Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Atlı polislerin acımasızlığı! Eylemcileri ezdiler Mahkemeden Dersim ile ilgili flaş karar Fenerbahçe'den derbi öncesi flaş karar Ömer Altaş''Enver'in'' ruhu geri dönüyor!
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 23 Ağustos 2014 Cumartesi 20:27
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 519 kez okundu.

TEOG sonuçları açıklandı!22 Ağustos 2014 15:01
Yerleştirme sonuçları Milli Eğitim Bakanlığı'nın internet sitesinde yayınlandı.
7 bin okul müdürü görevden alındı22 Ağustos 2014 14:57
Milli Eğitim Bakanlığı'nda 4 yılını doldurmuş toplam 16 bin okul müdüründen 7 binini müdürlükten alındı.
Medya okuryazarlığı dersi "sil baştan"21 Ağustos 2014 11:50
RTÜK Başkanı Dursun, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında seçmeli olarak okutulan medya okuryazarlığı dersinin müfredatının MEB işbirliğiyle yenilendiğini bildirdi.
DGS tercihleri bugün alınmaya başlanacak21 Ağustos 2014 10:39
Dikey Geçiş Sınavı tercihleri bugün alınmaya başlanacak. Tercih süreci 26 Ağustos'ta sona erecek.
ÖSYM KPSS takvimini ve sınav tarihlerini açıkladı20 Ağustos 2014 15:27
KPSS 2014 Ön Lisans ve KPSS 2014 Lise Sınav takvimi ve başvuru tarihleri açıklandı.
E-Kayıt 32 üniversitede başlayacak19 Ağustos 2014 15:00
Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak öğrenciler, bu yıl ilk kez 32 üniversiteye e-kayıt yapılabilecek
Okullar ne zaman açılacak?19 Ağustos 2014 11:40
MEB 2014 - 2015 Eğitim ve Öğretim yılı başlangıç tarihlerini açıkladı.
Okullarda internet daha hızlanacak18 Ağustos 2014 15:30
BTK, Milli Eğitim Bakanlığı ile Bakanlığa bağlı okul, kurum ve kuruluşlara sunulan MEB DSL internet tarifelerine 8 Mbit/sn ve 16 Mbit/sn hızlarında limitsiz tariflerin eklenmesini kararlaştırdı.
Eylülde 40 bin öğretmen atanacak!18 Ağustos 2014 02:01
Yeni dönemin ilk müjdesi atama bekleyen öğretmenlere için geldi.
Dershanelerden son büyük vurgun!15 Ağustos 2014 08:39
Kapanacak olmalarına rağmen dershanelerin fiyatlarına yüzde 20'ye yaklaşa oranda zam yaptıkları öğrenildi.
"Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesinde14 Ağustos 2014 17:37
İÜ, "Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi’ listesine 404. sıradan girdi.
Öğretmen atamalarında şok!14 Ağustos 2014 11:18
Torba kanun görüşmeleri ertelendiği için öğretmen atamalarının yapılması zora girdi.
'Saraybosna'nın Kalbi' ödülü Annemin Şarkısı'nın
Wesley Sneijder'den derbi itirafı
İstanbul trafiğinde inanılmaz görüntü
Merkel Kırımlıoğlu'yla görüştü
Atlı polislerin acımasızlığı! Eylemcileri ezdiler
Mursi'nin davası ertelendi
Ünlü isimlerden çocuk katili İsrail'e destek!
İnegöl'de 10 kişi bonzaiden hastanelik oldu
Bursaspor kendini vurdu
Libya'da "kaçak göçmen" taşıyan tekne battı
Manisaspor tek golle güldü
İstanbul'da elektrik kesintisi
ABD'de Eric Garner yürüyüşü
Göztepe ile Altınordu yenişemedi
Ahmet Davutoğlu’nun ‘Cilvekuş’u
Mahkemeden Dersim ile ilgili flaş karar
Melo'dan çok ilginç F.Bahçe açıklaması
Fenerbahçe'den derbi öncesi flaş karar
Ünal Aysal'dan Uslu'ya çok sert cevap
İsrail'den katliam bildirisi: Sivilleri vuracağız
Marmara Adası yakınlarında ceset bulundu
Erdoğan Tunus Cumhurbaşkanı ile görüştü
Ajda Pekkan'ı kızdıracak fotoğraf
Fatih'te 3 katlı bina çöktü
İki IŞİD lideri öldürüldü
Posta'dan Davutoğlu ve Erdoğan'a iftira!
Çaykur şekerden 10 kat tatlı bitki üretti
TSK: PYD üyesi 2 kişi askere ateş açtı
Afganistan'da çatışma: 20 ölü
Londra'da İsrail protesto edildi
Bardarbunga lav püskürtmeye başladı
F.G'den tepki çeken başsağlığı mesajı!
PKK'nın kaçırdığı çocuk teslim oldu
Rusya'dan sahte 'Made in Turkey' uyarısı
Bedelli askerlikte çarpıcı sonuç
ABD'li gazeteciyi IŞİD'e kim teslim etti?
Kassam'dan İsrail'e büyük darbe!
Ebola hastasını saklayana hapis cezası
Shakhtar'ın stadına iki top mermisi düştü
Bakan Yıldız'a müzik terapisi
İran doğalgaz ihracatında hedef büyüttü
Yahudi patrondan 'görmeyin' emri
Işık: İşçisizlik problemi var
Türk Yıldızları'nın Mevlana gösterisi nefes kesti
Davutoğlu'nun yerine kim geçecek?
F.G tedaviye muhtaç!
"Yeni Başbakanımızla daha iyi olacağız"
Suudi Prens tatili uğruna 500 bin euro'dan vazgeçti
Kocaeli'de denizde kaybolan genç Ankara'dan çıktı
İngiliz gazetelerinden IŞİD ile ilgili şok iddia
Haksızlıktan bahseden CHP'li vekile bakın!
Amerikan medyasının ikiyüzlülüğü!
AK Parti’li başkanın araçları yakıldı
İsrailli yetkiliden şok eden ateşkes açıklaması!
Kassam'dan İsrail'in havalimanına saldırı
Suriyeli mültecilere destek için yürüdüler
Sami Khedira'dan ayrılık sinyali
Belçika'da Rosberg rüzgarı!
Trabzonspor abarttı! İlk görüşme olumlu
Uslu: Aysal dostluğun anlamını bilmiyor
Yemin törenine 50'yi aşkın ülkeden büyük katılım
Limona zam gelince çakması çıktı
Trabzon'dan hükmen galibiyet açıklaması!
Muharrem İnce Kılıçdaroğlu'nun boyuyla dalga geçti!