Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme! Hamas, İsrail F16'sını vurdu! Sakaryalı belediyeden İsrail'e boykot! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
İşte seçim dönemindeki yayın ilkeleri
28 Aralık 2013 Cumartesi 21:55
Güncellenme Tarihi 28 Aralık 2013 Cumartesi 23:01
Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) 1 Ocak 2014 tarihinden seçimin bitimine kadar, basın ve yayın kuruluşlarının yayın ilkelerine ilişkin kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Kararda, radyo ve televizyon kuruluşları ile yazılı, sözlü ve görsel basının, tek yönlü, taraf tutan yayınlar yapamayacağı, bu kuruluşların yayınlarında demokratik kurallar çerçevesinde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamak zorunda oldukları belirtildi.

Yayınlarında adaletli, tarafsız ve kanunlara uygun davranmak zorunluluğu bulunan bu kuruluşların, ırk, cinsiyet, sosyal sınıf veya dini inançları da esas alarak yayın yapamayacakları bildirilen kararda, siyasi parti ve adayların radyo ve televizyon kanalları ile yazılı, sözlü ve görsel basında yapacakları propagandalarında "Türkçe kullanmalarının" esas olacağı kaydedildi.

Herhangi bir yayının banttan, internet ortamında web yayını olarak halka izlettirilmesi durumunda ise mevcut yayının Türkiye'nin hatta dünyanın her tarafından internet üzerinden ulaşılabilerek izlenmesi mümkün olabileceğinden, propaganda yasaklarına aykırı hareket edilerek halka izlettirilmesi halinde yayın için erişiminin engellemesi kararı verileceği, gereğinin erişim sağlayıcılarına bildirilme görevinin ise itirazın yapıldığı yer ilçe seçim kurulu başkanlığına ait olduğu belirtildi.

Karara göre, siyasi partiler veya adayların oy verme gününden önceki 24 saate kadar olan sürede radyo ve televizyonlarda birlikte veya ayrı ayrı açık oturum, röportaj, panel gibi programlara katılarak görüşlerini açıklayabilecek. Siyasi partiler veya adayların açık veya kapalı yer toplantıları radyo ve televizyonlarda canlı olarak yayınlanabilecek. Son 24 saat içinde benzeri program ve toplantılar yayınlanamayacak.

Seçim dönemi içinde, "Ulusa Sesleniş", "Millete Hizmet Yolunda" gibi özel tanıtıcı programlar banttan veya canlı olarak yayınlanamayacak.

Seçime katılan siyasi partiler ve bağımsız adaylar, seçim propaganda süresinin sona ermesine kadar, yazılı basında ilan ve reklam yoluyla veya internet sitesi açarak sözlü, yazılı veya görüntülü propaganda yapabilecek.

Vatandaşların, elektronik posta adreslerine, taşınabilir veya sabit telefonlarına sesli, görüntülü veya yazılı mesaj gönderilemeyecek ancak siyasi partilerin kendi üyelerine gönderdiği sesli, görüntülü veya yazılı mesajlar her zaman serbest olacak.

Oy verme gününden önceki 10 günlük sürede, yazılı, sözlü ve görsel basın ve yayın araçları ile kamuoyu araştırmaları, anketler, tahminler, bilgi ve iletişim telefonları yoluyla mini referandum gibi adlarla bir siyasi partinin veya adayın lehinde ya da aleyhinde, vatandaşın oyunu etkileyecek biçimde yayın ve dağıtım yapılamayacak.

Bu sürenin dışında yapılacak yayınlar, tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun olacak, kamuoyu araştırmaları ve anketlerin yayınlanması sırasında, araştırmanın hangi kuruluş tarafından yapıldığı, denek sayısı, araştırmanın kim tarafından finanse edildiği açıklanmak zorunda olacak.

TRT ile ulusal düzeyde yayın yapan bütün özel radyo ve televizyon kanalları ayrım gözetilmeden izlenerek yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde düzenlenecek raporlar, seçim dönemi içinde Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca değerlendirilip, her haftanın perşembe günleri saat 17.00'ye kadar YSK Başkanlığına sunulacak

Yerel düzeyde yayın yapan radyo ve televizyon kanallarının yayın ilkelerine aykırılığının tespiti halinde ise RTÜK tarafından düzenlenecek raporlar, yayın kuruluşunun merkezinin bulunduğu yer ilçe seçim kurulu başkanlığına bekletilmeden gönderilecek.

Bu haber 128 kez okundu.

Başbakanlık'tan Gazze kampanyası23 Temmuz 2014 03:55
Başbakanlık, barınma, açlık, susuzluk ve sağlık problemleri yaşan Filistinlilere yönelik yardım kampanyası başlattı.
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı23 Temmuz 2014 03:39
Didier Drogba İngiltere'ye transfer olacağı haberleri ortalığı karıştır
‘Öfkeden ağlıyorum bu soykırım durmalı‘23 Temmuz 2014 02:33
17 yıldır gönüllü olarak Filistin'e yardıma giden Norveçli doktor isyan etti: Daha önceki saldırılarda da buradaydım. Ama böyle vahşeti hiç görmedim.
Yargıtay‘ın imamına işlem yapılmadı23 Temmuz 2014 02:20
AK Partili Şahin'in"Cemaat'in Yargıtay'da imamı var" açıklaması üzerine Yargıtay'a gönderdiği bilgi ve belgelerde isimleri verilerek tanık gösterdiği iki avukatın görüşüne dahi başvurulmadan alındığı ortaya çıktı.
Niğde'de 3,5 kilo esrar ele geçirildi23 Temmuz 2014 02:14
Niğde Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, 3,5 kilo esrar ele geçirdi.
Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme!23 Temmuz 2014 01:50
Cübbeli Ahmet Hoca olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü, "Kim bana zulmettiyse duam tuttu" diyerek ilginç bir göndermede bulundu.
Şanlıurfa'da Bediüzzaman mevlidi23 Temmuz 2014 01:34
Şanlıurfa’da, 54 yıldır Bediüzzaman Said Nursi ve şehitlerin anısına yapılan mevlide vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.
Filistin için Sarıyer tek yürek23 Temmuz 2014 01:33
AK Parti Sarıyer İlçe Başkanlığı tarafından organize edilen İsrail protestosuna binlerce vatandaş katıldı.
7 kişi daha sağlık kontrolünden geçti23 Temmuz 2014 00:54
Terörle Mücadele Şubesi ekipleri tarafından düzenlenen operasyonda gözaltına alınan 7 şüpheli daha sağlık kontrolünden geçirildi.
Erciyes'ten 3 gollü galibiyet!23 Temmuz 2014 00:37
TRT'nin 50. Yıl Kupası ilk maçında Kayseri Erciyesspor, Akhisar Belediyespor'u 3-0 yendi.
Yaz saatini beğenmedi, kış saatine geçiyor!23 Temmuz 2014 00:35
Rusya 2011 yılından bu yana uyguladığı yaz saati kararından vaz geçti ve Devlet Başkanı Vladimir Putin Rusya'nın 26 Ekim'den itibaren kış saatine geçmesini ön gören yasa tasarısını imzaladı.
Erdoğan'dan BM'ye: İsrail artık anlamalı23 Temmuz 2014 00:30
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, BM Genel Sekreteri Ban Ki-Mun ile görüştü.
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası
Melo'dan taraftara duygusal mesaj
112 yıllık kulüp artık tarih oldu
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı
Türk spor dünyasının acı kaybı