Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Başçı'ya inat, herkes faiz indiriyor Cenevre'de Türkiye imzası! 4 bin kişiye iş imkanı! Ömer AltaşAK Parti’nin
kendisiyle imtihanı
Mekteb-i Sultani artık bedava
Mekteb-i Sultani artık bedava
17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Güncellenme Tarihi 17 Şubat 2012 Cuma 11:15
Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: "Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz"

Mekteb-i Sultani artık bedava - FIRAT ALKAÇ - Istanbul - 17.02.2012

Galatasaray Lisesi’nin eğitim ücreti adı altında öğrencilerden topladığı yıllık ücret Yargıtay tarafından yasadışı bulundu: Devlet okulları eğitim ücreti toplayamaz

İNGİLİZCE KONUŞMAK İÇİN KURSA GİTMEK ŞART DEĞİL. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yargıtay, “eğitim ücreti” adı altında binlerce öğrencisinden yüklü miktarda para alan Galatasaray Lisesi’ni haksız bularak, liselerin öğrenciden ücret talep edemeyeceğine hükmetti. Kararın emsal teşkil edeceğini söyleyen avukat Muhammed Emin Özkan “Galatasaray Lisesi devlet okulu olduğu için kararın ardından öğrencilerden bir daha ücret almamalıdır” dedi.

2008-2009 öğretim yılında Galatasaray Lisesi’ni kazanan A.K. ailesiyle birilikte okula kayıt yaptırmaya gitti. Okul yönetimi, kayıt sırasında aileden her yıl ödenmesi şartıyla 1.841 lira “eğitim ücreti” adı altında para talep etti. Aile ise kayıt haklarını kaybetmemek için yıllık ücretin ilk taksitini ödedi. Okul yönetimi tarafından istenilen ücretin yasalara aykırı olduğunu savunan aile taksitlerini ödememeye başladı. Bunun üzerine Galatasaray Lisesi yönetimi, aileyi icraya verdi.

Yargıtay kararı onayladı

Evlerine gelen icra kâğıdıyla neye uğradığını şaşıran aile, avukatları Muhammed Emin Özkan aracılığıyla Üsküdar Adliyesi’ne şikayette bulundu. Şikayet dilekçelerinde Galatasaray Lisesi’nin devlet okulu olduğunu ve “eğitim ücreti” adı altında para istenemeyeceğini belirtti. Şikayetin kabul edilmesinden sonra dava Üsküdar Sulh Hukuk Mahkemesi’nde görülmeye başlandı. Üç yıllık bir yargılamanın ardından mahkeme, devlet okulu olan Galatasaray Lisesi’nin öğrencilerden yıllık ücret alamayacağına hükmetti.

Uygulamanın başka örneği yok

Daha sonara Galatasaray Lisesi’nin avukatları karara itiraz etti. Yargıtay ise yaptığı incelemenin ardından mahkemenin verdiği kararı doğru buldu. Emsal niteliği taşıyan kararın ardından Taraf’a konuşan Galatasaray Lisesi öğrencisi A.K’nin avukatı Muhammet Emin Özkan “Davanın ilk aşamasında mahkemede, tevhidi tedrisat kanunundaki maddeleri delil olarak sunarak uygulamanın Anayasa’ya aykırı olduğunu belirttik. Galatasaray Lisesi hazırlanan bir iç tüzük ile Galatasaray Üniversitesi rektörlüğüne bağlı bir okulmuş. Bu okulun öğretmenleri ise maaşlarını devletten alıyor. Ancak böyle bir uygulama olamaz. Bu Türkiye’de örneği olmayan, sadece Galatasaray Lisesi’ne tanınan imtiyazlı ve ayrıcalıklı bir durumdur. Yargılamanın ardından mahkeme, okulun öğrencilerden eğitim ücreti adı altında para alamayacağına hükmetti. Yargıtay ise bu kararı onayladı. Sonuç olarak bu bir hukuk zaferidir. Ayrıca ücret ödeyen diğer öğrenciler için de emsal kabul görecek” dedi.

TarafTaraf

Bu haber 1,507 kez okundu.

Minik öğrencilerden örnek davranış04 Mart 2015 19:27
Karamürsel Özel Kır Çiçeklerim Anaokulu Müdürü Meral Canbal ve öğrencileri Karamürsel Belediye Başkanı İsmail Yıldırım’ı ziyaret etti.
YGS'ye girecekler dikkat!04 Mart 2015 11:01
Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı’na (YGS) sayılı günler kala, 160 dakikalık sınavda ter dökecek olan gençleri heyecan sarmaya başladı.
Milli Eğitim'den devrim gibi karar!04 Mart 2015 09:23
Fatih Projesi kapsamında önümüzdeki yıl sonunda tamamlanacak tablet dağıtımlarının ardından, sınavlar da elektronik ortamda yapılacak.
Artık öğrencilerin resmi ve ismi kullanılmayacak!03 Mart 2015 13:08
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, yayımladığı genelgeyle özel okulların reklam ve ilanlarında kesinlikle öğrenci resimlerinin ve isimlerinin kullanılamayacağını bildirdi.
28 Şubat mağdurları yeniden görevde03 Mart 2015 06:38
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) geçen yıl, 28 Şubat döneminde kılık kıyafet yönetmeliği nedeniyle meslekten ihraç edilen ve baskılar sonucu istifa etmek zorunda kalan öğretmenlerden 798'inin atamasını yaptı.
Yurtdışında okumaya yeni kriter02 Mart 2015 15:44
Artık yurtdışında tıp, hukuk ve mühendislik bölümlerinde okumak isteyen öğrenciler Türkiye’de üniversite sınavlarına girecek.
Yurtdışı üniversitelerin denklik koşulları değişti02 Mart 2015 14:42
Yükseköğretim Kurulu, yurtdışı yükseköğretim konusunda Kurula yapılan çok sayıda yazılı ve sözlü şikâyetler neticesinde yurtdışındaki bazı yükseköğretim kurumlarının tanınırlığı yeniden değerlendirildiğini açıkladı.
MEB "e-sınavı" tanıttı02 Mart 2015 12:02
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Muhterem Kurt, tüm öğrenciler tablet sahibi olduğunda, ders sınavlarının tablet aracığıyla güvenli şekilde yapılacağını bildirdi.
Üniversiteye giriş sistemi değişiyor01 Mart 2015 13:29
ÖSYM Başkanı Demir, üniversiteye giriş sınavlarında ‘açık uçlu yazılı sınav’ yöntemiyle öğrencileri okullara alacaklarını söyledi.
ÖSYM Başkanı: ÖSYS'de değişiklik yok28 Şubat 2015 08:46
ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir, 27 Şubat Cuma günü İstanbul Şehir Üniversitesi’nde düzenlenen “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Özelinde ÖSYM’nin Sınav Sistemi” konulu seminerde üniversite ve lise temsilcileriyle bir araya geldi.
Öksüz: 28 Şubat İHL’lerin önünü kesti28 Şubat 2015 08:38
Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) Genel Başkanı Ecevit Öksüz, “28 Şubat süreci, İmam Hatip okullarının önünü kesti. 28 Şubat günlerinden, bugün yasakların kalktığı, devletimizin İmam Hatip okulu yaptığı bir döneme geldik” dedi.
MEB'den velilere önemli uyarı27 Şubat 2015 19:29
MEB Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar ile öğrencilere, "üniversite sınavına hazırlık" eğitimi verileceği yönündeki vaatler konusunda velileri uyardı.
Kılıçdaroğlu'na Kürt raporu şoku
'Yaşar Kemal'e Nobel’i Mahmut Baksi engelledi'
20 bin taraftar önünde ölüme yürüdü
Kılıçdaroğlu: CHP'yi kapatmaya çalışıyorlar
Türkiye ordusu Suriye'yi vuracaktı!
Kendi torununu doğurdu!
Başçı'ya inat, herkes faiz indiriyor
Cenevre'de Türkiye imzası!
4 bin kişiye iş imkanı!
İngiltere'nin küstah önerisine sert cevap
IŞİD tümeni sınırdan döndü
Bursa Trabzon ve Erzurum'a direkt uçacak
Seçim barajının kaldırılması talebine ret
Olumsuz hava şartları 7 can aldı
Meteorolojiden kritik kar uyarısı!
Başbakan Davutoğlu'ndan tokat gibi soru!
Seda Sayan'dan milyon dolarlık hediye
İç Güvenlik Paketi'nin 2. bölümü de tamam!
Polis bilgisayarından himmet fişlemesi çıktı
Kral Kupası'nda finalin adı belli oldu
Lazio ile Napoli yenişemedi
15 yaşındaki çocuk avlanırken kendini vurdu
ABD Büyükelçisi'ne usturalı saldırı
Toyota tarihinde bir ilk gerçekleşti
Dev operasyon: 119 militan öldürüldü
ABD Adalet Bakanlığı'ndan Ferguson kararı
Asrın projesinde geri sayım başladı
Eski yıldızdan G.Saray hakkında şok sözler
Tekstil atölyesinde korkutan yangın
Türk hakemliği için tarihi adım atıldı
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ilginç koleksiyonu
Zabıtadan 'seyyar semaver' operasyonu
İsrail'den şaşırtan 'Mavi Marmara' teklifi
MHP'li Türkkan'ın sözleri Meclis'i gerdi
Çeçen suikastinde şarbon şüphesi
İran'dan tarihi açıklama! 'Çok ama çok yakında..'
Paralel yargıdan 'çözüme algı operasyonu'
"Engellerin ortadan kalkması için her türlü öneriye açığız"
Ukrayna'da madende patlama
Türkiye ekonomisi 2. oldu
CHP, 'Yemek duası' okundu diye mahkemeye gidiyor
Tezahüratla ölüme yürüdü
İstifa sorusuna öyle bir cevap verdi ki...
"Ekolojik Kadın Köyü" festivali başladı
Aydın Ünal'dan CHP ve MHP'yi kızdıracak sözler
İranlı komutan Suriye'de öldürüldü
Netanyahu, ABD'de istenmeyen adam oldu
Liseli kız kendini merdiven boşluğundan attı
Başbakan Davutoğlu AK Parti'nin son oy oranını açıkladı!
'Nusret Cephesi El Kaide'den ayrılacak'
Sivilleri canlı kalkan olarak kullanıyor
Adıyaman'da çadır kentte yangın
Mersin İdmanyurdu - Fenerbahçe: 1-2
Yıldız oyuncu yığıldı kaldı! Premier Lig'de şok
Milliler Bulgaristan'da minderi titretecek
Akyürek Pazarlama, faaliyet karlılığını yüzde 46 artırdı!
İsrail askerleri zor durumda
Hırsızlık zanlıları 4 yıl sonra yakalandı
Kırk yıl boyunca karısını aldatan siyasetçi!