Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

YHT'ye büyük ilgi! F.Bahçe'den dev anlaşma BM'den acil çağrı! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 178 kez okundu.

Ramazan ayında rekor kırdık!28 Temmuz 2014 12:44
Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, ramazan ayında dışarıda iftara harcanan paranın 300 milyon lira olduğunu belirtti
Sıfır faizli krediye rekor başvuru28 Temmuz 2014 11:39
Soma'daki maden faciası ve Suriye sınırındaki çatışmalardan etkilenen bazı ilçelerdeki KOBİ, esnaf ve sanatkarlara yönelik sunulan sıfır faizli kredi için ilk 5 gün 2 bin 148 iş yeri tarafından başvuruda bulunuldu.
Kürt markalarına başvuru yağıyor28 Temmuz 2014 10:08
Kürt Hava Yolları'nın ardından girişimciler; Kurdish International Collage, Kürt Köftecisi, ColaKürt, Kürtea ve Kürtcell için patent enstitüsüne koştu.
İşte sayısı en fazla azalan meslek!27 Temmuz 2014 17:54
Bakan Hayati Yazıcı, yılın ilk 6 ayında sayısı en fazla azalan mesleğin "plak, bant, video, DVD kayıt, kiralama ve satıcılığı" olduğunu bildirdi.
Mavi bayrakta dünya 3.'sü olduk27 Temmuz 2014 14:39
Mavi Bayraklı plaj ve marina sayısının her geçen yıl arttığı Türkiye’nin bu başarısı 2014 yılında da devam etti.
YHT'nin ilk seferlerine yoğun ilgi27 Temmuz 2014 13:22
Açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı YHT'nin seferleri Ankara-İstanbul arasında ile karşılıklı olarak başladı.
TÜBİTAK'tan müthiş buluş27 Temmuz 2014 13:02
TÜBİTAK'ın geliştirdiği sistem F-16'ları radarlardan gizleyecek
Alman devi Türkiye`ye geri dönüyor27 Temmuz 2014 12:53
Yapı marketleri sektöründe tutunamayıp geçen yıl çıkma kararı alan Praktiker, Türkiye’ye geri dönüyor.
Kart gitti, bayram alışverişi bitti27 Temmuz 2014 12:21
Bu yıl Ramazan Bayramı öncesi harcamalar ciddi anlamda düştü.
'Vergini öde öyle gel' dönemi sona erecek27 Temmuz 2014 11:54
Havalimanları, araç muayene istasyonları ve tapu müdürlüklerine ödeme terminalleri kuracak bu sayede 'Vergini öde, gel' dönemi sona erecek
Ordulular Gazze’yi kardeş şehir ilan etti27 Temmuz 2014 01:37
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Gazze’yi kardeş şehir ilan ettiklerini söyledi.
Zeybekci'den cari açıkla ilgili flaş öngörü27 Temmuz 2014 00:29
Ekonomi Bakanı Zeybekci, 2014 yılı sonunda Türkiye'nin cari açığının yüzde oranlarında önemli değişiklikler olacağını açıkladı.
30 IŞİD üyesi öldürüldü
Esed ortaya çıktı!
Beşiktaş bombayı patlatıyor!
Salih Uçan'ı Real Madrid heyecanı sardı