Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

BDP kapanıyor! Türk otobüs devi kepenk kapattı! Kenan Işık'tan haber var! Aslan DeğirmenciTarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldi
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,027 kez okundu.

Bakanlık okulları uyardı! Dikkat15 Nisan 2014 08:06
Bakanlık, ikinci dönem ortak sınavlarda yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçmek için okulları uyardı.
Rektör Çelik kalp krizi geçirdi14 Nisan 2014 23:52
Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik, kalp krizi geçirdi. Çelik'in, ambulans uçakla Ankara'ya sevk edildiği öğrenildi
KLܒde 'etkili iletişim'14 Nisan 2014 23:33
Kırklareli Üniversitesi (KLÜ) Sürekli eğitim Merkezi tarafından 'Etkili İletişim' eğitimi düzenlendi.
MEB'den çok önemli uyarı!14 Nisan 2014 11:45
Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerinin katılacağı ikinci dönem ortak sınavlara ilişkin herhangi bir aksaklığın yaşanmaması için uyarıda bulundu.
Eğitimde sevindiren gelişme!14 Nisan 2014 10:14
Türkiye'de ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında derslik başına düşen öğrenci sayısı ortalama 29'a geriledi.
FEM’den komik açıklama!13 Nisan 2014 12:09
FEM Dershanesi; Matematik öğretmeni Sabri Kandilli ve Rehberlik Öğretmeni Murat Demir’in derste öğrencilerine CHP’ye oy verilmesini istediğini anlatan haber hakkında komik açıklamada bulundu.
O sınava 4 bin 800 kişi başvurdu12 Nisan 2014 12:16
Mersin'de kurulacak Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nde istihdam edilecek öğrencilerin Rusya'da eğitim almaları için yapılacak sınava 4 bin 800 aday başvurdu.
‘CHP’ye oy verin’ baskısına inceleme!11 Nisan 2014 12:14
Paralel devlet yapılanmasının şubeleri olarak çalıştığı öne sürülen FEM Dershanesi Pendik Şubesi öğretmenlerine inceleme başlatıldı.
Dershane öğretmenlerinden YGS’de ‘sıfırcı’ oyunu!09 Nisan 2014 08:26
YGS’de sıfır çeken 40 bin adayın tek testi cevapladığı için puanının hesaplanmadığı, bu kişilerin soruları görmek için sınava giren dershane öğretmenleri olduğu ortaya çıktı.
420 bin aday sıfır çekti08 Nisan 2014 14:50
ÖSYM'nin verilerine göre, YGS'de yaklaşık 900 bin öğrenci fen alanında, 420 bin öğrenci de matematik testinde tek bir soruyu bile doğru cevaplayamayarak sıfır çekti.
AÖF sınav tarihleri açıklandı!08 Nisan 2014 10:40
Açıköğretim 2013-2014 bahar dönemi sınav tarihleri açıklandı
İHL'ler küllerinden yeniden doğdu!08 Nisan 2014 10:02
28 Şubat'ta en çok darbe yiyen kurumlar arasında yer alan İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayısı 71 binden 474 bine çıktı.
İşte TSK'nın yeni 'göz'desiKorkaklara paye verilmez!Fenerbahçe ceza alabilir!Memurlara müjde! Başbakan onayladıTRT’ye paralel yapılanma soruşturmasıGül bavul topluyor Köşk'e veda!Tarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldiMahkemeden Sedat Peker'e 'Reis' Şoku!AK Parti vekillere 'Köşk'e kim çıksın' anketi!Gülen grubundan Üniversitelilere tehdit!470 yolculu gemide facia!O rektörün ve o grubun trajedisi!Ahmet Keleş'ten çok konuşulacak açıklamalar!4 bilgi işlem başkanı görevden alındıCHP'nin avukatları: CHP cemaate biat etmez!Dışişleri dinlemesini bakın kimler yapmış!Galatasaray tarihi çağrıyı kabul etti!Tüm Manşetler
İşte TSK'nın yeni 'göz'desi
Egemen bağış geri döndü
Atletico Madrid'den büyük adım!
BDP kapanıyor!
CHP'lileri şoke eden mesaj!
Fenerbahçe ceza alabilir!
Türk otobüs devi kepenk kapattı!
Erdoğan o kadınlarla görüştü
Memurlara müjde! Başbakan onayladı
TRT’ye paralel yapılanma soruşturması
Geçen yıl en çok erkek bebek doğdu
Google'ın bombası dünyayı sallayacak!
Beşiktaş istedi Galatasaray alıyor
Çin'de büyüme beklentinin altında
Müslümanları izleyen birim lağvedildi
Mescid-i Aksa'da İsrail şiddeti!
Bugün bu yollara dikkat!
Anma töreninde şüpheli çanta paniği!
Gül bavul topluyor Köşk'e veda!
Esed havadan ve karadan vurdu: 72 ölü
Katliam gibi kaza : 47 ölü
Kenan Işık'tan haber var!
Burak Yılmaz´ın selfie´si olay oldu!
Araç yayaların arasına daldı :1 ölü 2 yaralı
Mısır'da patlama meydana geldi
Almeida giderse Eto'o gelecek!
Irak'ta korkutan deprem!
Barzani Türkiye'ye geliyor!
AK Parti vekillere 'Köşk'e kim çıksın' anketi!
Derdimiz paralel yapıyla!
Gülen grubundan Üniversitelilere tehdit!
470 yolculu gemide facia!
İlkay Gündoğan 2016'ya kadar uzattı
Yamyamlar suç üstü yakalandı!
AK Parti'nin yeni kamp adresi Abant!
O rektörün ve o grubun trajedisi!
Beyoğlu'nda Kutlu Doğum nostaljisi
Ahmet Keleş'ten çok konuşulacak açıklamalar!
4 bilgi işlem başkanı görevden alındı
CHP'nin avukatları: CHP cemaate biat etmez!
Dışişleri dinlemesini bakın kimler yapmış!
Galatasaray tarihi çağrıyı kabul etti!
Fenerbahçe'den İNANılmaz çalım!
Halk, Başbakan’a neden sahip çıktı?
Malezya uçağının enkazı bulundu iddiası!
Amerika Gülen grubunu kollar mı?
Sandıktan çıkan sonuç bakın kaç para getirdi!
Dişçiye gitti, 7 aydır yoğun bakımda!
Müşteriden bankaya icra!
Paralelciler temizlenmezse darbe yaparlar!
Drogba‘nın kaderi 19 Mayıs‘ta belli olacak!
Ünlü gazeteci hayatını kaybetti!