Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Flaş iddia! Geldiği gibi gidiyor Putin: ABD bindiği dalı kesti! Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 23 Nisan 2014 Çarşamba 16:42
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,873 kez okundu.

Dünya için flaş açıklama!25 Ekim 2014 07:45
ABD Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) önümüzdeki Aralık ayında Dünya'nın yarısının 3 gün karanlığa gömüleceğini açıkladı.
Apple'ın ilk bilgisayarına rekor fiyat24 Ekim 2014 13:58
Apple'ın 1976 yılında ürettiği 200 Apple-1 bilgisayardan bir tanesi New York'ta düzenlenen açık artırmada satıldı.
Akıllı telefonlar için kritik tarih 26 Ekim23 Ekim 2014 15:12
Akıllı telefon kullanıcılarının sona erecek olan yaz saati uygulamasında sorun yaşamaması için otomatik saat tarih ayarı yapması gerekiyor.
Windows 10'a güncelleme geldi23 Ekim 2014 14:25
Windows 10'un Teknik Önizleme sürümü için ilk önemli güncelleme sunuldu. İşte değişenler...
Gmail artık tarih oluyor23 Ekim 2014 14:01
Andorid kullanıcılarının en sık kullandığı Google uygulamalarından birisi olan Gmail yerini Inbox'a bırakmak üzere.
iPhone 6'da bir sorun daha çıktı23 Ekim 2014 13:59
Apple’ın yeni iPhone modeli ile ilgili şikayetler bitmek bilmiyor. Şimde de Apple'ın başı boyanan renklerle dertte.
Moğolistan’da dinozor kemikleri bulundu23 Ekim 2014 13:19
Moğolistan’daki Gobi Çölü'nde 70 milyon yıllık kaya tabakasında dinozorlara ait yeni pençe kemiği bulundu.
NASA, UFO görüntüsü yayınladı!22 Ekim 2014 17:30
Uluslararası Uzay İstasyonu’nda (ISS) bulunan astronotlar, bir UFO görüntüledi.
Fotoğrafı sadece telefondan silmek yetmiyor22 Ekim 2014 14:47
Telefonunuzla çektiğiniz özel fotoğraflarınız siz silseniz de Apple, Google gibi şirketlerin veritabanında saklanıyor.
'Türkiye 4G için hazır'22 Ekim 2014 14:29
Turkcell Teknoloji Grubu Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, artan data talebini de göz önüne aldıklarında 4G'ye geçişin önünde bir engel görmediklerini belirterek, "Turkcell'in ve Türkiye'nin insanımıza bu olanağı sunacak gücü var. 4G'ye hazırız ve sürecin başlamasını bekliyoruz" dedi.
Facebook'a "beğenmeme" tuşu geliyor22 Ekim 2014 14:17
Facebook'ta "beğen" düğmesini icat eden isim, beklenen "beğenme" düğmesi hakkında ilk kez konuştu! Yoksa Facebook'a 'beğenmeme' tuşu mu geliyor?
iCloud saldırısının arkasında kim var?22 Ekim 2014 13:44
Apple'ın iCloud sistemi Çin'de ülke çapında saldırıya uğradı. Son yayınlanan rapora göre, bunun arkasında Çin hükümeti olabilir.
Bakanlara paralel tuzak
Erdoğan'dan BM mesajı!
Kobani'de akıl oyunları
'Bilic galiba Müslüman olmuş'
Flaş iddia! Geldiği gibi gidiyor
PYD'den Kobani için ilginç istek
El Kaide'ye ağır darbe
Türkiye-Suriye sınırında inanılmaz olay!
Öğretmenlere güzel haber
Ada basınından flaş Sneijder iddiası!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
Mısır'da 3 günlük yas ilan edildi
Dünya için flaş açıklama!
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil
CHP’nin kasası alarm veriyor
'‘Sokak’ derken bin kere düşünmemiz lazım'
Davutoğlu'ndan Mahçupyan'a sürpriz görev!
ABD'de okula silahlı saldırı!
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı
'Yıldırım' talimat! F.Bahçe'den 2 flaş hamle
Galatasaray başkanını seçiyor!
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez
Ebola'yı yenen hemşire Obama'yla görüştü
Doping şoku! Madalyası geri alınacak!
Erdoğan Estonya'dan ayrıldı
Kobani eylemlerine 5 tutuklama
ÖSO'nun Kobani'ye gitmesini destekleriz
F.Bahçe taraftarı G.Saray'da baklava dağıttı
Kasımpaşa'nın Konya keyfi!
Putin: ABD bindiği dalı kesti!
Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme
İsrail askeri Filistinli genci öldürdü!
Belediye Başkanı paniğe karşı metroya bindi
'Yaka paça dışarı atılan kızım aklıma geldi'
Kadın mahkum hastaneden firar etti
Ebola için ilk deneme Aralık'ta
ABD'den IŞİD'e 18 hava saldırısı!
Karabük, Akhisar'ı 90+2'de yıktı!
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor
Peşmerge: Tek gidiş yolumuz Türkiye
İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama
Galatasaray'da flaş ayrılık iddiası!
Erdoğan Estonya Parlamentosu'nu ziyaret etti
ABD: İddiaları çok ciddiye alıyoruz!
10 kişilik toplu intihar girşimi
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi
Trabzon'dan Mersin'e sert cevap!
Mısır'daki bombalı saldırıda 26 asker öldü
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Prandelli'den flaş açıklama! Bu kez...
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Saatleri siz değil, telefonunuz kendi geri alsın!
Ünal Aysal hakkında bomba iddia!
IŞİD yüzünden 90 yıllık adını değiştirdi
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması
TSK: Askere ateş açıldı
Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi
ÖSO ile Esed güçleri çatıştı: 17 ölü
25 milyon çocuğa aşı yapılacak
Ümit Özat'a kadın yardımcı hoca
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...