Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Taşeron işçilerine kadro müjdesi! Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı IŞİD'den, Cübbeli Ahmet Hoca'ya tehdit! Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 427 kez okundu.

42 havaalanında özel sağlık sigortası durduruldu26 Kasım 2014 23:56
Ankara 5. İdare Mahkemesi'nin aldığı kararla DHMİ'ye bağlı 42 havalimanında özel sağlık hizmetlerinin kaldırıldığı belirtildi.
17 milyon doları var ama dilencilik yapıyor!26 Kasım 2014 23:50
İran'ın Batı Azerbaycan eyaletinde dilencilik yapan kişinin üzerinde ve banka hesaplarında 17 milyon doları olduğu ortaya çıktı.
G.Saray maçında 'yok artık' dedirtecek pozisyon26 Kasım 2014 23:44
G.Saray'ın Şampiyonlar Ligi'nin 5. hafta mücadelesinde Anderlecht ile oynadığı karşılaşmada yürekleri ağızlara getiren bir pozisyon yaşandı.
BM'den tüyler ürperten Suriye raporu26 Kasım 2014 23:15
Birleşmiş Milletler (BM) Acil Durumlar Koordinatörü Valerie Amos, 12,2 milyon Suriyelinin, ülkede artan şiddet ve koşulların kötüleşmesi nedeniyle yardıma ihtiyacı olduğunu açıkladı.
Karşıyaka Karadağ ekibini 8 sayı farkla geçti26 Kasım 2014 23:03
ULEB Euro Cup F Grubu’nda Karşıyaka, evinde Buducnost Voli’yi 8 sayı farkla 86-78 yenerek 7’nci maçında 5’inci galibiyetini aldı.
112 Acil Servis çalışanına bıçaklı saldırı26 Kasım 2014 22:58
Kahramanmaraş'ın Türkoğlu ilçesinde, kayınbiraderi tarafından bıçaklanan acil tıp teknisyeni, ağır yaralandı.
Öğrenciler öğretmenlerini dövdü iddiası26 Kasım 2014 22:57
Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde bir okulda öğrencilerin, okuldan çıkmalarına izin vermeyen öğretmeni döverek ayağını kırdığı iddia edildi.
Kara Kartal Avrupa'da 7'de 6 yaptı26 Kasım 2014 22:52
ULEB Avrupa Kupası D Grubu 7'nci hafta maçında Beşiktaş Integral Forex, Rusya'nın Zenit takımını 87-73 mağlup ederek liderliğini sürdürdü. Kara Kartal Avrupa'da 7'de 6 yaptı
Taşeron işçilerine kadro müjdesi!26 Kasım 2014 22:30
Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Abdullah Karacan, Brisa'da yaklaşık 500 taşeron işçinin kadroya alındığını bildirdi.
Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı26 Kasım 2014 22:22
Başbakan Davutoğlu dün geceden beri Kerkük'te artan IŞİD saldırıları üzerine 'bazı tedbirler alınmasının icap ettiğini' söyledi.
İstanbul - Londra uçağında 2 gözaltı26 Kasım 2014 22:09
İngiliz polisi, İstanbul-Londra seferini yapan uçaktan inen 2 kişinin gözaltına alındığını bildirdi.
İsrail Filistin bayrağı taşıyanları cezalandıracak26 Kasım 2014 20:52
İsrail'in eylemleri önlemek için hazırladığı 8 maddelik yeni plan, Filistin bayrağı taşıyanların cezalandırılması ve bazı matbaaların kapatılmasına kadar ağır maddeleri içeriyor.
42 havaalanında özel sağlık sigortası durduruldu
17 milyon doları var ama dilencilik yapıyor!
G.Saray maçında 'yok artık' dedirtecek pozisyon
Galatasaray havlu attı!
Şeyh Raid Salah'a seyahat yasağı
Rusya: Suriye'ye desteği sürdüreceğiz
BM'den tüyler ürperten Suriye raporu
Karşıyaka Karadağ ekibini 8 sayı farkla geçti
112 Acil Servis çalışanına bıçaklı saldırı
Öğrenciler öğretmenlerini dövdü iddiası
Kara Kartal Avrupa'da 7'de 6 yaptı
Mısır'da 78 çocuğa hapis cezası
Taşeron işçilerine kadro müjdesi!
Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı
İstanbul - Londra uçağında 2 gözaltı
G.Saray maçı öncesi son dakika açıklaması
Türkiye'den Rusya'ya sorunu çöz çağrısı
Dilmen: G.Saray'a özür borcum var
35’inci tanker yükleniyor
İsrail Filistin bayrağı taşıyanları cezalandıracak
Krd. Ereğli'de 4 çocuk sobadan zehirlendi
Davutoğlu başkanlara süreci anlattı
Apple, bir rekor daha
Para çoğaltan dolandırıcılara suçüstü
Demokratik Gelişim Partisi'nden iki istifa daha!
Kayıp kız SMS ile bulundu
Başbakan'dan 2 kritik telefon görüşmesi!
Balıkesir'de Partizan takımı için alarm
Nastassja Kinski, kayısı döneri kesti
Sisi'nin görüntüleri alay konusu oldu
IŞİD'den, Cübbeli Ahmet Hoca'ya tehdit!
Erzurum'da kar yağışı hayatı felç etti
Ermenek'i şimdi de kar vurdu!
Marko Ivkovic'in katil zanlısı yakalandı!
Piyasalarda gün sonu ( 26.11.2014 )
Başkanlar Bilişim Kongresi'nde buluştu
İstanbul için kayak sezonu açıldı!
560 araç kapasiteli otoparkın temeli atıldı
Baba oğul öldü eşi komada
HDP'den Ermeni teklifi!
Almanya'dan IŞİD hamlesi!
'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme!
Fenerbahçe genç yıldızla yollarını ayırdı!
MHK açıklamıştı! O hakemler cezalandırıldı
Hamal olarak başladı, iş adamı oldu
Silopi'de inek davası!
Fatih Tekke sürprizi! Süper Lig'de hoca oluyor
Amerikalı sürücü Ferguson eylemcilerini ezdi
Türk kızı Tuğçe yaşama tutunamadı
Tıp literatürüne giren bebek doğdu
YPG Esed güçlerine yardım ediyor!
AA foto muhabirlerine ödül
Türk kızın beyin ölümü gerçekleşti
Polisi görünce bonzaiyi yuttu, hastanelik oldu
'IŞİD karşıtı koalisyonları bir yalandır'
Psikiyatri hastalarına sinema ile terapi
Prandelli'den sürpriz karar!
Avrupa Komisyonu o ülkeyi 4 alanda uyardı
Moody's Türkiye için tahminini açıkladı
Halep çevresinde şiddetli çatışma
Ersun Yanal: Her yeri Trabzon yapacağız
Balıkesirspor'dan Fatih Tekke sürprizi!