Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Taksim saldırganının kimliği belli oldu Fenerbahçe gümbür gümbür: 2-1 Şehit babası: Paralelciler beni dinleyip İsrail’e servis etti Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 536 kez okundu.

Taksim saldırganının kimliği belli oldu31 Ocak 2015 21:05
Taksim'deki polis noktasına silahlı saldırı düzenledikten sonra kaçan terörist DHKP-C üyesi Elif Sultan Kalsen olduğu belirlendi.
İstanbul'da terör operasyonu!31 Ocak 2015 20:12
İstanbul Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri 5 adrese eş zamanlı operasyon yapıldı.
Somaliand'dan Isparta'ya Türkçe için gelecekler31 Ocak 2015 19:46
1991 yılında bağımsızlığı ilan eden Somaliland'dan gelecek 35 öğrenciye SDÜ Yaşam Boyu Eğitim Merkezinde Türkçe öğretilecek.
Cizre'deki hendekler yeniden kapatılıyor31 Ocak 2015 19:22
Şırnak'ın Cizre ilçesinde izinsiz gösterilerde güvenlik güçlerinin müdahalesini engellemek amacıyla terör örgütü yandaşlarınca kazılan hendeklerin kapatılmasına yeniden başlandı.
Genç kız karbonmonoksit zehirlenmesinden öldü31 Ocak 2015 19:20
Isparta'da bir eczanede çalışan 19 yaşındaki Emine Uysal, gece yarısı sobadan sızan karbonmonoksit gazından zehirlenerek yaşamını yitirdi.
Şehir Hatları'nda bazı seferler tekrar başladı31 Ocak 2015 19:16
Kuvvetli lodos nedeniyle sabah saatlerinde tüm seferlerin iptal edildiği Şehir Hatları'nda baze seferler yeniden yapılmaya başlandı.
Bursa'da trafik kazası: 5 yaralı31 Ocak 2015 19:14
İnegöl-Domaniç karayolunda iki otomobilin çarpışması sonucu 5 kişi yaralandı.
Davutoğlu İzmir Valiliğini ziyaret etti31 Ocak 2015 19:14
Başbakan Ahmet Davutoğlu, İzmir Valiliğini ziyaret etti.
Arızalanarak yanan minibüs hurdaya döndü31 Ocak 2015 18:49
AYDIN'ın Germencik İlçesi'nde otoyolda arızalanınca yol kenarına çekilen minibüs, aniden alev aldı.
Bolu'da trafik kazası: 10 yaralı31 Ocak 2015 18:47
3 otomobilin karıştığı trafik kazasında 10 kişi yaralandı.
Hatay Büyükşehir Belediyesi, 166 projenin tanıtımını yaptı31 Ocak 2015 18:41
Hatay Büyükşehir Belediyesi yapılmasını planladığı 166 projeyi tanıttı.
Mahkumların ihtiyaçları Taksim'de anlatıldı31 Ocak 2015 18:40
Kader Mahkumları Derneğince Beyoğlu İstiklal Caddesi'nde mahkumların ihtiyaç ve taleplerini dile getirmek ve bu konuda farkındalık oluşturmak için stant kuruldu.
Sağlık Bakanlığı'ndan o iddiaya yalanlama
NASA sonunda Delta 2'yi fırlattı
Konyaspor, Portekizli oyuncuyu transfer etti
Antalyaspor evinde büyük darbe yedi!
Taksim saldırganının kimliği belli oldu
İnternette korkutan deney
TOFAŞ, Konya Basket'i rahat geçti!
İstanbul'da terör operasyonu!
Davutoğlu: 5. bölge teşviki uygulayacağız
Real Madrid, Sociedad'ı pişman etti!
Somaliand'dan Isparta'ya Türkçe için gelecekler
Metin Külünk: Terör bir beladır
Milli atlet Batuhan Altıntaş'tan rekor
Güler: Tenezzül eden alçaktır, namussuzdur, şerefsizdir...
Volkan taraftarı polise şikayet etti
Merkel'den Yunanistan açıklaması
Bahreyn'de 72 kişi vatandaşlıktan çıkarıldı
Hamas'tan Mısır mahkemesine tepki
İşte Gülencilerin son montajı
Suudilerde bir haftada iki darbe
Hamas heyetinden Hizbullah’a ziyaret
Cizre'deki hendekler yeniden kapatılıyor
Fenerbahçe gümbür gümbür: 2-1
Genç kız karbonmonoksit zehirlenmesinden öldü
Şehir Hatları'nda bazı seferler tekrar başladı
Davutoğlu İzmir Valiliğini ziyaret etti
Bursa'da trafik kazası: 5 yaralı
Dezenformasyon kampanyası başlatıldı
Şota'ya istifa şoku!
'Erdoğan kabul etseydi, Deniz Baykal Cumhurbaşkanı’ydı'
Çalık'tan çözüm süreci açıklaması
Arızalanarak yanan minibüs hurdaya döndü
İstanbul Üniversitesi, F.Bahçe'yi devirdi!
Bolu'da trafik kazası: 10 yaralı
Mursi'nin duruşması 16 Mayıs'ta yapılacak
Irak Başbakanı İbadi Almanya'yı ziyaret edecek
Seyfi Doğanay, son yolculuğuna uğurlandı
Amman-Bağdat uçak seferleri yeniden başladı
Hatay Büyükşehir Belediyesi, 166 projenin tanıtımını yaptı
Mahkumların ihtiyaçları Taksim'de anlatıldı
Kayıp kadının cesedi çay kenarında bulundu
Maltepe'de 2 DHKP-C'li gözaltına alındı
Mattarella salı günü yemin edecek
İDO bazı seferleri iptal etti
Halkbank Galatasaray'ı devirdi: 3-0
Şehit babası: Paralelciler beni dinleyip İsrail’e servis etti
Saadet Partisi seçimlere bağımsız olarak girecek iddiası
Yaşar Kemal'in durumu ağırlaşıyor
Ronaldo: Müslümanları suçlamak yanlış
Dev dalgalar bu hale getirdi
Bozdağ: MHP başörtülü bacımızı ağlatmıştı
iPhone'da yavaş şarj olmaya karşı kürdan çözümü
Fatih Erbakan aday olacak! Saadet Partisi değil...
Kılıçdaroğlu o partiyle ittifaka gidiyor!
Uludere'de askere gaz bombalı taşlı saldırı
O gazeteci CHP'den siyasete atılıyor
Penaltı krizi! Perbet ve Semih...
İngiliz polisinden medyaya 'terör' sınırlaması
Dışişleri'nden Sarkisyan'a kınama