Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Pilot tükenmişlik sendromu yaşamış KPSS soruşturmasında 32 kişi tutuklandı Kılıçdaroğlu’na 1.7 milyon TL’lik vergi şoku Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,518 kez okundu.

5 yeni vakıf üniversitesi kurulacak27 Mart 2015 00:05
İstanbul'da Beykoz, Ayvansaray, Rumeli, Semerkand Bilim ve Medeniyet, Antalya'da ise AKEV üniversitesi kurulacak.
Nabi Avcı'dan Cihan muhabirine ince ayar!25 Mart 2015 19:07
İzmir’de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Cihan Haber Ajansı muhabirinin sorduğu tuzak soruya muhabiri susturan bir cevap verdi.
ÖSYM "el değmeden sınav" planlıyor25 Mart 2015 13:58
ÖSYM, soruları soru havuzundan otomatik olarak çeken ve belirli kriterler doğrultusunda el değmeden hazırlayan yazılımlar devreye sokacak.
2009'da KPSS'nin tembeli, 2010'un şampiyonu25 Mart 2015 11:58
2010 KPSS sorularının sınavdan 4 gün önce Fethullah Gülen Örgütü'nün evlerinde kalan Baki Saçı'ya gönderilmesine yönelik soruşturmayla ilgili çarpıcı bilgiler ortaya çıktı.
50 bin öğrenciye destek25 Mart 2015 11:03
Türkiye'nin 22 yıldır sağladığı burslardan 2014 sonuna kadar Türk dünyasından 50 bin 130 öğrenci yararlandı.
Erdoğan o ismi YÖK üyeliğine atadı25 Mart 2015 06:38
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) üyeliğine Prof. Hasan Mandal'ın seçilmesini onayladı.
Liselilere "Bağımsızlık için farkındalık" eğitimleri24 Mart 2015 10:53
Davranış Bilimleri ve Sağlık alanında Türkiye’nin ilk ve tek üniversitesi olan Üsküdar Üniversitesi ve İSTKA, gençleri tehdit eden bağımlılıkla mücadele kapsamında Beyoğlu’nda yaşayan gençlere ve ailelerine “Bağımsızlık için farkındalık eğitimleri” verecek.
İlkokul öğrencilerine klasik müzik eğitimi24 Mart 2015 09:48
İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Antalya Filarmoni Derneği üyesi sanatçıların girişimiyle başlatılan "Duymayan Kalmasın Projesi" kapsamında klasik müzik dinlememiş çocuklara enstrümanlar tanıtılıyor, okullarda konser veriliyor.
47 bin öğretmen adayına müjde24 Mart 2015 00:11
Torba Yasa teklifinin 47 bin öğretmen alımını içeren maddesi, Meclis'te kabul edildi.
Okulda Kur'an'ı anlattı, kovuldu23 Mart 2015 14:29
Ücretli öğretmenlik yapmak isteyen Şırnaklı Nurcan Birge, ilk iki okula tesettüründen dolayı alınmadı. Kabul edildiği son okulda ise Kur’anı ve namazı anlattığı için işine son verildi.
Minikler 'özel yetenek' sınavında ter döktü23 Mart 2015 09:46
Milli Eğitim Bakanlığı, özel yetenekli öğrencilerin tespiti amacıyla Türkiye genelinde ilk kez merkezi sınavı gerçekleştirdi.
AÖF sınav tarihleri değişti22 Mart 2015 17:47
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nin Bahar Dönemi vize tarihleri değişti.
Lucescu ve Aziz Yıldırım görüşmüş!
Pilot tükenmişlik sendromu yaşamış
Muslera'ya transfer izni yok!
Tomruk yüklü kamyon devrildi: 1 ölü
Çanakkale Boğazı gemi geçişlerine kapatıldı
Hamzaoğlu'ndan Yılmaz Vural uyarısı
Kuyt sorusu, Feyenoord'un hocasını kızdırdı
Sneijder için tarihi bir maç
Süper Ligin yıldızı kadro dışı bırakıldı
Facebook yeni uygulamalarını tanıttı
Başkanlık sistemine en büyük destek Konya'dan
Kanada uçuş kurallarını değiştirdi
KPSS soruşturmasında 32 kişi tutuklandı