Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TT Arena'da büyük protesto! Davutoğlu: HDP'nin özür borcu var Çözüm Süreci Gaziantep'te masaya yatırıldı! Prof. Dr. Erol GökaKimlik ve demokrasi
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 137 kez okundu.

Tanrısı Rahmi Turan’ın aklını koru!22 Kasım 2014 16:52
AK Parti’nin Dersim konusunda özür dilediği, CHP’nin de özür dileme çabası içine girdiği bir dönemde Hürriyet gazetesinin bıraktığı boşluğa yerleşmeye çalışan Sözcü gazetesinde dikkat çeken bir yazı yayınlandı.
Selanik'te Osmanlı eserleri22 Kasım 2014 11:22
Osmanlı'dan kalma Alatini Köşkü bugün bölge valiliği olarak kullanılırken, Mimar Sinan'ın inşa ettiği Beyaz Kule turist akınına uğruyor.
Keanu Reeves aksiyona doymuyor22 Kasım 2014 11:07
Ünlü aktör, Tarsem Singh'in aksiyon filminde rol alacak.
44 milyon $'lık 'çiçek'22 Kasım 2014 11:06
ABD'de düzenlenen açık artırmada Georgia O'Keeffe'nin "Boru Çiçeği/Beyaz Çiçek No. 1" adlı eseri 44.4 milyon dolara satılarak, bir kadın sanatçıya ait en pahalı resim unvanını kazandı
Acun Ilıcalı'dan bir bomba daha21 Kasım 2014 23:18
TV8'de hafta sonları yayınlanan 'Aileler Yarışıyor' programı Gülben Ergen'in sunumuyla Cumartesi ve Pazar günü saat 18.30'da ekrana gelecek.
Taraf'ın oyunu deşifre oldu21 Kasım 2014 17:21
Gazeteci Ömer Adıyaman, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamalarla, Taraf'ın Star gazetesi ve yöneticilerine yönelik operasyonunu deşifre etti.
Samsun'da Güney Kore rüzgarı21 Kasım 2014 15:55
OMÜ'de, "Güney Kore Günü" etkinlikleri kapsamında konser düzenlendi. Yiyecek ve kıyafet tanıtımımın yapıldığı etkinlikte öğrenciler, Güney Koreli kadınların giydiği yöresel kıyafeti giymek için adeta birbiriyle yarıştı.
Anadolu'nun "kemik koleksiyonu" tarihe ışık tutuyor21 Kasım 2014 15:53
Dünyanın en zengin kemik koleksiyonlarından birine sahip Hacettepe Üniversitesi, yabancı bilim insanlarının uğrak yeri oldu
Hürriyet rezaleti kabul etti!21 Kasım 2014 14:54
Hürriyet, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'yla ilgili yaptığı hatayı kabul etti. Hürriyet'in emlak sitesinde dün yayınlanan bir satılık emlak ilanında Cumhurbaşkanlığı Sarayı satışa çıkarılmıştı.
Kayseri'de kafkas rüzgarı21 Kasım 2014 14:15
Kafkas Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Yaşar Aslankaya, 2014-2015 yılını ana dil yılı ilan ettiklerini belirtti.
Erdem Bayazıt’ın hayatı belgesel oluyor21 Kasım 2014 14:11
Mavera ekolünün önemli isimlerinden şair Erdem Bayazıt’ın hayatı belgesel oluyor. ‘Sebep Ey’ adını taşıyan belgesel, şairin 75. doğum yıl dönümü olan 18 Aralık’ta düzenlenecek bir etkinlikte gösterilecek.
Dumanlı’nın kimyası bozulmuş!21 Kasım 2014 14:11
Toplum bilimciler ve gazeteciler, TÜYAP Kitap Fuarı’nda Zaman Gazetesi’nin Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı ve çetesinin Yeni Akit muhabiri Mehmet Özmen’e gerçekleştirdiği saldırganlığa teşhisi koydu: Paralelcilerin kimyaları bozulmuş, travma yaşıyorlar.
Lionel Messi tarihe geçti!
Mülteci gemisine kurtarma operasyonu
Bahreyn'de seçim bitti sayım başladı
'Akıncılar'dan İsrail'e saldırı!
Selde mahsur kalanların yardımına AFAD yetişti
Ankara Emniyeti'nden narkotik operasyonu
Yanal, Prandelli'yi 3. kez mağlup etti
Galatasaraylı iki oyuncu tartıştı
Çalışan anneye bakım desteği
Elazığ'da deprem
Dilmen'den flaş Sneijder iddiası!
Lavrov: Rusya'ya karşı dünyaya baskı yapıyor
Dev maça damga vuran an!