Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yeni kabine bu sabah Köşk'e sunulacak! Obama'dan şoke eden IŞİD açıklaması Nuri, G.Saray ile eşleşince bakın ne yazdı! Prof. Dr. Erol Göka28 Ağustos 2014
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 130 kez okundu.

Erdoğan, vatandaşlarla sohbet etti28 Ağustos 2014 23:34
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Subayevleri'ndeki konutuna giderken yol kenarında bekleyen vatandaşların tebriklerini kabul etti.
Türk Kızılayı'nın Gazze'ye yardımları ulaştı28 Ağustos 2014 22:31
Türk Kızılayı'nın gönderdiği yardım malzemelerini taşıyan tır, savaşın yaralarını sarmaya çalışan Gazze'ye ulaştı.
PKK gazeteci Ali Adıyaman’ı serbest bırakmalıdır!28 Ağustos 2014 21:39
Bölgede son dönemlerde artış gösteren adam kaçırma, hukuksuz alıkoyma, cezalandırma örneklerine bir yenisi daha eklendi. Özgür-Der konuyla ilgili açıklama yaptı.
Adıyaman'dan Suriye'deki iç savaş mağdurlarına yardım28 Ağustos 2014 21:11
Kentte faaliyet gösteren Adıyaman İyilik Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğince temin edilen iki tır dolusu yardım mazlemesi, Suriye'ye yollandı
Zeliha Nine 111 yaşında hayatını kaybetti28 Ağustos 2014 21:08
Kadirli ilçesinde, 111 yaşındaki Zeliha Akgöllü, geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.
Gaziantep'te "Suriyeli Kardeşime Dokunma Yürüyüşü"28 Ağustos 2014 21:01
Kentte toplanan grup, Türkiye'de saldırıya uğrayan Suriyelilere destek amacıyla yürüyüş ve basın açıklaması gerçekleştirdi
AFAD: Arama çalışmaları devam ediyor28 Ağustos 2014 20:59
AFAD, "Çalışmalar 222 personel, 13 bot, 22 araç, 10 deniz aracı, 1 jetski, 6 gemi ve 1 helikopterle aralıksız devam ediyor" dedi.
Yabancı konukların onuruna akşam yemeği28 Ağustos 2014 20:58
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, cumhurbaşkanlığı devir teslim törenine katılan yerli ve yabancı konuklarını resepsiyonda ağırladı.
Filistinli yaralılar Türkiye'ye getiriliyor28 Ağustos 2014 20:46
Tedavi edilmek üzere Gazze'den çıkarılan 10'u çocuk 33 yaralıyı taşıyan askeri uçak, Türkiye'ye hareket etti
Bankadan pompalı tüfekle soygun28 Ağustos 2014 20:33
İzmir’in Karşıyaka ilçesinde, gündüz vakti bir banka şubesine pompalı tüfekle giren kar maskeli iki kişi terör estirdi.
Görevi devreden Gül İstanbul'a hareket etti28 Ağustos 2014 20:32
11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Köşk'teki devir teslimden sonra İstanbul'a hareket etti.
K.Maraş'ta Köşk için davul zurnalı kutlama28 Ağustos 2014 19:45
Kahramanmaraş'ta, Erdoğan'ın Türkiye Cumhuriyeti'nin 12'nci Cumhurbaşkanı olarak göreve başlaması, davullu-zurnalı kutlandı.
Esed yine kan kustu: 75 ölü!
Karabük tarih yazma fırsatını penaltılarda kaçırdı!
Yeni kabine bu sabah Köşk'e sunulacak!
Hamas'tan müzakere açıklaması
Obama'dan şoke eden IŞİD açıklaması
ABD bankalarına siber saldırıya FBI el koydu!
Erdoğan, vatandaşlarla sohbet etti
ABD ordusu, IŞİD'i vurmaya devam ediyor
Cardozo neden yedek kaldı? Açıkladı!
Sedat Ergin: Köşk'te şarabımı içtim
Almanya'da Balkan zirvesi
TFF'den Trabzonspor'a tebrik!