Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Taşeron işçilerine kadro müjdesi! Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı IŞİD'den, Cübbeli Ahmet Hoca'ya tehdit! Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
Dershaneler kendiliğinden kapanacak
12 Eylül 2012 Çarşamba 07:42
Güncellenme Tarihi 12 Eylül 2012 Çarşamba 07:53
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın, "Dershaneler kapanacak" sözleriyle duyurduğu yeni sistem; zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran 4+4+4 modeliyle gerçekleşecek. Yeni sistem, eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak.

LİSELER ARASI FARK KALMAYACAK: 4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için fen, sosyal bilimler, matematik, spor ve müzik gibi ağırlıklı eğitim paketleri bulunacak. OLGUNLUK SINAVI: Lise bittiğinde öğrencilere SBS yerine Olgunluk Sınavı gelecek. Bu sınavda öğrencilerin lise öğrenimleri boyunca aldıkları eğitime ilişkin sorular sorulacak.

MESLEKİ EĞİTİM: 12 yıllık zorunlu eğitimin en önemli ayağını oluşturan mesleki eğitim de yeni sistemde başrol oynayacak. Ortaöğretimde başlayan ilgi ve yeteneğe göre seçmeli dersler, lisede öğrencilere mesleki ve teknik eğitimin cazibesini artıracak.

ÖZEL OKULLARA DESTEK: Hükümet, özel okullara özel teşvikler getirecek. Fiziki olarak dönüştürülme imkanı olan 300'e yakın dershane özel okula dönüştürülecek. Diğer dershanelerin ise arsa tahsisi ve vergi muafiyeti gibi teşviklerle özel okula yatırım yapmaları sağlanacak. Bu okullara burslu, yarı burslu öğrenci okutma zorunluluğu getirecek olan hükümet, özel okulları da öğrencisiz bırakmayacak. Bir öğrencinin bir yıllık eğitim masrafını hesaplayarak özel okullara destek primleri verecek. Hükümet, bunun sonucunda on binlerce dersliği öğrencilerle buluşturarak hem devlet okullarındaki yığılmaları bitirecek, hem de yatırım yapmaktan kurtulacak.

ÜNİVERSİTELER REFORME EDİLECEK: Üniversiteler arasında kalite farkının azaltılması yönünde çalışmalar yapılacak. Üniversiteler, A-B-C şeklinde seviyelere ayrılacak.

TEK AŞAMALI, RANDEVUYLA SINAV: Üniversite sınavı da iki aşamadan tek aşamaya düşecek. Lisede yapılan Olgunluk Sınavı'nda başarılı olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurabilecek. Öğrencinin Ortaöğretim Başarı Puanı ve Olgunluk Sınavı Puanı'nın ortalaması alınarak Lisans Yerleştirme Sınavı yapılacak. İlerleyen zamanda öğrencilere aynı gün değil, randevu sistemiyle sınav yapılacak.

2 MİLYAR CİRO

Türkiye'de 4 bin 55 dershane bulunuyor. 50 bin 209 öğretmen, 20 bin personel bu dershanelerde istihdam ediliyor. 1 milyon 234 bin 738 öğrenci dershanelerde eğitim alıyor. Bu öğrencilerin yaklaşık 100 bini burslu. Dershanelerin cirosu ise 1.5-2 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

SabahSabah

Bu haber 595 kez okundu.

TEOG'da güldüren selfie sorusu26 Kasım 2014 16:16
Bugün yapılan TEOG sınavının ilkinde öğrencileri yorumu, "Matematik zordu, din kolaydı, Türkçe'de selfie güldürdü " şeklinde oldu.
Teşvikle özel okula kayıtlar yüzde 16 arttı26 Kasım 2014 12:19
Eğitim-öğretimde devlet desteğiyle birlikte özel okula devam eden öğrenci sayısı, geçen yıla oranla yüzde 16 artarak 765 bin 635 ulaştı.
TEOG sınavları başladı26 Kasım 2014 09:29
MEB tarafından Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi kapsamında, ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen birinci dönem ortak sınavların ilk oturumu başladı.
TEOG’da son gün önerileri25 Kasım 2014 17:41
Yaklaşık 1 milyon 287 bin öğrenci, 26-27 Kasım’da iyi bir liseye girmek için yarışacak.
TEOG sınavlarının yapılacağı okullar yarın tatil olacak25 Kasım 2014 15:30
TEOG sınavlarının yapıldığı okullarda, 6 ve 7'nci sınıflara yarın ve perşembe günü tatil olacak.
KPSS tercihi yapmak için son gün ne zaman?25 Kasım 2014 12:29
KPSS tercihlerinin bitmesine çok az bir süre kaldı. ÖSYM KPSS tercihlerinin alımına ais.osym.gov.tr üzerinden devam ediyor.
Yanlış soru istifa getirdi!25 Kasım 2014 08:21
Güney Kore’de, üniversiteye giriş sınavında iki sorunun hatalı çıkması üzerine Eğitim Bakanı özür diledi, soruları hazırlayan kurulun başkanı ise istifa etti.
Maliye Bakanlığı sınavı sonuçları açıklandı24 Kasım 2014 16:57
ÖSYM Başkanlığı tarafından 9 Kasım günü yapılan Maliye Bakanlığı Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı Özel Yarışma Sınavı (2014-MHUY) sonuçları açıklandı.
Akademisyen sayısı öğrencilerden çok!24 Kasım 2014 11:43
Türkiye'de 181 üniversitede öğrenim gören 2 milyon 877 bin 256 öğrenciye karşılık 143 bin 766 akademik personel görev yapıyor.
24 Kasım Öğretmenler Günü kutlanıyor24 Kasım 2014 11:22
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ve 81 ilden gelen öğretmenler, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla Anıtkabir'i ziyaret etti.
Öğretmenlerin yüzde 70'i bırakmayı düşünüyor24 Kasım 2014 09:41
24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle yapılan araştırmada öğretmenlerin yüzde 70'e yakın kısmı mesleğini bırakmayı düşünüyor.
İşte yılın en iyi 10 öğretmeni!24 Kasım 2014 09:21
MEB, mesleğinde en iyi 10 öğretmeni seçti. Bugün başkentte ağırlanacak öğretmenler için Erdoğan da Cumhurbaşkanlığı sarayında ilk resepsiyonunu verecek
Ebola yaklaşık 6 bin can aldı!
İstanbul'da araçlar kundaklandı!
İsrail için flaş iddia!
Ferguson ateşi 170 şehre yayıldı
İsrail’e koordinat ‘Hizmet’i
42 havaalanında özel sağlık sigortası durduruldu
17 milyon doları var ama dilencilik yapıyor!
G.Saray maçında 'yok artık' dedirtecek pozisyon
Galatasaray havlu attı!
Şeyh Raid Salah'a seyahat yasağı
Rusya: Suriye'ye desteği sürdüreceğiz
BM'den tüyler ürperten Suriye raporu
Karşıyaka Karadağ ekibini 8 sayı farkla geçti
112 Acil Servis çalışanına bıçaklı saldırı
Öğrenciler öğretmenlerini dövdü iddiası
Kara Kartal Avrupa'da 7'de 6 yaptı
Mısır'da 78 çocuğa hapis cezası
Taşeron işçilerine kadro müjdesi!
Davutoğlu: Kerkük için bazı tedbirler alındı
İstanbul - Londra uçağında 2 gözaltı
G.Saray maçı öncesi son dakika açıklaması
Türkiye'den Rusya'ya sorunu çöz çağrısı
Dilmen: G.Saray'a özür borcum var
35’inci tanker yükleniyor
İsrail Filistin bayrağı taşıyanları cezalandıracak
Krd. Ereğli'de 4 çocuk sobadan zehirlendi
Davutoğlu başkanlara süreci anlattı
Apple, bir rekor daha
Para çoğaltan dolandırıcılara suçüstü
Demokratik Gelişim Partisi'nden iki istifa daha!
Kayıp kız SMS ile bulundu
Başbakan'dan 2 kritik telefon görüşmesi!
Balıkesir'de Partizan takımı için alarm
Nastassja Kinski, kayısı döneri kesti
Sisi'nin görüntüleri alay konusu oldu
IŞİD'den, Cübbeli Ahmet Hoca'ya tehdit!
Erzurum'da kar yağışı hayatı felç etti
Ermenek'i şimdi de kar vurdu!
Marko Ivkovic'in katil zanlısı yakalandı!
Piyasalarda gün sonu ( 26.11.2014 )
Başkanlar Bilişim Kongresi'nde buluştu
İstanbul için kayak sezonu açıldı!
560 araç kapasiteli otoparkın temeli atıldı
Baba oğul öldü eşi komada
HDP'den Ermeni teklifi!
Almanya'dan IŞİD hamlesi!
'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme!
Fenerbahçe genç yıldızla yollarını ayırdı!
MHK açıklamıştı! O hakemler cezalandırıldı
Hamal olarak başladı, iş adamı oldu
Silopi'de inek davası!
Fatih Tekke sürprizi! Süper Lig'de hoca oluyor
Amerikalı sürücü Ferguson eylemcilerini ezdi
Türk kızı Tuğçe yaşama tutunamadı
Tıp literatürüne giren bebek doğdu
YPG Esed güçlerine yardım ediyor!
AA foto muhabirlerine ödül
Türk kızın beyin ölümü gerçekleşti
Polisi görünce bonzaiyi yuttu, hastanelik oldu
'IŞİD karşıtı koalisyonları bir yalandır'
Psikiyatri hastalarına sinema ile terapi
Prandelli'den sürpriz karar!
Avrupa Komisyonu o ülkeyi 4 alanda uyardı
Moody's Türkiye için tahminini açıkladı