Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem! Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’ 28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor! Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2014 Çarşamba 22:40
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,247 kez okundu.

Yıldırım düştü, caminin minaresi yıkıldı30 Ekim 2014 18:36
ANKARA'nın Polatlı İlçesi Adatoprakpınar Mahallesi'nin 50 yıllık camisinin minaresi, yıldırım düşmesi sonucu yıkıldı.
Dışişleri Bakanlığı'nda şüpheli zarf alarmı30 Ekim 2014 18:33
Dışişleri Bakanlığı'na şüpheli zarf gönderildi. Kapalı durumdaki zarfın üzerinde 7 test yapıldığı ve olumsuz bir sonuç çıkmadığı bildirildi.
Topbaş'tan Validebağ açıklaması30 Ekim 2014 18:25
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş, Validebağ'la ilgili açıklamada bulundu.
Lenovo Motorola'yı resmen aldı30 Ekim 2014 17:40
Çinli bilgisayar üreticisi Lenovo, geçtiğimiz Şubat ayında yapılan anlaşmaya göre 2.91 milyar doları Google'a ödeyerek Motorola'nın yeni sahibi oldu.
Fatma Şahin gişeleri kaldırdı!30 Ekim 2014 17:38
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şehir içi trafiği rahatlatmak için otobanda giriş ücretlerini kaldırdıklarını, trafikte yüzde 30 rahatlama olduğunu açıkladı.
Facebook çeviri bölümüne Kürtçeden sonra...30 Ekim 2014 17:29
Facebook çeviri bölümüne Kürtçe'den sonra o dili de ekledi.
Denizli Büyükşehir Belediyesi 138 yaşında30 Ekim 2014 17:18
Denizli'de belediye teşkilatının 138. kuruluş yıldönümü kutlandı.
Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem!30 Ekim 2014 17:11
Bitlis'te 16.35'te 4.4 büyüklüğünde deprem meydana geldi
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!30 Ekim 2014 16:41
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Yıldız, şirketin açıklamasının aksine Ermenek'te yaşanana facianın bir "doğal afet" olmadığını söyledi.
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor30 Ekim 2014 16:35
Bir dönem Trabzonspor forması da giyen Teofilo Gutierrez son dönemdeki performansı ile dikkat çekiyor.
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek30 Ekim 2014 16:32
2012 yılında vefat eden gazeteci Yaşar Sezginer'in cenazesi, 2 Kasım Pazar günü toprağa verilecek.
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi30 Ekim 2014 16:31
Manisa'nın Soma ilçesinden Karaman'ın Ermenek ilçesindeki maden ocağında su baskını nedeniyle mahsur kalan işçilerin kurtarılması için bölgeye su tahliye pompası getiren kamyon, freninin patlaması sonucu devrildi.
Yıldırım düştü, caminin minaresi yıkıldı
Dışişleri Bakanlığı'nda şüpheli zarf alarmı
Topbaş'tan Validebağ açıklaması
Türkiye'de Ebola virüsüne rastlandı mı?
Formula 1 pilotu Bianchi'nin durumu kritik
Hugo Almeida'dan Türk kızı açıklaması
Kobani'den alev topları yükseliyor
Arda'dan İspanya Futbol Federasyonu'na tepki
Yanlış istihbarat veren istihbaratçıya hapis!
Altın iki günde dibe vurdu
Lenovo Motorola'yı resmen aldı
Fatma Şahin gişeleri kaldırdı!
Brezilya, İsveç’ten savaş uçağı alıyor
Facebook çeviri bölümüne Kürtçeden sonra...
Jüpiter’deki sır çözüldü
Microsoft 3 bin kişiyi daha işten attı
Fenerbahçeli oyunculardan 4. yıldız mesajı
Denizli Büyükşehir Belediyesi 138 yaşında
F.Bahçeli oyuncular medya ile buluştu!
Bitlis'te 4.4 büyüklüğünde deprem!
D vitamini eksikliği astımı tetikliyor
Fenerbahçe derbi hazırlıklarını sürdürdü
Başkasının kirasıyla 51 bin lira kazanıyor
Türkiye kupasında toplu sonuçlar
İBB'nin tüm konserleri iptal!
Bakan Yıldız: Bu bir doğal afet değil!
Rizespor'un başı sakatlıklarla dertte!
Eski Trabzonlu Teofilo performansıyla göz dolduruyor
2012’de ölmüştü pazar günü defnedilecek
Ermenek'e su pompası götüren kamyon devrildi
18 işçinin soyunma odaları
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
28 Şubat mağdurlarından Fahri Memur tahliye oluyor!
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi