Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Muharrem İnce: Nere gitti ''Gandi Kemal'' Miras kalan evde inanılmaz keşif UEFA'dan Trabzon'un rakibi için flaş talep! Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,820 kez okundu.

IŞİD bahanesiyle katillerle ittifak23 Ağustos 2014 15:43
İngiliz basını, İngiltere'nin IŞİD'e karşı diktatör Beşar Esad'la ittifak yapmasını istedi.
Amirli'de açlık ve susuzluk tehlikesi23 Ağustos 2014 15:36
Irak ordusunun, IŞİD ablukasını kırmak için hava saldırısı başlattığı Amirli ilçesinde halkın açlık ve susuzlukla karşı karşıya olduğu bildirildi.
Irak'ta istihbarat binasına bombalı saldırı23 Ağustos 2014 15:35
Irak İstihbarat binasına bomba yüklü araçla gerçekleştirilen bombalı saldırıda ilk belirlemelere göre 5 kişi öldü, 9 kişi yaralandı.
İsrail kana doymuyor!23 Ağustos 2014 15:10
İsrail'in Gazze'nin Ez-Zeytun mahallesinde Dahduh ailesine ait binayı vurma anını AA ekibi görüntüledi.
Ölümden kaçışın pasaportu23 Ağustos 2014 15:07
İsrail'in saldırısında ağır yaralanan Gazzeli çocuk Emir Rakip'in tedavisi için pasaport çıkarıldı. Pasaportta yaralı fotoğrafı kullanıldı.
Almanya, Türkiye'yi 38 yıldır dinliyormuş23 Ağustos 2014 14:27
BND'nin Türkiye'yi 1976 yılından beri dinlendiği öne sürüldü.
Davutoğlu'nu ağlatan Filistinli baba konuştu23 Ağustos 2014 13:46
İsrail saldırılarında kızının ölümüyle yıkılan Filistinli Şevve, acısını paylaşan Davutoğlu'nun başbakan adayı gösterilmesini değerlendirdi.
Siyahi genci öldüren ABD polisine dolar desteği23 Ağustos 2014 13:04
Ferguson olaylarını tetikleyen Michael Brown’ı öldüren polis Darren Wilson’a parasal destek yağıyor.
Saat 04:20! Davutoğlu...23 Ağustos 2014 11:56
Erdoğan'ın Başbakanlık için adının açıklandığı Davutoğlu o günün sabahında Hacı Bayram Camii'ne gitti.
Gazze'de ölenlerin sayısı 2 bin 96'ya yükseldi23 Ağustos 2014 11:27
İsrail'in 7 Temmuz'dan bu yana Gazze'ye düzenlediği saldırılarda ölenlerin sayısı 2 bin 96'ya yükseldi.
Libya'da tekne battı: 170 kayıp23 Ağustos 2014 11:15
Libya’nın başkenti Trablus açıklarında mülteci gemisinin batması sonucu 170 kişinin denizde kayboldu.
Cameron'dan tepki çeken hareket23 Ağustos 2014 10:48
İngiltere Başbakanı Cameron'un ABD'li gazeteci Foley'in öldürülmesinin ardınadn gidip sörf yapması tepki topladı.
Usain Bolt futbolcu oluyor!
IŞİD bahanesiyle katillerle ittifak
Amirli'de açlık ve susuzluk tehlikesi
Irak'ta istihbarat binasına bombalı saldırı
İsrail kana doymuyor!
AA muhabirinin gördüğü şiddet doktor raporuyla belgelendi
Lucescu'ya büyük şok! Bombalı saldırı..
Süper Kupa için son biletler satışta!
Ölümden kaçışın pasaportu
Brezilya'nın dünya kupaları çalındı!
Bakanlık'tan AVM iddialarını çürüten karar!
Muharrem İnce: Nere gitti ''Gandi Kemal''
Almanya, Türkiye'yi 38 yıldır dinliyormuş
Davutoğlu'nu ağlatan Filistinli baba konuştu
Kriptolu telefonlar çok yakında dağıtılacak
Tevhid-Selam mağdurlarından açıklama
Miras kalan evde inanılmaz keşif
UEFA'dan Trabzon'un rakibi için flaş talep!
Ünlü oyuncunun durumu ciddi
Van Gaal açıkladı: Yollar ayrılıyor!
Ankara'da silahlı saldırı: 1 ölü, 3'ü polis 5yaralı
Siyahi genci öldüren ABD polisine dolar desteği
Roma'da Salih Uçan sürprizi!
Aysal açıkladı! Transferdeki iki engel...
Mesut Özil aklını çeldi! G.Saraylı taraftarlar...
Diyarbakır'da göstericinin elinde bomba patladı
Cübbeli Ahmet Hoca'nın 'Davutoğlu' duası
Türk ordusu en az bütçeyle ilk 10'da
Araç kiralama sistemi değişiyor
138 bin dolara loca aldılar
Manisa'da hummalı çalışma
Balıkçıların "vira bismillah" heyecanı
İşte Cüneyt Çakır'ın gerçek mesleği
Türkiye'de 3 başbakan çıkartan lise
Mecidiyeköy'de korkutan patlama
Saat 04:20! Davutoğlu...
YHT terminali 2016'da hizmete girecek
Hastalıklarının adı da tedavisi de yok
Dosya masrafının sadece adı değişmiş!
Türk bilim adamları sayesinde 8 aylık iş 2 ayda bitti
'PKK, Şengal'i ikinci Kandil yaptı'
Gazze'de ölenlerin sayısı 2 bin 96'ya yükseldi
ABD'yi sevmeyen ülkeler arasında 3'üncüyüz
Otomobil yaban domuzlarına çarptı
'Maaşlarımızı alamıyorduk öldürdük'
Çöpe atılan 170 bin lira bulundu
Libya'da tekne battı: 170 kayıp
Hortumla selfie canından ediyordu
Zeytinde tuz oranı azaltıldı
Diego'da büyük risk
iPhone 5'in pili değişiyor
Türkiye yine kaybetti
IŞİD bunu ilk kez yaptı
Er'e çöp toplatan Albaya dava!
Cameron'dan tepki çeken hareket
Deniz Baykal İnce'yi destekleyecek mi?
Camide katliam: 73 ölü
Tutuklular firar etti!
Davutoğlu'nun o kitabı yok satıyor
Hindistan'dan Pakistan'a saldırı: 2 ölü
Yolcu otobüsü devrildi: 42 yaralı
Davutoğlu'nun dönüm noktası
Bingöl'de esnaf PKK'lıları kovaladı
Türklerden altın dokunuş
Eide Kıbrıs Özel Danışmanı oldu
Netanyahu'dan yeni tehdit
Bodrum'da lunaparkta dehşet!
Beşiktaş bombayı patlatıyor