Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu! O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi CHP'yi karıştıran fotoğraf Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 187 kez okundu.

Altın iki günde dibe vurdu30 Ekim 2014 15:38
ABD Merkez Bankası FED'in kararı sonrası altının ons fiyatı 3 haftanın en düşük seviyesi olan 1.208 doların altına kadar indi.
Kipa 22. yaşını sürprizlerle kutluyor30 Ekim 2014 13:12
Türkiye’nin önde gelen perakende zinciri Kipa, 22. yaşını kutlarken müşterilerinin sadakatini karşılıksız bırakmıyor ve cazip kampanyalar ile keyifli alışveriş deneyimi ile sürprizler sunuyor.
GROHE'den yenileme kampanyası30 Ekim 2014 13:11
GROHE’nin 1 Eylül - 31 Aralık tarihleri arasında sürecek kampanyası banyosunu yenilemek isteyenler için mükemmel fırsat sunuyor.
Tüketicilerin güveni Ekim'de azaldı30 Ekim 2014 12:39
Tüketici güven endeksi, ekimde bir önceki aya göre yüzde 4,9 azaldı. Eylülde 74 olan endeks, ekimde 70,3 değerine düştü.
Merkez'in ilk hedefi enflasyon30 Ekim 2014 12:02
Ekonomi yönetiminin OVP'de önceliği enflasyonla mücadeleye vermesi, TCMB'nin son 2 PPK toplantısında faiz oranlarında değişikliğe gitmemesi izlediği likidite politikası enflasyonla mücadele konusundaki kararlılığını gösterdi.
Fed musluğu kıstı, doların ateşi çıktı30 Ekim 2014 10:45
ABD Merkez Bankası (Fed), parasal genişlemeye son verdi; doların ateşi yükseldi.
EPDK'dan ceza yağmuru30 Ekim 2014 10:32
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren 24 şirkete çeşitli gerekçelerle 25 milyon 869 bin lira ceza verdi.
Enerji aktörleri Roma’da buluştu30 Ekim 2014 10:28
Uluslararası Enerji Ekonomisi Birliği (IAEE) 14. Avrupa Konferansı Roma’da başladı. Üç gün sürecek konferansın ilk gününde Avrupa Komisyonu’nun 2011 yılı sonunda kabul ettiği “2050 Enerji Yol Haritası” masaya yatırıldı.
Dev proje ihaleye çıkıyor!30 Ekim 2014 10:16
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi bağlantı yolları dahil Kurtköy-Akyazı kesimi ile Kınalı-Odayeri kesiminin yapım, işletim ve devrine ilişkin ihaleler, 6 Mart 2015'te yapılacak.
Dolar ne kadar?30 Ekim 2014 10:15
İstanbul serbest piyasada dolar 2,2220, avro 2,8010 liradan güne başladı.
Borsa düşüşle başladı30 Ekim 2014 10:10
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi güne 119,20 puanlık düşüşle 79.469,87 puandan başladı.
Borsa güne düşüşle başladı30 Ekim 2014 10:09
Borsa güne yüzde 0,15 düşüşle başladı.
Altın iki günde dibe vurdu
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!
'IŞİD'i biz yenebilirdik!'
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'
Netanyahu: Hizbullah gücünü 15 kat arttırdı
İbrahimovic'ten şaşırtan itiraf!
10 Peşmerge Kobani'ye geçti
CHP'yi karıştıran fotoğraf
Meksika'da 43 öğrencinin yakılma emrini First Lady vermiş
Ivana Sert'in yüzündeki sivilceler dikkat çekti
2 penaltı kaçırmanın ilginç cezası
Katar'da İngiltere diplomasisi
Ibrahimoviç'ten 'Altın Top' itirafı
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir
Kurt Seyit ve Şura dizisi bitti!
Coronaya bir kurban daha
7. Erciyes Film Festivali başladı
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı
Mihraç Ural'ın sağ kolu öldürüldü!
Fazla süt içmek öldürüyor
"Zincirbozan" hayvanlara otlak oldu