Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki Kasımpaşa'dan büyük itiraz Böyle olur Sabri'nin dönüşü Hakan TunaYaseminler altında!
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 525 kez okundu.

Maden sahibinden akılalmaz önlem01 Kasım 2014 07:39
Emekli madenciler daha fazla kömür için kapalı madenin duvarını deldiğini, su sızan çatlakların da çamur sıvanarak kapatıldığını anlattı.
Bir maden ocağında daha göçük oldu01 Kasım 2014 07:38
Bartın'ın Amasra ilçesinde özel kömür işletmesine ait maden ocağında galeri açma çalışması sırasında göçük meydana geldi.
Maden işçilerine insalık dışı talimat!01 Kasım 2014 07:36
Ermenek'te facianın yaşandığı madenin yetkilileri işçileri insanlık dışı bir talimat vermiş...
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!31 Ekim 2014 23:19
Zeytinburnu'nda metrobüs yolundan karşıya geçmek isteyen Yusuf Deli (16) metrobüsün çarpması sonucu hayatını kaybetti.
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi31 Ekim 2014 22:35
Giresun’da etkili olan sağanak yağış nedeniyle Karadeniz Sahil Yolu’nu sular altında kaldı.
Peşmerge Suriye'yi geçti31 Ekim 2014 21:20
Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) tarafından Halep'e bağlı Kobani'ye (Ayn el Arap) gönderilen Peşmerge konvoyu, Suriye'ye geçti.
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme31 Ekim 2014 21:18
Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde 3 askerin şehit edilmesiyle ilgili 1 kişi gözaltına alındı.
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı31 Ekim 2014 21:07
Türk Hava Kurumu'nda ulussüzlük iddialarıyla ilgili yapılan operasyon sonrasında başkan Osman Yıldırım ile birlikte 5 kişi tutuklandı.
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!31 Ekim 2014 20:36
Milas'ta 5 gün önce hacdan dönen ve yüksek ateş şikayetiyle hastaneye başvuran kişi, tedavi altına alındı.
Pastırma sıcakları geliyor31 Ekim 2014 20:30
Türkiye genelinde hava sıcaklıkları 6 ila 10 derece düşecek ancak Salı gününden itibaren yeniden yükselmeye başlayacak.
Boğaziçi köprüsünde intihar girişimi!31 Ekim 2014 19:43
Boğaziçi Köprüsü’nde intihar girişiminde bulunan bir şahıs, polis ekipleri ve psikologun devreye girmesiyle ikna edildi.
Kandıra sokakları sular altında kaldı31 Ekim 2014 19:39
Kocaeli’nin Kandıra ilçesinde sağanak yağış nedeniyle bazı dereler taştı, bazı vatandaşlar evlerinde mahsur kaldı.
Her gün 1 milyon dolar harcayabilir
Halilhodzic'in en büyük kozu!
Maden sahibinden akılalmaz önlem
Bir maden ocağında daha göçük oldu
Maden işçilerine insalık dışı talimat!
Sneijder gidiyor mu? Albayrak noktayı koydu!
Dilmen'den Prandelli'ye şok sözler
Kolombiya'da madeni su bastı
Dışişleri Bakanlığı Danimarka'dan izahat istedi
Ala'dan HDP'nin çağrısına sert tepki
Prandelli'den Sabri ve Sneijder açıklaması
Galatasaray son 5 sezonun en iyisi
Ebola salgını olan ülkelere vizeyi durdurdu
Zeytinburnu metrobüs yolunda ölümlü kaza!
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Sabri: Allah beni bir sınava soktu...
Giresun'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Peşmerge Kobani'ye buradan girdi!
Galatasaray'ın golünde ofsayt tartışması
Kasımpaşa'dan büyük itiraz
İlkay Gündoğan 'maden ocağına' indi
Nur Serter: CHP'den istifa etmedim
Böyle olur Sabri'nin dönüşü
Peşmerge Suriye'yi geçti
3 askerin şehit edilmesiyle ilgili önemli gelişme
Osman Sınav'a 'Kızıl Elma' sorusu
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Galatasaray son dakikada güldü!
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil