Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Televizyon kanalına silahlı baskın! Memurluk için başvuru Nisan'da AK Parti oyları bir ayda 2.5 puan arttı Ömer AltaşYeni Türkiye yolunda ikinci evre
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
28 Eylül 2005 Çarşamba 13:32
Güncellenme Tarihi 19 Ağustos 2012 Pazar 21:00
Hatay'da düzenlenen 'I.Medeniyetler buluşması' sona erdi. Bu organizasyonun maksadı ve seçilen mekanı gibi ambleminin de ne anlama geldiği bir türlü anlaşılamadı. Haber10, bu soruları cevaplıyor: Aslında gayet iyi anlaşıldı!

Öncelikle, Medeniyetler buluşması ismine rağmen organizasyon aslında dinler buluşması olarak düzenlendi. Üç büyük din'in temsilcileri bir araya geldi.

Organizasyon için Hatay'ın seçilmesi ise bir başka ilginç noktaydı. Suriye sınırındaki Hatay ilimiz, Ortadoğu'nun en eski yerleşim bölgelerinden biri. Halen Hatay'da her dinden ve mezhepten vatandaşlarımız yaşıyor. Ama bu özelliklere sahip bir çok ilimiz var.Neden Hatay?

Bir başka nokta ise, organizasyon için yapılan amblem. Amblemin basına geçilen ilk halinde hilal yoktu. Sonradan eklenen hilal, amblemin orijinaline iliştirilmiş gibi duruyor.

Büyük Ortadoğu projesi, Büyük İsrail projesi ve küresel tekdünya devleti projesi, dinlerarası diyalog adı altında bütün kadin dinlerin içini boşaltarak yeni bir evrensel din yaratmayı öngörüyor. Bu amaçla, din olarak hiç bir iddiası kalmamış olan Yahudilik ve Hristiyanlığın sembollerr düzeyinde egemen olduğu projeye, iddiaları ve direnme potansiyeli oln islam'ında eklemlenmesi öngörülüyor.

İslam dünyasının çözülmesi ve küresel projelere açılması için, dinsel temellerden ve inançlardan arındırılması, iddialarını ve meydan okuma cesaretini kaybetmesi isteniyor. Bu amaçla, dinler, medeniyetler arası diyalog türünden cazibeli isimler altında islam coğrafyasına nüfuz etme ve İslamı her hangi bir din düzeyine indirgeyerek projelerin engeli olmaktan çıkartma çabası veriliyor.

Hatay amblemi, bu çabanın sembolü.

Haber 10Haber 10

Bu haber 2,770 kez okundu.

Mobilya imalathanesinde yangın paniği30 Ocak 2015 06:39
Bartın'da, toptancılar sitesinde, mobilya imalathanesinde çıkan yangın hasara neden oldu.
Milletvekilinin oğluna bin lira ceza30 Ocak 2015 06:38
Ak Parti Hatay Milletvekili Hacı Bayram Türkoğlu’nun oğlu ile ilgili karar verildi.
Duvarı delip 3 kilo altını çaldılar!30 Ocak 2015 06:34
Beyoğlu'nda, yandaki iş yerinden duvarı delerek kuyumcu dükkanına giren şüpheliler 3 kilo altın çaldı.
Helallik isteyince yakınları ipten aldı!30 Ocak 2015 06:34
Kayseri’de annesini arayıp hellallik istedikten sonra kendini asan genç kadın, yakınları tarafından kurtarıldı.
Kolunu yem kırma makinesine kaptıran işçi öldü29 Ocak 2015 23:33
Bandrıma'da büyükbaş hayvan çiftliğinde bulunan yem kırma makinasına kolunu kaptıran 35 yaşındaki Mehmet Karaoğlu hayatını kaybetti.
Erdoğan: Netanyahu yine kızacak ama...29 Ocak 2015 23:07
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İsrail Başbakanı Netanyahu'nun terör devleti sistemi uyguladığını söyledi.
Gülenci Arslan: Peşime cin taktılar29 Ocak 2015 22:59
Başbakan Erdoğan'ın cinci bir hocasının olduğunu iddia eden Gülen grubuna yakınlığıyla bilinen yazar Ömer Faruk Arslan bu sefer de kendisine büyü yapıldığını iddia etti.
Erdoğan: Benim için Gülen'in iadesinden öte...29 Ocak 2015 22:51
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Fethullah Gülen ile ilgili, "Benim için iadesinden öte, deport edilmesi çok daha isabetli olur" dedi.
Tokat'ta soba faciası: 2 ölü!29 Ocak 2015 22:31
Tokat'ın Erbaa ilçesinde, sobadan sızan karbonmonoksit gazından zehirlenen karı-koca hayatını kaybetti.
Metrobüs yolunda kaza!29 Ocak 2015 21:58
Zincirlikuyu'dan Beylikdüzü yönüne giden metrobüs, duraktan aşağıya indiği belirtilen bir gence çarparak yaralanmasına neden oldu.
Maden Kanunu Tasarısı kabul edildi29 Ocak 2015 21:16
TBMM Genel Kurulu'nda, Maden Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapan yasa tasarısının birinci bölümünde yer alan maddeler kabul edildi.
Devrimci sol örgütün imam hatip hazımsızlığı!29 Ocak 2015 21:14
Kendilerini devrimci sol olarak tanıtan DHKP-C yayınladığı bildiride, terör örgütünün "imam hatip rahatsızlığını" bir kez daha gözler önüne serdi.
Mobilya imalathanesinde yangın paniği
Ukrayna parasında Kırım Han Camii resmi
Milletvekilinin oğluna bin lira ceza
Televizyon kanalına silahlı baskın!
Helallik isteyince yakınları ipten aldı!
Duvarı delip 3 kilo altını çaldılar!
Memurluk için başvuru Nisan'da
AK Parti oyları bir ayda 2.5 puan arttı
Totti'ye ilk turda beş oy çıktı
Anadolu Efes Olympiakos'u ezdi geçti
İslam düşmanı PEGIDA bölündü
Erdoğan: Çipras daha temkinli olmalı
Sakarya'nın AK Parti il başkanı belli oldu
New York borsası yükselişle kapandı
İtalya'da seçimin ilk turundan sonuç alınamadı
Sakarya'daki gazeteler baskılarını bekletiyor
Kolunu yem kırma makinesine kaptıran işçi öldü
Mısır karıştı: En az 42 ölü
ABD Senatosu'ndan İran’a yeni yaptırımlar
Bilic'ten yönetime 'imza' mesajı!
Rus jetleri İngiltere'de 'hava trafiğini aksattı'
Erdoğan: Netanyahu yine kızacak ama...
Gülenci Arslan: Peşime cin taktılar
AB, Rusya'ya cezayı kesti!
Erdoğan: Benim için Gülen'in iadesinden öte...
Tolgay attı, Kartal kazandı: 3-1
Kılıçdaroğlu hasta ziyaretinde
Tokat'ta soba faciası: 2 ölü!
Erdoğan: Bedelini biz ödüyoruz, halayı onlar çekiyor
Sabbağ'ın öldürülmesi Tunus'ta protesto edildi
İsmail Kartal Sow'u bekliyor
Mısır'da devlet gazetesinin bürosuna saldırı: 6 ölü
Metrobüs yolunda kaza!
Erdoğan'dan başkanlık sistemi açıklaması
MİT'ten Naim Şahin'e anlamlı söz
Dev maçta G.Saray set alamadı
Ginola, FIFA başkanlık adaylığından çekildi
Erdoğan: 367’nin yakalanması lazım
Maden Kanunu Tasarısı kabul edildi
Bahreyn'de "casusluk" davasında mübbet hapis
Devrimci sol örgütün imam hatip hazımsızlığı!
Avusturya, Çek ve Slovakya Rusya'ya yeni yaptırımlara karşı
İzmir'de gözaltı sayısı 24'e yükseldi
UNICEF'ten 3,1 milyar dolarlık yardım çağrısı
Paralel yapı operasyonunda itiraz
Demiryolları'ndan Marmaray açıklaması!
İstanbul'da elektrik kesintisi!
"Özgürlüğün Öncüleri" kamplarından 17 bin genç mezun oldu
Hayali kusur ameliyat masasına götürüyor!
82 yaşındaki dede gençlere taş çıkartıyor
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nda 35 madde değişti
Kıbrıs'taki barış gücünün görev süresi uzatıldı
İşçiler CHP İstanbul il binasını işgal etti
Bingöl'de yolcu otobüsü ile kamyon çarpıştı: 48 yaralı
Çözüm Süreci Toplantısı sona erdi
Telefonla dolandırıcılığa suçüstü
Hamas'tan UNRWA'ya yönelik saldırıyla ilgili açıklama
Sarımsak tüketmek için 9 neden
Microsoft’tan iki önemli atama
Kastamonu'da trafik kazası: 4 yaralı