Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Maden kazası: 24 ölü, 52 yaralı 3 ismi neden görevden aldığını açıkladı Fatih Terim'in prensi F.Bahçe yolunda Ömer AltaşMaymunlar cennetinden insan ülkesine göç
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 26 Kasım 2014 Çarşamba 07:00
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,022 kez okundu.

Çalışanın maaşına devlet garantisi26 Kasım 2014 07:53
İşyerlerinin mali anlamda sıkıntıya düşmesi, çalışanlarını da doğrudan etkiliyor. Çalışanlar maaş alamama durumuyla karşı karşıya kalabiliyor. Ancak çalışanlar çaresiz değil. Şirketi zora düşen ya da iflas eden çalışanların imdadına devlet yetişiyor,
25 bin zehirli ayakkabı kayboldu25 Kasım 2014 15:33
İmha için gönderilen 25 bin zehirli ayakkabı ortadan kayboldu.
Gazda indirim için Rusya'ya gidiyor25 Kasım 2014 14:57
Putin'in ziyareti öncesi Rusya'ya giden Enerji Bakanı Yıldız doğalgaz fiyatında revizyonu ele alacak.
İşte 2B'den 10 ayda gelen gelir!25 Kasım 2014 14:48
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ocak-Ekim döneminde Hazine taşınmazlarının satışından toplam 2.5 milyar lira gelir elde edildiğini söyledi.
Fırtına, balık fiyatlarını uçurdu25 Kasım 2014 14:34
Marmara Denizi'nde etkili olan fırtına nedeniyle Balıkesir Bandırma'da balıkçı teknelerinin limandan çıkmasına izin verilmeyince, hamsi ve istavritin kilogramı 7 liradan 10 liraya yükseldi.
İnegöl'e hızlı tren müjdesi!25 Kasım 2014 14:25
Bursa ile Ankara’yı birbirine bağlayacak olan yüksek hızlı tren hattı heyelana takıldı. Yenişehir sınırları içinde yüksek hızlı tren hattının geçeceği bölgelerde yaşanan heyelanlar sebebiyle güzergahın İnegöl’e kaydırıldığı bildirildi.
Limon fiyatında şok düşüş25 Kasım 2014 14:05
Türkiye'nin limon ihtiyacının yüzde 65'nin karşılandığı Mersin'de, limon fiyatının yarı yarıya düşmesi üreticiyi üzerken, bu düşüşü suni olarak tüccarların yarattığı öne sürüldü. Tüketiciler ise ucuz limon almanın sevincini yaşıyor.
Böyle kuyruk görülmedi25 Kasım 2014 12:53
Kırıkkale Belediyesi'nde Torba Yasası kapsamında borçlarını yapılandırmak isteyenler, bu fırsatı kaçırmamak için vezneler önünde uzun kuyruklar oluşturdu.
Kürt gazı 2018’de Türkiye'de25 Kasım 2014 11:25
Uzmanlar, petrol fiyatlarındaki düşüşün devam edeceğini belirterek, Kuzey Irak’taki doğalgazın ise 2018 yılında ihraç edilmeye başlanabileceğini bildirdi.
Çocuğu olana erken emeklilik geliyor!25 Kasım 2014 10:47
Sadece erkeklere değil, çalışan annelere de erken emeklilik imkanı var. 3 çocuk borçlanması yapanlar, toplamda 2 bin 160 gün kazanacak. Böylece 6 yıl beklemeden erken emekli olabilecek.
Elektrikli otoda Aselsan devrimi!25 Kasım 2014 10:45
ASELSAN ve IBM tarafından geliştirilecek piller ile elektrikli araçların menzil sorunu sona erecek. Mevcut Li-ion pil teknolojileri ile ancak 160 kilometre gidebilen aile tipi bir binek otomobil, geliştirilecek yeni teknoloji sayesinde en az 800 kilometre mesafeyi alabilecek.
S&P yanıldığını itiraf etti!25 Kasım 2014 10:44
S&P'nin yeni Türkiye Analisti Hentov, “Çok endişeliydik. Fakat öyle olmadı. Reyting en azından 3'te 2 ihtimalle düşmeyecek” dedi
Galatasaray'da yaprak dökümü sürüyor
Türk Telekom'da flaş ayrılık!
Steve Jobs filminin yönetmeni belli oldu
Bodrum'da 4,2'lik deprem!
Sahte doktor ameliyata da girmiş!
Çalışanın maaşına devlet garantisi
Yerli İHA zorlu havada 83 km’yi aştı
Adalet yoksa barış da yok!
Maden kazası: 24 ölü, 52 yaralı
'Kandil, Nevruz çizgisine dönmeli'
Yıldız isimlerden Ferguson kararına tepki!
96 saatte çözüldü!
3 ismi neden görevden aldığını açıkladı
Fatih Terim'in prensi F.Bahçe yolunda
'Af düşüncemiz yok'
Kanal D'de Cüneyt Özdemir dibe vurdu!
İstanbul'u bekleyen korkunç tehlike
Agüero Bayern'i dağıttı!
Sel felaketinde ölü sayısı 36'ya yükseldi
Simeone'den Arda'ya büyük övgü
Cumhurbaşkanı Erdoğan 3 yasaya onay verdi!
Çakır hayatını riske atmış
Avrupa Sneijder iddialarıyla çalkalanıyor
Başbakan: Doğu Akdeniz, Türkiye'ye kapatılamaz
Eczacıbaşı VitrA Polonya'da güle oynaya...
Maliye Bakanı Şimşek'ten bütçe yemeği
3 ismi neden görevden aldığını açıkladı
Galatasaray'da hazırlıklar tamam
Batman Çayı'nda mahsur kalan 2 kişi kurtarıldı
Gaz maskeli şok cihazlı definecilere baskın
Netanyahu bu isteği ile sınırı aşıyor
Rekortmen Messi'ye büyük fark!
Irak'ta 5 ayda bin 500 çocuk öldü
Her gün 5 km yürüyüş ile formda kalın
Migreni önlemenin 8 formülü
Rakka'da sivillere hava saldırısı: 87 ölü
Bakan Işık: Yerli otomobil için hedefimiz 2020
Samsunspor'da "9 puan kabusu" bitti
5 G.Saray taraftarı gözaltında
Konya'da okullar tatil edildi!
Ankara'da elektirk kesintisi!
ABD'de ayaklanma büyük şehirlere sıçradı
Başbakanlıkta güvenlik toplantısı
Papa'dan Avrupa'ya IŞİD çağrısı
Hasi: G.Saray yaralı hayvan gibi...
Polis otosu kamyonete çarptı: 12 yaralı
Ulaşıma kar engeli!
Real Madrid'den tarihi karar!
Kedinin ensesinden tutana ceza
MHP'den ilginç askerlik teklifi!
Facebook eski haline dönüyor
Türkiye gemisi sürükleniyor
Prandelli'den son dakika açıklaması
Dışişleri Bakanlığı Twitter'da dünya birincisi!
Erdoğan'ın o sözlerine ABD'li Prof. destek verdi
Almanların korkusu; İslam'ın ülkede yayılması
Çobana çarpıp kaçanlar yakalandı
Servet harcadıkları araçları trafikten men edildi
WhatsApp mesajlarınızı saklıyor mu?
Bu çocuğun takipçi sayısına inanamayacaksınız!
Şikeci hakeme ömür boyu men!
1300 yıllık büyü kitabı keşfedildi
Bursaspor şimdi yandı!
Prandelli'den bomba açıklamalar! Aysal...
Komik açıklama: İsrail demokrat bir devlettir
Ebola virüsü kapan ilk İtalyan tedavi altında