Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türkiye'den Almanya'ya misilleme mi? Yıldız: Bu Başbakanın ilan edilmesi anlamına geliyor Beşiktaş'ı UEFA'ya şikayet etti Celal KazdağlıCHP: Değişime neden direniyor?
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 20 Ağustos 2014 Çarşamba 09:39
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,014 kez okundu.

Geçen yıla oranla fiyatı yüzde 50 düşecek20 Ağustos 2014 11:38
Üretimin bu yıl artmasıyla patates fiyatlarının geçen yıla oranla yüzde 50 düşmesi bekleniyor.
THY yüksekten uçtu!20 Ağustos 2014 11:07
THY'nin 2. çeyrek net kârı yolcu büyümesi ve kur etkisi ile yüzde 177 artarak 398,2 milyon TL ile beklentilerin üzerinde geldi. THY hisseleri beklenti üzerinde gelen kâr sonrası yüzde 5'e yakın primli seyrediyor.
Rusya'nın bu silahı otomotivi vuracak!20 Ağustos 2014 10:56
Jeopolitik gerilim emtia piyasalarına da yansıyor. Dünyanın en büyük paladyum kaynağı Rusya ile Ukrayna arasındaki gerilim, otomotivde kullanılan metalin fiyatını yukarı doğru hareketlendirdi.
Apple hisseleri rekor kırdı20 Ağustos 2014 10:37
Apple hisseleri, gün içinde 100,68 dolara kadar yükseldikten sonra 100,53 dolardan kapanarak yeni bir rekora imza attı.
Borsa, güne nasıl başladı?20 Ağustos 2014 10:02
Türk görünümlü Avrupalı domates20 Ağustos 2014 09:56
Batılı üreticiler Rusya’ya ambargoyu hile yoluyla deliyorlar.
Bankaya ayar 15 güne geliyor!20 Ağustos 2014 09:41
Bankaların aldığı haksız ücretlere sınır getiren liste, 15 gün içinde açıklanacak.
Bank Asya'ya bir darbe de SPK'dan20 Ağustos 2014 08:15
Üst üste şok yaşayan Bank Asya'ya bir kötü haber de SPK'dan geldi. SPK, Bank Asya'nın kira sertifakıs ihraç talebini reddetti.
Kuzey Irak petrolü iki katına çıkıyor20 Ağustos 2014 07:49
Irak Kürt Bölgesel Yönetimi Kuzey Irak’ta üretilen petrolü Türkiye’ye taşıyan petrol boru hattının kapasitesini 2 katına çıkarıyor.
TPAO’nun yeni rotası Angola!20 Ağustos 2014 07:23
Dünyanın birçok noktasında faaliyet gösteren TPAO Güney Afrika’nın yıllık 70 milyar doların üzerinde petrol geliri olan Angola’da petrol arayacak. Aramanın karada olacağı belirtildi.
THY yılın ilk 6 ayında rekor kar elde etti19 Ağustos 2014 19:15
Türk Hava Yolları 2014 yılının ikinci çeyreğinde ilk altı ayı 312 milyon lira esas faaliyet karı ve 172 milyon lira net karla tamamladı.
Piyasalar günü böyle kapattı!19 Ağustos 2014 18:32
Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi günlük bazda 1.933,79 puan artışla, yüzde 2,50 değer kazanarak 79.275,88 puandan kapandı.
Filenin Sultanları şampiyonu devirdi
Maden ocağında göçük
Türkiye'den Almanya'ya misilleme mi?
Geçen yıla oranla fiyatı yüzde 50 düşecek
Yıldız: Bu Başbakanın ilan edilmesi anlamına geliyor
İsrail'den Filistinli milletvekiline "sürgün kararı"
Tesis sahibi bile bile lades demiş!
Beşiktaş'ı UEFA'ya şikayet etti
Menepoz ve doğurganlık yaşı uzayacak
Trafiğe kayıtlı araç sayısı azaldı
Dayıştay'dan gökdelen kararı
Bunama ilaçları böbreklere zarar veriyor
Bir terörist daha teslim oldu
Kaçak kazı yaparken göçük altında kaldı
THY yüksekten uçtu!
Bonzai 'Jale' oldu
1 euro verene 1 ev! Sadece 20 tane
Alişan'ın vücudundan çıkan taşların büyüklüğü şok etti
Japonya'da sel ve toprak kayması
Rusya'nın bu silahı otomotivi vuracak!
Amerikalı gazetecinin ölümünü ailesi doğruladı
Penguen'den Erdoğan'a hakaret!
Apple hisseleri rekor kırdı
G. Saray transferi resmen açıkladı!
Katliamın yıl dönümünde "ölümü solumak"
Bir aile yok oldu!
Askeri kampın duvarı çöktü : 2 ölü
THY uçağı arızalandı,uçuş iptal edildi
Hayrünnisa Gül'den 2 gazeteciye sitem!
Hava sıcaklığı batıda artacak doğuda azalacak
Gençlerin üzerine motosikletten ateş açıldı
Diego'dan Fenerbahçe'yi yıkan haber!
ABD bir siyahiyi daha öldürdü
Şehit olan teğmenin kimlği belli oldu
Sıla'nın enstrümanları çalındı
Yaralı Filistinliler uçakla Türkiye'ye getiriliyor
Rıdvan Dilmen de şaşırdı! Enteresandır...
Borsa, güne nasıl başladı?
Sabancı ailesine Porsche şoku!
Paralel medya yine çarpıttı!
Emre Belözoğlu'ndan 'Papa' açıklaması
Almanya’nın Türkiye’deki kolları ve uzun kulakları
Aracının bagajında ceset bulundu
Türk görünümlü Avrupalı domates
Salgın yüzünden sokağa çıkma yasağı ilan edildi!
Ebola hastalığının ilacı bulundu
Bankaya ayar 15 güne geliyor!
Muhalefetin son umudu da yıkıldı!
Muharrem İnce: Tayyip Erdoğan'la başedebilir mi o?
Öcalan: Barışa karşı olanlar darbe yapmak istedi
Havada facia! 2 jet çarpıştı
Bank Asya'ya bir darbe de SPK'dan
ABD şokta! Herkes bu olayı konuşuyor
HSYK'da paralel 'oy'un
İzmir ekibi alındı!
Kuzey Irak petrolü iki katına çıkıyor
Erdoğan talimat verdi, boşaltılıyor
Youtube'da müzik dinleyenler dikkat!
Bagajdaki cesetle yakalandı
Baykal da adaylık için nabız yokluyor
TPAO’nun yeni rotası Angola!
Erdoğan'dan Obama ve Putin'e sürpriz çağrı
Arsene Wenger'den Beşiktaş'a övgü
Paralel örgüt başörtüsü yasağına direnenleri de takibe almış!
İdris Bal'dan darbe lobiciliği!
CNN Taksim'de geveze, Ferguson'da dilsiz