Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor Türkiye’yi rahatlatan anlaşma imzalandı Hakan TunaYaseminler altında!
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 1 Kasım 2014 Cumartesi 11:41
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,879 kez okundu.

Android'in mimarı Google'ı terk etti01 Kasım 2014 10:01
Dünyanın en çok kullanılan mobil işletim sistemi Android'in mimarı Andy Rubin, Google ile yollarını ayırdı. Rubin, Android'in ardından Google'ın robotik projelerini yürütüyordu.
Burkina Faso'da olağanüstü hal kaldırıldı31 Ekim 2014 10:37
Burkina Faso Devlet Başkanı Blaise Compaore, ülkede dün ilan edilen olağanüstü halin kaldırıldığını ve yönetimi, geçiş sürecinin sonunda demokratik yollarla teslim edeceğini açıkladı.
Suriyeli çocuklar için Bilim Şenliği düzenlendi31 Ekim 2014 10:29
Hayata Destek İnsani Yardım Derneği tarafından Hatay'da Suriyeli çocuklar için düzenlenen Bilim Şenliğinde öğrenciler de deney yapma şansı buldu.
İnstagram video reklam alacak31 Ekim 2014 10:28
Akıllı telefonların vazgeçilmez uygulaması İnstagram uygulamasına video reklam almaya hazırlanıyor.
Jüpiter’deki sır çözüldü30 Ekim 2014 17:28
Jüpiter’e ait bir fotoğrafta bulunan kara lekenin sırrı çözüldü. Konuyla ilgili açıklama yapan uzmanlar, söz konusu lekenin Jüpiter’in uydularından birisine ait gölge olduğunu açıkladı.
NGMN 5G için çalışmaya başladı30 Ekim 2014 10:27
Dünya çapında mobil genişbant inovasyonunun öncüsü kabul edilen Yeni Nesil Mobil Şebekeler Birliği, 2020 sonrasında hayata geçmesi beklenen 5’inci Nesil Mobil İletişim (5G) Teknolojisi’nin uçtan uca ihtiyaçlarını belirlemek ve bu konuda sektör için referans belgesi hazırlamak amacıyla bir girişim başlattı.
TİM genç beyinlerin peşinde30 Ekim 2014 08:45
İnovatif fikirler için İNOVATİM projesini başlatan TİM'in hedefi 10 bin gence ulaşabilmek
ABD ile İsrail arasında 'küfür' krizi30 Ekim 2014 07:12
ABD'li bir yetkilinin İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu için hakaret içeren ifadeler kullanması iki ülke arasında krize yol açtı.
Dünyanın en ince akıllı telefonu Oppo R5 oldu29 Ekim 2014 13:44
Akıllı telefon piyasasında gelişmeler tüm hızıyla devam ediyor. Son olarak dünyanın en ince akıllı telefonu ünvanını Oppo R5 eline geçirdi.
NASA'nın roketi infilak etti29 Ekim 2014 06:32
ABD'nin Virginia eyaletinden fırlatılan NASA'nın insansız Antares roketi, kalkışından saniyeler sonra infilak etti.
Android telefonların gizli menüsü28 Ekim 2014 16:09
Bazı Android telefonlarda bulunan gizli bir özellik ile cihazın hiç bilmediğiniz bir ekranına ulaşabilirsiniz.
Mers Virüsü nedir? Mers Virüsü belirtileri neler?28 Ekim 2014 12:59
Mers Virüsü Türkiye'de görülünce gündeme geldi. Peki Mers Virüsü nedir ve bu virüsten korunmanın yolları nelerdir? İşte cevapları
G.Saray'da ilk yolcu! Ocak'ta gidiyor
Sürpriz teklif! 3'ü birden aynı takıma!
"Gülen'in hiçbir şeyden haberi yok" efsanesi çöktü!
Sony, 3 aylık net zararını açıkladı
17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor
Hakan Çalhanoğlu'na 25 milyon euro
Obama ile Pentagon arasında Esad çatlağı
Hüseyin Gülerce'den önemli tespitler!
Erdoğan'a büyük terbiyesizlik!
Biden, Anastasiades ile görüştü
Türkiye’yi rahatlatan anlaşma imzalandı
Tırlara ateş açan şahsa 10.5 yıl hapis
12 Taliban öldürüldü
Sosyal yardımlara paralel el uzatılmış
CHP'den ayrılanlar İşçi Partisi'ne gidiyor!
Yarsuvat ilk kez böyle konuştu! Ersun Yanal...
Evinden 5 kamyon çöp çıkartıldı
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Ümraniye'de sıcak saatler! Özel harekat bölgede
'Ateşkes yok, kızları evlendirdik'
Android'in mimarı Google'ı terk etti
Türkiye'de 300 'Ermenek' var