Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başakşehir'de maçta ilk yarı / CANLI AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 231 kez okundu.

Okullara 101 bin etkileşimli tahta daha geliyor20 Aralık 2014 16:17
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, okullara FATİH projesi kapsamında 85 bin etkileşimli tahta gönderildiğini, 101 bininin de okullara sevkıyatına başladıklarını söyledi.
Okullara 101 bin etkileşimli tahta geliyor20 Aralık 2014 13:43
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, okullara FATİH projesi kapsamında 85 bin etkileşimli tahta gönderildiğini, 101 bininin de okullara sevkıyatına başladıklarını söyledi.
Bakan Avcı: Ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır18 Aralık 2014 13:52
Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Yapılan reformlar sayesinde Türkiye'de eğitimin her kademesindeki okullaşmada ve ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır. Bu konudaki gelişmeler, İnsani Gelişme Raporu'ndaki İnsani Gelişme Endeksi'nde de karşılık bulmuştur." dedi.
Milli kütüphanede bir tıkla devrim18 Aralık 2014 07:34
Akademisyene, araştırmacıya, öğrenciye müjde! Milli Kütüphane, 91 yıllık makale künyeleri arşivini elektronik ortamda birleştirdi.
KPSS’de 3 bin 240 ‘olağan şüpheli’!17 Aralık 2014 09:35
KPSS’de kopya çekildiği iddiasıyla 4 yıldır yürütülen soruşturmada şüpheliler arttı. Soruşturma kapsamında 110 ve üzeri soruyu doğru yanıtlayan 3 bin 240 kişinin şüpheli olarak ifadesi alınacak.
Osmanlıca öğretmeye sanat tarihçileri de talip16 Aralık 2014 12:25
Kamuoyunda Osmanlıca derslerinin edebiyatçılar, ilahiyatçılar ve tarihçiler tarafından verilmesi tartışılırken, bu konuda eğitim alan sanat tarihçileri de bu dersleri vermeye talip oldu.
Mazeret sınavları tamamlandı15 Aralık 2014 12:15
Milli Eğitim Bakanlığınca 8. sınıflar için TEOG sistemi kapsamında ortak sınavlara katılamayan öğrenciler için düzenlenen mazeret sınavları tamamlandı.
Başarılı öğretmene 550 TL verilecek!14 Aralık 2014 16:28
Öğrenci başarısı öğretmene kariyer basamaklarını tırmandıracak. Buna göre başarılı öğretmenin maaşı 550 TL artacak.
Tarih öğretmenleri Osmanlıca dersine talip13 Aralık 2014 14:25
Tarih öğretmenleri, Osmanlıca dersini kendilerinin vermesini istiyor.
Öğrencilerden TEOG’a ayar13 Aralık 2014 11:08
Orta Öğretime Geçiş Sistemi’ni öğrenciler geliştirecek. MEB, yeni sınav öncesi öğrenci görüşlerinden faydalandı.
10 bin genç Osmanlı Türkçesi öğreniyor12 Aralık 2014 15:03
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Hayrat Vakfı işbirliğinde başlatılan Osmanlı Türkçesi kurslarına bir yılda 10 bin kişi kayıt yaptırdı.
Suriyeli çocukların okulu oldu12 Aralık 2014 14:58
Özgür Eğitim-Sen Diyarbakır Temsilciliği'nin desteğiyle Diyarbakır Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde iç savaş nedeniyle Türkiye'ye sığınan mültecilere yönelik okul açıldı.
Başakşehir'de maçta ilk yarı / CANLI
Aziz Yıldırım 24 yıllık G.Saraylı'yı F.Bahçeli yaptı!
Meclis'te tuzluk protestosu!
Müezzinoğlu: Çakallara meydanı boş bırakmayız
Türk doktorlardan müthiş başarı!
Fenerbahçe deplasmanda set vermedi
Kazım durmuyor! Yine attı Feyenoord kazandı
Çıldır Gölü donmaya başladı!
Bugün en uzun gece yaşanacak
İznik Gölü'nde bulunan kiliseye dünya hayran!
Bursa'da gol düellosu!
AK Parti kongresine damga vuran 3 afiş
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
"50 kedi bir aslan etmez"
Tükürük kavgası: 3 yaralı
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Heniyye'den Türkiye'ye "teşekkür"
F-35'lere yerli mühimmat geliyor
Akdoğan'dan Derya Sazak'a yalanlama
Balıkesirspor Kasımpaşa'ya gol yağdırdı!
Türkiye‘nin ilk çip fabrikası kuruluyor
Gülerce paralel yapının 20 yanlışını anlattı
CHP'li belediyeden kirli siyaset!
Bu illere kar geliyor!
Şanlıurfa'da 1 terörist teslim oldu
'CHP: Cemaate Hizmet Partisi'
Galatasaraylı taraftar bıçaklandı!
72’lik ninenin balık aşkı
Bu illere kar geliyor!
Semih Kaya taburcu edildi
Sneijder'den olay hareket! Gözden kaçtı
Ankara'da asker - polis gerginliği
Beşiktaş'ta sürpriz gelişme! Kadroya alındı
ABD 10 helikopteri teslim etti
3 Türk'ü Alman makamlara paralel köstebek şikayet etti
Elazığ'da korkunç kaza! 4 ölü var
İsrail: IŞİD bizim için tehdit değil
Pandev'den samimi itiraf: Burada futbolcuları...
Çaykur bisküvi işine girecek
4.7 milyar avro nasıl dağıtılacak?
Türkiye'ye iyi haber İngiltere kaybetti
Penaltı pozisyonu için fena patladı!
2 şehir de elektrikler kesilecek
Telefonunu şarj etti işinden oldu
Babacan: Sinemaya artık vakit kalmıyor
NY Times: ABD Gülen'i geri vermez
Fernandes zirveye çıktı!
Yeni bir Osmanlı dizisi daha geliyor
Barajlarda doluluk oranı artıyor
Sağlam: Ekonomik anlamda sıkıntılıyız
Sergen Yalçın Sivasspor'da
Fenerbahçe Tolgay Arslan'ı ikna etti
Ataman: Keşke Fenerbahçe...
Afganistan'da bombalı saldırı: 8 ölü
Unutkanlığı ile 4 kişinin hayatını kurtardı
Davutoğlu: Pensilvanya'dan emir alanlar bunun hesabını verecek
Taner Yıldız petrol fiyatlarıyla ilgili açıklamalarda bulundu
Giresun'da otomobil dereye yuvarlandı, 1 ölü var
Tuğba Özay felç geçirdi
Nur Yerlitaş'ta 700 bin liralık 'evet'