Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan kritik ateşkes açıklaması Hamas İsrailli subayı kaçırdı İsrail ateşkesi sona erdirdi Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 515 kez okundu.

Bolu'da sahte para operasyonu01 Ağustos 2014 16:00
Bolu'da düzenlenen operasyonda 50 adet 200 liralık sahte banknot ve 5 gram esrar ele geçirildi.
Gazze’deki şehitler için gıyabi cenaze namazı01 Ağustos 2014 15:55
Kayseri’de Gönüllü Kültür Teşekkülleri öncülüğünde Gazze'de İsrail'in saldırıları sonucu şehit olan Filistinliler için gıyabi cenaze namazı kılındı.
Ertuğrul Sağlam'dan anlamlı ziyaret01 Ağustos 2014 15:51
Eskişehirspor Teknik Direktörü Ertuğrul Sağlam, lösemi hastası çocukları ziyaret ederek onlara moral verdi.
SPK tebliğleri İngilizce'ye tercüme ediyor01 Ağustos 2014 15:41
SPK, yeni sermaye piyasası mevzuatının İngilizce'ye tercüme çalışmalarına başlandığını ve 23 tane tebliğin İngilizce tercümesinin Kurulun web sitesinde yayımlandığı kaydetti.
Medya-İş'ten Gazze için imza kampanyası01 Ağustos 2014 15:13
Medya-İş Genel Başkanı Gürsel Eser, Gazze için "Katliama Sessiz Kalma" başlıklı imza kampanyası başlattıklarını söyledi.
İhsanoğlu’na namaz sonrası vatandaştan tepki!01 Ağustos 2014 15:11
Adana’da bir vatandaş, cuma namazı çıkışı Ekmeleddin İhsanoğlu’na "Siz Mısır’dan neden geldiniz, darbe yapmaya mı geldiğiniz" diyerek tepki gösterdi.
Ehliyetsiz sürücü traktörü devirdi: 1 ölü01 Ağustos 2014 15:05
Muğla Menteşe’de 15 yaşındaki Pınar Durna’nın sürdüğü traktör, şarampole yuvarlandı. Bir kişi öldü, biri ağır üç kişi yaralandı.
İhsanoğlu'nun korumasının ayakkabı nöbeti01 Ağustos 2014 15:04
Ekmeleddin İhsanoğlu, Adana ziyareti sırasında Cuma namazını Sabancı Merkez Camii'nde oğlu ile birlikte kıldı. Koruması bu sırada ayakkabı nöbeti tuttu.
İsrail'in politikası sivilleri sindirmeyi amaçlıyor01 Ağustos 2014 14:27
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları, ölenlerin üçte birinin kadın, yaşlı ve çocuklardan oluşması, İsrail ordusunun halkı korkutarak kendi ateşkes şartlarını kabul ettirmeyi amaçladığı şeklinde yorumlanıyor.
Göğebakan’a son görev01 Ağustos 2014 14:14
Dün kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybeden sanatçı Murat Göğebakan, son yolculuğuna uğurlanıyor.
Alman basınında Filistin yalanları01 Ağustos 2014 13:50
Ülkedeki bazı büyük medya gruplarının İsrail yanlısı yayınları ve ülkede devam eden Filistin’e destek gösterilerini Yahudi karşıtlığıyla ilişkilendirme çabaları tepki topluyor.
510 gram doğdu hayata tutundu01 Ağustos 2014 13:44
İzmir'de annesinin gebelik zehirlenmesi geçirmesi nedeniyle hamileliğin 24. haftasında sezaryenle 510 gram ağırlığında 28 santimetre boyunda dünyaya gelen "parmak bebek" 165 gün kuvözde kaldıktan sonra taburcu edildi.
Suudi Arabistan Kralı'ndan şaşırtan Gazze açıklaması
İsrail 7 Alman'ı öldürdü Merkel 'gık' demedi
Bolu'da sahte para operasyonu
AB Ateşkes bittiği için 'üzgün'
Gözlüksüz tablet bilgisayar dönemi
Gazze’deki şehitler için gıyabi cenaze namazı
ESP üyeleri, İsrail'i protesto etti
Kılıçdaroğlu: Anketlerde yüzde 50'yi geçen yok
Ertuğrul Sağlam'dan anlamlı ziyaret
Vialand 3 milyon kişiyi ağırladı
Irak'ta saldırılar: 76 ölü
Mourinho'dan Drogba'ya övgü
ABD'den 41 yıl sonra ilk petrol ihracatı
Erkeklerin korkulu rüyası!
Recep Niyaz imzayı attı
Fast food tüketimi obeziteyi tetikliyor
SPK tebliğleri İngilizce'ye tercüme ediyor
Irak'ta saldırılar: 76 ölü
Galatasaray'dan Hajrovic açıklaması!
Fener gözden çıkardı! Beşiktaş'a gidiyor!
Fenerbahçe Ülker'in programı belli oldu
Bangladeş'te tren kazası: 11 ölü
Apple dev uygulamayı satın aldı!
F.Bahçe'den KAP'a sponsor açıklaması!
Ateşkes bozuldu görüşmeler ertelendi
Bak sen şu sosyal demokrat Gülse Birsel'e!
Dolar/TL 1,5 ayın zirvesini gördü
Medya-İş'ten Gazze için imza kampanyası
İhsanoğlu’na namaz sonrası vatandaştan tepki!
Ehliyetsiz sürücü traktörü devirdi: 1 ölü
İhsanoğlu'nun korumasının ayakkabı nöbeti
Liderlerin vücut dilleri ne diyor?
İsrail polisi 2 Filistinliyi gözaltına aldı
Mourinho: Drogba'da katil içgüdüsü var!
Gökhan Kaba Orduspor'da
Dünya Kupası'na 16 milyar dolar harcadı
Totti Salih'e hayran kaldı
Halilhodzic'i çok sevindiren transfer
Campbell'i izlemek için gözlemci gidiyor!
Galatasaray'dan iki bomba birden!