Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı Hakan TunaYaseminler altında!
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,385 kez okundu.

Evsiz adamdan unutulmaz resital31 Ekim 2014 15:24
Evsiz adamdan unutulmaz resitalKanada'da 30 yıldır sokaklarda yaşayan evsiz adam, piyano resitali ile izleyenleri büyülüyor.
Günde 1 milyon dolar harcasa bile...31 Ekim 2014 11:33
İngiliz yardım kuruluşu Oxfam'ın raporuna göre 2009 ile 2014 arasında milyarderlerin sayısı iki katına çıktı. Raporda dünyanın en zengin insanlarının servetlerini kaç zamanda tüketebileceği de irdelendi. Araştırmadan çok ilginç sonuçlar çıktı.
‘Sony’i PS 4 kurtardı’31 Ekim 2014 11:25
Bir süredir finansal açıdan zor durumda olan Japonya merkezli teknoloji devi Sony’nin PS 4’ün satış başarısı yüzünden daha büyük ekonomik bir kayıptan kurtulduğu düşünülüyor.
Glass'a sinemalardan yasak geldi31 Ekim 2014 10:22
Google'ın akıllı teknolojik gözlüğü Glass'a ABD sinemalarından yasak geldi. Ülke çapındaki sinemaların neredeyse tamamında Google Glass benzeri kamera özelliği olan giyilebilir cihazlar yasaklandı.
Samsung'un kârında sert düşüş31 Ekim 2014 10:06
Güney Kore merkezli elektronik cihaz üreticisi Samsung'un son çeyrek kârı ciddi anlamda azaldı. Akıllı telefon satışları istediği gibi gitmeyen şirketin kârı yüzde 60 düştü.
Meteoroloji'den 'kuvvetli yağış' uyarısı31 Ekim 2014 08:49
Meteoroloji Genel Müdürlüğü, Marmara'nın doğusu ile Batı Karadeniz kıyıları için kuvvetli yağış uyarısında bulundu.
İstanbul trafiği yine felç oldu31 Ekim 2014 08:28
İstanbul'da sabah saatlerinde başlayan yağış trafiğe sebep oldu.
Metroda yangın paniği31 Ekim 2014 07:40
Ankara Kızılay metro istasyonunu havalandırma bölümünde yangın çıktı.
Microsoft'tan sağlıklı olmak için akıllı saat30 Ekim 2014 23:57
Microsoft kullanıcının uyku ve spor düzenini takip edip, sağlık merkezine bağlanabilmesini sağlayan yeni akıllı saatini piyasaya sürdü.
Yağmur sonrası İstanbul trafiği felç30 Ekim 2014 08:49
İstanbul'da gece saatlerinden itibaren devam eden yağmur etkili oldu. Trafikte yoğunluk var. Ana arterler ve iki köprü felç...
Van'da 500 kişi kayıp çocuğu arıyor30 Ekim 2014 08:00
Van'ın Gürpınar ilçesinde evlerinin önünde oynarken kaybolan 4 yaşındaki Nehir Aslan aranıyor. Arama çalışmalarına jandarma, köy korucusu ve AFAD ekiplerinin de bulunduğu 500 kişi katılıyor.
Google 'kanımıza girecek'29 Ekim 2014 13:35
Arama motoru devi Google'ın geliştirme aşamasında olduğu bir hap kan damarlarında dolaşarak kanserli hücreleri tespit edecek.
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
CHP'de şok üstüne şok! Bir istifa daha
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Kobani'ye hareket etti!
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil