Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Gazze için 8 gündür yürüyorlar Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
İsmet Gündüz ilk duruşmada serbest
İsmet Gündüz ilk duruşmada serbest
13 Temmuz 2010 Salı 13:04
Güncellenme Tarihi 18 Mart 2014 Salı 14:57
Adana'da, Karaisalı İlçe Emniyet Amirliğinde görevliyken zimmetine para geçirdiği iddiasıyla tutuklanan Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürü İsmet Gündüz, ilk duruşmada tahliye edildi.

Adana 1. Ağır Ceza Mahkemesindeki davanın duruşmasında, geçen yıla kadar Karaisalı İlçe Emniyet Amirliğinde görev yapan tutuklu sanık Emniyet Amiri İsmet Gündüz (40) ile tutuksuz sanık oto yedek parça bayisi Bekir Erdoğan hazır bulundu.

Gündüz, ifadesinde, İlçe Emniyet Amirliği personelinin maaşlarının ödendiği bankadan alınan promosyon ve mal alım satımı sırasında zimmetine para geçirdiği iddialarının doğru olmadığını kaydetti.

2004 yılı Ağustos ayında Karaisalı'da göreve başladığını belirten Gündüz, şöyle devam etti:

“Öncelikle Emniyet Amirliğinin hizmet aracı ihtiyacını karşılamak için birkaç banka ile görüştüm. Sonunda biriyle anlaştık ve personelin maaşı karşılığında 8 bin TL'lik promosyon anlaşması yaptık.

Bu sırada hizmet binası tadilata girdi. Tadilat devletten gelen ödenekle yapıldı. Promosyonla ilgisi yoktur. Bu arada Emniyet Genel Müdürlüğü, 2005 yılında bize araç için ödenek gönderilmeyeceğini bildirdi. Aracın alımı olmayınca, arkadaşlarla konuşup, promosyon parası ile Emniyet Amirliğinin ihtiyacı olan birtakım eşyayı, bilgisayar ve büro malzemelerini alacağımızı söyledim.

Bu parayı hiçbir zaman uhdemde tutmadım. 8 bin TL'lik paranın bankadan çekilmesi için çeşitli faturalar kestirdim. Bu para Emniyet Müdürlüğüne bahsettiğim eşya ve bilgisayarların alımı için kullanıldı. İki kez de personele ramazan dolayısıyla yemek verildi. Paradan kalan bin 500 TL'yi de araç alımı için Adana Emniyet Müdürlüğü hesabına yatırdım.”

Gündüz, Karaisalı Belediyesi ve kentteki iş adamlarının katkısıyla toplanan 12 bin TL'nin de araç alımı için Adana Emniyet Müdürlüğüne aktarıldığını kaydetti.

Neden yedek parça bayisine fatura kestirildiğinin sorulması üzerine, Gündüz, “Amacım, işlerin hızlı yürümesi ve ödeneğin geri çekilmesini önlemekti. Hizmet araçları için parça gerektikçe sanık Erdoğan bize Adana'dan yolluyor, bizde buradaki bir oto tamircisine taktırıyorduk. Daha sonra da hesabı alacaklı olarak yeni gelen emniyet amirine devrettim. Kötü bir niyetim olsa, alacaklı olarak devretmezdim” dedi.

Gündüz, yapılan harcamaların faturalarının olduğunu ve promosyon parasını hiçbir zaman kendi ihtiyacı için kullanmadığını belirtti.

Diğer sanık Erdoğan ise Adana'da oto yedek parça bayisi olduğunu belirterek, hakkındaki suçlamaları kabul etmediğini söyledi.

Mahkeme başkanı, delillerin toplanmış olduğu ve suç vasfının sanık aleyhine değişme ihtimali ya da kaçma şüphesi bulunmaması nedenleriyle tahliye talebinin kabul edilmesine karar vererek, tanıkların dinlenmesi ve sunulan fatura ve diğer evrakın incelenmesi için duruşmayı erteledi.

Kararın açıklanmasının ardından, mahkeme çıkışında Gündüz'ün yakınları ve mesai arkadaşlarının sevinçli olduğu görüldü.

Gündüz, Adana'daki Emniyet Müdürlüğü lojmanlarında bulunan evine gelişinde, meslektaşları tarafından davul zurna eşliğinde karşılandı. “Geçmiş olsun” dileklerini kabul eden Gündüz, meslektaşlarıyla halk oyunu oynadı.

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

Bu haber 578 kez okundu.

Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat29 Temmuz 2014 22:49
Dışişleri Bakanı Davutoğlu, "Hamas, Filistin tarafına müzakere yetkisi verdi ve Abbas ile Meşal arasında bir güven ilişkisi var" dedi.
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!29 Temmuz 2014 21:00
Kağıthane'nin Nurtepe mahallesinde "Biz burada siyaset yaptırmayız" diyerek Selahattin Demirtaş'ın standına saldıran DHKP-C terör örgütü üyelerine, 2011 yılında Kemal Kılıçdaroğlu'nun yaptığı miting hatırlatıldı.
Din işleri devletin işi değildir29 Temmuz 2014 21:00
Cumhurbaşkanı adayı ve HDP Eş Genel Başkanı Demirtaş, "Din işleri devletin işi değildir" dedi.
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur29 Temmuz 2014 18:01
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, partisinin İstanbul'daki bayramlaşma töreninde önemli açıklamalarda bulundu.
'Dünya önümüzde ceket ilikleyecek'29 Temmuz 2014 17:35
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Orta Doğu’da ve Kafkaslarda yaşanan çatışmalara değindi.
Demirtaş'tan Uludereli ailelere ziyaret29 Temmuz 2014 16:00
HDP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı adayı Selahattin Demirtaş, Uludere'ye Somalı ailelerin selamını götürdü.
Başbakan Erdoğan o madalyayı geri verecek29 Temmuz 2014 14:00
Başbakan Erdoğan'ın, Türkiye'nin ABD Büyükelçisi aracılığıyla Cesaret Madalyası'nın iade edebileceğini açıkladığı ortaya çıktı.
Cumhurbaşkanı seçimine 12 gün kala son anket29 Temmuz 2014 10:07
ORC Araştırma Şirketi, 10 Ağustos 2014'te yapılacak Cumhurbaşkanlığı Seçimleri için yaptıkları anket sonuçlarını açıkladı.
Davutoğlu’dan milli irade vurgusu29 Temmuz 2014 09:47
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Konya programı kapsamında Çumra ilçesinde partililerle ve vatandaşlarla bayramlaştı.
Erdoğan: Maltepe mitinginde 2.5 milyon olalım28 Temmuz 2014 22:32
Başbakan ve Cumhurbaşkanı adayı Başbakan Erdoğan, AK Parti İstanbul İl Başkanlığının, Haliç Kongre Merkezi'ndeki bayramlaşma töreninde konuştu.
AK Partili vekilden Obama'ya mektup!28 Temmuz 2014 21:39
Gazzede yaşanan insanlık ayıbı için AK Parti Kayseri Milletvekili Pelin Gündeş Bakır, ABD Başkanı Barak Obama’ya açık mektup gönderdi.
Şahin Hakan Şükür‘e sert çıktı!28 Temmuz 2014 19:17
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin, Hakan Şükür'ün önceki gün gözaltındaki polisleri ziyaret etmesine tepki göstererek, "Kafa golleriyle meşhur Hakan Şükür'ün böyle bir kafasızlık yapmasını yadırgadım" dedi.
Davutoğlu'ndan Abbas ile Meşal ilişkisine dikkat
Şili Tel Aviv Büyükelçisi'ni geri çağırdı
İsrail'i protesto eden ünlü yazar gözaltına alındı
Kürt petrol tankeri için ABD'den şok karar
Scolari'nin yeni adresi belli oldu
Kanada Libya elçiliğini kapattı
Tarık için flaş transfer açıklaması!
Hakim 49 polis hakkındaki kararını açıklıyor
Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nde saldırı
Din işleri devletin işi değildir
DHKP-C'den Demirtaş'a saldırı, Kılıçdaroğlu'na izin!
Gazze için 8 gündür yürüyorlar
Rusya tek bir kanıt ortaya koyamadı
Halep'te Esed'e büyük darbe
İsrailli milletvekili Zuabi Meclisten uzaklaştırıldı
Polise taş atan çocuklara temizlik yaptırıldı
Bilic'ten yönetime transfer mesajı!
Gazze'de mehmetçiğin de kanı vardır
4 tutuklu ve hükümlü firar etti
Yıldız futbolcunun babası kaçırıldı
Almanya bu Türk'ü konuşuyor
Kazalar bayramın tadını kaçırdı
İşte Ebu Hudayr'ın katili!
Beşiktaş dev maça bu 11'le çıkacak
Rüştü Reçber'in villası yanıyordu
Gazze'de ölü sayısı 1158'e yükseldi
Meksika'da 6,3 büyüklüğünde deprem
Davutoğlu'ndan Gazze için üçlü görüşme
Denize giren 4 kişi hayatını kaybetti
Oscar ödüllü oyuncu: İsrail soykırım yapıyor
Yeni Mavi Marmara filosu yola çıkıyor!
Bonzai, bir genci daha komaya soktu
Bahçeli: IŞİD ne ise İsrail de o'dur
Barça'dan rekor gelir