Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

"Dünya ABD'ye güveniyor, ABD'de ise..." Irak'ta 400 askere IŞİD kuşatması İstanbul‘da polisten dev operasyon! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
Öğretmenlere ek ders haksızlığı
1 Mart 2013 Cuma 14:34
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2013 Cuma 15:21
MEB, Maliye Bakanlığı değildir!

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, bir il milli eğitim müdürlüğünün görüş sorması üzerine, 21.02.2013 tarih ve 124800 sayılı yazıları ile öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılıp sayılamayacaklarına ilişkin görüş bildirdi.

Görüş yazısı şöyle; “Bilindiği gibi, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı belirtilmiştir. Ayrıca 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının "Ders görevinin yapılmış sayılacağı haller" başlıklı 24'üncü maddesinde; "1.9.2012 tarihinden geçerli olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurum/arında ders yılı içerisindeki iş günlerinde genel idari izinli olmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin çeşitli nedenlerle sınıf veya okul bütünlüğünde izinli sayılmaları sebebiyle eğitim ve öğretim faaliyetlerini fiilen yerine getiremeyen yönetici ve öğretmenler, bu sürelerde üzerlerinde bulunan aylık karşılığı ders , varsa ekders, ders niteliğinde yönetim, hazırlık ve planlama görevlerini yapmış savılırlar." hükmüne yer verilmiştir. Görüleceği üzere gerek Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde gerekse 29.05.2012 tarihli ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararın yukarıda belirtilen 24'üncü maddesinde; öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derslerin yapılamadığı sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılacaklarına ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Bu itibarla öğretmenlerin, öğrencilerin hastalık raporu almaları nedeniyle sınıf bütünlüğünde derse girmedikleri sürelere ilişkin ders görevlerini yapmış sayılmaları mümkün bulunmamaktadır.”

Bu açıklamayla öğretmenlerin, hastalık raporu alan öğrencilerin sınıf bütünlüğünde derse girmemeleri durumunda bu saatlere rastlayan ders görevlerini yapmış sayılamayacakları ve dolayısıyla ek ders alamayacakları ileri sürülmektedir.

Konuya, Maliye Bakanlığı gibi, ödeneklerin mümkün olduğunca az kullanılması gerektiği penceresinden bakılırsa, öğrencisi çeşitli nedenlerle okula gelmeyen öğretmenlere ekders ödenmesinin mümkün olmadığı sonucuna varılır.

Ancak öğretmenler, Bakanlığın görüş yazısında da belirtildiği gibi çeşitli nedenlerle, derse girmedikleri halde, ek ders alabilmektedirler.

Bir başka istisna da, Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın “Okulda bulunma zorunluluğu” başlıklı 18.maddesinde bulunmaktadır. 18.maddede, “İlkokullarda yöneticilerin veya hizmet içi eğitim yoluyla yetiştirilen resim-iş, müzik, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ile alan öğretmenlerinin derse girdiği saatlerde sınıf öğretmenlerinin okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, verilen bu görevler ek ders görevinden sayılır.” hükmü yer almaktadır.

Bu hüküm, dersine alan öğretmeni giren sınıf öğretmenlerinin; okulda bulunmaları ve bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işleri yapmaları hâlinde, ek ders alabileceklerini ifade etmektedir.

Dikkat edilirse, bu hükümde de öğretmenler; Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın 16'ncı maddesinde sayılan, ders görevinin hangi hallerde yapılmış sayılacağı ile ilgili durumların dışında, ekders görevini yapmış sayılmaktadırlar.

Bu görüş ayrıca, çeşitli nedenlerle öğretmenlerin ek derslerini kesmek isteyen il milli eğitim müdürlüklerine de kötü bir referans olacaktır. Bir örnek vermek gerekirse, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin birçok yerleşim yerinde, tarım işçiliği vb. nedenlerle eğitim-öğretim eylül ayı yerine, kasım ve hatta aralık ayında başlamaktadır. Bu tür durumlarda, Bakanlığın mantığıyla, köyde tek başına öğrenci bekleyen öğretmenin ek dersini kesmek gerekir. Böyle bir durum, o bölgelerde görev yapan öğretmenlere ağır bir darbe olacaktır. Bu nedenle, bu bölgelerdeki il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, bu durumlarda sözünü ettiğim 18.maddeyi uygulamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, ek ders ödemeleriyle ilgili ihtilaflarda, Maliye Bakanlığı mantığıyla, nasıl eder de öğretmenlerin ek derslerini keserim diye düşünüp; Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’ın, 16.maddesini gerekçe göstererek, öğrencilerinin rapor almaları halinde, öğretmenlerin ek ders alamayacaklarını ileri sürmek yerine; Milli Eğitim Bakanlığı gibi düşünüp, 18.maddeyi uygulayarak, bu öğretmenleri, boş geçen bu saatlerde okul müdürünün vereceği eğitim ve öğretimle ilgili işlerde görevlendirmeli, bu görevlerini yapmaları halinde de, ek ders ücretlerini ödemelidir.

Abdullah Damar

Eğitimci yazar

Bu haber 2,031 kez okundu.

MEB’den Süryani anaokuluna onay20 Eylül 2014 11:40
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, 86 yıl sonra açılan ilk Süryani okulu olan Özel Mor Efrem Süryani Anaokuluna onay verildiğini bildirdi.
ALES başvuruları pazartesi başlayacak20 Eylül 2014 10:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi başvuruları, 22 Eylül Pazartesi günü başlayacak.
TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!19 Eylül 2014 19:25
Milli Eğitim Bakanlığı TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi verdi. Ortaöğretime geçecek öğrenciler için 13 bin 130 kontenjan açıldı
Öğretmen atamaları açıklandı!19 Eylül 2014 16:20
Milli Eğitim Bakanlığı, 109 branşa 39 bin 642 öğretmen atamasını gerçekleştirdi.
MAZLUMDER'den eğitimin özgürleşmesi için 7 somut teklif19 Eylül 2014 09:52
MAZLUMDER, Tevhid-i Tedrisat kanununun kaldırılmasıyla ilgili başlattığı kampanya dahilinde 7 somut teklif getirdi.
e-YDS yarın yapılacak19 Eylül 2014 09:51
Bu yıl ilk kez yapılacak olan Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/1) yarın gerçekleştirilecek.
KPSS'ye MİT koruması!19 Eylül 2014 08:31
Soru kitapçıkları için matbaada sıkıyönetim ilan edildi. Sızmaya karşı MİT devrede.
'Tek sınavlık' gelecek 2 yıl sonra bitecek19 Eylül 2014 08:05
Uygulamaya konulan 4+4+4 sistemiyle ilk ve ortaöğretimi reforma tabi tutan hükümet, bu kez yüksek öğretimde benzer bir dönüşüme odaklandı.
40 bin öğretmen için büyük gün19 Eylül 2014 07:58
Atama bekleyen 40 bin öğretmen, görev yerlerini bugün öğrenecek.
Avcı'dan yeni mezunlara müjde!19 Eylül 2014 05:03
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Ocak ayında açıklayacakları Öğretmen Yetiştirme Strateji Belgesi ile önümüzdeki yıllarda hangi nitelikte öğretmen yetiştirileceğinin çerçevesini çizeceklerini belirtti.
Aynı anda bin 200 öğrencilik ders18 Eylül 2014 13:31
HÜ yeni kayıt yaptıran öğrencilere zorunlu tutulan kredili ÜNİ 101 dersi ilginç görüntülere sahne oldu.
Üniversitelere ek yerleştirme başvuruları başladı18 Eylül 2014 12:11
Adaylar, tercihlerini 25 Eylül'e kadar internet üzerinden gerçekleştirebilecek.
Today's Zaman yazarından 46 rehineye eşek benzetmesi
"Dünya ABD'ye güveniyor, ABD'de ise..."
Türkmenler zor durumda!
Ev salçalarına dikkat!
Spor yap bulmaca çöz alzheimer olma
AB'den rehine açıklaması
Mısır'da 5 kişiye idam cezası
Erdoğan'dan gülümseten '3 çocuk' manisi
Prandelli'den çıldırtan hamle
Hayatını kaybedenlerin sayısı 346'ye yükseldi
M.Ali Şahin : Bu Türkiye'nin gücü demektir
Cumhurbaşkanı Erdoğan Ankara'ya gitti
Dortmund deplasmanda buz kesti
Irak'ta 400 askere IŞİD kuşatması
Aslan Balıkesir'de dağildı!
Okulda "siyaset konuşma" yasağı!
Özlem Tekin hastanelik oldu
Antalyaspor Ordu'da farka koştu!
Cumhurbaşkanı Erdoğan nikah şahidi oldu
Samsun ilk galibiyetini aldı
Yengeç ararken bomba buldu!
Erdoğan'ı tebrik için 700 km'lik yola çıktı
Başkonsolos Yılmaz yaşadıklarını anlattı!
İstanbul‘da polisten dev operasyon!
Arsenal 4 dakikada fişi çekti!
65 ülkenin büyükelçisi Midyat'ta
Görmez: Seferber olmalıyız!
Sulama göletinde facia: 3 ölü!
Denizden çıkan şeye inanamadılar
10 gollü maçta Real Madrid fırtınası!
Gaziler Derneği'nden 'şemsiyeli haber'e tepki
İstanbul’da göçük: 1 kişi toprak altında!
Singapur'da ilk cep Hamilton'ın!
IŞİD Mehrut Nehri'nin suyunu kesti
Gekas varsa sorun yok
CHP Ankara milletvekili istifa etti!
Mersin'de Türkan Şoray izdihamı
Müthiş geri dönüşe kırmızı kart engeli!
Sınırı geçenlerin sayısı 60 bini aştı!
Feyzioğlu, rehinelerin kurtarılmasını hazmedemedi!
Harmancık'ta kaza: 8 yaralı
1 kadın PKK'lı teslim oldu
Ujfalusi'nin yeni görevi belli oluyor
Bahçeli'den rehine açıklaması
Sonbaharda bunları yiyin
Rehinelerin Başbakan Davutoğlu'ndan tek isteği
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!
Başbakan Davutoğlu'nun duygusal anları!
Almanya'dan 49 rehine açıklaması!
İlk kez bir köprü patlatılarak yıkılacak
Yerli palamut el yakıyor!
iPhone 6 düşme testini geçemedi
Melo: Aldığım ceza beni güldürdü
Odakule 33 yıl kiralanacak!
Roma'da Salih Uçan şoku!
Lübnan'da İsrail uçağı düştü
Bu evin altından sokak geçiyor
Sulama kanalından kadın cesedi çıktı
Güvenlikçiye hırsızlıktan 15 yıl hapis
Gazi derneğinden 'şemsiye' açıklaması
Hernandez ManU'ya fena salladı!
Taksilere büyük yenilik geliyor
Çatışmalar da geçişler de sürüyor
TSK: Ülkemizin sevincini paylaşıyoruz
7 milyon dolar sahte parayla yakalandılar
Gülenciler hangi sürpriz kanalı satın alıyor?
Sürpriz isimden açıklama: Arda bu sezon...
AK Partili Coşkun, Muharrem İnce'ye çattı
Önemli petrol sahaları IŞİD'in eline geçti