Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Benzinli ve LPG'li araçlara müjde! 'Bu aşk caiz değil' 'Bunları G.Saray'a kakaladılar' Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 588 kez okundu.

Açıköğretim öğrencilerine mobil müjde02 Eylül 2014 09:12
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, “Anadolu Mobil” projesiyle 1,5 milyon öğrencisine evde, otobüste ders çalışma imkanı sunuyor.
Boş kontenjana kanmayın!02 Eylül 2014 08:02
TEMEL Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kapsamında, dün resmi okullarda ikinci nakil, özel okullarda ise serbest kayıt dönemi başladı.
Özel okul teşvik listesi açıklandı01 Eylül 2014 19:53
MEB tarafından 2014-2015 eğitim-öğretim yılında eğitim öğretim desteği almaya hak kazanan öğrencilerin isimlerini açıklandı.
İstanbul Üniversitesi'nde sınavsız ikinci diploma fırsatı01 Eylül 2014 19:48
istanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF), lisans programı mezunlarına sınavsız ikinci diploma fırsatı sunuyor.
İstanbul Üniversitesi'nde ikinci diploma şansı01 Eylül 2014 15:50
İstanbul Üniversitesi, ikinci üniversite okumayı düşünen öğrencilere sınavsız ikinci diploma sahibi olma şansı sunuyor.
Bosna'da ''Türkçe öğretmenleri'' eğitiliyor01 Eylül 2014 14:25
Bosna Hersek'teki devlet okullarından görevli Türkçe öğretmenleri, Yunus Emre Enstitüsü tarafından eğitiliyor.
Özel okullara teşvik sonuçları açıklanıyor01 Eylül 2014 12:00
2014-2015 eğitim-öğretim yılında eğitim öğretim desteği almaya hak kazanan öğrencilerin isimleri ile destek alacak özel okullar saat 17.00'de açıklanacak.
Özel okullara teşvik sonuçları açıklanıyor01 Eylül 2014 11:25
2014-2015 eğitim-öğretim yılında eğitim öğretim desteği almaya hak kazanan öğrencilerin isimleri ile destek alacak özel okullar bugün saat 17.00'de açıklanacak.
Paralel yapının İHL rahatsızlığı!01 Eylül 2014 11:12
Paralel devlet yapılanması, İmam Hatip Okulları’nın yakaladığı ivmeden rahatsız oldu.
Temel liseliye 26 saat yüz yüze eğitim!01 Eylül 2014 07:49
Dershaneden dönüşen Temel Liselerde 26 saat ortak ders yüz yüze, 4 saat ise uzaktan eğitim yoluyla verilecek.
Sınava girecek öğrenciler dikkat!31 Ağustos 2014 21:59
Sorumluluk sınavına girecek liseliler mağdur edilmeyecek.
Özel okula başvuranlar dikkat! Yarın açıklanıyor31 Ağustos 2014 13:01
2014-2015 eğitim öğretim yılında eğitim desteği almaya hak kazanan öğrenciler ile destek alacak özel okullar açıklanacak.
Ronaldo: Konuşursam manşet olurum!
PKK asfalt makinelerini yaktı
İsrail 4 bin dönüm Filistin toprağına el koydu
Djokovic set vermeden kazandı
Abdullah Kiğılı bombaladı!
Bediüzzaman’ın talebelerinden Erdoğan’a tebrik!
Hülya Koçyiğit: Göğsüm kabardı
'Suud hükümeti Mescid-i Nebevi'yi yıkacak' iddiası!
İstanbul'un 100 filmi bir kitapta toplandı
Fatih Terim yönetiminde 103. milli maç
Ambulans helikopterler gece de uçacak
Futbolda Türkiye Kupası heyecanı başlıyor
Borsa İstanbul teknoloji üretecek
"Barış ve Çocuk" konulu karikatür yarışması
Kilosu 13 lira oldu!
Benzinli ve LPG'li araçlara müjde!
'Büyük bir savaş kapımıza dayandı'
Fatih hocaya saldırı
Ambulans helikopterler gece de uçacak
G.Saray'a şok sözler: Napoli itelemiş!
İsrail askerleri 21 Filistinliyi gözaltına aldı
PKK mezarlığına müdahale
İlk özel rapor Soma için
Ağız kokusunu önlemenin 5 yolu
Galatasaray'dan Fenerbahçe'ye büyük fark!
Trabzonspor'un 100. transferi...
Korkusundan 4 buçuk yıldır havalalanında yaşıyor
Strese karşı günde 10 badem, 2 ceviz
Muslera: Çeyrek finali geçmek istiyoruz
Bahşiş yüzünden öldürülen damat defnedildi
Sağlık için çay için!
Spor yapanları bekleyen sinsi tehlike!
Evinden telefonla çağırdı, üzerine kurşun yağdırdı
Az şu içmek de yorgunluk sebebi
İmralı 'Kesin ateşkes' çağrısı yapacak!
"Ben ezik biri değilim"
Fırtınadan 3 bomba
Mudanya'da barış rüzgarı
'Aziz Yıldırım ile 1 aydır konuşmuyoruz'
Otobanda feci kaza: 3 ölü
Webo kendini feda etti
Türk kadını modayla ilgileniyor
Yeşilay'a yeni görev
İngiliz şarkıcı IŞİD'e katıldı
NASA 2018 için en büyük roketi hazırlıyor
Kadro dışı oyunculara dev rakamlar
Polise ateş açıldı
İşte metabolizmayı hızlandırmanın ipuçları
Ev kredisi alana kedi hediye
Ev ödevi vermek yasaklandı
En fazla parayı bakın neye harcadık
Apple ve FBI müstehcen skandalı soruşturuyor
'Bu aşk caiz değil'
Osman Turhan'dan çok konuşulacak paralel karikatürü!
Polisi linç ettiler!
'Bunları G.Saray'a kakaladılar'
Meteoroloji'den yağış uyarısı!
Milli Takım'ın rakibi Danimarka
Sözcü yazarından Cumhurbaşkanı ve Başbakan'a hakaret!
Hülya Koçyiğit: Onur duydum Türkiye
Hakkari'deki barış etkinliğinde Kadir İnanır fırtınası
FBI skandala el koydu
A Milliler Danimarka ile karşı karşıya gelecek
Silahlı kavga: 1 ölü
20 milyon kişinin beklediği takvim açıklandı!
Maradona'dan olay sözler!
ABD Afrika'da da operasyonda
'Davutoğlu MHP'yi bitirecek'
Beşiktaş'ı bekleyen büyük tehlike