Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,646 kez okundu.

Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı23 Ekim 2014 07:19
ABD'li gazeteci Serana Shim'in öldüğü kazada otomobili kullanan 16 yaşındaki Judy July'nin ehliyetinin olmadığı ortaya çıktı. Kendine gelen küçük kız "Hızlı gidiyordum. Yoldaki işaretleri fark etmedim" dedi.
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı23 Ekim 2014 06:52
Gülen için kırmızı bülten çıkartılması tartışmaları sürerken 17 ve 25 Aralık darbe soruşturmasında sona gelindi. İtirafçı polisler, "17 Aralık'tan iki ay önce "ABD'de karar alındı, hükümet yıkılacak" dedi.
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor23 Ekim 2014 06:43
IKBY Parlamentosu’ndan tezkere alan peşmergeler,Türkiye’nin açtığı koridordan Kobani’ye geçmek üzere yola çıktı.
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi23 Ekim 2014 06:38
İzmir'de kaçakların götürüldüğü Geri Gönderme Merkezi'nde, dışarı çıkmalarına izin verilmeyen kaçaklar 2 koğuşu ateşe verdi
Eski istihbaratçılar 3 maymunu oynadı23 Ekim 2014 06:00
Yasadışı dinleme ve casusluk operasyonunda haklarında gözaltı kararı verilen polis şefleri sorgularında soruları "Haberim yok", "Bilmiyorum" gibi cevaplarla geçiştirdi.
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı22 Ekim 2014 23:55
Kudüs'te, bir Filistinli sürücünün tramvay durağındakilere çarpması sonucu 3'ü ağır 9 kişi yaralandı.
Beşkent'te şüpheli paket paniği22 Ekim 2014 23:44
Ankara'da bir banka önüne bırakılan şüpheli çanta fünye ile patlatıldı.
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!22 Ekim 2014 23:24
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, canlı yayınında önemli açıklamalarda bulundu.
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı22 Ekim 2014 23:06
Halfeti ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 1 kişi öldü, 3 kişi yaralandı.
ABD'de Ebola önlemleri22 Ekim 2014 22:40
ABD Hastalık Kontrol Önleme Merkezince, ülkeye Batı Afrika'dan gelen tüm yolcuların 21 gün süreyle izleneceği bildirildi.
Antalya'da taksi su kanalına uçtu22 Ekim 2014 22:39
Antalya'da 48 yaşındaki Hasan Çelik’in kullandığı ticari taksi, kaygan yolda kontrolden çıkarak su kanalına uçtu.
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!22 Ekim 2014 22:30
Galatasaray-Dortmund maçı öncesi Galatasaraylı taraftarların merakla bekledikleri kareografi yapıldı.
Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı
Merkez Bankası faiz kararını açıklıyor
Emekliye müjde! Zam Meclis'te...
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Juve'ye Yunanistan'da soğuk duş
Burak Yılmaz: Asıl hedefimiz...
G.Saray'ın grubunda puan durumu
Klopp'tan G.Saray'a derslik sözler
Nuri Şahin: Küçükken G.Saraylıydım ama...
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor
New York'ta polis şiddeti protesto edildi
ABD'den Kudüs'teki kazaya kınama
Dirk Kuyt'a Ada'dan sürpriz talip
Sular gittikçe ısınıyor! Büyük tehdit
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi
Davutoğlu: Oralardan arsa almak haramdır
Yıldız isim gemileri yaktı: Artık söz bitti
Fırtına, Avrupa'da zafer peşinde
GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin
Skandal sonrası TRT özür diledi!
Diplomalı anne devri başlıyor
Eski istihbaratçılar 3 maymunu oynadı
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de
Bir dizi daha erken final yapıyor!
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı
Kartal uzatmada kanatlandı
Gaziantep'te inşaatta çökme: 1 ölü
Bilic: Partizan maçına hazırız
Bilic: Partizan maçına hazırız
"Sadece sokak güvenliğini kastetmiyoruz"
Tanju Çolak: Hakkari'ye gittik kepenkler açıldı
Barzani: Bu anlaşma düşmanlarımıza cevaptır
Cannavaro'ya vergi soruşturması
Marmara depremle sarsıldı!
Pentagon hatasını itiraf etti!
Jetler, Avustralya'ya ait uçağı indirdi
Lost'un yönetmeni Kocaeli'de
F-35'e Türk damgası!
3 polise tutuklama istemi
Öğretmenlere 4 yıl zorunluluğu!
Acılı baba, 700 bin TL'lik teklifi geri çevridi
'Trabzon'a yenilmemek iyi sonuç'
Meme kanserinin en az olduğu il
Bursaspor'da çifte şok!
Başkan Usta açılışı çocuklarla yaptı
Mısır'da patlama!
Gaziantep'de MERS virüsü paniği!
Türkiye'de boşanmaların 97'sinin nedeni...
Ünlü sanatçı Semiha Yankı'dan kötü haber!