Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı! Tuğgeneral'den Mehmet Baransu'ya ters köşe! Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Ömer AltaşO Amca!
Berlin Duvarı'nın yıkılışının 22’inci yılı
Berlin Duvarı'nın yıkılışının 22’inci yılı
9 Kasım 2011 Çarşamba 18:59
Güncellenme Tarihi 9 Kasım 2011 Çarşamba 17:08
Almanya, Berlin Duvarı'nın yıkılışının 22'inci yıldönümünü çeşitli etkinliklerle kutladı.

Almanya Başbakanı Angela Merkel, duvarın yıkılışı vesilesiyle düzenlenen bir etkinlikte yaptığı konuşmada, yeni bir Avrupa'nın şekillendirilmesi zamanının geldiğini, ancak hızlı bir şekilde davranılması gerektiğini belirtti.

"Çünkü dünya Avrupa'yı beklemez" diyen Merkel, borç krizinin değişim için iyi bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini, bunun için de sadece iyi niyet açıklamalarının yeterli olmadığını, AB sözleşmeleri dahil olmak üzere gerçek anlamda yapısal değişikliklerin gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade etti.

Avrupa'nın yeni sorumluluklar üstlenmesi gerektiğini de kaydeden Merkel, "Sorumluluğumuz ülkelerimizin sınırlarında sona ermiyor" diye konuştu.

Berlin Eyaleti Başbakanı Klaus Wowereit da Bernauer Strasse adlı sokakta, eski Berlin Duvarının üzerinden doğudan batıya kaçmaya çalışırken sınır askerleri tarafından öldürülen insanlar için kurulan anıtın önünde düzenlenen bir anma törenine katıldı.

Wowereit konuşmasında, eski Doğu Almanya (DDR) vatandaşlarının cesareti sonucunda Berlin Duvarının yıkıldığını belirterek, bunu mümkün kıldıkları için teşekkür etti.

Törende anıtın önüne yanan mumlar konuldu. Berlin Duvarı 13 Ağustos 1961 tarihinde yapılmış, 9 Kasım 1989 tarihinde de iki Almanya'nın birleşmesinden sonra yıkılmıştı.

Almanya'daki bazı sinagoglarda da bugün, Nazi döneminde hayatını kaybeden Yahudiler için anma törenleri düzenlenecek.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 62 kez okundu.

Evsiz sayısı 60 bini aştı17 Aralık 2014 14:45
Ekonomik krizin etkilediği ülkeler arasında yer alan Hollanda'da evsiz kalanların sayısında son yıllarda büyük artış oldu. Hollanda'da barınma sorunu yaşayanların sayısı 60 bini aştı.
IŞİD ceset için 1 milyon dolar istiyor11 Aralık 2014 16:45
IŞİD kafasını keserek infaz ettiği ABD'li gazeteci James Foley'nin cesedini satışa çıkardı. Terör örgütü IŞİD'in Foley'nin cesedi için 1 milyon dolar istediği iddia edildi.
NSA'ya bilgi akışının onayını Başbakan vermiş05 Aralık 2014 09:04
NSA Meclis Araştırma Komisyonu'na konuşan bir tanık, Alman İstihbarat Servisi BND’nin NSA’ye veri iletmesine olanak sağlayan Eikonal Projesi için onayın Başbakanlık'tan geldiğini söyledi.
BM Gazze Araştırma Komisyonu Gazze'de03 Aralık 2014 14:39
BM İnsan Hakları Konseyi'nin İsrail'in son saldırıları sırasında işlediği ihlalleri araştırmak üzere oluşturduğu komisyondan bir heyetin Gazze'ye ulaştığı belirtildi.
İsrail'de erken seçim rüzgarı, hükümet düşme noktasında02 Aralık 2014 15:51
Ortalama 2,5 yılda bir seçimin yapıldığı israil'de Netanyahu'nun başı çektiği çok ortaklı koalisyon hükümeti dağılmanın eşiğine geldi
Hong Kong'da 40 gözaltı 40 yaralı01 Aralık 2014 09:44
Hükümet karşıtı gösterilerin yaklaşık iki aydır devam ettiği Hong Kong'da göstericilerle polis çatıştı. Olaylarda 40 kişi yaralandı, 40 kişi gözaltına alındı.
'Silahı olan gelsin'20 Kasım 2014 11:25
Filistinlilere karşı orantısız güç kullanmaktan hiç çekinmeyen İsrail, ateşe körükle gitmek anlamına gelecek bir adım attı. Silahı olan herkesi, ‘Mişmar Ezrahi’ye katılmaya çağırdı.
İnsanlığın öldüğü yer: Suriye12 Kasım 2014 14:30
Suriye'de Mart 2011'de başlayan protestolardan bu yana, binlerce Suriyeli hiçbir iz bırakmaksızın ortadan kayboldu, zorla "kaybedildi".
Kruz gemisiyle savaşa!07 Kasım 2014 16:33
Irak ve Suriye'de şiddet devam ederken Avrupa'dan IŞİD'e katılım da sürüyor. Havaalanlarındaki kontroller sıkılaştırılınca, IŞİD'e katılmak üzere yola çıkanlar, deniz yoluna yöneldi.
Çin, 'İHA avcısı' yaptı06 Kasım 2014 13:13
Çin, küçük insansız hava araçlarını imha etmek için yeni bir lazer silahı geliştirdi. Hedefi tespit ettikten 5 saniye sonra imha eden silahın menzili de 2 kilometre. Çin’in uyduları düşürmek için geliştirdiği lazer silahlar, ABD’yi ciddi manada endişelendiriyor.
İsrail Gazze'deki sınır kapılarını kapatıyor01 Kasım 2014 23:06
İsrail'in yarın Kerem Ebu Salim ve Beyt Hanun sınır kapılarını kapatacağı bildirildi.
Geç gelen itiraf!27 Ekim 2014 09:55
Türkiye'nin imajına yıllarca büyük zarar veren "Gece Yarısı Ekspresi" filminin gerçek hayattaki kahramanından yıllar sonra itiraf geldi.
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
AK Partili vekil Radikal'in skandal haberini yalanladı!
Kamalak, hükümeti bebeklerle eleştirdi!
'Gülenciler Star'a silahlı saldırıyı planladı ama...'
Abdurrahim Albayrak'ın dişleri döküldü