Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Baykal kongre çağrısı yapacak! Halk otobüsüne molotoflu saldırı! Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,804 kez okundu.

Katil Esed'in çirkin oyunu!20 Nisan 2014 07:11
Binlercce masum insanı katleden Beşşar Esed'in muhaliflere karşı büyük yalanı deşifre oldu.
Ukrayna krizi için Türk temsilci devrede19 Nisan 2014 20:56
AGİT Ukrayna Özel Gözlem Misyonu Başkanı Ertuğrul Apakan, ülkenin doğusundaki gerilimi düşürmek için açıklanan Cenevre bildirisinin uygulamasını görüşmek üzere Ukrayna Dışişleri Bakanı Andriy Deşçitsa ile bir araya geldi.
Saraybosna'da 528 idam kararına protesto19 Nisan 2014 19:41
Bosna Hersek'in başkenti Saraybosna'da, Mısır'da 528 kişinin idama mahkum edilmesi düzenlenen yürüyüşle protesto edildi.
Savaştan 19 yıl sonra gömüldü19 Nisan 2014 19:37
Bosna'da 1992-1995 yıllarındaki savaş zamanında, Vlasenitsa kentinde katledilen ve toplu mezarlarda cesetleri bulunan 9 Boşnak'ın cenazeleri düzenlenen törenle toprağa verildi.
Halid Meşal'den tarihi çağrı19 Nisan 2014 17:39
Hamas Siyasi Büro Şefi Halid Meşal, Filistin'de ayrılığın bitirilmesi ve "safların birleştirilmesi" çağrısında bulundu.
Papua Yeni Gine'de 7.5'lik deprem19 Nisan 2014 17:36
Avustralya kıtasının kuzeyindeki Papua Yeni Gine'de 7.5 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Rusya'ya meteor düştü!19 Nisan 2014 17:22
Rusya'nın Murmansk şehrine meteor düştüğü iddia edildi.
NSU sanığına aşk mektubu yağıyor19 Nisan 2014 16:08
Münih Yüksek Eyalet Mahkemesi’nde yargılanan Zschaepe’nin çok sayıda aşk mektubu aldığı bildirildi.
7 bin aile evlerini terk etti19 Nisan 2014 14:34
Irak'ın Diyala kentinde son aylarda meydana gelen çatışmalar sebebiyle 7 bin ailenin evlerini terk ettiği bildirildi.
Mursi'nin duruşması başladı19 Nisan 2014 14:05
Cumhurbaşkanı Muhammed Mursi ile 14 sanığın yargılandığı ve kamuoyunda "İttihadiye olayları" olarak bilinen davanın bugünkü duruşması başladı.
Bakımevi sakinleri Berlusconi'yi bekliyor19 Nisan 2014 13:04
Berlusconi’nin vergi usulsüzlüğü gerekçesiyle aldığı 1 senelik sosyal hizmet cezasını çekeceği bakımevi sakinlerinin gözü yolda.
14 kız öğrenci daha kaçmayı başardı19 Nisan 2014 12:37
Nijerya'da Boko Haram militanlarınca pazartesi günü kaçırılan yüzden fazla kız öğrenciden 14'ünün daha kurtulduğunu ancak 85 öğrenciden hala haber alınamadığını bildirdi.
CHP’de lider kavgası!Emniyette paralel hat temizliği!En mutlu ilin mutluluk formülü!Hakan Fidan geldi her şey değişti!Reza Zarrab: 17 Aralık'ta ülke kaybetti!Paralel hesaplaşma CHP'yi dağıttı!Katil Esed'in çirkin oyunu!Arena'da tarihi hezimet!Twitter, o iki hesabı kapattıCüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 kararAsgari ücrette ayrım bitiyor!Halid Meşal'den tarihi çağrıErdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyaliUlan gerizekalı nereye atıyorsun?3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!'Hukuk eliyle darbe yapmak istediler!'Dünyayı şoke eden görüntü! Hayalet araba!Tüm Manşetler
CHP’de lider kavgası!
Emniyette paralel hat temizliği!
En mutlu ilin mutluluk formülü!
Hakan Fidan geldi her şey değişti!
Reza Zarrab: 17 Aralık'ta ülke kaybetti!
Paralel hesaplaşma CHP'yi dağıttı!
Baykal kongre çağrısı yapacak!
Halk otobüsüne molotoflu saldırı!
Katil Esed'in çirkin oyunu!
Shota: Penaltı ve kırmızı kart...
Fener'den sonra şimdi de Kasımpaşa
'Çakır kendisini gülünç duruma düşürdü'
Adıyaman'da muhtarlık kavgası: 8 yaralı
Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı
Chelsea'ye 77 maç sonra evinde darbe!
Şiddetli rüzgar, çatıları uçurdu
Selçuk fena isyan etti
Dilmen: Galatasaraylıları üzmesi gereken...
Barcelona'da ayrılık sesleri
'Cüneyt Çakır gerçekten...'
Arena'da tarihi hezimet!
5 ölümlü kaza ile ilgili Vali'den açıklama
Ukrayna krizi için Türk temsilci devrede
Twitter, o iki hesabı kapattı
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 karar
'Maçın hakkı beraberlikti'
Gaziantep ve Karşıyaka uzattıkça uzattı!
Midibüs şarampole yuvarlandı: Ölü ve yaralılar var
Yılın en iyi görüntüleri AA'dan
Bakan Ala Erzurum'da gül dağıttı
Saraybosna'da 528 idam kararına protesto
G.Saray'da kırmızı kart şoku!
Savaştan 19 yıl sonra gömüldü
Can Bonomo kaza geçirdi
TİKA'dan öğrencilere burs!
BDP'den Şemdinli'de 'Kutlu Doğum' mevlidi
F.Bahçe'den 22 sayı fark!
Maçta sürpriz evlilik teklifi!
Kamyonet 4 aracı ezdi
G.Saray'ın 11'i belli oldu! Büyük sürpriz
Asgari ücrette ayrım bitiyor!
Şanlıurfa'da silahlı saldırı!
G.Saray finale göz kırptı!
Uçurumdan düşen çocuk hayatını kaybetti
F.Bahçe'nin hocasına 3 dev talip!
Halid Meşal'den tarihi çağrı
Soba yaşlı çiftin sonu oldu
Yağmur duasında, yağmur yağdı
Papua Yeni Gine'de 7.5'lik deprem
Erdoğan'dan 'Başkanlık Sistemi' sinyali
Rusya'ya meteor düştü!
Alex'ten Beşiktaş derbisine özel mesaj!
Cumhurbaşkanlığına aday olacak mı?
1544 konuta 77 bin başvuru!