Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Aziz Yıldırım’dan Galatasaray’a müjde Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki! CHP'de iftar kavgası! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 129 kez okundu.

Erdoğan: Bedelli askerlik gündeme gelebilir!28 Temmuz 2014 00:25
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kanal 7'de "İskele Sancak Özel" programında, Ankara Temsilcisi Mehmet Acet’in sorularını yanıtladı.
Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki!28 Temmuz 2014 00:16
Erdoğan, gözaltına alınan polislerin sorguları esnasında orada fotoğraf çektirmenin suç olduğunu belirtti, bunun yargıya müdahele anlamına geldiğinin altını çizdi.
İl il bayram namazı saatleri27 Temmuz 2014 23:53
Ramazan bayramı saatleri belli oldu.
Erdoğan, son anketin sonuçlarını açıkladı!27 Temmuz 2014 23:41
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, son yapılan anketin sonuçlarını açıkladı...
Paralel örgütten MHP'li vekile şantaj!27 Temmuz 2014 23:26
Paralel örgüt tarafından MHP Milletvekili Özcan Yeniçeri’ye, "elimizde ses kaydınız var" şeklinde şantaj yapıldığı ortaya çıktı.
CHP'de iftar kavgası!27 Temmuz 2014 23:12
CHP Tekirdağ İl Başkanı Recep Palabıyık, Sakarya Milletvekili Engin Özkoç’u kendisini ve örgütü hedef alarak küfrettiği iddiasıyla CHP Genel Merkezine şikayet etti. Engin Özkoç, iddiayı yalanlarken, "Organizasyonla ilgili tartışma oldu ama sonra hallettik" dedi.
Türk F-16'lar havalandı!27 Temmuz 2014 23:10
Genelkurmay, Suriye'ye ait bir helikopterin Türkiye sınırına yaklaşması üzerine 6 adet F-16'yı bölgeye gönderdiğini duyurdu.
Genç kürekçilerden önemli başarı!27 Temmuz 2014 22:56
talya'da düzenlenen 23 Yaş Altı Dünya Kürek Şampiyonası'nda mücadele eden Enes Kuşku gümüş madalya kazanırken, milli takımlar ise ağır kilo 2 tekte dünya dördüncüsü, hafif kilo 4 tek karmada ise dünya altıncısı oldu
Bayramda hava nasıl olacak?27 Temmuz 2014 22:56
Ramazan Bayramı süresince hava sıcaklıkları ülke genelinde mevsim normallerinde seyredecek.
Ülker dev firmayı satın alıyor27 Temmuz 2014 22:50
Ülker'in çatı şirketi Yıldız Holding, Obaçay'da Alman ortağı Milford ile yollarını ayırıyor
Yonca Evcimik'ten 'Gezi' provokasyonu itirafı: Hepsi sarhoştu!27 Temmuz 2014 22:06
Gezici vandalların eleştirilerinin odağında olan Yonca Evcimik, “Odakule’nin ordaki barlarda insanlar içki içiyorlardı. İstiklal Caddesi’nde öbek öbek ateş yakmışlardı, sağlı sollu yolun kenarında aşağı yukarı bir metreye yakın bira şişeleri istif yapılmıştı.” dedi.
Dilmen'in ağabeyi, kalp krizi geçirdi27 Temmuz 2014 21:47