Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Soma soruşturmasında yeni gözaltılar Davutoğlu: İnsanlık tarihi bugünleri yazacaktır! iPhone kullananlar şimdi yandı! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 132 kez okundu.

'Gazi' olduğuna kimseyi inandıramıyor19 Eylül 2014 14:45
Samsun'da yaşayan iki çocuk annesi Fatma Aynur Gökçek, Kıbrıs gazisi olduğuna insanları inandırmakta güçlük çekiyor.
Irak Türkmenlerine bir TIR yardım daha19 Eylül 2014 14:44
Deniz Feneri, Irak Türkmenlerine ulaştırılmak üzere 1 TIR dolusu yardımı daha yola çıkardı.
Kapıkule'de operasyon!19 Eylül 2014 14:43
Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü bağlantısı Kapıkule Gümrük Sahası'nda yapılan iki ayrı operasyonda 12 kaçak göçmen yakalandı.
Soma soruşturmasında yeni gözaltılar19 Eylül 2014 14:42
Soma’da 301 madencinin hayatını kaybettiği maden faciasıyla ilgili yürütülen soruşturmada bugün flaş bir gelişme yaşandı.
Davutoğlu: İnsanlık tarihi bugünleri yazacaktır!19 Eylül 2014 13:55
Başbakan Davutoğlu, ani bir şekilde başlayan Suriyeli Kürtlerin göç dalgasına yönelik olarak yapılan çalışmaların insanlık tarihinde altın harflerle yazılacağını söyledi.
İETT'den Türkiye'yi gururlandıran başarı19 Eylül 2014 13:52
İETT, Küresel Raporlama Girişimi’nden (Global Reporting Initiative) A Plus onayını almaya layık görülerek Türkiye’ye bir ilk yaşattı.
Fenerbahçe, Gaziantep'e bileniyor19 Eylül 2014 13:47
Fenerbahçe, Süper Lig'in 3. haftasında evinde Pazar günü Gaziantepspor ile oynayacağı maçın hazırlıklarını sabah saatlerinde yaptığı antrenmanla sürdürdü.
Gazze'nin çocukları gülmeyi ve konuşmayı unuttu19 Eylül 2014 13:46
Onlar, İsrail'in saldırılarında yaralanan ama ondan daha ötesi gülmeyi ve konuşmayı unutan Filistinli çocuklar...
C.Başkanı Erdoğan'dan Gaziler Günü mesajı19 Eylül 2014 13:45
12. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Gaziler Günü nedeniyle bir mesaj yayımladı
Korucu noktasına patlayıcılarla saldırı19 Eylül 2014 13:45
Diyarbakır'ın Silvan ilçesine bağlı Boşat köyü yolu üzerinde bulunan korucu noktası, kimliği belirsiz kişi veya kişilerce patlayıcıyla tahrip etti.
Kız kaçırma kavgasında bilanço ağırlaştı!19 Eylül 2014 13:43
Kocaeli'nin İzmit ilçesinde kız kaçırma mevzusundan 2 kişinin öldüğü silahlı kavgada yaralanan Sezgin Sağlam, kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti.
Dikkat! Kuvvetli yağış uyarısı19 Eylül 2014 13:41
Meteroloji Genel Müdürlüğü, Doğu Karadeniz ve İç Anadolu'nun doğusu için kuvvetli yağış uyarısında bulundu
'Gazi' olduğuna kimseyi inandıramıyor
Irak Türkmenlerine bir TIR yardım daha
Bakan Işık: Bankalar inşaatçıları daha çok seviyor
Kapıkule'de operasyon!
UEFA açıkladı! Euro 2020 final maçları...
Soma soruşturmasında yeni gözaltılar
'G.Saray'dan giderken fedakarlık yaptım'
Olcan Adın'a sert mesaj: 'Kapak olsun'
UEFA'dan Beşiktaş'a iyi haber!
Davutoğlu: İnsanlık tarihi bugünleri yazacaktır!
Ünal Aysal'a eleştiri! "Nezaketsiz..."
Osmanlı'nın ilk kalesinde 200 yıllık izler
İETT'den Türkiye'yi gururlandıran başarı
Fenerbahçe, Gaziantep'e bileniyor
Gazze'nin çocukları gülmeyi ve konuşmayı unuttu
Korucu noktasına patlayıcılarla saldırı
C.Başkanı Erdoğan'dan Gaziler Günü mesajı
Demirtaş'ın sıkışınca sessiz kalıyorlar ironisi
Borsa ilk seans artıda kapandı
Aşıdan sonra bu dört belirtiye dikkat
Kız kaçırma kavgasında bilanço ağırlaştı!
HDP heyeti Kandil'den döndü
Ünal Aysal, futbolcularla görüştü
Edirne'de 94 kaçak yakalandı
Dikkat! Kuvvetli yağış uyarısı
Çin Erbil'de başkonsolosluk açacak
iPhone kullananlar şimdi yandı!
Suriyeliler'in sınırdan geçişi başladı!
Suriye sınırında gerginlik
Bank Asya'da Deutsche sattı, Asya Yatırım aldı
İngiltere'de aşırı sağın tehlikeli yükselişi
Fatma hemşire "gazi" olduğuna kimseyi inandıramıyor
El uyuşması olanlar dikkat!
İğneyle damar arama dönemi kapanıyor
Acun sevilen diziyi kanalına transfer etti!
Dünya nüfusu 2100'de 11 milyarı bulacak
UEFA soruşturma başlattı! Beşiktaş...
7 sağlık personeli ölü bulundu
Dün yalvaran İngiliz basını bayram ediyor
Mısırlı eski istihbaratçı: Mursi'ye hiç doğru bilgi vermedik
Bakan Zeybekci: El pençe duracak halde değiliz
''Hayır''lı İskoçlar piyasaları rahatlattı
Flaş sözler: Melo takımda sevilmiyor
Kerkük'te bomba yüklü araç patladı
Trabzonspor'da büyük sevinç!
Yumurtanın kabuğunu çöpe atanların dikkatine!
Tüketimde yüzde 8 artış!
Hasta tutuklularla ilgili çalışma var mı?
Obama'ya golf kulüplerinden ret
Fransa IŞİD'i vurdu!
Abdullah Gül: Yeni parti iddiaları asılsız
Mustafa Pektemek'e kötü haber!
Kerkük'te bomba yüklü araç infilak etti
Türkiye'nin önceliği BMGK üyeliği
Maden ocağında göçük! 15 işçi toprak altında
Suriyelilerin adli olaylara karışma oranı on binde 33
İskoç lider halkı kararı kabul etmeye çağırdı
THY pilotu otel odasında ölü bulundu
Mesele okul değil, provokasyon!
TİKA'nın Irak'taki insani yardım çalışmaları devam ediyor
'Türkiye sağlam bir zemine oturdu'
HSYK'nın yapısı Ekim ayında şekillenecek