Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak... Mahkemeden flaş Uzan kararı Baklavadan sonra yeni kriz! Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 24 Ekim 2014 Cuma 15:09
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,245 kez okundu.

Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...24 Ekim 2014 18:13
Zonguldak'ın Ereğli açıklarında avlanan balıkçıların ağına füzeye benzeyen cisim takıldı.
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı24 Ekim 2014 18:10
Ankara Altındağ'da uyuşturucu satıcıları arasında çatışma çıktı. Olay yerine gelen polis ekiplerine de uzun namlulu silahlarla ateş açıldı.
Ankara'da polise ateş açıldı!24 Ekim 2014 17:54
Ankara'da uygulama yapan polis ekibine uzun namlulu silahla ateş açıldı.
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...24 Ekim 2014 17:42
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden büyük uyarı... İstanbul bu gece yarısı itibariyle şiddetli rüzgarların ve yağışın etkisi altına girecek. İBB tüm birimleri alarma geçti.
Mahkemeden flaş Uzan kararı24 Ekim 2014 17:25
Motorola’nın bir alt şirketi Uzanların Dubai Bankası’nda bulunan 30 milyon dolarlık nakit parasının dondurulması için New York’ta açtığı davada karar açıklandı. Mahkeme Uzanların Dubai’deki parasının dondurulamayacağına hükmetti.
Baklavadan sonra yeni kriz!24 Ekim 2014 17:24
Geçmiş yıllarda Yunanistan'la Türkiye arasında baklava ve Türk kahvesinin tescili konusunda gerginlikler yaşanmıştı.
Twitter provokasyonunda Alman parmağı24 Ekim 2014 17:12
Kobani olayları sırasında etkinlik kazanan Twitter hesaplarından @PeshmergaGo adlı twitter hesabına ilişkin sosyal medya uzmanları tarafından çarpıcı iddialar ortaya atıldı.
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü24 Ekim 2014 17:02
Ümraniye’de ortaklar arasında alacak verecek meselesi nedeniyle çıkan kavgada silahlar konuştu.
Yola gerilen kablo can aldı24 Ekim 2014 16:30
Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesinde yola gerilen kabloya takılan motosikletin sürücüsü yaşamını yitirdi. Kabloyu oyun oynayan çocukların gerdiği öğrenildi.
Özel'in eleştirisine Ala'dan jet yanıt24 Ekim 2014 16:13
Bakan Ala, Genelkurmay'ın 'Jandarma siyasallaşır' eleştirisine jet yanıt verdi: "Siyaset karar alır, bürokrasisi uygular. Bu kadar basit ve net."
Edirne'de 84 kaçak yakalandı24 Ekim 2014 16:07
Yasa dışı yoldan Avrupa'ya gitmek isteyen 84 kaçak yakalandı.
Antalya'da hortum seralara zarar verdi24 Ekim 2014 16:03
Antalya'nın Kumluca ilçesinde etkili olan hortum, sera ve narenciye bahçelerinde hasar oluşturdu.
Balıkçıların ağına öyle bir cisim takıldı ki...
Polise uzun namlulu silahla ateş açıldı
Şehzade Mustafa nasıl öldürüldü?
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
Ankara'da polise ateş açıldı!
Merkez Bankası Davutoğlu'na brifing verecek
İstanbullular dikkat! Saatte 100 km'yi bulacak...
Steve Jobs’u kim oynayacak?
Mısır'da bombalı saldırı: 13 asker öldü
Barcelona taraftarı Real'inkinden daha çok!
Fenerbahçe - Barcelona biletleti satışa çıkıyor
Mahkemeden flaş Uzan kararı
Baklavadan sonra yeni kriz!
İstanbul'da doluluk arttı konaklama ucuzladı
Dünya devi Türkiye’de ofis açacak
Twitter provokasyonunda Alman parmağı
Kobani'ye tek gidiş yolu Türkiye topraklarıdır
Bangladeş Cemaat-i İslâmî lideri öldü
Fransa Irak'ta IŞİD'i vurdu
İşte internete vergi koyan ilk ülke
İstanbul’da silahlı kavga: 3 ölü
İspanya-Fas sınırında göçmen gerginliği
iPhone 6'da şoke eden rakam!
Soros'tan korkutan uyarı
O AB ülkesi de Filistin'i tanıyor
Nene Hatun suya indirildi
Yola gerilen kablo can aldı
IŞİD'den akıl almaz oyun!
İspanya bu ölümü konuşuyor
Tarifeli uçak seferleri yeniden başlıyor
800 bin Ukraynalı yerinden oldu
Fenerbahçe'den Gençlerbirliği'ne tepki
İtalya ile AB arasında ipler gerildi!
UEFA'dan Fenerbahçe açıklaması
Mithat Halis: Cech Beşiktaş'a gelebilir
Fransa açıkladı: IŞİD'i vurduk!
Özel'in eleştirisine Ala'dan jet yanıt
İspanya bu ölümü konuşuyor
Edirne'de 84 kaçak yakalandı
Galatasaray-Kasımpaşa maçı biletleri satışa sunuldu
'Galatasaray’ı yenmek için oynayacağız'
Antalya'da hortum seralara zarar verdi
Tunus'ta kanlı baskın!
Dünyada bir ilk Türkiye’de gerçekleştirildi
CHP'de görev değişimi
Halı sahada şok eden ölüm
Molotofkokteyli atan bir kişi tutuklandı
Cuma namazına gidenlere foseptik suyu sıktılar
Olaylı maçın faturası kesildi!
Müslüman Rohingyalar Arakan'dan kaçıyor
IŞİD bir köyün kontrolünü ele geçirdi
Karadeniz'de hamsi bereketi
Avrupalı Müslümanlara “Helal Test” müjdesi
Protestocular referandum yapacak
Bu gece Hicrî yılbaşı
Gençlerbirliği hazırlıklarını tamamladı!
Fenerbahçeli taraftarlar Passolig'de 6 bini geçti
İşte Schumacher'in iyileşeceği tarih!
Hamsi yüz güldürdü
Denizli'de MERS virüsü şüphesi
160 kiloluk halteri kafasına düşürdü
PYD'den 'ÖSO' açıklaması
Elizabeth ilk tweetini attı!
İstanbul'da 'sarı toz' alarmı
MERS sandılar, bademcik çıktı!
Pogba Juventus ile nikah tazeledi
91 yıllık firma IŞİD yüzünden adını değiştirdi
İstanbul-Ankara 6 lira
İstanbul'da yeni rekor kırıldı