Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Yunanistan Filistin'i tanıyacak Meteoroloji uyardı: Bu illere çok kuvvetli sağanak Bardakoğlu, CHP'nin teklifine yanıt verdi Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,038 kez okundu.

Dezenformasyon kampanyası başlatıldı31 Ocak 2015 23:53
Bakan Avcı, "Yoğun bir dezenformasyon kampanyası başlatıldı. Arkasında birilerinin tekeline çomak sokmuş olmamız yatıyor" dedi.
ÖSYM'den "yazılı sınav" açıklaması31 Ocak 2015 14:52
ÖSYM'den yapılan açıklamada, "YGS ve LYS sınavlarını içeren ÖSYS'de yazılı sınav uygulaması henüz söz konusu değildir. Görsel medyada yer alan haberler asılsız ve gerçek dışıdır" ifadesi kullanıldı.
"AÖF Akademik Takvimi"nde değişiklik31 Ocak 2015 13:04
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Bahar Dönemi Akademik Takviminde, 7 Haziran'da yapılacak Milletvekili Genel Seçimi dolayısıyla değişiklik yapıldı.
Tercihi tıp ve hukuk olanlar dikkat!30 Ocak 2015 14:17
YÖK, tıp ve hukuk programlarına başarı sırası sınırlaması getirdi. 40 binin altında kalan adaylar tıp, 150 binin altında kalanlar da hukuk tercihi yapamayacak.
MEB'in basın duyuruları artık sosyal medyada30 Ocak 2015 13:46
Milli Eğitim Bakanlığı, kamuoyunu bilgilendirme amaçlı bilgi notları ve basın duyurularının artık sosyal medyada yer alacağını duyurdu.
YÖK "diploma sahteciliğini" önlemek için adım attı30 Ocak 2015 12:50
YÖK, ''diploma sahteciliği''ni önlemek için yükseköğretimde alınan diplomaların sorgulanabileceği yeni bir sistem üzerinde çalışıyor.
YÖK'ten bir ilk!30 Ocak 2015 12:15
YÖK Başkanı Prof. Dr. Saraç, bu yıl tıp ve hukuk programlarına ilk kez "başarı sırası sınırlamasına" göre öğrenci alınacağını bildirdi.
TUS'ta 'Attım tuttu' devri bitiyor30 Ocak 2015 09:27
Sık sık eleştirilere neden olan çoktan seçmeli test usulü sınav sistemi 2015'te yerini 'yazılı' sınava bırakacak.
Avcı: Türkiye genelinde 5 milyon sertifika verdik30 Ocak 2015 09:22
Bakan Avcı, “Türkiye genelinde geçen yıl farklı alanlarda 5 milyon sertifika verdik. Dolayısıyla halk eğitim merkezleri milli eğitimin çok önemli bir parçasını oluşturuyor” dedi.
TDV Afrika'da 2 okul daha açacak29 Ocak 2015 19:37
Türkiye Diyanet Vakfı Mütevelli Heyeti ikinci başkanı Bilgin, "Yurt dışında 10 ülkede 16 eğitim kurumunda 2 bin 954 öğrenci eğitim görüyor. Afrika'da İngilizce ve Fransızca eğitim verecek 2 yeni okul daha açacağız" dedi.
TEOG'da büyük değişiklik29 Ocak 2015 17:19
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, TEOG sınavına ilişkin, ''Tercih durumu geçen sene tek listeydi bunu ikiye çıkarıyoruz. 15 olan tercih hakkını da 25’e çıkarıyoruz.'' dedi.
Öğretmenlik başvuruları başladı29 Ocak 2015 07:58