Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Kılıçdaroğlu: En büyük hayalim başbakan olmak AK Parti'den CHP'ye sürpriz ziyaret! FIFA'dan Cimbom'a 14 milyon TL'lik müjde Ömer AltaşHitabet
siyasete yetmez
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 30 Mart 2015 Pazartesi 16:11
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,953 kez okundu.

Whatsapp'a sesli arama özelliği haftaya geliyor30 Mart 2015 16:49
WhatsApp'ın Android'de belirli sayıda kullanıcıya sunduğu sesli arama özelliği ilerleyen günlerde iOS platformuna da geliyor...
Google tıp dünyasına el attı30 Mart 2015 14:06
Amerikan teknoloji firması Google, sağlık ve kozmetik sektörü firması "Johnson & Johnson"la, "ameliyat robotu" üretmek üzere bir ekip oluşturdu.
Gen tedavisinde umut veren gelişme30 Mart 2015 13:34
Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde, çocuklardaki bazı kan hastalıklarında gen tedavisi uygulanarak iyileşme sağlayacak çalışma başlatıldı.
Türkiye'den müthiş 'uzay' hamlesi30 Mart 2015 10:00
Türkiye kendi uzay aracını üretmek için harekete geçti.
Web için Skype geliyor29 Mart 2015 18:58
Kısa süre önce Web arayüzünü kullanıma açarak büyük beğeni toplayan WhatsApp’ın ardından Microsoft da Skype için Web arayüzü çalışmalarına başladı.
SMS gönderimi cazibesini yitiriyor29 Mart 2015 12:00
SMS'in yerini Whatsapp, Facebook, Twitter, Viber gibi internet tabanlı uygulamalar aldı.
Buzulların altında tek gözlü bir balık bulundu28 Mart 2015 12:39
Yerküre'nin beyaz kıtası Antarktika'da milyonlarca yıl Güneş görmediği tahmin edilen derin buz kütlelerinin altında yaşam olup olmadığına yönelik çalışmalar yürüten bilim insanları tek gözlü uzaylı benzeri minik bir canlıyla karşılaştı.
Çinli CEO Apple'ı Adolf Hitler'e benzetti28 Mart 2015 10:53
Çin menşeli video sitesi LeTV'nin CEO'su, Apple'ı Adolf Hitler'e benzeten bir görsel yayınladı.
Sensörlü keçiler depremi haber verecek28 Mart 2015 05:38
İtalya’da Etna Yanardağı çevresinde Max Planck Enstitüsü tarafından hayata geçirilen uygulamada sensörlü keçiler afeti önceden haber veriyor.
Star Wars'daki o sahne gerçek oldu27 Mart 2015 16:12
Star Wars filminin etkileyici sahneleri gerçek oluyor. 1983 yapımı Star Wars’da Jedi’nin uçan bir motosikletle evine döndüğü sahne 2014 yılında mini bir prototiple hayata geçirildi.
Ses dalgasıyla söndürüyor!27 Mart 2015 15:16
Amerika Birleşik Devletleri'nde elektrik mühendisliği öğrencisi iki arkadaş alevleri ses dalgalarıyla söndüren bir cihaz geliştirdiler.
Tim Cook tüm servetini bağışlayacak27 Mart 2015 12:57
Apple CEO`su Tim Cook, servetlerini bağışlayan zenginler listesine katılacak.
Rektörlük binası işgal edildi!
Savaş uçakları hastaneyi bombaladı: Çok sayıda yaralı var
Zidane: Zamanım bol
Kılıçdaroğlu: En büyük hayalim başbakan olmak
Whatsapp'a sesli arama özelliği haftaya geliyor
AK Parti'den CHP'ye sürpriz ziyaret!
İran’dan Arap Birliği’ne "ada" tepkisi
Ataman'dan Arroyo açıklaması
6 ürün hakkında toplatma kararı
Dostluk Karavanı Macaristan'da
İran'da mayın patlaması: 5 polis öldü
FIFA'dan Cimbom'a 14 milyon TL'lik müjde
Ukrayna için iflas uyarısı!
Nicolas Anelka İslamofobiye isyan etti
İTÜ'lü Müslümanlar ODTÜ'lü kardeşleriyle!
Galatasaray'da Bruma belirsizliği
Çalhanoğlu için büyük kapışma!
UEFA, Sneijder'in 'en'lerini yayınladı!
Pakistan'da Recep Tayyip Erdoğan Hastanesi
6. Dünya Enerji Düzenleme Forumu
Yola atılan çuvaldan 5 kilogram eroin çıktı
Başbakanımız yarın açıklamalar yapacak
UEFA, Sneijder'in 'en'lerini yayınladı!
Sakarya’da bomba yüklü otomobil ele geçirildi
Koç Holding'de yeni dönem
Aile filmleri festivalde buluşacak
Kızılay'dan İdlib'e 50 ton gıda yardımı
Bayern gözünü kararttı! 100 milyon euro
Rusya'nın doğusunda askeri tatbikat başlatıldı
İsrail eski başbakanına rüşvet hapsi
THY uçağına bomba ihbarı: Acil iniş yaptı!
Erdoğan: Muhalefete yardımcı olurum
Polat, yeni açılan yol çalışmalarını inceledi
10. lale festivali başlıyor
CHP'de sonuçlar belli oldu! Kim kaç oy aldı...
Astımın doğal ilacı elma suyu
Emirates, Nairobi seferlerininin kapasitesini artırıyor
HDP'nin listesine içeriden sert salvo!
Fenerbahçe'de yaprak dökümü
İngilizlerin dev kulübü satılıyor!
Polisin yaktığı uyuşturucu koca şehri sarhoş etti
Filistinlilerin yürüyüşüne İsrail müdahalesi: 20 yaralı
Facebook kavgası kanlı bitti
ÖSYM'de devir-teslim gerçekleşti
Erdoğan Slovenya'da törenle karşılandı
İşte Abdulhamid Han'ın okuyanları titreten duası!
Salih Roma'da kalacak mı?
TBMM Genel Kurulu toplanamadı
Husilerin askeri tesisleri bombalandı
DMO’da casus yazılım şoku!
''Fıkra gibi'' üst geçide yayalar için müdahale
Doğan Medyası Kılıçdaroğlu'nu Cumhurbaşkanı yaptı
Google tıp dünyasına el attı
CHP ön seçiminde ilginç sonuçlar
10 yılda kalbi neredeyse yenilendi
Basketbolda bir dönem kapanıyor
Burak Yılmaz'ın MR'ı çekildi!
14 yeni tünel geliyor! İşte o iller
Giresunspor'da hedef en az 1 puan
Cizrespor şampiyon
Arda Kural kimseyle konuşmuyor
HDP heyeti Barzani ile görüştü
'Tanıtım mesajları 1 Mayıs'ta sona erecek'
ÖSYM'nin yeni başkanı göreve başladı
Gökçek: HDP'nin barajı aşması darbedir