Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yargıtay'da 66 görev değişimi İki Fenerbahçe taraftarı bıçaklandı Demirtaş yine sokak dedi! Ömer AltaşO Amca!
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 19 Aralık 2014 Cuma 10:10
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 528 kez okundu.

Bakan Avcı: Ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır18 Aralık 2014 13:52
Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Yapılan reformlar sayesinde Türkiye'de eğitimin her kademesindeki okullaşmada ve ortalama eğitim süresinde artış sağlanmıştır. Bu konudaki gelişmeler, İnsani Gelişme Raporu'ndaki İnsani Gelişme Endeksi'nde de karşılık bulmuştur." dedi.
Milli kütüphanede bir tıkla devrim18 Aralık 2014 07:34
Akademisyene, araştırmacıya, öğrenciye müjde! Milli Kütüphane, 91 yıllık makale künyeleri arşivini elektronik ortamda birleştirdi.
KPSS’de 3 bin 240 ‘olağan şüpheli’!17 Aralık 2014 09:35
KPSS’de kopya çekildiği iddiasıyla 4 yıldır yürütülen soruşturmada şüpheliler arttı. Soruşturma kapsamında 110 ve üzeri soruyu doğru yanıtlayan 3 bin 240 kişinin şüpheli olarak ifadesi alınacak.
Osmanlıca öğretmeye sanat tarihçileri de talip16 Aralık 2014 12:25
Kamuoyunda Osmanlıca derslerinin edebiyatçılar, ilahiyatçılar ve tarihçiler tarafından verilmesi tartışılırken, bu konuda eğitim alan sanat tarihçileri de bu dersleri vermeye talip oldu.
Mazeret sınavları tamamlandı15 Aralık 2014 12:15
Milli Eğitim Bakanlığınca 8. sınıflar için TEOG sistemi kapsamında ortak sınavlara katılamayan öğrenciler için düzenlenen mazeret sınavları tamamlandı.
Başarılı öğretmene 550 TL verilecek!14 Aralık 2014 16:28
Öğrenci başarısı öğretmene kariyer basamaklarını tırmandıracak. Buna göre başarılı öğretmenin maaşı 550 TL artacak.
Tarih öğretmenleri Osmanlıca dersine talip13 Aralık 2014 14:25
Tarih öğretmenleri, Osmanlıca dersini kendilerinin vermesini istiyor.
Öğrencilerden TEOG’a ayar13 Aralık 2014 11:08
Orta Öğretime Geçiş Sistemi’ni öğrenciler geliştirecek. MEB, yeni sınav öncesi öğrenci görüşlerinden faydalandı.
10 bin genç Osmanlı Türkçesi öğreniyor12 Aralık 2014 15:03
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Hayrat Vakfı işbirliğinde başlatılan Osmanlı Türkçesi kurslarına bir yılda 10 bin kişi kayıt yaptırdı.
Suriyeli çocukların okulu oldu12 Aralık 2014 14:58
Özgür Eğitim-Sen Diyarbakır Temsilciliği'nin desteğiyle Diyarbakır Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde iç savaş nedeniyle Türkiye'ye sığınan mültecilere yönelik okul açıldı.
Devlet korumasındaki çocuklar eğitimde başarıya koşuyor12 Aralık 2014 11:33
Geçen eğitim ve öğretim yılında korunma ve bakım altında bulunan çocuklardan LYS'ye 415 çocuk girdi, 293'ü üniversiteyi kazandı.
TEOG mazeret sınavları hafta sonu yapılacak12 Aralık 2014 11:25
TEOG sistemi kapsamındaki derslerden hafta sonu mazeret sınavı yapılacak.
Digitürk'ün satıldığı haberleri doğru değil
Motorlu testereyle belediyeyi bastı
Skoda tarihinin rekorunu kırdı
Galatasaray'ı bekleyen büyük tehlike
İlhan Cavcav bırakıyor!
Enflasyon beklentileri iyileşiyor