Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar PFDK'dan Aysal'a şok ceza Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 411 kez okundu.

ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek24 Nisan 2014 18:52
ÇAYKUR ilk kez çay filizinin üst kısmında yer alan tomurcuklardan beyaz çay üretimine başlıyor...
Borsa günü düşüşle kapattı24 Nisan 2014 18:22
Borsa İstanbul Merkez Bankası'nın PKK kararının takip edildiği işlem gününü yüzde 1 düşüşle 73 bin puanın altında kapandı.
Fındık fiyatı rekor kırıyor!24 Nisan 2014 16:12
Doğu Karadeniz’de don nedeniyle fındık bahçelerinin yüzde 60’nın zarar görmesi, fiyatların yükselmesine neden oldu"
ASKON'dan Merkez'in kararına tepki!24 Nisan 2014 15:37
Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Mustafa Koca, Merkez Bankası'nın faiz kararını eleştirdi.
Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!24 Nisan 2014 14:14
Merkez Bankası Para Politikası Kurulu faiz oranlarını değiştirmedi ancak sıkı para politikasından vazgeçeceğini açıklaması ve üretim ile ihracat vurgusu faizlerin fiili olarak aşağı ineceği şeklinde yorumlandı.
Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın24 Nisan 2014 14:02
Spot altın, yükselen hisse piyasaları karşısında çekiciliğini kaybederek 2,5 ayın en düşük seviyesine yakın seyrediyor.
Bakan Zeybekci "Gayrimeşru tarafı yok"24 Nisan 2014 11:53
Nihat Zeybekci, film ve dizilerdeki reklamları önlemek amacıyla yapılan buzlanmadan şikayetçi.
Babacan: Türk ekonomisi Avrupa'nın en hızlı büyüyeni24 Nisan 2014 11:47
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Türk ekonomisinin, Avrupa'nın en hızlı büyüyen ekonomisi olacağını vurguladı.
95 yıllık Türk markasını dünya devi satın aldı!24 Nisan 2014 11:37
Bitkisel yağ bazlı endüstriyel ürünlerini Türkiye'de üretme kararı alan Cargill, 95 yıllık Alemdar Kimya'yı satın aldı.
Artık bilgisayarınız haczedilmeyecek!24 Nisan 2014 07:42
Bir vatandaşın bilgisayarını hacizden kurtarmak için açtığı temyiz davasından emsal niteliğinde karar çıktı.
Yıldız: İthal elektrik fiyatlara yansımaz23 Nisan 2014 21:38
Enerji Bakanı Taner Yıldız, Türkiye'deki kuraklık nedeniyle enerji ithalatına ilişkin sözlerine açıklık getirdi.
53 yeni santral üretimi23 Nisan 2014 18:37
Türkiye'de bu yılın ilk 3 ayında 53 santral elektrik üretimine başladı.
MHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaBaşbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!AÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın'Tayyip Baba'ya saygılar'Milyonların gözü torba yasasında!Soruşturma önergesi mecliste!Hiç Bilmediğiniz Gerçekler‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!Özkök'ten sinsi çarpıtma!Tüm Manşetler
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge
Ali Koç, Kemal Kılıçdaroğlu ile buluştu
Köprüden kaçak geçiş bilançosu 9 milyon!
Sakaryaspor iflasın eşiğinden döndü!
PKK'ya eş zamanlı operasyon
Russell Crowe, Cem Yılmaz'ı sildi
Spor Alzheimer'dan koruyor
MHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!
'Eğitimin yeri olmaz' dedirten görüntü!
Filede heyecan başlıyor!
Fuarda “çocuk gelin” protestosu
Teknoloji gözyaşını kurutuyor
Esrar çetesine darbe
Genelkurmay Başkanı Özel, Kırgızistan'da
Cep telefonu aracı bu hale getirdi!
Ukrayna askeri harekete geçti, o şehirlere girdi
Vural'dan "taziye" tepkisi
Lümpen Kemalist'lerin kanalıyla anlaştı!
Davutoğlu Filistinli liderleri aradı
Bu çok kayda değer bir gelişme
Carlos'tan Beşiktaş'a gözdağı!
Milli Takım'a dev rakip!
Arınç: Basın sektöründeki sorunları takip ediyoruz
AK Parti'den "yeni önerge" açıklaması
Ankara’da '529 idam için adalet Nöbeti' devam ediyor!
Fındık fiyatı rekor kırıyor!
Sakarya Nehri'nde şoke eden görüntü!
2.5 metrelik köpekbalığı görenleri şaşırttı!
17 Aralık soruşturmasında flaş gelişme!
Aşı ile her yıl 14 bin ölümün önüne geçiliyor
Caner Beşiktaş ile görüştü mü? Açıklama geldi!
Barcelona'dan gidecek 11 isim!