Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

YÖK'ten 29 fakülteye yeni atama! Başbakan o olaya kayıtsız kalmadı Erdoğan'dan Kılıçdaroğlu'na 200 bin liralık tazminat! Ömer Altaş"Tayyip çok sertçiler" siz bu devrimi hiç anlamamışsınız!
İsmet Gündüz ilk duruşmada serbest
İsmet Gündüz ilk duruşmada serbest
13 Temmuz 2010 Salı 13:04
Güncellenme Tarihi 16 Nisan 2014 Çarşamba 16:38
Adana'da, Karaisalı İlçe Emniyet Amirliğinde görevliyken zimmetine para geçirdiği iddiasıyla tutuklanan Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürü İsmet Gündüz, ilk duruşmada tahliye edildi.

Adana 1. Ağır Ceza Mahkemesindeki davanın duruşmasında, geçen yıla kadar Karaisalı İlçe Emniyet Amirliğinde görev yapan tutuklu sanık Emniyet Amiri İsmet Gündüz (40) ile tutuksuz sanık oto yedek parça bayisi Bekir Erdoğan hazır bulundu.

Gündüz, ifadesinde, İlçe Emniyet Amirliği personelinin maaşlarının ödendiği bankadan alınan promosyon ve mal alım satımı sırasında zimmetine para geçirdiği iddialarının doğru olmadığını kaydetti.

2004 yılı Ağustos ayında Karaisalı'da göreve başladığını belirten Gündüz, şöyle devam etti:

“Öncelikle Emniyet Amirliğinin hizmet aracı ihtiyacını karşılamak için birkaç banka ile görüştüm. Sonunda biriyle anlaştık ve personelin maaşı karşılığında 8 bin TL'lik promosyon anlaşması yaptık.

Bu sırada hizmet binası tadilata girdi. Tadilat devletten gelen ödenekle yapıldı. Promosyonla ilgisi yoktur. Bu arada Emniyet Genel Müdürlüğü, 2005 yılında bize araç için ödenek gönderilmeyeceğini bildirdi. Aracın alımı olmayınca, arkadaşlarla konuşup, promosyon parası ile Emniyet Amirliğinin ihtiyacı olan birtakım eşyayı, bilgisayar ve büro malzemelerini alacağımızı söyledim.

Bu parayı hiçbir zaman uhdemde tutmadım. 8 bin TL'lik paranın bankadan çekilmesi için çeşitli faturalar kestirdim. Bu para Emniyet Müdürlüğüne bahsettiğim eşya ve bilgisayarların alımı için kullanıldı. İki kez de personele ramazan dolayısıyla yemek verildi. Paradan kalan bin 500 TL'yi de araç alımı için Adana Emniyet Müdürlüğü hesabına yatırdım.”

Gündüz, Karaisalı Belediyesi ve kentteki iş adamlarının katkısıyla toplanan 12 bin TL'nin de araç alımı için Adana Emniyet Müdürlüğüne aktarıldığını kaydetti.

Neden yedek parça bayisine fatura kestirildiğinin sorulması üzerine, Gündüz, “Amacım, işlerin hızlı yürümesi ve ödeneğin geri çekilmesini önlemekti. Hizmet araçları için parça gerektikçe sanık Erdoğan bize Adana'dan yolluyor, bizde buradaki bir oto tamircisine taktırıyorduk. Daha sonra da hesabı alacaklı olarak yeni gelen emniyet amirine devrettim. Kötü bir niyetim olsa, alacaklı olarak devretmezdim” dedi.

Gündüz, yapılan harcamaların faturalarının olduğunu ve promosyon parasını hiçbir zaman kendi ihtiyacı için kullanmadığını belirtti.

Diğer sanık Erdoğan ise Adana'da oto yedek parça bayisi olduğunu belirterek, hakkındaki suçlamaları kabul etmediğini söyledi.

Mahkeme başkanı, delillerin toplanmış olduğu ve suç vasfının sanık aleyhine değişme ihtimali ya da kaçma şüphesi bulunmaması nedenleriyle tahliye talebinin kabul edilmesine karar vererek, tanıkların dinlenmesi ve sunulan fatura ve diğer evrakın incelenmesi için duruşmayı erteledi.

Kararın açıklanmasının ardından, mahkeme çıkışında Gündüz'ün yakınları ve mesai arkadaşlarının sevinçli olduğu görüldü.

Gündüz, Adana'daki Emniyet Müdürlüğü lojmanlarında bulunan evine gelişinde, meslektaşları tarafından davul zurna eşliğinde karşılandı. “Geçmiş olsun” dileklerini kabul eden Gündüz, meslektaşlarıyla halk oyunu oynadı.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 551 kez okundu.

Meğer istifa etmiş!18 Nisan 2014 14:04
CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Haluk Koç'un seçimlerin ardından bu görevlerinden istifa ettiği ortaya çıktı.
Davutoğlu ;"en şiddetli şekilde cezalandırılacak"18 Nisan 2014 13:46
Ahmet Davutoğlu, güvenlik toplantısının illegal dinlenmesine ilişkin, "Sorumlular hukukun üstünlüğü ilkesi çerçevesinde en şiddetli şekilde cezalandırılacaktır" dedi.
Erdoğan'dan Gül'ün açıklamalarına ilk yorum18 Nisan 2014 13:45
Başbakan Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün “Siyasetle ilgili bir planım yok” sözleriyle ilgi açıklama yaptı.
Başbakan'dan Kılıçdaroğlu ile ilgili bomba iddia18 Nisan 2014 13:36
AK Parti genişletilmiş İl Başkanları toplantısında yaptığı konuşmada Kılıçdaroğlu ile ilgili şok iddiada bulundu.
Erdoğan'dan MHP'ye Uygur göndermesi18 Nisan 2014 12:31
Başbakan Erdoğan, MHP’yi Uygur Türkleri üzerinden siyaset yapmakla suçladı.
Gül: Gelecekle ilgili siyasi planım yok!18 Nisan 2014 12:01
Cmurbaşkanı Abdullah Gül cumhurbaşkanı seçimlerine ilişkin sorulara yanıt veriyor...
CHP, paraleller için AYM'ye gitti18 Nisan 2014 11:33
CHP, dershanelerle ilgili maddenin de içerisinde bulunduğu Milli Eğitim Kanunu'nun bazı maddelerinin iptali için Anayasa Mahkemesi'ne başvurdu.
Altan Tan'dan Kışanak'a petrol tepkisi18 Nisan 2014 11:11
BDP Diyarbakır Milletvekili Altan Tan, Gültan Kışanak'ın bölgede üretilen kaynaklardan yerel yönetimlere de pay verilmesi gerektiği yönündeki beyanatına tepki gösterdi.
Paralel yapı resmen dini kullandı!18 Nisan 2014 08:58
Dicle Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ayşegül Saraç'ın sahnelediği 'başörtüsü' oyununun tüm detayları ortaya çıkıyor
CHP'ye şok! O ilçede de seçimler iptal18 Nisan 2014 08:53
Seçim sonuçlarının tartışmalı olduğu bir yerde daha YSK'dan iptal kararı çıktı.
CHP'den Kılıçdaroğlu'na 'Zekeriya Öz' fırçası!18 Nisan 2014 08:49
Kadın vekillerin Kılıçdaroğlu'na "Zekeriya Öz'ün neredeyse heykelini dikecektik. Kaç masumun kanına girdiğini hatırlamıyoruz, sahip çıkacağımız başka hukukçu mu yoktu?" diyerek tepki gösterdiği ileri sürüldü.
17 Aralık süreci iktidar kavgası!18 Nisan 2014 08:34