Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi Başörtülü kadına ırkçı saldırı! ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun... Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Canavar yıldız keşfedildi
Canavar yıldız keşfedildi
11 Temmuz 2013 Perşembe 09:56
Güncellenme Tarihi 11 Temmuz 2013 Perşembe 09:57
Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi’nde yeni bir ‘canavar yıldız’ın doğuşunu tespit etti.

Dünya’dan 11 bin ışık yılı uzaklıktaki yıldız, gelişimini tamamladığında bizim güneşimizden 100 kat daha büyük olacak.

Avrupa Güney Yarımküre Astronomik Araştırmalar Organizasyonu (ESO)’nun Şili’deki Atacama Çölü’nde yer alan ‘ALMA’ süper teleskopu yeni bir dev yıldızın gelişmekte olduğunu belirledi. Şu an bile Güneş'in kütlesinden 500 kez daha ağır olduğu belirtilen ve Samanyolu'nda şimdiye dek gözlenen en büyük ‘bebek’ olan ‘canavar yıldız'ın henüz oluşma sürecinde bulunduğu ve giderek büyüdüğü bildirildi.

‘Canavar yıldız’, Spitzer Karanlık Bulutu içinde keşfedildi. Yıldızın büyük bir açlıkla içeri doğru hızla çöken madde ile beslendiği düşünülüyor. Bu nadir rastlanan yıldızların çok çabuk oluştuğuna ve çok kısa bir 'çocukluk' dönemi geçirdiğine dikkat çeken ESO uzmanları, söz konusu yıldızın kütlesi ve erken oluşma sürecinde keşfedilmesi itibariyle büyük heyecana yol açtığını belirtiyor. Zira Samanyolu’nda bu büyüklükteki bir yıldızın oluşumuna rastlama ihtimali 10 binde bir.

Bilim insanları keşfedilen yeni dev yıldız sayesinde dev yıldızların oluşumu konusunda yeni bilgilere ulaşabilmeyi umuyor. Şimdiye kadar evrende gözlemlenebilen en büyük yıldız ise ‘NML Cygni’. 5 bin 300 ışıkyılı uzaklıktaki bu yıldız, bizim güneşimizden tam 1650 kat daha büyük.

Bu haber 193 kez okundu.

İstanbul uzantılı internet adresleri geliyor02 Eylül 2014 16:01
İstanbul internet erişiminde de söz sahibi oluyor. .com, .net, .org, com.tr, net.tr, org.tr gibi uzantılar yerine artık .istanbul veya .ist kullanılacak.
Cep telefonu görüşmeleri şifrelenebilecek02 Eylül 2014 15:40
ABD'de yaşayan Türk yazılımcının geliştirdiği mobil uygulama, cep telefonu ile yapılan görüşmeleri şifreliyor.
Urla'da 4 bin yıllık batık heyecanı02 Eylül 2014 14:46
Akdeniz'de saptanmış en eski batıklardan biri olabileceği belirtiliyor.
Suyla çalışan otomobili yaptılar02 Eylül 2014 13:24
İnsanoğlunun otomobil konusundaki en büyük hayallerinden biri olan "su ile giden otomobil" fikri gerçek oldu.
Türk mühendislerine milli görev02 Eylül 2014 13:00
Milli Gemi (MİLGEM) projesinin 3 ve 4. gemileri BURGAZADA ile KINALI ADA'nın savaş sistemleri, ilk iki gemide olduğu gibi ASELSAN ile HAVELSAN'ın birlikte kurduğu MİLGEM İş Ortaklığı tarafından gerçekleştirilecek.
NASA 2018 için en büyük roketi hazırlıyor02 Eylül 2014 11:00
NASA, geliştirilen en büyük uzay roketi olacak SLS'in ilk denemesini 2018'de yapmaya hazırlanıyor.
İnternet abone sayısında rekor artış31 Ağustos 2014 14:23
Bakan Elvan, genişbant internet abone sayısının son 8 ayda 6 milyon artarak 38 milyona ulaştığını açıkladı.
Google unuttu, Yandex unutmadı30 Ağustos 2014 11:59
Özel günleri anasayfasına taşıdığı Doodle'lar ile kutlyan Google 30 Ağustos zafer bayramını görmedi.
Küresel ısınma her yıl yüzbinlerce can alacak30 Ağustos 2014 10:19
Dünya Sağlık Örügüt tarafından yapılan açıklamalara göre küresel ısınma 20130 yılından itibaren her yıl 230 bin kişinin ölümüne sebep olacak
Twitter’ın analiz servisi tüm kullanıcılara açıldı30 Ağustos 2014 10:19
İlk etapta reklam veren kullanıcılar için inşa edilen Analytics hizmeti artık herkes tarafından kullanılabilir.
LG Plazma TV'ye veda ediyor30 Ağustos 2014 10:18
Panasonic ve Samsung'un ardından LG'nin de Plazma TV üretimine son vereceği konuşuluyor.
Google gizli projesini tanıttı29 Ağustos 2014 18:41
İnternet devi Google 2 yıldır üzerinde çalıştığı gizli projesini görücüye çıkardı. İnsansız hava aracı ''Wing'' ilk uçuşunu yaptı.
Avusturalya'dan Putin'e soğuk tavır
Terim: Bize çelme takan takmış
Aydın'da 270 kg esrar ele geçirildi
ABD‘den İsrail‘e sert tepki!
Ev kredisi alana kedi hediye!
Real'e şok yenilginin ardından kötü haber
Barcelona'da Neymar'a ilginç ceza
Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi
PKK-IŞİD Çatışması haberine açıklama
Adıyaman'da otomobil takla attı: 4 yaralı
Potanın Perileri Belarus'u devirdi!
Sepp Piontek adam gibi adam
Güneş'teki büyük patlamlar korkuttu
2 terörist teslim oldu!
Profesör 200 bin lirasını kaptırdı!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Azerbaycan'da
Justin Bieber tutuklandı!
ABD Yeni Zelanda'yı da yendi!
İşte Trabzonspor'un UEFA kadrosu!
Okmeydanı'nda izinsiz gösteriye müdahale
Başörtülü kadına ırkçı saldırı!
IŞİD ikinci ABD'li gazetecinin de kafasını kesti!
İran'da ayı kurtarma rezaleti!
ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun...
A Milli Takım'da sakatlık şoku
Soma’nın ilk tazminat davası
Batman'da 3.5 şiddetinde deprem
Burak Can Karamanoğlu davası başladı
Milan'dan transfer dersi
İstanbul'a hortum ve fırtına uyarısı!
Mardin Belediyesi'nde 4 dilli tabela
"Hedefimiz Milano'da final"
Kazara mayınlı araziye girdi
Muğla'da turist aracı kazası: 15 yaralı
Canikli, Ordu-Giresun havaalanını inceledi
Prandelli, Dzemaili'yi değil onu istemiş
Müslüm Gürses'in ismi bakın nereye verildi!
IŞİD Avrupa'ya petrol satıyor!
Yeni tat: Kaya tuzlu dondurma
Antalya'da 60 metreden denize uçtu
Başbakan ile muhalefet lideri mahkemelik oldu
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...
AK Parti MYK başladı
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Beşiktaş'ta izin sona eriyor!
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama
Kocaeli'de kırmızı alarm!
G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı
Milyonda bir ihtimaldi: Beyaz bebeği oldu!
Mersin'de parti binasına kumar baskını
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti
Ebola taşıyan adam panik yarattı
Dev adamlar yıkıldı!
5 gün boyunca yağmur var!
Osmanlı'yı yakından tanıdılar!
'Ekrem Dumanlı'nın yazıları sinir bozucu'
Diyarbakır'da F-16 düştü!
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Atalay: İnternet medyası statü kazanacak
Esed'e ağır darbe!
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
TSK'da kaç tane general var?
İşte Negahan Alçı'nın yeni kanalı
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı
Kuzey Irak'ta benzin 1.62 lira oldu
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da!