Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Hamas: Dini bir savaşın habercisi! Demba Ba beni uyandır namaz kılacağım! Voleybol maçında intihar saldırısı: 55 ölü Hakan TunaÜçüncü göz!
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 29 Ağustos 2014 Cuma 10:07
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 527 kez okundu.

Öğretmenlere indirim müjdesi!23 Kasım 2014 18:07
Bakan Elvan'dan öğretmenlere indirim müjdesi geldi.
Öğretmenler Günü kutlama programı23 Kasım 2014 15:40
Milli Eğitim Bakanı Avcı'nın yarın saat 09.00'da öğretmenlerle Anıtkabir ziyaretiyle başlayacak etkinliklerinde, Cumhurbaşkanı Erdoğan 81 ilden gelen eğitimcilere resepsiyon verecek.
Memur-Sen'den eğitim sistemine sivil manifesto23 Kasım 2014 14:04
Memur-Sen Konfederasyonuna bağlı Eğitim-Bir-Sen ve Türkiye Yazarlar Birliği’nin “Mehmet Akif İnan Hatırasına” düzenledikleri “Eğitim ve Ahlak Şûrası" Ankara'da sona erdi.
Bir asırlık öğretmen mesleğin sırlarını anlattı23 Kasım 2014 12:59
Öğretmenlik mesleğine gönül veren ve 42 yıl hizmet eden Saadet Berna, 97 yaşında hala okuldan okula koşarak genç meslektaşlarına "model öğretmen" olmanın sırlarını anlatıyor.
Oyun parkı yapan öğretmenlerini askerde unutmadılar23 Kasım 2014 12:53
Samsun'da öğrenciler, tahta ve sac kullanarak çocuklara oyun parkı yapan anaokulu öğretmeni Çapa'ya, vatani görevini yaptığı sırada mektup göndererek 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü kutladı.
ALES sonbahar dönemi sınavı yapıldı23 Kasım 2014 12:51
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) yapıldı.
Sabancı Mardin Kız Yurdu açıldı23 Kasım 2014 12:22
Ülkenin dört bir yanında kalıcı eserlere imza atan Sabancı Vakfı’nın desteğiyle inşa edilen Sabancı Mardin Kız Yurdu hizmete açıldı.
Dershanelerde dönüşüm devam ediyor!22 Kasım 2014 13:59
Dershanelerin özel okula dönüşümü programına, dershanelerin yüzde 25'i başvurdu. Programa başvuran kurum sayısı 808 olarak belirlendi.
ALES yarın yapılacak22 Kasım 2014 12:29
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) yarın yapılacak.
Avcı'dan önemli 'öğretmen atamaları' açıklaması!21 Kasım 2014 23:04
Milli Eğitim Bakanı Avcı, öğretmen atamalarına ilişkin, 2015'te kamuya toplam 74 bin personel alınacağını belirterek, "Bunun içerisinden ne zaman ve ne kadar bize tahsis edilir o Bakanlar Kurulu'nun kararında" dedi.
MEB bütçesi Meclis'te21 Kasım 2014 17:14
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı öğrencilere yapılan yardım miktarını açıkladı.
Gündoğdu'dan öğretmen maaşı ile ilgili eleştiri21 Kasım 2014 13:39
Eğitimdeki sorunlara değinen Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, öğretmen maaşlarını eleştirdi.
Putin Abhazya Başbakanı Hacimba ile bir araya gelecek
Başbakan Davutoğlu'dan hasta ziyareti
Fenerbahçe'den Hürriyet'e sert tepki: Bunun adı hainlik!
Boğaz Köprüsü'ne sürpriz isim talebi
Samsun'da korkunç cinayet!
Hamas: Dini bir savaşın habercisi!
Kartal 'Paşalar' gibi...
ABD'li Jackson 39 yıl boşuna hapis yattı
Filistin'den İsrail'e sert tepki
Maden kazası: 3 ölü, 11 yaralı!
Dortmund'da Reus depremi!
İran’dan OPEC'e "petrolü azaltın" talebi
Tunus'ta oy verme işlemi sona erdi
Constant, Metalist maçına yetişecek mi?
İşte Dersim Müzesi'ne dönüşecek o kışla
AFAD, Ermenek'teki son durumu açıkladı
Cüneyt Çakır ameliyat oldu
Başbakan Davutoğlu Dersim için özür diledi
Batı Şeria'da patlama şoku!
O kasaba IŞİD'den kurtarıldı
2015 seçimlerini başarılı bir şekilde geçirmeliyiz
Almanya Ukrayna'yı NATO'da istemiyor
Formula 1'de şampiyon belli oldu!
Demba Ba beni uyandır namaz kılacağım!
Öğretmenlere indirim müjdesi!
Voleybol maçında intihar saldırısı: 55 ölü
Şentop: HDP çözüm sürecinde hizaya geldi
Sırplardan şok tahrik: İlk Türk kanını kim dökecek
Tazminat parasıyla sucuk ekmek dağıttı
Afganistan'da bombalı saldırı: 40 ölü
Sürpriz karar! Volkan'a küfür edilirse...
İsrail'in güvenliği Sisi'den soruluyor!
Galatasaray'lı oyuncu önce küfür etti sonra sildi
Caner için çılgın teklif!
Demirtaş: Barış hepimize lazım
"Prandelli bir futbol hainidir"
Q7'den Beşiktaş itirafı: Orada hocayla...
Kerimi: Afgan ordusu ülkeyi savunabilir
Twitter'da gizliniz saklınız kalmayacak
Eskişehir'de 11'ler belli oldu!
Elazığspor 'Altın' buldu
Urfa'ya evinde 'demir' yumruk!
Davutoğlu'ndan sürgündeki vatandaşlara çağrı
Jeo Biden Türkiye’den ayrıldı
Öğretmenler Günü kutlama programı
Başbakan'dan Dersimlilere müjde
Manisaspor deplasmanda güldü
Türk mühendisler 'cep'i uyduya taşıdı
Gol düellosunda gülen yok: 2-2
Mahidevran Hatun'un sırrını çözen mektup
Konyaspor evinde Antep'e acımadı!
Davutoğlu'ndan Ali'siz Aleviler'e Seyit Rıza hatırlatması
Sisi: Silahlı kuvvetlerimizi Filistin'e göndermeye hazırız
Dahi piyanisti bekleyen tehlike
Şırnak'ta bir terörist teslim oldu
Çelik: Bir Kürt olarak utanç duydum
Cüneyt Çakır maçta sakatlandı!
Karı koca yangında can verdi
Cavcav tehdit etti, futbolcular sakallarını kesti!
Sınırda kaçak boru hattı
Sirkeci yaya üstgeçidi kaldırıldı
Fenerbahçe'nin Bursa kafilesi belli oldu!
Irak'ta sel sularının altından toplu mezar çıktı
Devletin zirvesinden Kılıçdaroğlu'na taziye