Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Demirtaş'tan yalanlama: Pazarlık yapmayız IŞİD diğerlerini infaz etti ona izin verdi Dostluk Karavanı Süleymaniye'de Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken; ‘Dinle küçük adam...’
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 22 Aralık 2014 Pazartesi 12:40
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,258 kez okundu.

Yine aynı şehir! Bu kez kurt sürüsü değil22 Aralık 2014 13:14
Şiddet kar yağışının etkili olduğu Ardahan'da toplu hareket eden domuz sürüsü görüntülendi.
Haziran ayında Gezi ruhunu hortlatacaklar22 Aralık 2014 13:14
Gezi olayları sırasında oluşan küçük çaplı oluşumları bünyesine toplayan Birleşik Haziran Hareketi dün Ankara ve İstanbul'da toplandı.
Osmanlıca kurslarına ilgi arttı22 Aralık 2014 13:01
"Osmanlı Türkçesi"nin liselerde zorunlu ders olmasına yönelik tavsiye kararı alınması, Osmanlıca kurslarına olan ilgiyi artırdı.
Barajlarda doluluk oranı en yüksek seviyede22 Aralık 2014 12:57
İstanbul’da, barajlardaki doluluk oranı son bir yılın en yüksek seviyesine ulaştı.
Suriye sınırında mühimmat ele geçirildi22 Aralık 2014 12:56
Kilis'te, devriye görevi yapan jandarma, Suriye sınırında 4 tabanca ile 895 kalaşnikof tüfek fişeği ele geçirdi.
Alman şirketlerini zora sokan Türk fındığı!22 Aralık 2014 12:46
Türkiye'de bu sene fındık üretiminin düşmesi ve fiyatların yükselmesi nedeniyle Almanya'da bulunan dünyaca ünlü çikolata üreticileri zor duruma düştü.
Örgüt bıraktığı izleri kapatmaya çalışıyor!22 Aralık 2014 12:23
Gülen örgütünün istihbarat servisi gibi çalışan Fuat Avni adlı Twitter hesabı, Gülen'nin kayıtlara örgüt lideri olarak geçmesiyle birlikte örgütle olan bağını inkar etme yoluna gitti.
Mavi bayrak sayısı 397'ye yükseldi22 Aralık 2014 12:22
Çevre ve Şehircilik Bakanı Güllüce, Türkiye'nin mavi bayrak sayısının 397'ye yükselerek bu alanda dünya üçüncüsü olduğunu bildirdi.
Babasının madalyalarını 70 yıl sonra geri aldı22 Aralık 2014 12:15
Babasına ait olan ve maddi güçlükler yüzünden satılan madalyalar o yıllarda 3 yaşında olan James Roat tarafından satın alındı.
AB Eylem Planı yarın açıklanacak22 Aralık 2014 12:06
Avrupa Birliği (AB) Bakanı ve Başmüzakereci Volkan Bozkır, "Yerel Düzeyde AB Çalışmalarına Yönelik Kapasitenin Güçlendirilmesi Eylem Planı"nı yarın saat 10.00'da düzenleyeceği basın toplantısıyla açıklayacak.
Altınok: Yalan söyleyen Mahir Zeynalov olsun!22 Aralık 2014 12:06
Batı medyasının işlediği, Gazeteci Hilal Kaplan'ın da köşe yazısında dile getirdiği, Gülen'in Erdoğan'ın rakibi olduğu yönündeki düşünce Günün Manşeti programında tartışıldı.
Sarıkamış: 100 yıldır unutulmayan acı22 Aralık 2014 11:54
100 yıl önce bugün başlayan Sarıkamış Harekatı sırasında donarak şehit olan 90 bin asker 2-4 Ocak 2015’te Sarıkamış’ta düzenlenecek etkinliklerle anılacak.
Leyla Zana da Kandil yolcusu
Haziran ayında Gezi ruhunu hortlatacaklar
Yine aynı şehir! Bu kez kurt sürüsü değil
ABD'de bir polis daha öldürüldü
48 yaşında yeni sözleşme imzaladı
Ve Sergen Yalçın açıkladı: Sivasspor...
Demirtaş'tan yalanlama: Pazarlık yapmayız
Osmanlıca kurslarına ilgi arttı
Krasic yine yönetimi şok etti!
Azerbaycan yarın sandık başına gidiyor
Barajlarda doluluk oranı en yüksek seviyede
Suriye sınırında mühimmat ele geçirildi
IŞİD diğerlerini infaz etti ona izin verdi
Alman şirketlerini zora sokan Türk fındığı!
KYK'de en uzun gece yaşanıyor
50 yıldır sepet örüyor
Avşar'dan Kılıçdaroğlu'na 100 bin TL'lik dava
Katar ve Mısır arasındaki buzlar eriyor
Depresyonun nedeni bu olabilir!
Örgüt bıraktığı izleri kapatmaya çalışıyor!
Mavi bayrak sayısı 397'ye yükseldi
Kardeş Payı’nın dönüş tarihi belli oldu!
Salih Uçan'ın menajerinden transfer açıklaması!
Dostluk Karavanı Süleymaniye'de
Babasının madalyalarını 70 yıl sonra geri aldı
Fiyatları 6 yılın zirvesinde
Tunus'ta resmi olmayan sonuçlara göre Sibsi seçildi
Suudi Arabistan petrolde resti çekti
Altınok: Yalan söyleyen Mahir Zeynalov olsun!
AB Eylem Planı yarın açıklanacak
Salih Uçan dönmek istemiyor
Gülen'in 'Küçük Dünyam' kitabının analizi
Burak Yılmaz: F.Bahçe'nin ki penaltı mı hocam?
Türkiye'deki fındık üretimi "Alman çikolatası"nı vurdu
Sarıkamış: 100 yıldır unutulmayan acı
Alanya'da hortum paniği
Çavuşoğlu: Antalya Kongre Merkezi olacak
Rusya'dan Facebook sayfasına sansür
Kış hayatınızı karartmasın
Hamzaoğlu'nun en beğendiği Beşiktaşlı...
Bolu Dağı'nda 6 araç birbirine girdi
Diyarbakır'da 4 uçak seferi iptal edildi
Göktürk-2 kutupsal yörüngesinde 2. yılını tamamladı
Deve ile su çıkarılan tarihi kuyuya yoğun ilgi
Fenerbahçe yönetiminden Emenike'yi şoke eden ceza
Bu yıl Guinness'e 9 rekorla girdik
Altın fiyatlarında yükseliş sinyalleri
Transfer sürprizi! G.Saray'a geri dönüyor
Burak Yılmaz: F.Bahçe'nin ki penaltı mı hocam?
İzmir'de 96 bin sakız fidanı yeşerecek
Yıldız oyuncuya hırsız şoku
Bu yıl Guinness'e 9 rekorla girdik
Dev projelerde son durum! İşte açılış tarihleri
Turistlerden kaza hatırası!
CHP'li başkanın koruma polisi ve eşi ölü bulundu
Her 5 araçtan 1'i İstanbul'da
Urfalıyam Ezelden yine yayından kaldırılıyor
Aktay: Paralel Yapı mafya gibi
Bundesliga'da rekorlar kırıldı
Göz çevresindeki kırışıklıklar yaşı ele veriyor
Hasan Şaş'ın kendisine benzettiği Beşiktaşlı