Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kenan Işık'la ilgili son dakika gelişmesi! Emniyet açıkladı! İşte risk altındaki 6 il ABD'nin İsrail'e 'can sıkıcı' cevabı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,600 kez okundu.

Erdoğan'a özel üretilen kramponların sırrı29 Temmuz 2014 12:27
Başakşehir Fatih Terim Stadı'nın açılışında gösteri maçına çıkan Başbakan Erdoğan'ın ayağındaki futbol ayakkabıları özel üretildi.
Petrole e-denetim geliyor29 Temmuz 2014 12:26
Petrol ve petrol ürünlerinin üretimi veya ithalatından tüketimine kadar geçen aşamaları artık elektronik ortamda denetlenecek.
Bulunmayan ilaçlar için yeni formül29 Temmuz 2014 12:20
Türkiye'de bulunmayan ilaçlar artık yurt dışından Sağlık Bakanlığından onaylı başka tedarikçiler tarafından da getirilebilecek.
Faizler gerilemeye devam ediyor29 Temmuz 2014 12:14
TCMB'nin son toplantıda politika faizinde 175 baz puanlık indirime gitmesi, kredi faiz oranlarını ortalama 150-200 baz puan azalttı.
Altının gidişatı ne olacak?29 Temmuz 2014 11:38
Altın, Fed'in bugün başlayacağı iki günlük para politikası toplantısı öncesinde, Ukrayna ve Gazze'deki tansiyon ile ons başına 1,300 doların üzerinde tutunuyor.
Milyonlarca emekliyi ev sahibi yapacak proje29 Temmuz 2014 09:49
Emekliyi ev sahibi yapacak proje hazırlandı. TOKİ tarafından yapılması beklenen projeye göre, emekliler kira öder gibi ev sahibi olacak.
İngiliz bankasına 218 milyon sterlin ceza28 Temmuz 2014 23:30
İngiltere'nin önde gelen finansal kuruluşlarından Lyods Bankacılık Grubu'na ' 218 milyon sterlinlik 'görevi kötüye kullanma' cezası verildi.
IMF'den sterlinde "aşırı değerlenme" uyarısı28 Temmuz 2014 21:30
IMF, İngiliz Sterlini'nin aşırı değerlendiğini, bu durumun ekonomik dengelenmeyi engelleyici rol oynadığını belirtti.
Ramazan ayında rekor kırdık!28 Temmuz 2014 12:44
Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, ramazan ayında dışarıda iftara harcanan paranın 300 milyon lira olduğunu belirtti
Sıfır faizli krediye rekor başvuru28 Temmuz 2014 11:39
Soma'daki maden faciası ve Suriye sınırındaki çatışmalardan etkilenen bazı ilçelerdeki KOBİ, esnaf ve sanatkarlara yönelik sunulan sıfır faizli kredi için ilk 5 gün 2 bin 148 iş yeri tarafından başvuruda bulunuldu.
Kürt markalarına başvuru yağıyor28 Temmuz 2014 10:08
Kürt Hava Yolları'nın ardından girişimciler; Kurdish International Collage, Kürt Köftecisi, ColaKürt, Kürtea ve Kürtcell için patent enstitüsüne koştu.
İşte sayısı en fazla azalan meslek!27 Temmuz 2014 17:54
Bakan Hayati Yazıcı, yılın ilk 6 ayında sayısı en fazla azalan mesleğin "plak, bant, video, DVD kayıt, kiralama ve satıcılığı" olduğunu bildirdi.
Kenan Işık'la ilgili son dakika gelişmesi!
Meteoroloji'den sağanak yağış uyarısı
Erdoğan'a özel üretilen kramponların sırrı
Petrole e-denetim geliyor
Beşiktaş'ın korkutan istatistiği
Dev maçın oranları belli oldu
Beşiktaş, Hollanda'ya gitti!
Bulunmayan ilaçlar için yeni formül
Kurutmalı sebzeler şifa kaynağı!
Yalçın Ayhan Beşiktaş'ı utandırdı
Emniyet açıkladı! İşte risk altındaki 6 il
Faizler gerilemeye devam ediyor
6 yılda 63 bin 43 kişi dinlenmiş
Altının gidişatı ne olacak?
Fenerbahçe'den Nadir Çiftçi atağı!
Paralel örgüt Dink cinayetinin delillerini imha etmiş!
'RTE' plakalı araç alıcısını bekliyor
Paralel örgütten keyfine göre örgüt, keyfine göre dinleme!
21 polisin sorgusuna başlandı
'Paralel hakim'den şok itiraflar!
Güneşten korunmak için gözlük yeterli değil
Gökhan'a Süper Lig'den bir talip daha!
Dev takas! Ersun Yanal çok istiyor!
Sebastian Pinto imzayı atıyor!
Portekiz basını yazdı! Trabzonspor...
İşte Beşiktaş'tan istenen bonservis bedeli
ABD'nin İsrail'e 'can sıkıcı' cevabı
İngiltere onu konuşuyor! 'Gazze'yi Kurtarın'
Şile ve Kilyos'ta 2 kişi boğuldu
İlginç itiraf! "Rıdvan kağıt oynar sigara içerdi"
Kurye ile gelen sarı zarfa aman dikkat!
Beyaz Saray sitesinde 'Kürdistan' kampanyası
Cumhurbaşkanı seçimine 12 gün kala son anket
Milyonlarca emekliyi ev sahibi yapacak proje
Davutoğlu’dan milli irade vurgusu
20 göçmen yakalandı
Niasse yeni takımıyla resmen imzaladı!
Galatasaray büyük fırsatı kaçırdı!
Hamas: 110 İsrail askeri öldürdük
7 inç'lik dev telefon
Siyonistlerden Haniye'nin evine saldırı!
Gazze yoğun bombardıman altında
İngiliz bankasına 218 milyon sterlin ceza
Demba Ba: Oğuzhan sıra dışı, Arda fantastik
Ukrayna için üçlü zirve
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı
Sanatçılardan İsrail vahşetine dur dedi!
Netanyahu'dan katliam talimatı!
Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü...
Aslan için Real Madrid'i reddetti
Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım
Gazze'de yürek yakan tablo!
5 dev ülke liderinden Gazze için acil çağrı
Bosna'da Ramazan Bayramı coşkusu!
Kanada'dan Ramazan'la ilgili çifte mesaj
AK Partili vekilden Obama'ya mektup!
8 milyon Euro'ya Cim Bom'da!
IMF'den sterlinde "aşırı değerlenme" uyarısı
Davis Ospina Arsenal'de!
Sivas'ta trafik kazası: 8 yaralı
Soylu: 100 liranın 81 lirası faize gitmiyor
İki THY uçağı büyük tehlike atlattı
Erdoğan'dan kelepçe şovuna sert cevap!
Almanya'dan dinlemeye karşı yeni hamle