Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kayseri'de tartışmalı penaltı! 'Öcalan kararını verdi' Bakan bedelliye başvuranların sayısını açıkladı Ömer AltaşO Amca!
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 142 kez okundu.

Kış Uykusu" Oscar'dan elendi19 Aralık 2014 21:48
Nuri Bilge Ceylan'ın "Kış Uykusu" filmi Oscar'dan elendi
Saraybosna'da Mevlana anısına sergi19 Aralık 2014 21:23
Bosna Hersek'in başkenti Saraybosna'daki Preporod Galerisi'nde, Mevlana Celaleddin Rumi Anısı Sergi açıldı
Dörtyol’da Turunçgil Festivali başladı19 Aralık 2014 19:57
Hatay'ın Dörtyol ilçesinde 3.'sü düzenlenen Dörtyol İlk Kurşun Kültür Sanat ve Turunçgil Festivali başladı.
Dede: İnsanın zekasıyla alay etmeyin19 Aralık 2014 17:56
A Haber'de yayınlanan Nihan Günay'ın sunduğu Medya Dünyası programının konuğu gazeteci - yazar Ersoy Dede idi.
Fatih Portakal Ekrem Dumanlı'yı sert sözlerle eleştirdi19 Aralık 2014 17:51
Ekrem Dumanlı'nın serbest kaldıktan sonra yaptığı konuşmaya Fatih Portakal'dan tepki geldi.
Hugh Jackman ısrarlara dayanamadı19 Aralık 2014 16:29
Hugh Jackman, ısrarlar üzerine 2 gösteri daha yapmak üzere Zorlu ile anlaştı.
Kiraz Mevsimi'nde Aydilge sürprizi!19 Aralık 2014 15:10
Aydilge, Kiraz Mevsimi'nin 20 Aralık cumartesi yayınlanacak bölümünde başrol oyuncusu Serkan Çayoğlu ile beraber sürpriz bir şarkı söyleyecek.
Sarıkamış Harekatı sempozyumda ele alınacak19 Aralık 2014 13:06
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı'nın 1. Dünya Savaşı'nın 100. yılı dolayısıyla gerçekleştirdiği konferans dizisinin aralık ayı programında "1914-1915 Sarıkamış Harekatı" ele alınacak.
Ünlü oyuncu Nihat Altınkaya Galip Derviş'te!19 Aralık 2014 12:13
Nihat Altınkaya Galip Derviş dizisinde konuk oyuncu oluyor.
"Cemaat" görünümünden "örgüt" görünümüne geçiş19 Aralık 2014 11:30
Sabah gazetesi yazarı Mehmet Barlas, Paralel yapının kamuoyu gözünde "Cemaat" boyutundan "Örgüt" boyutuna nasıl geçiş yaptığını kaleme aldı.
Taşgetiren: Hepinizin Abisi idi19 Aralık 2014 11:11
Star Gazetesi yazarı Ahmet Taşgetiren bugünkü yazısında operasyona ve Gülen grubuna dair çarpıcı tespitlerde bulundu. Taşgetiren, Hüseyin Gülerce'yi ön planda tutarak önemli detaylara dikkat çekti.
8000 bin yıllık zeytinyağı bulundu19 Aralık 2014 10:36
İsrail'de yapılan kazılar, 8 bin yıl önce zeytinyağı üretilebildiğini ortaya koydu.
Fransa'da AA muhabirine İslamofobik saldırı
'İlave vergiler gündeme gelebilir'
Davutoğlu, Barzani ile ne konuştu?
Kuyt'tan ayrılık açıklaması!