Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İşte Göğebakan’ın son sağlık durumu! Sneijder'den sürpriz karar! Hep aynı bahane! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 377 kez okundu.

Dikkat! İstanbul'da elektrik kesintisi!25 Temmuz 2014 10:24
AYEDAŞ, 25 Temmuz Cuma günü (bugün) İstanbul’da elektrik kesintisi yapılacağını duyurdu.
Bonzaiye bir kurban daha25 Temmuz 2014 10:23
Samsun'da bonzaiden zehirlendiği ileri sürülen bir kişi hayatını kaybetti.
Su kirliliği tarihe karışıyor!25 Temmuz 2014 09:59
Bilim adamlarının yaptığı araştırmada su kirliliğini büyük ölçüde ortadan kaldıracak yöntem geliştirdiler.
Devlet 1.2 milyon TL’lik güneş gözlüğü satacak25 Temmuz 2014 09:51
Gümrüklerde el konulan 76 binden fazla güneş gözlüğü, 1 milyon 200 bin liraya satışa çıkacak.
Otomobil ve minibüsün tanımı değişti25 Temmuz 2014 09:50
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, minibüs ve otomobilin tanımında değişikliğe gitti. Yapılan değişiklikle söz konusu araçların maksimum oturma yeri sayıları sırasıyla 17 ve 9'a çıkarıldı.
Sivasspor imza şov yaptı!25 Temmuz 2014 09:50
Geçtiğimiz sezonu 5. sırada bitiren ve bu sezon için iddialı bir kadro kuran Sivasspor, yeni transferleriyle imza şov yaptı.
İhsanoğlu, Bahçeli ve Kılıçdaroğlu'nun izinde25 Temmuz 2014 09:34
Muhalefetin çatı aday olarak gösterdiği Ekmeleddin İhsanoğlu da Kemal Kılıçdaroğlu ve Devlet Bahçeli gibi Doğu ve Güneydoğu’ya sırtını döndü.
Avrupa Merkez Bankası hacklendi!25 Temmuz 2014 09:31
20.000 e-posta adresi hackerlar tarafından çalındı.
Bayramda hava nasıl olacak?25 Temmuz 2014 09:00
Meteoroloji'den yapılan açıklamada, Ramazan Bayramı süresince yurdun büyük kısmında yağış beklenmediği belirtildi.
Paralel örgüt operasyonunda flaş gelişme!25 Temmuz 2014 08:51
Adliyeye sevk edilen 22 kişiden 14'ü tutuklanmaları istemiyle mahkemeye gönderilirken, 8 kişi serbest bırakıldı.
Paralel örgüt hesap veriyor!25 Temmuz 2014 08:39
Gözaltına alınan paralel örgütün emniyet ayağına yapılan sorguda başta Başbakan ve MİT Müsteşarı olmak üzere kritik görevlerde bulunan devlet görevlilerinin dinlenmesiyle elde edilen tapelerin kimlere servis ettikleri soruldu.
Bayramda şehir dışına çıkacaklar dikkat!25 Temmuz 2014 08:31
Bayram tatillerini İstanbul dışında geçirmek isteyen vatandaşlar nedeniyle, gece saatlerinde D-100 Karayolu Ankara istikametinde yoğunluk yaşandı.
Bayramda tatlı tüketimine dikkat!
İsrail'den Filistinli esirlere işkence
Yüksek Askeri Şura 4'ünde toplanıyor
Prandelli'nin istediği yerli yıldız!
Cameron'dan Putin uyarısı
Hindistan'da kaza: 11 çocuk öldü
AB ülkesinden vize müjdesi
İşte Göğebakan’ın son sağlık durumu!
Sneijder'den sürpriz karar!
Emeklinin borcu siliniyor!
Hep aynı bahane!
Dikkat! İstanbul'da elektrik kesintisi!
Tüm Filistin Gazze için ayaklandı
Bonzaiye bir kurban daha
Bilic'ten itiraf!
Pensilvanya - CHP ilişkisiyle ilgili bomba iddia
Ersun Yanal’dan görülmemiş yasak!
Davutoğlu Gazze için Katar'a gitti
G.Saray'ın iki yabancısı resmen ayrılıyor!
F.Bahçe dünya devlerini geride bıraktı!
'Entarisi Dım Dım Yar' mahkemelik oldu
Su kirliliği tarihe karışıyor!
Galatasaray, Huntelaar'ın peşinde
Devlet 1.2 milyon TL’lik güneş gözlüğü satacak
Sivasspor imza şov yaptı!
Otomobil ve minibüsün tanımı değişti
İhsanoğlu, Bahçeli ve Kılıçdaroğlu'nun izinde
Avrupa Merkez Bankası hacklendi!
Gökhan Töre transferinde nakit krizi!
Kudüs Seriyyeleri operasyona başlıyor!
Türkiye'ye hakaret dolu protesto!
Sigara yasakları başlıyor! Bakan açıkladı!
Gümrük kapılarında oy verme yarın başlıyor
Bayramda hava nasıl olacak?
Gazze'de şehit sayısı 800'ü aştı
Libya Başbakanı'na seyahat engeli!
Paralel örgüt operasyonunda flaş gelişme!
Erdoğan için MHP'den istifa etti
Paralel örgüt hesap veriyor!
Bayramda şehir dışına çıkacaklar dikkat!
G.Saray'a kötü haber!
IŞİD peygamber türbesini havaya uçurdu!
Cuma namazında 3. İntifada'ya destek çağrısı!
Filistinliler için gıyabi cenaze namazı kılındı
İsrail 2,5 yaşındaki çocuğu katletti!
El-Kassam'dan Türkiye açıklaması!
Filistin 3. İntifada için ayakta!
Kelepçeli şovun organizatörü belli oldu!
Erdoğan Köşk'e çıkarsa yeni başbakan...
Senaryo ortaya çıktı operasyon öne alındı
Kıbrıs’ta diplomatik skandal
Geç kaldık!
Erdoğan: Bizim geleneğimizde frak yok
İsrail'in katliamını uzaydan görüntüledi
Dev şirketten büyük tazminat!
Erdoğan CNN International'a konuştu!
Saldırılar Roma'da protesto edildi
Barzani'den Ban ki-Moon'a özgürlük çıkışı
Bakan Yılmaz'dan Bingöl'e büyük müjde
Torba tasarının 3. bölümü de geçti
Batı’dan İsrail’e ilk ciddi uyarı
Bakanların nasıl dinlendiği ortaya çıktı!
Güneş: Bugünü unutmayacağım
İsrail'e 115 roketle karşılık verecekler
Paralelciler, milyonlarca gencin hayallerini böyle çaldı!
Dinlenen kriptolu telefonlar tespit edildi