Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Tuğçe Albayrak yaşam destek ünitesinden çıkartıldı Tanzanyalı öğrenciler İstiklal Marşı'nı farklı okuyor! İşte yardımcıları! Sürpriz isimler var Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 139 kez okundu.

Tuğçe Albayrak yaşam destek ünitesinden çıkartıldı29 Kasım 2014 00:04
Almanya'nın Offenbach kentinde Sırp gençlerin saldırısı sonucu yaralanan ve kaldırıldığı hastanede önceki gün beyin ölümü gerçekleşen Tuğçe Albayrak, 23 yaşına girdiği bugün yaşam destek ünitesinden çıkartıldı.
Bakan Çavuşoğlu Kerry ile görüştü28 Kasım 2014 23:49
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, ABD Dışişleri Bakanı John Kerry ile telefonda görüştü.
Anket oyunu!28 Kasım 2014 23:42
CHP'ye olan yakınlığıyla bilinen SONAR'dan skandal anket. Anket şirketi manipulasyon amacıyla AK Parti oylarının bir kısmını Emine Ülker Tarhan'ın kurduğu partiye yansıttı.
Yine asansör kazası yine ölüm!28 Kasım 2014 23:00
İki katlı binanın dış bölümünde kurulan yük asansörü zemine düştü, 1 kişi yaşamını yitirdi.
Sınır Kapısı'nda 25 kaçak yakalandı28 Kasım 2014 22:25
Kapıkule Sınır Kapısı'nda yapılan 5 aramada 25 kaçak yakalandı.
TEM Otoyolu'nda 2 kaza birden28 Kasım 2014 22:01
TEM Otoyolu'nun Edirne yönünde, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü çıkışında meydana gelen kazada 2 kişi yaralandı.
Cübbeli: Müslüman ol Papa!28 Kasım 2014 21:49
Cübbeli Ahmet Hoca, Türkiye'yi ziyaret eden Papa'yı İslam'a davet etti.
Genç nesiller yeni toplumsal mutabakat istiyor28 Kasım 2014 21:23
Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş, "İslam dünyasındaki genç nüfus yeni bir toplumsal mutabakat istiyor, yeni demokratik yönetimlere güven duymak istiyor" dedi.
O iddianamenin savcısı hayatını kaybetti28 Kasım 2014 21:22
Kenan Evren hakkında darbe iddianamesini hazırlayan Savcı Sacit Kayasu vefat etti
Üç ilde 20 adrese eş zamanlı operasyon28 Kasım 2014 20:32
Yalova Emniyeti KOM ekipleri, Yalova’da 15, İstanbul’da 2 ve Kocaeli’nde de 1 olmak üzere üç ilde 20 ayrı adrese eş zamanlı operasyon yaptı.
iPhone sahipleri 1000 TL kazanabilir!28 Kasım 2014 20:19
Telefon devi BlackBerry, teknoloji devi Apple'dan vazgeçen kullanıcılara 1000 TL ödeme yapma kararı aldı.
7. kattan düşen çocuğu havada yakaladı28 Kasım 2014 20:13
Eskişehir'de temizlik işçisi Şükrü Deniz, 7. kattan düşen 4 yaşındaki Ecrin Esen'i yakalayarak hayatını kurtardı.
Zorlu mücadele nefesleri kesti! Kazanan...
Tuğçe Albayrak yaşam destek ünitesinden çıkartıldı
Mustafa Karaalioğlu ilk kez konuştu