Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
CHP'den emeklilere müjde! Gülen'ler sanık, dosyalar kayıp! Davutoğlu'nun selamına PYD'den cevap Ömer AltaşYeni Türkiye yolunda ikinci evre
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 449 kez okundu.

Sigaraya yeni yasaklar geliyor30 Ocak 2015 07:33
Dumansız hava sahası için 3 yıllık yeni bir dönem başlatılıyor. Sağlık Bakanlığı yeni eylem planıyla tütün ürünleri kullanımını azaltmayı ve toplumu bilinçlendirmeyi hedefliyor.
Gülen'ler sanık, dosyalar kayıp!30 Ocak 2015 07:32
2007’de Erzurum’da yaşanan 15 yaşındaki kız çocuğuna tecavüz skandalı dosyası ‘paralel yapı’ soruşturması kapsamında yeniden açılıyor. Mağdure kızın, Fethullah Gülen’in yakınlarının adını vermesi üzerine dosyanın kapatıldığı iddiası da yeni bulgularla savcılığa gönderildi.
Sezer ve Özkök Paralel'i gizledi iddiası30 Ocak 2015 07:24
Emekli Albay Hasan Atilla Uğur, dönemin Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer ve Genelkurmay Başkanı Hilmi Özkök'ün paralel örgütü gizlediğini öne sürdü.
Davutoğlu'nun selamına PYD'den cevap30 Ocak 2015 06:59
Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun ‘selamına’ PYD Eş Başkanı Asya Abdullah’tan cevap geldi. Abdullah, “Türkiye bizim iyi bir komşumuz, Kobani’yi selamlayanı biz de selamlarız” dedi.
Mobilya imalathanesinde yangın paniği30 Ocak 2015 06:39
Bartın'da, toptancılar sitesinde, mobilya imalathanesinde çıkan yangın hasara neden oldu.
Milletvekilinin oğluna bin lira ceza30 Ocak 2015 06:38
Ak Parti Hatay Milletvekili Hacı Bayram Türkoğlu’nun oğlu ile ilgili karar verildi.
Duvarı delip 3 kilo altını çaldılar!30 Ocak 2015 06:34
Beyoğlu'nda, yandaki iş yerinden duvarı delerek kuyumcu dükkanına giren şüpheliler 3 kilo altın çaldı.
Helallik isteyince yakınları ipten aldı!30 Ocak 2015 06:34
Kayseri’de annesini arayıp hellallik istedikten sonra kendini asan genç kadın, yakınları tarafından kurtarıldı.
Kolunu yem kırma makinesine kaptıran işçi öldü29 Ocak 2015 23:33
Bandrıma'da büyükbaş hayvan çiftliğinde bulunan yem kırma makinasına kolunu kaptıran 35 yaşındaki Mehmet Karaoğlu hayatını kaybetti.
Erdoğan: Netanyahu yine kızacak ama...29 Ocak 2015 23:07
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İsrail Başbakanı Netanyahu'nun terör devleti sistemi uyguladığını söyledi.
Gülenci Arslan: Peşime cin taktılar29 Ocak 2015 22:59
Başbakan Erdoğan'ın cinci bir hocasının olduğunu iddia eden Gülen grubuna yakınlığıyla bilinen yazar Ömer Faruk Arslan bu sefer de kendisine büyü yapıldığını iddia etti.
Erdoğan: Benim için Gülen'in iadesinden öte...29 Ocak 2015 22:51
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Fethullah Gülen ile ilgili, "Benim için iadesinden öte, deport edilmesi çok daha isabetli olur" dedi.
Kayıp-kaçak bedeli tüketiciden geri alınacak
Murat Göğebakan'a büyük vefa
Kral Selman, Türkiye'ye hakaret eden bakanı görevden aldı
AK Partili vekilin teklifine CHP desteği
CHP'den emeklilere müjde!
TUS'ta 'Attım tuttu' devri bitiyor
Sigaraya yeni yasaklar geliyor
Gülen'ler sanık, dosyalar kayıp!
Sezer ve Özkök Paralel'i gizledi iddiası
Polonyalıların Stalin’den istedikleri metroyu Türkiye yaptı
Davutoğlu'nun selamına PYD'den cevap
Yeni Kral'dan 2 maaş ikramiye
AK Parti oyları bir ayda 2.5 puan arttı
Mobilya imalathanesinde yangın paniği
Ukrayna parasında Kırım Han Camii resmi
Milletvekilinin oğluna bin lira ceza
Televizyon kanalına silahlı baskın!
Helallik isteyince yakınları ipten aldı!
Duvarı delip 3 kilo altını çaldılar!
Cahit Berkay gazetecilere saldırdı
Sarıgül, İnönü'yü vefasızlık ve ihanetle suçladı
Memurluk için başvuru Nisan'da
İthal cep telefonuna vergi yakında
Totti'ye ilk turda beş oy çıktı
Anadolu Efes Olympiakos'u ezdi geçti
İslam düşmanı PEGIDA bölündü
Erdoğan: Çipras daha temkinli olmalı
Sakarya'nın AK Parti il başkanı belli oldu
New York borsası yükselişle kapandı
İtalya'da seçimin ilk turundan sonuç alınamadı
Sakarya'daki gazeteler baskılarını bekletiyor
Kolunu yem kırma makinesine kaptıran işçi öldü
Mısır karıştı: En az 42 ölü
ABD Senatosu'ndan İran’a yeni yaptırımlar
Bilic'ten yönetime 'imza' mesajı!
Rus jetleri İngiltere'de 'hava trafiğini aksattı'
Erdoğan: Netanyahu yine kızacak ama...
Gülenci Arslan: Peşime cin taktılar
AB, Rusya'ya cezayı kesti!
Erdoğan: Benim için Gülen'in iadesinden öte...
Tolgay attı, Kartal kazandı: 3-1
Kılıçdaroğlu hasta ziyaretinde
Tokat'ta soba faciası: 2 ölü!
Erdoğan: Bedelini biz ödüyoruz, halayı onlar çekiyor
Sabbağ'ın öldürülmesi Tunus'ta protesto edildi
İsmail Kartal Sow'u bekliyor
Mısır'da devlet gazetesinin bürosuna saldırı: 6 ölü
Metrobüs yolunda kaza!
Erdoğan'dan başkanlık sistemi açıklaması
MİT'ten Naim Şahin'e anlamlı söz
Dev maçta G.Saray set alamadı
Ginola, FIFA başkanlık adaylığından çekildi
Erdoğan: 367’nin yakalanması lazım
Maden Kanunu Tasarısı kabul edildi
Bahreyn'de "casusluk" davasında mübbet hapis
Devrimci sol örgütün imam hatip hazımsızlığı!
Avusturya, Çek ve Slovakya Rusya'ya yeni yaptırımlara karşı
İzmir'de gözaltı sayısı 24'e yükseldi
UNICEF'ten 3,1 milyar dolarlık yardım çağrısı
Paralel yapı operasyonunda itiraz
Demiryolları'ndan Marmaray açıklaması!
İstanbul'da elektrik kesintisi!