Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Lodos vinci bile devirdi İDO'dan sefer iptalleri SGK'lar bugün de açık Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,408 kez okundu.

Atatürk Havalimanı için kriz masası oluşturuldu31 Ocak 2015 15:59
Atatürk Havalimanı’nda normal zamanlarda saatte 58 olan iniş ve kalkış kapasitesi bugün şiddetli fırtına yüzünden düşürüldü.
Lodos gemiyi karaya oturttu31 Ocak 2015 15:13
Balıkesir'in Erdek ilçesinde lodos sebebiyle bir Ro-Ro gemisi karaya oturdu.
Uzman çavuş intihar etti31 Ocak 2015 15:12
Ağrı'da görev yapan Uzman Çavuş Hüseyin Karataş, evinde beylik tabancasıyla intihar etti.
İşitme engellilerin dünyasına "ses" oldu31 Ocak 2015 13:42
İşitme engelli anne ve babasıyla iletişim kurabilmek için işaret dilini öğrenen Kübra Çolak, aldığı eğitim sayesinde bugün Doğu Karadeniz'de milli eğitim bünyesinde uluslararası işaret dili eğitim hizmeti veren tek tercüman konumunda yer alıyor.
Fatih'in geleneği Amasra'da hala sürüyor31 Ocak 2015 13:27
Amasra Fatih Camii’nde Cuma ve Bayram namazlarında hutbeye çıkan imam, hutbeyi eline aldığı kılıçla okumaya devam ediyor.
Ünlü oyuncu hastaneye kaldırıldı31 Ocak 2015 12:43
Fox Tv'nin reyting rekortmeni dizisi Karagül'ün usta oyuncusu Mesut Akusta hastaneye kaldırıldı
Sapanca gölünde sevindirici gelişme31 Ocak 2015 11:29
Eriyen kar ve yağmurla Sapanca Gölü dikey olarak 1,5 metre yükselirken su seviyesi 31,30 kotuna ulaştı.
Ardahan -22'yi gördü!31 Ocak 2015 10:50
Soğuk havanın etkili olduğu Doğu Anadolu Bölgesi'nde dün en düşük hava sıcaklığı sıfırın altında 22 dereceyle Ardahan'da kaydedildi
85 dakika sonra hayata döndü!31 Ocak 2015 08:03
Iğdır'da kalbi duran bir kişi, doktorların 85 dakika süren kalp masajı ve pıhtı eritici tedavi sayesinde yeniden hayata döndü.
Sebze ve meyvelerdeki parafin tehlikesi!30 Ocak 2015 23:08
Tezgahta göz alıcı parlaklığıyla cezbeden sebze ve meyvelerdeki parafin tehlikesi...
Seyfi Doğanay hayatını kaybetti30 Ocak 2015 22:39
Halk ve fantezi müziğin duayenlerinden usta ses sanatçısı Seyfi Doğanay mide kanaması şikayetiyle kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti
Yaşar Kemal'den kötü haber30 Ocak 2015 21:04
Prof. Dr. Mehmet Akif Karan, yazar Yaşar Kemal'in sağlık durumu hakkında açıklama yaptı.
Lodos vinci bile devirdi
Filipinler'de barış sürecine devam
Seyrantepe'de kaza: 3 yaralı
Asırlık kütüphanede 4 milyon kitap kül oldu
İDO'dan sefer iptalleri
Afganistan'da çatışma: 18 ölü
Eyüp'te görenleri dehşete düşüren olay
ABD ile Suudi Arabistan arasında Bender savaşı
Filyos didik didik aranıyor
Emekliye faizsiz konut kredisi
Somali’nin umudu Türkiye
SGK'lar bugün de açık
Turan: Türkiye'nin kaderini birkaç imam hatipli değiştirdi!
Cizre'deki hendekler yeniden kapatılıyor
Dezenformasyon kampanyası başlatıldı
Bahreyn'de 72 kişi vatandaşlıktan çıkarıldı
Metin Külünk: Terör bir beladır
NASA sonunda Delta 2'yi fırlattı
Mario Felgueiras Konyaspor'da
Fenerbahçe'de 76 hafta sonra bir ilk
DEAŞ'ın Türkçe yayın yapan sitesi hacklendi
Erdoğan'ın bu sözleri Gülencileri rahatsız etti ama...
Aşırı hız can aldı: 2 ölü 1 yaralı
Almanya'da diplomatlar Gauck'tan rahatsızlar
İsrail askerleri 1 Filistinliyi öldürdü
Cilvegözü Sınır Kapısı'nda teslim olan Suriyeli tutuklandı
Atina'da polis ilk kez protesto gösterilerinde silah taşımadı
DEAŞ ikinci Japon esiri de öldürdü iddiası
İsmail Kartal'dan o isme övgü yağmuru
Cumhurbaşkanı Erdoğan uyarınca...
Güneş'ten G.Saray'ı sevindirecek karar
Dortmund'a bir darbe de Bayer'den
Dev maç nefesleri kesti: 1-1
DKC, Kongo'yu 4-2 yenerek yarı finale yükseldi
İngiltere'de polise elektroşok cihazı önerisi
Gürcistan'da "Saakaşvili dönemi" protestosu
G.Saray'da büyük skandal! Hükmen galip...
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan faiz tepkisi
Davutoğlu: Avrupa tarihi arşivimiz olmadan yazılamaz
Arda'sız Atletico rahat kazandı
Sağlık Bakanlığı'ndan o iddiaya yalanlama
Antalyaspor evinde büyük darbe yedi!
Taksim saldırganı Elif Sultan Kalsen çıktı
Fenerbahçe gümbür gümbür: 2-1
Güler: Tenezzül eden alçaktır, namussuzdur, şerefsizdir...
Somaliand'dan Isparta'ya Türkçe için gelecekler
İnternette korkutan deney
TOFAŞ, Konya Basket'i rahat geçti!
İstanbul'da terör operasyonu!
Davutoğlu: 5. bölge teşviki uygulayacağız
Real Madrid, Sociedad'ı pişman etti!
Milli atlet Batuhan Altıntaş'tan rekor
Volkan taraftarı polise şikayet etti
Merkel'den Yunanistan açıklaması
Hamas'tan Mısır mahkemesine tepki
İşte Gülencilerin son montajı
Suudilerde bir haftada iki darbe
Hamas heyetinden Hizbullah’a ziyaret
Genç kız karbonmonoksit zehirlenmesinden öldü
Şehir Hatları'nda bazı seferler tekrar başladı
Davutoğlu İzmir Valiliğini ziyaret etti
Bursa'da trafik kazası: 5 yaralı
Şota'ya istifa şoku!