Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD'den flaş açıklama! 'Destekliyoruz' Boş park yeri bulacak! AK Parti'ye silahlı saldırı Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,611 kez okundu.

Çin'den Asya'da yeni hamle25 Ekim 2014 09:53
Çin, 20 Asya ülkesiyle birlikte yeni bir kalkınma bankası kurdu. Banka, Dünya Bankası ve Asya Kalkınma'ya rakip olacak.
Elektrik faturanızı yüzde 50 düşerebilirsiniz!25 Ekim 2014 08:42
Elektrik faturalarına daha az para ödemenin kolay ve pratik yöntemleri var..
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!24 Ekim 2014 19:41
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Körfez Köprüsü'yle ilgili konuştu.
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek24 Ekim 2014 17:50
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Başçı, "Kasım ayının başlarında Sayın Başbakanımızı Merkez Bankasında misafir edeceğiz. Kendilerine ekonomik ve finansal konularda brifing vereceğiz" dedi.
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı24 Ekim 2014 17:16
TUROB verilerine göre, otellerin İstanbul’daki doluluk oranları Eyül’de yüzde 2.6 artarak yüzde 76’ya çıkarken, oda fiyatları yüzde 2.4 düştü.
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak24 Ekim 2014 17:14
Dünyanın en büyük varlık yönetim şirketi Blackrock, önce İsrail ardından da Türkiye'de ofis açmayı planlıyor.
iPhone 6'da şoke eden rakam!24 Ekim 2014 16:42
Dünya devi Apple’ın milyarlarca dolarık satış hasılatına ulaştığı iPhone’ların işçilik maliyetinin sadece 4 dolar (Yaklaşık 9 lira) olduğu belirtiliyor.
Yaz saati ile 500 milyon TL tasarruf24 Ekim 2014 13:27
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, yaz saati uygulamasıyla 7 ayda 1,7 milyar kilovatsaat enerji tasarrufu yaptıklarını söyledi. Tasarrufun parasal karşılığı ise 500 milyon lira.
Konut rekora doymuyor24 Ekim 2014 13:17
Türkiye İstatistik Kurumu, eylül ayına ilişkin konut satış istatistiklerini açıkladı.
Faturaları düşürmenin yolu ısı yalıtımı24 Ekim 2014 12:32
XPS Isı Yalıtımı Sanayicileri Derneği Başkanı Emrullah Eruslu, binalarda doğru ısı yalıtımının, gerek doğalgaz gerekse elektrik faturalarında en az yüzde 50 tasarruf sağladığını söyledi.
AB ile alabalıkta antidamping "pazarlığı"24 Ekim 2014 12:04
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Eker, "Biz Türkiye'nin çıkarları doğrultusunda hesabı, kitabı yapıyoruz. O çıkarları koruyacak şekilde sonuç elde etmek için azami gayret sarf ediyoruz" dedi.
Cep telefononu satışlarına da taksit isteniyor24 Ekim 2014 11:43
Cep telefonlarında taksit yasağı uygulamasının sektörde mağduriyeti arttırdığı belirtildi.
Çin'den Asya'da yeni hamle
Mısır'da OHAL ilan edildi
Dövmeli mumya bulundu
ABD'den flaş açıklama! 'Destekliyoruz'
Boş park yeri bulacak!
Fenerbahçe moral arıyor!
El Clasico öncesi ilginç pankart!
İşte Cumhuriyet döneminin en sevilen 12 şiiri
AK Parti'ye silahlı saldırı
Askerle çatışma: 1 ölü
Feci kaza: 2 ölü
Eski dünya şampiyonu hayatını kaybetti
Aysal'ın gözdesine Seri A'dan dev talip
Iğdır müftüsü Caferilerden özür diledi
Karadayı jeneriğinde komik hata!
Feribot seferlerine fırtına engeli
Sahte delil 57. saniyede
Elektrik faturanızı yüzde 50 düşerebilirsiniz!
Bakanlara paralel tuzak
Erdoğan'dan BM mesajı!
Kobani'de akıl oyunları
'Bilic galiba Müslüman olmuş'
Flaş iddia! Geldiği gibi gidiyor
PYD'den Kobani için ilginç istek
El Kaide'ye ağır darbe
Türkiye-Suriye sınırında inanılmaz olay!
Öğretmenlere güzel haber
Ada basınından flaş Sneijder iddiası!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
Dünya için flaş açıklama!
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil
CHP’nin kasası alarm veriyor
Sırrı Sakık da itiraf etti: Yanlış yaptık
Davutoğlu'ndan Mahçupyan'a sürpriz görev!
ABD'de okula silahlı saldırı!
Gaziantep'te silahlı kavga: 2 ölü, 2 yaralı
'Yıldırım' talimat! F.Bahçe'den 2 flaş hamle
Galatasaray başkanını seçiyor!
Kurtulmuş: Türkiye artık erteleyemez
Ebola'yı yenen hemşire Obama'yla görüştü
Doping şoku! Madalyası geri alınacak!
Erdoğan Estonya'dan ayrıldı
Kobani eylemlerine 5 tutuklama
ÖSO'nun Kobani'ye gitmesini destekleriz
F.Bahçe taraftarı G.Saray'da baklava dağıttı
Kasımpaşa'nın Konya keyfi!
Putin: ABD bindiği dalı kesti!
Semih'ten Prandelli ve Burak'a gönderme
İsrail askeri Filistinli genci öldürdü!
Belediye Başkanı paniğe karşı metroya bindi
'Yaka paça dışarı atılan kızım aklıma geldi'
Kadın mahkum hastaneden firar etti
Ebola için ilk deneme Aralık'ta
ABD'den IŞİD'e 18 hava saldırısı!
Karabük, Akhisar'ı 90+2'de yıktı!
Somalı madencilerin ücretleri hesabına yatırıldı
Kılıçdaroğlu siyasi çıkarları uğruna karalama yapıyor
Peşmerge: Tek gidiş yolumuz Türkiye
İranlı komutandan Türkiye'ye suçlama
Galatasaray'da flaş ayrılık iddiası!
Erdoğan Estonya Parlamentosu'nu ziyaret etti
ABD: İddiaları çok ciddiye alıyoruz!
10 kişilik toplu intihar girşimi
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!
Çin'den ebola salgınına karşı 82 milyon $
Memet Ali Alabora bakın nerede ortaya çıktı!
İki ülkeye daha 'Sarı toz' gönderildi
Trabzon'dan Mersin'e sert cevap!
Mısır'daki bombalı saldırıda 26 asker öldü