Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başbakanın bilgisayarı çalındı! Star Medya'nın devri için başvuru 3500 lirayı almak için son 2 gün Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,223 kez okundu.

Sınır ötesi destek bekliyor!21 Ağustos 2014 14:34
İç savaştan kaçarak Halep'in Azez ilçesinde sınıra yakın bölgede kurulan çadırlarda barınan Suriyeliler, açtıkları Arapça, İngilizce ve Türkçe pankartlarla yardım istedi.
TSK'dan açıklama21 Ağustos 2014 14:32
Dün Diyarbakır Kocaköy ilçe merkezindeki Jandarma Komutanlığına, Hükümet Konağına ve Emniyet Müdürlüğüne roketatar ve uzun namlulu silahlarla saldırıda bulunulduğunu açıkladı.
Yılan Serpil yakalandı21 Ağustos 2014 14:30
3 yıl hapis cezası bulunan ve çevresinde 'Yılan' lakabıyla tanınan 37 yaşındaki Serpil Y. gözaltına alındı.
Ziraat'ten flaş Bank Asya açıklaması!21 Ağustos 2014 14:26
Ziraat Bankası'ndan bank asya ile ilgili açıklama geldi.
Kırklareli'nde 34 kaçak yakalandı21 Ağustos 2014 14:22
Kırklareli'nde, kum vagonunda yasa dışı yollardan Avrupa'ya gitmek isteyen 34 kişi yakalandı.
Avrupa'da camiler hedefte21 Ağustos 2014 13:11
Cami ve mescitler, zaman zaman saldırılara hedef oluyor.Almanya'da 2012 yılından Mart 2014'e kadar camilere 78 saldırı düzenlendi.
Furkan Doğan'ın ismi Sri Lanka'da yaşayacak21 Ağustos 2014 12:57
Mavi Marmara gemisinde İsrail askerleri tarafından vurularak öldürülen Furkan Doğan'ın ismini, Sri Lanka'da açtırdıkları su kuyusuna verdi
Muş'ta teröristler yol kesip araç yaktı21 Ağustos 2014 12:55
Muş merkeze bağlı Kayalısu köyünde yol çalışması yapan İl Özel İdaresine ait kamyoneti ateşe veren teröristler, Varto-Karlıova karayolunu ulaşıma kapattı.
AA muhabirine yapılan utanç verici21 Ağustos 2014 12:48
Uluslararası Gazeteciler Federasyonu (IFJ) açıklama yaptı.
Mayalanmış ürünlere alerjisi olunca sütü taşla mayaladı!21 Ağustos 2014 12:38
Mayalanmış ürünlere karşı alerjisi olduğu için yoğurt tüketemeyenlere çare arayan üniversite öğrencisi Tuba Yıldız, geliştirdiği proje kapsamında maya yerine yeşim taşı kullanarak sütten yoğurt üretti.
233 akaryakıt istasyonu mühürlendi21 Ağustos 2014 12:29
Gümrük ve Ticaret Bakanı Yazıcı, 11 Nisan 2013-1 Temmuz 2014 arasında kaçak akaryakıt satan 233 istasyonun mühürlenerek ticari faaliyetlerinin durdurulduğunu bildirdi.
CHP'li Kart AYM'ye başvurdu!21 Ağustos 2014 12:24
CHP Konya Milletvekili Kart, Başbakan Erdoğan'ın milletvekilliğinin sona erdiği iddiasıyla Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına yaptığı başvurunun reddedilmesi nedeniyle Anayasa Mahkemesine başvurdu.
İbrahim Tatlıses'i kızdıran hesap!
24 milyon dolarlık ulusal eylem planı!
Afganistan’da 33 militan öldürüldü
Ukrayna krizinde belirsizlikler zamanı
New York'ta İsrail'e protesto
Baroni ve Yobo kulübe çağırıldı
İntihar etmek için en çok o ülkeye gidiyorlar
AB'den Afganistan'a yardım
Sınır ötesi destek bekliyor!
TSK'dan açıklama
Başbakanın bilgisayarı çalındı!
Yılan Serpil yakalandı
Ziraat'ten flaş Bank Asya açıklaması!
Robotik cerrahiyle şifa buldu
Kırklareli'nde 34 kaçak yakalandı
IŞİD'li kadın savaşçıdan kan donduran mesaj
Bayıltan sıcaklar geliyor!
Emzirmek depresyondan uzak tutuyor
Ersin Korkut'tan güldüren savunma!
AA fotoğrafları "Paris-Match" dergisinde
İBB'den transfer
'Yeni Başbakan bugün açıklanır'
Cesare Prandelli bizden biri gibi
Star Medya'nın devri için başvuru
Irak'a ihracat yapanlara müjde!
İşte Jimmy Durmaz'ın yeni takımı
Pasaportu olanlar dikkat!
Petrol fiyatlarında düşüş sürüyor
Adanalı aşıktan filmlere konu olacak evlilik oyunu
Avni Aker'in zemini rakibi kızdırdı
600 yıllık tarihi camide hırsızlık
Kassam Tugayları'ndan İsraile cevap!
17 metre uzunluğundaki ölü balina sahile vurdu
Bosna'da ilginç 'Guiness' rekoru
Çin'de bir Alman vatandaşına idam cezası verildi
Avrupa'da camiler hedefte
Facebook Messenger'ı olmayan özel mesaj atamayacak
Furkan Doğan'ın ismi Sri Lanka'da yaşayacak
Muş'ta teröristler yol kesip araç yaktı
AA muhabirine yapılan utanç verici
Suriye muhalefeti: Esed kimyasalları teslim etmedi
Mayalanmış ürünlere alerjisi olunca sütü taşla mayaladı!
Resmen açıkladı! "Sabri'yi çok isterim"
3500 lirayı almak için son 2 gün
233 akaryakıt istasyonu mühürlendi
Twitter Türkiye'de yönetici arıyor
Gül Erdoğan'dan rol mü çalıyor?
CHP'li Kart AYM'ye başvurdu!
Sezonun transfer bombayı patlıyor
Jaycee Chan'ın oğlu ile başı derttte
5 genç bulunamıyor!
Zam şampiyonu İstanbul oldu
İDO kaybolan gençlerle ilgili açıklama yaptı
Hileli üretim yapanlara ceza
Belçika Başbakanının bilgisayarı çalındı
Salih Uçan: Hayatımın maçı oldu
Huzurevi ücretleri zamlandı
600 yıllık camide hırsızlık
Yeryüzü Doktorları Gazzeli gence ışık oldu
Altında şaşırtan gelişme!
Fed bu adamın peşinde!
Beşiktaş'ta büyük panik
Podolski'nin menajerinden G.Saray itirafı
3 genç daha bonzaiden hastanelik oldu
Bu bölgedeki insanların başı çok ağrıyor
Adanalı aşıktan filmlere konu olacak evlilik oyunu