Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Mutluluk kaç para eder? Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması Rusya'ya tarihi ayar! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,028 kez okundu.

AÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!24 Nisan 2014 14:43
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi okuyanların girdiği 19-20 Nisan tarihlerindeki sınavın sonuçları açıklandı. Soru ve cevap anahtarını isteyen öğrenciler Anadolu Üniversitesi'nin ilgili portalından girip görebilirler.
ÖSYM'den adaylara önemli uyarı!24 Nisan 2014 13:34
ÖSYM'den ortaöğretim alan öğretmenliği uyarısı.
Okullardan 'paralel örgüt' şikâyeti yağdı!24 Nisan 2014 08:35
Okul, yurt ve dershanelerde eğitim gören öğrenciler ve velileri, siyasi propaganda yapıldığı gerekçesiyle Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup yazdı.
e-okul artık akıllı telefonlarda!23 Nisan 2014 11:33
MEB, Mobil Veli Bilgilendirme Sistemi'ni akıllı telefon ve tabletlerle uyumlu hale getirdi.
Devlet imkan sağlıyor çocuklar başarıyor23 Nisan 2014 11:22
Bakanlığının koruması ve bakımı altındaki çocuklar, kendilerine tanınan imkanları en iyi şekilde değerlendirerek eğitim, sanat ve sporda önemli başarılar elde ediyor.
TUS ve DUS sonuçları açıklandı22 Nisan 2014 23:37
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ilkbahar dönemi sınav sonuçları açıklandı.
ABD'den Türk firmalarına suçlama!22 Nisan 2014 10:33
ABD Ticaret Bakanlığı, Türkiye ve Meksika'dan gelen bazı demir çelik ürünlerinde damping yapıldığını saptadı.
Tek ders sınavı bekleyenlere müjde!22 Nisan 2014 10:21
Açıköğretim Fakültesi tek dersi kalıp da mezun olamayan öğrenciler için geçen yıl olduğu gibi bu yıl da tek ders sınavı uygulamasını yapacak.
Öğretmen başına 19 öğrenci düşüyor21 Nisan 2014 12:02
Türkiye'deki ilkokullarda öğretmen başına ortalama 19, ortaokullarda 18, genel liselerde 20, mesleki ve teknik liselerde ise 14 öğrenci düşüyor.
Marmara Üniversitesi için kritik süreç başladı21 Nisan 2014 11:29
Marmara Üniversitesi, fakülte ve birimlerini Maltepe'deki yeni kampüse taşımaya başladı.
LYS'ye müracaatlar başladı!21 Nisan 2014 10:07
Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) müracaatlar başladı. Başvurular, 30 Nisana kadar yapılabilecek.
Üniversite adayları dikkat! Yarın başlıyor!20 Nisan 2014 11:31
Lisans Yerleştirme Sınavları'na (LYS) başvurular yarın başlayacak. 30 Nisan olarak açıklanan son başvuru süresi uzatılmayacak.
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapMHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaAÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Altın 2,5 ayın düşüğüne yakınTüm Manşetler
Terminatör geri dönüyor
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Kapalıçarşı'da altın fiyatları
BMW'nin yeni canavarı büyülüyor
Bilecik'te arı faciası: 1 ölü
İstanbul'a çamur yağdı
BM'den Ukrayna açıklaması
İstanbul'da çamur yağdı
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Galaxy S5'ten büyük iddia!
BM'den kimyasal silah açıklaması!
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!