Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Doğan Medya küçülüyor, Kanal D'de toplu istifa Fitch'ten skandal Türkiye kararı! İmralı’da 3 saatlik gizli görüşme! Ömer AltaşO Amca!
Hollywood’un hakkından Bollywood gelir
Hollywood’un hakkından Bollywood gelir
21 Mart 2013 Perşembe 15:56
Güncellenme Tarihi 21 Mart 2013 Perşembe 15:59
Bollywood, dev sinema endüstrisiyle Hollywood’un büyük zarar verdiği “Müslüman” imajını düzeltme gücüne sahip.

Bollywood, dünyada Hollywood’a meydan okuyabilen tek film endüstrisi. Türkiye’de her geçen gün izleyici kitlesini arttıran Bollywood farklı tarzı ve konularıyla klişeleri alt üst ediyor.

Dünyada yıllık en çok film üretilen yer olan Hindistan’da senede ortalama çekilen film sayısı 1400’e ulaşmış durumda. Hollywood’da ise bu sayı yıllık ortalama 800 film.

Dünyanın en büyük ikinci sinema devi olan Hindistan’da filmlerin neredeyse dörtte biri Bollywood’da üretiliyor. Bollywood sadece Mumbai, Mahastra’daki film endüstrisine ait filmleri içine alıyor. Farklı etnik bölgelerden çıkan filmler Tamil, Telugu, Punjabi, Bengali sinemaları olarak adlandırılıyor. Telugu filmleri ‘Tollywood’,Tamil filmleri ise ‘Kollywood’ olarak biliniyor.

1940'lar ve 1960lı yılların arası Hint sinemasının altın yılları olarak anılıyor. 1990’lı yılların sonlarında Bollywood filmleri Hindistan dışında özellikle Batı’da büyük ilgi görmeye başlıyor. Subhash Ghai’in yönettiği ve 1998 Dünya güzeli Aishwarya Rai’nin başrolünü oynadığı Taal (1999), ABD’de film listelerinde ilk 20’ye giren ilk Hint filmi oluyor.

Dünyanın en büyük ikinci stüdyosuna sahip olan Bollywood, Hollywood’un neredeyse bütün imkânlarına sahip. Hint sineması deyince akla ilk gelen isimler ise Aamir Khan, Shah Rukh Khan ve Salman Khan. Khan ailesi Hindistan’daki Müslüman ailelerden biri. Üç Khan da kendi yapımcılık şirketlerine sahip olarak oyunculuklarının yanı sıra sinema endüstrisi içinde de yerlerini alıyorlar. Erkek oyuncuların yanı sıra Karishma Kapor, Kajol ve Karina Kapoor Bollywood sinemasının en gözde kadın oyuncuları arasında.

Mr. Perfectionist Aamir Khan, The King Shah Rukh Khan

Bollywood’un Müslüman sinemacılarından Shah Rukh Khan ve Aamir Khan’ın filmleri tüm dünyada izlenme rekorları kırıyor. Sinema severler tarafından her seferinde tam puan alan Aamir ve Shah Rukh Khan yeni projeler üretmeye devam ediyor. King Khan olarak anılan Shah Rukh’un ‘My name is Khan’ isimli filmi kült filmler arasında yerini almış durumda. Filmde Amerika Birleşik Devletleri başkanına karşı “ My name is Khan. I am not a terrorist.” Sözleri hafızalara kazınmış sahne ve repliklerden.

Yönetmen, oyuncu, yapımcı olan ve mükemmeliyetçi olarak adlandırılan Aamir Khan ise Bollywood’da en çok seyredilen filmlere imza atıyor. Ülkemizde de bu durumun değişmediğini söyleyebiliriz. Khan’ın ilk kez yönetmenliği üstelendiği filmi Taare Zameen Par (Yerdeki Yıldızlar) adlı filmi İmbd’den 8.4 puan alarak en iyi 250 film arasına girdi. Aamir Khan 2008 yılında çektiği Ghajini filmi ile gişe rekoru kırdı. 1973 yılında başladığı oyunculuk serüveni 2009 yılında çektiği 3 Idiots filmi ile yükselişe geçti ve 3 Idiots ile dünya pazarında en yüksek hasılata ulaştı. Gişe kralı bir yönetmen olarak adlandırılan Aamir Khan 25 Aralık 2013’de vizyona girecek olan Dhoom serisinin 3. filmi için hazırlık yapıyor. Her filminde farklı bir karakterle kamera karşısına geçen Aamir Khan, Dhoom 3’de “sporcu ve dövmeli kötü adam” rolü ile izleyici karşısına çıkmaya hazırlanıyor.

Bollywood’un farkı

Müzik ve dansın ön planda olduğu Bollywood filmlerinde, görkemli kostümler ve büyük mekanlarda çekilen sahneler karşımıza çıkıyor. Filmler genellikle iki yada üç saat sürüyor. Dans ve müziğin ön planda olduğu filmlere alışık olmayanlar için ilk başta ilginç gelse dahi bir süre sonra Bollywood sizi bu tarza alıştırıyor. Üç saat süren bu filmler izleyiciye ‘tamam şimdi bitecek’ dedirttiği anda senaryoyu bambaşka bir yere çekerek izleyicisine zamanı fark ettirmemeyi başarıyor.

Bollywood’da cinselliğe yer yok

Bollywood filmlerinin bir diğer özelliği ise cinsellik içeren sahnelere rastlamanızın neredeyse imkânsız olması. Aşk filmlerinin üstadı olan Bollywood sevgiyi cinsellikten uzak bir şekilde ustaca anlatabiliyor. Ülkemizdeki yönetmenlerin cinsellik içeren sahnelerde ‘o duyguyu vermek için burada bu sahneyi çekmemiz gerekiyordu.’ sözleri Bollywood için geçerli olmasa gerek.

Bollywood filmlerinin en belirgin özelliği ise filmlerinde sosyal mesaj vermeleri. Özellikle Aamir Khan filmlerinde bu durumu çok açık bir şekilde görebiliyoruz. Örneğin, Fanaa adlı filminde Hindistan ve Pakistan arasında kalan Keşmir bölgesindeki Müslüman bir mücahidi canlandırıyor. Shah Rukh Khan’ın ‘My name is Khan’ filmi de bunlar arasında. Hollywood ve Türk sinemasından farklı olarak sıkmadan, mesaj kaygısı gütmeden, fazla uzatmadan ve tarafsız bir şekilde seyirciye mesajlarını ulaştırıyorlar. Müslüman kimlikleriyle öne çıkan Khan ailesi verdikleri mesajlarla Hollywood’un Müslümanlar için yarattığı imajı yıkabilecek güce sahip diyebiliriz. Kültürlerini ve inançlarını tüm dünyaya duyurmaktan kaçınmayan Bollywood filmleriyle Hollywood’un karşısında tüm hızıyla durmaya devam ediyor. Darısı Türk sinemasının başına

Fatma Şişli/Dosdoğru Haber

Bu haber 4,654 kez okundu.

Doğan Medya küçülüyor, Kanal D'de toplu istifa20 Aralık 2014 12:04
Kanal D'de küçülme politikaları nedeniyle başlatılan işten çıkartmalara istifalar da eklendi.
Hobbit rekor kırdı!20 Aralık 2014 11:20
Hobbit serisinin final filmi "Beş Ordunun Savaşı" dünyada iki günde 146 milyon 652 bin dolarlık hasılatla rekor kırdı. Türkiye'de de filmi ilk gün 109 bin kişi izledi.
Türk ve İslam Eserleri Müzesi açıldı20 Aralık 2014 11:08
Sultanahmet Meydanı'nda bulunan ve restorasyonu tamamlanan Türk ve İslam Eserleri Müzesi açıldı.
Kış Uykusu Oscar'dan elendi20 Aralık 2014 10:54
Yönetmen Nuri Bilge Ceylan'ın "Kış Uykusu" filmi 87'nci Oscar Ödülleri'nden elendi.
Hobbit rekorla başladı19 Aralık 2014 23:38
Hobbit serisinin yeni filmi gösterime girmesinden 24 saat geçmeden bir rekor kırdı. 'Hobbit: Beş Ordunun Savaşı', Türkiye'de ilk günde hafta içi en çok izlenen yabancı filmi oldu.
Kış Uykusu" Oscar'dan elendi19 Aralık 2014 21:48
Nuri Bilge Ceylan'ın "Kış Uykusu" filmi Oscar'dan elendi
Saraybosna'da Mevlana anısına sergi19 Aralık 2014 21:23
Bosna Hersek'in başkenti Saraybosna'daki Preporod Galerisi'nde, Mevlana Celaleddin Rumi Anısı Sergi açıldı
Dörtyol’da Turunçgil Festivali başladı19 Aralık 2014 19:57
Hatay'ın Dörtyol ilçesinde 3.'sü düzenlenen Dörtyol İlk Kurşun Kültür Sanat ve Turunçgil Festivali başladı.
Dede: İnsanın zekasıyla alay etmeyin19 Aralık 2014 17:56
A Haber'de yayınlanan Nihan Günay'ın sunduğu Medya Dünyası programının konuğu gazeteci - yazar Ersoy Dede idi.
Fatih Portakal Ekrem Dumanlı'yı sert sözlerle eleştirdi19 Aralık 2014 17:51
Ekrem Dumanlı'nın serbest kaldıktan sonra yaptığı konuşmaya Fatih Portakal'dan tepki geldi.
Hugh Jackman ısrarlara dayanamadı19 Aralık 2014 16:29
Hugh Jackman, ısrarlar üzerine 2 gösteri daha yapmak üzere Zorlu ile anlaştı.
Kiraz Mevsimi'nde Aydilge sürprizi!19 Aralık 2014 15:10
Aydilge, Kiraz Mevsimi'nin 20 Aralık cumartesi yayınlanacak bölümünde başrol oyuncusu Serkan Çayoğlu ile beraber sürpriz bir şarkı söyleyecek.
İsrail ateşkesi sabote ediyor
Tonlarca petrolü 'yol'da tükettik
Doğan Medya küçülüyor, Kanal D'de toplu istifa
Deniz ulaşımına sis engeli
Cumhuriyet'in o haberi yalan çıktı
Şişli'de 'Allah yok' provokasyonu
Davutoğlu, Barzani ile ne konuştu?
Rus ekonomistlerden "iç piyasaya yönelin" tavsiyesi
İsrafa trafo dayanmıyor
Türkiye Orta Amerika'da gözlemci oldu
Hobbit rekor kırdı!
Sneijder ve Muslera'da son karar verildi!
Basketbol maçında bomba ihbarı
Fitch'ten skandal Türkiye kararı!
Türk ve İslam Eserleri Müzesi açıldı
Kuyt'tan ayrılık açıklaması
Erciyesspor kalecisinden ilginç iddia
Barcelona maçında bomba paniği
Başbakanlık: Kamuoyu yanlış yönlendiriliyor
F.Bahçelileri kızdıracak tweet
Yönetimden Ataman'a Top 16 jesti!
İsrail, Gazzeli balıkçılara ateş açtı
Kürtaj yaptıran kadın öldü
Kış Uykusu Oscar'dan elendi
İmralı’da 3 saatlik gizli görüşme!
Obama: Guantanamo'yu kapatmamız lazım
Manisa'da yangın
'30 IŞİD militanını öldürdük'
Bağdadi nasıl Bağdadi oldu?
Gülen örgütünün “adliye nöbeti” deşifre oldu!
Cemaat, PKK'yla neyi görüşüyor?
Askere MİT ayarı
F.Bahçe'de 'Mbaye' sesleri
Alex'ten Galatasaray sürprizi
“Seçim barajı” tartışmasının perde arkası ortaya çıktı!
'Paralel bunların aynısını bize yaptı'
ABD’den yeni Kırım yaptırımları
Lüks tüketime ilave vergi geliyor
Ruslar çareyi Türkiye'de buldu
Nişantaşı'nda çatışma: 1 ölü
Bankalar o ücreti almaya devam ediyor
Gülen iade edilecek mi?
Çiçekçiler "ruble" krizini fırsata çeviriyor
İşte son anket! İki partiden sürpriz çıkış
Gazze'ye hava saldırısı
İşgale karşı Avrupa'da baskı artıyor
ABD orası için gizli gizli plan yapıyor!
Kadın muhabirlere ''pozitif'' ayrımcılık
Polis şiddetine karşı protesto
8 çocuğun katili belli oldu
Enerjide tüm dengeleri değiştirecek buluş!
17 Aralık darbesini hakimin nöbeti önledi
Yeni Türkiye için kritik tarih!
19 yıldır dinliyorlar
Türkiye son derece önemli bir aktör
Ankara'da silahlı kavga: 1 ölü
Alman hazımsızlığı
'Ankara'da diz çökenlerden değiliz'
Putin'den aşk itirafı, sevgilisi kim?
Hobbit rekorla başladı
Fransa'da AA muhabirine İslamofobik saldırı
'İlave vergiler gündeme gelebilir'
Davutoğlu, Barzani ile ne konuştu?
Kuyt'tan ayrılık açıklaması!