Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İzmir'de büyük operasyon: 26 gözaltı Elektrik faturasına ‘memur maaşı’ ayarı Türk iş dünyasında büyük ortaklık Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 232 kez okundu.

Paralelcilerin KPSS kopyası böyle ispatlanacak!26 Ocak 2015 08:41
2010’da yapılan KPSS’deki kopya ve soruların sızdırıldığı iddiaları test kitapçıkları imha edildiği için ispatlanamıyordu. Ancak savcılık 1262 kitapçığın imha edilmeyip depolarda saklandığını saptadı. Savcılık bu kitapçıklar üzerinden kopya soruşturmasını ilerletiyor.
1.6 milyon çocuk okula hasret25 Ocak 2015 10:44
Esad rejiminin okullarını yıktığı 1.6 milyon çocuk eğitimden mahrum kalırken, Türkiye'ye sığınan binlerce Suriyeli küçük ise en iyi şekilde eğitim görüyor
Öğretmenlerin atama tarihi belli oldu24 Ocak 2015 21:43
15 bin öğretmenin atanacağı tarih belli oldu.
MEB’den yurt dışı okul atağı24 Ocak 2015 08:53
Türkiye, yurt dışında yeni okullar açmak için harekete geçti. Milli Eğitim Bakanlığı, Kafkasya’dan Afrika’ya Balkanlar’dan Ortadoğu’ya onlarca ülkede okul açmak için planlama yaptı. Halen bakanlığa bağlı 16 ülkede 66 okul faaliyet gösteriyor
YÖK müjdeyi verdi: 40 bin ek kontenjan...23 Ocak 2015 23:59
YÖK Başkanı Saraç, 2014-2015 bahar döneminde başlatılacak pedagojik formasyon eğitimi programları için, gerekli şartları taşıyan üniversitelere toplam 40 bin dolayında ek kontenjan verildiğini bildirdi.
Avcı'dan Gülen grubu okullarıyla ilgili açıklama23 Ocak 2015 13:10
Milli Eğitim Bakanı Avcı, yurt dışındaki okulların kapatılmasıyla ilgili sürecin Bakanlar Kurulu'nda görüşüleceğini, çalışmalarla ilgili gelecek hafta açıklama yapılacağını söyledi.
MEB'den uyarı!23 Ocak 2015 11:26
Milli Eğitim Bakanlığı, özel okulları, eğitim ücretlerine yapacakları zammı yıllık enflasyona göre belirlemeleri konusunda uyardı.
Kürtçe okulda Kürtçe karne23 Ocak 2015 11:03
Açılışı olaylı olan ilk Kürtçe okul henüz resmiyet kazanmadı ama öğrencilerine karne dağıttı. Diyarbakır'daki okulun 110 öğrencisinin karneleri de Kürtçe hazırlandı.
18 milyon öğrenci yarıyıl tatiline giriyor23 Ocak 2015 09:00
Okul öncesi eğitim kurumları ile ilk ve orta dereceli okullarda okuyan yaklaşık 18 milyon öğrenci, bugün karne alarak 2 hafta sürecek yarıyıl tatiline girecek.
Kritik 22 soruyu akrabalar bilmiş23 Ocak 2015 08:07
Avukatlara hakim-savcı olma yolunun açılmasının ardından 2012 yılında düzenlenen sınavda paralel örgüt destekli adaylar, 22 soruya verdikleri cevapla diğerlerine fark attı. Birçoğu dereceye giren 62 kişi ya akraba ya da iş ortağı...
Velilere karne uyarısı22 Ocak 2015 15:37
Psikolog Tuğçe Karakoç, kötü karnenin cezalandırılmayacağı gibi iyi karnenin de ödüllere boğulmaması gerektiğini söyledi.
YÖK Başkanvekilliği'ne Kapıcıoğlu atandı22 Ocak 2015 14:25
YÖK Başkanvekilliği'ne Prof. Dr. Mehmet İsmail Safa Kapıcıoğlu atandı.
İzmir'de büyük operasyon: 26 gözaltı
Elektrik faturasına ‘memur maaşı’ ayarı
İşçiye kadro müjdesi
Kılıçdaroğlu yine güldürdü
Gülen’in burslu çaycısı TİB’de dinleme uzmanı
Fethullah Gülen'in vaizlik sınavı notlarına ulaşıldı
Başbakan o konuşmayla yol haritasını ortaya koydu
Türk iş dünyasında büyük ortaklık
Yarım güne 961 TL ikinci maaş!
DEAŞ'a bir büyük darbe daha!
11 yıl önce keşfedilmişti, teğet geçti!
Ronaldo'ya tarihi ceza!
15 bin öğretmene atama müjdesi
Meclis’e giremezse masada yer alamaz
Kar alarmı! 6 bin uçak seferi iptal!
Rusya'ya bir darbe daha!
Erdoğan: Başkanlık Ahmet Bey'in de tezidir
Ölümcül virüs Amerika kıtasında ilk kez görüldü
ABD sözcüsünden flaş Kobani açıklaması
FİFA'ya sürpriz aday
ABD'den Mısır'a kınama!
Bu kent -62’yi gördü
Ölen 10 kişinin kimliği belirlendi
Eski CIA ajanı bilgi sızdırmaktan suçlu bulundu
Cavcavdan üç büyüklere havuz göndermesi
THY'den kar fırtınası ayarı
Bilic: Bize her maç deplasman
Tolunay Kafkas idmana çıkmadı
6 bin uçak seferi iptal edildi!
Ronaldo'ya tarihi ceza gelebilir!
Filipinler'de çatışma: 37’si polis 43 ölü
Kobani kutlamasında polise saldırı
İsrail 10 yaşındaki çocuğu gözaltına aldı
İstinye cinayeti aydınlanıyor
Irak Cumhurbaşkanı Yardımcısı'ndan PKK ile ilgili flaş iddia
Barzani: "Türkiye izin vermeseydi..."
Dışişleri’nden Mısır’a sert kınama
Ukrayna'da madencilerle ilgili flaş gelişme
Çözüm sürecine destek yüzde 70
Trabzon'dan ses getirecek transfer hamlesi!
Ümit Özat'tan olay yaratacak sözler!
Kobani kutlamasında 5 yaşında çocuk vuruldu
Kaçakçıya atacağı gaz bombası teğmenin elinde patladı
Beşiktaş Ba'şkentte Şahan'e!
Arınç’tan laiklere gönderme
"Davutoğlu’nun Kürtçe öğrenmesi zor olmaz"
Yunan uçağı askeri üsse düştü!
Cilvegözü'nde askere ateş!
2 PKK'lı teslim oldu 3'ü sınırda yakalandı
Şemdinli'de gerginlik: 1 ölü!
Davutoğlu'ndan Çipras'a telefon!
S&P'den Rusya'ya kötü haber
CHP'li belediyeden skandal Atatürk heykeli
ABD, Yemen'den kaçtı
Dört imama beddua seansı soruşturması!
Milan'a bir kötü haber de El Shaarawy'den!
IMF'den Yunanistan'a jet uyarı
Trablus yönetimi görüşmelere katılmadı
Yunanistan’ın yeni Başbakanı Aleksis Çipras oldu
'Türkiye halkı çözüm sürecini destekliyor'
Fenerbahçe'den taraftara müjde
Terim'in prensiydi, şimdi 2. Lig'de!
İspanyol patriot birliği görevi Hollanda'dan devraldı
Masum Türker'den Perinçek'e destek
Yok artık Hasan! NBA'de sezonun blok rekorunu kırdı
Erdoğan'ın yeni danışmanı oldu
Ve Tolgay Arslan, İstanbul'da!