Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

2015'te tüm TC. vatandaşları sahip olacak 'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme! '25 yaş üzerine ve 15 bin TL ödeme' Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
28 Eylül 2005 Çarşamba 13:32
Güncellenme Tarihi 2 Eylül 2014 Salı 09:11
Hatay'da düzenlenen 'I.Medeniyetler buluşması' sona erdi. Bu organizasyonun maksadı ve seçilen mekanı gibi ambleminin de ne anlama geldiği bir türlü anlaşılamadı. Haber10, bu soruları cevaplıyor: Aslında gayet iyi anlaşıldı!

Öncelikle, Medeniyetler buluşması ismine rağmen organizasyon aslında dinler buluşması olarak düzenlendi. Üç büyük din'in temsilcileri bir araya geldi.

Organizasyon için Hatay'ın seçilmesi ise bir başka ilginç noktaydı. Suriye sınırındaki Hatay ilimiz, Ortadoğu'nun en eski yerleşim bölgelerinden biri. Halen Hatay'da her dinden ve mezhepten vatandaşlarımız yaşıyor. Ama bu özelliklere sahip bir çok ilimiz var.Neden Hatay?

Bir başka nokta ise, organizasyon için yapılan amblem. Amblemin basına geçilen ilk halinde hilal yoktu. Sonradan eklenen hilal, amblemin orijinaline iliştirilmiş gibi duruyor.

Büyük Ortadoğu projesi, Büyük İsrail projesi ve küresel tekdünya devleti projesi, dinlerarası diyalog adı altında bütün kadin dinlerin içini boşaltarak yeni bir evrensel din yaratmayı öngörüyor. Bu amaçla, din olarak hiç bir iddiası kalmamış olan Yahudilik ve Hristiyanlığın sembollerr düzeyinde egemen olduğu projeye, iddiaları ve direnme potansiyeli oln islam'ında eklemlenmesi öngörülüyor.

İslam dünyasının çözülmesi ve küresel projelere açılması için, dinsel temellerden ve inançlardan arındırılması, iddialarını ve meydan okuma cesaretini kaybetmesi isteniyor. Bu amaçla, dinler, medeniyetler arası diyalog türünden cazibeli isimler altında islam coğrafyasına nüfuz etme ve İslamı her hangi bir din düzeyine indirgeyerek projelerin engeli olmaktan çıkartma çabası veriliyor.

Hatay amblemi, bu çabanın sembolü.

Haber 10Haber 10

Bu haber 2,624 kez okundu.

Gelin arabası TIR oldu02 Eylül 2014 09:34
Bursa’nın İnegöl ilçesinde dünyaevine giren çiftin gelin arabası TIR oldu.
2015'te tüm TC. vatandaşları sahip olacak02 Eylül 2014 09:32
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun dün Meclis'te okuduğu hükümet programında bazı hedefler öne çıktı.
Turgay Ciner'i konuşamayacak hale getirmişler!02 Eylül 2014 09:31
Paralel polislerin, Spark programındaki diyaloglarında Ciner'le ilgili şok yazışmalar dikkat çekti.
Bazı illerin vali yardımcısı sayısı değişti02 Eylül 2014 09:30
Mülki idare amirleri için ilçe sınıfını düzenleyen cetvel ile bazı illerin vali yardımcısı sayılarında değişiklik yapıldı.
Havalar nasıl olacak?02 Eylül 2014 09:26
Meteoroloji'den alınan tahminlere göre, Adana, Osmaniye, Bilecik, Bolu ve Kütahya çevreleri ile Bursa'nın doğu kesimlerinde yağış bekleniyor
'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme!02 Eylül 2014 09:25
Emniyette "paralel yapı" iddialarına ilişkin, İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Müdürlüğü'nün gerçekleştirdiği operasyonda gözaltına alınan 17 kişi adliyeye sevk edildi.
İstanbul'da elektrik kesintisi02 Eylül 2014 09:23
İstanbul'un Avrupa yakasında bazı ilçelerde elektrik kesintisi uygulanacak.
Sınırda kaçakçılarla çatışma!02 Eylül 2014 09:23
Suriye'den kaçak eşya getiren grupla güvenlik güçleri arasında çıkan çatışmada bir kaçakçı öldü, biri yaralandı
İş makineleri yakıldı02 Eylül 2014 09:22
Muş-Diyarbakır karayolu Muş Alparslan Üniversitesi yakınlarında asfalt çalışmalarında kullanılan iş makineleri yakıldı.
'25 yaş üzerine ve 15 bin TL ödeme'02 Eylül 2014 09:19
Bedelli Askerlik Derneği, bedelli askerliğin “25 yaş üzerine ve 15 bin TL ödeme” kriterleriyle uygulamaya konulması beklentisini açıkladı.
Öcalan'ın mektubu okunmadı02 Eylül 2014 09:18
DBP Diyarbakır İl Başkanlığı’nın düzenlediği 1 Eylül Dünya Barış günü mitinginde Öcalan'ın okunmasının beklendiği mektup okunmadı.
Paralel polisleri böyle motive ettiler: Hocaefendi size...02 Eylül 2014 08:46