Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fenerbahçeli oyuncu ameliyat oldu BM’den İsrail’e çok ağır kınama Ölümden kıl payı kurtuldular! Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 30 Temmuz 2014 Çarşamba 12:08
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,772 kez okundu.

Bankaların "Deli Dumrul" vergileri sürüyor30 Temmuz 2014 12:55
TÜDER Genel Başkanı Ağaoğlu, "Bankalar, 60'ın üzerinde kalemde tüketiciden kesinti yapmayı sürdürüyor" dedi.
TEOG‘da tercih maratonu başlıyor30 Temmuz 2014 09:11
Bu yıl ilk kez uygulanan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi doğrultusunda lise tercihleri yarın alınmaya başlanacak.
Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek28 Temmuz 2014 10:22
YÖK, yatay geçişleri kolaylaştırması ve kontenjanı artırmasının ardından öğrenciler için geçişlere ilişkin ayrıntılı bir rehber hazırladı.
Öğrenciler için yatay geçiş rehberi hazırlandı27 Temmuz 2014 14:21
Üniversite öğrencilerinin farklı puan türleri arasındaki yatay geçişleri kolaylaştıran ve kontenjanı artıran YÖK, rehber hazırladı.
Milli Eğitim sistemi sil baştan değiştiriyor27 Temmuz 2014 14:07
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi ve ilköğretim kurumları yönetmeliğini tamamladı.
Velilere müjde! Performans ödevi kaldırıldı26 Temmuz 2014 12:52
Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamada çoğunlukla velilerin hazırladığı performans görevini kaldırdı.
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
Feyenoord 1- 2 Beşiktaş
G-7 liderlerinden Putin’e uyarı
Fenerbahçeli oyuncu ameliyat oldu
Kanada, uçaklara füze kalkanı kuruyor
Gazze'de ölenlerin yüzde 21'i çocuk
İsrail saldırısında 6 Mısır askeri öldü
Otobüslere sıkı denetim!
Trabzonspor transfer bombasını patlattı
Putin’in yakın çevresi de hedefte
BM’den İsrail’e çok ağır kınama
Esad bayramda da kan akıttı: 17 ölü
Dünyanın kaderini değiştiren adam öldü
Bozdağ o ailelerle görüştü
Almanya’da Gazze yürüyüşü
Otomobil duvara çarptı: 4 ölü 1 yaralı
Ölümden kıl payı kurtuldular!
3 İsrail askeri öldürüldü
Beyaz Saray İsrail’i kınadı
IŞİD, Dicle Nehri'nde köprü uçurdu!
Bayramda acı haber! 5 kız çocuğu boğuldu
Gazzeli annelerin evlat korkusu!
Kazakistan’dan petrol atağı
Türkler Olimpiyat Stadı'nda oy kullanacak
Orduspor'da imzalar atıldı
Mevlüt Erdinç'in hocasından flaş transfer açıklaması
Korkunç kaza: 1 ölü, 10 yaralı
Hamas'tan Hizbullah'a çağrı
İsrail'den şok sözler! Katliamları böyle savundular
Hükümeti eleştiren general görevinden alındı
Gölete giren çocuk boğuldu
Faciaya ramak kaldı! LPG yüklü tır devrildi
Toprak kayması: 17 ölü
Kara Kuvvetleri Komutanı istifa etti
Esad bayramda da durmadı, 116 ölü
Efkan Ala annesi için çiçek topladı
Nurtepe'de stant gerginliği devam ediyor
Fazla kilolardan sütle kurtulun!
Gazze'ye değil Paralel'e kalkan oldu
Fenerbahçe Soma için sahaya çıkıyor
Dolar 2.13 TL'nin üzerini gördü
TEM'de dönüş kuyruğu! 10 kilometreye ulaştı
El Fetih'ten ABD'ye ret
İsrail'den ikinci Şecaiye katliamı
Yarım asırlık kriz canlanıyor mu?
Organ mafyası Suriyelilerin peşinde
Arjantin için kader günü
Urfalı çocuklar cami avlusunda serinliyor
Seçime günler kala büyük şok!
Dört beslenme efsanesi boş çıktı
Rusya yanlıları 10 askeri esir aldı
İngiltere’den Rusya’ya tehdit!
İngiltere'den Gazze'ye 10 milyon sterlin yardım
10 yılda bir milyon pangolin öldürüldü
İsrail Bayramın 3. günü okul ve camileri hedef aldı
Kayseri'de orman yangını
Fenerbahçeli oyuncudan çok kötü haber!
Stres vücudu mahvediyor! İşte belirtileri
Günde 1 kase yoğurt diyabeti önlüyor
Fatma Şahin'den dinlemelere suç duyurusu!
İsraillilerden katliama tam destek
Bayramda 18 kişi boğuldu
ABD ekonomisi yüzde 4 büyüdü
Müftü uyardı: Hiçbir şekilde caiz değil haram
"Ekmek kavgası"nda öldüler
Mahkemeye 25 milyon Euro teklif etti
İsmailağa Cemaati'nin "hoca anne"si toprağa verildi
Gazze karanlıkta kaldı
Bulgaristan erken seçime gidiyor
Ankara'da korkutan orman yangını