Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başçavuş şehit edildi! Fırtına deplasmanda gol oldu yağdı! Emniyet Müdürlüğünde deprem! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 584 kez okundu.

SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!18 Nisan 2014 18:06
MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, mahkemenin Seviye Belirleme Sınavı kararı ile ilgili canlı yayında konuştu.
SBS iptal edildi!18 Nisan 2014 15:21
Ankara İdare Mahkemesi en son yapılan SBS iptal etti.
CHP suyunu çıkarttı18 Nisan 2014 11:46
CHP Uşak milletvekili Yılmaz: "2 milyon öğrenci ve veliyi bireysel başvuru konusunda Anayasa Mahkemesi'ne başvurmaya çağıracağız" dedi.
YÖK'ten formasyon açıklaması17 Nisan 2014 20:52
Yükseköğretim Kurulu, pedagojik formasyon sertifika programlarının normal öğrenim süresinin lisans mezunları, 3. ve 4. sınıf öğrencileri için 2 yarıyıl, 2. sınıf öğrencileri için 4 yarıyıl, 1. sınıf öğrencileri için ise 6 yarıyıl olacağını bildirdi.
YDS sonuçları açıklandı!17 Nisan 2014 19:53
Yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavı (YDS) sonuçları açıklandı.
Lisansüstü Eğitim görenler dikkat!17 Nisan 2014 12:59
Eğitim-Bir-Sen, Yükseköğretim Kurulu’na (YÖK) yazılı müracaatta bulunarak, Lisansüstü Eğitim süresinin memuriyetten sayılmasını istedi.
30 yaş ve üstüne sınavsız üniversite17 Nisan 2014 12:15
MEB, YÖK ve eğitim kurumu yöneticilerinin toplantısından 'sil baştan' yeni yasa sinyali çıktı
Üniversiteye girişte yeni dönem!17 Nisan 2014 12:01
2016'dan itibaren YGS ve LYS sistemleri kalkarken, üniversiteye merkezi sınavın ortalamalarıyla girilecek.Üniversiteler de üç gruba ayrılacak.
Yüksek öğretim sistemi değişiyor!16 Nisan 2014 16:32
YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, katıldığı toplantıda Yüksek öğretim sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
LYS'ye girecek öğrenciler dikkat!16 Nisan 2014 11:52
Üniversiteye girişin ikinci adımı olan Lisans Yerleştirme Sınavlarına başvurular, 21-30 Nisan arasında yapılacak. Başvuru süresi uzatılmayacak.
Bakanlık okulları uyardı! Dikkat15 Nisan 2014 08:06
Bakanlık, ikinci dönem ortak sınavlarda yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçmek için okulları uyardı.
Rektör Çelik kalp krizi geçirdi14 Nisan 2014 23:52
Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik, kalp krizi geçirdi. Çelik'in, ambulans uçakla Ankara'ya sevk edildiği öğrenildi
Hatay'da 3 uçakta bomba araması!ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!İki parti birleşme kararı aldı!SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!Dev ihalenin kazananı belli olduGörmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...HSYK’da paralelcilerin sicil kumpasıÜsküdar Musiki Cemiyeti’nde büyük rezalet!SBS iptal edildi!Taksim Dayanışması'ndan skandal benzetme!Myanmar'da 'soykırım' yapılıyorBakan Yıldız müjdeyi verdi! Çok yakında...Erdoğan'dan Gül'ün açıklamalarına ilk yorumParalel kardeşler yalanda birleştiler!Tarihte ilk şike ne zaman yapıldı?Tüm Manşetler
Beşiktaş farka boğdu
Abdulaziz Buteflika tekrar seçildi
TFF, Bursaspor'dan savunma istedi!
35 bin kişilik statta 285 taraftar
Karaman: Telafi etmek zorundayız
Rusya yanlıları işgale devam ediyor
"Falcon 9" roketi fırlatıldı
Türkiye bu listeye damgasını vurdu
Bangui'da son 3 günde 20 kişi öldü
Yaralı 17 askerimizden güzel haber
Başçavuş şehit edildi!
Fırtına deplasmanda gol oldu yağdı!
Emniyet Müdürlüğünde deprem!
CHP PM toplantısı sona erdi
Mersin’de feci kaza
Hatay'da 3 uçakta bomba araması!
İngilizler yazdı: Terry Galatasaray'a
Beyaz Saray güvenliğini aşan kızıl tilki
Galatasaray'dan e-bilet açıklaması
Bu sezon balıkçıları üzdü!
40 ilde "lüks" operasyonu
Kapusuz'dan TÜSİAD'a sert sözler
Klopp'un sakızı satışta
Bal arılarının toplu ölümü ürkütüyor
21 Nisan Pazartesi gününe dikkat!
Dışişleri Bakanlığından kınama
Türkiye'ye girmeye çalışan kaçakçılara müdahale
ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!
Sinop'ta hortum
Timoşenko: Referanduma izin vermeyeceğiz
Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!
Kayseri'de 11'ler belli oldu
İBB'den o habere açıklama
"Bu kadar küçük bir adam olduğunu bilmiyordum"
İstiklal Caddesi'nde sıcak saatler!
G.Saray için bomba transfer iddiası
BM kampı hedef alındı: 48 ölü...
TFF'den e-bilet tepkisine sert yanıt
10 gündür denizde aranan Halil bulundu
İki parti birleşme kararı aldı!
İsrail'in ihlalleri protesto edildi
Meksika'da şiddetli deprem!
İstanbul Anadolu yakasında elektrik kesintisi
Premier Lig'in genç yıldızı kansere yenildi!
SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!
O dizinin yayın saati yine değişiyor
YÖK'ten 29 fakülteye yeni atama!
Başbakan o olaya kayıtsız kalmadı
THY o uçağını dezenfekte etti!
Dev ihalenin kazananı belli oldu
Görmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...
Erdoğan'dan Kılıçdaroğlu'na 200 bin liralık tazminat!
Meksika'da kuvvetli deprem!
HSYK’da paralelcilerin sicil kumpası