Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Prandelli'ye bir şok daha! Yavuz Bingöl: Aleviyim ama adım Yavuz Almanya'dan 550 kişi IŞİD'e katıldı Hakan TunaÜçüncü göz!
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,840 kez okundu.

'Bu durum, ateşkes anlaşmasının tehlikeli bir ihlalidir'23 Kasım 2014 23:42
Hamas, Gazze Şeridi'nin kuzeyinde, İsrail askerlerinin bir Filistinliyi öldürmesini "ateşkes anlaşmasının tehlikeli bir ihlali" olarak nitelendirdi.
'IŞİD'ın İslam dini ile uzaktan yakından ilgisi yok'23 Kasım 2014 23:30
İran’ın önde gelen din adamlarından Ayetullah Nasır Mekarim Şirazi, "IŞİD gibi aşırı dini oluşumların işlediği cinayetlerin İslam dini ile uzaktan yakından ilgisi olamaz" dedi.
Kenya'da Eş-Şebab örgütüne operasyon23 Kasım 2014 23:23
Kenya ordusunun düzenlediği operasyonlarda 100'den fazla Eş-Şebab örgütü militanının öldüğü bildirildi.
AB'de kuş gribi paniği!23 Kasım 2014 22:12
Almanya'da yabani bir kuşta kuş gribi tespit edildi.
Almanya'dan 550 kişi IŞİD'e katıldı23 Kasım 2014 22:02
Irak ve Suriye'de terör örgütü IŞİD'le mücadele sürüyor.
Feci kaza! İki tren aynı anda TIR'ı biçti23 Kasım 2014 22:00
Kazakistan’ın kuzeyinde buzlanan yolda duramayan TIR, iki tren arasında kalarak paramparça oldu. Kazada TIR sürücüsü hayatını kaybetti.
Putin Abhazya Başbakanı Hacimba ile bir araya gelecek23 Kasım 2014 21:42
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in, Gürcistan'dan tek taraflı bağımsızlığını ilan eden Abhazya Başbakanı Raul Hacimba ile yarın bir araya geleceği bildirildi.
Hamas: Dini bir savaşın habercisi!23 Kasım 2014 20:55
İsrail kabinesinin bugün onayladığı yeni vatandaşlık yasa tasarısının dini bir savaşın habercisi olduğu belirtildi.
ABD'li Jackson 39 yıl boşuna hapis yattı23 Kasım 2014 20:40
ABD'de 12 yaşındaki bir çocuğun yanlış ifadesiyle hapise giren Ricky Jackson isimli kişinin 39 yıl sonra suçsuz olduğu ortaya çıktı.
Filistin'den İsrail'e sert tepki23 Kasım 2014 20:31
Filistin Başbakanı Rami el-Hamdallah, İsrail'in, yerleşim birimi politikalarını durdurmadığı sürece barışın sağlanamayacağını belirtti.
Tunus'ta oy verme işlemi sona erdi23 Kasım 2014 19:40
Tunus'taki cumhurbaşkanlığı seçimlerinde oy verme işleminin sona erdiği bildirildi.
Batı Şeria'da patlama şoku!23 Kasım 2014 18:38
İsrail askerlerinin tatbikat yaptığı bölgedeki patlayıcının infilak etmesi sonucu bir Filistinlinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Twitter'da gizliniz saklınız kalmayacak
'Bu durum, ateşkes anlaşmasının tehlikeli bir ihlalidir'
'IŞİD'ın İslam dini ile uzaktan yakından ilgisi yok'
Kenya'da Eş-Şebab örgütüne operasyon
Cepte büyük artış! 6 kat birden arttı
Olcay Şahan iddialı konuştu!
Ankaragücü taraftarları açlık grevinde!
Sosa: O gol atsın bana yeter
Derbide Aslan'ın '100'ü güldü
Prandelli'ye bir şok daha!
Yavuz Bingöl: Aleviyim ama adım Yavuz
Çiçek: Önemli imkanlara sahip iki ülke
Slaven Bilic: Göçmen gibi yaşıyoruz
Erdoğan düğün törenine katıldı
AB'de kuş gribi paniği!
Almanya'dan 550 kişi IŞİD'e katıldı
Abdi İpekçi'de saygı duruşu krizi
Feci kaza! İki tren aynı anda TIR'ı biçti
Yıldız: 1 kesen 10 dikmek zorunda
Levent Devrim ilk maçında istifa etti
Putin Abhazya Başbakanı Hacimba ile bir araya gelecek
Başbakan Davutoğlu'dan hasta ziyareti
Fenerbahçe'den Hürriyet'e sert tepki: Bunun adı hainlik!
Boğaz Köprüsü'ne sürpriz isim talebi
Samsun'da korkunç cinayet!
Hamas: Dini bir savaşın habercisi!
Kartal 'Paşalar' gibi...
ABD'li Jackson 39 yıl boşuna hapis yattı
Filistin'den İsrail'e sert tepki
Maden kazası: 3 ölü, 11 yaralı!
Dortmund'da Reus depremi!
İran’dan OPEC'e "petrolü azaltın" talebi
Tunus'ta oy verme işlemi sona erdi
Constant, Metalist maçına yetişecek mi?
İşte Dersim Müzesi'ne dönüşecek o kışla
AFAD, Ermenek'teki son durumu açıkladı
Cüneyt Çakır ameliyat oldu
Başbakan Davutoğlu Dersim için özür diledi
Batı Şeria'da patlama şoku!
O kasaba IŞİD'den kurtarıldı
2015 seçimlerini başarılı bir şekilde geçirmeliyiz
Almanya Ukrayna'yı NATO'da istemiyor
Formula 1'de şampiyon belli oldu!
Demba Ba beni uyandır namaz kılacağım!
Öğretmenlere indirim müjdesi!
Voleybol maçında intihar saldırısı: 55 ölü
Şentop: HDP çözüm sürecinde hizaya geldi
Sırplardan şok tahrik: İlk Türk kanını kim dökecek
Tazminat parasıyla sucuk ekmek dağıttı
Afganistan'da bombalı saldırı: 40 ölü
Sürpriz karar! Volkan'a küfür edilirse...
İsrail'in güvenliği Sisi'den soruluyor!
Galatasaray'lı oyuncu önce küfür etti sonra sildi
Caner için çılgın teklif!
Demirtaş: Barış hepimize lazım
"Prandelli bir futbol hainidir"
Q7'den Beşiktaş itirafı: Orada hocayla...
Kerimi: Afgan ordusu ülkeyi savunabilir
Twitter'da gizliniz saklınız kalmayacak
Eskişehir'de 11'ler belli oldu!
Elazığspor 'Altın' buldu
Urfa'ya evinde 'demir' yumruk!
Davutoğlu'ndan sürgündeki vatandaşlara çağrı
Jeo Biden Türkiye’den ayrıldı