Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbul'da koca köprü kayboldu! Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber! Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor Prof. Dr. Erol GökaÇözüm süreci
emin ellerde
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 22 Ekim 2014 Çarşamba 19:35
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,244 kez okundu.

İstanbul'da koca köprü kayboldu!23 Ekim 2014 08:37
Tam 22 yıl önce Balat-Hasköy arasına taşınan tarihi Galata Köprüsü’nün 25 metre eninde ve toplam 74 metre uzunluğundaki 3 parçası sır oldu.
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı23 Ekim 2014 08:35
Gülen için kırmızı bülten çıkartılması tartışmaları sürerken 17 ve 25 Aralık darbe soruşturmasında sona gelindi. İtirafçı polisler, "17 Aralık'tan iki ay önce "ABD'de karar alındı, hükümet yıkılacak" dedi.
Erdoğan'dan Binali Yıldırım'a 'çılgın' görev!23 Ekim 2014 08:22
Erdoğan, dev projeleri takip için özel ekip kuracak. Ekip Binali Yıldırım’a bağlı ancak yasal olarak genel sekreterlik altında görev yapacak
30 Ekim‘deki MGK ilklere sahne olacak23 Ekim 2014 07:32
Tayyip Erdoğan’ın ilk kez ‘Cumhurbaşkanı’ sıfatıyla katılacağı MGK Toplantısı’nda Davutoğlu da ilk kez ‘Başbakan’ koltuğunda oturacak.
Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı23 Ekim 2014 07:19
ABD'li gazeteci Serana Shim'in öldüğü kazada otomobili kullanan 16 yaşındaki Judy July'nin ehliyetinin olmadığı ortaya çıktı. Kendine gelen küçük kız "Hızlı gidiyordum. Yoldaki işaretleri fark etmedim" dedi.
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor23 Ekim 2014 06:43
IKBY Parlamentosu’ndan tezkere alan peşmergeler,Türkiye’nin açtığı koridordan Kobani’ye geçmek üzere yola çıktı.
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş23 Ekim 2014 06:40
Adana’da çeşitli kesimlerden 164 kişinin özel görüşmesini kaydeden paralel polislerin, imha belgesi düzenledikleri kayıtları şantaj amaçlı sakladıkları ortaya çıktı. Yedeklemenin korsan program TİBNOT’la yapıldığı belirlendi.
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi23 Ekim 2014 06:38
İzmir'de kaçakların götürüldüğü Geri Gönderme Merkezi'nde, dışarı çıkmalarına izin verilmeyen kaçaklar 2 koğuşu ateşe verdi
Eski istihbaratçılar 3 maymunu oynadı23 Ekim 2014 06:00
Yasadışı dinleme ve casusluk operasyonunda haklarında gözaltı kararı verilen polis şefleri sorgularında soruları "Haberim yok", "Bilmiyorum" gibi cevaplarla geçiştirdi.
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı22 Ekim 2014 23:55
Kudüs'te, bir Filistinli sürücünün tramvay durağındakilere çarpması sonucu 3'ü ağır 9 kişi yaralandı.
Beşkent'te şüpheli paket paniği22 Ekim 2014 23:44
Ankara'da bir banka önüne bırakılan şüpheli çanta fünye ile patlatıldı.
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!22 Ekim 2014 23:24
Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan, canlı yayınında önemli açıklamalarda bulundu.
İstanbul'da koca köprü kayboldu!
Pensilvanya'dan 'hükümeti yık' talimatı
Erdoğan'dan Binali Yıldırım'a 'çılgın' görev!
Davutoğlu'ndan kısa film yönetmenine ders gibi cevap
Kurtlar Vadisi hayranlarına kötü haber!
Dortmund hezimetinden sonra şok açıklama!
BDDK, tüketici için şikayet üssü kuruyor
30 Ekim‘deki MGK ilklere sahne olacak
ABD'den Kudüs'teki kazaya kınama
'Aydın Doğan Hürriyet'i satıyor' iddiası
Klopp'tan G.Saray'a derslik sözler
Esrarengiz kazadan çocuk sürücü çıktı
Zeybekci: Tefecilerin maşası ‘paralel‘in sonu çöp!
Burak Yılmaz: Asıl hedefimiz...
Merkez Bankası faiz kararını açıklıyor
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Emekliye müjde! Zam Meclis'te...
Juve'ye Yunanistan'da soğuk duş
G.Saray'ın grubunda puan durumu
Nuri Şahin: Küçükken G.Saraylıydım ama...
Bordo bereliler sınırda! Bu gece başlıyor
New York'ta polis şiddeti protesto edildi
Dirk Kuyt'a Ada'dan sürpriz talip
Paralel polisler tutanağa rağmen dinleme kayıtlarını silmemiş
Sular gittikçe ısınıyor! Büyük tehdit
İzmir'de kaçaklar koğuşları ateşe verdi
Davutoğlu: Oralardan arsa almak haramdır
Yıldız isim gemileri yaktı: Artık söz bitti
Fırtına, Avrupa'da zafer peşinde
GS TV karıştı: Mümkünse burayı terk etsin
TRT Spor öyle bir şey yaptı ki!
Diplomalı anne devri başlıyor
Hasan Şaş: Kedinin fareyle oynadığı gibi...
Eski istihbaratçılar 3 maymunu oynadı
Real Madrid Liverpool'u dağıttı
Ardalı Atletico Devler Ligi'nde farka koştu
Arsenal'den 90'da geri dönüş
Tramvay durağında bekleyenlere araç çarptı
Beşkent'te şüpheli paket paniği
'Kedinin fareyle oynadığı gibi...'
Akdoğan: Öcalan onları tahrik etti!
Aslan Panzere çarptı!
Bruma neden kadro dışı bırakıldı, Taffarel açıkladı!
Şanlıurfa'da feci kaza: 1 ölü, 3 yaralı
Galatasaray taraftarından alkış!
İrlandalı bakana Beşiktaş forması
ABD'de Ebola önlemleri
Antalya'da taksi su kanalına uçtu
Arena'da Avrupa'yı hayran bırakan şov!
Peşmerge'den IŞİD'e çok ağır darbe!
Varşova deplasmanda yine yıktı!
Hamit Altıntop, 424 gün sonra ilk 11'de
Bir dizi daha erken final yapıyor!
Paralel yapı soruşturmasında 2 emniyet müdürü teslim oldu
Bakan Avcı: Bu olaylar Mardin'e yakışmadı
Kartal uzatmada kanatlandı
Gaziantep'te inşaatta çökme: 1 ölü
Bilic: Partizan maçına hazırız
Bilic: Partizan maçına hazırız
"Sadece sokak güvenliğini kastetmiyoruz"
Tanju Çolak: Hakkari'ye gittik kepenkler açıldı
Barzani: Bu anlaşma düşmanlarımıza cevaptır
Cannavaro'ya vergi soruşturması
Marmara depremle sarsıldı!