Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'dan AVM yasasına onay! Obama: Netanyahu ile görüşmeyi reddediyorum 'Yasa dışı dinleme'de flaş gelişme Prof. Talip KüçükcanKüresel Güçlerin Etkin Aracı: Şiddet ve Terör
Dışişleri'nde paralel operasyon!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
4 Nisan 2014 Cuma 16:00
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 16:02
‘Paralel’ yapı ile ilişkisi olduğu iddia edilen, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi Mustafa Kemal Sungur görevden alındı.

Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirilen daha sonra da üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atanan Mustafa Kemal Sungur görevden alındı. Konu ile ilgili SON.TV muhabirinin Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi görevi yapan Mustafa Kemal Sungur’un görevden alındığı, alınma yazısının Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun imzaladığı kaydedildi. Sungur’a da gönderilen görevden alınma yazısının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile işlemin tamamlanacağı kaydedildi.

PARALEL YAPI'NIN YAYIN ORGANI AKSİYON'UN KURUCULARINDAN

10 Aralık 1994 yılında Paralel Yapı'nın yayın organı olan halı hazırda Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un yayın yönetmenliğinde Aksiyon dergisi start alıyor. Aksiyon"da o dönemde Hasan Sutay yazı işleri, Mahmut Çebi de haber müdürlüğü"ne getiriliyor. Daha sonra, İzmir'den Mehmet Kamış, önce haber müdürü, ardından da yayın yönetmenliği bayrağını devralıyor. Derginin kadrosunda Paralel Yapı'nın Türkiye'de sözcülüğünü yapan Tuncay Opçin, Rasih Yılmaz, Mehmet Baransu, Bülent Korucu ve birçok isimde yer alıyor.

ATEŞE OLDUKTAN SONRA MAHLAS İSİMLE ÇALIŞMIŞTI

Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur 675'ye tabii devlet memuru olduktan sonra, dergide Senih Kartal mahlas ismi ile haberler yapmaya başlamış, Dergi'nin Washington temsilciliğini de Senih Kartal mahlas ismiyle yapan Mustafa Kemal Sungur, AK Parti-Cemaat kavgasında özellikle sosyal medyada da Başbakan Erdoğan ve AK Parti aleyhine Psikolojik Harekat ve ajitasyonel haber ve yazılar da yazmaya da devam ettiği iddia edilmişti.

FETHULLAH GÜLEN İLE SIK SIK GÖRÜŞÜYOR

Öte yandan yine elde edilen bilgilere göre, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un Fethullah Gülen'in ABD'deki önemli isimlerinden biri olduğu da kaydedilmişti. Mustafa Kemal Sungur’un sıklıkla Fethullah Gülen ile bir araya geldiği de elde edilen bilgiler arasındaydı.

TSK'DA 'DİSİPLİNSİZLİK SUÇUNDAN İHRAÇ EDİLMİŞTİ

27 yıl önce Yüksek Askeri Şura kararı ile ve ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle, Türk Silahlı Kuvvetlerinden çıkarılan Piyade Teğmen M. K. S., görevden alındıktan 26 yıl sonra Türkiye’nin Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı. M.K.S 1985 yılında Kara Harp Okulunu bitirdikten sonra Ankara 4. Kolordu Komutanlığına Piyade Teğmen olarak atanmış, 1987 kış dönemi YAŞ toplantısında da, ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle TSK’dan ihraç edilmişti.

YASADAN YARARLANMIŞTI

TBMM’de bir süre önce benimsenen 6191 sayılı kanunun geçici maddesi uyarınca, 12 Mart 1971’den bu yana, Yüksek Askerî Şûra kararları ile TSK’dan ilişiği kesilenlere emeklilik hakkı tanınmış, yaş ve diğer şartları taşıyanlara da, yeniden kamuya dönme hakkı verilmişti. Bu kişilerin Bakanlıklarda araştırmacı kadrosuna atanmaları öngörülmüştü. Mustafa Kemal Sungur’da, bu yasadan yararlanarak Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirildi. Daha sonra da 657 sayılı Devlet Memurları kanununda yer alan ‘’İstisnai görev’’ maddesine dayanılarak, üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı.

Ömer Adıyaman / Son.tv

Bu haber 3,215 kez okundu.

Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!29 Ocak 2015 01:02
D-100 karayolunun Bolu Dağı kesiminde sis ve kar yağışı, ulaşımı olumsuz etkiliyor.
Tottenham final biletini kaptı!29 Ocak 2015 00:59
İngiltere Lig Kupası’nda ilk maçı 1-0 kazanan Londra ekibi Sheffield United ile rövanşta 2-2 berabere kalarak finalist oldu
Takla atan araç bariyerlere çarptı29 Ocak 2015 00:31
TEM bağlantı yolunda meydana gelen kazada, kontrolden çıkan otomobil takla atarak bariyerlere çarptı.
Adıyaman'da iş kazası: 1 ölü28 Ocak 2015 23:54
Besni ilçesinde, inşaatta merdiven boşluğuna düşen işçi hayatını kaybetti.
Rehin pilot özgürlüğüne kavuştu28 Ocak 2015 23:48
DEAŞ terör örgütünün elinde rehin tutulan Ürdünlü pilot takas karşılığı serbest bırakıldı.
Lübnan-İsrail sınırında gerginlik sürüyor!28 Ocak 2015 23:33
Hizbullah'ın Lübnan sınırındaki Şebaa Çiftlikleri'nde devriye gezen İsrail askeri aracını hedef almasının ardından bölgede gerginlik hakim.
Av tüfeğiyle annesini öldürdü!28 Ocak 2015 23:33
Muğla'nın Menteşe ilçesinde bir çocuk, tartıştığı annesini av tüfeği ile başından vurarak öldürdü.
8 yaşındaki çocuğa terör sorgusu!28 Ocak 2015 23:31
Fransa'nın güneyindeki Nice kentinde 8 yaşındaki bir çocuk, ''terörü övdüğü'' gerekçesiyle ailesinin nezaretinde karakolda sorgulandı.
Cizre'de bir polis tutuklandı28 Ocak 2015 23:09
Şırnak'ın Cizre ilçesinde 12 yaşındaki Nihat Kazanhan'ın hayatını kaybettiği olaya ilişkin bir polisin tutuklandığı bildirildi.
Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!28 Ocak 2015 22:53
D-100 karayolunun Bolu Dağı kesiminde sis ve kar yağışı, ulaşımı olumsuz etkiliyor.
Türkiye'nin 3. büyüğü TETAŞ28 Ocak 2015 22:22
TETAŞ'ın 2013 yılında Türkiye'nin en büyük dördüncü, 2014 yılında ise üçüncü şirketi olduğunu belirtildi.
İBB'den Hayvan Barınağı açıklaması28 Ocak 2015 21:37
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kısırkaya Hayvan Barınağı ile ilgili iddialar konusunda açıklama yaptı.
Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!
Tottenham final biletini kaptı!
Takla atan araç bariyerlere çarptı
Beyaz Saray Michelle Obama’yı savundu!
Kral Kupası'nda Kral gibi maç!
Erdoğan'dan AVM yasasına onay!
Adıyaman'da iş kazası: 1 ölü
Rehin pilot özgürlüğüne kavuştu
BM olağanüstü toplanıyor
Av tüfeğiyle annesini öldürdü!
Lübnan-İsrail sınırında gerginlik sürüyor!
Yılmaz: Güvenliği sağlayamazsanız...
Arda Turan'dan olay hareket
8 yaşındaki çocuğa terör sorgusu!
Galatasaray'a Aurelien Chedjou müjdesi
Erdoğan'dan af talep ettiler!
Cizre'de bir polis tutuklandı
Pınar Karşıyaka'dan tarihi başarı
Fenerbahçe Grundig'den rahat galibiyet
Beşiktaş'tan müthiş zafer!
Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!
Hamzaoğlu'ndan iki isme eleştiri
Araplar 113 yıllık geleneği bozuyor!