Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD: Kesinlikle başardık! Erdoğan NY Times'in görüşme talebini reddetti Nabi Avcı DHA muhabirini fena bozdu! Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
'Eşşekçi Memleketi Tokat' kızdırdı
'Eşşekçi Memleketi Tokat' kızdırdı
28 Temmuz 2006 Cuma 15:19
Güncellenme Tarihi 23 Eylül 2014 Salı 14:24
Devlet eski Bakanı Metin Gürdere'nin, Tokat ile ilgili hazırlık içerisinde olduğu kitap çalışmasında "Eşekçi Memleketi Tokat" başlığındaki 18. sayfalık yazısı tepki topluyor.

Devlet eski Bakanı Metin Gürdere'nin, Tokat ile ilgili hazırlık içerisinde olduğu kitap çalışmasında "Eşekçi Memleketi Tokat" başlığındaki 18. sayfalık yazısı tepki topluyor.

Hazırlık aşamasında olduğunu söylediği 18 sayfalık yazısına "Tokat'ın bir adının da eşekçi memleketi olduğunu biliyor musunuz?" diye başlayan Metin Gürdere, "Tokat'ın, 1935'li yıllarda nüfusu 93 bin 460 iken, 1933 yılında yapılan sayıma göre Tokat'ta 17 bin 587 eşek olduğu ortaya çıkıyor. Buna göre her aileye bir eşek düşüyor. Bu da eşeğin, kentin ekonomik ve sosyal hayatına katkısını gösteriyor" dedi.

Hazırlık aşamasında olan çalışmasının çoğaltılarak dağıtılması sonucu yazısının başlığıyla tepki toplayan Gürdere, "Eğer mesele yazının başlığı ise bunu ben uydurmadım. Nesilden nesile geliyor" dedi. Gürdere, GOP Lisesi mezunlar gününde 25 adet çoğalttığı yazılarını arkadaşlarına dağıttığını, o sırada ünlü karikatürist Öznur Kalender'in eşek resmini kapak yaptığını söyledi. Gürdere, "Burası bizim memleketimiz, bu laf da bizim memleketimize ait. Benim yaptığım, bu düşünceden hareketle sosyal analiz yapmak. Yoksa ben niye memleketimizi küçük düşürmek isteyeyim ki? Hele de yıllarını memleketini yüceltmeye vermiş bir insan olarak. Yazımın başlığını beğenmeyip eleştirenler bunu memlekete sahip çıkmak adına yapıyorlarsa, Tokat'a sahip çıkmanın yolu bu kadar basit olabilir mi? Koskoca bir hastane bu memleketten giderken de sahip çıkmalıydık" diye konuştu.

Gürdere, yazı gerekçe gösterilerek kendisine zarar verilmek istendiğini savunarak, "Bu memleketin problemi ne ben ne yazım ne de yazımın başlığı. Bu memleketin problemi çok farklı. Gelecek Tokat için bugünden de çok zor ve sıkıntılı olacak. Ama bizim memlekette doğruları söyleyeni 9 köyden kovarlar" şeklinde konuştu.

İhlas Haber Ajansıİhlas Haber Ajansı

Bu haber 3,218 kez okundu.

İSKİ'ye borcu olanlara müjde!23 Eylül 2014 15:14
İSKİ'den yapılan duyuruya göre, abonelerin müracaat etmesi halinde 30 Nisan 2014 öncesi borçlar yeniden yapılandırılacak.
Orhangazi'de iki minibüs çarpıştı: 18 yaralı23 Eylül 2014 15:04
Orhangazi ilçesinde, biri işçi servisi iki minibüsün çarpışması sonucu 18 kişi yaralandı.
Uyuşturucu çeteleri birbirine girdi!23 Eylül 2014 14:42
Başkentte uyuşturucu çeteleri birbirine girdi. Silahların kullanıldığı kavgada 5 kişi yaralandı.
Yolcu minibüsü kaza yaptı! Çok sayıda yaralı var23 Eylül 2014 14:42
Denizli'nin Honaz ilçesinde yolcu minibüsü ile kamyonun çarpışmasıyla 15 kişi hafif yaralandı.
3. sınıf öğrencisi dayanamayıp şikayet etti!23 Eylül 2014 14:41
Konya'da, ilkokul 3'üncü sınıf öğrencisi, iki yılda 7 öğretmen değiştirince mağduriyetini Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) iletti
Bir iş hanından tam 150 bin lira çaldılar23 Eylül 2014 14:26
Fatih'te havalandırma boşluğundan girdikleri iş hanında, matkapla deldikleri 3 kasadan yaklaşık 150 bin lira çalan hırsızlar kaçtı.
10.5 saat yürüyüp oturma eylemi başlattılar23 Eylül 2014 14:24
Arkadaşlarının işten çıkarılması üzerine Ereğli'den Zonguldak'a yürüyen madenciler valilik önünde oturma eylemi başlattı.
Kayıp iki kızın akibeti belli oldu23 Eylül 2014 14:21
Kayıp kızların Facebook arkadaşları ile kaçmış oldukları belirlendi.
Üzeyir Garih cinayetinde flaş gelişme!23 Eylül 2014 14:18
Üzeyir Garih'in öldürülmesiyle ilgili ünlü işadamının ailesi ilk kez savcıya ifade verdi.
Kurbanlar bu sene de yeryüzü ile paylaşılacak23 Eylül 2014 14:14
Yeryüzü Doktorları, açlıkla imtihan olan Afrika'nın en yoksul 9 ülkesinde kurban organizasyonu gerçekleştiriyor.
Evde diyaliz imkanı23 Eylül 2014 14:11
Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde hayata geçirilen proje kapsamında, periton diyalizi yöntemiyle hastalara hastaneye gitmeden evlerinde diyaliz yapabilme imkanı sağlandı.
Basın İş Kanunu 1. Çalıştayı 25 Eylül'de yapılacak23 Eylül 2014 14:07
Basın İş Kanunu 1. Çalıştayı'nda basın mensuplarının çalışma hayatında ortaya çıkan problemlerin belirlenmesi, çözüm yollarının araştırılması ve olası mevzuat değişikliği için alt yapının oluşturulması amaçlanıyor.
İSKİ'ye borcu olanlara müjde!
Barcelona'da Messi'ye yeni rol
Erdoğan NY Times'in görüşme talebini reddetti
Orhangazi'de iki minibüs çarpıştı: 18 yaralı
Nabi Avcı DHA muhabirini fena bozdu!
Esed: ABD, IŞİD’i vuracağı bilgisini bize verdi
Barclays'e 62 milyon dolar ceza
Azerbaycan'da IŞİD üyelerine operasyon
Elvan: Beyninizi birilerine kiralamayı bırakın
Yolcu minibüsü kaza yaptı! Çok sayıda yaralı var
Uyuşturucu çeteleri birbirine girdi!
3. sınıf öğrencisi dayanamayıp şikayet etti!
Galatasaray'da o isim adaylığını açıkladı!
İngiliz istihbaratçıdan IŞİD itirafı
Ve kaptan geri dönüyor
Hastalığı nefesten anlayacak!
İç hat uçuşları için sevindirici haber!
Son 12 yılın en kötü Trabzonspor'u
'Arda iyi futbolcu ama...'
ABD'nin IŞİD saldırısında ölen Türk!
Boykot yanlısı İsraillilerden dünyaya çağrı
Bildiğiniz tüm diyetleri unutun!
İşte Gençlerbirliği'nin yeni hocası
Hırsızı DNA testi ele verdi
3 metrelik çukura boyun üstü düşünce...
Emenike haberlerine jet yalanlama!
Bir iş hanından tam 150 bin lira çaldılar
IŞİD'e yönelik operasyonlar başlatıldı
10.5 saat yürüyüp oturma eylemi başlattılar
Akdoğan HDP'li vekillerle görüşecek
Ölürken bile el ele ölmüşmüşler
Kayıp iki kızın akibeti belli oldu
Üzeyir Garih cinayetinde flaş gelişme!
Dünya bu Türkiyeli'yi konuşuyor!
Kurbanlar bu sene de yeryüzü ile paylaşılacak
Evde diyaliz imkanı
Dikkat! Bebeğiniz glokom hastası olabilir
Prandelli'den flaş Selçuk İnan kararı!
Basın İş Kanunu 1. Çalıştayı 25 Eylül'de yapılacak
Mancini'ye son dakika golü!
Boykot yanlısı İsraillilerden dünyaya çağrı
ABD o silahı ilk kez IŞİD'e karşı kullandı
İHH’nın standına ‘Şebbiha’ saldırısı
Malatya'da 64 kilogram esrar ele geçirildi
Kurbanlık alacaklar dikkat!
Beyaz kaplanın saldırdığı genç öldü
Ot biçme kavgasında kan aktı
Adliye binasında esrarla yakalandı
Uluç G.Saray'ın yeni başkan adayını açıkladı!
'Uluslararası İslam Üniversitesi kurulmalı'
Hindistan'da Pires'i şaşırtan olay
iPhone 6 Türkiye'de satışa çıktı!
Kredi kartı sayısı bir yılda 600 bin arttı
Altınları çalan hırsızların cezası belli oldu
İsrail iki Filistinliyi öldürdü
İSKİ'ye borcu olanlara müjde!
NBA'den kick boksa transfer oldu
Karzai veda konuşmasında ABD'ye yüklendi
Trabzonspor, İstanbul'da galibiyeti unuttu
Milli maçların biletleri satışa çıktı!
Son numara: Yarı fiyatına indirdik