Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak... Mahkemeden flaş Uzan kararı Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,034 kez okundu.

TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı24 Ekim 2014 11:08
2014 Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi yerleştirme sonuçları açıklandı.
400 bin öğretmenin hayatı değişecek24 Ekim 2014 08:37
Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere rotasyon getiren taslağında neler var? Bu taslak milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor.
Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım23 Ekim 2014 14:56
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun eşi Sare Davutoğlu, geçtiğimiz günlerde Kobani bahanesiyle yapılan sokak eylemlerinde yakılan okulların kendisini derinden yaraladığını belirterek "tarifsiz bir acı yaşadım" dedi.
Matematikte çözümsüz soru kalmayacak!23 Ekim 2014 11:23
PhotoMath isimli uygulama en zor matematik sorularını bile anında çözüyor. Uygulama öğrenciler için büyük kolaylık sağlasada öğretmenler bu konuda büyük endişe taşıyor.
Açıköğretim kitabında İsrail propagandası!23 Ekim 2014 11:16
İsrail’in Filistin’de yaptığı soykırım yürekleri dağlarken, Anadolu Üniversitesi’nin kitaplarında gençlere ‘Siyonist İsrail değil de Hamas’ın terör örgütü’ olduğu anlatılıyor.
DGS ek yerleştirme tercih başvuruları başlıyor22 Ekim 2014 14:31
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ek yerleştirme tercih işlemleri, 24 Ekim Cuma gününden itibaren yapılabilecek.
Öğrenciler, başvurular başladı!22 Ekim 2014 14:09
Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014–2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredisi başvurularının başladığını duyurdu.
Burs ve öğrenim kredisi başvuruları başladı22 Ekim 2014 11:13
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014-2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredi başvurularının başladığını duyurdu.
Öğretmenlere zorunlu rotasyon22 Ekim 2014 09:48
Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen atama ve yer değiştirme taslağı çalışmalarını tamamladı. Taslağın 35. maddesinde öğretmenlerin aynı eğitim kurumunda azami çalışma süresi belirlendi.
Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı22 Ekim 2014 08:00
Aydın Nazilli Meslek Yüksek Okulu'nda paralel yapıya yakınlığıyla bilinen yönetici ve öğretim görevlileri yüzlerce öğrenciye sınavsız ders geçirdi.
KPSS'ye girenler dikkat!21 Ekim 2014 20:30
Adaylar ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden öğrenebilecek.
Yardımcı hizmetlinin KPSS rekoru20 Ekim 2014 13:49
Sivas'ın Suşehri İlçesi'nde yardımcı hizmetli olarak çalışan 26 yaşındaki Salih Davarcı, KPSS'de 95 puan alarak Türkiye 27'ncisi oldu.
Saatleri siz değil, telefonunuz kendi geri alsın!
Ünal Aysal hakkında bomba iddia!
IŞİD yüzünden 90 yıllık adını değiştirdi
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sarı toz' açıklaması!
İstanbul Valiliği'nden toz açıklaması
TSK: Askere ateş açıldı
Şampiyonlar Ligi'nde şike depremi
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
ÖSO ile Esed güçleri çatıştı: 17 ölü
25 milyon çocuğa aşı yapılacak
Ümit Özat'a kadın yardımcı hoca
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
Ankara'da polise ateş açıldı!
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...
Steve Jobs’u kim oynayacak?
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak
Twitter provokasyonunda Alman parmağı
Kobani'ye tek gidiş yolu Türkiye topraklarıdır
Bangladeş Cemaat-i İslâmî lideri öldü
Fransa Irak'ta IŞİD'i vurdu
İşte internete vergi koyan ilk ülke
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
iPhone 6'da şoke eden rakam!
Soros'tan korkutan uyarı
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Nene Hatun suya indirildi
Yola gerilen kablo can aldı
IŞİD'den akıl almaz oyun!
İspanya bu ölümü konuşuyor
Tarifeli uçak seferleri yeniden başlıyor
800 bin Ukraynalı yerinden oldu
Fenerbahçe'den Gençlerbirliği'ne tepki
İtalya ile AB arasında ipler gerildi!
UEFA'dan Fenerbahçe açıklaması
Mithat Halis: Cech Beşiktaş'a gelebilir
Fransa açıkladı: IŞİD'i vurduk!
Özel'in eleştirisine Ala'dan jet yanıt
İspanya bu ölümü konuşuyor
Edirne'de 84 kaçak yakalandı
Galatasaray-Kasımpaşa maçı biletleri satışa sunuldu
'Galatasaray’ı yenmek için oynayacağız'
Antalya'da hortum seralara zarar verdi
Tunus'ta kanlı baskın!
Dünyada bir ilk Türkiye’de gerçekleştirildi
CHP'de görev değişimi
Halı sahada şok eden ölüm
Molotofkokteyli atan bir kişi tutuklandı
Cuma namazına gidenlere foseptik suyu sıktılar
Olaylı maçın faturası kesildi!
Müslüman Rohingyalar Arakan'dan kaçıyor
IŞİD bir köyün kontrolünü ele geçirdi
Karadeniz'de hamsi bereketi
Avrupalı Müslümanlara “Helal Test” müjdesi
Protestocular referandum yapacak
Bu gece Hicrî yılbaşı
Gençlerbirliği hazırlıklarını tamamladı!