Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail ezanı yasakladı! İşte AK Parti'nin yeni grup başkanvekili Erdoğan: Kıbrıs'ı unutmamız mümkün değil Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 131 kez okundu.

Dışişleri: Doğruysa derhal sonlanmalı01 Eylül 2014 16:28
Dışişleri Bakanlığı, Alman basınında 31 Ağustos 2014 tarihinde yayımlanan haberle igili konuştu.
Terör örgütü köylüleri kaçırdı01 Eylül 2014 16:26
Şırnak'ın Güçlükonak İlçesi'ne bağlı Bulmuşlar Köyü'ne gelen silahlı 4 kadın PKK'lı, 4 kişiyi silah zoruyla kaçırdı.
Hükümette görev dağılımı Resmi Gazete'de01 Eylül 2014 16:18
62. Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'nin görev dağılımı ile kurullarda görev alacak hükümet üyeleriyle ilgili Başbakanlık Genelgeleri, Resmi Gazete'nin mükerrer sayısında yayımlandı.
Çocukların kavgasına büyükler de dahil oldu: 2 yaralı01 Eylül 2014 16:16
Eskişehir'de iki grup arasında çıkan bıçaklı kavgada 1'i ağır, 2 kişinin yaralandığı bildirildi.
Davutoğlu'nun Özel Kalem Müdürü belli oldu01 Eylül 2014 16:12
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Özel Kalem Müdürü olarak Borsa İstanbul Yönetim Kurulu üyesi Seyit Ahmet Işkın görevlendirildi.
Riva’da kaybolan iki kişinin cesedi bulundu01 Eylül 2014 16:11
İstanbul’un Beykoz ilçesine bağlı Riva'da cumartesi günü denizde kaybolan İsmet Harman ve Fuat Gürbüz'ün cesetlerine ulaşıldı.
Vali Mutlu hacı adaylarını uğurladı01 Eylül 2014 16:10
2014 yılı hac ibadeti için kutsal topraklara giden ilk kafile, Atatürk Havalimanı'ndan dualar ve gözyaşlarıyla uğurlandı.
Paralel örgütle mücadele 62. Hükümet programında!01 Eylül 2014 16:09
62.Hükümet programının satır başları açıklandı. ‘Paralel yapı’ ile mücadele “Ulusal güvenliği tehdit eden unsurla sonuna kadar mücadele edilecektir.” ifadeleriyle programda yer aldı.
Dolu ilçeyi talan etti01 Eylül 2014 16:08
Kars’ın Susuz ilçesinde sağanak yağmur ve dolu yüzünden evleri su bastı, çatılar uçtu, ekili araziler zarar gördü, hayvanlar telef oldu.
G-20 için zırhlı önlem01 Eylül 2014 16:07
Bu yılki G-20 zirvesine ev sahipliği yapacak olan Avustralya, hazırlıklara şimdiden başladı ve zirveye katılacak ülke temsilcilerinin güvenliği için zırhllı araç filosu satın aldı.
Bir kova buz yerine bir kova pirinç01 Eylül 2014 16:05
Hindistan'da bir gazetecinin başlattığı bu kampanyanın amacı ise dikkatleri yetersiz beslenmeyle mücadeleye çekmek.
BTK'dan 900'le başlayan numaralar açıklaması01 Eylül 2014 16:02
BTK, son günlerde bazı basın organlarında yer alan, "212 900XXXX" yapısındaki numaraların yüksek tarifeli 900’lü hatlardan farkının olmadığı yönündeki iddiaları içeren haberlerin gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
'Fenerbahçe'den istifa ettim'
Dışişleri: Doğruysa derhal sonlanmalı
Terör örgütü köylüleri kaçırdı
Hükümette görev dağılımı Resmi Gazete'de
Çocukların kavgasına büyükler de dahil oldu: 2 yaralı
Davutoğlu'nun Özel Kalem Müdürü belli oldu
Vize uygulamasına tepki
Riva’da kaybolan iki kişinin cesedi bulundu
Vali Mutlu hacı adaylarını uğurladı
Orduspor: Emeklerimiz gaspedildi
2 bin 591 kişi hayatını kaybetti
Paralel örgütle mücadele 62. Hükümet programında!
Dolu ilçeyi talan etti
Basketbol: 2014 FIBA Dünya Kupası
Bir asır önceki gazete tekrar basıldı
G-20 için zırhlı önlem
İsrail ezanı yasakladı!
Bir kova buz yerine bir kova pirinç
THY, Bundesliga ekibine sponsor oldu!
BTK'dan 900'le başlayan numaralar açıklaması
Fındık rekor kırdı
İstanbul Üniversitesi'nde ikinci diploma şansı
İsrail Gazze'ye ölüm yağdırıyor
Hava saldırısında 30 kişi öldü
Beyaz Türk görmemişliği: 98 bin liralık hesap
TUSAŞ Pakistan F-16'larının modernizasyonu
Sağlık Bakanlığı yoğun bakım merkezleri kuracak
23 kilo eroin gümrükten geçemedi
İşte AK Parti'nin yeni grup başkanvekili
Beşiktaş'ın yeni transferi testlerden geçti!
Hürriyet'ten pişkinlik!
Türk dolandırıcılar Tayland'da yakalandı
Eboue: Hayal kırıklığına uğradım!
Suriye sınırında askere ateş açıldı
IŞİD kendi kendine yetebilen bir terör örgütü !
Başsavcılık: 33 polis darbe yapmaya kalkıştı
Felluce’de 73 IŞİD militanı öldürüldü!
Kurtulmuş ve Ala ant içti
Boğaziçi Köprüsü'ndeki “özçekim”e yasal işlem
Es Es Norveçli yıldızı transfer etti
3,5 milyon evi aydınlattı
Terör örgütünün çocuk kaçırması
Denizde boğulma tehlikesi geçiren 29 kaçak kurtarıldı
İhracat yüzde 5,2 arttı
İsrail'in Gazze'ye saldırıları
A Milli Futbol Takımı, hazırlıklarına başladı
Tayland'da yeni hükümet kuruldu
Bosna'da ''Türkçe öğretmenleri'' eğitiliyor
Sağlıkta "ara yoğun bakım merkezleri" kurulacak
Amrabat'tan şaşırtan forma numarası!
Davutoğlu: Ahlak olmadan siyaset olmaz
Trabzonspor'dan son gün bombaları!
Manchester United, Falcao'yu kiraladı
Yiği Bulut Kurtlar Vadisi iddiasını yalanladı!
İsveç sele teslim!
"12 Dev Adam" tam motivasyon
Davutoğlu'nu heyecanlandıran slogan!
Yıldız oyuncu Florya'yı birbirine kattı!
Galatasaray'da Eskişehirspor maçı hazırlıkları
Erdoğan: Kıbrıs'ı unutmamız mümkün değil
Kalp krizi sonrası anevrizma riskine dikkat!
Bakanlıktan Fransızca Ebola broşürü