Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı BM’den İsrail'i köşeye sıkıştıran karar! Skandal sözler: Gazze yeryüzünden silinmeli Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
4 Nisan 2014 Cuma 16:00
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 16:02
‘Paralel’ yapı ile ilişkisi olduğu iddia edilen, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi Mustafa Kemal Sungur görevden alındı.

Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirilen daha sonra da üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atanan Mustafa Kemal Sungur görevden alındı. Konu ile ilgili SON.TV muhabirinin Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi görevi yapan Mustafa Kemal Sungur’un görevden alındığı, alınma yazısının Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun imzaladığı kaydedildi. Sungur’a da gönderilen görevden alınma yazısının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile işlemin tamamlanacağı kaydedildi.

PARALEL YAPI'NIN YAYIN ORGANI AKSİYON'UN KURUCULARINDAN

10 Aralık 1994 yılında Paralel Yapı'nın yayın organı olan halı hazırda Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un yayın yönetmenliğinde Aksiyon dergisi start alıyor. Aksiyon"da o dönemde Hasan Sutay yazı işleri, Mahmut Çebi de haber müdürlüğü"ne getiriliyor. Daha sonra, İzmir'den Mehmet Kamış, önce haber müdürü, ardından da yayın yönetmenliği bayrağını devralıyor. Derginin kadrosunda Paralel Yapı'nın Türkiye'de sözcülüğünü yapan Tuncay Opçin, Rasih Yılmaz, Mehmet Baransu, Bülent Korucu ve birçok isimde yer alıyor.

ATEŞE OLDUKTAN SONRA MAHLAS İSİMLE ÇALIŞMIŞTI

Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur 675'ye tabii devlet memuru olduktan sonra, dergide Senih Kartal mahlas ismi ile haberler yapmaya başlamış, Dergi'nin Washington temsilciliğini de Senih Kartal mahlas ismiyle yapan Mustafa Kemal Sungur, AK Parti-Cemaat kavgasında özellikle sosyal medyada da Başbakan Erdoğan ve AK Parti aleyhine Psikolojik Harekat ve ajitasyonel haber ve yazılar da yazmaya da devam ettiği iddia edilmişti.

FETHULLAH GÜLEN İLE SIK SIK GÖRÜŞÜYOR

Öte yandan yine elde edilen bilgilere göre, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un Fethullah Gülen'in ABD'deki önemli isimlerinden biri olduğu da kaydedilmişti. Mustafa Kemal Sungur’un sıklıkla Fethullah Gülen ile bir araya geldiği de elde edilen bilgiler arasındaydı.

TSK'DA 'DİSİPLİNSİZLİK SUÇUNDAN İHRAÇ EDİLMİŞTİ

27 yıl önce Yüksek Askeri Şura kararı ile ve ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle, Türk Silahlı Kuvvetlerinden çıkarılan Piyade Teğmen M. K. S., görevden alındıktan 26 yıl sonra Türkiye’nin Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı. M.K.S 1985 yılında Kara Harp Okulunu bitirdikten sonra Ankara 4. Kolordu Komutanlığına Piyade Teğmen olarak atanmış, 1987 kış dönemi YAŞ toplantısında da, ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle TSK’dan ihraç edilmişti.

YASADAN YARARLANMIŞTI

TBMM’de bir süre önce benimsenen 6191 sayılı kanunun geçici maddesi uyarınca, 12 Mart 1971’den bu yana, Yüksek Askerî Şûra kararları ile TSK’dan ilişiği kesilenlere emeklilik hakkı tanınmış, yaş ve diğer şartları taşıyanlara da, yeniden kamuya dönme hakkı verilmişti. Bu kişilerin Bakanlıklarda araştırmacı kadrosuna atanmaları öngörülmüştü. Mustafa Kemal Sungur’da, bu yasadan yararlanarak Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirildi. Daha sonra da 657 sayılı Devlet Memurları kanununda yer alan ‘’İstisnai görev’’ maddesine dayanılarak, üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı.

Ömer Adıyaman / Son.tv

Bu haber 3,192 kez okundu.

Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...23 Temmuz 2014 21:40
Gazze katliamı başladıktan sonra paralel örgütün Türkiye-İsrail ilişkilerine yönelik yaptığı yalan haberler hız kesmeden devam ediyor.
İzmir'de korkutan yangın23 Temmuz 2014 20:54
Aliağa ilçesinde çıkan yangında yaklaşık 20 hektarlık alan yandı
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması23 Temmuz 2014 20:24
Yargıtay Birinci Başkanlığı, "Yargıtay imamı" iddialarına ilişkin açıklama yaptı.
Eroğlu'ndan 'sudaki koku' ile ilgili açıklama23 Temmuz 2014 20:07
Orman ve Su İşleri Bakanı Eroğlu, İstanbul'un içme suyuyla alakalı, "Şu anda Melen'den, Yeşilçay'dan ve Sakarya'dan su basılıyor" dedi.
BM’den İsrail'i köşeye sıkıştıran karar!23 Temmuz 2014 19:42
BM İnsan Hakları Konseyi, İsrail'in saldırılarında yaşanan insan hakları ve insani hukuk ihlallerini araştırmak için bağımsız uluslararası araştırma komisyonu kurulmasını kararlaştırdı
Erdoğan: Ekmel Bey rahatsız oluyormuş...23 Temmuz 2014 19:37
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Erdoğan Adana'da halka hitap ediyor
Valilik açıkladı! 20 PKK'lı teslim oldu23 Temmuz 2014 19:20
Şırnak'ta iki gün içinde 20 terör örgütü mensubunun güvenlik güçlerine teslim olduğu bildirildi.
İSKİ'den '60 günlük su' iddiasına cevap23 Temmuz 2014 19:15
İSKİ’den yapılan açıklamada İstanbul’un 60 günlük suyu kaldı şeklindeki haberlerin gerçeği yansıtmadığı belirtildi.
Başsavcılık'tan operasyon hakkında son açıklama23 Temmuz 2014 19:09
Başsavcılık, gözaltı kararı bulunan 115 kişiden 104'ü gözaltına alındı.
'4-C'liler emekliliğe kadar sorun yaşamayacak'23 Temmuz 2014 18:57
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, NTV’nin Ankara İstihbarat Şefi Ahmet Ergen’in sorularını yanıtladı.
Her iki Karadağlı'dan biri yabancı dil konuşuyor23 Temmuz 2014 18:55
Karadağ'da vatandaşların yüzde 45'i, ikinci bir dil konuşabiliyor.
Lice'deki patlamada ölenlerin sayısı 6'ya yükseldi23 Temmuz 2014 18:29
Lice'de devrilen LPG yüklü tankerin patlaması sonucu meydana gelen olayda hayatını kaybedenlerin sayısı 6'ya yükseldi.
2 yaşında kanlı kefeni ile defnedildi
Cimbom şokta! Önde başladı mağlup bitirdi
Paşa'dan hazırlık maçında farklı tarife
Şenol Güneş'e sürpriz ziyaret
'Kamalak'a uçak bileti' iddiasına cevap
Norveç İsrail'e boykot çağrısını reddetti
Davutoğlu: Durum gittikçe kötüleşiyor
Dev kruvaziyer, söküm için yolda
Cameron'a Rus bağışını "iade et" çağrısı
IMF, ABD'nin büyüme beklentisini düşürdü
İsrail'e rağmen ABD süreyi uzattı
Torba Tasarı'da 7 madde daha kabul edildi
Halid Meşal: Filistin direnişi kırılamaz
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...
Hintli milletvekili zorla oruç bozdurmaya çalıştı
İzmir'de korkutan yangın
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı
IMF'den ABD'ye şok!
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması