Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

7 bin okul müdürü görevden alındı PKK o heykelden habersiz! Muharrem İnce meydan okudu Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 114 kez okundu.

Antakya Medeniyetler Korosu Soma için sahnede22 Ağustos 2014 13:55
Antakya Medeniyetler Korosu, geliri Türk Eğitim Vakfı (TEV) Soma Umut Fonu'na aktarılacak konserde sahne alacak.
Göğebakan'ın programını sunacak sürpriz isim22 Ağustos 2014 11:43
Murat Göğebakan'ın, TRT için hazırladığı ancak seyirciyle buluşturmasına ömrünün vefa etmediği programı oğlu ekranlara taşıyacak.
Hürriyet'ten Davutoğlu'na tarizli merhaba!22 Ağustos 2014 11:40
Hürriyet, Akparti Genel Başkanlığı adaylığına Ahmet Davutoğlu'nun seçilmesini 'tariz' sanatını kullandığı bir manşetle okuyucularına duyurdu.
Siyonistlerin iddiası Hürriyetin manşetinde22 Ağustos 2014 11:34
Hürriyet, İsrail gazetesinin ortaya attığı iddiaları manşetine taşıyarak Siyonist lobinin sözcüsü gibi davrandı ve Hamas liderini hedef gösterdi
Sözcü ve Zaman pişti oldu22 Ağustos 2014 10:18
PKK içindeki çözüm karşıtı grupların provokasyon amaçlı diktiği Mahsun Korkmaz heykelinin yıkılışından sonra askerlerin de yıkılan heykelin kafasına basıp poz vermelerinden sonra askerlere soruşturma açıldı. Sözcü ve Zaman gazetesi ise Kürt halkını yanlış yönlendirmek adına olayı çarpıttı
Canlı yayında 3 isme meydan okudu22 Ağustos 2014 07:47
Haber spikeri Mustafa Yenigün canlı yayında haber sunarken meydan okudu.
Yılkı Fanzin’in ilk sayısı çıktı21 Ağustos 2014 17:41
“Ülkenin her yerinde toplumu dışlayan birilerinin olduğunu biliyoruz. Onlar bizi bulacaktır. Yılkı Fanzin miğfer ve kılıç sunan bir kucaktır” diyen Yılkı Fanzin Dergisi, ilk sayısını sayın okuyucusuyla buluşturdu.
ABD polisi medyaya yönelik şiddetine son vermelidir!21 Ağustos 2014 17:00
Medya-İş sendikası Amerika'da Anadolu Ajansı muhabirine yönelik yapılan saldırıyı kınayan bir açıklama yaptı.
Bu hafta 7 film vizyona girecek21 Ağustos 2014 15:47
Türkiye sinemalarında bu hafta 1’i yerli 7 film vizyona girecek.
AA fotoğrafları "Paris-Match" dergisinde21 Ağustos 2014 14:15
AA'nın Erbil'den geçtiği, IŞİD şiddetinden kaçıp Sincar Dağı’na sığınan Yezidilerin “ölüm yürüyüşünü" gösteren fotoğraf, Fransa'da h"Paris-Match" adlı haftalık dergide çift sayfa olarak yayımlandı.
Star Medya'nın devri için başvuru21 Ağustos 2014 14:02
Rekabet Kuruluna, Star Medya hisselerinin yüzde 50'sinin Fettah Tamince'ye devrine ilişkin başvuruda bulunuldu
Gül gibi "İntifadamız" oldu!21 Ağustos 2014 10:58
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün eşi Hayrünnisa Gül veda resepsiyonunda yaptığı açıklamalarla Cumhuriyet, Zaman ve Hürriyet'in manşetini süsledi.
Arda: Beş kuruş parasız kalmaya razıyım
TEOG sonuçları açıklandı!
Rus insani yardım konvoyu Ukrayna'ya girdi
7 bin okul müdürü görevden alındı
Vine'da yeni özellik
Windows 9 30 Eylül'de geliyor!
İstanbul'da 'ebola' şüphesi
Görünmez güneş paneli üretildi
Marsel ilerliyor, Çağla elendi
500 bin Euro'su çalındı şikayetçi olmadı
Pietro Aradori Galatasaray Liv Hospital'da
Muş'ta çatışma: 3 yaralı
17 metrelik dev balina görenleri şaşırttı
Savunma reformu raporu tamamlandı!
Başkan doğruladı: Stad yıkılacak
PKK o heykelden habersiz!
Güneydoğu ''Boğaz Köprüsü''ne kavuşuyor
Nöbetçi yurtlar 5 Eylül'e kadar açık olacak
Komşuda 5,1 büyüklüğünde deprem
2 milyon çocuğa ulaşıldı
Antakya Medeniyetler Korosu Soma için sahnede
Erdoğan ve Davutoğlu cuma namazını birlikte kıldı
Muharrem İnce meydan okudu
Atatürk Havalimanı'nda Ebola karantinası
Arda Turan: Onlar gibi olamam
Yalçın Akdoğan: Yeni yetme değilim
Türkiye üzerinden 170 milyon dolar kazandık
"Davutoğlu okuduğu hiçbir şeyi unutmaz"
Erdoğan'ı Köşk'te atlı birlik karşılayacak
Karadeniz insanı yine şaşırtmadı!
''Sosyal medya üzerinden ilaç almayın''
Kaçak teknesinde yangın can aldı
Barcelona'da sakatlık şoku
Feci kaza: 2 ölü
16 militan öldürüldü
51 kilo esrar ele geçirildi
Peşmerge Musul'a doğru ilerliyor
5 polis daha tutuklandı!
Binali Yıldırım: Bizde liderlik kavgası olmaz!
G.Saray bombayı patlattı!
IŞİD kendi komutanını infaz etti
Futbolun zirvesinde büyük buluşma
Ahmet Davutoğlu'nun 20 yıl önceki görüntüsü
Bir skandal daha ortaya çıktı!
Türkiye'den Twitter'a "Ar-Ge" daveti
Altın yarı yarıya düştü! Bakın neden?
Almanlar Doğu Almanya'nın paralarının peşinde
Demba Ba'ya övgü yağıyor! Kartal ilaç oldu
Boko Haram polis akademisini ele geçirdi
Kadınlar Plajı'na protesto!
Marsel İlhan 3. turda
'Game Of Thrones' düğünü
Hafta sonu hava nasıl olacak?
Fabian Ernst, Beşiktaş'a dönüyor
Twitter 'o' Türk'ü arıyor!
Gazze'de 11 kişiye idam
Galatasaray'da ilk ayrılık!
Andiçme töreni Perşembe günü 14.00'te
Spor Toto Süper Lig'e 3 yeni stat
IŞİD bu kez çarmıha gerdi
Cumhurbaşkanlığı Savunma Reformu raporu açıklandı
91 yılda 11 cumhurbaşkanı!
Yeni Filistin hükümeti İsrail'i yargılatmada kararlı
Muş'ta yol kapatma eylemi sürüyor
İki transferi resmen açıkladı!
Göğebakan'ın programını sunacak sürpriz isim
Hürriyet'ten Davutoğlu'na tarizli merhaba!
Aziz Yıldırım'ın reddettiği iki dev teklif!
Siyonistlerin iddiası Hürriyetin manşetinde