Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Demirtaş'ın attığı tweet herkesi şaşırttı! Asım Yıldırım hakkında suç duyurusu Özal kararının gerekçesi açıklandı Celal Kazdağlıİçerde Paralel dışarıda İsrail Kaybediyor
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,831 kez okundu.

Asım Yıldırım hakkında suç duyurusu18 Aralık 2014 20:40
Sabah saatlerinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a hakaret, beddua ve küfürler eden STV spikeri Asım Yıldırım hakkında hakaretten suç duyurusunda bulunuldu.
Almanya'da 3 vatandaşımıza MİT gözaltısı18 Aralık 2014 20:29
Almanya’da 3 Türkiye vatandaşının casusluk yaptıkları şüphesiyle gözaltına alındığı iddia edildi.
Mevlana'nın mezar odasının inanılmaz sırrı!18 Aralık 2014 18:39
Ölümünün yıldönümünde Mevlana'nın 741 yıldır içine girilemeyen mezarının ilginç bir sırrı var.
Adliyeyi sirke çevirdiler!18 Aralık 2014 18:33
Paralel yapıya yönelik operasyonda gözaltındakilerin mahkemeye sevk edilmesinin ardından destek için adliyeye gidenler ilginç görüntüler oluşturdu.
10 terörist daha teslim oldu18 Aralık 2014 18:32
Şırnak'ta terör örgütü PKK'dan kaçan 4'ü 18 yaşından küçük 10 kişinin güvenlik güçlerine teslim olduğu belirtildi.
Süleyman Demirel'in acı günü18 Aralık 2014 18:15
9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in kardeşi Hacı Ali Demirel vefat etti.
Ermenek madencileri için fidan dikildi18 Aralık 2014 17:48
Karaman'da Orman İşletme Müdürlüğü ve Türk Kızılayı tarafından düzenlenen "Bir Fidan Bir Kan Projesi" kapsamında, Ermenek ilçesindeki maden ocağında cansız bedenlerine ulaşılan 18 işçi anısına fidan dikildi.
Saman yüklü tırdan 156 kilo esrar çıktı18 Aralık 2014 17:48
Uşak'ta İzmir'e giden bir tırdaki saman çuvalları içinde 156 kilo 800 gram esrar ele geçirdi.
Bilecik'te tarihi eser operasyonu18 Aralık 2014 17:47
Bizans dönemine ait 990 parça tarihi niteliği olan sikke ele geçirildi.
Fakültelere faizsiz finans dersi18 Aralık 2014 17:46
Üniversitelerin işletme ve iktisat fakültelerinde İslam ekonomisi ve faizsiz finans, ilahiyat fakültelerinde ise ekonomi ve finans alanlarında seçmeli veya zorunlu dersler programlara konulacak.
Albay Bursalı'nın oğlu öldü18 Aralık 2014 17:45
Bakırköy Askerlik Şube Başkanı Albay İhsan Bursalı'nın 24 yaşındaki oğlu, şubenin 3. katındaki lojmandan düşerek hayatını kaybetti.
Taksicilere psikoloji eğitimi verildi18 Aralık 2014 17:44
Uzun süre trafikte kalarak yoğun stres yaşayan taksi şoförlerine, karşılaştıkları zorlukları atlatabilmeleri için psikologlar eşliğinde uygulamalı eğitim verildi
Yeni bir parti daha kuruldu!
Katar Emiri Al Sani Türkiye'ye geldi
Demirtaş'ın attığı tweet herkesi şaşırttı!
Asım Yıldırım hakkında suç duyurusu
Almanya'da 3 vatandaşımıza MİT gözaltısı
Türkiye'den Hamas açıklaması
CHP'li Nazlıaka'dan Gökçek için suç duyurusu
Napolitano görevinden ayrılacak
Arda Turan'dan F.Bahçe patlaması!
Mehmet Topuz'un menajerinden açıklama!
Peşmerge, IŞİD'e karşı saldırıya geçti
'Savcının yanında 10 milyon dolar istedi'
Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak
Size layık bir Genel Müdür olmaya çalışacağım
AK Parti MYK Toplantısı başladı
Geç gelen adalet adalet değildir!
Özal kararının gerekçesi açıklandı
Mevlana'nın mezar odasının inanılmaz sırrı!
Adliyeyi sirke çevirdiler!
10 terörist daha teslim oldu
Süleyman Demirel'in acı günü
Pazartesi günü oylama yapılacak
Çeyrek altın günü kaç lira ile kapattı?
Aziz Yıldırım tehlike altında!
Haliç, belgesele konu oldu
Erdoğan, Org. Özel'i kabul etti
Bu üniversite 9 ilçeye bedel!
Borsa 83 bin puanı aştı
Bu ilçelerde fiyatlar resmen uçtu
41 darbe karşıtına hapis cezası
PFDK'dan Galatasaray'a şok ceza!
Saman yüklü tırdan 156 kilo esrar çıktı
Ermenek madencileri için fidan dikildi
New York borsası sıçradı
Bilecik'te tarihi eser operasyonu
BM: Gazze için ayırdığımız bütçe bitmek üzere
Fakültelere faizsiz finans dersi
Albay Bursalı'nın oğlu öldü
Taksicilere psikoloji eğitimi verildi
Davutoğlu, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Dört eski bakan için Yüce Divan tarihi belli oldu!
10 PKK’lı daha teslim oldu
'Türk futbolunu Ak Parti düzeltemezse...'
Hollanda'da hükümet krizi
AB'ye girme isteği en düşük seviyede
Hobbit'ten bir rekor! Tüm zamanların...
Parayı dörde katlayan vergiyi de katlayacak!
Melda Onur'dan tartışılacak Berkin Elvan benzetmesi
Google ünlü bilim-kurgu yazarını transfer etti
Bosna o ülkeye vizeleri kaldırdı
Mehmet Topuz Kayserispor ile anlaştı!
Yıldız futbolcu kaza geçirdi!
Dink cinayeti soruşturmasına 6. savcı
Neçirvan Barzani Türkiye’ye geliyor
Sümer Tilmaç hastanede tedaviye alındı
Katar Emiri Ankara'ya geliyor
Askerlik Şubesi'nde şok eden ölüm
"Hobbit"ten ilk gün rekoru
Oylama 22 Aralık Pazartesi günü yapılacak
Türkiye'de destekleyenlerin sayısı düşüyor
Ayşenur İslam'dan kadınlara müjde
Oylama 22 Aralık Pazartesi günü yapılacak
Çakmakla oynarken yangın çıktı
Basın hukuksuzluklar içinde rol oynamamalı
Gerçek bal nasıl anlaşılır?