Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki Fenerbahçe hükmen mağlup! Trabzonspor'da son dakika şoku! Hikmet GökŞimdilik Allahaısmarladık!
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 5 Şubat 2014 Çarşamba 11:03
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,015 kez okundu.

Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı01 Eylül 2014 20:58
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ağustos ayı ihracat rakamlarını Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesindeki İshak Paşa Sarayı'nda açıkladı.
Borsa günü yükselişle tamamladı01 Eylül 2014 17:52
Fındık rekor kırdı01 Eylül 2014 16:00
Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı ve Fındık Manavları Komitesi Başkanı Evren Enginyurt, geçen hafta 11 liradan alınan fındık fiyatının 12.5 liraya yükseldiğini açıkladı.
3,5 milyon evi aydınlattı01 Eylül 2014 14:56
Yaklaşık 3,5 milyon evin yıllık elektrik ihtiyacı rüzgar enerjisiyle sağlandı.
İhracat yüzde 5,2 arttı01 Eylül 2014 14:43
Ağustos ayında ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,2 oranında arttı.
Markette zam şampiyonu yeşil soğan01 Eylül 2014 13:33
"Ağustos ayında market fiyatlarında yeşil soğan zam şampiyonu oldu”.
İstanbul enflasyonu açıklandı01 Eylül 2014 13:33
İstanbul'da Ağustos ayında perakende fiyatlar yüzde 1,04 arttı.
3,5 milyon evi rüzgar aydınlattı01 Eylül 2014 13:00
Türkiye'de yaklaşık 3,5 milyon hanenin yıllık elektrik ihtiyacı rüzgardan karşılandı.
Markette zam şampiyonu yeşil soğan01 Eylül 2014 12:53
TZOB Genel Başkanı Bayraktar, "Ağustos ayında market fiyatlarında en fazla fiyat düşüşü yüzde 26,45 ile karpuzda, en fazla fiyat artışı yüzde 42,44 ile yeşil soğanda görüldü" dedi.
Türk yumurtası Rusya yolcusu01 Eylül 2014 12:37
Avrupa Birliği'ne (AB) gıda ithalatı ambargosu kararı alan ve kanatlı ürünlerindeki açığını Türkiye'den gidermek isteyen Rusya'ya yumurta ihracatı bu ay başlayacak.
Boğaziçinde ilk dönüşüm kazması Beşiktaş'a01 Eylül 2014 12:19
Koruma kanunu dolayı kentsel dönüşüm noktasında sıkıntı yaşayan Boğaziçi ilçelerinde ilk kazma Beşiktaş'ta vuruluyor.
TZOB, gıdadaki değişimleri açıkladı01 Eylül 2014 12:18
TZOB Başkanı, üreticiden tüketiciye, halkın tamamını yakından ilgilendiren gıda ürünlerindeki değişimleri açıkladı
Efsane kulübe şok: FİFA'dan yazı geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan şehitlik ziyaretinde
Kartal'ın çok isteyip de alamadığı Türk yıldız
Terim'den Volkan Demirel açıklaması
Sahil Güvenlik Gemisi Saroz'da batırıldı
Davutoğlu'ndan Kılıçdaroğlu'na sert tepki
Büyükekşi, büyük rekoru Ağrı'da açıkladı
Dev derbilerin tarihleri belli oldu!
Kılıçdaroğlu kitapçık fırlatmayı bakın nasıl savundu!
Peşmerge ve Ordudan IŞİD'e ağır darbe
İlk hacı kafilesi yola çıktı
İngiltere'den IŞİD önlemi!