Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başçavuş şehit edildi! Fırtına deplasmanda gol oldu yağdı! Emniyet Müdürlüğünde deprem! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 15 Nisan 2014 Salı 15:15
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,763 kez okundu.

SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!18 Nisan 2014 18:06
MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, mahkemenin Seviye Belirleme Sınavı kararı ile ilgili canlı yayında konuştu.
SBS iptal edildi!18 Nisan 2014 15:21
Ankara İdare Mahkemesi en son yapılan SBS iptal etti.
CHP suyunu çıkarttı18 Nisan 2014 11:46
CHP Uşak milletvekili Yılmaz: "2 milyon öğrenci ve veliyi bireysel başvuru konusunda Anayasa Mahkemesi'ne başvurmaya çağıracağız" dedi.
YÖK'ten formasyon açıklaması17 Nisan 2014 20:52
Yükseköğretim Kurulu, pedagojik formasyon sertifika programlarının normal öğrenim süresinin lisans mezunları, 3. ve 4. sınıf öğrencileri için 2 yarıyıl, 2. sınıf öğrencileri için 4 yarıyıl, 1. sınıf öğrencileri için ise 6 yarıyıl olacağını bildirdi.
YDS sonuçları açıklandı!17 Nisan 2014 19:53
Yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavı (YDS) sonuçları açıklandı.
Lisansüstü Eğitim görenler dikkat!17 Nisan 2014 12:59
Eğitim-Bir-Sen, Yükseköğretim Kurulu’na (YÖK) yazılı müracaatta bulunarak, Lisansüstü Eğitim süresinin memuriyetten sayılmasını istedi.
30 yaş ve üstüne sınavsız üniversite17 Nisan 2014 12:15
MEB, YÖK ve eğitim kurumu yöneticilerinin toplantısından 'sil baştan' yeni yasa sinyali çıktı
Üniversiteye girişte yeni dönem!17 Nisan 2014 12:01
2016'dan itibaren YGS ve LYS sistemleri kalkarken, üniversiteye merkezi sınavın ortalamalarıyla girilecek.Üniversiteler de üç gruba ayrılacak.
Yüksek öğretim sistemi değişiyor!16 Nisan 2014 16:32
YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, katıldığı toplantıda Yüksek öğretim sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
LYS'ye girecek öğrenciler dikkat!16 Nisan 2014 11:52
Üniversiteye girişin ikinci adımı olan Lisans Yerleştirme Sınavlarına başvurular, 21-30 Nisan arasında yapılacak. Başvuru süresi uzatılmayacak.
Bakanlık okulları uyardı! Dikkat15 Nisan 2014 08:06
Bakanlık, ikinci dönem ortak sınavlarda yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçmek için okulları uyardı.
Rektör Çelik kalp krizi geçirdi14 Nisan 2014 23:52
Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik, kalp krizi geçirdi. Çelik'in, ambulans uçakla Ankara'ya sevk edildiği öğrenildi
Hatay'da 3 uçakta bomba araması!ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!İki parti birleşme kararı aldı!SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!Dev ihalenin kazananı belli olduGörmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...HSYK’da paralelcilerin sicil kumpasıÜsküdar Musiki Cemiyeti’nde büyük rezalet!SBS iptal edildi!Taksim Dayanışması'ndan skandal benzetme!Myanmar'da 'soykırım' yapılıyorBakan Yıldız müjdeyi verdi! Çok yakında...Erdoğan'dan Gül'ün açıklamalarına ilk yorumParalel kardeşler yalanda birleştiler!Tarihte ilk şike ne zaman yapıldı?Tüm Manşetler
Beşiktaş farka boğdu
Abdulaziz Buteflika tekrar seçildi
TFF, Bursaspor'dan savunma istedi!
35 bin kişilik statta 285 taraftar
Karaman: Telafi etmek zorundayız
Rusya yanlıları işgale devam ediyor
"Falcon 9" roketi fırlatıldı
Türkiye bu listeye damgasını vurdu
Bangui'da son 3 günde 20 kişi öldü
Yaralı 17 askerimizden güzel haber
Başçavuş şehit edildi!
Fırtına deplasmanda gol oldu yağdı!
Emniyet Müdürlüğünde deprem!
CHP PM toplantısı sona erdi
Mersin’de feci kaza
Hatay'da 3 uçakta bomba araması!
İngilizler yazdı: Terry Galatasaray'a
Beyaz Saray güvenliğini aşan kızıl tilki
Galatasaray'dan e-bilet açıklaması
Bu sezon balıkçıları üzdü!
40 ilde "lüks" operasyonu
Kapusuz'dan TÜSİAD'a sert sözler
Klopp'un sakızı satışta
Bal arılarının toplu ölümü ürkütüyor
21 Nisan Pazartesi gününe dikkat!
Dışişleri Bakanlığından kınama
Türkiye'ye girmeye çalışan kaçakçılara müdahale
ÖSO'dan Esed'e büyük darbe!
Sinop'ta hortum
Timoşenko: Referanduma izin vermeyeceğiz
Erdoğan'dan AYM'ye başvuru!
Kayseri'de 11'ler belli oldu
İBB'den o habere açıklama
"Bu kadar küçük bir adam olduğunu bilmiyordum"
İstiklal Caddesi'nde sıcak saatler!
G.Saray için bomba transfer iddiası
BM kampı hedef alındı: 48 ölü...
TFF'den e-bilet tepkisine sert yanıt
10 gündür denizde aranan Halil bulundu
İki parti birleşme kararı aldı!
İsrail'in ihlalleri protesto edildi
Meksika'da şiddetli deprem!
İstanbul Anadolu yakasında elektrik kesintisi
Premier Lig'in genç yıldızı kansere yenildi!
SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!
O dizinin yayın saati yine değişiyor
YÖK'ten 29 fakülteye yeni atama!
Başbakan o olaya kayıtsız kalmadı
THY o uçağını dezenfekte etti!
Dev ihalenin kazananı belli oldu
Görmez: İslam dünyasındaki en büyük tehlike...
Erdoğan'dan Kılıçdaroğlu'na 200 bin liralık tazminat!
Meksika'da kuvvetli deprem!
HSYK’da paralelcilerin sicil kumpası