Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar PFDK'dan Aysal'a şok ceza Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,598 kez okundu.

ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek24 Nisan 2014 18:52
ÇAYKUR ilk kez çay filizinin üst kısmında yer alan tomurcuklardan beyaz çay üretimine başlıyor...
Borsa günü düşüşle kapattı24 Nisan 2014 18:22
Borsa İstanbul Merkez Bankası'nın PKK kararının takip edildiği işlem gününü yüzde 1 düşüşle 73 bin puanın altında kapandı.
Fındık fiyatı rekor kırıyor!24 Nisan 2014 16:12
Doğu Karadeniz’de don nedeniyle fındık bahçelerinin yüzde 60’nın zarar görmesi, fiyatların yükselmesine neden oldu"
ASKON'dan Merkez'in kararına tepki!24 Nisan 2014 15:37
Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Mustafa Koca, Merkez Bankası'nın faiz kararını eleştirdi.
Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!24 Nisan 2014 14:14
Merkez Bankası Para Politikası Kurulu faiz oranlarını değiştirmedi ancak sıkı para politikasından vazgeçeceğini açıklaması ve üretim ile ihracat vurgusu faizlerin fiili olarak aşağı ineceği şeklinde yorumlandı.
Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın24 Nisan 2014 14:02
Spot altın, yükselen hisse piyasaları karşısında çekiciliğini kaybederek 2,5 ayın en düşük seviyesine yakın seyrediyor.
Bakan Zeybekci "Gayrimeşru tarafı yok"24 Nisan 2014 11:53
Nihat Zeybekci, film ve dizilerdeki reklamları önlemek amacıyla yapılan buzlanmadan şikayetçi.
Babacan: Türk ekonomisi Avrupa'nın en hızlı büyüyeni24 Nisan 2014 11:47
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Türk ekonomisinin, Avrupa'nın en hızlı büyüyen ekonomisi olacağını vurguladı.
95 yıllık Türk markasını dünya devi satın aldı!24 Nisan 2014 11:37
Bitkisel yağ bazlı endüstriyel ürünlerini Türkiye'de üretme kararı alan Cargill, 95 yıllık Alemdar Kimya'yı satın aldı.
Artık bilgisayarınız haczedilmeyecek!24 Nisan 2014 07:42
Bir vatandaşın bilgisayarını hacizden kurtarmak için açtığı temyiz davasından emsal niteliğinde karar çıktı.
Yıldız: İthal elektrik fiyatlara yansımaz23 Nisan 2014 21:38
Enerji Bakanı Taner Yıldız, Türkiye'deki kuraklık nedeniyle enerji ithalatına ilişkin sözlerine açıklık getirdi.
53 yeni santral üretimi23 Nisan 2014 18:37
Türkiye'de bu yılın ilk 3 ayında 53 santral elektrik üretimine başladı.
MHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaBaşbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!AÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın'Tayyip Baba'ya saygılar'Milyonların gözü torba yasasında!Soruşturma önergesi mecliste!Hiç Bilmediğiniz Gerçekler‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!Özkök'ten sinsi çarpıtma!Tüm Manşetler
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge
Ali Koç, Kemal Kılıçdaroğlu ile buluştu
Köprüden kaçak geçiş bilançosu 9 milyon!
Sakaryaspor iflasın eşiğinden döndü!
PKK'ya eş zamanlı operasyon
Russell Crowe, Cem Yılmaz'ı sildi
Spor Alzheimer'dan koruyor
MHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!
'Eğitimin yeri olmaz' dedirten görüntü!
Filede heyecan başlıyor!
Fuarda “çocuk gelin” protestosu
Teknoloji gözyaşını kurutuyor
Esrar çetesine darbe
Genelkurmay Başkanı Özel, Kırgızistan'da
Cep telefonu aracı bu hale getirdi!
Ukrayna askeri harekete geçti, o şehirlere girdi
Vural'dan "taziye" tepkisi
Lümpen Kemalist'lerin kanalıyla anlaştı!
Davutoğlu Filistinli liderleri aradı
Bu çok kayda değer bir gelişme
Carlos'tan Beşiktaş'a gözdağı!
Milli Takım'a dev rakip!
Arınç: Basın sektöründeki sorunları takip ediyoruz
AK Parti'den "yeni önerge" açıklaması
Ankara’da '529 idam için adalet Nöbeti' devam ediyor!
Fındık fiyatı rekor kırıyor!
Sakarya Nehri'nde şoke eden görüntü!
2.5 metrelik köpekbalığı görenleri şaşırttı!
17 Aralık soruşturmasında flaş gelişme!
Aşı ile her yıl 14 bin ölümün önüne geçiliyor
Caner Beşiktaş ile görüştü mü? Açıklama geldi!
Barcelona'dan gidecek 11 isim!