Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçe öyle bir şey yapacak ki... Dünya TV'lerinde Türkçe krizi! Erdoğan konuşmasında sadece onun ismini andı Prof. Dr. Erol Göka28 Ağustos 2014
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,604 kez okundu.

Turkcell'den 31 milyon TL'lik satış28 Ağustos 2014 11:21
Turkcell, teknoloji şirketi A-Tel Pazarlama ve Servis Hizmetleri'ndeki (A-Tel) yüzde 50 hissesini, diğer yüzde 50'nin sahibi Bereket Holding'e sattı.
TSE şirket kuracak!28 Ağustos 2014 11:19
TSE 100 milyon lira sermayeli Uluslararası Uygunluk Değerlendirme Servisi Anonim Şirketi kurulacak.
Putin ilk defa kaybetti!28 Ağustos 2014 10:42
Ukrayna krizi başladığı günden buyana izlediği politikalarla halkından devamlı artan destek alan Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Ağustos sonunda ilk defa yüzde üç puan kaybetti.
İşte karşınızda iPhone 6!28 Ağustos 2014 10:35
Apple'ın 9 Eylül'de dünyaya duyurmaya hazırlandığı yeni akıllı telefonu iPhone 6 kutusundan çıktı ve kullanılmaya başlandı.
Tüketici Güven Endeksi azaldı28 Ağustos 2014 10:32
Tüketici Güven Endeksi, ağustosta geçen aya göre yüzde 0,9 azaldı.
Darphane yetişemiyor! Altın üretimi 8 kat arttı28 Ağustos 2014 08:36
Ramazan sonrası art arda yapılan düğünler altın üretimini coşturdu. Cumhuriyet altın üretimi ağustosta temmuz ayına göre tam 8 kat arttı.
İşçilerin 3 aylık maaşı garanti altında!28 Ağustos 2014 07:55
İşverenler, çalıştırdıkları işçiler için her ay işsizlik sigortası primi ödüyor. Bu primin bir kısmı 'ücret garanti fonu'na gidiyor. Eğer şirket batarsa, çalışanlar fona başvurup son üç aylık maaşını alabilir.
Türkiye en ucuza uçulan ülkeler sıralamasında27 Ağustos 2014 23:07
Türkiye bir küresel ulaşım anketine göre dünyada en ucuza uçulabilecek 7. ülke oldu.
Türkiye ile Bosna Hersek arasında işbirliği!27 Ağustos 2014 19:48
Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı ile Hersek Bölgesel Kalkınma Ajansı işbirliği protokolü imzaladı.
Taksi ücretlerine zam!27 Ağustos 2014 19:30
İstanbul'da taksilerin taksimetre açılış ücreti 2,95 TL'den 3,20 TL'ye, kilometre başına ücret de 1,83 TL'den 2 TL'ye çıkartıldı
Yine saldırdılar, DEDAŞ açıklama yaptı!27 Ağustos 2014 18:41
Dicle Elektrik Anonim Şirketi (DEDAŞ) Sözcüsü Mehmet Gökay Üstün, DEDAŞ olarak hizmet verdikleri 6 kentte tüketilen elektriğin Türkiye ortalamasının 2.2 katı olduğuna dikkat çekti.
Piyasalar günü nasıl kapattı?27 Ağustos 2014 18:14
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günü dünkü kapanışa göre 268,88 puan ve yüzde 0,36 düşüşle 80.467,40 puandan tamamladı.
Tatlıses'in eski eşi Ayşegül Yıldız dolandırıldı
Tayland'da bombalı saldırı!
Köşk forsu kapalı araç Keçiören'de
İsrail'den Gazzeli balıkçılara avlanma izni
Asırlık gelenek Üsküdar'da yeniden canlanacak!
İlk hac kafilesi 1 Eylül'de yola çıkıyor
Nakliyeciler yardım kolilerini çaldılar!
IŞİD Londra'ya gelebilir!
Kilosu 5 liradan 2 liraya geriledi!
Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu!
"Eş başkanlık" uygulaması iptali için mahkemeye başvurdu!
Ehliyet alacaklara büyük müjde!
Astımı tetikleyen en büyük etkenler
David Beckham Türk tasarımcıyı tercih etti!
G.Saray'a saha kapatma cezası geliyor
Erken yaşlanmanın en önemli sebebi!
Turkcell'den 31 milyon TL'lik satış
İnternete yüklediği korsan film hayatını kararttı
TSE şirket kuracak!
Yemen'de şiddet: 11 ölü
Dünya TV'lerinde Türkçe krizi!
Aziz Yıldırım'dan Volkan'a: Yeter artık sus
ABD'de polis şiddeti protesto edildi
AA global medyada bir marka haline geldi!
IŞİD'e karşı bölgesel ve küresel koalisyon !
Büyükelçi kızını döverek hastanelik etti!
Çin'de heyelan: 6 ölü
Süryaniler'in 86 yıllık okul hasreti sona erdi
Dünyaca ünlü müzik efsaneleri Türkiye’de buluşuyor
iPhone 6 hiç bu kadar iyi görünmemişti!
Erdoğan konuşmasında sadece onun ismini andı
Polisten 'şaka cezası'
F.Bahçe'nin 'Cici'si Antalyaspor'da
Putin ilk defa kaybetti!
Elektrikli süpürgeye sınırlama geliyor!
Diyarbakır'da trafik kazası: 2 ölü1 yaralı
İşte karşınızda iPhone 6!
Emre Belözoğlu ikinci kez baba oluyor
Tüketici Güven Endeksi azaldı
Sporculara özel 3 karışım
Canlı yem böcekleri yok satıyor!
AK Parti Grup Başkanvekili’nin acı günü