Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı AK Parti'den genel seçim açıklaması! KPSS'ye girenler dikkat! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 419 kez okundu.

Bakan Kılıç, Vakıfbank'ı tebrik etti21 Ekim 2014 23:55
Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, Şampiyonlar Kupası'nda Fenerbahçe'yi 3-0 yenerek şampiyon olan Vakıfbank'ı tebrik etti.
İzmir polisi arama kararı olan 427 kişiyi yakaladı21 Ekim 2014 23:54
İzmir polisi, bir hafta içerisinde çeşitli suçlara karıştıkları gerekçesiyle haklarında arama kararı bulunan 427 kişiyi yakaladı.
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı21 Ekim 2014 23:36
iPhone ve iPad'ler için dün akşam saatlerinde iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı. Güncelleme sayesinde kullanıcılar artık 2G/3G arasında seçim yapabilecek. Peki güncellemeyle birlikte yeni başka ne özellikler geldi?
Balıkesir'de trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı21 Ekim 2014 23:24
Sındırgı ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 1 kişi öldü, 1 kişi yaralandı.
Göztepe'de Metin Diyadin dönemi21 Ekim 2014 23:23
Göztepe, Teknik Direktör Suat Kaya'nın görevden alınmasının ardından Metin Diyadin'le anlaşmaya vardı.
Konya'da 'Mers Virüsü' şüphesi21 Ekim 2014 23:21
Konya'da yaşlı bir kadın, Mers virüsü şüphesiyle hastaneye kaldırıldı.
HDP'den "İmralı ziyareti" açıklaması21 Ekim 2014 23:10
HDP heyetiyle görüşen Abdullah Öcalan, çözüm sürecinde 15 Ekim itibariyle yeni bir aşamaya geçildiğini söyledi; "Başarılı bir pratik umudumun arttığını bu anlamda ifade etmek isterim" dedi.
Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret21 Ekim 2014 22:54
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan ile Katar Emirinin annesi Şeyha Moza, Nizip'te konteyner ve çadır kente barınan Suriyelileri ziyaret etti.
Kaza bir aileyi yok etti!21 Ekim 2014 22:42
Bitlis'te dereye yuvarlanan otomobilde bulunan aynı aileden 4 kişi hayatını kaybetti.
Ordu'da mantar zehirlenmesi21 Ekim 2014 22:35
Ordu'da yedikleri mantardan zehirlenen iki kişi öldü, bir kişi tedavi altına alındı.
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi21 Ekim 2014 22:28
AK Parti Van Milletvekili Gülşen Orhan, Elif Çakır'ın sunduğu Söz Bitmeden programında Kürtçe Ay Dilbere türküsünü seslendirdi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama21 Ekim 2014 22:08
Giresun'un Görele ilçesinde 2009 yılında kaybolduktan sonra fındık bahçesinde cesedi bulunan lise öğrencisi Nazile T'nin (17) ölümüyle ilgili soruşturmada, gözaltına alınan genç kızın annesi tutuklandı.
Drogba'lı Chelsea, Devler Ligin'de coştu
Bakan Kılıç, Vakıfbank'ı tebrik etti
İzmir polisi arama kararı olan 427 kişiyi yakaladı
Bayern, Roma'yı resmen yaktı!
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı
Balıkesir'de trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı
Göztepe'de Metin Diyadin dönemi
G.Saray'a tehdit vari sözler!
Konya'da 'Mers Virüsü' şüphesi
HDP'den "İmralı ziyareti" açıklaması
Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret
Kloop'tan Sneijder açıklaması
Kaza bir aileyi yok etti!
Ordu'da mantar zehirlenmesi
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama
Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı
F.Bahçe'yi deviren Vakıfbank şampiyon oldu
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!
Galatasaray maç saatini bekliyor
Manchester City, Rusya'da dondu kaldı
Almanya Irak'a yardımları artırdı
Galatasaray PFDK'ya sevk edildi
İsrail 100 Filistinliyi gözaltına aldı
Sakharov Ödülü Kongolu doktorun
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı
AK Parti'den genel seçim açıklaması!
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı
Küçük Yasemin ışığına kavuştu
THY'den yanlış anons ile ilgili açıklama
İstanbul'da akıl almaz görüntü!
KPSS'ye girenler dikkat!
Bilim diplomatları geliyor!
Gökçek'ten Nazlıaka'ya: Mahkemeye çıkmaya hazır ol
Yürüyüş şekli ruh halini etkiliyor
Zehirli mantar uyarısı!
Gebze Teknik Üniversitesi yasalaştı
Bağdat'ta patlama: 7 ölü, 17 yaralı
Davutoğlu'dan milli nükleer santral talimatı
Sivas'ta MERS virüsü endişesi
Senenin ilk kar tatili verildi
Engin Baytar ve Yiğit Gökoğlan’dan şok hareketler!
Bir AK Parti de Irak'da kuruldu
Paralel yapı parti kuruyor
"Londra'yı İşgal Et" protestosu
Beşiktaş taraftarına özel önlem!
El yapımı bomba patladı: 4 çocuk yaralı
Borsa son bir ayın zirvesinde kapandı
Hacdan dönen kadında MERS şüphesi
Milli futbolcu için şok iddia! "Doktoru dovdü"
300 milyon dolar değerindeki yat Bodrum'da
Karadeniz'in yuttuğu annesini her gün sahilde arıyor
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü