Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

FED faiz kararını açıkladı Obama'dan flaş IŞİD açıklaması Galatasaray'ın yıldızına dev talip! Celal KazdağlıIŞİD, Ankara ile Kürtlerin arasını açabilir mi?
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 17 Eylül 2014 Çarşamba 22:34
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,016 kez okundu.

FED faiz kararını açıkladı17 Eylül 2014 21:47
ABD Merkez Bankası FED, faizin düşük tutulacağı açıklamasını yaptı...
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de17 Eylül 2014 17:57
Dubaili banka Mashreq'in CEO'su Abdül Aziz el Ghurair, kontrol hisselerine sahip olmak kaydıyla Türkiye'de ve Mısır'da satın almalara açık olduklarını söyledi.
Köprü ve otoyollar para bastı!17 Eylül 2014 16:39
Bu yılın 8 ayında köprü ve otoyollardan geçen 264 milyon 353 bin 165 araçtan 571 milyon 294 bin 274 lira gelir elde edildi.
iPhone 6 yüzünden gözaltına alındı17 Eylül 2014 15:55
Aylar öncesinden iPhone 6'ya dair birçok tasarım haberi ve görseli internete sızdıran Foxconn çalışanı gözaltına alındı.
Limon bu sene de el yakacak17 Eylül 2014 15:53
Son dönemde marketlerdeki satış fiyatı 10 liraya kadar çıkan limon, bu sezon da el yakacak.
İzmir Limanı Rıhtım Projesi ihalesi iptal edilmedi17 Eylül 2014 15:02
TCDD Genel Müdürlüğünden, İzmir Limanı Rıhtım Uygulama Projesi ihalesinin iptal edilmediği, 30 Eylül 2014'e ertelendiği bildirildi.
'Altından uzak durun!'17 Eylül 2014 13:33
Prof. Dr. Ünsal Ban, altındaki son durumu değerlendirdi. Altından uzak durulmasını tavsiye eden Ban, "Zararın neresinden dönersen kar" dedi.
Vatandaşa uyarı: 1 Aralık'a kadar başvurun17 Eylül 2014 11:51
Borçları taksitlendirme için son başvuru tarihleri belli oldu Vergi borcu için 1 Aralık 2014 tarihini sakın kaçırmayın.
Emekliliği hak eden de iş kaybı tazminatı alabilecek17 Eylül 2014 11:34
Anayasa Mahkemesinin, Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun'un yaşlılık aylığına hak kazananların iş kaybı tazminatı alamayacağına ilişkin hükmünün iptaline ilişkin kararının gerekçesi, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Deniz tüneli bir milyon turist çekiyor17 Eylül 2014 11:16
Antalya'da 2 yıl önce açılan, 10 bini aşkın balığın bulunduğu dünyanın en büyük tüneline sahip akvaryumu yılda ortalama 1 milyon turist ziyaret ediyor.
Bankalar "bayram kredisi" için yarışıyor17 Eylül 2014 11:14
Bankalar, yaklaşan Kurban Bayramı dolayısıyla müşterilerinin nakit ihtiyacını karşılamak üzere "bayram kredisi" yarışına girdi.
Zeybekci: Türkiye Rusya'yı destekleyecek!17 Eylül 2014 11:11
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Türkiye'nin, ihracatını kısmayarak hatta artırarak Rusya'nın bugünkü zor durumunda desteklemeyi tercih ettiğini ifade etti. İşte günün öne çıkan ekonomi haberleri...
Ekranda kullanılan dil kurallara uygun olmalı
Dume ve 268 kişinin yargılandığı duruşma ertelendi
Katalonya'dan İskoçya'ya destek
TBF'den Fenerbahçe ve Galatasaray'a cevap!
BM'den Lübnan için yardım toplantısı
Ajax taraftarından İbrahimovic'e vefa!
NYT'den IŞİD haberi için düzeltme geldi
FED faiz kararını açıkladı
Selçuk İnan'ın menajeri patladı!
9 Türkiye vatandaşı hacda hayatını kaybetti
Köşk'ten 3 kanuna onay çıktı!
İspanya Türkiye'ye patriot füze bataryası gönderecek
"Yeni bir dönem başlıyor"
WhatsApp'a müthiş özellik ekleniyor!
Ezher Üniversitesi'nde sıkıyönetim
Bilecik-İstanbul karayolu kapandı
ABD'nin Ankara büyükelçisi belli oldu
İngiliz medyasından skandal Türkiye iddiası!
Ünal Aysal istifa sinyali verdi!
Leman'dan skandal Erdoğan karikatürü!
Obama'dan flaş IŞİD açıklaması
Davutoğlu ve Makedon mevkidaşından ortak açıklama
Ünal Aysal Terim'i tamamen sildi
Suriye tarafından askere ateş açıldı
Galatasaray'ın yıldızına dev talip!
Suriye'de Esed sivilleri bombaladı
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği
Milli takım kadrosu açıklandı
Ukrayna'da eylem planı kabul edildi
"G.Saray'da Ünal Aysal rest çekebilir"
IŞİD sorunu çözüm sürecini etkiler mi?
İstanbul'da yağış şiddetini arttırdı!
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de
CHP'yi sarsacak şok iddia!
Süper Lig'e geri dönüyor!
Yaralı kartal doğaya bırakıldı
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!
Slaven Bilic'ten Uğur Boral cevabı!