Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray'ın yıldızı sakatlandı, derbide yok! Ünlü işadamı ve karısı evinde öldürüldü! Ölmek için o ülkeye akın ediyorlar! Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 516 kez okundu.

Soyadı ile ilgili devrim gibi düzenleme geliyor22 Ağustos 2014 20:29
'Küçük düşüyorum', 'mutsuzum' diyen vatandaş, Nüfus'a vereceği bir dilekçeyle soyadını değiştirebilecek.
Beyşehir'de silahlı kavga: 1 ölü22 Ağustos 2014 20:07
Konya'nın Beyşehir ilçesinde çıkan silahlı kavgada 1 kişi hayatını kaybetti.
Başbakan Erdoğan, Putin'le görüştü!22 Ağustos 2014 19:36
Recep Tayyip Erdoğan ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in telefonda görüştüğü bildirildi.
Küçük Sara’nın gözleri acıyı anlatıyor!22 Ağustos 2014 19:15
Gazze’de yaralanan Filistinli çocuklar, Pendik Marmara Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde tedavi altına alındı.
Bursa'da uyuşturucu tacirlerine tutuklama22 Ağustos 2014 19:10
Bursa’nın Mudanya ilçesinde uyuşturucu sattığı iddiasıyla gözaltına alınan 2’si çocuk 11 kişi çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı.
PKK'dan şaşkına çeviren heykel açıklaması!22 Ağustos 2014 19:02
PKK'nin en önemli isimlerinden Sabri Ok, "O heykel orada nasıl yapıldı gerçekten bilmiyoruz!" dedi.
24 ve 30 Ağustos'ta bu yollara dikkat!22 Ağustos 2014 19:00
İstanbul Emniyeti 30 Ağustos Zafer Bayramı ve 24 Ağustos’ta genel provada kapalı olacak yol alternatif güzergahları açıkladı.
Erdoğan, BM Genel Sekreteri ile görüştü22 Ağustos 2014 19:00
Erdoğan, Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Ban Ki-mun ile telefonda görüştü.
Yeni kriptolu telefonlar dinlenemeyecek!22 Ağustos 2014 18:55
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, "Yeni kriptolu telefonları yılbaşından önce üst düzey devlet yöneticilerine dağıtacağız" dedi.
Rus pilotun Kayseri'deki hatası kuşları telef etti22 Ağustos 2014 18:54
Kayseri Ali Dağı’nda çıkan yangına helikopter ile havadan müdahale edildi. Ama rus pilotun hatası kuşları telef etti.
Muğla'nın ciğerleri yanıyor22 Ağustos 2014 18:35
Muğla'nın Milas ilçesinde çıkan orman yangınına 10 helikopter ve 4 uçak ile itfaiye ekipleri müdahale ediyor.
Kaçak teknesi yandı:1 ölü 4 yaralı22 Ağustos 2014 18:24
Muğla’nın Datça ilçesi açıklarında 87 kaçağı taşıyan tekne yanarak battı. Kaçaklardan 1’i öldü, 4’ü yaralandı, 5’i de kayboldu.
Soyadı ile ilgili devrim gibi düzenleme geliyor
Beyşehir'de silahlı kavga: 1 ölü
NATO'dan Rusya'ya kınama
Güneş'ten yeni sezon öncesi açıklama
Galatasaray'ın yıldızı sakatlandı, derbide yok!
Başbakan Erdoğan, Putin'le görüştü!
Barcelona'da Ebola alarmı
Amberin Zaman'dan ağza alınmayacak küfürler!
"İstihdam sektörü tam anlamıyla güçlenmiş değil"
İngiltere Esed ile işbirliği yapmayacak
Ünlü işadamı ve karısı evinde öldürüldü!
Eskişehirspor'da üç imza birden
Küçük Sara’nın gözleri acıyı anlatıyor!
Darbe karşıtı gösterilerde yine kan aktı
Haliç'te kentsel dönüşüm başlıyor
Irak'ta camiye silahlı saldırı
İşte Serdar Özkan'ın yeni takımı!
"Türkiye üzerinden 170 milyon dolar kazandık"
Piyasalar haftayı nasıl tamamladı?
Bursa'da uyuşturucu tacirlerine tutuklama
Ölmek için o ülkeye akın ediyorlar!
PKK'dan şaşkına çeviren heykel açıklaması!
Erdoğan, BM Genel Sekreteri ile görüştü
24 ve 30 Ağustos'ta bu yollara dikkat!
Yeni kriptolu telefonlar dinlenemeyecek!
Rus pilotun Kayseri'deki hatası kuşları telef etti
Passolig'de dev çekişme!
Kral Abdullah'ın Sisi'si Libya’da işbaşında
Muğla'nın ciğerleri yanıyor
Kaçak teknesi yandı:1 ölü 4 yaralı
Kuyt'tan İsmail Kartal'a tam destek
Motta'ya kafa atan Brandao'nun lisansı askıya alındı
Vine'da yeni özellik
'Buzlu meydan okuma öldürebilir'
Ünlü sanatçı zorla mahkemeye götürülecek
Davutoğlu'nun babası yüzlerce gencin okumasına vesile oldu
Irak'ta Türkmenler açlık ve susuzluktan kırılıyor
Yok artık! Di Maria'nın yeni adresi...
Güven oylaması takvimi hazır