Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dolandırılıyoruz! İmralı'ya heyet gidecek mi? IŞİD'in Türkiye planı deşifre oldu! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
Engelli annelerine erken emeklilik müjdesi!
13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Güncellenme Tarihi 13 Mart 2014 Perşembe 13:54
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'ndaki bir düzenleme engelli annelerini ilgilendiriyor.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda engelli anneleri için önemli bir düzenleme var. Bu düzenlemeye göre; “emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanması talebinde bulunan kadın sigortalılardan başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malûl çocuğu bulunanların, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra geçen prim ödeme gün sayılarının dörtte biri, prim ödeme gün sayıları toplamına eklenecek ve eklenen bu süreler emeklilik yaş hadlerinden de indirilecektir”.

Bu düzenleme, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği 01 Ekim 2008 tarihinden sonrası için geçerli. Engelli annelerinin, kurumdan talepte bulunmaları, çocuklarının özür durumlarıyla ilgili raporu alıp kuruma vermeleri ve kurum tarafından da raporun onaylanması durumunda bu avantajlı emeklilikten faydalanmak mümkün hale geliyor.

Engellilerin Emekliliğinde Belirleyici Olan Rapor Oranı ve Derecesidir

İstihdam zorunluluğu, prim teşviki, korumalı işyerleri gibi uygulamalarla istihdam sorunu çözülmeye çalışan ve aslında istihdamları yani çalışmaları dolayısıyla topluma entegrasyonları sağlanmaya çalışan engelliler, sağlık durumlarına bağlı olarak emekliliklerinde farklı uygulamalara tabiler. Bu durum da son derece normal. Çalışma hayatı herkes için yorucu ve stresli bir dönem. Engelliler zaten sağlık durumları nedeniyle daha fazla zorluklarla karşı karşıya oldukları için emeklilikleri de sağlık durumlarına bağlı olarak çok daha kısa süre çalışmış olmaları kaydıyla gerçekleşebiliyor.

Engelli Emekliliğinde Yaş Şartı Yok

Engellilerin emekliliklerinde yaş şartı yok. Yani engelliler emekli olmak için yaş şartına tabi değiller. Gerekli prim ödeme gün sayısını ve sigortalılık süresini dolduran engellilerimiz yaşı beklemeden emekli olabilirler. Diğer yandan engellilerin emekli olması için gerekli sigortalılık süresi ve prim ödeme gün sayısını işe giriş tarihi ile birlikte vergi indirim belgesindeki rapor oranı ve derecesi belirliyor.

Vergi İndirimi

Vergi indirimi için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesi başkanlığına veya vergi dairesine başvurulması gerekiyor. Başvurunuz üzerine sevk edileceğiniz hastane, sağlık kurulunun vereceği işgücü kaybına ilişkin rapor ve ekleri, Maliye Bakanlığı Merkez Sağlık Kurulu’na gönderilecek ve sağlık kurulu en az yüzde 40 işgücü kaybına uğradığınıza karar verirse, vergi indirim hakkı alacaksınız. Yüzde 40’ın altındaki işgücü kayıplarında vergi indirim hakkı verilmiyor.

Engellilerin Emeklilik Hakları Toplumsal Entegrasyon Açısından Önemli

Engellilerin istihdam hakkının arkasında yatan belki de en önemli düşünce toplumsal entegrasyon. Engelliler kendilerini bu toplum için değerli ve üretken hissederlerse toplumsal entegrasyonları çok daha hızlı ve kalıcı bir şekilde gerçekleşiyor. Aksi takdirde engellilerin toplumsal hayatta görünür olmadığını ve evlerine tıkılıp kaldıklarını görüyoruz. Halbuki toplumlar engellileri, yaşlıları, kadınları ve tüm bireyleri ile birlikte hareket etmesi gereken organizmalardır. Dolayısıyla engellilerin emeklilik hakları da, sağlık durumları ölçüsünde ve hakkaniyet çerçevesinde belirlenmelidir. Bu haliyle engellilerimizin toplumun bütün kesimleri gibi 1 Ekim 2008 sonrasında emeklilik için daha ağır şartları yerine getirmeleri gerektiği görülüyor. Bu durum bazı finans sorunlarının bir sonucu. Ancak unutulmamalıdır ki, engelliler devletin maliyet – finans gibi konuları düşünmeden yaklaşmaları gereken bir toplum kesimidir.

Bu haber 420 kez okundu.

TRT ekibini gasp edip bıçakladılar23 Ekim 2014 12:36
Gaziantep'te suç şebekesini görüntüleyen TRT ekibi gasp edildikten sonra bıçaklandı.
Bakan Çelik'ten 'kan parası' yorumu23 Ekim 2014 12:21
Çalışma Bakanı Faruk Çelik, Mecidiyeköy'deki asansör kazası sonrasında gündeme gelen ''kan parası'' iddialarını yorumladı.
Erzurum'da 12 kişi tutuklandı23 Ekim 2014 12:19
Hınıs ilçesinde IŞİD bahanesiyle düzenlenen izinsiz gösterilere karıştıkları gerekçesiyle gözaltına alınan 12 kişi tutuklandı.
Dünyanın en zor sanatı23 Ekim 2014 11:58
Sanatları yok olmaya yüz tutan oyma bağlamanın kalan son ustaları küskün. Büyük bir sabır, aşk, özveri ve dikkat isteyen oyma bağlama yapımını 50 yıldır sürdüren Mersinli ustalar, yapımı bir yıldan fazla süren tek bir oyma bağlama için 40-50 milyon kez keser sallıyor.
Antarktika'da Türk üssü hedefi23 Ekim 2014 11:53
Antarktika kıtasında Türkiye'nin ilk üssünü açmak için çalışmalarda bulunan TAKBAM, 5 yıl içinde kıtada üs açılmasını hedefliyor.
Memurların mesai saati değişiyor23 Ekim 2014 11:51
Yaz saati uygulaması nedeniyle memurların mesai saati pazartesi gününden itibaren değişiyor.
Hacdan dönenler aile hekimlerinin takibinde23 Ekim 2014 11:47
Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanı Özkan, "Hacdan dönenler aile hekimlerince MERS-CoV virüsünün belirtilerine ilişkin bilgilendirildi" dedi.
Van depremlerinin faturası 6 milyar lira23 Ekim 2014 11:47
AFAD koordinasyonunda, 23 Ekim ve 9 Kasım 2011'de iki büyük depremin yaşandığı Van'ın yeniden inşası için şimdiye kadar 6 milyar lira harcandı.
Diyanet 81 ilde 40 milyon fidan dikecek23 Ekim 2014 11:45
Türkiye Diyanet Vakfı çevre bilincinin artırılması amacıyla hazırlanan "KAGEM Orman Projesi" kapsamında 81 ilde 40 milyon 500 bin fidan dikecek.
'Tevhid Selam Örgütü'ne takipsizlik kararı23 Ekim 2014 11:42
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, "Tevhid Selam Kudüs Terör Örgütü" üyeliği iddiasıyla yürütülen soruşturmada, bazı Alevi dedelerinin de aralarında bulunduğu 9 kişi hakkında takipsizlik kararı verdi.
Akıllı telefon kullananlar dikkat! Yaz saati için...23 Ekim 2014 11:39
MOBİSAD Genel Sekreteri Kavas, "Akıllı telefon kullanıcıları, 26 Ekim'de yaz saatinin sona ermesi ve saatlerin geri alınmasından önce, saat ve tarih ayarları menüsünden otomatik tarih ve saat dilimini seçsinler" dedi.
Metro ve vapur o alanda uçağı solladı!23 Ekim 2014 11:38
TÜİK'in açıkladığı verilere göre son 5 yılda ulaşım araçlarına yapılan zam oranlarındaki farklılıklar gözden kaçmadı.
Osmanlı Arşivi hayranlık uyandırdı
Sadece Galatasaray yenilmedi
Arınç: Aklını kullan İdris Beyciğim!
Husiler'in 'karşı devrim' çabası
Petrol fiyatları fren tutmuyor
'Partizan'ı boş geçmem'
"Yedi Güzel Adam" sinemaya uyarlanıyor
Mesnevi Azericeye çevrildi
Türkiye, kara para listesinden çıktı
TRT ekibini gasp edip bıçakladılar
Dolandırılıyoruz!
Sergen’in atı değil, sistem önemli