Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Trabzonspor-Lokeren / CANLI Partizan-Beşiktaş maçı iptal tehlikesi! Flaş! 'Prandelli kararımı verdim...' Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 23 Ekim 2014 Perşembe 18:25
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,018 kez okundu.

Marmaray`ın askıya alındığı haberi...23 Ekim 2014 18:33
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Avrupa ve Asya’yı boğazın altından tüplerle birbirine bağlayan Marmaray’ı Halkalı’ya kadar uzatma projesinin askıya alındığı iddialarının asılsız olduğunu açıkladı.
Otomobil alacaklara kötü haber23 Ekim 2014 18:08
Türkiye'de son 3 yılda benzinli otomobil fiyatları yüzde 13 artarken, otomobil kiralama ücretleri yüzde 20 düştü.
Online alışverişte rekor artış23 Ekim 2014 17:47
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY'nin "Global Tüketici Araştırması - Consumer on Board"a göre, dünyadaki internet kullanıcılarının yüzde 62'si, Türkiye'dekilerin ise yüzde 69'u online alışveriş yapıyor.
Rosneft'ten 49 milyar dolarlık yardım talebi23 Ekim 2014 17:22
Rus devlet petrol şirketi Rosneft'in, Rusya'nın Ulusal Refah Fonu'ndan 49 milyar dolar (2 trilyon ruble) yardım talep ettiği bildirildi.
Bu kahvenin fiyatı altınla yarışıyor!23 Ekim 2014 16:48
Dünyanın sayılı kahve çekirdeklerinden olan Jamaican Blue Mountain Türkiye'de satışa sunulmaya başladı. Fincanı 28 lira olan kahvenin 125 gramı ise 145 liradan satılıyor.
İkinci el araç satışları durma noktasına geldi23 Ekim 2014 16:35
Yıl sonunun yaklaşması nedeniyle sıfır araç satan firmalar tarafından başlatılan kampanyalar ikinci el araç satışlarını durdurma noktasına getirdi.
Dolar son bir ayın en düşüğüne geriledi23 Ekim 2014 16:27
Dolar/TL, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın faizleri değiştirmemesinin arından 2,2313 ile son bir ayın en düşük seviyesine geriledi.
Sabiha Gökçen, Malezya'nın oluyor23 Ekim 2014 15:35
Malezya Havayolları Holding, ön alım hakkını kullanarak Sabiha Gökçen'in yüzde 40'lık hissesini 285 milyon dolara Limak'tan alıyor.
Merkez bankası faizi oranını düşürmedi23 Ekim 2014 14:06
Para Politikası Kurulu toplantısı sonrası beklenen faiz kararı açıklandı.
Külllerinden doğdu 3 milyona ulaştı23 Ekim 2014 14:00
2004 yılında Renault bünyesine katıldıktan sonra yaptığı atılım ile küllerinden doğan Dacia, satış rakamlarıyla da bu başarısını kanıtlıyor.
Petroldeki düşüş, türev piyasalarını etkiledi23 Ekim 2014 13:36
Uzun dönemde petrol fiyatlarının düşük kalması, petrol fiyatlarına bağımlı olan havayolu taşımacılığı gibi sektörlere ciddi katkı sağlayacak
E-ticarette yeni dönem başlıyor23 Ekim 2014 13:17
E-ticaret hakkındaki kanun tasarısı bu alanda kullanılan iletişime sınırlamalar ve kurallar getiriyor.
Ömer Baba ATV'nin Kertenkele dizisinde!
Trabzonspor-Lokeren / CANLI
Nur Yerlitaş'tan kötü haber
Yasin Börü okul arkadaşları tarafından anıldı
Yargı Paketi alt komisyondan geçti
"Paralel yapı" operasyonunda 2 tutuklama istemi
Hizbullah askerleri isyan etti
Vederson'a 2 maç ceza!
ABD o hedeflari bombaladı!
F.Bahçe'den yalanlama! Trabzonspor'un...
“Demokrasi dinsizlerin işi”
Hüseyin Gülerce ifade verdi
Partizan-Beşiktaş maçı iptal tehlikesi!
Marmaray`ın askıya alındığı haberi...
Soma'da bin 700 madenci iş bıraktı
Galatasaray'da çifte şok!
Flaş! 'Prandelli kararımı verdim...'
IŞİD'in petrol tesisleri vuruldu
Haram yemedi!
Otomobil alacaklara kötü haber
O baraj su tutmaya başladı
Türkiye-Kazakistan maçı biletleri satışta
'Ar-Ge işi bizde pahalı'
Bu ilimize kuvvetli yağış uyarısı!
Film için cayır cayır yandı
'Tanrıkulu'ndan jübile teklifi gelmedi'
El Clasico ne zaman saat kaçta?
100 bin lirayı bulan taksici bakın ne yaptı
Schumacher'dan iyi haber!
Online alışverişte rekor artış
Bruno Alves'in cezası belli oldu
Akaminko'nun acı günü
Çin’den İran’la güçlü askeri işbirliği
Gülen'den Kürt gazetelerine ilan
Türkiye-Kazakistan maçı biletleri satışta
’Galatasaray maçı geride kaldı’
Şiddetli fırtına Bodrum'u vurdu!
Rosneft'ten 49 milyar dolarlık yardım talebi
Buldan: Heyete iki kişi eklenecek!
Mesajla ''şantaj'' suçuna 1 yıl hapis cezası
''Ayık Yaşam Atölyesi'' tanıtım gecesinde duygulu anlar!
Suriye'de bir ayda 553 kişi öldü
NATO Komutanı'ndan IŞİD açıklaması
Galatasaray'da şok sakatlık!
İdris Bal'dan parti yalanlaması
Es Es'te Mersin mesaisi
Tavuk döner Twitter'ı fena karıştırdı!
Bir ayda 553 ölü!
Atatürk Havalimanı'nda alarm!
Bambari'de saldırı: 30 ölü
Serena tecrübesini konuşturdu
Şampiyona öncesi ciğer dopingi
G.Saray savunma göbeğinde derin hasar
Kayserispor'da olağanüstü kongre tarihi
Arakan'a "zehirli karışım" nitelendirmesi
Acil serviste 13 el ateş etti
Eşinden özür dilemek için billboard kiraladı
Erdoğan: Batı'nın derdi insan değil petrol
Apple'ın ilk bilgisayarı rekor fiyata satıldı
DT Genel Müdürü belli oldu
Diyarbakırlılar sinemaya doyacak
UEFA'ya başvurdular!
Paralel 5 polise tutuklama talebi
Bu kahvenin fiyatı altınla yarışıyor!
İkinci el araç satışları durma noktasına geldi
Evde oynarken balon yutan çocuk öldü!
Aslan'ın Dortmund faturası ağır
Sık tuvalete gidiyorsanız dikkat
Tapu harçları kredi kartıyla ödenebilecek
F.Bahçe'nin gözü o iki isimde!
Gazzeli çocuklar enkaz altında "kışlıklarını" arıyor