Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye'de ilk olacak CHP'de 25 başkan istifa edecek! Öcalan'dan PKK'ya tarihi çağrı geliyor! Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,615 kez okundu.

Sanayide işgücü ve çalışılan saat arttı26 Kasım 2014 10:37
Sanayide istihdam ve çalışılan saat, yılın 3. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 0,5 yükseldi
Petrol sıçrama yapacak26 Kasım 2014 10:36
Petrol fiyatlarındaki gerilemeye bağlı olarak, Türkiye ekonomisinin "yumuşak karnı" sayılan cari açıkta iyileşme olacağı beklentileriyle, piyasalarda iyimserlik artıyor. Bu iyimserlikle, ABD Merkez Bankası'nın para musluklarını kısmasına karşın lira güç kazanırken, Borsa İstanbul Endeksi 83 bin puan üzerinde hareket ediyor.
Türkiye'de ilk olacak26 Kasım 2014 10:33
Dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatı üzerine başlatılan Antalya'nın Gazipaşa Havalimanı pisti uzatma çalışması hummalı bir şekilde sürdürülüyor. TAV Holding’e bağlı TAV İnşaat’ın yürüttüğü çalışma kapsamında 90 personel çift vardiya olarak geceli gündüzlü çalışıyor.
Borsa, güne sınırlı yükselişle başladı26 Kasım 2014 10:13
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi güne önceki kapanışa göre 76,46 puanlık sınırlı yükselişle 83.607 puandan başladı.
'Altın 2015’te geri dönecek'26 Kasım 2014 10:09
Uzmanlar, son yıllarda değer kaybeden altın fiyatlarının 2015’te yeniden yükselişe geçeceğine işaret etti.
Çalışanın maaşına devlet garantisi26 Kasım 2014 08:11
İşyerlerinin mali anlamda sıkıntıya düşmesi, çalışanlarını da doğrudan etkiliyor. Çalışanlar maaş alamama durumuyla karşı karşıya kalabiliyor. Ancak çalışanlar çaresiz değil. Şirketi zora düşen ya da iflas eden çalışanların imdadına devlet yetişiyor,
Bir 'Elma' 19 ülkeye bedel!26 Kasım 2014 07:53
New York Borsası'nda işlem gören Apple hisseleri, hisse başına 119.59 dolara yükseldi. Şirketin toplam piyasa değeri 700 milyar dolar (yaklaşık 1 trilyon 555 milyar lira) oldu.
25 bin zehirli ayakkabı kayboldu25 Kasım 2014 15:33
İmha için gönderilen 25 bin zehirli ayakkabı ortadan kayboldu.
Gazda indirim için Rusya'ya gidiyor25 Kasım 2014 14:57
Putin'in ziyareti öncesi Rusya'ya giden Enerji Bakanı Yıldız doğalgaz fiyatında revizyonu ele alacak.
İşte 2B'den 10 ayda gelen gelir!25 Kasım 2014 14:48
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ocak-Ekim döneminde Hazine taşınmazlarının satışından toplam 2.5 milyar lira gelir elde edildiğini söyledi.
Fırtına, balık fiyatlarını uçurdu25 Kasım 2014 14:34
Marmara Denizi'nde etkili olan fırtına nedeniyle Balıkesir Bandırma'da balıkçı teknelerinin limandan çıkmasına izin verilmeyince, hamsi ve istavritin kilogramı 7 liradan 10 liraya yükseldi.
İnegöl'e hızlı tren müjdesi!25 Kasım 2014 14:25
Bursa ile Ankara’yı birbirine bağlayacak olan yüksek hızlı tren hattı heyelana takıldı. Yenişehir sınırları içinde yüksek hızlı tren hattının geçeceği bölgelerde yaşanan heyelanlar sebebiyle güzergahın İnegöl’e kaydırıldığı bildirildi.
Sanayide işgücü ve çalışılan saat arttı
İki ülke askeri işbirliği anlaşması imzaladı
Petrol sıçrama yapacak
Türkiye'de ilk olacak
CHP'de 25 başkan istifa edecek!
IŞİD Cübbeli Ahmet Hoca'yı tehdit etti
Yarın toplanacak YAŞ'ta bir ilk!
"Maket"li Ali İsmail Korkmaz duruşması
İran’da "bakanlık krizi" çözüldü
Nebahat Çehre'den yeni proje
Hong Kong'da yüzlerce kişi tutuklandı
Cumhurbaşkanı Erdoğan 3 yasayı onayladı
Caretta caretta ölü bulundu
Borsa, güne sınırlı yükselişle başladı
Doğu'da kar yağışı
Yanlış diyet "anemi" nedeni
'Altın 2015’te geri dönecek'
İstenmeyen mesaja büyük ceza geldi
Trabzonspor'un gruptan çıkma maçı
"Osmanlı şaheserleri ve tablolar müzayedesi"
İsrail askerleri 13 Filistinliyi gözaltına aldı
Netanyahu'ya istifa çağrısı
AB Bakanı Bozkır, İsveç'e gidiyor
Rize'deki tünel inşaatı durduruldu
AA'dan Tunus'ta seçim başarısı
Görüş mesafesi 20 metreye düştü
IŞİD 4 ayrı bölgeden eş zamanlı saldırdı
Yunanistan’da yarın genel grev var
Hukuk Politikası-Yargıtay’ın Tepkisi
Aziz Yıldırım'dan Caner Erkin'e fırça
Obama'dan göstericilere gözdağı
Kestane sevenlere kilo uyarısı
Bediüzzaman'ın tüm hakları Diyanet'e verildi
TEOG sınavları başladı
Deniz Seki müzik kursu için dilekçe verdi
Atletico Madrid açıkladı: Semih Kaya...
Sony akıllı telefon piyasasından çekilebilir
Davutoğlu Alevi dedesine elini öptürmedi
BUDO'dan sefer iptalleri
Ege Denizi'nde deprem
4K Ultra HD TV test yayınına başladı
Amerikalı sporcu ve sanatçılardan sağduyu çağrısı
Siyahi genci vuran polis konuştu
Hakkari'den acı haber, 1 asker şehit
Tayiz'den HDP'ye değişim tavsiyesi
Rakka'da ölenlerin sayısı 130'a yükseldi
Casablanca'nın piyanosu 3.4 milyon dolara satıldı
Emniyet @fuatavni’nın şifresini çözdü
Hazıra dağ dayanmaz
Büyüka: Caner farkında değil ama...
3 ismi neden görevden aldığını açıkladı
Öcalan'dan PKK'ya tarihi çağrı geliyor!
Paralel yapıdan tabana skandal mesaj!
Google Chrome kullanıcıları arttı
Patlamayan lastikler geliyor
Ankara'dan ABD'ye kritik 1915 uyarısı!
Başka rekor kaldı mı!
Çalışanın maaşına devlet garantisi
Galatasaray'da yaprak dökümü sürüyor
96 saatte çözüldü!
Türk Telekom'da flaş ayrılık!
Steve Jobs filminin yönetmeni belli oldu
Bodrum'da 4,2'lik deprem!
Sahte doktor ameliyata da girmiş!
Bir 'Elma' 19 ülkeye bedel!
Rekortmen yerli İHA zorlu testi geçti