Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Öcalan kararını verdi' Bakan bedelliye başvuranların sayısını açıkladı Perinçek: Bu Erdoğan'ın operasyonu değil Ömer AltaşO Amca!
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
'Hatay' amblemi ne anlama geliyor?
28 Eylül 2005 Çarşamba 13:32
Güncellenme Tarihi 19 Aralık 2014 Cuma 10:02
Hatay'da düzenlenen 'I.Medeniyetler buluşması' sona erdi. Bu organizasyonun maksadı ve seçilen mekanı gibi ambleminin de ne anlama geldiği bir türlü anlaşılamadı. Haber10, bu soruları cevaplıyor: Aslında gayet iyi anlaşıldı!

Öncelikle, Medeniyetler buluşması ismine rağmen organizasyon aslında dinler buluşması olarak düzenlendi. Üç büyük din'in temsilcileri bir araya geldi.

Organizasyon için Hatay'ın seçilmesi ise bir başka ilginç noktaydı. Suriye sınırındaki Hatay ilimiz, Ortadoğu'nun en eski yerleşim bölgelerinden biri. Halen Hatay'da her dinden ve mezhepten vatandaşlarımız yaşıyor. Ama bu özelliklere sahip bir çok ilimiz var.Neden Hatay?

Bir başka nokta ise, organizasyon için yapılan amblem. Amblemin basına geçilen ilk halinde hilal yoktu. Sonradan eklenen hilal, amblemin orijinaline iliştirilmiş gibi duruyor.

Büyük Ortadoğu projesi, Büyük İsrail projesi ve küresel tekdünya devleti projesi, dinlerarası diyalog adı altında bütün kadin dinlerin içini boşaltarak yeni bir evrensel din yaratmayı öngörüyor. Bu amaçla, din olarak hiç bir iddiası kalmamış olan Yahudilik ve Hristiyanlığın sembollerr düzeyinde egemen olduğu projeye, iddiaları ve direnme potansiyeli oln islam'ında eklemlenmesi öngörülüyor.

İslam dünyasının çözülmesi ve küresel projelere açılması için, dinsel temellerden ve inançlardan arındırılması, iddialarını ve meydan okuma cesaretini kaybetmesi isteniyor. Bu amaçla, dinler, medeniyetler arası diyalog türünden cazibeli isimler altında islam coğrafyasına nüfuz etme ve İslamı her hangi bir din düzeyine indirgeyerek projelerin engeli olmaktan çıkartma çabası veriliyor.

Hatay amblemi, bu çabanın sembolü.

Haber 10Haber 10

Bu haber 2,732 kez okundu.

Çiftçiye müjde19 Aralık 2014 21:54
Tarım Bakanı Mehdi Eker, 2015 yılında çiftçiye karşılıksız desteğin 10 milyara çıkacağını açıkladı
D-8 Genel Sekreteri Musavi, Adana'da19 Aralık 2014 21:25
Gelişen Sekiz Ülke (D-8) Ekonomik İşbirliği Örgütü Genel Sekreteri Seyyid Ali Muhammed Musavi, Anadolu Gençlik Derneği (AGD) Adana Şubesi'ni ziyaret etti.
Üniversitede kavga: 3 yaralı, 30 gözaltı19 Aralık 2014 20:44
Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde karşıt görüşlü öğrenciler arasında çıkan olaylarda 3 kişi yaralandı, 30 kişi gözaltına alındı.
2 adet F-35 siparişi verdik!19 Aralık 2014 19:33
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, 2 adet F-35 uçağı için sipariş verdiklerini açıkladı.
Togo'da dördüncü su kuyusunu açtılar19 Aralık 2014 17:58
İzmir’in sivil toplum kuruluşları arasında sosyal gücü ve hizmetleriyle öne çıkan Konya Hasanşeyhliler Derneği, Afrika kıtasının batısında yer alan TOGO’ da dördüncü su kuyusunu açtı.
ÖNDER 28 Şubat davasının takibinde19 Aralık 2014 17:55
ÖNDER, bugün İstanbul Çağlayan Adliyesi’nde 2. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen, 28 Şubat davasına müdahillik duruşmasında, yönetim kurulu üyelerinin geniş katılımı ile hazır bulundu.
Skoda tarihinin rekorunu kırdı19 Aralık 2014 17:54
Skoda kurulduğu 1905 yılından bu yana, bir takvim yılı içerisinde ilk kez 1 milyonluk üretim rakamına ulaştı.
Pertevniyal yaya üst geçidi kaldırılıyor19 Aralık 2014 17:53
Fatih Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan Pertevniyal Lisesi Önü Yaya üst geçidi kaldırılıyor, yayaların geçişinin daha kolay sağlanması için sinyalli geçit yapılıyor.
Diyarbakır'da polise silahlı saldırı19 Aralık 2014 17:51
Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Diyarbakır il örgütünce, Sur ilçesinde güvenlik güçlerine düzenlenen silahlı saldırının ardından çıkan olaylarda hayatını kaybeden A.Ç için yürüyüş yapıldı.
Bakan bedelliye başvuranların sayısını açıkladı19 Aralık 2014 17:50
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, bugün saat 16.45 itibariyle bedelli askerliğe başvuranların sayısını duyurdu.
Zehirli ürünler 'Yerli malı'na talebi arttırdı19 Aralık 2014 17:44
Uzak Doğu ülkelerinden ithal edilen sağlığa zararlı ayakkabıların gündeme gelmesi hediyelik eşyada da tercihleri değiştirdi.
Digitürk'ün satıldığı haberleri doğru değil19 Aralık 2014 17:38
TMSF, Digitürk'ün Fon bünyesindeki paylarının Katarlı bir grupa satıldığı yönündeki haberlerin doğru olmadığını bildirdi.
Fenerbahçe penaltıyla güldü!
Çiftçiye müjde
Sokakta bulduğu 10 bin lirayı sahibine verdi
Kış Uykusu" Oscar'dan elendi
Kuzey Kore'ye gereken karşılık verilecek
D-8 Genel Sekreteri Musavi, Adana'da
Saraybosna'da Mevlana anısına sergi
Yunanistan'da Gazze'ye destek eylemi
Orman F.Bahçeli taraftara kız istedi
Emre ve Volkan'a yine şok!
Lise öğrencisi arkadaşını öldürdü
Üniversitede kavga: 3 yaralı, 30 gözaltı
Halkbank'tan flaş hamle!
Balıkçılar satmaya hamsi bulamıyor
Motorlu testereyle belediyeyi bastı
Yunanistan seçimlerinde rüşvet iddiası
Taliban'a bir darbe daha
S&P Ukrayna'nın kredi notunu indirdi
ABD Irak'a asker gönderiyor!
300 Suriyeli ülkelerine döndü
Peşmerge o bölgeyi IŞİD'den temizledi!
Dörtyol’da Turunçgil Festivali başladı
Kayıp liseliler İstanbul'a gitmiş!
1 saat görüştüler
Kupada program belli oldu
2 adet F-35 siparişi verdik!
FBI'dan şok açıklama: Kuzey Kore'nin işi!
IŞİD'e yine bomba yağdı!
Abidal futbolu noktaladı
FED kararına Minneapolis başkanından itiraz
Borsa, altın ve dolar haftayı nasıl kapattı?
Küba'da cami inşa edilecek!
Efsane başkan bırakıyor!
'Öcalan kararını verdi'
TİKA'nın Almanya'da ofisi yok
Japonya'da kar fırtınası: 11 ölü!
Mahkemeden flaş Gülen kararı
Irak'ta 29 IŞİD militanı öldürüldü
Esed'e ağır darbe: 400 Ölü!
Milli kaleci yeniden hapse giriyor!
Engelleri 'duymadan' aşıyorlar
Togo'da dördüncü su kuyusunu açtılar
Öz Gıda İş: Ülker işçilerinin haksızlığa uğraması söz konusu değil
Dede: İnsanın zekasıyla alay etmeyin
ÖNDER 28 Şubat davasının takibinde
Skoda tarihinin rekorunu kırdı
Sosyal fobi, iş ve özel hayatı derinden etkiliyor
Pertevniyal yaya üst geçidi kaldırılıyor
Sahilde ayakta kitap okudular
Diyarbakır'da polise silahlı saldırı
Fatih Portakal Ekrem Dumanlı'yı sert sözlerle eleştirdi
Bakan bedelliye başvuranların sayısını açıkladı
Perinçek: Bu Erdoğan'ın operasyonu değil
Mercedes binlerce aracını geri çağırdı
Zehirli ürünler 'Yerli malı'na talebi arttırdı
Pertevniyal geçidi kaldırılıyor!
Digitürk'ün satıldığı haberleri doğru değil
Motorlu testereyle belediyeyi bastı
Skoda tarihinin rekorunu kırdı
Galatasaray'ı bekleyen büyük tehlike
İlhan Cavcav bırakıyor!
Enflasyon beklentileri iyileşiyor