Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Arınç'tan Öcalan'a sekretarya açıklaması Altının gidişatı ne olacak? Gulam Azam için cenaze namazı Zeynel ÇakırEdi bese!
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,228 kez okundu.

Diyanet'ten 81 ile 40 milyon fidan24 Ekim 2014 11:20
Türkiye Diyanet Vakfı, "KAGEM Orman Projesi" kapsamında 81 ilde 40 milyon 500 bin fidan dikecek. Dikim, 5 yılda gerçekleşecek.
Ankara'dan tek taraflı güvenli bölge hamlesi!24 Ekim 2014 11:06
Hükümet, Lübnan'ın sınırını kapatmasının ardından daha büyük bir göç dalgasına karşı Suriye topraklarında tek taraflı güvenli bölge oluşturmayı planlıyor.
11 yaşında baypas oldu24 Ekim 2014 11:01
Kolesterol değeri 700'e çıkan ve 60 yaş sonrasında görülen kalp hastalığı nedeniyle DEÜ Tıp Fakültesi Hastanesi'nde baypas ameliyatına alınan 11 yaşındaki Ferhat Ünlü hayata tutundu.
Kazazedenin mucize kurtuluşu24 Ekim 2014 11:00
Malezya'da ormanda trafik kazası geçiren bir kişi, hayatta kalmak için üç gün boyunca sürünerek ormanı geçmeyi başardı.
Gulam Azam için cenaze namazı24 Ekim 2014 11:00
Bangladeş'te cezaevinde vefat eden Gulam Azam için Fatih Camii'nde giyabi cenaze namazı kılınacak.
Nike ve Apple ortak oluyor24 Ekim 2014 10:58
Nike ve Apple, yeni bir akıllı ürün için bir kez daha güçlerini birleştiriyor. İki şirket, en son 2006’da ortaklaşa bir ürün üretmişti.
Anne oğlunun tabutunu taşıdı24 Ekim 2014 10:55
İzmir'de vatani görevini yaparken terhisine 3 ay kala nöbette tüfeği ile intihar ettiği öne sürülen 21 yaşındaki Hasan Alkan, memleketi Erzurum'un Şenkaya ilçesine bağlı Bakraçlı köyünde toprağa verildi. Oğlunun tabutunu erkeklerle birlikte omuz verip taşıyan annesi Nerminay Alkan, "Yüreğim yanıyor" dedi.
Akademik zam kabul edilidi24 Ekim 2014 10:42
Yükseköğretim Personel Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda kabul edildi
Giresun'da MERS virüsü şüphesi24 Ekim 2014 10:36
Giresun Sağlık Müdürü Opr. Dr. Ahmet Bal, hacdan dönen 3 kişinin MERS virüsü şüphesiyle gözlem altına alındığını söyledi.
Dürüst taksiciye ödül24 Ekim 2014 10:36
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Yahya Uğur, taksisinde unutulan 100 bin lira ile mücevherleri Suriyeli sahibine iade eden sürücü Sadettin Başar’a plaket verdi.
Hırsızlıkla kendine konak yaptırmış...24 Ekim 2014 10:35
Kayseri'de "Hırsızlar Kralı" olarak nam salan Kemal Taş'ın villasını basan polis, 21 ilde 66 hırsızlık olayına karışan çete lideri ile eşinin de aralarında bulunduğu 11 kişiyi tutukladı
Yine rezidans inşaatı yine ölüm!24 Ekim 2014 10:15
Kadıköy Kozyatağı'nda bir rezidans inşaatında 14. kattaki iskelenin çökmesi sonucu demir ve kalasların üzerine düşen işçi hayatını kaybetti.
Kılıçdaroğlu: Ne olacak bu memleketin hali
Çin'de konut fiyatları geriledi
Konut satışları Eylül'de yüzde 13.2 yükseldi
Nike ve Apple ortak oluyor
Diyanet'ten 81 ile 40 milyon fidan
Sokakta baltalı saldırgan dehşeti
Victor Valdes geri dönüyor! Yeni takımı...
İkinci el satışları durma noktasında
Arınç'tan Öcalan'a sekretarya açıklaması
Bahçeli'den Kılıçdaroğlu'na ağır sözler
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı
Ankara'dan tek taraflı güvenli bölge hamlesi!
Altının gidişatı ne olacak?
11 yaşında baypas oldu
Gulam Azam için cenaze namazı
Kazazedenin mucize kurtuluşu
Nike ve Apple ortak oluyor
Altın Boynuz Türk Film Festivali başladı
230 koyun daha intihar etti
Anne oğlunun tabutunu taşıdı
'Şeytan peşimi bırakmıyor'
İdil Biret'ten UNESCO'da piyano resitali
Süper Lig'de 7. haftanın programı
Bankalarda istihdam bir yılda 3 bin 276 kişi arttı
Beşiktaşlılar borsada da dört köşe
Cristiano Ronaldo rekoru kırdı mı?
Akademik zam kabul edilidi
Aşırı el terlemesinin tedavisi mümkün
Mantar zehirlenmelerine dikkat!
Fenerbahçe'ye ceza
ABD'de 4. Ebola vakası
Yeni Steve Jobs, Christian Bale oldu
Dürüst taksiciye ödül
Giresun'da MERS virüsü şüphesi
Hırsızlıkla kendine konak yaptırmış...
Dokunulmazlığının kaldırılması istendi
Konut rekora doymuyor
‘Beşiktaş galibiyeti hak etti‘
ABD'de polise baltalı saldırı
Fenerbahçe ile Gençlerbirliği 83. randevuda
IŞİD sınır kapısını ele geçirmeye çalışıyor
Yine rezidans inşaatı yine ölüm!
Özkahya yönetti, Villarreal 4'ledi!
Sivasspor çıkışa geçmek istiyor
İstanbul Üniversitesi'nde kavga
Yunanistan’da Türk filmleri rüzgarı
Hatay'da esrar operasyonu
Su ararken gaz buldular!
İsmail Kartal'dan sürpriz kadro!
Cengiz Han'ın işgali atmosferi temizledi
Irak’ın yeni vagonları Türkiye’den
Bankacılar da grev yapabilecek
'Sokaklara hakim olacağız'
Hafta sonu planı yapanlar yağış geliyor!
Saatler yarın gece geri alınacak!
Pandev'de sözleşme skandalı
Kartal tarihe geçti
Grip olmamak için bunu tüketin!
Tunus'un "Sıra dışı sokakları"
Aziz Yıldırım'a 'Selçuk' baskısı
Myanmar'da Müslümanlar ötekileştiriliyor
Hacdan dönenler Kur'an öğrenmeye koşuyor
Şampiyonlar Ligi'nin en kötüsü; G.Saray!
Taffarel şok etti!
Hükümlü ve tutuklular yatakları ateşe verdi
Kars'ta 3 terörist öldürüldü
Rus Donanmasına ait gemi Çanakkale Boğazı'ndan geçti
Şeker hastalarına iki müjde
Facebook ve Twitter karşı karşıya
IŞİD örgütünün propagandası nasıl çalışıyor?