Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TT Arena'da büyük protesto! Davutoğlu: HDP'nin özür borcu var Çözüm Süreci Gaziantep'te masaya yatırıldı! Prof. Dr. Erol GökaKimlik ve demokrasi
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,391 kez okundu.

Pirinç kanser düşmanı22 Kasım 2014 12:10
Folik asit, demir ve lif yönünden oldukça zengin olan pirinç, demir eksikliğine yatkınlığı bulunan kadınlar için büyük önem taşıyor.
Yüzyılın meyvesi: Maviyemiş22 Kasım 2014 10:46
Maviyemiş meyvesi gıda ve ilaç sektörleri gibi 14 farklı alanda kullanılıyor
Antalya'dan kötü haber!22 Kasım 2014 10:12
Antalya Korkuteli'de 5 Suriyeli çocuk, odanın içerisine koydukları soba kovasından çıkan karbonmonoksit gazından zehirlenerek öldü.
Android 5.0'lı Samsung Galaxy S5 sızdırıldı21 Kasım 2014 23:54
Samsung'un amiral gemisi Galaxy S5'in Android 5.0 sızıntıları devam ediyor
100 yaşında ilk kez denizi gördü21 Kasım 2014 23:51
Hayatı boyunca bir çiftlikte pamuk toplayan ABD'Lİ Ruby Holt,101 yaşına girmesine bir kaç hafta kala büyük düşünü gerçekleştirmeyi başardı ve denizi gördü.
Dünyaca ünlü sanatçı cezaevine girdi21 Kasım 2014 20:25
İspanya'nın dünyaca ünlü sanatçısı Isabel Pantoja yolsuzluk ve karapara aklamadan dolayı cezaevine girdi.
Android'ler saldırı altında!21 Kasım 2014 17:19
Mobil güvenlik şirketi Lookout’un yaptığı açıklamaya göre, Android işletim sistemi ile çalışan yüzlerce akıllı telefon ‘NotCompatible’ isimli bir kötü yazılımın sadırısı altında.
Diyet yapmadan kilo vermek mümkün21 Kasım 2014 15:12
Yemeklerden önce naneli macunla diş fırçalamanın, iştahı kestiğini biliyor muydunuz? Sağlıklı yaşam için belli davranış kalıplarını değiştirerek kilo verilebiliyor.
Şekerin yeni bir zararı ortaya çıktı!21 Kasım 2014 11:34
Şekerli gıdaların sadece kilo aldırmadığı aynı zamanda depresyon ve endişe halini kötüleştirdiği, beynin strese verdiği tepkinin değişmesine yol açtığı belirlendi.
Google'ın balonları internet taşımaya hazır21 Kasım 2014 09:53
Google'ın dünyanın dört bir yanına bedava internet iletmek için hayata geçirdiği Project Loon, test aşamalarını başarıyla tamamladı.
Dünya mirası oluyor20 Kasım 2014 19:21
Ebru'nun, listeye alınmasıyla listedeki miras sayısı 12'ye çıktı.
Ev alırken ilk araştırmayı hep internetten yapıyoruz!20 Kasım 2014 14:57
Gayrimenkul Sektörünün İnternet İletişiminde Uzman Nihan Urel, konut satın alırken ilk araştırmanın internetten yapıldığına dikkat çekti.
Galatasaraylı iki oyuncu tartıştı
Çalışan anneye bakım desteği
Elazığ'da deprem
Dilmen'den flaş Sneijder iddiası!
Lavrov: Rusya'ya karşı dünyaya baskı yapıyor
Dev maça damga vuran an!