Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yalova'daki ağaç katliamında çarpıcı fotoğraf PKK saldırısından şok telsiz diyalogları 3. köprü yolunda bir ilk! Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,232 kez okundu.

Hakim ve savcıların maaşlarına artış geliyor27 Kasım 2014 23:55
"Yargı Paketi"nin hakim ve savcıların maaş artışını içeren maddesi kabul edildi
Ege'de Yunan savaş uçağı paniği!27 Kasım 2014 23:47
Ege'de eğitim uçuşu yapan F-16 uçaklarına Yunanistan'a ait F-4 uçakları tarafından tacizde bulunulduğu bildirildi.
Yalova'daki ağaç katliamında çarpıcı fotoğraf27 Kasım 2014 23:27
Yalova'da CHP'li belediyenin 180 ağaç kesmesi tepki çekerken, ağacı kesen sakallı şahıs akıllara "ya AK Partili belediye olsaydı" sorusunu getirdi...
Yargıtay'dan Fazıl Say kararı!27 Kasım 2014 22:54
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı, piyanist Fazıl Say'a, Twitter'daki mesajı nedeniyle verilen 10 aylık hapis cezası kararının bozdu.
Ağca'dan Papa için şok sözler!27 Kasım 2014 22:38
Papa 2. Jean Paul'e yönelik suikast girişimi ile dünya gündemine oturan Mehmet Ali Ağca, Papa Francesco’nun Türkiye’ye gerçekleştireceği ziyaretle ilgili konuştu. Papa davet etse bile kendisiyle görüşmeyeceğini vurgulayan Ağca, “Bir kurşun 10 lira, Papa’nın hayatı 5 lira etmez” dedi.
PKK saldırısından şok telsiz diyalogları27 Kasım 2014 22:04
13 askerin şehit edildiği 14 Temmuz günü saat 14.15'te PKK'lıların olaydan saatler önceki telsiz konuşmaları tespit edildi.
Bir iş kazası daha: 1 işçi can verdi27 Kasım 2014 21:47
Hatay Ezine'de yaklaşık 7 metrelik çukurda çalışırken göçük altında kalan işçi Mehmet Kavak hayatını kaybetti.
Gerçek aracından inip baktığında ortaya çıktı27 Kasım 2014 21:18
Konya'nın Beyşehir ilçesinde nesli tükenmekte olan, "bataklık vaşağı" ismiyle de bilinen "saz kedisi", Otomobilin çarpması sonucu öldü.
Gezi Parkı davasında avukat gerginliği!27 Kasım 2014 20:37
Gezi Parkı odaklı eylemlerde dönemin Başbakanı Erdoğan'a hakaret ettikleri iddiasıyla 83 sanığın yargılandığı davada avukat gerginliği...
Diyarbakır'da polise eş zamanlı saldırı27 Kasım 2014 20:28
Diyarbakır'da sokağa çıkan yüzü kapalı kişiler, dört ana caddeyi aynı anda trafiğe kapatarak eylem yaptı.
Yargıtay'a 8 yeni daire27 Kasım 2014 20:08
TBMM Genel Kurulu'nda, Danıştay ve Yargıtay'da üye ve daire sayısı artışını öngören teklifin 1. bölümü kabul edildi.
TEOG sınav soruları ve cevap anahtarı yayımlandı27 Kasım 2014 19:59
8. sınıf öğrencilerine düzenlenen birinci dönem ortak sınavların sorularını ve cevap anahtarını yayımladı.
IŞİD bu defa türbeleri yıktı!
Bahçeli'nin ziyareti öncesi Tunceli'de son durum!
IŞİD peşmergeleri böyle katletti!
Kartal tura kanatlandı
Hakim ve savcıların maaşlarına artış geliyor
Ege'de Yunan savaş uçağı paniği!
Kerkük'te çatışmalar şiddetleniyor
Yanal: 80 dakika gereksiz bir oyundu
Yalova'daki ağaç katliamında çarpıcı fotoğraf
Demirtaş: 51 kişinin ölümünün benimle ilgisi yok!
Prandelli'yi göndermenin maliyeti!
Fenerbahçe'den Prandelli paylaşımı!
İşte G.Saray'ın hoca adayları
Yusuf Ziya Cömert ilk kez konuştu!
Yargıtay'dan Fazıl Say kararı!
İran'dan gelişmiş yeni bir silah
Fenerbahçe Ülker ezdi geçti
Ağca'dan Papa için şok sözler!
UEFA'dan G.Saray'a soruşturma
Mehmet Ali Şahin'in acı günü
Erdoğan, YAŞ üyelerine yemek verdi
PKK saldırısından şok telsiz diyalogları
Avrupa'yı Fırtına vurdu
Guardian: Papa'nın en zorlu ziyareti
Anadolu Yakası'nda 6 ilçede elektrik kesintisi!
Nijerya'da bombalı saldırı: 40 ölü
Bir iş kazası daha: 1 işçi can verdi
Barzani'den flaş IŞİD açıklaması!
Gerçek aracından inip baktığında ortaya çıktı
Mustafa Denizli Galatasaray'dan teklif aldı mı?
"Paralel örgüte karşı daha net tavır alınmalı"
Beşiktaş'ın 11'i belli oldu
İsrail, Türk vatandaşını serbest bıraktı
Bağdat'ta bombalar patladı!
Papa'dan Müslüman liderlere IŞİD çağrısı
Gezi Parkı davasında avukat gerginliği!
Diyarbakır'da polise eş zamanlı saldırı
Boko Haram'a ağır darbe!
İşte G.Saray'ın Prandelli kararı
Yargıtay'a 8 yeni daire
TEOG sınav soruları ve cevap anahtarı yayımlandı
7 çoban ve ailesi kurtarılmayı bekliyor
Bilim dünyasını heyecanlandıran araştırma
3. köprü yolunda bir ilk!
PFDK ceza yağdırdı!
Kritik YAŞ toplantısı sona erdi!
IŞİD petrol boru hattına saldırdı!
İsrail'den Türkiye'ye ağır suçlama
Egemen Bağış'tan komisyon açıklaması
Futbol efsanesi Pele yoğun bakımda!
1.5 yıldır böylesi görülmedi!
Erken emeklilik anlaşması imzalandı
2 ilde dev operasyon: 1'i asker 6 gözaltı!
Aziz Yıldırım'dan soru bombardımanı
Şırnak'ta 8 terörist teslim oldu
3 yıllık kan davası barışla sonuçlandı
Prandelli'nin belki de son fotoğrafı!
Prandelli giderse takımın başına o geçecek!
Benzin fiyatları bu akşam düşebilir!
İsrail'den yeni iddia: Hamaslılar Türkiye'de eğitiliyor
Bingöl'de kaybolan kişi bulundu
235 Suriyeli böyle kurtarıldı
Kıvanç Tatlıtuğ'dan kötü haber!
Filistin’in en küçük gazetecisi
Bursaspor'a tribün kapatma cezası!
iPhone'u olanın cebine 1000 TL girecek!
AİHM'nin önüne çadır kuracak