Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti Galatasaray seçime gidiyor! Köşk'ten Emine Erdoğan haberlerine yalanlama Ömer AltaşHürriyet, CNN Türk ve ‘tipik bir yeni Türkiyeli’
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
Adem ile Havva'nın buluştuğu yer kazılıyor
26 Ağustos 2006 Cumartesi 18:53
Güncellenme Tarihi 18 Eylül 2014 Perşembe 20:38
Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor.

Dünyanın en eski yerleşim merkezlerinden biri ve Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Cennet'ten kovulduktan sonra buluştukları yer olarak iddia edilen Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde kazı çalışmaları sürüyor. Geçmiş yıllarda yapılan kazılarda Neolitik Çağ'a ait 9 bin yıllık bir tapınak bulunmuştu.

Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden Doç. Dr. Klauss Schmidt, Şanlıurfa merkeze bağlı Örencik Köyü Göbeklitepe mevkiinde 9-10 bin yıllık bir tapınak bulduklarını hatırlatarak, "Burada şimdi de yapmakta olduğumuz kazı 12 yıldır sürüyor. Bulunan tapınak M.Ö. 9-10 yıllıktır. Taş devri zamanında burası tapınak olarak kullanılıyordu. Kabartmalar ve büyük bir dikilitaş var. Dünyanın bu en eski tapınağında, yazı yok, kabartmalar var. Buradaki araştırmalarımız 80 yıl daha sürebilir. Kazı çalışmalarında 12 yabancı olmak üzere toplam 50 kişi çalışıyor" dedi.

Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi, Haziran 2006 sayısında Hz. Adem ile Hz. Havva'nın Göbeklitepe'de buluştuğuna dair habere 11 sayfa yer ayırmıştı. Derginin haberleri için kazı başkanı Klauss Schmidt, "Adem ile Havva'nın burada yaşadığı doğru değildir. İran'da, İngilizler'de bunu söyledi. Bu söylenenleri doğru bulmuyorum. Dergi ortalığı biraz karıştırdı" diye konuştu. Göbeklitepe mevkiinde dünyanın ve Türkiye'nin ilk tapınağında bulunan birçok tarihi dikmenin üstü, gün ışığından korunmak için bez ve özel sargılar ile kapatılarak saklanıyor. Dikilitaşların üzerinde kabartmalı figürler olduğu bildirildi.

Öte yandan, Harran, Birecik ilçeleri ile merkeze bağlı Örencik Köyü'nde toplam 10 farklı bölgede gerçekleştirilecek arkeolojik kazılara; İspanya Alicante Üniversitesi'nden Jesus Gil Fuensanta, Roma Üniversitesi'nden Prof. Marcella Frengipane, ABD Virginia Üniversitesi'nden Dr. Patricia Wattenmaker'in yanı sıra çok sayıda asistanın önümüzdeki günlerde katılacağı belirtildi.

GÖBEKLİTEPE

Şanlıurfa il merkezinin 15 kilometre kuzeydoğusunda yer alan Örencik Köyü'nün de 2.5 kilometre kuzeydoğusundaki Göbeklitepe, adını bölgede bulunan taş yatır mezardan alıyor. Bölgede ilk buluntu 1963 yılında İstanbul ve Chicago Üniversiteleri'nin ortak projeleriyle gerçekleştirilen yüzey araştırmasında İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halef Çamlıbel tarafından bulundu. 1995 yılında Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeolojisi Enstitüsü'nden Arkeolog Harald Hauptman danışmanlığında yüzey araştırmaları yapılmış ve 1996 yılından bu yana Şanlıurfa Müze Müdürlüğü başkanlığında ve Alman Arkeoloji Enstitüsü'nden arkeolog Doç. Dr. Klaus Schmidt danışmanlığında kazı çalışmaları yürütülmektedir. Göbeklitepe'de yapılan kazı çalışmalarının finansmanı Alman Arkeoloji Enstitüsü tarafından karşılanmaktadır.

İngiliz David Rohl'ün 'Efsane Bestsellen' adlı eserinde Adem ile Havva'nın cennetten atılmasından sonra Göbeklitepe'de buluştuklarını, burada yaşamlarını sürdürdüklerini, toprağı işlemeye başladıklarını ve dolayısıyla tarımın ilk olarak burada yapılmaya başladığını yazıyor. Almanya'da yayınlanan Der Spıegel Dergisi'nin Haziran 2006 sayısında da Rohl'ün kitabından alıntı yapılarak, bu habere 11 sayfa yer verilmişti. Dergide yer alan yazının Türkiye'de bazı gazeteler tarafından manşete taşınmasından sonra Göbeklitepe bir anda medyanın ilgi odağı oldu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 2,810 kez okundu.

Apple için ilginç iddia!18 Eylül 2014 20:32
Apple’ın 9 Eylül’de tanıttığı iPhone 6 modellerinin fotoğraflarında kamera çıkıntısını gizlediği ortaya çıktı.
Bakan Işık elektrikli minibüsü test etti18 Eylül 2014 20:24
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık yüzde 100 elektrik enerjisiyle çalışan yerli minibüsü test etti
Bilgisayar oyununa 100 bin dolar!18 Eylül 2014 18:38
Knight Online, 100 bin dolarlık yatırımla oyun severlerin hesap güvenliğini en üst seviyeye taşıdı.
Facebook'tan büyük yenilik18 Eylül 2014 12:56
Popüler sosyal paylaşım sitesi Facebook, kullanıcılarının site içerisinde yaptıkları paylaşımların kendi belirleyecekleri kişiler tarafından görülebilmesine imkan sağlayacak bir uygulama üzerinde çalışıyor.
Galaxy Note 4'ün ön siparişleri başladı18 Eylül 2014 09:40
Galaxy Note 4, Çin ve İngiltere gibi ülkelerde ön sipariş üzerinden satışa çıkarıldı.
Apple iOS 8.0'ı yayınladı18 Eylül 2014 09:39
Apple, beklendiği üzere yeni mobil işletim sistemi iOS 8'i nihayet yayınladı.
Apple Watch Edition'ın fiyatı 11,000 TL olacak18 Eylül 2014 09:29
Apple Watch'un altın versiyonu uçuk fiyatıyla dikkat çekiyor.
Sony'den büyük zarar sinyali17 Eylül 2014 17:14
Dünya devi Sony mali yılın sonunda 10 milyar dolara yakın zarar etmesi bekleniyor.
NASA'dan Boeing ve SpaceX'e 6.8 milyar dolar17 Eylül 2014 15:07
NASA, ABD'li astronotları yörüngeye taşıyacak 'uzay taksileri' geliştirmeleri için Boeing ve SpaceX'e 6.8 milyar dolarlık bütçe sağlanacağını açıkladı.
ABD insanlı uzay uçuşlarına yeniden başlıyor17 Eylül 2014 10:15
Amerika, kendi topraklarında insanlı uzay uçuşlarını yeniden başlatma kararı aldı.
İstanbul için korkutan deprem uyarısı16 Eylül 2014 23:51
MIT tarafından yapılan bir araştırma, İstanbul açıklarında 7 şiddetinde veya daha büyük bir depremin meydana gelebileceğini ortaya çıkarttı.
Nemrut heykelleri oyun oldu16 Eylül 2014 10:42
Nemrut Dağı'nda bulunan devasa kral ve tanrı heykelleri, 'Kommagene Krallığı Kayıp Hazine' oyunu olarak sanal aleme taşındı.
İsrail'de futbol yasağı kalktı
Davutoğlu: Sınır boyundaki valilere talimat verildi
Kartal'ın rakipleri de berabere
İskoçya 'evet' derse neler yaşanacak
UEFA final statlarını açıkladı
Kartal'a soğul duş!
Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti
Paralelcilerin TRT yalanları
Diyarbakır'da üç okula saldırı
Poroşenko ABD ve NATO'dan daha fazlasını istedi
Japonya nükleerden LNG'ye geçiyor
Fındık, "altın" yılını yaşıyor
Makedonya'da, Arnavutlar cumhuriyet ilan etti
Apple için ilginç iddia!
Bakan Işık elektrikli minibüsü test etti
AK Parti MYK toplantısı başladı
Ebola virüsü yayılıyor
Seda Sayan'a RTÜK'ten ağır ceza
Ünal Aysal yeniden aday olacak mı?
Yermuk Mülteci Kampı'nda su krizi yaşanıyor
Ünal Aysal'dan Selçuk ve Burak mesajı
Genelkurmay'dan flaş açıklama!
Fransa'dan IŞİD kararı
F.Bahçe'de istifalar kabul edildi!
Hitler'in çeşnicibaşı ilk kez konuştu
İnsanlığa örnek sağlık hizmetleri sunuyoruz
Kıbrıs'ta dini liderler bir araya geldi
Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da
Kurbanlıklar İstanbullul'a geldi
Çavuşoğlu ile Steinmeier'den ortak açıklama
TRT sanatçısı bıçaklanarak öldürüldü
İhvan liderlerinden Abdüssettar İstanbul'da konuştu
Beşiktaş'ın ilk 11'i belli oldu
Alex Marodona'yı taklit etti!
Basketbolda yeni uygulama!
Bilgisayar oyununa 100 bin dolar!
Fiat 500 L'nin üretimi durdu
Mitingde facia! 25 kişi ezildi
O şarkıya 91 kırbaç cezası!
Diyarbakır'da 400 kilogram esrar ele geçirildi
Kırım Vakfı'na 50 bin ruble para cezası
Bulgar polisi Suriyelileri dövüp geri gönderiyor
Galatasaray seçime gidiyor!
Porsche ve BlackBerry'den yeni telefon
Uyuşturucu ve kaçakçılık operasyonu: 5 gözaltı
İstanbullulara duyurulur kurbanlıklar geldi
Mourinho'nun gözdesi imzayı attı!
Mahkemeden Carrefour'a başörtüsü şoku
G.Saray'dan Lütfi Arıboğan yalanlaması
'Mesut Real'de kalmak için çabalamalıydı'
Tarihi köprüyü patlatmaya çalıştılar
THY, kadın kabin memuru alacak
CHP ilçe yönetimi görevi bıraktı
Köşk'ten Emine Erdoğan haberlerine yalanlama
Türkiye, Kazakistan'a fark attı: 6-1
Başbakanlık'taki kritik zirve sona erdi
Bomba iddia! İngiliz takımına hoca oluyor!
TBMM Başkanlık konutunda Türk mimarisi imzası
Bekaroğlu’nun bu konuda ne düşündüğü merak ediliyor
Dolar 6 ayın zirvesinde!
Metrobüs kullananlar dikkat!
Aziz Yıldırım o tazminatı bağışladı
iPhone 6'nın bu genç kadında ne işi var?
Şahinler artık özgür
Erdoğan'a hakarete 6 bin lira ceza
RTÜK TRT için düğmeye bastı