Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti Bakan Elvan'dan iki yeni müjde! Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır' Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,822 kez okundu.

ABD'nin IŞİD'e saldırıları devam ediyor01 Eylül 2014 23:39
ABD ordusu, Irak'ta dün ve bugün Musul Barajı civarındaki IŞİD terör örgütü hedeflerine 3 yeni hava saldırısı düzenledi.
Uçak golf sahasına düştü: 1 ölü01 Eylül 2014 23:38
Kanada'nın British Colombia eyaletine bağlı Crawford Bay bölgesinde Cessna 172 tipi küçük uçak, henüz bilinmeyen bir neden düştü.
Gazze'deki katliam havadan görüntülendi01 Eylül 2014 22:54
İsrail saldırılarında en fazla sivil ölümün meydana geldiği noktalardan "Şucaiyye Mahallesi" tam anlamıyla harabeyi andırıyor.
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe01 Eylül 2014 20:14
Peşmerge güçleri ve Irak ordusu, IŞİD militanlarını püskürterek, Salahaddin vilayetinin Süleymanbeg nahiyesini geri aldı.
Ahmedinejad'ın yardımcısına hapis cezası01 Eylül 2014 19:24
İran'da eski cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad’ın yardımcısı Muhammed Rıza Rahimi yargılandığı yolsuzluk davasında hapis ve para cezasına çarptırıldı.
Hollanda Afganistan'a asker gönderiyor01 Eylül 2014 19:06
Hollanda hükümeti, NATO bünyesinde görev yapmak üzere Afganistan'a gelecek yıl 100 asker gönderme kararı aldı.
Paris’te çöken binada ölü sayısı 8'e yükseldi01 Eylül 2014 17:43
Fransa'nın başkenti Paris yakınlarında dün meydana gelen patlama sonucu çöken binada ölenlerin sayısı 8'e yükseldi.
Afganistan'da 41 Taliban militanı öldürüldü01 Eylül 2014 17:41
Afganistan'da Taliban örgütüne yönelik düzenlenen operasyonlarda 41 militanın öldürüldüğü bildirildi.
Ebola salgını ekonomiyi de vurdu01 Eylül 2014 17:26
Ebola salgını nedeniyle birçok ülkeyle sınırlarını kapatan Liberya'da ürünlerin fiyatları giderek artıyor.
Vize uygulamasına tepki01 Eylül 2014 16:11
Azerbaycan’ın bugünden itibaren 1 yıllık ve çok girişli vizeyi kaldırıp yerine tek seferlik vize uygulamasını başlatması tepkiye neden oldu.
2 bin 591 kişi hayatını kaybetti01 Eylül 2014 16:09
Suriye'de rejim birlikleri ve terör örgütü IŞİD'in Ağustos ayında düzenlediği saldırılarda 2 bin 591 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
İsrail ezanı yasakladı!01 Eylül 2014 16:05
Yahudi yerleşimcilerle Müslümanlar arasında taksim edilen İbrahim Camisi'nin minareleri Ağustos ayında ezan sesinden mahrum edildi.
Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti
Emine Erdoğan'dan Ada'da anlamlı ziyaret
ABD'nin IŞİD'e saldırıları devam ediyor
Paralel 8 polis hastaneye sevkedildi!
Uçak golf sahasına düştü: 1 ölü
Çatı düğünde buluştu!
Erdoğan'ı neden alkışladığını açıkladı
Papa, Emre ve Muslera'yı kabul etti
Bakan Elvan'dan iki yeni müjde!
Gazze'deki katliam havadan görüntülendi
İncir ağacından düşüp öldü
Boko Haram'a büyük darbe
Millilerimiz Japonya karşısında zorlanmadı
Erdoğan'dan Kıbrıs'ta üst düzey zirve
Galatasaray'dan PTT 1. Lig transfer oldu
Yunanistan'dan KKTC ziyaretine tepki
Kadir İnanır hastaneye kaldırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır'
Karadayı dizisine sürpriz transfer
Trabzonspor bir imza daha attırdı!
Ünlü cerrahdan sevindiren haber!
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!