Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bu makine Hitler'in en büyük korkusuydu! İsrailli akademisyenden aşağılık öneri! Niçin kelepçelendikleri ortaya çıktı Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,432 kez okundu.

Akdeniz'de 4,5 büyüklüğünde deprem22 Temmuz 2014 12:10
Akdeniz'de 4,5 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
74 yaşında kimlik sahibi oldu22 Temmuz 2014 11:48
Iğdır'da yaşayan Şeker Altun, 74 yaşında ilk kez nüfus cüzdanı sahibi olmanın mutluluğunu yaşadı.
Uyuşturucu bir annenin daha yüreğini yaktı!22 Temmuz 2014 11:48
Adana’da uyuşturucu bağımlısı bir genç, vücuduna 'altın vuruş' olarak adlandırılan yüksek dozda eroin enjekte ederek hayatına son verdi.
Çipli pasaportu olmayana hac ve umre yok!22 Temmuz 2014 11:36
On binlerce hacı adayı Ramazan Bayramı'ndan sonra kutsal topraklara seyahat heyecanı yaşayacak.
Niçin kelepçelendikleri ortaya çıktı22 Temmuz 2014 11:36
İstanbul Emniyeti Terörle Mücadele Şube eski Müdürleri Ömer Köse ve Yurt Atayün'ün gözaltı esnasında kelepçelenmelerinin nedeni ortaya çıktı.
Başsavcılıktan flaş gözaltı açıklaması22 Temmuz 2014 11:17
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı bu sabah gerçekleştirilen operasyonla ilgili açıklama yaptı.
Dershane yerine devlet kursları geliyor22 Temmuz 2014 11:04
Dershaneler dönüşünce öğrencilerin ihtiyaçlarını Halk Eğitim Merkezleri karşılayacak. Öğrenciye ayrı sınıf açılacak, dersler ücretsiz olacak
İki koldan paralelcilere operasyon!22 Temmuz 2014 10:59
İstanbul Emniyet Müdürlüğü "Gülen Cemaati'ne" yönelik iki ayrı operasyon başlattı. Terörle Mücadele Şubesi'nin 22 ilde yürüttüğü ilk operasyonda 40 polis gözaltına alındı. Organize Suçlar Şubesi'nin, 16 ilde yürütüğü operasyonda ise gözaltı sayısı 15.
Operasyon o isimlere kadar uzanacak!22 Temmuz 2014 10:46
Bu sabah paralel yapıya yönelik düzenlenen opersayonların, Gülen cemaatinin imamlarını ve yargı uzantılarını da kapsayacağı öğrenildi.
Kimliğine 74 yaşında kavuştu22 Temmuz 2014 10:44
Iğdır'da yaşayan Şeker nine, 74 yaşında ilk kez nüfus cüzdanı sahibi oldu
Paralel yapıya operasyon İzmir’e sıçradı22 Temmuz 2014 10:27
Operasyon kapsamında İzmir'de 1 komiser yardımcısı gözaltına alındı
Eski Bakanı askere çağırdılar22 Temmuz 2014 10:24
65 yaşındaki eski Bakan Bahattin Yücel'i 35 yıl sonra yeniden askere çağırdılar.
İsrail, El-Cezire ofisine ateş açtı
Akdeniz'de 4,5 büyüklüğünde deprem
Fenerbahçe'den bir bomba daha!
Bu makine Hitler'in en büyük korkusuydu!
Uyuşturucu bir annenin daha yüreğini yaktı!
74 yaşında kimlik sahibi oldu
Çin ve ASEAN arasındaki ticaret arttı