Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun... Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız... G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 182 kez okundu.

Kuzey Irak'ta benzin 1.62 lira oldu02 Eylül 2014 16:59
Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) örgütünün saldırıları nedeniyle ekonomisi darboğaza giren Irak Kürt Bölgesel Yönetimi'nin (IKBY), benzine zam yapması tepkiye neden oldu.
Dolar yeniden yükselişe geçti02 Eylül 2014 16:23
Son günlerde sakin bir seyir izleyen dolar yeniden hareketlenmeye başladı.
İran petrolü yeniden dünyaya açılıyor02 Eylül 2014 14:52
İran petrolüne uygulanan uluslararası yaptırımların hafifletilmesinden sonra bazı petrol şirketleri, ülkedeki petrol sahalarında yatırım fırsatlarını inceliyor.
'Altında 6 taksit uygun olur'02 Eylül 2014 14:42
Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, kuyum sektörü için 6 taksitin uygun olacağını söyledi.
İzmir'deki yolsuzluk davasında beraat yok02 Eylül 2014 14:34
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nde yolsuzluk iddialarına ilişkin tamamı tutuksuz 129 sanığın yargılandığı davaya devam edildi.
İşte ilk iPhone 6 videosu02 Eylül 2014 14:26
Apple'ın merakla beklenen yeni telefon modeli iPhone 6'nın tanıtım tarihine kısa bir süre kala en enet görüntüleri internete sızdı.
Ağustosta en çok limonun fiyatı arttı02 Eylül 2014 14:23
İstanbul Ticaret Odası , ağustos ayında kentte perakende fiyatı en fazla artan harcama kaleminin yüzde 34,81 ile limon olduğunu bildirdi.
150 bin kişi çalışacak02 Eylül 2014 14:19
3 milyon metrekare üzerine kurulacak 420 futbol sahası büyüklüğündeki ilk Bilişim Vadisi'nin, 150 bin kişiye istihdam oluşturacak.
Gelire göre taksit dönemi geliyor02 Eylül 2014 14:13
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan katıldığı televizyon programında gelirle, aylık taksit arasında bağ kuracak bir çalışmaya başladıklarını açıkladı.
Dünya Bankası bu ilimizi inceliyor02 Eylül 2014 14:05
Dünya Bankası yetkilileri dünyanın en rekabetçi 7 şehrinden biri seçilen Gaziantep'te inceleme yaptı
En çok limonun fiyatı arttı02 Eylül 2014 13:25
İstanbul Ticaret Odası , ağustos ayında kentte perakende fiyatı en fazla artan harcama kaleminin yüzde 34,81 ile limon olduğunu bildirdi.
Ağustos ayında en çok fiyatı artan ürün!02 Eylül 2014 12:44
İstanbul Ticaret Odası (İTO), ağustos ayında kentte perakende fiyatı en fazla artan harcama kaleminin yüzde 34,81 ile limon olduğunu bildirdi.
Başörtülü kadına ırkçı saldırı!
IŞİD ikinci ABD'li gazetecinin de kafasını kesti!
İran'da ayı kurtarma rezaleti!
ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun...
A Milli Takım'da sakatlık şoku
Soma’nın ilk tazminat davası
Batman'da 3.5 şiddetinde deprem
Burak Can Karamanoğlu davası başladı
Milan'dan transfer dersi
İstanbul'a hortum ve fırtına uyarısı!
Mardin Belediyesi'nde 4 dilli tabela
"Hedefimiz Milano'da final"
Kazara mayınlı araziye girdi
Muğla'da turist aracı kazası: 15 yaralı
Canikli, Ordu-Giresun havaalanını inceledi
Prandelli, Dzemaili'yi değil onu istemiş
Müslüm Gürses'in ismi bakın nereye verildi!
IŞİD Avrupa'ya petrol satıyor!
Yeni tat: Kaya tuzlu dondurma
Antalya'da 60 metreden denize uçtu
Başbakan ile muhalefet lideri mahkemelik oldu
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...
AK Parti MYK başladı
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Beşiktaş'ta izin sona eriyor!
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama
Kocaeli'de kırmızı alarm!
G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı
Milyonda bir ihtimaldi: Beyaz bebeği oldu!
Mersin'de parti binasına kumar baskını
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti
Ebola taşıyan adam panik yarattı
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!
Dev adamlar yıkıldı!
5 gün boyunca yağmur var!
Osmanlı'yı yakından tanıdılar!
'Ekrem Dumanlı'nın yazıları sinir bozucu'
Diyarbakır'da F-16 düştü!
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Atalay: İnternet medyası statü kazanacak
Esed'e ağır darbe!
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
TSK'da kaç tane general var?
İşte Negahan Alçı'nın yeni kanalı
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı
Kuzey Irak'ta benzin 1.62 lira oldu
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da!
Mısır'da bombalı saldırı: 11 ölü
TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan
1 milyon kişi yerinden oldu!
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!
Kadir İnanır: "Aslanlar gibiyim"
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız
Mevsimsel gripler öldürücüdür
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!
Tepki çeken haber: Hz. Muhammed'in mezarı taşınacak
Dolar yeniden yükselişe geçti
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Telefon dolandırıcılığında son nokta
İspanya'da işsizlik tekrar yükselişte!
İstanbul uzantılı internet adresleri geliyor
İsrail kabinesinde işgal çatlağı
C.Başkanı Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti