Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fitch'ten skandal Türkiye kararı! İmralı’da 3 saatlik gizli görüşme! Obama: Guantanamo'yu kapatmamız lazım Ömer AltaşO Amca!
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,616 kez okundu.

Fitch'ten skandal Türkiye kararı!20 Aralık 2014 11:09
Fitch'ten aynı konuda 24 saatte iki farklı görüş
Lüks tüketime ilave vergi geliyor20 Aralık 2014 09:52
TBMM Genel Kurulunda konuşan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, lüks tüketime yönelik ilave vergilerin gündeme gelebileceğini söyledi.
Ruslar çareyi Türkiye'de buldu20 Aralık 2014 09:42
Ülkelerindeki kriz nedeniyle borçlarını ödeyemeyen Ruslar, çareyi Antalya'daki evlerini satmakta buldu.
Bankalar o ücreti almaya devam ediyor20 Aralık 2014 09:31
Bankalar yıllık aidat aldıkları özellikli kredi kartı üzerinden verilen otomatik ödeme talimatlarından kesinti yaptığı ortaya çıktı.
Çiçekçiler "ruble" krizini fırsata çeviriyor20 Aralık 2014 09:26
Rus Rublesi’nin ABD Doları karşısında değer kaybetmesinin ardından yaşan kriz ortamını değerlendiren Bağdatlıoğlu, savaş halinde dahi Rusya’nın votka, çiçek ve ekmekten vazgeçmediklerini belirterek, üreticinin Rusya ve Ukrayna’da üretime girmesini tavsiye etti.
Enerjide tüm dengeleri değiştirecek buluş!20 Aralık 2014 08:48
Petrol fiyatlarında yaşanan aşırı düşüş ile birlikte gözler enerji kaynaklarına çevrilirken heyecanlandıran bir buluş gündeme geldi.
'İlave vergiler gündeme gelebilir'19 Aralık 2014 23:29
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Lüks tüketime yönelik belki ilave vergiler gündeme gelecek" dedi.
Halkbank'tan flaş hamle!19 Aralık 2014 20:37
Halkbank kurulması planlanan katılım bankası için kullanılmak üzere 1 milyar TL sermaye artırım kararı aldı.
S&P Ukrayna'nın kredi notunu indirdi19 Aralık 2014 20:15
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, Ukrayna'nın "CCC" olan kredi notunu "CCC-" ye çekerken, görünümünü negatif olarak teyit etti.
FED kararına Minneapolis başkanından itiraz19 Aralık 2014 19:10
Fed Minneapolis Şubesi Başkanı Narayana Kocherlakota, Fed'in faiz artırımına gelecek yıl başlayacağına yönelik sinyallerinin enflasyon için "kabul edilemez" riskler yarattığını belirtti.
Borsa, altın ve dolar haftayı nasıl kapattı?19 Aralık 2014 19:08
İşte haftanın son işlem gününün ardından borsa, altın ve doların kapanış rakamları...
Öz Gıda İş: Ülker işçilerinin haksızlığa uğraması söz konusu değil19 Aralık 2014 17:57
Sendika tarafından yapılan açıklamada; “Öncelikle bu arkadaşlar iş arkadaşlarına ve işverene karşı ahlaki olmayan davranış ve tutumlarından dolayı işten çıkarılmıştır. Ve bu gayrı ahlaki davranış ve tutumlarına ise bir başka sendikayı alet etmişlerdir.” denildi.
Rus ekonomistlerden "iç piyasaya yönelin" tavsiyesi
İsrafa trafo dayanmıyor
Türkiye Orta Amerika'da gözlemci oldu
Hobbit rekor kırdı!
Sneijder ve Muslera'da son karar verildi!
Basketbol maçında bomba ihbarı
Fitch'ten skandal Türkiye kararı!
Türk ve İslam Eserleri Müzesi açıldı
Kuyt'tan ayrılık açıklaması
Erciyesspor kalecisinden ilginç iddia
Barcelona maçında bomba paniği
Başbakanlık: Kamuoyu yanlış yönlendiriliyor
F.Bahçelileri kızdıracak tweet
Yönetimden Ataman'a Top 16 jesti!
İsrail, Gazzeli balıkçılara ateş açtı
Kürtaj yaptıran kadın öldü
Kış Uykusu Oscar'dan elendi
İmralı’da 3 saatlik gizli görüşme!
Obama: Guantanamo'yu kapatmamız lazım
Manisa'da yangın
'30 IŞİD militanını öldürdük'
Bağdadi nasıl Bağdadi oldu?
Gülen örgütünün “adliye nöbeti” deşifre oldu!
Cemaat, PKK'yla neyi görüşüyor?
Askere MİT ayarı
F.Bahçe'de 'Mbaye' sesleri
Alex'ten Galatasaray sürprizi
“Seçim barajı” tartışmasının perde arkası ortaya çıktı!
'Paralel bunların aynısını bize yaptı'
ABD’den yeni Kırım yaptırımları
Lüks tüketime ilave vergi geliyor
Ruslar çareyi Türkiye'de buldu
Nişantaşı'nda çatışma: 1 ölü
Bankalar o ücreti almaya devam ediyor
Gülen iade edilecek mi?
Çiçekçiler "ruble" krizini fırsata çeviriyor
İşte son anket! İki partiden sürpriz çıkış
Gazze'ye hava saldırısı
İşgale karşı Avrupa'da baskı artıyor
ABD orası için gizli gizli plan yapıyor!
Kadın muhabirlere ''pozitif'' ayrımcılık
Polis şiddetine karşı protesto
8 çocuğun katili belli oldu
Enerjide tüm dengeleri değiştirecek buluş!
17 Aralık darbesini hakimin nöbeti önledi
Yeni Türkiye için kritik tarih!
19 yıldır dinliyorlar
Türkiye son derece önemli bir aktör
Ankara'da silahlı kavga: 1 ölü
Alman hazımsızlığı
'Ankara'da diz çökenlerden değiliz'
Putin'den aşk itirafı, sevgilisi kim?
Hobbit rekorla başladı
Fransa'da AA muhabirine İslamofobik saldırı
'İlave vergiler gündeme gelebilir'
Davutoğlu, Barzani ile ne konuştu?
Kuyt'tan ayrılık açıklaması!