Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yıldız isim Beşiktaş'ta Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme! Hamas, İsrail F16'sını vurdu! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 514 kez okundu.

Başbakanlık'tan Gazze kampanyası23 Temmuz 2014 03:55
Başbakanlık, barınma, açlık, susuzluk ve sağlık problemleri yaşan Filistinlilere yönelik yardım kampanyası başlattı.
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı23 Temmuz 2014 03:39
Didier Drogba İngiltere'ye transfer olacağı haberleri ortalığı karıştır
‘Öfkeden ağlıyorum bu soykırım durmalı‘23 Temmuz 2014 02:33
17 yıldır gönüllü olarak Filistin'e yardıma giden Norveçli doktor isyan etti: Daha önceki saldırılarda da buradaydım. Ama böyle vahşeti hiç görmedim.
Yargıtay‘ın imamına işlem yapılmadı23 Temmuz 2014 02:20
AK Partili Şahin'in"Cemaat'in Yargıtay'da imamı var" açıklaması üzerine Yargıtay'a gönderdiği bilgi ve belgelerde isimleri verilerek tanık gösterdiği iki avukatın görüşüne dahi başvurulmadan alındığı ortaya çıktı.
Niğde'de 3,5 kilo esrar ele geçirildi23 Temmuz 2014 02:14
Niğde Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, 3,5 kilo esrar ele geçirdi.
Cübbeli Ahmet'ten paralel yapı operasyonuna gönderme!23 Temmuz 2014 01:50
Cübbeli Ahmet Hoca olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü, "Kim bana zulmettiyse duam tuttu" diyerek ilginç bir göndermede bulundu.
Şanlıurfa'da Bediüzzaman mevlidi23 Temmuz 2014 01:34
Şanlıurfa’da, 54 yıldır Bediüzzaman Said Nursi ve şehitlerin anısına yapılan mevlide vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.
Filistin için Sarıyer tek yürek23 Temmuz 2014 01:33
AK Parti Sarıyer İlçe Başkanlığı tarafından organize edilen İsrail protestosuna binlerce vatandaş katıldı.
7 kişi daha sağlık kontrolünden geçti23 Temmuz 2014 00:54
Terörle Mücadele Şubesi ekipleri tarafından düzenlenen operasyonda gözaltına alınan 7 şüpheli daha sağlık kontrolünden geçirildi.
Erciyes'ten 3 gollü galibiyet!23 Temmuz 2014 00:37
TRT'nin 50. Yıl Kupası ilk maçında Kayseri Erciyesspor, Akhisar Belediyespor'u 3-0 yendi.
Yaz saatini beğenmedi, kış saatine geçiyor!23 Temmuz 2014 00:35
Rusya 2011 yılından bu yana uyguladığı yaz saati kararından vaz geçti ve Devlet Başkanı Vladimir Putin Rusya'nın 26 Ekim'den itibaren kış saatine geçmesini ön gören yasa tasarısını imzaladı.
Erdoğan'dan BM'ye: İsrail artık anlamalı23 Temmuz 2014 00:30
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, BM Genel Sekreteri Ban Ki-Mun ile görüştü.
İsrail Han Yunus'a saldırdı
Yıldız isim Beşiktaş'ta
Salih Uçan'a Keita engeli
Hamas vurdu, İsrailli yarbay öldü
Ünlü spor yazarı hayatını kaybetti!
Başbakanlık'tan Gazze kampanyası
Melo'dan taraftara duygusal mesaj
112 yıllık kulüp artık tarih oldu
Drogba İngiltere'de ortalığı karıştırdı
Türk spor dünyasının acı kaybı