Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bakanlığın talimatıyla o ilçeye girmek yasak DESAM'dan çözüm sürecine tam destek! İşte Sümeyye Erdoğan'ın yeni görevi Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,377 kez okundu.

6 Üniversitemiz dünyanın en iyileri arasında02 Ekim 2014 09:39
ODTÜ, Boğaziçi, İTÜ, Sabancı, Bilkent ve Koç üniversiteleri "Dünyanın En İyi Üniversiteleri" listesinde yer aldı.
Ders kitabıyla propagandaya bakanlık ayarı!02 Ekim 2014 08:43
Milli Eğitim Bakanlığı, yardımcı ders kitabı alınmasına yönelik veli ve öğretmenleri mecbur tutan öğretmenleri uyardı.
Kantin denetimlerine hız verildi01 Ekim 2014 11:15
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, ders zilinin çalmasıyla kantin denetimlerine de hız verildiği belirtildi
İstanbul'un da El Ezher'i olacak01 Ekim 2014 11:08
Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, İstanbul'da Uluslararası İslam Üniversitesi kurmak istediklerini ifade etti.
TEOG’da öğrencilere iyi haber01 Ekim 2014 10:08
Adreslerinden uzak okullara kayıtları yapılan öğrenciler yapılan düzenleme il yakın liselere kayıt yaptırabilecek.
Uzak okullara yerleşen öğrencilere nakil imkanı30 Eylül 2014 12:21
MEB, TEOG kapsamında, ikamet adreslerine uzak okullara sistem tarafından yerleştirilen veya bu sebeple açık liseye naklini alan öğrencilerin, adreslerine en yakın okullara nakil ve geçişlerini 17 Ekim'e kadar yapacak.
YDS yıl sonuna kadar her ay yapılacak30 Eylül 2014 12:03
ÖSYM Başkanı Demir, "e-YDS'ye ilişkin gerçekleştirdiğimiz toplantıda, 2014 sonuna kadar her ay bir sınav uygulamasının gerçekleştirilmesine karar verildi" dedi.
ALES başvuruları yarın sona erecek30 Eylül 2014 10:36
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi başvuruları, yarın sona erecek.
Uyku, okul başarısını etkiler30 Eylül 2014 10:12
Okullar açıldı. Uzun yaz tatilinin ardından hem öğrenciler hem de aileler, okul düzenine uyum sağlamaya çalışıyorlar. Bu düzenin en önemli unsurlarından biri de uyku…
Dershaneden devlet okuluna geçecek öğretmene 5 kriter!29 Eylül 2014 09:35
Adaylardan 6 yıl sigortalı çalışma ve pedagojik formasyon sahibi olma şartı aranacak.
Asıl kadro öğretmenliktir28 Eylül 2014 18:48
Bakan Avcı, "Anayasa Mahkemesinin içtihadında okul müdürlüğü ve yöneticilik ek görevdir. Asıl kadro öğretmenliktir. Öğretmenler ek görevlendirmeyle zaman zaman yönetici olur" dedi.
KPSS sorularını taşıyan kamyonet kaza yaptı28 Eylül 2014 17:58
Türkiye genelinde yapılan KPSS için Erzurum bölgesinden Ankara’ya sınav belgelerini taşıyan kamyonet İmranlı ilçesinde kaza yaptı.
Polisten uyarılı bayram tebriği!
Kiliseye izin verilen Küba'da cami yasak
Devlet içinde Kürtlerin imhasından medet umanlar var!
Hindistan ve ABD anlaştı
Çalışanlar dikkat! Maaş hesabında devrim
Şampiyonlar Ligi'nde son durum
ÖSYM sonuç ekranında tek bir isim!
Bayram trafiği erken başladı!
Öcalan çözüm karşıtlarını yine hayal kırıklığına uğrattı!
Bakanlığın talimatıyla o ilçeye girmek yasak
Öz kızını 12 yıl sakladı!
Hac parası kül oldu
Zaman Gazetesi başörtüsünü unuttu!
Yolsuzluk istifası hükümeti dağıttı
Ay'da gizli geometrik şekiller bulundu
DESAM'dan çözüm sürecine tam destek!
55 öğrenci hastaneye kaldırıldı
Bolu Dağı'nda trafik denetimleri arttırıldı
Galatasaray'da Abdürrahim Albayrak şoku!
Antarktika'nın erimesi yerçekimini zayıflatıyor
Redhack FBI'ın oyuncağı olmuş!
HSYK Kararı Resmi Gazetede yayımlandı
15 şehirde protestolar düzenlendi
Hastanelerde sistem çöktü
Hong Kong'da gösterilerin dozu artacak
Macarlar Muhteşem Yüzyıl için miting yapıyor
Bu hafta 5 film vizyona girecek
Stoch dönüyor, o gidiyor!
Borsa güne artıda başladı
Kamyon kasasında 10 kişi yaşıyorlar
IŞİD'le ilgili tezkere oylaması bugün Meclis'te
Selçuk niye oynamadığını açıkladı!
Tottenham Beşiktaş maçı ne zaman hangi kanalda?
Kaçırdığı kızını 12 yıl boyunca sakladı
Yol çöktü böyle oldu!
Cameron'un Türkiye ziyareti ertelendi