Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

10 DEDAŞ personeli kaçırıldı İlk aşamada 200 Peşmerge geçecek Ünlü sanatçı hastaneye kaldırıldı Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,374 kez okundu.

Nokia telefonlar artık tarih oluyor22 Ekim 2014 14:34
Nokia ile Microsoft'un bir araya gelmesiyle yeni nesil Nokia telefonların üzerinde artık Microsoft yazacak!
2 yaşında uyuşturucudan öldü22 Ekim 2014 13:59
İngiltere'de, 2 yaşındaki küçük kız çocuğu aşırı dozda uyuşturucudan hayatını kaybetti.
Esra Erol: Bana bir şey olursa...22 Ekim 2014 13:01
Sunucu Esra Erol katıldığı bir televizyon programında samimi açıklamalarda bulundu.
Ünlü gazeteci Bradlee öldü22 Ekim 2014 10:21
Richard Nixon'ın istifa etmesiyle sonuçlanan Watergate skandalını ortaya çıkaran The Washington Post'un o zamanki genel yayın yönetmeni Ben Bradlee hayatını kaybetti.
Milyoner bu evden çıktı!22 Ekim 2014 07:02
Edirne'de Süper Loto'dan 11 milyon lira kazanan ve patronuyla ihtilafa düşen Fuat Özdemir bir gecede mahallesini terk etti. Komşuları, "İkramiye çıktığını korumayla gezince öğrendik" dedi
2014 sıcaklık rekoru kırabilir!22 Ekim 2014 06:07
Eylül ayının, ölçüm kayıtlarının tutulmaya başlandığı 1880'den beri dünyanın gördüğü en sıcak eylül olduğunu açıklayan ABD'nin Ulusal İklim Bilgilendirme Masası, 2014'ün de rekor kırabileceğini açıkladı.
Gümüşhane'de deprem!21 Ekim 2014 16:03
Gümüşhane'nin Kelkit İlçesi'nde Richter ölçeğine göre 4 büyüklüğünde deprem oldu.
Apple, Türkiye'de ikinci mağazasını açıyor21 Ekim 2014 14:37
Apple, Türkiye'deki ikinci Apple Store'u İstanbul Akasya Acıbadem AVM'de açıyor.
Asırlık ceviz ağaçları zamana meydan okuyor21 Ekim 2014 13:59
Giresun'da 600 - 700 yıllık oldukları tahmin edilen asırlık ceviz ağaçları, 8 metreyi bulan çapları ve 25 metreyi aşan yükseklikleriyle zamana meydan okuyor.
Günde 22 saat uyuyor21 Ekim 2014 13:42
Oldukça nadir görülen bir uyku bozukluğu türü olan Kleine-Levin senromuna (KLS) sahip olan İngiliz Beth Goodier, her gün sadece 2 saat uyanık kalabiliyor.
'Sıkıysa Yakala' İstanbul'da gerçek oldu!21 Ekim 2014 11:47
12 yıl önce Amerika'da vizyona giren ve Türkiye'de de beğeni ile izlenen "Sıkıysa Yakala" filmi İstanbul'da gerçek oldu.
Her beş dakikada bir çocuk yaşamını yitiriyor21 Ekim 2014 11:19
Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF), her beş dakikada dünya genelinde bir çocuğun şiddet sonucu yaşamını yitirdiğini açıkladı.
10 DEDAŞ personeli kaçırıldı
Lokeren İstanbul'da
Total'in yeni CEO'su belli oldu
Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu
Avrupa'nın ilk ebola hastası iyileşti
Fotoğrafı sadece telefondan silmek yetmiyor
Uğur Kurt iddianamesi tamamlandı
Gallerli dolandırıcıdan 'koma' oyunu!
Balıkçı ağına mayın takıldı
Nokia telefonlar artık tarih oluyor
İlk aşamada 200 Peşmerge geçecek
Kobani gösterileri MOBESE kameralarında
DGS ek yerleştirme tercih başvuruları başlıyor
'Türkiye 4G için hazır'
Ünlü sanatçı hastaneye kaldırıldı
Fatih Terim'den maaş eleştirilerine sert cevap
Arda'lı Atletico, Malmö karşısında
Mısırlı aktiviste ülkeden çıkış yasağı
Prandelli'den sürpriz karar! O isimler kadroda yok
Facebook'a "beğenmeme" tuşu geliyor
Gezi Parkı'nda ölü bulundu
TİKA desteğiyle kurulan üniversite radyosu faaliyette
Öğrenciler, başvurular başladı!
Prandelli'den şok karar!
O kadına dava yağmuru!
Acun Star Tv'yi çökertti
Göçek ve Özkahya'ya UEFA'dan görev
2 yaşında uyuşturucudan öldü
Sürpriz skoru bildi parayı kaptı!
İngiltere'de 2 yaşındaki çocuk uyuşturucudan öldü
G.Saray - B.Dortmund maçı hangi kanalda?
Belediye Başkanı tiyatroda rol aldı
Kadir Topbaş'ın acı günü
Mourinho kaçak penaltıya tepkili!
Anayasa Mahkemesinden ihlal kararı
Gazze'de tehlike çanları çalıyor
Finansbank'tan flaş karar!
iCloud saldırısının arkasında kim var?
Alves'in cezası açıklandı
Yeni cumhurbaşkanlığı binasına tabela asıldı
Rumlar tarafından Türkiye'yetehdit
Kuzey kutbuna kilise stratejisi
Cumhuriyet'in Ankara Temsilcisi belli oldu
Uyuşturucu operasyonu: 7 gözaltı
Boks heyecanı başladı
Kayıp öğrenciler için çağrı
Samsunlu matematikçi bilim dünyasını sarsacak
Trabzonspor'un efsanesi anıldı
Enis Berberoğlu'nun yeni adresi belli oldu
Kozmetik ürünlerine yarım milyon dolar!
Oyuncak mağaza zinciri o oyuncakları geri çekti
İşte Acun'un planlarını bozan dizi
Aranan hükümlü "sahte kimlikle" yakalandı
Altan Tan'dan Bahçeli'ye çağrı
CHP'den Kobani koridoruna destek
Batı Trakya’da ilk Türkçe sinema filmi çekildi
Ebola korkusu Türkiye'ye sıçradı!
Şamil Tayyar İdris Bal'ı fena 'ti'ye aldı
IKBY Parlamentosu Peşmerge için toplandı
6 adet iPhone 6 fiyatında diş fırçası
Bakan Bozkır'dan Rum kesimine yanıt
ABD Büyükelçiliği vuruldu!
Ebola ve Mers'e 'bariyerli' koruma
Praktiker 40 milyon dolarlık yatırımla dönüyor
ÖSYM'ye 350 bin liralık dava!
Esra Erol: Bana bir şey olursa...
Sabri'nin kadro dışı kalmasıyla ilgili şok iddia!