Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan: Irkçılığın yanında duramayız Bozdağ: Talebe olumlu bakıyoruz Gülen, generallerle görüştü mü? Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 423 kez okundu.

Konut teslimatına 36 ay sınırı27 Kasım 2014 11:07
Gümrük ve Ticaret Bakanlığının Ön Ödemeli Konut Satışları Hakkında Yönetmelik, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak, yürürlüğe girdi.
Tüketici Güven Endeksi azaldı27 Kasım 2014 10:42
Tüketici Güven Endeksi, kasımda bir önceki aya göre yüzde 2,4 azaldı. Ekimde 70,3 olan endeks, kasımda 68,7'ye geriledi.
İneğin gazıyla elektrik üretecekler27 Kasım 2014 10:35
Dünyanın en çok ‘metan gazı’ salan canlıları konumundaki inekler artık doğrudan elektrik üreticisi olacak. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Çekirtek üyesi üç mühendisin geliştirdiği; ineklerin çıkardığı gazı toplayan ve depolayan sistem ile elektrik üretilebilecek.
Taşeron işçilere kadro müjdesi27 Kasım 2014 10:30
Lastik-İş Sendikası Genel Başkanı Abdullah Karacan, Brisa'da yaklaşık 500 taşeron işçinin kadroya alındığını bildirdi.
Petrol 76 dolara kadar düştü!27 Kasım 2014 10:01
Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nün (OPEC) üretimi azaltacağına yönelik beklentilerin zayıflamasıyla, bir varil petrolün fiyatı yaklaşık 2 dolar daha düştü.
Enerji verimliliği için mantolama şart27 Kasım 2014 09:44
Filli Boya Yalıtım, kış aylarında doğalgaza gelen zamlarla birlikte enerjinin daha verimli ve tasarruflu kullanılması için ısı yalıtımının önemine dikkat çekiyor.
USAM'dan Türkiye strateji zirvesi27 Kasım 2014 09:40
Güçlü Türkiye’nin Stratejik Vizyonu” hedefi ile yola çıkan ve bu vizyon doğrultusunda çalışmalarını istikrarlı bir şekilde sürdüren Uluslararası Stratejik Araştırmalar Merkezi (USAM), Stratejik Vizyon Toplantılarında alanında uzman birbirinden değerli konukları ağırlamaya devam ediyor.
Dolar ne kadar?27 Kasım 2014 09:18
Dolar 2,2130 liradan, avro 2,7680 liradan güne başladı. Önceki kapanışta doların satış fiyatı 2,2200 lira, avronun satış fiyatı ise 2,7730 lira olmuştu.
Taner Yıldız: Bu kış zor geçecek!27 Kasım 2014 09:10
Enerji Bakanı Taner Yıldız, Rus doğalgazının günlük 42 milyon metreküpten, 26-28 milyon metreküp seviyesine kadar düştüğünü söyledi.
Türkiye kriz dinlemiyor!27 Kasım 2014 09:01
İngiliz Financial Times gazetesi, bölgede yaşanan karmaşaya rağmen, Türkiye ekonomisinin kendisini toparladığını yazdı. Bunda petrol fiyatlarındaki küresel gerilemenin de etkisinin olduğuna dikkat çekti.
3. havalimanının adı Recep Tayyip Erdoğan mı olacak?27 Kasım 2014 08:58
Ulaştırma Bakanı Elvan, İstanbul'a yapılacak 3. havalimanının ismine Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın isminin verilebileceğini söyledi.
Evi hangi parayla aldığını ispatla!27 Kasım 2014 08:39
Kayıtdışı ekonomiyle mücadele ve vergi kaybını önlemek amacıyla mükellefe ispat yükümlülüğü getirilmesi gündemde
Konut teslimatına 36 ay sınırı
Prandelli bavulunu topladı
Bu ilaç 120 yaşına kadar yaşatacak
Afganistan'da intihar saldırısı: 5 ölü, 35 yaralı
Bozdağ: Yayın yasağı tüzüğe yasağa uygun
Kafede pompalı dehşet: 3 yaralı
'Paramı verin de gideyim'
İsmail Kartal'dan Caner Erkin'e ders!
Kışın beslenmeye dikkat! Bu besinler kilo aldırıyor
"Sessiz katil" karbonmonoksit
CHP'li belediye 180 ağaç kesti
Utah Jazz'ın kötü gidişatı sürüyor
Tüketici Güven Endeksi azaldı
Erdoğan: Irkçılığın yanında duramayız
İneğin gazıyla elektrik üretecekler
Çok et yemek ömrü kısaltıyor mu?
Taşeron işçilere kadro müjdesi
50 bin yıllık mamuta rekor fiyat
Tur için beraberlik yetiyor
Elektrik borçları olan çiftçiye destek yok
CHP'li danışmana ‘ahlak soruşturması’
CNN'e Ferguson protestosu
Bilgisayarı gözleriyle kullanacaklar
6,9 büyüklüğünde deprem tatbikatı!
Ersan ve Hidayet kazandı!
Gülenciler niçin kaybetti?
Beşiktaş Belediyesi Seba'yı andı
Google hesap güvenliğini artırdı
Irklar mı sınıflar mı çatışıyor!
Konvoyları 'Gergedan' koruyacak
Telefonuna bunu indiren yandı!
Suriye’den dönen kardeşlere hapis
İsrail askerleri 12 Filistinliyi gözaltına aldı
Orta Afrika ve Mali Tezkeresi Resmi Gazete'de
UEFA, Tarık'ı Aydın sandı!
Bozdağ: Talebe olumlu bakıyoruz
Galatasaray tarihinin en kötüsü
BASKİ'den arsenik açıklaması
Petrol 76 dolara kadar düştü!
Dağda keçi kurtarma operasyonu
Prandelli'den istifa açıklaması
Galatasaray 3-0 hükmen mağlup sayılabilir
Antibiyotik geliştiren tek canlı insan değil
Fenerli yıldız ipleri kopardı!
Bu hafta 6 film vizyona girecek