Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Kedinin fareyle oynadığı gibi...' Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber! 'Diego'dan umudum yok' Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,610 kez okundu.

Kriz çıktı! Migros o ürünleri toplatıyor!22 Ekim 2014 17:50
İsviçreli perakende mağazası Migros, Alpler'de satışa sunulan kahve kremasının üzerinde bulunan Hitler ve Mussolini resmi için özür diledi.
Bakan müjdeyi verdi! 2020'de yollarda22 Ekim 2014 16:34
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Türkiye’de yerli otomobille ilgili ciddi bir çalışma yürütüldüğünü söyledi.
Total'in yeni CEO'su belli oldu22 Ekim 2014 15:00
Fransa'da, petrol şirketi Total'in Üst Yöneticisi (CEO) Christophe de Margerie'nin ölümünün ardından şirketin yeni yöneticileri belli oldu.
Finansbank'tan flaş karar!22 Ekim 2014 13:46
Finansbank, hisselerinin bir bölümünün halka arz edilmesi hususunda ilk taslağı hazırlanan izahnameyle birlikte SPK'ya başvuracak.
Rumlar tarafından Türkiye'ye tehdit22 Ekim 2014 13:37
Güney Kıbrıs Rum Kesimi, sondaj çalışması yaptıkları Doğu Akdeniz’de Türkiye’nin doğalgaz araması yapmasının ardından Türkiye’nin AB müzakerelerini engelleyeceklerini açıkladı.
Kozmetik ürünlerine yarım milyon dolar!22 Ekim 2014 13:26
Türkiye, ocak-ağustos döneminde 79 ülkeden yaklaşık 500 milyon dolarlık kozmetik ürünü ithal etti.ilk sırayı 87 milyon dolarla Almanya aldı.
Füzelerini Türkiye üretecek22 Ekim 2014 12:55
ROKETSAN ile Lockheed Martin Füze ve Atış Kontrol bölümü arasında Ankara'da iş birliği anlaşması imzalanacak.
Pasaportlarla ilgili kritik açıklama22 Ekim 2014 12:16
Avrupa Komisyonu, Türkiye Cumhuriyeti tarafından vatandaşlarına verilen pasaportların Avrupa Birliği (AB) standartlarına uygun olmadığı uyarısında bulundu ve "yüksek güvenlik düzeyli" pasaportlar kullanılmasını önerdi.
Kuruyemiş fiyatları cep yakıyor22 Ekim 2014 12:03
Kuruyemiş fiyatları son 5 yılda yüzde 36-70 arasında, son bir yılda da yüzde 4-51 arasında artış gösterdi. 2009-2014 yılları arasında en yüksek artış yüzde 70 ile kuru kayısıda görülürken, Antep fıstığının fiyatı yüzde 61 arttı.
Araban var mı, derdin var22 Ekim 2014 11:31
Türkiye'de son 3 yılda benzinli otomobil fiyatları yüzde 13 artarken, araba kiralama ücretleri yüzde 20 düştü.
Dünyanın üretim üssü 5 yıl geri gitti22 Ekim 2014 11:05
Çin, son 5 yılın en yavaş performansını göstererek yüzde 7.3 büyüdü. Vasat büyüme, emtia fiyatları üzerinde baskı olmaya devam edecek.
iPhone 6 satışları Apple'ı uçurdu22 Ekim 2014 11:02
Apple, temmuz-eylül çeyreğinde beklentileri aşarak 42 milyar dolar ciro ve 8.3 milyar dolar net kâra ulaştı.
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de
Bir dizi daha erken final yapıyor!
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı
Kartal uzatmada kanatlandı
Gaziantep'te inşaatta çökme: 1 ölü
Bilic: Partizan maçına hazırız
Bilic: Partizan maçına hazırız
"Sadece sokak güvenliğini kastetmiyoruz"
Tanju Çolak: Hakkari'ye gittik kepenkler açıldı
Barzani: Bu anlaşma düşmanlarımıza cevaptır
Cannavaro'ya vergi soruşturması
Marmara depremle sarsıldı!
Pentagon hatasını itiraf etti!
Jetler, Avustralya'ya ait uçağı indirdi
Lost'un yönetmeni Kocaeli'de
F-35'e Türk damgası!
3 polise tutuklama istemi
Öğretmenlere 4 yıl zorunluluğu!
Acılı baba, 700 bin TL'lik teklifi geri çevridi
'Trabzon'a yenilmemek iyi sonuç'
Meme kanserinin en az olduğu il
Bursaspor'da çifte şok!
Başkan Usta açılışı çocuklarla yaptı
Mısır'da patlama!
Gaziantep'de MERS virüsü paniği!
Türkiye'de boşanmaların 97'sinin nedeni...
Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber!
Demirkol: Galatasaray'ın tek çıkış yolu...
Topbaş’ın acı günü
Öğrencilerin tehlikeli okul yolculuğu
Kar yağışı Türkiye'ye doğru ilerliyor!
Kaçırılan 10 kişiyle ilgili yeni gelişme
Bu hareketi altınla ödüllendirildi
Erdoğan'a hakaret eden savcıya beraat
Kriz çıktı! Migros o ürünleri toplatıyor!
Ukrayna bu iddiayı konuşuyor
Komisyon'dan Soma kararı
Mers virüsü şüphelisi hastaneden kaçtı!
"Enrique istediği zaman beni çıkarır"
TSK'dan flaş 'Jandarma' açıklaması
'Diego'dan umudum yok'
Genç futbolcu nehirde ölü bulundu
Mers virüsü şüphelisi hastaneden kaçtı
Picasso'nun fotoğrafçısı öldü
Parlamentoya silahlı saldırı!
Usta oyuncu DT'nin başına geçti!
Merkel: Camilere yapılan saldırı bize yapılmıştır
NASA, UFO görüntüsü yayınladı!
Ukrayna bu iddiayı konuşuyor
Adriano Shakhtar'da mutlu
Gökhan Gönül'e küfretmişti! Cezası...