Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı AK Parti'den genel seçim açıklaması! KPSS'ye girenler dikkat! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Hollywood’un hakkından Bollywood gelir
Hollywood’un hakkından Bollywood gelir
21 Mart 2013 Perşembe 15:56
Güncellenme Tarihi 21 Mart 2013 Perşembe 15:59
Bollywood, dev sinema endüstrisiyle Hollywood’un büyük zarar verdiği “Müslüman” imajını düzeltme gücüne sahip.

Bollywood, dünyada Hollywood’a meydan okuyabilen tek film endüstrisi. Türkiye’de her geçen gün izleyici kitlesini arttıran Bollywood farklı tarzı ve konularıyla klişeleri alt üst ediyor.

Dünyada yıllık en çok film üretilen yer olan Hindistan’da senede ortalama çekilen film sayısı 1400’e ulaşmış durumda. Hollywood’da ise bu sayı yıllık ortalama 800 film.

Dünyanın en büyük ikinci sinema devi olan Hindistan’da filmlerin neredeyse dörtte biri Bollywood’da üretiliyor. Bollywood sadece Mumbai, Mahastra’daki film endüstrisine ait filmleri içine alıyor. Farklı etnik bölgelerden çıkan filmler Tamil, Telugu, Punjabi, Bengali sinemaları olarak adlandırılıyor. Telugu filmleri ‘Tollywood’,Tamil filmleri ise ‘Kollywood’ olarak biliniyor.

1940'lar ve 1960lı yılların arası Hint sinemasının altın yılları olarak anılıyor. 1990’lı yılların sonlarında Bollywood filmleri Hindistan dışında özellikle Batı’da büyük ilgi görmeye başlıyor. Subhash Ghai’in yönettiği ve 1998 Dünya güzeli Aishwarya Rai’nin başrolünü oynadığı Taal (1999), ABD’de film listelerinde ilk 20’ye giren ilk Hint filmi oluyor.

Dünyanın en büyük ikinci stüdyosuna sahip olan Bollywood, Hollywood’un neredeyse bütün imkânlarına sahip. Hint sineması deyince akla ilk gelen isimler ise Aamir Khan, Shah Rukh Khan ve Salman Khan. Khan ailesi Hindistan’daki Müslüman ailelerden biri. Üç Khan da kendi yapımcılık şirketlerine sahip olarak oyunculuklarının yanı sıra sinema endüstrisi içinde de yerlerini alıyorlar. Erkek oyuncuların yanı sıra Karishma Kapor, Kajol ve Karina Kapoor Bollywood sinemasının en gözde kadın oyuncuları arasında.

Mr. Perfectionist Aamir Khan, The King Shah Rukh Khan

Bollywood’un Müslüman sinemacılarından Shah Rukh Khan ve Aamir Khan’ın filmleri tüm dünyada izlenme rekorları kırıyor. Sinema severler tarafından her seferinde tam puan alan Aamir ve Shah Rukh Khan yeni projeler üretmeye devam ediyor. King Khan olarak anılan Shah Rukh’un ‘My name is Khan’ isimli filmi kült filmler arasında yerini almış durumda. Filmde Amerika Birleşik Devletleri başkanına karşı “ My name is Khan. I am not a terrorist.” Sözleri hafızalara kazınmış sahne ve repliklerden.

Yönetmen, oyuncu, yapımcı olan ve mükemmeliyetçi olarak adlandırılan Aamir Khan ise Bollywood’da en çok seyredilen filmlere imza atıyor. Ülkemizde de bu durumun değişmediğini söyleyebiliriz. Khan’ın ilk kez yönetmenliği üstelendiği filmi Taare Zameen Par (Yerdeki Yıldızlar) adlı filmi İmbd’den 8.4 puan alarak en iyi 250 film arasına girdi. Aamir Khan 2008 yılında çektiği Ghajini filmi ile gişe rekoru kırdı. 1973 yılında başladığı oyunculuk serüveni 2009 yılında çektiği 3 Idiots filmi ile yükselişe geçti ve 3 Idiots ile dünya pazarında en yüksek hasılata ulaştı. Gişe kralı bir yönetmen olarak adlandırılan Aamir Khan 25 Aralık 2013’de vizyona girecek olan Dhoom serisinin 3. filmi için hazırlık yapıyor. Her filminde farklı bir karakterle kamera karşısına geçen Aamir Khan, Dhoom 3’de “sporcu ve dövmeli kötü adam” rolü ile izleyici karşısına çıkmaya hazırlanıyor.

Bollywood’un farkı

Müzik ve dansın ön planda olduğu Bollywood filmlerinde, görkemli kostümler ve büyük mekanlarda çekilen sahneler karşımıza çıkıyor. Filmler genellikle iki yada üç saat sürüyor. Dans ve müziğin ön planda olduğu filmlere alışık olmayanlar için ilk başta ilginç gelse dahi bir süre sonra Bollywood sizi bu tarza alıştırıyor. Üç saat süren bu filmler izleyiciye ‘tamam şimdi bitecek’ dedirttiği anda senaryoyu bambaşka bir yere çekerek izleyicisine zamanı fark ettirmemeyi başarıyor.

Bollywood’da cinselliğe yer yok

Bollywood filmlerinin bir diğer özelliği ise cinsellik içeren sahnelere rastlamanızın neredeyse imkânsız olması. Aşk filmlerinin üstadı olan Bollywood sevgiyi cinsellikten uzak bir şekilde ustaca anlatabiliyor. Ülkemizdeki yönetmenlerin cinsellik içeren sahnelerde ‘o duyguyu vermek için burada bu sahneyi çekmemiz gerekiyordu.’ sözleri Bollywood için geçerli olmasa gerek.

Bollywood filmlerinin en belirgin özelliği ise filmlerinde sosyal mesaj vermeleri. Özellikle Aamir Khan filmlerinde bu durumu çok açık bir şekilde görebiliyoruz. Örneğin, Fanaa adlı filminde Hindistan ve Pakistan arasında kalan Keşmir bölgesindeki Müslüman bir mücahidi canlandırıyor. Shah Rukh Khan’ın ‘My name is Khan’ filmi de bunlar arasında. Hollywood ve Türk sinemasından farklı olarak sıkmadan, mesaj kaygısı gütmeden, fazla uzatmadan ve tarafsız bir şekilde seyirciye mesajlarını ulaştırıyorlar. Müslüman kimlikleriyle öne çıkan Khan ailesi verdikleri mesajlarla Hollywood’un Müslümanlar için yarattığı imajı yıkabilecek güce sahip diyebiliriz. Kültürlerini ve inançlarını tüm dünyaya duyurmaktan kaçınmayan Bollywood filmleriyle Hollywood’un karşısında tüm hızıyla durmaya devam ediyor. Darısı Türk sinemasının başına

Fatma Şişli/Dosdoğru Haber

Bu haber 4,352 kez okundu.

Banksy geri döndü21 Ekim 2014 17:50
İngiliz sokak sanatçısı Banksy, son grafitisi için İngiltere’nin Bristol kentini seçti.
Çiçekçi Kız'a onur ödülü21 Ekim 2014 17:42
Türk Sineması'nda 'Çiçekçi Kız' olarak tanınan Selda Alkor, '5'inci Malatya Uluslararası Film Festivali'nde Onur Ödülüne değer görüldü.
Zaman Gazetesi'nde kan kaybı sürüyor!21 Ekim 2014 17:09
'Paralel Yapı'nın amiral gemisi Zaman Gazetesi'nde tiraj kaybı sürüyor.
Zaman yine çarpıttı!21 Ekim 2014 16:23
Zaman gazetesi, CNN muhabiri Ivan Watson’un Türkiye’nin Suriye sınırında yayın yapmasını “Genelkurmay Başkanlığı’nın özel davetlisi olarak Suriye-Türkiye sınırına gidip TSK noktalarını yerinde inceledi” diye verdi. Oysa ne TSK’nın Watson’a ‘özel daveti’ var, ne de Watson’a özel muamele.
Komşuda Türk filmleri rüzgarı21 Ekim 2014 15:09
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın sponsorluğunda, Atina Büyükelçiliği, Atina-Pire Başkonsolosluğu ve Dünya Kitle İletişim ve Araştırma Vakfı işbirliğinde, 23-29 Ekim 2014 tarihleri arasında Atina’da “Türk Filmleri Haftası” düzenlenecek.
Doğan Medya Grubu'nda tensikat depremi!21 Ekim 2014 14:46
Doğan Medya Grubu'nda küçülme politikası gereği tensikat için düğmeye basıldı.
Nobel Ödülü'nün en genç sahibine bir ödül de ABD'den21 Ekim 2014 12:30
ABD Ulusal Anayasa Merkezi, Pakistan'da kız çocuklarının eğitim hakkı için verdiği mücadeleyle Nobel Barış Ödülü'ne layık görülen Malala Yusufzay'a Özgürlük Madalyası verecek.
Kanal D'de bir program daha yayından kalktı21 Ekim 2014 12:21
Özledim Seni programı yayından kaldırıldı.
Liseliler Caz sanatçıları ile buluşuyor21 Ekim 2014 12:01
Akbank Caz Festivali kapsamında lise çağındaki gençlere caz müziğini tanıtmak ve sevdirmek amacıyla başlatılan "Liselerde Caz Atölyeleri"ne bu yıl da devam edilecek.
Beni Böyle Sev’e sürpriz isim!21 Ekim 2014 11:48
Beni Böyle Sev yeni bölümünde sürpriz bir ismi ağırlayacak.
Mesnevi Azericeye çevrildi21 Ekim 2014 11:25
Mevlana'nın dünyaca tanınan eseri Mesnevi'nin Azerice baskısının yayımlandığı, eserin çevrildiği dil sayısının 23'e ulaştığı bildirildi.
Cüneyt Özdemir'in Yasin Börü sorusuna tepkiler dinmiyor21 Ekim 2014 07:29
Yasin Börü'nün annesine "oğlunuz gerçekten IŞİD'çi miydi" şeklinde bir soru soran Cüneyt Özdemir'e sosyal medyadan yoğun tepki gelmeye devam ediyor.
Drogba'lı Chelsea, Devler Ligin'de coştu
Bakan Kılıç, Vakıfbank'ı tebrik etti
İzmir polisi arama kararı olan 427 kişiyi yakaladı
Bayern, Roma'yı resmen yaktı!
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı
Balıkesir'de trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı
Göztepe'de Metin Diyadin dönemi
G.Saray'a tehdit vari sözler!
Konya'da 'Mers Virüsü' şüphesi
HDP'den "İmralı ziyareti" açıklaması
Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret
Kloop'tan Sneijder açıklaması
Kaza bir aileyi yok etti!
Ordu'da mantar zehirlenmesi
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama
Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı
F.Bahçe'yi deviren Vakıfbank şampiyon oldu
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!
Galatasaray maç saatini bekliyor
Manchester City, Rusya'da dondu kaldı
Almanya Irak'a yardımları artırdı
Galatasaray PFDK'ya sevk edildi
İsrail 100 Filistinliyi gözaltına aldı
Sakharov Ödülü Kongolu doktorun
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı
AK Parti'den genel seçim açıklaması!
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı
Küçük Yasemin ışığına kavuştu
THY'den yanlış anons ile ilgili açıklama
İstanbul'da akıl almaz görüntü!
KPSS'ye girenler dikkat!
Bilim diplomatları geliyor!
Gökçek'ten Nazlıaka'ya: Mahkemeye çıkmaya hazır ol
Yürüyüş şekli ruh halini etkiliyor
Zehirli mantar uyarısı!
Gebze Teknik Üniversitesi yasalaştı
Bağdat'ta patlama: 7 ölü, 17 yaralı
Davutoğlu'dan milli nükleer santral talimatı
Sivas'ta MERS virüsü endişesi
Senenin ilk kar tatili verildi
Engin Baytar ve Yiğit Gökoğlan’dan şok hareketler!
Bir AK Parti de Irak'da kuruldu
Paralel yapı parti kuruyor
"Londra'yı İşgal Et" protestosu
Beşiktaş taraftarına özel önlem!
El yapımı bomba patladı: 4 çocuk yaralı
Borsa son bir ayın zirvesinde kapandı
Hacdan dönen kadında MERS şüphesi
Milli futbolcu için şok iddia! "Doktoru dovdü"
300 milyon dolar değerindeki yat Bodrum'da
Karadeniz'in yuttuğu annesini her gün sahilde arıyor
New York borsası yükselişle açıldı
Yanardağ patlaması korkuttu
Prandelli'nin yerine Pin geldi
Muğlaspor'da büyük coşku
'Kazanmayı alışkanlık haline getireceğiz'
Banksy geri döndü
Gördüklerimizi tarihe not düştük
28 gündür annesini bekliyor
'20. yüzyılı kaosa kalabalık ordular soktu'
Star TV'de 4 program yayından kaldırıldı
Ebola 15 dakikada tespit edilebilecek
Çiçekçi Kız'a onur ödülü
Motorine indirim geldi!
Arınç'ı üzen Bursa tespiti