Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yayın yasağı kaldırıldı! Trafik çilesi şimdiden başladı! Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı Prof. Dr. Erol GökaYeni denizin balıklarıyız
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 2 Ekim 2014 Perşembe 11:58
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 522 kez okundu.

Çocuklarda kitap seçimine dikkat02 Ekim 2014 14:43
Çocuk Ergen Psikoloğu Aynur Sayım, çocuğun kitap seçimini ebeveynin yapması gerektiğini söyledi.
Nakil başvuruları bayramdan sonra açıklanacak02 Ekim 2014 12:35
MEB, ortaöğretim kurumlarında yarın yapılması gereken nakil işlemlerini, Kurban Bayramı'ndan sonraki nakil başvuru süreciyle birleştirilerek, kabul işlemleri ve yerleştirmeleri 10 Ekim Cuma günü toplu yapacak.
6 Üniversitemiz dünyanın en iyileri arasında02 Ekim 2014 09:39
ODTÜ, Boğaziçi, İTÜ, Sabancı, Bilkent ve Koç üniversiteleri "Dünyanın En İyi Üniversiteleri" listesinde yer aldı.
Ders kitabıyla propagandaya bakanlık ayarı!02 Ekim 2014 08:43
Milli Eğitim Bakanlığı, yardımcı ders kitabı alınmasına yönelik veli ve öğretmenleri mecbur tutan öğretmenleri uyardı.
Kantin denetimlerine hız verildi01 Ekim 2014 11:15
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, ders zilinin çalmasıyla kantin denetimlerine de hız verildiği belirtildi
İstanbul'un da El Ezher'i olacak01 Ekim 2014 11:08
Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, İstanbul'da Uluslararası İslam Üniversitesi kurmak istediklerini ifade etti.
TEOG’da öğrencilere iyi haber01 Ekim 2014 10:08
Adreslerinden uzak okullara kayıtları yapılan öğrenciler yapılan düzenleme il yakın liselere kayıt yaptırabilecek.
Uzak okullara yerleşen öğrencilere nakil imkanı30 Eylül 2014 12:21
MEB, TEOG kapsamında, ikamet adreslerine uzak okullara sistem tarafından yerleştirilen veya bu sebeple açık liseye naklini alan öğrencilerin, adreslerine en yakın okullara nakil ve geçişlerini 17 Ekim'e kadar yapacak.
YDS yıl sonuna kadar her ay yapılacak30 Eylül 2014 12:03
ÖSYM Başkanı Demir, "e-YDS'ye ilişkin gerçekleştirdiğimiz toplantıda, 2014 sonuna kadar her ay bir sınav uygulamasının gerçekleştirilmesine karar verildi" dedi.
ALES başvuruları yarın sona erecek30 Eylül 2014 10:36
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi başvuruları, yarın sona erecek.
Uyku, okul başarısını etkiler30 Eylül 2014 10:12
Okullar açıldı. Uzun yaz tatilinin ardından hem öğrenciler hem de aileler, okul düzenine uyum sağlamaya çalışıyorlar. Bu düzenin en önemli unsurlarından biri de uyku…
Dershaneden devlet okuluna geçecek öğretmene 5 kriter!29 Eylül 2014 09:35
Adaylardan 6 yıl sigortalı çalışma ve pedagojik formasyon sahibi olma şartı aranacak.
Samsun'da bin 200 kiloluk boğa
TSK ateş gücünü sergiledi
Yayın yasağı kaldırıldı!
Fenerbahçe'ye e-bilet faturası!
Kurban dolandırıcıları son anda yakalandı!
Sağlığına kavuşunca tekrar cezaevine girecek
İstanbul Valisi'nden bayram mesajı
Aksaray’da trafik kazası: 4 ölü
Liderlerin bayram programı belli oldu
Trafik çilesi şimdiden başladı!
Suriyeli Kürtler İtalya'da parlamentoya girmeye çalıştı
Galatasaray'da Alp Yalman'a rakip çıktı
Yakılan arşivlere TİKA sahip çıktı
AKPM'den üye ülkelere IŞİD'e karşı destek çağrısı
Hafızanız işte bu yüzden zayıflıyor
Geri manevra yaparken 2 yaşındaki çocuğunu öldürdü
DEİK personeli 8 Ekim'de iş başı yapacak
F16'lar IŞİD'i vurmak için yola çıktı!
TSK'dan IŞİD iddialarına yalanlama
İnsan dişli balık yakalandı!
Sare Davutoğlu: Büyükşehirde yaşamak...
Tezkereden sonra hemen...
Akdeniz'de korkutan deprem!
G.Saray değil Arsenal yandı!
Piyasaların beklediği karar açıklandı!
Diyette yapılan 10 hata!
Galatasaray'a sürpriz aday!
Gıda fiyatları iyileşmeyi geciktiriyor
Atletico Madrid'in kaptanından şike itirafı
Dışişleri'nden İsrail'in o kararına kınama!
Kudüslülere "Kurban işkencesi"
Star'ın yarısını resmen alıyor!
Tarım Kredi Genel Müdürü görevden alındı
Hedeflerimizi tam olarak tutturacağız!
Kamalak: Tezkere geçerse bunun vebalinden kurtulamazsınız
Mirzabeyoğlu hakkındaki hapis kararı durduruldu
Akdeniz'de korkutan deprem
İstanbul valisinden bayram açıklaması
80 bin kişi için Ebola tehlikesi!
İnanılır gibi değil! Kapıyı dev piton açtı
Gözetim altında bayram namazı
G.Saray başkanlık yarışında flaş gelişme
Ve piyasaların beklediği karar açıklandı
İDO'dan bayram için ek sefer olacak
Halk kamu düzenini bozanlardan rahatsız!
Eylül'de en çok pantolon fiyatı arttı
Gaziantepspor'da 'Kasımpaşa' hazırlıkları sürüyor
Cem Yılmaz hakkında şok iddia!
Kamyon kasasında 10 kişilik yaşam!
İşte yeni Aile ve Sosyal Politikalar Bakan Yardımcısı
İhale kızışıyor! Ülker'in en büyük rakibi...
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı,seferber oldu!
Milyonlarca kişi eline süpürge aldı
150 milyon yıllık dinozor sergileniyor
Ebeveynler dikkat! Çocuklarda kalp sağlığı çok önemli!
'Ballı börek bir hayat sürmedik'
Çimento devi satın alınıyor