Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Arda Turan bir devi daha yıktı! 'Paralel yapı'da 7 polise tutuklama! Akdoğan'dan flaş çözüm süreci açıklaması! Celal KazdağlıAcının yok ettiği sınır
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 418 kez okundu.

Altının kilogramı 88 bin 920 liraya yükseldi01 Ekim 2014 19:59
BIST Altın Piyasası Endeksi önceki kapanışa göre yüzde 0,02 değer kaybetti.
Borsa 5 ayın en kötü kapanışını yaptı01 Ekim 2014 18:59
BIST 100 endeksi, 783,30 puan azalarak 74.154,51 puan ile 30 Nisan'dan bu yana en düşük seviyeden kapandı.
Türkiye'de bir ilk: Vatandaştan bankaya haciz01 Ekim 2014 16:15
Bankadan çektiği kredilerin dosya masraflarının iadesi için icra takibi başlatan, ancak alacağını tahsil edemeyen vatandaş hacze gitti.
Bank Asya'da 2. şok düşüş!01 Ekim 2014 15:10
Borsa İstanbul'un, 'Gözaltı Pazarı'na aldığı Bank Asya, dünkü kayıplardan sonra, bugünde büyük şok yaşadı. hisseler yüzde 10.6 değer kaybıyla 0.76 liralık taban fiyata geriledi.
Türkiye için kritik an açıklandı01 Ekim 2014 15:03
Fitch, Türkiye Raporu'nu cuma günü AB piyasaları kapandıktan sonra açıklanacağını kaydetti.
Savunma sanayi ihracatta gaza bastı01 Ekim 2014 15:00
Türkiye'de savunma sektöründe yılın 9 ayında 1 milyar 211 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Sektörde, en çok ihracat 433 milyon dolarla Amerika'ya yapıldı.
Mavi Akım'ın kapasitesi artıyor01 Ekim 2014 14:55
Türkiye ile Rusya, Mavi Akım Boru Hattı'nın kapasitesinin 19 milyar metreküpe çıkarılması konusunda anlaştı.
Dolar son 9 ayın rekorunu kırdı01 Ekim 2014 14:24
Dolardaki yükseliş bugün de sürdü ve 2,29 lirayı aşarak son dokuz ayın rekorunu kırdı.
Yeni banka geliyor!01 Ekim 2014 13:58
Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın, Ziraat Katılım bankası için "Ümit ediyorum, 2015 yılının ilk çeyreğinin içinde veya sonlarında kurulmuş olacaktır" dedi.
İşte Mercedes'in en güçlü modelleri01 Ekim 2014 13:28
Mercedes-Benz C63 AMG ve C63 AMG S, Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak
Borsa, ilk seansı yükselişle tamamladı01 Ekim 2014 12:39
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, ilk seansı önceki kapanışa göre 107,76 puanlık yükselişle 75.045,57 puandan tamamladı.
Dolarda 9 aydır böylesi görülmedi!01 Ekim 2014 12:24
Dolar 31 Ocak'tan sonra ilk kez 2.2930 TL'ye ulaştı.
Barut fabrikasında patlamalar: 10 ölü
Galatasaray taraftarı takımına sırtını döndü
Dortmund Belçika'da şov yaptı!
Arda Turan bir devi daha yıktı!
Galatasaray Londra'da dağıldı!
G.Saray'a Londra'da çok kötü haber!
Demba Ba, Tottenham'a meydan okudu!
Güvenlik skandalı İstifa getirdi
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan başsağlığı mesajı
Bitki çayları ölümcül sonuçlar doğurabiliyor
İstanbul Kurban Bayramı'na hazır
Davutoğlu: Yarın HDP ve CHP için sınav günü
'Paralel yapı'da 7 polise tutuklama!
Rusya’da kazanan yok
Filistin, "işgali" BMGK'ya taşıyor
Türkiye ABD engelini geçemedi
Türk Lirası'nın logosunu tasarlayan isim evlendi
Akdoğan'dan flaş çözüm süreci açıklaması!
Bozdağ'dan Fethullah Gülen açıklaması
İbadet bağımlılıktan kurtarıyor
Meclis'te E.T. sürprizi!
Erdoğan: Süleyman Şah'ın kuşatıldığı iddiaları yalan
Dev maçta G.Saray'ın 11'i belli oldu!
Sultanlar bu kez kazanamadı!
Rakipten Trabzonspor'a övgü
CHP tezkere kararını verdi
Dev maç öncesi G.Saray'da şok!
Erdoğan Gökçek'i kabul etti
Tottenham'ın yıldızından Beşiktaş'a övgü!
Irak yanlışlıkla IŞİD'e yardım etti iddiası
Çocuğunuzun okul fobisini hafife almayın
Altının kilogramı 88 bin 920 liraya yükseldi
Batman'da izinsiz IŞİD eylemine müdahale
Türkiye hukuk tarihinde bir ilk! Bankaya haciz
TSK personel sayısını açıkladı
Yeni yazarlar altın kalemlerini aldı
Kurban atıklarını açıkta bırakmayın
Sneijder'den flaş Manchester açıklaması
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Halilhodzic: Kulüpte ispiyoncu var
Borsa 5 ayın en kötü kapanışını yaptı
Bodrum'da sevinç: 750 metre derinlikte bulundu
Gaziantepspor'da hedef 3 puan
Ünal Aysal'dan Terim'in davasına yanıt!
YSK seçim yerini açıkladı
İstanbullines, bayramda 3 feribotla hizmet verecek
Mancini'den Galatasaray'a mini jest!
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi
Putin'den o iddialara açıklama!
İşte il il bayram namazı vakitleri
Katalonya'da referandum hazırlıkları
Muhteşem Yüzyıl'ın güzel oyuncusu kapandı!
Aysal'dan Terim'e yenıt gecikmedi
6 ayda 57 milyon hacker saldırısı
Arsenal-Galatasaray 6 gol vardı...
TCDD'den tren açıklaması
TBB başörtüsü serbestliğinin iptalini istedi
Yok artık! 3 milyon dolarlık düğün hediyesi!
NATO'dan Türkiye açıklaması!
Türkiye'ye sürpriz ziyaret
"IŞİD'le mücadelede askere ihtiyacımız yok"
Humus'ta patlamalar: 18 ölü 40 yaralı
Mehmet Baransu hakkında yakalama kararı
Türkiye-Polonya ilişkilerinde 600. yıl
Yıldız oyuncu Fenerbahçe'ye geri dönüyor
Bayramda havayollarında 296 ek sefer
Avrupa'nın en yaşlı nüfuslu ülkesi