Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Nuh Gönültaş, ifadeye vermeye başladı Peşmerge IŞİD'in Sincar kuşatmasını kırdı Sarıgül'den oğluna destek tweeti Ömer AltaşO Amca!
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 19 Aralık 2014 Cuma 11:57
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,785 kez okundu.

Bakan Avcı: Ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır18 Aralık 2014 13:52
Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Yapılan reformlar sayesinde Türkiye'de eğitimin her kademesindeki okullaşmada ve ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır. Bu konudaki gelişmeler, İnsani Gelişme Raporu'ndaki İnsani Gelişme Endeksi'nde de karşılık bulmuştur." dedi.
Milli kütüphanede bir tıkla devrim18 Aralık 2014 07:34
Akademisyene, araştırmacıya, öğrenciye müjde! Milli Kütüphane, 91 yıllık makale künyeleri arşivini elektronik ortamda birleştirdi.
KPSS’de 3 bin 240 ‘olağan şüpheli’!17 Aralık 2014 09:35
KPSS’de kopya çekildiği iddiasıyla 4 yıldır yürütülen soruşturmada şüpheliler arttı. Soruşturma kapsamında 110 ve üzeri soruyu doğru yanıtlayan 3 bin 240 kişinin şüpheli olarak ifadesi alınacak.
Osmanlıca öğretmeye sanat tarihçileri de talip16 Aralık 2014 12:25
Kamuoyunda Osmanlıca derslerinin edebiyatçılar, ilahiyatçılar ve tarihçiler tarafından verilmesi tartışılırken, bu konuda eğitim alan sanat tarihçileri de bu dersleri vermeye talip oldu.
Mazeret sınavları tamamlandı15 Aralık 2014 12:15
Milli Eğitim Bakanlığınca 8. sınıflar için TEOG sistemi kapsamında ortak sınavlara katılamayan öğrenciler için düzenlenen mazeret sınavları tamamlandı.
Başarılı öğretmene 550 TL verilecek!14 Aralık 2014 16:28
Öğrenci başarısı öğretmene kariyer basamaklarını tırmandıracak. Buna göre başarılı öğretmenin maaşı 550 TL artacak.
Tarih öğretmenleri Osmanlıca dersine talip13 Aralık 2014 14:25
Tarih öğretmenleri, Osmanlıca dersini kendilerinin vermesini istiyor.
Öğrencilerden TEOG’a ayar13 Aralık 2014 11:08
Orta Öğretime Geçiş Sistemi’ni öğrenciler geliştirecek. MEB, yeni sınav öncesi öğrenci görüşlerinden faydalandı.
10 bin genç Osmanlı Türkçesi öğreniyor12 Aralık 2014 15:03
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Hayrat Vakfı işbirliğinde başlatılan Osmanlı Türkçesi kurslarına bir yılda 10 bin kişi kayıt yaptırdı.
Suriyeli çocukların okulu oldu12 Aralık 2014 14:58
Özgür Eğitim-Sen Diyarbakır Temsilciliği'nin desteğiyle Diyarbakır Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde iç savaş nedeniyle Türkiye'ye sığınan mültecilere yönelik okul açıldı.
Devlet korumasındaki çocuklar eğitimde başarıya koşuyor12 Aralık 2014 11:33
Geçen eğitim ve öğretim yılında korunma ve bakım altında bulunan çocuklardan LYS'ye 415 çocuk girdi, 293'ü üniversiteyi kazandı.
TEOG mazeret sınavları hafta sonu yapılacak12 Aralık 2014 11:25
TEOG sistemi kapsamındaki derslerden hafta sonu mazeret sınavı yapılacak.
AYM, muhalefet partisini kapattı
Ünlü İngiliz şarkıcı evleniyor
Şehit uzman çavuşun heykeli dikilecek
Topuklu ayakkabı hasta ediyor
Nuh Gönültaş, ifadeye vermeye başladı
Ankara'dan şartlı destek
Kadınlar basketbolda Türkiye rüzgarı esiyor!
Trabzon ve Uşak'ın grupları belli
Alerji riski taşıyan besinlere dikkat edin!
İbadi Obama ile görüştü
Rusya krizi gıda ve tarımı vurabilir
Ünlü oyuncu Nihat Altınkaya Galip Derviş'te!
Kredi kartı borcu olanlar dikkat
Süper Lig'e 14. hafta maçlarıyla devam edilecek
Peşmerge IŞİD'in Sincar kuşatmasını kırdı
BM'den Ebola ile mücadele çağrısı
İsrail ve Kudüs konuşulacak
Irak Başbakanı Obama ile telefonda görüştü
Sarıgül'den oğluna destek tweeti
Karadenizli balıkçılar hamside umduğunu bulamıyor
Android Lollipop'a güncelleme gelecek
Anne adayları dikkat! Gebeliği olumsuz etkiliyor
Van'da okul yangını! Eğitime bir gün ara
İşte Tahşiye kumpasının görüntüleri
Avrupa müjdesi! Sadece G.Saray gidiyor!
'Rusya'da kriz var' diyerek fiyat düşürmeyin!
Gülen kararları tek başına almıyor
Kuyumcuları sevindiren haber!
Mısır'da hukuksuzluk rekoru kırıldı
1 milyon işsiz meslek sahibi yapıldı
Altın fiyatlarında sürpriz bekleniyor!
Gümrük Kapısı'nda kaçakçılık
"Cemaat" görünümünden "örgüt" görünümüne geçiş
Beyaz et sektörünün "Rusya umudu" sürüyor
Ali Babacan açıkladı! O vergi...
Arınç'tan Dumanlı ve Karaca için flaş sözler!
Sarıgül istifa etti
Türk bankaları uluslararası yatırımcılar için çekici
Ülker şirketini Fransızlara sattı!
Rondo Mavericks'te
İki takıma transfer yasağı geldi
Sow o günün rövanşına çıkacak
Suriyeli sanatçıya 5 yıl hapis
Ünlü isim emlakçıların kabusu oldu
Davutoğlu Neçirvan Barzani'yi kabul etti
Taşgetiren: Hepinizin Abisi idi
Ehliyetten hazineye 860 milyon lira gelir
Deprem değil tanker paniği ...
6 kişi açlıktan öldü
Emrah bebeğiyle ilk fotoğrafını paylaştı
Kaz Dağı'nda 'sihirli mantar' bulundu
Yalçın Akdoğan'dan sürpriz ziyaret!
İşte Galatasaray'ı tehdit eden 5 isim!
Sorguda çözüldüler!
Dumanlı ve Karaca için karar bekleniyor
FIS Snowboard Dünya Kupası için geri sayım
20 yılda 4 kez kansere yakalandı ama yılmadı
İngiltere'yi kaosa sokan roman!
Kanada'da sigara yasağı genişliyor
Mardin’e doğalgaz müjdesi
İşte Waris'in en büyük isteği
İki şehir arası 70 dakika oluyor
Dışişleri Bakanlığı'ndan seyahat uyarısı!
Kumar aşkı elektronik kelepçe dinlemedi!
Taraftarlara 3 yıl ceza
Kaz Dağı'nda 'Sihirli mantar' bulundu
Sınırda kaçakçılara darbe
Paralelcilerin algı operasyonuna tokat gibi yanıt