Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Aysal'dan olağanüstü karar! Ülkü Ocakları: Ev bizden okumak sizden Reza Zarrab'a saldırı! Olay karakolda bitti Ömer AltaşHürriyet, CNN Türk ve ‘tipik bir yeni Türkiyeli’
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 118 kez okundu.

Ekranda kullanılan dil kurallara uygun olmalı17 Eylül 2014 22:27
RTÜK Başkanı Dursun, yayın kurumlarının ve hizmet sağlayıcıların ekranda kullandıkları dilin kurallara uygun olması gerektiğini belirtti.
İngiliz medyasından skandal Türkiye iddiası!17 Eylül 2014 20:24
IŞİD üzerinden Türkiye'ye vurmaya devam eden Batı medyası "IŞİD Papa'yı Türkiye'de öldürebilir" iddiasında bulundu.
8. Beyoğlu Sahaf Festivali başladı17 Eylül 2014 16:00
Beyoğlu Belediyesi tarafından düzenlenen 8. Beyoğlu Sahaf Festivali, Tepebaşı'nda meraklılarıyla buluştu.
Zeylanov, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı tehdit etti!17 Eylül 2014 15:53
Today’s Zaman gazetesinin oturum süresi dolduğu için sınır dışı edilen provokatör yazarı Mahir Zeylanov, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı tehdit edercesine bir paylaşımda bulundu.
Algı operasyonuna Today's Zaman da katıldı17 Eylül 2014 13:57
ABD medyasının IŞİD üzerinden Türkiye'ye vurma kampanyasına cemaat gazetesi Today's Zaman da katıldı. Today's Zaman, tıpkı New York Times gibi IŞİD haberine Erdoğan ile Davutoğlu'nun fotoğrafını kullandı. Fakat bir fark vardı, New York Times Fransız haber ajansı AFP'nin fotoğrafını kullanmıştı Today's Zaman ise kendi muhabirinin çektiği Erdoğan ve Davutoğlu karesine yer verdi.
3. Sancaktepe Kitap Fuarı açılıyor17 Eylül 2014 13:35
Sancaktepe Kaymakamlığı ve Sancaktepe Belediyesi’nin işbirliğinde düzenlenen 3. Sancaktepe Kitap Fuarı yakında kapılarını kitapseverlere açıyor.
Genç yönetmenden uzun metraj film17 Eylül 2014 13:34
Genç yönetmen Kaan Atilla Taşkın, ilk uzun metraj filminin çekimlerine devam ediyor.
Mustang'in 50. yılı kutlandı17 Eylül 2014 12:31
Ford Mustang kullanıcıları, otomobilin üretiminin 50. yılı dolayısıyla İstanbul Park'ta bir araya geldi.
Aşk-ı Nebi sergisi New York'ta açılıyor17 Eylül 2014 12:27
2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında İslam Kültür ve Sanat Platformu işbirliği ile gerçekleştirilen ‘Aşk-ı Nebî’ Sergisi İstanbul’un ardından New York’a taşınıyor.
Selvi: Akreditasyondan ben de rahatsızım!17 Eylül 2014 12:04
Yeni Şafak gazetesi Ankara temsilcisi ve yazarı Abdülkadir Selvi, Ahmet Hakan'la yaptığı röportajda akreditasyon uygulamasına ilginç bir yorum yaptı.
Ertuğrul Özkök'ün kasvetli 10 yılı17 Eylül 2014 11:18
Türkiye’nin demokratikleşmesi, normalleşmesi, çözüm süreci ve kalkınma projeleri Hürriyet yazarı Ertuğrul Özkök'ü rahatsız etmiş.
Yusuf İslam 38 yıl sonra yeniden ABD’de17 Eylül 2014 11:13
Müslüman olduktan sonra adını Yusuf İslam olarak değiştiren Cat Stevens 38 yıl sonra ABD'de konser vermeye hazırlanıyor.
Üniversitelere ek yerleştirme başvuruları başladı
15 cami imamı gözaltında!
Lugano ve Yobo'ya Wenger kıskacı!
100 kurbanlık koyun telef oldu!
Savaş gemileri Boğaz’dan geçti
İstanbul Büyük Otogarı'nı su bastı
Yılın ilk karı o ile yağdı
Avrupa'nın 4 büyük ülkesinde büyük korku!
Arkadaşının oğlunu öldüren kadın idam edildi
Bu hafta 8 film vizyona girecek
Aysal'dan olağanüstü karar!
Ülkü Ocakları: Ev bizden okumak sizden
Dolar güne 2,2250 liradan başladı
Bolu'da korkutan deprem!
Kara Para Aşk'da şaşırtan ayrılık
Bir kent daha IŞİD'in kontrolüne geçti
İBB açıkladı en fazla yağmur Çatalca'ya düştü
Roma- Moskova maçında olay!
New York Times Erdoğan fotoğrafı için düzeltme yayımladı!
1750 polisle uyuşturucu operasyonu
ABD istedi Türkiye 'hayır' dedi
Kartal Olimpiyat'ta açılışı yapıyor
Fırtına Avrupa arenasında sahne alıyor
Bu ülkede üniversitelilerin yüzde 30'u yazamıyor