Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
Kim bu Süleyman Hamit Müftigil?
6 Şubat 2014 Perşembe 08:27
Güncellenme Tarihi 6 Şubat 2014 Perşembe 08:32
Sabah Gazetesi yazarı Mahmut Övür, son günlerde sıkça adı geçen ve Gülen grubunun Kuzey Irak sorumlusu olduğu iddia edilen Süleyman Hamit Müftigil'i yazdı.

İşte Övür'ün yazısı:

Son dönemde siyasi mücadele ne yazık ki daha çok operasyonlar ve yasadışı ses kayıtları üzerinden yürüyor. İlginçtir bu yöntemi bir siyaset aracı olarak kullananlar da o yöntemle vurulmaya başlandı ve ortaya birbirinden çarpıcı bilgiler döküldü.

O çarpıcı bilgiler arasında biri var ki gerçekten insanın kanını donduruyor. Bakın işadamı Süleyman Hamit Müftigil, Sözcü gazetesinden bir muhabirle konuşurken neler diyor:

"Bu kongre sonrası İmralı (Öcalan) bertaraf edilecek, artık tekrar silahlı ve çatışmalı bir dönem geliyor, Barzani de bertaraf edilecek, Erdoğan da bertaraf edilecek."

Tam anlamıyla bir darbeden söz ediyor. Başbakan Erdoğan indirilecek, Öcalan ve Barzani devre dışı bırakılacak, çatışma yaşanacak ve onlar kendi iktidarlarını kuracak.

Peki, kim bu işadamı? Doğrusu bu işadamını kamuoyu fazla bilmiyor ama bilen de çok iyi biliyor. En başta da Gülen Cemaati ve iş dünyası iyi biliyor. Bir de İsrail'in devlet erkânıyla Yahudi cemaatleri...

Müftigil, Erzurumlu bir işadamı. Gülen'in hemşerisi... İstanbul Sarıyer Demirciköy'de inşaat yapan, Kazakistan ve Ukrayna'da iş ilişkileri olan bir işadamı.

Çevresine göre girişken, tuttuğunu koparan, çok konuşan ve ilişkileriyle övünen bir işadamı...

En yoğun ilişkisi de İsrail devleti ve ABD'deki Yahudi lobisiyle. Bu ilişkinin en somut göstergesi de bürosuna gelen herkese gösterdiği İsrail ve ABD'den aldığı madalya ve nişanlar.

Boşuna değil "Güneydeki sevdiğim ülke" demesi... İsrail'i kastettiği çok açık. Bu yüzden kimse Avukatı Mahmut Tanrısever'in "Suudi Arabistan'dır" demesini ciddiye almadı. Alamazdı çünkü Suudi Arabistan'ı sevmediği de biliniyor.

Müftigil, Kanada'da oturuyor ve tam bir Pensilvanya-Washington müdavimi. Tabii şu sözleri Pensilvanya ile ilişkisinin daha ileri bir boyutta olduğunu gösteriyor: "Ben onunla (Gülen) her an beraberim.

Günde 3 defa görüşüyoruz. Onun evinde (Pensilvanya'daki ev) benim payım var."

Bu yakınlıkta hemşerilikten daha çok İsrail ve ABD'deki lobilerle ilişkisinin etkisi olduğu söyleniyor. Türkiye'deki yakın dostu da bilinen bir isim; Türkiye Yahudileri Cemaati Onursal Başkanı Bensiyon Pinto. Müftigil'i tanıyan bir işadamı şöyle diyor:

"Cemaatte hiç kimsenin İsrail'le bu kadar yakın ilişkisi yok. Sesini iyi tanıyorum. Akıcı konuşur. Bu kadar bilgiyi rastgele biri bilemez.

Baksanıza daha 17 Aralık olmadan olacakları söylüyor."

Sıradan biri olmadığı için de söyledikleri "Paralel Devlet" tartışmalarında bir dönüm noktası. Çünkü ilk defa devlet içindeki paralel yapının, iç ve dış ilişkileri, hedefi net biçimde ortaya çıktı.

17 -25 Aralık operasyonlarıyla Başbakan Erdoğan bertaraf edilecek, Kürt siyaseti çatışmaya sürüklenecek, Genç Parti hazırlanacak, büyük işadamlarıyla ilişki kurulacak ve AK Partili 78 milletvekili istifa ettirilerek darbe tamamlanmış olacak.

Tıpkı 28 Şubat darbesi gibi diyeceğim ama ondan daha tehlikeli. Bu da darbeci zihniyetin virüs gibi mutasyona uğradığını gösteriyor. Ama başaramayacaklar çünkü Türkiye toplumu da artık darbelere karşı aşılı.

Bu haber 3,606 kez okundu.

Tüküreyim sizin kahramanlık pozunuza!26 Temmuz 2014 10:25
Star Gazetesi yazarı Hakan Albayrak bugünkü yazısında gözaltına alınan polislerin vermiş oldukları pozlara çok sert tepki gösterdi.
Gazze'de Pers oyunları!24 Temmuz 2014 13:48
Türkiye gazetesi yazarı Ceren Kenar, İran’ın Gazze üzerinde oynadığı oyunları örneklerle anlattı.
Paralel yargı ve medyaya operasyon olacak mı?24 Temmuz 2014 10:34
Yeni Şafak gazetesi yazarı Cem Küçük, 22 Temmuz da paralel örgütün emniyet ayağına düzenlenen operasyonun ayrıntılarını paylaştı.
Şafak vakti polisler24 Temmuz 2014 02:09
Star gazetesi yazarı Ahmet Taşgetiren bugünkü yazısında Paralel yapıya operasyon ile yerle bir olan planları kaleme aldı.
Köşk’e çıkan yolun paraleli nereye varıyor!23 Temmuz 2014 15:46
Türkiye yazarı Oğur, Türkiye Köşk seçimleri ve İsrail’in Gazze’ye saldırmasına odaklandığı bu süreçte paralel yapıya yönelik operasyon yapılmasının şifrelerini yazdı.
Semerci: İsrail düşmanlığı anlamsız!23 Temmuz 2014 14:38
Habertürk gazetesi yazarı Yavuz Semerci, bugünkü yazısında Filistinlileri aşağıladı, terörist konumuna düşürdü, İsrail’i eleştirmek yerine “İsrail neden bu kadar küstahlaşabiliyor” sorusunun anlamsız olduğunu belirtti.
Ne bekliyordun Ey Şakirt, hesabı sorulmayacak mı sandın?23 Temmuz 2014 14:26
Yeni Şafak gazetesi yazarı Ali Nur Kutlu, geçtiğimiz gün başlatılan paralel operasyonla ilgili bir yazı kaleme alarak, “Ne bekliyordun Ey Şakirt, Yapılanların hesabı sorulmayacak mı sandın?” dedi.
Zaman’ın Washington temsilcisinden itiraf gibi yazı!21 Temmuz 2014 15:14
Zaman’ın Washington temsilcisine göre ABD özgür dünya, ve paralel yapının orada itibarı yükseliyormuş!
Dumanlı’dan küstahça yazı!21 Temmuz 2014 14:11
Zaman’ın genel yayın müdürü Ekrem Dumanlı, Başbakan Erdoğan ve paralel yapıyı eleştirenleri kastederek Erdoğan'ı zalimlikle suçladı.
Liberallerin pis amacı!21 Temmuz 2014 13:03
Star gazetesi yazarı Ahmet Kekeç, Liberallerin katliamı gerçekleştiren İsrail’i kınamadan, katliam üzerinden Erdoğan’la hesaplaşmaya çalıştıklarını söyledi.
Paralel örgüte net tavır koyamayan Demirtaş!16 Temmuz 2014 16:21
Akşam yazarı Kurtuluş Tayiz bugünkü köşesinde HDP’nin Cumhurbaşkanı adayı ve bir Kürt siyasetçi olan Selahattin Demirtaş’ın paralel örgüte olan sessizliğini yazdı.
Hadi ilgilenmeyin Gazze ile16 Temmuz 2014 08:35
Star gazetesi yazarı Ahmet Taşgetiren İsrail'in Gazze'ye yaptığı hain saldırıları kaleme alırken muhalefetin Filistin meselesindeki tutumunu eleştirdi.
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklıyor
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir