Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail saldırıya geçti Barzani'den çok kritik talimat Memleketinde toprağa verilecek Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 108 kez okundu.

Bir haftada 4 yerli film vizyonda31 Temmuz 2014 11:52
Bu hafta 1'i yerli 4 film, vizyona girecek.
Osman Turhan'dan çok konuşulacak İsrail karikatürü!31 Temmuz 2014 11:45
Yeni Şafak Gazetesi çizeri Osman Turhan yine çok konuşulacak bir karikatüre imza attı.
Anadolu fotoğraflarına 36 bin lira ödül31 Temmuz 2014 11:40
Kültür ve Turizm Bakanlığınca bu yıl 16'ıncısı düzenlenen Devlet Fotoğraf Yarışması, Anadolu'nun renklerini yansıtan en iyi fotoğraf karelerini bir araya getirecek.
Devlet Opera ve Balesinde festival rüzgarı31 Temmuz 2014 11:21
Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü yaz boyunca düzenlediği uluslararası festivallerle 35 binden fazla sanatseveri bale ve operayla buluşturuyor.
Cumhuriyet gazetesi bölünüyor!31 Temmuz 2014 11:20
Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Yıldız, Ahmet Şık, Aydın Engin, Ceyda Karan, Murat Sabuncu ve Özgür Mumcu'nun kendisinden habersiz olarak gazetesine transfer edilmelerine tepki koyarak tatile çıktı.
Artemis kazısı kaldığı yerden...31 Temmuz 2014 10:39
Antik çağın en önemli anıtsal yapıları arasında olan ve 7 harika arasında gösterilen Artemis Tapınağı'nda kazılar 20 yıl sonra tekrar başlıyor.
Kırmızıgül'den yeni filminde sürpriz30 Temmuz 2014 10:24
Dördüncü kez yönetmen koltuğuna oturan Mahsun Kırmızıgül'ün son filmi Mucize'nin setinden bir fotoğraf paylaştı.
Paralelcilerden 'Erdoğan cinlerle seçim kazanıyor' iddiası30 Temmuz 2014 02:57
Gülen grubuna yakınlığıyla bilinen yazar Ömer Faruk Arslan, Başbakan Erdoğan'ın cinci bir hocasının olduğunu iddia etti.
Şafak Sezer: Erdoğan'a sahip çıktım diye...27 Temmuz 2014 15:51
Oyuncu Şafak Sezer, Başbakan Erdoğan'a sahip çıktığı için 1,5 senedir işsiz olduğunu ve hiç bir iş yapamadığını söyledi.
Başörtülülerle dalga geçti cezası kesildi27 Temmuz 2014 13:38
Serra Yılmaz'ın Twitter hesabı, kendilerine Milliyetçi Hacker Grubu (Mubarhack) diyen hackerlar tarafından hacklendi.
Cumhuriyet yazarının Arap düşmanlığı27 Temmuz 2014 11:29
Nilgün Cerrahoğlu, Adalar'da faytona binememesinin sorumlusu olarak gördüğü Arap turistlere içindeki nefreti döktü.
Erdoğan'dan sonra hedef Putin!26 Temmuz 2014 22:05
Gezi olayları sırasında Erdoğan'ı sürekli eleştiren ve "diktatör" benzetmesinde bulunan dünyanın önde gelen yayın organları bu kez hedefine Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'i aldı
Yunan Anthimos'tan faşist sözler: Türkler bizi kesecek
TSK: Türkiye’ye ateş açıldı
Tatilin ilk iki gününde 172 bin 100 araç geçti
Çiçek’ten taziye mesajı
İsrail son 24 saatte Gazze'de 110 hedefi vurdu
Moskava’daki Türkler de sandık başına gitti
İş kazalarındaki tahribat savaş bilançosu gibi
Salih, Real'i devirdi
TSK: Misliyle karşılık verildi
Dinlemelerde usulsüzlükler tespit edildi
IŞİD militanlarıyla peşmerge çatışıyor
İsrail saldırıya geçti
Feyenoord kaptanından olay sözler!
Genelkurmay'dan açıklama
Ramazan'da en çok akıllı telefon satıldı
Endonezya'da tekne battı
Grev demiryolu seferlerini arttırdı
Sıtma alarmı!
Bir haftada 4 yerli film vizyonda
IŞİD’in gözü o yerde
Motosiklet TIR'a çarptı: 2 ölü
İşte Göğebakan'ın cenaze programı
Bankalar tüketiciden öyle bir kesinti yapıyor ki...
Beşiktaş zaferinin sırrı!
Tekne battı, 7 ölü
Facebook kaçırdı Çinliler alıyor
NATO'dan Rusya'ya füze çağrısı
Büyükelçiler İsrail'den bir bir çekiliyor
Barzani’den peşmergeye ağır silah sözü
Bağdat'ta bombalı saldırı: 22 ölü
Osman Turhan'dan çok konuşulacak İsrail karikatürü!
Bakan Yılmaz: Erdoğan gelirse barış gelecek
Ayvacık açıklarında 73 kaçak yakalandı
Ağrı kesiciye 645 bin lira harcandı!
Anadolu fotoğraflarına 36 bin lira ödül
Miami Heat'ten rekor anlaşma
Yemeyen çocuğa yemek yedirme yolları
Canikli: Paralel yapıyı itiraf ettiler!
Yorgunluğu gideren besinler
Barzani'den çok kritik talimat
Limonlu veya sirkeli su zayıflatır mı
Ölü sayısı 26'ya yükseldi
Kardeş kıskançlığını görmezden gelmeyin
Devlet Bahçeli feribota bindi
Dolar 2 haftanın zirvesinde!
Galatasaray'da Ben Hatira iddiası
Aşırı sıcaklar süt üretimini vurdu
'G.Saray transferi bugün açıklar'
Galtier'den Mevlüt mesajı
Göğebakan'ın ölümü Twitter'ı yasa boğdu
Seçim yasakları başladı
168 kişiye ''panik butonu'' verildi
Memleketinde toprağa verilecek
İşte Murat Göğebakan'ın ölüm sebebi
Devlet Opera ve Balesinde festival rüzgarı
Cumhuriyet gazetesi bölünüyor!
5 günde 2 intihar
Kıbrıs'taki Barış Gücü'ne 6 ay ek süre
İsrail akıttığı kanların içerisinde boğulacak
Irak'ta bomba patladı: 22 ölü
İhsanoğlu'nun gafı Twitter'da rekor kırıyor
Başbakan Erdoğan tesadüfen dinlenmedi!
BM'den Vietnam'da dini özgürlük uyarısı
Brezilya 532 Suriyeliye mülteci statüsü verdi
Yıldızlar için imza kuyruğu
Üsküdar Üniversitesi'nden Filistinli öğrencilere destek
Şike soruşturması için inanılmaz iddialar