Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe! Vandallardan polise silahlı saldırı Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
Kazakistan'dan şok devalüasyon kararı
12 Şubat 2014 Çarşamba 19:29
Güncellenme Tarihi 12 Şubat 2014 Çarşamba 19:30
Nursultan Nazarbayev, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunarak, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi.

Nazarbayev, Kazakistan Merkez Bankasının, para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etme kararı ardından Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ile Merkez Bankası Kayrat Kelimbetov'u devlet sarayı Akorda'da kabul etti.

Akorda Basın Servisinden yapılan açıklamaya göre, Nazarbayev, devalüasyon kararının sokaktaki insanı negatif etkilememesi gerektiğini söyledi.

Spekülatörlere engel olunması çağrısında bulunan Nazarbayev, fiyatların yukarı çıkma tehlikesinin engellenmesini istedi. Nazarbayev, önlemlerin ekonomik durumu iyileştirme amacı güttüğünü belirterek, ekonomi yönetimi tarafından alınan kararların Kazakistan'ın daha fazla büyüme hedefini destekleyeceğini vurguladı.

Fed kaynaklı

Kabulde ekonomideki son durum hakkında bilgi veren Kazakistan Merkez Bankası Başkanı Kelimbetov, Amerikan Merkez Bankası (Fed) kaynaklı para politikası kararlarının gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerini zayıflattığı yönündeki gözlemlerini aktardı. Kelimbetov, yatırımcıların Brezilya ve Türkiye gibi ülkelerden çıkma eğilimlerini örnek göstererek, devalüasyon kararının nedenlerini anlattı.

Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov ise girilen belirsizlik ortamının küresel kaynaklı olduğunu vurgulayarak, ekonomi yönetiminin alarmda olduğunu söyledi. Benzer şokların Rusya ve Çin gibi ülkelerde de yaşandığına dikkati çeken Ahmedov, Kazak Merkez Bankasının devalüasyon kararının zamanında alındığını kaydetti. Ahmedov, enflasyon oranının yüzde 6 ila 8 arasında seyretmesini beklediklerini de dile getirdi.

Başbakan Ahmedov'dan piyasa kontrolü

Öte yandan, Merkez Bankasının devalüsayon kararı ardından spekülatörlerin fiyatları attırması endişeleri nedeniyle Kazakistan Başbakanı Serik Ahmedov bugün başkent Astana'da bulunan semt pazarları ve marketler ile döviz bürolarını gezerek, piyasada oluşabilecek haksız kazançları yakından takip ettikleri mesajını verdi.

Kazakistan'da Merkez Bankası aldığı kararla para birimi tengeyi yaklaşık yüzde 20 oranında devalüe etmişti.

Merkez Bankasının bu kararından sonra 1 dolar, 155 tengeden 185 tengeye kadar çıkmıştı.

Bu arada Uluslararası Para Fonu (IMF) Kazak ekonomisinin 2014 yılında yüzde 5,25 büyüyeceği tahmininde bulunmuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 184 kez okundu.

THY yeni şirket kuruyor!20 Ekim 2014 20:00
Lufthansa Grubu'nun CEO'su Carstem Spohr, THY ile uzun menzilde uçacak düşük maliyetli bir havayolu şirketi kurma konusunda görüştüklerini söyledi.
Manipülasyona hapis yolu göründü20 Ekim 2014 19:47
TBMM Başkanlığı'na sunulan Kanun Tasarısı'nın yasalaşması durumunda manipülasyona ceza artacak ve 2 yıl olduğu için manipülasyon suçlarında uygulanamayan hapis cezası artık hayata geçmiş olacak.
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor20 Ekim 2014 17:39
Çinli üretici Motorola'dan sonra BlackBerry'i satın alma planları yapıyor.
Euro krizi kapıda!20 Ekim 2014 17:17
Büyüme hızı düşüyor, işsizlik artıyor, borsa endeksleri baş aşağı gidiyor, deflasyon tehlikesi artıyor. Önlem alınmazsa Euro projesi tehlikeye girebilir.
Mercedes ve Audi'nin savaşı!20 Ekim 2014 16:19
Orta sınıftaki 4 kapılı coupe rekabeti 2014 sonundan itibaren hızlanacak.
Patronunu ihbar edene ödül!20 Ekim 2014 16:09
Yeni bankacılık tasarısı meclisten geçerse çalışanlar patronunun mal varlığını ihbar edebilecek ve bu sayede 400 bin TL' ye kadar teşvik kazanacak.
Mobilyadaki yüzde 18’lik KDV sektörü küçültüyor!20 Ekim 2014 15:35
Asortie Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Murat Erat, mobilya sektöründe alınan yüzde 18’ lik KDV oranının yüzde 8’ e düşürülmesinin kayıt altıların artarak ülke istihdamına katkı sağlayacağını söyledi.
Yıldız: 21 kuruşluk indirim bize de yansıdı20 Ekim 2014 15:31
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Genova piyasasındaki 21 kuruşluk indirim Türkiye'ye yansıdığını belirtti.
Bankacılık Kanunu sil baştan değişiyor20 Ekim 2014 13:59
Bankacılık Kanunu TBMM'ye sunulan kann tasarısı ile tamamen değişiyor.
Taşeron işçilere kadro!20 Ekim 2014 13:53
Taşeron işçiler için asıl işçi olduğunu yargı kararıyla tespit edilen kişiler kazanılmış haklarından vazgeçerlerse kadrolu olabilecek.
Alışveriş sonrası mutlaka kontrol edin!20 Ekim 2014 13:12
Alışveriş sonrası kredi kartından tahsil edilen tutar ile satın alınan ürün bedelinin uyumlu olup olmadığını kontrol edin.
Rusya Ukrayna'ya garanti verdi20 Ekim 2014 12:45
Ukrayna Devlet Başkanı Petro Poroşenko'nun yaptığı açıklamaya göre, 2 ülke bin metreküp doğal gazın fiyatının 385 dolar olması konusunda anlaştı.
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor
Vandallardan polise silahlı saldırı
Başkent'te gol sesi yok
Fenerbahçe şampiyonluk kupasını aldı
Patrondan çalışanlarına 8 milyon dolarlık hediye
UAEA: İran pratik önlemlerin çoğunu tamamladı
Sneijder ayrılıyor mu?
Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz!
Malatya'da deprem
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operasyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!
Sneijder'den Volkan Demirel şarkısı
Mesnevi Azericeye çevrildi
Profil fotoğrafı işinizden edebilir