Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Ukrayna konusunda uzlaşı sağlandı! YDS sonuçları açıklandı! Malezya'yla ilişkilerimiz bize güç vermektedir Ömer AltaşKorkaklara paye verilmez!
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 24 Eylül 2013 Salı 16:05
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 513 kez okundu.

YÖK'ten formasyon açıklaması17 Nisan 2014 20:52
Yükseköğretim Kurulu, pedagojik formasyon sertifika programlarının normal öğrenim süresinin lisans mezunları, 3. ve 4. sınıf öğrencileri için 2 yarıyıl, 2. sınıf öğrencileri için 4 yarıyıl, 1. sınıf öğrencileri için ise 6 yarıyıl olacağını bildirdi.
YDS sonuçları açıklandı!17 Nisan 2014 19:53
Yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavı (YDS) sonuçları açıklandı.
Lisansüstü Eğitim görenler dikkat!17 Nisan 2014 12:59
Eğitim-Bir-Sen, Yükseköğretim Kurulu’na (YÖK) yazılı müracaatta bulunarak, Lisansüstü Eğitim süresinin memuriyetten sayılmasını istedi.
30 yaş ve üstüne sınavsız üniversite17 Nisan 2014 12:15
MEB, YÖK ve eğitim kurumu yöneticilerinin toplantısından 'sil baştan' yeni yasa sinyali çıktı
Üniversiteye girişte yeni dönem!17 Nisan 2014 12:01
2016'dan itibaren YGS ve LYS sistemleri kalkarken, üniversiteye merkezi sınavın ortalamalarıyla girilecek.Üniversiteler de üç gruba ayrılacak.
Yüksek öğretim sistemi değişiyor!16 Nisan 2014 16:32
YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, katıldığı toplantıda Yüksek öğretim sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
LYS'ye girecek öğrenciler dikkat!16 Nisan 2014 11:52
Üniversiteye girişin ikinci adımı olan Lisans Yerleştirme Sınavlarına başvurular, 21-30 Nisan arasında yapılacak. Başvuru süresi uzatılmayacak.
Bakanlık okulları uyardı! Dikkat15 Nisan 2014 08:06
Bakanlık, ikinci dönem ortak sınavlarda yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçmek için okulları uyardı.
Rektör Çelik kalp krizi geçirdi14 Nisan 2014 23:52
Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik, kalp krizi geçirdi. Çelik'in, ambulans uçakla Ankara'ya sevk edildiği öğrenildi
KLܒde 'etkili iletişim'14 Nisan 2014 23:33
Kırklareli Üniversitesi (KLÜ) Sürekli eğitim Merkezi tarafından 'Etkili İletişim' eğitimi düzenlendi.
MEB'den çok önemli uyarı!14 Nisan 2014 11:45
Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerinin katılacağı ikinci dönem ortak sınavlara ilişkin herhangi bir aksaklığın yaşanmaması için uyarıda bulundu.
Eğitimde sevindiren gelişme!14 Nisan 2014 10:14
Türkiye'de ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında derslik başına düşen öğrenci sayısı ortalama 29'a geriledi.
Putin'e uyarı telefonu!Samanyolu'nda Peres'e övgü, Erdoğan'a hakaretMİT teklifi kabul edildiSoğuk havalar geri dönüyor!İstanbul için radikal bir adım dahaBDP'de 'Hakan Fidan' çatlağı!FLAŞ! F.Bahçe'ye büyük şok!'Evde 3 gün ağladım'Futbolun Rüzgar Adamları!Mahçupyan: Durum gerçekten de hayli vahimFilistin Başbakanı işçinin elini öptü!Bozdağ: O hakim kendi ağzına baksın17 Nisan Filistinli Esirler Günü kutlandı!Rüzgarın oğlu Bale!CHP'li belediyenin Berkin Elvan ayıbıSelfie Çekerken Tekme Yedi!Vefatının 21. Yılında Turgut ÖzalTüm Manşetler
Kazada ölen öğrenci toprağa verildi
Mars’a yolculuk güvenli değil
Efsane takım Süper Lig'e dönüyor
Vergi kaçırdığını ihbar edenler üç kat arttı
İşte yılın otomobili!
Akdeniz foku ölü bulundu
Kamer Genç yine gerginlik çıkardı
Bayraktar ucuz et için şart koştu
Tertemiz şampiyon olduk!
CHP seçim sonuçları için kampa girecek
TFF'den e-bilet toplantısı
Yıldız futbolcudan metrobüs selfie'si
YÖK'ten formasyon açıklaması
Filede düşen takımlar belli oldu!
Microsoft, Android'i haraca bağladı!
Putin'e uyarı telefonu!
İstanbul trafiğinde yeni dönem!
O stadın yeni adı belli oldu!
Ukrayna konusunda uzlaşı sağlandı!
YDS sonuçları açıklandı!
Samanyolu'nda Peres'e övgü, Erdoğan'a hakaret
MİT teklifi kabul edildi
O soruşturma önergeleri de görüşülecek!
Malezya'yla ilişkilerimiz bize güç vermektedir
Sayıştay'dan yalanlama geldi
Soğuk havalar geri dönüyor!
İstanbul için radikal bir adım daha
Artık tweet'ler buzlanacak!
Piyasalar günü nasıl kapattı?
Çaresizce ölümü beklediler!
Google'dan akıllı lens!
Bilim üssü'nde geri sayım!
Sow: Şampiyonluğa 1 adım kaldı
Feshane'de Rize günleri başlıyor
Elektrik akımına kapılan 3 işçi yaralandı
BDP'de 'Hakan Fidan' çatlağı!
Gezicilere duyurulur! Dev yeşil alan geliyor
Kimseyi güldüremedi
Arsenal, Mesut Özil'e kavuşuyor
Erdem Başçı'dan 'istifa' açıklaması
Kanserin tedavisi Uzay'da aranacak
FLAŞ! F.Bahçe'ye büyük şok!