Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD: Harekete geçmeye hazırız! Fenerbahçe'de radikal değişiklik! TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi! Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 19 Eylül 2014 Cuma 09:01
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 521 kez okundu.

TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!19 Eylül 2014 19:25
Milli Eğitim Bakanlığı TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi verdi. Ortaöğretime geçecek öğrenciler için 13 bin 130 kontenjan açıldı
Öğretmen atamaları açıklandı!19 Eylül 2014 16:20
Milli Eğitim Bakanlığı, 109 branşa 39 bin 642 öğretmen atamasını gerçekleştirdi.
MAZLUMDER'den eğitimin özgürleşmesi için 7 somut teklif19 Eylül 2014 09:52
MAZLUMDER, Tevhid-i Tedrisat kanununun kaldırılmasıyla ilgili başlattığı kampanya dahilinde 7 somut teklif getirdi.
e-YDS yarın yapılacak19 Eylül 2014 09:51
Bu yıl ilk kez yapılacak olan Elektronik Yabancı Dil Sınavı (e-YDS 2014/1) yarın gerçekleştirilecek.
KPSS'ye MİT koruması!19 Eylül 2014 08:31
Soru kitapçıkları için matbaada sıkıyönetim ilan edildi. Sızmaya karşı MİT devrede.
'Tek sınavlık' gelecek 2 yıl sonra bitecek19 Eylül 2014 08:05
Uygulamaya konulan 4+4+4 sistemiyle ilk ve ortaöğretimi reforma tabi tutan hükümet, bu kez yüksek öğretimde benzer bir dönüşüme odaklandı.
40 bin öğretmen için büyük gün19 Eylül 2014 07:58
Atama bekleyen 40 bin öğretmen, görev yerlerini bugün öğrenecek.
Avcı'dan yeni mezunlara müjde!19 Eylül 2014 05:03
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Ocak ayında açıklayacakları Öğretmen Yetiştirme Strateji Belgesi ile önümüzdeki yıllarda hangi nitelikte öğretmen yetiştirileceğinin çerçevesini çizeceklerini belirtti.
Aynı anda bin 200 öğrencilik ders18 Eylül 2014 13:31
HÜ yeni kayıt yaptıran öğrencilere zorunlu tutulan kredili ÜNİ 101 dersi ilginç görüntülere sahne oldu.
Üniversitelere ek yerleştirme başvuruları başladı18 Eylül 2014 12:11
Adaylar, tercihlerini 25 Eylül'e kadar internet üzerinden gerçekleştirebilecek.
KPSS giriş belgeleri erişime açıldı17 Eylül 2014 17:36
Kamu Personel Seçme Sınavı ortaöğretim ve ön lisans giriş belgeleri erişime açıldı.
ÖNDER'den o haberlere tepki!17 Eylül 2014 14:45
İmam hatip mezunları ve mensuplarının en büyük derneği olarak bilinen ÖNDER, son dönemde imam hatiplerle ilgili çıkan haberlere tepki gösterdi.
Kerkük kana bulandı: En az 10 ölü
Microsoft gidiyor Pardus geliyor
Milli judocumuz altın madalya kazandı
Umudumuz sorunun BMGK'da çözüme kavuşması
Gençlerbirliği'nin 'Uğur'lu günü!
Maden ocağında göcük
Üsküdar'da korkunç kaza: 1 ölü
Ateizm Derneği Başkanı'ndan ilginç çıkış!
Vatikan'dan Arnavutluk'a destek
Nijerya'da Boko Haram örgütüne operasyon
iPhone 6 çılgınlığı başladı
CHP Antalya'da olağanüstü kongre kararı!
Sponsor bulamayan Altay'dan ilginç yöntem
Bakan Zeybekçi hedefi açıkladı!
ABD: Harekete geçmeye hazırız!
Suriye'de yeni kimyasal tesis şoku!
Katalonya'da bağımsızlık sesleri
Nusaybin'deki çadır kente Yezidiler yerleştirilecek
Suriye sınırına askeri sevkiyat yapıldı
Fenerbahçe'de radikal değişiklik!
Başbakan Davutoğlu Azerbaycan'da
Dünya nüfusu 2100'de ne kadar olacak?
THY ile Avea'dan işbirliği
Erdoğan'ın BM gündemi yoğun
Erdoğan'dan vekalet: 3 bin 50 lirayı peşin verdi
TEOG nakilleri için kontenjan müjdesi!
Dolarda akşam sürprizi
Google milyonlarca dolar dağıtacak
Sarkozy siyasete geri döndüğünü açıkladı
Müezzinoğlu'dan Kılıçdaroğlu'na sert çıkış
İskoçya'da başbakan Salmond istifa etti
Albayrak'tan flaş açıklama!
Mourinho yıldız oyuncuyu sildi!
Kurtulmuş'tan dünyanın sessizliğine tepki
Suriyeliler yakınlarının yanına yerleştiriliyor
Gareth Bale'dan Tottenham itirafı!
Ünal Aysal için şok sözler!
Prandelli'den sürpriz karar! Kadroya almadı
12 imamın tutuklanmasının perde arkası
Almanya'dan da ayrılmak isteyenler var
Hasta oğlu boğulurken kaçtı!
'Saldırılar devam edecek'
Hababam okula geri döndü
Galatasaray - Sivasspor biletleri satışta!
Meteoroloji'den bu ile kuvvetli yağış uyarısı
260 bin öğrenci yurtlara yerleştirilemedi
Vücut direncini artıran mucizevi meyve
Sırbistan"kemer sıkacak"
IŞİD Kobani'ye doğru ilerleyişini sürdürüyor
CHP'den hükümete destek geldi!
Polis 9 yıllık cinayeti DNA testi ile çözdü
Bulgar bakandan acı itiraf
Irak ve Suriye için tezkere çıkarılıyor
F-16'lar vur emriyle havalandı
Hamileler burun tıkanıklığına dikkat!
Rusya'dan flaş Ukrayna kararı!
Baltık ülkelerini Rusya korkusu sardı
Öğretmen atamaları açıklandı!
Albayrak aday mı?
"Ebola barış ve güvenliği tehdit ediyor"
'Lampard transferi garip geldi'
Lokantada patlama: 5 ölü
Otomobil TIR’ın altına girdi: 2 ölü
CHP'li Nazlıaka'nın kaçak tesisatı söküldü
Yine dev obruk oluştu
Kırmızı alarma geçildi
Alzheimer'ın çaresi bu besinler!
AFAD'dan flaş açıklama!