Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kritik toplantıya Erdoğan başkanlık edecek Mehmet Demirkol'dan Galatasaray'a eleştiri Gıdaya zam göründü! Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,361 kez okundu.

ÖSYM KPSS takvimini ve sınav tarihlerini açıkladı20 Ağustos 2014 15:27
KPSS 2014 Ön Lisans ve KPSS 2014 Lise Sınav takvimi ve başvuru tarihleri açıklandı.
E-Kayıt 32 üniversitede başlayacak19 Ağustos 2014 15:00
Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak öğrenciler, bu yıl ilk kez 32 üniversiteye e-kayıt yapılabilecek
Okullar ne zaman açılacak?19 Ağustos 2014 11:40
MEB 2014 - 2015 Eğitim ve Öğretim yılı başlangıç tarihlerini açıkladı.
Okullarda internet daha hızlanacak18 Ağustos 2014 15:30
BTK, Milli Eğitim Bakanlığı ile Bakanlığa bağlı okul, kurum ve kuruluşlara sunulan MEB DSL internet tarifelerine 8 Mbit/sn ve 16 Mbit/sn hızlarında limitsiz tariflerin eklenmesini kararlaştırdı.
Eylülde 40 bin öğretmen atanacak!18 Ağustos 2014 02:01
Yeni dönemin ilk müjdesi atama bekleyen öğretmenlere için geldi.
Dershanelerden son büyük vurgun!15 Ağustos 2014 08:39
Kapanacak olmalarına rağmen dershanelerin fiyatlarına yüzde 20'ye yaklaşa oranda zam yaptıkları öğrenildi.
"Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesinde14 Ağustos 2014 17:37
İÜ, "Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesine 404. sıradan girdi.
Öğretmen atamalarında şok!14 Ağustos 2014 11:18
Torba kanun görüşmeleri ertelendiği için öğretmen atamalarının yapılması zora girdi.
Okullar ne zaman açılacak?13 Ağustos 2014 17:30
İlk, orta ve liselerde 2014-2015 eğitim öğretim yılının 15 Eylül Pazartesi günü başlayacağı bildirildi.
Kimya öğretmenlerinden MEB'e çağrı13 Ağustos 2014 15:03
Kimya Öğretmenleri Atama Platformu, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın ve Müsteşar Yusuf Tekin’den 6 bin 500 kimya öğretmeninin taleplerini dikkate almalarını istedi.
Okullar ne zaman açılacak?13 Ağustos 2014 15:01
İlk, orta ve liselerde 2014-2015 eğitim öğretim yılının 15 Eylül Pazartesi günü başlayacağı bildirildi.
İHL birincileri Zirve Kampı’nda12 Ağustos 2014 13:46
2014 yılında İHL’den birincilikle mezun olan öğrenciler Zirve Kampı’nda buluşuyor.
Dolar 2,18'i geçti
Gölde facia: 4 ölü
"Sarıkamış Şehitlerini Anma ve Top Yolu Yürüyüşü"
Kritik toplantıya Erdoğan başkanlık edecek
UEFA'dan Beşiktaş maçına şoke eden rapor
Sürpriz iddia! Beşiktaş teklif yaptı!
Maliki'den "sivilleri vurmayın" talimatı
İdris Bal öfke kustu!
Ukrayna kan gölüne döndü!
TCDD'den 'düdük' açıklaması
Otopark sorununa çözüm aranacak
Şırnak'ta 3 PKK'lı teslim oldu
Ajax'lı futbolcular hakeme meydan okudu
Kılıçdaroğlu'ndan yardım çağrısı
Mursi'nin duruşması ertelendi
Görme engelliden 200'üncü tekerlekli sandalye
Japonya'da sel ve toprak kayması: 36 ölü
Google, çocuklara açılmak için çalışıyor!
Gazeteci Kadumi için eylem
Yaşananları unutmaları uzun zaman alacak
Ateşkes müzakereleri tekrar başlamalı
Bedrettin Dalan'ın talebi reddedildi
AA'nın muhabiri ABD'de gözaltına alındı
UEFA da şaşırdı bu işe
Şemsi Kopuz: Ekmeğe zam gelebilir
Şifa için canlı balık yedi
TFF'den PTT 1.Lig ekibine transfer yasağı!
Pakistan'daki siyasi krizin perde arkası
Benzin vergisiz de Avrupa'dan pahalı
Yargıtay'dan CHP'ye ret
Mehmet Demirkol'dan Galatasaray'a eleştiri
Dikkat! Numaranız aniden kapanabilir
Dizel araçlarda patlama 5 kat arttı
ABD'ye tepki yağıyor!
Turgan Ece'nin naaşı toprağa verildi
İşte benzinin vergisiz fiyatı
Gıdaya zam göründü!
Meteoroloji'den sıcaklık uyarısı!
ÖSYM KPSS takvimini ve sınav tarihlerini açıkladı
İdris Bal gazete yırttı
Amerikalı gazetecinin kafasını kesen IŞİD militanı İngiliz çıktı!
Apple dünyanın en büyüğünü Dubai’ye açıyor
Yılmaz Özdil, Hürriyet'e veda için gitti
Muhammet Eren'in babasından Almanya'ya dava
FIFA'dan Barcelona'ya kötü haber!
Kuzey Vargın hastaneye kaldırıldı
Kurtlar Vadisi dizisi oyuncusu hastaneye kaldırıldı
Yeni kadro açıklandı! Sneijder ve Kuyt...
Pakistan'da muhalefet hükümetle konuşmayı kabul etti!
Kanalizasyon hattında göçük: 1 ölü 1 yaralı
Tek testle 13 farklı kanser türü teşhis edilebilecek
Celal Kazdağlı: Asıl saygısızlığı Gül yaptı!
İrem Derici internette rekor kırdı
Microsoft’ta oyuncu değişikliği
Japonya'da sel ve toprak kayması: 36 ölü
4 milyon kişiye vergi indirimi
Kazancı Bedih ve Tatlıses birarada
Sneijder bakın hangi Türk oyuncuya meydan okudu
Lüks yat "Pegasus" Marmaris'te
Cameron o görüntüler için tatilini yarıda kesti
Kurbanlıklarda büyük tehlike!
Kılıçdaroğlu'ndan milli iradeye saygısızlık!
'Paralel yapı' operasyonunda flaş gelişme!
FIFA'dan Barcelona'ya ret
Almanya Irak'a silah gönderiyor
118 resimli belge gün yüzüne çıktı