Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki! İl il bayram namazı saatleri CHP'de iftar kavgası! Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 3 Haziran 2013 Pazartesi 08:50
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,012 kez okundu.

İşte sayısı en fazla azalan meslek!27 Temmuz 2014 17:54
Bakan Hayati Yazıcı, yılın ilk 6 ayında sayısı en fazla azalan mesleğin "plak, bant, video, DVD kayıt, kiralama ve satıcılığı" olduğunu bildirdi.
Mavi bayrakta dünya 3.'sü olduk27 Temmuz 2014 14:39
Mavi Bayraklı plaj ve marina sayısının her geçen yıl arttığı Türkiye’nin bu başarısı 2014 yılında da devam etti.
YHT'nin ilk seferlerine yoğun ilgi27 Temmuz 2014 13:22
Açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı YHT'nin seferleri Ankara-İstanbul arasında ile karşılıklı olarak başladı.
TÜBİTAK'tan müthiş buluş27 Temmuz 2014 13:02
TÜBİTAK'ın geliştirdiği sistem F-16'ları radarlardan gizleyecek
Alman devi Türkiye`ye geri dönüyor27 Temmuz 2014 12:53
Yapı marketleri sektöründe tutunamayıp geçen yıl çıkma kararı alan Praktiker, Türkiye’ye geri dönüyor.
Kart gitti, bayram alışverişi bitti27 Temmuz 2014 12:21
Bu yıl Ramazan Bayramı öncesi harcamalar ciddi anlamda düştü.
'Vergini öde öyle gel' dönemi sona erecek27 Temmuz 2014 11:54
Havalimanları, araç muayene istasyonları ve tapu müdürlüklerine ödeme terminalleri kuracak bu sayede 'Vergini öde, gel' dönemi sona erecek
Ordulular Gazze’yi kardeş şehir ilan etti27 Temmuz 2014 01:37
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Gazze’yi kardeş şehir ilan ettiklerini söyledi.
Zeybekci'den cari açıkla ilgili flaş öngörü27 Temmuz 2014 00:29
Ekonomi Bakanı Zeybekci, 2014 yılı sonunda Türkiye'nin cari açığının yüzde oranlarında önemli değişiklikler olacağını açıkladı.
Facebook'tan "uçan" rakamlar!26 Temmuz 2014 20:29
Siz ne yapıyorsunuz bilemeyiz ama bu kadar insan, Facebook'a girmek için PC'lerine hiç dokunmuyor!
İkinci el otomobilde beklenen hareketlilik yok26 Temmuz 2014 12:59
Galericiler, ikinci el oto satışında geçmiş bayramları adeta mumla arıyor.
Bakan Yazıcı: Vatandaş alacağını tahsil etti26 Temmuz 2014 12:58
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, "Hal hakemlerinini yapısını değiştirip vatandaşı memnun ettik." dedi.
Erdoğan: Bedelli askerlik gündeme gelebilir!
Erdoğan'dan Hakan Şükür'e sert tepki!
İsrail tüm dünyayı kandırdı
İl il bayram namazı saatleri
Erdoğan, son anketin sonuçlarını açıkladı!
Paralel örgütten MHP'li vekile şantaj!
CHP'de iftar kavgası!
Türk F-16'lar havalandı!
Köşk seçimleri için 100’ün üzerinde ülke davet edildi!
Şanlıurfa'ya Rumen forvet!
Bayramda hava nasıl olacak?
Genç kürekçilerden önemli başarı!
Ülker dev firmayı satın alıyor
Bayramda bol bol su tüketin!
Prandelli: Saygıdan dolayı oruç tuttum
Halep'te varil bombalı saldırı: 15 ölü
Yonca Evcimik'ten 'Gezi' provokasyonu itirafı: Hepsi sarhoştu!
Dilmen'in ağabeyi, kalp krizi geçirdi
CHP'li Belediye Suriyelileri ilçe dışına attı!
Mehmet Görmez'den bayram tavsiyesi
Marsel İlhan Kazakistan'da ikinci oldu
Çağla Büyükakçay finalde kaybetti
ABD F-16'ları harekete geçti
'O savcı Başbakan'ı tehdit etti'
Tour de France şampiyonu belli oldu!
Şahin: Dünya vahşeti zevkle izliyor
Cimbom rahat kazandı!
Romanya'yı dize getirdik
Soylu: Bu hayırlı bir vakadır
Brüksel'de 5 bin kişi İsrail'i protesto etti
Demirtaş, defalarca aynı hataya düştü
Fırat Nehri bir can daha aldı
Paralel örgütten Hz Muhammed'e (SAV) büyük saygısızlık!
Almanya Dışişleri Bakanı'ndan Ramazan Bayramı mesajı
Mancini ile Prandelli buluştu
Mısır'da 98 kişiye tahliye
TEM otoyolunda yoğunluk azaldı
6 Polisin sorgusu tamamlandı
Çöpte bulundu, adı Bayram oldu
Yavru vatan bayrama hazır
Golf Şampiyonası'nda çifte şampiyonluk!
G.Saray M.City'nin defans oyuncuyla anlaşmak üzere
Yük treni raydan çıktı
20 kilometreyi aşkın araç kuyrukları oluştu
Netanyahu'dan Hamas'ın ateşkes teklifine ret
1500 kişi CHP'den AK Parti'ye geçti
İşte Demirtaş için bağışlanan son rakam
Feci kazada hayatını kaybedenler defnedildi
İl il Bayram namazı saatleri
Süper Lig'de bir flaş transfer daha!
113 bin 316 aile IŞİD yüzünden göç etti
Otobüs yangını ile ilgili ilk açıklama geldi
Kapıkule'de "bayram" yoğunluğu
Marsel İlhan Kazakistan'da ikinci oldu
İsrail'in saldırıları Hollanda'da kınandı
7 saat uyumak mı, 8 saat uyumak mı daha iyi?
Çağla Büyükakçay finalde kaybetti
Ricciardo Macaristan'da zirvede
Fatih Erbakan'dan Köşk açıklaması!
Ünal Aysal'dan Enes Kuşçu'ya tebrik
Suriye'de korkunç infaz!
İşte sayısı en fazla azalan meslek!
F-16'lar sınıra gönderildi
Şemdinli'den ilk kez bir hakim çıkıyor
Davutoğlu: Gerekirse Gazze'ye havadan...
Bayram trafiğinde 3 günlük kaza bilançosu: 41 ölü, 266 yaralı