Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türk sinemasının acı kaybı! Uyanık girişimci Davutoğlu'nu marka yaptı Economist'ten Davutoğlu değerlendirmesi! Ömer AltaşAhmet Davutoğlu Hakan Fidan sıra ikinizde!
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,341 kez okundu.

Depresyon hastaları için yeni umut! Kötü anılar iyiye çevrildi29 Ağustos 2014 10:53
Bilim adamları, kötü anıları güzel anılara çevirmeyi başardı.Araştırma, Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve depresyon hastaları için umut vadediyor
100 kiloluk balığı oltayla yakaladı29 Ağustos 2014 10:41
Marmaris'e bağlı Selimiye'de bir balıkçı oltayla 100 kiloluk kılıç balığı yakaladı.
Türk sinemasının acı kaybı!29 Ağustos 2014 10:34
Türk sinemasında, "Tosun Paşa" filminde canlandırdığı "küçük enişte Bekir" karakteriyle ünlenen 75 yaşındaki Tuncay Gürel, vefat etti.
Instagram çöktü!29 Ağustos 2014 10:05
Akıllı telefonların popüler fotoğraf paylaşım uygulamalarından Instagram dün akşam TSİ 22.45 sularında dünya genelinde çöktü.
Gaziantep'te korkutan deprem!28 Ağustos 2014 15:49
GAZİANTEP'in Nurdağı İlçesi'nde, bugün Richter ölçeğine göre 3.8 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Evde kenevir yetiştirmek için kayıtlar başladı28 Ağustos 2014 14:20
Uruguay'da, evlerde kenevir bitkisini yetiştirmek isteyenler kayıt yaptırmaya başladı.
Sadece kadınların yaşadığı kasaba28 Ağustos 2014 13:37
Brezilya’nın güneydoğusunda yer alan Noiva do Cordeiro kasabasında yalnızca kadınlar yaşıyor.
Facebook kullanıcılarını uyarıyor!28 Ağustos 2014 13:12
Kullanıcıları rahatsız edici içerik karşısında uyararak ana sayfada bir kişinin sarsıcı görüntülerle karşı karşıya kalmasını önlenecek.
Boş mezar türbeye döndü28 Ağustos 2014 12:55
Ahmet Özdemir’in Mersin’de ölmeden önce 20 bin TL harcayarak yaptırdığı mezar türbeye döndü.
iPhone 6 hiç bu kadar iyi görünmemişti!28 Ağustos 2014 10:46
Apple'ın 9 Eylül'de dünyaya duyurmaya hazırlandığı yeni akıllı telefonu iPhone 6 kutusundan çıktı, kullanılmaya başlandı!
İnternetten 1,5 milyar şarkı dinledik!28 Ağustos 2014 10:24
Medianova’nın verilerine göre, yılın ilk 6 ayında internet üzerinden dinlenen şarkı sayısı 1,5 milyarı aşarken, internet kullanıcılarının günde dinledikleri ortalama şarkı sayısı ise 14 oldu.
Instagram'dan kullanıcılarına büyük jest!28 Ağustos 2014 09:38
2 yıl önce Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kurulan fotoğraf ve video paylaşım sitesi Instagram, kullanıcılarına yeni uygulaması olan Hyperlapse'yi tanıttı.
Yanardağlar uçuşların rotasını değiştirdi
Turşu bidonuna 'bonzai' kurdular!
Depresyon hastaları için yeni umut! Kötü anılar iyiye çevrildi
El Kaide kurucusu o listeden çıkarıldı
Alınan önlemlere karşı çıkanlar doktorlara saldırdı
Kalp çarpıntısını hafife almayın