Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Dikkat! Bu sigaralar yasaklandı DHKP-C operasyonu başladı: 22 gözaltı DHKP-C'nin propaganda fotoğrafı manşetlerde! Celal KazdağlıMeğer ne kadar eskiymiş Gülen’in sol ile muhabbeti
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 538 kez okundu.

Samsung'dan şaka gibi telefon!01 Nisan 2015 10:59
1 Nisan şakalarından Galaxy Edge de nasibini aldı.
Yılda 159 bin kişi kansere yakalanıyor01 Nisan 2015 10:50
Türkiye'de her yıl 97 bini erkek ve 62 bini kadın olmak üzere toplam 159 bin kişiye kanser tanısı konuluyor.
Bu ne tesadüf! 10:36, 12:36, 15:3601 Nisan 2015 10:29
Türkiye'nin dün yaşadığı sıra dışı olaylardaki saat benzerlikleri şaşırttı; akıllara "bu nasıl tesadüf" sorusu geldi.
Dikkat! Bu sigaralar yasaklandı01 Nisan 2015 10:22
"Tütün Mamullerinin Üretiminde Kullanımına İzin Verilmeyen Girdilere İlişkin Liste”ye mentol de eklendi.
Kılıçdaroğlu savcının ailesine başsağlığı diledi01 Nisan 2015 10:07
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, şehit edilen Cumhuriyet Savcısı Mehmet Selim Kiraz'ın eşine başsağlığı diledi.
DHKP-C operasyonu başladı: 22 gözaltı01 Nisan 2015 10:04
Savcı Mehmet Selim Kiraz'ın öldürülmesinin ardından Antalya'da yapılan operasyonda 22 DHKP-C üyesi gözaltına alındı.
Teröristler cezaevinden arkadaş çıktı01 Nisan 2015 10:00
Savcı Selim Kiraz'ı şehit eden teröristler, Şafak Yayla ile Bahtiyar Doğruyol, Tekirdağ F. Tipi Cezaevi’nden arkadaş çıktı.
TSE 62 firmanın sözleşmesini feshetti01 Nisan 2015 09:58
Türk Standardları Enstitüsü (TSE), çeşitli nedenlerle 62 firmanın TSE markasını kullanma hakkı veren sözleşmelerini feshetti.
Mevlitte Kıvanç Tatlıtuğ'un gözleri doldu01 Nisan 2015 09:57
Geçen hafta hayatını kaybeden Sertaç Boztepe için okutulan mevlite katılan Kıvanç Tatlıtuğ'un çok üzgün olduğu görüldü.
Microsoft’un yeni tablet bilgisayarı tanıtıldı01 Nisan 2015 09:52
Microsoft’un yeni tablet bilgisayarı Surface 3 resmi olarak tanıtıldı. Intel Atom işlemci kullanan yeni tablet, hafifliği ve performansı ile dikkat çekiyor.
Bu illerde yaşayanlar dikkat!01 Nisan 2015 09:38
Meteoroloji'den alınan tahminlere göre, hava sıcaklığı batı bölgelerde 2 ila 5 derece artacak, diğer yerlerde önemli bir değişiklik olmayacak
Dünyanın en yaşlı kişisi öldü01 Nisan 2015 09:27
Dünyanın en yaşlı kişisi olan Japon kadın Misao Okawa hayatını kaybetti.
Pacers'ı devirdi, Celtics'i geçti!
İstanbul hava durumu
Şirket sorunlarına erken teşhis!
Kırım Tatar televizyonunun yayını durdu
Yılda 159 bin kişi kansere yakalanıyor
Siirt'te yeni doğan bebeği ısıtıcıda unuttular
Lawal Beşiktaş yolunda!
Manisa-Galatasaray maçı biletleri bugün satışta
Beşiktaş'ın rakibi yine Brugge
Ergin Ataman: Fenerbahçe maçında, gece 3'e kadar tavana baktım
Bu ne tesadüf! 10:36, 12:36, 15:36
Dikkat! Bu sigaralar yasaklandı
Antalyaspor'da hedef şampiyonluk!
Galatasaray'a çatı pahalı geldi
Suarez ile Gerrard'ın Fenerbahçe dileği
A Milli Takım yurda döndü
Kılıçdaroğlu savcının ailesine başsağlığı diledi
DHKP-C operasyonu başladı: 22 gözaltı
Lufthansa'dan ailelere 300 milyon dolarlık tazminat
Teröristler cezaevinden arkadaş çıktı
TSE 62 firmanın sözleşmesini feshetti
Şampiyonlar Ligi'ne katılan takımlara servet!
Mevlitte Kıvanç Tatlıtuğ'un gözleri doldu
Hollanda rövanşı vermedi
Microsoft’un yeni tablet bilgisayarı tanıtıldı
Tuba Büyüküstün'ün kamera fobisi
Husi terörü yedi askeri infaz etti
Fabrikada yangın: 29 ölü
DHKP-C'nin propaganda fotoğrafı manşetlerde!
Nazlı Ilıcak Çağlayan olayını bakın nereye bağladı!
Borsa güne yükselişle başladı
İşte Fenerbahçe'nin yeni forvet hattı!
Bu illerde yaşayanlar dikkat!
Yargıtay Başkanı'ndan ilk açıklama
Bilic'in en sağlam 4 kalesi!
Aziz Yıldırım sordu, 'Neden gol atamıyoruz?'
Dünyanın en yaşlı kişisi öldü
Gülen, cemaatleri ispiyonlamış!
Saatlik zarar 100 milyon dolar!
Davutoğlu İstanbul'a geliyor
Paralel'in logolarındaki mason işaretleri
Türkiye karşıtı Fransız vekil rezil oldu
Trabzon'daki maç aksiyon filmi gibiydi
Nükleer santral işbirliği anlaşması TBMM'de kabul edildi
Tolgay Arslan rekora koşuyor
Rehine olayıyla ilgili ilginç ayrıntılar
BM Yemen'deki sivil ölümlerine dikkat çekti
Elektrik kesildi o süre uzatıldı!
İspanya, Sneijder'in asistiyle yıkıldı!
MİT eski İstanbul Bölge Başkanı vefat etti
İstanbul Barosu'ndan 'Avukat' açıklaması
Şehit haberi Meclis'i yasa boğdu
Trabzonspor'dan kınama mesajı
Şiddet gören Müslüman çocuk için kampanya
ABD ve Küba 'insan hakları'nı görüşüyor
115 bin yeni öğretmen ihtiyaç var
Hakim ve savcı atamaları Resmi Gazete'de
Uluslararası İslam, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi kuruluyor
İnsan kaçakçılığı operasyonu: 70 kişi yakalandı
Gümrük kaçağı sigara operasyonu
7 terörist teslim oldu
Bilek Güreşi: Türkiye Şampiyonası
Leyleklere 550 yuva
Marangoz atölyesinde feci yangın!
Kayınpederinin evine ateş açtı: 2 ölü, 2 yaralı