Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 586 kez okundu.

Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek28 Temmuz 2014 10:22
YÖK, yatay geçişleri kolaylaştırması ve kontenjanı artırmasının ardından öğrenciler için geçişlere ilişkin ayrıntılı bir rehber hazırladı.
Öğrenciler için yatay geçiş rehberi hazırlandı27 Temmuz 2014 14:21
Üniversite öğrencilerinin farklı puan türleri arasındaki yatay geçişleri kolaylaştıran ve kontenjanı artıran YÖK, rehber hazırladı.
Milli Eğitim sistemi sil baştan değiştiriyor27 Temmuz 2014 14:07
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi ve ilköğretim kurumları yönetmeliğini tamamladı.
Velilere müjde! Performans ödevi kaldırıldı26 Temmuz 2014 12:52
Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamada çoğunlukla velilerin hazırladığı performans görevini kaldırdı.
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
TUS ve DUS başvuruları 23 Temmuz'da21 Temmuz 2014 17:02
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS) ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi başvuruları, 23 Temmuz-8 Ağustos'ta yapılacak.
PYBS sonuçları açıklandı21 Temmuz 2014 13:17
22 Haziran’da uygulanan Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PYBS) sonuçları açıklandı. Adaylar Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) internet sitesi üzerinden sonuçları öğrenebilir.
İsrail katliama devam ediyor
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklandı
Yahudi yazar ve bilimadamı Finkelstein gözaltına alındı
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir