Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı! Tuğgeneral'den Mehmet Baransu'ya ters köşe! Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Ömer AltaşO Amca!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
4 Nisan 2014 Cuma 16:00
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 16:02
‘Paralel’ yapı ile ilişkisi olduğu iddia edilen, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi Mustafa Kemal Sungur görevden alındı.

Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirilen daha sonra da üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atanan Mustafa Kemal Sungur görevden alındı. Konu ile ilgili SON.TV muhabirinin Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi görevi yapan Mustafa Kemal Sungur’un görevden alındığı, alınma yazısının Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun imzaladığı kaydedildi. Sungur’a da gönderilen görevden alınma yazısının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile işlemin tamamlanacağı kaydedildi.

PARALEL YAPI'NIN YAYIN ORGANI AKSİYON'UN KURUCULARINDAN

10 Aralık 1994 yılında Paralel Yapı'nın yayın organı olan halı hazırda Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un yayın yönetmenliğinde Aksiyon dergisi start alıyor. Aksiyon"da o dönemde Hasan Sutay yazı işleri, Mahmut Çebi de haber müdürlüğü"ne getiriliyor. Daha sonra, İzmir'den Mehmet Kamış, önce haber müdürü, ardından da yayın yönetmenliği bayrağını devralıyor. Derginin kadrosunda Paralel Yapı'nın Türkiye'de sözcülüğünü yapan Tuncay Opçin, Rasih Yılmaz, Mehmet Baransu, Bülent Korucu ve birçok isimde yer alıyor.

ATEŞE OLDUKTAN SONRA MAHLAS İSİMLE ÇALIŞMIŞTI

Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur 675'ye tabii devlet memuru olduktan sonra, dergide Senih Kartal mahlas ismi ile haberler yapmaya başlamış, Dergi'nin Washington temsilciliğini de Senih Kartal mahlas ismiyle yapan Mustafa Kemal Sungur, AK Parti-Cemaat kavgasında özellikle sosyal medyada da Başbakan Erdoğan ve AK Parti aleyhine Psikolojik Harekat ve ajitasyonel haber ve yazılar da yazmaya da devam ettiği iddia edilmişti.

FETHULLAH GÜLEN İLE SIK SIK GÖRÜŞÜYOR

Öte yandan yine elde edilen bilgilere göre, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un Fethullah Gülen'in ABD'deki önemli isimlerinden biri olduğu da kaydedilmişti. Mustafa Kemal Sungur’un sıklıkla Fethullah Gülen ile bir araya geldiği de elde edilen bilgiler arasındaydı.

TSK'DA 'DİSİPLİNSİZLİK SUÇUNDAN İHRAÇ EDİLMİŞTİ

27 yıl önce Yüksek Askeri Şura kararı ile ve ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle, Türk Silahlı Kuvvetlerinden çıkarılan Piyade Teğmen M. K. S., görevden alındıktan 26 yıl sonra Türkiye’nin Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı. M.K.S 1985 yılında Kara Harp Okulunu bitirdikten sonra Ankara 4. Kolordu Komutanlığına Piyade Teğmen olarak atanmış, 1987 kış dönemi YAŞ toplantısında da, ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle TSK’dan ihraç edilmişti.

YASADAN YARARLANMIŞTI

TBMM’de bir süre önce benimsenen 6191 sayılı kanunun geçici maddesi uyarınca, 12 Mart 1971’den bu yana, Yüksek Askerî Şûra kararları ile TSK’dan ilişiği kesilenlere emeklilik hakkı tanınmış, yaş ve diğer şartları taşıyanlara da, yeniden kamuya dönme hakkı verilmişti. Bu kişilerin Bakanlıklarda araştırmacı kadrosuna atanmaları öngörülmüştü. Mustafa Kemal Sungur’da, bu yasadan yararlanarak Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirildi. Daha sonra da 657 sayılı Devlet Memurları kanununda yer alan ‘’İstisnai görev’’ maddesine dayanılarak, üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı.

Ömer Adıyaman / Son.tv

Bu haber 3,214 kez okundu.

Tuğgeneral'den Mehmet Baransu'ya ters köşe!20 Aralık 2014 23:14
Eski 1. Ordu Harekat Başkanı Tuğgeneral Süha Tanyeri, Balyoz davasındaki CD'lerin üstünde yazılan yazının kendisine ait olmadığının kanıtlandığını söyledi.
Bakan Şimşek: Ak Saray'ın sigortası yok20 Aralık 2014 23:13
AK Parti Grup Başkanvekili Mahir Ünal, 'Orası kamu binası, kamu binalarının sigortası yapılmaz, devlet binalarına sigorta yapılmaz' dedi
Konya'da toplu köpek katliamı!20 Aralık 2014 22:56
Konya’da bir sanayi sitesinde çok sayıda köpeğin kimliği belirsiz kişi ya da kişiler tarafından zehirlenerek öldürüldüğü iddia edildi.
82 Anayasası'nın mimarlarından Gökçe vefat etti20 Aralık 2014 22:15
Danışma Meclisi üyeliği yapan ve 1982 Anayasası'nın mimarlarından olan Abbas Gökçe vefat etti.
Halk otobüsünün çarptığı çocuk öldü20 Aralık 2014 22:06
Amasya’da halk otobüsünün çarptığı 7 yaşındaki çocuk hayatını kaybetti.
Bakan Çavuşoğlu nikah şahitliği yaptı20 Aralık 2014 22:04
Bakan Çavuşoğlu, Ak Parti Konya Milletvekili Mustafa Baloğlu'nun yeğeni mimar Kemal Baloğlu ile avukat Ayşe Mutoğlu'nun düğününe katıldı.
Camiden yardım parasını çalan şahıs yakalandı20 Aralık 2014 21:07
Kastamonu'da, 3 ayrı camiye girerek hırsızlık yaptığı ileri sürülen Faslı 32 yaşındaki Younes Moubarik, gözaltına alındı.
Şanlıurfa'da terör operasyonu: 6 gözaltı20 Aralık 2014 21:06
Şanlıurfa'da terör örgütüne yönelik operasyon yapıldı. Operasyonda biri kadın 6 kişi gözaltına alındı
AGD'den büyük organizasyon20 Aralık 2014 20:55
Anadolu Gençlik Derneği Genel Merkezi'in organize ettiği Siyer-i Nebi yarışması bugün yapıldı.
"Stratejik Derinlik'i yeniden düşünmek" paneli20 Aralık 2014 20:48
Panelde, "Stratejik Zihniyet: Kuramdan Eyleme Ahmet Davutoğlu ve Stratejik Derinlik" isimli kitabın ortaya çıkış süreci ele alındı
Bolu'da trafik kazası: 3 yaralı20 Aralık 2014 20:37
D-100 karayolunda meydana gelen trafik kazasında 3 kişi yaralandı.
Davutoğlu, Trabzon caddelerini gezdi20 Aralık 2014 20:28
Davutoğlu, Trabzon Uzun Sokak ve Kahramanmaraş Caddesi'nde gezdi, esnaf ve vatandaşlarla sohbet etti.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı!
Kamalak, hükümeti bebeklerle eleştirdi!
'Gülenciler Star'a silahlı saldırıyı planladı ama...'
Abdurrahim Albayrak'ın dişleri döküldü