Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Arınç'tan Öcalan'a sekretarya açıklaması Altının gidişatı ne olacak? Gulam Azam için cenaze namazı Zeynel ÇakırEdi bese!
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 591 kez okundu.

TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı24 Ekim 2014 11:08
2014 Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi yerleştirme sonuçları açıklandı.
400 bin öğretmenin hayatı değişecek24 Ekim 2014 08:37
Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere rotasyon getiren taslağında neler var? Bu taslak milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor.
Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım23 Ekim 2014 14:56
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun eşi Sare Davutoğlu, geçtiğimiz günlerde Kobani bahanesiyle yapılan sokak eylemlerinde yakılan okulların kendisini derinden yaraladığını belirterek "tarifsiz bir acı yaşadım" dedi.
English Time’dan başörtüsü düşmanlığı!23 Ekim 2014 11:43
Başörtülü bayanlar, yurdun dört bir yanındaki kamu kurumlarında hiçbir engele uğramadan çalışabilirken; özel sektördeki 28 Şubatçı kafa ise yasakçı tavrını sürdürüyor.
Matematikte çözümsüz soru kalmayacak!23 Ekim 2014 11:23
PhotoMath isimli uygulama en zor matematik sorularını bile anında çözüyor. Uygulama öğrenciler için büyük kolaylık sağlasada öğretmenler bu konuda büyük endişe taşıyor.
Açıköğretim kitabında İsrail propagandası!23 Ekim 2014 11:16
İsrail’in Filistin’de yaptığı soykırım yürekleri dağlarken, Anadolu Üniversitesi’nin kitaplarında gençlere ‘Siyonist İsrail değil de Hamas’ın terör örgütü’ olduğu anlatılıyor.
DGS ek yerleştirme tercih başvuruları başlıyor22 Ekim 2014 14:31
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ek yerleştirme tercih işlemleri, 24 Ekim Cuma gününden itibaren yapılabilecek.
Öğrenciler, başvurular başladı!22 Ekim 2014 14:09
Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014–2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredisi başvurularının başladığını duyurdu.
Burs ve öğrenim kredisi başvuruları başladı22 Ekim 2014 11:13
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014-2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredi başvurularının başladığını duyurdu.
Öğretmenlere zorunlu rotasyon22 Ekim 2014 09:48
Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen atama ve yer değiştirme taslağı çalışmalarını tamamladı. Taslağın 35. maddesinde öğretmenlerin aynı eğitim kurumunda azami çalışma süresi belirlendi.
Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı22 Ekim 2014 08:00
Aydın Nazilli Meslek Yüksek Okulu'nda paralel yapıya yakınlığıyla bilinen yönetici ve öğretim görevlileri yüzlerce öğrenciye sınavsız ders geçirdi.
KPSS'ye girenler dikkat!21 Ekim 2014 20:30
Adaylar ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden öğrenebilecek.
Kılıçdaroğlu: Ne olacak bu memleketin hali
Çin'de konut fiyatları geriledi
Konut satışları Eylül'de yüzde 13.2 yükseldi
Nike ve Apple ortak oluyor
Diyanet'ten 81 ile 40 milyon fidan
Sokakta baltalı saldırgan dehşeti
Victor Valdes geri dönüyor! Yeni takımı...
İkinci el satışları durma noktasında
Arınç'tan Öcalan'a sekretarya açıklaması
Bahçeli'den Kılıçdaroğlu'na ağır sözler
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı
Ankara'dan tek taraflı güvenli bölge hamlesi!
Altının gidişatı ne olacak?
11 yaşında baypas oldu
Gulam Azam için cenaze namazı
Kazazedenin mucize kurtuluşu
Nike ve Apple ortak oluyor
Altın Boynuz Türk Film Festivali başladı
230 koyun daha intihar etti
Anne oğlunun tabutunu taşıdı
'Şeytan peşimi bırakmıyor'
İdil Biret'ten UNESCO'da piyano resitali
Süper Lig'de 7. haftanın programı
Bankalarda istihdam bir yılda 3 bin 276 kişi arttı
Beşiktaşlılar borsada da dört köşe
Cristiano Ronaldo rekoru kırdı mı?
Akademik zam kabul edilidi
Aşırı el terlemesinin tedavisi mümkün
Mantar zehirlenmelerine dikkat!
Fenerbahçe'ye ceza
ABD'de 4. Ebola vakası
Yeni Steve Jobs, Christian Bale oldu
Dürüst taksiciye ödül
Giresun'da MERS virüsü şüphesi
Hırsızlıkla kendine konak yaptırmış...
Dokunulmazlığının kaldırılması istendi
Konut rekora doymuyor
‘Beşiktaş galibiyeti hak etti‘
ABD'de polise baltalı saldırı
Fenerbahçe ile Gençlerbirliği 83. randevuda
IŞİD sınır kapısını ele geçirmeye çalışıyor
Yine rezidans inşaatı yine ölüm!
Özkahya yönetti, Villarreal 4'ledi!
Sivasspor çıkışa geçmek istiyor
İstanbul Üniversitesi'nde kavga
Yunanistan’da Türk filmleri rüzgarı
Hatay'da esrar operasyonu
Su ararken gaz buldular!
İsmail Kartal'dan sürpriz kadro!
Cengiz Han'ın işgali atmosferi temizledi
Irak’ın yeni vagonları Türkiye’den
Bankacılar da grev yapabilecek
'Sokaklara hakim olacağız'
Hafta sonu planı yapanlar yağış geliyor!
Saatler yarın gece geri alınacak!
Pandev'de sözleşme skandalı
Kartal tarihe geçti
Grip olmamak için bunu tüketin!
Tunus'un "Sıra dışı sokakları"
Aziz Yıldırım'a 'Selçuk' baskısı
Myanmar'da Müslümanlar ötekileştiriliyor
Hacdan dönenler Kur'an öğrenmeye koşuyor
Şampiyonlar Ligi'nin en kötüsü; G.Saray!
Taffarel şok etti!
Hükümlü ve tutuklular yatakları ateşe verdi
Kars'ta 3 terörist öldürüldü
Rus Donanmasına ait gemi Çanakkale Boğazı'ndan geçti
Şeker hastalarına iki müjde
Facebook ve Twitter karşı karşıya
IŞİD örgütünün propagandası nasıl çalışıyor?
ABD'de 4. Ebola vakası
Milletvekili seçimleri başladı