Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'dan AVM yasasına onay! Obama: Netanyahu ile görüşmeyi reddediyorum 'Yasa dışı dinleme'de flaş gelişme Prof. Talip KüçükcanKüresel Güçlerin Etkin Aracı: Şiddet ve Terör
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 27 Ocak 2015 Salı 13:04
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,786 kez okundu.

Hangi branştan kaç öğretmen alınacak?28 Ocak 2015 13:07
MEB, 15 bin öğretmen ataması ile ilgili puan ve kontenjanları açıkladı.
Evli öğretmenler orta illerde buluşacak28 Ocak 2015 10:16
MEB,evli öğretmenleri bir araya getirmek için "orta il" formülünü uygulayacak. MEB 3 yıl şartı da arayacak!
ÖSYM'de flaş TUS açıklaması!27 Ocak 2015 15:11
ÖSYM internet sitesinde, “2013-TUS Sonbahar Dönemi İdare Mahkemesi Kararıyla İptal Edilen 6 Soru Sonrası Yapılacak İşlemler Hakkında Açıklama” başlığıyla bir açıklama yayınladı.
Üniversite adaylarının sayısı belli oldu27 Ocak 2015 12:42
ÖSYS kapsamında Yükseköğretime Geçiş Sınavı ve sınavsız geçiş için 2 milyon 126 bin 681 aday başvurdu.
Paralelcilerin KPSS kopyası böyle ispatlanacak!26 Ocak 2015 08:41
2010’da yapılan KPSS’deki kopya ve soruların sızdırıldığı iddiaları test kitapçıkları imha edildiği için ispatlanamıyordu. Ancak savcılık 1262 kitapçığın imha edilmeyip depolarda saklandığını saptadı. Savcılık bu kitapçıklar üzerinden kopya soruşturmasını ilerletiyor.
1.6 milyon çocuk okula hasret25 Ocak 2015 10:44
Esad rejiminin okullarını yıktığı 1.6 milyon çocuk eğitimden mahrum kalırken, Türkiye'ye sığınan binlerce Suriyeli küçük ise en iyi şekilde eğitim görüyor
Öğretmenlerin atama tarihi belli oldu24 Ocak 2015 21:43
15 bin öğretmenin atanacağı tarih belli oldu.
MEB’den yurt dışı okul atağı24 Ocak 2015 08:53
Türkiye, yurt dışında yeni okullar açmak için harekete geçti. Milli Eğitim Bakanlığı, Kafkasya’dan Afrika’ya Balkanlar’dan Ortadoğu’ya onlarca ülkede okul açmak için planlama yaptı. Halen bakanlığa bağlı 16 ülkede 66 okul faaliyet gösteriyor
YÖK müjdeyi verdi: 40 bin ek kontenjan...23 Ocak 2015 23:59
YÖK Başkanı Saraç, 2014-2015 bahar döneminde başlatılacak pedagojik formasyon eğitimi programları için, gerekli şartları taşıyan üniversitelere toplam 40 bin dolayında ek kontenjan verildiğini bildirdi.
Avcı'dan Gülen grubu okullarıyla ilgili açıklama23 Ocak 2015 13:10
Milli Eğitim Bakanı Avcı, yurt dışındaki okulların kapatılmasıyla ilgili sürecin Bakanlar Kurulu'nda görüşüleceğini, çalışmalarla ilgili gelecek hafta açıklama yapılacağını söyledi.
MEB'den uyarı!23 Ocak 2015 11:26
Milli Eğitim Bakanlığı, özel okulları, eğitim ücretlerine yapacakları zammı yıllık enflasyona göre belirlemeleri konusunda uyardı.
Kürtçe okulda Kürtçe karne23 Ocak 2015 11:03
Açılışı olaylı olan ilk Kürtçe okul henüz resmiyet kazanmadı ama öğrencilerine karne dağıttı. Diyarbakır'daki okulun 110 öğrencisinin karneleri de Kürtçe hazırlandı.
Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!
Tottenham final biletini kaptı!
Takla atan araç bariyerlere çarptı
Beyaz Saray Michelle Obama’yı savundu!
Kral Kupası'nda Kral gibi maç!
Erdoğan'dan AVM yasasına onay!
Adıyaman'da iş kazası: 1 ölü
Rehin pilot özgürlüğüne kavuştu
BM olağanüstü toplanıyor
Av tüfeğiyle annesini öldürdü!
Lübnan-İsrail sınırında gerginlik sürüyor!
Yılmaz: Güvenliği sağlayamazsanız...
Arda Turan'dan olay hareket
8 yaşındaki çocuğa terör sorgusu!
Galatasaray'a Aurelien Chedjou müjdesi
Erdoğan'dan af talep ettiler!
Cizre'de bir polis tutuklandı
Pınar Karşıyaka'dan tarihi başarı
Fenerbahçe Grundig'den rahat galibiyet
Beşiktaş'tan müthiş zafer!
Bolu Dağı'nda ulaşım durma noktasında!
Hamzaoğlu'ndan iki isme eleştiri
Araplar 113 yıllık geleneği bozuyor!