Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Hüseyin Çelik'ten Taraf'ın iddiasına sert tepki İşte barajlardaki son durum Kurtlar Vadisi izleyicisine kötü haber! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,346 kez okundu.

Kan donduran aile katliamı!19 Eylül 2014 10:11
ABD'nin Florida eyaletine bağlı Bell kasabasında, 51 yaşındaki Don Spirit, 6 torununu ve kızını öldürdü!
Avrupa'da en iyiler arasında 2 Türkiye yapımı19 Eylül 2014 10:01
Türkiye’den Kutluğ Ataman’ın Kuzu’su ile Nuri Bilge Ceylan’ın Kış Uykusu Avrupa’nın En İyi 50 Filmi / 2014 listesine girdi.
Başarılı çocuk yetiştirmenin yolları19 Eylül 2014 09:27
Uzmanlar, mutlu ve başarılı çocuk yetiştirmenin yollarını açıkladı.
Kurbanlıklar İstanbullul'a geldi18 Eylül 2014 19:16
Kurban Bayramı’nın yaklaşması ile birlikte kurbanlık hayvanlar da çadırlardaki yerini almaya başladı.
TRT sanatçısı bıçaklanarak öldürüldü18 Eylül 2014 19:07
Başkent'te TRT Sanatçısı Hatice Kaçmaz, vücudunun çeşitli yerlerinden aldığı 15 bıçak darbesiyle öldürüldü. Kaçmaz'ın, evlilik teklifini reddettiği gerekçesiyle öldürüldüğü öğrenildi
Mahkemeden Carrefour'a başörtüsü şoku18 Eylül 2014 17:35
Fransa'da mahkeme, çalıştığı Carrefour mağazasından başörtüsü taktığı nedeniyle atılan Hafida Treille davasında kararını verdi.
iPhone 6'nın bu genç kadında ne işi var?18 Eylül 2014 15:59
iPhone 6, 19 Eylül'de satışa sunuluyor; ancak sosyal medyada dolaşan bir fotoğraf kafaları karıştırdı; zira daha satışa sunulmayan iPhone 6 metrodaki bir genç kızın elinde görüntülendi!
BlackBerry’den dev ortaklık18 Eylül 2014 14:50
Son yıllarda rakiplerinden geri planda kaldığı için zor zamanlar geçiren BlackBerry, tasarımını Porsche ile ortak yürüttüğü yeni modeli Porsche Design P 9983’ü tanıttı.
iPhone 4S kullananlar dikkat!18 Eylül 2014 14:26
Yeni işletim sistemi iOS8 ile birlikte iPhone 4S'te bazı sorunlar oluştu.
Bu meslekler alzheimer riskini artırıyor!18 Eylül 2014 13:31
Kimyasal ve toksik maddelere fazla maruz kalan, elektromanyetik alan etkisinde çalışan, yoğun ve stresli iş hayatı olanların Alzheimer olma riski daha fazla.
Doğal afetler 22 milyon kişiyi evinden etti17 Eylül 2014 23:29
BM raporuna göre, dünya genelinde 22 milyon kişi sel, deprem, tayfun gibi doğal afetler nedeniyle yerinden oldu.
AA muhabiri bıçaklandı17 Eylül 2014 22:54
Diyarbakır'da Kürtçe eğitim vereceği öne sürülen "okul"un önünde bekleyen grup tarafından AA muhabirlerine bıçaklı saldırıda bulunuldu.
Yıldız futbolcuya 6 ay men cezası!
Aile sağlığı merkezlerine acil görevi
Suriyelilerin Türkiye sınırındaki bekleyişi sürüyor
Davutoğlu: Eğer Azerbaycan böyle olmasaydı...
Burdur Gölü'nde festival heyecanı
Hüseyin Çelik'ten Taraf'ın iddiasına sert tepki
BUDO iki seferi iptal etti!
15'i asker 60 kişi öldü!
Evde çalışan da hakkını alacak
Üzüm yüklü kamyonet devrildi, 1 kişi öldü
Paralelcilerin ‘cüz’ istismarı deşifre oldu!
Yılanların öcü dizisi oyuncusu hastanelik oldu!
Davutoğlu Aliyev’in kabri ile şehitlikleri ziyaret etti
İşte barajlardaki son durum
Sow'un derdi belli oldu!
Suriye sınırında gergin bekleyiş
Ebola hız kesmiyor
İstanbul milyarder sayısında dünya 7'ncisi
Türkiye otogazda Avrupa şampiyonu
Ambulans şoförüne bira şişesi fırlattılar
Kan donduran aile katliamı!
Trabzonspor'un yüzünü yabancılar güldürdü
EPDK 31 firmanın lisansını sona erdirdi
Tezekçi Muharrem'in yeni imajı
Babacan G-20 Toplantısı’na katılacak
Wikileaks'in kurucusundan Google'a ağır suçlama
Kurtlar Vadisi izleyicisine kötü haber!
Kadınların erkeklerden uzun yaşamasının nedeni gözyaşları
RTÜK'ten Acun'un programına tarihi ceza
Microsoft o oyuna 2.5 milyar dolar verdi
Siyah tavukların fiyatı 5 bin dolar
Avrupa'da en iyiler arasında 2 Türkiye yapımı
Kamuda artık Microsoft yerine Pardus kullanılacak
Deniz Seki'nin klibi var kendisi yok
Uçurumun kenarına bırakılan bebek korkuttu
Avrupa'da din derslerinde kilise söz sahibi
Tacikistan'da polis zoruyla sakal tıraşı!
Paralel gözünü kurbana dikti!
Kurbanlık hayvanlar İstanbul'a geldi
MAZLUMDER'den eğitimin özgürleşmesi için 7 somut teklif
e-YDS yarın yapılacak
Aşırı yemeği duygular yedirtiyor
G.Saray'da deprem! Şelçuk İnan...
Facebook'un kurucusundan liseli gençlere çağrı
21 Filistinli yaralı İzmir’de
Beşiktaş zararda!