Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Paralel polislerden 8'ine tutuklama Eski TEM müdürü adliyede İsrail'i böyle protesto etti! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 25 Temmuz 2014 Cuma 16:21
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,733 kez okundu.

Samsung'da Note 4 için sürpriz hazırlığı25 Temmuz 2014 15:52
Güney Koreli teknoloji devi Samsung, yeni akıllı telefon modeli Galaxy Note 4’ü beklenenden daha erken piyasaya sürebilir.
Apple'da büyük üretim hazırlığı23 Temmuz 2014 11:10
Apple'ın, yeni iPhone modelleri için tarihindeki en büyük ön üretim safhasını başlatacağı belirtildi. Şirketin Aralık sonuna kadar 70-80 milyon iPhone üreteceği ifade edildi
Ramazan'da internette en çok ne aradık?23 Temmuz 2014 11:07
Yandex Ramazan ayında ülkemizde en çok hangi aramalar yapıldığını açıkladı.
HTC'nin akıllı saati ortaya çıktı22 Temmuz 2014 17:09
Giyilebilir teknolojide sessizce ilerleyen HTC'nin akıllı saati tasarım videosunda ortaya çıktı.
Android kullanıcılarını bekleyen büyük tehlike!22 Temmuz 2014 14:49
Cyren'ın yayınladığı rapor Android kullanıcılarını bekleyen tehlikeyi gözler önün serdi.
Türk bilim adamından önemli buluş22 Temmuz 2014 14:08
Türk bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar, kanser tedavisinde ''sirkadiyen saat (ritmik saat) '' buluşuna imza attı.
İşte Snapdragon 805 işlemcili LG G3!22 Temmuz 2014 12:25
LG'nin çok daha güçlü işlemcisiyle dikkat çeken G3 Cat.6 resmiyet kazandı.
100 dolarlık Android One'dan kötü haber22 Temmuz 2014 11:28
Google'ın 100 dolarlık "süper ucuz" Android One'ını bekleyenlere ilk kötü haber geldi!
Dokunduğu herşeyi hissedebilen biyonik el!22 Temmuz 2014 11:27
Bilim insanları takılan hastaların parmak uçlarında gerçek hayattakine benzer hisler duyulmasını sağlayan biyonik bir el geliştirdi.
HTC'ye iki küresel ödül birden22 Temmuz 2014 11:26
HTC, "tasarımda mükemmeliyet" alanında iki küresel ödül birden aldı.
Ücretsiz oyunlar paralı oluyor!22 Temmuz 2014 11:21
Google Play'den ücretsiz diye indirip, sizi "uygulama içi satın almalara" zorlayan oyunlar, yakında ücretsiz sınıfına girmeyebilirler.
RoboCup 2014 heyecanı başladı21 Temmuz 2014 21:41
Ülkelerin robot futbol takımlarıyla mücadele ettiği RoboCup 2014, Brezilya'nın ev sahipliğinde düzenleniyor.
Gül: Paralel yapıyla mücadele devleti kırmızı çizgisidir
İsrail bayrağını yaktılar
Malatyaspor'dan bomba transfer
ABD’de piyasalar düşüşle kapadı
Erdoğan: YHT hattı 14 ilde daha kurulacak
Paralel polislerle hatıra pozu
Paralel polislerden 8'ine tutuklama
Eski TEM müdürü adliyede
İsrail'den Gazze'de ateşkes kararı
Atalay: Çatı çökebilir
Uri Dromi: O dur derse İsrail durur!
İsrail'i böyle protesto etti!
İsrail ölen asker sayısını açıkladı
Üniversite öğrencilerinin dikkatine!
Filistinli şehit sayısı 848’e yükseldi
Arınç: Cemaati kontrol eden bir güç var
Polis operasyonu: 3 ölü
BM '12 saat' verdi
Fenerbahçe'de sezon hazırlıkları sürüyor
Erdoğan'dan önemli açıklamalar
İsrail'den o asker için açıklama!
İsrail’den ateşkese ret
AB’den acil ateşkes çağrısı! Endişeliyiz
Hamas İsrail uçağını vurdu
189 Hollandalının cenazesi yola çıktı
Demirtaş: Seçilemeyebiliriz, ihtimaldir
Bakan Zeybekçi: 12 yılda destan yazdık
Gül, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Başbakan'dan YHT müjdesi!
G.Saray Hakan Balta'nın sözleşmesini uzattı!
Rektörler Gazze için toplanacak
İsrail göstericilere saldırdı!
Yeni Diyarbakırspor'dan İhsanoğlu'na tepki
G.Saray'dan flaş transfer kararı!
Drogba'yı resmen açıkladılar
İsrail'e ağır darbe!
Cezayir'de 3 gün yas ilan edildi
Kırgızistan'da '7 Nisan Davası'nda karar
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!
Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor
Gazze'de hedef bütün Filistinli direniş gruplarıdır
Paralelcilerden pankart skandalı
ÖABT sonuçları açıklandı
Bursaspor'da sürpriz ayrılık!
Meclis’te bayram molası
Karabükspor'da 3 imza birden!
Diego Costa'dan duygusal veda!
Van'da uyuşturucu operasyonu
'Beşiktaş fazla gürültü çıkarıyor'
Ramazan sonrası hareketi arttırın
Elektrik akımına kapılan genç öldü
Prandelli: Beklemeden imza atalım
Cuma namazı sonrası Filistin için yürüdüler
İsrail ordusu ilerleme kaydedemiyor
CHP heyeti bayramdan sonra Gazze'ye gidiyor
Drogba'dan G.Saray taraftarına mesaj!
Sakarya'da dolu yağışı zarara yol açtı
Metropoll ve Genar'ın son Köşk anketleri
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Köye gitmem diyen hamile eşini otomobille çiğnedi
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Malezya'da tekne kazası: 3 ölü
Güney Kore'de Google’a dava açıldı
F-16'lar Suriye sınırına gönderildi
Yanal'dan gidecek isimler ve Salih açıklaması
Yasa dışı dinlemede 6 polise meslekten ihraç
Bitlis'te bir terörist teslim oldu
Bir kuvözde 3 Gazzeli bebek
2 Milyon liralık fiyasko!