Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yanal'dan flaş açıklama! İsmail Kartal... Alman devi yeniden Türkiye'de Altın alacaklar dikkat! O karar kaldırıldı Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2014 Çarşamba 10:47
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,776 kez okundu.

Öğretmenlere zorunlu rotasyon22 Ekim 2014 09:48
Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen atama ve yer değiştirme taslağı çalışmalarını tamamladı. Taslağın 35. maddesinde öğretmenlerin aynı eğitim kurumunda azami çalışma süresi belirlendi.
Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı22 Ekim 2014 08:00
Aydın Nazilli Meslek Yüksek Okulu'nda paralel yapıya yakınlığıyla bilinen yönetici ve öğretim görevlileri yüzlerce öğrenciye sınavsız ders geçirdi.
KPSS'ye girenler dikkat!21 Ekim 2014 20:30
Adaylar ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden öğrenebilecek.
Yardımcı hizmetlinin KPSS rekoru20 Ekim 2014 13:49
Sivas'ın Suşehri İlçesi'nde yardımcı hizmetli olarak çalışan 26 yaşındaki Salih Davarcı, KPSS'de 95 puan alarak Türkiye 27'ncisi oldu.
Okulların pansiyon ücretlerine zam20 Ekim 2014 11:58
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarının pansiyon ücretleri, yeni yılda yaklaşık yüzde 15 zamlanacak.
Ücretsiz devlet dershaneleri bugün açılıyor20 Ekim 2014 10:39
Geçtiğimiz günlerde duyurulan, devlet okulları ve halk ediğim merkezleri bünyesinde açılacak olan ücretsiz dershanelerde bugün dersler başlıyor.
e-YDS sonuçları açıklandı19 Ekim 2014 20:15
Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/2) sonuçları açıklandı.
Akademik makalelerde “Türkçe” dönemi19 Ekim 2014 17:15
American Academic And Scientific Research Journal (AASRJ), KKTC'de uluslararası konferanslar düzenleme kararı aldı.
Öğrencilere barınma müjdesi!18 Ekim 2014 11:20
Gençlik ve Spor Bakanlığı Müsteşarı Özçelik öğrencilere barınma müjdesi verdi.
Binlerce öğrencinin beklediği tarih belli oldu17 Ekim 2014 12:33
TEOG kapsamında 8. sınıf öğrencilerinin gireceği merkezi ortak sınavlar, birinci dönem 26-27 Kasım, ikinci dönem ise 29-30 Nisan'da yapılacak.
AÖF 2014 harçları nereye ve nasıl ödenecek?16 Ekim 2014 15:02
AÖF Yeni Kayıt Ücreti ÖSYS ek yerleştirme sonuçlarında AÖF bölümlerine yerleşen öğrenciler ek yerleştirme harç ücretleri ne zaman yatırılacak
Üniversite için ek kayıtta süre uzatıldı!16 Ekim 2014 10:14
Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak çeşitli sebeplerle kayıt yaptıramayan öğrenciler için verilen süre, 24 Ekim'e kadar uzatıldı.
'Atatürk'e hakarete 13 yıl hapis cezası fazla'
Ünlü gazeteci Bradlee öldü
Öcalan: Kendi çözümümüzden ayrılmamalıyız!
Expo Milano için özel boyanan iki uçağı tanıttı
‘SIM kartların sonu geldi’
İngiliz aklı yine ne planlıyor!
Borsa güne 78 bin sınırında başladı
Türkiye, Kürtlerden isim listesini istedi
CHP’li Tarhan yeni parti kuruyor!
HÜDA PAR üyesi öldürüldü
Öcalan: Bingölvari çatışma provokasyonlarına dikkat!
Yanal'dan flaş açıklama! İsmail Kartal...
Türkiye'nin yurt dışı varlıkları arttı
Ebola bulaşan doktor iyileşti
IŞİD'e ağır darbe!
Öcalan'dan ‘Derin darbe’ uyarısı
Bursa'da zehir tacirlerine baskın
Fenerbahçe'ye yeni hoca!
Beşiktaş Belgrad'da zorluk yaşadı!
F.Bahçe'de Diego Ribas için 'Krasic' korkusu
Enes Kanter, Jazz'ı sırtladı!