizyondan öğrendim
İngiliz ve Alman basınında G.Saray...
Gazze saldırılarında 71 İsrailli öldü
Gül, Erbakan'ın mezarını ziyaret etti
Devlet okullarında yeni kontenjan oluştu
Davutoğlu cuma namazını Kocatepe'de kıldı
Cristian Baroni'den duygusal veda!
Libya'da hükümet istifa etti
Rusya'dan o iddialara yalanlama
Mersin'den destek çağrısı
Havalimanında okul yoğunluğu