Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Öcalan'dan barışa güvenoyu 'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme! Hüda-Par'dan tehlikeli çağrı! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,833 kez okundu.

Göstericiler görüşmelere katılmayabilir23 Ekim 2014 10:18
Hong Kong'da göstericiler ile hükümet temsilcileri arasında yapılan toplantıdan sonuç alınamaması üzerine, öğrencilerin gelecekteki görüşmelere katılmayabileceği bildirildi.
Boko Haram 60 kadını kaçırdı23 Ekim 2014 10:01
Nijerya'da Boko Haram şiddeti, Adamawa eyaletinde 60 kadının kaçırıldığından endişe ediliyor.
Beyaz Saray’a girme girişimini köpekler engelledi23 Ekim 2014 09:54
ABD Başkanı Obama’nın ikametgahı Beyaz Saray’ın önündeki demir parmaklıkları aşarak bahçeye atlayan bir şüpheli, Gizli Servis köpekleri tarafından etkisiz hale getirildi.
Suikasti Putin çözecek!23 Ekim 2014 09:35
Total'in CEO'su De Margerie'ye düzenlenen suikastle şoke olan Rusya Devlet Başkanı Putin, yakın dostunu öldürenlerin peşine düştü.
Obama Ebola ile mücadelede iyimser23 Ekim 2014 09:31
ABD Başkanı Barack Obama, ölümcül Ebola virüsüyle mücadelede ülkesinde görülen vakalara ilişkin iyimser konuştu.
İsrail 19 Filistinliyi gözaltına aldı23 Ekim 2014 09:29
İsrail askerlerinin Batı Şeria ve Kudüs'te 19 Filistinliyi gözaltına aldığı bildirildi.
Polis şiddeti protesto edildi23 Ekim 2014 09:09
Amerika genelinde 70’in üzerinde şehirde yapılan protestolarla ABD polisinin siyahilere ve Latinlere yönelik şiddeti protesto edildi.
ABD'den Kudüs'teki kazaya kınama23 Ekim 2014 07:24
ABD Dışişleri Bakanlığı, "terör saldırısı" olarak nitelendirdiği Kudüs'te durakta bekleyen yolculara bir aracın çarpması olayını kınadı.
New York'ta polis şiddeti protesto edildi23 Ekim 2014 06:42
ABD polisinin siyahilere yönelik şiddet uygulamaları New York şehrinde yüzlerce kişinin katıldığı yürüyüşle protesto edildi.
Sular gittikçe ısınıyor! Büyük tehdit23 Ekim 2014 06:39
ABD ve Rusya, soğuk savaştaki gibi birbirini suçlamaya başladı.
Pentagon hatasını itiraf etti!22 Ekim 2014 20:18
Kobani'ye gönderilen iki paket yardımdan biri IŞİD'in eline geçti.
Ukrayna bu iddiayı konuşuyor22 Ekim 2014 17:48
Ukrayna Güvenlik ve Savunma Kurulu Sözcüsü Lisenko, ""Ayrılıkçıların misket bombası kullandığına dair elimizde kanıtlar var" dedi.
Öcalan'dan barışa güvenoyu
Salih Mirzabeyoğlu için infaz emri
CHP'de istifa depremi!
Borsa, güne düşüşle başladı
5 kişilik müzakere heyeti
Gülen yeni parti iddialarını yalanladı!
Şaka değil gerçek: 200 TL'ye otomobil!
'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme!
Beşiktaş ve Trabzon'un maçları hangi kanalda?
Kartal Sırbistan'dan havalanacak!
Göstericiler görüşmelere katılmayabilir
Hüda-Par'dan tehlikeli çağrı!
iPhone 6'lara özel lens kiti
Ve ebola aşısı yolda
Fransa cezaevlerinden çarpıcı rapor
Usta gazeteci hayatını kaybetti
Diyarbakır'ı alarma geçiren olay
Üreticisinden sigara yasağı
28 Şubat mağdurları: 18 yılımız gitti hesap sorulmadı
Zaman neden tavır değiştirdi?
Google yeni Inbox'nı duyurdu
Partizan - Beşiktaş maçı hangi kanalda?
Boko Haram 60 kadını kaçırdı
Koridora 4 şart!
Vinç devrildi, Beşiktaş kilit!
Bu hafta 9 film vizyona girecek