Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiyeli 14 yaşındaki çocuğa IŞİD gözaltısı! 28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Merkez Bankası eflasyon tahminini açıkladı Hakan TunaYaseminler altında!
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 137 kez okundu.

Otomobillerde bu özellik zorunlu oluyor31 Ekim 2014 11:00
Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde trafiğe girecek yeni araçlarda 1 Kasım 2014 tarihinden itibaren Lastik Basınç Kontrol Sistemi (RDKS) zorunlu oluyor.
Kendi kalelerine 5 gol attılar31 Ekim 2014 10:59
Endonezya’da yarı finalde mafyanın takımına rakip olmak istemeyen Sleman ve Semerang’lı futbolcular, birbirlerine değil, kendi kendilerine gol attıkları için ligden atıldı.
Asker kaza kurşunuyla şehit oldu31 Ekim 2014 10:55
Elazığ’ın Kovancılar ilçesi Okçular Karakolu'nda görevli er, doldur-boşalt işlemi sırasında arkadaşının ateş alan silahından seken kurşunun isabet etmesi sonucu şehit oldu.
2 ton bozulmuş mısırı vatandaşa yedireceklerdi31 Ekim 2014 10:53
Ankara'da İl ve İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü denetim ekiplerinin titiz çalışmaları sonuç veriyor. Yapılan denetimlerde tüketime sunulmayı bekleyen yaklaşık 2 ton bozulmuş dane mısırın piyasaya sürülmesi önlendi.
Ehliyet sahipleri dikkat!31 Ekim 2014 10:51
Ehliyette Avrupa Birliği'ne uyum için değişiklik geliyor. 24 milyon ehliyet değişecek, ehliyetler çipli olacak.
Dev platform boğazdan geçiyor31 Ekim 2014 10:49
Bahama bayraklı doğalgaz boru hattı döşeme çalışmalarında kullanılan 117 bin 812 grostonluk inşaat gemisi "Saipem 7000", İstanbul Boğazı'ndan geçiyor.
Otomobile taş attı, 80 bin lirayı çaldı31 Ekim 2014 10:48
Batman'da poşet içindeki 80 bin lirayı, otomobiliyle vereceği adrese götüren çiftçi Heybet Çam'ın parası ilginç bir yöntemle çalındı. Seyir halindeki otomobile taş atan bir kişi, Çam'ın araçtan inmesini fırsat bilerek, para dolu poşeti alıp kaçtı
iPhone'un şoke eden özelliği31 Ekim 2014 10:45
Kullanıcılar iPhone’un hiç bilinmedik özelliği’ni daha keşfetti.Parmak izi sensörünü burnu ile açan genç, Apple yetkililerini bile şaşırttı.
Windows 7 tarih oluyor31 Ekim 2014 10:43
Microsoft, pc ve dizüstü bilgisayarlar için geliştirdiği işletim sistemi Windows 7’nin satışına son verme kararı aldı.
Obama'dan Arakan telefonu31 Ekim 2014 10:39
ABD Başkanı Barack Obama, Myanmar Devlet Başkanı Sein'i telefonla arayarak Arakan bölgesindeki insani durum ve bölgede tansiyonun düşürülmesini talep etti.
Dev platform boğazdan geçiyor31 Ekim 2014 10:39
Bahama bayraklı doğalgaz boru hattı döşeme çalışmalarında kullanılan 117 bin 812 grostonluk inşaat gemisi "Saipem 7000", İstanbul Boğazı'ndan geçiyor.
Kastamonu'da anaokul öğrencisi öğretmeniyle birlikte öldü31 Ekim 2014 10:30
Kastamonu'da, anaokulu öğrencisi 5 yaşındaki Ercin Duru Çerkeşli ve okulda rehber olarak görev yapan 35 yaşındaki Müfide Çağlar, servisten inip yolun karşısına geçerken otomobilin çarpması sonucu öldü.
Otomobillerde bu özellik zorunlu oluyor
Türkiyeli 14 yaşındaki çocuğa IŞİD gözaltısı!
Kendi kalelerine 5 gol attılar
THK gözaltıları adliyeye sevk edildi
Borsa 1,5 ayın en yüksek seviyesinde
Kosova'nın eğitimine TİKA'dan destek
Asker kaza kurşunuyla şehit oldu
2 ton bozulmuş mısırı vatandaşa yedireceklerdi
LASİD'den kış lastiği uyarısı
Ehliyet sahipleri dikkat!
Yönetmen Ceylan ABD'de fotoğraf sergisi açtı
Dev platform boğazdan geçiyor
28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor!
FİFA’dan Kırım özrü
Otomobile taş attı, 80 bin lirayı çaldı
iPhone'un şoke eden özelliği
Alves'in yerine Fransız yıldız
Windows 7 tarih oluyor
Prandelli Sabri için kararını verdi
Göz tansiyonuna dikkat
Dev platform boğazdan geçiyor
Obama'dan Arakan telefonu
Görebilmesi için 4 bin lira gerekli!
Krizde milyarderler 2'ye katlandı
Merkez Bankası eflasyon tahminini açıkladı
Burkina Faso'da olağanüstü hal kaldırıldı
Demba Ba: Sow'u susturmak için her şeyi yapacağım
Zeybekci: Piyasanın önünden gitmek lazım
İsrail'den Mescid-i Aksa'ya yaş sınırlaması
Murat Yıldırım lösemili çocuklara umut verdi
Kastamonu'da anaokul öğrencisi öğretmeniyle birlikte öldü
Suriyeli çocuklar için Bilim Şenliği düzenlendi
Demet Akalın: Okan'ın yaptığı ayıp değil mi