Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bugün bu yollara dikkat! 2 Filistinli daha hayatını kaybetti! Beyaz Saray önünde 'Gazze için kum' Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 587 kez okundu.

Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor29 Ağustos 2014 21:04
Türkiye genelinde 25 bine yakın nüfusu olan Süryaniler, 1928'de okullarının kapanmasından 86 yıl sonra Ankara 13. İdare Mahkemesi kararıyla okul kurma hakkını tekrar elde etti.
TEOG'da boş kalan kontenjanlar açıklandı29 Ağustos 2014 18:20
Milli Eğitim Bakanlığı, TEOG sonuçlarına göre yapılacak nakil işlemlerinde ortaöğretim kurumlarında oluşan boş kontenjanları açıklandı.
Avcı'dan öğrencilere müjdeli haberler29 Ağustos 2014 17:39
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Cibuti Eğitim Bakanı Djama Elmi Okieh ile görüşmesinin ardından önemli açıklamalarda bulundu.
DGS yerleştirme sonuçları açıklandı29 Ağustos 2014 16:53
ÖSYM, Dikey Geçiş Sınavı yerleştirme sonuçlarını açıkladı.
Devlet okullarında yeni kontenjan oluştu29 Ağustos 2014 14:31
Milli Eğitim Bakanı Avcı, Özel okullara geçişler başladığı için devlet okullarında yeni kontenjanlar oluştuğunu, nakil taleplerinin Pazartesi'den itibaren yapılabileceğini bildirdi.
YDS'ye giriş yerleri açıklandı29 Ağustos 2014 14:20
ÖSYM'nin 7 Eylül'de gerçekleştireceği YDS sınavı giriş yerleri öğrenmek ve giriş belgeleri için YDS sınav yerleri sorgulama sayfası yayında
Kürtçe ve Kafkasça seçmeli dersler arasında29 Ağustos 2014 11:54
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dil eğitimleri hakkında açıklamada bulundu.
YDS giriş belgeri erişime açıldı29 Ağustos 2014 10:42
7 Eylül'de yapılacak YDS sınavı için giriş belgeleri ÖSYM tarafından erişime açıldı.
MEB o sorulara açıklık getirdi!28 Ağustos 2014 14:22
MEB, TEOG sonuçlarına göre nakillere ilişkin Bakanlığa yöneltilen sorulara açıklık getirdi.
Kürtçe öğretmeni adaylarının atanma talebi28 Ağustos 2014 14:17
MAÜ Yaşayan Diller Enstitüsü Kürdoloji bölümünden mezun olan Kürtçe öğretmeni adaylarının eylemi sürüyor.
AÖF öğrencilerine önemli hatırlatma!28 Ağustos 2014 12:04
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim, İktisat ve İşletme fakültelerine ÖSYS, AYÖS ve Af kapsamında kayıtlar için son tarihin 12 Eylül 2014 günü olduğunu açıkladı.
YDS giriş belgeleri bugün erişime açılacak28 Ağustos 2014 10:25