Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Cumhurbaşkanı Erdoğan bugün o isimlerle görüşecek! Sağlık Bakanlığı'ndan açıklama: 57 kişi öldü IŞİD'e Irak'ta büyük şok: 37 ölü Prof. Dr. Erol GökaFanon gibi hissetmek
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,417 kez okundu.

Kayıp müzisyenin cesedi bulundu01 Nisan 2015 22:56
Bodrum'da silahlı saldırı: 1 ölü01 Nisan 2015 22:04
Bodrum'da bir kişi, silahlı saldırı sonucu hayatını kaybetti.
53 günder kayıptı, bakın ne halde bulundu!01 Nisan 2015 21:28
Muğla'da 53 gündür kayıp olan Nurdoğan Barış Cerk'in cesedine ulaşıldı.
Adıyaman'da otomobil şarampole devrildi: 4 yaralı01 Nisan 2015 18:55
Besni ilçesinde meydana gelen trafik kazasında aynı aileden 4 kişi yaralandı.
'Erkekliğin onda dokuzu kaçmaktır'01 Nisan 2015 15:16
ABD'nin California eyaletinde bir sörfçü, içinde bulunduğu tekneye dev bir dalga yaklaşınca erkekliğin onda dokuzunun gereğini yerine getirdi.
Fotoğraf çektirmek isterken düştüğü nehirde boğuldu01 Nisan 2015 14:33
Şanlıurfa'da Suriye uyruklu bir kişi, fotoğraf çektirmek isterken düştüğü nehirde boğularak can verdi.
İstanbul hava durumu01 Nisan 2015 10:56
Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden yapılan son değerlendirmelere göre, hava sıcaklığı batı bölgelerde 2 ila 5 derece artarken, diğer yerlerde önemli bir değişiklik olmayacak.
Siirt'te yeni doğan bebeği ısıtıcıda unuttular01 Nisan 2015 10:43
Siirt'te özel bir hastanede sezaryenle dünyaya gelen bebek, doğum sonrası radyan ısıtıcıda unutulunca, vücudunda yüzde 40 yanık oluştu.
Leyleklere 550 yuva01 Nisan 2015 08:22
Orman ve Su İşleri 4. Bölge Müdürlüğü, leyleklerin yuva kurması için elektrik direklerine özel platformlar yerleştirdi
Madenciler yeryüzüne çıkarıldı31 Mart 2015 16:49
Zonguldak'ta elektrik kesintisi sebebiyle yerin metrelerce altında çalışan madenciler, yardımcı kurtarma kafesleri sayesinde yeryüzüne tahliye ediliyor.
Bursa'da bazı bölgelere elektrik verilmeye başlandı31 Mart 2015 16:36
Bursa'da da saat 10.36'dan itibaren hayatı durma noktasına getirirken, 5 saat sonra bazı bölgelere elektrik verilmeye başlandı.
Ağrı'da trafik kazası: 1 ölü, 6 yaralı31 Mart 2015 14:48
Ağrı'da iki otomobilin çarpışması sonucu 1 kişi öldü, 6 kişi yaralandı.
Teröristlerle çatışma anının detaylarına ulaşıldı
İstanbul'da DHKP-C operasyonu
Poroşenko, Avrupa Dış İlişkiler Konseyi üyeleriyle görüştü
Elektrik kesintisinde sabotaj ihtimali için özel ekip
ABBA'nın üyesi Benny Andersson'ın ehliyetine el konuldu
İşte DHKP-C'nin kanlı üç hedefi!
Petrol platformunda yangın: 4 ölü, 45 yaralı
Savcı Kiraz'ı vur emri Yunanistan'dan!
Yemen'de çatışma: 20 ölü
Cumhurbaşkanı Erdoğan bugün o isimlerle görüşecek!
CHP'de yeni tartışma: 38 kişilik...
New York Otomobil Fuarı açıldı
Savcı Kiraz, teröristlerin suyunu bile içmemiş!
İstanbul Emniyeti'nden saldırıyla ilgili açıklama
Gülenciler KPSS'deki delilleri tek tek silmiş!
Yargıtay'la ilgili kanun TBMM'de kabul edildi
Çemberi daralttığı için Savcı'yı şehit ettiler
Filistin'den UCM açıklaması
CHP'de Kemal Derviş isyanı
İsveç'te "polis aracı görünümlü" otomobillere boya yasağı
Teröristler cüppe ve kimlikle C kapısından girmişler
Bülent Turan: Paralel örgüt İdris Bal'ı kullanıp bir kenara attı
Sağlık Bakanlığı'ndan açıklama: 57 kişi öldü
Cumhurbaşkanı Erdoğan Ankara'ya geldi
IŞİD'e Irak'ta büyük şok: 37 ölü
Merkel, Yatsenyuk ve Atambayev ile görüştü
ABD'den İsrail'i sevindirecek açıklama
Numan Kurtulmuş'tan Çözüm süreci açıklaması
AK Parti'deki kritik toplantı sona erdi
KPSS'deki kopya skandalı ÖSYM'ye sıçradı!
Gülen'den şehit Savcı'ya bir gün gecikmeli taziye
Suriye sınırında yakalanan 9 İngiliz sağlık kontrolünden geçti
Beşiktaş Prödl'ü 1 ay önce bitirmiş
Buhari'den Boko Haram ve yolsuzlukla mücadele sözü
Bursaspor'a UEFA'dan müjde
Muzaffer Tekin kimdir?
Ergenekon sanığı Muzaffer Tekin öldü!
Fenerbahçe'de gündem Emenike
New York Borsası düşüşle kapandı
Yılmaz Güney doğum gününde anıldı
Banvit tek farkla galip
Futbolcunun kirayı ödeyecek parası yok
CHP, Elif Sultan Kalsen'i böyle savunmuştu
Katil zanlısı kafaları karıştırdı
İngiltere uyruklu 9 kişi hakkında sınır dışı etme süreci başlatıldı
Liverpool golcüsünü Çizme'de buldu
Kayıp müzisyenin cesedi bulundu
Ajax golcüsünü bırakmadı
İhvan'dan Savcı Kiraz için taziye mesajı
Brüksel'de Nasreddin Hoca heykeli önünde eylem
İşte Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın okuduğu surenin meali
Savcı Kiraz rehin alınmadan önce abdest almış
Yemen'deki Mısırlıların tahliyesine başlandı
Vali Şahin'den saldırı sonrası ilk açıklama
BM'den Irak'ta mezhep çatışması uyarısı
5 dağcı hayatını kaybetti
Fransız Alpleri'nde kara gün
Pepe 2 hafta yok
Bodrum'da silahlı saldırı: 1 ölü
Savcının odasında tek silah bulundu