Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsmail Kartal'dan Caner açıklaması 'Türkiye 230 Peşmergeyi eğitti' Putin'den büyük süpriz! Hakan TunaÜçüncü göz!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
4 Nisan 2014 Cuma 16:00
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 16:02
‘Paralel’ yapı ile ilişkisi olduğu iddia edilen, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi Mustafa Kemal Sungur görevden alındı.

Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirilen daha sonra da üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atanan Mustafa Kemal Sungur görevden alındı. Konu ile ilgili SON.TV muhabirinin Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi görevi yapan Mustafa Kemal Sungur’un görevden alındığı, alınma yazısının Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun imzaladığı kaydedildi. Sungur’a da gönderilen görevden alınma yazısının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile işlemin tamamlanacağı kaydedildi.

PARALEL YAPI'NIN YAYIN ORGANI AKSİYON'UN KURUCULARINDAN

10 Aralık 1994 yılında Paralel Yapı'nın yayın organı olan halı hazırda Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un yayın yönetmenliğinde Aksiyon dergisi start alıyor. Aksiyon"da o dönemde Hasan Sutay yazı işleri, Mahmut Çebi de haber müdürlüğü"ne getiriliyor. Daha sonra, İzmir'den Mehmet Kamış, önce haber müdürü, ardından da yayın yönetmenliği bayrağını devralıyor. Derginin kadrosunda Paralel Yapı'nın Türkiye'de sözcülüğünü yapan Tuncay Opçin, Rasih Yılmaz, Mehmet Baransu, Bülent Korucu ve birçok isimde yer alıyor.

ATEŞE OLDUKTAN SONRA MAHLAS İSİMLE ÇALIŞMIŞTI

Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur 675'ye tabii devlet memuru olduktan sonra, dergide Senih Kartal mahlas ismi ile haberler yapmaya başlamış, Dergi'nin Washington temsilciliğini de Senih Kartal mahlas ismiyle yapan Mustafa Kemal Sungur, AK Parti-Cemaat kavgasında özellikle sosyal medyada da Başbakan Erdoğan ve AK Parti aleyhine Psikolojik Harekat ve ajitasyonel haber ve yazılar da yazmaya da devam ettiği iddia edilmişti.

FETHULLAH GÜLEN İLE SIK SIK GÖRÜŞÜYOR

Öte yandan yine elde edilen bilgilere göre, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un Fethullah Gülen'in ABD'deki önemli isimlerinden biri olduğu da kaydedilmişti. Mustafa Kemal Sungur’un sıklıkla Fethullah Gülen ile bir araya geldiği de elde edilen bilgiler arasındaydı.

TSK'DA 'DİSİPLİNSİZLİK SUÇUNDAN İHRAÇ EDİLMİŞTİ

27 yıl önce Yüksek Askeri Şura kararı ile ve ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle, Türk Silahlı Kuvvetlerinden çıkarılan Piyade Teğmen M. K. S., görevden alındıktan 26 yıl sonra Türkiye’nin Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı. M.K.S 1985 yılında Kara Harp Okulunu bitirdikten sonra Ankara 4. Kolordu Komutanlığına Piyade Teğmen olarak atanmış, 1987 kış dönemi YAŞ toplantısında da, ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle TSK’dan ihraç edilmişti.

YASADAN YARARLANMIŞTI

TBMM’de bir süre önce benimsenen 6191 sayılı kanunun geçici maddesi uyarınca, 12 Mart 1971’den bu yana, Yüksek Askerî Şûra kararları ile TSK’dan ilişiği kesilenlere emeklilik hakkı tanınmış, yaş ve diğer şartları taşıyanlara da, yeniden kamuya dönme hakkı verilmişti. Bu kişilerin Bakanlıklarda araştırmacı kadrosuna atanmaları öngörülmüştü. Mustafa Kemal Sungur’da, bu yasadan yararlanarak Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirildi. Daha sonra da 657 sayılı Devlet Memurları kanununda yer alan ‘’İstisnai görev’’ maddesine dayanılarak, üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı.

Ömer Adıyaman / Son.tv

Bu haber 3,213 kez okundu.

Diyarbakır'da gergin gece!24 Kasım 2014 23:25
Silvan ilçesinde, izinsiz gösteri düzenleyen gruba polis tazyikli su ve biber gazıyla müdahale etti.
İslamoğlu hakkındaki iddialara cevap verdi24 Kasım 2014 20:01
Mustafa islamoğlu, dikkat çekici bir şekilde, birden ve üstüste gündeme gelen eleştirileri kendi Facebook'unda cevapladı.
Kar Balkanlar'dan geliyor24 Kasım 2014 19:42
Balkanlar üzerinden gelen soğuk havanın etkisine giren Kırklareli'nin Dereköy İlçesi'nde kar yağışı başladı. Kısa sürede çatıları ve yüksek noktaları beyaza bürüyen kar yağışının gece boyunca devam etmesi bekleniyor.
Yargıtay Başkanı'ndan 'yargı paketi'ne tepki24 Kasım 2014 19:36
Yeni yargı paketine eleştirilerde bulunan Yargıtay Başkanı Ali Alkan, “Yapılacak düzenlemeler, bir dizi yanlışın önünü açabilecek niteliktedir” dedi..
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak24 Kasım 2014 19:34
Yüksek Askeri Şuranın olağan toplantısı, 27 Kasım Perşembe günü, Genelkurmay Başkanlığı Karargahı'nda yapılacak.
Diyarbakır'da 307 kilo esrar ele geçti24 Kasım 2014 19:30
Diyarbakır'da polisin yaptığı uyuşturucu operasyonlarında 307 kilo esrar, 792 uyuşturucu hap, 1 tabanca ele geçirdi.
41 kişinin hayatını kaybettiği feci kazada karar24 Kasım 2014 19:04
Sakarya’nın Pamukova ilçesinde 41 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının davası 10 yıl sonra karara bağlandı.
Aralık başına kadar soğuk ve karlı24 Kasım 2014 19:03
Yurdu etkisi altına alan soğuk hava, gelecek ayın ilk günlerine kadar etkili olmayı sürdürecek. Ayrıca, kar yağışları da kuvvetlenecek.
Kamyon apartmana girdi24 Kasım 2014 18:01
İzmir’in Buca ilçesinde hafriyat yüklü bir kamyon, eğimli yolda aşağıya inerken apartman dairesine girdi. Kazada kamyonun şoförü hayatını kaybetti.
Pamukova'da makinistlere hapis cezası24 Kasım 2014 17:44
Sakarya'nın Pamukova ilçesinde 2004 yılında 41 kişinin öldüğü tren kazasıyla ilgili davada makinistlerden birine 3, diğerine 1 yıl hapis cezası verildi.
Polis alımında yaş sınırı düşürülüyor!24 Kasım 2014 17:42
Meclis'e sunulan İç Güvenlik Paketi yasa tarasına göre polislik yaşında düzenlemeye gidiliyor.
Dünya felsefe günü kutlanıyor24 Kasım 2014 17:07
Aktiffelsefe Eskişehir Şubesi'nin iki senede bir Anadolu Üniversitesi ile birlikte gerçekleştirdiği Uluslararası Eskişehir Karikatür Festivalleri'nin 7'ncisi olan ‘Felsefe’ konulu karikatürler Neoplus AVM’de sergiledi.
Barack Obama'nın vazgeçemediği marka
Tunus'ta oy sayımı sürüyor
İlginç tablo! Süper Lig'de lider kim?
"Şansımız geri geldi"
Süper Lig'de flaş istifa!
Diyarbakır'da gergin gece!
Yik Yak WhatsApp’ın izinden gidiyor
İsmail Kartal'dan Caner açıklaması
Caner Erkin özür diledi!
Ergin Ataman'dan acı itiraf: Galatasaray her an dağılabilir
'Türkiye 230 Peşmergeyi eğitti'
Mahmut Uslu, Caner ile görüştü
F.Bahçeli yıldız hastaneye kaldırıldı!
Caner: Bir daha bu takımda oynamam
IŞİD Musul'da manastır bombaladı
Halterde madalya yağmuru
Müthiş maçta gülen yok
100 bin kişiyi iş sahibi yapacak proje
Putin'den büyük süpriz!
Bursa'da bu sezon bir ilk yaşandı
Sivasspor nefes aldı
Galatasaray'dan Arap açılımı
Hakan Albayrak istifa etti
Bakanlar Kurulu sonrası önemli açıklama
Şehit öğretmenlerimizin hesabını kim verecek
Putin Türkiye'ye gelecek
ABD'den IŞİD'e darbe üstüne darbe!
Erdoğan'dan öğretmenlere Farabi çağrısı
Yemek programında domuz eti şoku!
Caner Erkin'den Kartal'a büyük tepki!
Yoğun bakımdaki sanatçıdan haber geldi
Bursa'da Volkan'a tepki!
Star'da yeni dönem!
Star ve Akşam Grubu'nda büyük operasyon
Sırp medyası olayı büyütmeye çalışıyor!
IŞİD'e dört koldan operasyon! 32 militan öldürüldü
İslamoğlu hakkındaki iddialara cevap verdi
Altın fiyatları o rakamın altına düşebilir
Kar Balkanlar'dan geliyor
Mısır'da Selefi Cephe yöneticileri gözaltına alındı
Yargıtay Başkanı'ndan 'yargı paketi'ne tepki
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak
Diyarbakır'da 307 kilo esrar ele geçti
Galatasaray Prandelli ile devam kararı aldı
41 kişinin hayatını kaybettiği feci kazada karar
Aralık başına kadar soğuk ve karlı
Elektrikli araçların menzil sorununu ASELSAN ve IBM çözecek
Bülent Korkmaz istifa etti mi? Jet açıklama!
Yavuz Bingöl'den kendisine hakaret edenlere tepki
Bursaspor'dan Fenerbahçe'ye büyük şok
Süper Lig'de bir ayrılık daha!
Kamyon apartmana girdi
Pamukova'da makinistlere hapis cezası
İşte Messi'nin yeni hedefi
Polis alımında yaş sınırı düşürülüyor!
Deliha çok sevildi!
ABD’li mühendis ölü bulundu
Lumia 1020 ve 925'te Kitlenme Hatası
Eski Cemaat-i İslami üyesine idam cezası
Galatasaraylı yıldız sözleşmesini feshetti!
IŞİD’e karşı en büyük operasyon
Kışın mutlaka tüketin!
Dünya felsefe günü kutlanıyor
Zonguldak'ta 31 maden ocağı üretime kapatıldı
YAŞ toplantısı 27 Kasım'da yapılacak