Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Paralel Yapı operasyonunda flaş tutuklama talebi Aziz Yıldırım'a şok haber! 'Akşam sokağa çıkan kız öldürülmeyi hak ediyor' Ömer AltaşAK Parti’nin
kendisiyle imtihanı
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
'Atatürk Malatyalıdır!' için yapılan yorumlar
21 Ağustos 2012 Salı 11:49
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2012 Salı 11:51
Atatürk'ün Malatyalı olduğu iddiasını, tarihçiler ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda ise, "Türkiye'de ayağının bastığı her yer O'nun olmuştur" denildi

Türkiye'de sıcak gündeme yeni bir tartışma eklendi! Yazar Fatih Bayhan, "Atatürk'ün doğum yeri, Malatya'nın Akçadağ ilçesi" dedi. Atatürk'le ilgili bir kitap kaleme alan Bayhan, Ata'nın babasının küçük yaşta şehit olduğunu kaydetti.

KİTAP YAZDI

Ardından da "Atatür'ü halası Zübeyde Hanım evlat edindi" diyerek dikkatlerini üzerine çekti. Ancak Bayhan iddiasını bir adım öteye götürdü. Bayhan, iddialarına bir kanıt da geçtiğimiz günlerde trafik kazasında hayatını kaybeden Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'yi gösterdi. Kitapta, Atatürk'ün anne ve babasının Mehmet Reşat Bey ile Ayşe Hanım olduğu, küçük yaşta babası şehit olunca Malatya'dan halası Zübeyde Hanım'ın yanına götürüldüğü, annesinin ölümünden sonra da halası Zübeyde Hanım'ın nüfusuna kaydedildiği iddia etti. Ancak Bayhan'ın bu iddialarına tarihçiler pek fazla ciddiye almadı. Sosyal medyada yapılan yorumlarda şöyle denildi: "Atatürk, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç fark etmez çünkü ayağının bastığı her yer onundur."

PROF. DR. İLBER ORTAYLI:

Atatürk'ün Malatya'lı olduğunu ya da Malatya ile ilişkisini tam olarak bilmiyoruz. Bu konuda bilgi yok. Atatürk'ün "Kocacık Türkmeni " olduğunu biliyoruz. Atatürk'ün Ayrıca iddia edildiği gibi Yahudi'den dönme değildir. Köylüdür. Köylüden de Yahudi çıkmaz.

TARİHÇİ MUSTAFA ARMAĞAN:

Belgeleri görmeden tam olarak yorum yapmak yanlış olur. Ancak bu iddiayı geçerli kabul edersek pek feci bir manzara çıkar ortaya! Bunun karşısında Atatürk'ü Koruma Kanunu bile duramaz. Bu sır (!) 90 yıl nasıl saklanabilmiş! Bugüne kadar herkes yalanmı söyledi?

PROF. DR. SİNA AKŞİN:

Bu iddiayı kez duyuyorum. Ancak ilk tepkim muhtemelen uydurma olduğudur. Ancak yine de bu bir iddiadır. Çünkü bunca yıl kabul edilen bir tarih vardır. Bu apayrı bir konudur. Ancak yine de bence her iddia da araştırılmalıdır ve incelenmelidir.

TWİTTER

Atatürk Malatyalı diyorlar. Olabilir. Malatya Ermeni & Yahudi ili mi? "Ne Mutlu Türk'üm Diyene!" cümlesi onun ağzından çıkmadı mı?

Hayır Atatürk Malatyalı olunca ne oluyo? Aydınlı olunca ne oluyo? Neticede hepimizin ATA'sı değil mi?

Atatürk nereli olursa olsun; bugüne kadar gelmiş geçmiş en iyi Türk'tür (nokta)

Atatürk Malatyalı değil, Atatürk Ankaralı değil, Atatürk İzmirli yada Antepli değil, Atatürk Türkiye'dir.

Atatürk Malatyalı, Ankaralı, Çanakkaleli, İzmirli... Hiç farketmez çünkü ayagının bastıgı her yer onun olmuştur zaten.

Atatürk Malatyalı da olsa kahtalı da olsa farkmaz.. Bizim için baştacı...

Atatürk Malatyalı'dır, Diyarbakırlı'dır, Vanlı'dır, Karslı'dır, Adanalı'dır, Rizeli'dir, İzmirli'dir,

Atatürk Türkiye'dir.

Adamların işi gücü yok Atatürk'ün hayatıyla uğraşıyorlar, ilginç doğrusu.

Atatürk Malatyalı değil Atatürk Türkiye'nin kendisidir bence.

MEVLÜT YÜKSEL

TakvimTakvim

Bu haber 537 kez okundu.

Paralel Yapı operasyonunda flaş tutuklama talebi03 Mart 2015 18:27
Eskişehir merkezli usulsüz dinleme operasyonunda adliyeye sevk edilen 20 şüpheliden 14'ü tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.
Sabancı: Barış sürecindeki adımları önemsiyoruz03 Mart 2015 18:22
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, barış sürecine ilişkin atılan adımları desteklediklerini söyledi.
İzmir'de içme suyuna kanal suyu karıştığı iddiası03 Mart 2015 18:19
İZSU: "Hem derelerden hem de Tahtalı Baraj Gölü'nden alınan numuneler standartlara uygundur".
Ağaç kavgası ölüme sebep oldu03 Mart 2015 18:16
Amca ve yağeninin arazilerinin arasında kalan ağacın paylaşılamaması yüzünden çıktığı öne sürülen kavgada bir kişi hayatını kaybetti
25 dakikalık yolu 8 dakikaya indirecek tünel03 Mart 2015 18:13
Türkiye'nin en uzun tünellerinden birisi olan Ilgaz Dağı geçiş tünelinde inşaat tüm hızıyla sürüyor.
Şanlıurfa'da uyuşturucu operasyonu03 Mart 2015 18:11
Birecik ilçesinde 25 kilo 400 gram esrar ele geçirildi, bir kişi gözaltına alındı.
İlkokul Öğrencilerinin tuvalet sıkıntısı03 Mart 2015 18:05
Van’ın Başkale ilçesindeki ilkokulda tuvaletin kullanılamaz halde olması nedeniyle öğrenciler sıkıntı yaşıyor.
Bir manga Jandarma ile geldi03 Mart 2015 17:59
Gaziantep'te, 77 yaşındaki Mustafa Özkan'ı öldüren 18 yaşındaki komşusu Yusuf A. adliyeye sevk edildi.
Duran Kalkan: Seçime kadar…03 Mart 2015 17:44
PKK Yürütme Komitesi üyesi Duran Kalkan, 28 Şubat tarihli ortak açıklamadan çıkan temel sonucun “seçime kadar bir çatışmasızlık durumu” olduğunu söyledi.
Zatürreden 3 kişi öldü03 Mart 2015 17:35
Çanakkale Sağlık Müdürü Kenan Eliuz, kentte 3 kişinin zatürre nedeniyle hayatını kaybettiğini söyledi. Eliuz, yaptığı açıklamada, hastaneye intikal eden 3 vaka bulunduğunu belirtti.
Kadına kalkan el iflah olmaz03 Mart 2015 17:25
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, "Kadına kalkan el iflah olmaz. Toplumumuzda güçlü bir erkeklik onurundan söz edilir. Şiddet en başta bu onura yakışmaz" dedi.
Avrupa'dan Türkiye'ye ağaçlandırma övgüsü03 Mart 2015 17:20
Avrupa Çevre Ajansı yayımladığı raporda Türkiye'de orman alanlarının artırılması ve çölleşmeyle mücadele çabalarına katkı sağlayacak kapsamlı ağaçlandırma kampanyalarından övgüyle bahsetti.
Hamaney'e 2 yıllık ömür biçildi
Paralel Yapı operasyonunda flaş tutuklama talebi
Vural: Mücadeleye devam edeceğiz
Samsung Galaxy S6'nın fiyatı belli oldu
Sabancı: Barış sürecindeki adımları önemsiyoruz
İzmir'de içme suyuna kanal suyu karıştığı iddiası
Ağaç kavgası ölüme sebep oldu
25 dakikalık yolu 8 dakikaya indirecek tünel
Şanlıurfa'da uyuşturucu operasyonu
Fidel Castro istihbarat kahramanlarıyla buluştu
İlkokul Öğrencilerinin tuvalet sıkıntısı
Ukraynalı pilot 2 aydır grevde
Skibbe takımına güveniyor!
Bir manga Jandarma ile geldi
Otizmli Doruk tarihe geçti
Bu şehir yakında yok olacak
Fenerbahçe'den sürpriz kadro
Duran Kalkan: Seçime kadar…
Jedinak'a 4 maç ceza
Lisede şaka hastanede bitti!
Tolga: En iyi kaleci Muslera
Zatürreden 3 kişi öldü
Malezya uçağının sırrı çözüldü
Fransa İslam'la ilişkin yasa çıkarmayacak
Kadına kalkan el iflah olmaz
Bodrum'da yağ kazası, 10 araç birbirine girdi
Çanakkale'de zatürreden 3 kişi öldü
Avrupa'dan Türkiye'ye ağaçlandırma övgüsü
Genelkurmay şehit ailelerini Ankara'da ağırlayacak
Davutoğlu şehit diplomatlar için dua etti
Motorine zam!
Aziz Yıldırım'a şok haber!
Hamaney’e 2 yıllık ömür biçildi
Alsancak Stadı sonunda yıkılıyor
47 bin öğretmen atanacak
Ağaçkakan'la 'gezintiye çıkan' gelincik
Şok iddia: "Paul McCartney 45 yıl önce öldü"
Ege Üniversitesi'nde protesto gerginliği: 19 gözaltı
Mavi Marmara Samsun ve Çanakkale yolunda
UEFA kongresi Viyana'da yapılacak
'Gördünüz mü benim duam Rizespor'u ne etti?'
Bazdarevic'ten Misimovic açıklaması!
Suikaste uğrayan Çeçen Eyüp'te defnedildi
En fanatik kümes bu kümes!
'Akşam sokağa çıkan kız öldürülmeyi hak ediyor'
Davutoğlu'dan Şehit Diplomatlar Anıtı’na ziyaret
Erdoğan ziyareti Körfez basınında
İsrailli askerlerden köpekli işkence
Tükürük ve kepekten robot resim çıkarılabilecek
Turgay Aldemir: Çözüm süreci en büyük barış projesidir
Hamas Kurucularından Şeyh Hammad El-Hasenat vefat etti
İstanbul'da karate şöleni!
Muğla'da "yağ balığı" yakalandı
Afrika'nın kralı Demba Ba
İŞKUR'dan 36 bin lira hibe
Emenike sonunda patladı!
Havaalanı bombalandı
Efsane stadyum sonunda yıkılıyor!
Sabancı'dan dev yatırım!
Özel'den Çanakkaleli şehit ailesine davet
VakıfBank'tan "katılım bankası" açıklaması
Emenike'den ağabeyi hakkında açıklama
Erdoğan'dan büyük müjde!
85 yaşında ilk kitabını çıkardı
'İnfazcı John'un ses kaydı: Radikal değilim