Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Facebook'tan ücretsiz internet müjdesi! Barzani'den IŞİD'e çok sert hamle TRT'den o iddialara yalanlama! Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,817 kez okundu.

Ukrayna ordusu son 24 saatte 11 askerini kaybetti31 Temmuz 2014 16:24
Ukrayna ordusu, son 24 saatte onbir askerini kaybetti, Lugansk'taki çatışmalarda ise üç sivil yaşamını yitirdi.
İsrailli asker öldürdüğü çocuklarla övündü!31 Temmuz 2014 16:09
İsrail'in siyonist yöneticileri kadar askerleri de insanlıktan nasibini almamış tavırlar sergiliyor. David adında bir asker İnstagram hesabından öyle bir fotoğraf paylaştı ki kan donduracak cinsten.
Kuzey Irak petrolü sahibini arıyor31 Temmuz 2014 16:02
Irak Kürt Bölgesel Yönetiminin Ceyhan üzerinden dünya piyasalarına ulaştırmaya çalıştığı petrolün satışı, ABD mahkemesinden çıkan "el koyma" kararının ardından daha da belirsiz bir hal aldı.
Almanya'daki NSU davasında yeni gelişme31 Temmuz 2014 15:52
Almanya'daki Terör örgütü NSU davasının baş sanığı Zschaepe'nin reddi hakim talebi kabul edilmedi
Gazze'de ağır bilanço!31 Temmuz 2014 15:48
İsrail'in Gazze Şeridi'ne Ramazan Bayramı'nda düzenlediği saldırılarda 328 kişinin hayatını kaybettiği, 980 kişinin yaralandığı bildirildi.
Irak'ın en büyük petrol rafinerisinde yangın31 Temmuz 2014 15:33
Irak'ın en büyük petrol rafinerisi Beyci'de, ordu ile IŞİD öncülüğündeki grupların çatışması nedeniyle yangın çıktı
Barzani'den IŞİD'e çok sert hamle31 Temmuz 2014 15:29
Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi Başkanı Mesud Barzani, Peşmerge'yi ağır silahlarla donatacaklarını duyurdu.
Başbakan'ın istifası kabul edilmedi!31 Temmuz 2014 15:18
Ukrayna parlamentosu, Başbakan Arseniy Yatsenyuk'un istifasını onaylamadı.
Hamas'tan nokta atışı!31 Temmuz 2014 15:16
Hamas'ın askeri kanadı, kilometrelerce ötedeki İsrail tankını vurdukları görüntüleri yayınladı.
O ülke Libya'daki büyükelçiliğini kapattı31 Temmuz 2014 15:15
Rum yönetimi, güvenlik gerekçesiyle Libya’daki büyükelçiliğini kapattı
O uygulama artık Premier Lig'de31 Temmuz 2014 15:12
2014 FIFA Dünya Kupası'nda, baraj mesafesini ayarlamak için başarıyla uygulanan köpük uygulaması İngiltere Premier Lig'de de kullanılacak
Düşen uçak için teyakkuza geçildi31 Temmuz 2014 15:03
Uçağın enkazını inceleyen ekibin güvenliğini sağlamak için Hollanda ve Avustralya'dan 950 polis ve asker gelecek.
Facebook'tan ücretsiz internet müjdesi!
Ukrayna ordusu son 24 saatte 11 askerini kaybetti
Bunlar da YHT fırsatçıları
Gazeteci Tunalı hayatını kaybetti
F.Bahçe'den Bogdanovic'e teşekkür
İzmir Erdoğan mitingine hazırlanıyor
Erdoğan için rekor sayı!
Ücretsiz biletlerle dolandırdılar
Bayram tatili İstanbul suyuna yaradı
Uyarı yoksa ceza da yok
İsrailli asker öldürdüğü çocuklarla övündü!
Kayısı çekirdeği kansere çare oluyor!
Fenerbahçe Soma hazırlıklarını sürdürüyor
Pensilvanya'dan örgüt liderlerine kriptolu mesaj!
CAS Suarez'i dinleyecek
Yaz hamilelerine 10 önemli tavsiye
Kuzey Irak petrolü sahibini arıyor
TBMM Genel Kurulu toplanamadı
Erdoğan’a tam destek
Almanya'daki NSU davasında yeni gelişme
Sivrisineklerden kurtulmanın yolları!
Erdoğan sivil plakalı araçla gitti!
Gazze'de ağır bilanço!
Kahramanmaraş'ta trafik kazası: 14 yaralı
Siyonist yine tehditler savurdu
Bakan Eroğlu: Katil Yahudi'ye lanet olsun
Bayram şekeri ikram ederken çöp kamyonu çarptı
Bir halk otobüsü daha kaza yaptı!
Şanslıyım ki benim tedavim yapılabiliyor
12 farklı anket 'Cumhurbaşkanı Erdoğan' dedi!
Irak'ın en büyük petrol rafinerisinde yangın
Trabzonspor yeni transferini KAP'a bildirdi!
Tıp dünyasının acı kaybı!
Barzani'den IŞİD'e çok sert hamle
1 milyar yıldızın haritasını çıkaracak
TRT'den o iddialara yalanlama!
Milli yıldız Tranzonspor'da
Kullanılmayan bir bina çöktü: 2 ölü
7 Türk hükümlü affedildi
İngiltere’den NATO'ya sert eleştiri
Başbakan'ın istifası kabul edilmedi!
Drogba'dan G.Saray'a şok sözler!
Valinin paraşüt sevdası yere düşürdü
Hamas'tan nokta atışı!
O ülke Libya'daki büyükelçiliğini kapattı
İsrail’deki Türkler sandık başına gitti
Türk üniversitelerin ''Gazze bildirisi'' Avrupa'da yankı buldu
O uygulama artık Premier Lig'de
İşte Erdoğan gönüllülerinin sayısı
Avrupa El Kaide'ye fidye vermiş
Çoban ölü bulundu
AK Parti'den YSK’ya flaş başvuru
İşte Murat Göğebakan'ın vasiyeti
Dev market sessiz sedasız kapattı
Bayramda tam 43 bin araç geçti
Ertuğrul Özkök'ten Erdoğan'a tehdit
Düşen uçak için teyakkuza geçildi
Anket yayın yasağı başladı
İhsanoğlu'na İstiklal Marşı gönderdiler
Avrupa'da işsizlikte büyük düşüş
Erdoğan'ın takipçi sayısı fırladı!
Bayramda tam 43 bin araç geçti
Reddi hakim talebi reddedildi
Paralelciler Twitter'da birbirlerine girdi!
Ronaldinho aşkı yeniden alevleniyor!
İsrail sorumluluklarını bilinçli olarak hiçe sayıyor
Eroğlu: Türkiye 200 yıldır en parlak dönemini yaşıyor