Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Mardin'de karayoluna havan topu düştü İçişleri Bakanlığı'ndan okullar için genelge! F.Bahçeli yıldızlar saha ortasında tartıştı Celal KazdağlıAmaç: İnsanların psikolojisini yönetmek
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,824 kez okundu.

Mardin'de karayoluna havan topu düştü15 Eylül 2014 00:10
Suriye'nin Kamışlı kentine bağlı Tılhamis köyünde IŞİD ile YPG güçleri arasında çatışmalar sürüyor.
Bilgisayarındaki şifre çözülemiyor14 Eylül 2014 23:34
Almanya’nın Türkiye’yi dinlediği iddialarını da içeren belgeleri ABD’ye vermekle suçlanan Markus R.’nin bilgisayarındaki şifre çözülemiyor..
Diarra Antalyaspor'u ipten aldı14 Eylül 2014 23:16
PTT 1. Lig'de 2. hafta maçındasında Antalyaspor, evinde Şanlıurfaspor'u 1-0 mağlup etti.
Vahid Halilhodzic: Yazık oldu!14 Eylül 2014 23:10
Trabzonspor Teknik Direktörü Vahid Halilhodzic, Fenerbahçe maçının ardından açıklamalarda bulundu.
Kilosu 10 milyon dolar! Türkiye'de üretilecek14 Eylül 2014 23:05
Dünyanın en pahalı yüksek teknoloji ürünü kuantum Türkiye'de üretilecek.
İçişleri Bakanlığı'ndan okullar için genelge!14 Eylül 2014 22:50
İçişleri Bakanlığı, okullarda alınacak güvenlik tedbirlerine ilişkin genelge yayımladı.
Bakan Çelik'ten 'Wikipedia' eleştirisi14 Eylül 2014 22:30
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Wikipedia’nın Türkiye ve Türkiye Cumhurbaşkanı’na yer veriş tarzını değerlendirdi.
Ertuğrul Gazi anma ve Yörük Şenlikleri sona erdi14 Eylül 2014 22:28
Bilecik'in Söğüt ilçesinde bu yıl 733'üncüsü düzenlenen ve 3 gün süren "Ertuğrul Gazi'yi Anma ve Yörük Şenlikleri", sona erdi.
Çocukluk hayalini düğününde gerçekleştirdi14 Eylül 2014 22:23
Zonguldak’ta gelin arabası yapılan TIR’ı görenler şaşkınlığını gizleyemedi
Tekne alabora oldu:17 ölü14 Eylül 2014 21:41
Düğünden evlerine dönenleri taşıyan teknenin alabora olması sonucu aralarında damadın da bulunduğu 17 kişi öldü.
Güreşte madalyaları topladık14 Eylül 2014 21:27
Özbekistan’da Dünya Büyükler Güreş Şampiyonası’nda grekoromen stilde 71 kiloda Yunus Özel, gümüş madalya kazanarak dünya ikincisi oldu.
Bakan Şimşek tenis maçında döktürdü14 Eylül 2014 21:26
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ankara Tenis Kulübü’nde Norveç Büyükelçiliği’nin düzenlediği tenis turnuvasına katıldı.
Mardin'de karayoluna havan topu düştü
ABD'den Suriyeli mülteciler için yardım
Kartal'dan Trabzon'a gönderme
Bilgisayarındaki şifre çözülemiyor
Adana Demirspor'dan tek atış!
Diarra Antalyaspor'u ipten aldı
Suriye yönetimi ilk kez 'Arap' toplantısında
Vahid Halilhodzic: Yazık oldu!
İsmail Kartal Mancini'ye özendi!
Kilosu 10 milyon dolar! Türkiye'de üretilecek
İçişleri Bakanlığı'ndan okullar için genelge!
Bakan Çelik'ten 'Wikipedia' eleştirisi
Ertuğrul Gazi anma ve Yörük Şenlikleri sona erdi
Orduspor deplasmanda coştu!
Davutoğlu'ndan yeni öğretim yılı mesajı
Çocukluk hayalini düğününde gerçekleştirdi
F.Bahçeli yıldızlar saha ortasında tartıştı
Dev maçta son düdük!
Tekne alabora oldu:17 ölü
Fenerbahçeli Bekir gönüllü tercüman!
Mursi'nin davası 20 Eylül'e ertelendi
Güreşte madalyaları topladık
Ünlü şarkıcı Lady Gaga İstanbul'da
Bakan Şimşek tenis maçında döktürdü
Sergen Yalçın Süper Lig'e mi dönüyor?
Çavuşoğlu Irak zirvesi için Paris'e gidecek
Arda, Real Madrid'i yıkan golü anlattı!
Ertuğrul Fırkateyni Şehitleri için anıt
Cumhurbaşkanı Erdoğan Katar'da
Passolig Trabzonspor'u da vurdu
Mersin 'Paşa'dan kaçamadı!
Gazze'de acı dolu ilk ders zili!
Meteorolojiden 'kuvvetli' uyarısı!
Manchester United sonunda kazandı
Fenerbahçeli masör Trabzonlu oyuncunun hayatını kurtardı
MÜSİAD'ın yardımını Kızılay yerine ulaştırdı
İstanbul'da 15 Eylül seferberliği
Mısır'da 242 aktivist açlık grevine başladı
Dışişleri'nden BM'ye Suriye için acil çağrı
Toronto'da İslam Eserleri Müzesi açıldı
Destici'nin Sögüt'e habersiz gittiği ortaya çıktı!
Tarihi yarımadada balık tutma yarışı
Bakan Zeybekçi'yi kızdıran olay!
Hollanda'dan Rusya'ya karşı domatesli eylem
Soylu: En önemli sorumluluğumuz Anayasa
Inter attıkça attı: 7-0
Bakan Canikli annesinden dua istedi
Polat Alemdar: Ben bu oyunu bozarım
Ersun Yanal'a flaş teklif!
Dayısını mezardan çıkartıp fotoğraf çekindi
Fenerbahçe - Trabzonspor maçında olay çıktı!
Akdoğan: Söğüt'te yaşananlar densizlik!
İstanbul'da iki işçi ölümü daha!
5.3 milyon sigortalı borçluya müjde!
Elibol: Paralel yapı BBP'yi ele geçirmeye çalışıyor!
Cameron: Bunlar Müslüman değil canavar
Eski manken iflas etti
Meteorolojiden 19 ile uyarı!
En güzel kurbanlık Erdoğan'a
Volkan'dan sürpriz Trabzon teklifi
ABD'den Yahoo'ya tehdit
Akademisyen kadın sayısı artıyor
Üç Güzelleri "aşıklar" öldürüyor
Marcus R.'nin bilgisayarındaki şifre çözülemiyor
Kilo ile kuantum
Türkiye 3 uluslararası tatbikata katılacak