Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
CHP'de ön seçim sonuçları belli oluyor Arınç ailesinin acı günü! Flaş gelişme! Beşiktaş küme düştü Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 452 kez okundu.

'Kılıçdaroğlu bu millet enayi değil'29 Mart 2015 20:17
Bakan Çavuşoğlu, "Kılıçdaroğlu, noterden belge almış. Hiçbir siyasi kaygı gütmeden söylüyorum. Bu bir kere acziyettir" dedi.
Bakan Kılıç'ın konvoyunda kaza29 Mart 2015 20:10
Gençlik ve Spor Bakanı Çağatay Kılıç'ın konvoyunda meydana gelen kazada 2'si polis memuru 5 kişi yaralandı.
Yüzde yüz yerli telefon geliyor29 Mart 2015 19:53
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, yerli akıllı telefon geliştirilmesi için çalışma başlatıldığını bildirdi.
Romanya'dan getirilen paralel böceklere tutuklama29 Mart 2015 19:23
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde çalışma ofisine dinleme cihazı konulmasıyla ilgili Romanya'da yakalanan ve Türkiye'ye iade edilen eski iki emniyet mensubu, tutuklanarak cezaevine yollandı.
İzmir'de önce seçilme katılma oranı29 Mart 2015 19:13
Kılıçdaroğlu'nun da 2. bölgeden 57. sıra numarasıyla yer aldığı ön seçimlere katılımın, yüzde 55 civarında olduğu bildirildi.
Arınç ailesinin acı günü!29 Mart 2015 18:01
Arınç’ın eşi Münevver Arınç’ın Manisa'da yaklaşık 2 aydır yoğun bakımda olan amcası Bekir Tay, dün akşam saatlerinde vefat etti.
Böcekçi polisler tutuklandı29 Mart 2015 16:38
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde çalışma ofisine dinleme cihazı konulmasıyla ilgili Romanya'da yakalanarak Türkiye'ye iade edilen eski 2 emniyet mensubu tutuklandı.
THY uçağında bomba paniği29 Mart 2015 14:53
Türk Hava Yolları'na (THY) ait İstanbul-Tokyo seferini yapmak üzere hareket eden uçak, tuvaletinde tespit edilen "C-4 kargo" yazısı nedeniyle Atatürk Havalimanı'na döndü. Yolcuları terminale alınarak, bomba prosedürü uygulanan uçakta herhangi bir bulguya rastlanılmadı.
PYD'ye giden 10 kişi yakalandı!29 Mart 2015 14:42
Genelkurmay Başkanlığı, terör örgütü PYD/PKK’ya katılmak için Suriye’ye geçmek isteyen 10 kişinin yakalandığını duyurdu.
Leman Sam'ın 'Kurban' tweetine hapis talebi29 Mart 2015 13:41
Kurban Bayramı'nda kesilen hayvanlar için attığı bir tweet yüzünden tepki çeken Leman Sam için hapis isteniyor.
Operasyon protesto edildi29 Mart 2015 13:29
Yemen'de bir grup,hava operasyonlarının ülkeye barış getirmeyeceği gerekçesiyle protesto gösterisi düzenledi.
Suriye sınırında Hollanda vatandaşı 5 kişi yakalandı29 Mart 2015 13:19
Türkiye'den Suriye'ye yasa dışı yollardan geçmeye çalışan beş Hollanda vatandaşı gözaltına alındı.
Brezilya yavaş yavaş kendine geliyor
Erciyesspor'un yeni hocası! Sürpriz isim!
Bakan Kılıç'ın konvoyunda kaza
CHP'de ön seçim sonuçları belli oluyor
Yüzde yüz yerli telefon geliyor
Amatör ligde ilginç olay: Gözlemci oyuncu attırdı!
Anfield Road'da yıldızlar geçidi
Romanya'dan getirilen paralel böceklere tutuklama
Lider F.Bahçe, Uşak Sportif'i de geçti!
İzmir'de önce seçilme katılma oranı
G.Saray'dan tatsız prova!
Web için Skype geliyor
Ferrari 22 ay sonra zirvede
Şiddetli yağış baraj kapaklarını açtırdı
Balıkçı ağına bakın ne takıldı!
ABD uçağı İran askerlerini vurdu
Fenerbahçe Ülker zorlanmadı
Ardahan Kültür Evi hizmet binası açıldı
Air Canada uçağı tehlike atlattı
CHP'de oy kullanma işlemi sona erdi
Arınç ailesinin acı günü!
Erdoğan, Gauck'a taziyelerini iletti
Sakal uzattı 6 yıl hapis yedi
Sibsi: Teröre boyun eğmeyeceğiz
Flaş gelişme! Beşiktaş küme düştü
A Milliler Lüksemburg'ta
M.City'e, eski Real Madrid'li golcü!
Şanlıurfa'da 2 kadın intihar etti
Germanwings enkazında 80 kişinin DNA'sı ayırt edildi
Kadlec'in tweeti kafa karıştırdı
G.Saray'dan tatsız prova
Başbakan son viraj için genel merkezde
10 bin kişilik nevruz pilavı
Dirk Kuyt ile ilgili yeni iddia!
Hamzaoğlu: Emre kart görmeliydi!
Böcekçi polisler tutuklandı
Özgür Zengin trafik kazası geçirdi!
CHP'nin Erdoğan talebine ret!
Ümit Milli Takım, İstanbul kampını tamamladı
Fenerbahçe'den farklı galibiyet
Özel okul fiyatları el yakıyor
Beş Hollandalı sınırda yakalandı
Meriç ve Tunca'nın debileri yine yükseldi!
Fenerbahçe'den Lucescu açıklaması
Xavi'nin de başına geldi
Zana ve Önder, Kuzey Irak'a gitti
HDP'de kim nereden aday olacak?
'Cumhuriyet bizim ilk değil son devletimizdir'
Toprak kayması 10 kişinin canını aldı
Ozan Tufan Atletico Madrid yolunda!
Emenike yine gitti!
F.Bahçe'den Alex'e mesaj!
Facebook para kazandıracak
Akhisar'da Scapolan istenileni veremedi
THY uçağında bomba paniği
İran'dan yeni Erdoğan açıklaması!
PYD'ye giden 10 kişi yakalandı!
Katliam gibi kaza: 12 ölü
Arap ülkelerinden ortak ordu kararı
Deniz Baykal'ın oyu çöp oldu!
Leman Sam'ın 'Kurban' tweetine hapis talebi
Grip kalp krizi geçirtti
Fenerbahçe'den Van Persie'ye teklif!
Operasyon protesto edildi
Suriye sınırında Hollanda vatandaşı 5 kişi yakalandı
Cenazeler havalimanında karışınca...
Rıdvan Dilmen itiraf etti! "Aslında yanılmışım"
İngilizler Mert Günok'un peşinde!
Balıkçı ağına 105 yıllık Alman parası takıldı
Bakan Yıldız'dan petrol fiyatları açıklaması