Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da Google'a ağır suçlama! Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti Ömer AltaşHürriyet, CNN Türk ve ‘tipik bir yeni Türkiyeli’
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,563 kez okundu.

Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da18 Eylül 2014 23:58
Türkiye Hava Kuvvetlerine ait savaş uçakları, Azerbaycan Hava Kuvvetleri ile ortak tatbikata katılmak üzere Bakü'ye geldi.
Yeşilay ve Diyanet'ten işbirliği18 Eylül 2014 23:25
Türkiye Yeşilay Cemiyeti, din görevlileri vasıtasıyla bağımlılık konusunda Diyanet İşleri Başkanlığı ile işbirliğine gitti.
Diyarbakır'da üç okula saldırı18 Eylül 2014 21:13
Genelkurmay Başkanlığı, Diyarbakır'ın Lice ilçesinde 1, Silvan ilçesinde de 2 okulun yakıldığı bildirildi
Diyarbakır'da 400 kilogram esrar ele geçirildi18 Eylül 2014 17:51
Diyarbakır'ın Lice ilçesinde 400 kilogram esrar ele geçirildi.
Porsche ve BlackBerry'den yeni telefon18 Eylül 2014 17:39
Son yıllarda zor zamanlar geçiren BlackBerry,tasarımını Porsche ile ortak yürüttüğü yeni modeli Porsche Design P 9983’ü tanıttı
Uyuşturucu ve kaçakçılık operasyonu: 5 gözaltı18 Eylül 2014 17:38
Kilis'te, Suriye'den Türkiye'ye yasa dışı yollarla getirilen 6 bin 160 paket sigara, 24 kilo 325 gram esrar ve 3 büyükbaş hayvan ele geçirildi, 5 kişi gözaltına alındı.
İstanbullulara duyurulur kurbanlıklar geldi18 Eylül 2014 17:36
Kurban Bayramı'nın yaklaşması ile birlikte kurbanlık hayvanlar da çadırlardaki yerini almaya başladı. Çekmeköy'de kurulan çadırları dolduran kurbanlıklardan almaya gelen vatandaşlar, kurbanlık fiyatlarının yüksek olduğunu söyledi.
Mourinho'nun gözdesi imzayı attı!18 Eylül 2014 17:35
Jose Mourinho döneminde Real Madrid'e katılan genç savunmacı Raphael Varane, kulübüyle olan sözleşmesini uzattı.
Tarihi köprüyü patlatmaya çalıştılar18 Eylül 2014 17:31
Genelkurmay Başkanlığı, Cizre'deki bir tarihi köprüde bulunan piknik tüpü destekli el yapımı patlayıcının (EYP) imha edildiğini açıkladı
THY, kadın kabin memuru alacak18 Eylül 2014 17:10
Türk Hava Yolları (THY), kabin memurluğu alımları için sosyal medyada yayınlanacak reklam filmi hazırlandı.
Köşk'ten Emine Erdoğan haberlerine yalanlama18 Eylül 2014 17:01
Cumhurbaşkanlığı Basın Başdanışmanı Lütfullah Göktaş, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın sosyal medyada herhangi bir hesabı olmadığını bildirdi.
Başbakanlık'taki kritik zirve sona erdi18 Eylül 2014 16:49
Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığındaki Çözüm Süreci Toplantısı sona erdi.
Yeni mezunlara müjde
Türkiye F-16'ları Azerbaycan'da
Müezzinoğlu: İnsanlığa örnek sağlık hizmetleri sunuyoruz
Alman bisikletçiden "rekorlu" veda
Libyalı bakandan İtalya'ya destek çağrısı
Olimpiyat seyircisi 'buhar' oldu!
Hollande 2017 için 'adaylığa' soğuk
Yeşilay ve Diyanet'ten işbirliği
Yeni uydu frekansları ve Türksat 4A kanal ayarlama
Bilic sonuca inanamadı
Af Örgütü'nden Nijerya için şok rapor
Proşenko: Bizim savaşımız ABD'nin de savaşıdır
Saracoğlu'nda 1 puana prim yok!
Google'a ağır suçlama!
AB'den tepki!
İsrail'de futbol yasağı kalktı
Davutoğlu: Sınır boyundaki valilere talimat verildi
Kartal'ın rakipleri de berabere
İskoçya 'evet' derse neler yaşanacak
UEFA final statlarını açıkladı
Kartal'a soğul duş!
Galatasaray'ın efsane ismi vefat etti
Paralelcilerin TRT yalanları
Diyarbakır'da üç okula saldırı
Poroşenko ABD ve NATO'dan daha fazlasını istedi
Japonya nükleerden LNG'ye geçiyor
Fındık, "altın" yılını yaşıyor
Makedonya'da, Arnavutlar cumhuriyet ilan etti
Apple için ilginç iddia!
Bakan Işık elektrikli minibüsü test etti
AK Parti MYK toplantısı başladı
Ebola virüsü yayılıyor
Seda Sayan'a RTÜK'ten ağır ceza
Ünal Aysal yeniden aday olacak mı?
Yermuk Mülteci Kampı'nda su krizi yaşanıyor
Ünal Aysal'dan Selçuk ve Burak mesajı
Genelkurmay'dan flaş açıklama!
Fransa'dan IŞİD kararı
F.Bahçe'de istifalar kabul edildi!
Hitler'in çeşnicibaşı ilk kez konuştu
Kıbrıs'ta dini liderler bir araya geldi
Kurbanlıklar İstanbullul'a geldi
Çavuşoğlu ile Steinmeier'den ortak açıklama
TRT sanatçısı bıçaklanarak öldürüldü
İhvan liderlerinden Abdüssettar İstanbul'da konuştu
Beşiktaş'ın ilk 11'i belli oldu
Alex Marodona'yı taklit etti!
Basketbolda yeni uygulama!
Bilgisayar oyununa 100 bin dolar!
Fiat 500 L'nin üretimi durdu
Mitingde facia! 25 kişi ezildi
O şarkıya 91 kırbaç cezası!
Diyarbakır'da 400 kilogram esrar ele geçirildi
Kırım Vakfı'na 50 bin ruble para cezası
Bulgar polisi Suriyelileri dövüp geri gönderiyor
Galatasaray seçime gidiyor!
Porsche ve BlackBerry'den yeni telefon
Uyuşturucu ve kaçakçılık operasyonu: 5 gözaltı
İstanbullulara duyurulur kurbanlıklar geldi
Mourinho'nun gözdesi imzayı attı!
Mahkemeden Carrefour'a başörtüsü şoku
G.Saray'dan Lütfi Arıboğan yalanlaması
'Mesut Real'de kalmak için çabalamalıydı'
Tarihi köprüyü patlatmaya çalıştılar
THY, kadın kabin memuru alacak
CHP ilçe yönetimi görevi bıraktı
Köşk'ten Emine Erdoğan haberlerine yalanlama
Türkiye, Kazakistan'a fark attı: 6-1
Başbakanlık'taki kritik zirve sona erdi