Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

BM'ler '12 saat' verdi AB’den acil ateşkes çağrısı! Endişeliyiz G.Saray'dan flaş transfer kararı! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 413 kez okundu.

Otogaz satışları artıyor25 Temmuz 2014 13:24
Otogaz satışları mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 artarak 236 bin 399 tona ulaştı.
YHT yola çıktı!25 Temmuz 2014 13:14
Türkiye'nin en büyük iki şehrini yüksek hızlı trenle birleştirecek olan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı, bugün 18.30'da açılıyor. Ankara'dan Eskişehir'e yola çıkan trenin ilk seferinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da bulunuyor.
Borsa gün ortasında değer kaybetti25 Temmuz 2014 13:00
Borsa ilk seansta önceki ikinci seans kapanışına göre 288,92 puan azalarak günün ilk yarısını 83.535,73 puandan tamamladı.
YHT'nin bilet fiyatı belli oldu25 Temmuz 2014 12:30
Ankara-İstanbul arasındaki Yüksek Hızlı Tren (YHT)'nin resmi açılışı bugün saat 18:30’da İstanbul Pendik Garı'nda, Cumhurbaşkanı Adayı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşecek.
AB ülkesinden vize müjdesi25 Temmuz 2014 10:41
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Diplomatik, Hizmet ve Hususi Pasaport Hamilleri İçin Vizelerin Karşılıklı Olarak Kaldırılmasına Dair Anlaşmanın Onaylanması Hakkında Karar Resmi Gazete'de yayımlandı.
Emeklinin borcu siliniyor!25 Temmuz 2014 10:29
Torba yasa emeklileri sevindiriyor. 65 yaş aylıklarındaki fazla ödemeler geri alınmayacak. Çalışan emekliler borçtan kurtulacak...
Dev şirketten büyük tazminat!25 Temmuz 2014 01:41
ABD'nin en büyük otomobil üreticisi General Motors (GM), kontak anahtarındaki sorundan ötürü meydana gelen kazalarda mağdur olan müşterilerine en az 400 milyon dolar tazminat ödeyeceğini açıkladı.
4/C 'lilere iş garantisi24 Temmuz 2014 21:58
Memur-Sen’in Plan Bütçe Komisyonu'ndaki Torba Yasa çalışmalarında gündeme getirdiği 4/C’lilere iş garantisi getiren önerge verildi.
Bundan sonra ne olacağını bilemem24 Temmuz 2014 19:07
THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY'nin Tel Aviv seferlerinin kesilmesinin, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün talimatıyla olduğunu, ikinci 24 saatte girilen durumla ilgili bundan sonra ne olacağını bilmediğini söyledi.
Ukrayna ekonomisinin 1 Ağustos kabusu24 Temmuz 2014 18:52
Ukrayna'nın, 1 Ağustos'tan sonra doğudaki terörle mücadele operasyonu için orduya ödeyecek mali kaynağının olmadığı bildirildi.
Para piyasalarında son rakamlar24 Temmuz 2014 18:35
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günlük bazda 970,03 puan artışla, yüzde 1,17 değer kazanarak 83.824,65 puandan kapandı.
IMF küresel büyüme beklentisini düşürdü24 Temmuz 2014 18:23
Uluslararası Para Fonu (IMF), Dünya Ekonomik Görünüm Raporu'nu güncelledi, küresel büyüme beklentisini yüzde 3,7'den yüzde 3,4'e düşürdü.
Polis operasyonu: 3 ölü
BM'ler '12 saat' verdi
Fenerbahçe'de sezon hazırlıkları sürüyor
Erdoğan'dan önemli açıklamalar
İsrail'den o asker için açıklama!
İsrail’den ateşkese ret
AB’den acil ateşkes çağrısı! Endişeliyiz
Hamas İsrail uçağını vurdu
189 Hollandalının cenazesi yola çıktı
Demirtaş: Seçilemeyebiliriz, ihtimaldir
Bakan Zeybekçi: 12 yılda destan yazdık
Gül, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Başbakan'dan YHT müjdesi!
G.Saray Hakan Balta'nın sözleşmesini uzattı!
Rektörler Gazze için toplanacak
İsrail göstericilere saldırdı!
Yeni Diyarbakırspor'dan İhsanoğlu'na tepki
G.Saray'dan flaş transfer kararı!
Drogba'yı resmen açıkladılar
İsrail'e ağır darbe!
Cezayir'de 3 gün yas ilan edildi
Kırgızistan'da '7 Nisan Davası'nda karar
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!
Türkiye ateşkes için kilit rol oynuyor
Gazze'de hedef bütün Filistinli direniş gruplarıdır
Paralelcilerden pankart skandalı
ÖABT sonuçları açıklandı
Bursaspor'da sürpriz ayrılık!
Meclis’te bayram molası
Karabükspor'da 3 imza birden!
Diego Costa'dan duygusal veda!
Van'da uyuşturucu operasyonu
'Beşiktaş fazla gürültü çıkarıyor'
Ramazan sonrası hareketi arttırın
Elektrik akımına kapılan genç öldü
Prandelli: Beklemeden imza atalım
Cuma namazı sonrası Filistin için yürüdüler
İsrail ordusu ilerleme kaydedemiyor
CHP heyeti bayramdan sonra Gazze'ye gidiyor
Drogba'dan G.Saray taraftarına mesaj!
Sakarya'da dolu yağışı zarara yol açtı
Metropoll ve Genar'ın son Köşk anketleri
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Köye gitmem diyen hamile eşini otomobille çiğnedi
Gazze'den İsrail'e 8 füze atıldı
Malezya'da tekne kazası: 3 ölü
Güney Kore'de Google’a dava açıldı
F-16'lar Suriye sınırına gönderildi
Yanal'dan gidecek isimler ve Salih açıklaması
Yasa dışı dinlemede 6 polise meslekten ihraç
Bitlis'te bir terörist teslim oldu
Bir kuvözde 3 Gazzeli bebek
2 Milyon liralık fiyasko!
Koruyucu aile skandalına bakanlık incelemesi
Eruh'ta tuz kuyusunda petrol çıktı
Akhisar Brezilyalı stoperin peşinde
TEM'de 15 kilometrelik bayram kuyruğu
Suriyeliler bayram için ülkelerine döndüler
İşte Yunanistan'ın yeni teknik direktörü!
Balıkesirspor'dan Melo bombası!
HDP ikinci turda kimi destekleyecek?
Gümrük kapılarında sandıklar kuruluyor
Kanala düşmekten son anda kurtuldu
Hırsızı yakaladı, 2 bin lira ceza yedi
Eyüplü gençlerden Gazze protestosu
Samsung'da Note 4 için sürpriz hazırlığı
Cami çıkışı Sow ve Emre'ye yoğun ilgi!