Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dünya rekorı kırdı, Gazze'ye ithaf etti Işık ailesi kızgın: Haldun Dormen'e yakışmadı Saadet Partisi Köşk kararını açıkladı! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 585 kez okundu.

Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
TUS ve DUS başvuruları 23 Temmuz'da21 Temmuz 2014 17:02
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS) ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi başvuruları, 23 Temmuz-8 Ağustos'ta yapılacak.
PYBS sonuçları açıklandı21 Temmuz 2014 13:17
22 Haziran’da uygulanan Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PYBS) sonuçları açıklandı. Adaylar Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) internet sitesi üzerinden sonuçları öğrenebilir.
O sınavlar kalkıyor!21 Temmuz 2014 11:57
Din, dil ve İnkılap Tarihi sınavları kaldırılıyor. Öğrenciler, Türkçe, Matematik ile Fen ve Teknoloji derslerinden sınava tabi olacak.
Çağ atlamak için bölümler fakülteleştirilmeli21 Temmuz 2014 11:54
İstanbul Üniversitesi Öğretim üyesi Yard. Doç. Dr. Yavuz Örnek, yüksek öğretimde çağ atlamak için bölümlerin fakülteleştirilmesi gerektiğini söyledi. Örnek, üniversitelerdeki kimya bölümlerinin sayısının 4-5 ile sınırlı olduğunu belirterek, kimyanın en az 100 bölüme ayrılması gerektiğini kaydetti.
KPSS'de bir soru iptal!21 Temmuz 2014 10:02
Öğretmenlik ve kamudaki A ve B grubu kadrolar için yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı'nda (KPSS) bir soru iptal edildi.
Üniversiteli umudunu devlet kapısına bağladı20 Temmuz 2014 11:12
Özel sektörü riskli bulan üniversite mezunları garantili işi tercih ediyor.
Üniversite sınavı yılda 12 kez yapılacak!20 Temmuz 2014 09:27
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı açıkladı: Üniversite sınav sayısı 12’ye çıkacak her ay yapılacak. En yüksek puan sayılacak...
Avcı sınav soruları için süre istedi18 Temmuz 2014 23:19
Milli Eğitim Bakanı Avcı, sınav sorularının açıklanmamasıyla ilgili konunun Bakanlar Kurulu'nda konuşulduğunu belirterek, ''(Bunu çalışalım) denildi sadece. Şimdi tekrar artılarıyla eksileriyle çalışıyoruz" dedi.
KPSS sonuçları açıklandı!18 Temmuz 2014 18:47
ÖSYM, öğretmenlik ve kamudaki A ve B grubu kadrolar için yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı'nın (KPSS) sonuçlarını açıkladı.
Özel okulların "yeni standartları"18 Temmuz 2014 14:39
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından özel öğretim kurumlarına yeni standartlar getirildi. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından özel öğretim kurumlarına yeni standartlar getirildi. Buna göre, yeni açılacak kurumların incelemelerinde özel okulların grubu, belirlenen fiziki standartlara göre tespit edilecek.
Çadır kampta kadın olmak
Zazaca Kur'an-ı Kerim meali basıldı
Gazze'de yeni katliam korkusu
Bin aydan hayırlı gece: Kadir Gecesi
Fransa'da İsrail karşıtı göstericilere hapis
Levent'te İsrail’e ayakkabılı tepki
ABD Dışişleri Bakanı Kerry İsrail'de
Demirtaş bisiklet turuna katıldı
Tatil planı yapanlar bu habere dikkat
Dünya rekorı kırdı, Gazze'ye ithaf etti
Diyabeti frenleyen 5 egzersiz
Drogba ortalığı karıştırdı!
Bağdat'ta patlama! 23 ölü, 40 yaralı
17 ürün hakkında toplatma kararı
Dikkat! İki gün kapalı olacak
Işık ailesi kızgın: Haldun Dormen'e yakışmadı
Fiat ile Renault'dan dev anlaşma
Midilli Adası diye Güneş Adası'na bıraktılar
Bayramda 10 kat artacak
Zaman, operasyonları çarpıtmak için çırpınıyor!
Şampiyonlar Ligi'nde büyük kriz!
Uzmanlar uyarıyor! Bayramda dikkat edin
Balkanlardan Erdoğan'a destek
Yenileme ve ara seçim sonuçları Resmi Gazete'de
İşte Kılıçdaroğlu'nun unutulan dosyası
İsrail üniversiteleri ile ilişkileri sonlandıracağız
Ersun Yanal'dan Kadlec süprizi!
Kabe'de Gazze için dua edildi
Saadet Partisi Köşk kararını açıkladı!
Deniz Seki'yi rapor da kurtarmadı!
Dev final Cüneyt Çakır'a çok yakın!
Ali Koç'tan F.Bahçe'ye büyük destek!
Kraliçenin atı dopingli çıktı
Kadir Gecesi namazı nasıl kılınır?
O paralel komiser de gözaltında!
UEFA: G.Saray'ın Devler Ligi şampiyonluğu...
Koru'dan gecikmeli kara gün nasihati!
Mirzabeyoğlu: Bıraktığım yerden devam
Gülben Ergen ve Erhan Çelik'ten ilk fotoğraf
Memur-Sen'den Gazze'ye dev kampanya!
111 rektörden Gazze bildirisi
İsrail alçaklığı böyle görüntülendi!
Blake sezonu kapattı
'Cephane bizden olmasın' çağrısı
İBB'de büyük değişiklik
Apple'da büyük üretim hazırlığı
Ramazan'da internette en çok ne aradık?
Joachim Löw kulüp istedi
Ergin Ataman: Kürsüye çıkacağız
Beşiktaş'ın Lanzini aşkı dinmiyor
Sabri bombası patlıyor! Yeni adresi...
Sınırda çatışma sürüyor
'Cezaevinde hayatım boşa geçmedi'
ABD, Malezya uçağını düşüreni açıkladı
Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'nın özelleştirilmesine onay
Operasyon köstebek yüzünden sahura çekildi!
Konut satışları arttı
BBC muhabirine canlı yayında saldırı
Galatasaraylı oyuncu kamptan kovuldu
Zamancılara zor sorular
Beşiktaş'tan sürpriz transfer!
Gökhan Töre'ye sürpriz talip!
Gazze'de kanlı sabah