Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan programı iptal etti! Erken dönüyor HDP'den şehit savcı için ilk açıklama Çağlayan Adliyesi'nde avukatlara üst araması Celal KazdağlıMeğer ne kadar eskiymiş Gülen’in sol ile muhabbeti
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 234 kez okundu.

Robert Kolej’deki ‘torpilli yerleştirme’ kalacak01 Nisan 2015 11:33
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, liselere giriş sınavı kapsamında, geçen yıl taban puan şartı aranmadan puan üstünlüğüne göre liselere nakilleri yapılan öğrencilerle ilgili Danıştay’ın verdiği yürütmeyi durdurma kararının geriye dönük geçerli olamayacağını açıkladı.
115 bin yeni öğretmen ihtiyaç var01 Nisan 2015 08:33
Bakan Avcı, Türkiye'nin öğretmen eksiğinin 115 bin 420 olduğunu söyledi.
Uluslararası İslam, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kuruluyor01 Nisan 2015 08:29
TÜRGEV'in İbni Haldun; 21. Yüzyıl Anadolu Vakfı'nın İstinye isimli üniversitelerinin yanı sıra Türkiye Uluslararası İslam, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nin kuruluşuna onay çıktı.
ALES'e başvuru süresi bir gün uzatıldı31 Mart 2015 17:39
ALES ilkbahar dönemi başvuruları, yurt genelindeki elektrik kesintisi nedeniyle bir gün uzatıldı.
ALES başvuruları için bugün son gün31 Mart 2015 10:46
ÖSYM, internet sitesinden Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’nın 10 Mayıs’ta yapılacağını, başvurularının ise 31 Mart Salı günü son gün olduğunu duyurdu
Burs miktarı 2003 yılına kıyasla 10 kat arttı30 Mart 2015 18:30
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilk ve ortaöğretim burslarının, 2003 yılına kıyasla 2014 yılında 10 kat artırılarak, 146,30 liraya yükseldiğini bildirdi.
ÖSYM'de devir-teslim gerçekleşti30 Mart 2015 14:43
ÖSYM Başkanlığı'na atanan Prof. Dr. Ömer Demir, görevi selefinden devraldı.
SBS ihalesinde 11 gözaltı!30 Mart 2015 12:51
500 öğrencinin SBS'ye hazırlanması amacıyla bir dershaneye verilen ihalenin Kamu İhale Kanunu'na aykırı yapıldığı iddiasıyla başlatılan soruşturmada 11 kişi gözaltına alındı.
Özel okul fiyatları el yakıyor29 Mart 2015 16:16
Danışmanlık şirketleri hariç eğitim alanında faaliyet gösteren özel kurumların yıllık toplam işlem hacmi 16 milyar lirayı buluyor.
İTÜ'ye budist tapınağı istediler28 Mart 2015 18:54
İstanbul Teknik Üniversitesi'nde eğitim gören bir grup öğrenci Rektör Mehmet Karaca'nın kampüse cami yapılabileceği yönündeki sözleri üzerine "Budist tapınağı istiyoruz" kampanyası başlattı.
İşte YÖK raporunda KPSS'nin en zeki karı kocaları!28 Mart 2015 17:56
YÖK Denetleme Kurulu'nun raporunda, KPSS'de eğitim bilimleri alanında 120 tam puan alan 350 adayın 70'inin karı-koca, 23'ünün ise akraba olduğu belirtildi.
5 yeni vakıf üniversitesi kurulacak27 Mart 2015 00:05
İstanbul'da Beykoz, Ayvansaray, Rumeli, Semerkand Bilim ve Medeniyet, Antalya'da ise AKEV üniversitesi kurulacak.
Darbeci Mısır müftüsü: Erdoğan, hayat kadınları sayesinde iktidara geldi
Erdoğan programı iptal etti! Erken dönüyor
Vergi toplamasında yüzde 100'e ulaşamadık
SODES soruşturmasında 11 kişi serbest bırakıldı
Yemen'deki çatışmalar yeniden başladı
Selvi: Seçim Öncesi düğmeye basıldı
Kocasakal: Böyle bitmemeliydi, yanılmışım!
Örgüt propagandası yapan basın cenazeye alınmayacak!
KPSS mağduru "hayallerini" çalanlardan şikayetçi
Savcı Kiraz, hem okudu hem de terzilik yaptı
Adalet Bakanı: Bu alçaklar en ağır cezayı alacak
HDP'den şehit savcı için ilk açıklama
Düğün pastalarına dikkat
Otizmli çocuklar için mobil uygulama
Bakan açıkladı: Grip vakalarında ciddi azalma var
İstanbul Adliyesi'nde güvenlik önlemleri artırıldı
Liselerde en çok tercih edilen ders Hz. Muhammed'in Hayatı oldu
Kırımlı Tatar lider Ümerov'un evi basıldı
"Böcek" soruşturmasında zanlı Hamza T. adliyede
Queiroz istifa etti!
Elektrik kesintisi hastaları etkiledi mi?
Eczacıbaşı VitrA şampiyonluğa kilitlendi
Robert Kolej’deki ‘torpilli yerleştirme’ kalacak
AK Parti binasına silahlı baskın!
Gamez'den Arda itirafı!
İran'da Queiroz istifa etti!
Çağlayan Adliyesi'nde avukatlara üst araması
Zlatan'ın yerine Messi ve Neymar!
Şehit savcı ebedi yolculuğuna uğurlanıyor
Darphane altından 104 milyon lira kazandı
Çeyrek altın ne kadar oldu?
AK Parti'nin paylaşılamayan ismi
AK Parti'de 150 vekil tekrar aday oldu
İhracat rakamları açıklandı
Erdoğan'a terörist diyen Can Dündar, teröristlere eylemci dedi!
Obama'dan Mısır'a askeri yardım açıklaması
Rusya 1 Temmuz'a kadar uzattı
KPSS’nin 1 numarası netleşti
Şok rapor: Avukatlar kimliklerini başkalarına veriyor!
Türkiye'nin Afrika açılımı!
Yıldız oyuncudan F.Bahçe'ye şok suçlama!
Samsung'dan şaka gibi telefon!
Clippers da durduramadı
Pacers'ı devirdi, Celtics'i geçti!
İstanbul hava durumu
Şirket sorunlarına erken teşhis!
Kırım Tatar televizyonunun yayını durdu
Yılda 159 bin kişi kansere yakalanıyor
Siirt'te yeni doğan bebeği ısıtıcıda unuttular
Lawal Beşiktaş yolunda!
Manisa-Galatasaray maçı biletleri bugün satışta
Beşiktaş'ın rakibi yine Brugge
Ergin Ataman: Fenerbahçe maçında, gece 3'e kadar tavana baktım
Bu ne tesadüf! 10:36, 12:36, 15:36
Dikkat! Bu sigaralar yasaklandı
Antalyaspor'da hedef şampiyonluk!
Galatasaray'a çatı pahalı geldi
Suarez ile Gerrard'ın Fenerbahçe dileği
A Milli Takım yurda döndü
Kılıçdaroğlu savcının ailesine başsağlığı diledi
DHKP-C operasyonları: 29 gözaltı