Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Cavcav tehdit etti, futbolcular sakallarını kesti! Yeni bir parti daha geliyor! IŞİD'in Kazakistan'da şoke eden görüntüleri Hakan TunaÜçüncü göz!
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,689 kez okundu.

Şırnak'ta bir terörist teslim oldu23 Kasım 2014 15:07
Şırnak'ta örgütten kaçan bir terörist, güvenlik güçlerine teslim oldu.
Karı koca yangında can verdi23 Kasım 2014 15:00
Şanlıurfa'da elektrik kontağından dolayı çıkan yangında 45 yaşındaki Osman Çiçek ile eşi, 40 yaşındaki Zühre Çiçek öldü.
Sınırda kaçak boru hattı23 Kasım 2014 14:59
TSK, 11 ayda Suriye sınırında, yerin altına döşenmiş 282 kilometre uzunluğunda boru hattını imha etti.
Sirkeci yaya üstgeçidi kaldırıldı23 Kasım 2014 14:58
Fatih-Sirkeci’de Şehir Hatları Vapurları önünde yer alan Sirkeci Yaya Üstgeçidi ana gövdesi dün gece 7 saatte kaldırıldı..
Provokatörler Tunceli'de Davutoğlu'nu protesto etti23 Kasım 2014 14:18
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun bugün ziyarette bulunduğu Tunceli'de toplanan 300 kişilik grup protesto gösterisi yaptı. Polis, izinsiz yürüyüşe müdahale etti.
Biden Patrikhane'yi ziyaret etti23 Kasım 2014 14:13
ABD Başkan Yardımcısı Biden, Fener Rum Patrikhanesi'ni ziyaret etti
Başbakan Davutoğlu cemevini ziyaret etti23 Kasım 2014 14:11
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Tunceli Hacı Bektaş-ı Veli Kültürünü Yayma ve Yardımlaşma Derneği Cemevi’ni ziyaret etti.
Boğaz'daki tekne kazasıyla ilgili 1 gözaltı23 Kasım 2014 14:07
İstanbul Boğazı'nda kaçakları taşıyan teknenin alabora olmasıyla ilgili organizatör olduğu iddiasıyla aranan Kerem Şenay Ç. gözaltına alındı.
Ağlayarak geldiği Çukurca'da "aşkı" buldu23 Kasım 2014 13:54
Irak sınırındaki Çığlı köyünde anasınıfı öğretmenliği yapan Osmaniyeli Bilge Balcılar Gümüş, köyde tanıştığı İngilizce öğretmeni Yasin Gümüş ile tanışıp evlendi.
Kılıçdaroğlu’nun kayınvalidesine cemevinde tören23 Kasım 2014 13:47
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu’nun vefat eden kayınvalidesi Fatma Özdağ için Kocaeli’nin Derince ilçesindeki bir cemevinde tören düzenlendi.
Türkiye ve Azerbaycan lavaşı UNESCO listesine sokacak23 Kasım 2014 13:45
Kültür ve Turizm Bakanı Çelik, "Lavaş başta olmak üzere pek çok dosyayı UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesine ortak dosya olarak vereceğiz" dedi.
Gül: Ortadoğu'daki durum hayal kırıklığı23 Kasım 2014 13:25
11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Ortadoğu'da kalıcı bir barışın sağlanması için çok enerji harcandığını ama 'çeyrek asırdır harcanan çabanın, istenen sonucu vermekten uzak kaldığını' söyledi.
Şırnak'ta bir terörist teslim oldu
Çelik: Bir Kürt olarak utanç duydum
Cüneyt Çakır maçta sakatlandı!
Karı koca yangında can verdi
Cavcav tehdit etti, futbolcular sakallarını kesti!
Sınırda kaçak boru hattı
Sirkeci yaya üstgeçidi kaldırıldı
Fenerbahçe'nin Bursa kafilesi belli oldu!
Irak'ta sel sularının altından toplu mezar çıktı
Devletin zirvesinden Kılıçdaroğlu'na taziye
Provokatörler Tunceli'de Davutoğlu'nu protesto etti
Hürrem'den Leh Kralı'na don gömlek!
Biden Patrikhane'yi ziyaret etti
Başbakan Davutoğlu cemevini ziyaret etti
"Karabağ’da 3 Nesil 1 Soykırım" sergisi
Boğaz'daki tekne kazasıyla ilgili 1 gözaltı
Memur-Sen'den eğitim sistemine sivil manifesto
Çin devi dudak uçuklattı: Türkiye'nin 40 katı!
Sergen'den Galatasaray'a sert eleştiri!
Ağlayarak geldiği Çukurca'da "aşkı" buldu
Eker AA Editör Masası'na konuk olacak
Kılıçdaroğlu’nun kayınvalidesine cemevinde tören
2015'te 74 bin memur alınacak
İsrail askerleri Gazze Şeridi'nde 1 Filistinliyi öldürdü
Türkiye ve Azerbaycan lavaşı UNESCO listesine sokacak
Gül: Ortadoğu'daki durum hayal kırıklığı
Baba'nın evi satışa çıktı!
Hitler'in tablosu 130 bin avroya satıldı
Bunları yapmayan işverenler yanacak!
IŞİD'den kaçtılar, dükkâna sığındılar
7. Uluslararası Enerji Kongresi ve Fuarı başlıyor
Dersim Davutoğlu'nu bekliyor
Konya'da 11'ler belli oldu!
Dondu sanılan 9 Afgan cinayete kurban gitmiş!
Gezi'yi hortlatmak isteyen CHP'lilere müdahale
İşte dünyanın ilk gerçek uçan kaykayı
5 dil bilen öğretmen tavuk satıyor
Başkentte 11'ler belli oldu!
Bu havalar sizi de perişan etmesin!
IŞİD Celavle'de güç kaybediyor
Müslüman düşmanlığı IŞİD terörüyle pekiştirildi
İzci kıyafeti olmadığı için Atatürk'ü göremedi
300 mülteci kurtarıldı
Bir asırlık öğretmen mesleğin sırlarını anlattı
En çok Rusya'ya işçi gönderiyoruz
Annesinin terk ettiği babun "prens" oldu
Gişede sonbahar romantizmi
Öğretmenlere trenlerde yüzde 50 indirim
Gözümüzü kırpınca online olacağız
Oyun parkı yapan öğretmenlerini askerde unutmadılar
Kinay: İş umuduyla göç edilen kentlerde işsizlik daha yüksek
Otomotivde 180 ülkeye ihracat yapılıyor
ALES sonbahar dönemi sınavı yapıldı
Hasan: İsrail kutsal mekanlara saygı göstermiyor
Football Manager 2015, iOS ve Android'e geldi
Caner Erkin Bursa maçında sahada mı?
Firar eden PKK'lı Güçlü'nün firar görüntüleri
Başbakan AK Parti'nin son oy oranını açıkladı