Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Özal kararının gerekçesi açıklandı Adliyeyi sirke çevirdiler! Aziz Yıldırım tehlike altında! Celal Kazdağlıİçerde Paralel dışarıda İsrail Kaybediyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 18 Aralık 2014 Perşembe 19:51
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,909 kez okundu.

Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak18 Aralık 2014 19:31
Türkiye hiçbir ülkenin egemenliği altında olmayan Antarktika Kıtasının yönetiminde söz sahibi olabilmek için "Danışman Ülke" statüsü kazanmanın şartı olarak kıtada bilimsel istasyon kuracak.
Katar milli gününü kutluyor18 Aralık 2014 16:42
Katar Milli Günü kutlamaları, başkent Doha'nın sahil caddesindeki geçit törenleriyle başladı. Anma etkinlikleri kapsamında paraşüt gösterisi yapıldı. Havadan dev Katar bayrağı renkleriyle iniş yapan paraşütçülere halk yoğun ilgi gösterdi.
WordPress Dünyasını Kasıp Kavuran Yeni Virüs17 Aralık 2014 17:36
Rusya kaynaklı olduğu söylenen bir virüs, WordPress altyapısı kullanan siteleri ve kullanıcılarını tehdit ediyor.
Facebook'a yeni özellik geldi17 Aralık 2014 16:22
Sosyal paylaşım sitesi Facebook, yayınladığı yeni güncellemeyle kullanıcılarına yeni bir hizmet sundu.
Sony akıllı gözlük üzerinde çalışıyor17 Aralık 2014 16:22
Siber saldırılar yüzünden zor günler geçiren Sony, yeni bir akıllı gözlük üzerinde çalıştığını açıkladı.
JPEG gidiyor, yerine o format geliyor17 Aralık 2014 13:51
Yaygın olarak kullanılan ve yüksek çözünürlüklü olmasına karşın az yer kaplayan JPEG resim formatına BPG isimli yeni bir rakip geldi.
Angry Birds Stella artık Windows Phone'da17 Aralık 2014 12:57
Angry Birds serisinin sevilen oyunlarından Stella uzun zaman sonra Windows Phone Store'daki yerini aldı.
'Casus köpekbalığı' yaptılar!17 Aralık 2014 11:57
Silent NEMO projesi kapsamında robot köpekbalığı üretildi. Amerikan donanmasında istihbarat amaçlı görev yapacak olan robot, 91 metre derinlikte yüzebiliyor.
Instagram'a yeni özellikler geldi17 Aralık 2014 11:45
300 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaşan İnstagram, son güncellemeyle kullanıcılarına yeni özellik ve filtreler sundu.
Apple Rusya'da satışlarını durdurdu17 Aralık 2014 09:23
Apple, rubledeki aşırı dalgalanma nedeniyle, Rusya'daki tek satış adresi olan online alışveriş mağazasını geçici olarak kapattı.
Herkes yabancı dil konuşacak17 Aralık 2014 09:03
Bilimkurgu roman ve filmlere konu olan konuşmaları farklı dillere anında çeviren sistemler hayal olmaktan çıktı. Çünkü yeni bir çeviri programı geldi.
BMW park sorununa akıllı saat çözümü getirecek16 Aralık 2014 17:58
Akıllı park sistemlerinde çıtayı yükseltmeyi planlayan BMW, kullanıcının komutlarıyla otomobilin park edilmesine olanak sağlayan bir teknoloji üzerinde çalışıyor.
CHP'li Nazlıaka'dan Gökçek için suç duyurusu
Napolitano görevinden ayrılacak
Arda Turan'dan F.Bahçe patlaması!
Mehmet Topuz'un menajerinden açıklama!
Peşmerge, IŞİD'e karşı saldırıya geçti
'Savcının yanında 10 milyon dolar istedi'
Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak
Size layık bir Genel Müdür olmaya çalışacağım
AK Parti MYK Toplantısı başladı
Geç gelen adalet adalet değildir!
Özal kararının gerekçesi açıklandı
Mevlana'nın mezar odasının inanılmaz sırrı!
Adliyeyi sirke çevirdiler!
10 terörist daha teslim oldu
Süleyman Demirel'in acı günü
Pazartesi günü oylama yapılacak
Çeyrek altın günü kaç lira ile kapattı?
Aziz Yıldırım tehlike altında!
Haliç, belgesele konu oldu
Erdoğan, Org. Özel'i kabul etti
Bu üniversite 9 ilçeye bedel!
Borsa 83 bin puanı aştı
Bu ilçelerde fiyatlar resmen uçtu
41 darbe karşıtına hapis cezası
PFDK'dan Galatasaray'a şok ceza!
Saman yüklü tırdan 156 kilo esrar çıktı
Ermenek madencileri için fidan dikildi
New York borsası sıçradı
Bilecik'te tarihi eser operasyonu
BM: Gazze için ayırdığımız bütçe bitmek üzere
Fakültelere faizsiz finans dersi
Albay Bursalı'nın oğlu öldü
Taksicilere psikoloji eğitimi verildi
Davutoğlu, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Dört eski bakan için Yüce Divan tarihi belli oldu!
10 PKK’lı daha teslim oldu
'Türk futbolunu Ak Parti düzeltemezse...'
Hollanda'da hükümet krizi
AB'ye girme isteği en düşük seviyede
Hobbit'ten bir rekor! Tüm zamanların...
Parayı dörde katlayan vergiyi de katlayacak!
Melda Onur'dan tartışılacak Berkin Elvan benzetmesi
Google ünlü bilim-kurgu yazarını transfer etti
Bosna o ülkeye vizeleri kaldırdı
Mehmet Topuz Kayserispor ile anlaştı!
Yıldız futbolcu kaza geçirdi!
Dink cinayeti soruşturmasına 6. savcı
Neçirvan Barzani Türkiye’ye geliyor
Sümer Tilmaç hastanede tedaviye alındı
Katar Emiri Ankara'ya geliyor
Askerlik Şubesi'nde şok eden ölüm
"Hobbit"ten ilk gün rekoru
Oylama 22 Aralık Pazartesi günü yapılacak
Türkiye'de destekleyenlerin sayısı düşüyor
Ayşenur İslam'dan kadınlara müjde
Oylama 22 Aralık Pazartesi günü yapılacak
Çakmakla oynarken yangın çıktı
Basın hukuksuzluklar içinde rol oynamamalı
Gerçek bal nasıl anlaşılır?
Katar milli gününü kutluyor
Genelkurmay Başkanı Özel Başbakanlık'ta
Ünlü oyuncu hastaneye kaldırıldı
İnsan kaçıran çeteye operasyon
Hafta içi farklı hafta sonu farklı
Göçükte ölen madenci memleketine gönderildi