Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
THY, İDO ve BUDO seferlerini iptal etti Ürdün’den IŞİD’e büyük tehdit! Paralel'in İzmir ayağında 2 tutuklama Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 141 kez okundu.

Kuvvetli rüzgar İstanbul'da ağaç devirdi31 Ocak 2015 08:57
İstanbul'da sabah saatlerinde etkili olmaya başlayan lodos nedeniyle devrilen ağaç, Barbaros Bulvarı'nı trafiğe kapattı.
THY, İDO ve BUDO seferlerini iptal etti31 Ocak 2015 08:48
THY, İDO ve BUDO kuvvetli lodos yüzünden yüzlerce seferini iptal ettiğini açıkladı.
Feci kaza: 1 ölü31 Ocak 2015 08:23
Kağıthane'de kontrolden çıkan otomobil elektrik direğine çarptı. Hurdaya dönen araçtan fırlayan 1 kişi öldü, 1 kişi ise ağır yaralandı.
Paralel'in İzmir ayağında 2 tutuklama31 Ocak 2015 08:03
İzmir merkezli "paralel yapı" operasyonunda gözaltına alınan 14 zanlıdan 2'si tutuklandı.
Savcı baskını validen gizledi31 Ocak 2015 07:38
Adana’da MİT?TIR’larına baskını organize eden İl Jandarma Komutanı Özkan Çokay, operasyonu vali dahil mülki amirlere haber vermek istediğini, ancak savcılar Aziz Takçı ile Süleyman Bağrıyanık tarafından engellendiğini söyledi.
'Böyle giderse kapatmak zorunda kalacağız'31 Ocak 2015 07:31
Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, katıldığı televizyon programında "Alo Fetva" hattıyla ilgili önemli açıklamalar yaptı.
Ala: 10 bin kişiye giriş yasağı koyduk31 Ocak 2015 07:24
İçişleri Bakanı Efkan Ala, iç güvenlik paketi ile ilgili önemli açıklamalar yaptı.
Ünlü müzisyene 10 ay hapis cezası!31 Ocak 2015 07:23
Ünlü müzisyen Ozan Doğulu’nun da aralarında bulunduğu 7 sanığın yargılandığı uyuşturucu davası karara bağlandı.
İDO ve BUDO bazı seferlerini iptal etti31 Ocak 2015 07:15
İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) ve Bursa Deniz Otobüsleri (BUDO) resmi internet sitelerinden, bugün yapılması planlanan bazı seferlerini, olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal ettiğini duyurdu.
Gece yarısı 'terör' operasyonu31 Ocak 2015 07:10
İstanbul Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, gece saatlerinde Maltepe'de birçok adrese eşzamanlı baskınlar düzenledi.
AK Parti binası önünde şüpheli paket paniği30 Ocak 2015 22:56
AK Parti Bingöl İl Başkanlığı önüne bırakılan şüpheli paket, paniğe neden oldu.
Prim borcu olanlar dikkat!30 Ocak 2015 22:12
SGK borç yapılandırmasında hafta sonu da çalışacak.
Kuvvetli rüzgar İstanbul'da ağaç devirdi
Kılıçdaroğlu ''Haziran Hareketi''ne sıcak baktı
HDP'nin 600 bin oya ihtiyacı var
ABD: İsrail'in Batı Şeria'daki faaliyetleri gayrimeşru
THY, İDO ve BUDO seferlerini iptal etti
Ürdün’den IŞİD’e büyük tehdit!
Feci kaza: 1 ölü
İşte Başkanlık sisteminin 6 önemli detayı
Paralel'in İzmir ayağında 2 tutuklama
Mısır'da 6 ilde darbe karşıtı gösteri
Lübnan, İsrail'i BM'ye şikayet etti
Savcı baskını validen gizledi
DEAŞ'a ait roketlerde sır detay!
'Böyle giderse kapatmak zorunda kalacağız'
Katar Emiri'nin hayali suya düştü