Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

4 eski bakan için karar günü Türkiye'de bulundu, dünya hayran kaldı Paralelcilerin bomba kardeşliği Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,233 kez okundu.

'Himmetin yüzde 10'u Gülen’e...'22 Aralık 2014 08:13
Paralel Yapı'nın gerçek yüzünü anlatmaya kalkınca tutuklanan eski Zaman yöneticisi Mehmet Arslan'ın ses kayıtlarına ulaşıldı.
Türkiye iade etti, sıra ABD'de...22 Aralık 2014 07:43
Fethullah Gülen için çıkan yakalama kararı, gözleri "Türkiye ile ABD arasında suçluları iade karnesi"ne çevirdi.
Ateş: Yalanlarla diğer cemaatleri de kışkırtmaya çalışıyorlar22 Aralık 2014 07:25
2010 yılında Tahşiye kumpası ile tutuklanarak aylarca cezaevinde tutulan Risale-i Nur hareketinin önemli isimlerinden Bünyamin Ateş, Paralel yapının içyüzünü SABAH’a anlattı.
HDP'nin açıklamaları hükümeti harekete geçirdi22 Aralık 2014 07:20
HDP'nin İmralı ziyaretlerinin ardından kamuoyunda tepkilere neden olan açıklamalar yapması hükümeti harekete geçirdi.
4 eski bakan için karar günü22 Aralık 2014 07:19
Eski bakanlar Zafer Çağlayan, Muammer Güler, Egemen Bağış ve Erdoğan Bayraktar'la ilgili kurulan komisyon bugün toplanarak karar verecek.
Türkiye'de bulundu, dünya hayran kaldı22 Aralık 2014 07:00
İznik'te göl kıyısının 20 metre açığında bulunan ve 1600 yıl önceye ait, '2014 Yılının En Önemli 10 Keşfi' arasında.
Paralelcilerin bomba kardeşliği22 Aralık 2014 06:52
Tahşiyeciler kumpasında kullanılan bombaların, Poyrazköy’de bulunanlarla aynı seriden olması Paralel Yapı’nın ‘silahlı terör örgütü’ olduğunun delili olarak gösterildi.
Bozdağ: Fethullah Gülen kaçabilir22 Aralık 2014 06:35
Adalet Bakanı Bekir Bozdağ katıldığı televizyon programında, hakkında yakalama kararı çıkarılan Gülen'in iadesi konusunda açıklama yaptı.
Ataşehir’de silahlı çatışma: 1 ölü, 3 yaralı22 Aralık 2014 06:35
Ataşehir’de park içerisinde iki grup arasında silahlı çatışma çıktı. Olayda bir kişi öldü, 3 kişi de yaralandı.
Markete ses bombası atıldı22 Aralık 2014 06:33
Beylikdüzü'nde bir sitede bulunan markete ses bombası atıldı. Markette küçük çaplı hasar meydana geldi.
Eyüp'te trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı22 Aralık 2014 06:33
Eyüp'te meydana gelen trafik kazasında, 1 kişi öldü, 1 kişi yaralandı.
En büyük çadır kentte sona gelindi22 Aralık 2014 06:29
Türkiye’nin Suriyeli sığınmacılar için hazırladığı en büyük çadır kent tamamlanma aşamasına geldi.
'Himmetin yüzde 10'u Gülen’e...'
Menenjit sağlıklı insanı bile 1.5 saatte öldürebilir
2 milyon genci iş sahibi yapacak paket!
İsrail ordusu o iddiayı yalanladı
Obama: Putin beni alt edemez
Demirtaş'tan şaşırtan hamle! İlk kez gidecek
Türkiye iade etti, sıra ABD'de...
Tuğçe Kazaz: Ondan namaz sayesinde kurtuldum
Ateş: Yalanlarla diğer cemaatleri de kışkırtmaya çalışıyorlar
HDP'nin açıklamaları hükümeti harekete geçirdi
4 eski bakan için karar günü
Suriye'de 'İsrail keşif uçağı düşürüldü' iddiası
Jose'den Petr Cech'e: Zorunda değilim
Türkiye'de bulundu, dünya hayran kaldı
Körfez fonlarının yeni adresi Türkiye
'CHP-Paralel işbirliği' diyen Güler’e disiplin yolu
Paralelcilerin bomba kardeşliği
Atletico Madrid Bilbao'yu dağıttı
O bölge yeniden IŞİD'in eline geçti iddiası
G.Saray'ın ilk transferini Büyüka açıkladı
Rusya, Kırım Deniz Üssü’nü aktif hale getirdi
Joe Biden, Poroşenko ile görüştü
Ataşehir’de silahlı çatışma: 1 ölü, 3 yaralı
Bozdağ: Fethullah Gülen kaçabilir
Eyüp'te trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı
Markete ses bombası atıldı
Nazarbayev'den rahatlatan açıklama
En büyük çadır kentte sona gelindi
Turanlı: Beni devlet inceliyor sen kim oluyorsun?
Recep Sert, dünyaevine girdi
IŞİD'den şeytanın bile aklına gelmeceyek hamle
1 yıl içinde 882 bin kişiye yemek
Bolu'da kar yağışı etkisini gösterdi
Yüzmede G.Saray ve F.Bahçe şampiyon
Irak ordusundan IŞİD'e ağır darbe!
Netenyahu'dan çirkin istek!
Karar verildi! Kupa maçları o statta
Bilal Kısa'dan transfer iddialarına cevap
Polisler 15 kilo esrarı bakın nerede buldu!
Barcelona'nın 2. takımı hezimet yaşadı
G.Saray'ın ilk transferini Büyüka açıkladı
Dev derbide Galatasaray kükredi!
Yunanistan bakın Osmanlıca'yı neden öğreniyor
HDP İl Başkanlığı'na benzinli saldırı
73 hafta sonra gelen frikik golü
Cenk Tosun, Demba Ba'yı kovalıyor!
Bakan Çelik yıllar sonra o tehdidi açıkladı
İsrail 2014'te bin Filistinlinin evini yıktı
Elazığ'da TIR otomobili biçti: 4 ölü
Beşiktaş kupa maçını nerede oynayacak?
Recep Sert, dünyaevine girdi
Tunus'ta oy verme işlemi tamamlandı
Tayfun Korkut'un takımı müthiş döndü
Alex ve Drogba'dan sonra Sosa da...
Kaleci Tolga'yı isyan ettiren görüntü
Basketbolda toplu sonuçlar
Akçay: Oyunla bağdaşmayan bir skor
Alman Bild Mehmetçik'e rüşvetçi dedi
Dağa kaçırılmak istenen 3 çocuk kurtarıldı
Fas Kralı 6. Muhammed, Türkiye'de!
Kartal seriyi bozmadı!
Kürdandan uzak durun
Su şişeleme tesisinde yangın!
F.Bahçe, Eskişehir deplasmanında zorlanmadı