Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fenerbahçe'ye ABD'den davet! Genelkurmay Başkanı helikopter kazasında öldü AA muhabirine silah doğrultan polis açığa alındı Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,822 kez okundu.

İstanbul'un ortasında ayakta alkışlanacak mahalle!21 Ağustos 2014 03:19
Komşuları hasta olunca evlerinde rahat uyuyamadılar. Maddi destek sağlamak için düğün salonu kiraladılar. İmece usulü topladıkları paraya sevgi kattılar.
Hâkimden meslektaşlarına HSYK'da paralel şantaj uyarısı21 Ağustos 2014 02:38
Paralel yapının isimsiz tehdit ve şantaj mektupları gönderdiği yargı mensupları, adalet.org sitesi üzerinden meslektaşlarına uyarılarda bulunuyor.
Ala: Bu provokasyon derin PKK ile derin yapıların işbirliği21 Ağustos 2014 02:14
İçişleri Bakanı Ala, Lice’de patlak veren çözüm sürecini hedef alan heykel provokasyonunun “derin yapılar ile derin PKK’nın işbirliği”nin sonucu olduğunu söyledi.
Eşinin sakladığı 110 bin TL'yi çöpe attı!21 Ağustos 2014 01:56
Siirt'te bir kadın, eşine ait 110 bin lira ve bir miktar dövizi yanlışlıkla çöpe attığını iddia etti.
Erdoğan İstanbul'a geldi21 Ağustos 2014 01:55
12. Cumhurbaşkanı seçilen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, akşam saatlerinde İstanbul'a geldi.
23 kişi daha Türkiye'ye getirildi20 Ağustos 2014 22:22
Tedavi edilmek üzere Gazze'den çıkarılan 14'ü çocuk 23 yaralıyı taşıyan askeri uçak, Türkiye'ye geldi.
Van'a yıldırım düştü: 1 ölü20 Ağustos 2014 21:40
Çaldıran ilçesinde yıldırım isabet etmesi sonucu bir çocuk öldü.
THY uçağı kuş sürüsüne girdi20 Ağustos 2014 21:38
THY uçağı 84 yolcusu ile saat 18:20'de Kenya'nın başkenti Nairobi'ye gitmek için Atatürk Havalimanı'ndan havalandı.
Paralel örgüt operasyonunda tutuklama20 Ağustos 2014 21:19
Emniyetteki "paralel yapı'' operasyonu kapsamında hakkında yakalama kararı çıkarılan 17 polisten biri olan eski İstanbul Terörle Mücadele Şube Müdürü Ömer Köse tutuklandı.
İşler: Artık herkes bilmeli ki dünyanın bir İsrail sorunu vardır20 Ağustos 2014 21:03
Başbakan Yardımcısı İşler, Ümmetin Uyanışında Alimlerin Rolü konulu toplantısında yaptığı konuşmasında "İslam coğrafyası trajediler, ölümler, kaoslar ve sıkıntılarla karşı karşıyadır" dedi.
Başbakanlık'ta çözüm süreci toplantısı!20 Ağustos 2014 20:57
Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay başkanlığında "Çözüm Sürecini Değerlendirme Toplantısı" yapıldı.
Görmez: Bazı alimler 3 kuruş için...20 Ağustos 2014 20:56
Diyanet İşleri Başkanı Görmez, "Alimlerin bir ihtilaf ve ayrılık içinde olması ümmete büyük zarar vermektedir" dedi.
İstanbul'un ortasında ayakta alkışlanacak mahalle!
İstişare süreci tamamlandı, AK Parti'de kritik gün!
Fenerbahçe'ye ABD'den davet!
Almanya'nın Türkiye'yi dinlemesinin perde arkası!
Bu Emenike‘yi kimse tutamaz!
Hüseyin Besli: Erdoğan 2019'da yeniden aday olacak
Hâkimden meslektaşlarına HSYK'da paralel şantaj uyarısı
Ala: Bu provokasyon derin PKK ile derin yapıların işbirliği
Taraf'ın manşeti alay konusu oldu!
Eşinin sakladığı 110 bin TL'yi çöpe attı!
Erdoğan İstanbul'a geldi
Milliler 7 maçta 6'ıncı mağlubiyetini aldı
Netanyahu Hamas'ın yanında olan ülkelerin isimlerini açıkladı!
Eski CHP'li vekil Kılıçdaroğlu'na 'tutarsız' dedi
Genelkurmay Başkanı helikopter kazasında öldü
AA muhabirine silah doğrultan polis açığa alındı
Ceyda Karan'dan seçmeni aşağılayan açıklamalar
Tolunay Kafkas'tan taraftara çağrı
FED'den faiz artışı ile ilgili yeni uygulama
Osmanlıspor'dan rahat galibiyet
Sivasspor'da bir isimle daha yollar ayrıldı
Netanyahu'dan Hamas'a açık tehdit!
Karabük maçı öncesi flaş transfer açıklaması
Eski Fenerbahçeli boşa çıktı
Süleyman Seba için mevlit okutulacak
Trabzonspor maç saatini bekliyor
Eskişehirspor 90+4'te Paşa'ya yetişti
Manchester City'den G.Saray'a kötü haber
Kassam'dan 'müzakerelerden çekilin' çağrısı
ABD'den IŞİD'e 14 hava saldırısı!
Galtier'den Karabükspor'a övgü dolu sözler
Esed yine zehirli gaz kullandı!
23 kişi daha Türkiye'ye getirildi
G.Saray tam kadro derbiye bilendi
Gazze'den İsrail'e 180 füze!
Bamba gitti Trabzon müjdeyi verdi
Bursaspor'dan gollü prova
5 kişide daha Ebola şüphesi
İsrail 21 kişiyi daha katletti!
Camiye girip Kur'an yaktılar!
Merkezi yönetim borç stoku belli oldu
Van'a yıldırım düştü: 1 ölü
THY uçağı kuş sürüsüne girdi
F.Bahçe'nin alamadığı futbolcuyu Mersin kaptı
Obama taziye konuşması sonrası golf oynamaya gitti