Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
THY uçağına bomba ihbarı: Acil iniş yapıyor! Erdoğan: Muhalefete yardımcı olurum CHP'de sonuçlar belli oldu! Kim kaç oy aldı... Ömer AltaşHitabet
siyasete yetmez
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 191 kez okundu.

Koç Holding'de yeni dönem30 Mart 2015 15:50
Koç Holding'e CEO olarak atanan Levent Çakıroğlu, bayrağı Turgay Durak'tan devralıyor.
Emirates, Nairobi seferlerininin kapasitesini artırıyor30 Mart 2015 15:05
Emirates Havayolu, 1 Mayıs 2015 tarihinden itibaren Nairobi'ye düzenlediği seferlerinin kapasitesini artırıyor.
'Tanıtım mesajları 1 Mayıs'ta sona erecek'30 Mart 2015 13:51
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Bilgin, telefon ve internet hizmeti veren şirketlerin, vatandaşları rahatsız eden pazarlama ve tanıtım amaçlı mesaj, arama ve maillerinin 1 Mayıs'ta sona ereceğini belirtti.
Alp Gürkan'ın gayrimenkulleri satışa çıktı30 Mart 2015 13:35
TMSF, alacakları nedeni ile, mallarına tedbir koyduğu Soma Holding’in patronu Alp Gürkan’a ait gayrimenkulleri satışa çıkardı.
Limango, Türkiye’den çekilme kararı aldı30 Mart 2015 12:56
Ünlü alışveriş sitesi Limango, Türkiye'deki faliyetlerine son verdiklerini açıkladı. Alman şirket, Türkiye pazarına 2009 yılında girmişti.
Borç sildirmede yarın son gün30 Mart 2015 12:33
11 Eylül 2014'e kadar gelir testi yaptırmayan kişiler, yarına kadar gelir testi yaptırırlarsa tüm borçlarını sildirebiliyorlar.
Pirinç fiyatları tavan yapabilir!30 Mart 2015 12:20
Kastamonu’nun Tosya ilçesinde etkili olan sağanak yağış nedeniyle çeltik tarlalarını su bastı. Bu baskında fiyatları etkileyebilir.
5 yılda yüzde 40 arttı30 Mart 2015 12:12
Küresel kriz ve bazı ülkelerde yaşanan iç sorunlara rağmen son 5 yılda Türkiye ile Afrika ülkeleri arasındaki dış ticaret hacmi yüzde 40 artarak 19,7 milyar dolara ulaştı.
Toplulaştırma tarım üretimini güçlendirecek30 Mart 2015 12:06
Güleker Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mulla Eker, tarım reformu kapsamında yapılan arazi toplulaştırma çalışmalarının tarım arazilerinde maliyetleri azalttığını verimliliği arttırdığını söyledi.
Mayıs'ta 10 bin kadrolu memur alınacak30 Mart 2015 12:05
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, kadrolu ve hizmet alımıyla birlikte 2015 yılında 25 bin personel alacaklarını açıkladı.
Nurus Avrupa'da büyümeye devam ediyor30 Mart 2015 11:56
Dünyanın en saygın tasarım ödüllerini Türkiye’ye getiren lider mobilya markalarından Nurus, yurtdışı büyüme stratejisi doğrultusunda önemli bir adım daha atarak Münih satış ofisinin açılışını yaptı.
Imaginarium 2015 bahar yaz koleksiyonunu sundu30 Mart 2015 11:55
Imaginarium’un her yaştan çocuk için tasarlanmış 2.000'den fazla ürün içeren yeni 2015 Bahar-Yaz koleksiyonu ile çocuklar pek çok eğitici ürünle eğlenecekleri bir bahar yaşayacaklar.
Koç Holding'de yeni dönem
Aile filmleri festivalde buluşacak
Kızılay'dan İdlib'e 50 ton gıda yardımı
Bayern gözünü kararttı! 100 milyon euro
Rusya'nın doğusunda askeri tatbikat başlatıldı
İsrail eski başbakanına rüşvet hapsi
THY uçağına bomba ihbarı: Acil iniş yapıyor!
Erdoğan: Muhalefete yardımcı olurum
Polat, yeni açılan yol çalışmalarını inceledi
10. lale festivali başlıyor
CHP'de sonuçlar belli oldu! Kim kaç oy aldı...
Astımın doğal ilacı elma suyu
Emirates, Nairobi seferlerininin kapasitesini artırıyor
HDP'nin listesine içeriden sert salvo!
İngilizlerin dev kulübü satılıyor!
Polisin yaktığı uyuşturucu koca şehri sarhoş etti
Filistinlilerin yürüyüşüne İsrail müdahalesi: 20 yaralı
Facebook kavgası kanlı bitti
ÖSYM'de devir-teslim gerçekleşti
Erdoğan Slovenya'da törenle karşılandı
İşte Abdulhamid Han'ın okuyanları titreten duası!
Salih Roma'da kalacak mı?
TBMM Genel Kurulu toplanamadı
Husilerin askeri tesisleri bombalandı
DMO’da casus yazılım şoku!
''Fıkra gibi'' üst geçide yayalar için müdahale
Doğan Medyası Kılıçdaroğlu'nu Cumhurbaşkanı yaptı
Google tıp dünyasına el attı
CHP ön seçiminde ilginç sonuçlar
10 yılda kalbi neredeyse yenilendi
Basketbolda bir dönem kapanıyor
Burak Yılmaz'ın MR'ı çekildi!
14 yeni tünel geliyor! İşte o iller
Giresunspor'da hedef en az 1 puan
Cizrespor şampiyon
Arda Kural kimseyle konuşmuyor
HDP heyeti Barzani ile görüştü
'Tanıtım mesajları 1 Mayıs'ta sona erecek'
ÖSYM'nin yeni başkanı göreve başladı
Gökçek: HDP'nin barajı aşması darbedir
Alp Gürkan'ın gayrimenkulleri satışa çıktı
Kılıçdaroğlu: Her şeyi unuttuk rejim oluşturuyoruz
Gen tedavisinde umut veren gelişme
Gülen'in avukatlarından Mason açıklaması
Masonluk iddiaları ÜLKE'de masaya yatırılacak
Daha 4 yaşında... Gecenin 3'ünde evden kaçtı!
Öcalan'ın mesajını Barzani'ye ilettiler
Seçmen yine istikrara oy verecek
Acun Ilıcalı, Habertürk'e savaş açtı
Cizrespor 8 yıl sonra geri döndü!
Limango, Türkiye’den çekilme kararı aldı
SBS ihalesinde 11 gözaltı!
Eski Hizbullah yöneticisinden Husilere eleştiri
Borç sildirmede yarın son gün
İdlib'e klor gazlı saldırı
Tanju Çolak: Fatih Terim Rıdvan'ı ağlattı
G-20 liderlerinin kişisel bilgileri sızdırıldı
Hacı adaylarına faiz tuzağı
Emeklilerle ilgili yeni düzenleme!
Fatih Terim'in Lüksemburg 11'i belli oldu!
Bir yazar daha satırlı saldırıda öldü!
Diyabet hastaları bal yiyebilecek