Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Kılıçdaroğlu’na 1.7 milyon TL’lik vergi şoku Bülent Arınç: Ödleri patlıyor Gül: Bu fırsatı iyi değerlendirmeliyiz Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 597 kez okundu.

5 yeni vakıf üniversitesi kurulacak27 Mart 2015 00:05
İstanbul'da Beykoz, Ayvansaray, Rumeli, Semerkand Bilim ve Medeniyet, Antalya'da ise AKEV üniversitesi kurulacak.
Nabi Avcı'dan Cihan muhabirine ince ayar!25 Mart 2015 19:07
İzmir’de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Cihan Haber Ajansı muhabirinin sorduğu tuzak soruya muhabiri susturan bir cevap verdi.
ÖSYM "el değmeden sınav" planlıyor25 Mart 2015 13:58
ÖSYM, soruları soru havuzundan otomatik olarak çeken ve belirli kriterler doğrultusunda el değmeden hazırlayan yazılımlar devreye sokacak.
2009'da KPSS'nin tembeli, 2010'un şampiyonu25 Mart 2015 11:58
2010 KPSS sorularının sınavdan 4 gün önce Fethullah Gülen Örgütü'nün evlerinde kalan Baki Saçı'ya gönderilmesine yönelik soruşturmayla ilgili çarpıcı bilgiler ortaya çıktı.
50 bin öğrenciye destek25 Mart 2015 11:03
Türkiye'nin 22 yıldır sağladığı burslardan 2014 sonuna kadar Türk dünyasından 50 bin 130 öğrenci yararlandı.
Erdoğan o ismi YÖK üyeliğine atadı25 Mart 2015 06:38
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) üyeliğine Prof. Hasan Mandal'ın seçilmesini onayladı.
Liselilere "Bağımsızlık için farkındalık" eğitimleri24 Mart 2015 10:53
Davranış Bilimleri ve Sağlık alanında Türkiye’nin ilk ve tek üniversitesi olan Üsküdar Üniversitesi ve İSTKA, gençleri tehdit eden bağımlılıkla mücadele kapsamında Beyoğlu’nda yaşayan gençlere ve ailelerine “Bağımsızlık için farkındalık eğitimleri” verecek.
İlkokul öğrencilerine klasik müzik eğitimi24 Mart 2015 09:48
İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Antalya Filarmoni Derneği üyesi sanatçıların girişimiyle başlatılan "Duymayan Kalmasın Projesi" kapsamında klasik müzik dinlememiş çocuklara enstrümanlar tanıtılıyor, okullarda konser veriliyor.
47 bin öğretmen adayına müjde24 Mart 2015 00:11
Torba Yasa teklifinin 47 bin öğretmen alımını içeren maddesi, Meclis'te kabul edildi.
Okulda Kur'an'ı anlattı, kovuldu23 Mart 2015 14:29
Ücretli öğretmenlik yapmak isteyen Şırnaklı Nurcan Birge, ilk iki okula tesettüründen dolayı alınmadı. Kabul edildiği son okulda ise Kur’anı ve namazı anlattığı için işine son verildi.
Minikler 'özel yetenek' sınavında ter döktü23 Mart 2015 09:46
Milli Eğitim Bakanlığı, özel yetenekli öğrencilerin tespiti amacıyla Türkiye genelinde ilk kez merkezi sınavı gerçekleştirdi.
AÖF sınav tarihleri değişti22 Mart 2015 17:47
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nin Bahar Dönemi vize tarihleri değişti.
ABD, İsrail'in nükleer sırlarını açıkladı
700 kişilik liste Davutoğlu'nda
AK Partili gençlerden Pınarhisar’a ‘Reis’ çıkarması
Otomotiv sanayii 40'ıncı yılını kutladı
İsrail'den Filistinli aktiviste 198 yıl hapis
KPSS hırsızlığının detayları şaşırtıyor
DHKP-C'li canlı bomba İzmir'de yakalandı
Esed'den çok tartışılacak Rusya hamlesi
Kılıçdaroğlu’na 1.7 milyon TL’lik vergi şoku
Türkiye, 'Organ Ticaretine Karşı Avrupa Sözleşmesi'ne imza attı
5 bin yılda bir görülüyor! Saatler kaldı...
Başkanlığa en büyük destek Konya'dan
Metin'den pilav Engin'den fırça yedi
Burak Can'ın annesi: Benim oğlum evlat değil mi
Kalın: Sadece sineklerle uğraşmayalım, bataklığı kurutalım
Hayatının son karesini böyle çekti
Fatih Terim'in Hollanda'ya karşı 11'i
Xiaomi'nin 2015 satış hedefi 100 milyon
Kanada uçuş kurallarını değiştirdi
Nuri Pakdil Kudüs'te
Yasa dışı dinleme operasyonunda 4 polis tutuklandı
Akdoğan'dan HDP'ye Erdoğan tepkisi
Fatih'te yabancı uyruklu erkek cesedi bulundu
Belözoğlu'ndan Fikret Orman'a sitem
Savcıyı tehdit eden 2 kişi serbest bırakıldı
Yemen Cumhurbaşkanı Hadi ortaya çıktı!
Besni'de otomobil devrildi: 4 yaralı
Bülent Arınç: Ödleri patlıyor
Habertürk o programları yayından kaldırdı
Sambacılar Fransa'yı dağıttı!
Burak Yılmaz Ronaldo ve Messi'yi solladı
Bayan Güreşçilerden ilk günde 2 madalya geldi
Solcuları rahatsız eden görüntü: Kuran eğitimi veriyorlar
Rıdvan Dilmen sahalara dönebilir
İnternet hızı ortalaması 5.8 Mbps
İran, bölgesel savaş çıkardı
Gül: Bu fırsatı iyi değerlendirmeliyiz
Türk hastaya Avrupa'da ilk kez 'Durmuş Kalp' nakli yapıldı
Torba Yasa tasarısı kabul edildi
5 yeni vakıf üniversitesi kurulacak
New York’ta korkutan patlama!
Bozkır: “Türkiye, Tarihinde utanılacak hiçbir şey yapmadı”
Kılıçdaroğlu: Yüzde 35 alamazsam...
Müezzinoğlu: Ücretsiz bisiklet dağıtacağız
Adıyaman'da otomobil devrildi: 4 yaralı
Arap ülkelerinden flaş birleşme kararı
Düşen uçağın ardından flaş karar!
Dilmen: Şartlar oluşursa sahalara dönerim
Skype, web tarayıcısında!
Kanada uçuş kurallarını değiştirdi
Apple’dan biten piller için yeni sistem
"Barış Tugayları", Tikrit operasyonundan çekildi
Obama'dan Erdoğan'a sürpriz telefon!
Falcao milli takımda patladı
"Gazze’deki yaraları birlikte saracağız"
Yemen'e kara operasyonu olacak mı?
New York borsası sınırlı düşüşle kapandı
PEGIDA Kanada’ya ulaştı
Milli Takım'ın Hollanda 11'i şekillendi!
ABD'den Yemen açıklaması
Fenerbahçe'den Avrupa'ya gözdağı
'Yasa dışı dinleme'de 5 polis tutuklandı