Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Süleyman Soylu'dan paralel yapıya sert sözler! Beşiktaş'ın yıldızı yuvadan uçuyor! Radikal'den algı operasyonu! Celal KazdağlıAmaç: İnsanların psikolojisini yönetmek
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 589 kez okundu.

D.Bakır Valisi Kıraç: Okul izinsiz olduğu için mühürlendi!15 Eylül 2014 23:39
Diyarbakır'da Kürtçe eğitim vereceği öne sürülen "okul", izinsiz olduğu gerekçesiyle mühürlendi.
Üniversite adayları dikkat!15 Eylül 2014 17:36
ÖSYM 2014 LYS Üniversite ek yerleştirme tercih işlemleri ile ilgili 15 Eylül 2014 Pazartesi saat 5.00 itibari ile 2014-ÖSYS Ek Yerleştirme başvurularını başlattı.
"Okul boykotu" Güneydoğu'da ilgi görmedi15 Eylül 2014 15:58
Bazı sivil toplum kuruluşu ve siyasi partilerce anadilde eğitim için okulların boykot edilmesi kararının, Güneydoğu'da ilgi görmediği bildirildi.
Kürtçe eğitim verecek okullar açıldı15 Eylül 2014 14:24
Diyarbakır'ın Bağlar, Şırnak'ın Cizre ve Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde bazı sivil toplum kuruluşları ve siyasi partilerin desteğiyle Kürtçe eğitim verecek 3 okul açıldı.
Bu okulun sadece 2 öğrencisi var15 Eylül 2014 10:46
Çanakkale’nin Gökçeada İlçesi’ne bağlı Zeytinli Köyü’nde açılan Rum ilkokulunda öğrenci sayısı 2'ye düştü.
İlk ders zili çaldı15 Eylül 2014 09:20
Üç aylık yaz tatilinin ardından 16 milyon 400 bin öğrenci ve 873 bin öğretmen ders başı yaptı.
Akademisyen kadın sayısı artıyor14 Eylül 2014 16:54
Üniversitelerde görev yapan kadın akademisyenlerin sayısı son 10 yılda iki katına çıktı
İlk ders zili yarın çalacak14 Eylül 2014 12:55
Üç aylık yaz tatilinin ardından 16 milyon 400 bin öğrenci ve 873 bin öğretmen yarın ders başı yapacak.
TEOG'da 800 milyonluk kitap vurgunu14 Eylül 2014 09:24
Paralel yapının Milli Eğitim politikası üzerine kurduğu vesayetle milyonlarca lira kazanç elde ettiği iddia edildi.
Akademisyenin maaş beklentisi uzman düzeyinde13 Eylül 2014 23:25
YÖK Başkanı Çetinsaya, asistanlar için uzman yardımcısı, doktorasını bitirenler için de uzman düzeyinde maaş artışı beklediklerini söyledi
Bakan Avcı'dan yeni eğitim öğretim yılı mesajı13 Eylül 2014 19:17
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, yeni eğitim öğretim yılının açılışı dolayısıyla görüntülü bir mesaj yayımladı.
Okullarda teneffüs süresi uzuyor13 Eylül 2014 13:55
Örgün ortaöğretim kurumlarında dersler arası dinlenme süresinin 10 dakikadan az olamayacağı hükmü getirildi. Bu şekilde öğrencilerin dinlemelerine daha fazla zaman ayrıldı.
Türk Telekom abonelerinin dikkatine!
Süleyman Soylu'dan paralel yapıya sert sözler!
Cumhurbaşkanı Erdoğan yurda döndü
D.Bakır Valisi Kıraç: Okul izinsiz olduğu için mühürlendi!
Erdoğan: BDDK gereken adımları atmalı!
Türkiye'ye mesnetsiz suçlama!
Uğur Boral Bilic'e sert çıktı!
Erdoğan'dan New York Times'ın IŞİD iddiasına tepki!
Çavuşoğlu: Sorunları doğuran sebepler ortadan kaldırılmalı
Lufthansa pilotları iş bırakma eyleminden vazgeçti
David Cameron: Bu aileyi ayırmayın
Beşiktaş'ın yıldızı yuvadan uçuyor!
Kartal fırsat tepti!
Ulvi Saran'dan eleştirilere cevap!
Fenerbahçe bir ilki başardı!
Davutoğlu ilk yurt dışı ziyaretine yarın çıkıyor
Almanya'dan IŞİD resti!
Jose Sosa rekor kırabilir!
Suriye'de 17 bin 136 çocuk yaşamını yitirdi
Microsoft'tan 2,5 milyar dolarlık dev alım
Akdeniz'de yeni kaçak faciası iddiası
İstanbul'un göbeğinde dehşet!
Antibiyotik yerine arı!
Sergen Yalçın'ın ücreti dudak uçuklattı!
Cavcav'dan suç duyurusu
Hamas'tan o iddiaya yalanlama
İhvan yöneticisi Katar'dan Türkiye'ye geldi
Caner Asena için kesenin ağzını açtı
Huawei, Samsung'a meydan okudu!
Arınç'tan Bakanlar Kurulu açıklaması
Prandelli'den Sneijder'e gönderme
Erdoğan'ın makam aracını Katar Emiri kullandı
Yasadışı dinleme iddiasına 961 yıl hapis istemi
Radikal'den algı operasyonu!
Aydın Doğan medyası yine görevde!
İhvan liderine ikinci müebbet
İngiltere'de "trilyonluk" korku!
Hurda deposunda korkutan yangın
Gazzelilerin son çaresi: Ölüme yolculuk
Feci kaza: 6 yaralı
Yollar resmen ayrıldı!
Kritik Ukrayna toplantısı
Gazze için imar çağrısı
Hacı Gedikli vefat etti!
Üniversite adayları dikkat!