Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

NATO'dan Türkiye açıklaması! Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor Erdoğan başörtüsü deyince Serter Meclisi terketti! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 520 kez okundu.

Bayramda havayollarında 296 ek sefer01 Ekim 2014 16:59
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, vatandaşların bayram süresince mağduriyet yaşamaları için trenlere ek vagonların ekleneceğini, havayollarında da 296 ek seferin planlandığını bildirdi.
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi01 Ekim 2014 16:56
Avrupa'da en fazla yaşlı nüfusa sahip ülkenin Yunanistan olduğu öğrenildi.
Ünlü çizgi filme 'ırkçılık' uyarısı!01 Ekim 2014 16:53
Çizgi film serisi Tom ve Jerry'nin, "ırkçı önyargı" ibaresi ile yayımlandığı ortaya çıktı.
Suriyeli Kürtlere psikolojik destek01 Ekim 2014 16:47
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Türkiye'ye sığınan Suriyelilere psikolojik destek vermek için çalışmalara başladı
KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı hakkında flaş karar!01 Ekim 2014 16:29
Adana'da, sınav giriş belgesindeki fotoğrafla saç rengi uyuşmadığı için KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı Pelin Derya Çetinkaya hakkında "resmi belgede sahtecilik" iddiasıyla başlatılan soruşturmada, takipsizlik kararı verildi
TBMM Onur Ödüllleri verildi01 Ekim 2014 16:25
Çiçek, Prof. Dr. Taner Demirer ile Prof. Dr. Hüsamettin Koçan'a ödüllerini verdi.
TİKA'dan Moğolistan'a eğitim desteği01 Ekim 2014 16:10
TİKA), Moğolistan’da sosyal alt yapıların geliştirilmesine yönelik eğitim projesi çerçevesinde Bayan-Ölgiy Vilayeti II.Okulu'na eğitim malzemesi desteği sağladı.
Otobüs biletleri tükendi!01 Ekim 2014 16:09
Kurban Bayramı tatilini memleketinde geçirmek isteyen vatandaşlar, otobüs biletlerini tüketti.
TBMM'de bir ilk! Sadece Obama için yapılmıştı01 Ekim 2014 15:55
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın TBMM'nin yeni yasama yılı açılışındaki konuşması bir ilke sahne oldu.
Asansör faciasında flaş gelişme!01 Ekim 2014 15:46
Mecidiyeköy'deki asansör faciasında hayatını kaybeden 10 işçiden biri olan Murat Usta'nın ailesi, Torunlar İnşaat'a 820 bin liralık dava açtı.
İşte TSK'nın personel mevcudu01 Ekim 2014 15:29
Silahlı Kuvvetlerde, 345'i general ve amiral, 400 bin 307'si yükümlü olmak üzere 673 bin 986 personel bulunuyor.
Türkiye'de en uzun bu şehirde yaşanıyor!01 Ekim 2014 15:20
Türkiye'de doğuşta beklenen yaşam süresi 76,3 yıl olarak hesaplandı. Yaşam süresinin en yüksek olduğu il 78,9 yıl ile Giresun oldu.
NATO'dan Türkiye açıklaması!
Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Mancini'den G.Saray'a büyük jest!
Ünlü çizgi filme 'ırkçılık' uyarısı!
Legia Varşova Trabzon'da
Suriyeli Kürtlere psikolojik destek
Edirne'de kaçak operasyonu
Cumhurbaşkanı Erdoğan TBMM'den ayrıldı
Yunus Emre anıt mezarı başında anıldı
Sağlık Bakanlığına taze kan
Yılmaz Vural Süper Lig'e dönüyor!
Kocaman o isimler görüştü! Ersun Yanal...
KPSS'ye alınmayan öğretmen adayı hakkında flaş karar!
TBMM Onur Ödüllleri verildi
Erdoğan başörtüsü deyince Serter Meclisi terketti!
Aysal'ın adayından şok karar!
Akhisar'da Kenan krizi!
'Kadroyu federasyon yapıyor ben değil'
Türkiye'de bir ilk: Vatandaştan bankaya haciz
İspanyol basını Guardiola'ya yüklendi
Cameron'dan IŞİD'e katılanlara sert uyarı
Gervinho'dan Wenger'e sitem
TİKA'dan Moğolistan'a eğitim desteği
Otobüs biletleri tükendi!
Alex De Souza mesajını yineledi!
Naylon poşetler yasaklanıyor!..
Erdoğan: Türkiye kendisini kullandırmaz
TBMM'de bir ilk! Sadece Obama için yapılmıştı
Rasmussen stratejik danışmanlık şirketi kurdu
Mursi duruşmaya getirilmedi
Asansör faciasında flaş gelişme!
Halilhodzic: Drogba'yı bile yedek bıraktım...
Demirtaş'tan flaş açıklama!
Rasmussen yeni şirket kurdu
İşte TSK'nın personel mevcudu
Süper Lig’de 5. hafta hakemleri
Küba lideri Castro'dan cami için izin yok
Erdoğan gelince CHP'liler ayağa kalktı
Efsane oyun Tetris'in filmi geliyor
Türkiye'de en uzun bu şehirde yaşanıyor!
Ünlü sanatçı adam öldürdü!
“Lüküs Hayat” ilk kez senfonik olacak
STK'lardan tezkereye tepki!
Aileleri Ebola’dan ölen çocuklara ne oluyor?
Okul bahçesine roket düştü
Fizik tedavide seans kısıtlaması kaldırıldı
Bank Asya'da 2. şok düşüş!
Türkiye için kritik an açıklandı
Kırmızı etin cazibesine kapılanlara uyarı
Mursi duruşmaya "güvenlik" gerekçesiyle getirilmedi
Mısır'dan "anlaşma iptali" iddiasına yalanlama
BlackBerry 200 bin satışla geri döndü
Savunma sanayi ihracatta gaza bastı
Burhan Kuzu: Bedelli askerlik hayırlı olsun
İlk kez kendi hava sahasını kontrol edecek
Mavi Akım'ın kapasitesi artıyor
Burak Yılmaz'ın babası istifa etti
İşte TSK'nın personel sayısı
CHP'li vekilin başörtüsü karşıtlığı!
Terzioğlu tanıklığı reddetti
En uzun yaşayanların şehri!
IŞİD'e yanlışlıkla yardım gönderdiler
Savaş topuna dantelli örtü
"Yazacağım çok hikaye var"
Galatasaray'dan başsağlığı mesajı