Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

"Dünya ABD'ye güveniyor, ABD'de ise..." Irak'ta 400 askere IŞİD kuşatması İstanbul‘da polisten dev operasyon! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,226 kez okundu.

İzmir'de 3 otomobil kundaklandı21 Eylül 2014 09:04
Bayraklı ilçesinde yanan 3 otomobilin kundaklandığı iddia edildi.
Today's Zaman yazarından 46 rehineye eşek benzetmesi21 Eylül 2014 00:30
Today's Zaman genel yayın yönetmeni Bülent Kenes, IŞİD terör örgütünün elinden kurtarılan 46 rehine hakkında küçük düşürücü ifadeler kullandı.
Türkmenler zor durumda!20 Eylül 2014 23:39
Türkmen Milletvekili Sellame, sayıları 350 bini bulan sığınmacıların "açlıktan ölüm" tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını söyledi.
Erdoğan'dan gülümseten '3 çocuk' manisi20 Eylül 2014 23:08
AK Parti İstanbul Milletvekili Mustafa Ataş’ın oğlunun nikah şahidi olan Erdoğan, genç çifte ''3 çocuk manisi'' söyleyerek gülümsetti.
M.Ali Şahin : Bu Türkiye'nin gücü demektir20 Eylül 2014 22:45
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Şahin, IŞİD'in elinden 49 personelin kurtarılmasının Türkiye'nin gücünü gösterdiğini söyledi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Ankara'ya gitti20 Eylül 2014 22:31
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, eşi Emine Erdoğan ile birlikte Ankara'ya gitti.
Irak'ta 400 askere IŞİD kuşatması20 Eylül 2014 22:22
Irak ordusuna bağlı 400 subay ve asker IŞİD kuşatması altında...
Okulda "siyaset konuşma" yasağı!20 Eylül 2014 21:45
Mısır'da yeni eğitim yılı "siyaset konuşma" yasağıyla başladı.
Özlem Tekin hastanelik oldu20 Eylül 2014 21:36
Muğla'nın Fethiye İlçesi'nde tatil yapan rock müziği sanatçısı Özlem Tekin, sol ayak bileğini burktu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahidi oldu20 Eylül 2014 21:34
Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti İstanbul Milletvekili Mustafa Ataş’ın oğlunun nikah şahidi oldu.
Yengeç ararken bomba buldu!20 Eylül 2014 21:33
Adana'da baraj kıyısında bir çocuk, yengeç yakalarken poşet içinde el bombası buldu.
Samsun ilk galibiyetini aldı20 Eylül 2014 21:33
Samsunspor, sahasında Boluspor'u 3-2 yenerek ilk galibiyetini aldı.
Today's Zaman yazarından 46 rehineye eşek benzetmesi
"Dünya ABD'ye güveniyor, ABD'de ise..."
Türkmenler zor durumda!
Ev salçalarına dikkat!
Spor yap bulmaca çöz alzheimer olma
AB'den rehine açıklaması
Mısır'da 5 kişiye idam cezası
Erdoğan'dan gülümseten '3 çocuk' manisi
Prandelli'den çıldırtan hamle
Hayatını kaybedenlerin sayısı 346'ye yükseldi
M.Ali Şahin : Bu Türkiye'nin gücü demektir
Cumhurbaşkanı Erdoğan Ankara'ya gitti
Dortmund deplasmanda buz kesti
Irak'ta 400 askere IŞİD kuşatması
Aslan Balıkesir'de dağildı!
Okulda "siyaset konuşma" yasağı!
Özlem Tekin hastanelik oldu
Antalyaspor Ordu'da farka koştu!
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahidi oldu
Samsun ilk galibiyetini aldı
Yengeç ararken bomba buldu!
Erdoğan'ı tebrik için 700 km'lik yola çıktı
Başkonsolos Yılmaz yaşadıklarını anlattı!
İstanbul‘da polisten dev operasyon!
Arsenal 4 dakikada fişi çekti!
65 ülkenin büyükelçisi Midyat'ta
Görmez: Seferber olmalıyız!
Sulama göletinde facia: 3 ölü!
Denizden çıkan şeye inanamadılar
10 gollü maçta Real Madrid fırtınası!
Gaziler Derneği'nden 'şemsiyeli haber'e tepki
İstanbul’da göçük: 1 kişi toprak altında!
Singapur'da ilk cep Hamilton'ın!
IŞİD Mehrut Nehri'nin suyunu kesti
Gekas varsa sorun yok
CHP Ankara milletvekili istifa etti!
Mersin'de Türkan Şoray izdihamı
Müthiş geri dönüşe kırmızı kart engeli!
Sınırı geçenlerin sayısı 60 bini aştı!
Feyzioğlu, rehinelerin kurtarılmasını hazmedemedi!
Harmancık'ta kaza: 8 yaralı
1 kadın PKK'lı teslim oldu
Ujfalusi'nin yeni görevi belli oluyor
Bahçeli'den rehine açıklaması
Sonbaharda bunları yiyin
Rehinelerin Başbakan Davutoğlu'ndan tek isteği
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!
Başbakan Davutoğlu'nun duygusal anları!
Almanya'dan 49 rehine açıklaması!
İlk kez bir köprü patlatılarak yıkılacak
Yerli palamut el yakıyor!
iPhone 6 düşme testini geçemedi
Melo: Aldığım ceza beni güldürdü
Odakule 33 yıl kiralanacak!
Roma'da Salih Uçan şoku!
Lübnan'da İsrail uçağı düştü
Bu evin altından sokak geçiyor
Sulama kanalından kadın cesedi çıktı
Güvenlikçiye hırsızlıktan 15 yıl hapis
Gazi derneğinden 'şemsiye' açıklaması
Hernandez ManU'ya fena salladı!
Taksilere büyük yenilik geliyor
Çatışmalar da geçişler de sürüyor
TSK: Ülkemizin sevincini paylaşıyoruz
7 milyon dolar sahte parayla yakalandılar
Gülenciler hangi sürpriz kanalı satın alıyor?
Sürpriz isimden açıklama: Arda bu sezon...
AK Partili Coşkun, Muharrem İnce'ye çattı
Önemli petrol sahaları IŞİD'in eline geçti
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!