Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Sümeyye Erdoğan'dan o iddialara yanıt Sergen Yalçın'dan F.Bahçelileri kızdıran sözler Türk Hava Yolları'ndan müthiş hamle! Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken ‘Dinle küçük adam...’
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,460 kez okundu.

Okullara 101 bin etkileşimli tahta daha geliyor20 Aralık 2014 16:17
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, okullara FATİH projesi kapsamında 85 bin etkileşimli tahta gönderildiğini, 101 bininin de okullara sevkıyatına başladıklarını söyledi.
Okullara 101 bin etkileşimli tahta geliyor20 Aralık 2014 13:43
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, okullara FATİH projesi kapsamında 85 bin etkileşimli tahta gönderildiğini, 101 bininin de okullara sevkıyatına başladıklarını söyledi.
Bakan Avcı: Ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır18 Aralık 2014 13:52
Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Yapılan reformlar sayesinde Türkiye'de eğitimin her kademesindeki okullaşmada ve ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır. Bu konudaki gelişmeler, İnsani Gelişme Raporu'ndaki İnsani Gelişme Endeksi'nde de karşılık bulmuştur." dedi.
Milli kütüphanede bir tıkla devrim18 Aralık 2014 07:34
Akademisyene, araştırmacıya, öğrenciye müjde! Milli Kütüphane, 91 yıllık makale künyeleri arşivini elektronik ortamda birleştirdi.
KPSS’de 3 bin 240 ‘olağan şüpheli’!17 Aralık 2014 09:35
KPSS’de kopya çekildiği iddiasıyla 4 yıldır yürütülen soruşturmada şüpheliler arttı. Soruşturma kapsamında 110 ve üzeri soruyu doğru yanıtlayan 3 bin 240 kişinin şüpheli olarak ifadesi alınacak.
Osmanlıca öğretmeye sanat tarihçileri de talip16 Aralık 2014 12:25
Kamuoyunda Osmanlıca derslerinin edebiyatçılar, ilahiyatçılar ve tarihçiler tarafından verilmesi tartışılırken, bu konuda eğitim alan sanat tarihçileri de bu dersleri vermeye talip oldu.
Mazeret sınavları tamamlandı15 Aralık 2014 12:15
Milli Eğitim Bakanlığınca 8. sınıflar için TEOG sistemi kapsamında ortak sınavlara katılamayan öğrenciler için düzenlenen mazeret sınavları tamamlandı.
Başarılı öğretmene 550 TL verilecek!14 Aralık 2014 16:28
Öğrenci başarısı öğretmene kariyer basamaklarını tırmandıracak. Buna göre başarılı öğretmenin maaşı 550 TL artacak.
Tarih öğretmenleri Osmanlıca dersine talip13 Aralık 2014 14:25
Tarih öğretmenleri, Osmanlıca dersini kendilerinin vermesini istiyor.
Öğrencilerden TEOG’a ayar13 Aralık 2014 11:08
Orta Öğretime Geçiş Sistemi’ni öğrenciler geliştirecek. MEB, yeni sınav öncesi öğrenci görüşlerinden faydalandı.
10 bin genç Osmanlı Türkçesi öğreniyor12 Aralık 2014 15:03
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Hayrat Vakfı işbirliğinde başlatılan Osmanlı Türkçesi kurslarına bir yılda 10 bin kişi kayıt yaptırdı.
Suriyeli çocukların okulu oldu12 Aralık 2014 14:58
Özgür Eğitim-Sen Diyarbakır Temsilciliği'nin desteğiyle Diyarbakır Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde iç savaş nedeniyle Türkiye'ye sığınan mültecilere yönelik okul açıldı.
Süper Lig'de şok istifa!
Tunceli'de CHP minibüsü ateşe verildi
Valiliğin sitesine siber saldırı
İsrail tarım arazilerine saldırdı
Doğu soğuk hava etkisi altında
Putin: 'Yüzlerce Batılı ajan yakalandı'
Mehmet Şimşek: Kamuya 74 bin personel alacağız
Maaş 2 bin 900 Euro ama başvuran yok!
Sarıgül'ün CHP planı belli oldu
Sümeyye Erdoğan'dan o iddialara yanıt
Brezilya'dan Küba için yeşil ışık
Sahne Diego ve Webo’nun
F35'lere yerli mühimmat geliyor
Park halindeki metrobüste yangın
O üst geçit kaldırılıyor
Kol saatiyle aracını park edebileceksiniz
IŞİD'den ABD'yi harekete geçiren hamle
Arı sütünün kilosu 3- 5 bin TL
Sergen Yalçın'dan F.Bahçelileri kızdıran sözler
Savcıya göre Gülen örgütünün kuruluş yılı 2010
Türk Hava Yolları'ndan müthiş hamle!
TSK'daki ‘Kurşun parası’ utancı bitecek