Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor Erdoğan'ın adresi belli oldu! Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 30 Ağustos 2014 Cumartesi 16:34
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,790 kez okundu.

Google unuttu, Yandex unutmadı30 Ağustos 2014 11:59
Özel günleri anasayfasına taşıdığı Doodle'lar ile kutlyan Google 30 Ağustos zafer bayramını görmedi.
Küresel ısınma her yıl yüzbinlerce can alacak30 Ağustos 2014 10:19
Dünya Sağlık Örügüt tarafından yapılan açıklamalara göre küresel ısınma 20130 yılından itibaren her yıl 230 bin kişinin ölümüne sebep olacak
Twitter’ın analiz servisi tüm kullanıcılara açıldı30 Ağustos 2014 10:19
İlk etapta reklam veren kullanıcılar için inşa edilen Analytics hizmeti artık herkes tarafından kullanılabilir.
LG Plazma TV'ye veda ediyor30 Ağustos 2014 10:18
Panasonic ve Samsung'un ardından LG'nin de Plazma TV üretimine son vereceği konuşuluyor.
Google gizli projesini tanıttı29 Ağustos 2014 18:41
İnternet devi Google 2 yıldır üzerinde çalıştığı gizli projesini görücüye çıkardı. İnsansız hava aracı ''Wing'' ilk uçuşunu yaptı.
Tango kullanıcıları için kritik uyarı!29 Ağustos 2014 17:31
Akıllı telefonlarda ücretsiz görüntülü ve sesli görüşme imkanı sağlayan Tango programda güvenlik açığı tespit edildi.
Messenger yayından kaldırılıyor29 Ağustos 2014 14:08
Microsoft'un yıllarca kullanılan popüler sohbet yazılımı MSN Messenger Çin'de de yayın hayatına son veriyor.
Dünyanın en büyük uzay müzesine bir Türk'ün adı yazıldı28 Ağustos 2014 21:23
Uzay Kampı Türkiye ve ESBAŞ'ın kurucusu merhum Tuncer'in adı, ABD Uzay ve Roket Merkezi'ndeki şeref listesine yazıldı
Facebook'tan kullanıcılarına uyarı!28 Ağustos 2014 13:20
Facebook kullanıcıları rahatsız edici içerik karşısında uyararak ana sayfada sarsıcı görüntülerle karşı karşıya kalınmasını önleyecek.
Samsung'dan 64 Bitlik yeni model28 Ağustos 2014 08:42
HTC'den sonra Samsung'da 64 Bitlik model için kolları sıvadı.
Google Play Store'da büyük temizlik27 Ağustos 2014 16:44
Flappy Bird'ün kurucusu Dong Nguyen yeni oyunu Swing Copters'ı, geçen hafta Google Play Store'da yayınlasa da, bazı nedenlerden hevesi kursağında kaldı.
Evrim teorisini alt üst eden bulgu!27 Ağustos 2014 07:13
90 yıl önce Güney Afrika'daki Wits Üniversitesi'nden Prof. Raymond Dart'ın ortaya çıkardığı ve 'Taung Çocuğu' adıyla bilinen 3 milyon yıllık kafatası evrim teorisyenleri tarafından insanın bilinen en eski atası olarak kabul edilmişti.
Rusya'dan askeri operasyon yalanlaması
Arsenal, Galatasaray'ın yıldızı için geliyor!
Van Gaal'e bir şok daha!
Azerbaycan'dan ABD'ye sert çıkış
Ünlü sanatçımızı kaybettik
CHP'li belediyeden şaşırtan mesaj
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak
Tarkan'ın günlük kazancı dudak uçuklattı
Zor da olsa Hırvatistan!
Maymunlardan dondurma keyfi
Ronaldo: Tek dostum Ferguson
Başkandan 'hayalet' açıklaması
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı
Askerlikte köklü değişiklik!
Alex'ten büyük vefa! Yine unutmadı
Civcivlerde büyük tehlike
İDO, akşam seferlerini de iptal etti
Balıkçılar bu akşam 'vira bismillah' diyecek
Askeri gemiler kapılarını halka açtı
Dünya devi binlerce aracını çağırıyor
TCDD'den yolsuzluk iddialarına cevap
Tahkim Volkan Demirel kararını verdi!
Harun Erdenay: Hedefimiz yarı final
Putin: Bizimle çatışmaya girmemek en iyisi
Önce Kıbrıs'a sonra da Azerbaycan'a gidecek
G.Saray'lı genç oyuncu PTT 1. Lig'de!
Torres resmen ayrıldı! İşte yeni takımı
Mısır'da 6 kişi hakkında idam kararı
Erdoğan'ın adresi belli oldu!
Cristian yeni hedefini belirledi!
Esed'in saldırılarında 64 kişi öldü
Gazze saldırısının maliyeti: 12,5 milyar dolar!
Cilde göre güneş kremi tercih edilmeli
Türk Yıldızları'ndan nefes kesen şov
Düzce'de korkunç kaza: 2 ölü
Türk futbolunda bir ilk
Beşiktaş 'Seba Sezonu'ndan mutlu
F.Bahçe'yi zorlu deplasmanlar bekliyor
"Rakip takım kaşkolunu takacağım"
Milletvekiline 'İsrail' dayağı
Özel okula teşvik için 180 bin 637 başvuru yapıldı
Bir bomba daha! Resmen M.United'da
Hindistan Başbakanı Modi Japonya'ya gidiyor
Irak'ta varil bombalı saldırı: 12 ölü
Ural'dan Erdoğan ve Davutoğlu için çağrı
Ukrayna'da ayrılıkçılar savaş uçağı düşürdü
Elektrikte bakım kesintisi sona erecek
Toplara kafa vurmak yasaklansın!
Başkentgaz'dan iddialara yalanlama
Ketçap paketlerine gizlenmiş kokain
Prandelli'nin hayran olduğu Beşiktaşlı!
Marmarabirlik "organik zeytin" pazarına göz dikti
Trabzonspor'u sarsan sakatlık! Cardozo...
Obama'ya Türk usulü yemek yedirecekler
Rekor ceza! 811,5 yıl hapsi istendi
İşte FIFA 2015'in en güçlü futbolcuları
STV çalışanları yetimlerin rızkıyla oynadı!
Kılıçdaroğlu'ndan Cumhurbaşkanı Erdoğan'a büyük ayıp!
Trabzonspor'dan çok sert şike açıklaması!