Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçeli yıldız korkuttu! Obama'dan flaş IŞİD açıklaması Galatasaray'ın yıldızına dev talip! Celal KazdağlıIŞİD, Ankara ile Kürtlerin arasını açabilir mi?
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 405 kez okundu.

Bilecik-İstanbul karayolu kapandı17 Eylül 2014 20:50
Bilecik-İstanbul karayolu toprak kayması nedeniyle ulaşıma kapandı.
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği17 Eylül 2014 18:40
MHP ve CHP, çözüm sürecine üstü örtülü destek veriyor.
CHP'yi sarsacak şok iddia!17 Eylül 2014 17:45
Geçtiğimiz mayıs ayında iki partiliyle beraber CHP Antalya İl Başkan Yardımcılığından istifa eden Ergün Kurt, 30 Mart Yerel Seçimleri öncesinde partide yaşanan yolsuzluklarla ilgili çarpıcı itiraflarda bulundu.
Yaralı kartal doğaya bırakıldı17 Eylül 2014 17:40
Bolu'nun Mudurnu ilçesinde elektrik akımına kapılarak yaralanan kartal, tedavisinin ardından doğaya bırakıldı.
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!17 Eylül 2014 17:38
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) gece yarısı, Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü ve Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM) meteoroloji biriminin hava tahmin raporlarına göre, İstanbul'un şiddetli yağışların etkisi altına gireceğini bildirdi.
İDO'dan sefer iptalleri17 Eylül 2014 17:35
İstanbul Deniz Otobüsleri'nin bazı seferleri olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal edildi.
Schalke, eski Fenerbahçeliye kanca attı!17 Eylül 2014 17:21
Bundesliga'da sezona kötü bir başlangıç yapan Schalke 04, tanıdık bir ismi gündemine aldı.
14 yıl önceden mezar taşını hazırladı17 Eylül 2014 17:19
Denizli'nin Baklan İlçesi'nde yaşayan 83 yaşındaki emekli öğretmen Mehmet Zeki Erdem, eşini ve oğlunu 19 Aralık tarihinde kaybetti. Mehmet Zeki Erdem, kendisinin de aynı tarihte öleceğine inanarak 14 yıl önce mezar taşını hazırladı.
"Türkiye'nin petrol rezervi bilinenden çok olabilir"17 Eylül 2014 17:04
Türkiye'de petrol çıkaran ABD'li şirket TransAtlantic Petroleum'un Başkan Yardımcısı Lee Muncy, Türkiye'nin hidrokarbon rezervinin bilinenden çok daha yüksek olabileceğini, bugüne kadar açılan kuyu sayısının çok az olduğunu söyledi.
İzmit'te korkutan patlama!17 Eylül 2014 17:03
Kocaeli'nin İzmit ilçesindeki kimya fabrikasında solvent yüklü tankların olduğu bölümde meydana gelen patlamada 1 işçi yaralandı.
Kritik zirve sona erdi17 Eylül 2014 16:53
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında, Çankaya Köşkü'nde güvenlik toplandı.
12 yılda 17 bin uzman çavuş17 Eylül 2014 16:50
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, son 12 yılda kendi isteğiyle Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) ayrılan uzman çavuş sayısının 17 bin 61 olduğunu açıkladı.
Arda'dan Burak ve Selçuk'a destek!
Devlet okuluna saldırı: 15 ölü
Erdoğan İstanbul'a geldi!
Doğal afetler 22 milyon kişiyi evinden etti
Kosova'da cami imamlarına yönelik operasyon
Irak'a sazan ihracatı yeniden başladı
AA muhabiri bıçaklandı
FED faiz kararını açıkladı
Halilhodzic: Bizim gibi büyük bir takım...
F.Bahçeli yıldız korkuttu!
Ekranda kullanılan dil kurallara uygun olmalı
Dume ve 268 kişinin yargılandığı duruşma ertelendi
Katalonya'dan İskoçya'ya destek
TBF'den Fenerbahçe ve Galatasaray'a cevap!
BM'den Lübnan için yardım toplantısı
Ajax taraftarından İbrahimovic'e vefa!
NYT'den IŞİD haberi için düzeltme geldi
Köşk'teki IŞİD Zirvesi Sona Erdi
Selçuk İnan'ın menajeri patladı!
9 Türkiye vatandaşı hacda hayatını kaybetti
Köşk'ten 3 kanuna onay çıktı!
İspanya Türkiye'ye patriot füze bataryası gönderecek
"Yeni bir dönem başlıyor"
WhatsApp'a müthiş özellik ekleniyor!
Ezher Üniversitesi'nde sıkıyönetim
Bilecik-İstanbul karayolu kapandı
ABD'nin Ankara büyükelçisi belli oldu
İngiliz medyasından skandal Türkiye iddiası!
Ünal Aysal istifa sinyali verdi!
Leman'dan skandal Erdoğan karikatürü!
Obama'dan flaş IŞİD açıklaması
Davutoğlu ve Makedon mevkidaşından ortak açıklama
Ünal Aysal Terim'i tamamen sildi
Suriye tarafından askere ateş açıldı
Galatasaray'ın yıldızına dev talip!
Suriye'de Esed sivilleri bombaladı
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği
Milli takım kadrosu açıklandı
Ukrayna'da eylem planı kabul edildi
"G.Saray'da Ünal Aysal rest çekebilir"
IŞİD sorunu çözüm sürecini etkiler mi?
İstanbul'da yağış şiddetini arttırdı!
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de
CHP'yi sarsacak şok iddia!
Süper Lig'e geri dönüyor!
Yaralı kartal doğaya bırakıldı
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!
Slaven Bilic'ten Uğur Boral cevabı!