Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İşte Sümeyye Erdoğan'ın yeni görevi Emekli için ikramiye formülü! Çirkin saldırıya IŞİD bahanesi Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 121 kez okundu.

Türkiye-Polonya ilişkilerinde 600. yıl01 Ekim 2014 17:14
Tomek Sikora'nın Fotoğraflarında Frederic Chopin Nostaljisi" başlıklı sergi, İstanbul Fotoğraf Müzesi'nde açılacak
Yunus Emre anıt mezarı başında anıldı01 Ekim 2014 16:42
Türk halk şairi ve mutasavvıf Yunus Emre için Kırşehir ve Aksaray valiliklerince anma programı düzenlendi
“Lüküs Hayat” ilk kez senfonik olacak01 Ekim 2014 15:18
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları ve ilk kez Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası iş birliği ile gerçekleştirilecek
Ünlü oyuncudan uyuşturucu açıklaması01 Ekim 2014 13:45
Ünlülerin uyuşturucu davasında geçen celse hakkında zorla getirilme kararı çıkarılan ünlü oyuncu Murat Yıldırım hâkim karşısına çıktı. Yıldırım hâkime "Ben hiçbir zaman uyuşturucu kullanmadım" dedi.
Festivale ilginç davet!01 Ekim 2014 12:44
Giresun'un Çanakçı ilçesine bağlı Kuşköy sakinleri, Kuşdili Festivali için ıslıkla haberleşme yöntemiyle çağrı yaptı.
Velilerin Gülben Ergen isyanı01 Ekim 2014 11:51
Gülben Ergen, önceki gün düğünü yüzünden ayrı kaldığı oğullarının yanına koştu. Basın ordusu, çocuklarının okuluna giden Ergen'in peşini bırakmadı.
Küçük Ağa'nın gerçek babası RTÜK'e çaktı01 Ekim 2014 11:36
Küçük Ağa dizisinin yıldızı Emir Berke Zincidi'nin babası, diziye verilen ceza nedeniyle RTÜK'ü eleştirdi.
İtibar'ın Ekim sayısı çıktı!01 Ekim 2014 10:57
İtibar, 37. sayısıyla yeni yayın dönemine girdi. İçeriğinde ve kapak tasarımında çeşitli değişikliklere giden dergi, bu sayısında Türk şiirinin son üç kuşağının önemli isimlerinin eserlerini bir araya getiriyor.
Aslı Hünel: Erotik klipler yasaklansın01 Ekim 2014 10:41
Şarkıcı Aslı Hünel, önceki gün Mall Of İstanbul'da görüntülendi.
Ferhat Göçer’den uçakta küçük çocuğa müdahale!01 Ekim 2014 10:24
Ferhat Göçer, uçakta ateşlenen küçük bir çocuğa ilk yardımda bulundu.
Devlet Tiyatroları perdelerini açıyor01 Ekim 2014 10:07
Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü (DT), yeni tiyatro sezonuna bugün sahneleyeceği eserlerle ''merhaba'' diyecek.
RTÜK Murat Bardakçı'nın argosuna cezayı kesti01 Ekim 2014 10:04
Murat Bardakçı'nın, Tarihin Arka Odası programında kurduğu cümleler ve argo üslubuyla ilgili RTÜK karar verdi.
Karaman'da ev yangını: 4 ölü 1 yaralı
İntihar saldırısı: 3 ölü, 7 yaralı
ABD'den İsrail'e çok sert eleştiri
İşte Sümeyye Erdoğan'ın yeni görevi
Liverpool'dan Sturridge'ye servet
Humus'ta ölenlerin sayısı 32'ye yükseldi
Barca'da sürpriz ayrılık! İşte yeni adresi
Asgari ücrete Galatasaray bileti!
Avrupa Ligi'nde fırtına zamanı!