Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü... Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım 5 dev ülke liderinden Gazze için acil çağrı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,344 kez okundu.

Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek28 Temmuz 2014 10:22
YÖK, yatay geçişleri kolaylaştırması ve kontenjanı artırmasının ardından öğrenciler için geçişlere ilişkin ayrıntılı bir rehber hazırladı.
Öğrenciler için yatay geçiş rehberi hazırlandı27 Temmuz 2014 14:21
Üniversite öğrencilerinin farklı puan türleri arasındaki yatay geçişleri kolaylaştıran ve kontenjanı artıran YÖK, rehber hazırladı.
Milli Eğitim sistemi sil baştan değiştiriyor27 Temmuz 2014 14:07
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi ve ilköğretim kurumları yönetmeliğini tamamladı.
Velilere müjde! Performans ödevi kaldırıldı26 Temmuz 2014 12:52
Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamada çoğunlukla velilerin hazırladığı performans görevini kaldırdı.
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
TUS ve DUS başvuruları 23 Temmuz'da21 Temmuz 2014 17:02
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS) ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi başvuruları, 23 Temmuz-8 Ağustos'ta yapılacak.
PYBS sonuçları açıklandı21 Temmuz 2014 13:17
22 Haziran’da uygulanan Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PYBS) sonuçları açıklandı. Adaylar Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) internet sitesi üzerinden sonuçları öğrenebilir.
Demba Ba: Oğuzhan sıra dışı, Arda fantastik
Ukrayna için üçlü zirve
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı
Sanatçılardan İsrail vahşetine dur dedi!
Netanyahu'dan katliam talimatı!
Topbaş: Erdoğan cumhurbaşkanı olmalı, çünkü...
Aslan için Real Madrid'i reddetti
Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım
Gazze'de yürek yakan tablo!
5 dev ülke liderinden Gazze için acil çağrı
Bosna'da Ramazan Bayramı coşkusu!
Kanada'dan Ramazan'la ilgili çifte mesaj
AK Partili vekilden Obama'ya mektup!
8 milyon Euro'ya Cim Bom'da!
IMF'den sterlinde "aşırı değerlenme" uyarısı
Davis Ospina Arsenal'de!
Sivas'ta trafik kazası: 8 yaralı
Soylu: 100 liranın 81 lirası faize gitmiyor
İki THY uçağı büyük tehlike atlattı
Erdoğan'dan kelepçe şovuna sert cevap!
Almanya'dan dinlemeye karşı yeni hamle
Dünya Kupası'nın yıldızı Türkiye'ye mi?
YSK Başkanı'ndan seçimle ilgili vatandaşa çağrı
Netanyahu'dan pişkin savunma!
Hamas'tan siyonistlere büyük darbe!
Ak Parti'ye büyük katılım!
İşte Fenerbahçe'nin yeni yıldızı!
Galatasaray golcüyü Ada'da buldu!
Otobüs faciasında acı kader!
G. Saray'dan tarihi çalım!
Emniyet, gözaltı sürelerini savcıya bildirdi
Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı!
Ronaldinho'ya büyük şok!
UEFA'dan Türk hakemlere görev..
1,5 saat havada asılı kaldılar
Türkmenler bayrama aç ve susuz girdi!
Bakan Eker: O hep en zor olanı seçti
Tüm dünya Gazze’ye dua etti
Türkiye'nin gururu! Almanya'nın en iyisi
Bahçeli’ye şok protesto
Drogba'nın forma numarası belli oldu!
AK Parti'de Erdoğan rozeti hızla yayılıyor
Özer: Hoca her zaman haklıdır
Dünürlerin kavgası kanlı bitti!
Soma'da buruk bayram!
Boş yere sormayın! İstanbul yönüne biletler tükendi
Fenerbahçe'den Hürriyet'e yalanlama
İsrail Şifa Hastanesi'ni bombaladı
Tatlıses'in acı günü!
Robinho ile ilgili bomba iddia
Türk ordusu Rumları korkuttu
Arınç: Kılıçdaroğlu yolda görse tanımazdı!
MHP'li Belediyeler AK Parti'ye geçti
Messi'ye büyük şok! Sanık sandalyesinde
Halilhodzic: Baklava değil, transfer isterim
Eski milletvekili Çınar toprağa verildi
Cumhurbaşkanı Gül Twitter'dan veda etti
Usta komedyenden iyi haber!
Polis aracı devrildi: 3 yaralı
Caner Erkin'e büyük onur!
İstifa eden Başbakan göreve döndü
Spor Toto Süper Lig'den, 3. lige!
Arda Turan gidiyor...
Çatı adaydan Erdoğan'a sürpriz telefon!
Paralel polislerin telefonları toplandı!
Damacana sulara sıkı kontrol geliyor