Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başbakan Davutoğlu: İspatlayın istifa ederim Dünya devinin CEO'su kazada öldü Bomba iddia! UEFA cezayı kesti Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
28 Eylül 2005 Çarşamba 13:32
Güncellenme Tarihi 21 Ekim 2014 Salı 07:38
Hatay'da düzenlenen 'I.Medeniyetler buluşması' sona erdi. Bu organizasyonun maksadı ve seçilen mekanı gibi ambleminin de ne anlama geldiği bir türlü anlaşılamadı. Haber10, bu soruları cevaplıyor: Aslında gayet iyi anlaşıldı!

Öncelikle, Medeniyetler buluşması ismine rağmen organizasyon aslında dinler buluşması olarak düzenlendi. Üç büyük din'in temsilcileri bir araya geldi.

Organizasyon için Hatay'ın seçilmesi ise bir başka ilginç noktaydı. Suriye sınırındaki Hatay ilimiz, Ortadoğu'nun en eski yerleşim bölgelerinden biri. Halen Hatay'da her dinden ve mezhepten vatandaşlarımız yaşıyor. Ama bu özelliklere sahip bir çok ilimiz var.Neden Hatay?

Bir başka nokta ise, organizasyon için yapılan amblem. Amblemin basına geçilen ilk halinde hilal yoktu. Sonradan eklenen hilal, amblemin orijinaline iliştirilmiş gibi duruyor.

Büyük Ortadoğu projesi, Büyük İsrail projesi ve küresel tekdünya devleti projesi, dinlerarası diyalog adı altında bütün kadin dinlerin içini boşaltarak yeni bir evrensel din yaratmayı öngörüyor. Bu amaçla, din olarak hiç bir iddiası kalmamış olan Yahudilik ve Hristiyanlığın sembollerr düzeyinde egemen olduğu projeye, iddiaları ve direnme potansiyeli oln islam'ında eklemlenmesi öngörülüyor.

İslam dünyasının çözülmesi ve küresel projelere açılması için, dinsel temellerden ve inançlardan arındırılması, iddialarını ve meydan okuma cesaretini kaybetmesi isteniyor. Bu amaçla, dinler, medeniyetler arası diyalog türünden cazibeli isimler altında islam coğrafyasına nüfuz etme ve İslamı her hangi bir din düzeyine indirgeyerek projelerin engeli olmaktan çıkartma çabası veriliyor.

Hatay amblemi, bu çabanın sembolü.

Haber 10Haber 10

Bu haber 2,665 kez okundu.

Başbakan Davutoğlu: İspatlayın istifa ederim21 Ekim 2014 09:47
Davutoğlu'nun Akil İnsanlar toplantısında yöneltilen "Kürtlere karşı nefret dili" uyarısına "İspatlayın istifa ederim" dediği öğrenildi.
Askeri araç otomobille çarpıştı: 1 şehit 5 yaralı21 Ekim 2014 09:34
Samsun'un Bafra ilçesinde jandarmaya ait askeri araçla otomobilin çarpışması sonucu 1 er şehit oldu, 3 asker ve 2 sivil yaralandı.
İzmir'de 4,1 büyüklüğünde deprem21 Ekim 2014 09:18
İzmir'de 4,1 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Emniyette 'Paralel' operasyonu21 Ekim 2014 09:01
Ankara Emniyet Müdürlüğü, yasa dışı dinlemelerle ilgili olarak Emniyetteki paralel yapı iddialarına yönelik operasyon başlattı. Operasyon kapsamında 18 adreste arama yapılıyor.
Gülen okulları 100 bin öğrenci kaybetti21 Ekim 2014 08:01
17-25 Aralık darbe girişimleri sonrası itibarı sıfıra inen Gülen'in okulları bu yıl 100 bin öğrenci kaybetti. Yüzde 70 indirim de çare olmadı
Otistik çocuklara eziyete dava21 Ekim 2014 07:25
Otistik 2 kardeşi dövdüler. Dayak atma anlarını da kameraya kaydettiler. Ardından da bu görüntüleri internette yayınladılar. Skandalın ortaya çıkmasıyla dava açılan öğretmenler hakkında 16 yıl hapis isteniyor.
Haşim Kılıç'ın oğluna paralel 'ayrıcalık' iddiası21 Ekim 2014 07:19
Darbeci polislerin, Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç'ın avukat oğlunun bir arazi için nüfuzunu kullandığına kanıt olan tapeleri sildiği iddia edildi.
Paralel yapıyı rahatlatacak adım21 Ekim 2014 07:00
Anayasa Mahkemesi, paralel yapıyla mücadelede kritik öneme sahip sulh ceza hakimliğinin kaldırılması talebini gündeme aldı.
İlklerin resepsiyonuna 3 bin kişi davet edildi21 Ekim 2014 06:46
İlk kez Çankaya Köşkü dışında yapılacak 29 Ekim resepsiyonunda davetli sayısı 3 bine çıktı. Tüm siyasi partilere davet gitti. Anadolu'nun tüm motifleri ve tüm unsurları salonda yer alacak.
Akdeniz'de 4 büyüklüğünde deprem21 Ekim 2014 06:23
Akdeniz'de 4 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Akaryakıt istasyonunda şüpheli paket paniği21 Ekim 2014 06:22
Kütahya'da bir akaryakıt istasyonu önündeki önündeki çöp varili üzerine bırakılan çanta, şüphe üzerine fünye ile patlatıldı.
İlklerin resepsiyonuna 3 bin kişi davet edildi21 Ekim 2014 06:20
İlk kez Çankaya Köşkü dışında yapılacak 29 Ekim resepsiyonunda davetli sayısı 3 bine çıktı.
ABD: Bizim için PKK ve PYD bir değil
Başbakan Davutoğlu: İspatlayın istifa ederim
Danimarka Başbakanı: "Bu konu burada kapanmadı"
Bahçeli: HDP'deki en akil insan o
Dünya devinin CEO'su kazada öldü
Askeri araç otomobille çarpıştı: 1 şehit 5 yaralı
İşte yazın doğanların kışın doğanlardan farkı
İran'ı derinden sarsacak iddia!
İzmir'de 4,1 büyüklüğünde deprem
Mers kabusu büyüyor
F.Bahçe'de rakamlar kötü!
Havan topu düştü: 1 sivil öldü
Emniyette 'Paralel' operasyonu
Borussia Dortmun'un Türk karnesi
Gülen okulları 100 bin öğrenci kaybetti
Balayı cinayetinde şok gelişme
Manipülasyona hapis yolu göründü
Enerji kaybının reçetesi uzaktan sayaç okuma
Filistin'de 'düşman devletlere' toprak satışına ceza
Cüneyt Özdemir'in Yasin Börü sorusuna tepkiler dinmiyor
İstanbul'da MERS şüphesi
Otistik çocuklara eziyete dava
Cameron'dan sert tepki
Bomba iddia! UEFA cezayı kesti
Haşim Kılıç'ın oğluna paralel 'ayrıcalık' iddiası
İnternette sahte maliyecilere dikkat!
Paralel yapıyı rahatlatacak adım
Ebru Gündeş'e büyük jest
İlklerin resepsiyonuna 3 bin kişi davet edildi
Moda ikonu öldü
Hasan Ruhani'den kritik kabul
Firavun Tut eceliyle ölmüş!
Gökdeniz coştu, Rubin galibiyete uçtu
Akdeniz'de 4 büyüklüğünde deprem
Petrol devinin CEO'su feci kazada öldü
Akaryakıt istasyonunda şüpheli paket paniği
Kartal, yıldız oyuncuyu idmandan gönderdi
İlklerin resepsiyonuna 3 bin kişi davet edildi
Derbi nerede oynanacak? Orman açıkladı
Yargıçlara zam ve sicil affı bütçeden önce yasalaşacak
İBB'den Halkalı'daki yangınla ilgili açıklama
Libya'da kabileler arasında çatışma: 7 ölü
Türkiye'yi uçuracak dönüşüm geliyor!
iPhone 6 ile birlikte dudak uçuklatan kar!
İngiltere'de Twitter mesajına hapis cezası
Alves atsan atılmaz satsan satılmaz!
Çözüm sürecine ‘akil’ referanslar
İstanbul Valisi yanan alanı inceledi
Halkalı Gümrüğü'nde yangın!
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor