Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

TT Arena'da büyük protesto! Davutoğlu: HDP'nin özür borcu var Çözüm Süreci Gaziantep'te masaya yatırıldı! Prof. Dr. Erol GökaKimlik ve demokrasi
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,425 kez okundu.

Dershanelerde dönüşüm devam ediyor!22 Kasım 2014 13:59
Dershanelerin özel okula dönüşümü programına, dershanelerin yüzde 25'i başvurdu. Programa başvuran kurum sayısı 808 olarak belirlendi.
ALES yarın yapılacak22 Kasım 2014 12:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) yarın yapılacak.
Avcı'dan önemli 'öğretmen atamaları' açıklaması!21 Kasım 2014 23:04
Milli Eğitim Bakanı Avcı, öğretmen atamalarına ilişkin, 2015'te kamuya toplam 74 bin personel alınacağını belirterek, "Bunun içerisinden ne zaman ve ne kadar bize tahsis edilir o Bakanlar Kurulu'nun kararında" dedi.
MEB bütçesi Meclis'te21 Kasım 2014 17:14
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı öğrencilere yapılan yardım miktarını açıkladı.
Gündoğdu'dan öğretmen maaşı ile ilgili eleştiri21 Kasım 2014 13:39
Eğitimdeki sorunlara değinen Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, öğretmen maaşlarını eleştirdi.
Örnek öğretmenler başkentin onur konuğu21 Kasım 2014 13:22
204 fedakar öğretmen Ankara’da ağırlanacak. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Sarayı'ndaki ilk resepsiyonu, öğretmenler için verecek.
Rol model öğretmen21 Kasım 2014 13:19
Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı Eğitimciler Birliği Sendikası’nın (Eğitim-Bir-Sen) düzenlediği Türkiye Yazarlar Birliği’nin paydaş olduğu; 34 bilim insanı, siyaset ve bürokrasiden de isimlerin katıldığı “Eğitim ve Ahlâk Şûrası” Ankara'da başladı.
Okulda tacize skandal çözüm21 Kasım 2014 06:00
Esenyurt'ta bir okulda yaşanan taciz olayını ortaya çıkartan öğretmen okul müdürü tarafından tokatlandı. Mağdur çocuk ise başka okula gönderildi.
Yüksek Lisans çift diploma şansı20 Kasım 2014 11:29
Yıldız Teknik Üniversitesi ve New York Institute Of Technology işbirliğiyle açılacak olan “Yüksek Lisans Çift Diploma” programından mezun olanlar, öğretim tasarımcısı, e-öğrenme uzmanı, K-12 düzeyinde öğretim teknolojilerini etkin kullanan uzman çalışabilecek.
MEB'den TEOG genelgesi19 Kasım 2014 12:29
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş(TEOG) sistemi kapsamında yapılacak ortak sınavlarda görevli olmayan ancak okulda dersi olan öğretmenlerin de sınav günlerinde en geç 09.00'da okullarında hazır olmaları istendi.
KPSS için tercih yapacaklar dikkat!18 Kasım 2014 15:31
2014 KPSS 2. yerleştirme için tercih yapacakların beklediği açıklama geldi. İşte KPSS 2014/2 tercih kılavuzu
Rojavalı çocuklara 3 dilde eğitim18 Kasım 2014 10:45
Diyarbakır Yenişehir Belediyesi, Rojavalı çocuklar için Kürtçe, Arapça ve İngilizce eğitim başlattı.
Lionel Messi tarihe geçti!
Mülteci gemisine kurtarma operasyonu
Bahreyn'de seçim bitti sayım başladı
'Akıncılar'dan İsrail'e saldırı!
Selde mahsur kalanların yardımına AFAD yetişti
Ankara Emniyeti'nden narkotik operasyonu
Yanal, Prandelli'yi 3. kez mağlup etti
Galatasaraylı iki oyuncu tartıştı
Çalışan anneye bakım desteği
Elazığ'da deprem
Dilmen'den flaş Sneijder iddiası!
Lavrov: Rusya'ya karşı dünyaya baskı yapıyor
Dev maça damga vuran an!