Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Necdet Özel'den Süleyman Şah ziyareti CHP'li başkanın oğlu ve 2 kardeşi tutuklandı KPSS soruşturmasında 32 kişi tutuklandı Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,619 kez okundu.

Çipras, IMF Başkanı ile görüştü27 Mart 2015 09:44
Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras'ın Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanı Christine Lagarde ile telefonda görüştüğü bildirildi.
Borsa güne düşüşle başladı27 Mart 2015 09:39
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, güne önceki kapanışa göre 241,48 puanlık düşüşle 81.240,92 puandan başladı.
Otomotiv sanayii 40'ıncı yılını kutladı27 Mart 2015 04:20
Otomotiv Sanayii Derneği’nin (OSD) 40. yılının kutlandığı görkemli törende otomotiv sanayinin başaktörleri bir araya geldi. Gerçekleştirilen kutlamada OSD başarı ödüllerinin yanı sıra geçmiş OSD başkanlarına şükran plaketleri takdim edildi.
Xiaomi'nin 2015 satış hedefi 100 milyon27 Mart 2015 01:38
Xiaomi'nin CEO'su Lei Jun, 2015 yılında 100 milyon akıllı telefon satışı hedeflediklerini açıkladı.
Torba Yasa tasarısı kabul edildi27 Mart 2015 00:19
Torba Yasa tasarısı Meclis Genel Kurulu'nda kabul edildi.
New York borsası sınırlı düşüşle kapandı26 Mart 2015 22:20
New York Borsası, Suudi Arabistan'ın Yemen'de operasyon başlatmasının ardından düşüşünü 4. güne taşıdı.
PayPal, ABD hükümetine 7,7 milyon dolar ödeyecek26 Mart 2015 20:22
PayPal, ABD'nin İran, Sudan ve Küba'ya uyguladığı yaptırımları ihlal etmesi nedeniyle 7,7 milyon dolar uzlaşma bedeli ödemeye razı oldu
Fındık üreticisine büyük destek26 Mart 2015 19:17
Hükümetin 2009'da başlattığı ‘Yeni Fındık Stratejisi’ kapsamında son 5 yılda ‘Fındık Alan Bazlı’ destek ödemeleriyle üreticinin cebi doldu
Kotil'den Avrupalılara "Büyük havaalanları yapın" çağrısı26 Mart 2015 18:49
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil Avrupa ülkelerine “büyük havaalanları yapmaları” çağrısında bulundu.
Borsa günü düşüşle tamamladı26 Mart 2015 17:54
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günü önceki kapanışa göre 1.166,80 puanlık düşüşle 81.482,40 puandan tamamladı.
Benzine zam geldi26 Mart 2015 17:17
Yarından geçerli olmak üzere benzin fiyatı 6 kuruş zamlandı.
İlk çeyrekte büyüme yüzde 1,5 oldu26 Mart 2015 16:29
Ekonomi Bakanı Zeybekci 2015 yılı ilk çeyrek büyümesini yüzde 1.5 olarak beklediklerini açıkladı.
Milan'da Emery sürprizi!
Kulüpler para bastı
Beşiktaş camiasında Cenk Gönen sevinci
A Milli Futbol Takımı 523. randevuda
Son antrenmana da çıkmadı!
Üç yeni iPhone geliyor fiyatlar düşüyor
Necdet Özel'den Süleyman Şah ziyareti
Amerikalı oyuncu Sally Forrest öldü
Albayrak, Constant transferi için devrede!
Ani bebek ölümlerinin kaynağı bu olabilir
Twitter’dan canlı yayın uygulaması
Çipras, IMF Başkanı ile görüştü
Kaçan ehliyetsiz sürücü uyarı ateşiyle durduruldu
Erdoğan’ın aracına tükürenin cezası belli oldu
Borsa güne düşüşle başladı
'Asabiyim Ben' ile inanılmaz benzerlik!
Cumhurbaşkanı'nın ilginç talebi Erdoğan'ı güldürdü
Lucescu ve Aziz Yıldırım görüşmüş!
Fenerbahçe'ye Khedira teklifi!
Suriye'de yaşam süresi 20 yıl kısaldı
Yıldıray Oğur'dan Haşmet Babaoğlu'na Ayşe Arman'lı yanıt...
CHP'li başkanın oğlu ve 2 kardeşi tutuklandı
Ünlü oyuncuya Erdoğan'a hakaretten dava
Çin'de kum fırtınası uyarısı
Lucescu ve Aziz Yıldırım görüşmüş!
Pilot tükenmişlik sendromu yaşamış
Muslera'ya transfer izni yok!
Tomruk yüklü kamyon devrildi: 1 ölü
Çanakkale Boğazı gemi geçişlerine kapatıldı
Hamzaoğlu'ndan Yılmaz Vural uyarısı
Kuyt sorusu, Feyenoord'un hocasını kızdırdı
Sneijder için tarihi bir maç
Süper Ligin yıldızı kadro dışı bırakıldı
Facebook yeni uygulamalarını tanıttı
Başkanlık sistemine en büyük destek Konya'dan
Kanada uçuş kurallarını değiştirdi
KPSS soruşturmasında 32 kişi tutuklandı