Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İşte Mancini'nin yeni takımı! Erdoğan'dan sürpriz ziyaret Sahte damadın ifadesi şaşkına çevirdi! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 417 kez okundu.

Ortadoğulu gayrimenkul dev Dubai'de!22 Eylül 2014 14:27
Orta doğunun en büyük gruplarından Yönetim Kurulu Başkanı Majdi Muhammet HARİRİ ‘nin kurucusu olduğu Maknoon Grup ihtişamlı standında Türkiye’de ki yatırımlarını ve yeni projelerini Dubai’de tanıtıyor.
Dolar'daki yükseliş durdurulamıyor22 Eylül 2014 12:08
Dolar, TL karşısında 2,2415'e kadar yükselerek yaklaşık 6 ayın yeni zirvesini gördü.
Bakan Şimşek: ‘İnşaatta KDV indirimi yok’22 Eylül 2014 12:00
Maliye Bakanı Şimşek: "Konut sektöründe herhangi bir KDV indirimi söz konusu değil" açıklaması yaptı.
Memur alımı için düğmeye basıldı22 Eylül 2014 10:47
3 Kamu kurumu personel almak için ilana çıktı.
Asya borsalarında sert düşüş!22 Eylül 2014 10:45
Japonya'da Nikkei endeksi haftanın ilk işlem gününde yüzde 0,7 gerilerken, Çin'de Şanghay bileşik endeksinde yüzde 1,5 sert düşüş yaşanıyor.
Denizde bayram: Doya doya yiyeceğiz!22 Eylül 2014 09:57
Samsun Balık Hali Komisyoncuları Derneği Başkanı Davut Kıyak, trollerin denize açılması ile birlikte balığın bollaştığını söyledi.
Harcanan para dehşete düşürdü!22 Eylül 2014 09:54
İnternet kullanıcılarının oyunlara harcadığı para dehşete düşürdü.
ABD'linin kalbine 'Made in Turkey' imzalı stent22 Eylül 2014 08:57
Kalp stendi ve katater gibi tıbbi gereçleri üreten Alvimedica şirketi ile sağlık sektörüne giriş yapan Alaton, Amerikalı hastaların kalbine girecek.
Çevreyi kirleten araca yüksek vergi gelecek22 Eylül 2014 08:55
Daha düşük karbondioksit salan araçlar için vergi indirimi sağlanacak.
İşverenden çalışan kadına ‘çocuk yapma’ baskısı var22 Eylül 2014 08:04
Çalışma Yasası’nda hamile kadınlara yönelik hakların genişletilmesi bazı işverenleri rahatsız etti. MÜSİAD Kadın Çalışma Grubu Başkanı Durdu “Öyle ki bir süre çocuk yapmamaları yönünde zorla taahhüt imzalatanlar var” dedi.
Yeni 10 Euro tedavüle giriyor21 Eylül 2014 18:20
1 Ocak 2002'de AB ülkelerinde tedavüle giren ‘Euro’ para birimi, 12 yıl sonra piyasaya yeni banknot çıkarmak zorunda kaldı.
1 liranın altında ekmek satan fırınlar yandı21 Eylül 2014 15:33
İllere göre belirlenen ekmek fiyatlarının altında satış yapan fırınlara yüklü miktarda tazminat ve ruhsat iptali cezası verilecek.