Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

YHT'ye büyük ilgi! F.Bahçe'den dev anlaşma BM'den acil çağrı! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,820 kez okundu.

YHT'ye büyük ilgi!28 Temmuz 2014 13:19
Ankara-İstanbul arasını 3.5 saate indiren yüksek hızlı trene ilgi büyük oldu
Otobüste yananların kimlikleri belli oldu28 Temmuz 2014 12:53
TEM Otoyolu Kavacık mevkiinde dün yanan halk otobüsünde hayatını kaybedenlerin kimlikleri belli oldu.
Soma'da buruk bayram28 Temmuz 2014 12:03
Maden faciasında 301 işçinin hayatını kaybettiği Manisa'nın Soma ilçesinde Ramazan Bayramı buruk kutlanıyor.
Google'ın sırlarını İstanbul'da çaldılar!28 Temmuz 2014 11:53
Dr. Mehmet Öz'ün kızkardeşinin çalınan çantasında Google'ın gizli projesinin de olduğu 3 flaş disk bulunuyordu
Erdoğan: Bedelli askerlik gündeme gelebilir!28 Temmuz 2014 00:25
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kanal 7'de "İskele Sancak Özel" programında, Ankara Temsilcisi Mehmet Acet’in sorularını yanıtladı.
Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki!28 Temmuz 2014 00:16
Erdoğan, gözaltına alınan polislerin sorguları esnasında orada fotoğraf çektirmenin suç olduğunu belirtti, bunun yargıya müdahele anlamına geldiğinin altını çizdi.
İl il bayram namazı saatleri27 Temmuz 2014 23:53
Ramazan bayramı saatleri belli oldu.
Erdoğan, son anketin sonuçlarını açıkladı!27 Temmuz 2014 23:41
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, son yapılan anketin sonuçlarını açıkladı...
Paralel örgütten MHP'li vekile şantaj!27 Temmuz 2014 23:26
Paralel örgüt tarafından MHP Milletvekili Özcan Yeniçeri’ye, "elimizde ses kaydınız var" şeklinde şantaj yapıldığı ortaya çıktı.
CHP'de iftar kavgası!27 Temmuz 2014 23:12
CHP Tekirdağ İl Başkanı Recep Palabıyık, Sakarya Milletvekili Engin Özkoç’u kendisini ve örgütü hedef alarak küfrettiği iddiasıyla CHP Genel Merkezine şikayet etti. Engin Özkoç, iddiayı yalanlarken, "Organizasyonla ilgili tartışma oldu ama sonra hallettik" dedi.
Türk F-16'lar havalandı!27 Temmuz 2014 23:10
Genelkurmay, Suriye'ye ait bir helikopterin Türkiye sınırına yaklaşması üzerine 6 adet F-16'yı bölgeye gönderdiğini duyurdu.
Genç kürekçilerden önemli başarı!27 Temmuz 2014 22:56
talya'da düzenlenen 23 Yaş Altı Dünya Kürek Şampiyonası'nda mücadele eden Enes Kuşku gümüş madalya kazanırken, milli takımlar ise ağır kilo 2 tekte dünya dördüncüsü, hafif kilo 4 tek karmada ise dünya altıncısı oldu
30 IŞİD üyesi öldürüldü
Esed ortaya çıktı!
Beşiktaş bombayı patlatıyor!
Salih Uçan'ı Real Madrid heyecanı sardı