Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Netenyahu'dan çirkin istek! Yunanistan bakın Osmanlıca'yı neden öğreniyor Arınç: Bizde Tayyipler bitmez Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 188 kez okundu.

Doğalgaz abonesine fatura müjdesi21 Aralık 2014 20:16
EPDK, 2015 yılı için doğalgazda konutların serbest tüketici limitini 100 binden 75 bin metreküpe düşürdü. Siteler talep birleştirerek istedikleri gaz şirketinden alım yapabilecek.
Çaykur bisküvi işine girecek21 Aralık 2014 14:59
Çaykur Genel Müdürü Sütlüoğlu, 2015'te "Bir zincir oluşturacağız. Burada bisküvi, çikolata ve dondurma da olacak.
4.7 milyar avro nasıl dağıtılacak?21 Aralık 2014 14:56
AB Bakanı Bozkır, Antalya'da yeni tahsis edilmiş 4,7 milyar avronun dağıtımıyla ilgili konuştu.
Taner Yıldız petrol fiyatlarıyla ilgili açıklamalarda bulundu21 Aralık 2014 12:46
Taner Yıldız, "Eğer uluslararası piyasada fiyatlarla alakalı bir düşüş olursa bu bütün vatandaşlarımıza da yansıyacak" dedi.
Mehmet Şimşek: Kamuya 74 bin personel alacağız21 Aralık 2014 11:06
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kamuya 74 bin personel alınacağını açıkladı.
Arı sütünün kilosu 3- 5 bin TL21 Aralık 2014 10:35
Necati Aydın, Türkiye’de az sayıda arıcı tarafından yılda yaklaşık 60 kilogram üretilen arı sütünün kilosunun 3- 5 bin TL’den satıldığını söyledi.
Türk Hava Yolları'ndan müthiş hamle!21 Aralık 2014 10:24
Geniş gövdede agresif büyüme planladıklarını söyleyen Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Ayrıca ‘wide body’ denilen iki katlı geniş gövdeli uçak da almak istiyoruz. Niyetimiz 3. havalimanı ile birlikte bu uçakları devreye sokmak” dedi
15 milyon çalışanın maaşına zam21 Aralık 2014 10:05
15 milyon çalışanın Ocak ayında birçok kesim zam alacak. Yeni asgari ücret ile kayıtlı olarak çalışan herkesin maaşında artış olacak.
Evlat edinene erken emeklilik21 Aralık 2014 09:35
Sigortalı bir kadın 2 yaşından küçük bir çocuğu evlat edindiğinde, bir buçuk yıllık doğum borçlanması hakkına sahip olacak.
Türkiye yerli kömürle para basacak21 Aralık 2014 09:29
Türkiye, yerli enerji kaynaklarına yönelik yatırımlarını artırıyor.
8 madde daha kabul edildi20 Aralık 2014 20:36
Bütçe tasarısının 8 maddesi daha kabul edildi.
Çin firmasından Van'a güneş enerjisi yatırımı20 Aralık 2014 17:46
Fizibilite çalışması yapmak üzere kente gelen Çin'deki enerji firmasının proje yöneticisi Yun Jia Yang, 2015'te Türkiye ve Çin arasında yapılacak ticari anlaşmalara bu yatırımı ekletmeyi hedefliyor
Yüzmede G.Saray ve F.Bahçe şampiyon
Irak ordusundan IŞİD'e ağır darbe!
Netenyahu'dan çirkin istek!
Karar verildi! Kupa maçları o statta
Bilal Kısa'dan transfer iddialarına cevap
Polisler 15 kilo esrarı bakın nerede buldu!
Barcelona'nın 2. takımı hezimet yaşadı
G.Saray'ın ilk transferini Büyüka açıkladı
Dev derbide Galatasaray kükredi!
Yunanistan bakın Osmanlıca'yı neden öğreniyor
HDP İl Başkanlığı'na benzinli saldırı
73 hafta sonra gelen frikik golü
Cenk Tosun, Demba Ba'yı kovalıyor!
Bakan Çelik yıllar sonra o tehdidi açıkladı
İsrail 2014'te bin Filistinlinin evini yıktı
Elazığ'da TIR otomobili biçti: 4 ölü
Beşiktaş kupa maçını nerede oynayacak?
Recep Sert, dünyaevine girdi
Tunus'ta oy verme işlemi tamamlandı
Tayfun Korkut'un takımı müthiş döndü
Alex ve Drogba'dan sonra Sosa da...
Kaleci Tolga'yı isyan ettiren görüntü
Basketbolda toplu sonuçlar
Akçay: Oyunla bağdaşmayan bir skor
Alman Bild Mehmetçik'e rüşvetçi dedi
Dağa kaçırılmak istenen 3 çocuk kurtarıldı
Fas Kralı 6. Muhammed, Türkiye'de!
Kartal seriyi bozmadı!
Kürdandan uzak durun
Su şişeleme tesisinde yangın!
F.Bahçe, Eskişehir deplasmanında zorlanmadı
Özbekistan'da oy verme işlemi sona erdi
Arınç: Bizde Tayyipler bitmez
Doğalgaz abonesine fatura müjdesi
Liverpool 90+6'da geri döndü
Bozkır: Üye yapmazlarsa umrumuzda bile olmaz
Şenol Güneş'ten TFF'ye: Konuşursam...
50 yıl sonra resmi nikah kıydılar!
Almanya'da camiye ırkçı saldırı!
Uludağ yolu kar sebebiyle kapandı
Yıldız: Ne oldu da Erdoğan birden kötü oldu?
Fenerbahçe deplasmanda set vermedi
Aziz Yıldırım 24 yıllık G.Saraylı'yı F.Bahçeli yaptı!
Meclis'te tuzluk protestosu!
İznik Gölü'nde bulunan kiliseye dünya hayran!
Müezzinoğlu: Çakallara meydanı boş bırakmayız
Türk doktorlardan müthiş başarı!
Kazım durmuyor! Yine attı Feyenoord kazandı
Çıldır Gölü donmaya başladı!
Bugün en uzun gece yaşanacak
Bursa'da gol düellosu!
AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
"50 kedi bir aslan etmez"
Tükürük kavgası: 3 yaralı
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Heniyye'den Türkiye'ye "teşekkür"
F-35'lere yerli mühimmat geliyor
Akdoğan'dan Derya Sazak'a yalanlama
Balıkesirspor Kasımpaşa'ya gol yağdırdı!
Türkiye‘nin ilk çip fabrikası kuruluyor
Gülerce paralel yapının 20 yanlışını anlattı
CHP'li belediyeden kirli siyaset!
Bu illere kar geliyor!