Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bank Asya için flaş karar! Uzaydaki değişiklik esnafa yaradı! iPhone 4S kullananlar dikkat! Ömer AltaşHürriyet, CNN Türk ve ‘tipik bir yeni Türkiyeli’
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,606 kez okundu.

Bank Asya için flaş karar!18 Eylül 2014 14:33
7 Ağustos'ta işleme kapatıldıktan sonra 15 Eylül'de tekrar işleme açılan Bank Asya hisseleri Borsa İstanbul tarafından tekrar geçici olarak işleme kapatıldı.
O banka satılıyor18 Eylül 2014 14:06
Finansbank'ın ana hissedarı olan Yunanistan'ın en büyük bankası National Bank of Greece SA, Finansbank'ın ikincil halka arzdan yüzde 40'lık hisse satışı için dünyaca ünlü banka Goldman Sachs'ı görevlendirdi.
Yenilenebilir enerji için "babayiğit" aranıyor18 Eylül 2014 13:39
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Halil Mazıcıoğlu, gündemlerinin yenilenebilir enerji olduğunu belirterek yatırımcılara çağrıda bulundu.
Dolar zirve yaptı!18 Eylül 2014 13:11
Fed kararları ardından yönünü yukarı çeviren dolar/TL, bu sabah 2.2285 seviyesinden işlem görüyor.
IŞİD Türk firmalarını fena vurdu18 Eylül 2014 12:16
IŞİD'in yaptığı saldırılar, Türkiye'nin en önemli ihracat kapısı olan Irak'la olan ticareti yarı yarıya düşürdü.
Kurban eti hemen tüketilmeli mi?18 Eylül 2014 12:12
Yrd. Doç. Dr. Ali Gücükoğlu, 'Kurban etini hemen buzdolabına atarsanız lastik gibi sert olur. Ette düzensiz kasılmalar nedeni ile et tam bir olgunlaşma evresi geçiremediğinden sert yapı ve lezzet kaybı görülür' dedi.
Türkiye doğalgaz ithalatında 9. sırada18 Eylül 2014 11:49
Geçen yıl 45,2 milyar metreküp doğalgaz ithal eden Türkiye, bu alanda en çok ithalat yapan ülkeler arasında 9. sırada yer aldı.
Bin kişiye iş fırsatı!18 Eylül 2014 11:48
Gu¨ney Akım Dogˆalgaz Boru Hattı için ins¸aat faaliyetlerinin yoğunlaşacağı dönemde yaklas¸ık bin kis¸inin istihdam edilmesi bekleniyor.
Koç: 17 Aralık'a rağmen 2,1 büyüme önemli18 Eylül 2014 11:23
Gezi olayları sırasında vandallara her türlü desteği sağlamaktan kaçınmayan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç şaşırtan açıklamalarda bulundu.,
Dev anlaşma yürürlüğe girdi18 Eylül 2014 11:20
Azeri gazını Türkiye üzerinden Avrupa'ya taşımayı amaçlayan Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı Projesi'ne (TANAP) yönelik uluslararası anlaşmalar yürürlüğe girdi.
Trafiğe kayıtlı araç sayısı 18,5 milyona yaklaştı18 Eylül 2014 11:02
Trafiğe kayıtlı araç sayısı, temmuz ayı itibarıyla 18 milyon 453 bin 287'ye ulaştı.
Çeyrek altında sert düşüş18 Eylül 2014 10:57
Altın, Fed'in faiz tahminini yükseltmesi ve doların değer kazanması ile dokuz ayın en düşüğüne indi.
ABD'nin Suriye'de itibarı kalmadı!
CHP'li Mehmet Bekaroğlu ilk kez konuştu
Türkiye'nin AB stratejisi açıklandı
FIFA 15'te en güçlü yerli futbolcu belli oldu!
Bank Asya için flaş karar!
Uzaydaki değişiklik esnafa yaradı!
iPhone 4S kullananlar dikkat!
Her 8 kadından biri aynı riski taşıyor
Başbakan Davutoğlu, Genelkurmay Başkanı’yla görüştü
Hava saldırısında 35 kişi öldü
Çinlilerin hükümete güveni yok!
Cem Yılmaz'dan şaşırtan nasihat
200 kilogram ağırlığında bal kabağı yetiştirdi
Askeri araç devrildi: 25 asker yaralı
Türkiye iki sonuca da hazırlıklı
Topbaş'tan İstanbul için müthiş öneri
CHP'li Nazlıaka kaçak su kullanıyor!
"Tehditçi büyükelçi" bakanlığa çağrıldı
O banka satılıyor
Vali bu cümleden sonra muhtarı alnından öptü
Obama İskoçya’nın bağımsızlığına karşı
Türkiye iki sonuca da hazırlıklı
İşadamına silahlı saldırı
Türkiye'ye uçaksavar ve havan mermisi düştü
FIFA'dan Ali Adnan'a övgü
Emine Erdoğan o okulu ziyaret etti
Mısır cuntası el Ezher’e el koydu
Ronaldinho ilk maçında şaşırttı!
Trabzonspor-Metalist Kharkiv maçı hangi kanalda?
Yenilenebilir enerji için "babayiğit" aranıyor
ASKON'dan yeni başbakan yardımcılarına ziyaret
100 kişiyi taşıyan tekne kayıp
Aşı kaynaklı ölümler araştırılacak
Küme düşme geliyor!
Melih Gökçek canlı yayında musluktan su içti
Tuğçe Kazaz için zorla getirme kararı
Aynı anda bin 200 öğrencilik ders
Bu meslekler alzheimer riskini artırıyor!
G.Saray'a sert eleştiri!
Görmez'den AİHM’in din dersi kararına cevap
Zidane hakkında soruşturma açıldı
Beşiktaş - Asteras maçı hangi kanalda?
Dikkat! Tem otoyolu 15 saat trafiğe kapatılacak
İskoçlara "bizi bırakmayın" çağrısı!
Müslümanlardan İngiliz rehine için mektup
Sokak ortasında dehşete düşüren görüntü!
Almeida'nın yeni takımı...
'Hiçbir köy IŞİD’in eline geçmedi'
Can Dündar'dan Emine Erdoğan'a iftira!
AA muhabirlerine yapılan saldırı kınanıyor