Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Putin bütün maaş ve ikramiyeleri düşürdü! Maranki patladı: Kadın mı pazarlıyoruz? ABD'de kar fotoğrafı çeken Iraklı öldürüldü Prof.Dr. Sedat AktanKabataş muhal mi?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,845 kez okundu.

Myanmar'da öğrencilere müdahale06 Mart 2015 12:58
Myanmar'da eğitimde reform talep eden öğrencilere polis bugün de müdahale etti, 5 öğrenci gözaltına alındı.
Putin bütün maaş ve ikramiyeleri düşürdü!06 Mart 2015 12:49
Rusya Devlet Başkanı Putin, kendisi ile ülkenin üst düzey yönetiminde yer alan başbakan, başsavcı ve Devlet Soruşturma Komitesi'nin başkanının aldığı maaş ve ikramiyeleri yüzde 10 düşürdü.
Hasta Çeçen kadın iade edilmeyecek06 Mart 2015 12:45
Geçtiğimiz günlerde Rusya'ya iade edilmek üzere gözaltına alınan Çeçen kadın iade edilmeyecek.
Erbil'de Musul planı06 Mart 2015 12:41
Irak'ta terör örgütü IŞİD'in kontrolündeki Musul'u kurtarmaya yönelik hazırlıklar devam ederken Erbil'de dikkati çekici bir toplantı yapıldı.
Kudüs'te 'otomobille' saldırı: 5 yaralı06 Mart 2015 12:04
Kudüs'ün Şeyh Cerrah bölgesinde bir kişi aracını Shimon HaTsadik tramvay istasyonunda bekleyenlerin üzerine sürdü, 5 kadın polis yaralandı.
Litvanya'dan örnek önlem06 Mart 2015 11:51
Litvanya'da kuşların elektrik hatlarına çarparak zarar görmemesi için iletim hatları reflektörler ve spiraller kullanılarak daha belirgin hale getirilecek.
IŞİD Osmanlı'dan kalma camiyi havaya uçurdu06 Mart 2015 11:14
Terör örgütü IŞİD'in Irak'ın Musul kentinde Osmanlı döneminden kalma tarihi Hema Kado Camisi'ni havaya uçurduğu kaydedildi.
Almanlar Çipras'a inanmıyor06 Mart 2015 10:47
Almanların çoğunluğu Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras'ın verdiği reform sözlerini yerine getirebileceğine inanmıyor.
Araç yayaların arasına daldı: 9 ölü 27 yaralı06 Mart 2015 10:33
Çin’in güneyindeki Guangdong bölgesinde bulunan Shenzhen Bao'an Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelen bir kazada 9 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
ABD'den Körfez ülkelerine güvence06 Mart 2015 10:33
ABD Dışişleri Bakanı John Kerry: "ABD, İran'ın tüm müdahalelerine karşı Körfez ülkelerindeki ortaklarına tam destek sunmaya devam edecektir" açıklamasında bulundu.
ABD’nin öldürdüğü Ebu Humam kimdir?06 Mart 2015 10:30
Koalisyon güçlerinin hava saldırısı sonucu ölen Suriye'de savaşan gruplardan Nusra Cephesi'nin genel komutanı Ebu Humam El Şami kimdir?
Özbekistan'da başörtüsü yasağından sonra kravat zorunluluğu06 Mart 2015 10:22
Özbekistan'da başörtüsü yasağından sonra erkek öğrencilere de kravat takma zorunluluğu getirildi. Buna uymayan öğrencilere çevre temizliği yaptırılıyor.
Myanmar'da öğrencilere müdahale
Erdoğan: İstismara ortak oldular
Türkiye "yerli tablet fabrikasına" kavuşuyor
İşsizlik en çok onları vurdu!
Putin bütün maaş ve ikramiyeleri düşürdü!
Hasta Çeçen kadın iade edilmeyecek
Erbil'de Musul planı
Gözlerinizi sakın kaşımayın!
Gaziantep'te uyuşturucu operasyonu
Müezzinoğlu’ndan ‘domuz gribi’ açıklaması
'Öğretmen atamalarının seçimlerle ilgisi yok'
İşte dev derbinin değeri!
"Kürt Meselesine İslami Çözüm" çalıştayı
Android 4.0 sürümüne Chrome desteği yok
Yunanistan'a şok! Avro Birliği’nden ayrılma riski var
Kudüs'te 'otomobille' saldırı: 5 yaralı
Nizamettin Taş: 'PKK artık tasfiye olmuştur'
2 milyar kutu hapı yuttuk
Tarlada verim deniz yosunları ile artıyor
Mars'taki okyanusun büyüklüğü ortaya çıktı
Emre'den itiraf geldi: G.Saray...
HDP'den Ekonomi Bakanı hakkında gensoru
Meteoroloji'den son dakika kar yağışı uyarısı
Litvanya'dan örnek önlem
Adana derbisi için sağduyu çağrısı!
Maranki patladı: Kadın mı pazarlıyoruz?
Deniz Seki'nin avukatından kanser açıklaması
Kılıçdaroğlu'nu ti'ye aldı: Gördüğünüz CHP'liyi dövün!
En pahalı benzin bu ilimizde
720 milyon liralık derbi
ABD'de kar fotoğrafı çeken Iraklı öldürüldü
Doğu buz kesti !
Ünlü muhabir hayatını kaybetti
Facebook'tan kullanıcılara beğeni şoku
Dünyanın en yaşlı ağacı Türkiye'de
Aslan Real Madrid karşısında
Tokat'ta Van Gogh operasyonu
Maliye Bakanlığı vatandaşın fikrini alacak
Konya'da şehit olan pilotlara veda
Türkiye’nin böbrek karnesi zayıf
Facebook'tan kullanıcılara beğeni şoku
G.Saray'a pankart jesti
'Enflasyonun gerilemesi önemli bir başarı'
Muhalefet partilerinin AK Parti'ye özür borcu var
HDP’den Celal Doğan’a teklif!
En çok hangi parti haber oldu?
Beşiktaş için iki kritik hafta
Futbolda haftanın programı
Dünya yıldızlarının uğrak yeri Türkiye
IŞİD Osmanlı'dan kalma camiyi havaya uçurdu
Vav harfine dikkat! Dinden çıkabilirsiniz
Anne kartalın yumurta mücadelesi
Çarşı'dan yönetime tepki
Emeklinin borcu siliniyor
Kadın patrondan kadın istihdamına pozitif uygulama
Kadınlara saçlarında milat yaşattı
Dolmabahçe sonrası yol haritası
İngiltere'de Osmanlı dönemine ait giysiler sergilendi
Yabancı yatırımcılar şubatta satışa geçti
Legoland İstanbul'un temeli atıldı
Almanlar Çipras'a inanmıyor
Davutoğlu mesajı Mardin'den verecek
Dolar artışı üzerine: Artık çimen değiliz
Davutoğlu'nun kızı dereceye girdi
İki ayda 209 bin turist