Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu! O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi CHP'yi karıştıran fotoğraf Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 423 kez okundu.

Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!30 Ekim 2014 15:33
146 yıldır faaliyetlerini aralıksız sürdüren Türk Kızılayı, 29 Ekim - 4 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen Kızılay Haftası'nda kan bağışına ve sosyal yardım hizmetlerine dikkat çekiyor.
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi30 Ekim 2014 15:32
Şırnak'ın Silopi İlçesi'nde dün akşam saatlerinde Yenişehir İlkokulu'na giren 3 kişi, öğretmenler odasını ateşe verip kantini talan etti.
Boğaz’dan savaş gemisi geçti30 Ekim 2014 15:32
ABD Donanması’na ait ‘USS Cole’ adlı savaş gemisi, Çanakkale Boğazı’ndan geçti.
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!30 Ekim 2014 15:17
Corrinne Lütfi'ye gönderdiği mektupta Atatürk, askerlerinin "cennette huriler karşılayacağı için" şehitliğe olan inançlarına vurgu yaparken kendisinde böyle bir duygu olmadığını belirtiyor. Atatürk'ün, Peygamber Efendimiz ile ilgili yorumu da dikkat çekiyor.
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem30 Ekim 2014 15:13
Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu İstanbul'da barajların doluluk oranı ve su sıkıntısı sorularına "No problem" diyerek cevap verdi.
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf30 Ekim 2014 15:08
Azerbaycan'ın Müge Anlı'sı olarak tanınan sunucu Xosqedem Hidayetqizi'yla evlenen şarkıcı Doğuş, evlendikten sonra eşiyle ilk fotoğrafını sosyal medyadan paylaştı.
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı30 Ekim 2014 15:02
İHH İnsani Yardım Vakfı Acil Yardım Ekibi, Karaman’ın Ermenek ilçesinde meydana gelen maden faciasının olduğu bölgeye ulaşarak yardım çalışmalarına başladı.
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!30 Ekim 2014 14:59
Genelkurmay Başkanlığı 29 Ekim 2014 tarihinde Anıtkabir’i 232 bin 573 ziyaretçi tarafından ziyaret edildiğini açıkladı. Bu yıl 29 Ekim’de ziyaretçi sayısının 2013’e göre yarı yarıya azalması dikkat çekti.
Facebook'un geliri arttı30 Ekim 2014 14:58
Dünyanın en popüler sosyal ağ hizmetlerinin operatörü Facebook gelirini yüzde 59 arttırdı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!30 Ekim 2014 14:57
Modern dekorasyonun püf noktalarından biri konforun ve estetiğin bir arada olduğu mobilyaların dekorasyonda kullanılmasıdır.
Maden şirketinden ilk açıklama geldi30 Ekim 2014 14:55
Ermenek'teki maden ocağını işleten şirket yaptığı açıklamada, ocaktaki facianın doğal bir afet olduğunu savundu.
Hrant Dink davasında flaş gelişme!30 Ekim 2014 14:51
Dink cinayeti davasında İstanbul 5. Ağır Ceza Mahkemesi, Yargıtay'ın bozma ilamına uyulmasına karar verdi.
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Altın iki günde dibe vurdu
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!
'IŞİD'i biz yenebilirdik!'
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'
Netanyahu: Hizbullah gücünü 15 kat arttırdı
İbrahimovic'ten şaşırtan itiraf!
10 Peşmerge Kobani'ye geçti
CHP'yi karıştıran fotoğraf
Meksika'da 43 öğrencinin yakılma emrini First Lady vermiş
Ivana Sert'in yüzündeki sivilceler dikkat çekti
2 penaltı kaçırmanın ilginç cezası
Katar'da İngiltere diplomasisi
Ibrahimoviç'ten 'Altın Top' itirafı
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir
Kurt Seyit ve Şura dizisi bitti!
Coronaya bir kurban daha
7. Erciyes Film Festivali başladı
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı
Mihraç Ural'ın sağ kolu öldürüldü!
Fazla süt içmek öldürüyor
"Zincirbozan" hayvanlara otlak oldu