Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
UEFA'dan Beşiktaş özrü! F-16'lar sınıra gönderildi Sebahat Tuncel yeniden yargılanacak Celal KazdağlıFloransa'da 'Şah-Fırat'a uyanmak
Demokratikleşme paketinde neler var?
Demokratikleşme paketinde neler var?
12 Eylül 2013 Perşembe 07:58
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2013 Perşembe 08:04
Demokratikleşme paketi konusunda son aşamaya gelindi. Cuma günü son şeklini alacak ve Başbakan Erdoğan tarafından açıklanacak.

PKK’nın sınır dışına çekilmeyi durdurduğu açıklamalarına rağmen demokratikleşme projelerine hız kesmeden devam eden hükümet kanadı, Demokrasi paketine son şeklini vermek üzere parti genel merkezinde bir araya geldi.

Paketin değerlendirme toplantısına Başbakan Yardımcıları Bülent Arınç, Bekir Bozdağ, Hüseyin Çelik, Beşir Atalay, Adalet Bakanı Sadullah Ergin, İçişleri Bakanı Muammer GüVler, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Grup Başkanvekili Mahir Ünal ve Başbakan Erdoğan’ın Başdanışmanı Yalçın Akdoğan katıldı.

Her kesimi kucaklıyor

Paketin son şeklinin verildiği toplantı sonrası detaylı açıklama yapılmazken, Başbakanlık kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, Kürt, Alevi, Rum, Süryani ve Roman vatandaşların tüm haklarına ilişkin pakette yer alan projeler son kez ele alındı. Öte yandan kamuda kılık kıyafet serbestliği ve başörtüsü sorunu enine boyuna tartışılarak, ileride aynı yasakların tekrar gündeme gelmemesi adına köklü değişikliklerle sorunun çözüme kavuşturulması kararlaştırıldı.

Ruhban okulu MKYK’da

Daha önce gündeme gelen ve demokrasi paketi içerisinde yer alması beklenen Heybeliada Ruhban Okulu’nun yeniden açılması ve bir vakıf üniversitesi statüsünde eğitime açılması konusunun ise Cuma günü toplanacak olan Merkez Karar Yürütme Kurulu (MKYK) Toplantısında masaya getirilerek yeniden müzakere edilmesinin kararlaştırıldığı ifade edildi.

Sunumu Atalay yaptı

Değerlendirme toplantısı sonrası açıklama yapan Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay paketin tüm kesimlerin ihtiyacını karşılayacağını söyledi. Dört saatlik çalışmada paketi tamamlayamadıklarını söyleyen Atalay, “Uzun süredir üzerinde çalıştığımız olgunlaştırdığımız paketin unsurlarına ilişkin ben genişçe sunumunu yaptım. İnşallah vakit olursa Cuma günü zaten MKYK toplantımız var. MKYK’dan sonra devam edeceğiz, tamamlamaya çalışacağız’’ dedi. Atalay şunları kaydetti:

Kapsamlı bir paket

“Bu demokratikleşme paketi çok kapsamlı bir paket. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız pek çok unsur var. Ama toplumumuzun değişik kesimlerinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir paket. Sessiz Devrim diye hazırlayıp yayınladığımız bir kitap var. Yaklaşık 11 yılda Ak Parti hükümetleri olarak demokratikleşme adına hangi adımlar atıldı. Bunu da tavsiye ediyorum. Bu da onların devamı olan bir çalışma.

Cuma günü tamamlanacak

Cuma tamamlayacağız. Uygun bir zamanda da Başbakanımızın bunu açıklamasını arzu ediyoruz. Açıklama için tarih belli değil. Cuma günü çalışacağız inşallah o gün bitiririz. Bitiremezsek devam eder.’’

PAKETTE NELER VAR?

* Seçim Kanunu’nda yapılacak değişiklikle baraj altındaki partilere de Hazine yardımı yapılmasının önü açılacak.

* Daraltılmış bölge seçim sistemine geçilerek büyükşehirlerde bölge sayısı artırılacak. Her bölgeye 5 milletvekili düşecek.

* Kanunlardaki “Yerleşim birimlerine Türkçe dışında isim verilemez” hükmü kaldırılacak. Yerel lehçede isimler verilebilmesinin önü açılacak.

* Hastane, postane ve sosyal güvenlik merkezleri gibi yerlerde vatandaş, ana dilde hizmet alabilecek.

* Anadilde propaganda yapmanın önündeki engeller kaldırılacak.

* Şiddete bulaşmayan örgüt mensuplarının eve dönüşlerini kolaylaştıran düzenlemeler yapılacak.

* Kamu kurumlarında kıyafet serbestisi getirilecek.

* Cemevlerine inanç ve kültür merkezi statüsü verilerek, arazi, elektrik ve suyunun devletçe karşılanması sağlanacak; dedelere maaş ödenecek.

* Heybeliada Ruhban Okulu’nun açılması sağlanacak.

* Süryanilerin mahkeme kararlarıyla bir alıp bir verilen anadilde eğitim hakkı yasal güvenceye kavuşturulacak.

* Romanlarla ilgili olumsuz algıya neden olan ifadeler kitaplardan temizlenecek.

Bu haber 2,834 kez okundu.

MEB'den velilere "Temel Lise" uyarısı27 Şubat 2015 18:39
Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar konusunda velileri uyardı.
Amerikalı Müsteşar Yardımcısı Melia, Ankara'da27 Şubat 2015 18:35
İnsan Hakları ve Çalışma Hayatından Sorumlu Müsteşar Yardımcısı Melia: "(1915 Ermeni olayları) Türk toplumunun ve Türk devletinin bu yıl dönümünü tarihi bir uzlaşı için fırsat olarak kullanmasını umuyoruz" dedi.
Bitlis'te terörle mücadele operasyonu27 Şubat 2015 18:24
Muş'tan getirdikleri yaşları küçük 3 çocuğu, PKK'nın dağ kadrosuna kazandırmak isteyen ve aralarında DBP Bulanık İlçe Başkanı'nın da bulunduğu 3 kişi tutuklandı.
Terim coşkuyla karşılandı27 Şubat 2015 18:15
Memleketi Adana’da yoğun ilgiyle karşılanan Fatih Terim'e gösterilen sevgi gösterisi görülmeye değerdi.
Demiryolunda yürürken tren altında öldü27 Şubat 2015 18:10
Rayların üzerinde dolaşırken yolcu treninin çarpması sonucu ağır yaralanan kişi hastanede yaşamını yitirdi.
Sivas'ta mezuniyet heyecanı!27 Şubat 2015 18:03
Sivas Polis Meslek Yüksekokulu ve Eğitim Merkezi'ndeki 4 aylık eğitim çalışmalarını tamamlayan 190 Afgan kadın polis adayı mezun oldu.
Amerika siber savaş bürosu kurdu27 Şubat 2015 17:56
Geçtiğimizi aylarda ABD üzerine yapılan siber saldırılardan sonra ABD harekete geçerek siber savaş bürosu kurdu.
Erdoğan'dan Kudret Yıldız'a taziye telefonu27 Şubat 2015 17:42
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İrşad Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hacı Kudret Yıldız’ı telefonla arayarak başsağlığı diledi.
Ankara Üniversitesi'nde çıkan olayda tutuklama27 Şubat 2015 17:42
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi'nde dün çıkan olaylarda silah kullanan bir kişi tutuklandı.
F-16'lar sınıra gönderildi27 Şubat 2015 17:40
Genelkurmay Başkanlığı, Suriye'ye ait bir helikopterin sınıra yaklaşması üzerine F-16 savaş uçaklarını bölgeye yönlendirildi.
Kıyı Ege'deki çok kuvvetli yağış uyarısı27 Şubat 2015 17:32
Su baskınında 200'den fazla ev ve iş yerinin hasar gördüğü İzmir'in Çeşme ilçesinde yeni kuvvetli yağış uyarısı üzerine kriz merkezi oluşturuldu.
Sebahat Tuncel yeniden yargılanacak27 Şubat 2015 17:16
Anayasa Mahkemesi, terör örgütüne üye olma suçundan mahkum olan ve hapis cezası Yargıtay tarafından onanan HDP İstanbul Milletvekili Sebahat Tuncel'in, hakkaniyete uygun ve makul sürede yargılanma haklarının ihlal edildiğine karar verdi.
"Uzun dönemli bir kontrat yapacağız gibi"
Fener, Kocaman'ı kibarca reddetti
MEB'den velilere "Temel Lise" uyarısı
Bursa'da Ahmedinejad izdihamı!
Amerikalı Müsteşar Yardımcısı Melia, Ankara'da
UEFA'dan Beşiktaş özrü!
"Ordu birlikleri düşmanı püskürtebilir"
Gazze'de İsrail protestosu
Bundesliga'da Ruhr derbisi!
Bitlis'te terörle mücadele operasyonu
Babasını da biliyoruz küçüklüğünü de!
Bu hafta altın ve döviz kazandırdı, borsa kaybettirdi
'İyi ki Galatasaray'a gelmemiş'!
Fransız aktiviste Charlie Hebdo bahanesi
Bakan Çelik’ten İŞİD’e heykel isyanı
Terim coşkuyla karşılandı
ABD şokta: 4 evi bastı, 7 kişiyi öldürdü!
Din Kültürü öğrencileri İlahiyatçılara karşı!
Demiryolunda yürürken tren altında öldü
Galatasaray'dan gecikmeli Soma yardımı
Sivas'ta mezuniyet heyecanı!
Amerika siber savaş bürosu kurdu
Ankara Üniversitesi'nde çıkan olayda tutuklama
Erdoğan'dan Kudret Yıldız'a taziye telefonu
Endonezya'da 6.9'luk deprem!
F-16'lar sınıra gönderildi
Afganistan'da intihar saldırısı: 2 ölü
Kıyı Ege'deki çok kuvvetli yağış uyarısı
Hakem futbolcunun hayatını kurtardı
Güler: Şam'a dayanışma için gidiyoruz
Fenerbahçe tam kadro gitti
"Kendimize güveniyoruz"
Sebahat Tuncel yeniden yargılanacak
'Akıllı etiket' uygulaması 1 Mart'ta başlıyor
Emel Sayın'dan kötü haber
AK Parti Genel Başkan Yardımcısının acı günü
İspanya'da sel
Bugün Galatasaray tarihinde bir ilk yaşanacak
EXPO 2016’nın maskotları: ‘Ece’ ve ‘Efe’
Vücutlarına sarılı 9 kilo esrarla yakalandılar
Galatasaray'dan tek bilete iki dev maç
İzmir'de 102 göçmen kurtarıldı
Google Play iOS'u geride bıraktı
İstanbul'da bir otomobile kurşun yağdırdılar!
Yabancı turist sayısında rekor
Bu da kadın şiddeti!
Bu adam sobayı su ile yakıyor!
Suriye, kolera salgını riskiyle karşı karşıya
Emine Ülker Tarhan, İdris Bal'dan hallice!
Dalgalar bile dondu!
Galatasaray'dan tek bilete iki maç!
CNN'den skandal hata!
Moshoeu unutulmadı!
Bakan Yılmaz'dan '3 şehit' açıklaması
UEFA özür diledi!
Fikret Orman'ın gafı Galatasaraylıları çıldırttı!
Memurlara 28 Şubat uyarısı
Mehmetçik sınırda hendek kazıyor!
UEFA’dan Leverkusen’e soruşturma
Bursa Ulucami'de izdiham!
Bir hakeme daha bombalı saldırı!
Madagaskar'da sel felaketi: 14 ölü
Husi darbesine karşı duranlar sokaklarda
Eskişehir'de bonzai operasyonu: 2 gözaltı
Club Brugge'de tanıdık bir isim...