Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kurban derilerini verdiğiniz yere dikkat! Hürriyet özgürlükten memnun kalmadı! Tanpınar'ın '5 Şehir’i' film olacak! Celal KazdağlıABD söze değil eyleme bakarmış
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 23 Eylül 2014 Salı 09:28
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,775 kez okundu.

Bakan Avcı: Provokasyon bekliyorum23 Eylül 2014 11:12
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı kürtçe eğitim ve başörtüsü serbestisi hakkında konuştu.
Haritaya KPSS yasağı!23 Eylül 2014 09:23
Milyonlarca adayın sınav yapıldığı okulların duvarlarında artık Türkiye haritası dahil hiçbir araç gereç yer almayacak
9'uncu sınıf öğrencileri dikkat!22 Eylül 2014 22:10
Orta Öğretime Geçiş Uygulaması kapsamında nakil başvurusu olan ve yarın saat 17.00'ye kadar başvuruda bulunan 9'uncu sınıf öğrencilerinin sonuçları aynı gün ilan edilecek.
Boykot bitti, okullar açıldı!22 Eylül 2014 14:46
Okulları boykot çağrısının en çok karşılık bulduğu Hakkari'de eğitim dönemi bugün başladı.
Bazı sınav tarihleri değişti22 Eylül 2014 14:39
ÖSYM iki sınavın tarihlerini değiştirdi.
Sağlık Bakanlığı akademisyen yetiştirecek22 Eylül 2014 11:17
Sağlık Bakanlığı, Sağlık Bilimleri Üniversitesinde akademisyen yetiştirecek.
e-YDS sonuçları sınav akşamı açıklandı22 Eylül 2014 09:52
2014 Elektronik Yabancı Dil Sınavı e-YDS 2014/1 sonuçları sınavın yapıldığı akşam açıklandı.
MEB’den Süryani anaokuluna onay20 Eylül 2014 11:40
Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, 86 yıl sonra açılan ilk Süryani okulu olan Özel Mor Efrem Süryani Anaokuluna onay verildiğini bildirdi.
ALES başvuruları pazartesi başlayacak20 Eylül 2014 10:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi başvuruları, 22 Eylül Pazartesi günü başlayacak.
TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!19 Eylül 2014 19:25
Milli Eğitim Bakanlığı TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi verdi. Ortaöğretime geçecek öğrenciler için 13 bin 130 kontenjan açıldı
Öğretmen atamaları açıklandı!19 Eylül 2014 16:20
Milli Eğitim Bakanlığı, 109 branşa 39 bin 642 öğretmen atamasını gerçekleştirdi.
MAZLUMDER'den eğitimin özgürleşmesi için 7 somut teklif19 Eylül 2014 09:52
MAZLUMDER, Tevhid-i Tedrisat kanununun kaldırılmasıyla ilgili başlattığı kampanya dahilinde 7 somut teklif getirdi.
Merkez Parti’nin ‘Gülen’ sevdası!
Kurban derilerini verdiğiniz yere dikkat!
Paralel medya tekzip bültenine döndü!
"Elektronik burun" hastalıkları koklayacak
Bir damper faciası daha!
Barzani: Saddam'ı ilk gördüğümde nefes almakta zorlandım
30 kişinin alınacağı işe 500 kişi başvurdu
Mısır'da geçim sıkıntısı artıyor
Cezaevinden 3 kişi firar etti
IŞİD'e ağır darbe!
Hürriyet özgürlükten memnun kalmadı!
Tek olduğu için devlet üniversitesinde "özel eğitim" görüyor
Davutoğlu ve kabinesine başörtüsü teşekkürü!
"Potanın Perileri" için tarih yazma vakti
Yargıtay'daki göstermelik seçim sonuçlandı!
Uygur akademisyene "bölücülükten" ömür boyu hapis
TSE'den Ankara'ya "dev" üs!
IŞİD Türk rehinelerin görüntüsünü ilk kez yayınladı
Nüfusunu arttıran 10 muhtara umre ödülü
Özel sektör elektrik üretiminde tavan yaptı
Erdoğan'dan çok kritik IŞİD açıklaması
Türk filmleri Polonya'da gösterilecek
Selçuk İnan Ada yolunda
Yoksulluk en fazla Akdeniz'de geriledi
Ben masumum taşeron yaptı dönemi bitti!
Suriye'den kaçış sürüyor
İsrail'in en ünlü ajanı hayatını kaybetti
Sen iyi misin Ahmet Hakan?
IŞİD saldırıdan o ülkeyi sorumlu tuttu!
SPK yasal düzenleme için harekete geçti