Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Netanyahu'dan Hamas'a açık tehdit! Manchester City'den G.Saray'a kötü haber ABD'den IŞİD'e 14 hava saldırısı! Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 415 kez okundu.

FED'den faiz artışı ile ilgili yeni uygulama20 Ağustos 2014 23:06
FED ekonomi ve işgücü piyasasında yaşanan olumlu gelişmelere rağmen, ekonomik görünümünde belirsizliğin devam ettiğini ifade etti.
Merkezi yönetim borç stoku belli oldu20 Ağustos 2014 21:41
Merkezi yönetim brüt borç stoku, Temmuz sonu itibariyle 590,2 milyar lira oldu.
Medvedev Türk firmanın şantiyesinde20 Ağustos 2014 19:28
Medvedev, Rönesans Holding’in inşa ettiği Moskova’nın yeni yerleşim bölgesinin en önemli projelerinden Comcity şantiyesini ziyaret etti.
Borsa günü düşüşle tamamladı20 Ağustos 2014 18:16
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günü 408,97 puanlık düşüşle 78.866,91 puandan tamamladı.
THY'den 10 yıl yurtdışında yaşamayı taahhüt edene iş fırsatı20 Ağustos 2014 17:43
TÜRK Hava Yolları en az 10 yıl yurtdışında çalışmayı kabul etmek şartıyla yurtdışı ofislerinde personel alınacağını duyurdu.
Dolar 2,18'i geçti20 Ağustos 2014 17:31
Piyasada dolar 2,18'i geçerek 2,1815 oldu.
Benzin vergisiz de Avrupa'dan pahalı20 Ağustos 2014 16:01
Türkiye'de vergisiz benzin ve motorin fiyatları, temmuzda AB ortalamasının üstünde seyretti.
Dizel araçlarda patlama 5 kat arttı20 Ağustos 2014 15:53
Son 10 yılda trafikteki dizel araçların sayısı 5, LPG'li araçlar ise 2 kattan fazla arttı. Bu dönemde benzinli araç sayısı ise yüzde 26 azaldı.
Gıdaya zam göründü!20 Ağustos 2014 15:39
Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu Başkanı Kopuz, iklim şartları bahanesiyle üreticilerin hammadde fiyatlarını yükselttiğini, sanayicinin de yakında bu ek maliyeti ürün fiyatlarına yansıtacağını söyledi.
Uzmanlar itiraf etti: Türkiye'yi eksik değerlendirdik!20 Ağustos 2014 12:54
Uluslararası finans kuruluşları ve kredi derecelendirme kuruluşları Türkiye'nin bu yıl için ekonomik büyüme öngörülerini özellikle yılın ilk yarısı ardından yukarı yönlü revize etmeye başlarken, finans uzmanı Timothy Ash, "Türkiye'yi hepimiz eksik değerlendirdik" dedi.
Alman ve Rus turistler "Türkiye'nin gözbebeği"20 Ağustos 2014 11:59
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, Türkiye'nin, yürüttüğü başarılı tanıtım çalışmalarıyla Rus ve Alman turistlerin 2015'te de gözde destinasyonu olmaya devam edeceğini belirtti.
Geçen yıla oranla fiyatı yüzde 50 düşecek20 Ağustos 2014 11:38
Üretimin bu yıl artmasıyla patates fiyatlarının geçen yıla oranla yüzde 50 düşmesi bekleniyor.
Osmanlıspor'dan rahat galibiyet
Sivasspor'da bir isimle daha yollar ayrıldı
Netanyahu'dan Hamas'a açık tehdit!
Karabük maçı öncesi flaş transfer açıklaması
Eski Fenerbahçeli boşa çıktı
FED'den faiz artışı ile ilgili yeni uygulama
Süleyman Seba için mevlit okutulacak
Trabzonspor maç saatini bekliyor
Eskişehirspor 90+4'te Paşa'ya yetişti
Ceyda Karan'dan seçmeni aşağılayan açıklamalar
Manchester City'den G.Saray'a kötü haber
Kassam'dan 'müzakerelerden çekilin' çağrısı
ABD'den IŞİD'e 14 hava saldırısı!
Galtier'den Karabükspor'a övgü dolu sözler
Esed yine zehirli gaz kullandı!
23 kişi daha Türkiye'ye getirildi
Tolunay Kafkas'tan taraftara çağrı
G.Saray tam kadro derbiye bilendi
Gazze'den İsrail'e 180 füze!
Bamba gitti Trabzon müjdeyi verdi
Bursaspor'dan gollü prova
5 kişide daha Ebola şüphesi
İsrail 21 kişiyi daha katletti!
Camiye girip Kur'an yaktılar!
Merkezi yönetim borç stoku belli oldu
Van'a yıldırım düştü: 1 ölü
THY uçağı kuş sürüsüne girdi
F.Bahçe'nin alamadığı futbolcuyu Mersin kaptı
Obama taziye konuşması sonrası golf oynamaya gitti