Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Bardakoğlu, CHP'nin teklifine yanıt verdi İhsanoğlu CHP'den aday mı olacak? DEAŞ'tan bir infaz daha Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,498 kez okundu.

Dezenformasyon kampanyası başlatıldı31 Ocak 2015 23:53
Bakan Avcı, "Yoğun bir dezenformasyon kampanyası başlatıldı. Arkasında birilerinin tekeline çomak sokmuş olmamız yatıyor" dedi.
ÖSYM'den "yazılı sınav" açıklaması31 Ocak 2015 14:52
ÖSYM'den yapılan açıklamada, "YGS ve LYS sınavlarını içeren ÖSYS'de yazılı sınav uygulaması henüz söz konusu değildir. Görsel medyada yer alan haberler asılsız ve gerçek dışıdır" ifadesi kullanıldı.
"AÖF Akademik Takvimi"nde değişiklik31 Ocak 2015 13:04
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Bahar Dönemi Akademik Takviminde, 7 Haziran'da yapılacak Milletvekili Genel Seçimi dolayısıyla değişiklik yapıldı.
Tercihi tıp ve hukuk olanlar dikkat!30 Ocak 2015 14:17
YÖK, tıp ve hukuk programlarına başarı sırası sınırlaması getirdi. 40 binin altında kalan adaylar tıp, 150 binin altında kalanlar da hukuk tercihi yapamayacak.
MEB'in basın duyuruları artık sosyal medyada30 Ocak 2015 13:46
Milli Eğitim Bakanlığı, kamuoyunu bilgilendirme amaçlı bilgi notları ve basın duyurularının artık sosyal medyada yer alacağını duyurdu.
YÖK "diploma sahteciliğini" önlemek için adım attı30 Ocak 2015 12:50
YÖK, ''diploma sahteciliği''ni önlemek için yükseköğretimde alınan diplomaların sorgulanabileceği yeni bir sistem üzerinde çalışıyor.
YÖK'ten bir ilk!30 Ocak 2015 12:15
YÖK Başkanı Prof. Dr. Saraç, bu yıl tıp ve hukuk programlarına ilk kez "başarı sırası sınırlamasına" göre öğrenci alınacağını bildirdi.
TUS'ta 'Attım tuttu' devri bitiyor30 Ocak 2015 09:27
Sık sık eleştirilere neden olan çoktan seçmeli test usulü sınav sistemi 2015'te yerini 'yazılı' sınava bırakacak.
Avcı: Türkiye genelinde 5 milyon sertifika verdik30 Ocak 2015 09:22
Bakan Avcı, “Türkiye genelinde geçen yıl farklı alanlarda 5 milyon sertifika verdik. Dolayısıyla halk eğitim merkezleri milli eğitimin çok önemli bir parçasını oluşturuyor” dedi.
TDV Afrika'da 2 okul daha açacak29 Ocak 2015 19:37
Türkiye Diyanet Vakfı Mütevelli Heyeti ikinci başkanı Bilgin, "Yurt dışında 10 ülkede 16 eğitim kurumunda 2 bin 954 öğrenci eğitim görüyor. Afrika'da İngilizce ve Fransızca eğitim verecek 2 yeni okul daha açacağız" dedi.
TEOG'da büyük değişiklik29 Ocak 2015 17:19
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, TEOG sınavına ilişkin, ''Tercih durumu geçen sene tek listeydi bunu ikiye çıkarıyoruz. 15 olan tercih hakkını da 25’e çıkarıyoruz.'' dedi.
Öğretmenlik başvuruları başladı29 Ocak 2015 07:58