Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Soda şişeleri neden yeşildir? Peşmerge yarın Türkiye'de olacak “İslam’ı IŞİD ile karıştırıyor” Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 185 kez okundu.

Böyle bir yat görülmedi25 Ekim 2014 11:56
Sıradışı tasarımıyla görenleri çok şaşırtan STAR yatı 500 milyon dolara satılacak
İstifaya maaş ve tazminat25 Ekim 2014 11:48
İşsizlik maaşı ve kıdem tazminatı almak için her zaman işten çıkartılmak gerekmiyor. Belli şartlarda istifa edenler de bu paraları alabiliyor...
Avrupa'da taksiler elektriklendi25 Ekim 2014 11:01
Roma, Madrid ve Barcelona'da elektrikli Nissan Leaf taksiler yollara çıkmaya başladı. İlk iki e-taksi Roma'da artık yollarda.
Çin'den Asya'da yeni hamle25 Ekim 2014 09:53
Çin, 20 Asya ülkesiyle birlikte yeni bir kalkınma bankası kurdu. Banka, Dünya Bankası ve Asya Kalkınma'ya rakip olacak.
Elektrik faturanızı yüzde 50 düşerebilirsiniz!25 Ekim 2014 08:42
Elektrik faturalarına daha az para ödemenin kolay ve pratik yöntemleri var..
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!24 Ekim 2014 19:41
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Körfez Köprüsü'yle ilgili konuştu.
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek24 Ekim 2014 17:50
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Başçı, "Kasım ayının başlarında Sayın Başbakanımızı Merkez Bankasında misafir edeceğiz. Kendilerine ekonomik ve finansal konularda brifing vereceğiz" dedi.
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı24 Ekim 2014 17:16
TUROB verilerine göre, otellerin İstanbul’daki doluluk oranları Eyül’de yüzde 2.6 artarak yüzde 76’ya çıkarken, oda fiyatları yüzde 2.4 düştü.
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak24 Ekim 2014 17:14
Dünyanın en büyük varlık yönetim şirketi Blackrock, önce İsrail ardından da Türkiye'de ofis açmayı planlıyor.
iPhone 6'da şoke eden rakam!24 Ekim 2014 16:42
Dünya devi Apple’ın milyarlarca dolarık satış hasılatına ulaştığı iPhone’ların işçilik maliyetinin sadece 4 dolar (Yaklaşık 9 lira) olduğu belirtiliyor.
Yaz saati ile 500 milyon TL tasarruf24 Ekim 2014 13:27
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, yaz saati uygulamasıyla 7 ayda 1,7 milyar kilovatsaat enerji tasarrufu yaptıklarını söyledi. Tasarrufun parasal karşılığı ise 500 milyon lira.
Konut rekora doymuyor24 Ekim 2014 13:17
Türkiye İstatistik Kurumu, eylül ayına ilişkin konut satış istatistiklerini açıkladı.
AB’de alacaklı borçlu krizi yaşanıyor
Soda şişeleri neden yeşildir?
Aziz Yıldırım paralel yapının derdini açıkladı
Sosyal medya fenomeni sokak ortasında öldürüldü
Peşmerge yarın Türkiye'de olacak
Böyle bir yat görülmedi
Mourinho ile Van Gaal buluşuyor!
Refah Sınır Kapısı kapatıldı
İstifaya maaş ve tazminat
Tüm itirazlara rağmen idam edildi
Asya'dan Avrupa'ya gökkuşağı
'Molotofa' vur emri!
“İslam’ı IŞİD ile karıştırıyor”
Taksilerde yeni dönem!
Fransız devi yıldız için geliyor
Facebook'tan yeni uygulama
Acıyı ve ağrıyı azaltıyor!
Vatikan'da 'playboy rahip' skandalı!
Twitter sabah saatlerinde çöktü!
Avrupa'da taksiler elektriklendi
Kobani'de akıl oyunları
PYD'den iki farklı açıklama
Ebola'nın aşısı var mı?
CHP'li vekilden polise: Sen kimsin!
11 futbolcu takımdan gönderilecek!
İflastan zirveye
'Uyku anahtarı' bulundu!
Mısır'da OHAL ilan edildi
Sarı mı, Kırmızı mı?
Çin'den Asya'da yeni hamle
Dövmeli mumya bulundu
ABD'den flaş açıklama! 'Destekliyoruz'
Boş park yeri bulacak!
Fenerbahçe moral arıyor!
El Clasico öncesi ilginç pankart!
İşte Cumhuriyet döneminin en sevilen 12 şiiri
AK Parti'ye silahlı saldırı
Askerle çatışma: 1 ölü
Feci kaza: 2 ölü
Eski dünya şampiyonu hayatını kaybetti
Aysal'ın gözdesine Seri A'dan dev talip
Iğdır müftüsü Caferilerden özür diledi
Karadayı jeneriğinde komik hata!
Feribot seferlerine fırtına engeli
Sahte delil 57. saniyede
Elektrik faturanızı yüzde 50 düşerebilirsiniz!
Bakanlara paralel tuzak
Erdoğan'dan BM mesajı!
Dünya'nın yarısı 3 gün karanlıkta kalacak
'Bilic galiba Müslüman olmuş'
Flaş iddia! Geldiği gibi gidiyor
PYD'den Kobani için ilginç istek
El Kaide'ye ağır darbe
Türkiye-Suriye sınırında inanılmaz olay!
Öğretmenlere güzel haber
Ada basınından flaş Sneijder iddiası!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil
CHP’nin kasası alarm veriyor
Sırrı Sakık da itiraf etti: Yanlış yaptık
Davutoğlu'ndan Mahçupyan'a sürpriz görev!
ABD'de okula silahlı saldırı!
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı
'Yıldırım' talimat! F.Bahçe'den 2 flaş hamle
Galatasaray başkanını seçiyor!
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez
Ebola'yı yenen hemşire Obama'yla görüştü
Doping şoku! Madalyası geri alınacak!
Erdoğan Estonya'dan ayrıldı
Kobani eylemlerine 5 tutuklama
ÖSO'nun Kobani'ye gitmesini destekleriz
F.Bahçe taraftarı G.Saray'da baklava dağıttı
Kasımpaşa'nın Konya keyfi!
Putin: ABD bindiği dalı kesti!
Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme