Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Uşak’ta korkutan deprem Meteoroloji'den kar uyarısı Kerry: Türkiye koalisyona katıldı! Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
Çelik'ten malulen emeklilik açıklaması
Çelik'ten malulen emeklilik açıklaması
3 Ağustos 2013 Cumartesi 20:24
Güncellenme Tarihi 3 Ağustos 2013 Cumartesi 20:25
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, malulen emekli olabilmeyi sağlayan değişiklikleri twitter'dan duyurdu.

Konuyla ilgili 16 mesaj atan Bakan Çelik şu noktalara vurgu yaptı:

- Hayati organ nakilleri sonrasına, maluliyet hakkı getiriyoruz.

- Kronik böbrek hastalarının nakil sonrası maluliyet maaşları devam edecek... Kalp, akciğer, karaciğer ve bağırsak nakli yapılan hastalarımıza kontrolsüz maluliyet geliyor...

- Tedaviye dirençli tüberküloz (bulaşıcı verem) hastalarımıza maluliyet hakkı getiriyoruz...

İşte Bakan Çelik'in yazdığı o mesajlar:

Hayati organ nakilleri sonrasına, maluliyet hakkı getiriyoruz.

Kronik böbrek hastalarının nakil sonrası maluliyet maaşları devam edecek...

Kalp, akciğer, karaciğer ve bağırsak nakli yapılan hastalarımıza kontrolsüz maluliyet hakkı geliyor...

Tedaviye dirençli tüberküloz (bulaşıcı verem) hastalarımıza maluliyet hakkı getiriyoruz... Buradaki amacımız; çabuk bulaşabilen bu ciddi hastalığı taşıyan hastalar mağdur olmasın, ayrıca diğer çalışanlara hastalık bulaşmasın...

Kişisel bakımını yapamayacak, zorunlu ihtiyaçlarını gideremeyecek Romatizmal ve Nörolojik hastalara da maluliyet hakkı getiriyoruz...Böylece şu anda malul sayılmayan, Tek tarafı felçliler, sara hastaları, spastik çocuklar, otizm hastaları malul sayılacak.

ŞEKER HASTALIĞINDA

Şeker hastalığından dolayı 3 veya daha fazla komplikasyonu (orta ve ileri düzeyde organ rahatsızlığı) olanlara maluliyet imkanı getiriyoruz. Bu durumdaki hastaların her hangi bir işte çalışması fiilen mümkün olmamasına rağmen mevzuat gereğince malül sayılmıyorlardı

ÇALIŞAMAZ DURUMDA İSE

Birden fazla hastalığı olup çalışamaz durumda olan vatandaşlarımız vardı. Bunlar mevzuata takılıyor ve malul maaşı bağlanamıyordu.

Hastanın genel durumu değerlendirilerek çalışamaz durumda olduğu görülürse bu kişilere maluliyet maaşı bağlama imkanı getiriyoruz.

Daha önce bu hastalıklar teker teker değerlendiriliyor ve mevzuat gereği hakettiği halde maluliyet verilemiyordu...

1/3 Normal insanda böbrek süzme hızı 120’dir. 15 ile 30 arası diyaliz hastası adayı.Bu aralıktaki hastaların diyalize girmeleri sakıncalıdır. 2/3 diyalize girerek böbreklerini safdışı bırakıyorlar,böbrek daha hızlı çöküyor. 15’in altına hızlı şekilde inip malul olmaya çalışıyorlar.

3/3 bu yönetmelik ile böbrek süzme hızı 30 ml/dk’nın altında olanlara da maluliyet hakkı verilerek bu mağduriyet giderilmiş olacak...

Maluliyet ile ilgili yaptığımız bu düzenlemenin tüm vatandaşlarımıza hayırlı olmasını dilerim.

Bu haber 426 kez okundu.

Manisa'da aşırı yağış hayatı felç etti!24 Eylül 2014 00:08
Demirci ilçesinde, sağanak nedeniyle bazı iş yerleri ile konutların alt katlarını su bastı.
Uşak’ta korkutan deprem23 Eylül 2014 23:50
Uşak merkezde 3.5 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Artçı sarsıntılar sürüyor.
Meteoroloji'den kar uyarısı23 Eylül 2014 23:40
Meteoroloji 10. Bölge Müdürü Murat Asar, Türkiye'nin batısından giren soğuk havayla beraber kayak merkezlerinde yılın ilk karını beklediklerini söyledi.
Bin Ladin'in damadına ABD'de şok!23 Eylül 2014 23:34
Süleyman ebu Geyt, ABD'de terör suçlamasıyla çıkarıldığı mahkemede müebbet hapse mahkum edildi.
Avrupa ülkesinden Türkiye'ye şok teklif23 Eylül 2014 23:28
Danimarka Halk Partisi Yabancılar Sözcüsü Martin Henriksen, Türkiye’nin Danimarka’ya gelen Suriyeli mültecileri de kabul etmesini istedi.
Bingöl'de 2 PKK'lı teslim oldu23 Eylül 2014 23:22
BİNGÖL'de örgütten kaçan 2 PKK'lı güvenlik güçlerine teslim oldu.
Olympiakos Efes'i İstanbul'da yıktı!23 Eylül 2014 23:13
Uluslararası Gloria Cup Basketbol Turnuvası'nın ilk maçında A Grubu mücadelesinde Olympiakos , Anadolu Efes'i 79-73 yendi.
Hava saldırısına ilişkin çelişkili bilgiler!23 Eylül 2014 23:12
ABD öncülüğünde Suriye'deki IŞİD hedeflerine yönelik yapılan hava bombardımanı sonrasında bölgeden gelen haberlerde belirsizlikler var.
Ünlü sunucudan Aysel Tuğluk'a tepki23 Eylül 2014 23:00
Star Ana Haber'in ünlü spikeri Nazlı Çelik, Suruç'ta güvenlik güçlerine taş atan HDP'li Aysel Tuğluk'a tepki gösterdi.
Boko Haram o kızları serbest bıraktı mı?23 Eylül 2014 23:00
Nijerya ordusu, yaklaşık 5 ay önce Boko Haram örgütünce kaçırılan kız öğrencilerin serbest bırakıldığı yönündeki iddiaları yalanladı.
Çukurca'da uçak hareketliliği23 Eylül 2014 22:57
Hakkari'nin Çukurca İlçesi'nde akşam saatlerinde uçak hareketliliği yaşandı.
İkiyüzlü sözde sanatçılara sosyal medyada tepki!23 Eylül 2014 22:50
Şevval Sam, Engin Günaydın, Meltem Cumbul gibi sözde “sanatçıların” IŞİD saldırısından sonra Türkiye’ye gelen Ezidi’ler için dayanışma çağrısında bulunması samimiyetsizce bulunarak sert bir dille eleştirildi.
IŞİD'le savaşan 39 peşmerge kayıp
Manisa'da aşırı yağış hayatı felç etti!
Alex ABD'de devam edecek!
Uşak’ta korkutan deprem
Meteoroloji'den kar uyarısı
Bin Ladin'in damadına ABD'de şok!
Avrupa ülkesinden Türkiye'ye şok teklif
Bingöl'de 2 PKK'lı teslim oldu
Ukrayna'da 700'e yakın asker rehin
Olympiakos Efes'i İstanbul'da yıktı!
Eskişehirspor 6 golle turladı!
Hava saldırısına ilişkin çelişkili bilgiler!
Ronaldo abarttı, Madrid parçaladı!
Fenerbahçe kuvvet çalıştı
Boko Haram o kızları serbest bıraktı mı?
Ünlü sunucudan Aysel Tuğluk'a tepki
Çukurca'da uçak hareketliliği
İkiyüzlü sözde sanatçılara sosyal medyada tepki!
Bucaspor Batman karşısında moral buldu
Konsere giden öğrenciler kaza yaptı: 26 yaralı
Dumanlı: Mevlana ve Yunus bugün gelse Fethullah Gülen olur!
Erdoğan, Ruhani ile görüştü!
Filenin Sultanları kötü başladı
Provokatörler Şırnak'ı karıştırdı!
Kobani hayalet kente döndü
Kerry: Türkiye koalisyona katıldı!
Ban operasyonu olumlu karşıladı
Paris'te iPhone 6 dayağı
İstanbul'daki fırtına uçak seferlerini de etkiledi
G.Saray'a bir başkan adayı daha!
İsmailağa Cemaati'nden Zaman Gazetesi'ne yalanlama!
Esed IŞİD konusunda çark etti!
Rusya'dan IŞİD operasyonuna sert tepki!
Kayserispor bombardımana tuttu: 7-0
Kosova tarihinde bir ilki yaşayacak
Süreyya Ciliv'in ilk maaşı bile dudak uçuklattı!
Manisaspor penaltılarla tur atladı
Kerry: Türkiye ABD'ye söz verdi
Canikli: Türkiye cazibe merkezi
Erdoğan ABD'de dünya ülkelerine seslendi!
İşte G.Saray'da ilk başkan adayı!
Galatasaray tam kadro çalıştı
Türkiye Kupası'nda sürpriz sonuçlar