Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,837 kez okundu.

Kolombiya'da madeni su bastı31 Ekim 2014 23:43
Güney Amerika ülkelerinden Kolombiya'nın kuzeydoğusunda bir kömür madeninde aniden meydana gelen su baskını sonucu 12 madencinin mahsur kaldığı bildirildi.
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu31 Ekim 2014 23:22
Kanada, Ebola salgınının etkili olduğu Batı Afrika ülkeleri ile olan vize işlemlerini durdurdu.
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var31 Ekim 2014 23:01
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi, 80'den fazla ülkeden yaklaşık 15 bin kişinin IŞİD saflarına katıldığını rapor etti.
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!31 Ekim 2014 22:33
İki gündür Urfa'da bekleyen Peşmerge beklenenin aksine Mürşitpınar'dan değil Yumurtalık'tan geçerek Kobani'ye girdi.
Rusya komşusunu silahlandırıyor31 Ekim 2014 19:16
NATO ile arasındaki ilişkiler iyice gerilen Rusya, Beyaz Rusya ve Arktika’daki askeri gücünü arttırıyor.
Nijerya'da bombalı saldırı!31 Ekim 2014 18:57
Nijerya'nın Gombe eyaletindeki bir araç parkında, otomobil içine yerleştirilen bombayla düzenlenen saldırıda en az 11 kişi öldü.
Pakistan 29 Afgan tutukluyu serbest bıraktı31 Ekim 2014 17:45
Pakistan, Taliban'a karşı sürdürülen operasyon sırasında gözaltına alınan 29 Afgan'ı serbest bıraktı.
Genelkurmay Başkanı'nın evini ele geçirdiler31 Ekim 2014 17:22
Boko Haram militanları, Nijerya Genelkurmay Başkanı'nın evini ele geçirdi.
IŞİD Irak'ta bozguna uğradı!31 Ekim 2014 17:14
Irak'ta ordu ve gönüllü askerlerden oluşan güçler, çeşitli kentlerde gerçekleştirilen operasyonlarda IŞİD'e ağır zayiat verdirdi.
Devlet Başkanı istifa etti31 Ekim 2014 17:05
Burkina Faso Devlet Başkanı Blaise Compaore'nin istifa ettiği açıklandı.
Makedonya'ya milyonlarca euroluk destek31 Ekim 2014 16:44
AB, altı yıl içerisinde Makedonya'ya 600 milyon euronun üzerinde maddi destekte bulunacak. Bu yardım sosyal, hukuki ve ekonomik reformlar için kullanılacak.
Norveç'den Irak'a askeri destek31 Ekim 2014 15:30
Norveç, IŞİD'e karşı mücadelede eğitim amaçlı olarak görev yapacak 120 askeri Irak'a gönderme kararı aldı. Irak hükümetinin uluslararası toplumdan yardım istediğini söyleyen Norveç Başbakanı Erna Solberg "üstümüze düşen sorumluluğu yerine getireceğiz" dedi.
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil