Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan: Hollande'dan müjde bekliyorum Bozdağ'dan İmralı açıklaması Savcılık o isimler için harekete geçti Hakan TunaYaseminler altında!
Canavar yıldız keşfedildi
Canavar yıldız keşfedildi
11 Temmuz 2013 Perşembe 09:56
Güncellenme Tarihi 11 Temmuz 2013 Perşembe 09:57
Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi’nde yeni bir ‘canavar yıldız’ın doğuşunu tespit etti.

Dünya’dan 11 bin ışık yılı uzaklıktaki yıldız, gelişimini tamamladığında bizim güneşimizden 100 kat daha büyük olacak.

Avrupa Güney Yarımküre Astronomik Araştırmalar Organizasyonu (ESO)’nun Şili’deki Atacama Çölü’nde yer alan ‘ALMA’ süper teleskopu yeni bir dev yıldızın gelişmekte olduğunu belirledi. Şu an bile Güneş'in kütlesinden 500 kez daha ağır olduğu belirtilen ve Samanyolu'nda şimdiye dek gözlenen en büyük ‘bebek’ olan ‘canavar yıldız'ın henüz oluşma sürecinde bulunduğu ve giderek büyüdüğü bildirildi.

‘Canavar yıldız’, Spitzer Karanlık Bulutu içinde keşfedildi. Yıldızın büyük bir açlıkla içeri doğru hızla çöken madde ile beslendiği düşünülüyor. Bu nadir rastlanan yıldızların çok çabuk oluştuğuna ve çok kısa bir 'çocukluk' dönemi geçirdiğine dikkat çeken ESO uzmanları, söz konusu yıldızın kütlesi ve erken oluşma sürecinde keşfedilmesi itibariyle büyük heyecana yol açtığını belirtiyor. Zira Samanyolu’nda bu büyüklükteki bir yıldızın oluşumuna rastlama ihtimali 10 binde bir.

Bilim insanları keşfedilen yeni dev yıldız sayesinde dev yıldızların oluşumu konusunda yeni bilgilere ulaşabilmeyi umuyor. Şimdiye kadar evrende gözlemlenebilen en büyük yıldız ise ‘NML Cygni’. 5 bin 300 ışıkyılı uzaklıktaki bu yıldız, bizim güneşimizden tam 1650 kat daha büyük.

Bu haber 198 kez okundu.

Burkina Faso'da olağanüstü hal kaldırıldı31 Ekim 2014 10:37
Burkina Faso Devlet Başkanı Blaise Compaore, ülkede dün ilan edilen olağanüstü halin kaldırıldığını ve yönetimi, geçiş sürecinin sonunda demokratik yollarla teslim edeceğini açıkladı.
Suriyeli çocuklar için Bilim Şenliği düzenlendi31 Ekim 2014 10:29
Hayata Destek İnsani Yardım Derneği tarafından Hatay'da Suriyeli çocuklar için düzenlenen Bilim Şenliğinde öğrenciler de deney yapma şansı buldu.
İnstagram video reklam alacak31 Ekim 2014 10:28
Akıllı telefonların vazgeçilmez uygulaması İnstagram uygulamasına video reklam almaya hazırlanıyor.
Jüpiter’deki sır çözüldü30 Ekim 2014 17:28
Jüpiter’e ait bir fotoğrafta bulunan kara lekenin sırrı çözüldü. Konuyla ilgili açıklama yapan uzmanlar, söz konusu lekenin Jüpiter’in uydularından birisine ait gölge olduğunu açıkladı.
NGMN 5G için çalışmaya başladı30 Ekim 2014 10:27
Dünya çapında mobil genişbant inovasyonunun öncüsü kabul edilen Yeni Nesil Mobil Şebekeler Birliği, 2020 sonrasında hayata geçmesi beklenen 5’inci Nesil Mobil İletişim (5G) Teknolojisi’nin uçtan uca ihtiyaçlarını belirlemek ve bu konuda sektör için referans belgesi hazırlamak amacıyla bir girişim başlattı.
TİM genç beyinlerin peşinde30 Ekim 2014 08:45
İnovatif fikirler için İNOVATİM projesini başlatan TİM'in hedefi 10 bin gence ulaşabilmek
ABD ile İsrail arasında 'küfür' krizi30 Ekim 2014 07:12
ABD'li bir yetkilinin İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu için hakaret içeren ifadeler kullanması iki ülke arasında krize yol açtı.
Dünyanın en ince akıllı telefonu Oppo R5 oldu29 Ekim 2014 13:44
Akıllı telefon piyasasında gelişmeler tüm hızıyla devam ediyor. Son olarak dünyanın en ince akıllı telefonu ünvanını Oppo R5 eline geçirdi.
NASA'nın roketi infilak etti29 Ekim 2014 06:32
ABD'nin Virginia eyaletinden fırlatılan NASA'nın insansız Antares roketi, kalkışından saniyeler sonra infilak etti.
Android telefonların gizli menüsü28 Ekim 2014 16:09
Bazı Android telefonlarda bulunan gizli bir özellik ile cihazın hiç bilmediğiniz bir ekranına ulaşabilirsiniz.
Mers Virüsü nedir? Mers Virüsü belirtileri neler?28 Ekim 2014 12:59
Mers Virüsü Türkiye'de görülünce gündeme geldi. Peki Mers Virüsü nedir ve bu virüsten korunmanın yolları nelerdir? İşte cevapları