Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme! HDP'den Ermeni teklifi! Prandelli'den sürpriz karar! Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
BDP'nin eşcinsel evlilik isteği tartışılıyor
15 Mayıs 2012 Salı 22:00
Güncellenme Tarihi 16 Mayıs 2012 Çarşamba 01:03
BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti. BDP’nin bu teklifine AK Parti, MHP ve STK’lar “ahlaksızlık” tepkisi geldi.

Meclis’teki yeni anayasa görüşmelerinde gündeme ilginç bir konu da geldi. BDP, yeni anayasada eşcinsel evliliğine izin verilmesini teklif etti.

SERT TEPKİLER

ABD Başkanı Barack Obama’nın yaklaşan seçim öncesinde yeşil ışık yaktığı eşcinsel evlilik rüzgarına kapılan BDP’nin Yeni Anayasa çalışmaları kapsamında bu yönde talepte bulunması ve CHP’nin de bunu desteklemesine sert tepkiler geldi.

“KABULLENİLEMEZ”

AK Parti Eskişehir Milletvekili Ülker Can, “Asla kabullenilemez. Ve destek verilecek bir durum değil. Toplum ve dinimiz açısında sakıncalıdır. Kendi şahsi fikrim ben böyle bir duruma karşıyım” dedi.

“SAPKINLIĞA YÖNLENDİRİR”

MHP Ankara Milletvekili Prof. Dr. Özcan Yeniçeri de bu talebi sert üslupla eleştirdi. Yeniçeri, “Batının koyduğu değerlerin de anlamı olabilir ancak burada asla bir anlamı olamaz. Tamamen ahlaksızlık meselesidir. Sapkınlığa yönlendirici ve özendirici bir durumdur. İşi gücü bırakmışlar bu mesele mi kalmış. İnançlarımıza tamamen aykırıdır. Kabullenilemez” dedi.

“AHLÂK BOZULUR”

MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut ise, talebi manevi değerlere ters düşen ve uygun olmayan bir düşünce olarak nitelendirerek, “Bizim gelenek göreneklerimize, maneviyatımıza ters düşen bir düşünce. Kimliğimiz zedelenir. Ahlak bozulur” şeklinde konuştu.

“OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEYECEK”

Hukuksal Bakış Derneği Başkanı Av. Turgay Balaban da “Eşcinseller de insanların sahip oldukları farklılıkların yaşamlarını diğerlerinin önyargıları sebebiyle olumsuz etkilenmemesi gerekmekte ise de, temel hak ve özgürlükler alanında bunun şartlarının çok iyi düşünülmesi gerekmektedir. Mesela eşcinsellerin evlilik ve evlat edinme gibi medeni hakları konusunda derinlemesine bir değerlendirme yapılmalı, toplumun yapısını olumsuz yönde etkileyecek düzenlemelerden kaçınılmalıdır” dedi.

“TOPLUMUN DEĞER YARGILARI ZEDELENİR”

Balaban şöyle devam itti: “Zira eşcinsel birliktelikler normal olmayan, özendirilmemesi gereken ancak aynı zamanda toplumca kınanmaması da gereken anormal bir yaşam tarzıdır. Sağlıklı bir toplumun temeli aile kurumuna verilen önemdedir. Aile kurumunun temeli de evlilikten geçmektedir. Eşcinsellere haklar tanınırken, evliliklerinin önünün açılmaması gerekmektedir. Zira, evlilik denilen müessese kadın ve erkek denilen iki cinsin evlenip bir arada yaşayıp, doğurup, çocuklarının belli olmaları için yapılmış. Bir de kadının haklarının korunması için yapılmıştır evlilik. İki erkeğin evliliği toplumun değer yargılarını zedeleyen bir durum ortaya çıkaracaktır.”

O üyeler BDP’yi TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda şu isimler temsil ediyor: “Sırrı Süreyya Önder, Altan Tan ve Ayla Akat Ata.” CHP’nin komisyon üyeleri ise şöyle: “Süheyl Batum, Rıza Türmen ve Atilla Kart.”

ÖZKES KONUŞMAKTAN KAÇINDI

Emekli bir müftü olan CHP İstanbul Milletvekili İhsan Özkes, BDP’nin eşcinsel teklifi ve partisinin bu teklifi desteklemesiyle ilgili görüş bildirmekten kaçındı. BDP’nin Meclis’teki Yeni Anayasa çalışmalarında görevli milletvekillerinden Altan Tan’ın da, yurtdışında olduğu, dolayısıyla konuyla ilgili sorularımızı cevaplayamayacağı bildirildi.

BDP’NİN İLK TEKLİFİ DEĞİL

Öte yandan, BDP, Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun Tasarısı görüşmeleri sırasında da, teklife “trans kadınlar”, “lezbiyen”, “gay” ve “eşcinsel” ibarelerinin eklenmesini istemiş, öneri reddedilmişti.

Cihan Haber AjansıCihan Haber Ajansı

Bu haber 2,691 kez okundu.

'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme!26 Kasım 2014 18:43
Sağlığa zararlı olduğu gerekçesiyle imhasına karar verildikten sonra piyasaya sürüldüğü öğrenilen ayakkabıların gümrükten nasıl çıkarıldığına ilişkin savcılığın soruşturma yürüttüğü öğrenildi.
HDP'den Ermeni teklifi!26 Kasım 2014 18:35
HDP İstanbul milletvekili Sabahat Tuncel, TBMM'ye çok tartışılacak “Ermeni soykırımı için özür dilensin" teklifi sundu.
MHK açıklamıştı! O hakemler cezalandırıldı26 Kasım 2014 18:32
MHK Başkanı Zekeriya Alp’in dün yaptığı basın toplantısında eleştirdiği hakemler bu hafta görev alamadı.
Hamal olarak başladı, iş adamı oldu26 Kasım 2014 18:30
Şırnak’ın Silopi ilçesinde çalışma hayatına hamal olarak başlayan 65 yaşındaki Ahmet Yusufoğlu yıllar sonra iş adamı oldu.
Silopi'de inek davası!26 Kasım 2014 18:18
Doğan Haber Ajansı'ndan geçilen, Şırnak'ın Silopi İlçesi’nde belediye zabıta ekiplerinin, ilçe merkezinde gezen başıboş bir ineği kestiğine ilişkin haberin ardından Türkiye'den barolar ve hayvan hakları savunucuları, ilgili kişilerin cezalandırılması için harekete geçti.
Türk kızı Tuğçe yaşama tutunamadı26 Kasım 2014 17:56
Almanya'da tacize uğrayan iki Alman kızı kurtarmak isterken, tacizcilerin saldırısı sonucu komaya giren Tuğçe Albayrak yaşama tutunamadı.
Tıp literatürüne giren bebek doğdu26 Kasım 2014 17:50
Konya'da anne karnındayken 11 kez kan nakli gerçekleştirilen bebek, dünyada anne karnında bu kadar çok kan verilip yaşayan tek bebek oldu.
Polisi görünce bonzaiyi yuttu, hastanelik oldu26 Kasım 2014 17:31
Balıkesir'e götürdüğü bonzai paketlerini polis ekiplerini görünce yutan şüpheli, bir gün sonra hastaneye başvurarak bunların çıkarılmasını istedi.
Avrupa Komisyonu o ülkeyi 4 alanda uyardı26 Kasım 2014 17:26
Avrupa Komisyonu, dört alanda Brüksel’in talimatlarına uymayan Bulgaristan’a ceza prosedürleri uygulanabileceğine dair uyarı içeren mektuplar yolladı.
Savcı Özal'dan af diledi26 Kasım 2014 17:02
Emekli Tuğgeneral Levent Ersöz'ün beraatına karar verilen 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın ölümüne ilişkin davada Savcı Şafak Turgut Özal'dan olayın aydınlatılamamasından dolayı özür diledi.
THY'den öğrencilere indirim26 Kasım 2014 17:00
Türk Hava Yolları (THY) ile Türkiye Ulusal Ajansı arasında imzalanan protokolle Erasmus programı öğrencilerine, projeleri kapsamında gerçekleştirecekleri yurt dışı seyahatlerinde yüzde 20 bilet indirimi ve 10 kilogram ek bagaj hakkı tanınacak.
GSM operatörlerinin şarj savaşı26 Kasım 2014 16:52
GSM operatörleri, akıllı telefon kullanıcılarının şarj süresi sorunu karşısında durmuya çalışıyor.
Almanya'dan IŞİD hamlesi!
'Zehirli' ayakkabılarla ilgili flaş gelişme!
Fenerbahçe genç yıldızla yollarını ayırdı!
HDP'den Ermeni teklifi!
MHK açıklamıştı! O hakemler cezalandırıldı
Hamal olarak başladı, iş adamı oldu
Silopi'de inek davası!
Fatih Tekke sürprizi! Süper Lig'de hoca oluyor
Amerikalı sürücü Ferguson eylemcilerini ezdi
Türk kızı Tuğçe yaşama tutunamadı
Tıp literatürüne giren bebek doğdu
YPG Esed güçlerine yardım ediyor!
AA foto muhabirlerine ödül
Türk kızın beyin ölümü gerçekleşti
Polisi görünce bonzaiyi yuttu, hastanelik oldu
'IŞİD karşıtı koalisyonları bir yalandır'
Psikiyatri hastalarına sinema ile terapi
Prandelli'den sürpriz karar!
Avrupa Komisyonu o ülkeyi 4 alanda uyardı
Moody's Türkiye için tahminini açıkladı
Halep çevresinde şiddetli çatışma
Ersun Yanal: Her yeri Trabzon yapacağız
Balıkesirspor'dan Fatih Tekke sürprizi!
Fatih Akın’ın tepki toplayan filmi vizyona giriyor
Savcı Özal'dan af diledi
THY'den öğrencilere indirim
Süper Lig'de 11. haftanın hakemler açıklandı
İşte son seçim anketleri
Yılmaz Vural'dan G.Saray ve teklif açıklaması
GSM operatörlerinin şarj savaşı
F.Bahçe'de ayrılık! Resmen açıklandı...
Donan uçağı yolcular itti
Kadınlardan Büyükşehir'e teşekkür
Sağlam: Fenerbahçe ile İstanbul'da oynamak...
Davutoğlu'na özel çini pano
Abant beyaz gelinliğini giydi
İşre Ibrahimovic'in en iyi 11'i
Meşale yakan taraftarlara işlem!
Gazeteci Hamza Canbaş yoğun bakımda
TRT'den afet bilincine destek
Apple o ürünün üretimini durdurdu!
Hong Kong'da yüksek tansiyon!
Kaçırılan rahip serbest
Bolu'nun güzelliği tuvale yansıyor
Askeri malzeme taşıyan tırlara saldırdılar
E-postaya anında cevap zararlı olabilir
Dünyayı şoke eden ölüm!
Lastikçilerde "kış lastiği" mesaisi
Kış lastiği uygulaması ne zaman başlıyor?
Şırnak'ta silahlı kavga: 7 yaralı
Papa'nın garip araba isteği geri çevrildi!
İki gündür acılar içinde kıvranıyor!
Davutoğlu'na çok özel çini pano
TEOG'da güldüren selfie sorusu
Çiçek'ten Kılıçdaroğlu'na: Yalan söylüyor!
Konya'da soba faciası: 3 ölü
Çocuklar için toplanan oyuncak ve kıyafetler çalındı
İsrail Mescid-i Aksa muhafızlarını kaldırmayı planlıyor
Davutoğlu Kobanililere Kürtçe seslendi
Sonunda gemiye yardım ulaştı! Girit'e çekiliyor
Erdoğan'dan sert cevap: Ahlak zaafiyeti yaşıyorlar
Fenerbahçe'de passolig dönemi başlıyor
Kredi çekerken aman dikkat!
Yeni bir parti daha kuruldu!
Mancini'den G.Saray jesti
ABD polisinden orantısız güç
'İsrail'in yaptığı ırkçılığı meşrulaştırmak'