Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

PYD, 16 parti üyesini kaçırdı İzmir'de kaçak teknesi battı: 2 ölü 2 yaralı Çankaya Köşk'ünde bir ilk! Aslan DeğirmenciTarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldi
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,597 kez okundu.

Otomobilde "şimdi al sonra öde" dönemi16 Nisan 2014 11:39
Türkiye'deki otomobil firmaları satışlarını artırmak için tüketicilere alternatif ödeme koşulları sunmaya başladı.
Emekliye ikramiye müjdesi!16 Nisan 2014 11:31
Sendikalar ile Bakan Çelik, KPDK toplantısında el sıkışarak, emekli ikramiyesindeki 30 yıl sınırını kaldırdı. Böylece memurların alacağı ikramiye miktarı arttı.
"Seçim sonuçlarının iki haftadaki faydası 52 milyar lira"16 Nisan 2014 11:17
Yerel seçim sonuçlarının Türkiye ekonomisine iki haftalık dönemdeki faydasının 52 milyar lira olduğu tespit edildi.
14 milyar dolar cebimizde kalacak!16 Nisan 2014 11:01
Elektrik üretiminde kömürün payını artırmak isteyen enerji yönetimi yeni yatırımlar için düğmeye bastı. Yatırımlar bittiğinde doğalgaz faturası her yıl 14 milyar dolar azalacak.
Kritik test için dev hazırlık16 Nisan 2014 10:55
Avrupa bankaları stres testine hazırlanıyor.Ekim ayına kadar tamamlamayı hedeflediği test, bankaların sermaye yeterliliğini ölçecek.
Japon devinden Türkiye açıklaması16 Nisan 2014 10:41
Mitsubishi'nin Türkiye CEO'su, CNBC'ye Türkiye'deki yatırımlarına dair açıklamalarda bulundu.
Türk otobüs devi kepenk kapattı!16 Nisan 2014 10:29
40 yılı aşkın bir süredir hizmet veren Bursa merkezli Tezeller Karoseri Otomotiv'in üretimini durdurduğu belirlendi
Çin'de büyüme beklentinin altında16 Nisan 2014 10:08
Çin ekonomisinin yılın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,4 oranında büyüyerek beklentilerin altında kaldığı bildirildi.
Sandıktan çıkan sonuç bakın kaç para getirdi!16 Nisan 2014 07:41
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Prof. Numan Kurtulmuş’un hazırladığı rapora göre sandıktan çıkan sonuç ekonomiye 52 milyar fayda sağladı.
Müşteriden bankaya icra!16 Nisan 2014 07:30
İstanbullu tüketici Şükran Kıran, alacağı için bankaya haciz gönderdi. Özel bir bankadan 30 bin lira kredi çeken Kıran'dan bin 110 lira masraf kesti.
Fındığın kilogramı 10 liraya ulaştı15 Nisan 2014 23:44
Ordu'da kabuklu fındığın kilogramı, son 15 günde yaklaşık yüzde 100 artışla serbest piyasada 10 liraya ulaştı.
Fed Başkanından "finansal istikrar" uyarısı15 Nisan 2014 22:16
Fed Başkanı Janet Yellen, finansal sistemde sermaye ve likidite kurallarının güçlendirilmesinin bankalara belli bir maliyet yükleyeceğini belirtti.
Mahçupyan'dan Çandar'a şok suçlama!Bir Koç iki manşet!Yazıcıoğlu dosyasındaki gizlilik kararı kalktıMahçupyan’dan Cemaatin organik aydınına ders!Emekliye ikramiye müjdesi!Google itiraf etti 'takip ediyoruz'CHP'yi şoke eden olay!Ukrayna ordusu Slavyansk'ı kuşattıEsayan: Gül'ün kullandığı dil çok sorunlu!14 milyar dolar cebimizde kalacak!Geçen yıl en çok erkek bebek doğduGelecek 10 yılın en parlak ülkesi!İşte TSK'nın yeni 'göz'desiKorkaklara paye verilmez!Fenerbahçe ceza alabilir!Zaman kaosa oynuyorMemurlara müjde! Başbakan onayladıTüm Manşetler
Mahçupyan'dan Çandar'a şok suçlama!
PYD, 16 parti üyesini kaçırdı
İzmir'de kaçak teknesi battı: 2 ölü 2 yaralı
Afganistan'da kadın milletvekiline saldırı
Norveç'te çığ :4 ölü
Genç babalarda depresyon riski fazla
Uydudan takip kaçakçıya göz açtırmadı
Erdoğan arayı girdi, bir araya geldiler
Trabzonspor'dan Caprice Gold açıklaması
Bir Koç iki manşet!
Android kullananlara kritik uyarı!
Çankaya Köşk'ünde bir ilk!
Fenerbahçe Mevlüt'le anlaştı iddiası!
Batan gemiden kötü haber!
Yazıcıoğlu dosyasındaki gizlilik kararı kalktı
İsrail'den 6 Filistinli'ye Mescid-i Aksa yasağı
Yeşilvadi Anteplilerin oldu!
LYS'ye girecek öğrenciler dikkat!
Gazze’de patlama!
Hanımlar dikkat! babette ki tehlike!
Mahçupyan’dan Cemaatin organik aydınına ders!
Domates yüklü tır devrildi: 2 yaralı
Otomobilde "şimdi al sonra öde" dönemi
Hızlı ve Öfkeli 7'de Walker'ı kim oynayacak?
Fener'in stoperleri forvetleri kıskandırıyor!
Beni Böyle Sev dizisi ödüle doymuyor!
Türkler gerçek hikayeyi anlatmaya başladı
Drogba'dan flaş karar!
Emekliye ikramiye müjdesi!
Mert'in katilinin babası felç geçirdi!
Mourinho'nun transfer çılgınlığı!
Seçim yasakları kanalları yaktı!
"Seçim sonuçlarının iki haftadaki faydası 52 milyar lira"
Google itiraf etti 'takip ediyoruz'
CHP'yi şoke eden olay!
Artık ayakta çalışacağız!
Ukrayna ordusu Slavyansk'ı kuşattı
Esayan: Gül'ün kullandığı dil çok sorunlu!
Defineci 46 saat sonra dehlizden çıkartıldı
14 milyar dolar cebimizde kalacak!
Geçen yıl en çok erkek bebek doğdu
Kritik test için dev hazırlık
Deniz Seki'den flaş başvuru!
Gelecek 10 yılın en parlak ülkesi!
Ukrayna ordusu operasyon başlattı
Japon devinden Türkiye açıklaması
İşte TSK'nın yeni 'göz'desi
Egemen Bağış'tan bir ay sonra ilk tweet
Atletico Madrid'den büyük adım!
BDP kapanıyor!
CHP'lileri şoke eden mesaj!
Fenerbahçe ceza alabilir!