Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Alman basınından büyük küstahlık! Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında! Dikkat! Yedi kentte elektrik kesintisi Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
28 Eylül 2005 Çarşamba 13:32
Güncellenme Tarihi 22 Eylül 2014 Pazartesi 09:25
Hatay'da düzenlenen 'I.Medeniyetler buluşması' sona erdi. Bu organizasyonun maksadı ve seçilen mekanı gibi ambleminin de ne anlama geldiği bir türlü anlaşılamadı. Haber10, bu soruları cevaplıyor: Aslında gayet iyi anlaşıldı!

Öncelikle, Medeniyetler buluşması ismine rağmen organizasyon aslında dinler buluşması olarak düzenlendi. Üç büyük din'in temsilcileri bir araya geldi.

Organizasyon için Hatay'ın seçilmesi ise bir başka ilginç noktaydı. Suriye sınırındaki Hatay ilimiz, Ortadoğu'nun en eski yerleşim bölgelerinden biri. Halen Hatay'da her dinden ve mezhepten vatandaşlarımız yaşıyor. Ama bu özelliklere sahip bir çok ilimiz var.Neden Hatay?

Bir başka nokta ise, organizasyon için yapılan amblem. Amblemin basına geçilen ilk halinde hilal yoktu. Sonradan eklenen hilal, amblemin orijinaline iliştirilmiş gibi duruyor.

Büyük Ortadoğu projesi, Büyük İsrail projesi ve küresel tekdünya devleti projesi, dinlerarası diyalog adı altında bütün kadin dinlerin içini boşaltarak yeni bir evrensel din yaratmayı öngörüyor. Bu amaçla, din olarak hiç bir iddiası kalmamış olan Yahudilik ve Hristiyanlığın sembollerr düzeyinde egemen olduğu projeye, iddiaları ve direnme potansiyeli oln islam'ında eklemlenmesi öngörülüyor.

İslam dünyasının çözülmesi ve küresel projelere açılması için, dinsel temellerden ve inançlardan arındırılması, iddialarını ve meydan okuma cesaretini kaybetmesi isteniyor. Bu amaçla, dinler, medeniyetler arası diyalog türünden cazibeli isimler altında islam coğrafyasına nüfuz etme ve İslamı her hangi bir din düzeyine indirgeyerek projelerin engeli olmaktan çıkartma çabası veriliyor.

Hatay amblemi, bu çabanın sembolü.

Haber 10Haber 10

Bu haber 2,642 kez okundu.

Alman basınından büyük küstahlık!22 Eylül 2014 20:54
Alman gazete Die Welt, Türkiye'nin atom bombası için çalışmalar yaptığına dair bir haber yayınladı.Die Welt gazetesinde çıkan haberde, Alman istihbaratının Türkiye’yi dinleme sebebinin de bu olabileceği iddia edildi.
Doktorlar şaştı! 105 milyonda 1 ihtimal gerçekleşti22 Eylül 2014 20:32
Ordu'nun Fatsa İlçesinde özel bir hastanede gerçekleşen doğumlarda 4ü ikiz olmak üzere art arda 12 kız bebek dünyaya geldi.
13 polis gözaltına alındı22 Eylül 2014 19:53
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığının, "bazı polislere usulsüz taltif verildiği" iddiasıyla yürüttüğü soruşturmada gözaltı kararı verilen 17 polisten 13'ünün gözaltına alındığı bildirildi.
Ortaöğretimde başörtüsü serbest22 Eylül 2014 19:45
Başbakan Yardımcısı Arınç "MEB'e bağlı okullardaki öğrencilerin kılık ve kıyafetlerine dair yönetmelikte yer alan 'başı açık' ibaresi ve aynı bendin son cümlesi yürürlükten kaldırıldı" dedi.
CHP'de il teşkilatı görevden alındı22 Eylül 2014 19:33
CHP Elazığ İl Başkanı Mustafa Kemal Atikeler ile il yönetimi, Genel Merkez tarafından görevden alındı.
Erdoğan o görüşmeyi iptal etti22 Eylül 2014 19:01
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Ronald S. Lauder başkanlığındaki Dünya Yahudi Kongresi heyeti ile bugün yapacağı görüşme iptal oldu.
Sınırda 'pes artık' dedirten olay22 Eylül 2014 19:00
Genelkurmay, kaçakçıların Asi Nehri'nin üzerine çelik köprü kurmaya çalıştığını ve köprünün fark edilerek engellendiğini açıkladı.
HDP'li Aysel Tuğluk Suruç'ta asker taşladı22 Eylül 2014 18:52
Suriye sınırındaki Suruç’un Mürşitpınar Köyü yakınlarında toplanan ve Kobani’ye gitmek isteyen kalabalığa asker ve polis izin vermeyince çatışma çıktı.
Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında!22 Eylül 2014 18:16
Ankara'da "Usulsüz taltif verildiği" iddiasıyla yürütülen soruşturmada gözaltına alınan kişiler arasında Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı'nın kardeşi H.D'de de bulunuyor.
Dikkat! Yedi kentte elektrik kesintisi22 Eylül 2014 18:15
Planlı bakım ve iyileştirme çalışmaları kapsamında Ankara, Bartın, Çankırı, Karabük, Kastamonu, Kırıkkale ve Zonguldak'ta 25 Eylül günü elektrik kesintisi uygulanacak.
Altının kilogramı 87 bin 600 lira oldu22 Eylül 2014 17:58
BIST Altın Piyasası Endeksi önceki kapanışa göre yüzde 0,75 değer kaybetti
Komutandan Gültan Kışanak'a tokat gibi cevap22 Eylül 2014 17:50
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Gültan Kışanak'ın "senin devletin" çıkışına komutandan tokat gibi bir cevap geldi.
Londra’nın Metro durakları otel oluyor
G.Saraylı yöneticiden 4 iddiaya cevap
Alman basınından büyük küstahlık!
Doktorlar şaştı! 105 milyonda 1 ihtimal gerçekleşti
Türk vatandaşına IŞİD gözaltısı
Gazze'de 100 binden fazla Filistinli evsiz
Bedii ve 104 İhvan mensubu Ceza Mahkemesi'ne sevk edildi
13 polis gözaltına alındı
Memurlar yarın greve gidiyor
Ortaöğretimde başörtüsü serbest
CHP'de il teşkilatı görevden alındı
Erdoğan o görüşmeyi iptal etti
Sınırda 'pes artık' dedirten olay
Afganistan'ın yeni devlet başkanı halka hitap etti
Altın portakal adayları açıklandı
HDP'li Aysel Tuğluk Suruç'ta asker taşladı
Trabzon'dan sürpriz 11!
Ekrem Dumanlı'nın kardeşi gözaltında!
Dikkat! Yedi kentte elektrik kesintisi
Irak'ta IŞİD'e ağır darbe!
Dev ortaklık sona erdi! Hisselerin tamamını satın alıyor
Altının kilogramı 87 bin 600 lira oldu
Komutandan Gültan Kışanak'a tokat gibi cevap
Vize başvurusunda bulunacaklar dikkat!
Roma, genç yeteneği kaptı!
Kuşadası'nda 115 kaçak kurtarıldı
İsrail karşıtı İngiliz siyasetçi partisinden uzaklaştırıldı
Katar'a Dünya Kupası şoku
Teröristlerden askerlere taciz ateşi
Patlayan su borusu yolu çökertti!
Meclis Irak ve Suriye tezkerelerini bekliyor
AK Parti gençler için harekete geçiyor
İran ile ABD 2 yıl gizli görüşmüş!
Kanser hastalarına yeni umut
3 günde 10 milyon satarak rekor kırdı
Bu yarıklar korkutuyor
Beşiktaş, 3 takım satın alacak
Serin ve yağışlı hava geliyor
Davutoğlu milletvekilleri ile görüşecek
Kürtçe eğitime ilk başvuru!
Kılıçdaroğlu kurban bağışını Kızılay'a yaptı
Facebook haber akışını değiştiriyor
Gripten korunmak için altın kural
Kerry'den flaş Türkiye açıklaması
YouTube'a müthiş özellik
Hajrovic'e ince gönderme!
5 dakikada 1 metre 20 santim lahmacun yedi!
Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nde yeni dönem
Asırlık lezzet 'cevizli helva' tescillenecek
Aşık Şeref Taşlıova’ya Veda
Yaşlanan nüfus, sağlık sistemi için alarm veriyor
Acı biberden reçel yaptı
Vali Mutlu, takipçilerini üzmeyecek
Motosiklet kazası ailesini aldı
Salgın okulları açtırmadı
Saakaşvili'nin mal varlığına haciz konuldu
AK Parti'den bonzai için yasa teklifi
Musul'daki tek kayıp: Fırtına
Narkotik operasyonunda cephane çıktı!
Protez bacaklarıyla yamaç paraşütü yaptı
2 milyon liralık kaçak telefon!
Çaykur Rizespor'da hayal kırıklığı
IŞİD Felluce'de klor gazı kullandı!
Saraybosna'nın en eski camisini TİKA yeniliyor
Karnından karpuz büyüklüğünde kitle çıkarıldı