Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
MHP grubunda selfie çubuğu Demba Ba: Allah böyle istedi İşte Bilic'in istemediği takım! Prof.Dr. Sedat AktanBeceremiyoruz…
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 26 Şubat 2015 Perşembe 13:19
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,261 kez okundu.

Bariyerlere çarpan otobüs alev aldı: 7 yaralı27 Şubat 2015 07:56
Sivas'ın Zara ilçesinde bariyerlere çarptıktan sonra alev alan yolcu otobüsü, tamamen yandı. Kazada, alevler aracı sarmadan dışarı çıkan 3'ü çocuk 7 kişi yaralandı.
MHP grubunda selfie çubuğu27 Şubat 2015 07:53
TBMM Genel Kurulunda CHP Mersin Milletvekili Ali Rıza Öztürk, verilen arada kürsüye gelerek CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal'a hatıra fotoğrafı çektirdi. MHP grubundaki milletvekilleri ise selfi çubuğuyla hatıra fotoğrafı çektirdi.
Gölde can pazarı yaşandı!27 Şubat 2015 07:50
Adana'da otomobilin Seyhan Baraj Gölü'ne uçması sonucu otomobilin içinde bulunan 4 arkadaşı kurtarmak için polis ve vatandaş seferber oldu.
Operasyonda gözaltı sayısı 43'e çıktı!27 Şubat 2015 07:48
"Paralel yapı" iddialarına ilişkin Ankara merkezli operasyonda gözaltına alınanların sayısı 43'e çıktı. 11 kişi aranıyor.
Beşiktaş Meclis'i sakinleştirdi27 Şubat 2015 07:47
TBMM Genel Kurulu'nda Beşiktaş'ın Liverpool karşılaşması heyecanı yaşandı.
Erdoğan o ismi YÖK üyeliğine atadı27 Şubat 2015 07:44
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Fahri Kasırga'yı YÖK üyeliğine seçti.
İkinci bir cinayete ulaşıldı!27 Şubat 2015 07:41
Zeytinlikteki barakada yakılmış halde bulunan kadın cesedinin, evden kaçan sağır ve dilsiz E.G. olduğu tahmin ediliyor.
Çok kuvvetli yağış uyarısı!27 Şubat 2015 07:40
İzmir, Aydın, Manisa, Balıkesir'in batısı ve Çanakkale'nin güney ilçelerinde bugün öğleden sonra çok kuvvetli yağış bekleniyor.
Gül'ün Beşiktaş sevinci27 Şubat 2015 07:39
11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Twitter hesabından, Beşiktaş-Liverpool maçını izlerken çekindiği fotoğrafı paylaştı.
Kamer Genç'ten kötü haber!27 Şubat 2015 07:37
İç Güvenlik Paketi görüşmelerinde yokluğu hissedilen isimlerden CHP Tunceli Milletvekili Kamer Genç'in tedavi gördüğü ortaya çıktı.
Babuşçu paylaşım için özür diledi27 Şubat 2015 07:25
Tülay Babuşçu’nun Twitter’daki paylaşımı tepki çekti. Babuşçu tepkiler üzerine paylaşımını sildi. Babuşçu TBMM’de de özür diledi.
Erdoğan'ın Şah Fırat sırrı ortaya çıktı27 Şubat 2015 07:24
Erdoğan 'Şah Fırat'a son şeklini vermek için Malatya'ya gitti. Operasyon öncesi hazırlıkları denetledi ve "Girin" talimatını verdi.
Kanadalı hakim başörtülü kadının davasına bakmadı
271 İhvan üyelsi askeri mahkemede yargılanacak
İtalyan parlamentosunda "Yeni Türkiye" konferansı
MHP grubunda selfie çubuğu
Gölde can pazarı yaşandı!
Aslan, Zalgiris'e diş geçiremedi!
Opare: Beşiktaş için ölürüm
Operasyonda gözaltı sayısı 43'e çıktı!
Beşiktaş Meclis'i sakinleştirdi
Demba Ba: Allah böyle istedi
Sokaklar yine savaş alanı!
Orman: Kulübe haram para sokmadık
Erdoğan o ismi YÖK üyeliğine atadı
İşte Bilic'in istemediği takım!
İkinci bir cinayete ulaşıldı!
5,8 büyüklüğünde korkutan deprem!
AK Partililerin Erdoğan'la 3 dönem zirvesi
Çok kuvvetli yağış uyarısı!
Gül'ün Beşiktaş sevinci
AK Parti'nin A takımı 'İstanbul'da karar kıldı
Kamer Genç'ten kötü haber!
İngilizler bilgiyi maille iletmiş
Babuşçu paylaşım için özür diledi
Erdoğan'ın Şah Fırat sırrı ortaya çıktı
Üç parti, bir AK Parti etmiyor
Türkiye'de 67 yıldır petrol fışkıran kuyu
İşte Beşiktaş'ın muhtemel rakipleri
Gülen'in B planı suya düşebilir
Açık alanda sigara yasakları başlıyor
Bu proje İstanbul'u uçuracak
Gözyaşlarına boğuldu, yayına ara verildi
Nöbetteki asker 3 arkadaşını şehit etti
MGK toplantısı sonrası flaş açıklama
Olimpiyat'ta tarihi zafer
Katliam gibi kaza: 2 ölü, 8 yaralı!
PSV, Rusya'da dağıldı!
Erdoğan ve Davutoğlu için doğum gününde iki beste
Popocatepetl yanardağı faaliyete geçti
Napoli'de olay! 5 Trabzonlu yaralı
Türkiye'deki grip vakaları AB ve ABD'den az
Afganistan'da ölü sayısı 200'e yükseldi
Namazla diriliş seferberliği!
Ukrayna ordusu geri çekiliyor
Gaziantep'te seyir halindeki otomobil yandı
Chelsea'den dudak uçuklatan anlaşma!
Marsel İlhan Djokovic'e direnemedi!
IŞİD yüzünden ülke batıyor
BM raporunu yalanlandı
MİT TIR'larını ihbar eden personel tutuklandı
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu hakkında suç duyurusu
NATO müttefikleri savunma harcamalarını kısıyor
Metroda yürüyen merdiven kazası
Altınok: Yanlış yapan polisi...
Merkel-Iohannis ortak basın toplantısı yaptı
PFDK Balıkesirspor'a ceza yağdırdı
Manisa'daki yanmış kadın cesedi bulundu
40 bin Suriyeli geri döndü
Bu okulun bahçesinden yol geçiyor!
Yunan sahil güvenlik botu Türk karasularındaydı