Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Siyonistlerden Haniye'nin evine saldırı! Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü... Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,222 kez okundu.

Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü...28 Temmuz 2014 22:46
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Başbakan Erdoğan'ın neden Cumhurbaşkanı olması gerektiğini anlattı.
Davis Ospina Arsenal'de!28 Temmuz 2014 21:29
Arsenal, 2014 Dünya Kupası’nda dikkatleri üzerine çeken Kolombiyalı kaleci David Ospina’yı kadrosuna kattı.
Sivas'ta trafik kazası: 8 yaralı28 Temmuz 2014 21:08
Sivas'ın Gemerek ilçesinde otomobil ile minibüsün çarpışması sonucu 8 kişi yaralandı.
Soylu: 100 liranın 81 lirası faize gitmiyor28 Temmuz 2014 21:02
Soylu: "Bugün her 100 liradan 86 liranın faize gitmeyen bu paralarla 81 ilde onlarca hizmetin yapıldığı yeni Türkiye'de yaşıyoruz"
İki THY uçağı büyük tehlike atlattı28 Temmuz 2014 20:45
THY'ye ait 2 yolcu uçağı, kalkıştan kısa bir süre sonra kuş sürüsüne çarptı. Uçaklar geri dönmek zorunda kaldı.
Erdoğan'dan kelepçe şovuna sert cevap!28 Temmuz 2014 20:44
Paralel polislerin gözaltı esnasında yaptıkları kelepçe şova Erdoğan'dan sert tepki.
Almanya'dan dinlemeye karşı yeni hamle28 Temmuz 2014 20:32
Almanya'da hükümetin teknik dinlemeye karşı 20 bin kriptolu telefon satın almaya hazırlandığı bildirildi.
YSK Başkanı'ndan seçimle ilgili vatandaşa çağrı28 Temmuz 2014 20:31
YSK Başkanı Sadi Güven, ''Seçme hakkı anayasal bir haktır. Halkımız bu anayasal hakkı kullanarak seçimlerde oylarını kullanmalıdır'' dedi.
Ak Parti'ye büyük katılım!28 Temmuz 2014 20:03
Başbakan Erdoğan, AK Parti İstanbul İl teşkilatının düzenlediği bayramlaşma töreninde partiye katılan başkanlara rozetlerini taktı.
Otobüs faciasında acı kader!28 Temmuz 2014 19:53
Otobüs faciasında hayatını kaybeden Ahmet Nalbant’ın, 2 sene önce yine bir arefe günü babası Emin Nalbant’ın trafik kazasında hayatını kaybettiği öğrenildi.
Emniyet, gözaltı sürelerini savcıya bildirdi28 Temmuz 2014 19:26
Paralel örgüt operasyonunda 49 şüphelinin gözaltı sürelerinin aşıldığı iddialarına yönelik, Başsavcılığ'a gönderilen tutanakta, şüphelilerin her birinin gözaltına alınma saatleri ile yol sürelerinin farklı olduğu belirtildi.
1,5 saat havada asılı kaldılar28 Temmuz 2014 18:57
Bursa'nın yeni teleferiği bayram tatilini Uludağ'da geçirmek isteyen çoğunluğu Arap turistlere yine kabus yaşattı
Siyonistlerden Haniye'nin evine saldırı!
Gazze yoğun bombardıman altında
İngiliz bankasına 218 milyon sterlin ceza
Demba Ba: Oğuzhan sıra dışı, Arda fantastik
Ukrayna için üçlü zirve
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı
Sanatçılardan İsrail vahşetine dur dedi!
Netanyahu'dan katliam talimatı!
Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü...
Aslan için Real Madrid'i reddetti
Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım
Gazze'de yürek yakan tablo!
5 dev ülke liderinden Gazze için acil çağrı
Bosna'da Ramazan Bayramı coşkusu!
Kanada'dan Ramazan'la ilgili çifte mesaj
AK Partili vekilden Obama'ya mektup!
8 milyon Euro'ya Cim Bom'da!
IMF'den sterlinde "aşırı değerlenme" uyarısı
Davis Ospina Arsenal'de!
Sivas'ta trafik kazası: 8 yaralı
Soylu: 100 liranın 81 lirası faize gitmiyor
İki THY uçağı büyük tehlike atlattı
Erdoğan'dan kelepçe şovuna sert cevap!
Almanya'dan dinlemeye karşı yeni hamle
Dünya Kupası'nın yıldızı Türkiye'ye mi?
YSK Başkanı'ndan seçimle ilgili vatandaşa çağrı
Netanyahu'dan pişkin savunma!
Hamas'tan siyonistlere büyük darbe!
Ak Parti'ye büyük katılım!
İşte Fenerbahçe'nin yeni yıldızı!
Galatasaray golcüyü Ada'da buldu!
Otobüs faciasında acı kader!
G. Saray'dan tarihi çalım!
Emniyet, gözaltı sürelerini savcıya bildirdi
Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı!
Ronaldinho'ya büyük şok!
UEFA'dan Türk hakemlere görev..
1,5 saat havada asılı kaldılar
Türkmenler bayrama aç ve susuz girdi!
Bakan Eker: O hep en zor olanı seçti
Tüm dünya Gazze’ye dua etti
Türkiye'nin gururu! Almanya'nın en iyisi
Bahçeli’ye şok protesto
Drogba'nın forma numarası belli oldu!
AK Parti'de Erdoğan rozeti hızla yayılıyor
Özer: Hoca her zaman haklıdır
Dünürlerin kavgası kanlı bitti!
Soma'da buruk bayram!
Boş yere sormayın! İstanbul yönüne biletler tükendi
Fenerbahçe'den Hürriyet'e yalanlama
İsrail Şifa Hastanesi'ni bombaladı
Tatlıses'in acı günü!
Robinho ile ilgili bomba iddia
Türk ordusu Rumları korkuttu
Arınç: Kılıçdaroğlu yolda görse tanımazdı!
MHP'li Belediyeler AK Parti'ye geçti
Messi'ye büyük şok! Sanık sandalyesinde
Halilhodzic: Baklava değil, transfer isterim
Eski milletvekili Çınar toprağa verildi
Cumhurbaşkanı Gül Twitter'dan veda etti
Usta komedyenden iyi haber!
Polis aracı devrildi: 3 yaralı
Caner Erkin'e büyük onur!
İstifa eden Başbakan göreve döndü
Spor Toto Süper Lig'den, 3. lige!
Arda Turan gidiyor...
Çatı adaydan Erdoğan'a sürpriz telefon!
Paralel polislerin telefonları toplandı!