Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Fethullah Gülen'in sırlarla dolu karanlık dünyası Ardı ardına iki büyük deprem! Türkiye'de 8 milyon kişi antidepresan alıyor Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 145 kez okundu.

İzinsiz mesaj gönderene 50 bin lira ceza geliyor30 Mart 2015 08:36
İzinsiz reklam mesajlarına yasak 1 Mayıs'ta başlıyor.
Davutoğlu'nun enerji meyvesi: Durian30 Mart 2015 08:21
Yoğun tempo günde 16 saat sahada çalışan çok az uyuduğu bilinen Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun bu enerjisini nereden aldığı merak ediliyordu. Tükenmek bilmeyen temponun nedenlerinden birisi Malezya ve Endonezya'da yetişen durian isimli meyve.
Seçmen yine istikrara oy verecek30 Mart 2015 08:18
Denge Araştırma'nın sahibi Hasan Basri Yıldız son seçim anketini değerlendirdi. Yıldız, "AK Parti yüzde 47 bandına oturdu, muhalefetin oy patlaması yapması için olağanüstü durumların olması gerekir. Halk yine istikrar için AK Parti'yi tercih edecek" dedi.
Fethullah Gülen Mason iddiası30 Mart 2015 08:06
Yeni Şafak’ın ulaştığı tarihi belgelere göre Fethullah Gülen daha ilk gençlik yıllarında Masonluk yemini etti ve üstün hizmetlerinden dolayı taltif madalyası aldı.
Fethullah Gülen'in sırlarla dolu karanlık dünyası30 Mart 2015 08:04
Yeni Şafak, Fethullah Gülen'in 1969 yılında Hür ve Kabul Edilmiş Masonlar Locası tarafından üstün hizmetleri karşılığı taltif madalyası ile ödüllendirildiğini, 1975’te ise Türkiye Büyük Mason Mahfili’ne gizli yemin töreniyle girdiğini iddia etti.
Prim borcu için son fırsat30 Mart 2015 07:50
11 Eylül 2014'e kadar gelir testi yaptırmayan kişiler, yarına kadar gelir testi yaptırırlarsa tüm borçlarını sildirebiliyorlar.
Polis bagajı açınca şoke oldu!30 Mart 2015 07:33
Adana'da kaybolunca intihar etmiş olabileceği iddiasıyla baraj gölünde aranan besici Mehmet Nuri Delibaş otomobilinin bagajında ölü bulundu.
Çukurova Grubu o davayı kazandı30 Mart 2015 07:33
Çukurova Grubu, Mehmet Kazancı'ya karşı açtığı davayı kazandı ve icra takibi başlattı.
İşte Paralel ekonomi imamı N.Ü.30 Mart 2015 07:14
Paralel Yapı'nın ekonomi bürokrasisi imamı olarak çalışan N.Ü., son olarak Bank Asya'yı kurtarma görevini üstlendi. N.Ü. daha önce de Paralel Yapı Uzakdoğu imamlığını yürüttü.
Türkiye'den müthiş 'uzay' hamlesi30 Mart 2015 06:58
Türkiye kendi uzay aracını üretmek için harekete geçti.
'SMS'ler efsane olma yolunda!30 Mart 2015 06:00
En yaygın iletişim yöntemlerinden biri olan SMS'in yerini Whatsapp, Facebook, Twitter, Viber gibi internet tabanlı uygulamalar aldı.
En zor soruları kalem oynatmadan çözdüler30 Mart 2015 05:35
KPSS skandalında Paralel Yapı, soruların algoritmasını sızdırdı. Cevap şıklarında yer alan en yüksek rakamın sağındaki şık doğru olarak belirtildi
Tunus'ta teröre karşı yürüyüş
İspanya'dan müthiş iddia! F.Bahçe ile anlaştı...
İzinsiz mesaj gönderene 50 bin lira ceza geliyor
Emre Belözoğlu milli takımı bırakıyor
Galatasaray, Gignac'tan vazgeçmedi!
Davutoğlu'nun enerji meyvesi: Durian
Seçmen yine istikrara oy verecek
İsrail 2014'te katliam rekoru kırdı!
Trabzon'da bonservis operasyonu!
Google'dan rekor transfer
NSU davasının tanığı evinde ölü bulundu
Kuyt'a İngiltere'den kanca
THY'nin Filipinler seferleri başladı
'Dünya terörün görünmeyen yüzüne uyanık olmalı'
Fethullah Gülen Mason iddiası
Muhsin Yazıcıoğlu anıldı
Fethullah Gülen'in sırlarla dolu karanlık dünyası
Emre kızgın: Rahat bıraksınlar!
Bahar ayları refülüyü tetikliyor
Cenk Tosun'u yıkan ayrılık
Prim borcu için son fırsat
Beşiktaş masörü sakatlandı
Mesut taraftarı mest etti
AK Parti'de sızmaya karşı üst düzey önlem
ManU F.Bahçeli yıldızı gözüne kestirdi
Fransa'da sandıktan Sarkozy çıktı
Libya'dan o operasyona destek
F.Bahçe'de Bursasporlu yıldıza çağrı
İşte efsane Ferrari'yi satın alan Türk!
Sarıgül ve Önder Sav kayıplara oynadı
Çukurova Grubu o davayı kazandı
Polis bagajı açınca şoke oldu!
Mercedes'den sürpriz karar! Tarihinde ilk
Selçuk Şahin'den 8 milyon TL'lik düğün hediyesi!
İşte Paralel ekonomi imamı N.Ü.
Türkiye'den müthiş 'uzay' hamlesi
Ardı ardına iki büyük deprem!
Türkiye'de 8 milyon kişi antidepresan alıyor
'SMS'ler efsane olma yolunda!
En zor soruları kalem oynatmadan çözdüler
Böcekçi polisler tutuklandı, sıra casusluk arşivinde
Afganistan’da milletvekiline bombalı saldırı
Sarıgül'e Şişli'de önseçim şoku
Portekiz koltuğa oturdu
Millilerde Lüksemburg mesaisi başladı!
Suudi Arabistan'dan Putin'e sert yanıt
Van Gaal'e 'Çöp' dedi
Yıkmaya çalıştığı duvarın altında can verdi
O üst geçit yıkıldı!
Doğan'dan Galatasaray'ın kararına sert tepki!
UEFA'dan Ali Palabıyık'a görev
CHP'li 11 milletvekili listeye dahi giremedi
CHP'de ön seçim sonuçları belli oldu
Dünyaca ünlü sanatçı yaşamını yitirdi!
Kalp masajıyla hayata döndü!
130 mahkum firar etti
Olay maç! 15 futbolcuya kırmızı kart gösterip...
Sezonun açılışını Rossi yaptı!
Adnan Keskin listeye giremedi
İngiltere'den flaş İran açıklaması
Sümeyye Erdoğan: AK Parti ezberleri bozdu
Terim bir futbolcuyu daha kadroya çağırdı
Baykal'a sandık şoku!
İş makinesi devrildi, 1 ölü var
Efes Banvit'i ezdi geçti!
Almanya deplasmanda kasıldı
Kanada'da Nevruz Bayramını kutladılar