Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Tansu Çiller'den İhsanoğlu açıklaması! Ünlülerden Göğebakan'a duygusal mesajlar İşte Göğebakan'ın son fotoğrafı! Hikmet GökÖrgütün “devekuşu oyunu”!
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 31 Temmuz 2014 Perşembe 14:09
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 518 kez okundu.

Liseler için tercihler başladı31 Temmuz 2014 13:58
Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl ilk kez uygulanan ortak sınavlar sonucuyla yapılacak lise yerleştirmeleri için tercihleri almaya başladı.
Tercih maratonu başladı31 Temmuz 2014 09:43
Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl ilk kez uygulanan ortak sınavlar sonucuyla yapılacak lise yerleştirmeleri için tercihleri almaya başladı. Tercih süreci 8 Ağustos Cuma günü sona erecek.
Bankaların "Deli Dumrul" vergileri sürüyor30 Temmuz 2014 12:55
TÜDER Genel Başkanı Ağaoğlu, "Bankalar, 60'ın üzerinde kalemde tüketiciden kesinti yapmayı sürdürüyor" dedi.
TEOG‘da tercih maratonu başlıyor30 Temmuz 2014 09:11
Bu yıl ilk kez uygulanan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi doğrultusunda lise tercihleri yarın alınmaya başlanacak.
Üniversitede yatay geçiş üç şekilde yapılabilecek28 Temmuz 2014 10:22
YÖK, yatay geçişleri kolaylaştırması ve kontenjanı artırmasının ardından öğrenciler için geçişlere ilişkin ayrıntılı bir rehber hazırladı.
Öğrenciler için yatay geçiş rehberi hazırlandı27 Temmuz 2014 14:21
Üniversite öğrencilerinin farklı puan türleri arasındaki yatay geçişleri kolaylaştıran ve kontenjanı artıran YÖK, rehber hazırladı.
Milli Eğitim sistemi sil baştan değiştiriyor27 Temmuz 2014 14:07
Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi ve ilköğretim kurumları yönetmeliğini tamamladı.
Velilere müjde! Performans ödevi kaldırıldı26 Temmuz 2014 12:52
Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamada çoğunlukla velilerin hazırladığı performans görevini kaldırdı.
Öğretmenlerin tayin başvuru tarihi belli oldu!25 Temmuz 2014 18:54
Öğretmenlerin yaz tatili il içi ve iller arası özür durumuna göre başvuruları, 11-15 Ağustos'ta yapılacak
ÖABT sonuçları açıklandı25 Temmuz 2014 18:28
Kamu Personel Seçme Sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi sonuçları açıklandı.
Fatih Üniversitesi İsrail yandaşı mı?25 Temmuz 2014 10:38
Türkiye'de neredeyse üniversitelerin %90'nın imza attığı Gazze bildirisine Gülen Hareketi'ne ait Fatih Üniversitesi'nin destek vermediği ortaya çıktı.
RTE Üniversitesi 4 bin 9 öğrenci alacak24 Temmuz 2014 13:46
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine (RTEÜ) yeni eğitim öğretim sezonunda 219'u yabancı 4 bin 9 öğrencinin yerleştirileceği bildirildi.
Tansu Çiller'den İhsanoğlu açıklaması!
Almanya'da işsizlik arttı
Kırıkkale'de uyuşturucu operasyonu
Ünlülerden Göğebakan'a duygusal mesajlar
Arnavutluk'ta tünel faciası
Kardeş kavgası kanlı bitti
Vatandaşlarından "savaş vergisi" alacak
Erdoğan Göğebakan’ın cenazesine katılacak mı?
İsrail 11 Filistinliyi şehit etti
Flaş açıklama! 'G.Saray iki oyuncumuzu resmen istedi'
İsrail'in saldırısında yaralanan gazeteci öldü
Ukrayna savaşa hazırlanıyor
İşte Göğebakan'ın son fotoğrafı!
Kitlesel yok oluş süreci başlamış olabilir
Rusya'ya ait 7 tank Ukrayna'ya girdi
İsrail'den ateşkese yeşil ışık
İsrail Batı Şeria'da 10 Filistinliyi gözaltına aldı
Otomotiv sektöründe dolu şoku!
Erdoğan Van mitingine hazırlanıyor
ATM dolandırıcılığında banka sorumlu
İşte Ramazan'da en çok satılan ürün
Türkiye iki yeni uydu için düğmeye bastı!
İspanya'dan kritik hamle!
Liseler için tercihler başladı
E-Ticaret AVM'lerin kapısına kilit vurdurabilir
Arnavutluk'ta tünel çöktü: 3 ölü
23 IŞİD elemanı öldürüldü
Snowden Rusya'dan siyasi sığınma talep etti
BM'den flaş Kıbrıs kararı
Feyenoord Türk yıldızı resmen açıkladı!
Gezi vandallığını kışkırttı, Gazze'yi görmedi!
Esed'e ağır darbe!
Feyenoord Türk yıldızı resmen açıkladı!
Son fotoğrafını Murat Kekilli paylaştı
Fenerbahçe'den çılgın takas teklifi
Sapanca’da tehlike artıyor
Fatih Terim'in torunundan iyi haber!
Çatı aday Köşk için değil!
Klapwijk'ten Beşiktaş'a 1 yıllık imza
Ardalı Atletico Azteca'da kaybetti!
Göğebakan ailesi acı haberle yıkıldı
Dünyanın en hızlı oyun Mouse'u!
Trabzon'dan ayrıldı! İşte yeni takımı
Kızılay'dan Gazze'ye su yardımı
Rusya tekrar Ukrayna topraklarına girdi!
ABD en büyük deniz tatbikatını yaptı
Bu hafta 4 film vizyona girecek
Bağdat'ta 15 Sünni'yi katlettiler
"ABD Gazze'deki sivil ölümlere ortak oluyor"
Kesler'den bayramda iki başpehlivanlık!
Nadal'a sakatlık şoku
Ebola ülkedeki tüm okulları kapattırdı
Beşiktaş iki futbolcusunu gönderdi!
Vücudumuza zehir sıkıyoruz
Şehit madenciler için "anıt mezar"
Akif Beki'den Nazlı Ilıcak'a tek soru
KAP'a bildirildi! PTT 1. Lig'e gidiyor!
ABD en büyük deniz tatbikatını yaptı
Malezya Havayolları'nda yine facianın eşiğinden dönüldü
İhsanoğlu'nun İstiklal Marşı skandalı rekor kırıyor!
Türkiye'nin yarısı Kur'an okumayı bilmiyor
Mucize bebek yaşayamadı
Siyonist'in tohumuna karşı yerli tohum!
"ABD Gazze’deki sivil ölümlere ortak oluyor"
Apple radyo uygulaması Swell’i satın aldı