Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Batı’dan İsrail’e ilk ciddi uyarı Paralel operasyonunda flaş gelişme! Orman işçilerinin üzerine ağaç devrildi: 6 ölü 15 yaralı Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 7 Temmuz 2013 Pazar 14:59
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 517 kez okundu.

RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Liselilere kötü haber!23 Temmuz 2014 10:12
Milli Eğitim Bakanlığı, 40 ilde 82 lisede 9. sınıf öğrencilerini okula bir hafta erken başlatacak
Birincilerin okulu TEOG şampiyonlarını bekliyor22 Temmuz 2014 22:24
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, TEOG şampiyonlarını birincilerin okuluna davet ediyor.
TUS ve DUS başvuruları 23 Temmuz'da21 Temmuz 2014 17:02
Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (DUS) ile Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi başvuruları, 23 Temmuz-8 Ağustos'ta yapılacak.
PYBS sonuçları açıklandı21 Temmuz 2014 13:17
22 Haziran’da uygulanan Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PYBS) sonuçları açıklandı. Adaylar Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) internet sitesi üzerinden sonuçları öğrenebilir.
O sınavlar kalkıyor!21 Temmuz 2014 11:57
Din, dil ve İnkılap Tarihi sınavları kaldırılıyor. Öğrenciler, Türkçe, Matematik ile Fen ve Teknoloji derslerinden sınava tabi olacak.
Çağ atlamak için bölümler fakülteleştirilmeli21 Temmuz 2014 11:54
İstanbul Üniversitesi Öğretim üyesi Yard. Doç. Dr. Yavuz Örnek, yüksek öğretimde çağ atlamak için bölümlerin fakülteleştirilmesi gerektiğini söyledi. Örnek, üniversitelerdeki kimya bölümlerinin sayısının 4-5 ile sınırlı olduğunu belirterek, kimyanın en az 100 bölüme ayrılması gerektiğini kaydetti.
KPSS'de bir soru iptal!21 Temmuz 2014 10:02
Öğretmenlik ve kamudaki A ve B grubu kadrolar için yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı'nda (KPSS) bir soru iptal edildi.
Üniversiteli umudunu devlet kapısına bağladı20 Temmuz 2014 11:12
Özel sektörü riskli bulan üniversite mezunları garantili işi tercih ediyor.
Üniversite sınavı yılda 12 kez yapılacak!20 Temmuz 2014 09:27
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı açıkladı: Üniversite sınav sayısı 12’ye çıkacak her ay yapılacak. En yüksek puan sayılacak...
Avcı sınav soruları için süre istedi18 Temmuz 2014 23:19
Milli Eğitim Bakanı Avcı, sınav sorularının açıklanmamasıyla ilgili konunun Bakanlar Kurulu'nda konuşulduğunu belirterek, ''(Bunu çalışalım) denildi sadece. Şimdi tekrar artılarıyla eksileriyle çalışıyoruz" dedi.
KPSS sonuçları açıklandı!18 Temmuz 2014 18:47
ÖSYM, öğretmenlik ve kamudaki A ve B grubu kadrolar için yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı'nın (KPSS) sonuçlarını açıkladı.
Pakistan'da Gazze için yas ilan edildi
ABD Kongresi'nde "Gazze'' bildirisi dağıttılar
Emin Çölaşan'a otomobil çarptı
ABD’de işkence gibi idam
Batı’dan İsrail’e ilk ciddi uyarı
Paralel operasyonunda flaş gelişme!
O iki üniversite İsrail'i kınamadı
Orman işçilerinin üzerine ağaç devrildi: 6 ölü 15 yaralı
Netanyahu'ya teşekkür eden gazeteci aniden öldü
Polis Akademisi Gazze'ye yönelik saldırıları kınandı
Erdoğan: İsrail devleti yargılanacak
Kışanak kimin için oy vereceklerini açıkladı
CHP İzmir'de tatilcilerin ayağına gitti
Uçakta 119 kişi vardı
Kanser zenginden çok düşük gelirliyi vuruyor
Tek yön Kahire biletine 10 yıl hapis cezası
Murat Göğebakan'nın doktorundan flaş açıklama
İsrail'den Filistinlilere 'çıplak gözaltı'
IŞİD Yunus Peygamberin türbesini yıktı
Aslan Atletico Madrid'e karşı!
Sözcü'den skandal Egemen Bağış haberi
Bayramda beslenme düzenine dikkat!
Bundan sonra ne olacağını bilemem
Federal Mahkeme'den Fenerbahçe kararı