Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan: Batı'nın derdi insan değil petrol Tavuk döner Twitter'ı fena karıştırdı! Fazıl Say'a yalanlama geldi! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 134 kez okundu.

Tapu harçları kredi kartıyla ödenebilecek23 Ekim 2014 16:30
Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce tapu ve kadastro harçlarının elektronik ortamda kredi kartıyla ödenebilmesi için talimat verdi.
Çapa'da korkutan yangın!23 Ekim 2014 15:51
Çapa Tıp Fakültesi'nde duman nedeniyle çocuk servisi tahliye ediliyor.
Bu üç isim anca böyle bir araya gelir!23 Ekim 2014 15:42
Çanakkale’de, Kent Konseyi seçimlerinde Recep Tayip Erdoğan, Muhsin Yazıcıoğlu ve Yıldız Tilbe de oy çıktı.
Paralel kulak dinledi! O kitabını yazdı!23 Ekim 2014 15:13
Zirve yayın evi davasında ihbar mektubu ile ortaya çıkan ses kayıtlarının Paralel yapının medya organlarından Bugün Gazetesi yazarı Adem Yavuz Arslan’ın 3 ay önce yazdığı kitapta yer aldığı ortaya çıktı.
Sınırda 5 terörist yakalandı23 Ekim 2014 15:12
Genelkurmay Başkanlığı'ndan yeni açıklama geldi. Suriye'den Türkiye'ye giriş yapmak isteyen, bölücü terör örgütü mensubu 5 terörist yakalandı.
Ankara'da hastanede patlama23 Ekim 2014 14:51
Ankara'da İbni Sina Hastanesi'nin tıbbi atık deposunda patlama meydana geldi.
Hüseyin Gülerce Çağlayan Adliyesi’nde23 Ekim 2014 14:44
Zaman gazetesi eski yazarı Hüseyin Gülerce bugün ifadesine başvurulmak üzere çağırıldığı Çağlayan Adliyesi’ne geldi.
Yozgat'ta MERS virüsü şüphesi23 Ekim 2014 14:43
Yozgat'ın Yerköy ilçesinde hac dönüşü rahatsızlanan kişi, hastanede gözlem altına alındı.
Mantardan 3 ölüm daha23 Ekim 2014 14:38
Konya'da yedikleri mantardan 2 kişinin zehirlenerek hayatını kaybetmesinin ardındann bir ölüm haberi de Ordu'dan geldi.
Park halindeki otomobilde 119 kilo esrar bulundu23 Ekim 2014 13:58
Bolu'da bir dinlenme tesisinde park halinde bulunan otomobilde 119 kilogram esrar ele geçirildi.
Bir gecede 13 dükkan soyan biri yakalandı23 Ekim 2014 13:47
AKSARAY’da bir hana çatıdan girilerek bir gecede antika eşya satılan 13 mağazanın soyulması olayıyla ilgili bir kişi gözaltına alındı.
Ağrı'da MERS virüsü şüphesi23 Ekim 2014 13:46
Ağrı'da hacdan döndükleri belirtilen iki kişi, yüksek ateş nedeniyle MERS virüsü şüphesiyle gözlem altına alındı.
İkinci el araç satışları durma noktasına geldi
Aslan'ın Dortmund faturası ağır
Sık tuvalete gidiyorsanız dikkat
Tapu harçları kredi kartıyla ödenebilecek
F.Bahçe'nin gözü o iki isimde!
Gazzeli çocuklar enkaz altında "kışlıklarını" arıyor
Erdoğan: Batı'nın derdi insan değil petrol
Bu kahvenin fiyatı altınla yarışıyor!
İşte Brezilya'nın Türkiye'ye gelecek kadrosu!
Dolar son bir ayın en düşüğüne geriledi
iPhone 6'da bir sorun daha çıktı
Ludogorets 90'da uctu!
Tavuk döner Twitter'ı fena karıştırdı!
Danimarka Türkiye'yi AB'ye şikayet edecek
Erciyesspor-Beşiktaş maçı 12 TL
Fazıl Say'a yalanlama geldi!
Nuri Şahin en büyük hedefini açıkladı
Çapa'da korkutan yangın!
Bu üç isim anca böyle bir araya gelir!
Kobani'de çatışmalar şiddetlendi
Sabiha Gökçen, Malezya'nın oluyor
Boğaziçi Film Festivali'nin finalistleri açıklandı
Sahrada Yeşeren Düş: MORİTANYA
Mehmet Topal ve Caner takımla çalıştı
İnternete vergi koyacaklar!
Galatasaray'da gol sıkıntısı
Peşmergeler kara ve hava yoluyla gidebilir
Paralel kulak dinledi! O kitabını yazdı!
Akıllı telefonlar için kritik tarih 26 Ekim
Modi Keşmir'i ziyaret etti
Sınırda 5 terörist yakalandı
Bu tarihlerde aile hekiminize gitmeyin
Sarkık göz kapağı yorgunluk sebebi!
Chico: 'Gol atmak güzel'
Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım
Mursi'nin duruşması ertelendi
Ankara'da hastanede patlama
Hüseyin Gülerce Çağlayan Adliyesi’nde
Yozgat'ta MERS virüsü şüphesi
Mantardan 3 ölüm daha
Platini futbola Türk modelini getiriyor!
Mehmet Demirkol: Messi 14 yaşında bize gelseydi...
ABD'li General'den IŞİD açıklaması
Gulam Azam felç geçirdi!
Windows 10'a güncelleme geldi
FIFA sıralamasında geriledik
Merkez bankası faizi oranını düşürmedi
Fernandes'in yıldızı Rusya'da söndü
Gmail artık tarih oluyor
Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü ona emanet
Külllerinden doğdu 3 milyona ulaştı
iPhone 6'da bir sorun daha çıktı
Park halindeki otomobilde 119 kilo esrar bulundu
Bir gecede 13 dükkan soyan biri yakalandı
Ağrı'da MERS virüsü şüphesi
ABD ve İran arasında 35 yıl sonra bir ilk!
Eşinden billbordla özür diledi
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!
Petroldeki düşüş, türev piyasalarını etkiledi
Kurtulmuş: Problemleri çözmeliyiz
ABD, Kuzey Irak'ta yeni üs kuruyor
Moğolistan’da dinozor kemikleri bulundu
Sakarya'da tarihi eser kaçakçılığı operasyonu
E-ticarette yeni dönem başlıyor
Harabe evde yaşam savaşı
Osmanlı Arşivi hayranlık uyandırdı
Sadece Galatasaray yenilmedi