Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Doğalgaza indirim' açıklaması Güdük Necmi'den kötü haber! UEFA'dan Süper Lig ekibine men! Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken; ‘Dinle küçük adam...’
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,722 kez okundu.

Hızlı trende içki servisi kalktı22 Aralık 2014 21:49
Yüksek hızlı trenin (YHT) Ankara-Eskişehir hattında da alkol satışı kalktı.. YHT restoranlarını işleten Beşler Şirket yetkilileri talep eksikliği nedeniyle böyle bir karar aldıklarını belirtti.
Solotürk kokpitinde bir ilk22 Aralık 2014 21:08
Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Öztürk, Solotürk ile gösteri paketini uygulayan ilk hava kuvvetleri komutanı ve en kıdemli pilot oldu.
Valiliğin önünde döner bıçaklı eylem22 Aralık 2014 18:00
Gaziantep'te Yunus Ç., kalp yetmezliği bulunan ağabeyinin tedavisi için kendilerine yardım edilmediğini öne sürerek valilik önünde benzin ve döner bıçaklı eylem yaptı.
Hızlı trende içki servisi kalktı22 Aralık 2014 17:37
Yüksek hızlı trenin (YHT) Ankara-Eskişehir hattında da alkol satışı kalkmasınının üzerine YHT’nin hiçbir hattında artık alkol servisi kalmadı.
Emniyette yeni operasyon!22 Aralık 2014 17:33
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, 12 emniyet görevlisi hakkında "görevi kötüye kullanmak" suçundan iddianame düzenledi.
İstanbul'da her yol İFM'ye çıkacak22 Aralık 2014 17:26
İstanbul Uluslar arası Finans Merkezi'ne havadan, karadan ve demiryoluyla ulaşım için seferberlik ilan edilecek. Adeta İstanbul'da her yol İFM'ye çıkacak.
Devrilen kamyon doğalgaz borusunu patlattı22 Aralık 2014 17:20
Erzincan'da devrilen kamyon, doğalgaz borusunun patlamasına neden oldu. Patlayan borudan sızan gaz, korku ve paniğe yol açtı.
Ruslar, Türk Akademisyenden ders alıyorlar22 Aralık 2014 17:13
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Devlet Konservatuvarı Bale Anasanat Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Seda Ayvazoğlu, Rusya St. Petersburg Devlet Üniversitesi Rimsky-Korsakov Konservatuvarı’nda 2 hafta süreyle ders verdi.
17 yaşındaki Ebru’dan bir haftadır haber yok22 Aralık 2014 17:01
Gaziantep’in İslahiye ilçesinde bir hafta önce evden ayrılan 17 yaşındaki Ebru Özer'den haber alınamıyor.
Bu da 'Bedelli Bekarlık'22 Aralık 2014 17:01
"Askerliğin bedellisi mi olur?" demeyin; az daha bekarlığın da bedellisi çıkıyordu... Bedelli bekarlık olmadı belki ama "Bekarlık Zammı" yasalaştı.
Genç öğretmenin yardım çağrısına yanıt ABD'den geldi22 Aralık 2014 16:53
Bingöl'ün Karlıova ilçesine bağlı Ciligöl köyünde görev yapan genç öğretmen Kuzu'nun talebi üzerine ABD'deki Türkiye Yardım Köprüsü Derneğince temin edilen kışlık giyecekler, 100 öğrenciye ulaştırıldı.
3 bin yıllık “taş tencere” geleneği22 Aralık 2014 16:48
İran’da üretilen taş tencereler, eski geleneklerin yaşatılmasının yanı sıra yemeklere lezzet katması ve sağlıklı olması nedeniyle yaklaşık 3 bin yıldır kullanılıyor.
Putin'i şaşırtan istatistik!
'Doğalgaza indirim' açıklaması
Napoli tarih yazdı
Davutoğlu'nu böyle karşıladılar
Özgürlüğü için 29 yıl bekledi
Komadan çıktı anadili gibi Fransızca konuştu
Nijerya'da bombalı saldırı!
İşte Kanal D yeni yayın yönetmeni
'G.Saray Başkanı beni üzdü'
İran kararını askıya aldı!
Fenerbahçe'ye kötü haber
İslam karşıtları sokağa döküldü!
Taşkından zarar gören üreticiye müjde
Pakistan'da 500 mahkumunun infazı planlanıyor!
Hızlı trende içki servisi kalktı
Efsanevi müzisyen hayatını kaybetti
Çöp aracı yayalara çarptı: 6 ölü, 7 yaralı
Galatasaray'da Eboue yönetime savaş açtı
Güdük Necmi'den kötü haber!
G.Saray'a Diyarbakır'da çılgın karşılama!
'Paralel Yapı'dan bürokratlara terfi tuzağı!
59 köy yolu ulaşıma kapandı!
BBP'den birleşme açıklaması
Refah Sınır Kapısı yarın da açık kalacak
Roberto Carlos Sivas'tan ayrıldı
Antep suskunluğunu Rize'de bozdu!
Erdoğan, Juncker'i tebrik etti
Solotürk kokpitinde bir ilk
Trabzon'un maçı kadın ve çocuklara ücretsiz
İsrail'den insanlık dışı uygulama
Peşmerge Sincar için direniyor!
Aziz Yıldırım'dan Aykut Kocaman açıklaması!
UEFA'dan Süper Lig ekibine men!
Diyarbakır'da Galatasaray krizi