Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan Survivor mesajı CHP yine AYM'ye başvuruyor Havuza düşen çocuk son anda kurtarıldı Aslan DeğirmenciTarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldi
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,299 kez okundu.

Telefonlar saatle şarj edilebilecek16 Nisan 2014 16:46
Yapım aşamsında olan çevre dostu saat Carbon, akıllı telefonları güneş enerjisiyle şarj edebilecek.
Baba 13 anne 12 yaşında16 Nisan 2014 14:32
İngiltere'nin en genç annesi 12 en genç babası ise 13 yaşında. Tüm ülkenin konuştuğu şoke eden olayda 12 yaşındaki kız çocuğu bir bebek dünyaya getirdi.
Google ve Facebook arasında büyük rekabet!16 Nisan 2014 13:44
Teknoloji devleri Google ve Facebook insansız hava araçları (İHA) ile dünyanın ulaşımı zor bölgelerine internet sağlamayı planlıyor.
Android kullananlara kritik uyarı!16 Nisan 2014 12:21
Son sürümü piyasaya çıkan Android'in dağıtılmaya başlanan yeni sürümünde hangi yenilikler ve değişiklikler var?
Yeşilvadi Anteplilerin oldu!16 Nisan 2014 11:56
Türk sinemasının unutulmazlarından "Tosun Paşa" filminde paylaşılamayan "Yeşilvadi" gerçek hayatta Gazianteplilerin oldu.
Hanımlar dikkat! babette ki tehlike!16 Nisan 2014 11:44
Birçok kadının estetik açıdan sık sık tercih ettiğİ ince burunlu ayakkabılar ile babetlerde yanlış seçimler, ayak sağlığını olumsuz etkiliyor.
Google'ın bombası dünyayı sallayacak!16 Nisan 2014 10:18
Akıllı gözlük modeli Google Glass'ı dün satışa çıkaran Google, yeni projesiyle yine dikkatleri üzerine çekti.
Google Glass satışa çıkıyor işte fiyatı!15 Nisan 2014 17:07
Uzun zamandır beklenen Google Glass satışa çıkıyor. Giyilebilir teknolojilerin son dönemlerdeki gözdesi Türkiye'den de satın alınabilecek
iPhone 6'nın yeni görüntüsü sızdı!15 Nisan 2014 16:44
Apple iPhone 6'ya ait olduğunu öne sürülen ilk fotoğraf internete sızdı.
İPhone 6 kaç para olacak?15 Nisan 2014 15:00
Bu yıl piyasaya çıkması beklenen iPhone 6'nın, iPhone 5S'ten 100 dolar kadar fazla bir fiyata satılacağı duyuruldu.
Korkunç olay! 100'den fazla mezarı kazıp...15 Nisan 2014 13:03
Pakistan'da yamyamlık yaptıkları belirlenen iki kişi yakalandı.
Açken kavga etmeyin!15 Nisan 2014 10:58
Açlığın, çiftler arasındaki gerilimi artırabileceği belirlendi.
Erdoğan: Ahmet Necdet Sezer'den çok çektimŞamil Tayyar, AK Parti Grubu'nda yaşananları anlattıÖnder Aytaç’ın yalanı ortaya çıktı!G.Saray finalde!Esed yine zehirledi!Memurlara müjde! Başbakan onayladıCHP'nin Antalya itirazında karar çıktı!İnterneti güvenli kullanmak için...Heniye: O Türkleri asla unutmam140 yıllık hayal gerçek oluyor!Maliye görüşmedi Gül'ün danışmanları görüştü!İsrail gazetesinden Erdoğan'a ağır hakaret!'Hakan Fidan'ı tebrik ediyorum!'Dink cinayeti önündeki paralel sis!'Kışanak o sözlere açıklık getirdi'Gülen Grubunun Para Trafiği!Kredi kartı sahiplerine önemli uyarı!Tüm Manşetler
Gazze ablukasi bir çeşit toplu cezalandırma
Maç sonrası Bursa'da büyük olaylar çıktı
Davutoğlu'ndan Survivor mesajı
Beşiktaş'tan TFF'ye tehdit!
Erdoğan: Ahmet Necdet Sezer'den çok çektim
Başsavcı Alkan hayatını kaybetti
Google yeni bombasını açıklıyor
Adil Düzen kitabı çıktı
AİHM Berlusconi'nin başvurusunu reddetti
Şamil Tayyar, AK Parti Grubu'nda yaşananları anlattı
Önder Aytaç’ın yalanı ortaya çıktı!
Avrupa en büyük insan hakları krizini yaşıyor