Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul'da 'sarı toz' alarmı Davutoğlu il başkanları toplantısında konuşuyor Arınç: İmralı heyeti değişebilir Zeynel ÇakırEdi bese!
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,650 kez okundu.

Yaz saati 500 milyon tasarruf demek24 Ekim 2014 12:24
Taner Yıldız, yaz saati uygulaması ile 7 aylık süre içerisinde 500 milyon lira civarında tasarruf edildiğini belirtti.
Yılandan kurtulmak için denemediği kalmadı24 Ekim 2014 12:20
Zonguldak'ın Alaplı ilçesinde otomobiline giren yılan için yardım istediği itfaiye ekibi hayvanı bulamayınca aracının altında ateş yakan, sopayla konsola vuran, koltuğa süt bırakan ve sinek ilacı sıkan sürücü, girişimleri sonuçsuz kaldığı için otoparktan yaya olarak ayrıldı.
Camel sigarayı yasakladı24 Ekim 2014 12:16
ABD'nin ikinci büyük sigara üreticisi Camel, çalışanlarına sigara yasağı getirdi.
HDP'li vekil: Kızımın psikolojisi bozuldu24 Ekim 2014 12:07
HDP Grup Başkanvekili Pervin Buldan, Avrupa'da okuyan çocuğu ya da yakını olmadığını belirterek "Benim çocuğumun psikolojisi bozuldu. Kızım bana şöyle soruyor: 'Benim suçum ne?' Tek suçun benim kızım olmak. Başka bir suçun yok senin" dedi.
Sarhoş sürücüler karayolunu birbirine kattı24 Ekim 2014 12:04
Kocaeli’nin İzmit ilçesi D-100 Karayolunda meydana gelen maddi hasarlı kaza nedeniyle alkollü oldukları iddia edilen araç sürücüleri birbirine girdi. Sarhoş sürücüler karayolunu birbirine kattı
Diyarbakır'da 1,5 ton esrar ele geçirildi24 Ekim 2014 12:03
Lice'de jandarma ve polisin ortaklaşa yürüttüğü hava destekli operasyonda 1,5 ton esrar ele geçirildi.
Kanada Konsolosluğu'nda alarm!24 Ekim 2014 12:02
Kanada’nın İstanbul Başkonsolosluğu’na gelen ve içinden sarı renkte bir toz maddesi çıkan zarf panik yarattı.
Posta'dan ilk kez hükümete övgü24 Ekim 2014 11:58
Posta gazetesi, belki de son yıllarda hiç yapmadığı bir şekilde hükümetin herhangi bir uygulamasını beğendi.
Depremde kaybolan eşini 15 yıldır arıyor24 Ekim 2014 11:32
Ülkemizde binlerce vatandaşın ölümüyle sonuçlanan 17 Ağustos depremiyle ilgili ilginç bir olay ortaya çıktı.
Diyanet'ten 81 ile 40 milyon fidan24 Ekim 2014 11:20
Türkiye Diyanet Vakfı, "KAGEM Orman Projesi" kapsamında 81 ilde 40 milyon 500 bin fidan dikecek. Dikim, 5 yılda gerçekleşecek.
Ankara'dan tek taraflı güvenli bölge hamlesi!24 Ekim 2014 11:06
Hükümet, Lübnan'ın sınırını kapatmasının ardından daha büyük bir göç dalgasına karşı Suriye topraklarında tek taraflı güvenli bölge oluşturmayı planlıyor.
11 yaşında baypas oldu24 Ekim 2014 11:01
Kolesterol değeri 700'e çıkan ve 60 yaş sonrasında görülen kalp hastalığı nedeniyle DEÜ Tıp Fakültesi Hastanesi'nde baypas ameliyatına alınan 11 yaşındaki Ferhat Ünlü hayata tutundu.
Erdoğan ile İlves'ten ortak açıklama
Yaz saati 500 milyon tasarruf demek
Yılandan kurtulmak için denemediği kalmadı
Ukrayna seçim tarihinde bir ilk
Davutoğlu açıkladı! AK Parti'de bir ilk olacak
Camel sigarayı yasakladı
Kartal'dan sürpriz 11
Suudi kadınlar direksiyona geçiyor
İstanbul'da 'sarı toz' alarmı
HDP'li vekil: Kızımın psikolojisi bozuldu
Sivasspor çıkışa geçmek istiyor
Sarhoş sürücüler karayolunu birbirine kattı
AB ile alabalıkta antidamping "pazarlığı"
Diyarbakır'da 1,5 ton esrar ele geçirildi
Kanada Konsolosluğu'nda alarm!
IŞİD'in günlük geliri dudak uçuklattı!
Roberto Carlos'a çılgın teklif !
Ebola piyasaları da vurdu!
Posta'dan ilk kez hükümete övgü
Alternatif tıp "hekimlere" emanet
Belçika basını rövanştan umutlu
İtalya ile AB arasında mektup gerginliği
Müslüman kıyımı durmuyor!
Cep telefononu satışlarına da taksit isteniyor
UEFA'dan flaş karar! Arnavutluk'a büyük şok
İsrail'den 40 yaş altındakilere engel
Kuyt transferi için İngiltere'den açıklama!
Davutoğlu il başkanları toplantısında konuşuyor
Yıldız: Yaz saati uygulaması enerji için önemli
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı
Veli Kavlak, UEFA'yı da şaşırttı
Alternatif tıp, yasal teminat altına alınacak
Bakanlıktan muayenehane düzenlemesi
Depremde kaybolan eşini 15 yıldır arıyor
Necati Ateş'ten sürpriz karar!
Kılıçdaroğlu: Ne olacak bu memleketin hali
Çin'de konut fiyatları geriledi
Konut satışları Eylül'de yüzde 13.2 yükseldi
Nike ve Apple ortak oluyor
Diyanet'ten 81 ile 40 milyon fidan
Sokakta baltalı saldırgan dehşeti
Victor Valdes geri dönüyor! Yeni takımı...
İkinci el satışları durma noktasında
Arınç: İmralı heyeti değişebilir
Bahçeli'den Kılıçdaroğlu'na ağır sözler
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı
Ankara'dan tek taraflı güvenli bölge hamlesi!
Altının gidişatı ne olacak?
11 yaşında baypas oldu
Gulam Azam için cenaze namazı
Kazazedenin mucize kurtuluşu
Nike ve Apple ortak oluyor
Altın Boynuz Türk Film Festivali başladı
230 koyun daha intihar etti
Anne oğlunun tabutunu taşıdı
'Şeytan peşimi bırakmıyor'
İdil Biret'ten UNESCO'da piyano resitali
Süper Lig'de 7. haftanın programı
Bankalarda istihdam bir yılda 3 bin 276 kişi arttı
Beşiktaşlılar borsada da dört köşe
Cristiano Ronaldo rekoru kırdı mı?
Akademik zam kabul edilidi
Aşırı el terlemesinin tedavisi mümkün
Mantar zehirlenmelerine dikkat!
Fenerbahçe'ye ceza