Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı BM’den İsrail'i köşeye sıkıştıran karar! Skandal sözler: Gazze yeryüzünden silinmeli Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 23 Temmuz 2014 Çarşamba 17:16
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,238 kez okundu.

Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...23 Temmuz 2014 21:40
Gazze katliamı başladıktan sonra paralel örgütün Türkiye-İsrail ilişkilerine yönelik yaptığı yalan haberler hız kesmeden devam ediyor.
İzmir'de korkutan yangın23 Temmuz 2014 20:54
Aliağa ilçesinde çıkan yangında yaklaşık 20 hektarlık alan yandı
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması23 Temmuz 2014 20:24
Yargıtay Birinci Başkanlığı, "Yargıtay imamı" iddialarına ilişkin açıklama yaptı.
Eroğlu'ndan 'sudaki koku' ile ilgili açıklama23 Temmuz 2014 20:07
Orman ve Su İşleri Bakanı Eroğlu, İstanbul'un içme suyuyla alakalı, "Şu anda Melen'den, Yeşilçay'dan ve Sakarya'dan su basılıyor" dedi.
BM’den İsrail'i köşeye sıkıştıran karar!23 Temmuz 2014 19:42
BM İnsan Hakları Konseyi, İsrail'in saldırılarında yaşanan insan hakları ve insani hukuk ihlallerini araştırmak için bağımsız uluslararası araştırma komisyonu kurulmasını kararlaştırdı
Erdoğan: Ekmel Bey rahatsız oluyormuş...23 Temmuz 2014 19:37
Cumhurbaşkanı adayı ve Başbakan Erdoğan Adana'da halka hitap ediyor
Valilik açıkladı! 20 PKK'lı teslim oldu23 Temmuz 2014 19:20
Şırnak'ta iki gün içinde 20 terör örgütü mensubunun güvenlik güçlerine teslim olduğu bildirildi.
İSKİ'den '60 günlük su' iddiasına cevap23 Temmuz 2014 19:15
İSKİ’den yapılan açıklamada İstanbul’un 60 günlük suyu kaldı şeklindeki haberlerin gerçeği yansıtmadığı belirtildi.
Başsavcılık'tan operasyon hakkında son açıklama23 Temmuz 2014 19:09
Başsavcılık, gözaltı kararı bulunan 115 kişiden 104'ü gözaltına alındı.
'4-C'liler emekliliğe kadar sorun yaşamayacak'23 Temmuz 2014 18:57
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, NTV’nin Ankara İstihbarat Şefi Ahmet Ergen’in sorularını yanıtladı.
Her iki Karadağlı'dan biri yabancı dil konuşuyor23 Temmuz 2014 18:55
Karadağ'da vatandaşların yüzde 45'i, ikinci bir dil konuşabiliyor.
Lice'deki patlamada ölenlerin sayısı 6'ya yükseldi23 Temmuz 2014 18:29
Lice'de devrilen LPG yüklü tankerin patlaması sonucu meydana gelen olayda hayatını kaybedenlerin sayısı 6'ya yükseldi.
2 yaşında kanlı kefeni ile defnedildi
Cimbom şokta! Önde başladı mağlup bitirdi
Paşa'dan hazırlık maçında farklı tarife
Şenol Güneş'e sürpriz ziyaret
'Kamalak'a uçak bileti' iddiasına cevap
Norveç İsrail'e boykot çağrısını reddetti
Davutoğlu: Durum gittikçe kötüleşiyor
Dev kruvaziyer, söküm için yolda
Cameron'a Rus bağışını "iade et" çağrısı
IMF, ABD'nin büyüme beklentisini düşürdü
İsrail'e rağmen ABD süreyi uzattı
Torba Tasarı'da 7 madde daha kabul edildi
Halid Meşal: Filistin direnişi kırılamaz
Türkiye-İsrail ilişkilerinde yalanlar ve gerçekler...
Hintli milletvekili zorla oruç bozdurmaya çalıştı
İzmir'de korkutan yangın
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı
IMF'den ABD'ye şok!
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması