Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme! THY resmen sponsor oldu! YSK'dan HSYK seçimine ilişkin flaş karar Ömer Altaş80 kuşağı İslamcıları, Tayyip Erdoğan ve IŞİD
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 519 kez okundu.

Samsung’dan selfie odaklı telefon16 Eylül 2014 17:56
Samsung’un yeni akıllı telefonu Galaxy Grand Prime’ın selfie çekmeye imkan verecek ön kamerasının piyasadaki çoğu telefondan daha kaliteli olacağı iddia ediliyor.
3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme!16 Eylül 2014 17:54
İstanbul 3. havalimanının yapımı ve işletmesini üstlenecek İGA Havalimanı İşletmesi AŞ'nin kuruluşuyla ilgili Rekabet Kurumuna bildirimde bulunuldu.
O kazaya rekor tazminat!16 Eylül 2014 17:40
Tekirdağ Limanı’ndan denize uçan otomobilde hayatlarını kaybeden Aysel ve Vecdet Eriş ile Zeynep ve Ahmet Gülhan’ın çocuklarına ödenecek tazminat belli oldu.
Metrobüs kullananlara müjdeli haber16 Eylül 2014 17:38
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Darülaceze metrobüs durağındaki yaya üst geçidi çalışmalarının tamamlandığını bildirdi.
4 terörist daha teslim oldu16 Eylül 2014 17:36
Genelkurmay Başkanlığı, bölücü terör örgütü üyesi 4 teröristin silahsız ve teçhizatsız olarak teslim olduğunu açıkladı.
Eskişehirspor'da parola 3 puan16 Eylül 2014 17:11
Eskişehirspor Başkanı Hoşcan, "Kendi sahamız ve seyircimiz önünde Gençlerbirliği maçında galip gelerek iyi bir performans ve çıkışla yolumuza devam etmek istiyoruz" dedi.
YSK'dan HSYK seçimine ilişkin flaş karar16 Eylül 2014 16:46
YSK, hakimlik ve savcılık mesleğine kabul edilen ancak henüz ataması yapılarak göreve başlamayan hakim ve savcıların, 12 Ekim'de yapılacak HSYK üyeliği seçimlerinde oy kullanma istemlerini reddetti.
Antalya plajları alarm veriyor!16 Eylül 2014 16:34
ANTALYA’nın Konyaaltı Sahili’nde suyun renginin yeşile dönüştüğünü görenler denizden çıktı.
Bakan eşinin başına 11 dikiş atıldı16 Eylül 2014 16:20
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, başına spot ışığı düşen eşi Ayşen Zeybekci’nin durumunun iyi olduğunu belirterek, “Başında yaklaşık 7 santim civarında bir açık ve 11 tane dikiş var. Allah bize bağışladı, korudu” dedi.
Çok şeyi anlatan liste!16 Eylül 2014 16:19
Vergi politikalarıyla ilgili veriler toplayarak araştırmalar yayınlayan Washington, DC merkezli düşünce kuruluşu Vergi Kuruluşu pazartesi günü Uluslararası Vergi Rekabeti Endeksi'ni yayınladı.
Pilotların başı martılarla dertte16 Eylül 2014 16:17
Atatürk Havalimanı’nda THY’ye ait 6 uçağın leylek çarpması sonucu tehlike atlatmasının ardından şimdi de martı tehlikesi baş gösterdi.
AİHM'den skandal karar!16 Eylül 2014 16:10
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Türkiye'den zorunlu din dersi uygulamasına son verilmesini isteyerek skandal bir talepte bulundu!
Paralel yapıdan ‘Ali Cengiz’ oyunu
Fenerbahçe: Bir an önce denetleyin
Emniyet vatandaşları video ile uyardı
Çin'den Mali'ye ekonomik çıkarma
Avukat mahkemede öldürüldü
Prandelli'den 2 sürpriz karar!
Samsung’dan selfie odaklı telefon
Theofanis Gekas durdurulamıyor
3. havalimanı ile ilgili flaş gelişme!
THY resmen sponsor oldu!
Dev maç öncesi flaş gelişmeler!
O kazaya rekor tazminat!
Metrobüs kullananlara müjdeli haber
4 terörist daha teslim oldu