Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,613 kez okundu.

LPG üretiminde büyük artış31 Ekim 2014 19:22
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) piyasası Ağustos ayı sektör raporunu yayımladı.
Japonya para musluğunu açtı31 Ekim 2014 13:52
ABD Merkez Bankası'nın (Fed) Kasım 2008 yılında başladığı aylık 85 milyar dolarlık tahvil alımlarını sona erdirmesinin ardından, Japonya Merkez Bankası (BoJ) sürpriz bir şekilde yıllık parasal tabanı hedefini artırma kararı aldı.
Borsa 81 bini aştı31 Ekim 2014 13:39
Borsa ilk seansı yüzde 1,46'lık yükselişle tamamladı.
Kuruyemiş fiyatları uçtu!31 Ekim 2014 12:53
Kuruyemiş fiyatlarında son yıllarda ciddi artış gözleniyor. Fiyatlardaki artışta temel etken ise iklim şartlarındaki bozulma.
Fiyatı artık "çerez parası" değil31 Ekim 2014 12:12
"Çerez parası" tabiri kuruyemiş fiyatları için geçerliliğini yitirdi. Kayısıdan ayçiçeğine, Antep fıstığından leblebiye, kuru incirden ceviz içine kadar tüm kuruyemiş fiyatları son bir yılda arttı.
THK gözaltıları adliyeye sevk edildi31 Ekim 2014 10:59
Türk Hava Kurumunda (THK) "bazı usulsüz işlemler yapıldığı" iddiasıyla başlatılan soruşturma kapsamında gözaltına alınan 10 kişi adliyeye sevk edildi.
Borsa 1,5 ayın en yüksek seviyesinde31 Ekim 2014 10:56
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi Japonya Merkez Bankası'nın (BoJ) sürpriz genişleme kararı ve yurt içinde dış ticaret açığının beklentilerin altında kalması ile 9 Eylül'den bu yana en yüksek seviye olan 81.037,47 puanı gördü.
LASİD'den kış lastiği uyarısı31 Ekim 2014 10:53
Kış koşullarında güvenli bir trafik için kış lastiklerinizi şimdiden hazırlayın...
Krizde milyarderler 2'ye katlandı31 Ekim 2014 10:38
Dünyada yaşanan küresel kriz ve işten çıkarmalar zenginleri teğet geçti. Milyarderlerin sayısının, ABD'deki finans krizinden bu yana ikiye katlandığı açıklandı.
Merkez Bankası eflasyon tahminini açıkladı31 Ekim 2014 10:37
Merkez Bankası, yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 7,6'dan yüzde 8,9'a yükseltti.
Zeybekci: Piyasanın önünden gitmek lazım31 Ekim 2014 10:31
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, ekonomideki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Dış ticaret acığı ne durumda?31 Ekim 2014 10:28
Eylül ayında dış ticaret açığı yüzde 8,4 azalarak 7 milyar 560 milyon dolardan 6 milyar 925 milyon dolara düştü. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2013 Eylül ayında yüzde 63,3 iken, 2014 Eylül ayında yüzde 66,4’e yükseldi.
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil