Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti Bakan Elvan'dan iki yeni müjde! Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır' Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 22 Aralık 2012 Cumartesi 16:43
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,774 kez okundu.

Özel okul teşvik listesi açıklandı01 Eylül 2014 19:53
MEB tarafından 2014-2015 eğitim-öğretim yılında eğitim öğretim desteği almaya hak kazanan öğrencilerin isimlerini açıklandı.
İstanbul Üniversitesi'nde sınavsız ikinci diploma fırsatı01 Eylül 2014 19:48
istanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF), lisans programı mezunlarına sınavsız ikinci diploma fırsatı sunuyor.
İstanbul Üniversitesi'nde ikinci diploma şansı01 Eylül 2014 15:50
İstanbul Üniversitesi, ikinci üniversite okumayı düşünen öğrencilere sınavsız ikinci diploma sahibi olma şansı sunuyor.
Bosna'da ''Türkçe öğretmenleri'' eğitiliyor01 Eylül 2014 14:25
Bosna Hersek'teki devlet okullarından görevli Türkçe öğretmenleri, Yunus Emre Enstitüsü tarafından eğitiliyor.
Özel okullara teşvik sonuçları açıklanıyor01 Eylül 2014 12:00
2014-2015 eğitim-öğretim yılında eğitim öğretim desteği almaya hak kazanan öğrencilerin isimleri ile destek alacak özel okullar saat 17.00'de açıklanacak.
Özel okullara teşvik sonuçları açıklanıyor01 Eylül 2014 11:25
2014-2015 eğitim-öğretim yılında eğitim öğretim desteği almaya hak kazanan öğrencilerin isimleri ile destek alacak özel okullar bugün saat 17.00'de açıklanacak.
Paralel yapının İHL rahatsızlığı!01 Eylül 2014 11:12
Paralel devlet yapılanması, İmam Hatip Okulları’nın yakaladığı ivmeden rahatsız oldu.
Temel liseliye 26 saat yüz yüze eğitim!01 Eylül 2014 07:49
Dershaneden dönüşen Temel Liselerde 26 saat ortak ders yüz yüze, 4 saat ise uzaktan eğitim yoluyla verilecek.
Sınava girecek öğrenciler dikkat!31 Ağustos 2014 21:59
Sorumluluk sınavına girecek liseliler mağdur edilmeyecek.
Özel okula başvuranlar dikkat! Yarın açıklanıyor31 Ağustos 2014 13:01
2014-2015 eğitim öğretim yılında eğitim desteği almaya hak kazanan öğrenciler ile destek alacak özel okullar açıklanacak.
Açık öğretim okulları kayıtları başlıyor!31 Ağustos 2014 11:26
Açık öğretim okullarının 2014-2015 eğitim öğretim yılı 1. dönem kayıtları yarın başlayacak.
Özel okula teşvik için 180 bin 637 başvuru yapıldı30 Ağustos 2014 13:07
İlk kez 2014-2015 eğitim-öğretim yılında özel okullarda öğrencilere verilecek desteği için 180 bin 637 öğrenci ve 4 bin 361 kurum başvurdu.
Pandev ve Dzemaili'nin Cimbom'a maliyeti
Emine Erdoğan'dan Ada'da anlamlı ziyaret
ABD'nin IŞİD'e saldırıları devam ediyor
Paralel 8 polis hastaneye sevkedildi!
Uçak golf sahasına düştü: 1 ölü
Çatı düğünde buluştu!
Erdoğan'ı neden alkışladığını açıkladı
Papa, Emre ve Muslera'yı kabul etti
Bakan Elvan'dan iki yeni müjde!
Gazze'deki katliam havadan görüntülendi
İncir ağacından düşüp öldü
Boko Haram'a büyük darbe
Millilerimiz Japonya karşısında zorlanmadı
Erdoğan'dan Kıbrıs'ta üst düzey zirve
Galatasaray'dan PTT 1. Lig transfer oldu
Yunanistan'dan KKTC ziyaretine tepki
Kadir İnanır hastaneye kaldırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Özel:'Silahlı kuvvetler devletin teminatıdır'
Karadayı dizisine sürpriz transfer
Trabzonspor bir imza daha attırdı!
Ünlü cerrahdan sevindiren haber!
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!