Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AB değil biz istemiyoruz! Potada tarihi galibiyet Boğazda can pazarı! Celal Kazdağlıİçerde Paralel dışarıda İsrail Kaybediyor
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 529 kez okundu.

Asım Yıldırım hakkında suç duyurusu18 Aralık 2014 20:40
Sabah saatlerinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a hakaret, beddua ve küfürler eden STV spikeri Asım Yıldırım hakkında hakaretten suç duyurusunda bulunuldu.
Almanya'da 3 vatandaşımıza MİT gözaltısı18 Aralık 2014 20:29
Almanya’da 3 Türkiye vatandaşının casusluk yaptıkları şüphesiyle gözaltına alındığı iddia edildi.
Mevlana'nın mezar odasının inanılmaz sırrı!18 Aralık 2014 18:39
Ölümünün yıldönümünde Mevlana'nın 741 yıldır içine girilemeyen mezarının ilginç bir sırrı var.
Adliyeyi sirke çevirdiler!18 Aralık 2014 18:33
Paralel yapıya yönelik operasyonda gözaltındakilerin mahkemeye sevk edilmesinin ardından destek için adliyeye gidenler ilginç görüntüler oluşturdu.
10 terörist daha teslim oldu18 Aralık 2014 18:32
Şırnak'ta terör örgütü PKK'dan kaçan 4'ü 18 yaşından küçük 10 kişinin güvenlik güçlerine teslim olduğu belirtildi.
Süleyman Demirel'in acı günü18 Aralık 2014 18:15
9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in kardeşi Hacı Ali Demirel vefat etti.
Ermenek madencileri için fidan dikildi18 Aralık 2014 17:48
Karaman'da Orman İşletme Müdürlüğü ve Türk Kızılayı tarafından düzenlenen "Bir Fidan Bir Kan Projesi" kapsamında, Ermenek ilçesindeki maden ocağında cansız bedenlerine ulaşılan 18 işçi anısına fidan dikildi.
Saman yüklü tırdan 156 kilo esrar çıktı18 Aralık 2014 17:48
Uşak'ta İzmir'e giden bir tırdaki saman çuvalları içinde 156 kilo 800 gram esrar ele geçirdi.
Bilecik'te tarihi eser operasyonu18 Aralık 2014 17:47
Bizans dönemine ait 990 parça tarihi niteliği olan sikke ele geçirildi.
Fakültelere faizsiz finans dersi18 Aralık 2014 17:46
Üniversitelerin işletme ve iktisat fakültelerinde İslam ekonomisi ve faizsiz finans, ilahiyat fakültelerinde ise ekonomi ve finans alanlarında seçmeli veya zorunlu dersler programlara konulacak.
Albay Bursalı'nın oğlu öldü18 Aralık 2014 17:45
Bakırköy Askerlik Şube Başkanı Albay İhsan Bursalı'nın 24 yaşındaki oğlu, şubenin 3. katındaki lojmandan düşerek hayatını kaybetti.
Taksicilere psikoloji eğitimi verildi18 Aralık 2014 17:44
Uzun süre trafikte kalarak yoğun stres yaşayan taksi şoförlerine, karşılaştıkları zorlukları atlatabilmeleri için psikologlar eşliğinde uygulamalı eğitim verildi
Dumanlı ve Karaca ile ilgili flaş gelişme
Bilic, TFF'ye ateş püskürdü!
Anadolu Efes Real'e direnemedi!
BM'den iki ülke için flaş karar!
ABD'den Rusya'ya yeni yaptırım
Rusya Merkez'den yeni tedbirler
AB değil biz istemiyoruz!
'Dumanlı'nın ifadesi inandırıcı değil'
Potada tarihi galibiyet
İç güvenlik paketi" aly komisyonda kabul edildi
IŞİD'le mücadele en az 3 yıl sürebilir
BM'den Kuzey Kore çağrısı
Basın hukuksuzluklarda rol oynamamalı
Balotelli'ye 1 maç ceza
Beşiktaş kupada mağlup
Şanlıurfa'da askeri araç devrildi: 6 yaralı
Fikri Işık: Abisinden talimat alanları attık
Boğazda can pazarı!
Diriliş Ertuğrul reytingleri alt üst etti!
Galatasaray Polonya'da kazandı..
HSYK 66 kişilik Yargıtay kararnamesi yayımladı
Karabükspor'a ceza yağdı
THY uçağında ebola paniği, geri döndü!
Başbakanların ikinci toplantısı Ankara'da
17 yaşında, 33 ev soydu
Yeni bir parti daha kuruldu!
Katar Emiri Al Sani Türkiye'ye geldi
Demirtaş'ın attığı tweet herkesi şaşırttı!
Asım Yıldırım hakkında suç duyurusu
Almanya'da 3 vatandaşımıza MİT gözaltısı
Türkiye'den Hamas açıklaması
CHP'li Nazlıaka'dan Gökçek için suç duyurusu
Napolitano görevinden ayrılacak
Arda Turan'dan F.Bahçe patlaması!
Mehmet Topuz'un menajerinden açıklama!
Peşmerge, IŞİD'e karşı saldırıya geçti
'Savcının yanında 10 milyon dolar istedi'
Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak
Size layık bir Genel Müdür olmaya çalışacağım
AK Parti MYK Toplantısı başladı
Geç gelen adalet adalet değildir!
Özal kararının gerekçesi açıklandı
Mevlana'nın mezar odasının inanılmaz sırrı!
Adliyeyi sirke çevirdiler!
10 terörist daha teslim oldu
Süleyman Demirel'in acı günü
Pazartesi günü oylama yapılacak
Çeyrek altın günü kaç lira ile kapattı?
Aziz Yıldırım tehlike altında!
Haliç, belgesele konu oldu
Erdoğan, Org. Özel'i kabul etti
Bu üniversite 9 ilçeye bedel!
Borsa 83 bin puanı aştı
Bu ilçelerde fiyatlar resmen uçtu
41 darbe karşıtına hapis cezası
PFDK'dan Galatasaray'a şok ceza!
Saman yüklü tırdan 156 kilo esrar çıktı
Ermenek madencileri için fidan dikildi
New York borsası sıçradı
Bilecik'te tarihi eser operasyonu
BM: Gazze için ayırdığımız bütçe bitmek üzere
Fakültelere faizsiz finans dersi
Albay Bursalı'nın oğlu öldü
Taksicilere psikoloji eğitimi verildi
Davutoğlu, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Dört eski bakan için Yüce Divan tarihi belli oldu!
10 PKK’lı daha teslim oldu