Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Taşeron işçilere kadro müjdesi! İsrail: 'Kudüs için zor kullanırız' Davutoğlu: 'Demokrasinin mahiyeti değişti' Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 521 kez okundu.

Kaybolan çoban donmak üzereyken kurtarıldı20 Ekim 2014 12:39
Artvin'nin Borçka ilçesinde etkili olan kar yağışı ve tipi sebebiyle yolunu kaybeden çoban, AFAD ve jandarma ekiplerince donmak üzereyken kurtarıldı.
Türkiye'den Peşmerge'ye geçiş izni!20 Ekim 2014 12:35
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, peşmergenin Kobani'ye geçmesi için yardım edildiğini açıkladı.
Yargıtay'da Başkanvekilliği seçimi sonuçlandı20 Ekim 2014 12:20
Yargıtay Birinci Başkanvekili ve Hukuk Genel Kurulu Başkanlığına, 19. Hukuk Dairesi Başkanı Seyit Çavdar seçildi.
Marmaris'teki orman yangını kontrol altına alındı20 Ekim 2014 12:18
Marmaris'te 44 hektar orman alanına zarar veren yangın kontrol altına alındı.
Emniyete 6 bin 500 yeni personel alınacak20 Ekim 2014 12:16
Emniyet Genel Müdürlüğü, 14’üncü dönem polis meslek eğitimlerine 6 bin 500 öğrencinin alınacağını açıkladı.
Bonzai kabusu bitmiyor20 Ekim 2014 12:14
Bursa’da boş arazide bonzai içtikleri öne sürülen 2 gençten birisi komaya girdi.
Orman yangını kontrol altına alındı20 Ekim 2014 12:12
Marmaris'te 44 hektar orman alanına zarar veren yangın kontrol altına alındı.
TİKA'dan Senegal'e 3 milyon dolar yatırım20 Ekim 2014 12:06
Türkiye'nin Dakar Büyükelçisi Algan, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansının (TİKA) bu yıl Senegal'de gerçekleştirdiği projelerin toplam maliyetinin 3 milyon doları bulduğunu bildirdi.
Ünlü profesör yoğun bakımda!20 Ekim 2014 11:53
BETAM Direktörü Prof. Dr. Seyfettin Gürsel beyin kanaması geçirdi.
Türkiye'de ne kadar Suriyeli var?20 Ekim 2014 11:39
AFAD Başkanı Oktay, "Türkiye'deki toplam Suriyeli sayısı şu an itibariyle 1 milyon 600 bin kişi. Kobani bölgesinden gelen de 180 bin civarında" dedi.
Hemşirelerin yüzde 96’sı tükenmişlik sendromu yaşıyor20 Ekim 2014 11:33
Sağlık hizmetlerinde hastalarla birebir ilişki içinde olan hemşirelerin iş yükü fazlalığı ve yaşadıkları mesleki sorunlar, onları duygusal tükenmeye götürüyor.
THY ve AA güçlerini birleştiriyor20 Ekim 2014 11:19
AA ve THY, Haber Yayını Anlaşması imzalama kararı aldı
Rekorun yeni sahibi Manning
Kaybolan çoban donmak üzereyken kurtarıldı
NATO Fransa'da tatbikat yaptı
Türkiye'den Peşmerge'ye geçiş izni!
Taşeron işçilere kadro müjdesi!
Yargıtay'da Başkanvekilliği seçimi sonuçlandı
Dünya'daki kadın mahkumların üçte biri ABD'de
Marmaris'teki orman yangını kontrol altına alındı
Ukrayna borcunu Batı'ya yüklüyor
Emniyete 6 bin 500 yeni personel alınacak
Partizan-Beşiktaş maçının hakemi belli oldu
Bonzai kabusu bitmiyor
Göztepe'de Suat Kaya dönemi sona erdi!
Orman yangını kontrol altına alındı