Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kerry: Türkiye koalisyona katıldı! Esed IŞİD konusunda çark etti! Rusya'dan IŞİD operasyonuna sert tepki! Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
Dışişleri'nde paralel operasyon!
Dışişleri'nde paralel operasyon!
4 Nisan 2014 Cuma 16:00
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 16:02
‘Paralel’ yapı ile ilişkisi olduğu iddia edilen, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi Mustafa Kemal Sungur görevden alındı.

Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirilen daha sonra da üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atanan Mustafa Kemal Sungur görevden alındı. Konu ile ilgili SON.TV muhabirinin Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi görevi yapan Mustafa Kemal Sungur’un görevden alındığı, alınma yazısının Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu’nun imzaladığı kaydedildi. Sungur’a da gönderilen görevden alınma yazısının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile işlemin tamamlanacağı kaydedildi.

PARALEL YAPI'NIN YAYIN ORGANI AKSİYON'UN KURUCULARINDAN

10 Aralık 1994 yılında Paralel Yapı'nın yayın organı olan halı hazırda Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un yayın yönetmenliğinde Aksiyon dergisi start alıyor. Aksiyon"da o dönemde Hasan Sutay yazı işleri, Mahmut Çebi de haber müdürlüğü"ne getiriliyor. Daha sonra, İzmir'den Mehmet Kamış, önce haber müdürü, ardından da yayın yönetmenliği bayrağını devralıyor. Derginin kadrosunda Paralel Yapı'nın Türkiye'de sözcülüğünü yapan Tuncay Opçin, Rasih Yılmaz, Mehmet Baransu, Bülent Korucu ve birçok isimde yer alıyor.

ATEŞE OLDUKTAN SONRA MAHLAS İSİMLE ÇALIŞMIŞTI

Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur 675'ye tabii devlet memuru olduktan sonra, dergide Senih Kartal mahlas ismi ile haberler yapmaya başlamış, Dergi'nin Washington temsilciliğini de Senih Kartal mahlas ismiyle yapan Mustafa Kemal Sungur, AK Parti-Cemaat kavgasında özellikle sosyal medyada da Başbakan Erdoğan ve AK Parti aleyhine Psikolojik Harekat ve ajitasyonel haber ve yazılar da yazmaya da devam ettiği iddia edilmişti.

FETHULLAH GÜLEN İLE SIK SIK GÖRÜŞÜYOR

Öte yandan yine elde edilen bilgilere göre, Washington Büyükelçiliği Basın Ataşesi olarak görev yapan Mustafa Kemal Sungur'un Fethullah Gülen'in ABD'deki önemli isimlerinden biri olduğu da kaydedilmişti. Mustafa Kemal Sungur’un sıklıkla Fethullah Gülen ile bir araya geldiği de elde edilen bilgiler arasındaydı.

TSK'DA 'DİSİPLİNSİZLİK SUÇUNDAN İHRAÇ EDİLMİŞTİ

27 yıl önce Yüksek Askeri Şura kararı ile ve ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle, Türk Silahlı Kuvvetlerinden çıkarılan Piyade Teğmen M. K. S., görevden alındıktan 26 yıl sonra Türkiye’nin Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı. M.K.S 1985 yılında Kara Harp Okulunu bitirdikten sonra Ankara 4. Kolordu Komutanlığına Piyade Teğmen olarak atanmış, 1987 kış dönemi YAŞ toplantısında da, ‘’Disiplinsizlik’’ nedeniyle TSK’dan ihraç edilmişti.

YASADAN YARARLANMIŞTI

TBMM’de bir süre önce benimsenen 6191 sayılı kanunun geçici maddesi uyarınca, 12 Mart 1971’den bu yana, Yüksek Askerî Şûra kararları ile TSK’dan ilişiği kesilenlere emeklilik hakkı tanınmış, yaş ve diğer şartları taşıyanlara da, yeniden kamuya dönme hakkı verilmişti. Bu kişilerin Bakanlıklarda araştırmacı kadrosuna atanmaları öngörülmüştü. Mustafa Kemal Sungur’da, bu yasadan yararlanarak Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde araştırmacı olarak görevlendirildi. Daha sonra da 657 sayılı Devlet Memurları kanununda yer alan ‘’İstisnai görev’’ maddesine dayanılarak, üçlü kararname ile Washington Büyükelçiliğine Basın Ataşesi olarak atandı.

Ömer Adıyaman / Son.tv

Bu haber 3,200 kez okundu.

Bingöl'de 2 PKK'lı teslim oldu23 Eylül 2014 23:13
BİNGÖL'de örgütten kaçan 2 PKK'lı güvenlik güçlerine teslim oldu.
Olympiakos Efes'i İstanbul'da yıktı!23 Eylül 2014 23:13
Uluslararası Gloria Cup Basketbol Turnuvası'nın ilk maçında A Grubu mücadelesinde Olympiakos , Anadolu Efes'i 79-73 yendi.
Hava saldırısına ilişkin çelişkili bilgiler!23 Eylül 2014 23:12
ABD öncülüğünde Suriye'deki IŞİD hedeflerine yönelik yapılan hava bombardımanı sonrasında bölgeden gelen haberlerde belirsizlikler var.
Avrupa ülkesinden Türkiye'ye şok teklif23 Eylül 2014 23:07
Danimarka Halk Partisi Yabancılar Sözcüsü Martin Henriksen, Türkiye’nin Danimarka’ya gelen Suriyeli mültecileri de kabul etmesini istedi.
Ünlü sunucudan Aysel Tuğluk'a tepki23 Eylül 2014 23:00
Star Ana Haber'in ünlü spikeri Nazlı Çelik, Suruç'ta güvenlik güçlerine taş atan HDP'li Aysel Tuğluk'a tepki gösterdi.
Boko Haram o kızları serbest bıraktı mı?23 Eylül 2014 23:00
Nijerya ordusu, yaklaşık 5 ay önce Boko Haram örgütünce kaçırılan kız öğrencilerin serbest bırakıldığı yönündeki iddiaları yalanladı.
Çukurca'da uçak hareketliliği23 Eylül 2014 22:57
Hakkari'nin Çukurca İlçesi'nde akşam saatlerinde uçak hareketliliği yaşandı.
İkiyüzlü sözde sanatçılara sosyal medyada tepki!23 Eylül 2014 22:50
Şevval Sam, Engin Günaydın, Meltem Cumbul gibi sözde “sanatçıların” IŞİD saldırısından sonra Türkiye’ye gelen Ezidi’ler için dayanışma çağrısında bulunması samimiyetsizce bulunarak sert bir dille eleştirildi.
Bucaspor Batman karşısında moral buldu23 Eylül 2014 22:18
PTT 1. Lig’de ilk üç maçını kazanamayarak taraftarını üzen Bucaspor, kupada güldü.
Konsere giden öğrenciler kaza yaptı: 26 yaralı23 Eylül 2014 22:03
Zonguldak'ta, ünlü sanatçı Funda Arar'ın konserini izlemeye giden üniversite öğrencilerinin bulunduğu midibüs devrildi.
Dumanlı: Mevlana ve Yunus bugün gelse Fethullah Gülen olur!23 Eylül 2014 22:00
Bugün TV'de "taltif" skandalını sulandırmaya çalışan Ekrem Dumanlı, Fethullah Gülen'i Mevlana ve Yunus Emre'ye benzetti.
Filenin Sultanları kötü başladı23 Eylül 2014 21:34
İtalya'nın ev sahipliğinde düzenlenen Bayanlar Dünya Şampiyonası, bugün oynanan karşılaşmalarla başladı.
Ukrayna'da 700'e yakın asker rehin
Olympiakos Efes'i İstanbul'da yıktı!
Bingöl'de 2 PKK'lı teslim oldu
Eskişehirspor 6 golle turladı!
Hava saldırısına ilişkin çelişkili bilgiler!
Ronaldo abarttı, Madrid parçaladı!
Avrupa ülkesinden Türkiye'ye şok teklif
Fenerbahçe kuvvet çalıştı
Boko Haram o kızları serbest bıraktı mı?
Ünlü sunucudan Aysel Tuğluk'a tepki
Çukurca'da uçak hareketliliği
İkiyüzlü sözde sanatçılara sosyal medyada tepki!
Bucaspor Batman karşısında moral buldu
Konsere giden öğrenciler kaza yaptı: 26 yaralı
Dumanlı: Mevlana ve Yunus bugün gelse Fethullah Gülen olur!
Erdoğan, Ruhani ile görüştü!
Filenin Sultanları kötü başladı
Provokatörler Şırnak'ı karıştırdı!
Kobani hayalet kente döndü
Kerry: Türkiye koalisyona katıldı!
Ban operasyonu olumlu karşıladı
Paris'te iPhone 6 dayağı
İstanbul'daki fırtına uçak seferlerini de etkiledi
G.Saray'a bir başkan adayı daha!
İsmailağa Cemaati'nden Zaman Gazetesi'ne yalanlama!
Esed IŞİD konusunda çark etti!
Rusya'dan IŞİD operasyonuna sert tepki!
Kayserispor bombardımana tuttu: 7-0
Kosova tarihinde bir ilki yaşayacak
Süreyya Ciliv'in ilk maaşı bile dudak uçuklattı!
Manisaspor penaltılarla tur atladı
Kerry: Türkiye ABD'ye söz verdi
Canikli: Türkiye cazibe merkezi
Erdoğan ABD'de dünya ülkelerine seslendi!
İşte G.Saray'da ilk başkan adayı!
Galatasaray tam kadro çalıştı
Türkiye Kupası'nda sürpriz sonuçlar