Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Star'ın binasına silahlı saldırı' iddiası yalan çıktı Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Fuat Avni Fethullah Gülen mi? Ömer AltaşO Amca!
Canavar yıldız keşfedildi
Canavar yıldız keşfedildi
11 Temmuz 2013 Perşembe 09:56
Güncellenme Tarihi 11 Temmuz 2013 Perşembe 09:57
Bilim insanları, Samanyolu Galaksisi’nde yeni bir ‘canavar yıldız’ın doğuşunu tespit etti.

Dünya’dan 11 bin ışık yılı uzaklıktaki yıldız, gelişimini tamamladığında bizim güneşimizden 100 kat daha büyük olacak.

Avrupa Güney Yarımküre Astronomik Araştırmalar Organizasyonu (ESO)’nun Şili’deki Atacama Çölü’nde yer alan ‘ALMA’ süper teleskopu yeni bir dev yıldızın gelişmekte olduğunu belirledi. Şu an bile Güneş'in kütlesinden 500 kez daha ağır olduğu belirtilen ve Samanyolu'nda şimdiye dek gözlenen en büyük ‘bebek’ olan ‘canavar yıldız'ın henüz oluşma sürecinde bulunduğu ve giderek büyüdüğü bildirildi.

‘Canavar yıldız’, Spitzer Karanlık Bulutu içinde keşfedildi. Yıldızın büyük bir açlıkla içeri doğru hızla çöken madde ile beslendiği düşünülüyor. Bu nadir rastlanan yıldızların çok çabuk oluştuğuna ve çok kısa bir 'çocukluk' dönemi geçirdiğine dikkat çeken ESO uzmanları, söz konusu yıldızın kütlesi ve erken oluşma sürecinde keşfedilmesi itibariyle büyük heyecana yol açtığını belirtiyor. Zira Samanyolu’nda bu büyüklükteki bir yıldızın oluşumuna rastlama ihtimali 10 binde bir.

Bilim insanları keşfedilen yeni dev yıldız sayesinde dev yıldızların oluşumu konusunda yeni bilgilere ulaşabilmeyi umuyor. Şimdiye kadar evrende gözlemlenebilen en büyük yıldız ise ‘NML Cygni’. 5 bin 300 ışıkyılı uzaklıktaki bu yıldız, bizim güneşimizden tam 1650 kat daha büyük.

Bu haber 199 kez okundu.

ABD'nin gizli Venüs planı20 Aralık 2014 12:48
Mars'ta hayat izi araştıran NASA'nın Venüs'te bir insan kolonisi kurma planlarını hazırladığı ortaya çıktı.
'Gezegen avcısından' yeni keşif19 Aralık 2014 17:15
NASA'nın geçen yıl yıl teknik arıza nedeniyle ana görevini devam ettiremeyeceğini açıkladığı Kepler teleskobu, yeni bir dış gezegen keşfetmeyi başardı.
Porsche imzalı arayüz Google Play'de19 Aralık 2014 16:38
Porsche'un Android Wear destekli akıllı saatlere özel olarak kullanıma sunduğu arayüz, Google Play’de yerini aldı.
Uzayda üretilen ilk alet, lokma anahtarı oldu19 Aralık 2014 16:06
Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki (UUİ) astronotlar, üç boyutlu yazıcı kullanarak ilk kez uzayda bir alet yaptı.
ABD'de Microsoft'un taşınabilir pili satışa çıktı19 Aralık 2014 13:03
Teknoloji ve yazılım devi Microsof, kendi markasını taşıyan harici pil modellerini satışa sundu.
Android Lollipop'a güncelleme gelecek19 Aralık 2014 11:46
Google, yeni mobil işletim sistemi Lollipop'a bazı hataları düzeltmek için bir güncelleme yayınlayacak.
Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak18 Aralık 2014 19:31
Türkiye hiçbir ülkenin egemenliği altında olmayan Antarktika Kıtasının yönetiminde söz sahibi olabilmek için "Danışman Ülke" statüsü kazanmanın şartı olarak kıtada bilimsel istasyon kuracak.
Katar milli gününü kutluyor18 Aralık 2014 16:42
Katar Milli Günü kutlamaları, başkent Doha'nın sahil caddesindeki geçit törenleriyle başladı. Anma etkinlikleri kapsamında paraşüt gösterisi yapıldı. Havadan dev Katar bayrağı renkleriyle iniş yapan paraşütçülere halk yoğun ilgi gösterdi.
WordPress Dünyasını Kasıp Kavuran Yeni Virüs17 Aralık 2014 17:36
Rusya kaynaklı olduğu söylenen bir virüs, WordPress altyapısı kullanan siteleri ve kullanıcılarını tehdit ediyor.
Facebook'a yeni özellik geldi17 Aralık 2014 16:22
Sosyal paylaşım sitesi Facebook, yayınladığı yeni güncellemeyle kullanıcılarına yeni bir hizmet sundu.
Sony akıllı gözlük üzerinde çalışıyor17 Aralık 2014 16:22
Siber saldırılar yüzünden zor günler geçiren Sony, yeni bir akıllı gözlük üzerinde çalıştığını açıkladı.
JPEG gidiyor, yerine o format geliyor17 Aralık 2014 13:51
Yaygın olarak kullanılan ve yüksek çözünürlüklü olmasına karşın az yer kaplayan JPEG resim formatına BPG isimli yeni bir rakip geldi.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
Çalımbay'dan Vederson'a: Hiç yakışmıyor
Dilmen: G.Saraylılar kızacak ama...
82 Anayasası'nın mimarlarından Gökçe vefat etti
İstihbarat servisi gazete ilanıyla eleman arıyor
Hamza Hamzaoğlu ile gol patlaması
Trabzonspor'a Bursa'da coşkulu karşılama
'Star'ın binasına silahlı saldırı' iddiası yalan çıktı
İsrail-Hamas arasında yüksek gerilim
Halk otobüsünün çarptığı çocuk öldü
Bakan Çavuşoğlu nikah şahitliği yaptı
Burak Yılmaz'dan penaltı patlaması!
'Erdoğan'ı öldüreceklerdi!'
Şişli Belediyesi'ndeki kavganın görüntüleri ortaya çıktı
Ensar Öğüt'ün Meclis'te yaptığı çay-süt hesabı karıştı
Paris Saint Germain şaşırttı!
Galatasaray'dan F.Bahçe'ye taş!
Basketbol maçında korkutan kaza!
Putin'in Erdoğan sözleri Rumları ayağa kaldırdı
Kılıçdaroğlu'ndan Gülen'i üzecek açıklama
Camiden yardım parasını çalan şahıs yakalandı
Şanlıurfa'da terör operasyonu: 6 gözaltı
AGD'den büyük organizasyon
Hayri İnönü AK Parti'ye mi geçecek?
"Stratejik Derinlik'i yeniden düşünmek" paneli
Gol düellosunda son gülen Galatasaray: 3-2
Bakan Kılıç'tan taziye mesajı
Ürdün Kralı Abdullah, Bahreyn'de
Bolu'da trafik kazası: 3 yaralı
8 madde daha kabul edildi
G.Saray taraftarı, Aydınus'u 'küfür'le vurdu!
Davutoğlu, Trabzon caddelerini gezdi
Gerim adım atmadı! Kim Jong çok kızacak
İstanbul'da 18 bin taksiye birden geliyor
MHP'li Topçu'dan AK Parti'ye ağır eleştiri
Kudüs'te gerginlik: İsrail polisi yaralandı
Filistin Başmüzakerecisi Ureykat, Mısır'da
Türkiye Azerbaycan'a 8-2 yenildi
Schalke 04, Huntelaar’ın sözleşmesini yeniledi
Beşiktaş, Akhisar maçı hazırlıklarını tamamladı
Hamas ile İran arasında yeni dönem
Bu akşam kar geliyor! İşte yağacak iller
CHP'den STV iddiası: Mal varlıklarına el konabilir
Kadirov: Putin'in askerleriyiz, o ne derse onu yaparız
G.Saraylı futbolcu hastaneye kaldırıldı
19’luk Selke, Dortmund’u yıktı
Mursi: Mansur yargılanmalı!
Hollanda Dışişleri Bakanı Koenders, Türkiye'de
Erdoğan, TBF ve FIBA Avrupa Başkanı Demirel'i kabul etti
Fransa en sıcak yılı yaşadı
Galatasaray judoda Avrupa şampiyonu
Poroşenko açıkladı: Bir günü 100 milyon Grivna'ya mal oluyor
Almanya'da çifte vatandaşlık dönemi başladı
Arkadaşını öldüren lise öğrencisi tutuklandı
Alex'in jestine Hagi'den yanıt
Ak Partili İpek: Hakimleri rahat bırakalım
Putin: Rusya'yı kimsenin korkutmayı başaramayacağı gayet açık
6 katlı bina bir anda çöktü: 1 işçi öldü