Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
TOMA devrildi! Yemen'de hangi ülke hangi tarafta? Usta oyuncu Halit Akçatepe felç kaldı Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,822 kez okundu.

TOMA devrildi!27 Mart 2015 13:53
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın Karabük'te gerçekleştireceği toplu açılış töreninde görev yapmak üzere Ankara'dan yola çıkan TOMA, Eskipazar ilçesinde devrildi. Kazada 1 polis memuru hafif yaralandı.
Doğalgaz patlaması: 5 yaralı27 Mart 2015 12:33
Polatlı'da bir apartman dairesinde doğal gaz nedeniyle patlama meydana geldi. Olayda 5 kişi yaralandı.
Kaza değil imalat hatasıymış!27 Mart 2015 12:12
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde halatın kopması sonucu yaşanan olayın bir kaza değil; malzeme, dizayn ve üretim hatası olduğunu açıklandı.
Silahlar susunca turizm patlayacak27 Mart 2015 11:35
Terör olaylarının gölgesinde kalan Güneydoğu Anadolu Bölgesi, silahlar kalıcı olarak sustuğunda yeniden kültür ve inanç turizminin merkezi olmayı hedefliyor.
İstanbullulara uyarı: Çamur yağacak27 Mart 2015 11:32
Meteoroloji, İstanbul ve çevresi için toz uyarısı yaptı. Uyarıya göre kentte çamur şeklinde yağış da görülecek.
CHP'nin Ankara savaşı!27 Mart 2015 11:32
Pazar günü yapılacak CHP ön seçiminde en çekişmeli yerlerden birisinin Ankara 1. Bölge olacağı belirtiliyor.
Surlarda bu kez yabancı erkek cesedi27 Mart 2015 11:19
Fotoğraf çekmek için geldiği İstanbul-Sarayburnu’ndaki surlarda 21 Ocak 2013’te öldürülen Amerikalı Sarai Sierra’nın cesedinin bulunduğu yerde, dün de yabancı uyruklu olduğu tahmin edilen bir erkeğin cesedi bulundu.
Patent alan Türk icatları 5 yılda ikiye katlandı27 Mart 2015 11:17
Türkiye'de Ar-Ge çalışmalarına verilen desteklerin de etkisiyle patent alan Türk buluşu sayısı son 5 yılda neredeyse ikiye katlandı.
Dikkat! Seçmen listeleri askıdan iniyor27 Mart 2015 11:15
Türkiye Muhtarlar Federasyonu Genel Başkanı Özünal, seçmen listelerinin bugün askıdan ineceğini, seçmenlerin 17.00'ye kadar listeleri kontrol etmeleri gerektiğini bildirdi.
176 bin işçi için toplu sözleşme süreci başlıyor27 Mart 2015 11:14
Türk-İş, kamuda çalışan işçilerin 2015-2017 dönemi için bağıtlanacak toplu iş sözleşmelerinin hazırlıklarına başladı.
Çavuşoğlu: Sünni- Şii çatışmasını desteklemeyiz, Çözüm siyasidir.27 Mart 2015 11:06
Mevlüt Çavuşoğlu, Suudi Arabistan'ın Yemen'de Husiler’e karşı başlattığı askeri operasyonla ilgili olarak "Kesin çözüm siyasi çözümdür. İran'la Arap ülkelerinin karşı karşıya gelmesine de gerek yok. Sünni-Şii çatışmasını desteklemeyiz" dedi.
Öğrenci servisi ile otomobil çarpıştı: 14 yaralı27 Mart 2015 11:03
Denizli'de öğrenci servisiyle otomobilin çarpışması sonucu 9'u öğrenci 14 kişi yaralandı.
TOMA devrildi!
Eski Başbakan boşanıyor
Yemen'de hangi ülke hangi tarafta?
Beşiktaş'tan flaş yalanlama!
Silvan'da taşlı sopalı kavga, 8 yaralı var
Tim Cook tüm servetini bağışlayacak
Çin'de kaplan bakıcıyı öldürdü
Öğrenci servisi ile otomobil çarpıştı
Amsterdam'da tüm uçuşlar iptal edildi
Fenerbahçe'de şok! Sezonu kapattı
Gribiniz ağır geçiyorsa dikkat!
Doğalgaz patlaması: 5 yaralı
Usta oyuncu Halit Akçatepe felç kaldı
Beşiktaş eksik çalıştı!
"Müthiş bir mücadele olacak"
Kaza değil imalat hatasıymış!
Ruhani’den 5+1 liderlerine mektup
Ersan "kariyer" rekorunu kırdı
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan kritik görüşme!
Türkiye'nin en pahalı yalısı satıldı
Hagi, Fiorentina yolunda!
Seda Sayan'ın 5 yıla kadar hapsi isteniyor
Yılmaz Özdil'den skandal yazı
Demet Akalın da Alex için yollarda!
1998'den bu yana... Millileri korkutan istatistik
Silahlar susunca turizm patlayacak
Dani Alves'in yeni durağı PSG!
CHP'nin Ankara savaşı!
İstanbullulara uyarı: Çamur yağacak
Derbinin tartışılan ismi bırakma kararı aldı!
Amerikalı oyuncu Sally Forrest hayatını kaybetti
Bankacılardan Moody's'e yanıt
Sivasspor'da 3 gün izin
Robot garsonlar iş başında
Goudelock itirafı!
Ersan İlyasova rekor kırdı
Kartal yeni 10 numarasını buldu
Surlarda bu kez yabancı erkek cesedi
Patent alan Türk icatları 5 yılda ikiye katlandı
Dikkat! Seçmen listeleri askıdan iniyor
176 bin işçi için toplu sözleşme süreci başlıyor
THY Genel Müdürü'nden Avrupa'ya çağrı
Çavuşoğlu: Şii-Sünni çatışmasını desteklemeyiz, Çözüm siyasidir.
Dini törende izdiham: 10 ölü!
Öğrenci servisi ile otomobil çarpıştı: 14 yaralı
Fenerbahçe'de Kuyt'tan ayrılık kararı!
Emre Belözoğlu'ndan tam 791 şikayet!
Radikal'de şok ayrılık!
Torba Kanun Teklifi yasalaştı!
Hollanda ile 11. randevu!
Yanal oyuncu avında!
Milliler kritik sınavda
Beşiktaş'ta Mustafa Pektemek şoku!
380 bin yapı ustası kayıt altına alındı
Demet Akalın da Alex için yollarda!
Transfer teklifini 10 milyona çıkarttılar!
Gökhan Töre de konuştu!
Prandelli'ye ikinci ligden teklif!
Galatasaray'a Sevilla ikramiyesi
Mısır'da Hamas'a karşı açılan dava geri çekildi
Soğuk ve yağışlı hava geri dönüyor
Yaz saati uygulamasına geçerken zorlanmayın
Nihat Doğan Türkiye'yi terk ediyor
Amerikalı oyuncu Sally Forrest hayatını kaybetti
Uçan tekmeli gaspçılara helikopterli operasyon
En pahalı otel icradan satışta!
MotoGP'de heyecan başlıyor!
Milan'da Emery sürprizi!
Kulüpler para bastı
Beşiktaş camiasında Cenk Gönen sevinci