Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Erdoğan'ın bu sözleri salonu ayağa kaldırdı! 85 dakika sonra hayata döndü! Saray'a sürpriz atama Celal KazdağlıBaşkanlık: Hedef doğru, peki yöntem?
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 31 Ocak 2015 Cumartesi 12:51
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,024 kez okundu.

İhracatı 5 il sırtladı31 Ocak 2015 13:09
Türkiye'nin geçen yıl yaptığı 157,7 milyar dolarlık ihracatın yüzde 75'ini İstanbul, İzmir, Bursa, Kocaeli ve Ankara gerçekleştirdi.
Saniyede 15 dolar kazandırdı31 Ocak 2015 12:36
Köprü ve otoyollardan son 10 yılda 3 milyar 531 milyon araç geçiş yaptı. Bu araçlardan elde edilen gelir 4,9 milyar doları buldu. Bir başka ifadeyle köprü ve otoyollar saniyede 15 dolar gelir getirdi.
TOKİ yeni projesini Ankara'da hayata geçiriyor31 Ocak 2015 11:00
Ankara Mamak'ta TOKİ, kentsel dönüşüm kapsamında 1229 yeni ev üretecek.
İstanbul bir yana 80 il bir yana31 Ocak 2015 10:11
FİNTÜRK Finansal Türkiye Haritası 2014’ün 4’üncü dönem verilerini açıkladı. Verilere göre, Türkiye’de dördüncü dönemde bir trilyon 300 milyar TL’ye yakın kredi kullanıldı. İstanbul
Dünya rekoru kırdı31 Ocak 2015 10:10
ABD’li teknoloji devi Apple, 2015 mali yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarına göre, 31 Aralık 2014'te biten çeyrekte 74,6 milyar dolar ciro yaparken net kârı 18 milyar dolara ulaştı. Geçen yıl bu rakam 51 milyon adetti.
Atlasjet'in ismi değişti30 Ocak 2015 21:01
Atlasjet faaliyetlerini AtlasGlobal markası ile sürdürecek.
Borsa günü yükselişle tamamladı30 Ocak 2015 20:14
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günü önceki kapanışa göre 388,04 puanlık yükselişle 88.945,82 puandan tamamladı.
Borsa günü yükselişle tamamladı30 Ocak 2015 18:04
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günü önceki kapanışa göre 388,04 puanlık yükselişle 88.945,82 puandan tamamladı.
MB: Doların hareketi faiz indirimiyle uyumlu değil30 Ocak 2015 17:44
Merkez Bankası, "Yakın dönemde gözlediğimiz piyasa hareketleri TCMB'nin öngördüğü faiz indirim sürecinin temkin düzeyiyle uyumlu değildir" açıklamasında bulundu.
TL'nin ihracatta kullanımı yüzde 25 arttı30 Ocak 2015 16:24
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türk Lirası'nın (TL) ihracat işlemlerinde kullanımı 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 25 arttı.
Fındık rekor kırdı30 Ocak 2015 16:05
Ordu'da sezon başı 10 liradan alıcı bulan kabuklu fındığın kilogramı, serbest piyasada 20 liraya kadar çıktı.
Yaş üzümde rekor kırıldı30 Ocak 2015 15:58
250 bin ton üzerinde yaş üzüm ihraç eden Manisa'da kuru üzüm ihracatında düşüş yaşandı
Fatih'in geleneği Amasra'da hala sürüyor
Yunanistan Filistin'i devlet olarak tanıyabilir
Erdoğan'ın bu sözleri salonu ayağa kaldırdı!
İhracatı 5 il sırtladı
"Dünya bizi takip edemiyor"
"AÖF Akademik Takvimi"nde değişiklik
Serena Williams şampiyon oldu
Emre Çolak'ın "dalya" heyecanı
Gülen'lerin yargılandığı tecavüz davasında sır CD
Kilo değişikliği kırık riski yaratıyor
'Göremiyorlarsa yazıklar olsun'
Ünlü oyuncu hastaneye kaldırıldı
Saniyede 15 dolar kazandırdı
Frey, Torku Konya'ya gidiyor!
Şanlıurfaspor, Serdar Özbayraktar ile yollarını ayırdı!
Es Es'ten transfer
Sigara akciğer kanserini 25 kat arttırıyor
Beşiktaş ve G.Saray'la oynayan takım sahte çıktı
Çılgın Seydou Doumbia iddiası
Emre uyarıyı yaptı: Sizi buraya almam!
Yunanistan'da özelleştirmeler durduruldu
Kamuya 4 yıllık sınır geliyor
Ukrayna'nın elinde uçak kalmadı
İşte BJK'nin gelecek planı!