Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Suriye'de IŞİD'e ağır darbe! Arınç'tan flaş Öcalan çıkışı Volkan Demirel kararını verdi! Prof. Dr. Erol GökaKimlik ve demokrasi
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
6 Şubat 2014 Perşembe 08:27
Güncellenme Tarihi 6 Şubat 2014 Perşembe 08:32
Sabah Gazetesi yazarı Mahmut Övür, son günlerde sıkça adı geçen ve Gülen grubunun Kuzey Irak sorumlusu olduğu iddia edilen Süleyman Hamit Müftigil'i yazdı.

İşte Övür'ün yazısı:

Son dönemde siyasi mücadele ne yazık ki daha çok operasyonlar ve yasadışı ses kayıtları üzerinden yürüyor. İlginçtir bu yöntemi bir siyaset aracı olarak kullananlar da o yöntemle vurulmaya başlandı ve ortaya birbirinden çarpıcı bilgiler döküldü.

O çarpıcı bilgiler arasında biri var ki gerçekten insanın kanını donduruyor. Bakın işadamı Süleyman Hamit Müftigil, Sözcü gazetesinden bir muhabirle konuşurken neler diyor:

"Bu kongre sonrası İmralı (Öcalan) bertaraf edilecek, artık tekrar silahlı ve çatışmalı bir dönem geliyor, Barzani de bertaraf edilecek, Erdoğan da bertaraf edilecek."

Tam anlamıyla bir darbeden söz ediyor. Başbakan Erdoğan indirilecek, Öcalan ve Barzani devre dışı bırakılacak, çatışma yaşanacak ve onlar kendi iktidarlarını kuracak.

Peki, kim bu işadamı? Doğrusu bu işadamını kamuoyu fazla bilmiyor ama bilen de çok iyi biliyor. En başta da Gülen Cemaati ve iş dünyası iyi biliyor. Bir de İsrail'in devlet erkânıyla Yahudi cemaatleri...

Müftigil, Erzurumlu bir işadamı. Gülen'in hemşerisi... İstanbul Sarıyer Demirciköy'de inşaat yapan, Kazakistan ve Ukrayna'da iş ilişkileri olan bir işadamı.

Çevresine göre girişken, tuttuğunu koparan, çok konuşan ve ilişkileriyle övünen bir işadamı...

En yoğun ilişkisi de İsrail devleti ve ABD'deki Yahudi lobisiyle. Bu ilişkinin en somut göstergesi de bürosuna gelen herkese gösterdiği İsrail ve ABD'den aldığı madalya ve nişanlar.

Boşuna değil "Güneydeki sevdiğim ülke" demesi... İsrail'i kastettiği çok açık. Bu yüzden kimse Avukatı Mahmut Tanrısever'in "Suudi Arabistan'dır" demesini ciddiye almadı. Alamazdı çünkü Suudi Arabistan'ı sevmediği de biliniyor.

Müftigil, Kanada'da oturuyor ve tam bir Pensilvanya-Washington müdavimi. Tabii şu sözleri Pensilvanya ile ilişkisinin daha ileri bir boyutta olduğunu gösteriyor: "Ben onunla (Gülen) her an beraberim.

Günde 3 defa görüşüyoruz. Onun evinde (Pensilvanya'daki ev) benim payım var."

Bu yakınlıkta hemşerilikten daha çok İsrail ve ABD'deki lobilerle ilişkisinin etkisi olduğu söyleniyor. Türkiye'deki yakın dostu da bilinen bir isim; Türkiye Yahudileri Cemaati Onursal Başkanı Bensiyon Pinto. Müftigil'i tanıyan bir işadamı şöyle diyor:

"Cemaatte hiç kimsenin İsrail'le bu kadar yakın ilişkisi yok. Sesini iyi tanıyorum. Akıcı konuşur. Bu kadar bilgiyi rastgele biri bilemez.

Baksanıza daha 17 Aralık olmadan olacakları söylüyor."

Sıradan biri olmadığı için de söyledikleri "Paralel Devlet" tartışmalarında bir dönüm noktası. Çünkü ilk defa devlet içindeki paralel yapının, iç ve dış ilişkileri, hedefi net biçimde ortaya çıktı.

17 -25 Aralık operasyonlarıyla Başbakan Erdoğan bertaraf edilecek, Kürt siyaseti çatışmaya sürüklenecek, Genç Parti hazırlanacak, büyük işadamlarıyla ilişki kurulacak ve AK Partili 78 milletvekili istifa ettirilerek darbe tamamlanmış olacak.

Tıpkı 28 Şubat darbesi gibi diyeceğim ama ondan daha tehlikeli. Bu da darbeci zihniyetin virüs gibi mutasyona uğradığını gösteriyor. Ama başaramayacaklar çünkü Türkiye toplumu da artık darbelere karşı aşılı.

Bu haber 3,667 kez okundu.

Risale-i Nurların bandrol sorunu çözülüyor19 Kasım 2014 10:51
Yeni Şafak yazarı Abdülkadir Selvi, Risale-i Nurların aslına uygun olarak yayınlanmasına riayet etmeyenlere müeyyide uygulanacağını söyledi
Albayrak'tan dikkat çeken Moro yazısı19 Kasım 2014 10:25
Star gazetesi yazarı Hakan Albayrak, geçtiğimiz gün Filipinlere giden Ahmet Davutoğlu’nun Moro temaslarını değerlendirerek, “Morolu kardeşlerimiz, Davutoğlu’nun şahsında Türkiye’yi öpüp başlarının üzerine koydular.” dedi.
Dilipak'tan 'AK Saray' yazısı!18 Kasım 2014 13:48
Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nın maliyeti hakkında yapılan tartışmalara Yazar Abdurrahman Dilipak da katıldı.
Türkiye, G-20’ye nasıl öncülük eder?14 Kasım 2014 07:44
Ekonomist Cemil Ertem, G-20 Zirvesi'nin analizi yaparken, Türkiye'nin önderlik etmesinin önemini vurguladı.
Çözüm Süreci türbülanstan çıktı13 Kasım 2014 12:00
Türkiye'nin uzun süredir gündemini meşgul eden çözüm süreci meselesi son günlerde durma noktasına gelmişti ama kriz son anda aşıldı.
Demirtaş’ın kulağına kim, ne fısıldadı?12 Kasım 2014 08:12
HDP Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın tavrını eleştiren Akşam gazetesi yazarı Murat Kelkitlioğlu, “Demirtaş’ın kulağına kim, ne fısıldadı?” diye sordu.
Hakan Albayrak'tan Halep çağrısı12 Kasım 2014 08:02
Star gazetesi yazarı Hakan Albayrak bugünkü yazısında gazeteci Ayhan Altıntaş’ın sözlerine yer vererek Halep’e dikkat çekti.
28 Şubat'ın medya aktörlerine dava geliyor!11 Kasım 2014 09:45
28 Şubat darbesinin medya ayağıyla ilgili bir rapor hazırlandığını iddia eden Yeni Şafak yazarı Cem Küçük, davaya dahil edileceğini iddia ettiği isimleri açıkladı.
İşte Ankara'nın IŞİD'e bakışı!10 Kasım 2014 12:04
Yeni Şafak gazetesi yazarı Abdülkadir Selvi, Ortadoğu'da yaşanan gelişmelere hükümetin bakışını yazdı.
CHP'nin iktidar olduğu gün yazarlığı bırakacak!10 Kasım 2014 07:06
14 yıldır ekranlardan uzak duran Engin Ardıç yıllar sonra ilk kez röportaj verdi.
BBC Türkçe Brüksel için dil değiştirdi07 Kasım 2014 15:33
Geçtiğimiz yıl meydana gelen gezi olaylarında 'Devleti, devletin kolluk kuvvetlerini suçlayıcı' bir dil kullanan BBC Türkçe, Belçika'nın başkenti Brüksel'de meydana gelen olaylarda Belçika güvenlik güçlerinden yana tavır aldı.
Öcalan tarihi kararın eşiğinde!05 Kasım 2014 09:32
Yeni Şafak gazetesi yazarı Markar Esayan, Abdullah Öcalan’ın kritik kararın eşiğinde olduğunu söyledi.
Cumhuriyetçiler'den Obama yönetimine dava
Ege Denizi'nde yine tehlikeli yakınlaşma
Kılıçdaroğlu'nun MİT iddiasına sert tepki
Dünyaca ünlü sanatçı cezaevine girdi
Zincirleme trafik kazası: 9 yaralı
ABD'den IŞİD'e 30 hava saldırısı!
MİT açıklamasını "latife amaçlı" kullandım
Suriye'de IŞİD'e ağır darbe!
Stadyumda izdiham: 11 ölü
Almanya'da İslami kurumlara saldırı
6 eve yıldırım düştü
Çin'den bir karar geldi, altın uçtu!
Standar&Poor's Türkiye'nin notunu verdi!
Arınç'tan flaş Öcalan çıkışı
SGK'dan kadınlara müjde!
IŞİD her an Ramadi'ye girebilir
F.Bahçe'ye savcılıktan müjde!
Bölükbaşı: Serdar Aziz'i satmıyoruz!
ABD Rusya'nın işgalini tanımadı ve tanımayacaktır
'Aile hekimleri ayda 12 saat nöbet tutacak'
Meteoroloji'den kar ve fırtına alarmı!
Çin, uzaya 24 saatte iki uydu yolladı
Özhaseki'den Kılııçdaroğlu'na cevap
Volkan Demirel kararını verdi!
James Bond’un saatini üretti
Duhok Valisi Davutoğlu'nu gururlandırdı
Türkiye Kupası maç programı açıklandı
Terim: Tüm maçlarımız kazanabiliriz ama...
Çin'den sürpriz faiz indirimi
Fenerbahçe'yi şoke eden transfer cevabı!
Emine Erdoğan'dan Edirne Valisi'ne teşekkür
Benzin zammı protesto edildi
Türk Telekom Arena'ya gidecekler dikkat!
İSEDAK toplantısı İstanbul'da yapılacak
Taraf'ın oyunu deşifre oldu
Android'ler saldırı altında!
MEB bütçesi Meclis'te
Çevreci otobüs yollarda! Atıkla çalışıyor
İstanbul için mobil karakollar hazır
Yeni atanan öğretmen dövülerek öldürüldü
Muammer Güler'den suç duyurusu
Ünlü oyuncu ifade verdi
UEFA'dan devrim gibi karar
Dinleme araçları İsrail ve ABD'den
İsrail’den Liberman’a suikast iddiası
Dünyaca ünlü sanatçı cezaevine girdi!
Kolesterol için kabuklu elma yiyin
Müslümanların gittiği 6 okul mercek altında
Volkan Demirel'den suç duyurusu
İstabul'da artık Trüf mantarı yetişecek!
İstanbul Valiliği'nden yol açıklaması
Türkiye resmen EXPO 2015’te
Fatih Terim şaşırttı
Bursaspor'dan Fenerbahçe'ye cevap
Stadyumda izdiham: 11 ölü
Rusya'nin yeni Ukrayna'sı; Letonya
Altın 3 haftanın en yükseğini gördü
Gazilerden sorumlu bakan istifa etti
Artık yere düşen telefonlar kırılmayacak
Türkiye'den büyükelçiliklere uyarı yazısı!
1800'den beri ilk kez...
Balotelli eleştirileri umursamıyor!
1 PKK'lı daha teslim oldu
D vitamini eksikliği, erken ölüm riskini artırıyor
Muğla'da maden kazası: 1 ölü
Afganistan'da çatışmalar: 10 ölü
Prandelli'den özel istek
Kongo'da Ebola bitti
Minibüs devrildi: 20 yaralı
Bakan İslam'ın 'sıfır' not anısı!