Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Paralel Yapı'da flaş gelişme! Sow'dan eski F.Bahçeli'ye dön mesajı 28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
'Eşşekçi Memleketi Tokat' kızdırdı
'Eşşekçi Memleketi Tokat' kızdırdı
28 Temmuz 2006 Cuma 15:19
Güncellenme Tarihi 14 Ekim 2014 Salı 10:34
Devlet eski Bakanı Metin Gürdere'nin, Tokat ile ilgili hazırlık içerisinde olduğu kitap çalışmasında "Eşekçi Memleketi Tokat" başlığındaki 18. sayfalık yazısı tepki topluyor.

Devlet eski Bakanı Metin Gürdere'nin, Tokat ile ilgili hazırlık içerisinde olduğu kitap çalışmasında "Eşekçi Memleketi Tokat" başlığındaki 18. sayfalık yazısı tepki topluyor.

Hazırlık aşamasında olduğunu söylediği 18 sayfalık yazısına "Tokat'ın bir adının da eşekçi memleketi olduğunu biliyor musunuz?" diye başlayan Metin Gürdere, "Tokat'ın, 1935'li yıllarda nüfusu 93 bin 460 iken, 1933 yılında yapılan sayıma göre Tokat'ta 17 bin 587 eşek olduğu ortaya çıkıyor. Buna göre her aileye bir eşek düşüyor. Bu da eşeğin, kentin ekonomik ve sosyal hayatına katkısını gösteriyor" dedi.

Hazırlık aşamasında olan çalışmasının çoğaltılarak dağıtılması sonucu yazısının başlığıyla tepki toplayan Gürdere, "Eğer mesele yazının başlığı ise bunu ben uydurmadım. Nesilden nesile geliyor" dedi. Gürdere, GOP Lisesi mezunlar gününde 25 adet çoğalttığı yazılarını arkadaşlarına dağıttığını, o sırada ünlü karikatürist Öznur Kalender'in eşek resmini kapak yaptığını söyledi. Gürdere, "Burası bizim memleketimiz, bu laf da bizim memleketimize ait. Benim yaptığım, bu düşünceden hareketle sosyal analiz yapmak. Yoksa ben niye memleketimizi küçük düşürmek isteyeyim ki? Hele de yıllarını memleketini yüceltmeye vermiş bir insan olarak. Yazımın başlığını beğenmeyip eleştirenler bunu memlekete sahip çıkmak adına yapıyorlarsa, Tokat'a sahip çıkmanın yolu bu kadar basit olabilir mi? Koskoca bir hastane bu memleketten giderken de sahip çıkmalıydık" diye konuştu.

Gürdere, yazı gerekçe gösterilerek kendisine zarar verilmek istendiğini savunarak, "Bu memleketin problemi ne ben ne yazım ne de yazımın başlığı. Bu memleketin problemi çok farklı. Gelecek Tokat için bugünden de çok zor ve sıkıntılı olacak. Ama bizim memlekette doğruları söyleyeni 9 köyden kovarlar" şeklinde konuştu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 3,230 kez okundu.

Hatay'da "sarı toz" alarmı30 Ekim 2014 23:08
Hatay'ın İskenderun ilçesinde, kendisine zarf içerisinde sarı toz gönderildiğini iddia eden avukat, hastanede kontrol altına alındı.
'Paralel Yapı'da flaş gelişme!30 Ekim 2014 23:04
Mersin'de adliyeye getirilen 18 şüpheliden 10'u tutuklama, 8'i ise denetimli serbestlik talebiyle mahkemeye sevk edildi.
Siirt'te Kobani eylemleri ile ilgili 8 gözaltı30 Ekim 2014 22:22
Siirt’te Kobani saldırısı gerekçesiyle 6 Ekimdeki eylemlere katıldığı tespit edilen 8 kişi düzenlenen operasyonla gözaltına alındı.
Ankara Valiliği'nden 'sarı toz'la ilgili açıklama30 Ekim 2014 21:35
Ankara Valiliği, Dışişleri ve Norveç Büyükelçiliği’ne gönderilen şüpheli zarflarda sağlığı tehdit eder bir durum olmadığını açıkladı.
Diyanet Ermenek'e heyet gönderdi30 Ekim 2014 21:34
Diyanet İşleri Başkanlığı, maden kazasının yaşandığı Karaman'ın Ermenek ilçesine bir heyet gönderdi.
DHKP-C operasyonunda 4 kişi tutuklandı30 Ekim 2014 21:28
İstanbul’da terör örgütü DHKP-C’ye yönelik operasyonda 4 kişi yakalandı. Otomobilde yapılan aramada ise 7 adet silah ele geçirildi.
İşçi midibüsü devrildi: Yaralılar var30 Ekim 2014 20:24
Kahramanmaraş'ın Göksun İlçesi'nde, termik santralde çalışan mühendis ve işçileri taşıyan midibüs devrildi.
Kaza kafamızda yüzde 90-95 netleşti30 Ekim 2014 20:10
TBMM Soma Maden Faciasını Araştırma Komisyonu üyeleri, facianın yaşandığı maden ocağına girip kazanın meydana geldiği bölgede ilk kez inceleme yaptı.
Kağıthane'de silahlı market soygunu30 Ekim 2014 19:43
İstanbul Kağıthane'de maskeli soyguncu, silahı ile birlikte marketi soydu. Soyguncu paraları aldıktan sonra kayıplara karıştı.
6 şehire kuvvetli yağış uyarısı!30 Ekim 2014 19:41
Yağışların, Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Siirt, Batman ve Şırnak’ta olumsuz sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekildi.
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu30 Ekim 2014 19:39
Yüksekova ilçesinde terör örgütünden kaçan bir terörist güvenlik güçlerine teslim oldu.
Türkiye'ye giren tüm araçlar x-raydan geçirilecek30 Ekim 2014 19:04
Gümrük ve Ticaret Bakanı Canikli, "Nihai hedefimiz Türkiye'ye giren tüm eşya ve insan taşıyan tüm araçların x-raydan geçirilmesi" dedi.