Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail ateşkesi bozdu! Erdoğan Dink davasıyla ilgili ne dedi? G.Saray bombayı patlatıyor! Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
En temiz hava hangi ilimizde?
En temiz hava hangi ilimizde?
13 Nisan 2013 Cumartesi 12:19
Güncellenme Tarihi 13 Nisan 2013 Cumartesi 12:22
Türkiye'nin en temiz ve en kirli havaya sahip illeri hangisi? Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 13 milyon TL'lik yatırımla kurulan ve 17 Ocak 2013'te Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan Marmara Bölge Temiz Hava Merkezi'nin (MBTHM) ilk verileri çarpıcı sonuçları ortaya çıkarıyor.

İstanbul'un havası AB kriterlerine göre Kükürtdioksit (SO2) bakımında temiz çıkarken, Edirne'nin Keşan ilçesi ise kalitesiz kömür kullanımından dolayı havası en kirli yer olarak belirlendi.

Hava kirliliğinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini önlemek, hava kalitesi ile ilgili bilgi toplamak ve halkı bilgilendirmek amacı ile Marmara Bölgesi'ndeki 11 ayrı ilde 39 adet hava kalitesi izleme istasyonunda en son teknolojiyle ölçümler yapan ve merkezi İstanbul'da olan MBTHM'nin, ilk verileri ile ilgili değerlendirme sonuçları açıklandı. İstanbul, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale olmak üzere 11 şehirdeki hava kalitesi ölçüm istasyonlarından alınan ve kentsel, trafik, endüstri, kırsal hava kalitesi kategorilerinde değerlendirilen verilerde, İstanbul Mecidiyeköy' de trafik kaynaklı hava kirliliği Azotdioksit (NO2) yüksek çıkarken, Kandilli'de ise Azotdioksit(NO2) hava kirliliğinin nedenin gemi trafiğinden kaynaklandığı tespit edildi.

KİRLİLİĞİN SEBEBİ KALİTESİZ KÖMÜR

Isınma kaynaklı hava kirliliğinden ortaya çıkan Kükürtdioksit (SO2) ortalamalarının en yüksek bulunduğu il ve ilçelerin başında gelen Edirne Keşan ve ikinci sırada yer alan Çanakkale Çan'da hava kirliliğinin nedeni kalitesiz kömür kullanımı olarak belirlendi. Kükürtdioksit (SO2) oranı en düşük olan ve havası temiz illerin başında ise İstanbul, Yalova, Balıkesir, Sakarya, Bursa ve Kocaeli geliyor. Partikül Madde (PM10)'den kaynaklanan hava kirliliğinde yine Edirne Keşan ilk sırada yer alırken, Tekirdağ Merkez, İstanbul Esenyurt, Çanakkale Çan, Bursa Kestel, İstanbul Şirinevler trafik kaynaklıPartikül Madde (PM10) hava kirliliği yüksek olarak tespit edildi.

İSTANBUL'UN HAVASI TEMİZ

İstanbul'da ısınmaya yönelik alınan önlemler ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşması ile birlikte hava kirliliğinin son yıllarda büyük oranda azaldığı ve Kükürtdioksit (SO2) olarak AB Limit Değerlerinden bile daha temiz bir havaya sahip olduğu görülüyor. Marmara Bölgesi'ndeki 39 ayrı istasyondan 13'ünün yer aldığı İstanbul'da Kükürtdioksit (SO2) oranları düşük olmasına karşın, trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki trafik kaynaklı hava kirliliğinin Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği'nde belirtilen sınır değerlerin üstünde olduğu gözlendi.

SO2 KAYNAKLI KİRLİLİK İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI

Bugün çok önemli bir çevre problemi olan ve özellikle insan sağlığını etkileyen hava kirliliği, teneffüs edildiğinde solunum yolları rahatsızlıklarına sebep oluyor. Astım, kronik akciğer hastalar ve çocuklar için SO2 kirliliğinin yoğun olduğu dönemler özellikle çok tehlikeli. Yüksek SO2 konsantrasyonları astım krizlerine de yol açabiliyor.

Bu haber 1,328 kez okundu.

Twitter'da rekor Türkiye'de01 Ağustos 2014 10:26
Twitter'ın açıkladığı 'Şeffaflık Raporu'na göre bu yılın ilk 6 ayında en çok Tweet sildirme talebi Türkiye'den geldi. Listede ikinci sırada ise Fransa yer alıyor.
Bodrum'da servet 'yat'ıyor01 Ağustos 2014 09:47
Rus işadamı Oleg Deripaska'nın "Queen K" isimli lüks yatı, Bodrum'da Bardakçı Koyu açıklarına demir attı.
Twitter'da rekor Türkiye'de01 Ağustos 2014 09:45
Ülkelerin mesaj silme taleplerini düzenli olarak açıklamaya başlayan Twitter'ın dördüncü raporu yayınlandı.Dünyada en çok mesaj sildirme talebi Türkiye'den geldi. İkinci sırada ise Fransa var.
Ünlü tiyatrocu hayatını haybetti!31 Temmuz 2014 17:55
İmer'in cenazesi, Ataköy 5. Kısım Camisi'nde yarın öğle vakti kılınacak namazın ardından Maltepe Gülsuyu Mezarlığı'na defnedilecek
Dünyanın ilk sanal marketi açıldı31 Temmuz 2014 14:35
Zaman sıkıntısından dolayı markete gidemeyenler için geliştirilen bu fikrin tüm dünyada yaygınlaşması bekleniyor.
Kitlesel yok oluş süreci başlamış olabilir31 Temmuz 2014 14:08
Bilim insanları Dünya'nın tanık olacağı altıncı kitlesel ölüm sürecinin başlamış olabileceğini belirtti
Türkiye iki yeni uydu için düğmeye bastı!31 Temmuz 2014 14:00
Uzaya kendi uydusunu fırlatabilecek teknik altyapıya sahip 13 ülkeden biri olan Türkiye, önce 5A ve 6A isimli iki yeni uydu yapacak.
Apple radyo uygulaması Swell’i satın aldı31 Temmuz 2014 12:29
Daha önce Google, DFJ ve InterWest Partners gibi yatırımcılardan 7,2 milyon dolar yatırım alan Swell, Apple tarafından 30 milyon dolara satın alındı.
Facebook kaçırdı Çinliler alıyor31 Temmuz 2014 11:47
Daha önce Facebook tarafından satın alınmak istenen Snapchat'in Çinli internet devi Alibaba’yla ortaklık görüşmelerine başladığı öne sürüldü. İlişkili fotoğrafları göster
Kardeş kıskançlığını görmezden gelmeyin31 Temmuz 2014 11:32
Hemen hemen herkes belirli dönemlerde ilişkilerinde kıskançlık hissetmiştir. Kıskançlıkla mücadele etmek yerine, bu duyguyu doğal kabul edin.
İşte Murat Göğebakan'ın ölüm sebebi31 Temmuz 2014 11:21
Tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybeden Murat Göğebakan’ın doktoru, açıklama yaptı.
5G'nin geleceği tarih belli oldu31 Temmuz 2014 10:54
Londra 2020 yılında 5G mobil internete geçiş yapmayı planlıyor.
Paralelcilerin polis devletine neden suskunlar?
Bayramda telefonlar 1.8 milyar dakika çaldı
Artık 'Yunan yoğurdu' değil!
SGK bankalar üzerinden yakalayacak!
Denizde büyük tehlike!
Yağhaneden tarihi tapınak
Campbell Wenger'e bağlı
Casusluğun suçu olur mu?
Başbakan‘a aile boyu destek
Aşırı sıcak Erciyes'teki karları eritti
İhracat rakamları açıklandı
İsrail ateşkesi bozdu!
Güce tapınan neo-vesayetçiler...
Dünyanın ‘nazar boncuğu‘ kurudu
FIFA'dan G.Saray'a kötü haber!
Tarihi ev kül oldu!
Gazzeli kızlardan şok eden twitler
İşte Ochoa'nın yeni takımı
Twitter'da rekor Türkiye'de
YAŞ Pazartesi toplanacak
Bolu'da trafik kazası: 1 ölü 10 yaralı
Tarihi çeşmeler sponsorlarla hayat buluyor
YAŞ Pazartesi toplanacak
ABD'den vatandaşlara Ebola uyarısı
Abdulkadir Selvi'den bomba iddia!
Gazi Mahallesi'nde silahlı çatışma: 1 ölü
100. gol 100. Asist F.Bahçe'de
Hazırlık maçında F.Bahçe'ye şike şoku!
Ebola 2 yıl daha can alacak
Bugün yazarı Göktürk'ten paralelcilere sert cevap!
Kabataş-Adalar vapur seferleri iptal edildi!
Tayvan sokakları cehenneme döndü
Ermenistan-Azerbaycan sınırında çatışma
Sigara diş eti hastalıklarında risk faktörü
G.Saray'ın eski oyuncusunun kızı kaçırıldı!
FIFA'dan G.Saray'a şok!
Uyurken sağ tarafa dönün
Erdoğan Dink davasıyla ilgili ne dedi?
F.Bahçe'nin eski yıldızı futbolu bıraktı
Balkonda otururken vuruldu
Katar ve Türkiye'den ortak Gazze açıklaması
Motosiklet tıra çarptı: 1 ölü
IMF'den Japonya uyarısı
Arjantin'in iflası manidar
5,6 büyüklüğünde deprem
ABD’den salgın uyarsı
İsrail Türkiye'nin eline düşecek!
Kartal'dan 10 numara harekatı!
Turkcell hisselerindeki rehin kalktı
Bodrum'da servet 'yat'ıyor
Dolar güne 2,1450 liradan başladı
Ukrayna krizi için Minsk'te toplantı
Twitter'da rekor Türkiye'de
300 yıllık batıkta hazine buldu!
Meteoroloji uyardı! Yağış geliyor
Kanada'da ebola önlemleri
G.Saray'ın 25 milyon euroluk planı!
G.Saray bombayı patlatıyor!
Nijerya'da şiddet: 8 ölü
Cepteki bomba: Akıllı telefonlar
Penelope Cruz'a Erdoğan sorusu
Mazotun litresi 1.1 liraya kadar düştü
140 milyon dolarlık yat Bodrum'da
Bu sıralamaya sadece 2 takımımız girdi
Ermenistan-Azerbaycan cephe hattında çatışma
Trafik cezası için tarihi karar
İETT otobüsü durağa çarptı!
Ekmek gibi tüketiyoruz! Ürküten rakam
Almanya'da ezber bozan rapor
Kassam Tugayları "131 İsrail askeri öldürüldü"
Gazze'de 72 saatlik ateşkes başladı
İhsanoğlu’na İstiklal Marşı ve Safahat gönderdiler