Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Işık'tan kötü haber Yeni muayenehaneye izin yok! Erdoğan'dan MHP'ye Uygur göndermesi Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
60 aylıklar için sek sek ve 7 taş
28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2012 Salı 08:53
Talim ve Terbiye Kurulu 4+4+4 sistemine göre müfredat hazırladı. 60 aylıkları okula alıştırmak amacıyla ilk 3.5 ayda kes-yapıştır, sek sek ve 7 taş gibi oyunlar mühredata alındı.

Hazırlanan yeni müfredat ilk olarak 1.sınıflara uygulanacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri ise bu yıl eski müfredata göre eğitim görecek. Müfredatta, okula başlama yaşının 60 aya çekilmesinden dolayı birinci sınıflar için 14 hafta sürecek özel bir paket hazırlandı. Hazırlanan paketin amacı ise, birinci sınıfları okuma yazmaya hazırlamak ve okula uyumlarını da kolaylaştırmak. Buna göre, paketin içerisinde yer alan kitaplarda çıkartmalar ve kesip yapıştırmaya uygun sayfalar olacak.

SEK SEK VE 7 TAŞ

Vatan gazetesinin haberine göre, çocukların ilgisini çekebilmek için de oyun kartları kullanılacak. Kartlarla öğrencilere “7 taş, sek sek” gibi geleneksel oyunların öğretilmesi amaçlanıyor. Birinci sınıflarda ayrıca hayat bilgisi, matematik gibi akademik dersler de yer alacak.

'OKUMA YAZMA NİSANDA BAŞLAYACAK'

Okuma yazma çalışmalarına ise nisan ayında başlanacak. Yeni müfredatta sisteme yeni giren seçmeli dersler de olacak. Beşinci sınıflara sunulacak 15 seçmeli dersten 11’i yeni ve müfredatı hazırlandı. Bir kısmının müfredatı ise 17 Eylül’e kadar tamamlanacak. Yeni müfredatta bazı derslerin kitabı olurken, bazılarının ise olmayacak. Ders kitabı olmayan dersler içerisinde drama, yazarlık ve yazma becerileri, zeka oyunları gibi dersler bulunuyor. Bu yıl sisteme dahil olan derslerden “Hz. Peygamber’in Hayatı”‘nın da müfredatı tamamlandı. Yapılan bir değişiklikle dersin adı değişti ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” oldu. Ancak bu dersin de müfredatı tamamlanan Kuran-ı Kerim dersinin de kitabı olmayacak. İki ders için de öğretmenlere çeşitli eğitim materyalleri önerilecek.

Yeni müfredatı değerlendiren Türkiye Özel Okullar Derneği Başkanı Cem Gülan, “Yeni müfredata göre ilk 3 ay psikomotor gelişime ağırlık verilecek. Ayrıca okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılacak. Oyun ve egzersiz olacak. Okumaya ise nisan ayında başlanacak” dedi.

MÜFREDAT DA HAZIRLIKSIZ

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız da, yeni müfredatın son derece hazırlıksız bir şekilde yapıldığını belirterek şunları söyledi:”60 ve 81 ayındaki çocuklar aynı sınıfları dolduracak. 6 buçuk yaşındaki çocukla 5 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olacak. Böyle bir durumda hazırlanan müfredat da hazırlıksız. Çocuklar bir süre sonra kendi aralarında yarışmak zorunda kalacaklar.”

NTVNTV

Bu haber 220 kez okundu.

CHP suyunu çıkarttı18 Nisan 2014 11:46
CHP Uşak milletvekili Yılmaz: "2 milyon öğrenci ve veliyi bireysel başvuru konusunda Anayasa Mahkemesi'ne başvurmaya çağıracağız" dedi.
YÖK'ten formasyon açıklaması17 Nisan 2014 20:52
Yükseköğretim Kurulu, pedagojik formasyon sertifika programlarının normal öğrenim süresinin lisans mezunları, 3. ve 4. sınıf öğrencileri için 2 yarıyıl, 2. sınıf öğrencileri için 4 yarıyıl, 1. sınıf öğrencileri için ise 6 yarıyıl olacağını bildirdi.
YDS sonuçları açıklandı!17 Nisan 2014 19:53
Yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavı (YDS) sonuçları açıklandı.
Lisansüstü Eğitim görenler dikkat!17 Nisan 2014 12:59
Eğitim-Bir-Sen, Yükseköğretim Kurulu’na (YÖK) yazılı müracaatta bulunarak, Lisansüstü Eğitim süresinin memuriyetten sayılmasını istedi.
30 yaş ve üstüne sınavsız üniversite17 Nisan 2014 12:15
MEB, YÖK ve eğitim kurumu yöneticilerinin toplantısından 'sil baştan' yeni yasa sinyali çıktı
Üniversiteye girişte yeni dönem!17 Nisan 2014 12:01
2016'dan itibaren YGS ve LYS sistemleri kalkarken, üniversiteye merkezi sınavın ortalamalarıyla girilecek.Üniversiteler de üç gruba ayrılacak.
Yüksek öğretim sistemi değişiyor!16 Nisan 2014 16:32
YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, katıldığı toplantıda Yüksek öğretim sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
LYS'ye girecek öğrenciler dikkat!16 Nisan 2014 11:52
Üniversiteye girişin ikinci adımı olan Lisans Yerleştirme Sınavlarına başvurular, 21-30 Nisan arasında yapılacak. Başvuru süresi uzatılmayacak.
Bakanlık okulları uyardı! Dikkat15 Nisan 2014 08:06
Bakanlık, ikinci dönem ortak sınavlarda yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçmek için okulları uyardı.
Rektör Çelik kalp krizi geçirdi14 Nisan 2014 23:52
Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik, kalp krizi geçirdi. Çelik'in, ambulans uçakla Ankara'ya sevk edildiği öğrenildi
KLܒde 'etkili iletişim'14 Nisan 2014 23:33
Kırklareli Üniversitesi (KLÜ) Sürekli eğitim Merkezi tarafından 'Etkili İletişim' eğitimi düzenlendi.
MEB'den çok önemli uyarı!14 Nisan 2014 11:45
Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerinin katılacağı ikinci dönem ortak sınavlara ilişkin herhangi bir aksaklığın yaşanmaması için uyarıda bulundu.
Paralel kardeşler yalanda birleştiler!Tarihte ilk şike ne zaman yapıldı?Trabzon basını iyice abarttı!Obama'dan güldüren hareketİMİB yönetiminden Erdoğan'a ağır hakaret!Kenan Işık'tan üzücü haber!Paralel örgütün akademik üssü!Darbeciyle Erdoğan'ı bir tuttu!Gül: Gelecekle ilgili siyasi planım yok!Başbakan: Allah düşmanın bile şereflisini versin!CHP, paraleller için AYM'ye gittiAltan Tan'dan Kışanak'a petrol tepkisiBakan Ala 1 Mayıs için son sözü söylediParalel devletin delili burada!Başbakan selfie'si!Körfez'deki gerilim sonlandı!Tüm Manşetler
Işık'tan kötü haber
Hasta taşıyan ambulansın üzerine direk devrildi
Yeni muayenehaneye izin yok!
"Böyle bir minare şekli yok"
Bruma vaadi seçimi kazandırdı!
Paralel kardeşler yalanda birleştiler!
İller arası tatlı rekabeti!
Facebook Van'dan sonra bir ilin daha adını değiştirdi!
G.Saray, Beşiktaşlı futbolcunun peşinde!
Tarihte ilk şike ne zaman yapıldı?
Ligde 7 maç aynı gün aynı saatte!
Trabzon basını iyice abarttı!
Erdoğan'dan MHP'ye Uygur göndermesi
Obama'dan güldüren hareket
Almanya'da "Demokrasi eksikliği"
Sevgi ve sporla mucizeyi başardı
Kenan Işık'tan üzücü haber!
Darbeciyle Erdoğan'ı bir tuttu!
15 futbolcu ilk kez şampiyon olacak!
Yarılılar Türkiye’ye getirildi
Yunanistan’dan insanlık suçu
Tilkiler "çikolata" ile aşılanacak
Gül: Gelecekle ilgili siyasi planım yok!
CRR'de Selçuk Alagöz gecesi
Başbakan: Allah düşmanın bile şereflisini versin!
Hobiler, başarıyı olumlu etkiliyor!
Yıldırım futbolculardan helallik isteyip veda etti!
Jandarma, kayıp çocuklara eğiliyor
Diyarbakır’da yıldırım can aldı!
Uçuş mesafeleri kısalıyor
CHP suyunu çıkarttı
CHP, paraleller için AYM'ye gitti