Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bu makine Hitler'in en büyük korkusuydu! İsrailli akademisyenden aşağılık öneri! Niçin kelepçelendikleri ortaya çıktı Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,818 kez okundu.

Akdeniz'de 4,5 büyüklüğünde deprem22 Temmuz 2014 12:10
Akdeniz'de 4,5 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
74 yaşında kimlik sahibi oldu22 Temmuz 2014 11:48
Iğdır'da yaşayan Şeker Altun, 74 yaşında ilk kez nüfus cüzdanı sahibi olmanın mutluluğunu yaşadı.
Uyuşturucu bir annenin daha yüreğini yaktı!22 Temmuz 2014 11:48
Adana’da uyuşturucu bağımlısı bir genç, vücuduna 'altın vuruş' olarak adlandırılan yüksek dozda eroin enjekte ederek hayatına son verdi.
Çipli pasaportu olmayana hac ve umre yok!22 Temmuz 2014 11:36
On binlerce hacı adayı Ramazan Bayramı'ndan sonra kutsal topraklara seyahat heyecanı yaşayacak.
Niçin kelepçelendikleri ortaya çıktı22 Temmuz 2014 11:36
İstanbul Emniyeti Terörle Mücadele Şube eski Müdürleri Ömer Köse ve Yurt Atayün'ün gözaltı esnasında kelepçelenmelerinin nedeni ortaya çıktı.
Başsavcılıktan flaş gözaltı açıklaması22 Temmuz 2014 11:17
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı bu sabah gerçekleştirilen operasyonla ilgili açıklama yaptı.
Dershane yerine devlet kursları geliyor22 Temmuz 2014 11:04
Dershaneler dönüşünce öğrencilerin ihtiyaçlarını Halk Eğitim Merkezleri karşılayacak. Öğrenciye ayrı sınıf açılacak, dersler ücretsiz olacak
İki koldan paralelcilere operasyon!22 Temmuz 2014 10:59
İstanbul Emniyet Müdürlüğü "Gülen Cemaati'ne" yönelik iki ayrı operasyon başlattı. Terörle Mücadele Şubesi'nin 22 ilde yürüttüğü ilk operasyonda 40 polis gözaltına alındı. Organize Suçlar Şubesi'nin, 16 ilde yürütüğü operasyonda ise gözaltı sayısı 15.
Operasyon o isimlere kadar uzanacak!22 Temmuz 2014 10:46
Bu sabah paralel yapıya yönelik düzenlenen opersayonların, Gülen cemaatinin imamlarını ve yargı uzantılarını da kapsayacağı öğrenildi.
Kimliğine 74 yaşında kavuştu22 Temmuz 2014 10:44
Iğdır'da yaşayan Şeker nine, 74 yaşında ilk kez nüfus cüzdanı sahibi oldu
Paralel yapıya operasyon İzmir’e sıçradı22 Temmuz 2014 10:27
Operasyon kapsamında İzmir'de 1 komiser yardımcısı gözaltına alındı
Eski Bakanı askere çağırdılar22 Temmuz 2014 10:24
65 yaşındaki eski Bakan Bahattin Yücel'i 35 yıl sonra yeniden askere çağırdılar.
İsrail, El-Cezire ofisine ateş açtı
Akdeniz'de 4,5 büyüklüğünde deprem
Fenerbahçe'den bir bomba daha!
Bu makine Hitler'in en büyük korkusuydu!
Uyuşturucu bir annenin daha yüreğini yaktı!
74 yaşında kimlik sahibi oldu
Çin ve ASEAN arasındaki ticaret arttı