Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TSK: Ülkemizin sevincini paylaşıyoruz Musul Başkonsolosu Yılmaz'ın alnı çizilmiş! Davutoğlu'nun esprisi rehineleri güldürdü Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 224 kez okundu.

MEB’den Süryani anaokuluna onay20 Eylül 2014 11:40
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, 86 yıl sonra açılan ilk Süryani okulu olan Özel Mor Efrem Süryani Anaokuluna onay verildiğini bildirdi.
ALES başvuruları pazartesi başlayacak20 Eylül 2014 10:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi başvuruları, 22 Eylül Pazartesi günü başlayacak.
TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!19 Eylül 2014 19:25
Milli Eğitim Bakanlığı TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi verdi. Ortaöğretime geçecek öğrenciler için 13 bin 130 kontenjan açıldı
Öğretmen atamaları açıklandı!19 Eylül 2014 16:20
Milli Eğitim Bakanlığı, 109 branşa 39 bin 642 öğretmen atamasını gerçekleştirdi.
MAZLUMDER'den eğitimin özgürleşmesi için 7 somut teklif19 Eylül 2014 09:52
MAZLUMDER, Tevhid-i Tedrisat kanununun kaldırılmasıyla ilgili başlattığı kampanya dahilinde 7 somut teklif getirdi.
e-YDS yarın yapılacak19 Eylül 2014 09:51
Bu yıl ilk kez yapılacak olan Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/1) yarın gerçekleştirilecek.
KPSS'ye MİT koruması!19 Eylül 2014 08:31
Soru kitapçıkları için matbaada sıkıyönetim ilan edildi. Sızmaya karşı MİT devrede.
'Tek sınavlık' gelecek 2 yıl sonra bitecek19 Eylül 2014 08:05
Uygulamaya konulan 4+4+4 sistemiyle ilk ve ortaöğretimi reforma tabi tutan hükümet, bu kez yüksek öğretimde benzer bir dönüşüme odaklandı.
40 bin öğretmen için büyük gün19 Eylül 2014 07:58
Atama bekleyen 40 bin öğretmen, görev yerlerini bugün öğrenecek.
Avcı'dan yeni mezunlara müjde!19 Eylül 2014 05:03
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Ocak ayında açıklayacakları Öğretmen Yetiştirme Strateji Belgesi ile önümüzdeki yıllarda hangi nitelikte öğretmen yetiştirileceğinin çerçevesini çizeceklerini belirtti.
Aynı anda bin 200 öğrencilik ders18 Eylül 2014 13:31
HÜ yeni kayıt yaptıran öğrencilere zorunlu tutulan kredili ÜNİ 101 dersi ilginç görüntülere sahne oldu.
Üniversitelere ek yerleştirme başvuruları başladı18 Eylül 2014 12:11
Adaylar, tercihlerini 25 Eylül'e kadar internet üzerinden gerçekleştirebilecek.
Yerli palamut el yakıyor!
Sonbaharda bunları yiyin
iPhone 6 düşme testini geçemedi
Melo: Aldığım ceza beni güldürdü
Odakule 33 yıl kiralanacak!
Roma'da Salih Uçan şoku!
Lübnan'da İsrail uçağı düştü
Bu evin altından sokak geçiyor
Sulama kanalından kadın cesedi çıktı
Güvenlikçiye hırsızlıktan 15 yıl hapis
Gazi derneğinden 'şemsiye' açıklaması
Hernandez ManU'ya fena salladı!
Taksilere büyük yenilik geliyor
Çatışmalar da geçişler de sürüyor
TSK: Ülkemizin sevincini paylaşıyoruz
7 milyon dolar sahte parayla yakalandılar
Gülenciler hangi sürpriz kanalı satın alıyor?
Sürpriz isimden açıklama: Arda bu sezon...
AK Partili Coşkun, Muharrem İnce'ye çattı
Önemli petrol sahaları IŞİD'in eline geçti
Küçük kardeşini aç susuz kucağında taşıdı!
Yunanistan'dan IŞİD açıklaması
Kandıra'da 7 bin kişiye iş imkanı
Air France pilotları 26 Eylül'e kadar grevde
Bilic'ten Oğuzhan'a Ronaldo programı
Tapu işlemlerinde yenilik
İşte Türk rehinelerin takım elbise sırrı
Tarım işçileri vergi dairesini yaktı
Malouda neden Metz'e transfer olduğunu açıkladı
Rehine operasyonunda Katar'ın parmağı var mı?
Fenerbahçe'den Alex açıklaması!
Üçüncü nesil KIA Sorento
Bu otomobilden yara almadan çıktılar!
Musul Başkonsolosu Yılmaz'ın alnı çizilmiş!
Telles'e şok üstüne şok! Şimdi de...
Rize'de 2 kilo eroin ele geçirildi
Başkonsolos Yılmaz'ın köyünde bayram havası
45 Milyar dolarlık imza
Başkonsolos Yılmaz'ın başına silah dayamışlar!
Kurtarma operasyonunu dünya böyle öğrendi!
Kazada kurbanlık boğa yola fırladı
Bursa’da inşaat çöktü: 5 yaralı
Güneş: Konyaspor'un örnek gösterildiği yerde...
İTÜ'den Binali Yıldırım'a fahri doktora
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan hayırlı olsun telefonu
Cenk Akyol ameliyat oldu
5 İslami kuruluştan İslamofobi tepkisi
IŞİD'le konuşan tercüman: Zor anlar yaşadım
Romanya'nın yıldız adayı Chelsea'ye!
Davutoğlu'nun esprisi rehineleri güldürdü
Otomobilde 8 bin paket kaçak sigara yakalandı
İspanya'yı karıştıran iddia! Chicharito...
Melehat Nine'den 200 bin euro bağış
Erdoğan serbest kalan Türklerle yarın görüşecek
İçimizdeki İrlandalı Cengiz Çandar!
Taraf'ın Süleyman Şah iddiası patladı
Serbest kalan Musul Başkonsolosu'nun doğum günü bugün
İspanyol hükümeti alarma geçti
Vali Lekesiz Hatay'dan ayrıldı
Kılıçdaroğlu'ndan hükümete teşekkür!
Aziz Yıldırım Abdullah Kiğılı'yı veto etti
Sağlık Bakanı'ndan Kılıçdaroğlu'na: Rüyanda göremezdin
Kurtarılan Türk'ün annesi: Dün arayıp bırakacaklar dedi
Davutoğlu: Provokatörlerin maskesi bugün indi