Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail ile Filistin arasında yeni ateşkes iddiası Almanya bu Türk'ü konuşuyor Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,449 kez okundu.

Kazalar bayramın tadını kaçırdı29 Temmuz 2014 19:07
Ramazan Bayramı başladığı 25 Temmuz'dan itibaren yurt genelinde meydana gelen trafik kazalarında 92 kişi öldü, 657 kişi yaralandı.
Rüştü Rençber'in villası yanıyordu29 Temmuz 2014 18:42
Maltepe Dragos'ta fundalık alanda çıkan yangın çevrede korku ve paniğe neden oldu.
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti29 Temmuz 2014 18:29
Sakarya'nın Karasu, Kocaali ve Kaynarca ilçelerinde dün ve bugün denize giren 4 kişi boğularak öldü.
Bonzai, bir genci daha komaya soktu29 Temmuz 2014 18:13
Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde bonzai kullandığı iddia edilen bir genç komaya girdi.
Paralel soruşturmada önemli gelişme!29 Temmuz 2014 16:59
Paralel yapıya operasyon kapsamında gözaltına alınan polisleri için mahkeme açıklama yaptı.
Beykoz'da trafik faciası: 3 ölü29 Temmuz 2014 16:29
Beykoz Riva'da 2 otomobilin çarpışması sonucu 3 kişi öldü, 8 kişi de yaralandı.
Türk Kızılayı'ndan Gazze’ye 20 ton tıbbi yardım29 Temmuz 2014 16:17
Türk Kızılayı Genel Müdürü Dr. Mehmet Güllüoğlu, 20 ton tıbbi yardımın Gazze’ye girişinin başladığını belirtti.
Çileli tatil dönüşü yarın başlıyor29 Temmuz 2014 16:13
Şimdiden alarm verildi, polislerin tüm izinleri iptal edildi. Yarından itibaren binlerce İstanbullu'nun dönüşü bekleniyor.
Polisten sürücülere şekerli uyarı29 Temmuz 2014 15:45
Edirne'de, trafik ekipleri Ramazan Bayramı dolayısıyla sürücüleri şeker ve kolonya ikram ederek kurallara uymaları yönünde uyardı.
Feci kaza: 2 ölü29 Temmuz 2014 15:44
Hafif ticari aracın kontrolden çıkarak kaldırımdaki ağaca çarpması sonucu 2 kişi öldü, 1 kişi yaralandı.
Yoksullar için 5 yılda 108 bin ekmek dağıttılar29 Temmuz 2014 15:18
Kırıkkale'de bir fırındaki "askıda ekmek" uygulaması kapsamında 5 yılda yaklaşık 108 bin ekmek, ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı.
Yediği radar cezasını, aracının arkasına yazdırdı29 Temmuz 2014 15:16
Gaziantep'te bir vatandaş sürekli yediği radar cezalarını, esprili bir yaklaşımla eleştirdi.
İsrail ile Filistin arasında yeni ateşkes iddiası
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Rençber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir