Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
6 Şubat 2014 Perşembe 08:27
Güncellenme Tarihi 6 Şubat 2014 Perşembe 08:32
Sabah Gazetesi yazarı Mahmut Övür, son günlerde sıkça adı geçen ve Gülen grubunun Kuzey Irak sorumlusu olduğu iddia edilen Süleyman Hamit Müftigil'i yazdı.

İşte Övür'ün yazısı:

Son dönemde siyasi mücadele ne yazık ki daha çok operasyonlar ve yasadışı ses kayıtları üzerinden yürüyor. İlginçtir bu yöntemi bir siyaset aracı olarak kullananlar da o yöntemle vurulmaya başlandı ve ortaya birbirinden çarpıcı bilgiler döküldü.

O çarpıcı bilgiler arasında biri var ki gerçekten insanın kanını donduruyor. Bakın işadamı Süleyman Hamit Müftigil, Sözcü gazetesinden bir muhabirle konuşurken neler diyor:

"Bu kongre sonrası İmralı (Öcalan) bertaraf edilecek, artık tekrar silahlı ve çatışmalı bir dönem geliyor, Barzani de bertaraf edilecek, Erdoğan da bertaraf edilecek."

Tam anlamıyla bir darbeden söz ediyor. Başbakan Erdoğan indirilecek, Öcalan ve Barzani devre dışı bırakılacak, çatışma yaşanacak ve onlar kendi iktidarlarını kuracak.

Peki, kim bu işadamı? Doğrusu bu işadamını kamuoyu fazla bilmiyor ama bilen de çok iyi biliyor. En başta da Gülen Cemaati ve iş dünyası iyi biliyor. Bir de İsrail'in devlet erkânıyla Yahudi cemaatleri...

Müftigil, Erzurumlu bir işadamı. Gülen'in hemşerisi... İstanbul Sarıyer Demirciköy'de inşaat yapan, Kazakistan ve Ukrayna'da iş ilişkileri olan bir işadamı.

Çevresine göre girişken, tuttuğunu koparan, çok konuşan ve ilişkileriyle övünen bir işadamı...

En yoğun ilişkisi de İsrail devleti ve ABD'deki Yahudi lobisiyle. Bu ilişkinin en somut göstergesi de bürosuna gelen herkese gösterdiği İsrail ve ABD'den aldığı madalya ve nişanlar.

Boşuna değil "Güneydeki sevdiğim ülke" demesi... İsrail'i kastettiği çok açık. Bu yüzden kimse Avukatı Mahmut Tanrısever'in "Suudi Arabistan'dır" demesini ciddiye almadı. Alamazdı çünkü Suudi Arabistan'ı sevmediği de biliniyor.

Müftigil, Kanada'da oturuyor ve tam bir Pensilvanya-Washington müdavimi. Tabii şu sözleri Pensilvanya ile ilişkisinin daha ileri bir boyutta olduğunu gösteriyor: "Ben onunla (Gülen) her an beraberim.

Günde 3 defa görüşüyoruz. Onun evinde (Pensilvanya'daki ev) benim payım var."

Bu yakınlıkta hemşerilikten daha çok İsrail ve ABD'deki lobilerle ilişkisinin etkisi olduğu söyleniyor. Türkiye'deki yakın dostu da bilinen bir isim; Türkiye Yahudileri Cemaati Onursal Başkanı Bensiyon Pinto. Müftigil'i tanıyan bir işadamı şöyle diyor:

"Cemaatte hiç kimsenin İsrail'le bu kadar yakın ilişkisi yok. Sesini iyi tanıyorum. Akıcı konuşur. Bu kadar bilgiyi rastgele biri bilemez.

Baksanıza daha 17 Aralık olmadan olacakları söylüyor."

Sıradan biri olmadığı için de söyledikleri "Paralel Devlet" tartışmalarında bir dönüm noktası. Çünkü ilk defa devlet içindeki paralel yapının, iç ve dış ilişkileri, hedefi net biçimde ortaya çıktı.

17 -25 Aralık operasyonlarıyla Başbakan Erdoğan bertaraf edilecek, Kürt siyaseti çatışmaya sürüklenecek, Genç Parti hazırlanacak, büyük işadamlarıyla ilişki kurulacak ve AK Partili 78 milletvekili istifa ettirilerek darbe tamamlanmış olacak.

Tıpkı 28 Şubat darbesi gibi diyeceğim ama ondan daha tehlikeli. Bu da darbeci zihniyetin virüs gibi mutasyona uğradığını gösteriyor. Ama başaramayacaklar çünkü Türkiye toplumu da artık darbelere karşı aşılı.

Bu haber 3,659 kez okundu.

IŞİD'in sahibi kim? Öcalan'dan bomba iddia31 Ekim 2014 09:44
Mahmut Övür Abdullah Öcalan'ın gündeme gelmeyen IŞİD değerlendirmesini yazdı. Öcalan'ın iddiasına göre İsrail IŞİD projesini uygulayan kişi.
Balbay, maden kazalarını laikliğe bağladı!31 Ekim 2014 08:31
CHP Milletvekili gazeteci Mustafa Balbay, maden facialarının Cumhuriyet değerleri terk edildiği için "ilahi bir ceza" olduğunu savundu.
İşte Ertem'e göre maden facialarının nedeni!31 Ekim 2014 07:54
Star gazetesi yazarı Cemil Ertem, geçtiğimiz günlerde Ermenek’te yaşanan maden faciasını hatırlatarak, faciaların nedeninin neoliberal politikalar olduğunu söyledi.
Beyaz atlı sekülerler gelmeyecek Aysel Hanım!31 Ekim 2014 07:44
“Süreç konusunda devletin geleceğini düşünenler ve seküler güçler hızla sorumluluk almalıdır” sözleriyle askere darbe mesajı yollayan Aysel Tuğluk'a Türkiye gazetesi yazarı Yıldıray Oğur'dan cevap geldi.
Fırtına Kuşağı'nın içinde sizin evladınız neden yok?30 Ekim 2014 11:33
Star gazetesi yazarı Orhan Miroğlu, Türkler ve Kürtler arasında bin yıllık tarihsel bir beraberliğin olduğunu hatırlatırken, yeni yüzyılın yeni belalar üreterek geldiğini söyledi.
Bu yazıyı cemaatçiler okusun!30 Ekim 2014 08:43
Yeni Şafak gazetesi yazarı Cem Küçük, ODTܒyü başarıyla bitiren Hatice Senay Sarıgöz’ün hikayesini anlatarak, bu yazıyı Gülencilerin okumasını istediğini dile getirdi.
"F. Gülen 120 yaşına kadar yaşayacakmış"29 Ekim 2014 11:03
Abdurrahman Dilipak, Gülen grubunun Fethullah Gülen'in 120 yaşına kadar yaşayacağına inandıklarını ifade etti.
Kekeç'ten sitem dolu Mahçupyan yazısı29 Ekim 2014 10:51
Star gazetesi yazarı Ahmet Kekeç, Etyen Mahçupyan’ın Başbakan Davutoğlu’nun başdanışmanı olmasını değerlendirerek, “Sizinkiler Aşkale’ye sürüyordu bunlar ‘Başdanışman’ yapıyor!” dedi.
Çözüm Süreci aslında on yıl önce, o gece başladı!28 Ekim 2014 08:15
Türkiye gazetesi yazarı Ercan Gürses, Türkiye’nin Doğu’sunu refaha kavuşturan çözüm sürecinin başladığını iddia ettiği o günü anlattı.
Kıyamet günü nefret edilen 8 grubu açıkladı24 Ekim 2014 08:36
İnsanlar için iyi düşünmeyenler dünyaya aşırı bağlanır. Hem iffetlerini yitirir ve hem de başkalarının iffetini ayağa düşürmeye çabalar.
CHP’li Tarhan yeni parti kuruyor!22 Ekim 2014 10:48
Talat Atilla, CHP Milletvekili Emine Ülker Tarhan'ın yeni bir parti kuracağını ve bu partiye CHP'den 20 milletvekilini transfer edeceğini açıkladı.
Berkin Elvan'ın ailesine Yasin Börü çağrısı22 Ekim 2014 07:40
Akşam gazetesi yazarı Turgay Güler, Yasin Börü'nün annesine "oğlunuz gerçekten IŞİD'çi miydi" şeklinde bir soru soran Cüneyt Özdemir'i eleştirirken, Berkin Elvan’ın ailesine çağrıda bulundu.
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil