Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı! Tuğgeneral'den Mehmet Baransu'ya ters köşe! Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Ömer AltaşO Amca!
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,398 kez okundu.

Felçli hastalara 90 seans rehabilitasyon20 Aralık 2014 14:08
Tüm Serebral Palsi (beyin felci) hastalar artık 90 seans rehabilitasyon alacak ve tedavilerini ikinci basamak hastanelerde yaptırabilecek. Sağlık Uygulama Tebliği'nde (SUT) yeni düzenlemelere gidildi. Kanser tedavisinde kullanılan ilaçları hazırlayan sağlık personelinin zararlı etkilerden korunmasını sağlayacak sistem de geri ödeme kapsamına alındı.
Kum heykele yoğun ilgi rekor getirdi20 Aralık 2014 13:30
Bu yıl 8'incisi "İmparatorluklar-2" temasıyla düzenlenen ve kasım ayında yıkım şenliğiyle sona ermesi planlanan festival, yoğun ilgi nedeniyle sezonu uzatarak "en uzun süreli kum heykel festivali" oldu.
Engellerini notalarla aşıyorlar20 Aralık 2014 13:22
Ardahan'da bir rehabilitasyon merkezinde kurulan müzik atölyesinde, zihinsel ve bedensel engelliler melodika, def, ağaç bango, dijital davul gibi müzik aletlerini çalarak engellerini aşıyor.
Yolcu otobüsüyle kamyon çarpıştı! 4 yaralı20 Aralık 2014 12:55
Afyonkarahisar'ın Sandıklı ilçesinde yolcu otobüsüyle şantiyeden dönen bir kamyonun çarpışması sonucu 4 kişi yaralandı.
Şişli'de 'Allah yok' provokasyonu20 Aralık 2014 11:41
Teşvikiye Camiinin avlusuna sınır olan özel bir okulun öğrencileri cuma namazı kılan cemaati provoke etti. Çıkabilecek olası bir olayı polisin müdahalesi önledi.
Amasya'da deprem19 Aralık 2014 22:17
Amasya'nın Merzifon İlçesi'nde 3.5 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Sokakta bulduğu 10 bin lirayı sahibine verdi19 Aralık 2014 21:49
Iğdır'da baharatçılık yapan 33 yaşındaki Selami Aydın sokakta bulduğu 10 bin lirayı sahibine teslim etti.
Lise öğrencisi arkadaşını öldürdü19 Aralık 2014 20:47
Uşak'ta lise öğrencisi okul çıkışında tartıştığı arkadaşını bıçaklayarak öldürdü.
Balıkçılar satmaya hamsi bulamıyor19 Aralık 2014 20:31
Ordu'da balıkçılar satmaya hamsi bulamıyor.
Motorlu testereyle belediyeyi bastı19 Aralık 2014 20:22
Yalova'nın Koru beldesinde motorlu testereyle belediyeye giren bir kişi, belediye başkanını makam odasına sıkıştırdı.
Kayıp liseliler İstanbul'a gitmiş!19 Aralık 2014 19:43
Amasya'da 5 gün önce kaybolan 2 liselinin İstanbul'a gittikleri ortaya çıktı. Paraları bitince otostopla Amasya'ya dönen gençler ailelerine teslim edildi.
Sosyal fobi, iş ve özel hayatı derinden etkiliyor19 Aralık 2014 17:54
Fransız Lape Hastanesi Psikiyatri Uzmanı Dr. Meltem İlter, toplumsal ortamlarda kişinin başkaları tarafından alay edileceği ve yargılanacağı düşünceleri eşliğinde yoğun kaygı yaşamasına neden olan sosyal fobinin neden olduğu sonuçları ve bu soruna dair çözüm önerilerini açıkladı.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı!
Kamalak, hükümeti bebeklerle eleştirdi!
'Gülenciler Star'a silahlı saldırıyı planladı ama...'
Abdurrahim Albayrak'ın dişleri döküldü