Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Şahin'den CHP'ye sert gönderme Ahmet Davutoğlu'nu güldüren mani! Paralel örgüt soruşturmasında 6 polis tutuklandı! Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 389 kez okundu.

Adana'da polis aracını yaktılar22 Ağustos 2014 23:45
Adana'da izinsiz gösteri yapan PKK yandaşları, molotof kokteyli attıkları polis aracını yaktı.
Erzurum'da miras kavgası: 1 ölü, 3 yaralı22 Ağustos 2014 23:04
Erzurum Tortum ilçesinde miras yüzünden çıkan silahlı kavgada 1 kişi öldü, 3 kişi yaralandı.
Ecstasy kullanan genç hayatını kaybetti22 Ağustos 2014 23:03
İzmir'de arkadaşıyla birlikte denize giden ve iddiaya göre sahilde uyuşturucu hap Ecstasy kullanan B.A., (22) hayatını kaybetti.
Erzurum'da miras kavgası: 1 ölü, 3 yaralı22 Ağustos 2014 22:52
Erzurum Tortum ilçesinde miras yüzünden çıkan silahlı kavgada 1 kişi öldü, 3 kişi yaralandı.
Şarampole yuvarlanan otomobilin sürücüsü öldü22 Ağustos 2014 22:51
Siirt'te şarampole yuvarlanan otomobilin sürücüsü 43 yaşındaki Hüseyin Bal, hayatını kaybetti.
Eve kapatılan kadın ile çocuğu itfaiye kurtardı22 Ağustos 2014 22:27
Urfa’da, eşi tarafından dövülerek eve kilitlenen 32 yaşındaki Adile Ersavaş ile 2 çocuğu, 3 saat sonra itfaiye ekibi tarafından kurtarıldı.
Falezlerden düşen kişi öldü22 Ağustos 2014 22:26
Antalya'da falezlerden düşen kişi, hayatını kaybetti.
Lice'deki heykeli kim yaptı?22 Ağustos 2014 22:21
PKK'nin en önemli isimlerinden Sabri Ok'un çok konuşalacak heykel açıklamasından sonra, çözüm sürecini baltalamaya yönelik bir eylem olarak görülen o heykeli kimin yaptırdığı merak ediliyor.
Paralel örgüt soruşturmasında 6 polis tutuklandı!22 Ağustos 2014 22:07
İzmir merkezli yasa dışı dinleme operasyonu kapsamında gözaltına alınıp mahkemeye sevkedilen 32 polisten 11'i tutuklandı.
Freni boşalan kepçe dehşet saçtı!22 Ağustos 2014 22:05
Batman'da freni boşalan kepçe, park halindeki 5 otomobile çarparak durabildi.
Süleyman Şah iddialarına sert tepki22 Ağustos 2014 21:45
Dışişleri Bakanlığı'ndan Süleyman Şah Türbesi iddiaları hakkında sert açıklma geldi.
Kırşehir'de otomobil takla attı: 1 ölü, 4 yaralı22 Ağustos 2014 21:45
Kırşehir'de otomobilin takla atması sonucu 1 kişi hayatını kaybetti, 4 kişi yaralandı.
Adana'da polis aracını yaktılar
Katar Ligi'nin açılış maçını Çakır yönetti
Netanyahu: Hamas bedelini ağır ödeyecek
Abbas ateşkes için Kahire'de
Eskişehirspor'dan bir transfer daha
Milliler ilk maçta Brezilya'yı devirdi