Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakan Yılmaz'dan o iddiaya yanıt! 'Telefonum hiç çalmıyor' Engelli çocuğa İsrail kelepçesi Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Canavar yıldız keşfedildi
Canavar yıldız keşfedildi
11 Temmuz 2013 Perşembe 09:56
Güncellenme Tarihi 11 Temmuz 2013 Perşembe 09:57
Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi’nde yeni bir ‘canavar yıldız’ın doğuşunu tespit etti.

Dünya’dan 11 bin ışık yılı uzaklıktaki yıldız, gelişimini tamamladığında bizim güneşimizden 100 kat daha büyük olacak.

Avrupa Güney Yarımküre Astronomik Araştırmalar Organizasyonu (ESO)’nun Şili’deki Atacama Çölü’nde yer alan ‘ALMA’ süper teleskopu yeni bir dev yıldızın gelişmekte olduğunu belirledi. Şu an bile Güneş'in kütlesinden 500 kez daha ağır olduğu belirtilen ve Samanyolu'nda şimdiye dek gözlenen en büyük ‘bebek’ olan ‘canavar yıldız'ın henüz oluşma sürecinde bulunduğu ve giderek büyüdüğü bildirildi.

‘Canavar yıldız’, Spitzer Karanlık Bulutu içinde keşfedildi. Yıldızın büyük bir açlıkla içeri doğru hızla çöken madde ile beslendiği düşünülüyor. Bu nadir rastlanan yıldızların çok çabuk oluştuğuna ve çok kısa bir 'çocukluk' dönemi geçirdiğine dikkat çeken ESO uzmanları, söz konusu yıldızın kütlesi ve erken oluşma sürecinde keşfedilmesi itibariyle büyük heyecana yol açtığını belirtiyor. Zira Samanyolu’nda bu büyüklükteki bir yıldızın oluşumuna rastlama ihtimali 10 binde bir.

Bilim insanları keşfedilen yeni dev yıldız sayesinde dev yıldızların oluşumu konusunda yeni bilgilere ulaşabilmeyi umuyor. Şimdiye kadar evrende gözlemlenebilen en büyük yıldız ise ‘NML Cygni’. 5 bin 300 ışıkyılı uzaklıktaki bu yıldız, bizim güneşimizden tam 1650 kat daha büyük.

Bu haber 195 kez okundu.

Windows Phone'un Skype sürümüne çizim özelliği geldi21 Ekim 2014 13:17
Windows Phone'da Skype kullanan kişileri yeni güncelleme ile bir sürpriz bekliyor.
Samsung Ebola virüsüne karşı 3 bin telefon bağışladı21 Ekim 2014 12:27
Samsung, Afrika'da Ebola virüsüne karşı mücadeleyi desteklemek için 3.000 akıllı telefon bağışladı.
Pil ömrü en uzun olan akıllı telefonlar21 Ekim 2014 12:13
Akıllı telefonlara geçtiğimiz her gün yeni bir özellik eklenirken pil ömrü sıkıntısı da artıyor. Peki en fazla hangi akıllı telefonların pil ömrü uzun?
Gmail Outlook ve Yahoo hesaplarını da destekleyecek21 Ekim 2014 12:11
Android 5.0 Lolipop ile gelen Material Design anlayışına ilk uyum sağlayan uygulamalardan olan Gmail, Yahoo ve Outlook uygulamalarını da destekleyecek.
LG duygusal reaksiyonlu telefon üretti21 Ekim 2014 11:35
LG markası, duygusal reaksiyonlara sahip olan yeni telefon modelini tanıttı. Yeni modelde telefonun üzerinde bulunan göz şeklindeki animasyonlar ruh halimize göre şekil alabilecek.
Android 5.0 hangi ceplere gelecek21 Ekim 2014 11:34
Android'in Lolipop adı verilen 5.0 modelinin hangi ceplere geleceği yavaş yavaş belli oluyor.
Sony Xperia Z3'ün Türkiye fiyatı ve çıkış tarihi21 Ekim 2014 10:58
Sony'in yeni akıllı telefonları Xperia Z3 ve Xperia Z3 Compact'ın Türkiye'deki fiyatı ve çıkış tarihi belli oldu.
İş arayanlara Facebook uyarısı!21 Ekim 2014 10:33
İzmir'deki, Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Doç. Dr. Ferah Onat, günümüzde işverenlerin, adayların CV'lerinden önce sosyal medyada paylaştıkları profil fotoğraflarını ve özel bilgilerini değerlendirmeye aldıklarını söyledi. Doç. Dr. Onat, "İş arayanlar sosyal medyada ön yargı yaratacak paylaşımlardan uzak durmalı" uyarısında bulundu.
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı21 Ekim 2014 10:16
iPhone ve iPad'ler için iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı. Güncelleme sayesinde kullanıcılar artık 2G/3G arasında seçim yapabilecek.
İPhone 6 satışları Apple'ın yüzünü güldürdü21 Ekim 2014 10:03
Dünyanın teknoloji devlerinden Apple, temmuz-eylül çeyreğinde 42,12 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı.
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu20 Ekim 2014 17:29
Selçuk Üniversitesinin yürüttüğü bilimsel bir proje kapsamında Avustralya'dan Türkiye'ye getirilen alpaka develerinden biri doğum yaptı.
Twitpic cuma günü kapanıyor20 Ekim 2014 15:24
Bir dönemin en çok kullanılan resmi olmayan Twitter yan uygulamalarından Twitpic kepenklerini cuma günü indiriyor.
Bakan Yılmaz'dan o iddiaya yanıt!
TCMB'den zorunlu karşılıklara ilişkin açıklama
Bakan Şimşek'ten petrol müjdesi
Maranki: Şebeke suyu hazır sulardan daha sağlıklı
Doğan Medya Grubu'nda tensikat depremi!
Rize yaylaları beyaza büründü
Gemlik'e Galatasaray parkı ve UEFA Anıtı!
CAS'tan Manisaspor'a kötü haber!
Apple, Türkiye'de ikinci mağazasını açıyor
İngiltere'den Türkiye'ye övgü
Raul'dan sürpriz transfer!
'Telefonum hiç çalmıyor'
Enrique: Messi'nin fikirleri çok önemli
Rusya'dan ABD'ye suçlama
Barbaros, Akdeniz'i salladı!
Merkez Bankası'ndan faiz kararı!
T.Sporlu futbolcu doktoru darp etti!
Son paralel operasyona dair şok detay!
'55 Esed askerini öldürdük''
Engelli çocuğa İsrail kelepçesi
Prandelli 3 ismin biletini kesti!
Güreşte finalistler belli oldu
2015 yılı bütçe maratonu takvimi belli oldu
Trabzonspor Avrupa'da da gülmek istiyor
Asırlık ceviz ağaçları zamana meydan okuyor
Üniversite öğrencisinden örnek davranış
Hac dönüşü fenalaşan kişi gözlem altına alındı
"Koridorun güzergâhına Türkiye karar verecek"
Davutoğlu'ndan kalça protezi istedi
Jandarma komutanını İçişleri Bakanı atayacak
Son 134 yılının en sıcak Eylül'ü
AİHM'den Atatürk heykeli kararı!
Irak'ta AK Parti'yi model alan parti kuruldu
Günde 22 saat uyuyor
Windows Phone'un Skype sürümüne çizim özelliği geldi
Kerem Göğüş'e suç duyurusu
Davutoğlu iç güvenlik paketini açıkladı
İstanbul'da Ebola paniği!
IŞİD petrol gelirinin 800 milyon dolar...
Avustralya'da İslam karşıtlığı artıyor
İranlı general Suriye'de öldürüldü
'Bildiğiniz gibi değil'
Nobel Ödülü'nün en genç sahibine bir ödül de ABD'den
'Kobani provokatörleri hesap vermelidir'
Samsung Ebola virüsüne karşı 3 bin telefon bağışladı
MERS virüsüne ''maske'' önlemi
Kıbrıs Rum Yönetimi'nden Türkiye'ye gözdağı!
Kanal D'de bir program daha yayından kalktı
Bu sefer zarar etti!
Trabzon medyasından şok manşet: Susturun şu...
Rusya'dan 'Ukrayna'yı paylaşalım' teklifi
Yaralı 11 PYD'li Türkiye'de
Pil ömrü en uzun olan akıllı telefonlar
İŞKUR'dan bin kişiye geçici istihdam
Gelecek 10 yılın en önemli hedefi büyüme
Gmail Outlook ve Yahoo hesaplarını da destekleyecek
Bahçeli: Cemaat MHP'yi ele geçirmeye çalıştı
Melo Fenerbahçe derbisinde rekor kırmış!
Sabiha Gökçen’in tümünü istiyorlar
Liseliler Caz sanatçıları ile buluşuyor
AnadoluJet'ten Konya'ya özel kampanya
Pistorius'un cezası belli oldu!
Hükümetten çift maaş müjdesi
AFAD ekipleri yardım için köy köy geziyor