Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Arınç’tan laiklere gönderme Şemdinli'de gerginlik: 1 ölü! Dört imama beddua seansı soruşturması! Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 189 kez okundu.

At eti skandalı satışları vurdu26 Ocak 2015 19:45
Et Üreticileri Birliği Genel Başkan Yardımcısı Şaban Cetizli, Bursa’da at eti skandalının ardından satışların azaldığını bildirdi.
DEDAŞ borçlarını devlet mi ödeyecek?26 Ocak 2015 19:44
Başbakan yardımcısı Bülent Arınç Bakanlar Kurulu sonrası DEDAŞ borçlarının akıbetini açıkladı.
Kentsel dönüşümde 2015 yılı kira yardım bedeli belli oldu!26 Ocak 2015 18:57
Başta İstanbul olmak üzere Türkiye'nin büyük önem verdiği kentsel dönüşümde 2015 yılında yapılacak kira yardımı 735 liraya yükseldi.
Yumurta ihracatı Uzakdoğu'ya yöneldi26 Ocak 2015 17:40
Yumurta üretiminde dünyada ilk 10 arasında olan Türkiye, ihracatta yaşadığı sıkıntılar sebebiyle yumurta tozu ve pastörize yumurta ile Uzakdoğu pazarına yöneldi.
Altında yılın en sert düşüşü yaşandı26 Ocak 2015 15:23
Yunanistan'ın Euro'dan çıkmayacağı spekülasyonuyla altın yılın en sert düşüşünü gerçekleştirirken, ons fiyatı 25 dolar birden geriledi.
Fındık ihracatta rekor kırdı26 Ocak 2015 13:39
İç fındık ihracatı 2014 yılında 2.3 milyar dolar ile rekor kırdı.
7 ayda 15 milyar lira cebimizde kaldı26 Ocak 2015 13:30
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, petrol fiyatlarının düşmesine ilişkin, "Son 7 ayda 7 milyar dolar civarında yani 15 milyar lira vatandaşımızın cebine girdi" dedi.
THY bilet fiyatlarında indirim26 Ocak 2015 12:12
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, dünyada düşen petrol fiyatlarının bilet fiyatlarını düşüreceğini söyledi.
En fazla elektriği İstanbul tüketti26 Ocak 2015 12:02
İstanbul'da, geçen yıl 37,8 milyar kilovatsaatle Türkiye'de toplam elektriğin yaklaşık yüzde 15'i kullanıldı. Elektrik en fazla İstanbul'da, en az ise Bayburt'ta tüketildi.
İkinci el araba alacaklara müjde26 Ocak 2015 11:59
Türkiye'deki 60 bin oto galericisi kayıt altına alınacak. Yetki belgesi olmayanlar, alım veya satış yapamayacak. Belediyeler belgesi olmayan esnafın çalışma ruhsatını iptal edecek.
Borsa, haftaya düşüşle başladı26 Ocak 2015 10:11
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, haftaya önceki kapanışa göre 186,94 puanlık düşüşle 90.549,11 puandan başladı.
Yerli cep telefonu üretiminde büyük artış26 Ocak 2015 10:08
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 2013'te Türkiye'de 347 bin 649 cep telefonu cihazı üretilirken, geçen yıl bu sayının yüzde 208 artarak, 1 milyon 71 bin 888'e yükseldiğini belirtti.
Trabzon'dan ses getirecek transfer hamlesi!
Ümit özat'tan olay yaratacak sözler!
Kobani kutlamasında 5 yaşında çocuk vuruldu
Kaçakçıya atacağı gaz bombası teğmenin elinde patladı
Beşiktaş Ba'şkentte Şahan'e!
Arınç’tan laiklere gönderme
"Davutoğlu’nun Kürtçe öğrenmesi zor olmaz"
Düşen Yunan uçağında ölü sayısı arttı!
Cilvegözü'nde askere ateş!
2 PKK'lı teslim oldu 3'ü sınırda yakalandı
Şemdinli'de gerginlik: 1 ölü!
Davutoğlu'ndan Çipras'a telefon!
S&P'den Rusya'ya kötü haber
CHP'li belediyeden skandal Atatürk heykeli
ABD, Yemen'den kaçtı
Dört imama beddua seansı soruşturması!
Milan'a bir kötü haber de El Shaarawy'den!
IMF'den Yunanistan'a jet uyarı
Trablus yönetimi görüşmelere katılmadı
Yunanistan’ın yeni Başbakanı Aleksis Çipras oldu
'Türkiye halkı çözüm sürecini destekliyor'
Fenerbahçe'den taraftara müjde
Terim'in prensiydi, şimdi 2. Lig'de!
İspanyol patriot birliği görevi Hollanda'dan devraldı
Masum Türker'den Perinçek'e destek
Yok artık Hasan! NBA'de sezonun blok rekorunu kırdı
Erdoğan'ın yeni danışmanı oldu
Ve Tolgay Arslan, İstanbul'da!
Anne acısına 9 ay dayanabildi
ABD, Yemen'deki büyükelçiliğini kapattı
At eti skandalı satışları vurdu
DEDAŞ borçlarını devlet mi ödeyecek?
Abdullah Kiğılı'ya büyük onur
Dünya yıldızı geliyor!
Suriye'den ateş açıldı, Cilvegözü Sınır Kapısı kapatıldı
Galatasaray-Eskişehir maçının saati değişti
Prizdeki şarj aleti evi kül etti!
5 yıldız futbolcu DEAŞ'a katıldı!
Arınç'tan Bakanlar Kurulu sonrası açıklama
Galatasaray'dan tarihi karar
Kentsel dönüşümde 2015 yılı kira yardım bedeli belli oldu!
Real Madrid Lucas Silva'yı tanıttı
Yunan şavaş uçağı düştü: 2 ölü
Hakkari'deki o saldırıya soruşturma
Devrimin 4. yılında hapiste "Mübarek" kalmadı
Neymar 'en iyisi Messi' dedi, Ronaldo'ya sahip çıktı
CHP'li belediyenin Atatürk heykeli tepki çekti
Atletico Madrid, Göztepe'yi unutamıyor
Ukrayna'da mahsur kalan madenciler kurtarıldı
Aile Paketi tasarısı TBMM'ye sunuldu
Meteoroloji'den İstanbul'a uyarı!
FIBA Yılın Oyuncusu ödülü sahibini buldu
Suudi Arabistan'da taht oyunları
TIR otomobilin üzerine devrildi
Yumurta ihracatı Uzakdoğu'ya yöneldi
Norveç Büyükelçiliği'nde şüpheli zarf alarmı
Büyükelçilikte şüpheli zarf paniği
Endülüs’te yaşayan İslam, Dostluk Karavanı’nda
Paralel yazar Faruk Arslan köpük partisinde!
ASELSAN denizaltılara "aldatıcı" üretecek