Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki! İl il bayram namazı saatleri CHP'de iftar kavgası! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 13 Aralık 2013 Cuma 14:41
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,735 kez okundu.

Apple Amazon'a rakip oluyor27 Temmuz 2014 17:47
Apple yatırım yapmaya devam ediyor. ABD merkezli şirket, son olarak kitap analizleri yapan Booklamp isimli şirketi bünyesine kattı.
Google'a 91 bin unutulma talebi geldi27 Temmuz 2014 14:31
Avrupa Adalet Divanı'nın mahremiyetle ilgili kararının ardından, Google'a kişisel bağlantıların kaldırılması için 91 bin talep geldi.
Google Glass'a yasak26 Temmuz 2014 20:32
Çizgi roman fuarı Comic Con, organizasyon boyunca gösterilecek filmlere Google Glass ile girilmesini yasakladı
F-16’lara "milli" elektronik harp podu26 Temmuz 2014 14:12
Yerli sanayi ile üretilecek ve F-16 uçaklarını radar karşısında koruyacak olan “elektronik harp podu” projesinde son aşamaya gelindi.
Klon inek anne oldu26 Temmuz 2014 10:45
Klon ineğinin dondurulmuş spermalarıyla gebe kalan Uludağ Üniversitesi’nin klon ineği Nilüfer, ikinci kez anne oldu.
600 milyon iPhone'u bekleyen tehlike26 Temmuz 2014 09:02
iOS'ta bulunduğu ve 600 milyon iPhone'u etkilediği iddia edilen açık, Apple'ın canını sıkacak!
Samsung'da Note 4 için sürpriz hazırlığı25 Temmuz 2014 15:52
Güney Koreli teknoloji devi Samsung, yeni akıllı telefon modeli Galaxy Note 4’ü beklenenden daha erken piyasaya sürebilir.
Apple'da büyük üretim hazırlığı23 Temmuz 2014 11:10
Apple'ın, yeni iPhone modelleri için tarihindeki en büyük ön üretim safhasını başlatacağı belirtildi. Şirketin Aralık sonuna kadar 70-80 milyon iPhone üreteceği ifade edildi
Ramazan'da internette en çok ne aradık?23 Temmuz 2014 11:07
Yandex Ramazan ayında ülkemizde en çok hangi aramalar yapıldığını açıkladı.
HTC'nin akıllı saati ortaya çıktı22 Temmuz 2014 17:09
Giyilebilir teknolojide sessizce ilerleyen HTC'nin akıllı saati tasarım videosunda ortaya çıktı.
Android kullanıcılarını bekleyen büyük tehlike!22 Temmuz 2014 14:49
Cyren'ın yayınladığı rapor Android kullanıcılarını bekleyen tehlikeyi gözler önün serdi.
Türk bilim adamından önemli buluş22 Temmuz 2014 14:08
Türk bilim insanı Prof. Dr. Aziz Sancar, kanser tedavisinde ''sirkadiyen saat (ritmik saat) '' buluşuna imza attı.
Erdoğan: Bedelli askerlik gündeme gelebilir!
Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki!
İsrail tüm dünyayı kandırdı
İl il bayram namazı saatleri
Erdoğan, son anketin sonuçlarını açıkladı!
Paralel örgütten MHP'li vekile şantaj!
CHP'de iftar kavgası!
Türk F-16'lar havalandı!
Köşk seçimleri için 100’ün üzerinde ülke davet edildi!
Şanlıurfa'ya Rumen forvet!
Bayramda hava nasıl olacak?
Genç kürekçilerden önemli başarı!
Ülker dev firmayı satın alıyor
Bayramda bol bol su tüketin!
Prandelli: Saygıdan dolayı oruç tuttum
Halep'te varil bombalı saldırı: 15 ölü
Yonca Evcimik'ten 'Gezi' provokasyonu itirafı: Hepsi sarhoştu!
Dilmen'in ağabeyi, kalp krizi geçirdi
CHP'li Belediye Suriyelileri ilçe dışına attı!
Mehmet Görmez'den bayram tavsiyesi
Marsel İlhan Kazakistan'da ikinci oldu
Çağla Büyükakçay finalde kaybetti
ABD F-16'ları harekete geçti
'O savcı Başbakan'ı tehdit etti'
Tour de France şampiyonu belli oldu!
Şahin: Dünya vahşeti zevkle izliyor
Cimbom rahat kazandı!
Romanya'yı dize getirdik
Soylu: Bu hayırlı bir vakadır
Brüksel'de 5 bin kişi İsrail'i protesto etti
Demirtaş, defalarca aynı hataya düştü
Fırat Nehri bir can daha aldı
Paralel örgütten Hz Muhammed'e (SAV) büyük saygısızlık!
Almanya Dışişleri Bakanı'ndan Ramazan Bayramı mesajı
Mancini ile Prandelli buluştu
Mısır'da 98 kişiye tahliye
TEM otoyolunda yoğunluk azaldı
6 Polisin sorgusu tamamlandı
Çöpte bulundu, adı Bayram oldu
Yavru vatan bayrama hazır
Golf Şampiyonası'nda çifte şampiyonluk!
G.Saray M.City'nin defans oyuncuyla anlaşmak üzere
Yük treni raydan çıktı
20 kilometreyi aşkın araç kuyrukları oluştu
Netanyahu'dan Hamas'ın ateşkes teklifine ret
1500 kişi CHP'den AK Parti'ye geçti
İşte Demirtaş için bağışlanan son rakam
Feci kazada hayatını kaybedenler defnedildi
İl il Bayram namazı saatleri
Süper Lig'de bir flaş transfer daha!
113 bin 316 aile IŞİD yüzünden göç etti
Otobüs yangını ile ilgili ilk açıklama geldi
Kapıkule'de "bayram" yoğunluğu
Marsel İlhan Kazakistan'da ikinci oldu
İsrail'in saldırıları Hollanda'da kınandı
7 saat uyumak mı, 8 saat uyumak mı daha iyi?
Çağla Büyükakçay finalde kaybetti
Ricciardo Macaristan'da zirvede
Fatih Erbakan'dan Köşk açıklaması!
Ünal Aysal'dan Enes Kuşçu'ya tebrik
Suriye'de korkunç infaz!
İşte sayısı en fazla azalan meslek!
F-16'lar sınıra gönderildi
Şemdinli'den ilk kez bir hakim çıkıyor
Davutoğlu: Gerekirse Gazze'ye havadan...
Bayram trafiğinde 3 günlük kaza bilançosu: 41 ölü, 266 yaralı