Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Uzmanlar açıkladı! Karar çıkarılsa bile... Fuat Avni Fethullah Gülen mi? Erdoğan: Yeni bir eyalet mi oluşturuluyor? Ömer AltaşO Amca!
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 20 Aralık 2014 Cumartesi 21:07
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,023 kez okundu.

8 madde daha kabul edildi20 Aralık 2014 20:36
Bütçe tasarısının 8 maddesi daha kabul edildi.
Çin firmasından Van'a güneş enerjisi yatırımı20 Aralık 2014 17:46
Fizibilite çalışması yapmak üzere kente gelen Çin'deki enerji firmasının proje yöneticisi Yun Jia Yang, 2015'te Türkiye ve Çin arasında yapılacak ticari anlaşmalara bu yatırımı ekletmeyi hedefliyor
Tonlarca petrolü 'yol'da tükettik20 Aralık 2014 12:10
Türkiye'de 2009-2013 dönemini kapsayan 5 yılda karayolu ulaşımında 51 milyar dolar değerinde yaklaşık 75 milyon ton petrol tüketildi.
Fitch'ten skandal Türkiye kararı!20 Aralık 2014 11:09
Fitch'ten aynı konuda 24 saatte iki farklı görüş
Lüks tüketime ilave vergi geliyor20 Aralık 2014 09:52
TBMM Genel Kurulunda konuşan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, lüks tüketime yönelik ilave vergilerin gündeme gelebileceğini söyledi.
Ruslar çareyi Türkiye'de buldu20 Aralık 2014 09:42
Ülkelerindeki kriz nedeniyle borçlarını ödeyemeyen Ruslar, çareyi Antalya'daki evlerini satmakta buldu.
Bankalar o ücreti almaya devam ediyor20 Aralık 2014 09:31
Bankalar yıllık aidat aldıkları özellikli kredi kartı üzerinden verilen otomatik ödeme talimatlarından kesinti yaptığı ortaya çıktı.
Çiçekçiler "ruble" krizini fırsata çeviriyor20 Aralık 2014 09:26
Rus Rublesi’nin ABD Doları karşısında değer kaybetmesinin ardından yaşan kriz ortamını değerlendiren Bağdatlıoğlu, savaş halinde dahi Rusya’nın votka, çiçek ve ekmekten vazgeçmediklerini belirterek, üreticinin Rusya ve Ukrayna’da üretime girmesini tavsiye etti.
Enerjide tüm dengeleri değiştirecek buluş!20 Aralık 2014 08:48
Petrol fiyatlarında yaşanan aşırı düşüş ile birlikte gözler enerji kaynaklarına çevrilirken heyecanlandıran bir buluş gündeme geldi.
'İlave vergiler gündeme gelebilir'19 Aralık 2014 23:29
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Lüks tüketime yönelik belki ilave vergiler gündeme gelecek" dedi.
Halkbank'tan flaş hamle!19 Aralık 2014 20:37
Halkbank kurulması planlanan katılım bankası için kullanılmak üzere 1 milyar TL sermaye artırım kararı aldı.
S&P Ukrayna'nın kredi notunu indirdi19 Aralık 2014 20:15
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, Ukrayna'nın "CCC" olan kredi notunu "CCC-" ye çekerken, görünümünü negatif olarak teyit etti.
Kılıçdaroğlu'ndan Gülen'i üzecek açıklama
Camiden yardım parasını çalan şahıs yakalandı
Şanlıurfa'da terör operasyonu: 6 gözaltı
AGD'den büyük organizasyon
Hayri İnönü AK Parti'ye mi geçecek?
"Stratejik Derinlik'i yeniden düşünmek" paneli
Gol düellosunda son gülen Galatasaray: 3-2
Bakan Kılıç'tan taziye mesajı
Ürdün Kralı Abdullah, Bahreyn'de
Bolu'da trafik kazası: 3 yaralı
8 madde daha kabul edildi
G.Saray taraftarı, Aydınus'u 'küfür'le vurdu!
Davutoğlu, Trabzon caddelerini gezdi
Gerim adım atmadı! Kim Jong çok kızacak
İstanbul'da 18 bin taksiye birden geliyor
MHP'li Topçu'dan AK Parti'ye ağır eleştiri
Kudüs'te gerginlik: İsrail polisi yaralandı
Filistin Başmüzakerecisi Ureykat, Mısır'da
Türkiye Azerbaycan'a 8-2 yenildi
Schalke 04, Huntelaar’ın sözleşmesini yeniledi
Beşiktaş, Akhisar maçı hazırlıklarını tamamladı
Hamas ile İran arasında yeni dönem
Bu akşam kar geliyor! İşte yağacak iller
CHP'den STV iddiası: Mal varlıklarına el konabilir
Kadirov: Putin'in askerleriyiz, o ne derse onu yaparız
G.Saraylı futbolcu hastaneye kaldırıldı
19’luk Selke, Dortmund’u yıktı
Mursi: Mansur yargılanmalı!
Hollanda Dışişleri Bakanı Koenders, Türkiye'de
Erdoğan, TBF ve FIBA Avrupa Başkanı Demirel'i kabul etti
Fransa en sıcak yılı yaşadı
Galatasaray judoda Avrupa şampiyonu
Poroşenko açıkladı: Bir günü 100 milyon Grivna'ya mal oluyor
Almanya'da çifte vatandaşlık dönemi başladı
Arkadaşını öldüren lise öğrencisi tutuklandı
Alex'in jestine Hagi'den yanıt
Ak Partili İpek: Hakimleri rahat bırakalım
Putin: Rusya'yı kimsenin korkutmayı başaramayacağı gayet açık
6 katlı bina bir anda çöktü: 1 işçi öldü
Trabzonspor deplasmanda şans tanımadı
Livni: Kerry'den tasarının veto edilmesini istedim
ABD, Guantanamo’daki 4 mahkumu Afganistan’a iade etti
Tunceli'de izinsiz gösteriye polis müdahelesi
Nefes kesen maçta son gülen Beşiktaş!
Mısır'dan Gülen okuluna baskın!
Putin, oligarktan ekonomiyi kurtarmalarını istedi
Azerbaycan'dan AA'ya ödül
Lider Kayseri'ye Antalya darbesi
Yakup Köse'ye Metris'in önünden destek
Sümeyye Erdoğan kendi hayat hikayesini anlattı
Tekirdağ'da 46 koyun çalındı
Sivas'ta deprem! 14 yıl sonra ilk kez...
Yumurtanın ömrü: 28 gün!
Sakarya'da yüksekten düşen inşaat işçisi yaralandı
Çin firmasından Van'a güneş enerjisi yatırımı
Destici: Türkiye zor bir süreçten geçiyor
Cengiz Göllü vefat etti!
Müezzinoğlu: Doktorun sezaryen zorunluluğu yok