Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Batı’dan İsrail’e ilk ciddi uyarı! Paralel operasyonunda flaş gelişme! Murat Göğebakan'nın doktorundan flaş açıklama Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 106 kez okundu.

Dövüş Kulübü'nün devamı geliyor24 Temmuz 2014 18:26
Yeraltı edebiyatının sevilen romanı 'Dövüş Kulübü'nün yazarı, serinin devamının geleceğini müjdeledi.
Zaman, duygu sömürüsüne sarıldı!24 Temmuz 2014 14:27
Paralel yapının bülteni gibi hareket eden Zaman gazetesi, 22 Temmuz'daki operasyonla casusluktan gözaltına alınan kişilerine ailelerini konuşturarak bir dram hikayesi ortaya çıkarmaya çalıştı.
Sözcü gazetesi Gülen'e 'Hocaefendi' dedi!24 Temmuz 2014 13:21
Sözcü gazetesi, cemaatin yayın organlarındaki gibi Fethullah Gülen’den ‘Hocaefendi’ diye bahsetti.
Bu hafta 9 film vizyona girecek24 Temmuz 2014 13:07
Dwayne Johnson ile Irina Shayk'ın rol aldığı ''Herkül: Özgürlük Savaşçısı'' izleyiciyle buluşacak
Vizyona yeni giren filmler24 Temmuz 2014 12:08
Sinemalarda bu hafta 1'i yerli 9 film vizyona girecek.
Zaman'dan skandal yazı dizisi!24 Temmuz 2014 11:00
Zaman, bugün başlatılan İran'daki yolsuzlukları anlatan yazı dizisiyle yeniden Türkiye'yi ve hükümeti hedefine koydu.
TRT Yönetim Kurulu'na yeni atama24 Temmuz 2014 01:13
Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu (TRT) Yönetim Kurulu üyeliğine, TRT Genel Müdür Yardımcısı Şenol Göka atandı.
İran çağdaş sanatı İstanbul'a geliyor23 Temmuz 2014 16:56
İranlı sanatçıların çağdaş sanat fuarlarında yıldızı parlamaya devam ederken, bu yıl ikincisi düzenlenecek ArtInternational'a aralarında Şirin Neşat'ın da bulunduğu İranlı sanatçılar konuk geliyor.
"Dünya Mazlumları Fotoğraf Sergisi"23 Temmuz 2014 14:41
MAZLUMDER, Müslümanların maruz kaldığı zulümlere dikkati çekmek için fotoğraf sergisi açtı
Kristal Elma heyecanı için geri sayım başladı23 Temmuz 2014 13:06
Reklam, medya, pazarlama ve iletişim dünyasının tüm paydaşlarının buluştuğu Kristal Elma Yaratıcılık Festivali, 17-18-19 Eylül'de Santralİstanbul'da yapılacak.
Cehennem Melekleri'nden dev kadro afişi23 Temmuz 2014 12:57
Aksiyon tutkunlarının heyecanla beklediği 'Cehennem Melekleri 3' filminden yeni bir afiş daha paylaşıldı.
Zaman, operasyonları çarpıtmak için çırpınıyor!23 Temmuz 2014 12:22
Zaman gazetesinin paralel örgüt iddialarına ilişkin yürütülen soruşturmayla birlikte gerçekleşen gözaltıları çarpıtma gayreti dikkat çekti.
İsrail Ahaber ekibine saldırdı!
Dinlenen kriptolu telefonlar tespit edildi
Şimon Peres'ten küstah açıklama!
4/C 'lilere iş garantisi
AA'dan Taraf'ın iddialarına yalanlama
Netanyahu'ya teşekkür eden gazeteci öldü
Malezyalı sporcudan, Gazze'ye destek
Suriye'de çarşıya saldırı
2 üniversite İsrail'i kınamadı!
ABD’de kabus gibi idam
Ban Ki-mun: Dehşete düştüm
Turizme Ramazan Bayramı bereketi
Etiyopya'dan Bill Gates'e fahri doktora
Pakistan'da Gazze için yas ilan edildi
ABD Kongresi'nde "Gazze'' bildirisi dağıttılar
Emin Çölaşan'a otomobil çarptı
ABD’de işkence gibi idam
Batı’dan İsrail’e ilk ciddi uyarı!
Paralel operasyonunda flaş gelişme!
Orman işçilerinin üzerine ağaç devrildi: 6 ölü 15 yaralı
Netanyahu'ya teşekkür eden gazeteci aniden öldü
Polis Akademisi Gazze'ye yönelik saldırıları kınandı
Erdoğan: İsrail devleti yargılanacak
Kışanak kimin için oy vereceklerini açıkladı
CHP İzmir'de tatilcilerin ayağına gitti
Uçakta 119 kişi vardı
Kanser zenginden çok düşük gelirliyi vuruyor
Tek yön Kahire biletine 10 yıl hapis cezası
Murat Göğebakan'nın doktorundan flaş açıklama
İsrail'den Filistinlilere 'çıplak gözaltı'
IŞİD Yunus Peygamberin türbesini yıktı
Aslan Atletico Madrid'e karşı!
Sözcü'den skandal Egemen Bağış haberi
Bayramda beslenme düzenine dikkat!
Bundan sonra ne olacağını bilemem
Federal Mahkeme'den Fenerbahçe kararı