Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Mutluluk kaç para eder? Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması Rusya'ya tarihi ayar! Celal KazdağlıYan yana oturuyorduk, şimdi neden karşı karşıyayız?
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 13 Ağustos 2011 Cumartesi 18:48
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,008 kez okundu.

Kapalıçarşı'da altın fiyatları24 Nisan 2014 23:15
Kapalıçarşı'da 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 88,95 lira, Cumhuriyet Altınının satış fiyatı ise 596,96 lira oldu.
BMW'nin yeni canavarı büyülüyor24 Nisan 2014 23:14
BMW Vision Future Luxury, lüks sınıf sedanı çizgilerini görülmemiş bir şekilde sunuyor.
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek24 Nisan 2014 18:52
ÇAYKUR ilk kez çay filizinin üst kısmında yer alan tomurcuklardan beyaz çay üretimine başlıyor...
Borsa günü düşüşle kapattı24 Nisan 2014 18:22
Borsa İstanbul Merkez Bankası'nın PKK kararının takip edildiği işlem gününü yüzde 1 düşüşle 73 bin puanın altında kapandı.
Fındık fiyatı rekor kırıyor!24 Nisan 2014 16:12
Doğu Karadeniz’de don nedeniyle fındık bahçelerinin yüzde 60’nın zarar görmesi, fiyatların yükselmesine neden oldu"
ASKON'dan Merkez'in kararına tepki!24 Nisan 2014 15:37
Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Genel Başkanı Mustafa Koca, Merkez Bankası'nın faiz kararını eleştirdi.
Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!24 Nisan 2014 14:14
Merkez Bankası Para Politikası Kurulu faiz oranlarını değiştirmedi ancak sıkı para politikasından vazgeçeceğini açıklaması ve üretim ile ihracat vurgusu faizlerin fiili olarak aşağı ineceği şeklinde yorumlandı.
Altın 2,5 ayın düşüğüne yakın24 Nisan 2014 14:02
Spot altın, yükselen hisse piyasaları karşısında çekiciliğini kaybederek 2,5 ayın en düşük seviyesine yakın seyrediyor.
Bakan Zeybekci "Gayrimeşru tarafı yok"24 Nisan 2014 11:53
Nihat Zeybekci, film ve dizilerdeki reklamları önlemek amacıyla yapılan buzlanmadan şikayetçi.
Babacan: Türk ekonomisi Avrupa'nın en hızlı büyüyeni24 Nisan 2014 11:47
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Türk ekonomisinin, Avrupa'nın en hızlı büyüyen ekonomisi olacağını vurguladı.
95 yıllık Türk markasını dünya devi satın aldı!24 Nisan 2014 11:37
Bitkisel yağ bazlı endüstriyel ürünlerini Türkiye'de üretme kararı alan Cargill, 95 yıllık Alemdar Kimya'yı satın aldı.
Artık bilgisayarınız haczedilmeyecek!24 Nisan 2014 07:42
Bir vatandaşın bilgisayarını hacizden kurtarmak için açtığı temyiz davasından emsal niteliğinde karar çıktı.
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlıkSavaşmaya hazırız!AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi400 yıllık hastalığın sırrı çözüldüHalaçoğlu'na belgeli cevapMHP'li vekilin Erdoğan iddiasına yanıt CHP’den!Bu Video Paylaşım Rekoru Kırıyor!Mastır ve doktora öğrencilerine askerlik şoku!Türkiye Ermenileri Patrikliği: Taziyeyi sevgiyle kabul ediyoruz!Çanakkale Kara Savaşları'nın 99. YılıAslan Domuzu Böyle Parçaladı!Putin'den şaşırtan açıklamaAÖF ara sınav soru ve cevap anahtarı yayınlandı!Merkez Bankası'ndan flaş faiz açıklaması!Altın 2,5 ayın düşüğüne yakınTüm Manşetler
Terminatör geri dönüyor
Mutluluk kaç para eder?
Çin'den Filistin açıklaması
iPhone'a öyle bir özellik geldi ki...
Kapalıçarşı'da altın fiyatları
BMW'nin yeni canavarı büyülüyor
Bilecik'te arı faciası: 1 ölü
İstanbul'a çamur yağdı
BM'den Ukrayna açıklaması
İstanbul'da çamur yağdı
Taziye dilemek zaafiyet demek değildir!
Galaxy S5'ten büyük iddia!
BM'den kimyasal silah açıklaması!
Kalbi olan izlemesin! Bu bir çılgınlık
Gül "Dünyanın en etkili 100 kişisi' arasında
Şırnak'ta trafik kazası: 7 yaralı
Dev iPhone'dan kötü haber!
Vodafone Cup'a Kartal damgası
'Erdoğan'ın söylediklerine uydum'
Yüksekova'da korkunç kaza!
Hatayı bulunca 12 bin doları kaptı
Samsung'un bombası yok satıyor!
Savaşmaya hazırız!
Tottenham Moyes'un peşinde
Kerry'den flaş Erdoğan açıklaması
Kadın askerler Kim için ağladı!
Karabükspor'un yasağı kaldırıldı!
AK Parti kimi C.Başkanı olarak görmek istiyor?
Rusya'ya tarihi ayar!
Gül ile Erdoğan'ın görüşmesi sona erdi
Yayladağı'na 2 top mermisi düştü!
87 polisin yeri değişti
Balıkesirspor'da hedef Süper Lig
400 yıllık hastalığın sırrı çözüldü
Önce yüzü sonra bahtı değişti
A Milliler'in rakibi Brezilya
Adana'da akıl almaz olay!
İnşaat iskelesinden düşen 2 işçi hayatını kaybetti
Halaçoğlu'na belgeli cevap
ÇAYKUR'dan bir ilk! Artık bunu da üretecek
Hariri'nin emanetine sahip çıkıyor
Ağrı'da terör örgütüne operasyon
6 ülkeden Rusya'ya yaptırım
Tahkim Kurulu, Fenerbahçe'nin cezasını onadı
Borsa günü düşüşle kapattı
Nokia'nın ismi değişiyor!
Barca'da Arda sesleri yükseliyor!
Vali Mutlu'dan Taksim için son söz
Galatasaray'a iki kötü haber birden!
İsrail Filistin ile barış anlaşmasını askıya aldı
Rektörü 17 Aralık Operasyonuyla dolandırdılar
PFDK'dan Aysal'a şok ceza
"Sahte delil" haberlerine yalanlama!
G.Saray'da Melo ve Semih şoku!