Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'C.Başkanıyla aramıza fitne sokmaya çalıştılar' Doğan Medya küçülüyor, Kanal D'de toplu istifa İmralı’da 3 saatlik gizli görüşme! Ömer AltaşO Amca!
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,037 kez okundu.

Bakan Avcı: Ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır18 Aralık 2014 13:52
Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Yapılan reformlar sayesinde Türkiye'de eğitimin her kademesindeki okullaşmada ve ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır. Bu konudaki gelişmeler, İnsani Gelişme Raporu'ndaki İnsani Gelişme Endeksi'nde de karşılık bulmuştur." dedi.
Milli kütüphanede bir tıkla devrim18 Aralık 2014 07:34
Akademisyene, araştırmacıya, öğrenciye müjde! Milli Kütüphane, 91 yıllık makale künyeleri arşivini elektronik ortamda birleştirdi.
KPSS’de 3 bin 240 ‘olağan şüpheli’!17 Aralık 2014 09:35
KPSS’de kopya çekildiği iddiasıyla 4 yıldır yürütülen soruşturmada şüpheliler arttı. Soruşturma kapsamında 110 ve üzeri soruyu doğru yanıtlayan 3 bin 240 kişinin şüpheli olarak ifadesi alınacak.
Osmanlıca öğretmeye sanat tarihçileri de talip16 Aralık 2014 12:25
Kamuoyunda Osmanlıca derslerinin edebiyatçılar, ilahiyatçılar ve tarihçiler tarafından verilmesi tartışılırken, bu konuda eğitim alan sanat tarihçileri de bu dersleri vermeye talip oldu.
Mazeret sınavları tamamlandı15 Aralık 2014 12:15
Milli Eğitim Bakanlığınca 8. sınıflar için TEOG sistemi kapsamında ortak sınavlara katılamayan öğrenciler için düzenlenen mazeret sınavları tamamlandı.
Başarılı öğretmene 550 TL verilecek!14 Aralık 2014 16:28
Öğrenci başarısı öğretmene kariyer basamaklarını tırmandıracak. Buna göre başarılı öğretmenin maaşı 550 TL artacak.
Tarih öğretmenleri Osmanlıca dersine talip13 Aralık 2014 14:25
Tarih öğretmenleri, Osmanlıca dersini kendilerinin vermesini istiyor.
Öğrencilerden TEOG’a ayar13 Aralık 2014 11:08
Orta Öğretime Geçiş Sistemi’ni öğrenciler geliştirecek. MEB, yeni sınav öncesi öğrenci görüşlerinden faydalandı.
10 bin genç Osmanlı Türkçesi öğreniyor12 Aralık 2014 15:03
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Hayrat Vakfı işbirliğinde başlatılan Osmanlı Türkçesi kurslarına bir yılda 10 bin kişi kayıt yaptırdı.
Suriyeli çocukların okulu oldu12 Aralık 2014 14:58
Özgür Eğitim-Sen Diyarbakır Temsilciliği'nin desteğiyle Diyarbakır Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde iç savaş nedeniyle Türkiye'ye sığınan mültecilere yönelik okul açıldı.
Devlet korumasındaki çocuklar eğitimde başarıya koşuyor12 Aralık 2014 11:33
Geçen eğitim ve öğretim yılında korunma ve bakım altında bulunan çocuklardan LYS'ye 415 çocuk girdi, 293'ü üniversiteyi kazandı.
TEOG mazeret sınavları hafta sonu yapılacak12 Aralık 2014 11:25
TEOG sistemi kapsamındaki derslerden hafta sonu mazeret sınavı yapılacak.
Engellerini notalarla aşıyorlar
Fatih Akyel'den 'kovuldu' haberlerine tepki!
Özgürlüğün son durağı: Goree Adası
Mustafa Denizli'den şok Emenike iddiası
'C.Başkanıyla aramıza fitne sokmaya çalıştılar'
Elvir Baliç'in aklı hala Bursaspor'da
Bakan Şimşek "Sokak Tenisi" oynadı
Rusya ile "askeri üs" görüşmesi olmadı
Yolcu otobüsüyle kamyon çarpıştı! 4 yaralı
ABD'nin gizli Venüs planı
Timsah zorlu virajda
TOP 16'da gruplar belli oldu
'Türkiye, AB'nin önünde kapıkulu değildir'
Hedefte yine Emre ve Volkan var
Trabzonspor Genel Kurulu'nda kavga!
İsrail ateşkesi sabote ediyor
Tonlarca petrolü 'yol'da tükettik
Doğan Medya küçülüyor, Kanal D'de toplu istifa
Deniz ulaşımına sis engeli
Cumhuriyet'in o haberi yalan çıktı
Şişli'de 'Allah yok' provokasyonu
Davutoğlu, Barzani ile ne konuştu?
Rus ekonomistlerden "iç piyasaya yönelin" tavsiyesi
İsrafa trafo dayanmıyor
Türkiye Orta Amerika'da gözlemci oldu
Hobbit rekor kırdı!
Sneijder ve Muslera'da son karar verildi!
Basketbol maçında bomba ihbarı
Fitch'ten skandal Türkiye kararı!
Türk ve İslam Eserleri Müzesi açıldı
Kuyt'tan ayrılık açıklaması
Erciyesspor kalecisinden ilginç iddia
Barcelona maçında bomba paniği
Başbakanlık: Kamuoyu yanlış yönlendiriliyor
F.Bahçelileri kızdıracak tweet
Yönetimden Ataman'a Top 16 jesti!
İsrail, Gazzeli balıkçılara ateş açtı
Kürtaj yaptıran kadın öldü
Kış Uykusu Oscar'dan elendi
İmralı’da 3 saatlik gizli görüşme!
Obama: Guantanamo'yu kapatmamız lazım
Manisa'da yangın
'30 IŞİD militanını öldürdük'
Bağdadi nasıl Bağdadi oldu?
Gülen örgütünün “adliye nöbeti” deşifre oldu!
Cemaat, PKK'yla neyi görüşüyor?
Askere MİT ayarı
F.Bahçe'de 'Mbaye' sesleri
Alex'ten Galatasaray sürprizi
“Seçim barajı” tartışmasının perde arkası ortaya çıktı!
'Paralel bunların aynısını bize yaptı'
ABD’den yeni Kırım yaptırımları
Lüks tüketime ilave vergi geliyor
Ruslar çareyi Türkiye'de buldu
Nişantaşı'nda çatışma: 1 ölü
Bankalar o ücreti almaya devam ediyor
Gülen iade edilecek mi?
Çiçekçiler "ruble" krizini fırsata çeviriyor
İşte son anket! İki partiden sürpriz çıkış
Gazze'ye hava saldırısı
İşgale karşı Avrupa'da baskı artıyor
ABD orası için gizli gizli plan yapıyor!
Kadın muhabirlere ''pozitif'' ayrımcılık
Polis şiddetine karşı protesto
8 çocuğun katili belli oldu
Enerjide tüm dengeleri değiştirecek buluş!
17 Aralık darbesini hakimin nöbeti önledi
Yeni Türkiye için kritik tarih!
19 yıldır dinliyorlar
Türkiye son derece önemli bir aktör
Ankara'da silahlı kavga: 1 ölü