Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Vatandaşlar camilere akın etti! ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı BM’den İsrail'i köşeye sıkıştıran karar! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,813 kez okundu.

3 İsrail askeri öldürüldü24 Temmuz 2014 00:49
İsrail ordusu, Gazze'de 3 İsrail askerinin öldürüldüğünü, 28 askerin de yaralandığını bildirdi.
2 yaşında kanlı kefeni ile defnedildi23 Temmuz 2014 22:52
İsrail'in Gazze'ye düzenlediği hava saldırılarında Beyt Lahya kentindeki bir binanın isabet alması sonucu, El Radii Ailesinden, aralarında 2 yaşındaki Selma ile birlikte 3 kişi hayatını kaybetti.
Norveç İsrail'e boykot çağrısını reddetti23 Temmuz 2014 22:20
Norveç Ekonomi Bakanlığını da yürüten İlerleme Partisi'nin Genel Başkanı Jensen, hükümet olarak İsrail'e boykota karşı olduklarını belirtti.
Dev kruvaziyer, söküm için yolda23 Temmuz 2014 22:07
İtalya'da 2012 kayalıklara çarpan yolcu gemisi Costa Concordia, söküm işlemi için Cenova kentine taşınıyor.
Cameron'a Rus bağışını "iade et" çağrısı23 Temmuz 2014 22:06
Başbakan Cameron'a, Rusya'nın Eski Maliye Bakanının eşinin 160 bin sterlin değerindeki bağışı "iade etmesi" çağrısında bulunuldu
İsrail'e rağmen ABD süreyi uzattı23 Temmuz 2014 22:00
ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), Amerikan havayolu şirketlerinin İsrail'e uçuş yasağını 24 saatliğine daha uzattı.
Halid Meşal: Filistin direnişi kırılamaz23 Temmuz 2014 21:56
Hamas siyasi büro şefi Halid Meşal İsrail'in saldırıları sonrasında dünyaya seslendi.
Hintli milletvekili zorla oruç bozdurmaya çalıştı23 Temmuz 2014 21:19
Hindistan'daki Shiv Sena partisi milletvekilinin, oruçlu kişiye zorla ekmek yedirmesi ülkede tartışmalara neden oldu.
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı23 Temmuz 2014 20:52
ABD Federal Havacılık İdaresi, Amerikan havayolu şirketlerinin İsrail'e uçuş yasağının 24 saatliğine daha uzatıldığını bildirdi
IMF'den ABD'ye şok!23 Temmuz 2014 20:26
IMF, ABD ekonomisinin 2014 yılı büyüme beklentisini yüzde 2'den yüzde 1,7'ye indirdi
Yabancı basın operasyonu böyle yorumladı23 Temmuz 2014 20:10
Financial Times ve Times, Paralel Yapı operasyonuyla ilgili olarak "Paralel Yapı'ya vurulmuş en büyük darbe" yorumu yaptılar.
Şii militaristlerden Türkiye'ye tehdit23 Temmuz 2014 19:50
Şii militarist güçler, Başbakan Nuri Maliki'den ABD, Türkiye ve Suudi Arabistan'ın Büyükelçiliklerini 5 gün içinde Bağdat'tan çıkarmasını istedi
3 İsrail askeri öldürüldü
G.Saray maçında sahada Filistin bayrağı açtı
Vatandaşlar camilere akın etti!
İhsanoğlu'nun Gazze iddiası yalan çıktı!
Sporcular İsrail konutunu topa tuttu!
İşte Antalyasporlu Tita'nın yeni takımı
Başbakan Erdoğan Ankara'da
Askeri araç yuvarlandı: 3 yaralı
Aydın’da feci kaza: 5 yaralı
Balıkesirspor ikinci yarıda açıldı
2 yaşında kanlı kefeni ile defnedildi
Cimbom şokta! Önde başladı mağlup bitirdi
Paşa'dan hazırlık maçında farklı tarife
Şenol Güneş'e sürpriz ziyaret
'Kamalak'a uçak bileti' iddiasına cevap
Norveç İsrail'e boykot çağrısını reddetti
Davutoğlu: Durum gittikçe kötüleşiyor
Dev kruvaziyer, söküm için yolda
Cameron'a Rus bağışını "iade et" çağrısı
IMF, ABD'nin büyüme beklentisini düşürdü
İsrail'e rağmen ABD süreyi uzattı
Torba Tasarı'da 7 madde daha kabul edildi
Halid Meşal: Filistin direnişi kırılamaz
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...
Hintli milletvekili zorla oruç bozdurmaya çalıştı
İzmir'de korkutan yangın
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı
IMF'den ABD'ye şok!
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması