Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Kedinin fareyle oynadığı gibi...' Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber! 'Diego'dan umudum yok' Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
‘Aşk-ı Nebi Sergisi' Ayasofya'da açılacak
4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Güncellenme Tarihi 4 Nisan 2014 Cuma 09:42
Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa büyük bir sergiye imza atacak.

Hz. Peygamber'in doğumunun 1443. yılında, 2014 yılı Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri kapsamında, 'Hicaz'dan İstanbul'a Hz. Peygamber Sevgisi; Aşk-ı Nebi Sergisi' Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu ve Ayasofya'da olmak üzere iki aşamalı olarak gerçekleştirilecek. 8 Nisan Salı günü Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Emrullah İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ve Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez'in katılımıyla resmi açılışı yapılacak olan sergiler 15 Temmuz'a kadar açık kalacak.

Sergilerin küratörlüğünü Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Prof. Dr. Haluk Dursun, sanat danışmanlığını ise Prof. M. Uğur Derman ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ali Rıza Özcan yapıyor.

İslam Kültür Sanat Platformu'nun da düzenleyicileri arasında bulunduğu serginin ana sponsorluğunu Ülker markasını da bünyesinde barındıran Yıldız Holding üstleniyor.

Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler, Ayasofya'da eşsiz Hilye-i Şerifler

İki aşamalı planlanan serginin ilk ayağı olan Topkapı Sarayı Enderun Hazine Koğuşu'nda 15. - 16. ve 17. yüzyıllardan kalma Mushaf-ı Şerifler, Siyer-i Nebi kitapları, Muhammediyeler, Delailül Hayratlar, Hilye-i Şerifler, Murakkalardan Hadisler, Hat levhalar, Hazine bölümünden murassa Kuran-ı Kerim muhafazaları, Hırka-i Saadetin altın mahafazalarından örnekler, Osmanlı Hanedanı tarafından vakfedilen ve Fahrettin Paşa tarafından Medine'den İstanbul'a getirilen eserler, gülabdan, buhurdan, murassa askı kandiller, Sakal-ı Şerif mahfazaları, Hz. Peygamber'in su içtiği tas, Hz. Peygamber'in Mukavkıs'a göndermiş olduğu mektup sergilenecek.

Ayasofya'da ise yaşayan hattatların Hz. Peygamber temalı eserlerinden oluşan bir seçki sanat severlerle buluşacak. Sergiye eserleriyle katkı sağlayacak bazı hattaların isimleri şöyle; Fuad Başar, Hasan Çelebi, Hüseyin Kutlu, Hüseyin Öksüz, Abdurrahman Depeler, Adem Sakal, Ali Toy, Cevad Horan, Davud Bektaş, Erol Dönmez, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Mehmed Özçay, Mehmet Memiş, Muhammed Yaman, Mustafa Parildar, Osman Özçay, Ömer Faruk Özoğul, Savaş Çevik, Seyit Ahmed Depeler, Tahsin Kurt, Yılmaz Turan, Nuria Garcia Masip.

İlk kez gün yüzüne çıkacak eserlerle değerli bir hazine

Aşk-ı Nebi Sergisi bugüne kadar gerçekleştirilen en önemli Klasik İslam Sanatları çalışması olma özelliğine sahip. Yurt dışından yabancı hattatların eserlerinin de yer alacağı sergide ilk kez gün yüzüne çıkacak eserler sergilenecek.

Bu haber 127 kez okundu.

Picasso'nun fotoğrafçısı öldü22 Ekim 2014 17:35
Magnum fotoğraf ajansı üyesi olan Burri, Che Guevara dışında Pablo Picasso, Fidel Castro ve Alberto Giacometti gibi birçok ünlünün portre fotoğraflarını da çekmişti.
Refik Halit Karay anılıyor22 Ekim 2014 16:35
Memleket Hikâyeleri ve Gurbet Hikâyeleri'nin yazarı Refik Halid Karay, Basın İlan Kurumu ve ESKADER'in düzenlediği 'Matbuat Dünyasından Sanatkâr Çehreler' programı kapsamında anılıyor. Edebiyatçı yazar Ahmet Özdemir'in Karay'ı anlatacağı toplantı, Çemberlitaş'taki Basın Müzesi'nde 24 Ekim Cuma günü saat 15.00'te başlayacak.
5 bin yıllık oyun yeniden tasarlanıyor22 Ekim 2014 15:50
Siirt'te bir mezarda bulunan oyun taşları uzmanları harekete geçirdi.
Devlet Tiyatroları kadın sorunlarına el attı22 Ekim 2014 15:30
Devlet Tiyatroları, ilk kez perde açacağı, tek kişilik oyun "İyiyim"le Türkiye'deki kadın sorunlarını tiyatro sahnesine taşıyor.
Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu22 Ekim 2014 14:53
Türkiye'nin ilk 3D Animasyon filmi olma özelliği taşıyan "Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu"nun ikinci fragmanı izleyiciyi, 17. yüzyıldan günümüze uzanan heyecanlı ve eğlenceli bir yolculuğa çıkarıyor.
Acun Star Tv'yi çökertti22 Ekim 2014 14:01
Star TV'de 4 programın yayından kaldırıldığı öğrenildi.
Belediye Başkanı tiyatroda rol aldı22 Ekim 2014 13:51
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Karadeniz Tiyatrosu'nun yeni sezon için hazırladığı ilk oyun olan 'SAPAN' da rol alarak sürpriz yaptı. Eşinin dahi haberi olmadan hazırlandığı oyunda Enver Yılmaz'ı sahnede gören sanatseverler, alkışlarla destek verdi.
Cumhuriyet'in Ankara Temsilcisi belli oldu22 Ekim 2014 13:36
Utku Çakırözer'den boşalan koltuğa gelecek isim açıklandı.
İşte Acun'un planlarını bozan dizi22 Ekim 2014 13:24
Pazar günleri yayınlanmaya başlayan, Sinem Kobal'ın başrolünü oynadığı 'Gönül İşleri' dizisi 'Yetenek Sizsiniz' yarışmasının izleyicilerini kaptı.
Batı Trakya’da ilk Türkçe sinema filmi çekildi22 Ekim 2014 13:10
Batı Trakya’da Türk azınlık tarafından çekilen ilk uzun metrajlı film Sevdanın Göçü 24 Ekim'de Gümülcine'de gösterime giriyor.
Türk sinemasından Uzakdoğu çıkarması22 Ekim 2014 12:35
Türkiye, "Busan Uluslararası Film Festivali"nin ardından "Hong Kong Asya Film Festivali"ne de davet edildi
2. İstanbul Tasarım Bienali başlıyor22 Ekim 2014 12:31
2. İstanbul Tasarım Bienali, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Zoe Ryan küratörlüğünde "Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil" başlığıyla 1 Kasım-14 Aralık arasında düzenlenecek.
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de
Bir dizi daha erken final yapıyor!
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı
Kartal uzatmada kanatlandı
Gaziantep'te inşaatta çökme: 1 ölü
Bilic: Partizan maçına hazırız
Bilic: Partizan maçına hazırız
"Sadece sokak güvenliğini kastetmiyoruz"
Tanju Çolak: Hakkari'ye gittik kepenkler açıldı
Barzani: Bu anlaşma düşmanlarımıza cevaptır
Cannavaro'ya vergi soruşturması
Marmara depremle sarsıldı!
Pentagon hatasını itiraf etti!
Jetler, Avustralya'ya ait uçağı indirdi
Lost'un yönetmeni Kocaeli'de
F-35'e Türk damgası!
3 polise tutuklama istemi
Öğretmenlere 4 yıl zorunluluğu!
Acılı baba, 700 bin TL'lik teklifi geri çevridi
'Trabzon'a yenilmemek iyi sonuç'
Meme kanserinin en az olduğu il
Bursaspor'da çifte şok!
Başkan Usta açılışı çocuklarla yaptı
Mısır'da patlama!
Gaziantep'de MERS virüsü paniği!
Türkiye'de boşanmaların 97'sinin nedeni...
Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber!
Demirkol: Galatasaray'ın tek çıkış yolu...
Topbaş’ın acı günü
Öğrencilerin tehlikeli okul yolculuğu
Kar yağışı Türkiye'ye doğru ilerliyor!
Kaçırılan 10 kişiyle ilgili yeni gelişme
Bu hareketi altınla ödüllendirildi
Erdoğan'a hakaret eden savcıya beraat
Kriz çıktı! Migros o ürünleri toplatıyor!
Ukrayna bu iddiayı konuşuyor
Komisyon'dan Soma kararı
Mers virüsü şüphelisi hastaneden kaçtı!
"Enrique istediği zaman beni çıkarır"
TSK'dan flaş 'Jandarma' açıklaması
'Diego'dan umudum yok'
Genç futbolcu nehirde ölü bulundu
Mers virüsü şüphelisi hastaneden kaçtı
Picasso'nun fotoğrafçısı öldü
Parlamentoya silahlı saldırı!
Usta oyuncu DT'nin başına geçti!
Merkel: Camilere yapılan saldırı bize yapılmıştır
NASA, UFO görüntüsü yayınladı!
Ukrayna bu iddiayı konuşuyor