Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe! Vandallardan polise silahlı saldırı Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz! Ömer AltaşDomino etkisi
ve dip dalga
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,393 kez okundu.

Yardımcı hizmetlinin KPSS rekoru20 Ekim 2014 13:49
Sivas'ın Suşehri İlçesi'nde yardımcı hizmetli olarak çalışan 26 yaşındaki Salih Davarcı, KPSS'de 95 puan alarak Türkiye 27'ncisi oldu.
Okulların pansiyon ücretlerine zam20 Ekim 2014 11:58
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarının pansiyon ücretleri, yeni yılda yaklaşık yüzde 15 zamlanacak.
Ücretsiz devlet dershaneleri bugün açılıyor20 Ekim 2014 10:39
Geçtiğimiz günlerde duyurulan, devlet okulları ve halk ediğim merkezleri bünyesinde açılacak olan ücretsiz dershanelerde bugün dersler başlıyor.
e-YDS sonuçları açıklandı19 Ekim 2014 20:15
Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/2) sonuçları açıklandı.
Akademik makalelerde “Türkçe” dönemi19 Ekim 2014 17:15
American Academic And Scientific Research Journal (AASRJ), KKTC'de uluslararası konferanslar düzenleme kararı aldı.
Öğrencilere barınma müjdesi!18 Ekim 2014 11:20
Gençlik ve Spor Bakanlığı Müsteşarı Özçelik öğrencilere barınma müjdesi verdi.
Binlerce öğrencinin beklediği tarih belli oldu17 Ekim 2014 12:33
TEOG kapsamında 8. sınıf öğrencilerinin gireceği merkezi ortak sınavlar, birinci dönem 26-27 Kasım, ikinci dönem ise 29-30 Nisan'da yapılacak.
AÖF 2014 harçları nereye ve nasıl ödenecek?16 Ekim 2014 15:02
AÖF Yeni Kayıt Ücreti ÖSYS ek yerleştirme sonuçlarında AÖF bölümlerine yerleşen öğrenciler ek yerleştirme harç ücretleri ne zaman yatırılacak
Üniversite için ek kayıtta süre uzatıldı!16 Ekim 2014 10:14
Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak çeşitli sebeplerle kayıt yaptıramayan öğrenciler için verilen süre, 24 Ekim'e kadar uzatıldı.
ÖSYS ek yerleştirme kayıtları uzatıldı15 Ekim 2014 20:21
ÖSYS Ek Yerleştirme Kayıtları Uzatılmıştır
Oxford’dan Türkiye üniversitesine ödül15 Ekim 2014 15:09
Giresun Üniversitesi İngiltere'de “En İyi Bölgesel Üniversite” ödülüne layık görüldü
Microsoft Türkiye ve Ankara Üniversitesi’nden teknoloji atağı15 Ekim 2014 11:52
Microsoft Türkiye ve Ankara Üniversitesi, Türkiye’de teknoloji desteği ile nitelikli eğitim ve öğretime örnek olacak önemli bir işbirliğine imza attı.
Bakanlar Kurulu'ndan uzun zaman sonra bir ilk!
IŞİD'den, YPG'ye ağır darbe!
Gökdeniz attı Rubin Kazan farka koştu
ABD'den Türkiye açıklaması!
Amerika'da seri katil korkusu
Ünal Aysal Mayıs'ta da yok
Türkmen doğalgazı Hint Okyanusu'na ulaşacak
Balkes kaçtı Rize yakaladı!
Gaziantep, F.Bahçe'yi de dize getirdi
İsrail'e "müzakerelere devam" çağrısı
IŞİD, Kobani'yi almak için bakın ne yaptı!
Twitter mesajına hapis cezası!
Akil Heyeti toplantısının detayları belli oldu!
İsmail Kartal'dan şok Alves kararı!
Drogba bombayı patlattı
Boko Haram'a ağır darbe!
“Gizli belge" davasında savunmalar alınıyor
Vandallardan polise silahlı saldırı
Başkent'te gol sesi yok
Fenerbahçe şampiyonluk kupasını aldı
Patrondan çalışanlarına 8 milyon dolarlık hediye
UAEA: İran pratik önlemlerin çoğunu tamamladı
Sneijder ayrılıyor mu?
Duygun Yarsuvat'tan büyük sürpriz!
Malatya'da deprem
AB'den Esed rejimine yeni yaptırımlar
Yaylada mahsur kalan çobanlar kurtarıldı
Kritik maç ertelendi
Filistinli bakandan 'dinler savaşı' uyarısı
"Golleri önceden sezdim"
Danimarka'dan Türkiye'ye tepki
THY yeni şirket kuruyor!
ABD yanlış yere attığı silahları vurdu
Manipülasyona hapis yolu göründü
Paralel ve ulusalcı medyadan TRT ŞEŞ operasyonu!
'Sırplar alışkanlık haline getirdi'
Peşmerge’ye izin ne anlama geliyor?
İsveç'teki sır gibi operasyon!
YPG: ABD Kobani'ye etkili silahlar verdi
Türkiye'de bir ilk!
Suriye için acil politik çözüme ihtiyaç var
"Derbiyi unutun, Dortmund'u yenin!"
İki hakemin kokartları alınacak mı?
Milli Tekvandoculardan madalya yağmuru
Dikkat bu 5 ilde elektrikler kesilecek
Ege Denizi'nde 51 kaçak...
Nihat Kahveci'den şok karar
Bu ünlüleri araştırmak risk taşıyor!
Profil fotoğrafı işinizden edebilir
Salih Uçan'a müjde! Devler Ligi'nde...
HSYK üyeleri mazbatalarını aldı
Apple’dan Bose’a veto
Karabük'te 'hakem skandalı' öfkesi
Çinli sahte prenses tutuklandı
MEB, 400 engelli öğretmen alacak
Gazlı ve şekerli içecekler hücreleri yaşlandırıyor
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler
Lenovo, BlackBerry'i satın almaya hazırlanıyor
Bel ağrılarını hafifletmenin yolları
Türkiye'nin ilk "yavru alpaka"sı doğdu
Cildinizi salatalıkla gençleştirin
Mars'a onlar da gidecek
Bomba açıklama: Sıcak bakabiliriz!
Euro krizi kapıda!
IŞİD'i Esed kurdu
Dortmund kalecisinin çekindiği G.Saraylı!
Sneijder'den Volkan Demirel şarkısı
Mesnevi Azericeye çevrildi