Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Davutoğlu'ndan 'Başbakan olacak mısınız?' sorusuna cevap! İstanbullu ve Ankaralı için yarın büyük gün Skandal 'İsrail' afişi! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 24 Temmuz 2014 Perşembe 12:19
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,011 kez okundu.

İstanbullu ve Ankaralı için yarın büyük gün24 Temmuz 2014 13:03
Açılışı 4 kez ertelenen Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı, yarın Başbakan Erdoğan tarafından yapılacak açılışla hizmete girecek.
Borsada 14 ayın rekoru kırıldı24 Temmuz 2014 12:40
Borsa İstanbul, 31 Mayıs 2013 tarihinden beri gördüğü en yüksek seviye olan 83.743,62 puandan tamamladı.
Otomobil devi 823 bin aracını geri çağırdı24 Temmuz 2014 11:26
General Motor'un yılın başından bu yana geri çağırdığı araç sayısı 30 milyona yaklaştı
TOBB'dan İsrail'e boykot dursun çağrısı24 Temmuz 2014 11:25
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, Gazze operasyonuna destek veren markalar için boykot çağrısı yaparken, başkanlığını Rifat Hisarcıklıoğlu'nun yürüttüğü TOBB’dan tersi bir tavır geldi.
Konut satışını patlatan gelişme!24 Temmuz 2014 10:59
Nisan ayında 23 bin adet olan kredili konut satışı, mortgage faizlerinin yüzde 1.20'den 0.99'a çekilmesiyle birlikte satışlar arttı.
Enflasyon tahmini değişmedi24 Temmuz 2014 10:45
Merkez Bankası Başkanı Erdem Başçı 7,6 olan yıl sonu enflasyon tahminini değiştirmedi.
Apple'daki para 180 ülkeyi geride bıraktı24 Temmuz 2014 10:36
Apple'ın kârı, 2014'ün nisan-haziran aralığında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 artarak 7.7 milyar dolara ulaştı.
HSBC'den Türkiye'deki müşterilerine kötü haber24 Temmuz 2014 10:32
Banka uluslararası odaklı olmayan küçük şirketlerle vedalaşma kararı alırken kaç müşteriyle yolları ayıracağı henüz açıklanmadı.
Borsa güne nasıl başladı?24 Temmuz 2014 10:31
Borsa 24.07.2014 gününe 207,09 puanlık yükselişle 83.061,71 puandan başladı.
Altın fiyatlarında beklenmedik gelişme24 Temmuz 2014 09:59
Altın fiyatları, tüm jeopolitik risklere rağmen üç gün üst üste düştü. Yatırımcılar bilançoları iyi gelen ABD şirketlerinin ardından ABD borsalarına yönelince altınfiyatları 1300 doların altına geriledi.
Dolar güne nasıl başladı?24 Temmuz 2014 09:16
Dolar güne 2,0948 TL, Euro 2,821 TL’den başladı.
IMF, ABD'nin büyüme beklentisini düşürdü23 Temmuz 2014 22:00
Uluslararası Para Fonu (IMF), ABD ekonomisine ilişkin yıllık büyüme beklentisinin yüzde 2'den yüzde 1,7'e çekildiğini açıkladı.
İşte Beşiktaş'ın kamp karnesi
İsrail’in Washington Büyükelçisi'nde şok sözler
İstanbul’da banka soygunu
İsrail'e destek için 5 bin gönüllü gidiyor
Ters kelepçenin sırrı ne?
AİHM’den Polonya’ya şok CIA cezası
Avrupa'da yoksulluk yüzde 25 arttı
Sözcü gazetesi Gülen'e 'Hocaefendi' dedi!
Davutoğlu'ndan 'Başbakan olacak mısınız?' sorusuna cevap!
Şaşırtan açıklama: İsrail Nobel almalı
Bu hafta 9 film vizyona girecek
İstanbullu ve Ankaralı için yarın büyük gün
CHP’den madenciler için yeni kanun teklifi
Skandal 'İsrail' afişi!
30 yıldır bitmeyen dostluk
Gözaltında 2 kozmik soru
CHP MYK toplantısı yapıldı
Meksika 23 yıl sonra Formula 1 takviminde
Borsada 14 ayın rekoru kırıldı
Bir uçak daha kayboldu
Bakanı Eker’den GDO’lu ürün açıklaması
63 kaçak yakalandı
Afganistan'da iki Finlandiyalı öldürüldü
Ramazanda yeterli sıvı almaya özen gösterin!
Davutoğlu: İhsanoğlu haddini bilecek!
Minibüsün kapısı açık gitti ve...
F.Bahçe'den stopere yerli takviye!
Rusyalı Müslümanlardan Ukraynalılara yardım
Bale: "En iyisi La Liga..."
Oto yıkamacıda yıkanan at!
Sıcaklarda rahat uyumak için bunu yapın!
YHT'de büyük gün yarın
İpeği ebru sanatıyla buluşturuyorlar
En okur yazar il Antalya
Bayramda beslenme düzenine dikkat!
Iğdır'da polislere taşlı, sopalı saldırı
Dev maçın bilet fiyatları belli oldu
Vizyona yeni giren filmler
Ramazan Bayramı tatilcilere yaradı
Mehmet Topal sürprizi
Aysal: Sponsorları şike kaçırdı
Bu bayram yollarda trafik 10 kat artacak!
Şok açıklama: Malezya uçağını biz düşürdük
Köşk için oy pusulaları basıldı
Eski F.Bahçeli Deivid'den sürpriz karar
Tatile çıkacak diyabet hastaları dikkat!
Sabri'yi isteyen iki Bundesliga takımı!
Eski F.Bahçeli Deivid'den sürpriz karar
Sabri'yi isteyen iki Bundesliga takımı!
Apple iPhone 6 satışa sunuldu
Demirtaş: Kaldırın onları bu masadan!
Hamas İsrail'in havaalanını vurdu
İncirlik Üssü'nde bayrak krizi!
Otomobil devi 823 bin aracını geri çağırdı
TOBB'dan İsrail'e boykot dursun çağrısı
Crystal Palace'tan Yobo ve Krasic atağı
İhsanoğlu Öcalan'la ilgili soruya ne yanıt verdi?
Prandelli'den Fenerbahçe itirafı!
İşte Slaven Bilic'in istediği 10 numara!
Yaşı küçük yüreği çok büyük
Galatasaray'da Taffarel depremi
Hindistan'da trenle otobüs çarpıştı
O polis teslim oldu!
Selfie yapan ekmek kızartma makinesi
Nisa bebek hayatını kaybetti
8 yaşında ama öyle bir şey yaptı ki...
Formula 1'in 23 yıl sonra yeniden...
Ve Holmen anlaşmaya vardı!