Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dünya rekorı kırdı, Gazze'ye ithaf etti Işık ailesi kızgın: Haldun Dormen'e yakışmadı Saadet Partisi Köşk kararını açıkladı! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,599 kez okundu.

17 ürün hakkında toplatma kararı23 Temmuz 2014 12:29
Bakanlık, gaz alarm dedektörü ve fırınların da aralarında bulunduğu güvensizliği tespit edilen 17 ürün hakkında toplatma kararı verdi.
Fiat ile Renault'dan dev anlaşma23 Temmuz 2014 12:28
Fiat'ın İtalya'daki basın merkezinden yapılan açıklamaya göre, Fiat ile Fransız rakibi, Renault platformu tabanlı hafif ticari araç üretimini öngören bir anlaşma imzaladı.
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirilmesine onay23 Temmuz 2014 10:51
Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK), Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın işletme hakkının verilmesi yöntemi ile özelleştirilmesi onayladı.
Konut satışları arttı23 Temmuz 2014 10:46
Türkiye genelinde haziran ayında 92 bin 936 konut satılırken geçen ay satılan konut sayısı bir önceki aya göre yaklaşık yüzde 3 artış gösterdi.
Etli butlu skandal!23 Temmuz 2014 10:05
Mc Donalds ve KFC, yeni bir gıda skandalıyla çalkalanıyor!
Bağ-Kur ve memur emeklilerine erken maaş23 Temmuz 2014 10:02
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, Bağ-Kur ve memur emeklilerinin maaşlarının bayram dolayısıyla erken ödeneceğini açıkladı
Microsoft Apple’a fark attı23 Temmuz 2014 09:51
Üçüncü çeyrek sonuçlarını açıklayan Microsoft, tarihinde ilk kez Apple’dan daha fazla telefon satmayı başardı.
iPhone 6'nın fiyatı 3160 TL olursa...23 Temmuz 2014 09:46
iPhone 6 daha tanıtılmadı; ancak cihaz Çin'de 3160 TL'den satışa sunuldu bile!
İki otomobil üreticisinden dev anlaşma!22 Temmuz 2014 21:57
İtalyan otomobil üreticisi Fiat ile Renault, hafif ticari araç üretimi için anlaşma imzaladı.
Dolar avro karşısında zirve yaptı22 Temmuz 2014 21:51
Doları avro karşısında son 8 ayın zirvesine çıktı
İkinci el konut satışında rekor artış22 Temmuz 2014 20:39
ABD’de ikinci el konut satışları haziranda 5,04 milyon adet ile 4,99 milyon olan beklentilerin üstünde gerçekleşti.
Borsa yükselişle kapattı22 Temmuz 2014 18:08
Borsa İstanbul ikinci seansı yüzde 0,32 artışla 82 bin 530 puandan tamamladı.
Tatil planı yapanlar bu habere dikkat
Dünya rekorı kırdı, Gazze'ye ithaf etti
Diyabeti frenleyen 5 egzersiz
Drogba ortalığı karıştırdı!
Bağdat'ta patlama! 23 ölü, 40 yaralı
17 ürün hakkında toplatma kararı
Dikkat! İki gün kapalı olacak
Işık ailesi kızgın: Haldun Dormen'e yakışmadı
Fiat ile Renault'dan dev anlaşma
Midilli Adası diye Güneş Adası'na bıraktılar
Bayramda 10 kat artacak
Zaman, operasyonları çarpıtmak için çırpınıyor!
Şampiyonlar Ligi'nde büyük kriz!
Uzmanlar uyarıyor! Bayramda dikkat edin
Balkanlardan Erdoğan'a destek
Yenileme ve ara seçim sonuçları Resmi Gazete'de
İşte Kılıçdaroğlu'nun unutulan dosyası
İsrail üniversiteleri ile ilişkileri sonlandıracağız
Ersun Yanal'dan Kadlec süprizi!
Kabe'de Gazze için dua edildi
Saadet Partisi Köşk kararını açıkladı!
Deniz Seki'yi rapor da kurtarmadı!
Dev final Cüneyt Çakır'a çok yakın!
Ali Koç'tan F.Bahçe'ye büyük destek!
Kraliçenin atı dopingli çıktı
Kadir Gecesi namazı nasıl kılınır?
O paralel komiser de gözaltında!
UEFA: G.Saray'ın Devler Ligi şampiyonluğu...
Koru'dan gecikmeli kara gün nasihati!
Mirzabeyoğlu: Bıraktığım yerden devam
Gülben Ergen ve Erhan Çelik'ten ilk fotoğraf
Memur-Sen'den Gazze'ye dev kampanya!
111 rektörden Gazze bildirisi
İsrail alçaklığı böyle görüntülendi!
Blake sezonu kapattı
'Cephane bizden olmasın' çağrısı
İBB'de büyük değişiklik
Apple'da büyük üretim hazırlığı
Ramazan'da internette en çok ne aradık?
Joachim Löw kulüp istedi
Ergin Ataman: Kürsüye çıkacağız
Beşiktaş'ın Lanzini aşkı dinmiyor
Sabri bombası patlıyor! Yeni adresi...
Sınırda çatışma sürüyor
'Cezaevinde hayatım boşa geçmedi'
ABD, Malezya uçağını düşüreni açıkladı
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirilmesine onay
Operasyon köstebek yüzünden sahura çekildi!
Konut satışları arttı
BBC muhabirine canlı yayında saldırı
Galatasaraylı oyuncu kamptan kovuldu
Zamancılara zor sorular
Beşiktaş'tan sürpriz transfer!
Gökhan Töre'ye sürpriz talip!
Gazze'de kanlı sabah
Tatilci sandığı seçti
Gözaltına alınanların sayısı 102'ye yükseldi
Milyonlarca çocuk gelin...
Alanzinho'dan 2 yıllık imza
Fenerbahçe ve Beşiktaş'a gönderme!
Gazze için gönüllü sağlıkçılar aranıyor
Liselilere kötü haber!
Van'da 3.5 büyüklüğünde deprem
Etli butlu skandal!
Taraf gazetesine haciz şoku
Bağ-Kur ve memur emeklilerine erken maaş
Ceylanpınar'dan acı haber
Microsoft Apple’a fark attı
iPhone 6'nın fiyatı 3160 TL olursa...
İsrail ordusunda büyük çatlak
Libya'da çifte intihar saldırısı