Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Pakdil: Coşkulu günler yaşıyorum Suudi Arabistan'dan flaş Yemen açıklaması Yasin Börü cinayetinde iddianame tamam Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,836 kez okundu.

MAYZEM Başkanlığına Masum Burak seçildi28 Mart 2015 13:00
Masum Burak, Milletlerarası Akdeniz Yüksek Zirai Etütler Merkezi (MAYZEM) Yönetim Kurulu Başkanlığına seçildi.
Filistinli itfaiyeciler, Kocaeli'nde eğitim gördü28 Mart 2015 12:59
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Belediyeler Birliği'yle yürütülen proje kapsamında 9 Filistinli itfaiyeciye eğitim verildi.
Adem Çevik MAZLUMDER'e başkan adayı28 Mart 2015 12:38
MAZ­LUM­DER İs­tan­bul 12. Ola­ğan Kon­gre­si­’n­de baş­kan­lık için mev­cut Baş­kan Cü­neyt Sa­rı­ya­şar ile Ada­let Plat­for­mu Baş­ka­nı Adem Çe­vik ya­rı­şa­cak.Adem Çevik MAZLUMDER'e başkan adayı
'Mültecileri seçerek alıyorlar biz mazlumun kimliğini sormuyoruz'28 Mart 2015 12:29
Başbakan Yardımcısı Akdoğan, diğer ülkelerin mültecileri seçerek aldığını, Türkiye'nin ise mazlumun kimliğini sormadığını söyledi.
Emniyet Müdürü Ülkü Ocakları'nı ziyaret etti28 Mart 2015 12:18
Eskişehir İl Emniyet Müdürü Mustafa Şahin, beraberindeki bir heyetle Eskişehir Ülkü Ocakları'na ziyarette bulundu.
'Şiddet kategorize edilmemeli'28 Mart 2015 11:58
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Müsteşarı Çelik, şiddet olgusuyla ''aile içi, çocuğa, kadına karşı'' şiddet şeklinde kategorize etmek yerine, bir bütün olarak mücadele edilmesi gerektiğinİ ifade etti.
Gaziantep'te dilencilerin üzerinden servet çıktı28 Mart 2015 11:56
Gaziantep'te, zabıta ekiplerinin yaptığı denetimlerde yakalanan 2 dilencinin üzerinden çıkan paralar herkesi şaşırttı.
İTܒye Budist tapınağı talebi28 Mart 2015 11:48
İTÜ Rektörü, talep olursa caminin yanında başka bir dini mabed daha yapılabileceğini söyleyince, Budist tapınağı için kampanya başlatıldı.
Erdoğan, "Bizim Hikaye" filmini izledi28 Mart 2015 11:37
Cumhurbaşkanı Erdoğan, yazdığı bir kitaptan dolayı 12 Eylül 1980 döneminde hapis yatan babasının iade-i itibar davası için mücadele eden bir adamın dramını anlatan "Bizim Hikaye" filmini izledi.
Meteoroloji'den 20 ile yağış uyarısı28 Mart 2015 11:33
Yapılan son değerlendirmelere göre; Ülkemiz genelinin parçalı çok bulutlu ve yağışlı geçeceği tahmin ediliyor.
Yasin Börü cinayetinde iddianame tamam28 Mart 2015 11:29
Yasin Börü ve arkadaşlarının öldürülmesine ilişkin 18 yaşından küçük 6 şüpheli için hazırladığı iddianame, kabul edildi.
Rekor miktarda metamfetamin ele geçirildi28 Mart 2015 10:50
Gürbulak Gümrük Kapısı'nda İran plakalı bir tırda 46 kilogram 692 gram sentetik uyuşturucu "metamfetamin" ele geçirildi.
MAYZEM Başkanlığına Masum Burak seçildi
Filistinli itfaiyeciler, Kocaeli'nde eğitim gördü
Enbar'da 25 terörist öldürüldü!
"Yılın doktoru" seçildiğini göremedi