Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan: Şaka yapıyorsun herhalde! Yaşar Kemal vefat etti Akyürek sorulara böyle cevap verdi! Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
Dış borcumuz ne kadar?
Dış borcumuz ne kadar?
30 Ocak 2013 Çarşamba 18:54
Güncellenme Tarihi 30 Ocak 2013 Çarşamba 19:12
Maliye Bakanı Şimşek, Türkiye'nin dış dünyaya borcu olmadığını belirterek, "Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır" dedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve eşi Esra Şimşek, ilk olarak Bursa Valisi Şahabettin Harput'u tarihi Heykel Valilik binasında ziyaret etti. Burada yapılan konuşmaların ardından Harput, Şimşek'e İznik çinisi hediye etti. Bakan Şimşek ve eşi, daha sonra Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek, Belediye Başkanı Recep Altepe ile görüştü.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek burada yaptığı açıklamada, ''Bugün Türkiye Cumhuriyeti devleti dış dünyada 32 milyar lira alacaklıdır. Yani devlet olarak bizim dış dünyaya borcumuz yok, biz dış dünyadan alacaklıyız'' dedi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarını eleştiren Bakan Şimşek şunları kaydetti: "Moody's gibi uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları küresel krizde, ondan öncesinde ve sonrası iyi bir sınav vermediler.

Kredi notu itibarıyla biz 'yatırım yapılabilir' kategorideyiz ama Moody's'e göre değiliz. Fakat son 10 yıl içerisinde Türkiye'ye 122 milyar dolarlık küresel doğrudan yatırım gelmiştir. O bile tek başına bu değerlendirmelerin eksik olduğunu, Türkiye'nin geldiği noktayı yansıtmadığını hepimiz görüyoruz, yani gösteriyor.

2002 yılında Türkiye'de küresel sermayeli 5 bin 600 firma vardı. Bugün 32 bin firma var. 1980'den 2003'e kadar Türkiye'ye küresel yatırım olarak, doğrudan yatırım olarak, 14,8 milyar dolar gelmiş. Bizim dönemimizde de 122 milyar dolar gelmiş. Yani tüm bunlar şunu ortaya koyuyor, Türkiye çok büyük bir değişim ve dönüşümden geçti. Türkiye'nin makroekonomik temelleri çok sağlam. Tüm bu gerçekleri çok geriden takip ediyorlar. Eninde sonunda gerçeği görecekler.

Biz geçmişte Osmanlı'nın dahi borçlarını ödemişiz. Böyle bir ülkeyiz yani. İkinci olarak Türkiye bugün Avrupa'nın en güçlü ekonomilerinden bir tanesi. Ama bizim kredi notumuz bunu yansıtmıyor."

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 1,618 kez okundu.

Çiftçilere destekleme ödemeleri başladı28 Şubat 2015 15:24
Mazot, gübre ve toprak analizi desteği ödemelerine, Ziraat Bankası şubelerinde başlandı.
Batı Karadeniz'de balık fiyatları el yakıyor28 Şubat 2015 14:22
Batı Karadeniz'de balık fiyatları el yakıyor. En ucuz balık, tezgahlarda kilosu 10 TL'den satılıyor.
3. tüp geçitte geçiş ücreti belli oldu28 Şubat 2015 10:26
İstanbul'un 3. tüp geçidinin maliyeti 3.5 milyar doları bulacak. 3 katlı geçiş tünelinin fiyatı 3 dolardan az olacak.
ATO ve TÜGİAD ortak yatırımlar hedefliyor28 Şubat 2015 10:05
Türkiye Genç İş Adamları Derneği (TÜGİAD) Ankara Şube Başkanı Türker Naslı ve Yönetim Kurulu Üyeleri Ankara Ticaret Odası Başkanı Salih Bezci'yi ziyaret etti.
Emeklilere zam yolu açılıyor28 Şubat 2015 09:47
17 Mart ve 29 Nisan'da intibak davaları görülecek İntibak kararı çıkarsa, emeklilere zam yolu açılacak.
GÜBRETAŞ Genel Müdürü Şükrü Kutlu görevine başladı28 Şubat 2015 09:41
Uzun yıllar kamuda ve özel sektörde yöneticilik tecrübesine sahip olan Genel Müdür Şükrü Kutlu, GÜBRETAŞ’taki görevine başladı.
Bank Asya için harekete geçildi28 Şubat 2015 08:09
Bank Asya'ya önlem paketi için hazırlıklara başlandı...
Taksi, kiralık araç ve otobüse çarpan yandı!28 Şubat 2015 07:10
"Kazada suçluysam trafik sigortam bütün hasarı öder, çarptığım araçtakiler yaralanırsa da hastane masraflarını sigortam karşılar" diyorsanız yanılıyorsunuz! Sigortaların ödemediği riskler cebinizi yakabilir.
Çin füzesi detaylı görüşülüyor28 Şubat 2015 07:00
Uzun menzilli füzede ortak üretime ‘evet’ diyen ve 3.4 milyar dolar teklif veren Çinli şirket CPMIEC ile görüşmeler sürüyor.
New York borsası düşüşle kapandı27 Şubat 2015 23:48
New York borsası, haftanın son işlem gününü, ABD'ye ilişkin 4. çeyrek büyüme verisinin aşağı yönlü revize edilmesinin ardından düşüşle tamamladı.
Brezilya'da yüksek akaryakıt fiyatlarına tepki27 Şubat 2015 23:28
Akaryakıt fiyatlarındaki artışı protesto eden tır şoförleri birçok eyalette ana yolları ulaşıma kapattı