Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
'Türkiye'de en az bin 'vampir hastası' var' Baransu'yu Ergin Saygun'un ifadesi yaktı 3 Bakan iz bırakarak devrediyor Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 425 kez okundu.

'Konut' sahibine çok iyi kazandırdı03 Mart 2015 06:53
Son yıllardaki konut fiyatlarındaki hızlı artışlar “taşı toprağı altın” sözünü doğruladı
El Maktum Golden Savoy oteli işletecek03 Mart 2015 06:22
Dünyanın lüks otel zincirlerinden Birleşik Arap Emirlikleri’nden Jumeirah Group, Türkiye'de ikinci otelinin işletmesine başlıyor.
İşler kötü diyen Koç'un Tüpraş'ından büyük kar!02 Mart 2015 22:20
Türkiye Petrol Rafinerileri AŞ'nin (Tüpraş), 2014'te net dönem karı 1 milyar 459 milyon lira olarak açıklandı.
Millet fil biz kibrit kutusu arıyoruz02 Mart 2015 21:56
Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Genel Müdürü Besim Şişman, "Maalesef bizim ülkemiz petrol ve doğal gaz ülkesi değil çevremizdeki ülkeler gibi. Millet yerin altında fil arıyorken bizim arkadaşlarımız kibrit kutuları arıyor" dedi.
Halkbank sermaye arttırımından vazgeçti02 Mart 2015 18:32
Halk Bankası, sermaye arttırım işleminden vazgeçti.
Forbes en zenginler listesinde 32 Türk02 Mart 2015 18:04
Forbes dergisinin dünyanın en zenginleri listesinde yazılım devi Microsoft'un kurucusu Bill Gates, 79,2 milyar dolarlık servetiyle yine birinci sırada yer alırken, bu yıl Türkiye'den listeye 32 kişi girdi.
Borsa, günü düşüşle tamamladı02 Mart 2015 17:55
Borsa İstanbul 100 endeksi, günü önceki kapanışa göre 200,59 puanlık düşüşle 83.946,92 puandan tamamladı.
En zenginler listesinde 32 Türk02 Mart 2015 17:09
Forbes'un zenginler listesinde Türkiye'den 32 milyarder girdi.
GoPro rakip yeni bir aksiyon kamerası geliyor02 Mart 2015 15:13
Çin’İn parlayan yıldızı Xiaomi, akıllı telefon piyasasından sonra internet odaklı cihazlar konusunda da farkını ortaya koymaya hazırlanıyor
Türk Telekom ilk Karaman'ı ''akıllandırdı''02 Mart 2015 14:54
Türkiye'nin ilk ''akıllı kenti'' Karaman oldu. Türk Telekom'un projesi ile akıllanacak şehirlerde hayat, hem kolay hem de tasarruflu olacak.
4 ayın en yüksek seviyesinde02 Mart 2015 14:44
Geçen hafta 2,5275'le tarihi zirveye ulaşan dolar, haftaya 2,51 seviyelerinde başladı ama yeniden 2,52'nin üzerini gördü. Faizler de dört ayın zirvesinde.
FİSKOBİRLİK'den sağlık deposu02 Mart 2015 14:39
FİSKOBİRLİK tarafından yaklaşık 7 ay süren Ar-Ge çalışmasıyla, şekeri yarı yarıya azaltılmış kakaolu fındık ezmesi üretildi
Avustralya Irak’a yeni birlikler gönderecek
'İstiklal Marşı'mızı en güzel onlar okuyor
Beyaz toz polisi harekete geçirdi
Rehine kurtarma operasyonu
Şofben zehirledi: 1 ölü
Erdoğan, ABD'nin kirli oyununu bozdu
'Türkiye'de en az bin 'vampir hastası' var'
Suikasta karşı tedbirler arttı! Saray'a zehir birimi kuruluyor
Baransu'yu Ergin Saygun'un ifadesi yaktı
Yıldırım'ın sabrı taştı
Avni Aker’in reisi Oscar Cardozo!
3 Bakan iz bırakarak devrediyor
TFF'den Fenerbahçe'ye red cevabı
Sneijder'in sağı, solu belli olmuyor!
‘Kim, F.Bahçe’de kalacak’
Irak ordusu Tikrit’e ilerliyor