Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Peşmerge'den 'üniforma' açıklaması 'İsrail komiteyi hayal kırıklığına uğrattı' 28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Hollywood’un hakkından Bollywood gelir
Hollywood’un hakkından Bollywood gelir
21 Mart 2013 Perşembe 15:56
Güncellenme Tarihi 21 Mart 2013 Perşembe 15:59
Bollywood, dev sinema endüstrisiyle Hollywood’un büyük zarar verdiği “Müslüman” imajını düzeltme gücüne sahip.

Bollywood, dünyada Hollywood’a meydan okuyabilen tek film endüstrisi. Türkiye’de her geçen gün izleyici kitlesini arttıran Bollywood farklı tarzı ve konularıyla klişeleri alt üst ediyor.

Dünyada yıllık en çok film üretilen yer olan Hindistan’da senede ortalama çekilen film sayısı 1400’e ulaşmış durumda. Hollywood’da ise bu sayı yıllık ortalama 800 film.

Dünyanın en büyük ikinci sinema devi olan Hindistan’da filmlerin neredeyse dörtte biri Bollywood’da üretiliyor. Bollywood sadece Mumbai, Mahastra’daki film endüstrisine ait filmleri içine alıyor. Farklı etnik bölgelerden çıkan filmler Tamil, Telugu, Punjabi, Bengali sinemaları olarak adlandırılıyor. Telugu filmleri ‘Tollywood’,Tamil filmleri ise ‘Kollywood’ olarak biliniyor.

1940'lar ve 1960lı yılların arası Hint sinemasının altın yılları olarak anılıyor. 1990’lı yılların sonlarında Bollywood filmleri Hindistan dışında özellikle Batı’da büyük ilgi görmeye başlıyor. Subhash Ghai’in yönettiği ve 1998 Dünya güzeli Aishwarya Rai’nin başrolünü oynadığı Taal (1999), ABD’de film listelerinde ilk 20’ye giren ilk Hint filmi oluyor.

Dünyanın en büyük ikinci stüdyosuna sahip olan Bollywood, Hollywood’un neredeyse bütün imkânlarına sahip. Hint sineması deyince akla ilk gelen isimler ise Aamir Khan, Shah Rukh Khan ve Salman Khan. Khan ailesi Hindistan’daki Müslüman ailelerden biri. Üç Khan da kendi yapımcılık şirketlerine sahip olarak oyunculuklarının yanı sıra sinema endüstrisi içinde de yerlerini alıyorlar. Erkek oyuncuların yanı sıra Karishma Kapor, Kajol ve Karina Kapoor Bollywood sinemasının en gözde kadın oyuncuları arasında.

Mr. Perfectionist Aamir Khan, The King Shah Rukh Khan

Bollywood’un Müslüman sinemacılarından Shah Rukh Khan ve Aamir Khan’ın filmleri tüm dünyada izlenme rekorları kırıyor. Sinema severler tarafından her seferinde tam puan alan Aamir ve Shah Rukh Khan yeni projeler üretmeye devam ediyor. King Khan olarak anılan Shah Rukh’un ‘My name is Khan’ isimli filmi kült filmler arasında yerini almış durumda. Filmde Amerika Birleşik Devletleri başkanına karşı “ My name is Khan. I am not a terrorist.” Sözleri hafızalara kazınmış sahne ve repliklerden.

Yönetmen, oyuncu, yapımcı olan ve mükemmeliyetçi olarak adlandırılan Aamir Khan ise Bollywood’da en çok seyredilen filmlere imza atıyor. Ülkemizde de bu durumun değişmediğini söyleyebiliriz. Khan’ın ilk kez yönetmenliği üstelendiği filmi Taare Zameen Par (Yerdeki Yıldızlar) adlı filmi İmbd’den 8.4 puan alarak en iyi 250 film arasına girdi. Aamir Khan 2008 yılında çektiği Ghajini filmi ile gişe rekoru kırdı. 1973 yılında başladığı oyunculuk serüveni 2009 yılında çektiği 3 Idiots filmi ile yükselişe geçti ve 3 Idiots ile dünya pazarında en yüksek hasılata ulaştı. Gişe kralı bir yönetmen olarak adlandırılan Aamir Khan 25 Aralık 2013’de vizyona girecek olan Dhoom serisinin 3. filmi için hazırlık yapıyor. Her filminde farklı bir karakterle kamera karşısına geçen Aamir Khan, Dhoom 3’de “sporcu ve dövmeli kötü adam” rolü ile izleyici karşısına çıkmaya hazırlanıyor.

Bollywood’un farkı

Müzik ve dansın ön planda olduğu Bollywood filmlerinde, görkemli kostümler ve büyük mekanlarda çekilen sahneler karşımıza çıkıyor. Filmler genellikle iki yada üç saat sürüyor. Dans ve müziğin ön planda olduğu filmlere alışık olmayanlar için ilk başta ilginç gelse dahi bir süre sonra Bollywood sizi bu tarza alıştırıyor. Üç saat süren bu filmler izleyiciye ‘tamam şimdi bitecek’ dedirttiği anda senaryoyu bambaşka bir yere çekerek izleyicisine zamanı fark ettirmemeyi başarıyor.

Bollywood’da cinselliğe yer yok

Bollywood filmlerinin bir diğer özelliği ise cinsellik içeren sahnelere rastlamanızın neredeyse imkânsız olması. Aşk filmlerinin üstadı olan Bollywood sevgiyi cinsellikten uzak bir şekilde ustaca anlatabiliyor. Ülkemizdeki yönetmenlerin cinsellik içeren sahnelerde ‘o duyguyu vermek için burada bu sahneyi çekmemiz gerekiyordu.’ sözleri Bollywood için geçerli olmasa gerek.

Bollywood filmlerinin en belirgin özelliği ise filmlerinde sosyal mesaj vermeleri. Özellikle Aamir Khan filmlerinde bu durumu çok açık bir şekilde görebiliyoruz. Örneğin, Fanaa adlı filminde Hindistan ve Pakistan arasında kalan Keşmir bölgesindeki Müslüman bir mücahidi canlandırıyor. Shah Rukh Khan’ın ‘My name is Khan’ filmi de bunlar arasında. Hollywood ve Türk sinemasından farklı olarak sıkmadan, mesaj kaygısı gütmeden, fazla uzatmadan ve tarafsız bir şekilde seyirciye mesajlarını ulaştırıyorlar. Müslüman kimlikleriyle öne çıkan Khan ailesi verdikleri mesajlarla Hollywood’un Müslümanlar için yarattığı imajı yıkabilecek güce sahip diyebiliriz. Kültürlerini ve inançlarını tüm dünyaya duyurmaktan kaçınmayan Bollywood filmleriyle Hollywood’un karşısında tüm hızıyla durmaya devam ediyor. Darısı Türk sinemasının başına

Fatma Şişli/Dosdoğru Haber

Bu haber 4,399 kez okundu.

İBB'nin tüm konserleri iptal!30 Ekim 2014 17:06
Karaman'ın Ermenek ilçesinde meydana gelen maden kazasından dolayı İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 3 Kasım tarihine kadar gerçekleştireceği konserler iptal edildi.
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor30 Ekim 2014 15:15
B. Ergin Borobey'in Yason Yayınları'ndan çıkacak olan mistik romanı "Metropol Rüyaları" Kasım'da okurlarıyla buluşacak.
7. Erciyes Film Festivali başladı30 Ekim 2014 13:40
Erciyes Üniversitesi (ERÜ) İletişim Fakültesince düzenlenen "7. Erciyes Film Festivali" başladı.
NFK ödülleri sahiplerini buluyor30 Ekim 2014 13:16
Düşünce ve edebiyat dünyasına damga vuran Necip Fazıl Kısakürek adına ilk kez bir edebiyat ödülü ihdas ediliyor. Star Gazetesi tarafından Necip Fazıl Kısakürek'in kültürel ve manevi mirasını yaşatmak amacıyla hayata geçirilecek olan ve bu yıl ilki düzenlenen Necip Fazıl Ödülleri sahipleriyle buluşuyor
2015 Avustralya yılı olacak30 Ekim 2014 11:34
Avustralya ve Türkiye arasında güçlü bir kültür köprüsü kuruluyor...
Operadaki Hayalet dizi oluyor30 Ekim 2014 11:33
Gaston Leroux'nun romanından uyarlanacak proje, modern bir uyarlama olacak ve günümüzün acımasız müzik sektöründe geçecek.
Game of Thrones’a büyük transfer30 Ekim 2014 11:32
Efsane dizi Lost’un Mr. Eko’su (Adewale Akinnuoye-Agbaje), Game of Thrones’un 5. sezonuna dahil oldu.
Uğur Dündar fena rezil oldu!30 Ekim 2014 11:11
Ümraniye’deki iki ayrı mahallede bulunan iki aynı isimli caddeyi karıştıran Sözcü Yazarı Uğur Dündar bu sebeple İlim Yayma Cemiyeti’ni IŞİD’e destek veren bir internet sitesinin sahibi olmakla itham edip komik duruma düştü.
Dumanlı'ya T24 eleştirisi30 Ekim 2014 09:55
Masör kriziyle gündeme gelen Ekrem Dumanlı, bu kez de gruba yakın olduğu iddia edilen, T24 internet sitesinin hedefi oldu.
Çakallarla Dans 3' geliyor30 Ekim 2014 09:46
'Çakallarla Dans' filminin müdavimlerinin beklediği serinin 3. filmi Çakallarla Dans : Sıfır Sıkıntı 5 Aralıkta vizyona girmeye hazırlanıyor
Bakan İslam AA Editör Masası'na konuk olacak30 Ekim 2014 09:42
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı İslam, AA Editör Masası'nda gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunacak
Samanyolu Haber'e "taraflı haber" cezası30 Ekim 2014 07:41
RTÜK, Samanyolu Haber'e tarafız yayıncılık ilkelerine uymadığı gerekçesiyle para cezası verdi.
İsrail, İsveç'teki büyükelçisini geri çağırdı
Kağıthane'de silahlı market soygunu
6 şehire kuvvetli yağış uyarısı!
Hakkari'de 1 terörist teslim oldu
Peşmerge'den 'üniforma' açıklaması
Eboue'ye 1.2 milyon Euro ceza
F.Bahçe'nin Bale'i Arsenal yolcusu
Türkiye'ye giren tüm araçlar x-raydan geçirilecek
PFDK'dan Gökhan Töre'ye 3 maç men cezası!
İstanbul'da bir üst geçit faciası daha!
Galatasaray'a bir şok daha!
İngiliz yetkiliden mültecilerle ilgili şok çıkış
'İsrail komiteyi hayal kırıklığına uğrattı'
Yıldırım düştü, caminin minaresi yıkıldı
Dışişleri Bakanlığı'nda şüpheli zarf alarmı
Topbaş'tan Validebağ açıklaması
Türkiye'de Ebola virüsüne rastlandı mı?
Formula 1 pilotu Bianchi'nin durumu kritik
Hugo Almeida'dan Türk kızı açıklaması
Kobani'den alev topları yükseliyor
Arda'dan İspanya Futbol Federasyonu'na tepki
Yanlış istihbarat veren istihbaratçıya hapis!
Altın iki günde dibe vurdu
Lenovo Motorola'yı resmen aldı
Fatma Şahin gişeleri kaldırdı!
Brezilya, İsveç’ten savaş uçağı alıyor
Facebook çeviri bölümüne Kürtçeden sonra...
Jüpiter’deki sır çözüldü
Microsoft 3 bin kişiyi daha işten attı
Fenerbahçeli oyunculardan 4. yıldız mesajı
Denizli Büyükşehir Belediyesi 138 yaşında
F.Bahçeli oyuncular medya ile buluştu!
Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem!
D vitamini eksikliği astımı tetikliyor
Fenerbahçe derbi hazırlıklarını sürdürdü
Başkasının kirasıyla 51 bin lira kazanıyor
Türkiye kupasında toplu sonuçlar
İBB'nin tüm konserleri iptal!
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!
Rizespor'un başı sakatlıklarla dertte!
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi
18 işçinin soyunma odaları
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor!
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!