Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Asteras-Beşiktaş (CANLI) PKK saldırısından şok telsiz diyalogları Mehmet Ali Şahin'in acı günü Prof. Dr. Erol GökaÖrgütsel yapılarda kimliklenmek
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 27 Kasım 2014 Perşembe 16:42
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,257 kez okundu.

PKK saldırısından şok telsiz diyalogları27 Kasım 2014 22:04
13 askerin şehit edildiği 14 Temmuz günü saat 14.15'te PKK'lıların olaydan saatler önceki telsiz konuşmaları tespit edildi.
Bir iş kazası daha: 1 işçi can verdi27 Kasım 2014 21:47
Hatay Ezine'de yaklaşık 7 metrelik çukurda çalışırken göçük altında kalan işçi Mehmet Kavak hayatını kaybetti.
Gerçek aracından inip baktığında ortaya çıktı27 Kasım 2014 21:18
Konya'nın Beyşehir ilçesinde nesli tükenmekte olan, "bataklık vaşağı" ismiyle de bilinen "saz kedisi", Otomobilin çarpması sonucu öldü.
Gezi Parkı davasında avukat gerginliği!27 Kasım 2014 20:37
Gezi Parkı odaklı eylemlerde dönemin Başbakanı Erdoğan'a hakaret ettikleri iddiasıyla 83 sanığın yargılandığı davada avukat gerginliği...
Diyarbakır'da polise eş zamanlı saldırı27 Kasım 2014 20:28
Diyarbakır'da sokağa çıkan yüzü kapalı kişiler, dört ana caddeyi aynı anda trafiğe kapatarak eylem yaptı.
Yargıtay'a 8 yeni daire27 Kasım 2014 20:08
TBMM Genel Kurulu'nda, Danıştay ve Yargıtay'da üye ve daire sayısı artışını öngören teklifin 1. bölümü kabul edildi.
TEOG sınav soruları ve cevap anahtarı yayımlandı27 Kasım 2014 19:59
8. sınıf öğrencilerine düzenlenen birinci dönem ortak sınavların sorularını ve cevap anahtarını yayımladı.
7 çoban ve ailesi kurtarılmayı bekliyor27 Kasım 2014 19:57
Mersin Mut'a bağlı Değirmenlik Yaylası'nda yoğun kar yağışı nedeniyle aileler ve küçükbaş hayvanları ile , 2 gündür kurtarılmayı bekliyor.
3. köprü yolunda bir ilk!27 Kasım 2014 19:35
3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde, otoyol güzergahındaki asfalt çalışmalarına başlandı.
Kritik YAŞ toplantısı sona erdi!27 Kasım 2014 19:32
Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığında gerçekleştirilen Yüksek Askeri Şura (YAŞ) toplantısı sona erdi.
2 ilde dev operasyon: 1'i asker 6 gözaltı!27 Kasım 2014 18:44
Ankara ve Diyarbakır'daki operasyonlarda 750 bin TL değerinde 37 ecstasy hap ele geçirildi. Operasyonda 1'i asker 6 kişi gözaltına alındı.
Şırnak'ta 8 terörist teslim oldu27 Kasım 2014 18:36
Şırnak'ta örgütten kaçan 8 teröristin, Silopi ilçesi yakınlarındaki Habur Sınır Kapısı'nda güvenlik güçlerine teslim olduğu bildirildi.
Erdoğan, YAŞ üyelerine yemek verdi
Asteras-Beşiktaş (CANLI)
PKK saldırısından şok telsiz diyalogları
Mehmet Ali Şahin'in acı günü
Avrupa'yı Fırtına vurdu
Guardian: Papa'nın en zorlu ziyareti
Anadolu Yakası'nda 6 ilçede elektrik kesintisi!
Nijerya'da bombalı saldırı: 40 ölü
Bir iş kazası daha: 1 işçi can verdi
Barzani'den flaş IŞİD açıklaması!
Gerçek aracından inip baktığında ortaya çıktı
Mustafa Denizli Galatasaray'dan teklif aldı mı?
"Paralel örgüte karşı daha net tavır alınmalı"
Beşiktaş'ın 11'i belli oldu
İsrail, Türk vatandaşını serbest bıraktı
Bağdat'ta bombalar patladı!
Papa'dan Müslüman liderlere IŞİD çağrısı
Gezi Parkı davasında avukat gerginliği!
Diyarbakır'da polise eş zamanlı saldırı
Boko Haram'a ağır darbe!
İşte G.Saray'ın Prandelli kararı
Yargıtay'a 8 yeni daire
TEOG sınav soruları ve cevap anahtarı yayımlandı
7 çoban ve ailesi kurtarılmayı bekliyor
Bilim dünyasını heyecanlandıran araştırma
3. köprü yolunda bir ilk!
PFDK ceza yağdırdı!
Kritik YAŞ toplantısı sona erdi!
IŞİD petrol boru hattına saldırdı!
İsrail'den Türkiye'ye ağır suçlama
Egemen Bağış'tan komisyon açıklaması
Futbol efsanesi Pele yoğun bakımda!
1.5 yıldır böylesi görülmedi!
Erken emeklilik anlaşması imzalandı
2 ilde dev operasyon: 1'i asker 6 gözaltı!
Aziz Yıldırım'dan soru bombardımanı
Şırnak'ta 8 terörist teslim oldu
3 yıllık kan davası barışla sonuçlandı
Prandelli'nin belki de son fotoğrafı!
Prandelli giderse takımın başına o geçecek!
Benzin fiyatları bu akşam düşebilir!
İsrail'den yeni iddia: Hamaslılar Türkiye'de eğitiliyor
Bingöl'de kaybolan kişi bulundu
235 Suriyeli böyle kurtarıldı
Kıvanç Tatlıtuğ'dan kötü haber!
Filistin’in en küçük gazetecisi
Bursaspor'a tribün kapatma cezası!
iPhone'u olanın cebine 1000 TL girecek!
AİHM'nin önüne çadır kuracak
Prandelli idmana çıkmadı
Yalova Belediyesi'nden ağaç kesme açıklaması
Altın ne kadar?
Rakibine kafa atan futbolcuya hapis cezası
OPEC devam dedi, petrol dipte!
Bekaroğlu'na göre Dersim'i gündeme getirmek bölücülük!
Twitter telefonunuzu 'izleyecek'
Final biletleri 24 saatte tükendi
O Profesör: Hapishaneyi basın beni kurtarın!
Ada Sneijder'i konuşuyor! Gelecek yıl...
1 Mayıs davası sanıklarına beraat
Facebook artık havalı değil
Amerika'da polise muz tutan adam tutuklandı
IŞİD Kobani'de yeniden harekete geçti
OPEC petrol üretim miktarını değiştirmedi
Prandelli idmana çıkmadı
Nihat Doğan ile Pascal Nouma yeniden Survivor'da