Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Dolar'da son zirve! 1 Dolar, 2,60 TL oldu Esed: Kürtlere askeri destek verdik İşte çeyrek altının son fiyatı Prof. Dr. Erol GökaŞimdi “Büyük Barış” zamanı
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,413 kez okundu.

Uludağ'da kar kalınlığı 2 metre05 Mart 2015 09:49
Türkiye'nin önemli kış turizmi merkezlerinden Uludağ'da, "oteller bölgesi"nde kar kalınlığı 2 metre ölçüldü.
19 saat bilgisayar oyunu öldürdü05 Mart 2015 08:51
Çin'de popüler bilgisayar oyunu World of Warcraft'ın yeni sürümünü 19 saat aralıksız oynayan genç, hayatını kaybetti
Şanlıurfa Mozaikleri halıya işlenecek05 Mart 2015 08:29
AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Uslu: "Bu proje sadece kadın istihdamı projesi ya da sadece bir el sanatları ayağa kaldırma projesi değil. Aynı zamanda Şanlıurfa'nın turizm ve kültür değerini artırmak adına mozaiklerimizi ilk defa ipek halılara işleyerek dünyada seçkin evlere sunmak için gerçekleştirilen bir proje" açıklamasında bulundu.
Kendi torununu doğurdu!05 Mart 2015 08:02
İngiltere'de ismi açıklanmayan bir kadın, başka bir donörden yumurta hücresi alınarak kendi oğlunun bebeğini dünyaya getirdi.
Kelp Ormanları’ndan yeni misafirler var04 Mart 2015 19:28
Kanada’nın pasifik kıyısında bulunan sualtı Kelp Ormanları’nda yaşayan 8 farklı türden deniz canlısı dünyanın en büyük tematik akvaryumu İstanbul Akvaryum’daki yeni evlerinde ziyaretçilerini bekliyor.
Bu adada 22 insan 120'den fazla kedi yaşıyor04 Mart 2015 16:55
Japonya'nın 'Kedi Adası'nda 22 insan 120'den fazla kedi yaşıyor.
Avustralya'da 686 koala öldürüldü04 Mart 2015 15:45
Avustralya'da aç kaldıkları için sağlık durumu iyi olmayan yaklaşık 686 koala itlaf edildi.
Tekirdağ'da kırmızı alarm!04 Mart 2015 14:06
Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü'nde grip virüslerine karşı kırmızı alarm verildi. Tüm acil sağlık personelleri ikinci bir emre kadar maske ile çalışacak.
40 dolarlık akıllı telefon!04 Mart 2015 11:30
Alcatel, 40 dolarlık akıllı telefonunu tanıttı. Tanıtılan telefonun iPhone'lara olan benzerliği dikkatlerden kaçmadı.
Sağlık Merkezi'nin ek binası şato olarak tasarlandı04 Mart 2015 10:35
Fransa'da yer alan sağlık merkezine ek bina yapıldı. İnşasını üstlenen mimarlık ofisi, bu ek binayı şato şeklinde tasarladı.
Çin'de panda patlaması yaşanıyor04 Mart 2015 09:21
Çin hükümeti, nesli tükenme tehdidi altında olan panda nüfusunun geride kalan 10 yılda yüzde 17 arttığını açıkladı.
Dünya bu 92 Türk’ü arıyor04 Mart 2015 08:59
Uluslararası Polis Teşkilatı İnterpol’ün dünya çapında kırmızı bültenle arananlar listesinde 92 Türk var.
İsrail'den davayı sonlandırmak için yeni teklif
Egzoz gazı zekayı vuruyor
Askeri uçakların düşüşünü gören tanık anlattı
Tanrıkulu: Özür dilemelidir
Nusret, 100 yıl önceki rotasına çıkıyor
Dev banka inşaat sektörüne giriyor
Halep kan gölüne döndü
Dolar'da son zirve! 1 Dolar, 2,60 TL oldu
Albert Riera eski takımına geri döndü!
Milyarlarca kişi bu tedaviyi yaptırmıyor
SOLOTÜRK gösterisi iptal edildi
Türkiye resmen ucuz petrole koştu!