Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Meteoroloji'den İstanbul'a uyarı! Endülüs’te yaşayan İslam, Dostluk Karavanı’nda 'Özerklik talebi sürecin bir parçası değil!' Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 26 Ocak 2015 Pazartesi 15:35
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 529 kez okundu.

Paralelcilerin KPSS kopyası böyle ispatlanacak!26 Ocak 2015 08:41
2010’da yapılan KPSS’deki kopya ve soruların sızdırıldığı iddiaları test kitapçıkları imha edildiği için ispatlanamıyordu. Ancak savcılık 1262 kitapçığın imha edilmeyip depolarda saklandığını saptadı. Savcılık bu kitapçıklar üzerinden kopya soruşturmasını ilerletiyor.
1.6 milyon çocuk okula hasret25 Ocak 2015 10:44
Esad rejiminin okullarını yıktığı 1.6 milyon çocuk eğitimden mahrum kalırken, Türkiye'ye sığınan binlerce Suriyeli küçük ise en iyi şekilde eğitim görüyor
Öğretmenlerin atama tarihi belli oldu24 Ocak 2015 21:43
15 bin öğretmenin atanacağı tarih belli oldu.
MEB’den yurt dışı okul atağı24 Ocak 2015 08:53
Türkiye, yurt dışında yeni okullar açmak için harekete geçti. Milli Eğitim Bakanlığı, Kafkasya’dan Afrika’ya Balkanlar’dan Ortadoğu’ya onlarca ülkede okul açmak için planlama yaptı. Halen bakanlığa bağlı 16 ülkede 66 okul faaliyet gösteriyor
YÖK müjdeyi verdi: 40 bin ek kontenjan...23 Ocak 2015 23:59
YÖK Başkanı Saraç, 2014-2015 bahar döneminde başlatılacak pedagojik formasyon eğitimi programları için, gerekli şartları taşıyan üniversitelere toplam 40 bin dolayında ek kontenjan verildiğini bildirdi.
Avcı'dan Gülen grubu okullarıyla ilgili açıklama23 Ocak 2015 13:10
Milli Eğitim Bakanı Avcı, yurt dışındaki okulların kapatılmasıyla ilgili sürecin Bakanlar Kurulu'nda görüşüleceğini, çalışmalarla ilgili gelecek hafta açıklama yapılacağını söyledi.
MEB'den uyarı!23 Ocak 2015 11:26
Milli Eğitim Bakanlığı, özel okulları, eğitim ücretlerine yapacakları zammı yıllık enflasyona göre belirlemeleri konusunda uyardı.
Kürtçe okulda Kürtçe karne23 Ocak 2015 11:03
Açılışı olaylı olan ilk Kürtçe okul henüz resmiyet kazanmadı ama öğrencilerine karne dağıttı. Diyarbakır'daki okulun 110 öğrencisinin karneleri de Kürtçe hazırlandı.
18 milyon öğrenci yarıyıl tatiline giriyor23 Ocak 2015 09:00
Okul öncesi eğitim kurumları ile ilk ve orta dereceli okullarda okuyan yaklaşık 18 milyon öğrenci, bugün karne alarak 2 hafta sürecek yarıyıl tatiline girecek.
Kritik 22 soruyu akrabalar bilmiş23 Ocak 2015 08:07
Avukatlara hakim-savcı olma yolunun açılmasının ardından 2012 yılında düzenlenen sınavda paralel örgüt destekli adaylar, 22 soruya verdikleri cevapla diğerlerine fark attı. Birçoğu dereceye giren 62 kişi ya akraba ya da iş ortağı...
Velilere karne uyarısı22 Ocak 2015 15:37
Psikolog Tuğçe Karakoç, kötü karnenin cezalandırılmayacağı gibi iyi karnenin de ödüllere boğulmaması gerektiğini söyledi.
YÖK Başkanvekilliği'ne Kapıcıoğlu atandı22 Ocak 2015 14:25
YÖK Başkanvekilliği'ne Prof. Dr. Mehmet İsmail Safa Kapıcıoğlu atandı.
Ukrayna'da mahsur kalan madenciler kurtarıldı
Aile Paketi tasarısı TBMM'ye sunuldu
Meteoroloji'den İstanbul'a uyarı!
FIBA Yılın Oyuncusu ödülü sahibini buldu
Suudi Arabistan'da taht oyunları
TIR otomobilin üzerine devrildi
Yumurta ihracatı Uzakdoğu'ya yöneldi
Norveç Büyükelçiliği'nde şüpheli zarf alarmı
Büyükelçilikte şüpheli zarf paniği
Endülüs’te yaşayan İslam, Dostluk Karavanı’nda
Paralel yazar Faruk Arslan köpük partisinde!
ASELSAN denizaltılara "aldatıcı" üretecek
Yerli su türbini üretildi
Yemen'de kanlı gün
"Pat pat"lar ulaşımda can yakıyor
Rus polisinden Kırım Tatar televizyon kanalına baskın!
Mahkemeden savcının itirazına ret
Çanakkale’de kuduz karantinası
Beyaz Saray'da panik
4 imama beddua seansı soruşturması
Afganistan'da patlama: 2 ölü
Soğuk hava ani yüz ağrısını tetikliyor
CHP'de bir istifa daha!
'Özerklik talebi sürecin bir parçası değil!'
Mersin Üniversitesi'nden ihale belgeleri çalındı
Tek böbrekli olduğunu 43 yaşında öğrendi
Hakkarili snowboard ile tanıştı
Kobani'de roller değişti!
Yakıtsız çalışan motor yaptı, sponsor arıyor
G.Saray'dan Devler Ligi için tarihi karar
Atatürk büstü çalındı!
Başbakan ve eşi Yahya’yı umutlandırdı
Ehliyetsiz sürücü iki askeri ezdi
Yeni Türkiye konferansları - II "YeniTürkiye ve kültür"
Buz pateninde 5 madalya
Trabzonspor "B" planı ortaya çıktı
Usta raketlerin final yürüyüşü!
Muğla'da MERS virüsü şüphesi
Düzce'de 4 kişi sobadan zehirlendi
Boko Haram'dan yeni taktik
Fikret Orman: Amacımız Trabzon'u ezmek değil
Türkiye'de 22 milyon oyuncu var
Şişli'de bir iş merkezine silahlı saldırı
Pistonslı Jennings sezonu kapattı
Esed güçleri Türkmenlere saldırdı
35 bin kişilik yeni çadır kent
Çözüm sürecini sonuna kadar destekliyoruz
Çin'de bankanın da sahtesi yapıldı!
"Usulsüz dinleme" soruşturmasında flaş gelişme!
Beyazıt Öztürk'ten evlilik açıklaması
FIFA Real Madrid'e soruşturma açtı
Ali İsmail Korkmaz davası kararına itiraz
Facebook Türkiye'nin sözünü dinledi
'Devrimden geri adım atmak yok'
Pistonslı Jennings sezonu kapattı
Yusuf Şimşek'ten sitem dolu sözler!
Her karın ağrısı masum değildir
Esed güçleri Türkmenlere saldırdı
Altında yılın en sert düşüşü yaşandı
İlhan Şeşen arabasını satıyor!
Minderle kaymak isterken hayatını kaybetti
İran'da memurlar için şok öneri!
Lucas Silva resmen Real'de!
Ateist lider yemin etti ama...
Aziz Yıldırım'dan 'kumpas' ifadesi
ABD UFO belgelerini kamuya açtı
Telafer çok yakında DEAŞ'tan geri alınacak
"Harp Mecmuası" Türkçe basılacak