Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'dan geceyarısı miting! Mason Locası'ndan Gülen açıklaması Fransa'daki uçak kazası ile flaş gelişme Ömer AltaşHitabet
siyasete yetmez
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
Rojava’da Kürt katliamı yapıldı mı?
12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:41
Güncellenme Tarihi 12 Ağustos 2013 Pazartesi 17:46
Suriyeli Kürt gazeteci Siyamend Haco, Kürt bölgesinde (Rojava) Özgür Suriye Ordusu ve dini gruplar tarafından Kürt katliamı yapıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını söyledi.

Yöneticisi olduğu haber kurumuna bağlı her yerde çalışanları olduğunu belirten Haco, “Suriye’nin Kürt bölgesinde (Rojava) katliam yok. Bu, PYD’nin bir propagandası. Burada PYD ile rejimle savaşmak için bölgeye gelen Müslüman gruplar arasında çatışmalar var.” dedi.

Suriye’de iç savaş çıktığından beri bölgedeki gelişmeleri yazan gazeteci Siyamend Haco, aynı zamanda Avrupa Kürt Araştırmaları Merkezi’nde görev yapıyor. Cihan Haber Ajansı'na açıklamalarda bulunan Haco, Suriye’nin Kürt şehirlerinin tamamında birlikte çalıştığı arkadaşları olduğunu, gelişmeleri olay yerinden takip ederek en doğru şekilde yazdıklarını dile getirdi. Kürt bölgesinde herhangi bir katliamın olmadığını anlatan Haco, PYD ile rejime karşı savaşan Müslüman gruplar arasında çatışmalar olduğunu belirtti. Haco, “PYD, uzun zamandır Özgür Suriye Ordusu’na bağlı birliklerin sivil Kürtleri katlettiğini söylüyor. Bölgedeki hiçbir arkadaşımız bunu doğrulamıyor.” diye konuştu.

PYD ile İslami gruplar arasında yaşanan çatışmalarda bazı sivillerin hayatını kaybettiğini anlatan Haco, bu saldırıları daha çok PYD’ye bağlı YPG birliklerinin yaptığını dile getirdi. Haco, şöyle dedi: “Bölgedeki bağımsız gözlemciler de PYD’nin, ölen bu sivillerinin sayısını oldukça abartılı gördüğünü belirtiyor. PYD ile İslami birliklerin çatışmaları da tesadüf değil. Haziran ayının sonunda PYD, gözaltına aldığı gençlerin serbest bırakılması için gösteri yapan sivilleri taradı. Bu saldırıda 6 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi yaralandı. PYD, onlarca göstericiyi gözaltına aldı, işkence yaptı. Kürt partilerinin bürolarını, gençlik merkezlerini ateşe verdi. PYD, böylece sempati kaybetti. PYD, bu imajı düzeltmek ve kendisini tek güç haline getirmek için hem Kürtler nezdinde İslami gruplara saldırıyor.”

“PYD, bugüne kadar Beşşar Esed rejimiyle bağlantısını kesmediği bir gerçek.” diyen Kürt gazeteci Haco, aynı zaman Rusya’nın Dışişleri Bakanlığı'yla da ortak çalışmalar yürüttüğünü iddia etti. PYD’nin, Baas rejiminin Kürt bölgesindeki kurumlarını koruduğunu herkesin bildiğini dile getiren Haco, “Dün Kobani’de arkadaşlarımızın geçtiği bir bilgi var. PYD ve milisleri, Suriye ordusunun helikopter sahasını koruyor. Bu sahadan kalkan helikopterler, rejim karşıtı halka saldırıyor. PYD ile Beşşar Esed’in ordusu arasında hatırı sayılır ortak bir çalışma var. Bu ortak çalışmayla, işbirliğiyle Özgür Suriye Ordusu’na destek veren İslami gruplara düşmanlık yapılıyor ve yok edilmeleri hedefleniyor. PYD, böylece rejime karşı direnen güçleri zayıflatmaya çalışıyor." şeklinde konuştu.

Haco, bazı İslami grupların, ‘Kürtlerin namusu ve malı size helaldir’ şeklinde çağrı yaptığına yönelik iddiaların da gerçekle bir ilgisi olmadığını söyledi. Haco, “Bu bir propagandadır, böyle bir şey duymadık. İslami gruplar, ‘Kürtler bizim kardeşlerimiz, rejimle savaşmaya geldik.’ diyorlar. Camilerden, Kürtlerin malı ve canı için çağrı yapıldığı iddialarını sadece PYD basınından duyduk.” ifadelerini kullandı.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,847 kez okundu.

Kızılhaç konvoyuna silahlı saldırı31 Mart 2015 01:11
Mali'nin kuzeyinde insani yardım konvoyuna düzenlenen silahlı saldırıda Uluslararası Kızılhaç Komitesi görevlisinin hayatını kaybettiği bildirildi.
ABD'yi şoke eden anket!31 Mart 2015 00:20
ABD'de yapılan bir ankete göre, Başkan Obama'yı ülke için Putin ve Esed'ten daha tehlikeli görüyor.
ABD: İranla anlaşmaya varmış değiliz31 Mart 2015 00:12
ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Marie Harf, İran’ın uranyum stokunu ülkeden çıkarmasına yönelik anlaşmada geri adım attığına dair haberler üzerine, “İranlılarla stoklara dair herhangi bir anlaşmaya varmış durumda değiliz” dedi.
Çipras muhalefetten destek istedi31 Mart 2015 00:06
Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras, hükümetin Avrupalılarla sürdürdüğü müzakerelerin “milli bir çaba” olduğunu belirterek, muhalefet partilerine buna destek verme çağrısında bulundu.
O polis memuru şimdi yandı30 Mart 2015 23:33
Meksika'da bir timsahı öldüren polis memuru hakkında suç duyurusunda bulunuldu.
Ünlü yelkenci için cenaze töreni30 Mart 2015 23:26
Fransız televizyon kanalı TF1 için hazırlanan "Dropped" adlı televizyon şovunun Arjantin'deki çekimi sırasında meydana gelen helikopter kazasında ölen sporculardan ünlü yelkenci Florence Arthaud için Fransa'nın başkenti Paris'te cenaze töreni düzenlendi.
Sırp savaş suçlusu: Lahey'e dönmeyeceğim30 Mart 2015 23:20
Lahey'deki Eski Yugoslavya Uluslararası Ceza Mahkemesi'nin (ICTY), sağlık sorunları nedeniyle kasım ayında geçici olarak serbest bıraktığı Sırp savaş suçu zanlısı Voyislav Şeşely, "Kendi arzumla Lahey'e dönmeyeceğim" dedi.
Erdoğan'ı karşılamak için o ülkeye akın ettiler30 Mart 2015 23:16
Avusturya’da yaşayan gurbetçiler, Slovakya’ya gelecek olan Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı karşılamak üzere Bratislava’ya gitti.
PEGIDA'lılar nerede karşıtları orada30 Mart 2015 23:04
Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da, Batı’nın İslamlaşmasına Karşı Vatansever Avrupalılar (PEGIDA) taraftarları ve karşıtları tarafından iki ayrı yürüyüş düzenlendi.
İran-Irak sınırında patlama: 6 ölü30 Mart 2015 22:30
İran Irak sınırında, mayının infilak etmesi sonucu sınırda görev yapan 5 askerin hayatını kaybettiği belirtildi.
ABD'de küçük kızın otobüs macerası30 Mart 2015 22:26
Philadelphia'da gece evden çıkıp şehir içi sefer yapan otobüse binen 4 yaşındaki kız çocuğu ailesine teslim edildi.
'Obama, kötü bir anlaşmayı kabul etmeyeceğini belirtti'30 Mart 2015 21:52
Beyaz Saray Sözcü Yardımcısı Schultz İran ile nükleer müzakerelerde Obama'nın kötü bir anlaşmayı kabul etmeyeceğini açıkça belirttiğini söyledi.
Erdoğan'dan geceyarısı miting!
Banka soygunu mobese kayıtlarında
Kızılhaç konvoyuna silahlı saldırı
AK Parti'de 9 saatlik aday toplantısı
ABD'yi şoke eden anket!
İsveçli otomobil devi ABD'ye açılıyor
ABD: İranla anlaşmaya varmış değiliz
Çipras muhalefetten destek istedi
Falcao rekoru egale etti
Tekstilci işadamı evinde düşerek öldü
AK Parti Avrupa'da seçim startını verdi
21 gün sonra ormanda ölü bulundu
Tır köprüye sıkıştı
O polis memuru şimdi yandı
Ünlü yelkenci için cenaze töreni
Adliyeden kelepçeyle kaçtı
Sırp savaş suçlusu: Lahey'e dönmeyeceğim
Erdoğan'ı karşılamak için o ülkeye akın ettiler
Erdoğan'ın İran kararı netleşti!
Antalya'daki patlamanın sebebi belli oldu
PEGIDA'lılar nerede karşıtları orada
"AK Parti diktatörleşse Müslümanları bile yönetemez"
Mason Locası'ndan Gülen açıklaması
İran-Irak sınırında patlama: 6 ölü
ABD'de küçük kızın otobüs macerası
Yunan Milli Takımı'na kaza şoku
"Tam anlamıyla beceriksizlik"
"Son haftalarda iyi savunma yapıyoruz"
İstanbul Emniyeti'nden o haberlere yalanlama
Galatasaray Liv Hospital Royal Halı Gaziantep'e yenildi
Ermenistan'da istifa şoku!
Cezalı teknik adam maçı böyle izledi!
'Obama, kötü bir anlaşmayı kabul etmeyeceğini belirtti'
Orduevleri'nde bir yasak daha kalktı
Rusya'da bağımlılıkla ilgili büyük gelişme
Myanmar'da isyancı örgütlerle uzlaşma
Esed'in ordusu hastaneyi bile bombaladı
İzmir'de asker cinnet getirdi
Chicharito itiraf etti! "Ağladım..."
Karabük, Kardemir'le devam dedi!
Ünlü hacker servetini ABD'ye kaptırdı
Kartal eksik çalıştı!
Fenerbahçe'de Rizespor mesaisi!
Serdar Aziz'in durumu belli oldu!
'Türkiye DAEŞ'le savaşan koalisyona dahildir'
'Muhalefet gönderirse yardımcı olurum'
Barajın dolması taşkına neden oldu
Çanakkale’de yeni bir canlı türü bulundu
Kudüs’te "Toprak Günü" yürüyüşüne müdahale
THY'nin Manila seferleri başladı
Latif Erdoğan: Masonluk belgeleri gerçek
Kamerun 2-0'dan çevirdi
İstiklal Mahkemeleri arşiviyle ilgili önemli gelişme!
Antalya'da korkutan patlama
Davutoğlu, Heniyye ile telefonda görüştü
TBF yeni başkanı Harun Erdenay oldu
UEFA, Sneijder takibinde!
Belediye başkanının makam aracına tepki