Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Konutta vergi müjdesi! ABD'linin kalbine 'Made in Turkey' imzalı stent Okullara kameralı koruma Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
6 Şubat 2014 Perşembe 08:27
Güncellenme Tarihi 6 Şubat 2014 Perşembe 08:32
Sabah Gazetesi yazarı Mahmut Övür, son günlerde sıkça adı geçen ve Gülen grubunun Kuzey Irak sorumlusu olduğu iddia edilen Süleyman Hamit Müftigil'i yazdı.

İşte Övür'ün yazısı:

Son dönemde siyasi mücadele ne yazık ki daha çok operasyonlar ve yasadışı ses kayıtları üzerinden yürüyor. İlginçtir bu yöntemi bir siyaset aracı olarak kullananlar da o yöntemle vurulmaya başlandı ve ortaya birbirinden çarpıcı bilgiler döküldü.

O çarpıcı bilgiler arasında biri var ki gerçekten insanın kanını donduruyor. Bakın işadamı Süleyman Hamit Müftigil, Sözcü gazetesinden bir muhabirle konuşurken neler diyor:

"Bu kongre sonrası İmralı (Öcalan) bertaraf edilecek, artık tekrar silahlı ve çatışmalı bir dönem geliyor, Barzani de bertaraf edilecek, Erdoğan da bertaraf edilecek."

Tam anlamıyla bir darbeden söz ediyor. Başbakan Erdoğan indirilecek, Öcalan ve Barzani devre dışı bırakılacak, çatışma yaşanacak ve onlar kendi iktidarlarını kuracak.

Peki, kim bu işadamı? Doğrusu bu işadamını kamuoyu fazla bilmiyor ama bilen de çok iyi biliyor. En başta da Gülen Cemaati ve iş dünyası iyi biliyor. Bir de İsrail'in devlet erkânıyla Yahudi cemaatleri...

Müftigil, Erzurumlu bir işadamı. Gülen'in hemşerisi... İstanbul Sarıyer Demirciköy'de inşaat yapan, Kazakistan ve Ukrayna'da iş ilişkileri olan bir işadamı.

Çevresine göre girişken, tuttuğunu koparan, çok konuşan ve ilişkileriyle övünen bir işadamı...

En yoğun ilişkisi de İsrail devleti ve ABD'deki Yahudi lobisiyle. Bu ilişkinin en somut göstergesi de bürosuna gelen herkese gösterdiği İsrail ve ABD'den aldığı madalya ve nişanlar.

Boşuna değil "Güneydeki sevdiğim ülke" demesi... İsrail'i kastettiği çok açık. Bu yüzden kimse Avukatı Mahmut Tanrısever'in "Suudi Arabistan'dır" demesini ciddiye almadı. Alamazdı çünkü Suudi Arabistan'ı sevmediği de biliniyor.

Müftigil, Kanada'da oturuyor ve tam bir Pensilvanya-Washington müdavimi. Tabii şu sözleri Pensilvanya ile ilişkisinin daha ileri bir boyutta olduğunu gösteriyor: "Ben onunla (Gülen) her an beraberim.

Günde 3 defa görüşüyoruz. Onun evinde (Pensilvanya'daki ev) benim payım var."

Bu yakınlıkta hemşerilikten daha çok İsrail ve ABD'deki lobilerle ilişkisinin etkisi olduğu söyleniyor. Türkiye'deki yakın dostu da bilinen bir isim; Türkiye Yahudileri Cemaati Onursal Başkanı Bensiyon Pinto. Müftigil'i tanıyan bir işadamı şöyle diyor:

"Cemaatte hiç kimsenin İsrail'le bu kadar yakın ilişkisi yok. Sesini iyi tanıyorum. Akıcı konuşur. Bu kadar bilgiyi rastgele biri bilemez.

Baksanıza daha 17 Aralık olmadan olacakları söylüyor."

Sıradan biri olmadığı için de söyledikleri "Paralel Devlet" tartışmalarında bir dönüm noktası. Çünkü ilk defa devlet içindeki paralel yapının, iç ve dış ilişkileri, hedefi net biçimde ortaya çıktı.

17 -25 Aralık operasyonlarıyla Başbakan Erdoğan bertaraf edilecek, Kürt siyaseti çatışmaya sürüklenecek, Genç Parti hazırlanacak, büyük işadamlarıyla ilişki kurulacak ve AK Partili 78 milletvekili istifa ettirilerek darbe tamamlanmış olacak.

Tıpkı 28 Şubat darbesi gibi diyeceğim ama ondan daha tehlikeli. Bu da darbeci zihniyetin virüs gibi mutasyona uğradığını gösteriyor. Ama başaramayacaklar çünkü Türkiye toplumu da artık darbelere karşı aşılı.

Bu haber 3,615 kez okundu.

80 bin taşeron işçi kadroya kavuşuyor!18 Eylül 2014 09:17
Akşam gazetesi yazarı Okan Güray Bülbül, 600 bin taşeron işçinin beklediği müjdeli haberi verdi.
IŞİD’e katılan gençlerin arkasından kim çıktı?17 Eylül 2014 15:06
Yıldıray Oğur, Ankara'dan IŞİD'e katılımların olduğu söylenen mahalleyle ilgili parçaları birleştirmiş, iz sürmüş ve bakın arkasında kimi bulmuş.
Gülen ‘Allah taksiratlarını affetsin’ diye buyurmuş!17 Eylül 2014 10:58
Star gazetesi yazarı Elif Çakır, Yakup Saygılı'nın kendisi de dahil olmak üzere birkaç gazeteciyle ilgili örgüt kurmaktan suç duyurusunda bulunduğunu açıkladı.
Fethullah Gülen'e: Mutlu musun?17 Eylül 2014 09:20
Yeni Şafak gazetesi yazarı Ali Nur Kutlu, ABD’nin Pensilvanya eyaletinde yaşayan Fethullah Gülen’e ithafen bir yazı kaleme aldı.
Turgay Güler: Ekrem Dumanlı defalarca arayıp yalvardı!16 Eylül 2014 21:25
Akşam gazetesi yazarı Turgay Güler bugünkü yazısında Zaman gazetesi genel yayın yönetmeni Ekrem Dumanlı'nın kendisine yalvardığını yazdı
WhatsApp'a bir özellik daha16 Eylül 2014 09:52
WhatsApp'ın beklenen özelliği ses görüşme yakında devreye giriyor.
Erdoğan Bayraktar ve Ali Ağaoğlu'nun garip ilişkileri!15 Eylül 2014 17:15
Cem Küçük ,17 Aralık darbe girişiminden sonra yaşanan, Erdoğan Bayraktar ve Ali Ağaoğlu'nun garip ilişkilerini deşifre eden bir yazı kaleme aldı.
PKK silah bulamadı da mı çözüme yöneldi?13 Eylül 2014 21:08
Çarşamba günü Bugün gazetesi ile yollarını ayıran Gülay Göktürk, yeni gazetesi Akşam'daki yazılarına bugün başladı.
Türkiye'de zihniyetin kısa tarihi11 Eylül 2014 11:37
Yeni Şafak yazarı Markar Esayan, Erdoğan ve AK Parti'nin başarısının asıl nedenini açıkladı.
İnkılâp Tarihi dersi kaldırılsın!11 Eylül 2014 11:18
Yeni Şafak yazarı Atilla Yayla bugünkü yazısında İnkilap Tarihi dersinin yakın tarihi ve özellikle de Anadolu coğrafyasını zaman ve mekândaki derinliğinden koparan, kimlik ve kişilikleri görmezden gelen bir ders olduğuna dikkat çekerek, bu dersin bireylere tek ve arkaik bir ideolojiyi dayatmakta olduğuna; çoğulcu, eleştirel ve nesnel düşünme becerilerini körelttiğine değindi.
Türkiye'de sadece politik sorunlar yok10 Eylül 2014 14:00
Ali Nur Kutlu bugünkü yazısında siyaset gündeminin yoğunluğu nedeniyle gözden uzak kalan sosyal bazı sorunlara dikkat çekti.
Abbas Güçlü feryat ediyor!10 Eylül 2014 10:20
Eski Milli Eğitim sisteminin bugüne kadar kapatma seviyesine getirdiği, metruk binalar haline dönüştürdüğü, kapattırılması için gerekli bütün mevzuatların devreye sokulduğu İmam Hatip liseleri yönetmeliğinin sadce eski haline getirilmesi çabası bile bazı sözde aydınları rahatsız ediyor. İşte Abbas Güçlü'nün bugün kü yazısı...
Konutta vergi müjdesi!
Emmanuel Emenike çıldırdı
iOS 8 kullanıcılarını isyan ettiren olay!
ABD'linin kalbine 'Made in Turkey' imzalı stent
Martılar işbaşında!
Okullara kameralı koruma
Çevreyi kirleten araca yüksek vergi gelecek
IŞİD infazcısı için 10 milyon dolar ödül
Sınırda kırmızı alarm! Yüzbinlerce kişi...
Hamas: Asla kabul etmeyiz
Mursi'nin oğlundan saldırıya kınama
Harcanan para dehşete düşürdü!
İstanbul'un en gözde ilçelerini kıskandıracak
Başarı böyle geldi
VIP dinlemede hesap zamanı
Yargıtay'da paralel oyun
Malatya'da feci kaza: 6 ölü
İşverenden çalışan kadına ‘çocuk yapma’ baskısı var
IŞİD'in elinden bir tek o geri dönmedi
CIA Başkanı'ndan Hakan Fidan'a tebrik telefonu
Gülen’in bedduasına 3 yıl hapis istendi
Başbakan Davutoğlu'ndan kritik talimat
İçişleri Bakanlığı'nda yeni atama
G.Antepsporlu isimden şok iddia!
Böylesi hiç olmamıştı!
Flaş sözler: Esas oğlanlar, üvey çocuklar