Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yeni temsilci ‘ikinci kâtip‘ seviyesinde Kemik erimesine 'DUR' demek mümkün Melo'dan F.Bahçelileri şaşırtan hareket Prof. Dr. Erol Göka'Bunlar mı yeni Türkiye'yi kuracak?'
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 419 kez okundu.

Erken emekliliğin 4 formülü20 Ekim 2014 06:35
Erken emeklilik yolunu açacak 4 çalışma masada. Bunlar hayata geçerse, sağlık çalışanları, 'dondurma' bekleyen Bağ-Kur'lular, prim eksiği olanlar ve stajyerlik dönemini borçlanmak isteyenlerin yüzü gülecek
Japonya'nın 50 yıllık hayali gerçek oldu20 Ekim 2014 06:08
Japonya’nın en büyük holdinglerinden Mitsubishi, Japonya’nın yerli yolcu uçağı hayalini 50 yıl sonra yeniden hayata geçirdi.
Fındıktan sonra bir kötü haber de cevizden19 Ekim 2014 15:44
TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, mart ayında yaşanan don olayının hasadı süren cevizin rekoltesini önemli ölçüde etkilediğini açıkladı.
"Kredi tahsis ücreti" yargıya taşınacak19 Ekim 2014 13:55
TÜSODER Genel Başkanı Ağaoğlu, "Bankaların tüketicilerden aldığı dosya masrafı mutasyona uğrayarak biraz da yasal haliyle 'kredi tahsis ücreti' oldu" dedi.
Yakıt tüketimi nasıl düşer?19 Ekim 2014 13:13
Otomobilinizin yakıt tüketiminden şikâyetçiyseniz, bu püf noktalarına göz atın.
Kamuya 8 bin 417 yeni araç alınacak19 Ekim 2014 12:27
Kamuya alınacak 8 bin 417 yeni araçtan 1.534 tanesi Emniyet Müdürlüğü'ne tahsis edilecek.
Memurun fazla mesaisi 1,63 liraya çıkacak19 Ekim 2014 12:09
Devlet memurlarının 1 lira 54 kuruş olan saat başı fazla çalışma ücreti, yeni yılda yüzde 5,8 artışla 1 lira 63 kuruşa yükselecek.
Faturanıza iyi bakın: Para geri ödenecek!19 Ekim 2014 10:39
Elektrikte usulsüz sayaç bedeli tahsil edilmesi üzerine EPDK devreye girdi ve bedellerin iade edilmesini sağladı.
109 bin çiftçinin borcu ertelendi19 Ekim 2014 10:20
Eylül sonu itibariyle 46 ilde kuraklık ve 'don'dan zarar gören 109 bin çiftçinin borçları ertelendi. Ürün bazında en fazla kayıp, fındıkta yaşandı
Bu tarihten sonra memur olanlar dikkat!19 Ekim 2014 10:13
İsteğe bağlı sigortalılıktan kimler nasıl yararlanabiliyor? İşte ayrıntılar...
İşte emekli vekilin yeni maaşı!19 Ekim 2014 09:21
2015’te milletvekillerinin emekli aylığı yüzde 9.5, maaşları yüzde 7 oranında artacak.
40 milyar dolarlık tasarruf planı hazır19 Ekim 2014 09:13
Türkiye’de tasarrufların milli gelire oranı yüzde 12’ye kadar düşerken, hükümet birikimleri artıracak adım atıyor.
Yeni temsilci ‘ikinci kâtip‘ seviyesinde
OYDER Başkanı Gülan'dan sahte tamirci uyarısı
Davutoğlu: Taksim dünyanın en çirkin meydanı!
Kemik erimesine 'DUR' demek mümkün
Kaya: Son umutları Anayasa mahkemesi
Amerikalı gazeteci Suruç'ta hayatını kaybetti
Erdoğan, oğlu ve torunuyla market alışverişinde
Erken emekliliğin 4 formülü
"Ya akıllanır ya da kovarım!"
Muğla'da korkutan orman yangını
Kozan'da orman yangını
Şüpheli paket paniğe yol açtı: 4 yaralı
Netanyahu: O ülke IŞİD'den daha tehlikeli
Türkiye'ye FIFA şoku!
Otoparkta akıl almaz ihmalkârlık
Brezilya'da kanlı maç
Melo'dan F.Bahçelileri şaşırtan hareket
Düğündeki kavga güvenlik kamerasında
Japonya'nın 50 yıllık hayali gerçek oldu
Fas-Cezayir arasında gerginlik
Akıllı telefonlar için güvenlik ipuçları
Fikret Orman'ın rüyası gerçek oldu
20 Ekim 2014'ten önemli gündem başlıkları
Carlos: Kazanabilirdik ama olmadı
Kod Adı: K.O.Z'un açılımı ne? Yönetmenden ilginç ipucu
Spiker oldu, golünü anlattı!
Orman'ın rüyası gerçek oldu!
Başbakanlık Ofisi'nde 10 saatlik toplantı
Ebola'lı hemşire hastalığı yendi!
Trabzonspor'un rakibi Lokeren ligde kaybetti
Yaylada mahsur kalan iki kişi kurtarıldı
Demba Ba'dan 'El' itirafı
Çileden çıktı: Onun yüzünden kaybettik
Adana'da uyuşturucu can aldı
Kestiği ağacın altında kaldı!
Altın Portakal’da kimse ödülünü Yasin Börü’ye adamadı!
G.Saray'da şok! Kadro dışı bırakıldı!
Çılgın Rizeli eksi 5 derecede yüzdü
Ovit Dağı geçidi ulaşıma kapatıldı
IŞİD'e ağır darbe: 45 militan...
Alanyaspor 90+4'te puanı kurtardı!
Bakan Kılıç: Bu kişiler vatan hainidir!
Voleybolda ilk hafta sonuçları
Efsaneler tutkunlarını bekliyor
Akhisar'ın zirve takibi sürüyor
Kartal Demba Ba ile kanatlandı
Türkiye NATO tatbikatına ev sahipliği yapacak
Bingöl'deki saldırıyla ilgili flaş gelişme!
Halilhodzic: Bu galibiyet güven verdi
e-YDS sonuçları açıklandı
Toplantıda Dilipak şoku! Fenalaştı
Amerikalı profesörü duygulandıran ezan sesi
İstanbul'a su sevkiyatı durdu!
Rıza Çalımbay'dan Halilhodzic'e tepki
Kayseri şov yaptı: 5-1
Marmaris cayır cayır!
PYD hem Esed'e hem de ABD'ye çalışıyormuş!
Aktay: Çözüm süreci bir taviz değildir
Barolarda darbeci ulusolcular kazandı!
Sırbistan'da camiye çirkin saldırı!
Akıllı telefonlar için güvenlik ipuçları
Nolan Smith, Ergin Ataman'a havlu fırlattı!
En mutlu gününde hayatını kaybetti
Trabzonspor siftah yaptı!
Çılgın maçta Liverpool güldü!
Taraftarlar Sağlam'ı çılgına çevirdi!