Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Demba Ba beni uyandır namaz kılacağım! Voleybol maçında intihar saldırısı: 45 ölü "Prandelli bir futbol hainidir" Hakan TunaÜçüncü göz!
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 23 Kasım 2014 Pazar 12:47
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,782 kez okundu.

Öğretmenlere indirim müjdesi!23 Kasım 2014 18:07
Bakan Elvan'dan öğretmenlere indirim müjdesi geldi.
Öğretmenler Günü kutlama programı23 Kasım 2014 15:40
Milli Eğitim Bakanı Avcı'nın yarın saat 09.00'da öğretmenlerle Anıtkabir ziyaretiyle başlayacak etkinliklerinde, Cumhurbaşkanı Erdoğan 81 ilden gelen eğitimcilere resepsiyon verecek.
Memur-Sen'den eğitim sistemine sivil manifesto23 Kasım 2014 14:04
Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı Eğitim-Bir-Sen ve Türkiye Yazarlar Birliği’nin “Mehmet Akif İnan Hatırasına” düzenledikleri “Eğitim ve Ahlak Şûrası" Ankara'da sona erdi.
Bir asırlık öğretmen mesleğin sırlarını anlattı23 Kasım 2014 12:59
Öğretmenlik mesleğine gönül veren ve 42 yıl hizmet eden Saadet Berna, 97 yaşında hala okuldan okula koşarak genç meslektaşlarına "model öğretmen" olmanın sırlarını anlatıyor.
Oyun parkı yapan öğretmenlerini askerde unutmadılar23 Kasım 2014 12:53
Samsun'da öğrenciler, tahta ve sac kullanarak çocuklara oyun parkı yapan anaokulu öğretmeni Çapa'ya, vatani görevini yaptığı sırada mektup göndererek 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü kutladı.
ALES sonbahar dönemi sınavı yapıldı23 Kasım 2014 12:51
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) yapıldı.
Sabancı Mardin Kız Yurdu açıldı23 Kasım 2014 12:22
Ülkenin dört bir yanında kalıcı eserlere imza atan Sabancı Vakfı’nın desteğiyle inşa edilen Sabancı Mardin Kız Yurdu hizmete açıldı.
Dershanelerde dönüşüm devam ediyor!22 Kasım 2014 13:59
Dershanelerin özel okula dönüşümü programına, dershanelerin yüzde 25'i başvurdu. Programa başvuran kurum sayısı 808 olarak belirlendi.
ALES yarın yapılacak22 Kasım 2014 12:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) yarın yapılacak.
Avcı'dan önemli 'öğretmen atamaları' açıklaması!21 Kasım 2014 23:04
Milli Eğitim Bakanı Avcı, öğretmen atamalarına ilişkin, 2015'te kamuya toplam 74 bin personel alınacağını belirterek, "Bunun içerisinden ne zaman ve ne kadar bize tahsis edilir o Bakanlar Kurulu'nun kararında" dedi.
MEB bütçesi Meclis'te21 Kasım 2014 17:14
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı öğrencilere yapılan yardım miktarını açıkladı.
Gündoğdu'dan öğretmen maaşı ile ilgili eleştiri21 Kasım 2014 13:39
Eğitimdeki sorunlara değinen Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, öğretmen maaşlarını eleştirdi.
Batı Şeria'da patlama şoku!
O kasaba IŞİD'den kurtarıldı
2015 seçimlerini başarılı bir şekilde geçirmeliyiz
Almanya Ukrayna'yı NATO'da istemiyor
Formula 1'de şampiyon belli oldu!
Demba Ba beni uyandır namaz kılacağım!
Öğretmenlere indirim müjdesi!
Voleybol maçında intihar saldırısı: 45 ölü
Şentop: HDP çözüm sürecinde hizaya geldi
Sırplardan şok tahrik: İlk Türk kanını kim dökecek
Tazminat parasıyla sucuk ekmek dağıttı
Afganistan'da bombalı saldırı: 40 ölü
Sürpriz karar! Volkan'a küfür edilirse...
İsrail'in güvenliği Sisi'den soruluyor!
Galatasaray'lı oyuncu önce küfür etti sonra sildi
Caner için çılgın teklif!
Demirtaş: Barış hepimize lazım
"Prandelli bir futbol hainidir"
Q7'den Beşiktaş itirafı: Orada hocayla...
Kerimi: Afgan ordusu ülkeyi savunabilir
Twitter'da gizliniz saklınız kalmayacak
Eskişehir'de 11'ler belli oldu!
Elazığspor 'Altın' buldu
Urfa'ya evinde 'demir' yumruk!
Davutoğlu'ndan sürgündeki vatandaşlara çağrı
Jeo Biden Türkiye’den ayrıldı
Öğretmenler Günü kutlama programı
Başbakan'dan Dersimlilere müjde
Manisaspor deplasmanda güldü
Türk mühendisler 'cep'i uyduya taşıdı
Gol düellosunda gülen yok: 2-2
Mahidevran Hatun'un sırrını çözen mektup
Konyaspor evinde Antep'e acımadı!
Davutoğlu'ndan Ali'siz Aleviler'e Seyit Rıza hatırlatması
Sisi: Silahlı kuvvetlerimizi Filistin'e göndermeye hazırız
Dahi piyanisti bekleyen tehlike
Şırnak'ta bir terörist teslim oldu
Çelik: Bir Kürt olarak utanç duydum
Cüneyt Çakır maçta sakatlandı!
Karı koca yangında can verdi
Cavcav tehdit etti, futbolcular sakallarını kesti!
Sınırda kaçak boru hattı
Sirkeci yaya üstgeçidi kaldırıldı
Fenerbahçe'nin Bursa kafilesi belli oldu!
Irak'ta sel sularının altından toplu mezar çıktı
Devletin zirvesinden Kılıçdaroğlu'na taziye
Provokatörler Tunceli'de Davutoğlu'nu protesto etti
Hürrem'den Leh Kralı'na don gömlek!
Biden Patrikhane'yi ziyaret etti
Başbakan Davutoğlu cemevini ziyaret etti
"Karabağ’da 3 Nesil 1 Soykırım" sergisi
Boğaz'daki tekne kazasıyla ilgili 1 gözaltı
Memur-Sen'den eğitim sistemine sivil manifesto
Çin devi dudak uçuklattı: Türkiye'nin 40 katı!
Sergen'den Galatasaray'a sert eleştiri!
Ağlayarak geldiği Çukurca'da "aşkı" buldu
Eker AA Editör Masası'na konuk olacak
Kılıçdaroğlu’nun kayınvalidesine cemevinde tören
2015'te 74 bin memur alınacak
İsrail askerleri Gazze Şeridi'nde 1 Filistinliyi öldürdü
Türkiye ve Azerbaycan lavaşı UNESCO listesine sokacak
Gül: Ortadoğu'daki durum hayal kırıklığı