Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Efkan Ala'dan '1 Mayıs' açıklaması MEB'de atama sonuçları açıklandı Şike skandalı! Hakem anladı ve... Aslan DeğirmenciTarayıcılara bulaşan virüsleri temizleme vakti geldi
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,153 kez okundu.

Gemi faciasının sebebi belli oldu!16 Nisan 2014 18:49
Güney Kore'de çoğu öğrenci 459 kişiyi taşıyan gemi battı. Son haberlere göre, kazada 5 kişi hayatını kaybetti.
Türk gençleri geleceğe güvenle bakıyor16 Nisan 2014 18:15
İngiliz araştırma şirketi Ipsos MORI'nin 20 ülkeden 16 bin 39 kişi üzerinde gerçekleştirdiği kapsamlı bir anket Türk gençlerinin Avrupalılara kıyasla geleceğe çok daha iyimser baktığını ortaya çıkardı.
YSK'dan Antalya'ya ret!16 Nisan 2014 18:14
Yüksek Seçim Kurulu ,eski Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı ve CHP adayı Mustafa Akaydın'ın seçim sonuçlarına yaptığı "tam kanunsuzluk" itirazını reddetti.
Atlas Kayseri'de!16 Nisan 2014 18:14
Türkiye'nin de ortakları arasında bulunduğu gelişmiş askeri nakliye uçağı yapımı projesi kapsamında üretilen A-400M Askeri Nakliye Uçağı 'Atlas' Türkiye'ye geldi.
Barajların doluluk oranları arttı16 Nisan 2014 18:13
İstanbul'daki barajlarda ortalama doluluk yüzde 32,75, Ankara'da 34,17, İzmir'de 56,33, Bursa'da yüzde 44,12 olarak kayıtlara geçti.
Keneviri 'Romatizma için yetiştirdim'16 Nisan 2014 17:51
Muğla Seydikemer'de bir fasulye serasında 110 kök Hint keneviri ele geçirildi.
MEB'de atama sonuçları açıklandı16 Nisan 2014 17:16
MEB tarafından İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri "şube müdürü" kadrolarına görevde yükselme suretiyle yapılan atama sonuçları açıklandı
Recep Kaya yeni yüzüne alıştı!16 Nisan 2014 17:07
Türkiye'nin 7. yüz naklinin yapıldığı Recep Kaya, yeni yüzüne alıştığını ve hiçbir sorun yaşamadığını söyledi.
1 yılda 60 milyon ekmek gönderildi16 Nisan 2014 16:44
İHH İnsani Yardım Vakfı'nın, Hatay'ın Reyhanlı ilçesinde 1 yıl önce kurduğu fırından Suriye'ye gönderilen ekmek sayısı 60 milyona ulaştı.
Mağarada 66 saatlik yaşam mücadelesi16 Nisan 2014 16:41
Mağarada kaybolan ve düştüğü yerde mahsur kalan, 66 saattir kurtarılmayı bekleyen kişiye, ekipler yaşam desteği sağlıyor.
Vekil öldürülen eşi ve kızını toprağa verdi16 Nisan 2014 16:39
Bakırköy'de dün silahlı saldırıda öldürülen eski milletvekili Adnan Yıldız'ın eşi ve kızını toprağa verdi.
Aile boyu paralel!16 Nisan 2014 16:38
Adana'da MİT'e ait TIR'ların durdurulmasıyla ilgili olarak başlatılan casusluk operasyonu kapsamında tutuklanan 1 istihbaratçı yüzbaşı ile 1 astsubay serbest bırakan hakimin, MİT TIR’larına operasyon yapan Savcı Aziz Takçı’nın eşi olduğu iddia ediliyor.
Maliye görüşmedi Gül'ün danışmanları görüştü!İsrail gazetesinden Erdoğan'a ağır hakaret!Paralel bürokratların derneği internet sitesini kapattı'Hakan Fidan'ı tebrik ediyorum!'Dink cinayeti önündeki paralel sis!'Kışanak o sözlere açıklık getirdi'Kredi kartı sahiplerine önemli uyarı!Beynin en iyi çalıştığı yaş: 24Aile boyu paralel!Korkaklara paye verilmez!Erdoğan: Eğer cumhurbaşkanı olursam...TRT’deki paralel soruşturmada şok detay!Mursi: Darbe yönetimi yıkılacak!Zehirli gaz dolu varil bombası katliamı!Kılıçdaroğlu'na 'Bozkurt' tepkisiOtomobilde CHP'lilerin 'inanılmaz' seçim yanlışıTüm Manşetler
Gemi faciasının sebebi belli oldu!
TBMM Genel Kurulu'nda gerginlik
Güneşe yatırım yarışı başlıyor
Beşiktaş'tan TFF'ye tehdit!
Maliye görüşmedi Gül'ün danışmanları görüştü!
Bir bölge daha bağımsızlığını istiyor
Türk gençleri geleceğe güvenle bakıyor
Atlas Kayseri'de!
YSK'dan Antalya'ya ret!
Barajların doluluk oranları arttı
Filistinli gençler Mescid-i Aksa'da nöbette!
İsrail gazetesinden Erdoğan'a ağır hakaret!
Galatasaraylı Melo'ya müjde!
Borsa günü düşüşle tamamladı!
Keneviri 'Romatizma için yetiştirdim'