Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’ Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu! O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 229 kez okundu.

Eğitime dev takviye29 Ekim 2014 09:17
Milli Eğitim Bakanlığı 2015 yılı Bütçe planına göre 2015 yılında toplam 105 bin öğretmen ataması yapılması planlanıyor. Bakanlığın bütçesi de bir önceki yıla göre yüzde 15 civarında bir artışla 62 milyar TL’ye çıkıyor.
Din Hizmetleri Alan Bilgisi sınav sonuçları açıklandı!28 Ekim 2014 15:08
ÖSYM, 2014 Din Hizmetleri Alan Bilgisi (DHBT) sınav sonuçlarını açıkladı.
ÖSYM, e-YDS başvuru tarihlerini açıkladı28 Ekim 2014 14:16
15 Kasım'da yapılacak Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS) başvuruları, 31 Ekim - 5 Kasım tarihlerinde alınacak.
Okul umutları başka bahara kaldı28 Ekim 2014 11:12
Diyarbakır'da meslek lisesini kazanan kız öğrenciler pansiyon yetişmeyince okuldan oldular.
FEM'den yanlış bilgiyle kara propaganda!27 Ekim 2014 08:18
FEM dershanesi, OECD’nin eski raporlarından Türkiye’yi eleştiren bölümleri yeniymiş gibi yayınladı. Eğitimciler bu hamleye 'kara propaganda' dedi.
Özdağ: Yeni eğitim sistemiyle fırsat eşitliliği sağladık26 Ekim 2014 19:43
TBMM Milli Eğitim Komisyonu Üyesi, AK Parti Sosyal İşler Başkan Yardımcısı ve Manisa Milletvekili Doç. Dr. Selçuk Özdağ yeni eğitim sisteminde Özel Liselere çevrilen Dershanelere Manisa’da öncülük eden Hedef Eğitim Kurumları ve Özel Lisesini ziyaret etti.
Öğretmenlere güzel haber25 Ekim 2014 07:48
Milli Eğitim Bakanlığı, 8 yılı dolduran öğretmenlere il içinde rotasyon çalışması ile ilgili internet üzerinden görüşler aldı.
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil25 Ekim 2014 07:25
Milli Eğitim Bakanlığı’nın uyguladığı üç basamaklı stratejiyle nakil mağduriyeti giderildi. Yüz binlerce öğrenci TEOG puanına göre okullardan herhangi birine yerleştirildi ve sorun çözüldü.
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı24 Ekim 2014 11:08
2014 Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi yerleştirme sonuçları açıklandı.
400 bin öğretmenin hayatı değişecek24 Ekim 2014 08:37
Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere rotasyon getiren taslağında neler var? Bu taslak milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor.
Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım23 Ekim 2014 14:56
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun eşi Sare Davutoğlu, geçtiğimiz günlerde Kobani bahanesiyle yapılan sokak eylemlerinde yakılan okulların kendisini derinden yaraladığını belirterek "tarifsiz bir acı yaşadım" dedi.
Matematikte çözümsüz soru kalmayacak!23 Ekim 2014 11:23
PhotoMath isimli uygulama en zor matematik sorularını bile anında çözüyor. Uygulama öğrenciler için büyük kolaylık sağlasada öğretmenler bu konuda büyük endişe taşıyor.
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Altın iki günde dibe vurdu
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!
'IŞİD'i biz yenebilirdik!'
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'
Netanyahu: Hizbullah gücünü 15 kat arttırdı
İbrahimovic'ten şaşırtan itiraf!
10 Peşmerge Kobani'ye geçti
CHP'yi karıştıran fotoğraf
Meksika'da 43 öğrencinin yakılma emrini First Lady vermiş
Ivana Sert'in yüzündeki sivilceler dikkat çekti
2 penaltı kaçırmanın ilginç cezası
Katar'da İngiltere diplomasisi
Ibrahimoviç'ten 'Altın Top' itirafı
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir
Kurt Seyit ve Şura dizisi bitti!
Coronaya bir kurban daha
7. Erciyes Film Festivali başladı
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı
Mihraç Ural'ın sağ kolu öldürüldü!
Fazla süt içmek öldürüyor
"Zincirbozan" hayvanlara otlak oldu