Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fenerbahçe'ye ABD'den davet! Genelkurmay Başkanı helikopter kazasında öldü AA muhabirine silah doğrultan polis açığa alındı Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,030 kez okundu.

ÖSYM KPSS takvimini ve sınav tarihlerini açıkladı20 Ağustos 2014 15:27
KPSS 2014 Ön Lisans ve KPSS 2014 Lise Sınav takvimi ve başvuru tarihleri açıklandı.
E-Kayıt 32 üniversitede başlayacak19 Ağustos 2014 15:00
Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak öğrenciler, bu yıl ilk kez 32 üniversiteye e-kayıt yapılabilecek
Okullar ne zaman açılacak?19 Ağustos 2014 11:40
MEB 2014 - 2015 Eğitim ve Öğretim yılı başlangıç tarihlerini açıkladı.
Okullarda internet daha hızlanacak18 Ağustos 2014 15:30
BTK, Milli Eğitim Bakanlığı ile Bakanlığa bağlı okul, kurum ve kuruluşlara sunulan MEB DSL internet tarifelerine 8 Mbit/sn ve 16 Mbit/sn hızlarında limitsiz tariflerin eklenmesini kararlaştırdı.
Eylülde 40 bin öğretmen atanacak!18 Ağustos 2014 02:01
Yeni dönemin ilk müjdesi atama bekleyen öğretmenlere için geldi.
Dershanelerden son büyük vurgun!15 Ağustos 2014 08:39
Kapanacak olmalarına rağmen dershanelerin fiyatlarına yüzde 20'ye yaklaşa oranda zam yaptıkları öğrenildi.
"Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesinde14 Ağustos 2014 17:37
İÜ, "Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesine 404. sıradan girdi.
Öğretmen atamalarında şok!14 Ağustos 2014 11:18
Torba kanun görüşmeleri ertelendiği için öğretmen atamalarının yapılması zora girdi.
Okullar ne zaman açılacak?13 Ağustos 2014 17:30
İlk, orta ve liselerde 2014-2015 eğitim öğretim yılının 15 Eylül Pazartesi günü başlayacağı bildirildi.
Kimya öğretmenlerinden MEB'e çağrı13 Ağustos 2014 15:03
Kimya Öğretmenleri Atama Platformu, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın ve Müsteşar Yusuf Tekin’den 6 bin 500 kimya öğretmeninin taleplerini dikkate almalarını istedi.
Okullar ne zaman açılacak?13 Ağustos 2014 15:01
İlk, orta ve liselerde 2014-2015 eğitim öğretim yılının 15 Eylül Pazartesi günü başlayacağı bildirildi.
İHL birincileri Zirve Kampı’nda12 Ağustos 2014 13:46
2014 yılında İHL’den birincilikle mezun olan öğrenciler Zirve Kampı’nda buluşuyor.
İstanbul'un ortasında ayakta alkışlanacak mahalle!
İstişare süreci tamamlandı, AK Parti'de kritik gün!
Fenerbahçe'ye ABD'den davet!
Almanya'nın Türkiye'yi dinlemesinin perde arkası!
Bu Emenike‘yi kimse tutamaz!
Hüseyin Besli: Erdoğan 2019'da yeniden aday olacak
Hâkimden meslektaşlarına HSYK'da paralel şantaj uyarısı
Ala: Bu provokasyon derin PKK ile derin yapıların işbirliği
Taraf'ın manşeti alay konusu oldu!
Eşinin sakladığı 110 bin TL'yi çöpe attı!
Erdoğan İstanbul'a geldi
Milliler 7 maçta 6'ıncı mağlubiyetini aldı
Netanyahu Hamas'ın yanında olan ülkelerin isimlerini açıkladı!
Eski CHP'li vekil Kılıçdaroğlu'na 'tutarsız' dedi
Genelkurmay Başkanı helikopter kazasında öldü
AA muhabirine silah doğrultan polis açığa alındı
Ceyda Karan'dan seçmeni aşağılayan açıklamalar
Tolunay Kafkas'tan taraftara çağrı
FED'den faiz artışı ile ilgili yeni uygulama
Osmanlıspor'dan rahat galibiyet
Sivasspor'da bir isimle daha yollar ayrıldı
Netanyahu'dan Hamas'a açık tehdit!
Karabük maçı öncesi flaş transfer açıklaması
Eski Fenerbahçeli boşa çıktı
Süleyman Seba için mevlit okutulacak
Trabzonspor maç saatini bekliyor
Eskişehirspor 90+4'te Paşa'ya yetişti
Manchester City'den G.Saray'a kötü haber
Kassam'dan 'müzakerelerden çekilin' çağrısı
ABD'den IŞİD'e 14 hava saldırısı!
Galtier'den Karabükspor'a övgü dolu sözler
Esed yine zehirli gaz kullandı!
23 kişi daha Türkiye'ye getirildi
G.Saray tam kadro derbiye bilendi
Gazze'den İsrail'e 180 füze!
Bamba gitti Trabzon müjdeyi verdi
Bursaspor'dan gollü prova
5 kişide daha Ebola şüphesi
İsrail 21 kişiyi daha katletti!
Camiye girip Kur'an yaktılar!
Merkezi yönetim borç stoku belli oldu
Van'a yıldırım düştü: 1 ölü
THY uçağı kuş sürüsüne girdi
F.Bahçe'nin alamadığı futbolcuyu Mersin kaptı
Obama taziye konuşması sonrası golf oynamaya gitti