Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fener'e dev çalım! ABD basını Erdoğan'ın açıklamalarını böyle gördü! Anadolu yakası'nda bugün elektrikler kesilecek! Ömer AltaşMüslümanlar ne aldıysa Ermeniler de almadan barış gelmez
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 24 Nisan 2014 Perşembe 08:34
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,764 kez okundu.

Okullardan 'paralel örgüt' şikâyeti yağdı!24 Nisan 2014 08:35
Okul, yurt ve dershanelerde eğitim gören öğrenciler ve velileri, siyasi propaganda yapıldığı gerekçesiyle Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup yazdı.
e-okul artık akıllı telefonlarda!23 Nisan 2014 11:33
MEB, Mobil Veli Bilgilendirme Sistemi'ni akıllı telefon ve tabletlerle uyumlu hale getirdi.
Devlet imkan sağlıyor çocuklar başarıyor23 Nisan 2014 11:22
Bakanlığının koruması ve bakımı altındaki çocuklar, kendilerine tanınan imkanları en iyi şekilde değerlendirerek eğitim, sanat ve sporda önemli başarılar elde ediyor.
TUS ve DUS sonuçları açıklandı22 Nisan 2014 23:37
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ilkbahar dönemi sınav sonuçları açıklandı.
ABD'den Türk firmalarına suçlama!22 Nisan 2014 10:33
ABD Ticaret Bakanlığı, Türkiye ve Meksika'dan gelen bazı demir çelik ürünlerinde damping yapıldığını saptadı.
Tek ders sınavı bekleyenlere müjde!22 Nisan 2014 10:21
Açıköğretim Fakültesi tek dersi kalıp da mezun olamayan öğrenciler için geçen yıl olduğu gibi bu yıl da tek ders sınavı uygulamasını yapacak.
Öğretmen başına 19 öğrenci düşüyor21 Nisan 2014 12:02
Türkiye'deki ilkokullarda öğretmen başına ortalama 19, ortaokullarda 18, genel liselerde 20, mesleki ve teknik liselerde ise 14 öğrenci düşüyor.
Marmara Üniversitesi için kritik süreç başladı21 Nisan 2014 11:29
Marmara Üniversitesi, fakülte ve birimlerini Maltepe'deki yeni kampüse taşımaya başladı.
LYS'ye müracaatlar başladı!21 Nisan 2014 10:07
Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) müracaatlar başladı. Başvurular, 30 Nisana kadar yapılabilecek.
Üniversite adayları dikkat! Yarın başlıyor!20 Nisan 2014 11:31
Lisans Yerleştirme Sınavları'na (LYS) başvurular yarın başlayacak. 30 Nisan olarak açıklanan son başvuru süresi uzatılmayacak.
TİKA'dan öğrencilere burs!19 Nisan 2014 19:04
Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı'nın (TİKA) destekleriyle, Makedonya'da Türkçe eğitim gören ilkokul, lise ve üniversiteli 850 öğrenciye, Üsküp'te düzenlenen törenle bursları dağıtıldı.
SBS sınavıyla ilgili yeni açıklama!18 Nisan 2014 18:06
MEB Müsteşarı Yusuf Tekin, mahkemenin Seviye Belirleme Sınavı kararı ile ilgili canlı yayında konuştu.
Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!Zaman'dan paralel çarpıtmaRadikal'in 'Ermeni aydın' korkusu!Özel numara çılgınlığı Türkiye'ye sıçradı!Müslümanlar ne aldıysa Ermeniler de almadan barış gelmezMeteoroloji'den 21 şehre kritik uyarı!Ahmet Taşgetiren DİSK'in oyununu yazdı!Mustafa Altıoklar'dan Başbakan'a hakaret!Şeker hastalarına müjde! İnsülin tarih oluyorNe yapmalı? Nasıl görünür?Gülen grubu, Bediüzzaman'a bile ihanet etmiş!Fenerbahçe'ye 1 yabancı 2 yerli geliyor!Okullardan 'paralel örgüt' şikâyeti yağdı!Aselsan'daki şüpheli ölümlerde şok ayrıntı!Cumhurbaşkanlığı adaylığı için son turlar!Gazeteler Tarihi Mesajı Nasıl Gördü?Hastanede unutulunca taksiyle cezaevine geri dönmüş!Tüm Manşetler
İnek sütüne alerjisi olanlar dikkat!
Kaçırılan bakan yardımcısı kurtarıldı
Kaçırılan bakan yardımcısı kurtarıldı
En çok konutun satıldığı il!
Kanada'da 6,6 büyüklüğünde deprem
Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!
Türkiye siyasetinin özgüvenini gösteriyor
Yanal: Alex kararı doğruydu!
TFF'nin kulüpleri şoke eden isteği!
Evin damından cephanelik çıktı!
Katliam gibi tren kazası: 50 ölü
Tekneyle bot çarpıştı: 1 ölü
G.Saray'da F.Bahçe korkusu!
Zaman'dan paralel çarpıtma
Otomobil su kanalına düştü: 1 ölü 1 yaralı
Radikal'in 'Ermeni aydın' korkusu!
Uyku süresi ve kalitesi genlerle alakalı!
Özel numara çılgınlığı Türkiye'ye sıçradı!
BDP ismini değiştirmeye hazırlanıyor!
Corona virüsü can almaya devam ediyor!
Dini lider sınırdışı edildi
Fener'e dev çalım!
IŞİD'e yönelik operasyon: 39 ölü
G:Saray'da Olcan Adın sesleri!
Meteoroloji'den 21 şehre kritik uyarı!
ABD basını Erdoğan'ın açıklamalarını böyle gördü!
Irak'ta bombalı saldırı: 8 ölü 45 yaralı
BMGK Güney Sudan için toplandı!
Facia'da ölü sayısı 159'a yükseldi!
Anadolu yakası'nda bugün elektrikler kesilecek!
Ahmet Taşgetiren DİSK'in oyununu yazdı!
Şeker hastalarına müjde! İnsülin tarih oluyor
Nargilede nikotin yok iddiası çöktü!
Ne yapmalı? Nasıl görünür?
Tarihi mesaj Ermeni diasporasını tatmin etmedi!
Russell Crowe'dan Cem Yılmaz'a şok!
Gülen grubu, Bediüzzaman'a bile ihanet etmiş!
Fenerbahçe'ye 1 yabancı 2 yerli geliyor!
Okullardan 'paralel örgüt' şikâyeti yağdı!
Yabancı öğrenciler Cudi'de bisiklete bindi!
Aselsan'daki şüpheli ölümlerde şok ayrıntı!
Cumhurbaşkanlığı adaylığı için son turlar!
Yıldız futbolcuyla anlaşma sağlandı!
Mustafa Altıoklar'dan Başbakan'a hakaret!
Hastanede unutulunca taksiyle cezaevine geri dönmüş!