Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ünal Aysal'dan Terim'in davasına yanıt! YSK seçim yerini açıkladı TBB başörtüsü serbestliğinin iptalini istedi Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 411 kez okundu.

Yeni yazarlar altın kalemlerini aldı01 Ekim 2014 19:11
Türkiye’nin Yeni Yazarları” projesinin Altın Kalem Ödülü, Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı’nda düzenlenen törenle sahiplerine verildi.
Sneijder'den flaş Manchester açıklaması01 Ekim 2014 19:10
Sneijder, Manchester United'tan teklif almasına rağmen bu sezon UEFA Şampiyonlar Ligi'nde yer almak amacıyla bunu reddettiğini söyledi.
Kurban atıklarını açıkta bırakmayın01 Ekim 2014 19:10
Kurban atıklarının açıkta bırakılmasının çeşitli hastalıklara neden olabileceğine dikkat çekilerek, gerekli önlemlerin alınması istendi.
Bayramda havayollarında 296 ek sefer01 Ekim 2014 19:05
Trenlere ek vagonlar eklenecek, havayollarında da 296 ek sefer planlanıyor.
Bodrum'da sevinç: 750 metre derinlikte bulundu01 Ekim 2014 18:58
Bodrum Jeotermal Derneği Başkanı Mehmet Varlık, ilçede 750 metre derinlikte termal suya ulaştıklarını bildirdi.
Gaziantepspor'da hedef 3 puan01 Ekim 2014 18:57
Spor Toto Süper Lig'de Gaziantepspor, Kasımpaşa ile yapacağı maçın hazırlıklarını sürdürdü.
YSK seçim yerini açıkladı01 Ekim 2014 18:43
YSK, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu seçimleri için Ankara'daki oy kullanma işleminin, Ankara Adliyesinde yapılmasını kararlaştırdı.
İstanbullines, bayramda 3 feribotla hizmet verecek01 Ekim 2014 18:29
İstanbullines, Eskihisar-Tavşanlı (Topçular) hattında Kurban Bayramı boyunca 3 hızlı feribotuyla hizmet verecek.
İşte il il bayram namazı vakitleri01 Ekim 2014 18:21
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından 2014 Kurban Bayramı namaz saatlerini açıkladı.
TCDD'den tren açıklaması01 Ekim 2014 17:42
TCDD Genel Müdürlüğünce, son iki yıldır Irak ve Suriye'ye hiçbir şekilde trenle taşıma yapılmadığı bildirildi.
TBB başörtüsü serbestliğinin iptalini istedi01 Ekim 2014 17:40
Türkiye Barolar Birliği, Ortaöğretimde başörtüsünün serbest bırakılmasıyla ilgili yürütmenin durdurulması için iptal davası açtı.
Mehmet Baransu hakkında yakalama kararı01 Ekim 2014 17:18
Gazeteci Mehmet Baransui fade vermeye gitmemesi üzerine hakkında yakalama kararı çıkartıldı.
Yeni yazarlar altın kalemlerini aldı
Kurban atıklarını açıkta bırakmayın
Sneijder'den flaş Manchester açıklaması
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Halilhodzic: Kulüpte ispiyoncu var
Borsa 5 ayın en kötü kapanışını yaptı
Bodrum'da sevinç: 750 metre derinlikte bulundu
Gaziantepspor'da hedef 3 puan
Ünal Aysal'dan Terim'in davasına yanıt!
YSK seçim yerini açıkladı
İstanbullines, bayramda 3 feribotla hizmet verecek
Mancini'den Galatasaray'a mini jest!
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Putin'den o iddialara açıklama!
İşte il il bayram namazı vakitleri
Katalonya'da referandum hazırlıkları
Muhteşem Yüzyıl'ın güzel oyuncusu kapandı!
Aysal'dan Terim'e yenıt gecikmedi
6 ayda 57 milyon hacker saldırısı
Arsenal-Galatasaray 6 gol vardı...
TCDD'den tren açıklaması
TBB başörtüsü serbestliğinin iptalini istedi
Yok artık! 3 milyon dolarlık düğün hediyesi!
NATO'dan Türkiye açıklaması!
Türkiye'ye sürpriz ziyaret
"IŞİD'le mücadelede askere ihtiyacımız yok"
Humus'ta patlamalar: 18 ölü 40 yaralı
Mehmet Baransu hakkında yakalama kararı
Türkiye-Polonya ilişkilerinde 600. yıl
Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Mancini'den G.Saray'a büyük jest!
Ünlü çizgi filme 'ırkçılık' uyarısı!
Legia Varşova Trabzon'da
Suriyeli Kürtlere psikolojik destek
Edirne'de kaçak operasyonu
Cumhurbaşkanı Erdoğan TBMM'den ayrıldı
Yunus Emre anıt mezarı başında anıldı
Sağlık Bakanlığına taze kan
Yılmaz Vural Süper Lig'e dönüyor!
Kocaman o isimler görüştü! Ersun Yanal...
KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı hakkında flaş karar!
TBMM Onur Ödüllleri verildi
Erdoğan başörtüsü deyince Serter Meclisi terketti!
Aysal'ın adayından şok karar!
Akhisar'da Kenan krizi!
'Kadroyu federasyon yapıyor ben değil'
Türkiye'de bir ilk: Vatandaştan bankaya haciz
İspanyol basını Guardiola'ya yüklendi
Cameron'dan IŞİD'e katılanlara sert uyarı
Gervinho'dan Wenger'e sitem
TİKA'dan Moğolistan'a eğitim desteği
Otobüs biletleri tükendi!
Alex De Souza mesajını yineledi!
Naylon poşetler yasaklanıyor!..
Erdoğan: Türkiye kendisini kullandırmaz
TBMM'de bir ilk! Sadece Obama için yapılmıştı
Rasmussen stratejik danışmanlık şirketi kurdu
Mursi duruşmaya getirilmedi
Asansör faciasında flaş gelişme!
Halilhodzic: Drogba'yı bile yedek bıraktım...
Demirtaş'tan flaş açıklama!
Rasmussen yeni şirket kurdu
İşte TSK'nın personel mevcudu
Süper Lig’de 5. hafta hakemleri
Küba lideri Castro'dan cami için izin yok