Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan flaş Gazze açıklaması İsrail savaş uçakları ateşkesi deldi! Borsada ramazan bereketi! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Çalışan anneye büyük müjde
Çalışan anneye büyük müjde
23 Mart 2013 Cumartesi 11:42
Güncellenme Tarihi 23 Mart 2013 Cumartesi 11:47
Doğum teşvikiyle ilgili düzenlemenim ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk sahibi olabilmesi için emeklilik şartları kolaylaştırılacak. Böylelikle çalışan anne 10 yıl erken emekli olabilecek.

Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşiyor. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi yöntemlerle ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek. Hükümetin doğum teşvikleriyle ilgili düzenlemesinde ayrıntılar netleşmeye başladı. Çalışan kadınların çocuk yapmasını sağlamak için emeklilik şartları kolaylaştırılacak.

Doğum yapan kadınlara verilen borçlanma hakkında çocuk sayısı ile ilgili sınırlama kalkıyor. Buna göre 5 çocuk yapan kadına 10 yıl borçlanma hakkı verilecek. Bu süreleri askerlik veya yurtdışı borçlanması gibi borçlanarak ödeyen kadın, 10 yıl erken emekli olabilecek.

Kadınlara, doğum sonrasında çalışamadıkları süreleri borçlanarak ödeme hakkı ilk kez 2008 yılında sosyal güvenlik reformu ile birlikte gelmişti. Mevcut uygulamada çocuk sayısı kaç olursa olsun en fazla 2 çocuk için doğum borçlanması imkanı var. Borçlanılan süre de 4 yılı geçemiyor. Yeni devreye girecek doğum teşvikleri ile birlikte çocuk sınırlaması kalkıyor. Böylece kadınlara 5-6 veya daha fazla çocuk için de borçlanma imkanı gelecek. Çalışan kadın, 5 çocuk için 10 yıl, 6 çocuğu olan 12 yıl borçlanabilecek. Ayrıca borçlanma için çocukların sigorta tescil tarihinden sonra doğmuş olması şartı da kaldırılıyor. Çocuklar, işe başlama tarihinden önce doğmuş olsa da çalışan kadın bu haktan yararlanabilecek.

Pek çok ülkenin önemli sorunlarından olan yaşlı nüfus, Türkiye’yi de tehdit etmeye başladı. Nüfus verileri bir önceki yıl ile kıyaslandığında yaşlanma net olarak ortaya çıkıyor. TÜİK verilerine göre nüfus artış hızı azalırken ortalama yaş yükseliyor. Yaşlı nüfus ise hızla artıyor. Böyle giderse halen yüzde 7,5 olan 65 yaş üstü nüfusun toplam nüfus içindeki oranı, 2023’te yüzde 10’u aşacak. Bu tablo hükümeti harekete geçirdi. Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı genç nüfusu artırmak için nüfus teşvik paketi hazırlıyor. Üç bakanlığın birlikte hazırladığı paketin ayrıntıları netleşmeye başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yaptığı çalışmaya göre paketin önemli ayaklarından birini, kadınlara erken emeklilik hakkı verilmesi oluşturuyor.

Bunun için doğum borçlanmasında süre sınırlaması kaldırılarak çalışan kadına, kaç çocuk olursa olsun borçlanma hakkı verilecek. SSK’lı çalışan kadınlar için geçerli olacak bu hak, emeklilikte büyük avantaj sağlayacak. 10 yıl borçlanma hakkına kavuşan bir kadın, çalışmadan 3600 gün prim elde etmiş olacak. Böylece emeklilik için gereken primin önemli bir bölümü, borçlanma ile sağlanacak. Türkiye’de kadın nüfus sayısı 37 milyon 671 bin kişi. Kadın nüfusun istihdam içindeki payı ise yüzde 26,3. Buna göre çalışan kadın ise yaklaşık 9,4 milyon. Bu nüfusun önemli bir bölümünü SSK’lı çalışan kadınlar oluşturduğu için doğum borçlanmasından yaklaşık 7 milyon kadının yararlanması bekleniyor.

Doğum teşvikleri kapsamında borçlanma dışında da düzenlemeler yapılacak. Doğum izninin 24 haftaya çıkarılması tartışılıyor. Doğumdan dönen kadının zorunlu olarak işe alınması, memurlar için doğum izninde geçen sürelerin memuriyet sayılması ve çocuk yardımlarının artırılması üzerinde duruluyor. Ancak doğum izninin 24 haftaya çıkarılmasının kadınları iş hayatından koparabileceği belirtiliyor. Bu nedenle 24 hafta doğum iznine ilişkin düzenleme netleşmedi. Kamu kurumlarına kreş zorunluluğu getirilmesi de doğum teşvikleri kapsamında düşünülüyor.

Zaman

Bu haber 1,221 kez okundu.

Gurbetçiler Köşk seçiminden memnun26 Temmuz 2014 12:07
Cumhurbaşkanı seçimi için Artvin'in Sarp Gümrük Kapısı'nda oy verme işlemi başladı.
Yaşlı kadının evinden 5 kamyon çöp çıktı26 Temmuz 2014 12:06
Bursa’nın merkez Osmangazi ilçesi Soğukkuyu Mahallesi’nde ağabeyi ile birlikte yaşayan Binnaz Kazas’ın dairesinden 5 kamyon çöp çıkarıldı.
Davutoğlu'ndan flaş Gazze açıklaması26 Temmuz 2014 12:03
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, "Geçici de olsa karşılıklı ateşkes yapılmasından memnunuz." dedi.
İstanbul-Bolu arası 12 saat26 Temmuz 2014 12:00
TEM otoyolunda bayram öncesi trafik çilesi artarak devam ediyor.
Meteoroloji uyardı! Tatilciler dikkat26 Temmuz 2014 11:46
Meteoroloji'den alınan bilgilere göre bazı illerimizde gök gürültülü ve sağanak yağışlı hava bekleniyor.
Bakan Elvan'dan rahatlatan açıklama26 Temmuz 2014 11:40
Yol yapım, bakım ve onarım çalışmalarına zorunlu olmadığı sürece 26 Temmuz-3 Ağustos tarihleri arasında ara verilecek.
Kuşadası'nda 26 kaçak yakalandı26 Temmuz 2014 10:58
Kuşadası'nda bazı otel ve pansiyonlara operasyon düzenleyen polis, Suriye uyruklu 26 kaçak ile 3 kişiyi gözaltına aldı.
Sıcaklardan bunalıp vantilatör çaldı26 Temmuz 2014 10:46
Adana’da bir işyerinden vantilatör çalarken güvenlik kamerasına yakalanan şahıs, polis tarafından yakalandı.
Bursa'da bonzai alan 6 genç hastanelik oldu26 Temmuz 2014 10:16
Bursa'nın İnegöl İlçesi'nde farklı yerlerde bonzai içtikleri öne sürülen 6 genç hastaneye kaldırıldı. Bunlardan birisinin durumunun ağır olduğu belirtildi.
Selimiye Camii’nin bahçesinde iftar26 Temmuz 2014 10:03
Bağcılar Belediyesi’nin yurtdışı ve yurtiçinde kurduğu iftar sofralarının sonuncusunu Edirne’de gerçekleştirildi.
Savcı Öz kuzenini bile dinletmiş!26 Temmuz 2014 09:41
Paralel yapıya yönelik yürütülen yasa dışı dinleme soruşturmasında Zekeriya Öz aleyhinde konuşan kuzenini de dinledi.
Bugün açılıyor! Erdoğan sahaya çıkıyor26 Temmuz 2014 09:38
Türkiye’nin en modern statları arasında yer alan Başakşehir Stadı bugün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılacak.
Gurbetçiler Köşk seçiminden memnun
Yaşlı kadının evinden 5 kamyon çöp çıktı
Demirkol: Sert futbola alışık ve çok güçlü!
MHP'li vekil 'ülkücülerden' rahatsız!
Davutoğlu'ndan flaş Gazze açıklaması
İsrail savaş uçakları ateşkesi deldi!
İstanbul-Bolu arası 12 saat
Drogba'nın imzası İngiliz basınında
Borsada ramazan bereketi!
Meteoroloji uyardı! Tatilciler dikkat
Otomotiv sektörünün devleri tatile çıkıyor
Eski Beşiktaşlı Benfica'ya imza attı!
12 saatlik ateşkes halkı sokağa döktü
Anlaşma tamam! Trabzonspor bombayı patlatıyor
BMW Çin'deki 16 bin aracını geri çağırdı
Bakan Elvan'dan rahatlatan açıklama
Real'den bir bomba transfer daha!
Kolu kopuk biçimde Kur'an okudu
Yerli otomobil için umut veren açıklama!
Liverpool'da Lallana şoku
New York Gazze için ayaklandı!
Kuşadası'nda 26 kaçak yakalandı
IŞİD camii ve türbeyi havaya uçurdu
İsrail'den açıklama: 2 asker öldü
Azerbaycan, Formula 1 takviminde
Sıcaklardan bunalıp vantilatör çaldı
Klon inek anne oldu
Avrasya Ekonomik Birliği ortak paraya geçiyor
Tüküreyim sizin kahramanlık pozunuza!
Milan'dan açıklama: Balotelli %99.9...
Bursa'da bonzai alan 6 genç hastanelik oldu
Toroğlu: Sabri Terim'in izlerini silmek için gönderildi
Arda Turan köpekleriyle yüzdü
Turkcell Ziraat sayesinde Türk kaldı
Bezelyenin faydaları saymakla bitmiyor
Demba Ba'dan yönetime kritik soru!
Chedjou: Fenerahçe ile çekişiriz
Ve Şampiyon sahaya çıkıyor
Beşiktaş, Marko Marin için masada
Tuncay Şanlı'nın yeni adresi!
Selimiye Camii’nin bahçesinde iftar
Savcı Öz kuzenini bile dinletmiş!
Bugün açılıyor! Erdoğan sahaya çıkıyor
IŞİD ve İsrail'i şikayet edecekler
Sigara tiryakileri için 'kara dönem' başlıyor
Zaman gazetesi tabelası söküldü!
İsrail'den İHH'ya saldırı!
'Adayımız Recep Tayyip Erdoğan'dır'
Lokumlar çikolatalı çikolatalar meyveli!
İngilizin derdi kriz çıkarmak!
Uslu: Yüzde 56‘yla Erdoğan ilk turda Köşk‘e çıkar!
600 milyon iPhone'u bekleyen tehlike
Cimbom 1 taşla 3 kuş vuracaktı ki...
Bayram trafiği gece de sürdü
Erdoğan'ın evini HD kamera ile izledi!
Libya'da silahlı saldırı: 3 ölü
Türkiye için alarm sesleri! Büyük tehlike kapıda
Erdoğan için 3 günde 25 bin kişi başvurdu
Halk Cumhurbaşkanı'nı seçmeye başladı!
İşte 'yok artık' dedirten dinleme listesi!
Paralelciler bu kez yırtamayacak!
Çin'den İsrail saldırısına kınama
Gazze'de katliam! Ölü sayısı 900'e yaklaştı
İsrail'e bir ağır darbe daha!
Erdoğan: Dinlemelerin tamamen kaldırılmalı