Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Taziye dilemek zaafiyet demek değildir! Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması Rusya'ya tarihi ayar! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
Kız çocuklarının okula gitme oranı düşüyor...
23 Eylül 2005 Cuma 15:24
Güncellenme Tarihi 24 Nisan 2014 Perşembe 22:13
Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.








İzmir - Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü Prof. Dr. Servet Özdemir, Türkiye'de ilköğretimde genel çağ nüfusunun yüzde 99.1'i düzeyindeki okullaşma oranının, sadece kız çocukları ele alındığında yüzde 95'e gerilediğini belirtti.

Çeşitli nedenlerle okula gönderilmeyen kız çocuklarının temel eğitime kazandırılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve UNICEF işbirliği ile yürütülen "Haydi Kızlar Okula" kampanyasının İzmir'deki uygulaması, değerlendirme toplantısıyla ele alındı.

"Bunun 2005 Türkiyesi'nde mazereti yok" diyen Prof. Dr. Özdemir, "Eğer Türkiye'de okula gitmeyen birisi varsa başta Milli Eğitim Bakanlığı olarak bizler olmak üzere herkes sorumludur" dedi.

Prof. Dr. Özdemir, bir yanda yüksek eğitim alan, bir yanda da hiç eğitim almamış nüfusu bulunan bir toplumun asla kalkınmayı, huzuru ve birlikteliği sağlayamayacağını ifade ederek, bu sorunun mutlaka tüm kesimlerin elbirliği ile çözümlenmesi gerektiğini vurguladı.

Bugün Türkiye'de eğitim konusunda niteliğe, dünyayla rekabete, sanata, spora yönelinmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bunu için ilk olarak, sınav odaklı eğitim anlayışının terk edilmesi gerektiğini belirtti.

Yeni ilköğretim müfredatı programı ile ölçme anlayışını değiştirmek istediklerini ifade eden Özdemir, "Yönetmeliğimizi de bugünlerde yayınlamak üzereyiz. Çocukların portföy dosyası hazırlamasını, bir resim sergisi açmasını, bir sportif etkinliğe katılmasını, bir konuşma yapmasını da önemli bir faaliyet olarak görüyoruz. Yani klasik, not defteri cebinde öğrenci karşısında, intikam alırcasına sınav anlayışını terk ediyoruz" diye konuştu.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 514 kez okundu.

AÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!24 Nisan 2014 14:43
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi okuyanların girdiği 19-20 Nisan tarihlerindeki sınavın sonuçları açıklandı. Soru ve cevap anahtarını isteyen öğrenciler Anadolu Üniversitesi'nin ilgili portalından girip görebilirler.
ÖSYM'den adaylara önemli uyarı!24 Nisan 2014 13:34
ÖSYM'den ortaöğretim alan öğretmenliği uyarısı.
Okullardan 'paralel örgüt' şikâyeti yağdı!24 Nisan 2014 08:35
Okul, yurt ve dershanelerde eğitim gören öğrenciler ve velileri, siyasi propaganda yapıldığı gerekçesiyle Milli Eğitim Bakanlığı'na mektup yazdı.
e-okul artık akıllı telefonlarda!23 Nisan 2014 11:33
MEB, Mobil Veli Bilgilendirme Sistemi'ni akıllı telefon ve tabletlerle uyumlu hale getirdi.
Devlet imkan sağlıyor çocuklar başarıyor23 Nisan 2014 11:22
Bakanlığının koruması ve bakımı altındaki çocuklar, kendilerine tanınan imkanları en iyi şekilde değerlendirerek eğitim, sanat ve sporda önemli başarılar elde ediyor.
TUS ve DUS sonuçları açıklandı22 Nisan 2014 23:37
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı ilkbahar dönemi sınav sonuçları açıklandı.
ABD'den Türk firmalarına suçlama!22 Nisan 2014 10:33
ABD Ticaret Bakanlığı, Türkiye ve Meksika'dan gelen bazı demir çelik ürünlerinde damping yapıldığını saptadı.
Tek ders sınavı bekleyenlere müjde!22 Nisan 2014 10:21
Açıköğretim Fakültesi tek dersi kalıp da mezun olamayan öğrenciler için geçen yıl olduğu gibi bu yıl da tek ders sınavı uygulamasını yapacak.
Öğretmen başına 19 öğrenci düşüyor21 Nisan 2014 12:02
Türkiye'deki ilkokullarda öğretmen başına ortalama 19, ortaokullarda 18, genel liselerde 20, mesleki ve teknik liselerde ise 14 öğrenci düşüyor.
Marmara Üniversitesi için kritik süreç başladı21 Nisan 2014 11:29
Marmara Üniversitesi, fakülte ve birimlerini Maltepe'deki yeni kampüse taşımaya başladı.
LYS'ye müracaatlar başladı!21 Nisan 2014 10:07
Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) müracaatlar başladı. Başvurular, 30 Nisana kadar yapılabilecek.
Üniversite adayları dikkat! Yarın başlıyor!20 Nisan 2014 11:31
Lisans Yerleştirme Sınavları'na (LYS) başvurular yarın başlayacak. 30 Nisan olarak açıklanan son başvuru süresi uzatılmayacak.
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapMHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Başbakan’a hakaret eden İMİB yöneticileri istifa etti!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaAÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!‘Made in Turkey‘ F-35‘lere dünyadan sipariş yağıyor!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Tüm Manşetler
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Terminatör geri dönüyor
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!
CHP'den içkili mekanlar için yeni önerge
Ali Koç, Kemal Kılıçdaroğlu ile buluştu
Köprüden kaçak geçiş bilançosu 9 milyon!
Sakaryaspor iflasın eşiğinden döndü!