Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
'TSK içinde alkol müptelası paralelciler var' Önce Ahmedinejad sonra Esed... AB'den tarihi çağrıyla ilgili ilk açıklama Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 233 kez okundu.

ÖSYM Başkanı: ÖSYS'de değişiklik yok28 Şubat 2015 08:46
ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir, 27 Şubat Cuma günü İstanbul Şehir Üniversitesi’nde düzenlenen “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Özelinde ÖSYM’nin Sınav Sistemi” konulu seminerde üniversite ve lise temsilcileriyle bir araya geldi.
Öksüz: 28 Şubat İHL’lerin önünü kesti28 Şubat 2015 08:38
Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) Genel Başkanı Ecevit Öksüz, “28 Şubat süreci, İmam Hatip okullarının önünü kesti. 28 Şubat günlerinden, bugün yasakların kalktığı, devletimizin İmam Hatip okulu yaptığı bir döneme geldik” dedi.
MEB'den velilere önemli uyarı27 Şubat 2015 19:29
MEB Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar ile öğrencilere, "üniversite sınavına hazırlık" eğitimi verileceği yönündeki vaatler konusunda velileri uyardı.
Din Kültürü öğrencileri İlahiyatçılara karşı!27 Şubat 2015 18:13
Marmara Üniversitesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğrencileri, Sultanahmet Meydanı'nda atamalarda yaşadıkları mağduriyeti anlattılar.
MEB'den velilere "temel lise" uyarısı27 Şubat 2015 11:34
MEB Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar ile öğrencilere, "üniversite sınavına hazırlık" eğitimi verileceği yönündeki vaatler konusunda velileri uyardı.
Başakşehirli mucitler Bursa’dan birincilikle döndü27 Şubat 2015 10:51
Başakşehir Living Lab ekibi, Bursa’ da düzenlenen ‘Bilim Kahramanları Buluşuyor’ turnuvasında Robotik Performans’da birincilik kazandı.
"Eğitim fakültelerinin kapatılması gerekiyor"27 Şubat 2015 06:51
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Türkiye'de kendini atanamayan öğretmen diye vasıflandıran kişi sayısının 500 bine yaklaştığını kaydederek, "Problemin ağırlaşarak sürmemesi için eğitim fakültelerinin büyük bir bölümünün kapatılması gerekiyor" dedi.
MEB'den bir ilk!26 Şubat 2015 17:32
Milli Eğitim Bakanlığınca, özel yetenekli öğrencilerin tespit edilmesi amacıyla, Türkiye genelinde merkezi sınav yapılacak
MEB'den özel yetenekli öğrencilere merkezi sınav26 Şubat 2015 12:06
Milli Eğitim Bakanlığınca, özel yetenekli öğrencilerin tespit edilmesi amacıyla, 22 Mart 2015 Pazar günü Türkiye genelinde ilk kez merkezi sınav yapılacak.
Öğretmenlerden ilk kez uzman atanacak26 Şubat 2015 06:56
Milli Eğitim Bakanlığı bu yıl ilk kez öğretmenleri uzman olarak kadroya alacak. Bunun MEB'in öğretmenlere verdiği değerin göstergesi olduğunun söyleyen Müsteşar Yusuf Tekin, “Bu öğretmenlerimize verdiğimiz değeri gösteriyor” dedi.
Çocuğun konuşması için onunla konuşun ve kitap okuyun!25 Şubat 2015 11:07
Konuşma yaşının çocuktan çocuğa farklılık gösterebildiğini belirten Prof. Dr. Ahmet Konrot, “Çocuklarda konuşmanın gelişmesi ailenin tutumuyla da bağlantılıdır." dedi.
Türkiye’de eğitim politikaları masaya yatırıylıyor!25 Şubat 2015 00:19
Türkiye’de eğitim politikaları yoğun tartışmaların konusu olmaya devam ediyor. İlmi Etüdler Derneği de bu çerçevede eğitim politikalarının geliştirilmesine katkı sağlayacak.
'TSK içinde alkol müptelası paralelciler var'
Ali Dürüst'ten Sneijder - Hagi kıyaslaması
Reyhanlı'da facianın eşiğinden dönüldü!
Nazlıaka Özgecan için neden dans ettiğini açıkladı
PEGIDA İngiltere'de umduğunu bulamadı
Önce Ahmedinejad sonra Esed...
Şevki Yılmaz: Ahmet kaya şehit olmuştur
Cumhurbaşkanı Erdoğan ihrama girdi
İstenmeyen adam Netanyahu
Kartal lige dönüyor!
Vatandaş dolar topluyor!
Yarım bardak suya 20 bin avro
Avrupa şampiyon Türk takımı: Gaziantep Polis Gücü
İran'ın nükleer gücü Netanyahu'yu korkuttu
Premier Lig'de büyük skandal
Arda 35 milyon Euro'luk çılgın teklifi açıkladı
Psikiyatri hastalarından sanat sergisi
Kocaeli'de doğalgaz patlaması: 1 yaralı
Ateşkese rağmen çatışmalar devam ediyor
"Derbide gücümüzü göstereceğiz"
Bahçeli'den Yaşar Kemal için anlamlı taziye
"Ben de Galatasaray'ı alkışlarım"
Beşiktaş taraftarı isyan etti
Bomba yüklü araç infilak etti: 1 Kişi öldü
Cumhurbaşkanı Erdoğan Suudi Arabistan'da
"Keşke hayvanları çalsaydınız da, onu öldürmeseydiniz"
Fenerbahçe'yi eskiler yaktı
Rus-Türk gençler için "diplomasi okulu"
20 gün sonra özür diledi
Mehmet Emin Öz AK Parti'den aday adayı oldu
AB'den tarihi çağrıyla ilgili ilk açıklama
Dubai'nin kralı Federer!
Fener ne çektiyse onlardan çekti