Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
BülentTuran: Türkiye'nin kaderini bir kaç imam hatipli değiştirdi! DEAŞ'ın Türkçe yayın yapan sitesi hacklendi Cumhurbaşkanı Erdoğan uyarınca... Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 149 kez okundu.

DEAŞ'ın Türkçe yayın yapan sitesi hacklendi31 Ocak 2015 23:22
DEAŞ terör örgütü yanlısı haberleriyle dikkat çeken ve örgütün üst düzey isimleriyle iletişimde olduğunu iddia eden Takvahaber.com hacklendi.
İşte Gülencilerin son montajı31 Ocak 2015 19:28
Önceki gün Erdoğan'ın TRT Haber'de katıldığı canlı yayın programındaki KJ, sosyal medyadaki cemaatçiler tarafından montajlandı.
Yaşar Kemal'in durumu ağırlaşıyor31 Ocak 2015 17:47
İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekimliği, Yazar Yaşar Kemal'in durumunun ağırlaştığını bildirdi.
Şevket Eygi ile Bab-ı Ali Hatıraları31 Ocak 2015 17:28
Yayın dünyasının yarım asırlık üstadı Şevket Eygi Başakşehir Söyleşileri’nde vatandaşlarla buluştu.
Haksöz dergisinin Şubat 2015 sayısı çıktı31 Ocak 2015 17:05
Haksöz Dergisinin Şubat 2015 tarihli 287. Sayısı çıktı. Dergide bu ay Charlie Hebdo vakası ve ilgili tartışmalar üzerine yazılar ağırlıkta.
Değirmenci: Çözüm süreci oyunları bozdu31 Ocak 2015 16:54
Gazeteci- Yazar Aslan Değirmenci, “Anadolu direndi yeni vesayet arayışları boşa çıktı. Eğer Türkiye'de Çözüm Süreci başlamamış olsaydı bugün Suriye'ydik." dedi.
Barış Manço ölümünün 16. yılında anıldı31 Ocak 2015 15:40
Barış Manço, ölümünün 16. yılında mezarı başında anıldı.
Haluk Bilginer Hollywood yolcusu31 Ocak 2015 14:36
Türk sinema ve tiyatrosunun usta aktörü Haluk Bilginer, yine dünyaca ünlü bir filmde oynamaya hazırlanıyor.
Vuslat, Şubat sayısını çıkardı31 Ocak 2015 13:52
Şubat ayında, nice Müslümanlar hayatlarını Allah’ın dini uğruna feda ettiler. Vuslat Dergisi’de bu vesile ile 164 sayısını Şehadet konusuna ayırdı. Dergide "İslam davası, asla sahipsiz değildir!" mesajı verildi.
Lübnan'da "Mevlana ve Tasavvuf Gecesi"30 Ocak 2015 23:16
Başkent Beyrut'taki etkinlikte, "Mevlana Celaleddin Rumi ve Tasavvuf" konulu sunum, resim sergisi ve tasavvuf musikisi dinletisi ilgi gördü.
Cumhuriyet'te deprem!30 Ocak 2015 19:00
Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Utku Çakırözer, yönetim tarafından kovuldu.Karar, Cumhuriyet Gazetesi'nin sitesinden duyuruldu.
Erman Toroğlu kovuldu!30 Ocak 2015 18:29
TRT yönetimi aldığı ani bir kararla Erman Toroğlu ile Göktuğ Sevinçli'nin görevine son verdi.
BülentTuran: Türkiye'nin kaderini bir kaç imam hatipli değiştirdi!
Cizre'deki hendekler yeniden kapatılıyor
Dezenformasyon kampanyası başlatıldı
Bahreyn'de 72 kişi vatandaşlıktan çıkarıldı
Metin Külünk: Terör bir beladır
NASA sonunda Delta 2'yi fırlattı
Mario Felgueiras Konyaspor'da
Fenerbahçe'de 76 hafta sonra bir ilk
DEAŞ'ın Türkçe yayın yapan sitesi hacklendi
Erdoğan'ın bu sözleri Gülencileri rahatsız etti ama...
Aşırı hız can aldı: 2 ölü 1 yaralı
Almanya'da diplomatlar Gauck'tan rahatsızlar
İsrail askerleri 1 Filistinliyi öldürdü
Cilvegözü Sınır Kapısı'nda teslim olan Suriyeli tutuklandı
Atina'da polis ilk kez protesto gösterilerinde silah taşımadı
DEAŞ ikinci Japon esiri de öldürdü iddiası
İsmail Kartal'dan o isme övgü yağmuru
Cumhurbaşkanı Erdoğan uyarınca...
Güneş'ten G.Saray'ı sevindirecek karar
Dortmund'a bir darbe de Bayer'den
Dev maç nefesleri kesti: 1-1
DKC, Kongo'yu 4-2 yenerek yarı finale yükseldi
İngiltere'de polise elektroşok cihazı önerisi
Gürcistan'da "Saakaşvili dönemi" protestosu
G.Saray'da büyük skandal! Hükmen galip...
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan faiz tepkisi
Davutoğlu: Avrupa tarihi arşivimiz olmadan yazılamaz
Arda'sız Atletico rahat kazandı
Sağlık Bakanlığı'ndan o iddiaya yalanlama
Antalyaspor evinde büyük darbe yedi!
Taksim saldırganı Elif Sultan Kalsen çıktı
Fenerbahçe gümbür gümbür: 2-1
Güler: Tenezzül eden alçaktır, namussuzdur, şerefsizdir...
Somaliand'dan Isparta'ya Türkçe için gelecekler
İnternette korkutan deney
TOFAŞ, Konya Basket'i rahat geçti!
İstanbul'da terör operasyonu!
Davutoğlu: 5. bölge teşviki uygulayacağız
Real Madrid, Sociedad'ı pişman etti!
Milli atlet Batuhan Altıntaş'tan rekor
Volkan taraftarı polise şikayet etti
Merkel'den Yunanistan açıklaması
Hamas'tan Mısır mahkemesine tepki
İşte Gülencilerin son montajı
Suudilerde bir haftada iki darbe
Hamas heyetinden Hizbullah’a ziyaret
Genç kız karbonmonoksit zehirlenmesinden öldü
Şehir Hatları'nda bazı seferler tekrar başladı
Davutoğlu İzmir Valiliğini ziyaret etti
Bursa'da trafik kazası: 5 yaralı
Şota'ya istifa şoku!
'Erdoğan kabul etseydi, Deniz Baykal Cumhurbaşkanı’ydı'
Çalık'tan çözüm süreci açıklaması
Arızalanarak yanan minibüs hurdaya döndü
İstanbul Üniversitesi, F.Bahçe'yi devirdi!
Bolu'da trafik kazası: 10 yaralı
Mursi'nin duruşması 16 Mayıs'ta yapılacak
Irak Başbakanı İbadi Almanya'yı ziyaret edecek
Seyfi Doğanay, son yolculuğuna uğurlandı
Amman-Bağdat uçak seferleri yeniden başladı