Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

CHP yine AYM'ye başvuruyor Havuza düşen çocuk son anda kurtarıldı Efkan Ala'dan '1 Mayıs' açıklaması Aslan DeğirmenciTarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldi
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 26 Aralık 2013 Perşembe 12:02
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,665 kez okundu.

İnterneti güvenli kullanmak için...16 Nisan 2014 20:41
Trend Micro Akdeniz Ülkeleri Sistem Mühendisi Dağdevirentürk interneti güvenli kullanmanın yollarını açıkladı.
Apple'ın parası kasalara sığmıyor!16 Nisan 2014 16:36
Dünyanın bir numaralı şirketi Apple'ın kasasındaki para, insanoğlunun hayallerinin ötesinde bir boyuta ulaştı
Türkiye modern harp başlığı üretecek16 Nisan 2014 13:00
Fikri Işık "Dünyada sadece birkaç ülkenin sahip olduğu modern Harp Başlığı Üretim Tesisi'nin açılışını bu yıl içinde yapacağız" dedi.
Google itiraf etti 'takip ediyoruz'16 Nisan 2014 11:14
Google gizlilik poliçesini yeniledi... Yenilenen poliçeye eklenen yeni bir madde ile Google, yaptığımız her hareketi izlediğini itiraf etti.
Erdoğan'ın mobil oyununu yaptılar!15 Nisan 2014 16:32
Platform Siyah Başbakan Erdoğan'ın mobil oyun uygulamasını yaptı. HalkMan oyununda Erdoğan düşmanlara karşı mücadele ediyor!
Bilim üssünde geri sayım! 1 milyar dolarlık proje15 Nisan 2014 07:45
'Bilim açılımı' tuttu. Başbakan, Türkiye'nin ilk bilim merkezini 26 Nisan'da Konya'da hizmete açacak. Sırada Kocaeli ve Kayseri var.
İnternetin en anlaşılabilir haritası...14 Nisan 2014 22:25
İnternetin, belki de bugüne dek hazırlanmış en anlaşılabilir haritası, haberimizde...
Galaxy S5'in "ilk gün yaması" hazır!14 Nisan 2014 21:30
Biz güncelleme için aylarca, hatta yıllarca beklerken bu cep, ilk güncellemesine ilk gününde kavuştu
Dizüstü bilgisayarlarını geri çağırıyor14 Nisan 2014 18:42
Japon elektronik şirketi Sony, bazı Vaio dizüstü bilgisayar modellerini geri çağırma kararı aldı.
Vücut ısısıyla şarj dönemi başlıyor!14 Nisan 2014 17:43
Koreli bir grup bilim adamının uzun zamandır üzerinde çalıştığı dev proje ortaya çıktı. Vücut ısısıyla şarj dönemi başlıyor.
Hükümetten büyük müjde!14 Nisan 2014 07:49
Türkiye uzay ve uydu alanındaki çalışmalarına hız verdi.
iPhone'da o özellik tarih oluyor!13 Nisan 2014 11:31
iPhone 6 hakkında ortaya atılan son iddiaya göre, ilk modelden beri var olan tuşa elveda diyebiliriz.
Esed yine zehirledi!CHP'nin Antalya itirazında karar çıktı!Paralel bürokratların derneği internet sitesini kapattıİnterneti güvenli kullanmak için...Heniye: O Türkleri asla unutmam140 yıllık hayal gerçek oluyor!Maliye görüşmedi Gül'ün danışmanları görüştü!İsrail gazetesinden Erdoğan'a ağır hakaret!'Hakan Fidan'ı tebrik ediyorum!'Korkaklara paye verilmez!Dink cinayeti önündeki paralel sis!'Kışanak o sözlere açıklık getirdi'Kredi kartı sahiplerine önemli uyarı!Beynin en iyi çalıştığı yaş: 24Aile boyu paralel!Erdoğan: Eğer cumhurbaşkanı olursam...TRT’deki paralel soruşturmada şok detay!Tüm Manşetler
800 TL'lik deplasmana bakın kaç kişi gitti!
Gazze ablukasi bir çeşit toplu cezalandırma
AB Komisyonu'ndan Avusturya'ya çağrı
Esed yine zehirledi!
CHP'nin Antalya itirazında karar çıktı!
Saat 5.29'da Mısır'daki 529 idam kararına kınama
İnterneti güvenli kullanmak için...
Davutoğlu'ndan Survivor mesajı
Hükümet talimatı veriyor sorumluluğunu alıyor
MİT Yasa Teklifi'nin birinci bölümü kabul edildi
CHP yine AYM'ye başvuruyor
Heniye: O Türkleri asla unutmam
Carlos Arroyo'nun tendonunda yırtık
Havuza düşen çocuk son anda kurtarıldı
Erdoğan, Neçirvan Barzani'yi kabul etti
NATO komutanından 5. madde vurgusu
Vücut kendini saat 23.00'ten sonra yeniliyor
Yalan Dünya dizisine sürpriz oyuncu!
İsrail aleyhtarı davaya yetkisizlik kararı
140 yıllık hayal gerçek oluyor!
Gemi faciasının sebebi belli oldu!
TBMM Genel Kurulu'nda gerginlik
Güneşe yatırım yarışı başlıyor
Beşiktaş'tan TFF'ye tehdit!
Maliye görüşmedi Gül'ün danışmanları görüştü!
Bir bölge daha bağımsızlığını istiyor
Türk gençleri geleceğe güvenle bakıyor
Atlas Kayseri'de!
YSK'dan Antalya'ya ret!
Barajların doluluk oranları arttı
Filistinli gençler Mescid-i Aksa'da nöbette!
İsrail gazetesinden Erdoğan'a ağır hakaret!
Galatasaraylı Melo'ya müjde!
Borsa günü düşüşle tamamladı!
Keneviri 'Romatizma için yetiştirdim'