Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Aziz Yıldırım son noktayı koydu İşte o 'selfie'nin orjinal hali Firari saldırgan öldürüldü! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Canavar yıldız keşfedildi
Canavar yıldız keşfedildi
11 Temmuz 2013 Perşembe 09:56
Güncellenme Tarihi 11 Temmuz 2013 Perşembe 09:57
Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi’nde yeni bir ‘canavar yıldız’ın doğuşunu tespit etti.

Dünya’dan 11 bin ışık yılı uzaklıktaki yıldız, gelişimini tamamladığında bizim güneşimizden 100 kat daha büyük olacak.

Avrupa Güney Yarımküre Astronomik Araştırmalar Organizasyonu (ESO)’nun Şili’deki Atacama Çölü’nde yer alan ‘ALMA’ süper teleskopu yeni bir dev yıldızın gelişmekte olduğunu belirledi. Şu an bile Güneş'in kütlesinden 500 kez daha ağır olduğu belirtilen ve Samanyolu'nda şimdiye dek gözlenen en büyük ‘bebek’ olan ‘canavar yıldız'ın henüz oluşma sürecinde bulunduğu ve giderek büyüdüğü bildirildi.

‘Canavar yıldız’, Spitzer Karanlık Bulutu içinde keşfedildi. Yıldızın büyük bir açlıkla içeri doğru hızla çöken madde ile beslendiği düşünülüyor. Bu nadir rastlanan yıldızların çok çabuk oluştuğuna ve çok kısa bir 'çocukluk' dönemi geçirdiğine dikkat çeken ESO uzmanları, söz konusu yıldızın kütlesi ve erken oluşma sürecinde keşfedilmesi itibariyle büyük heyecana yol açtığını belirtiyor. Zira Samanyolu’nda bu büyüklükteki bir yıldızın oluşumuna rastlama ihtimali 10 binde bir.

Bilim insanları keşfedilen yeni dev yıldız sayesinde dev yıldızların oluşumu konusunda yeni bilgilere ulaşabilmeyi umuyor. Şimdiye kadar evrende gözlemlenebilen en büyük yıldız ise ‘NML Cygni’. 5 bin 300 ışıkyılı uzaklıktaki bu yıldız, bizim güneşimizden tam 1650 kat daha büyük.

Bu haber 189 kez okundu.

"Falcon 9" roketi fırlatıldı18 Nisan 2014 23:14
Uluslararası Uzay İstasyonu’na gıda maddesi ve acil onarım malzemesi taşıyan, "Dragon robotik kargo kapsülü"nü uzaya götürecek insansız Falcon 9 roketi başarıyla fırlatıldı.
Bal arılarının toplu ölümü ürkütüyor18 Nisan 2014 20:26
Sakarya'da kovanlardaki bal arılarının toplu halde telef olması bal üreticilerini büyük zararlara soktu.
Tilkiler "çikolata" ile aşılanacak18 Nisan 2014 12:06
Proje kapsamında kare çikolata görünümündeki yemler, kuduza sebep olan yaban hayatında yaşayan tilkilerin bulunduğu alanlara uçakla bırakılacak
Twitter yola geldi! Buzlayacak18 Nisan 2014 08:39
Twitter'la yapılan toplantılarda görüş birliğine varıldığını söyleyen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, zararlı ve mahkeme kararı olan içeriklerin buzlanarak etkisiz hale getirileceğini belirtti.
Akıllı telefonlar vücut ısısıyla şarj olacak!18 Nisan 2014 08:06
Bu teknoloji gerçeğe dönüştüğünde cebinizi şarj etmek için prizlere ihtiyacınız kalmayacak!
Dünya’nın ikizi bulundu!18 Nisan 2014 03:36
Gökbilimciler, Dünya’ya en fazla benzediği bildirilen gezegeni keşfetti.
Mars’a yolculuk güvenli değil17 Nisan 2014 21:48
Amerika Uzay ve Havacılık Dairesi NASA, Mars’a insan taşımayı planlarken, bilimadamları bu misyonun çok tehlikeli olduğu uyarısında bulunuyor.
Microsoft, Android'i haraca bağladı!17 Nisan 2014 20:47
Microsoft'un, Nokia'yı satın alarak Android'li cepleri de adeta haraca bağladığını biliyor musunuz?
Google'dan akıllı lens!17 Nisan 2014 18:48
Google, Google Glass’ı satışa çıkardığı şu günlerde giyilebilir teknolojide yine bir adım öne çıkmaya hazırlanıyor. Teknoloji devi, kontak lense monte edilebilen kamera için paten aldı.
Bilim üssü'nde geri sayım!17 Nisan 2014 18:45
'Bilim açılımı' tuttu. Başbakan, Türkiye'nin ilk bilim merkezini 26 Nisan'da Konya'da hizmete açacak. Sırada Kocaeli ve Kayseri var…
'Son 40 yılın en büyük keşfi'17 Nisan 2014 16:33
Bilim insanları, Çomolongma Dağı'nda, yeni bir çıngıraklı yılan türü keşfetti.
Kanserin tedavisi Uzay’da17 Nisan 2014 16:13
Danimarka, yerçekimsiz ortamın kanser hücreleri üzerindeki etkisinin araştırmak üzere Uzay’a kanser hücreleri gönderecek.
Arınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruzAsgari ücrette önemli karar!Passolig neden hedefte?Dünya bu fotoğrafı konuşuyorZaman hukuksuzluğu böyle savunduPulitzer Yılın FotoğraflarıAK Parti'ye kirli propagandayı bakın kim yapmışYermuk'a 10 gündür yardım ulaşmıyorGülen cemaatinin dönecek bir mahallesi kalmadı'MİT düzenlemesi Gülen Grubunu bitirecek!'CHP’nin kanlı mirası var, BDP’nin potansiyeli yok'Kısa dönem askerlik 12 gün uzadıİnsanlık onuru işkenceyi yenecek!13 eserle dünya listesindeyizCHP'nin Köşk adayı için sürpriz isim!Havalar nasıl olacak?Dinler arası diyaloğun amacı nedir?Tüm Manşetler
Asgari ücrette önemli karar!
Ucuz tablet bilgisayar ve cep telefonu" uyarısı
Bakımevi sakinleri Berlusconi'yi bekliyor
Aziz Yıldırım son noktayı koydu
Kaçırdıkları kişiler için defter tutmuşlar
İşte o 'selfie'nin orjinal hali
İstanbul Üniversitesi karıştı!
Arınç: Biz farklı anlam çıkarmıyoruz
Kapalı gişe oyunlara karaborsa önlemi
Hacıosmanoğlu'nun acı günü
Passolig neden hedefte?
Dışişleri Bakanlığı'ndan kınama
14 kız öğrenci daha kaçmayı başardı
Dünya bu fotoğrafı konuşuyor
Anıtkabir'in küçük ziyaretçilerini sürprizler bekliyor
EKPSS'de adayların durumuna özel tedbir!
Kaçırılan 4 Fransız gazeteci serbest!
Firari saldırgan öldürüldü!
Tarihi geçmiş ürünler çöplükte imha edildi
Derbi tarihinden ilginç notlar
Cezaevinde Kutlu Doğum Haftası kutlandı
Zaman hukuksuzluğu böyle savundu
Fenerbahçe'de Webo şaşkınlığı
AK Parti'ye kirli propagandayı bakın kim yapmış
Flaş açıklama: Gerekirse 'www'dan çıkarız!
Fenerbahçe Beckham'ını buldu!
Yermuk'a 10 gündür yardım ulaşmıyor
Bedelli askerlik resmi gazetede
Yemen'de İHA saldırısı
Efkan Ala: 95 şahıstan 48'i tutuklandı
Gülen cemaatinin dönecek bir mahallesi kalmadı
Putin'e iki şok birden
Melih Gökçek'in 'kedi'sine ret
Ermeniler Paris'te Türk ofisini işgal etti
Telefonunuza bu mesaj geldiyse dikkat!
Şanlıurfa'da şafak vakti’ tirit’ ikramı
İşte Mancini'nin gönderilecekler listesi!
Sandık 2,5 milyon gurbetçiye gidecek
'MİT düzenlemesi Gülen Grubunu bitirecek!
Bugün bu yollara dikkat!
İhtiyaç sahiplerine kömür yardımı yapılacak
3 siyasi partiye yasak!
'CHP’nin kanlı mirası var, BDP’nin potansiyeli yok'
Taksim'e kutsallık yüklenmesin!
Çanakkale'den bir şehit haberi daha
"Milletin istemediğini kimse cumhurbaşkanı yapamaz"
Filistin'de Beren 'Saat'i
Kısa dönem askerlik 12 gün uzadı
İnsanlık onuru işkenceyi yenecek!
Sabri Sarıoğlu'na sürpriz teklif