Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Uşak’ta korkutan deprem Meteoroloji'den kar uyarısı Kerry: Türkiye koalisyona katıldı! Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,375 kez okundu.

'Uluslararası İslam Üniversitesi kurulmalı'23 Eylül 2014 13:34
Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Hasan Kamil Yılmaz, Uluslararası İslam Üniversitesinin kurulması gerektiğini söyledi.
TEOG nakillerinde son dakika değişikliği23 Eylül 2014 13:22
Nakil başvurularının yerleştirmeleri cuma günü değil, bugün yapılacak.
Bakan Avcı: Provokasyon bekliyorum23 Eylül 2014 11:12
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı kürtçe eğitim ve başörtüsü serbestisi hakkında konuştu.
Haritaya KPSS yasağı!23 Eylül 2014 09:23
Milyonlarca adayın sınav yapıldığı okulların duvarlarında artık Türkiye haritası dahil hiçbir araç gereç yer almayacak
9'uncu sınıf öğrencileri dikkat!22 Eylül 2014 22:10
Orta Öğretime Geçiş Uygulaması kapsamında nakil başvurusu olan ve yarın saat 17.00'ye kadar başvuruda bulunan 9'uncu sınıf öğrencilerinin sonuçları aynı gün ilan edilecek.
Boykot bitti, okullar açıldı!22 Eylül 2014 14:46
Okulları boykot çağrısının en çok karşılık bulduğu Hakkari'de eğitim dönemi bugün başladı.
Bazı sınav tarihleri değişti22 Eylül 2014 14:39
ÖSYM iki sınavın tarihlerini değiştirdi.
Sağlık Bakanlığı akademisyen yetiştirecek22 Eylül 2014 11:17
Sağlık Bakanlığı, Sağlık Bilimleri Üniversitesinde akademisyen yetiştirecek.
e-YDS sonuçları sınav akşamı açıklandı22 Eylül 2014 09:52
2014 Elektronik Yabancı Dil Sınavı e-YDS 2014/1 sonuçları sınavın yapıldığı akşam açıklandı.
MEB’den Süryani anaokuluna onay20 Eylül 2014 11:40
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, 86 yıl sonra açılan ilk Süryani okulu olan Özel Mor Efrem Süryani Anaokuluna onay verildiğini bildirdi.
ALES başvuruları pazartesi başlayacak20 Eylül 2014 10:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi başvuruları, 22 Eylül Pazartesi günü başlayacak.
TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!19 Eylül 2014 19:25
Milli Eğitim Bakanlığı TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi verdi. Ortaöğretime geçecek öğrenciler için 13 bin 130 kontenjan açıldı
IŞİD'le savaşan 39 peşmerge kayıp
Manisa'da aşırı yağış hayatı felç etti!
Alex ABD'de devam edecek!
Uşak’ta korkutan deprem
Meteoroloji'den kar uyarısı
Bin Ladin'in damadına ABD'de şok!
Avrupa ülkesinden Türkiye'ye şok teklif
Bingöl'de 2 PKK'lı teslim oldu
Ukrayna'da 700'e yakın asker rehin
Olympiakos Efes'i İstanbul'da yıktı!
Eskişehirspor 6 golle turladı!
Hava saldırısına ilişkin çelişkili bilgiler!
Ronaldo abarttı, Madrid parçaladı!
Fenerbahçe kuvvet çalıştı
Boko Haram o kızları serbest bıraktı mı?
Ünlü sunucudan Aysel Tuğluk'a tepki
Çukurca'da uçak hareketliliği
İkiyüzlü sözde sanatçılara sosyal medyada tepki!
Bucaspor Batman karşısında moral buldu
Konsere giden öğrenciler kaza yaptı: 26 yaralı
Dumanlı: Mevlana ve Yunus bugün gelse Fethullah Gülen olur!
Erdoğan, Ruhani ile görüştü!
Filenin Sultanları kötü başladı
Provokatörler Şırnak'ı karıştırdı!
Kobani hayalet kente döndü
Kerry: Türkiye koalisyona katıldı!
Ban operasyonu olumlu karşıladı
Paris'te iPhone 6 dayağı
İstanbul'daki fırtına uçak seferlerini de etkiledi
G.Saray'a bir başkan adayı daha!
İsmailağa Cemaati'nden Zaman Gazetesi'ne yalanlama!
Esed IŞİD konusunda çark etti!
Rusya'dan IŞİD operasyonuna sert tepki!
Kayserispor bombardımana tuttu: 7-0
Kosova tarihinde bir ilki yaşayacak
Süreyya Ciliv'in ilk maaşı bile dudak uçuklattı!
Manisaspor penaltılarla tur atladı
Kerry: Türkiye ABD'ye söz verdi
Canikli: Türkiye cazibe merkezi
Erdoğan ABD'de dünya ülkelerine seslendi!
İşte G.Saray'da ilk başkan adayı!
Galatasaray tam kadro çalıştı
Türkiye Kupası'nda sürpriz sonuçlar