Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Meteoroloji'den 'kuvvetli' uyarı Minibüs şarampole uçtu: 13 ölü İşte İstanbul'u uçuracak dev proje! Hakan TunaYaseminler altında!
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,830 kez okundu.

Bu madeni görünce şok olacaksınız!31 Ekim 2014 08:24
Zonguldak'taki bir ocak, hala taş devrinden çıkamadığımızı gözler önüne serdi. Zira kömürlerin 200 yıl öncesinden kalan bir yöntemle yani katırlarla taşındığı tespit edildi.
Adana'da şafak operasyonu: 20 gözaltı31 Ekim 2014 08:24
Adana'da 850 polisin katıldığı operasyonda 20 kişi gözaltına alındı.
Ehliyet sahipleri dikkat!31 Ekim 2014 08:19
Ehliyette Avrupa Birliği'ne uyum için değişiklik geliyor. 24 milyon ehliyet değişecek, ehliyetler çipli olacak.
İDO seferleri iptal31 Ekim 2014 08:05
İSTANBUL Deniz Otobüsleri (İDO), resmi internet sitesinden bugün yapılması planlanan 3 seferini, olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal ettiğini duyurdu.
Görmez "evlad-ı fatihana" kız verdi31 Ekim 2014 07:58
Diyanet İşleri Başkanı Görmez'in 26 Ekim'de Ankara'da dünya evine giren kızı Müberra Görmez ile damat Nedim Emin için, damadın memleketi Makedonya'da düğün yapıldı.
Ermenek'teki madende kaçak elektrik çıktı31 Ekim 2014 07:50
Facianın yaşandığı Has Şekerler Maden İşletmesi ile ilgili işçilerden çarpıcı iddialar geldi.
Hatay'da "sarı toz" alarmı30 Ekim 2014 23:08
Hatay'ın İskenderun ilçesinde, kendisine zarf içerisinde sarı toz gönderildiğini iddia eden avukat, hastanede kontrol altına alındı.
'Paralel Yapı'da flaş gelişme!30 Ekim 2014 23:04
Mersin'de adliyeye getirilen 18 şüpheliden 10'u tutuklama, 8'i ise denetimli serbestlik talebiyle mahkemeye sevk edildi.
Siirt'te Kobani eylemleri ile ilgili 8 gözaltı30 Ekim 2014 22:22
Siirt’te Kobani saldırısı gerekçesiyle 6 Ekimdeki eylemlere katıldığı tespit edilen 8 kişi düzenlenen operasyonla gözaltına alındı.
Ankara Valiliği'nden 'sarı toz'la ilgili açıklama30 Ekim 2014 21:35
Ankara Valiliği, Dışişleri ve Norveç Büyükelçiliği’ne gönderilen şüpheli zarflarda sağlığı tehdit eder bir durum olmadığını açıkladı.
Diyanet Ermenek'e heyet gönderdi30 Ekim 2014 21:34
Diyanet İşleri Başkanlığı, maden kazasının yaşandığı Karaman'ın Ermenek ilçesine bir heyet gönderdi.
DHKP-C operasyonunda 4 kişi tutuklandı30 Ekim 2014 21:28
İstanbul’da terör örgütü DHKP-C’ye yönelik operasyonda 4 kişi yakalandı. Otomobilde yapılan aramada ise 7 adet silah ele geçirildi.
Meteoroloji'den 'kuvvetli' uyarı
Minibüs şarampole uçtu: 13 ölü
Katar için formül bulundu
Yıldırım için oynayacaklar
Şenol Güneş ligdeki hedefini açıkladı
Ethem Mahçupyan: AK Parti 2025'e kadar...
Özcan Deniz evleniyor mu?
İşte İstanbul'u uçuracak dev proje!
Balbay, maden kazalarını laikliğe bağladı!
İstanbul trafiği yine felç oldu
Adana'da şafak operasyonu: 20 gözaltı
Bu madeni görünce şok olacaksınız!
Kuzu filmine 4 ödül daha
Arı Maya beyaz perdede
Ehliyet sahipleri dikkat!
İngiliz soprano İstanbul'a geliyor
Öğretmenlere 1000 lira müjdesi
İDO seferleri iptal
Borsaya paralel yalan
Görmez "evlad-ı fatihana" kız verdi
Suriye'de çözüm için yeni "eylem planı"
TBL'de 5. hafta programı açıklandı
GTA 5'ten satış rekoru
IŞİD petrolü Esed'e gidiyor
Ermenek'teki madende kaçak elektrik çıktı
Yaralı Aslan'ın konuğu Kasımpaşa
FIFA Kırım'ı 'Rusya'ya bağladı'
Beyaz atlı sekülerler gelmeyecek Aysel Hanım!
Metroda yangın paniği
Obama Myanmar liderleriyle görüştü
Real Madrid fark attı
Mehmet Metiner: PKK'nın işi bitmiştir
Fethullah Gülen, İslamcılara münafık dedi!
Prim borcu affı için kritik iki tarih
Eboue'ye CAS'tan şok ceza!