Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

"Atatürk Seyyiddir" G.Saray - Arsenal maçı hangi kanalda? "Paralel yapı" operasyonunda flaş gelişme! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 10 Mart 2013 Pazar 07:51
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,826 kez okundu.

NASA'yı şaşkına çeviren görüntü!01 Ekim 2014 10:48
Gökbilimcileri şaşırtan 200 milyon derecelik ‘mega’ patlama.
Güneş, elektriğin "ana kaynağı" olacak01 Ekim 2014 10:37
Uluslararası Enerji Ajansına göre (IEA), 2050 yılına kadar küresel elektrik üretiminde güneş, en büyük enerji kaynağı olacak.
Siteyi değil, kişileri hackliyorlar!30 Eylül 2014 10:10
Bankacılık, kredi kartı ya da e-mail hesaplarına ulaşmaya yönelik kimlik avı, siber suçlular tarafından giderek daha çok tercih ediliyor.
ABD'de Türk markasıyla akıllı telefon üretti!29 Eylül 2014 09:10
Atlanta'da yaşayan genç girişimci Nebi Cem Erdoğan, kurduğu NEBI.MOBI isimli şirketle markalı telefon üretmeyi başardı.
En çok dolandırıcılık Facebook'ta28 Eylül 2014 14:25
İnternette kullanıcıların hesaplarını ele geçiren dolandırıcılar mobil ödeme sistemini kullanarak, haksız kazanç elde ediyor.
HTC Ultrapiksel'den vaz mı geçiyor?28 Eylül 2014 11:32
HTC son dönem amiral gemisi modellerde Ultrapiksel kamera kullanmaması bu iddiaları beraberinde getiriyor.
Yeni Moto X yoğun ilgi gördü28 Eylül 2014 11:03
Motorola, Amerika'da ön siparişe açılan ikinci nesil Moto X siparişlerini geciktirecek.
TÜBİTAK'tan Ar-Ge laboratuvarlarına destek27 Eylül 2014 15:10
TÜBİTAK bilimsel ve teknolojik bilgi üreten ulusal ve uluslararası kuruluşların Türkiye'de kuracağı Ar-Ge laboratuvarları için hibe verecek.
Apple'a büyük darbe27 Eylül 2014 13:06
Apple hisseleri yüzde 4'e yakın değer kaybederken şirketin piyasa değeri 23 milyar dolar eridi.
Mars'ta topa benzeyen cisim buldu26 Eylül 2014 17:51
Mars'ta çalışmalarına devam eden Curiosity adlı kaşif robotunun son paylaştığı fotoğrafta futbol topuna benzeyen cisim yer alıyor.
Yeni bir gezegende su bulundu26 Eylül 2014 11:19
Bilim insanları, uzayın derinliklerinde Neptün büyüklüğündeki bir gezegende su olduğunu keşfetti.
Bu telefon tam 22,500 TL26 Eylül 2014 09:24
Vertu'nun üzerinde çalıştığı yeni lüks telefonunun fiyatı yaklaşık olarak 22,500 TL olacak.
Bu içecekler göbek eritiyor!
Festivale ilginç davet!
"Vay be! Koca F.Bahçe ne hale düştü"
Borsa, ilk seansı yükselişle tamamladı
Doğu Kudüs'te binlerce Filistinli göçe zorlanıyor
Suriyeliler bir bayrama daha buruk giriyor
İşte MHP ve HDP'nin tezkere kararı!
'IŞİD Kobani'yi kuşattı' iddiası
Necdet Özel, üsteğmeni alnından öptü
Serdar Taşçı'dan Beşiktaş itirafı
Karşı olduğu NATO'ya genel sekreter oluyor!
Dolarda 9 aydır böylesi görülmedi!
Şüpheli yangınla kül olan ormana ikinci otel!
Sümeyye Erdoğan görevini bıraktı
Fitch, küresel ekonomi raporunu yayınladı
"Atatürk Seyyiddir"
G.Saray - Arsenal maçı hangi kanalda?
AA Arnavutça yayına başladı
Havayolu şirketleri ek sefer düzenleyecek
"Kalp hastaları, kırmızı eti kontrollü tüketmeli"
İlaçta ''taban fiyat'' dönemi
"Paralel yapı" operasyonunda flaş gelişme!
Yıldız futbolcu süresiz kadro dışı!
Fındık, Güney Kore'de tanıtıldı
BMW'den sürpriz karar!
Kadın minibüs şoförü direksiyon başı yaptı
HDP heyeti İmralı'ya gitti
Katalanlar 'referandum' için pes etmeyecek
Velilerin Gülben Ergen isyanı
Türk Kızılayı Filistinli yaralıların elinden tutuyor
Gülen ABD'den canlı çıkamaz!
Cumhuriyet tarihinin ihracat rekoru kırıldı!
Demirel'den Denktaş'a: Rahat uyu kardeşim
Anne oğul aynı kazada can verdi
IŞİD için görev dağılımı
Sınırı geçenler 'çay içip geliyor'
Rusya'dan onay bekliyor!
Kurbanlıklarda sıkıntı yaşanmayacak
Uluslararası petrol şirketleri Mısır'a dönüyor
Botanik otobüs "BOTOBÜS" sefere başladı
Küçük Ağa'nın gerçek babası RTÜK'e çaktı
Yıldıray Oğur'dan Sezen Aksu'ya çok sert tepki!
Elektrik ve doğalgazın ateşini düşüren öneriler
Hakkari'de bir tetörist teslim oldu
Ünlü yüzücü gözaltına alındı
Poşetli dede para verene bakın ne dermiş!
Suriye'de varil bombalı saldırı: 23 ölü
Tofaş Spor Kulübü 40 yaşında
Yanardağ faciasında ölü sayısı artıyor!
Burak Yılmaz'ın babasından şok karar!
Kantin denetimlerine hız verildi
İstanbul'un da El Ezher'i olacak
İtibar'ın Ekim sayısı çıktı!
Belediye başkanını eşi öldürdü
Bulgaristan’dan Irak'a hafif silah yardımı!
Fenerbahçe'de beklenmedik istifa çıkışı!
Diyarbakır’da okula molotofkokteyli saldırı
NASA'yı şaşkına çeviren görüntü!
Çin'e "acil Hong Kong görüşme" talebi
Burdur'da korkutan deprem!
Metrobüs arızası köprü trafiğini felç etti
Kızılırmak Deltası'nda yeni kuş türü tespit edildi
Aslı Hünel: Erotik klipler yasaklansın
Güneş, elektriğin "ana kaynağı" olacak
Hamilelik dönemine özel 10 yasak
Paralel Cumhuriyet!