Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Aziz Yıldırım’dan Galatasaray’a müjde Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki! CHP'de iftar kavgası! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 222 kez okundu.

Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek28 Temmuz 2014 10:22
YÖK, yatay geçişleri kolaylaştırması ve kontenjanı artırmasının ardından öğrenciler için geçişlere ilişkin ayrıntılı bir rehber hazırladı.
Öğrenciler için yatay geçiş rehberi hazırlandı27 Temmuz 2014 14:21
Üniversite öğrencilerinin farklı puan türleri arasındaki yatay geçişleri kolaylaştıran ve kontenjanı artıran YÖK, rehber hazırladı.
Milli Eğitim sistemi sil baştan değiştiriyor27 Temmuz 2014 14:07
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi ve ilköğretim kurumları yönetmeliğini tamamladı.
Velilere müjde! Performans ödevi kaldırıldı26 Temmuz 2014 12:52
Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamada çoğunlukla velilerin hazırladığı performans görevini kaldırdı.
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
TUS ve DUS başvuruları 23 Temmuz'da21 Temmuz 2014 17:02
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS) ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi başvuruları, 23 Temmuz-8 Ağustos'ta yapılacak.
PYBS sonuçları açıklandı21 Temmuz 2014 13:17
22 Haziran’da uygulanan Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PYBS) sonuçları açıklandı. Adaylar Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) internet sitesi üzerinden sonuçları öğrenebilir.
Norveç'te bomba paniği
Erdoğan'dan paralel yapıya net mesaj!
Yalçın Ayhan sürprizi! İşte o takım...
Alman Bild gazetesi Müslümanlardan özür diledi
Suarez'den sonra onun peşindeler!
Takımda istenmiyordu! Kampın yıldızı oldu
Abdullah Gül'den Bayram mesajı
Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek
Fenerbahçe'de bir ayrılık daha!
Obama'dan Netanyahu'ya çağrı
Aziz Yıldırım’dan Galatasaray’a müjde
Kürt markalarına başvuru yağıyor
Asıl hedefleri Erdoğan'dı!
Katil İsrail bayram dinlemiyor!
Mehmet Görmez'den Gazze'li bayram hutbesi
İsrailli analistler: Gazze savaşı kaybedildi
Samsung S5 kullananlara çok önemli uyarı
Paralel polislerden savunma yerine beddua!
Rusya ve ABD'den paralel kıskaç
Erdoğan: Bedelli askerlik gündeme gelebilir!
Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki!
İsrail tüm dünyayı kandırdı
İl il bayram namazı saatleri
Erdoğan, son anketin sonuçlarını açıkladı!
Paralel örgütten MHP'li vekile şantaj!
CHP'de iftar kavgası!
Türk F-16'lar havalandı!
Köşk seçimleri için 100’ün üzerinde ülke davet edildi!
Şanlıurfa'ya Rumen forvet!
Bayramda hava nasıl olacak?
Genç kürekçilerden önemli başarı!
Ülker dev firmayı satın alıyor
Bayramda bol bol su tüketin!
Prandelli: Saygıdan dolayı oruç tuttum
Halep'te varil bombalı saldırı: 15 ölü
Yonca Evcimik'ten 'Gezi' provokasyonu itirafı: Hepsi sarhoştu!
Dilmen'in ağabeyi, kalp krizi geçirdi
CHP'li Belediye Suriyelileri ilçe dışına attı!
Mehmet Görmez'den bayram tavsiyesi
Marsel İlhan Kazakistan'da ikinci oldu
Çağla Büyükakçay finalde kaybetti
ABD F-16'ları harekete geçti
'O savcı Başbakan'ı tehdit etti'
Tour de France şampiyonu belli oldu!
Şahin: Dünya vahşeti zevkle izliyor
Cimbom rahat kazandı!
Romanya'yı dize getirdik
Soylu: Bu hayırlı bir vakadır
Brüksel'de 5 bin kişi İsrail'i protesto etti
Demirtaş, defalarca aynı hataya düştü
Fırat Nehri bir can daha aldı
Paralel örgütten Hz Muhammed'e (SAV) büyük saygısızlık!
Almanya Dışişleri Bakanı'ndan Ramazan Bayramı mesajı
Mancini ile Prandelli buluştu
Mısır'da 98 kişiye tahliye
TEM otoyolunda yoğunluk azaldı
6 Polisin sorgusu tamamlandı
Çöpte bulundu, adı Bayram oldu
Yavru vatan bayrama hazır
Golf Şampiyonası'nda çifte şampiyonluk!
G.Saray M.City'nin defans oyuncuyla anlaşmak üzere
Yük treni raydan çıktı
20 kilometreyi aşkın araç kuyrukları oluştu
Netanyahu'dan Hamas'ın ateşkes teklifine ret
1500 kişi CHP'den AK Parti'ye geçti