Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Avcı, TEOG'da son durumu açıkladı! 9 konserden öyle bir para kazandı ki... Paris'te kritik toplantı başladı! Celal KazdağlıAmaç: İnsanların psikolojisini yönetmek
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,826 kez okundu.

Güney Tirol İtalya'dan ayrılmak istiyor15 Eylül 2014 11:39
İtalya'nın kuzeyindeki özerk bölge Güney Tirol bağımsız olmak istiyor.
Obama'dan Esed'e: Sizi vururuz!15 Eylül 2014 11:14
ABD Başkanı Barack Obama, Esed'in danışmanı 'İzin almayan ABD uçaklarını vururuz' tehdidine yanıt verdi.
Çin'den Kuran kurslarına 'operasyon'15 Eylül 2014 11:11
Resmi basın, yasa dışı olduğu iddia edilen dini eğitim merkezlerinden "190 çocuğun kurtarıldığını" yazdı
Fransa Irak'ta keşif uçuşlarına başlıyor15 Eylül 2014 10:48
Fransa Dışişleri Bakanı Laurent Fabius, Fransız savaş uçaklarının Irak'ta keşif uçuşlarına başlayacağını duyurdu.
İsveç Başbakan'ı Reinfeldt istifa etti15 Eylül 2014 09:55
İsveç'te seçimlerin galibi muhalefetteki Sosyal Demokrat Parti oldu. Muhafazakar Parti Başkanı ve Başbakan Fredrik Reinfeldt görevinden istifa etti.
Ukrayna'da siyasi partiler aday listelerini açıkladı15 Eylül 2014 09:50
Ukrayna'da 26 Ekim'de yapılacak erken seçimlere hazırlanan siyasi partiler aday listelerini açıkladı.
Türkiye'nin sınır komşuları değişti15 Eylül 2014 09:41
Suriye'de süren iç savaş ve IŞİD'in Irak'taki hızlı ilerleyişi sonrası Türkiye'nin güney sınır kapılarının karşısında farklı bayraklar dalgalanıyor.
İsrail 5 Filistinliyi gözaltına aldı!15 Eylül 2014 09:33
İsrail, Batı Şeria ve Kudüs'te 5 Filistinliyi gözaltına aldı
Almanlar'ın IŞİD aşkı15 Eylül 2014 09:28
Almanya'da yapılan soruşturmada kadınların IŞİD'e olan ilgisinin her geçen gün arttığı tespit edildi. IŞİD'e katılıp savaşmak için Almanya'da şu ana dek 40 kadın asker gitti...
Odile kasırgası Meksika'yı vurmayı başladı15 Eylül 2014 09:13
ABD Ulusal Kasırga Merkezi, Odile kasırgasının Meksika'yı vurmaya başladığını açıkladı.
Kraliçe sessizliğini bozdu!15 Eylül 2014 09:11
İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth'in İskoçya’daki bağımsızlık referandumuna dört gün kala sessizliğini bozduğu iddia edildi.
"Bunlar Müslüman değil canavar"15 Eylül 2014 08:20
İngiltere Başbakanı David Cameron, terör örgütü IŞİD ile ilgili "İslam barış dinidir. Bunlar Müslüman değil canavar" dedi.
Erdoğan Katar'da
İngiltere "trilyonluk" petrolden olabilir
TRT Genel Müdürü değişiyor
Terör ajanları Türk teknolojisiyle yakalanacak
Canlı yayında olay iddia!
Bakanlar Kurulu toplantısı başladı
Fatura dolandırıcılığını bitirecek hamle
73 askerimiz daha serbest bırakıldı!
21. Uluslararası Altın Koza Film Festivali
“En iyi erkek oyuncu’’ da ders başı yaptı
Sezen Aksu'dan şoke eden karar!
Güney Tirol İtalya'dan ayrılmak istiyor
Narkotimler görev başında
Yargıtay "sahte rakı" kararını bozdu
Cep telefonları güneş enerjisiyle çalışacak
Sözleşme yoksa Sneijder de yok
Meteoroloji'den 12 ile sağanak uyarısı!
Pakistan’daki yetim öğrencilere destek!
İbrahimovic rekoru kırdı!
Bütçe ağustosta fazla verdi
Obama'dan Esed'e: Sizi vururuz!
Bakan Avcı, TEOG'da son durumu açıkladı!
İlginç manşet: Şikeci Fener
Çin'den Kuran kurslarına 'operasyon'
Marmara Denizi "hayalet" ağlardan temizleniyor
9 konserden öyle bir para kazandı ki...
CHP seçmeninden Kılıçdaroğlu'na şok
Akıllı telefon kullanıcılarına özel yol
Paris'te kritik toplantı başladı!
O sorunu Erdoğan çözdü!
Karadayı’da Mahir artık daha katı
Türkiye kendi ilacını üretecek
İbrahi İbrahim Tatlıses'i çıldırtan iddia
Fransa Irak'ta keşif uçuşlarına başlıyor
iPhone 6 Plus'tan kötü haber
Bu okulun sadece 2 öğrencisi var
İşte paralel örgütün hazırladığı yıpratılacaklar listesi!
Amazon'daki kabilenin başı belada
Beyin Alzheimer'a direnebiliyor
UEFA Şampiyonlar Ligi'nde perde açılıyor
Haziran ayı işsizlik rakamları açıklandı!
Arda neden sevinmedi? İşte o işaretin sırrı!
Tek bir atomun sesi kaydedildi
İsveç Başbakan'ı Reinfeldt istifa etti
İstanbul'da okul servislerine denetim
Borsa'dan flaş Bank Asya kararı!
Ukrayna'da siyasi partiler aday listelerini açıkladı