Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Sneijder'den çarpıcı itiraf! IŞİD'in günlük petrol geliri dudak uçuklattı! Kanal D bir diziyi daha yayından kaldırdı Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2014 Perşembe 18:58
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,870 kez okundu.

Akıllı telefonlar için kritik tarih 26 Ekim23 Ekim 2014 15:12
Akıllı telefon kullanıcılarının sona erecek olan yaz saati uygulamasında sorun yaşamaması için otomatik saat tarih ayarı yapması gerekiyor.
Windows 10'a güncelleme geldi23 Ekim 2014 14:25
Windows 10'un Teknik Önizleme sürümü için ilk önemli güncelleme sunuldu. İşte değişenler...
Gmail artık tarih oluyor23 Ekim 2014 14:01
Andorid kullanıcılarının en sık kullandığı Google uygulamalarından birisi olan Gmail yerini Inbox'a bırakmak üzere.
iPhone 6'da bir sorun daha çıktı23 Ekim 2014 13:59
Apple’ın yeni iPhone modeli ile ilgili şikayetler bitmek bilmiyor. Şimde de Apple'ın başı boyanan renklerle dertte.
Moğolistan’da dinozor kemikleri bulundu23 Ekim 2014 13:19
Moğolistan’daki Gobi Çölü'nde 70 milyon yıllık kaya tabakasında dinozorlara ait yeni pençe kemiği bulundu.
NASA, UFO görüntüsü yayınladı!22 Ekim 2014 17:30
Uluslararası Uzay İstasyonu’nda (ISS) bulunan astronotlar, bir UFO görüntüledi.
Fotoğrafı sadece telefondan silmek yetmiyor22 Ekim 2014 14:47
Telefonunuzla çektiğiniz özel fotoğraflarınız siz silseniz de Apple, Google gibi şirketlerin veritabanında saklanıyor.
'Türkiye 4G için hazır'22 Ekim 2014 14:29
Turkcell Teknoloji Grubu Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, artan data talebini de göz önüne aldıklarında 4G'ye geçişin önünde bir engel görmediklerini belirterek, "Turkcell'in ve Türkiye'nin insanımıza bu olanağı sunacak gücü var. 4G'ye hazırız ve sürecin başlamasını bekliyoruz" dedi.
Facebook'a "beğenmeme" tuşu geliyor22 Ekim 2014 14:17
Facebook'ta "beğen" düğmesini icat eden isim, beklenen "beğenme" düğmesi hakkında ilk kez konuştu! Yoksa Facebook'a 'beğenmeme' tuşu mu geliyor?
iCloud saldırısının arkasında kim var?22 Ekim 2014 13:44
Apple'ın iCloud sistemi Çin'de ülke çapında saldırıya uğradı. Son yayınlanan rapora göre, bunun arkasında Çin hükümeti olabilir.
6 adet iPhone 6 fiyatında diş fırçası22 Ekim 2014 13:06
4200 dolarlık diş fırçası piyasaya çıktı. Titanyum diş fırçası 6 iPhone 6 fiyatında alıcılarıyla buluşuyor.
Samsung'tan en esnek batarya22 Ekim 2014 12:15
Tüm teknolojiler gelişirken yerinde sayan pil teknolojisi, Samsung'un bu piliyle yön değiştiriyor.
Beşiktaş coştu bir kere!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Estonya'ya geldi
Turkcell'in yılın net karı 1,6 milyar lira!
Suriye'de varil bombalı saldırıda 20 kişi öldü
Siyonist yine tehditler yağdırdı!
'Trabzonspor kalitesini gösterdi'
İstanbul'da Kobani operasyonu: 16 gözaltı
Akdoğan: Türkiye ne zaman ayağa kalksa...
Apple'ın ilk bilgisayarına rekor fiyat
İzmit C tipi cezaevinde yangın çıktı
AK Partili meclis üyesi 6 yıldır kayıp
Sneijder'den çarpıcı itiraf!
Fenerbahçe'de Egemen sevinci
IŞİD'in günlük petrol geliri dudak uçuklattı!
Bangladeş Cemaat-i İslami'nin lideri vefat etti
Başbakan Davutoğlu nikah şahitliği yaptı
Cimbom'dan korkunç zafer
Kanal D bir diziyi daha yayından kaldırdı
Abdülkadir Selvi: IŞİD'in babası Amerika, annesi Esed yönetimidir
Ğulam Azzam vefat etti
Hacdan döndü, Ebola şüphesi ile hastande
Davutoğlu, il başkanları bir araya geldi
Polisten kaçarken polis araçlarına çarptı
Akademik personele iyi haber!
Sendikalar Kanunu'nun bazı hükümleri iptal edildi
CAS'tan F.Bahçe'ye kötü haber!
Fenerbahçe'den transfer hamlesi!
AB'de enerji ve ekonomi zirvesi
Ebola'dan ölenlerin sayısı 5 bine yaklaştı
İzmir'de şiddetli yağış, yollar göle döndü
Diyarbakır'da bombalı araç paniği
TFF'den e-bilet savunması!
IŞİD'in son taktiği şoke etti!
Sporting Lizbon tekrar için UEFA'ya başvurdu
Ömer Baba ATV'nin Kertenkele dizisinde!
ÖSO'dan Kobani'ye dev destek kararı
Trabzonspor - Lokeren: 2-0
Nur Yerlitaş'tan kötü haber
Yasin Börü okul arkadaşları tarafından anıldı
Yargı Paketi alt komisyondan geçti
"Paralel yapı" operasyonunda 2 tutuklama istemi
Hizbullah askerleri isyan etti
Vederson'a 2 maç ceza!
ABD o hedeflari bombaladı!
F.Bahçe'den yalanlama! Trabzonspor'un...
“Demokrasi dinsizlerin işi”
Hüseyin Gülerce ifade verdi
Partizan-Beşiktaş maçı iptal tehlikesi!
Marmaray`ın askıya alındığı haberi...
Soma'da bin 700 madenci iş bıraktı
Galatasaray'da çifte şok!
Flaş! 'Prandelli kararımı verdim...'
IŞİD'in petrol tesisleri vuruldu
Haram yemedi!
Otomobil alacaklara kötü haber
O baraj su tutmaya başladı
Türkiye-Kazakistan maçı biletleri satışta
'Ar-Ge işi bizde pahalı'
Bu ilimize kuvvetli yağış uyarısı!
Film için cayır cayır yandı
'Tanrıkulu'ndan jübile teklifi gelmedi'
El Clasico ne zaman saat kaçta?
100 bin lirayı bulan taksici bakın ne yaptı
Schumacher'dan iyi haber!
Online alışverişte rekor artış
Bruno Alves'in cezası belli oldu
Akaminko'nun acı günü
Çin’den İran’la güçlü askeri işbirliği