Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi Başörtülü kadına ırkçı saldırı! ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun... Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,823 kez okundu.

Aydın'da 270 kg esrar ele geçirildi02 Eylül 2014 23:35
Aydın'ın Çine İlçesi'nde, jandarma ekiplerinin yaptığı uyuşturucu operasyonunda 270 kilogram kubar esrar maddesi ele geçirildi.
Ev kredisi alana kedi hediye!02 Eylül 2014 23:26
Rusya'nın dev bankası Sberbank, ipotekli konut kredisi (mortgage) ile ev alan müşterilerine şans getirsin diye kedi hediye ediyor.
Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi02 Eylül 2014 23:19
Planlı elektrik kesintisi programı kapsamında Ankara, Kırıkkale, Kastamonu, Zonguldak ve Bartın'da 5 Eylül'de elektrik verilemeyecek.
Adıyaman'da otomobil takla attı: 4 yaralı02 Eylül 2014 23:18
Adıyaman-Şanlıurfa karayolunda bir otomobilin takla atması sonucu meydana gelen kazada 4 kişi yaralandı.
PKK-IŞİD Çatışması haberine açıklama02 Eylül 2014 23:18
İstanbul Emniyeti, bazı basın yayın kuruluşlarında ''İstanbul'da PKK-IŞİD çatışması'' şeklinde çıkan haberlere ilişkin açıklama yaptı.
Potanın Perileri Belarus'u devirdi!02 Eylül 2014 22:58
Uluslararası Ankara Basketbol Turnuvası'nda Türkiye, Belarus'u 57-40 yendi.
Güneş'teki büyük patlamlar korkuttu02 Eylül 2014 22:32
25 ve 26 Ağustosta meydana gelen güneş patlamaları ilginç görüntüler ortaya çıkardı.
2 terörist teslim oldu!02 Eylül 2014 22:31
Hakkari'nin Çukurca ilçesinde iki terörist, güvenlik güçlerine teslim oldu.
Profesör 200 bin lirasını kaptırdı!02 Eylül 2014 22:29
İstanbul Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Mine Yazıcı, kendisini MİT görevlisi olarak tanıtan dolandırıcılara, 200 bin lirasını verdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Azerbaycan'da02 Eylül 2014 22:06
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ikinci resmi yurtdışı ziyaretini gerçekleştirmek amacıyla Azerbaycan'a geldi.
Okmeydanı'nda izinsiz gösteriye müdahale02 Eylül 2014 21:49
Okmeydanı’nda toplanarak izinsiz gösteri yapan gruba polis müdahale etti.
Başörtülü kadına ırkçı saldırı!02 Eylül 2014 21:47
Avusturya'nın başkenti Viyana'da metroda yolculuk yapan 37 yaşındaki başörtülü Zeliha Çiçek, ırkçı saldırıya uğradı.
Terim: Bize çelme takan takmış
Aydın'da 270 kg esrar ele geçirildi
ABD‘den İsrail‘e sert tepki!
Ev kredisi alana kedi hediye!
Real'e şok yenilginin ardından kötü haber
Avusturalya'dan Putin'e soğuk tavır
Barcelona'da Neymar'a ilginç ceza
Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi
PKK-IŞİD Çatışması haberine açıklama
Adıyaman'da otomobil takla attı: 4 yaralı
Potanın Perileri Belarus'u devirdi!
Sepp Piontek adam gibi adam
Güneş'teki büyük patlamlar korkuttu
2 terörist teslim oldu!
Profesör 200 bin lirasını kaptırdı!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Azerbaycan'da
Justin Bieber tutuklandı!
ABD Yeni Zelanda'yı da yendi!
İşte Trabzonspor'un UEFA kadrosu!
Okmeydanı'nda izinsiz gösteriye müdahale
Başörtülü kadına ırkçı saldırı!
IŞİD ikinci ABD'li gazetecinin de kafasını kesti!
İran'da ayı kurtarma rezaleti!
ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun...
A Milli Takım'da sakatlık şoku
Soma’nın ilk tazminat davası
Batman'da 3.5 şiddetinde deprem
Burak Can Karamanoğlu davası başladı
Milan'dan transfer dersi
İstanbul'a hortum ve fırtına uyarısı!
Mardin Belediyesi'nde 4 dilli tabela
"Hedefimiz Milano'da final"
Kazara mayınlı araziye girdi
Muğla'da turist aracı kazası: 15 yaralı
Canikli, Ordu-Giresun havaalanını inceledi
Prandelli, Dzemaili'yi değil onu istemiş
Müslüm Gürses'in ismi bakın nereye verildi!
IŞİD Avrupa'ya petrol satıyor!
Yeni tat: Kaya tuzlu dondurma
Antalya'da 60 metreden denize uçtu
Başbakan ile muhalefet lideri mahkemelik oldu
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...
AK Parti MYK başladı
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Beşiktaş'ta izin sona eriyor!
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama
Kocaeli'de kırmızı alarm!
G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı
Milyonda bir ihtimaldi: Beyaz bebeği oldu!
Mersin'de parti binasına kumar baskını
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti
Ebola taşıyan adam panik yarattı
Dev adamlar yıkıldı!
5 gün boyunca yağmur var!
Osmanlı'yı yakından tanıdılar!
'Ekrem Dumanlı'nın yazıları sinir bozucu'
Diyarbakır'da F-16 düştü!
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Atalay: İnternet medyası statü kazanacak
Esed'e ağır darbe!
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
TSK'da kaç tane general var?
İşte Negahan Alçı'nın yeni kanalı
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı
Kuzey Irak'ta benzin 1.62 lira oldu
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da!