Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ücretini duyan geri adım atıyor Facebook'taki ince değişikliği fark ettiniz mi? Müjdeyi verdi: Mardin'e kadar hızlı tren! Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,029 kez okundu.

Öğrenciler dikkat! Puanlar yeniden hesaplandı31 Temmuz 2014 20:24
Danıştay kararı üzerine tüm öğrencilerin, iptal edilen testleri ve bütün öğrencilerin yüzdelik dilimleri yeniden hesapladı.
Liseler için tercihler başladı31 Temmuz 2014 13:58
Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl ilk kez uygulanan ortak sınavlar sonucuyla yapılacak lise yerleştirmeleri için tercihleri almaya başladı.
Tercih maratonu başladı31 Temmuz 2014 09:43
Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl ilk kez uygulanan ortak sınavlar sonucuyla yapılacak lise yerleştirmeleri için tercihleri almaya başladı. Tercih süreci 8 Ağustos Cuma günü sona erecek.
Bankaların "Deli Dumrul" vergileri sürüyor30 Temmuz 2014 12:55
TÜDER Genel Başkanı Ağaoğlu, "Bankalar, 60'ın üzerinde kalemde tüketiciden kesinti yapmayı sürdürüyor" dedi.
TEOG‘da tercih maratonu başlıyor30 Temmuz 2014 09:11
Bu yıl ilk kez uygulanan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi doğrultusunda lise tercihleri yarın alınmaya başlanacak.
Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek28 Temmuz 2014 10:22
YÖK, yatay geçişleri kolaylaştırması ve kontenjanı artırmasının ardından öğrenciler için geçişlere ilişkin ayrıntılı bir rehber hazırladı.
Öğrenciler için yatay geçiş rehberi hazırlandı27 Temmuz 2014 14:21
Üniversite öğrencilerinin farklı puan türleri arasındaki yatay geçişleri kolaylaştıran ve kontenjanı artıran YÖK, rehber hazırladı.
Milli Eğitim sistemi sil baştan değiştiriyor27 Temmuz 2014 14:07
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi ve ilköğretim kurumları yönetmeliğini tamamladı.
Velilere müjde! Performans ödevi kaldırıldı26 Temmuz 2014 12:52
Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamada çoğunlukla velilerin hazırladığı performans görevini kaldırdı.
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
Ukrayna krizi için Minsk'te toplantı
Saldırıdan kaçanlar Şifa Hastanesi'ne sığınıyor
Adayların cam gibi şeffaf olması lazım
Almanya'dan ikili oyun: İsrail'e silah, Gazze'ye bağış!
ABD ilk kez İsrail'i suçladı: Kabul edilemez!
İsrail askerine darbe üstüne darbe!
İşler: Yüzde 50'nin altında kalacak gibi duruyor
İtalya'daki vatandaşlar sandığa koştu
İstanbul'da bugün bu fotoğraf şoke etti!
CIA sonunda itiraf etti ve özür diledi!
Aysal çileden çıktı! Transferden vazgeçti
Fenerbahçe'den dev anlaşma
Ücretini duyan geri adım atıyor
İşte Mancini'nin yeni hedefi
İsrail, Gazze'de gazetecileri de vurdu
Erdoğan Mardin'den ayrıldı
Silahlı saldırı: 1 ölü, 2 yaralı
İsrail katliamına roketli yanıt: 4 yaralı
Beşiktaş'ta sakatlık şoku!
Karabükspor, Rosenborg'u elinden kaçırdı
İşkencenin fotoğraflarını anlattı
İsrail televizyonu geri adım atmıyor
Davutoğlu'nun mesajı Halid Meşal'i ağlattı
Şamil Tayyar paralel yapıya fena yüklendi
Karamehmet'ten Turkcell için son dakika çalımı
ABD'de yaşayan Türkler sandık başında
Otomobil devrildi: 1 ölü, 3 yaralı
Kuraklıkla ilgili sevindiren açıklama
Kosova'yı sarsan görüntüler!
Sağlık sektörünü vurdu!
Facebook'taki ince değişikliği fark ettiniz mi?
Öğrenciler dikkat! Puanlar yeniden hesaplandı
Radar cezaları ile ilgili önemli karar
Irak cumhurbaşkanından istifa resti
Hafta sonu için yağmur sürprizi
Ümraniye'de halk otobüsü dehşeti!
Şok iddia: 'IŞİD lideri Yahudi bir ajan'
Müjdeyi verdi: Mardin'e kadar hızlı tren!
Piyasalarda gün sonu
Rögarlardan köpük fışkırdı!
Fındık hasadı başladı: Fiyat 15 TL'ye çıkar
Drogba geldi ona ihtiyaç kalmadı!
Filistinli efsane oyuncu da İsrail kurbanı
Çin, Doğu Türkistan'ı dünyadan kopardı
Tövbe eden askerlere "dokunulmazlık kimliği"
Tövbe eden askerlere "dokunulmazlık kimliği"
Ünlü tiyatrocu hayatını haybetti!
Göğebakan'ın vasiyeti yerine geldi!
Drogba'nın yeni hocası belli oldu
823 yıllık el yazması Kur'an-ı Kerim'e büyük ilgi
'Bu davaya bağlıydı, bu davaya inanmıştı...'
Şenol Güneş sambacı takibinde
Az uyumak öğrenmeyi zorlaştırıyor
Lensle denize ve havuza girenler dikkat!
YHT uyanıklarına büyük şok!
Dikkat! Sakın bu kısa mesajı cevaplamayın!
Erdoğan'a Balkanlardan dev destek
Facebook'tan skandal Gazze kararı!
Erdoğan'ın Göğebakan için son isteği
Filistin'in efsanesi saldırıda öldü
Başkanının 34 yıllık sırrı büyük kriz yarattı
"Allah dostları"nın hayatları kısa filmlerle anlatılacak