Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Latif Erdoğan: Masonluk belgeleri gerçek Fransa'daki uçak kazası ile flaş gelişme CHP'de oylar yeniden sayıldı o isim listeye girdi Ömer AltaşHitabet
siyasete yetmez
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
28 Eylül 2005 Çarşamba 13:32
Güncellenme Tarihi 22 Şubat 2015 Pazar 12:51
Hatay'da düzenlenen 'I.Medeniyetler buluşması' sona erdi. Bu organizasyonun maksadı ve seçilen mekanı gibi ambleminin de ne anlama geldiği bir türlü anlaşılamadı. Haber10, bu soruları cevaplıyor: Aslında gayet iyi anlaşıldı!

Öncelikle, Medeniyetler buluşması ismine rağmen organizasyon aslında dinler buluşması olarak düzenlendi. Üç büyük din'in temsilcileri bir araya geldi.

Organizasyon için Hatay'ın seçilmesi ise bir başka ilginç noktaydı. Suriye sınırındaki Hatay ilimiz, Ortadoğu'nun en eski yerleşim bölgelerinden biri. Halen Hatay'da her dinden ve mezhepten vatandaşlarımız yaşıyor. Ama bu özelliklere sahip bir çok ilimiz var.Neden Hatay?

Bir başka nokta ise, organizasyon için yapılan amblem. Amblemin basına geçilen ilk halinde hilal yoktu. Sonradan eklenen hilal, amblemin orijinaline iliştirilmiş gibi duruyor.

Büyük Ortadoğu projesi, Büyük İsrail projesi ve küresel tekdünya devleti projesi, dinlerarası diyalog adı altında bütün kadin dinlerin içini boşaltarak yeni bir evrensel din yaratmayı öngörüyor. Bu amaçla, din olarak hiç bir iddiası kalmamış olan Yahudilik ve Hristiyanlığın sembollerr düzeyinde egemen olduğu projeye, iddiaları ve direnme potansiyeli oln islam'ında eklemlenmesi öngörülüyor.

İslam dünyasının çözülmesi ve küresel projelere açılması için, dinsel temellerden ve inançlardan arındırılması, iddialarını ve meydan okuma cesaretini kaybetmesi isteniyor. Bu amaçla, dinler, medeniyetler arası diyalog türünden cazibeli isimler altında islam coğrafyasına nüfuz etme ve İslamı her hangi bir din düzeyine indirgeyerek projelerin engeli olmaktan çıkartma çabası veriliyor.

Hatay amblemi, bu çabanın sembolü.

Haber 10Haber 10

Bu haber 2,931 kez okundu.

Çanakkale’de yeni bir canlı türü bulundu30 Mart 2015 20:24
Çanakkale’nin Ayvacık İlçesi’nde yer alan Tuzla Çayı’nda yeni bir omurgasız canlı türü tespit edildi.
THY'nin Manila seferleri başladı30 Mart 2015 20:22
Türk Hava Yolları Filipinler'in başkenti Manila'ya sefer başlattı.
Latif Erdoğan: Masonluk belgeleri gerçek30 Mart 2015 20:19
Latif Erdoğan, Fethullah Gülen'in Masonluk yemini ettiği iddiasıyla ilgili olarak ‘Teyit ettim masonluk belgelerinin hepsi gerçek’ dedi.
İstiklal Mahkemeleri arşiviyle ilgili önemli gelişme!30 Mart 2015 20:02
Tartışmalı kararlarıyla bilinen İstiklal Mahkemeleri’nin arşiv çalışmalarında sona gelindi. Bütün mahkeme kararları TBMM tarafından kamuoyuna açıklanacak.
Antalya'da korkutan patlama30 Mart 2015 19:58
Antalya'da serbest bölgedeki bir fabrikada meydana gelen patlama sonucu 2 kişi yaralandı.
Davutoğlu, Heniyye ile telefonda görüştü30 Mart 2015 19:31
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun, Hamas Siyasi Büro Başkan Yardımcısı İsmail Heniyye'yle telefon görüşmesi yaptığı bildirildi.
Belediye başkanının makam aracına tepki30 Mart 2015 19:24
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün’ün yaklaşık 300 bin Euro (849 bin TL) değerindeki makam aracı, hem siyasilerden hem de vatandaşlardan tepki aldı.
Kıyı Ege için kuvvetli yağış uyarısı30 Mart 2015 19:14
Ege Bölgesi'nde yarın beklenen sağanak ve gök gürültülü sağanağın kıyı Ege'de kuvvetli olacağının tahmin edildiği bildirildi.
Yerli Düşünce Derneği'nden önemli çağrı30 Mart 2015 18:56
Yerli Düşünce Derneği'nde yapılan açıklamada, medeniyet coğrafyasının can çekiştiği dile getirildi.
İş güvenliği tasarısı TBMM Genel Kurulu'na geliyor30 Mart 2015 18:51
Bakanı Çelik, "İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tasarıyı, çarşamba günü TBMM Genel Kurulu'nda ele almayı düşünüyoruz" dedi.
Diyarbakır'da terör arttı mı? Valilik cevap verdi30 Mart 2015 18:18
Diyarbakır Valiliği bir gazetede çıkan 'Terör ve Asayiş Olayları Yüzde Üç Yüz Arttı' başlıklı habere cevap verdi.
Atasoy Müftüoğlu'nun 'iddiasız okulu' kapandı30 Mart 2015 17:47
Atasoy Müftüoğlu, Eskişehir'de yaklaşık 45 yıldır kültürel ve felsefi çalışmalar yürüttüğü büroyu "yalnızlaştırılma ve sahiplenmeme" gerekçeleriyle kapattı.
Çanakkale’de yeni bir canlı türü bulundu
Kudüs’te "Toprak Günü" yürüyüşüne müdahale
THY'nin Manila seferleri başladı
Latif Erdoğan: Masonluk belgeleri gerçek
Kamerun 2-0'dan çevirdi
İstiklal Mahkemeleri arşiviyle ilgili önemli gelişme!
Antalya'da korkutan patlama
Davutoğlu, Heniyye ile telefonda görüştü
TBF yeni başkanı Harun Erdenay oldu
UEFA, Sneijder takibinde!
Belediye başkanının makam aracına tepki