Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Boliç: Başkan beni aradı ve... E-5'te çökme meydana geldi! Tekme ve sandalyeler havada uçuştu! Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,833 kez okundu.

Vatandaşa, rica ederim, denemeyecek02 Şubat 2015 01:59
Resmi yazışma yönetmeliğinde simgesel olarak önemli bir değişiklik yapıld
Erdoğan’ın geçiş güzergahında iki bomba patladı02 Şubat 2015 00:06
Ankara'da, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın geçiş güzergahında bulunan bir binanın bahçesinde art arda 2 patlama meydana geldi.
E-5'te çökme meydana geldi!01 Şubat 2015 23:27
E-5 Karayolu'nun Büyükçekmece Mimar Sinan Köprüsü üzerindeki bir şeritte meydana gelen çökme nedeniyle trafik yoğunluğu yaşanıyor.
Ormanlık alanda başı ezilmiş ceset bulundu!01 Şubat 2015 23:01
Tekirdağ'ın Kapaklı ilçesinde ormanlık alanda kolu kesilmiş ve başı ezilmiş erkek cesedi bulundu.
Bakan Çelik beyaz çayı yudumladı01 Şubat 2015 22:54
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, ÇAYKUR'un yeni ürünü beyaz çayla yeni tanışma imkanı bulduğunu belirterek, "İnanıyorum ki ÇAYKUR'un bu hizmeti üreticilere olumlu şekilde yansıyacak" dedi.
Elektrik kesintisi protestosuna polis müdahalesi01 Şubat 2015 22:49
Şehzadeler ilçesinde yaşanan yaklaşık 24 saatlik elektrik kesintisi nedeniyle eylem yapan ve yolu trafiğe kapatan gruba, polis müdahale etti.
Bursa'da lodosun faturası ağır: 1 ölü 110 yaralı01 Şubat 2015 21:55
Bursa Valiliği, dünden beri devam eden lodos nedeniyle 3 kişinin hayatını kaybettiğini, 110 kişinin yaralandığını, 306 çatının uçtuğunu ve 100 aracın hasar gördüğünü açıkladı.
Zonguldak'taki orman yangını01 Şubat 2015 20:36
Alaplı ilçesindeki ormanda çıkan yangın, kontrol altına alınmaya çalışılıyor
İstanbul rekora gidiyor!01 Şubat 2015 20:11
İstanbul'da şiddetli lodosa rağmen hava trafiğinde yaşanan yoğunluk dikkat çekti.
Soba faciası: 3 ölü01 Şubat 2015 20:03
Afyonkarahisar’da meydana gelen karbonmonoksit faciasında aynı aileden 3 kişi hayatını kaybetti.
Bu elementin kilosu 72 bin dolar01 Şubat 2015 19:47
DPÜ'den bir grup bilim insanı, bor üzerine yaptıkları çalışma sonucunda rubidyum elementini keşfetti.
Lodos 100 tekneyi batırdı01 Şubat 2015 19:15
İzmit'te balıkçı barınağında şiddetli lodos nedeniyle geçtiğimiz 3 gün içerisinde 100 tekne battı.
Vatandaşa, rica ederim, denemeyecek
Hleb Süper Lig'de kalıyor!
Galatasaray'da sürpriz ayrılık
Barça öldü öldü dirildi!
Gaziantep BB karıştı!
Mısır'da iki eve roketli saldırı: 3 ölü
Güneş'in Melo isyanı
Seçim yaklaştı Ahmedinejad sosyal medyaya girdi
Dereye uçan sürücü kurtarıldı
Boliç: Başkan beni aradı ve...
Albayrak'tan transfer açıklaması
Erdoğan’ın geçiş güzergahında iki bomba patladı
Fildişi Medjani'yi eve gönderdi!
10 golün ardından 7 kırmızı geldi!
Volkan Şen taraftarlarla tartıştı
E-5'te çökme meydana geldi!
Dilmen'den 'Melo' eleştirisi
Güneş'ten hem itiraf hem sitem
Gine yine çeyrek finalde elendi
Özer Hurmacı artık evliler kulübünde
Ormanlık alanda başı ezilmiş ceset bulundu!
Kadirov'dan tepki çeken sözler!
Bakan Çelik beyaz çayı yudumladı
Elektrik kesintisi protestosuna polis müdahalesi
AP başkanından Çipras'a gözdağı!
Cimbom bir puanı zor kurtardı
Bursa'da lodosun faturası ağır: 1 ölü 110 yaralı
McCain: İsrail'le ilişkiler en kötü seviyede
Ala: Muhalefet paralel çeteyle işbirliği yapıyor
Kılıç: Avucunuzu yalarsınız
PEGIDA destekçisi partiye protesto şoku!
Dünyanın en tatlı fuarı açıldı!
Demba Ba rekora koşuyor!
İlk yarı finalist Gana!
Zonguldak'taki orman yangını
İspanya’da kar ve sel can aldı!
Cumhurbaşkanı adayının evine bombalı saldırı!
İstanbul rekora gidiyor!
Soba faciası: 3 ölü
DEAŞ'tan klor gazlı saldırı!
Orman'dan Yıldırım'a ağır sözler!
Bu elementin kilosu 72 bin dolar
25 rehine DEAŞ'ın elinden kurtarıldı
İsrail’den şaşırtan eylem!
Arena'da 11'ler belli oldu!
Lodos 100 tekneyi batırdı
Zaman'ın Emirgan yalanı kısa sürdü!
Kara ile deniz birleşti
Mancini'ye bir darbede Sasuolo'dan!
Olcay'dan ilginç benzetme!
Mesut mest etti!
Bardakoğlu, CHP adaylığı için konuştu
Tarihi derbide Celtic güldü
Kan davası barış yemeğiyle bitti
Tekme ve sandalyeler havada uçuştu!
Çipras’ın ilk ziyareti bakın nereye!
Fenerbahçe bombayı patlatabilir!
Beşiktaş'tan Mersin'e 'Osmanlı' tokadı!
400 gün sonra özgür!
Davutoğlu: Tek tek değil hepiniz birden gelin
Bir misket için silahlar konuştu: 4 yaralı
'Biz lanetliyoruz onlar otorite kabul ediyor'
Arda Turan Madrid'ten ayrılıyor mu?
Haksöz'de bu ay Charlie Hebdo var!
Freedom House'un foyası döküldü!
Habere gitti haber oldu! Az daha ölüyordu
Facebook'ta asla bunları yapmayın
Eski devlet başkanı hayatını kaybetti!
Başına çatı malzemesi düştü öldü
Arınç hükümetin ayakta kalma sırrını açıkladı
S&P Ukrayna'nın kredi notunu indirdi