Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

YSK'dan erken seçim açıklaması! 'Volkan Konak ne anlar Karadeniz'den' Bankacılık Kanunu sil baştan değişiyor Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 6 Haziran 2013 Perşembe 11:55
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,858 kez okundu.

Twitpic cuma günü kapanıyor20 Ekim 2014 15:24
Bir dönemin en çok kullanılan resmi olmayan Twitter yan uygulamalarından Twitpic kepenklerini cuma günü indiriyor.
Apple Watch’a yeni rakip20 Ekim 2014 10:34
Giyilebilir teknoloji alanındaki ilgisi her geçen gün artan Microsoft, yeni akıllı saat modeliyle Apple’a rakip olamaya hazırlanıyor.
Kanguruların geçmişte bu özelliği yoktu!20 Ekim 2014 10:10
Amerikalı ve İspanyol biyologlar, nesli tükenen dev 'sthenurine' kanguruların zıplamadığını ancak sallana sallana yürüdüklerini belirtti. Ağırlıkları 240 kiloya kadar çıkan antik kangurular, kuyruklarını denge sağlamak için kullanıyordu.
WhatsApp kullananları kızdırabilecek haber!20 Ekim 2014 09:42
Whatsapp SMS’in tahtını sarstı. Operatörler zararda. SMS kullanımı yarı yarıya düştü. Peki operatörler WhatsApp’ı ücretli hale getirebilir mi?
Akıllı telefonlar için güvenlik ipuçları20 Ekim 2014 06:00
Akıllı telefonların hayatımızın bir vazgeçilmezi haline geldiği günümüzde kişisel veri güvenliğinin sağlanması oldukça önemli.
iPhone 6 bir kişinin bacağını yaktı18 Ekim 2014 12:44
Kaza geçiren bir kişinin cebinde yanan iPhone 6 sahibinin bacağını yaktı.
Uzay'da okyanus olabilir!18 Ekim 2014 10:39
NASA'dan yapılan açıklamaya göre Satürn'ün uydularından Mimas, yüzeyinin altında dev bir okyanus barındırıyor olabilir.
Yapay kromozom ürettiler17 Ekim 2014 15:15
Bilim insanları, özel isteğe göre sipariş edilmiş kromozom üretti.
Türk araştırmacının dünyayı sarsacak buluşu17 Ekim 2014 12:03
Türk araştırmacı Atilla Alperen, elektrikli otomobillerde kullanılabilecek dünyada eşi benzeri olmayan bir motor ürettiğini iddia etti.
Yeni Retina ekranlı iMac fiyatları17 Ekim 2014 11:55
Apple, düzenlediği etkinlik ile Retina 5K ekranlı iMac modellerini taınttı. Yeni Retina ekranlı iMac fiyatları merak ediliyor.
SIM kart tarih oluyor17 Ekim 2014 11:27
Cep telefonu ve tablet cihazlarda kullanılan SIM kartlar şekil değiştiriyor. Artık SIM kartlar cihazların gövdesine gömülü gelecek. İlk adım Apple cephesinden geldi. Firma iPad Air 2 modelinde bütünleşik SIM kart kullanıyor.
Savaşlar bitki gen kaynaklarını tehdit ediyor17 Ekim 2014 10:55
Dünyadaki en önemli bitki gen kaynakları Türkiye’nin de içinde bulunduğu bölgede yer alıyor.
Afganistan'da 60 Taliban üyesi silah bıraktı
Donetsk'te büyük patlama
Eski milletvekili Bor vefat etti
Adalet Bakanlığının açtığı sınavların tarihleri değişti
Abdullah Öcalan taşındı!
Başbakanlıktan "Peşmerge" açıklaması
Ferrari rüzgârı İstanbul'da esecek
Yargıtay'daki sosyal demokratlar rehin alındı!
Özgürel: Çözüm süreci konjonktürel değildir cümlesi anlamlı
Mobilyadaki yüzde 18’lik KDV sektörü küçültüyor!
Reaksiyon ekibi özel izinle çekim yaptı
AB Ebola ve IŞİD gündemiyle toplandı
Öldürülen baba oğul toprağa verildi
Yıldız: 21 kuruşluk indirim bize de yansıdı
Çelik'ten zehir zemberek yanıt
Öğrenciler görüşmelerden umutlu değil
YSK'dan erken seçim açıklaması!
Twitpic cuma günü kapanıyor
Büyük destek: Gökçek'in heykelini dikerim
Pilotlar grevde! 200 bin yolcu etkilenecek
İşte Alves'e kesilen ceza!
Anadolu Efes Donnie McGraht'ı transfer etti
Aksaray'da katliam gibi kaza
Beşiktaş'tan Osmanlıspor'a teşekkür
Annenin yürekleri burkan uyuşturucu feryadı
Fenerbahçe Ülker kupasını alıyor
Bakanlar Kurulu Toplantısı başladı
Williams'tan ırkçılık suçlaması
Kerem Bursin: Tuvalet bile temizledim
CHP'li Nazlıaka hayretler içinde bıraktı
Ankara'da feci kaza: 5 ölü
Nijerya'da Ebola salgını sona erdi
Ronaldo'dan La Liga rekoru
Mezarlıkta kıble tartışması
İzmirli damat düğün günü hayatını kaybetti
'Volkan Konak ne anlar Karadeniz'den'
Trabzonspor - Lokeren maçının hakemi belli oldu
Ağrı Dağı beyaza büründü
Şifayı oğlunun elleriyle buldu
"Zaten Allah o kadar şeyi onlara lütfetmez de..."
Yemeklerde domuz eti ve alkol testi
'Basit bir soğuk algınlığı' demeyin!
Çocuklarda el-ağız hastalığına dikkat!
Yahudi yerleşimciler Doğu Kudüs'te 2 binaya el koydu
10 dakikada domuz eti ve alkol testi!
Ordu-Giresun Havalimanı Projesi'nde son durum
191 antika sahibini arıyor
Şenol Güneş ameliyat oldu
Beşiktaş'tan transfer bombası
UEFA'dan Barış Şimşek'e görev
IŞİD'e katılmaya giden 7 kişi yakalandı
Bankacılık Kanunu sil baştan değişiyor
Bahçeli saltanat kayığına bindi
Beşiktaş'ta büyük şok!
Ebola'dan kurtulan hemşire geri dönüyor
Dortmund taraftarını uyardı: Bir islam ülkesi...
Öğretmenlik mülakata tabi oluyor!
Taşeron işçilere kadro!
Bu işaretler kanser sinyali veriyor
CHP'li Nazlıaka hayretler içinde bıraktı
Yaz saati bitiyor
Yardımcı hizmetlinin KPSS rekoru
Yıldırım isabet eden asker şehit oldu
UEFA'dan Barış Şimşek'e görev
Tıkanan lavabonun çözümü: Kabartma tozu
Kılıçdaroğlu'ndan ODTÜ'ye kutlama