Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Ünlü diyetisyen ölü bulundu! Mehmetçiğin bu kahramanlığı çok konuşulacak Türkiye’de "başkanlık sistemi"ni ilk kez öneren isim! Celal KazdağlıDarbenin yıldönümünde gelen silaha veda çağrısı
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 1 Mart 2015 Pazar 22:42
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 530 kez okundu.

Üniversiteye giriş sistemi değişiyor01 Mart 2015 13:29
ÖSYM Başkanı Demir, üniversiteye giriş sınavlarında ‘açık uçlu yazılı sınav’ yöntemiyle öğrencileri okullara alacaklarını söyledi.
ÖSYM Başkanı: ÖSYS'de değişiklik yok28 Şubat 2015 08:46
ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir, 27 Şubat Cuma günü İstanbul Şehir Üniversitesi’nde düzenlenen “Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Özelinde ÖSYM’nin Sınav Sistemi” konulu seminerde üniversite ve lise temsilcileriyle bir araya geldi.
Öksüz: 28 Şubat İHL’lerin önünü kesti28 Şubat 2015 08:38
Türkiye İmam Hatipliler Vakfı (TİMAV) Genel Başkanı Ecevit Öksüz, “28 Şubat süreci, İmam Hatip okullarının önünü kesti. 28 Şubat günlerinden, bugün yasakların kalktığı, devletimizin İmam Hatip okulu yaptığı bir döneme geldik” dedi.
MEB'den velilere önemli uyarı27 Şubat 2015 19:29
MEB Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar ile öğrencilere, "üniversite sınavına hazırlık" eğitimi verileceği yönündeki vaatler konusunda velileri uyardı.
Din Kültürü öğrencileri İlahiyatçılara karşı!27 Şubat 2015 18:13
Marmara Üniversitesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğrencileri, Sultanahmet Meydanı'nda atamalarda yaşadıkları mağduriyeti anlattılar.
MEB'den velilere "temel lise" uyarısı27 Şubat 2015 11:34
MEB Özel Eğitim Genel Müdürü Yelkenci, temel lise ruhsatını almamış kurumlara kayıtlar ile öğrencilere, "üniversite sınavına hazırlık" eğitimi verileceği yönündeki vaatler konusunda velileri uyardı.
Başakşehirli mucitler Bursa’dan birincilikle döndü27 Şubat 2015 10:51
Başakşehir Living Lab ekibi, Bursa’ da düzenlenen ‘Bilim Kahramanları Buluşuyor’ turnuvasında Robotik Performans’da birincilik kazandı.
"Eğitim fakültelerinin kapatılması gerekiyor"27 Şubat 2015 06:51
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Türkiye'de kendini atanamayan öğretmen diye vasıflandıran kişi sayısının 500 bine yaklaştığını kaydederek, "Problemin ağırlaşarak sürmemesi için eğitim fakültelerinin büyük bir bölümünün kapatılması gerekiyor" dedi.
MEB'den bir ilk!26 Şubat 2015 17:32
Milli Eğitim Bakanlığınca, özel yetenekli öğrencilerin tespit edilmesi amacıyla, Türkiye genelinde merkezi sınav yapılacak
MEB'den özel yetenekli öğrencilere merkezi sınav26 Şubat 2015 12:06
Milli Eğitim Bakanlığınca, özel yetenekli öğrencilerin tespit edilmesi amacıyla, 22 Mart 2015 Pazar günü Türkiye genelinde ilk kez merkezi sınav yapılacak.
Öğretmenlerden ilk kez uzman atanacak26 Şubat 2015 06:56
Milli Eğitim Bakanlığı bu yıl ilk kez öğretmenleri uzman olarak kadroya alacak. Bunun MEB'in öğretmenlere verdiği değerin göstergesi olduğunun söyleyen Müsteşar Yusuf Tekin, “Bu öğretmenlerimize verdiğimiz değeri gösteriyor” dedi.
Çocuğun konuşması için onunla konuşun ve kitap okuyun!25 Şubat 2015 11:07
Konuşma yaşının çocuktan çocuğa farklılık gösterebildiğini belirten Prof. Dr. Ahmet Konrot, “Çocuklarda konuşmanın gelişmesi ailenin tutumuyla da bağlantılıdır." dedi.
Cami yakınında patlama
Denizli: Herkes Beşiktaş'a teşekkür etsin