Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Partizan-Beşiktaş maçı iptal tehlikesi! Flaş! 'Prandelli kararımı verdim...' Tavuk döner Twitter'ı fena karıştırdı! Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,648 kez okundu.

Hüseyin Gülerce ifade verdi23 Ekim 2014 18:48
Eski Zaman yazarı Hüseyin Gülerce, Paralel Yapı'ya yönelik başlatılan soruşturma kapsamında tanık sıfatıyla ifade verdi.
Soma'da bin 700 madenci iş bıraktı23 Ekim 2014 18:30
Soma'da Işıklar Maden Ocağı'nda müfettişlerin olumlu rapor vermesinin ardından tekrar işbaşı yapan yaklaşık bin 700 madenci, gece iş bıraktı
Haram yemedi!23 Ekim 2014 18:11
Yaklaşık 150 bin liralık bulduğu para ve ziynet eşyasını sahibine iade eden taksici asla haram lokma yemeyeceğini söyledi.
O baraj su tutmaya başladı23 Ekim 2014 18:07
Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından Van'da yaptırılan Morgedik Barajı'nın su tutmaya başlayacağı bildirildi.
Bu ilimize kuvvetli yağış uyarısı!23 Ekim 2014 17:57
Antalya'da halen devam eden yağışların, bu geceden itibaren şiddetini artıracağı açıklandı.
Film için cayır cayır yandı23 Ekim 2014 17:56
Bonzai konusunun işlendiği "Yüksek Derece" filminin provaları nefesleri kesti.
100 bin lirayı bulan taksici bakın ne yaptı23 Ekim 2014 17:48
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Yahya Uğur, taksisinde unutulan 100 bin lira ile mücevherleri Suriyeli sahibine iade eden sürücü Sadettin Başar'a plaket verdi.
Şiddetli fırtına Bodrum'u vurdu!23 Ekim 2014 17:24
Muğla’nın Bodrum ilçesinde sabah saatlerinden itibaren etkili olmaya başlayan şiddetli fırtına ve yağış, hayatı olumsuz etkiledi.
Mesajla ''şantaj'' suçuna 1 yıl hapis cezası23 Ekim 2014 17:21
''Şantaj'' yaptığı iddiasıyla yargılanan kişi, 1 yıl hapis cezasına çarptırıldı.
''Ayık Yaşam Atölyesi'' tanıtım gecesinde duygulu anlar!23 Ekim 2014 17:19
Madde bağımlılarının rehabilitasyonu amacıyla Ayık Yaşamda Buluşalım Derneğinin (Aybuder) Gençlik ve Spor Bakanlığı işbirliği ve Küçükçekmece Belediyesinin destiği ile gerçekleştirdiği Ayık Yaşam Atölyesi Projesi’nin tanıtım gecesi yapıldı.
Atatürk Havalimanı'nda alarm!23 Ekim 2014 17:12
İstanbul Atatürk Havalimanı pistindeki ölü kuşlar, pilotların gözünden kaçmadı. Pistte bulunan ölü kuşu fark eden bir pilot kule görevlilerini konuyla ilgili bilgilendirirken uçakların inişinde tehlike yaratmaması için pistte bulunan kuş ölüleri temizlendi.
Eşinden özür dilemek için billboard kiraladı23 Ekim 2014 17:08
Ön adı alınamayan M. Ak, bilinmeyen nedenle kendisinden ayrılan eşi Sermin’in kendisini affetmesi için billboardlara ilan astırarak özür diledi.
Vederson'a 2 maç ceza!
ABD o hedeflari bombaladı!
F.Bahçe'den yalanlama! Trabzonspor'un...
“Demokrasi dinsizlerin işi”
Hüseyin Gülerce ifade verdi
Partizan-Beşiktaş maçı iptal tehlikesi!
Marmaray`ın askıya alındığı haberi...
Soma'da bin 700 madenci iş bıraktı
Galatasaray'da çifte şok!
Flaş! 'Prandelli kararımı verdim...'
IŞİD'in petrol tesisleri vuruldu
Haram yemedi!
Otomobil alacaklara kötü haber
O baraj su tutmaya başladı
Türkiye-Kazakistan maçı biletleri satışta
'Ar-Ge işi bizde pahalı'
Bu ilimize kuvvetli yağış uyarısı!
Film için cayır cayır yandı
'Tanrıkulu'ndan jübile teklifi gelmedi'
El Clasico ne zaman saat kaçta?
100 bin lirayı bulan taksici bakın ne yaptı
Schumacher'dan iyi haber!
Online alışverişte rekor artış
Bruno Alves'in cezası belli oldu
Akaminko'nun acı günü
Çin’den İran’la güçlü askeri işbirliği
Gülen'den Kürt gazetelerine ilan
Türkiye-Kazakistan maçı biletleri satışta
’Galatasaray maçı geride kaldı’
Şiddetli fırtına Bodrum'u vurdu!
Rosneft'ten 49 milyar dolarlık yardım talebi
Buldan: Heyete iki kişi eklenecek!
Mesajla ''şantaj'' suçuna 1 yıl hapis cezası
''Ayık Yaşam Atölyesi'' tanıtım gecesinde duygulu anlar!
Suriye'de bir ayda 553 kişi öldü
NATO Komutanı'ndan IŞİD açıklaması
Galatasaray'da şok sakatlık!
İdris Bal'dan parti yalanlaması
Es Es'te Mersin mesaisi
Tavuk döner Twitter'ı fena karıştırdı!
Bir ayda 553 ölü!
Atatürk Havalimanı'nda alarm!
Bambari'de saldırı: 30 ölü
Serena tecrübesini konuşturdu
Şampiyona öncesi ciğer dopingi
G.Saray savunma göbeğinde derin hasar
Kayserispor'da olağanüstü kongre tarihi
Arakan'a "zehirli karışım" nitelendirmesi
Acil serviste 13 el ateş etti
Eşinden özür dilemek için billboard kiraladı
Erdoğan: Batı'nın derdi insan değil petrol
Apple'ın ilk bilgisayarı rekor fiyata satıldı
DT Genel Müdürü belli oldu
Diyarbakırlılar sinemaya doyacak
UEFA'ya başvurdular!
Paralel 5 polise tutuklama talebi
Bu kahvenin fiyatı altınla yarışıyor!
İkinci el araç satışları durma noktasına geldi
Evde oynarken balon yutan çocuk öldü!
Aslan'ın Dortmund faturası ağır
Sık tuvalete gidiyorsanız dikkat
Tapu harçları kredi kartıyla ödenebilecek
F.Bahçe'nin gözü o iki isimde!
Gazzeli çocuklar enkaz altında "kışlıklarını" arıyor
İşte Brezilya'nın Türkiye'ye gelecek kadrosu!
Dolar son bir ayın en düşüğüne geriledi
iPhone 6'da bir sorun daha çıktı
Ludogorets 90'da uctu!
Danimarka Türkiye'yi AB'ye şikayet edecek