Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki! Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez Valilikten 'paralel' habere yalanlama Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
Diyanet'ten boş kadrolara ilişkin açıklama
15 Ocak 2010 Cuma 13:47
Güncellenme Tarihi 25 Ekim 2014 Cumartesi 18:36
Memurlar.net'in 7 Ocak 2010 tarihinde 'Kadroları en çok boş kalan kurum' başlıklı bir haber yayımlamıştı. Söz konusu haberde Diyanet İşleri Başkanlığının yanlış uygulamaları nedeniyle kadroların boş kaldığını, boş kadroların az tutulmasına yönelik bir çalışma yapılması gerektiğini ve atama takvimi açıklanması gerektiğini belirtmiştik. Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Daire Başkanlığı, 6 gün sonra, söz konusu haberle ilgili bir açıklama yapmıştır.

Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Dairesi Başkanlığından Duyuru

Tarih: 13.01.2010

1- Diyanet İşleri Başkanlığı boş kadrolarını KPSS’ye göre ÖSYM yoluyla doldurmaktadır.

Ancak; ÖSYM yoluyla ilan edilen kadrolara atanmak üzere müracaat eden bazı adayların aranan özel şartları taşımadıkları halde tercih kılavuzunda (yeterlik belgesi bulunmayan, hafızlık şartı aranan yerlere hafız olmayanların, v.b.) yanlış tercih yapmış olmaları nedeniyle atanamadıklarından dolayı kadrolar boş kalmaktadır.

ÖSYM tercih kılavuzunda ve Başkanlığımız web sayfasında adayların, tercih yaparken aranan nitelikleri dikkatlice incelemeleri ile sahip oldukları şartlara göre tercih yapmaları gerektiği, şartlarını taşımadıkları alandan tercih yapmamalarını, aksi takdirde yerleştirilmiş olsalar dahi atamalarının yapılamayacağı ve bundan sonra yapılacak yerleştirme işlemlerine 2008 KPSS ile başvuramayacakları belirtilmesine rağmen, tercihte bulunanlar olmuştur. Bundan dolayı da bazı kadrolar boş kalmıştır. ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir.

2- Diyanet İşleri Başkanlığının sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

MEMURLAR.NET'İN AÇIKLAMALARI

1- Söz konusu haberimizde personel alımına ilişkin bir takvim olmadığına değinmiştik. Burada kast edilen sözleşmeli personel alımıydı. Zira memur alımında tarihi belirleme yetkisi DPB'dedir. DPB ise 2010 yılı KPSS yerleştirme takvimini açıklamıştır. Dolaysıyla açıklanması gereken sözleşmeli personel alım tarihleridir. Başkanlık yaptığı açıklamada "sözleşmeli alımı ile ilgili çalışmalar Maliye Bakanlığı nezdindeki girişimler çerçevesinde sürdürülmektedir." demiştir. Başkanlığın çalışmalar sonuçlandığında, anlamlı bir açıklama yapmasını umut ediyoruz.

2- Nitelikleri tutmayan (hafız olmayan vs.) tercihte bulunmalarının önüne geçilemediği için kadroların boş kaldığını belirtmiştik. Yapılan açıklamada "ÖSYM ile yapılan görüşmelerde tercih aşamasında bu kabil yanlışlıkları önleme imkanı bulunamamıştır. Bu yöndeki teknik çalışmalar sürdürülmektedir" denilmiştir. Bu açıklamada Başkanlığın gerekli girişimde bulunduğu belirtilmektedir. Ancak bunun yeterli olmadığı anlaşılmaktadır. ÖSYM'nin kendini geliştirimemesinden kaynaklı bu sorun bir an önce çözülmelidir. ÖSYM bu işi yapamıyorsa yerleştirme, Diyanet İşleri Başkanlığı ÖSYM'nin yetersizliğini gerekçe göstererek, yerleştirme işlemlerinin ÖSYM'den alınmasını talep etmelidir.

3- Hali hazırdaki hatalar nedeniyle kadrolar sürekli boş kalmakta ve sürekli duyuruya çıkılmaktadır. Bu da Diyanet İşleri Başkanlığının, MEB'den bile daha fazla personel alan bir kurum olduğu, imajının oluşmasına katkı sunmaktadır. Boş kadroların oluşmaması için gerekli tüm tedbirler alınmalıdır. Bu konudaki ana sorumluluk Personel Daire Başkanlığındadır.

Bu haber 1,019 kez okundu.

Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!25 Ekim 2014 16:38
Bakanlığın zararlı maddeleri yok etmesi için tarlalara saldığı 19 milyon böcek, ekonomiye 43 milyon dolar katkı sağladı.
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı25 Ekim 2014 16:19
1 Eylül'de başlayan su ürünleri avlanma sezonundan bugüne kadar, 227 ton karşılığı 1 milyon 154 bin dolar tutarında hamsi ihracatı yapıldı
Böyle bir yat görülmedi25 Ekim 2014 11:56
Sıradışı tasarımıyla görenleri çok şaşırtan STAR yatı 500 milyon dolara satılacak
İstifaya maaş ve tazminat25 Ekim 2014 11:48
İşsizlik maaşı ve kıdem tazminatı almak için her zaman işten çıkartılmak gerekmiyor. Belli şartlarda istifa edenler de bu paraları alabiliyor...
Avrupa'da taksiler elektriklendi25 Ekim 2014 11:01
Roma, Madrid ve Barcelona'da elektrikli Nissan Leaf taksiler yollara çıkmaya başladı. İlk iki e-taksi Roma'da artık yollarda.
Çin'den Asya'da yeni hamle25 Ekim 2014 09:53
Çin, 20 Asya ülkesiyle birlikte yeni bir kalkınma bankası kurdu. Banka, Dünya Bankası ve Asya Kalkınma'ya rakip olacak.
Elektrik faturanızı yüzde 50 düşerebilirsiniz!25 Ekim 2014 08:42
Elektrik faturalarına daha az para ödemenin kolay ve pratik yöntemleri var..
Bir büyük proje daha hayata geçiyor!24 Ekim 2014 19:41
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Körfez Köprüsü'yle ilgili konuştu.
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek24 Ekim 2014 17:50
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Başçı, "Kasım ayının başlarında Sayın Başbakanımızı Merkez Bankasında misafir edeceğiz. Kendilerine ekonomik ve finansal konularda brifing vereceğiz" dedi.
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı24 Ekim 2014 17:16
TUROB verilerine göre, otellerin İstanbul’daki doluluk oranları Eyül’de yüzde 2.6 artarak yüzde 76’ya çıkarken, oda fiyatları yüzde 2.4 düştü.
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak24 Ekim 2014 17:14
Dünyanın en büyük varlık yönetim şirketi Blackrock, önce İsrail ardından da Türkiye'de ofis açmayı planlıyor.
iPhone 6'da şoke eden rakam!24 Ekim 2014 16:42
Dünya devi Apple’ın milyarlarca dolarık satış hasılatına ulaştığı iPhone’ların işçilik maliyetinin sadece 4 dolar (Yaklaşık 9 lira) olduğu belirtiliyor.
Herkes alışverişi online yapıyor!
Marmaray rekor yolcu sayısına ulaştı
Başbakan'dan Kılıçdaroğlu'nun çağrısına tepki!
Fenerbahçe'den fotoğraflı tepki
İHH'dan Suriye'ye 46 tır yardım malzemesi
Yeni Başkan Yarsuvat'tan ilk açıklama
Faruk Süren: O adamla bu iş yürümez
Valilikten 'paralel' habere yalanlama
Galatasaray'ın yeni başkanı Duygun Yarsuvat
Gençlerbirliği kalecisinden penaltı açıklaması!
Bursaspor gol yağdırdı
Pınar Karşıyaka 3'te 3 yaptı
Ekrem Erdem: 2015 Anayasa yılı olacak
Beton mikseri sokağı savaş alanına çevirdi
Evlilik teklifini kabul etmeyince dehşet saçtı
Öldürülen PKK'lıların kimlikleri belli oldu
Başbakan'dan hain saldırıya ilişkin ilk açıklama
F.Bahçe penaltılarla güldü
El Clasico'nun kralı!
Tayfun Dortmund'u da çarptı
Meclis Başkanı Çiçek'ten Org. Özel'e mesaj
Enbar'da 16 IŞİD militanı öldürüldü
Denizli'de şiddetli yağış ekili alanları vurdu
Bakan Çelik: Kaçak ne varsa yıkacağız
Erdoğan'dan Necdet Özel'e başsağlığı
Genelkurmay: Teröristler üç kişiydi
Tren alımında TANK modeli
Takside kredi kartı dönemi!
Başkentte başörtülü sürücüye çirkin tavır
Türk Yıldızları yine nefes kesti
Peşmergeler Zummar'ı IŞİD'den elinden aldı
Şehit askerlerin kimlikleri belli oldu
Ala: Önce sen kendi ülkeni yakıp yıkma!
Zararlar için valiliklere ödenekler gönderildi
Aydın Çine'de kuduz karantinası,
Boluspor deplasmanda coştu!
Uşak'a 44 milyon TL'lik yatırım için imza
Paralel yapının partisinde genel başkan belli oldu
Arınç'tan Sırrı Süreyya Önder'e: Haddini Bil
Manavgat'ı sel aldı
Onatça: Türkiye'ye 3 İstanbul daha lazım
Yüksekova'da 3 güvenlik görevlisi şehit oldu
İmralı'ya gidecek gazeteciler listesi
'Kılıçdaroğlu'nu değiştirmek zorunda kalacaklar'
Görmez'den Validebağ Korusu açıklaması
Büyük sürpriz! İngiltere'yi sallayan maç!
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
İtalya'da işçiler ayaklandı!
Beşiktaş'ta o iki isim antrmenana katılmadı!
Erken seçim olacak mı?
Türkiye'ye 43 milyon dolar kazandıran böcek!
Musul'da IŞİD'e hava saldırısı: 15 ölü
Suarez ısırmamak için bakın ne yapıyor?
Ukrayna'da halk yarın sandık başına gidiyor
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı
Süper Lig'de şok istifa!
Bir ilimiz daha hızlı trene kavuşuyor!
Davutoğlu'ndan milli aşı müjdesi
'Prandelli ile bu iş yürümez'
3 bin 500 hakim ve savcı alınacak
Peşmerge 5 köyü IŞİD'den geri aldı
ABD saldırılarda ilk kaybını verdi
Sınır kapısına havan toğu yağdı