Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

8.5 milyon emekliye 2 zam müjdesi Almanlar'dan şaşırtan 3. Havalimanı övgüsü Siyonist İsrail’e dünyadan para yağıyor! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 379 kez okundu.

Bonzai ile ilgili korkunç gerçek30 Temmuz 2014 11:46
Bonzainin, birçok sağlık sorununun yanı sıra ilk defa doğrudan kalp krizine neden olduğu tespit edildi.
İşler'den gurbetçilere çağrı30 Temmuz 2014 11:20
Başbakan Yardımcısı İşler, yurt dışında yaşayan vatandaşları cumhurbaşkanlığı seçimlerinde oy kullanmaya çağırdı.
Paralel emniyetçiler siyoniste çalışmış!30 Temmuz 2014 10:36
Devletin üst düzey yetkililerini teknik takibe alarak, sözde ‘Selam Terör Örgütü’ soruşturması başlatan paralel emniyet, İsrail’e yönelik protestoları ve Kudüs’e destek eylemlerini suç saymış.
Selimiye Camisi'nde müzik zulmü30 Temmuz 2014 10:32
Edirne Selimiye Cami’nin kıble tarafından bulunan çay bahçesinden yükselen müzik, cami cemaatini rahatsız ediyor.
Nihat Ergün: Biz kısık ateşte piştik!30 Temmuz 2014 10:26
Eski Bakan Ergün, “Biz kısık ateşte pişmiş siyasetçileriz, çiğ davranışta bulunmayız” sözleriyle ayrılık çıkmayacağını söyledi.
Sinem’in babası 4 yıllık sessizliğini bozdu30 Temmuz 2014 10:25
Şimdiye kadar hep sessiz kalan Sinem’in babası suskunluğunu bozdu.
Ünlü futbolcunun evi yanıyordu!30 Temmuz 2014 10:23
Kartal Cevizli Orhantepe Mahallesi'nde çalılık alanda bilinmeyen bir nedenle yangın çıktı. Alevler kısa sürede geniş bir alanı kapladı.
Hablemitoğlu suikastinde derin şüphe!30 Temmuz 2014 10:07
Türkiye'nin yakın tarihine damga vuran faili meçhul cinayetler arasında yer alan, Doç. Dr. Necip Hablemitoğlu suikastı dosyası, 12 yıllık aranın ardından raftan indiriliyor.
3 günde 16 kişi boğularak can verdi30 Temmuz 2014 10:02
Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde son 3 günde serinlemek isteyen 16 kişi boğularak can verdi.
Yollara dikkat! Yoğunluk başladı30 Temmuz 2014 10:01
Ramazan Bayramı tatili için yola çıkan tatilciler, TEM Otoyolu İstanbul istikametinde yoğunluk oluşturdu.
Aydın'da trafik kazası: 6 yaralı30 Temmuz 2014 10:00
Aydın'ın Germencik ilçesinde meydana gelen trafik kazasında ikisi çocuk 6 kişi yaralandı.
Paralel olmayanlara namus tuzağı!30 Temmuz 2014 09:35
Derin yapının kendileriyle ortak çalışmayan ve kontrollerine girmeyen emniyet müdürleri ve amirlerin eşlerini ve kızlarını yasadışı dinledikleri ortaya çıktı.
Sabella görevinden ayrıldı!
Bonzai ile ilgili korkunç gerçek
Bir günde patladı!
8.5 milyon emekliye 2 zam müjdesi
Kemer takma zorunluluğu onlara da getirildi
CHP ve MHP'yi üzecek Köşk anketi!
İşler'den gurbetçilere çağrı
Siyonistlerden tüyler ürperten slogan!
Almanlar'dan şaşırtan 3. Havalimanı övgüsü
Siyonist İsrail’e dünyadan para yağıyor!
Paralel emniyetçiler siyoniste çalışmış!
Selimiye Camisi'nde müzik zulmü
Süper Lig taraftarsız başlayacak!
Nihat Ergün: Biz kısık ateşte piştik!
Sinem’in babası 4 yıllık sessizliğini bozdu
Kırmızıgül'den yeni filminde sürpriz
Ünlü futbolcunun evi yanıyordu!
G.Saray'ın transferdeki en büyük rakibi
Hablemitoğlu suikastinde derin şüphe!
Feyenoord-Beşiktaş maçı hangi kanalda?
Demirtaş: Neden bir Kürt Cumhurbaşkanı olmasın
Fenerbahçe'den flaş Meireles kararı!
Akmerkez'e dev teklif!
Prandelli'den yıldız futbolcuya şok!
3 günde 16 kişi boğularak can verdi
Yollara dikkat! Yoğunluk başladı
Aydın'da trafik kazası: 6 yaralı
Müslüman evlerine 'nefret' broşürü
Ergenekon ve paralelcilerin 'paralel özellikleri'
Paralel olmayanlara namus tuzağı!
Galatasaray'ın teklifini reddetti!
TEOG‘da tercih maratonu başlıyor
Avukatların üç aşamalı 'şeytani' planı!
Filistinli gençler: Türkiye bölgenin ağabeyi olsun
Statta, çadırda ve halı sahada oy verecekler!
Üç padişahın hayali gerçek oldu!
Soda sevenlere önemli uyarı!
Paralelcilerin taraftarı kışkırtma tezgâhı!
Paralel yapı çözülürken...
Parmak arası terlikle direniş!
Paralelcilerden kayıtlara toplu imha!
Çözüm sürecinde eve dönüş başlıyor!
Bu salatalık 1.1 milyar dolar!
İsrail yine BM'nin okulunu vurdu!
Ulaşım 10 kat daha ucuza gelecek!
Siyonist İsrail camileri de hedef aldı!
Bitmeyen statlar çileden çıkarıyor!
Galatasaray küçülüyor mu?
Galatasaraylı taraftarları heyecanlandıran isim!
Kızılay görevlisi Türkiye'ye getirildi
İsrailli şarkıcı: Masumlar katlediliyor yüreğim paramparça!
Türkiye'ye havadan para yağdı!
‘Kadir Abi‘ sıcak bakıyor: Turistlere Kartal pençesi!
Yargıdan dinleme haberlerine emsal karar
Yalçın Ayhan'ın yeni takımı belli oldu
Gazze'de yıkılan ev sayısı
İhsanoğlu'ndan İstiklal Marşı skandalı!
Tutuklanan 11 polis Metris Cezaevi'nde
İşte Hamas'ın ateşkes şartları!
Paralelcilerden 'Erdoğan cinlerle seçim kazanıyor' iddiası
Doğalgaza zam yapılacak mı?
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı