Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız... G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı Dev adamlar yıkıldı! Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 517 kez okundu.

Kocaeli'de kırmızı alarm!02 Eylül 2014 19:20
Gebze, Kandıra, Kartepe, Derince ve İzmit ilçelerindeki bazı hayvanlarda mavi dil hastalığı görülmesi üzerine karantina başlatıldı.
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...02 Eylül 2014 19:18
Diyarbakır'da F-16 savaş uçağı düştü. Kadın pilot yüzbaşı Burcu Arpacı, uçak düşmeden önce fırlatma sistemini kullanarak kurtuldu.
AK Parti MYK başladı02 Eylül 2014 19:17
AK Parti Merkez Karar Yürütme Kurulu (MYK), Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığında ilk kez toplandı.
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir02 Eylül 2014 19:16
BM Gıda ve Tarım Örgütü, Ebola salgınının gıda krizine yol açabileceği uyarısında bulundu.
Mersin'de parti binasına kumar baskını02 Eylül 2014 18:45
Mersin'de polis ekipleri Güven Partisi'nin il binasına kumar baskını düzenledi.
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti02 Eylül 2014 18:44
Avrupalı Türk Demokratlar Birliği Genel Başkanı Çelik, Berlin'deki Mevlana Camisinin kundaklanmasıyla ilgili konuştu.
Ebola taşıyan adam panik yarattı02 Eylül 2014 18:43
Afrika’da artan Ebola tehlikesi bu kez virüs taşıyan bir adamın tedaviden kaçarak pazar yerine gelmesiyle korku yarattı.
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!02 Eylül 2014 18:26
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, atama bekleyen 40 bin öğrenci için tarih verdi.
5 gün boyunca yağmur var!02 Eylül 2014 18:07
Marmara'ya yağış geliyor. 5 gün boyunca yağmur var. Meteoroloji'ye göre 5 gün boyunca tüm Türkiye'de yağmur görülecek.
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı02 Eylül 2014 17:02
Türkiye savunma sanayisinin yılın 8 ayındaki ihracatı 1 milyar doları aşarken, bu dönemde en çok satış Amerika'ya yapıldı.
TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan02 Eylül 2014 16:54
25 Aralık Soruşturması sonrasında bazı telefon görüşmelerinin internette yayınlanması üzerine inceleme yapan Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı (TİB), 12 ses kaydının soruşturma dosyasından sızdırıldığını belirledi. TİB sızan kayıtları savcılığa bildirdi.
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım02 Eylül 2014 16:42
İHH İnsani Yardım Vakfı, Suriye'deki saldırılarda ailesini kaybeden 100 bin Suriyeli kimsesiz çocuğa gıda başta olmak üzere kıyafet, barınma gibi çeşitli yardımlarda bulunuyor.
Kocaeli'de kırmızı alarm!
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...
AK Parti MYK başladı
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Beşiktaş'ta izin sona eriyor!
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama
G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı
Milyonda bir ihtimaldi: Beyaz bebeği oldu!
Mersin'de parti binasına kumar baskını
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti
Ebola taşıyan adam panik yarattı
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!
Dev adamlar yıkıldı!
5 gün boyunca yağmur var!
Osmanlı'yı yakından tanıdılar!
'Ekrem Dumanlı'nın yazıları sinir bozucu'
Diyarbakır'da F-16 düştü!
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Atalay: İnternet medyası statü kazanacak
Esed'e ağır darbe!
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
TSK'da kaç tane general var?
İşte Negahan Alçı'nın yeni kanalı
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı
Kuzey Irak'ta benzin 1.62 lira oldu
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da!
Mısır'da bombalı saldırı: 11 ölü
TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan
1 milyon kişi yerinden oldu!
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!
Kadir İnanır: "Aslanlar gibiyim"
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız
Mevsimsel gripler öldürücüdür
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!
Tepki çeken haber: Hz. Muhammed'in mezarı taşınacak
Dolar yeniden yükselişe geçti
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Telefon dolandırıcılığında son nokta
İspanya'da işsizlik tekrar yükselişte!
İstanbul uzantılı internet adresleri geliyor
İsrail kabinesinde işgal çatlağı
C.Başkanı Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
İngiltere bölünecek mi?
Eti güneş batmadan tüketin!
Darbe üstüne darbe yedi!
Dikkat! Sıcak havalarda artıyor
Türk yazılımcılardan müthiş uygulama
Hakemlere yüzde 90 zam!
İsrailli Bakan Ariel: Bizi Arap ülkeleri cesaretlendiriyor!
Cep telefonu görüşmeleri şifrelenebilecek
Milliler'e Sırp hakem
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Galatasaray 8 transfer yaptı
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Beşiktaş'tan 52.3 milyon Euroluk imza
Zincirleme kaza: 9 yaralı
Demba Ba kadro dışı!
Danimarka-Türkiye maçının hakemi belli oldu
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi
Pandev'den Fenerbahçe mesajı!
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!
Kulüplerden "Passolig" açıklaması