Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki! Valilikten 'paralel' habere yalanlama Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 421 kez okundu.

Musul Kobani’den daha mı az stratejik?26 Ekim 2014 01:58
Asker ve silah yardımı isteyen YPG şimdi Peşmerge ve ÖSO’nun desteğini geri çeviriyor. İşte PYD’nin bu tutumunun ardında yatan asıl sebep.
IŞİD Esed’i unutturdu!26 Ekim 2014 00:02
Suriye’yi kan gölüne çeviren Esed, son bir haftada IŞİD’in katlettiği kişilerin sayısından daha fazla ölüme sebep olmasına rağmen gündeme gelmedi.
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi25 Ekim 2014 23:51
İçişleri Bakanı Efkan Ala, "Bir şehri kalkındıracak olan, bir şehrin lokomotifi olabilecek olan sanayi yatırımlarıdır" dedi.
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması25 Ekim 2014 23:49
Tunceli Valiliği, terör örgütü tarafından yaptırılan mezarlık nedeniyle bölgeye araç geçişine izin verilmediğini bildirdi.
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız25 Ekim 2014 23:36
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, "Antalya'da kaçak siteler, kaçak oteller gördük." dedi eline geçen bir davetiyeyi anlattı.
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu25 Ekim 2014 23:05
Denizli'nin Çameli ilçesinde, şiddetli yağış nedeniyle Kanlı Deresi taştı ve çevresindeki balık çiftlikleriyle ekili alanlar zarar gördü.
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır25 Ekim 2014 22:52
Başkentte bir kadın sürücü, trafik tartışmasında, "başörtüsünün çıkarıldığı ve darp edildiği" iddiasıyla şikayetçi oldu.
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı25 Ekim 2014 22:44
Avrupa ve Asya kıtasını denizin altından 4 dakikaya indiren Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı.
Herkes alışverişi online yapıyor!25 Ekim 2014 22:33
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY'nin "Global Tüketici Araştırması - Consumer on Board"a göre, dünyadaki internet kullanıcılarının yüzde 62'si, Türkiye'dekilerin ise yüzde 69'u online alışveriş yapıyor
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi25 Ekim 2014 22:21
İHH İnsani Yardım Vakfı'nın 14 ülkedeki sivil toplum kuruluşlarından topladığı yardım malzemelerini taşıyan 46 tırı, Suriye'ye yola çıktı.
Valilikten 'paralel' habere yalanlama25 Ekim 2014 22:03
Valilik, bir gazetede yer alan "11 polise suikast hazırlığı" iddiasının kamuoyunu yönlendirme ve olumsuz algı oluşturma çabası olduğunu bildirdi
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!25 Ekim 2014 21:49
Gençlerbirliği kalecisi Dahlin, Fenerbahçe maçının ardından yaptığı açıklamada penaltı pozisyonlarını değerlendirdi.
Musul Kobani’den daha mı az stratejik?
IŞİD Esed’i unutturdu!
Ersun Yanal'a sürpriz talip
Bakan Ala Erzurumlulara söz verdi
Tunceli Valiliği'nden 'kapalı yol' açıklaması
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız
İsmail Kartal taraftara isyan etti!
Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı
Herkes alışverişi online yapıyor!
Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki!
Fenerbahçe'den fotoğraflı tepki
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi
Yeni Başkan Yarsuvat'tan ilk açıklama
Valilikten 'paralel' habere yalanlama
Galatasaray'ın yeni başkanı Duygun Yarsuvat
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!
Bursaspor gol yağdırdı
Pınar Karşıyaka 3'te 3 yaptı
Ekrem Erdem: 2015 Anayasa yılı olacak
Beton mikseri sokağı savaş alanına çevirdi
Evlilik teklifini kabul etmeyince dehşet saçtı
Öldürülen PKK'lıların kimlikleri belli oldu
Başbakan'dan hain saldırıya ilişkin ilk açıklama
F.Bahçe penaltılarla güldü
El Clasico'nun kralı!
Tayfun Dortmund'u da çarptı
Meclis Başkanı Çiçek'ten Org. Özel'e mesaj
Enbar'da 16 IŞİD militanı öldürüldü
Erdoğan'dan Necdet Özel'e başsağlığı
Genelkurmay: Teröristler üç kişiydi
Tren alımında TANK modeli
Takside kredi kartı dönemi!
Türk Yıldızları yine nefes kesti
Peşmergeler Zummar'ı IŞİD'den elinden aldı
Paralel yapının partisinde genel başkan belli oldu
Şehit askerlerin kimlikleri belli oldu
Ala: Önce sen kendi ülkeni yakıp yıkma!
Zararlar için valiliklere ödenekler gönderildi
Aydın Çine'de kuduz karantinası,
Boluspor deplasmanda coştu!
Uşak'a 44 milyon TL'lik yatırım için imza
Arınç'tan Sırrı Süreyya Önder'e: Haddini Bil
Manavgat'ı sel aldı
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım
Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi
'Kılıçdaroğlu'nu değiştirmek zorunda kalacaklar'
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması
Büyük sürpriz! İngiltere'yi sallayan maç!
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
İtalya'da işçiler ayaklandı!
Beşiktaş'ta o iki isim antrmenana katılmadı!
Erken seçim olacak mı?
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
Musul'da IŞİD'e hava saldırısı: 15 ölü
Suarez ısırmamak için bakın ne yapıyor?
Ukrayna'da halk yarın sandık başına gidiyor
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı
Süper Lig'de şok istifa!
Bir ilimiz daha hızlı trene kavuşuyor!
Davutoğlu'ndan milli aşı müjdesi