Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İşte Sümeyye Erdoğan'ın yeni görevi Emekli için ikramiye formülü! Çirkin saldırıya IŞİD bahanesi Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,829 kez okundu.

İntihar saldırısı: 3 ölü, 7 yaralı02 Ekim 2014 09:11
Afganistan'ın başkenti Kabil'de bu sabah düzenlenen intihar saldırısından 3 kişi hayatını kaybetti, 7 kişi de yaralandı.
ABD'den İsrail'e çok sert eleştiri02 Ekim 2014 09:09
ABD yönetimi, İsrail'in Doğu Kudüs'te Filistinlilere ait arazilere el koymasını çok sert eleştirdi.
Humus'ta ölenlerin sayısı 32'ye yükseldi02 Ekim 2014 09:05
Suriye'nin Humus kentinde dün iki okulun yanında meydana gelen patlamalarda yaşamını yitirenlerin sayısının 32'ye yükseldiği bildirildi.
Skandal Erdoğan yorumu Berlusconi'yi rezil etti!02 Ekim 2014 08:59
İtalya eski Başbakanı Silvio Berlusconi, Cumhurbaşkanı Erdoğan hakkında yaptığı yorumlarla kendini komik duruma düşürdü.
II. Elizabeth 60 bin TL'ye temizlikçi arıyor02 Ekim 2014 08:38
İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth’in kraliyete ait konutlardaki sakız lekelerini çıkarabilecek deneyimli bir temizlikçi aradığı ortaya çıktı
Çirkin saldırıya IŞİD bahanesi02 Ekim 2014 08:27
Avusturya'nın başkenti Viyana'da bulunan Viyana İslam Merkezi'ne saldırı düzenlendi.
İran Kürtleri Türkiye'yi örnek alıyor02 Ekim 2014 08:19
Çözüm sürecinde yol alan Türkiye'nin örnek alınması gerektiğini vurgulayan İranlı Kürtlerden çağrı var: Türkiye'nin yaptığını yapın!
Provokatör İndependent02 Ekim 2014 08:05
Türkiye üzerine oynanan oyunlara bir yenisi daha eklendi. İngiliz Independent gazetesi "Türkiye'ye seyahat etmek güvenli mi?" sorusuna cevap ararken ülkemizi hedef aldı.
Hong Kong'da İngiliz oyunu!02 Ekim 2014 07:49
Hong Kong'daki gösteriler 6'ncı gününe girerken, eylemin arkasında İngiltere olduğu iddiaları güçleniyor.
Barut fabrikasında patlamalar: 10 ölü01 Ekim 2014 23:59
Bulgaristan’ın kuzeybatısında Vidin şehrine bağlı Gorni Lom kasabasında Vineks barut fabrikasında 3 patlama meydana geldi.
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi01 Ekim 2014 18:25
Avrupa'da en fazla yaşlı nüfusa sahip ülkenin Yunanistan olduğu öğrenildi.
Putin'den o iddialara açıklama!01 Ekim 2014 18:22
Putin, internette hukuki olmayan herhangi bir kısıtlama yapılmayacağını, bunun hiçbir zaman gündemlerinde olmadığını söyledi.
İntihar saldırısı: 3 ölü, 7 yaralı
ABD'den İsrail'e çok sert eleştiri
İşte Sümeyye Erdoğan'ın yeni görevi
Liverpool'dan Sturridge'ye servet
Humus'ta ölenlerin sayısı 32'ye yükseldi
Barca'da sürpriz ayrılık! İşte yeni adresi
Asgari ücrete Galatasaray bileti!
Avrupa Ligi'nde fırtına zamanı!