Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gezicilere duyurulur! Dev yeşil alan geliyor Kimseyi güldüremedi Erdem Başçı'dan 'istifa' açıklaması Ömer AltaşKorkaklara paye verilmez!
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 410 kez okundu.

Erdem Başçı'dan 'istifa' açıklaması17 Nisan 2014 17:27
Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı, "istifa edeceği" söylentilerine ilişkin, "Yapılan resmi açıklamalar dışında söylentilere itibar etmeyin. Biz görevimizin başındayız" dedi.
Faizler 3,5 ayın en düşük seviyesinde17 Nisan 2014 13:09
Tahvil-bono piyasasında gösterge tahvilin bileşik faizi yüzde 9,63 ile son 3,5 ayın en düşük seviyesine geriledi.
Fitch'ten bankacılık sistemlerine uyarı17 Nisan 2014 13:08
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, gelişmekte olan ekonomilerin bankacılık sistemlerinin, önceki yıllara kıyasla daha zayıf bir performans sergileyeceği öngörüsünde bulundu.
Rekabet Kurulu ceza yağdırdı17 Nisan 2014 12:13
Rekabet Kurulu sermaye piyasasına ceza yağdırdı.
F.Bahçe'ye bir şok daha!17 Nisan 2014 12:04
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı'nın kararı Fenerbahçe hisselerini de vurdu
Fitch'ten bankacılık sistemine uyarı!17 Nisan 2014 11:32
Fitch Ratings, gelişmekte olan ekonomilerin bankacılık sistemlerinin, önceki yıllara kıyasla daha zayıf bir performans sergileyeceği öngörüsünde bulundu.
Moody's'i dinlemediler: Sucuğa 200 milyon dolar17 Nisan 2014 10:58
Türk gıda sektörünü yakından takip eden Körfez sermayesi Moody's'i dikkate almadı. Araplar Şahin Sucukları firmasından 200 milyon dolarlık hisse alacak.
Dövizzedelerin beklediği gün!17 Nisan 2014 10:45
'Döviz kredisi borçlarının yeniden yapılandırılması’ düzenlemesine ilişkin Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) yayınladığı genelge meyve vermeyince, dövizzedeler yeniden soluğu TBMM’de aldı.
Son teklif tarihi 28 Mayıs17 Nisan 2014 09:21
TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğüne ait Derince Limanı, 39 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirilecek
17 Aralık darbe girişiminin bütün izleri siliniyor!17 Nisan 2014 07:51
Seçimlerin ardından; Türkiye'nin risk primi, faiz oranları ve borsa endeksi 17 Aralık darbe girişiminden önceki seviyelere geri döndü.
Memura mesai müjdesi!17 Nisan 2014 07:36
Başbakan Erdoğan'ın imzaladığı genelgeye göre; kamu görevlileri zorunlu olmadığı sürece fazla mesaiye bırakılamayacak. Mesaiye kalınırsa ya ücret ödenecek ya da izin verilecek
Güneşe yatırım yarışı başlıyor16 Nisan 2014 18:37
Güneş enerjisi potansiyelini lisanslı elektrik üretimiyle ekonomiye kazandırmaya çalışan Türkiye, bu yöndeki yatırımlarla ilgili ilk somut adımı atıyor
BDP'de 'Hakan Fidan' çatlağı!FLAŞ! F.Bahçe'ye büyük şok!'Evde 3 gün ağladım'Futbolun Rüzgar Adamları!Mahçupyan: Durum gerçekten de hayli vahimFilistin Başbakanı işçinin elini öptü!Bozdağ: O hakim kendi ağzına baksın17 Nisan Filistinli Esirler Günü kutlandı!Rüzgarın oğlu Bale!CHP'li belediyenin Berkin Elvan ayıbıSelfie Çekerken Tekme Yedi!Vefatının 21. Yılında Turgut ÖzalBaykal'dan Cumhurbaşkanlığı seçimi açıklaması!Yeni paralel kumpasın hedefi Cumhurbaşkanlığı seçimi!İnce: CHP'nin kendine güveni yokHaber10 mobil sayfası güncellendi!Hürriyet'ten ilizyon ve çarpıtmaTüm Manşetler
Sow: Şampiyonluğa 1 adım kaldı
Feshane'de Rize günleri başlıyor
Elektrik akımına kapılan 3 işçi yaralandı
BDP'de 'Hakan Fidan' çatlağı!
Gezicilere duyurulur! Dev yeşil alan geliyor
Kimseyi güldüremedi
Arsenal, Mesut Özil'e kavuşuyor
Erdem Başçı'dan 'istifa' açıklaması
Kanserin tedavisi Uzay'da aranacak
FLAŞ! F.Bahçe'ye büyük şok!