Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

G.Saray-Kaşımpaşa / CANLI Kılıçdaroğlu'ndan istifa açıklaması! Erdoğan neden "IŞİD" yerine "DEAŞ" dedi? Hakan TunaYaseminler altında!
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,036 kez okundu.

3 bin öğrenci bitkilerle buluştu31 Ekim 2014 11:09
Türkiye'nin doğal zenginliğinin korunması için harekete geçen Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Park Bahçe ve Yeşil Alanlar Daire Başkanlığı, bilinçli bireylerin yetişmesi için 'Botanik Bahçesi'ne Yolculuk' adlı projeyi hayata geçirdi.
Öğretmenlere 1000 lira müjdesi31 Ekim 2014 08:07
Dershanenin yerini alacak takviye kursları, öğretmenleri sevindirecek. Görevli öğretmene ayda bin lira verilecek
Eğitime dev takviye29 Ekim 2014 09:17
Milli Eğitim Bakanlığı 2015 yılı Bütçe planına göre 2015 yılında toplam 105 bin öğretmen ataması yapılması planlanıyor. Bakanlığın bütçesi de bir önceki yıla göre yüzde 15 civarında bir artışla 62 milyar TL’ye çıkıyor.
Din Hizmetleri Alan Bilgisi sınav sonuçları açıklandı!28 Ekim 2014 15:08
ÖSYM, 2014 Din Hizmetleri Alan Bilgisi (DHBT) sınav sonuçlarını açıkladı.
ÖSYM, e-YDS başvuru tarihlerini açıkladı28 Ekim 2014 14:16
15 Kasım'da yapılacak Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS) başvuruları, 31 Ekim - 5 Kasım tarihlerinde alınacak.
Okul umutları başka bahara kaldı28 Ekim 2014 11:12
Diyarbakır'da meslek lisesini kazanan kız öğrenciler pansiyon yetişmeyince okuldan oldular.
FEM'den yanlış bilgiyle kara propaganda!27 Ekim 2014 08:18
FEM dershanesi, OECD’nin eski raporlarından Türkiye’yi eleştiren bölümleri yeniymiş gibi yayınladı. Eğitimciler bu hamleye 'kara propaganda' dedi.
Özdağ: Yeni eğitim sistemiyle fırsat eşitliliği sağladık26 Ekim 2014 19:43
TBMM Milli Eğitim Komisyonu Üyesi, AK Parti Sosyal İşler Başkan Yardımcısı ve Manisa Milletvekili Doç. Dr. Selçuk Özdağ yeni eğitim sisteminde Özel Liselere çevrilen Dershanelere Manisa’da öncülük eden Hedef Eğitim Kurumları ve Özel Lisesini ziyaret etti.
Öğretmenlere güzel haber25 Ekim 2014 07:48
Milli Eğitim Bakanlığı, 8 yılı dolduran öğretmenlere il içinde rotasyon çalışması ile ilgili internet üzerinden görüşler aldı.
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil25 Ekim 2014 07:25
Milli Eğitim Bakanlığı’nın uyguladığı üç basamaklı stratejiyle nakil mağduriyeti giderildi. Yüz binlerce öğrenci TEOG puanına göre okullardan herhangi birine yerleştirildi ve sorun çözüldü.
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı24 Ekim 2014 11:08
2014 Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi yerleştirme sonuçları açıklandı.
400 bin öğretmenin hayatı değişecek24 Ekim 2014 08:37
Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere rotasyon getiren taslağında neler var? Bu taslak milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor.
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
G.Saray-Kaşımpaşa / CANLI
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil