Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Emekli maaşlarına düzenleme geliyor! Kayıp 5 genç olayıyla ilgili flaş gelişme Başbakanın bilgisayarı çalındı! Hikmet Gök‘Olmadı’ Hayrünnisa Hanım ‘olmadı’!
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 21 Ağustos 2014 Perşembe 13:08
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,240 kez okundu.

Avcılar'da depo yangını21 Ağustos 2014 16:38
Avcılar'da bir nalbur deposunda çıkan yangına çok sayıda itfaiye ekibi müdahale ediyor.
Sosisteki bakteri can aldı: 13 ölü21 Ağustos 2014 16:34
Danimarka'da et ürünlerinde ortaya çıkan hastalık can almaya devam ediyor.
Ege Denizi'nde 137 kaçak kurtarıldı21 Ağustos 2014 16:13
Sahil Güvenlik Ege Deniz Bölge Komutanlığı ekiplerinin, İzmir, Aydın ve Çanakkale açıklarında son iki gündeki arama kurtarma faaliyetlerinde 137 kaçak göçmeni kurtardığı bildirildi.
Şehit teğmen ve uzman çavuş gözyaşlarıyla veda21 Ağustos 2014 15:43
Van’ın Saray ilçesinde PKK'nın açtığı ateş sonucu şehit olan Teğmen Emre As ve Lice'de şehit olan uzman çavuş Uğur İnal toprağa verildi.
3. dalga paralel operasyonu!21 Ağustos 2014 15:36
12 polis hakkında tutuklama talep edildi.
Kayıp 5 genç olayıyla ilgili flaş gelişme21 Ağustos 2014 15:08
Kumburgaz'da kayıp 5 gence deniz bisikletini kiralayan işletmenin sahibi tutuklandı.
Sınır ötesi destek bekliyor!21 Ağustos 2014 14:34
İç savaştan kaçarak Halep'in Azez ilçesinde sınıra yakın bölgede kurulan çadırlarda barınan Suriyeliler, açtıkları Arapça, İngilizce ve Türkçe pankartlarla yardım istedi.
TSK'dan açıklama21 Ağustos 2014 14:32
Dün Diyarbakır Kocaköy ilçe merkezindeki Jandarma Komutanlığına, Hükümet Konağına ve Emniyet Müdürlüğüne roketatar ve uzun namlulu silahlarla saldırıda bulunulduğunu açıkladı.
Yılan Serpil yakalandı21 Ağustos 2014 14:30
3 yıl hapis cezası bulunan ve çevresinde 'Yılan' lakabıyla tanınan 37 yaşındaki Serpil Y. gözaltına alındı.
Ziraat'ten flaş Bank Asya açıklaması!21 Ağustos 2014 14:26
Ziraat Bankası'ndan bank asya ile ilgili açıklama geldi.
Kırklareli'nde 34 kaçak yakalandı21 Ağustos 2014 14:22
Kırklareli'nde, kum vagonunda yasa dışı yollardan Avrupa'ya gitmek isteyen 34 kişi yakalandı.
Avrupa'da camiler hedefte21 Ağustos 2014 13:11
Cami ve mescitler, zaman zaman saldırılara hedef oluyor.Almanya'da 2012 yılından Mart 2014'e kadar camilere 78 saldırı düzenlendi.
Emekli maaşlarına düzenleme geliyor!
Galatasaray biletleri tüketti!
Büyük kongreye 30 bin kişi katılacak
Avcılar'da depo yangını
Sosisteki bakteri can aldı: 13 ölü
3 İsrail ajanı idam edildi
McDolands'a Rusya'da şok!
PFDK ceza yağdırdı
Rize'de 6 futbolcu ile yollar ayrıldı
İsrail son bir haftada 111 Filistinliyi gözaltına aldı
Türkiye'nin gözü kulağı saat 18:00'de
TFF'de şok istifa
Ege Denizi'nde 137 kaçak kurtarıldı
Sosyal medyada Hamas'a destek
Pakistan başbakanına ordudan ultimatom
Hindistan'da otobüs kazası: 22 ölü
Bu hafta 7 film vizyona girecek
50 Bin kişinin ölmesini engelleyecek kampanya
Şehit teğmen ve uzman çavuş gözyaşlarıyla veda
Flaş açıklama! Di Maria ve Khedira...
3. dalga paralel operasyonu!
İsviçre'de intihar turizmi patlaması
PFDK'dan Bülent Korkmaz'a şok!
Bankalar bu işlemlerden ücret alamayacak
Apple, iWatch'u 2015'te çıkarabilir
Tezgahlar 1 Eylül'ü Bekliyor
AK Parti MYK başladı! Başbakan belli oluyor
"AB artık merkez değil"
Kayıp 5 genç olayıyla ilgili flaş gelişme
Tekne faciası: 11 ölü
İbrahim Tatlıses'i kızdıran hesap!
24 milyon dolarlık ulusal eylem planı!
Afganistan’da 33 militan öldürüldü
Ukrayna krizinde belirsizlikler zamanı
New York'ta İsrail'e protesto
Baroni ve Yobo kulübe çağırıldı
İntihar etmek için en çok o ülkeye gidiyorlar
AB'den Afganistan'a yardım
Sınır ötesi destek bekliyor!
TSK'dan açıklama
Başbakanın bilgisayarı çalındı!
Yılan Serpil yakalandı
Ziraat'ten flaş Bank Asya açıklaması!
Robotik cerrahiyle şifa buldu
Kırklareli'nde 34 kaçak yakalandı
IŞİD'li kadın savaşçıdan kan donduran mesaj
Bayıltan sıcaklar geliyor!
Emzirmek depresyondan uzak tutuyor
Ersin Korkut'tan güldüren savunma!
AA fotoğrafları "Paris-Match" dergisinde
İBB'den transfer
'Yeni Başbakan bugün açıklanır'
Cesare Prandelli bizden biri gibi
Star Medya'nın devri için başvuru
Irak'a ihracat yapanlara müjde!
İşte Jimmy Durmaz'ın yeni takımı
Pasaportu olanlar dikkat!
Petrol fiyatlarında düşüş sürüyor
Adanalı aşıktan filmlere konu olacak evlilik oyunu
Avni Aker'in zemini rakibi kızdırdı
600 yıllık tarihi camide hırsızlık
Kassam Tugayları'ndan İsraile cevap!
17 metre uzunluğundaki ölü balina sahile vurdu
Bosna'da ilginç 'Guiness' rekoru
Çin'de bir Alman vatandaşına idam cezası verildi
Avrupa'da camiler hedefte
Facebook Messenger'ı olmayan özel mesaj atamayacak
Furkan Doğan'ın ismi Sri Lanka'da yaşayacak
Muş'ta teröristler yol kesip araç yaktı