Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
İşte siyasilerin derbi tahminleri Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı üzen vefat Arınç'tan flaş Gül açıklaması! Ömer AltaşAK Parti’nin
kendisiyle imtihanı
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
'Okulda şiddet'i önlemek için kılavuz
27 Mart 2006 Pazartesi 20:35
Güncellenme Tarihi 6 Mart 2015 Cuma 19:28
Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği'nin yaptığı araştırma, okullarda kesici alet taşıyan öğrencilerin oranının yüzde 22, ateşli silah taşıyanların oranının ise yüzde 10 olduğunu ortaya koydu

İstanbul'da 3 bin 483 lise ikinci sınıf öğrencisi ile yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 22'si bıçak, çakı benzeri kesici alet taşıyor. Ateşli silah taşıyanların oranı ise yaklaşık yüzde 10.

Araştırmaya göre, hayatı boyunca en az bir kez birini yaralayanların oranı yüzde 26.

Bu verilerden yola çıkan Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği, 'Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme Kılavuzu' hazırladı. Doç. Dr. Kültekin Ögel ile uzman psikologlar Itır Tarı ve Ceyda Yılmazçetin'in hazırladığı kılavuzda öğretmenlere, okul idarecilerine ve ailelere yönelik öneriler var.

Uzman psikolog Itır Tarı'ya göre öğretmenlerin öğrencileri takip edip, şiddetin önüne geçmesi gerekiyor.

Tarı, ailelerin de çocuklarını gözlemlemesinin önemine dikkat çekiyor ve ayrıca evde çocuğa örnek olacak şekilde davranılması gerektiğine işaret ediyor.

Derneğin hazırladığı kılavuzda, güvenli okul sistemi de bir çözüm olarak öneriliyor. Güvenli okul kriterlerinden en önemlisi okul içinde uyumlu bir iletişim. Güvenli okul için sosyal kol faaliyetlerinin artırılması ve önemsenmesi gerekiyor.

Ayrıca üst sınıflar ile alt sınıflar arasında abla-ağabey sisteminin kurulması önem taşıyor. Öğrencilerin bazı endişelerini dile getirmekten çekinebilecekleri düşünülerek e-posta sisteminin geliştirilmesi öneriliyor.

Yeniden Eğitim ve Sağlık Derneği bu kılavuzla 300 rehber öğretmenini eğitti. Bu öğretmenler şimdi diğer öğretmen ve idarecileri bilgilendiriyor.

Derneğin internet sitesinde de yayınlanan kılavuz, 29-30 martta düzenlenecek 'okullarda şiddet' sempozyumunda sunulacak başlıklardan biri.

CNNTÜRK

Bu haber 2,788 kez okundu.

ÖSYM'den çok önemli hatırlatma!06 Mart 2015 14:24
ÖSYM, Yükseköğretime Geçiş Sınavına başvuranlardan, şifrelerini kaybeden veya unutan adayların, "https://ais.osym.gov.tr" adresinden ücretsiz olarak yeniden edinebileceğini bildirdi.
ÖSYM YGS sınav giriş yerleri belli oldu!05 Mart 2015 15:40
Öğrencilerin merakla beklediği Yükseköğretime 2015 Geçiş Sınavı (YGS) sınav giriş yerleri belli oldu.
YGS giriş belgeleri erişime açıldı05 Mart 2015 14:09
Üniversite adayları için Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) giriş belgeleri, ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr adresinden erişime açıldı.
ÖSYM, soruların tamamını yayınlayacak05 Mart 2015 12:49
Danıştay 8. Dairesi, ÖSYM üniversite sınavında sorulan soruların sadece yüzde 20'sinin yayınlanması yönündeki kararının yürütmesini durdurdu.
Üniversite adayları, YGS öncesi bu önerilere kulak verin!05 Mart 2015 12:34
Yükseköğretime Geçiş Sınavı’na (YGS) çok az bir süre kaldı. 15 Mart 2015 Pazar günü tek oturumda yapılacak sınava girecek olan üniversite adaylarını şimdiden heyecan sardı.
YGS üniversite sınav giriş yerleri belli oldu mu05 Mart 2015 09:05
YGS'nin tarihi ÖSYM tarafından açıklandı. ÖSYM tarafından gerçekleştirilecek YGS sınav giriş yerleri henüz açıklanmadı.
Minik öğrencilerden örnek davranış04 Mart 2015 19:27
Karamürsel Özel Kır Çiçeklerim Anaokulu Müdürü Meral Canbal ve öğrencileri Karamürsel Belediye Başkanı İsmail Yıldırım’ı ziyaret etti.
YGS'ye girecekler dikkat!04 Mart 2015 11:01
Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı’na (YGS) sayılı günler kala, 160 dakikalık sınavda ter dökecek olan gençleri heyecan sarmaya başladı.
Milli Eğitim'den devrim gibi karar!04 Mart 2015 09:23
Fatih Projesi kapsamında önümüzdeki yıl sonunda tamamlanacak tablet dağıtımlarının ardından, sınavlar da elektronik ortamda yapılacak.
Artık öğrencilerin resmi ve ismi kullanılmayacak!03 Mart 2015 13:08
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, yayımladığı genelgeyle özel okulların reklam ve ilanlarında kesinlikle öğrenci resimlerinin ve isimlerinin kullanılamayacağını bildirdi.
28 Şubat mağdurları yeniden görevde03 Mart 2015 06:38
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) geçen yıl, 28 Şubat döneminde kılık kıyafet yönetmeliği nedeniyle meslekten ihraç edilen ve baskılar sonucu istifa etmek zorunda kalan öğretmenlerden 798'inin atamasını yaptı.
Yurtdışında okumaya yeni kriter02 Mart 2015 15:44
Artık yurtdışında tıp, hukuk ve mühendislik bölümlerinde okumak isteyen öğrenciler Türkiye’de üniversite sınavlarına girecek.
Rektör adaylarının isimlerini Cumhurbaşkanlığına sunuldu
Türkiye'nin bilgi toplumu eylem planı hazır
İşte Real'in son Brezilyalısı
La Liga'da şike depremi
Alper Potuk derbiye yetişecek mi?
Galatasaray 'devam' dedi
İsrail tepkiler üzerine geri adım attı
Eski Başbakan cezasını tamamladı!
Davutoğlu BM'de konuştu
TSK "Suriye sınırına düşen roket mermisi..."
Baykal: Kapatma iddiaları ciddiyetsiz işler
Suriyeli çocuklar ailelerini böyle geçindiriyor
5 yaşındaki çocuk ameliyat olmazsa kolundan olacak
"Verem artıyor, ama aşısı yok" iddiasına açıklama
PKK üyesine Almanya’da 6 yıl hapis cezası
Manisa'da 3 domuz gribi vakası
Galatasaray'da "destek var küfür yok"uyarısı
Bayraktar iddiaları yalanladı
Erzurum'da uyuşturucu operasyonu
"Kobani’nin yeniden imarı hepimizin ulusal görevidir"
Turizmci otel odasında ölü bulundu
Başbakan Davutoğlu'na davetiye gönderdi
Kosova’da kış geri geldi
Dilencinin üzerinden çıkan para herkesi şaşırttı
Üniversitede öğrenciler birbirini taşladı
Kaçak elektrik kontrol ekibine saldırı
İlham Aliyev Papa ile görüştü
İstanbul'da öldürülen Tacik muhalif kimdir?
Bakaye Traore, baba oldu
Dev şirketten iflas başvurusu!
Yer fıstığından yemeklik yağ ürettiler
Budist bilim adamı Müslüman oldu
İşte siyasilerin derbi tahminleri
Davutoğlu BM'de konuştu
Galatasaray ve Fenerbahçe'ye kötü haber!
Bilic ekmeğinden olabilir
Kendi hücrenizle gençleşin!
Keskin nişancılar böyle gizleniyor...
10 yılda 6,3 milyon ek istihdam sağlandı
TFF'den Fenerbahçe'ye pankart engeli!
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı üzen vefat
AK Parti'de mülakatlar başladı
İsrail köpekli işkenceyi geçici olarak durdurdu
3 köy basıldı: 27 ölü
Bin 930 kişi aynı anda zeybek oynadı
Hastane yolunda kaza: 1 ölü, 2 yaralı
Evden 5 römork eski elbise çıktı
Arınç'tan flaş Gül açıklaması!
Başbakan'a hakaretten gözaltına alınan Atilla Taş serbest bırakıldı
Adalet Bakanı Bekir Bozdağ istifa etti
Fransız denizaltısı Amerikan uçak gemisini batırdı!
TBMM Genel Kurulu toplanamadı
Çocukları dağa kaçırmaya çalışanlar yakalandı
ÖSYM Başkanının görev süresi pazaar günü doluyor
Heniyye: Hamas kararı siyaseten benimsenmedi
Otomobil takla attı: 5 yaralı
Koalisyon 4 Nusra komutanını öldürdü
Türkiye'nin ilk "e-atık kahramanları" belli oldu
3 aydır kayıp olan kadının cesedi bulundu
Zlatan'ın menajeri açıkladı: "8 yıl daha..."
Okullarda riskli görülen 150 kişi ihraç edildi
Millet gazetesi ve Ali Tezel'e yalanlama