Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Mason Locası'ndan Gülen açıklaması Fransa'daki uçak kazası ile flaş gelişme CHP'de oylar yeniden sayıldı o isim listeye girdi Ömer AltaşHitabet
siyasete yetmez
Ayni nakdi yardımlar arttı
Ayni nakdi yardımlar arttı
15 Nisan 2011 Cuma 19:44
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2011 Cuma 16:38
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunca ihtiyaç sahibi çocuk, yaşlı ve ailelere verilen ayni nakdi yardımlar, 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda artırıldı.

Sosyal hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğü girdi.

Buna göre, 1986 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Ayni ve Nakdi Yardım Yönetmeliğinin adı ''Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Sosyal ve Ekonomik Destek Yönetmeliği''olarak değiştirildi.

Değiştirilen yönetmelikle ''Sosyal Yardım Tutarı'' En yüksek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) tutarının yüzde 40, 50, 75, 80 ve 90'ını, ''Geçici Yardım'' da sosyal ve ekonomik bir sorunun çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla yılda bir, zaruri hallerde en çok iki defaya mahsus olmak üzere yapılacak yardımları kapsayacak şekilde tanımlandı.

Genel Müdürlüğün sosyal yardım hizmetlerinde, korunmaya muhtaç çocukların, ailelerinin yanında yaşamlarını sürdürmelerinin hedeflendiği yönetmelikte, bu hizmetlerden öncelikle ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma, tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklarla, tedbir kararı alınmaksızın sosyal ve ekonomik destekle ailesi veya yakınları tarafından bakılabilecek çocukların yararlandırılacağı vurgulandı.

Yönetmelikte, tedbir kararlı iken yaş sınırlarını tamamlamaları nedeniyle yetiştirme yurtlarından ayrılan, bir iş ve meslek sahibi olamayan gençlerle, sosyal veya ekonomik yönden yoksunluk içinde olup korunmaya, bakıma ve yardıma ihtiyacı olan, sosyal çevrelerinden uzaklaşmadan evlerinde yaşamlarını sürdürmek isteyen 65 yaşını doldurmuş muhtaç, güçsüz ve kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanundan yararlanamayan yaşlılar, korunma kararı olmamakla birlikte maddi sorunlarla karşılaşarak eğitimini devam ettiremeyecek duruma düşen ilköğretim ve orta öğretimdeki öğrenciler, Tabii afetler nedeniyle muhtaç duruma düşen aileler veya yakınlarını kaybederek kimsesiz ve korunmasız kalmış kişilerle olağanüstü bir felaket, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlar, hayati tehlike arz eden ve ameliyat gerektiren durumlarla karşılaşan kişilerden bütçe ödeneklerinin yeterliliği ölçüsünde yıl içinde hangilerine öncelik verileceğine, Genel Müdürlükçe karar verileceği belirtildi.

-YARDIMLAR, KESİNTİSİZ VE PEŞİN ÖDENECEK-

Yapılan değişikliklerle, 12 aya kadar süreli ve geçici sosyal yardımlar, il veya ilçe sosyal hizmetler müdürü, 12 aydan uzun süreli yardımlar da vali veya kaymakamın onayıyla yapılacak. 12 aydan uzun süreli yardımların il veya ilçe sosyal hizmetler müdürünün onayıyla yapılması konusunda vali ve kaymakamca yetki devrinde bulunulabilinecek.

Süreli sosyal yardıma ihtiyacı olduğu belirlenen kişilerden korunma kararlı ya da korunmaya muhtaç statüsünde olan okul öncesi çocuklar için iaşe, ibate (barınma) ve giyecek desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 50'si, ilköğretime devam edecek çocuklar için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 75'i, orta öğretim ve sanat öğretimine devam edecek çocuklar için, iaşe ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 80'i, korunma kararlı yüksek öğretime devam edenler için, iaşe, ibate, eğitim, giyecek, harçlık, servis desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 90'ı, yetişkinler için, iaşe, ibate desteği olarak sosyal yardım tutarının yüzde 40'ı ödenecek. Katsayı üzerinden hesaplanan oranlarla belirlenen ayni ve nakdi yardımlar 30 ila 40 lira arasında değişen miktarlarda arttırılmış olacak.

Yönetmelikle, korunma kararlı olup yüksek öğretime devam edecek öğrencilerin kayıt ve harç giderleri belirlenen tarifeler üzerinden ödenecek. Ekonomik yoksunluk nedeniyle haklarında korunma/tedbir kararı aldırılarak, sosyal hizmet kuruluşlarının himayesine bırakılan, desteklendikleri takdirde ailesi veya yakınları tarafından yanlarına alınabilecek özellikleri taşıyan çocuklar haricinde aynı aileden ikiden fazla kişiye yardım yapılmayacak.

Hak sahiplerine verilen yardımlar, kesintisiz ve peşin olarak ödenecek.

samanyoluhaber

Bu haber 427 kez okundu.

İşte Koç Holding'in yeni CEO'su30 Mart 2015 18:39
Koç Holding'e CEO olarak atanan Levent Çakıroğlu, bayrağı Turgay Durak'tan devralıyor.
AB’den STK’lara 11 Milyon Euro hibe desteği30 Mart 2015 18:26
Avrupa Birliği tarafından Türkiye ile Avrupa Birliği’ndeki Sivil Toplum Kuruluşları arsında devam eden ilişkilerin güçlendirilmesi amacıyla 11 milyon Euro hibe desteği verilecek.
Benzine zam geldi!30 Mart 2015 17:55
Benzin fiyatlarına bu gece yarısından itibaren geçerli olmak üzere 4 kuruş zam geldi.
Ukrayna için iflas uyarısı!30 Mart 2015 16:16
Ukrayna, borçlarının yeniden yapılandırılması ile ilgili görüşmelere hazırlanıyor, analistler ülkenin temerrüde düşmekten kaçınacağı tahmininde bulunuyor
6. Dünya Enerji Düzenleme Forumu30 Mart 2015 15:57
Anadolu Ajansının global iletişim ortağı olduğu 6. Dünya Enerji Düzenleme Forumu, gelişmekte olan ülkelerden gelen katılımcılar için de büyük bir ilgi kaynağı olma iddiasını taşıyor.
Koç Holding'de yeni dönem30 Mart 2015 15:50
Koç Holding'e CEO olarak atanan Levent Çakıroğlu, bayrağı Turgay Durak'tan devralıyor.
Emirates, Nairobi seferlerininin kapasitesini artırıyor30 Mart 2015 15:05
Emirates Havayolu, 1 Mayıs 2015 tarihinden itibaren Nairobi'ye düzenlediği seferlerinin kapasitesini artırıyor.
'Tanıtım mesajları 1 Mayıs'ta sona erecek'30 Mart 2015 13:51
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Bilgin, telefon ve internet hizmeti veren şirketlerin, vatandaşları rahatsız eden pazarlama ve tanıtım amaçlı mesaj, arama ve maillerinin 1 Mayıs'ta sona ereceğini belirtti.
Alp Gürkan'ın gayrimenkulleri satışa çıktı30 Mart 2015 13:35
TMSF, alacakları nedeni ile, mallarına tedbir koyduğu Soma Holding’in patronu Alp Gürkan’a ait gayrimenkulleri satışa çıkardı.
Limango, Türkiye’den çekilme kararı aldı30 Mart 2015 12:56
Ünlü alışveriş sitesi Limango, Türkiye'deki faliyetlerine son verdiklerini açıkladı. Alman şirket, Türkiye pazarına 2009 yılında girmişti.
Borç sildirmede yarın son gün30 Mart 2015 12:33
11 Eylül 2014'e kadar gelir testi yaptırmayan kişiler, yarına kadar gelir testi yaptırırlarsa tüm borçlarını sildirebiliyorlar.
Pirinç fiyatları tavan yapabilir!30 Mart 2015 12:20
Kastamonu’nun Tosya ilçesinde etkili olan sağanak yağış nedeniyle çeltik tarlalarını su bastı. Bu baskında fiyatları etkileyebilir.
Mason Locası'ndan Gülen açıklaması
İran-Irak sınırında patlama: 6 ölü
ABD'de küçük kızın otobüs macerası
Yunan Milli Takımı'na kaza şoku
"Tam anlamıyla beceriksizlik"
"Son haftalarda iyi savunma yapıyoruz"
İstanbul Emniyeti'nden o haberlere yalanlama
Galatasaray Liv Hospital Royal Halı Gaziantep'e yenildi
Ermenistan'da istifa şoku!
Cezalı teknik adam maçı böyle izledi!
'Obama, kötü bir anlaşmayı kabul etmeyeceğini belirtti'
Orduevleri'nde bir yasak daha kalktı
Rusya'da bağımlılıkla ilgili büyük gelişme
Myanmar'da isyancı örgütlerle uzlaşma
Esed'in ordusu hastaneyi bile bombaladı
İzmir'de asker cinnet getirdi
Chicharito itiraf etti! "Ağladım..."
Karabük, Kardemir'le devam dedi!
Ünlü hacker servetini ABD'ye kaptırdı
Kartal eksik çalıştı!
Fenerbahçe'de Rizespor mesaisi!
Serdar Aziz'in durumu belli oldu!
'Türkiye DAEŞ'le savaşan koalisyona dahildir'
'Muhalefet gönderirse yardımcı olurum'
Barajın dolması taşkına neden oldu
Çanakkale’de yeni bir canlı türü bulundu
Kudüs’te "Toprak Günü" yürüyüşüne müdahale
THY'nin Manila seferleri başladı
Latif Erdoğan: Masonluk belgeleri gerçek
Kamerun 2-0'dan çevirdi
İstiklal Mahkemeleri arşiviyle ilgili önemli gelişme!
Antalya'da korkutan patlama
Davutoğlu, Heniyye ile telefonda görüştü
TBF yeni başkanı Harun Erdenay oldu
UEFA, Sneijder takibinde!
Belediye başkanının makam aracına tepki