Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kadıköy'de ilk yarı / CANLI El Clasico'da ilk yarıda 2 gol var / CANLI İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 25 Ekim 2014 Cumartesi 17:19
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 524 kez okundu.

Öğretmenlere güzel haber25 Ekim 2014 07:48
Milli Eğitim Bakanlığı, 8 yılı dolduran öğretmenlere il içinde rotasyon çalışması ile ilgili internet üzerinden görüşler aldı.
Üç basamaklı strateji ile sorunsuz nakil25 Ekim 2014 07:25
Milli Eğitim Bakanlığı’nın uyguladığı üç basamaklı stratejiyle nakil mağduriyeti giderildi. Yüz binlerce öğrenci TEOG puanına göre okullardan herhangi birine yerleştirildi ve sorun çözüldü.
TUS ve DUS yerleştirme sonuçları açıklandı24 Ekim 2014 11:08
2014 Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) sonbahar dönemi yerleştirme sonuçları açıklandı.
400 bin öğretmenin hayatı değişecek24 Ekim 2014 08:37
Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenlere rotasyon getiren taslağında neler var? Bu taslak milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor.
Sare Davutoğlu: Tarifsiz acı yaşadım23 Ekim 2014 14:56
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun eşi Sare Davutoğlu, geçtiğimiz günlerde Kobani bahanesiyle yapılan sokak eylemlerinde yakılan okulların kendisini derinden yaraladığını belirterek "tarifsiz bir acı yaşadım" dedi.
Matematikte çözümsüz soru kalmayacak!23 Ekim 2014 11:23
PhotoMath isimli uygulama en zor matematik sorularını bile anında çözüyor. Uygulama öğrenciler için büyük kolaylık sağlasada öğretmenler bu konuda büyük endişe taşıyor.
Açıköğretim kitabında İsrail propagandası!23 Ekim 2014 11:16
İsrail’in Filistin’de yaptığı soykırım yürekleri dağlarken, Anadolu Üniversitesi’nin kitaplarında gençlere ‘Siyonist İsrail değil de Hamas’ın terör örgütü’ olduğu anlatılıyor.
DGS ek yerleştirme tercih başvuruları başlıyor22 Ekim 2014 14:31
Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ek yerleştirme tercih işlemleri, 24 Ekim Cuma gününden itibaren yapılabilecek.
Öğrenciler, başvurular başladı!22 Ekim 2014 14:09
Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014–2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredisi başvurularının başladığını duyurdu.
Burs ve öğrenim kredisi başvuruları başladı22 Ekim 2014 11:13
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2014-2015 öğretim yılına ilişkin burs ve öğrenim kredi başvurularının başladığını duyurdu.
Öğretmenlere zorunlu rotasyon22 Ekim 2014 09:48
Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmen atama ve yer değiştirme taslağı çalışmalarını tamamladı. Taslağın 35. maddesinde öğretmenlerin aynı eğitim kurumunda azami çalışma süresi belirlendi.
Yüzlerce öğrenciye sınavsız diploma kıyağı22 Ekim 2014 08:00
Aydın Nazilli Meslek Yüksek Okulu'nda paralel yapıya yakınlığıyla bilinen yönetici ve öğretim görevlileri yüzlerce öğrenciye sınavsız ders geçirdi.
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır
Türk Yıldızları yine nefes kesti
Peşmergeler Zummar'ı IŞİD'den elinden aldı
Şehit askerlerin kimlikleri belli oldu
Kadıköy'de ilk yarı / CANLI
El Clasico'da ilk yarıda 2 gol var / CANLI
Ala: Önce sen kendi ülkeni yakıp yıkma!
Zararlar için valiliklere ödenekler gönderildi
Aydın Çine'de kuduz karantinası,
Boluspor deplasmanda coştu!
Uşak'a 44 milyon TL'lik yatırım için imza
Paralel yapının partisinde genel başkan belli oldu
Arınç'tan Sırrı Süreyya Önder'e: Haddini Bil
Manavgat'ı sel aldı
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım
Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi
'Kılıçdaroğlu'nu değiştirmek zorunda kalacaklar'
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması
Büyük sürpriz! İngiltere'yi sallayan maç!
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
İtalya'da işçiler ayaklandı!
Beşiktaş'ta o iki isim antrmenana katılmadı!
Erken seçim olacak mı?
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
Musul'da IŞİD'e hava saldırısı: 15 ölü
Suarez ısırmamak için bakın ne yapıyor?
Ukrayna'da halk yarın sandık başına gidiyor
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı
Süper Lig'de şok istifa!
Bir ilimiz daha hızlı trene kavuşuyor!
Davutoğlu'ndan milli aşı müjdesi
'Prandelli ile bu iş yürümez'
3 bin 500 hakim ve savcı alınacak
Peşmerge 5 köyü IŞİD'den geri aldı
ABD saldırılarda ilk kaybını verdi
Sınır kapısına havan toğu yağdı
Ebola'dan ölenlerin sayısı yükseldi
Nurullah Sağlam istifa etti
D-8'e BM gözlemci statüsü verildi
Yeşilçam'dan Kanada çıkarması
MERS için 49 hastane belirlendi
Divan kurulunda yumruklar konuştu
Çin, Ay'a insansız uzay aracı gönderdi
Davutoğlu Kayseri’de türbe ziyaret etti
Saatleri geri almayın çünkü...
Arınç, Erdoğan için sinyali verdi
Milyonlarca kart kullanıcısına uyarı
Kobani'de IŞİD'e ağır darbe
'Peşmerge'nin Kobani'ye gitmesi tarihi bir hatadır'
Kartal'la nikah tazeledi
Twitter'da twit sorunu!
Aziz Yıldırım'dan büyük müjde
F.Bahçe'nin toplam borcu açıklandı!
Bakan'ın konvoyunda korkutan kaza! Yaralılar...
'Sarı toz' olayında flaş gelişme
Kabil'de gazeteye protesto
Yarın bu yollara dikkat!
Google'un patronundan uzaydan atlayış rekoru
CHP'li Tanal'dan kadın polise: Sen kimsin?
Gulam Azam'ın son vasiyeti ne oldu?
Bursaspor'da 9 ismin bileti kesildi
'Açık kapı politikamız sürecek'
Öğrenci otobüsü uçuruma yuvarlandı: 6 ölü