Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Paralel Yapı operasyonunda flaş tutuklama talebi Aziz Yıldırım'a şok haber! 'Akşam sokağa çıkan kız öldürülmeyi hak ediyor' Ömer AltaşAK Parti’nin
kendisiyle imtihanı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,039 kez okundu.

Artık öğrencilerin resmi ve ismi kullanılmayacak!03 Mart 2015 13:08
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, yayımladığı genelgeyle özel okulların reklam ve ilanlarında kesinlikle öğrenci resimlerinin ve isimlerinin kullanılamayacağını bildirdi.
28 Şubat mağdurları yeniden görevde03 Mart 2015 06:38
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) geçen yıl, 28 Şubat döneminde kılık kıyafet yönetmeliği nedeniyle meslekten ihraç edilen ve baskılar sonucu istifa etmek zorunda kalan öğretmenlerden 798'inin atamasını yaptı.
Yurtdışında okumaya yeni kriter02 Mart 2015 15:44
Artık yurtdışında tıp, hukuk ve mühendislik bölümlerinde okumak isteyen öğrenciler Türkiye’de üniversite sınavlarına girecek.
Yurtdışı üniversitelerin denklik koşulları değişti02 Mart 2015 14:42
Yükseköğretim Kurulu, yurtdışı yükseköğretim konusunda Kurula yapılan çok sayıda yazılı ve sözlü şikâyetler neticesinde yurtdışındaki bazı yükseköğretim kurumlarının tanınırlığı yeniden değerlendirildiğini açıkladı.
MEB "e-sınavı" tanıttı02 Mart 2015 12:02
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Muhterem Kurt, tüm öğrenciler tablet sahibi olduğunda, ders sınavlarının tablet aracığıyla güvenli şekilde yapılacağını bildirdi.
Üniversiteye giriş sistemi değişiyor01 Mart 2015 13:29
ÖSYM Başkanı Demir, üniversiteye giriş sınavlarında ‘açık uçlu yazılı sınav’ yöntemiyle öğrencileri okullara alacaklarını söyledi.
ÖSYM Başkanı: ÖSYS'de değişiklik yok28 Şubat 2015 08:46
ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir, 27 Şubat Cuma günü İstanbul Şehir Üniversitesi’nde düzenlenen “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Özelinde ÖSYM’nin Sınav Sistemi” konulu seminerde üniversite ve lise temsilcileriyle bir araya geldi.
Öksüz: 28 Şubat İHL’lerin önünü kesti28 Şubat 2015 08:38
Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) Genel Başkanı Ecevit Öksüz, “28 Şubat süreci, İmam Hatip okullarının önünü kesti. 28 Şubat günlerinden, bugün yasakların kalktığı, devletimizin İmam Hatip okulu yaptığı bir döneme geldik” dedi.
MEB'den velilere önemli uyarı27 Şubat 2015 19:29
MEB Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar ile öğrencilere, "üniversite sınavına hazırlık" eğitimi verileceği yönündeki vaatler konusunda velileri uyardı.
Din Kültürü öğrencileri İlahiyatçılara karşı!27 Şubat 2015 18:13
Marmara Üniversitesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğrencileri, Sultanahmet Meydanı'nda atamalarda yaşadıkları mağduriyeti anlattılar.
MEB'den velilere "temel lise" uyarısı27 Şubat 2015 11:34
MEB Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar ile öğrencilere, "üniversite sınavına hazırlık" eğitimi verileceği yönündeki vaatler konusunda velileri uyardı.
Başakşehirli mucitler Bursa’dan birincilikle döndü27 Şubat 2015 10:51
Başakşehir Living Lab ekibi, Bursa’ da düzenlenen ‘Bilim Kahramanları Buluşuyor’ turnuvasında Robotik Performans’da birincilik kazandı.
Çanakkale'de salgın paniği
Paralel Yapı operasyonunda flaş tutuklama talebi
Vural: Mücadeleye devam edeceğiz
Samsung Galaxy S6'nın fiyatı belli oldu
Sabancı: Barış sürecindeki adımları önemsiyoruz
İzmir'de içme suyuna kanal suyu karıştığı iddiası
Ağaç kavgası ölüme sebep oldu
25 dakikalık yolu 8 dakikaya indirecek tünel
Şanlıurfa'da uyuşturucu operasyonu
Fidel Castro istihbarat kahramanlarıyla buluştu
İlkokul Öğrencilerinin tuvalet sıkıntısı
Ukraynalı pilot 2 aydır grevde
Skibbe takımına güveniyor!
Bir manga Jandarma ile geldi
Otizmli Doruk tarihe geçti
Bu şehir yakında yok olacak
Fenerbahçe'den sürpriz kadro
Duran Kalkan: Seçime kadar…
Jedinak'a 4 maç ceza
Lisede şaka hastanede bitti!
Tolga: En iyi kaleci Muslera
Zatürreden 3 kişi öldü
Malezya uçağının sırrı çözüldü
Fransa İslam'la ilişkin yasa çıkarmayacak
Kadına kalkan el iflah olmaz
Bodrum'da yağ kazası, 10 araç birbirine girdi
Çanakkale'de zatürreden 3 kişi öldü
Avrupa'dan Türkiye'ye ağaçlandırma övgüsü
Genelkurmay şehit ailelerini Ankara'da ağırlayacak
Davutoğlu şehit diplomatlar için dua etti
Motorine zam!
Aziz Yıldırım'a şok haber!
Hamaney’e 2 yıllık ömür biçildi
Alsancak Stadı sonunda yıkılıyor
47 bin öğretmen atanacak
Ağaçkakan'la 'gezintiye çıkan' gelincik
Şok iddia: "Paul McCartney 45 yıl önce öldü"
Ege Üniversitesi'nde protesto gerginliği: 19 gözaltı
Mavi Marmara Samsun ve Çanakkale yolunda
UEFA kongresi Viyana'da yapılacak
'Gördünüz mü benim duam Rizespor'u ne etti?'
Bazdarevic'ten Misimovic açıklaması!
Suikaste uğrayan Çeçen Eyüp'te defnedildi
En fanatik kümes bu kümes!
'Akşam sokağa çıkan kız öldürülmeyi hak ediyor'
Davutoğlu'dan Şehit Diplomatlar Anıtı’na ziyaret
Erdoğan ziyareti Körfez basınında
İsrailli askerlerden köpekli işkence
Tükürük ve kepekten robot resim çıkarılabilecek
Turgay Aldemir: Çözüm süreci en büyük barış projesidir
Hamas Kurucularından Şeyh Hammad El-Hasenat vefat etti
İstanbul'da karate şöleni!
Muğla'da "yağ balığı" yakalandı
Afrika'nın kralı Demba Ba
İŞKUR'dan 36 bin lira hibe
Emenike sonunda patladı!
Havaalanı bombalandı
Efsane stadyum sonunda yıkılıyor!
Sabancı'dan dev yatırım!
Özel'den Çanakkaleli şehit ailesine davet
VakıfBank'tan "katılım bankası" açıklaması
Emenike'den ağabeyi hakkında açıklama
Erdoğan'dan büyük müjde!
85 yaşında ilk kitabını çıkardı
'İnfazcı John'un ses kaydı: Radikal değilim
Sergen Yalçın'dan Beşiktaş açıklaması!