Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Mahkemeden flaş Uzan kararı Baklavadan sonra yeni kriz! Yeni 'Torba Kanun'da neler var Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 522 kez okundu.

Mahkemeden flaş Uzan kararı24 Ekim 2014 17:25
Motorola’nın bir alt şirketi Uzanların Dubai Bankası’nda bulunan 30 milyon dolarlık nakit parasının dondurulması için New York’ta açtığı davada karar açıklandı. Mahkeme Uzanların Dubai’deki parasının dondurulamayacağına hükmetti.
Baklavadan sonra yeni kriz!24 Ekim 2014 17:24
Geçmiş yıllarda Yunanistan'la Türkiye arasında baklava ve Türk kahvesinin tescili konusunda gerginlikler yaşanmıştı.
Twitter provokasyonunda Alman parmağı24 Ekim 2014 17:12
Kobani olayları sırasında etkinlik kazanan Twitter hesaplarından @PeshmergaGo adlı twitter hesabına ilişkin sosyal medya uzmanları tarafından çarpıcı iddialar ortaya atıldı.
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü24 Ekim 2014 17:02
Ümraniye’de ortaklar arasında alacak verecek meselesi nedeniyle çıkan kavgada silahlar konuştu.
Yola gerilen kablo can aldı24 Ekim 2014 16:30
Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesinde yola gerilen kabloya takılan motosikletin sürücüsü yaşamını yitirdi. Kabloyu oyun oynayan çocukların gerdiği öğrenildi.
Özel'in eleştirisine Ala'dan jet yanıt24 Ekim 2014 16:13
Bakan Ala, Genelkurmay'ın 'Jandarma siyasallaşır' eleştirisine jet yanıt verdi: "Siyaset karar alır, bürokrasisi uygular. Bu kadar basit ve net."
Edirne'de 84 kaçak yakalandı24 Ekim 2014 16:07
Yasa dışı yoldan Avrupa'ya gitmek isteyen 84 kaçak yakalandı.
Antalya'da hortum seralara zarar verdi24 Ekim 2014 16:03
Antalya'nın Kumluca ilçesinde etkili olan hortum, sera ve narenciye bahçelerinde hasar oluşturdu.
Dünyada bir ilk Türkiye’de gerçekleştirildi24 Ekim 2014 16:01
Prof. Dr. Erhan Ayşan ve ekibi tarafından Bezmialem Vakıf Üniversitesi'nde dünyada ilk kez kadavra donörden paratiroit organ transplantasyonu yapıldı.
Halı sahada şok eden ölüm24 Ekim 2014 15:58
Samsun'da halı sahada maç yaparken kalp krizi geçiren bir kişi hastaneye kaldırılmak istenirken yolda hayatını kaybetti.
Molotofkokteyli atan bir kişi tutuklandı24 Ekim 2014 15:46
Manisa'da gösterilere katıldıkları MOBESE ve güvenlik kameralarından tespit edilerek gözaltına alınan 15 kişiden, 1'i tutuklandı.
İBB'den uyarı: Şiddetli rüzgar ve yağış geliyor24 Ekim 2014 15:42
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden büyük uyarı... İstanbul bu gece yarısı itibariyle şiddetli rüzgarların ve yağışın etkisi altına girecek. İBB tüm birimleri alarma geçti.
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak
Twitter provokasyonunda Alman parmağı
Kobani'ye tek gidiş yolu Türkiye topraklarıdır
Bangladeş Cemaat-i İslâmî lideri öldü
Fransa Irak'ta IŞİD'i vurdu
İşte internete vergi koyan ilk ülke
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
iPhone 6'da şoke eden rakam!
Soros'tan korkutan uyarı
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Nene Hatun suya indirildi
Yola gerilen kablo can aldı
IŞİD'den akıl almaz oyun!
İspanya bu ölümü konuşuyor
Tarifeli uçak seferleri yeniden başlıyor
800 bin Ukraynalı yerinden oldu
Fenerbahçe'den Gençlerbirliği'ne tepki
İtalya ile AB arasında ipler gerildi!
UEFA'dan Fenerbahçe açıklaması
Mithat Halis: Cech Beşiktaş'a gelebilir
Fransa açıkladı: IŞİD'i vurduk!
Özel'in eleştirisine Ala'dan jet yanıt
İspanya bu ölümü konuşuyor
Edirne'de 84 kaçak yakalandı
Galatasaray-Kasımpaşa maçı biletleri satışa sunuldu
'Galatasaray’ı yenmek için oynayacağız'
Antalya'da hortum seralara zarar verdi
Tunus'ta kanlı baskın!
Dünyada bir ilk Türkiye’de gerçekleştirildi
CHP'de görev değişimi
Halı sahada şok eden ölüm
Molotofkokteyli atan bir kişi tutuklandı
Cuma namazına gidenlere foseptik suyu sıktılar
İBB'den uyarı: Şiddetli rüzgar ve yağış geliyor
Olaylı maçın faturası kesildi!
Müslüman Rohingyalar Arakan'dan kaçıyor
IŞİD bir köyün kontrolünü ele geçirdi
Karadeniz'de hamsi bereketi
Avrupalı Müslümanlara “Helal Test” müjdesi
Protestocular referandum yapacak
Bu gece Hicrî yılbaşı
Gençlerbirliği hazırlıklarını tamamladı!
Fenerbahçeli taraftarlar Passolig'de 6 bini geçti
İşte Schumacher'in iyileşeceği tarih!
Hamsi yüz güldürdü
Denizli'de MERS virüsü şüphesi
160 kiloluk halteri kafasına düşürdü
PYD'den 'ÖSO' açıklaması
Elizabeth ilk tweetini attı!
İstanbul'da 'sarı toz' alarmı
MERS sandılar, bademcik çıktı!
Pogba Juventus ile nikah tazeledi
91 yıllık firma IŞİD yüzünden adını değiştirdi
İstanbul-Ankara 6 lira
İstanbul'da yeni rekor kırıldı
İsveç operasyonu sonlandırdı
Apple'ın ilk bilgisayarına rekor fiyat
Gençlerbirliği'nden 'hakem' uyarısı
Sınıra 3 havan mermisi düştü
Halilhodzic hakemlere çattı!