Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İlk gol sesi geldi! Mersin İdmanyurdu - Beşiktaş / CANLI Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 223 kez okundu.

Özel okula teşvik için 180 bin 637 başvuru yapıldı30 Ağustos 2014 13:07
İlk kez 2014-2015 eğitim-öğretim yılında özel okullarda öğrencilere verilecek desteği için 180 bin 637 öğrenci ve 4 bin 361 kurum başvurdu.
Başakşehir’de okullar yeni döneme hazır30 Ağustos 2014 12:06
Başakşehir Belediyesi, ilçe genelindeki okulların 2014-2015 Eğitim-Öğretim dönemine hazırlığı için yeni eğitim yılı öncesinde sürdürdüğü bakım çalışmalarını tamamladı.
Kürtçe için kadrolu öğretmen!30 Ağustos 2014 11:33
Kürtçeyi okullarda seçmeli dersler arasında koyan MEB, bu yıl ilk kez bu ders için kadrolu öğretmen ataması yapacak.
Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor29 Ağustos 2014 21:04
Türkiye genelinde 25 bine yakın nüfusu olan Süryaniler, 1928'de okullarının kapanmasından 86 yıl sonra Ankara 13. İdare Mahkemesi kararıyla okul kurma hakkını tekrar elde etti.
TEOG'da boş kalan kontenjanlar açıklandı29 Ağustos 2014 18:20
Milli Eğitim Bakanlığı, TEOG sonuçlarına göre yapılacak nakil işlemlerinde ortaöğretim kurumlarında oluşan boş kontenjanları açıklandı.
Avcı'dan öğrencilere müjdeli haberler29 Ağustos 2014 17:39
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Cibuti Eğitim Bakanı Djama Elmi Okieh ile görüşmesinin ardından önemli açıklamalarda bulundu.
DGS yerleştirme sonuçları açıklandı29 Ağustos 2014 16:53
ÖSYM, Dikey Geçiş Sınavı yerleştirme sonuçlarını açıkladı.
Devlet okullarında yeni kontenjan oluştu29 Ağustos 2014 14:31
Milli Eğitim Bakanı Avcı, Özel okullara geçişler başladığı için devlet okullarında yeni kontenjanlar oluştuğunu, nakil taleplerinin Pazartesi'den itibaren yapılabileceğini bildirdi.
YDS'ye giriş yerleri açıklandı29 Ağustos 2014 14:20
ÖSYM'nin 7 Eylül'de gerçekleştireceği YDS sınavı giriş yerleri öğrenmek ve giriş belgeleri için YDS sınav yerleri sorgulama sayfası yayında
Kürtçe ve Kafkasça seçmeli dersler arasında29 Ağustos 2014 11:54
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dil eğitimleri hakkında açıklamada bulundu.
YDS giriş belgeri erişime açıldı29 Ağustos 2014 10:42
7 Eylül'de yapılacak YDS sınavı için giriş belgeleri ÖSYM tarafından erişime açıldı.
MEB o sorulara açıklık getirdi!28 Ağustos 2014 14:22
MEB, TEOG sonuçlarına göre nakillere ilişkin Bakanlığa yöneltilen sorulara açıklık getirdi.
Erdoğan Yemen Türkü'sünü söyledi
Şenol Güneş isyan etti!
İlklerin resepsiyonu
Fenerbahçe: Volkan Demirel'e linç kampanyası uygulanıyor
İlk gol sesi geldi! Mersin İdmanyurdu - Beşiktaş / CANLI
Org. Özel'den çözüm süreci ve beddeli açıklaması
Tunus'ta 38 ceset kıyıya vurdu
Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül
Havalimanı'nda sistem çöktü!
Esed'den varil bombalı saldırı: 11 ölü
Bursaspor 0 - 2 Galatasaray
Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı
Trabzon'dan bir bomba transfer daha
'MİT de Almanları dinlemeli'
Dikkat! Bu illerde elektrik kesintisi bekleniyor
Irak'ta IŞİD'in son kalesine harekat
Kılıçdaroğlu park açtı
Baroni: İtalya neden olmasın?
Türkiye ile ilişkilerimiz daha da iyi olacak
Brüksel'de kritik AB toplantısı
"Küçük enişte" son yolculuğuna uğurlandı
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapis istendi
Yıkılan Gazze'nin onarılması 20 yıl sürecek
Suriye'den Lübnan'a hava saldırısı
Milli takımımızdan muhteşem geri dönüş
Ertuğrul Özkök'ten yeni kabineye övgüler
Volkan Demirel'e bir şok daha!
Emre Belözoğlu: Herkes bilsin ki...
Erdoğan'a İstanbul'da sürpriz karşılama
iPhone 6 üç renk seçeneğiyle satışa sunulacak
MSN Messenger devri tamamen bitiyor
Hüsnü Şenlendirici kavga etti
'Dünyanın en iyi 10 numaralarından biriyim'
Kurtulmuş da görevini o isme devretti
Milyon dolarlık skandal!
Davutoğlu, Yargıtay Başkanı'nı kabul etti
Demba Ba'nın futbol hayatı tehlikede!
İnternetten ucuz tatil alırken dikkat
Rusya'dan askeri operasyon yalanlaması
Arsenal, Galatasaray'ın yıldızı için geliyor!
Van Gaal'e bir şok daha!
Azerbaycan'dan ABD'ye sert çıkış
Ünlü sanatçımızı kaybettik
CHP'li belediyeden şaşırtan mesaj
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak
Tarkan'ın günlük kazancı dudak uçuklattı
Zor da olsa Hırvatistan!
Maymunlardan dondurma keyfi
Ronaldo: Tek dostum Ferguson
Başkandan 'hayalet' açıklaması
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı
Askerlikte köklü değişiklik!
Alex'ten büyük vefa! Yine unutmadı
Civcivlerde büyük tehlike
İDO, akşam seferlerini de iptal etti
Balıkçılar bu akşam 'vira bismillah' diyecek
Askeri gemiler kapılarını halka açtı
Dünya devi binlerce aracını çağırıyor
TCDD'den yolsuzluk iddialarına cevap
Tahkim Volkan Demirel kararını verdi!
Harun Erdenay: Hedefimiz yarı final
Putin: Bizimle çatışmaya girmemek en iyisi
Önce Kıbrıs'a sonra da Azerbaycan'a gidecek
G.Saray'lı genç oyuncu PTT 1. Lig'de!