Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan MEB ziyareti sonrası açıklama Yeni hükümetten yeni adımlar bekliyoruz! Milletvekilini çöpe attılar! Ömer Altaş80 kuşağı İslamcıları, Tayyip Erdoğan ve IŞİD
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 183 kez okundu.

Emekliliği hak eden de iş kaybı tazminatı alabilecek17 Eylül 2014 11:34
Anayasa Mahkemesinin, Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun'un yaşlılık aylığına hak kazananların iş kaybı tazminatı alamayacağına ilişkin hükmünün iptaline ilişkin kararının gerekçesi, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Deniz tüneli bir milyon turist çekiyor17 Eylül 2014 11:16
Antalya'da 2 yıl önce açılan, 10 bini aşkın balığın bulunduğu dünyanın en büyük tüneline sahip akvaryumu yılda ortalama 1 milyon turist ziyaret ediyor.
Bankalar "bayram kredisi" için yarışıyor17 Eylül 2014 11:14
Bankalar, yaklaşan Kurban Bayramı dolayısıyla müşterilerinin nakit ihtiyacını karşılamak üzere "bayram kredisi" yarışına girdi.
Zeybekci: Türkiye Rusya'yı destekleyecek!17 Eylül 2014 11:11
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye'nin, ihracatını kısmayarak hatta artırarak Rusya'nın bugünkü zor durumunda desteklemeyi tercih ettiğini ifade etti. İşte günün öne çıkan ekonomi haberleri...
Türkiye’yi 2023'e taşıyacak 25 özel plan!17 Eylül 2014 10:05
Hükümetin Türkiye'yi her alanda 2023 hedeflerine ulaştıracak 25 özel planının detayları belli oldu...
Dev projenin yarısı tamamlandı!17 Eylül 2014 09:27
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin Bursa'yı da içine alan bölümünde çalışmaların yüzde 46'sı tamamlandı.
Çalık Petrol'den ruhsat başvurusu17 Eylül 2014 09:18
Çalık Petrol Arama Üretim Sanayi ve Ticaret AŞ, petrol arama ruhsatı almak için müracaatta bulundu.
Küresel piyasalar Fed'e odaklandı17 Eylül 2014 09:16
Küresel piyasalar dün başlayan ve bugün kararları açıklanacak ABD Merkez Bankası (Fed) Açık Piyasa Komitesi (FOMC) toplantısına odaklandı.
Paralelcilerin son numarası da işe yaramadı!17 Eylül 2014 08:54
Bank Asya'nın borsada hızlı düşüşünü engellemek isteyen cemaat çevresi hisse alımı yaparak fiyat savunması yaptı ama, başarılı olamadı.
Vatandaşa uyarı: 1 Aralık'a kadar başvurun17 Eylül 2014 08:51
Borçları taksitlendirme için son başvuru tarihleri belli oldu Vergi borcu için 1 Aralık 2014 tarihini sakın kaçırmayın.
SGK'sız hastaya 3 kat fatura!17 Eylül 2014 08:39
Sağlık Bakanlığı hastanede vatandaştan parayı sigortalı olup olmamasına göre farklı alacak. Bakanlık tüm hastalıklar için fiyat listesi çıkardı. Neredeyse SGK’lı hastanın verdiğinin üç katını SGK’sı olmayan hastalar ödeyecek.
Borsada paralel cinayet!17 Eylül 2014 08:35
Bağdat Caddesi’nde iki kişinin ölümüyle sonuçlanan olayın perde arkasından paralel ilişkiler çıktı.
Davutoğlu'ndan MEB ziyareti sonrası açıklama
MGK'yı 'Bakanlar Kurulu' gibi işletecek
Aşk-ı Nebi sergisi New York'ta açılıyor
Hasan Şaş'tan Selçuk İnan itirafı!
2014 YDS sonbahar dönemi sınav sonuçları bugün açıklanacak
Yeni hükümetten yeni adımlar bekliyoruz!
İlk İhvan yöneticisi Türkiye'ye geldi
Dokunulmazlık dosyaları 989'a ulaştı
Selvi: Akreditasyondan ben de rahatsızım!
İskoçya'nın kaderi için gençler de oy kullanacak
Kurbanda 100'den fazla ülkenin yoksulu sevinecek
SETA'da görev değişimi
Milletvekilini çöpe attılar!
Türksat 4A uydusu nasıl ayarlanır?
Efkan Ala: Kürtçe okul bahanesiyle provokasyon yapılıyor!
"Manchester United'ın parası yetmez"
Gülen'e yargıdan büyük şok!
İHH 46 bin yetime "babalık" yapıyor
Erdoğan'dan o fotoğrafa sert tepki!
Gülenciler müftülük binasına 'çöktü'
Öğrencileri ‘okul polisleri’ koruyacak
Emekliliği hak eden de iş kaybı tazminatı alabilecek
Maden ocağında göçük! 16 ölü
Halkın yüzde 57'si çözüm sürecini destekliyor
52 militan öldürüldü
Melo'nun son vukuatı! Muslera'ya...
Dünya devinden inanılmaz zarar
Kanlı çatışma: 17 ölü