Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan flaş Gazze açıklaması İsrail savaş uçakları ateşkesi deldi! Borsada ramazan bereketi! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 26 Temmuz 2014 Cumartesi 11:45
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,771 kez okundu.

Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
TUS ve DUS başvuruları 23 Temmuz'da21 Temmuz 2014 17:02
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS) ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi başvuruları, 23 Temmuz-8 Ağustos'ta yapılacak.
PYBS sonuçları açıklandı21 Temmuz 2014 13:17
22 Haziran’da uygulanan Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PYBS) sonuçları açıklandı. Adaylar Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) internet sitesi üzerinden sonuçları öğrenebilir.
O sınavlar kalkıyor!21 Temmuz 2014 11:57
Din, dil ve İnkılap Tarihi sınavları kaldırılıyor. Öğrenciler, Türkçe, Matematik ile Fen ve Teknoloji derslerinden sınava tabi olacak.
Çağ atlamak için bölümler fakülteleştirilmeli21 Temmuz 2014 11:54
İstanbul Üniversitesi Öğretim üyesi Yard. Doç. Dr. Yavuz Örnek, yüksek öğretimde çağ atlamak için bölümlerin fakülteleştirilmesi gerektiğini söyledi. Örnek, üniversitelerdeki kimya bölümlerinin sayısının 4-5 ile sınırlı olduğunu belirterek, kimyanın en az 100 bölüme ayrılması gerektiğini kaydetti.
KPSS'de bir soru iptal!21 Temmuz 2014 10:02
Öğretmenlik ve kamudaki A ve B grubu kadrolar için yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı'nda (KPSS) bir soru iptal edildi.
Üniversiteli umudunu devlet kapısına bağladı20 Temmuz 2014 11:12
Özel sektörü riskli bulan üniversite mezunları garantili işi tercih ediyor.
Gurbetçiler Köşk seçiminden memnun
Yaşlı kadının evinden 5 kamyon çöp çıktı
Demirkol: Sert futbola alışık ve çok güçlü!
MHP'li vekil 'ülkücülerden' rahatsız!
Davutoğlu'ndan flaş Gazze açıklaması
İsrail savaş uçakları ateşkesi deldi!
İstanbul-Bolu arası 12 saat
Drogba'nın imzası İngiliz basınında
Borsada ramazan bereketi!
Meteoroloji uyardı! Tatilciler dikkat
Otomotiv sektörünün devleri tatile çıkıyor
Eski Beşiktaşlı Benfica'ya imza attı!
12 saatlik ateşkes halkı sokağa döktü
Anlaşma tamam! Trabzonspor bombayı patlatıyor
BMW Çin'deki 16 bin aracını geri çağırdı
Bakan Elvan'dan rahatlatan açıklama
Real'den bir bomba transfer daha!
Kolu kopuk biçimde Kur'an okudu
Yerli otomobil için umut veren açıklama!
Liverpool'da Lallana şoku
New York Gazze için ayaklandı!
Kuşadası'nda 26 kaçak yakalandı
IŞİD camii ve türbeyi havaya uçurdu
İsrail'den açıklama: 2 asker öldü
Azerbaycan, Formula 1 takviminde
Sıcaklardan bunalıp vantilatör çaldı
Klon inek anne oldu
Avrasya Ekonomik Birliği ortak paraya geçiyor
Tüküreyim sizin kahramanlık pozunuza!
Milan'dan açıklama: Balotelli %99.9...
Bursa'da bonzai alan 6 genç hastanelik oldu
Toroğlu: Sabri Terim'in izlerini silmek için gönderildi
Arda Turan köpekleriyle yüzdü
Turkcell Ziraat sayesinde Türk kaldı
Bezelyenin faydaları saymakla bitmiyor
Demba Ba'dan yönetime kritik soru!
Chedjou: Fenerahçe ile çekişiriz
Ve Şampiyon sahaya çıkıyor
Beşiktaş, Marko Marin için masada
Tuncay Şanlı'nın yeni adresi!
Selimiye Camii’nin bahçesinde iftar
Savcı Öz kuzenini bile dinletmiş!
Bugün açılıyor! Erdoğan sahaya çıkıyor
IŞİD ve İsrail'i şikayet edecekler
Sigara tiryakileri için 'kara dönem' başlıyor
Zaman gazetesi tabelası söküldü!
İsrail'den İHH'ya saldırı!
'Adayımız Recep Tayyip Erdoğan'dır'
Lokumlar çikolatalı çikolatalar meyveli!
İngilizin derdi kriz çıkarmak!
Uslu: Yüzde 56‘yla Erdoğan ilk turda Köşk‘e çıkar!
600 milyon iPhone'u bekleyen tehlike
Cimbom 1 taşla 3 kuş vuracaktı ki...
Bayram trafiği gece de sürdü
Erdoğan'ın evini HD kamera ile izledi!
Libya'da silahlı saldırı: 3 ölü
Türkiye için alarm sesleri! Büyük tehlike kapıda
Erdoğan için 3 günde 25 bin kişi başvurdu
Halk Cumhurbaşkanı'nı seçmeye başladı!
İşte 'yok artık' dedirten dinleme listesi!
Paralelciler bu kez yırtamayacak!
Çin'den İsrail saldırısına kınama
Gazze'de katliam! Ölü sayısı 900'e yaklaştı
İsrail'e bir ağır darbe daha!
Erdoğan: Dinlemelerin tamamen kaldırılmalı
Gece pazarı rağbet görüyor
TEM'de bayram yoğunluğu!