Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ünlü oyuncu 10 ay hapis cezası aldı Deniz Seki'yle ilgili şok iddia! Milyoner bu evden çıktı! Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 590 kez okundu.

Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı22 Ekim 2014 08:00
Aydın Nazilli Meslek Yüksek Okulu'nda paralel yapıya yakınlığıyla bilinen yönetici ve öğretim görevlileri yüzlerce öğrenciye sınavsız ders geçirdi.
Öğretmenlerin özel ders tuzağı22 Ekim 2014 07:34
Dershaneler kapatıldı, okullarda ücretsiz kur başladı. Ancak öğretmenler, öğrencileri "özel ders" için evine çağırmaya başladı.
KPSS'ye girenler dikkat!21 Ekim 2014 20:30
Adaylar ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden öğrenebilecek.
Yardımcı hizmetlinin KPSS rekoru20 Ekim 2014 13:49
Sivas'ın Suşehri İlçesi'nde yardımcı hizmetli olarak çalışan 26 yaşındaki Salih Davarcı, KPSS'de 95 puan alarak Türkiye 27'ncisi oldu.
Okulların pansiyon ücretlerine zam20 Ekim 2014 11:58
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarının pansiyon ücretleri, yeni yılda yaklaşık yüzde 15 zamlanacak.
Ücretsiz devlet dershaneleri bugün açılıyor20 Ekim 2014 10:39
Geçtiğimiz günlerde duyurulan, devlet okulları ve halk ediğim merkezleri bünyesinde açılacak olan ücretsiz dershanelerde bugün dersler başlıyor.
e-YDS sonuçları açıklandı19 Ekim 2014 20:15
Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/2) sonuçları açıklandı.
Akademik makalelerde “Türkçe” dönemi19 Ekim 2014 17:15
American Academic And Scientific Research Journal (AASRJ), KKTC'de uluslararası konferanslar düzenleme kararı aldı.
Öğrencilere barınma müjdesi!18 Ekim 2014 11:20
Gençlik ve Spor Bakanlığı Müsteşarı Özçelik öğrencilere barınma müjdesi verdi.
Binlerce öğrencinin beklediği tarih belli oldu17 Ekim 2014 12:33
TEOG kapsamında 8. sınıf öğrencilerinin gireceği merkezi ortak sınavlar, birinci dönem 26-27 Kasım, ikinci dönem ise 29-30 Nisan'da yapılacak.
AÖF 2014 harçları nereye ve nasıl ödenecek?16 Ekim 2014 15:02
AÖF Yeni Kayıt Ücreti ÖSYS ek yerleştirme sonuçlarında AÖF bölümlerine yerleşen öğrenciler ek yerleştirme harç ücretleri ne zaman yatırılacak
Üniversite için ek kayıtta süre uzatıldı!16 Ekim 2014 10:14
Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak çeşitli sebeplerle kayıt yaptıramayan öğrenciler için verilen süre, 24 Ekim'e kadar uzatıldı.
Otobüsle kamyon çarpıştı: 2 ölü
Serbest piyasada döviz açılış
'Kazanmak istiyoruz'
Bülent Ersoy'dan üzen haber
Aysal'a güle güle cezası!
Galatasaray Dortmund taraftarı arasında gerginlik
Emekliye yakacak yardımı geliyor
Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı
Galatasaray'da Podolski pişmanlığı
G.Saray ve Dortmund taraftarı arasında gerginlik
Elektrik faturasında kayıp-kaçak müjdesi
PYD'den IŞİD'le ilgili çok konuşulacak iddia!
50 Ferrari yarış için İstanbul'a geliyor
Bülent Ersoy apar topar hastaneye kaldırılmış
Ünlü oyuncu 10 ay hapis cezası aldı
Türk doktor Mehmet Öz'ün başı belada
Yılın ilk kar tatili
Berkin Elvan'ın ailesine Yasin Börü çağrısı
Manken Aslı Baş cinayetine paralel yardım!
Öğretmenlerin özel ders tuzağı
Deniz Seki'yle ilgili şok iddia!
Araç sahiplerine iyi haber!
Paralel yargıya e-darbe!
Batı Afrika'da bir nesil kaybolabilir
Sır projeyi yürüten ekibe karşı casusluk
Milyoner bu evden çıktı!
Acun ile Gökhan arasında ilginç diyalog!
Düşük petrol bize uydu, başkalarını yaktı!
Para musluğunu açma mücadelesi
Devremülkte aidat tuzağı
İşte Fenerbahçe‘nin Alves stratejisi
2014 sıcaklık rekoru kırabilir!
Terim: Muhasebeci mi kesildiniz!
TRT'nin yeni Genel Müdürü Şenol Göka oldu
BATE Borisov 0 -7 Shakhtar Donetsk
Drogba'lı Chelsea, Devler Ligin'de coştu
Bakan Kılıç, Vakıfbank'ı tebrik etti
İzmir polisi arama kararı olan 427 kişiyi yakaladı
Bayern, Roma'yı resmen yaktı!
iOS 8.1 güncellemesi yayınlandı
Balıkesir'de trafik kazası: 1 ölü, 1 yaralı
Göztepe'de Metin Diyadin dönemi
G.Saray'a tehdit vari sözler!
Konya'da 'Mers Virüsü' şüphesi
HDP'den "İmralı ziyareti" açıklaması
Emine Erdoğan'dan Suriyeli sığınmacılara ziyaret
Kloop'tan Sneijder açıklaması
Kaza bir aileyi yok etti!
Ordu'da mantar zehirlenmesi
AK Partili vekil Kürtçe türkü söyledi
Anneye 5 yıl sonra tutuklama
Erdoğan ve Davutoğlu nikah şahitliği yaptı
F.Bahçe'yi deviren Vakıfbank şampiyon oldu
Kandil artık bir karar vermeli
IŞİD üç koldan Türkmenlere saldırıyor!
Galatasaray maç saatini bekliyor
Manchester City, Rusya'da dondu kaldı
Almanya Irak'a yardımları artırdı
Galatasaray PFDK'ya sevk edildi
İsrail 100 Filistinliyi gözaltına aldı
Sakharov Ödülü Kongolu doktorun
ATM dolandırıcısı polisi bile şaşırttı
AK Parti'den genel seçim açıklaması!
İşte Peşmerge'nin Kobani'ye gideceği tarih
Düğün magandasına cezaya Yargıtay onayı
Küçük Yasemin ışığına kavuştu
THY'den yanlış anons ile ilgili açıklama