Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Zarrab'dan flaş hamle! Üniversite adayları dikkat! Yarın başlıyor! Meteoroloji'den kuvvetli yağış uyarısı! Ahmet ÖzcanDevletin dini adalet dinin devleti özgürlüktür
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 20 Nisan 2014 Pazar 11:53
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,007 kez okundu.

Asgari ücrette ayrım bitiyor!19 Nisan 2014 17:58
Milyonlarca çalışanı ilgilendiren asgari ücretin belirlenmesindeki ayrım kaldırıldı.
1544 konuta 77 bin başvuru!19 Nisan 2014 17:14
KİPTAŞ tarafından Hadımköy'de inşa edilecek Hadımköy Konutları 3. Etap Projesi konutlarında ev sahipleri kurayla belirlendi.
Babacan'dan çok önemli mesajlar19 Nisan 2014 16:49
Başbakan Yardımcısı Babacan, "Ülkede güven ortamını sağlayabilmek, iyi işleyen hukuk sistemi ve yargı mekanizmalarıyla mümkün" dedi.
3 saatlik yol 15 dakikaya iniyor!19 Nisan 2014 15:37
Avrasya Tüneli Projesi’nin İstanbul Boğazı altındaki tünel kazı çalışmaları, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle bugün başladı.
Altında şok gelişme!19 Nisan 2014 15:11
Darphane, altın üretiminde frene bastı...
Beklenen karar: Bodrum'da inşaatlar durduruldu19 Nisan 2014 13:41
Muğla'nın Bodrum İlçesi'nde, mevzuata uygun olarak devam eden inşaatlar haricinde, imara ilişkin diğer bütün faaliyetlerin geçici bir süre durdurulduğu açıklandı.
Temizlik için gitti bütün evi soydu!19 Nisan 2014 09:39
Adana'da Sibel Ş.'in evinde temizlikçi olarak çalışan Gülizar C. doktorun evindeki mücevherlerin gerçeğini alıp sahtelerini koydu.
Bu sezon balıkçıları üzdü!18 Nisan 2014 20:57
İklim değişikliği nedeniyle balıkçılar sezonu erken kapattı.
Dev ihalenin kazananı belli oldu18 Nisan 2014 17:56
Kemerköy ve Yeniköy santrallerinin özelleştirme ihalesini 2 milyar 671 milyon dolarla IC İçtaş Enerji Üretim ve Ticaret AŞ kazandı.
Türkiye bu listeye damga vurdu18 Nisan 2014 17:17
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın bu yıl UNESCO'ya başvurduğu 13 ayrı dosya kabul edildi. Listedeki varlık sayısı bakın kaça yükseldi.
Fındıkta don olayı çiftçiyi vurdu18 Nisan 2014 15:10
Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM) Genel Müdürü Bülent Bora fındıkta yaşanan don afeti ile ilgili olarak düzenlediği basın toplantısında, "Ne yazık ki toplum olarak tedbir almaya fazla meyilli değiliz. Tedbir almakta hep geç kalıyoruz” dedi.
Yurt dışında tedaviye süre sınırlaması kalktı18 Nisan 2014 14:45
Tedavisi Türkiye'de yapılamadığı için yurt dışına gönderilenler için 2 yıllık süre sınırlaması kaldırıldı
Baykal kongre çağrısı yapacak!Devletin dini adalet dinin devleti özgürlüktürİstanbul'da güpe gündüz şoke eden görüntüler!Hastalıklara deva olacak büyük buluş!MİT'e Paralel ihbarı yağıyor!Türkiye Avrupa'ya liderlik yapacak!Ak Saçlı heyeti oluşuyorLahmacun diye zehir yiyoruz!CHP’de lider kavgası!Emniyette paralel hat temizliği!En mutlu ilin mutluluk formülü!Doğu Türkistan'da zulüm bitmiyor!Hakan Fidan geldi her şey değişti!Reza Zarrab: 17 Aralık'ta ülke kaybetti!Paralel hesaplaşma CHP'yi dağıttı!Katil Esed'in çirkin oyunu!Arena'da tarihi hezimet!Tüm Manşetler
Zarrab'dan flaş hamle!
Kasımpaşalı Babel'den penaltı itirafı!
Kaçırılan gazeteciler serbest!
Gözler golcülerin üzerinde!
Üniversite adayları dikkat! Yarın başlıyor!
Baykal kongre çağrısı yapacak!
İstanbul'da güpe gündüz şoke eden görüntüler!
Mescid-i Aksa'da İsrail şiddeti
Ukrayna'da çatışma: 4 ölü!
Meteoroloji'den kuvvetli yağış uyarısı!
Selçuk: Bunun altında art niyet arıyacağız
Hastalıklara deva olacak büyük buluş!
F.Bahçe'nin derbi kadrosunda 5 eksik!
Divit minareden ilk ezan okundu!
Bu virüs SARS'ıyor!
Marmaris'te korkunç yangın!
84 yıl sonra kaldığı yerden devam!
Başkan seçildi ilk iş koltuğu değiştirdi!
Kanal D'de bir dizi daha ekrana veda ediyor!
Memur-Sen:Taksim dayatması bir senaryodur!
MİT'e Paralel ihbarı yağıyor!
Yıldırım: Hapse girene kadar...
Türkiye Avrupa'ya liderlik yapacak!
Demet Akalın'ın kızı yüzünü gösterdi!
Muğla'da korkutan deprem!
Şarkıcı Can Bonomo kaza geçirdi!
Lahmacun diye zehir yiyoruz!
Sahtekarların ‘kök‘ü kurusun!
Dilmen'den Cüneyt Çakır'a sert sözler!
CHP’de lider kavgası!
Emniyette paralel hat temizliği!
En mutlu ilin mutluluk formülü!
Doğu Türkistan'da zulüm bitmiyor!
Hakan Fidan geldi her şey değişti!
Reza Zarrab: 17 Aralık'ta ülke kaybetti!
Paralel hesaplaşma CHP'yi dağıttı!
Halk otobüsüne molotoflu saldırı!
Katil Esed'in çirkin oyunu!
Shota: Penaltı ve kırmızı kart...
Fener'den sonra şimdi de Kasımpaşa
'Çakır kendisini gülünç duruma düşürdü'
Adıyaman'da muhtarlık kavgası: 8 yaralı
Maç sonrası taraftar Florya'yı bastı
Chelsea'ye 77 maç sonra evinde darbe!
Şiddetli rüzgar, çatıları uçurdu
Selçuk fena isyan etti
Dilmen: Galatasaraylıları üzmesi gereken...
Barcelona'da ayrılık sesleri
'Cüneyt Çakır gerçekten...'
Arena'da tarihi hezimet!
5 ölümlü kaza ile ilgili Vali'den açıklama
Ukrayna krizi için Türk temsilci devrede
Twitter, o iki hesabı kapattı
Cüneyt Çakır'dan tartışmalı 2 karar