Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

PKK o heykelden habersiz! Muharrem İnce meydan okudu 5 polis daha tutuklandı! Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
28 Eylül 2005 Çarşamba 13:32
Güncellenme Tarihi 22 Ağustos 2014 Cuma 12:23
Hatay'da düzenlenen 'I.Medeniyetler buluşması' sona erdi. Bu organizasyonun maksadı ve seçilen mekanı gibi ambleminin de ne anlama geldiği bir türlü anlaşılamadı. Haber10, bu soruları cevaplıyor: Aslında gayet iyi anlaşıldı!

Öncelikle, Medeniyetler buluşması ismine rağmen organizasyon aslında dinler buluşması olarak düzenlendi. Üç büyük din'in temsilcileri bir araya geldi.

Organizasyon için Hatay'ın seçilmesi ise bir başka ilginç noktaydı. Suriye sınırındaki Hatay ilimiz, Ortadoğu'nun en eski yerleşim bölgelerinden biri. Halen Hatay'da her dinden ve mezhepten vatandaşlarımız yaşıyor. Ama bu özelliklere sahip bir çok ilimiz var.Neden Hatay?

Bir başka nokta ise, organizasyon için yapılan amblem. Amblemin basına geçilen ilk halinde hilal yoktu. Sonradan eklenen hilal, amblemin orijinaline iliştirilmiş gibi duruyor.

Büyük Ortadoğu projesi, Büyük İsrail projesi ve küresel tekdünya devleti projesi, dinlerarası diyalog adı altında bütün kadin dinlerin içini boşaltarak yeni bir evrensel din yaratmayı öngörüyor. Bu amaçla, din olarak hiç bir iddiası kalmamış olan Yahudilik ve Hristiyanlığın sembollerr düzeyinde egemen olduğu projeye, iddiaları ve direnme potansiyeli oln islam'ında eklemlenmesi öngörülüyor.

İslam dünyasının çözülmesi ve küresel projelere açılması için, dinsel temellerden ve inançlardan arındırılması, iddialarını ve meydan okuma cesaretini kaybetmesi isteniyor. Bu amaçla, dinler, medeniyetler arası diyalog türünden cazibeli isimler altında islam coğrafyasına nüfuz etme ve İslamı her hangi bir din düzeyine indirgeyerek projelerin engeli olmaktan çıkartma çabası veriliyor.

Hatay amblemi, bu çabanın sembolü.

Haber 10Haber 10

Bu haber 2,620 kez okundu.

Muş'ta çatışma: 3 yaralı22 Ağustos 2014 14:35
Muş’un Varto ile Bingöl’ün Karlıova ilçeleri arasındaki karayolunu ulaşıma kapatan PKK yandaşlarına güvenlik kuvvetleri müdahale etti.
Başkan doğruladı: Stad yıkılacak22 Ağustos 2014 14:17
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, depreme dayanıksız olduğu belirtilen Alsancak Stadı’yla ilgili olarak, "Bilimsel rapor varsa, burası riskli bir binaysa orada maç yapılsın, seyirci tribünlerde otursun diyemeyiz. Stat yıkılacak" dedi.
PKK o heykelden habersiz!22 Ağustos 2014 14:08
PKK Yürütme Konseyi Üyesi Sabri Ok, Mahsun Korkmaz heykelinin dikilmesinin bilgileri dışında gerçekleştirildiğini açıkladı.
Nöbetçi yurtlar 5 Eylül'e kadar açık olacak22 Ağustos 2014 14:03
Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, yaz aylarında hizmet veren nöbetçi yurtların açık kalma süresinin 5 Eylül'e kadar uzatıldığını bildirdi.
Komşuda 5,1 büyüklüğünde deprem22 Ağustos 2014 13:59
Yunanistan’ın Selanik kenti yakınlarındaki Halkidiki Yarımadası açıklarında 5,1 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Erdoğan ve Davutoğlu cuma namazını birlikte kıldı22 Ağustos 2014 13:46
Cumhurbaşkanı seçilen Recep Tayyip Erdoğan ve 62. hükümetin yeni Başbakan adayı Ahmet Davutoğlu, Cuma namazı için Hacı Bayram Camii'nde kıldı.
Atatürk Havalimanı'nda Ebola karantinası22 Ağustos 2014 13:43
Türk Hava Yollarının Nijerya'nın Kano kentinde gelen ve geldiği ülkede sıtma teşhisi konulan İtalyan kadın yolcu, uçakta ateşlenip kusunca kesin tanı doğrulanması için Atatürk Havalimanı'ndan ambulansla Haseki Hastanesi'ne götürüldü.
"Davutoğlu okuduğu hiçbir şeyi unutmaz"22 Ağustos 2014 13:25
Eski YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, Ahmet Davutoğlu'yla ilgili bir anısını anlattı.
Karadeniz insanı yine şaşırtmadı!22 Ağustos 2014 13:11
Karadeniz'den Edirne'nin Uzunköprü ilçesine taşınan Arabacı ailesi, 10 gündür su akmadığı için bahçedeki kuyularına çamaşır makinesini bağladı.
''Sosyal medya üzerinden ilaç almayın''22 Ağustos 2014 13:09
Eczacılar, sosyal medya, internet, benzinlik ve marketten ilaç alınmaması uyarısında bulundu.
Kaçak teknesinde yangın can aldı22 Ağustos 2014 13:05
Ege Denizi uluslararası sularında üzerinde 50'ye yakın kaçağın bulunduğu teknede yangın çıktı.
Feci kaza: 2 ölü22 Ağustos 2014 13:00
Samsun'un Alaçam ilçesindeki trafik kazasında 2 kişi öldü, 24 kişi yaralandı.
Marsel ilerliyor, Çağla elendi
500 bin Euro'su çalındı şikayetçi olmadı
Pietro Aradori Galatasaray Liv Hospital'da
Muş'ta çatışma: 3 yaralı
17 metrelik dev balina görenleri şaşırttı
Savunma reformu raporu tamamlandı!
Başkan doğruladı: Stad yıkılacak
PKK o heykelden habersiz!
Güneydoğu ''Boğaz Köprüsü''ne kavuşuyor
Nöbetçi yurtlar 5 Eylül'e kadar açık olacak
Komşuda 5,1 büyüklüğünde deprem
2 milyon çocuğa ulaşıldı
Antakya Medeniyetler Korosu Soma için sahnede
Erdoğan ve Davutoğlu cuma namazını birlikte kıldı
Muharrem İnce meydan okudu
Atatürk Havalimanı'nda Ebola karantinası
Arda Turan: Onlar gibi olamam
Yalçın Akdoğan: Yeni yetme değilim
Türkiye üzerinden 170 milyon dolar kazandık
"Davutoğlu okuduğu hiçbir şeyi unutmaz"
Erdoğan'ı Köşk'te atlı birlik karşılayacak
Karadeniz insanı yine şaşırtmadı!
''Sosyal medya üzerinden ilaç almayın''
Kaçak teknesinde yangın can aldı
Barcelona'da sakatlık şoku
Feci kaza: 2 ölü
16 militan öldürüldü
51 kilo esrar ele geçirildi
Peşmerge Musul'a doğru ilerliyor
5 polis daha tutuklandı!
Binali Yıldırım: Bizde liderlik kavgası olmaz!
G.Saray bombayı patlattı!
IŞİD kendi komutanını infaz etti
Futbolun zirvesinde büyük buluşma
Ahmet Davutoğlu'nun 20 yıl önceki görüntüsü
Bir skandal daha ortaya çıktı!
Türkiye'den Twitter'a "Ar-Ge" daveti
Altın yarı yarıya düştü! Bakın neden?
Almanlar Doğu Almanya'nın paralarının peşinde
Demba Ba'ya övgü yağıyor! Kartal ilaç oldu
Boko Haram polis akademisini ele geçirdi
Kadınlar Plajı'na protesto!
Marsel İlhan 3. turda
'Game Of Thrones' düğünü
Hafta sonu hava nasıl olacak?
Fabian Ernst, Beşiktaş'a dönüyor
Twitter 'o' Türk'ü arıyor!
Gazze'de 11 kişiye idam
Galatasaray'da ilk ayrılık!
Andiçme töreni Perşembe günü 14.00'te
Spor Toto Süper Lig'e 3 yeni stat
IŞİD bu kez çarmıha gerdi
Cumhurbaşkanlığı Savunma Reformu raporu açıklandı
91 yılda 11 cumhurbaşkanı!
Yeni Filistin hükümeti İsrail'i yargılatmada kararlı
Muş'ta yol kapatma eylemi sürüyor
İki transferi resmen açıkladı!
Göğebakan'ın programını sunacak sürpriz isim
Hürriyet'ten Davutoğlu'na tarizli merhaba!
Aziz Yıldırım'ın reddettiği iki dev teklif!
Siyonistlerin iddiası Hürriyetin manşetinde
CHP'ye büyük şok!
Hayrünnisa Gül'ün sözleri çok üzücü!
STV dizisi terörist ilan etti polis gözaltına aldı
Windows 9 için geri sayım başladı
Peşmergenin ilerleyişi sürüyor
Kilo vereyim derken sağlığınızdan olmayın
Fenerbahçe'den Yanal'a gönderme
Samsun'da iki minibüs çarpıştı: 2 ölü 24 yaralı