Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

AB değil biz istemiyoruz! Potada tarihi galibiyet Boğazda can pazarı! Celal Kazdağlıİçerde Paralel dışarıda İsrail Kaybediyor
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 424 kez okundu.

Rusya Merkez'den yeni tedbirler18 Aralık 2014 23:46
Rusya Merkez Bankası, finans sektöründeki volatiliteyi (dalgalanma) istikrara kavuşturmayı amaçlayan bir dizi tedbir yayımladı.
Çeyrek altın günü kaç lira ile kapattı?18 Aralık 2014 18:12
Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 89,30 lira oldu.Çeyrek Ziynet 148,00 liradan satıldı.
Borsa 83 bin puanı aştı18 Aralık 2014 18:02
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günü önceki kapanışa göre 2.405,48 puanlık yükselişle 83.226,20 puandan tamamladı.
Bu ilçelerde fiyatlar resmen uçtu18 Aralık 2014 17:58
Marmaray ve metrobüs duraklarına yakın bölgelerdeki ev fiyatlarında yüzde 75'e varan artışlar yaşandı.
New York borsası sıçradı18 Aralık 2014 17:47
New York borsasında endeksler, dün açıklanan ABD Merkez Bankası (Fed) faiz kararı ve Başkan Janet Yellen'ın yaptığı değerlendirmelerin ardından güne sert yükselişle başladı.
Parayı dörde katlayan vergiyi de katlayacak!18 Aralık 2014 17:00
Kamu yatırımları sonucu oluşacak gayrimenkul değer artışlarından kamunun pay almasını sağlayacak bir mekanizma geliştirilerek, yerel yönetimlerin öz gelirlerinin artırılması sağlanacak.
"Rusya’daki riskler artıyor"18 Aralık 2014 15:04
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, rublede son zamanlarda yaşanan oynaklığın ve sert bir şekilde artırılan faiz oranlarının, 2015 yılı için Rusya ekonomisine ilişkin riskleri artırdığını açıkladı.
Binlerce kişiyi ilgilendiren haber18 Aralık 2014 14:21
Yargıtay'ın bu kararı, binlerce kişi için emsal oluşturacağı düşünülüyor.
Dönüşümün 2. paketi: Kalite ve Rasyonalite18 Aralık 2014 13:54
ASKON Genel Başkanı Mustafa KOCA Başbakanın açıkladığı 2. Dönüşüm paketi ile ilgili olarak bir değerlendirme yaptı.
FED'in 'sabrı' doların ateşini düşürdü18 Aralık 2014 12:47
ABD Merkez Bankası (Fed) "faiz artırımı konusunda sabırlı olunacağı"nı açıklayınca piyasalar rahatladı. İç piyasada dolar, 2,3370 liraya kadar geriledi.
Dolar-Ruble savaşı Türkiye'yi de vurdu18 Aralık 2014 11:48
Rublenin dolar karşısında aşırı değer kaybı, Rusya ile ekonomik ilişkilerini geliştirmeye çalışan Türkiye'de, turizm, inşaat ve ihracat sektörlerini olumsuz yönde etkiledi.
Kamu kurumlarında plaket ve hediye yasaklandı18 Aralık 2014 11:39
Başbakan Ahmet Davutoğlu, ekonomide yeni eylem planını açıkladı. Kamu kurumlarında artık hediye ve plaket sunumu yapılmayacak, bunun yerine fidan dikilecek.
Dumanlı ve Karaca ile ilgili flaş gelişme
Bilic, TFF'ye ateş püskürdü!
Anadolu Efes Real'e direnemedi!
BM'den iki ülke için flaş karar!
ABD'den Rusya'ya yeni yaptırım
Rusya Merkez'den yeni tedbirler
AB değil biz istemiyoruz!
'Dumanlı'nın ifadesi inandırıcı değil'
Potada tarihi galibiyet
İç güvenlik paketi" aly komisyonda kabul edildi
IŞİD'le mücadele en az 3 yıl sürebilir
BM'den Kuzey Kore çağrısı
Basın hukuksuzluklarda rol oynamamalı
Balotelli'ye 1 maç ceza
Beşiktaş kupada mağlup
Şanlıurfa'da askeri araç devrildi: 6 yaralı
Fikri Işık: Abisinden talimat alanları attık
Boğazda can pazarı!
Diriliş Ertuğrul reytingleri alt üst etti!
Galatasaray Polonya'da kazandı..
HSYK 66 kişilik Yargıtay kararnamesi yayımladı
Karabükspor'a ceza yağdı
THY uçağında ebola paniği, geri döndü!
Başbakanların ikinci toplantısı Ankara'da
17 yaşında, 33 ev soydu
Yeni bir parti daha kuruldu!
Katar Emiri Al Sani Türkiye'ye geldi
Demirtaş'ın attığı tweet herkesi şaşırttı!
Asım Yıldırım hakkında suç duyurusu
Almanya'da 3 vatandaşımıza MİT gözaltısı
Türkiye'den Hamas açıklaması
CHP'li Nazlıaka'dan Gökçek için suç duyurusu
Napolitano görevinden ayrılacak
Arda Turan'dan F.Bahçe patlaması!
Mehmet Topuz'un menajerinden açıklama!
Peşmerge, IŞİD'e karşı saldırıya geçti
'Savcının yanında 10 milyon dolar istedi'
Türkiye Antarktika'da bilimsel istasyon kuracak
Size layık bir Genel Müdür olmaya çalışacağım
AK Parti MYK Toplantısı başladı
Geç gelen adalet adalet değildir!
Özal kararının gerekçesi açıklandı
Mevlana'nın mezar odasının inanılmaz sırrı!
Adliyeyi sirke çevirdiler!
10 terörist daha teslim oldu
Süleyman Demirel'in acı günü
Pazartesi günü oylama yapılacak
Çeyrek altın günü kaç lira ile kapattı?
Aziz Yıldırım tehlike altında!
Haliç, belgesele konu oldu
Erdoğan, Org. Özel'i kabul etti
Bu üniversite 9 ilçeye bedel!
Borsa 83 bin puanı aştı
Bu ilçelerde fiyatlar resmen uçtu
41 darbe karşıtına hapis cezası
PFDK'dan Galatasaray'a şok ceza!
Saman yüklü tırdan 156 kilo esrar çıktı
Ermenek madencileri için fidan dikildi
New York borsası sıçradı
Bilecik'te tarihi eser operasyonu
BM: Gazze için ayırdığımız bütçe bitmek üzere
Fakültelere faizsiz finans dersi
Albay Bursalı'nın oğlu öldü
Taksicilere psikoloji eğitimi verildi
Davutoğlu, MİT Müsteşarı Fidan'ı kabul etti
Dört eski bakan için Yüce Divan tarihi belli oldu!
10 PKK’lı daha teslim oldu
'Türk futbolunu Ak Parti düzeltemezse...'