Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Merkez Bankası eflasyon tahminini açıkladı İsrail o ülkeden büyükelçisini çekti! Hakan TunaYaseminler altında!
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,664 kez okundu.

Asker kaza kurşunuyla şehit oldu31 Ekim 2014 10:55
Elazığ’ın Kovancılar ilçesi Okçular Karakolu'nda görevli er, doldur-boşalt işlemi sırasında arkadaşının ateş alan silahından seken kurşunun isabet etmesi sonucu şehit oldu.
2 ton bozulmuş mısırı vatandaşa yedireceklerdi31 Ekim 2014 10:53
Ankara'da İl ve İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü denetim ekiplerinin titiz çalışmaları sonuç veriyor. Yapılan denetimlerde tüketime sunulmayı bekleyen yaklaşık 2 ton bozulmuş dane mısırın piyasaya sürülmesi önlendi.
Ehliyet sahipleri dikkat!31 Ekim 2014 10:51
Ehliyette Avrupa Birliği'ne uyum için değişiklik geliyor. 24 milyon ehliyet değişecek, ehliyetler çipli olacak.
Dev platform boğazdan geçiyor31 Ekim 2014 10:49
Bahama bayraklı doğalgaz boru hattı döşeme çalışmalarında kullanılan 117 bin 812 grostonluk inşaat gemisi "Saipem 7000", İstanbul Boğazı'ndan geçiyor.
Otomobile taş attı, 80 bin lirayı çaldı31 Ekim 2014 10:48
Batman'da poşet içindeki 80 bin lirayı, otomobiliyle vereceği adrese götüren çiftçi Heybet Çam'ın parası ilginç bir yöntemle çalındı. Seyir halindeki otomobile taş atan bir kişi, Çam'ın araçtan inmesini fırsat bilerek, para dolu poşeti alıp kaçtı
iPhone'un şoke eden özelliği31 Ekim 2014 10:45
Kullanıcılar iPhone’un hiç bilinmedik özelliği’ni daha keşfetti.Parmak izi sensörünü burnu ile açan genç, Apple yetkililerini bile şaşırttı.
Windows 7 tarih oluyor31 Ekim 2014 10:43
Microsoft, pc ve dizüstü bilgisayarlar için geliştirdiği işletim sistemi Windows 7’nin satışına son verme kararı aldı.
Obama'dan Arakan telefonu31 Ekim 2014 10:39
ABD Başkanı Barack Obama, Myanmar Devlet Başkanı Sein'i telefonla arayarak Arakan bölgesindeki insani durum ve bölgede tansiyonun düşürülmesini talep etti.
Dev platform boğazdan geçiyor31 Ekim 2014 10:39
Bahama bayraklı doğalgaz boru hattı döşeme çalışmalarında kullanılan 117 bin 812 grostonluk inşaat gemisi "Saipem 7000", İstanbul Boğazı'ndan geçiyor.
Kastamonu'da anaokul öğrencisi öğretmeniyle birlikte öldü31 Ekim 2014 10:30
Kastamonu'da, anaokulu öğrencisi 5 yaşındaki Ercin Duru Çerkeşli ve okulda rehber olarak görev yapan 35 yaşındaki Müfide Çağlar, servisten inip yolun karşısına geçerken otomobilin çarpması sonucu öldü.
Kerbela acısı albüm oldu31 Ekim 2014 10:27
Türk Halk Müziği sanatçıları Coşkun Karademir ve Emirhan Kartal'ın Kerbela olayını anlatan albümleri, Muharrem ayında çıkarttı.
AA Türkiye'nin yıldız kuruluşlarından biri31 Ekim 2014 10:27
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık, "AA, Türkiye'nin yıldız kuruluşlarından biri. Dünya çapında iddialı bir haber ajansımızın olması çok önemli" dedi.
Asker kaza kurşunuyla şehit oldu
2 ton bozulmuş mısırı vatandaşa yedireceklerdi
LASİD'den kış lastiği uyarısı
Ehliyet sahipleri dikkat!
Yönetmen Ceylan ABD'de fotoğraf sergisi açtı
Dev platform boğazdan geçiyor
28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor!
FİFA’dan Kırım özrü
Otomobile taş attı, 80 bin lirayı çaldı
iPhone'un şoke eden özelliği
Alves'in yerine Fransız yıldız
Windows 7 tarih oluyor
Prandelli Sabri için kararını verdi
Göz tansiyonuna dikkat
Dev platform boğazdan geçiyor
Obama'dan Arakan telefonu
Görebilmesi için 4 bin lira gerekli!
Krizde milyarderler 2'ye katlandı
Merkez Bankası eflasyon tahminini açıkladı
Burkina Faso'da olağanüstü hal kaldırıldı
Demba Ba: Sow'u susturmak için her şeyi yapacağım
Zeybekci: Piyasanın önünden gitmek lazım
İsrail'den Mescid-i Aksa'ya yaş sınırlaması
Murat Yıldırım lösemili çocuklara umut verdi
Kastamonu'da anaokul öğrencisi öğretmeniyle birlikte öldü
Suriyeli çocuklar için Bilim Şenliği düzenlendi
Demet Akalın: Okan'ın yaptığı ayıp değil mi