Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Fikret Orman transferi duyurdu! DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül Aslan DeğirmenciDavutoğlu Hoca küresel mücadelede yalnız değil!
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 11 Ocak 2013 Cuma 13:29
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,773 kez okundu.

Özel okula teşvik için 180 bin 637 başvuru yapıldı30 Ağustos 2014 13:07
İlk kez 2014-2015 eğitim-öğretim yılında özel okullarda öğrencilere verilecek desteği için 180 bin 637 öğrenci ve 4 bin 361 kurum başvurdu.
Başakşehir’de okullar yeni döneme hazır30 Ağustos 2014 12:06
Başakşehir Belediyesi, ilçe genelindeki okulların 2014-2015 Eğitim-Öğretim dönemine hazırlığı için yeni eğitim yılı öncesinde sürdürdüğü bakım çalışmalarını tamamladı.
Kürtçe için kadrolu öğretmen!30 Ağustos 2014 11:33
Kürtçeyi okullarda seçmeli dersler arasında koyan MEB, bu yıl ilk kez bu ders için kadrolu öğretmen ataması yapacak.
Türkiye’de yeniden bir Süryani okulu açılıyor29 Ağustos 2014 21:04
Türkiye genelinde 25 bine yakın nüfusu olan Süryaniler, 1928'de okullarının kapanmasından 86 yıl sonra Ankara 13. İdare Mahkemesi kararıyla okul kurma hakkını tekrar elde etti.
TEOG'da boş kalan kontenjanlar açıklandı29 Ağustos 2014 18:20
Milli Eğitim Bakanlığı, TEOG sonuçlarına göre yapılacak nakil işlemlerinde ortaöğretim kurumlarında oluşan boş kontenjanları açıklandı.
Avcı'dan öğrencilere müjdeli haberler29 Ağustos 2014 17:39
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Cibuti Eğitim Bakanı Djama Elmi Okieh ile görüşmesinin ardından önemli açıklamalarda bulundu.
DGS yerleştirme sonuçları açıklandı29 Ağustos 2014 16:53
ÖSYM, Dikey Geçiş Sınavı yerleştirme sonuçlarını açıkladı.
Devlet okullarında yeni kontenjan oluştu29 Ağustos 2014 14:31
Milli Eğitim Bakanı Avcı, Özel okullara geçişler başladığı için devlet okullarında yeni kontenjanlar oluştuğunu, nakil taleplerinin Pazartesi'den itibaren yapılabileceğini bildirdi.
YDS'ye giriş yerleri açıklandı29 Ağustos 2014 14:20
ÖSYM'nin 7 Eylül'de gerçekleştireceği YDS sınavı giriş yerleri öğrenmek ve giriş belgeleri için YDS sınav yerleri sorgulama sayfası yayında
Kürtçe ve Kafkasça seçmeli dersler arasında29 Ağustos 2014 11:54
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dil eğitimleri hakkında açıklamada bulundu.
YDS giriş belgeri erişime açıldı29 Ağustos 2014 10:42
7 Eylül'de yapılacak YDS sınavı için giriş belgeleri ÖSYM tarafından erişime açıldı.
MEB o sorulara açıklık getirdi!28 Ağustos 2014 14:22
MEB, TEOG sonuçlarına göre nakillere ilişkin Bakanlığa yöneltilen sorulara açıklık getirdi.
Mısır'dan davet bekliyoruz
'Bu sahada maç oynatılmaz'
Fikret Orman transferi duyurdu!
Kılıçdaroğlu İstanbul'da kutlamalara katıldı
Gazze'de tarım sektöründe maddi zarar büyük
34 IŞİD militanı öldürüldü
DDKD'nin önemli ismi Ömer Çetin vefat etti
Çankaya resepsiyonunun şanslı muhtarları
İstanbul derbisinde galip çıkmadı
Erdoğan Yemen Türkü'sünü söyledi
Şenol Güneş isyan etti!
Kartal yüksekten uçtu
İlklerin resepsiyonu
Fenerbahçe: Volkan Demirel'e linç kampanyası uygulanıyor
Org. Özel'den çözüm süreci ve beddeli açıklaması
Tunus'ta 38 ceset kıyıya vurdu
Muazzez Ersoy'dan Erdoğan çiftine gül
Havalimanı'nda sistem çöktü!
Esed'den varil bombalı saldırı: 11 ölü
Bursaspor 0 - 2 Galatasaray
Doğan grubu resepsiyona tam kadro katıldı
Trabzon'dan bir bomba transfer daha
'MİT de Almanları dinlemeli'
Dikkat! Bu illerde elektrik kesintisi bekleniyor
Irak'ta IŞİD'in son kalesine harekat
Kılıçdaroğlu park açtı
Baroni: İtalya neden olmasın?
Türkiye ile ilişkilerimiz daha da iyi olacak
Brüksel'de kritik AB toplantısı
"Küçük enişte" son yolculuğuna uğurlandı
Cinsel taciz davasında sanığın 811 yıl hapis istendi
Yıkılan Gazze'nin onarılması 20 yıl sürecek
Suriye'den Lübnan'a hava saldırısı
Milli takımımızdan muhteşem geri dönüş
Ertuğrul Özkök'ten yeni kabineye övgüler
Volkan Demirel'e bir şok daha!
Emre Belözoğlu: Herkes bilsin ki...
Erdoğan'a İstanbul'da sürpriz karşılama
iPhone 6 üç renk seçeneğiyle satışa sunulacak
MSN Messenger devri tamamen bitiyor
Hüsnü Şenlendirici kavga etti
'Dünyanın en iyi 10 numaralarından biriyim'
Kurtulmuş da görevini o isme devretti
Milyon dolarlık skandal!
Davutoğlu, Yargıtay Başkanı'nı kabul etti
Demba Ba'nın futbol hayatı tehlikede!
İnternetten ucuz tatil alırken dikkat
Rusya'dan askeri operasyon yalanlaması
Arsenal, Galatasaray'ın yıldızı için geliyor!
Van Gaal'e bir şok daha!
Azerbaycan'dan ABD'ye sert çıkış
Ünlü sanatçımızı kaybettik
CHP'li belediyeden şaşırtan mesaj
Erbakan Vakfı'ndan Baransu'ya tokat gibi cevap!
Davutoğlu, Yargıtay'daki törene katılmayacak
Tarkan'ın günlük kazancı dudak uçuklattı
Zor da olsa Hırvatistan!
Maymunlardan dondurma keyfi
Ronaldo: Tek dostum Ferguson
Başkandan 'hayalet' açıklaması
Meteoroloji'den uyarı: Fırtına yaklaşıyor
Malatya'da trafik kazası: 4 yaralı
Askerlikte köklü değişiklik!
Alex'ten büyük vefa! Yine unutmadı
Civcivlerde büyük tehlike
İDO, akşam seferlerini de iptal etti
Balıkçılar bu akşam 'vira bismillah' diyecek