Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Demirtaş'tan anne örneğiyle Alevi çıkışı Şehit er son fotoğrafını dün paylaşmış Gülen, generallerle görüştü mü? Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 27 Kasım 2014 Perşembe 09:31
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,783 kez okundu.

Eğitime dev destek!27 Kasım 2014 08:06
Dershanelerin özel okula dönüştürülmesi için verilen öğrenci başına destek ile özel okullara 500 milyon liralık katkı sağlandı.
TEOG'da güldüren selfie sorusu26 Kasım 2014 16:16
Bugün yapılan TEOG sınavının ilkinde öğrencileri yorumu, "Matematik zordu, din kolaydı, Türkçe'de selfie güldürdü " şeklinde oldu.
Teşvikle özel okula kayıtlar yüzde 16 arttı26 Kasım 2014 12:19
Eğitim-öğretimde devlet desteğiyle birlikte özel okula devam eden öğrenci sayısı, geçen yıla oranla yüzde 16 artarak 765 bin 635 ulaştı.
TEOG sınavları başladı26 Kasım 2014 09:29
MEB tarafından Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi kapsamında, ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen birinci dönem ortak sınavların ilk oturumu başladı.
TEOG’da son gün önerileri25 Kasım 2014 17:41
Yaklaşık 1 milyon 287 bin öğrenci, 26-27 Kasım’da iyi bir liseye girmek için yarışacak.
TEOG sınavlarının yapılacağı okullar yarın tatil olacak25 Kasım 2014 15:30
TEOG sınavlarının yapıldığı okullarda, 6 ve 7'nci sınıflara yarın ve perşembe günü tatil olacak.
KPSS tercihi yapmak için son gün ne zaman?25 Kasım 2014 12:29
KPSS tercihlerinin bitmesine çok az bir süre kaldı. ÖSYM KPSS tercihlerinin alımına ais.osym.gov.tr üzerinden devam ediyor.
Yanlış soru istifa getirdi!25 Kasım 2014 08:21
Güney Kore’de, üniversiteye giriş sınavında iki sorunun hatalı çıkması üzerine Eğitim Bakanı özür diledi, soruları hazırlayan kurulun başkanı ise istifa etti.
Maliye Bakanlığı sınavı sonuçları açıklandı24 Kasım 2014 16:57
ÖSYM Başkanlığı tarafından 9 Kasım günü yapılan Maliye Bakanlığı Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı Özel Yarışma Sınavı (2014-MHUY) sonuçları açıklandı.
Akademisyen sayısı öğrencilerden çok!24 Kasım 2014 11:43
Türkiye'de 181 üniversitede öğrenim gören 2 milyon 877 bin 256 öğrenciye karşılık 143 bin 766 akademik personel görev yapıyor.
24 Kasım Öğretmenler Günü kutlanıyor24 Kasım 2014 11:22
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ve 81 ilden gelen öğretmenler, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla Anıtkabir'i ziyaret etti.
Öğretmenlerin yüzde 70'i bırakmayı düşünüyor24 Kasım 2014 09:41
24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle yapılan araştırmada öğretmenlerin yüzde 70'e yakın kısmı mesleğini bırakmayı düşünüyor.
Fenerli yıldız ipleri kopardı!
Bu hafta 6 film vizyona girecek