Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

'Sürdürülemez' Aziz Yıldırım'a bir kötü haber daha... 'Şikayet hattı kurulacak' Hakan TunaYaseminler altında!
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 1 Kasım 2014 Cumartesi 10:14
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,021 kez okundu.

'Sürdürülemez'01 Kasım 2014 15:45
Zeybekçi: 'TTİP anlaşması olmadan Gümrük Birliği sürdürülemez'
Kıymetli taşlara rağbet azaldı01 Kasım 2014 12:47
Kıymetli taş, inci ve taklit mücevher ithalatı, bu yılın 9 aylık döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 62 azaldı.
Sony, 3 aylık net zararını açıkladı01 Kasım 2014 11:47
Japon elektronik devi Sony Eylül'e kadarki üç aylık dönemdeki net zararının 136 milyar yen (1,2 milyar dolar) olduğunu açıkladı.
Türkiye’yi rahatlatan anlaşma imzalandı01 Kasım 2014 11:12
Türkiye’nin İstanbul’un da dahil olduğu batı bölgelerini yakından etkileyecek doğalgaz anlaşması imzalandı.
Her gün 1 milyon dolar harcayabilir01 Kasım 2014 07:40
Dünyanın en zengin kişisi olarak bilinen Bill Gates'in hergün 1 milyon dolar harcaması halinde bakın serveti kaç yıl dayanabiliyor...
LPG üretiminde büyük artış31 Ekim 2014 19:22
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) piyasası Ağustos ayı sektör raporunu yayımladı.
Japonya para musluğunu açtı31 Ekim 2014 13:52
ABD Merkez Bankası'nın (Fed) Kasım 2008 yılında başladığı aylık 85 milyar dolarlık tahvil alımlarını sona erdirmesinin ardından, Japonya Merkez Bankası (BoJ) sürpriz bir şekilde yıllık parasal tabanı hedefini artırma kararı aldı.
Borsa 81 bini aştı31 Ekim 2014 13:39
Borsa ilk seansı yüzde 1,46'lık yükselişle tamamladı.
Kuruyemiş fiyatları uçtu!31 Ekim 2014 12:53
Kuruyemiş fiyatlarında son yıllarda ciddi artış gözleniyor. Fiyatlardaki artışta temel etken ise iklim şartlarındaki bozulma.
Fiyatı artık "çerez parası" değil31 Ekim 2014 12:12
"Çerez parası" tabiri kuruyemiş fiyatları için geçerliliğini yitirdi. Kayısıdan ayçiçeğine, Antep fıstığından leblebiye, kuru incirden ceviz içine kadar tüm kuruyemiş fiyatları son bir yılda arttı.
THK gözaltıları adliyeye sevk edildi31 Ekim 2014 10:59
Türk Hava Kurumunda (THK) "bazı usulsüz işlemler yapıldığı" iddiasıyla başlatılan soruşturma kapsamında gözaltına alınan 10 kişi adliyeye sevk edildi.
Borsa 1,5 ayın en yüksek seviyesinde31 Ekim 2014 10:56
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi Japonya Merkez Bankası'nın (BoJ) sürpriz genişleme kararı ve yurt içinde dış ticaret açığının beklentilerin altında kalması ile 9 Eylül'den bu yana en yüksek seviye olan 81.037,47 puanı gördü.
'Sürdürülemez'
Madendeki işçilere ulaşıldı
Müslüman kadınlar nasıl giyinmeyi tercih ediyor?
Kobani bahanesiyle haçlı kışkırtması
Aziz Yıldırım'a bir kötü haber daha...
Üniversite öğrencilerine büyük müjde
UEFA iki ülkeye acımadı! Ceza yağdı
'IŞİD'in yeni silahı ebola olacak'
Irak ordusundan geniş çaplı operasyon
'İki hayalim var: Stat ve şampiyonluk'
Orduspor'da 6 futbolcuyla yollar ayrılıyor
'KCK da ele alındı'
Aziz Yıldırım'a sert yanıt: Kendi işine baksın
Zonguldak'ta maden kazası:1 ölü
'Şikayet hattı kurulacak'
Hasan Şaş: Prandelli bana yutturamaz
Kobani'de çatışmaların şiddeti azaldı