Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Parti'den genel seçim açıklaması! KPSS cevap kağıtları erişime açıldı Bilim diplomatları geliyor! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,227 kez okundu.

ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı21 Ekim 2014 20:55
Antalya'da döviz işlemlerinde banka otomatik para çekme makinelerinde (ATM) sistem açığından yararlanarak 15 bin lira dolandırdığı ileri sürülen 39 yaşındaki E.A., suçüstü yakalandı.
AK Parti'den genel seçim açıklaması!21 Ekim 2014 20:51
AK Parti Grup Başkanvekili Satır, Haziran 2015'de yapılacak genel seçim tarihinin öne alınacağı iddialarına ilişkin, "Bugüne kadar hiç erken seçim yapmadık. Belirlenen tarihte yapacağız" dedi.
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih21 Ekim 2014 20:49
KDP'ye yakınlığı ile bilinen Rudaw'ın haberine göre Peşmergenin gelecek hafta ağır silahlarla Kobani’ye gideceği bildirildi.
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı21 Ekim 2014 20:48
Samsun'da kız kardeşinin düğününde tabancayla ateş açması sonucu tek kurşunla 2 kişinin ölümüne verilen 33 yıl ceza Yargıtay onayladı.
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!21 Ekim 2014 20:47
IŞİD, Irak’ın Diyale iline bağlı Türkmenlerin yoğunlukta olduğu Karatepe kasabasına üç koldan havan toplarıyla saldırı başlattı.
Küçük Yasemin ışığına kavuştu21 Ekim 2014 20:46
Bursa’da ahırdan bozma bir evde elektriksiz ve susuz yaşayan ailenin dramı sona erdi.
THY'den yanlış anons ile ilgili açıklama21 Ekim 2014 20:45
THY'nın Atina-İstanbul seferini gerçekleştiren uçağında yapılan ‘denize iniş yapacağız’ anonsu hakkında yetkililerden açıklama geldi.
İstanbul'da akıl almaz görüntü!21 Ekim 2014 20:42
Şile Otoyolu'nda ters yöne giren bir kamyon, sürücülere kilometrelerce korku dolu anlar yaşattı.
Gökçek'ten Nazlıaka'ya: Mahkemeye çıkmaya hazır ol21 Ekim 2014 20:16
Melih Gökçek, CHP Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka'ya Twitter hesabından cevap verdi.
Yürüyüş şekli ruh halini etkiliyor21 Ekim 2014 20:12
Kişilerin yürüyüş şekillerinin ruh hallerine etki ettiğini gösteren bilimsel araştırma, depresyon hastalarının tedavisinde yeni bir kapı açtı
Zehirli mantar uyarısı!21 Ekim 2014 20:11
Türkiye'de son bir haftada biri çocuk iki kişinin mantardan zehirlenerek karaciğer nakli olması, doğadan toplanan ve bilinmeyen zehirli mantarların yenildiğinde nasıl önemli bir sağlık sorunu ortaya çıkardığını bir kez daha gösterdi.
Gebze Teknik Üniversitesi yasalaştı21 Ekim 2014 20:10
Gebze Teknik Üniversitesi" kurulmasına ilişkin yasa teklifi kabul edilerek yasalaştı
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı
AK Parti'den genel seçim açıklaması!
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!
Küçük Yasemin ışığına kavuştu
THY'den yanlış anons ile ilgili açıklama
İstanbul'da akıl almaz görüntü!
KPSS cevap kağıtları erişime açıldı
Bilim diplomatları geliyor!
Gökçek'ten Nazlıaka'ya: Mahkemeye çıkmaya hazır ol
Yürüyüş şekli ruh halini etkiliyor
Zehirli mantar uyarısı!
Gebze Teknik Üniversitesi yasalaştı
Bağdat'ta patlama: 7 ölü, 17 yaralı
Davutoğlu'dan milli nükleer santral talimatı
Sivas'ta MERS virüsü endişesi
Senenin ilk kar tatili verildi
Engin Baytar ve Yiğit Gökoğlan’dan şok hareketler!
Bir AK Parti de Irak'da kuruldu
Paralel yapı parti kuruyor
"Londra'yı İşgal Et" protestosu
Beşiktaş taraftarına özel önlem!
El yapımı bomba patladı: 4 çocuk yaralı
Borsa son bir ayın zirvesinde kapandı
Hacdan dönen kadında MERS şüphesi
Milli futbolcu için şok iddia! "Doktoru dovdü"
300 milyon dolar değerindeki yat Bodrum'da
Karadeniz'in yuttuğu annesini her gün sahilde arıyor
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü
Motorine indirim geldi!
Arınç'ı üzen Bursa tespiti
Feci kaza: Aynı aileden 4 ölü
Olay büyüyor! Alman savcıdan açıklama!
'Her şey Arnavutluk tarafından başlatıldı'
İran'dan Suudi Arabistan'a çağrı
Galatasaray o haberleri yalanladı!
ÖSO'dan silah yardımına tepki
Bakan Ala: Suç işleyenin yanına kalmaz
Ağaç bahaneli cami düşmanlığı!
Emine Erdoğan Suriyeli kadınlarla buluştu
Uçak kazası davası yine ertelendi
Kars'ta "Afrika hastalığı" şüphesi
Manisaspor'da Taşkın dönemi
Nijerya'dan sevindiren haber
Drogba'dan Costa'ya övgü
Borussia Dortmund İstanbul'da
Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor!
Kritik açıklama bugün mü yapılacak?
Feci patlama: 12 ölü
Tıpta çığır açacak gelişme!
Alex unutamadığı 10 maçı açıkladı
"Yargı paketi" alt komisyona sevk edildi
'Henüz kimse geçmedi'
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı!