Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Alevi dedesinden Davutoğlu'na destek Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor Korkutan gelişme! Evlerini terk ettiler Hakan TunaYaseminler altında!
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 593 kez okundu.

3 bin öğrenci bitkilerle buluştu31 Ekim 2014 11:09
Türkiye'nin doğal zenginliğinin korunması için harekete geçen Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Park Bahçe ve Yeşil Alanlar Daire Başkanlığı, bilinçli bireylerin yetişmesi için 'Botanik Bahçesi'ne Yolculuk' adlı projeyi hayata geçirdi.
Öğretmenlere 1000 lira müjdesi31 Ekim 2014 08:07
Dershanenin yerini alacak takviye kursları, öğretmenleri sevindirecek. Görevli öğretmene ayda bin lira verilecek
Eğitime dev takviye29 Ekim 2014 09:17
Milli Eğitim Bakanlığı 2015 yılı Bütçe planına göre 2015 yılında toplam 105 bin öğretmen ataması yapılması planlanıyor. Bakanlığın bütçesi de bir önceki yıla göre yüzde 15 civarında bir artışla 62 milyar TL’ye çıkıyor.
Din Hizmetleri Alan Bilgisi sınav sonuçları açıklandı!28 Ekim 2014 15:08
ÖSYM, 2014 Din Hizmetleri Alan Bilgisi (DHBT) sınav sonuçlarını açıkladı.
ÖSYM, e-YDS başvuru tarihlerini açıkladı28 Ekim 2014 14:16
15 Kasım'da yapılacak Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS) başvuruları, 31 Ekim - 5 Kasım tarihlerinde alınacak.
Okul umutları başka bahara kaldı28 Ekim 2014 11:12
Diyarbakır'da meslek lisesini kazanan kız öğrenciler pansiyon yetişmeyince okuldan oldular.
FEM'den yanlış bilgiyle kara propaganda!27 Ekim 2014 08:18
FEM dershanesi, OECD’nin eski raporlarından Türkiye’yi eleştiren bölümleri yeniymiş gibi yayınladı. Eğitimciler bu hamleye 'kara propaganda' dedi.
Özdağ: Yeni eğitim sistemiyle fırsat eşitliliği sağladık26 Ekim 2014 19:43
TBMM Milli Eğitim Komisyonu Üyesi, AK Parti Sosyal İşler Başkan Yardımcısı ve Manisa Milletvekili Doç. Dr. Selçuk Özdağ yeni eğitim sisteminde Özel Liselere çevrilen Dershanelere Manisa’da öncülük eden Hedef Eğitim Kurumları ve Özel Lisesini ziyaret etti.
Öğretmenlere güzel haber25 Ekim 2014 07:48
Milli Eğitim Bakanlığı, 8 yılı dolduran öğretmenlere il içinde rotasyon çalışması ile ilgili internet üzerinden görüşler aldı.
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil25 Ekim 2014 07:25
Milli Eğitim Bakanlığı’nın uyguladığı üç basamaklı stratejiyle nakil mağduriyeti giderildi. Yüz binlerce öğrenci TEOG puanına göre okullardan herhangi birine yerleştirildi ve sorun çözüldü.
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı24 Ekim 2014 11:08
2014 Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi yerleştirme sonuçları açıklandı.
400 bin öğretmenin hayatı değişecek24 Ekim 2014 08:37
Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere rotasyon getiren taslağında neler var? Bu taslak milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor.
Alevi dedesinden Davutoğlu'na destek
Meşe balı hastalıklardan "korunma" kalkanı
Bataklıktan sofraya pirincin yolculuğu
Kıymetli taşlara rağbet azaldı
"Gülen'in hiçbir şeyden haberi yok" efsanesi çöktü!
Davutoğlu AK Parti kampında konuşuyor
Fenerbahçe'nin derbi 11'i belli oldu
Fenerbahçe'ye müthiş teklif
Korkutan gelişme! Evlerini terk ettiler
G.Saray'da ilk yolcu! Ocak'ta gidiyor
Sürpriz teklif! 3'ü birden aynı takıma!
Sony, 3 aylık net zararını açıkladı
17 kişinin öldüğü kazanın nedeni belli oldu
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Hakan Çalhanoğlu'na 25 milyon euro
Obama ile Pentagon arasında Esad çatlağı
Hüseyin Gülerce'den önemli tespitler!
Erdoğan'a büyük terbiyesizlik!
Biden, Anastasiades ile görüştü
Türkiye’yi rahatlatan anlaşma imzalandı
Tırlara ateş açan şahsa 10.5 yıl hapis
12 Taliban öldürüldü
Sosyal yardımlara paralel el uzatılmış
CHP'den ayrılanlar İşçi Partisi'ne gidiyor!
Yarsuvat ilk kez böyle konuştu! Ersun Yanal...
Evinden 5 kamyon çöp çıkartıldı
Kılıçdaroğlu ve Baykal kahvaltıda buluştu
Ümraniye'de sıcak saatler! Özel harekat bölgede
'Ateşkes yok, kızları evlendirdik'
Android'in mimarı Google'ı terk etti
Türkiye'de 300 'Ermenek' var