Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'ın konuşmasını bölen slogan Memur maaşlarına o ülkede iki kat zam yapıldı KPSS evraklarını imha etmişler! Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Canavar yıldız keşfedildi
Canavar yıldız keşfedildi
11 Temmuz 2013 Perşembe 09:56
Güncellenme Tarihi 11 Temmuz 2013 Perşembe 09:57
Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi’nde yeni bir ‘canavar yıldız’ın doğuşunu tespit etti.

Dünya’dan 11 bin ışık yılı uzaklıktaki yıldız, gelişimini tamamladığında bizim güneşimizden 100 kat daha büyük olacak.

Avrupa Güney Yarımküre Astronomik Araştırmalar Organizasyonu (ESO)’nun Şili’deki Atacama Çölü’nde yer alan ‘ALMA’ süper teleskopu yeni bir dev yıldızın gelişmekte olduğunu belirledi. Şu an bile Güneş'in kütlesinden 500 kez daha ağır olduğu belirtilen ve Samanyolu'nda şimdiye dek gözlenen en büyük ‘bebek’ olan ‘canavar yıldız'ın henüz oluşma sürecinde bulunduğu ve giderek büyüdüğü bildirildi.

‘Canavar yıldız’, Spitzer Karanlık Bulutu içinde keşfedildi. Yıldızın büyük bir açlıkla içeri doğru hızla çöken madde ile beslendiği düşünülüyor. Bu nadir rastlanan yıldızların çok çabuk oluştuğuna ve çok kısa bir 'çocukluk' dönemi geçirdiğine dikkat çeken ESO uzmanları, söz konusu yıldızın kütlesi ve erken oluşma sürecinde keşfedilmesi itibariyle büyük heyecana yol açtığını belirtiyor. Zira Samanyolu’nda bu büyüklükteki bir yıldızın oluşumuna rastlama ihtimali 10 binde bir.

Bilim insanları keşfedilen yeni dev yıldız sayesinde dev yıldızların oluşumu konusunda yeni bilgilere ulaşabilmeyi umuyor. Şimdiye kadar evrende gözlemlenebilen en büyük yıldız ise ‘NML Cygni’. 5 bin 300 ışıkyılı uzaklıktaki bu yıldız, bizim güneşimizden tam 1650 kat daha büyük.

Bu haber 202 kez okundu.

Star Wars'daki o sahne gerçek oldu27 Mart 2015 16:12
Star Wars filminin etkileyici sahneleri gerçek oluyor. 1983 yapımı Star Wars’da Jedi’nin uçan bir motosikletle evine döndüğü sahne 2014 yılında mini bir prototiple hayata geçirildi.
Ses dalgasıyla söndürüyor!27 Mart 2015 15:16
Amerika Birleşik Devletleri'nde elektrik mühendisliği öğrencisi iki arkadaş alevleri ses dalgalarıyla söndüren bir cihaz geliştirdiler.
Tim Cook tüm servetini bağışlayacak27 Mart 2015 12:57
Apple CEO`su Tim Cook, servetlerini bağışlayan zenginler listesine katılacak.
Facebook yeni uygulamalarını tanıttı27 Mart 2015 08:18
Facebook, F8 Geliştirci Konferansı'nda Facebook Messenger'a bağlı yeni uygulamalarını tanıttı.
5 bin yılda bir görülüyor! Saatler kaldı...27 Mart 2015 03:00
NASA, bugün bin metre genişliğinde ve saatte 37 bin km hızla ilerleyen dev bir 'asteroit'in Dünya'nın çok yakınından geçeceğini açıkladı.
Apple’dan biten piller için yeni sistem26 Mart 2015 12:29
Apple, pili günlerce dayanan cihazlar için taşınabilir güç sisteminin patent başvurusunu gerçekleştirdi.
Whatsapp Web'i iPhone ile kullanmanın yolu26 Mart 2015 11:06
WhatsApp’ı bilgisayar üzerinden kullanmaya imkan sağlayan Web uygulamasını artık iPhone sahipleri de kullanabilecek.
Artık Whatsapp Web'i iPhone ile kullanabileceksiniz26 Mart 2015 10:21
Popüler anlık mesajlaşma hizmeti Whatsapp'ın Web sürümünden artık iPhone kullanıcıları da yararlanabilecek
Genelge sonrası TÜBİTAK'tan müthiş hamle26 Mart 2015 00:58
Kriptolu telefonların dinlenmesiyle ilgili operasyonlar sonucu 700 kişinin işine son veren TÜBİTAK’ta yeni önlemler alınıyor.
Uzaylılar Türkçe konuşuyor!25 Mart 2015 18:21
İspanya Gizli Servisi CNI'nin 2003 yılında UFO'lar ve uzaylıları kapsayan 'çok gizli' raporuna göre, uzaylılar Türkçe benzeri bir dil konuşuyor.
Swarm çöktü25 Mart 2015 14:58
Popüler yer bildirim uygulaması Swarm bugün öğle saatlerinde çöktü.
Nokia Türkiye'de tarih oldu!25 Mart 2015 10:02
Akıllı telefon üreticisi Nokia ile 2 yıl önce 7.2 milyar dolara satılan Microsoft'un Türkiye'deki birleşmesi tamamlandı.
Hudut Komutanlığı Üs Bölgesine silahlı saldırı
Ahlaksızlığı uyardı dayak yedi
Sisi: Kontrolü ele geçirmeye çalışmasına sessiz kalamazdık
Sarkozy'den Müslüman ve Yahudiler için ırkçı sözler
UNESCO'dan Yemen isteği
Diyarbakırlı anneler PKK'dan çocuklarını istedi
Sınıfta iple boğmaya kalktı!
“MAZLUMDER kuruluş gayesine geri dönmeli”
Hollanda maçı öncesi Terim konuşuyor! CANLI
Sağlık Bakanı açıkladı: İlaçla tedavisi yok
Juventus'ta şok sakatlık! 8 ay yok!