Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fatih Terim Florya Tesisleri'nde! Uzmanlar itiraf etti: Türkiye'yi eksik değerlendirdik! IŞİD içinde kavga: 17 ölü Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,494 kez okundu.

İnsanlık için acı rekor20 Ağustos 2014 13:39
BM'nin verilerine göre, dünya genelinde 81 milyon kişi yardıma muhtaç durumda yaşıyor. Bu kişilere yardım eli uzatabilmek için ise, 13 milyar Euro'ya ihtiyaç olduğu açıklandı.
Bonzai kullanan gencin 'İbretlik' görüntüsü20 Ağustos 2014 13:37
Bursa'da bir tür sentetik uyuşturucu madde olan bonzai kullandıktan sonra rahatsızlanan ve polis aracı ile hastaneye kaldırılan 16 yaşındaki M.K.’nın bilinci kapandı.
"7 Yaşındayım Namaza Başlıyorum" etkinliği20 Ağustos 2014 13:15
Etkinlik kapsamında düzenlenen "Namaza Başlama Merasimi"nde temsili olarak çocuk imam tarafından namaz kıldırıldı.
Sağlık Bakanlığı'ndan damacana su satışına yeni düzenleme20 Ağustos 2014 13:04
Sağlık Bakanlığı'nın, "Ambalajlı Su Satış Yerleri Hakkındaki Tebliğ"i Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Gelinlik ve damatlıkla denize girdiler20 Ağustos 2014 12:58
Yeni evlenen çift, Samsun'un uzun sahil şeridiyle ünlü Atakum ilçesinde gelinlik ve damatlıkla denize girdi.
Torba Yasa'da önemli gelişme20 Ağustos 2014 12:53
Milyonlarca kişinin beklediği Torba Kanun Tasarısı Eylül'de yasalaşacak.
MEB'den önemli adım! 81 ile genelge gönderdi20 Ağustos 2014 12:20
MEB, 81 ildeki okul ve kurumlara ait binaların uygun fiziki koşulları taşıyıp taşımadığının denetlenmesi ve okullarda iş güvenliği uzmanı bulundurulması amacıyla illere genelge gönderdi.
Atatürk'ün yatı "Savarona" kullanıma hazır20 Ağustos 2014 12:04
Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından devralınan Atatürk'ün yadigarı Savarona yatı, seçkin günlerine tekrar kavuştu.
9 ilçeye bugün elektrik verilmeyecek20 Ağustos 2014 11:46
Avrupa yakasında 9 ilçenin bazı bölgelerine bakım ve onarım çalışmaları nedeniyle bugün elektrik verilemeyecek.
Maden ocağında göçük20 Ağustos 2014 11:41
Zonguldak’ta TTK’ya ait bir maden ocağında meydana gelen göçükte 1 işçi yaralandı.
Türkiye'den Almanya'ya misilleme mi?20 Ağustos 2014 11:40
Deutsche Welle'nin haberinde Alman askeri nakliye uçağının İncirlik'e inmesine Türkiye'nin izin vermediği iddia edildi.
Tesis sahibi bile bile lades demiş!20 Ağustos 2014 11:26
Kumburgaz'da pazar günü deniz bisikletiyle gezinirken sert rüzgara yakalanan ve açık sularda kaybolan 5 gençle ilgili çarpıcı bir gerçek ortaya çıktı.
İnsanlık için acı rekor
Bonzai kullanan gencin 'İbretlik' görüntüsü