Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor! Kritik açıklama bugün mü yapılacak? Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Canan Karatay dolandırıldı!
Canan Karatay dolandırıldı!
31 Ekim 2013 Perşembe 17:29
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2013 Perşembe 17:30
Canan Karatay da telefonla dolandırıcılığın kurbanı oldu. "Devletle operasyon yaptığım için çok heyecanlandım" diyen Karatay, dolandırıldığını gerçek polisler kendisini aradığında inandı.

Yazdığı diyet kitapları ve geliştirdiği "Karatay Diyeti" ile tanınan Prof. Dr. Canan Karatay da telefon dolandırıcılarının kurbanı oldu. Kendilerini polis ve savcı olarak tanıtan şüpheliler Canan Karatay'a bankadan çektirdikleri 50 bin dolar ve 10 bin lirayı iki ayrı parkta bıraktırdı. Bu sırada Urfa ve Adana'da yapılan teknik takip sonucu dolandırılan parayı almaya gelen kuryeyi takip eden polis, iki şüpheliyi gözaltına aldı.

Asayiş Şube Müdürlüğü'ne gelerek şüphelilerden şikayetçi olan Canan Karatay, "Nasıl dolandırıldım anlayamadım. İnsanı telefonda adeta hipnotize ediyorlar. Ne derlerse yapıyorsunuz. Devletle birlikte gizli bir operasyonun içinde olmakta beni heyecanlandırdı" dedi.

Urfa ve Adana'da telefon dolandırıcılarına yönelik operasyon yapan polis teknik takip sonucu şebekenin İstanbul'da bir kişiyi dolandırdığını tespit etti. Bunun üzerine takip edilmeye başlanan şüphelilerin parayı alması için gönderdikleri kurye belirlendi.

Bu kuryeyi takip eden polis Fenerbahçe Kalamış Parkı'na geldi. Burada yapılan operasyonda şüpheliler Ahmet Ö.(33) ile Mehmet K.(23) yakalandı. Şüphelilerin üzerinden 50 bin dolar ve 10 bin lira para ele geçirildi.

DOLANDIRILDIĞINI GERÇEK POLİSLERDEN ÖĞRENDİ

Asayiş Şube Müdürlüğü'ne getirilen şüpheliler sorguya alınırken dedektifler şüphelilerin dolandırdığı kişiyi aramaya başladı. Yapılan çalışma sonucu şüphelilerin kurbanlarına dolandırıcılık sırasında bir telefon aldırdığı belirlendi. Bu telefoncuya giden polisler telefonu alan kişinin Prof. Dr. Canan Karatay olduğunu öğrendi. Telefonla irtibat kurulan Canan Karatay dolandırıldığını kendisini arayan gerçek polislerden öğrendi.

ŞİKAYETÇİ OLDU

Dolandırıldığını öğrendiğinde büyük şok yaşadığı öğrenilen Prof Dr. Canan Karatay Asayiş Şube Müdürlüğü'ne gelerek ifade verdi. Kendisini dolandıranlardan şikayetçi olan Canan Karatay yaklaşık 2 saat içerde kaldıktan sonra Emniyet Müdürlüğü binasından ayrıldı.

'ADETA HİPNOTİZE OLMUŞTUM'

Asayiş Şube Müdürlüğü'nden çıkışta nasıl dolandırıldığını anlatan Prof. Dr. Canan Karatay şunları söyledi:

"Beni telefonla aradılar. Banka hesabımın terör örgütü tarafından ele geçirildiğini, hesabımdan sürekli Diyarbakır'a EFT yapıldığını söylediler. Devletin bununla ilgili büyük bir operasyon başlattığını, kimseye bir şey söylememi, asla telefonumu kapatmamı, aileme bile durumdan bahsetmemi istediler. Arayan kişilerin polis ve savcı olduğuna inandım. Adeta hipnotize olmuştum. Ne derlerse yapıyordum. Önce bankadan 20 bin dolar ve 10 bin lira çektirdiler. Daha sonra bir taksiye binerek Balat'a gitmemi istediler. Taksi fişini almamı bu parayı daha sonra bana geri ödeyeceklerini söylediler. Balat'a gelince beni yönlendirip bir sokağa çektiler. Parayı bakkaldan aldığım bir poşete koyup park halindeki bir otomobilin altına bıraktırdılar."

'DEVLETLE BİRLİKTE OPERASYON YAPIYORUZ SANDIM'

Şüphelilerin daha sonra 30 bin dolar istediğini bu parayı da çalıştığı hastaneden aldığını söyleyen Canan Karatay "Bu kez Kalamış Parkı'na gitmemi ve bu parayı da bir ağacın altına bırakmamı istediler. Söylenenleri yaptım. Bu süre zarfından benimle hem polis olduğunu hem de savcı olduğunu söyleyen kişilerle ayrı ayrı konuştum. Bana söylendiği gibi yeni bir cep telefonu aldım. Devletle gizli bir operasyon yaptığım için heyecanlandım. Dolandırıldığım hiç aklıma gelmedi." dedi.

Prof. Dr. Canan Karatay vatandaşları dolandırıcılar konusunda çok dikkatli olmaları konusunda uyararak "Yol boyunca beni tanıyan ve yardım etmek isteyen kişilerin isteklerini telefondaki kişinin talimatı ile kabul etmedim. Bu sırada beni araçlarıyla götürmek, fotoğraf çektirmek isteyen kişiler oldu onlarıda kabul edemedim. Çok gizli bir operasyon yapıyoruz sanıyordum. Şimdi bu halime gülüyorum." diye konuştu.

Yetkililer olayla ilgili soruşturmanın sürdüğünü gözaltına alınan kişilerin sorgularının devam ettiğini söyledi.

Bu haber 180 kez okundu.

Gördüklerimizi tarihe not düştük21 Ekim 2014 17:50
Mısır, Gazze ve Suriye'de yaşanan savaş esnasında görevli muhabirlerin yazı ve fotoğraflarından oluşan AA Oradaydı kitap serisi, tarihe tanıklık etmiş bir hafıza projesi.
28 gündür annesini bekliyor21 Ekim 2014 17:49
Rize’de odun toplamak için gittiği sahilde dalgalara kapılarak kaybolduğu sanılan annesini bulmak için 28 gündür sahilde dolaşan Arzu Sağlam, görenlerin yüreğini burkuyor.
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'21 Ekim 2014 17:44
Çanakkale Savaşları’nın 100’ncü yılı etkinliklerine katılan Tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı, 20'nci yüzyılı kaosa, toplanan kalabalık orduların soktuğunu söyledi.
Arınç'ı üzen Bursa tespiti21 Ekim 2014 17:40
Başbakan Yardımcısı Arınç, uyuşturucu ile mücadelede görev alacak narkotimlere ilişkin bilgi verdi. Arınç'ın Bursa vurgusu dikkat çekti.
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü21 Ekim 2014 17:39
Bitlis'in Tatvan İlçesi'nin Alan Köyü yakınlarında bir otomobilin takla atarak dereye uçması sonucu aynı aileden 4 kişi öldü.
Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz21 Ekim 2014 17:26
İçişleri Bakanı Ala, yasa dışı dinlemelerle ilgili "paralel yapı" iddialarına yönelik başlatılan operasyona ilişkin, "Suç işleyen hiç kimsenin yanına, bu kalmaz" dedi.
Ağaç bahaneli cami düşmanlığı!21 Ekim 2014 17:25
Son günlerde bazı medya organlarında yer alan Üsküdar’daki Validebağ Korusu’nun imara açılacağı ve burada inşaat yapılacağı iddialarına hem İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden hem de Üsküdar Belediyesi’nden yalanlama geldi.
Uçak kazası davası yine ertelendi21 Ekim 2014 17:21
Isparta'da 2007 yılında meydana gelen uçak kazasıyla ilgili davanın görülmesine devam edildi.
Emine Erdoğan Suriyeli kadınlarla buluştu21 Ekim 2014 17:21
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, çadır kentte Suriyeli kadınlarla buluştu.
"Yargı paketi" alt komisyona sevk edildi21 Ekim 2014 16:54
Katalog suçları genişleten, makul şüphe üzerine arama kararı, hakim ve savcı maaşlarında artış, soruşturma dosyasına erişimde düzenlemeler içeren yargı paketi alt komisyona sevk edildi.
'Henüz kimse geçmedi'21 Ekim 2014 16:49
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Peşmerge güçlerinin henüz Türkiye üzerinden Kobani'ye geçmediğini, görüşmelerin devam ettiğini söyledi.
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı!21 Ekim 2014 16:46
Antalya’da döviz işlemlerinde banka otomatik para çekme makinelerinde (ATM) sistem açığından yararlanarak 15 bin lira dolandırdığı ileri sürülen 39 yaşındaki E.A., suçüstü yakalandı
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü
Motorine indirim geldi!
Arınç'ı üzen Bursa tespiti
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü
Olay büyüyor! Alman savcıdan açıklama!
'Her şey Arnavutluk tarafından başlatıldı'
İran'dan Suudi Arabistan'a çağrı
Galatasaray o haberleri yalanladı!
ÖSO'dan silah yardımına tepki
Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz
Ağaç bahaneli cami düşmanlığı!
Emine Erdoğan Suriyeli kadınlarla buluştu
Uçak kazası davası yine ertelendi
Kars'ta "Afrika hastalığı" şüphesi
Manisaspor'da Taşkın dönemi
Nijerya'dan sevindiren haber
Drogba'dan Costa'ya övgü
Borussia Dortmund İstanbul'da
Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor!
Kritik açıklama bugün mü yapılacak?
Feci patlama: 12 ölü
Tıpta çığır açacak gelişme!
Alex unutamadığı 10 maçı açıkladı
"Yargı paketi" alt komisyona sevk edildi
'Henüz kimse geçmedi'
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı!