Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

F.Bahçeli yıldız korkuttu! Obama'dan flaş IŞİD açıklaması Galatasaray'ın yıldızına dev talip! Celal KazdağlıIŞİD, Ankara ile Kürtlerin arasını açabilir mi?
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 17 Eylül 2014 Çarşamba 21:14
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,242 kez okundu.

Bilecik-İstanbul karayolu kapandı17 Eylül 2014 20:50
Bilecik-İstanbul karayolu toprak kayması nedeniyle ulaşıma kapandı.
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği17 Eylül 2014 18:40
MHP ve CHP, çözüm sürecine üstü örtülü destek veriyor.
CHP'yi sarsacak şok iddia!17 Eylül 2014 17:45
Geçtiğimiz mayıs ayında iki partiliyle beraber CHP Antalya İl Başkan Yardımcılığından istifa eden Ergün Kurt, 30 Mart Yerel Seçimleri öncesinde partide yaşanan yolsuzluklarla ilgili çarpıcı itiraflarda bulundu.
Yaralı kartal doğaya bırakıldı17 Eylül 2014 17:40
Bolu'nun Mudurnu ilçesinde elektrik akımına kapılarak yaralanan kartal, tedavisinin ardından doğaya bırakıldı.
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!17 Eylül 2014 17:38
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) gece yarısı, Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü ve Afet Koordinasyon Merkezi (AKOM) meteoroloji biriminin hava tahmin raporlarına göre, İstanbul'un şiddetli yağışların etkisi altına gireceğini bildirdi.
İDO'dan sefer iptalleri17 Eylül 2014 17:35
İstanbul Deniz Otobüsleri'nin bazı seferleri olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal edildi.
Schalke, eski Fenerbahçeliye kanca attı!17 Eylül 2014 17:21
Bundesliga'da sezona kötü bir başlangıç yapan Schalke 04, tanıdık bir ismi gündemine aldı.
14 yıl önceden mezar taşını hazırladı17 Eylül 2014 17:19
Denizli'nin Baklan İlçesi'nde yaşayan 83 yaşındaki emekli öğretmen Mehmet Zeki Erdem, eşini ve oğlunu 19 Aralık tarihinde kaybetti. Mehmet Zeki Erdem, kendisinin de aynı tarihte öleceğine inanarak 14 yıl önce mezar taşını hazırladı.
"Türkiye'nin petrol rezervi bilinenden çok olabilir"17 Eylül 2014 17:04
Türkiye'de petrol çıkaran ABD'li şirket TransAtlantic Petroleum'un Başkan Yardımcısı Lee Muncy, Türkiye'nin hidrokarbon rezervinin bilinenden çok daha yüksek olabileceğini, bugüne kadar açılan kuyu sayısının çok az olduğunu söyledi.
İzmit'te korkutan patlama!17 Eylül 2014 17:03
Kocaeli'nin İzmit ilçesindeki kimya fabrikasında solvent yüklü tankların olduğu bölümde meydana gelen patlamada 1 işçi yaralandı.
Kritik zirve sona erdi17 Eylül 2014 16:53
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında, Çankaya Köşkü'nde güvenlik toplandı.
12 yılda 17 bin uzman çavuş17 Eylül 2014 16:50
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, son 12 yılda kendi isteğiyle Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) ayrılan uzman çavuş sayısının 17 bin 61 olduğunu açıkladı.
Arda'dan Burak ve Selçuk'a destek!
Devlet okuluna saldırı: 15 ölü
Erdoğan İstanbul'a geldi!
Doğal afetler 22 milyon kişiyi evinden etti
Kosova'da cami imamlarına yönelik operasyon
Irak'a sazan ihracatı yeniden başladı
AA muhabiri bıçaklandı
FED faiz kararını açıkladı
Halilhodzic: Bizim gibi büyük bir takım...
F.Bahçeli yıldız korkuttu!
Ekranda kullanılan dil kurallara uygun olmalı
Dume ve 268 kişinin yargılandığı duruşma ertelendi
Katalonya'dan İskoçya'ya destek
TBF'den Fenerbahçe ve Galatasaray'a cevap!
BM'den Lübnan için yardım toplantısı
Ajax taraftarından İbrahimovic'e vefa!
NYT'den IŞİD haberi için düzeltme geldi
Köşk'teki IŞİD Zirvesi Sona Erdi
Selçuk İnan'ın menajeri patladı!
9 Türkiye vatandaşı hacda hayatını kaybetti
Köşk'ten 3 kanuna onay çıktı!
İspanya Türkiye'ye patriot füze bataryası gönderecek
"Yeni bir dönem başlıyor"
WhatsApp'a müthiş özellik ekleniyor!
Ezher Üniversitesi'nde sıkıyönetim
Bilecik-İstanbul karayolu kapandı
ABD'nin Ankara büyükelçisi belli oldu
İngiliz medyasından skandal Türkiye iddiası!
Ünal Aysal istifa sinyali verdi!
Leman'dan skandal Erdoğan karikatürü!
Obama'dan flaş IŞİD açıklaması
Davutoğlu ve Makedon mevkidaşından ortak açıklama
Ünal Aysal Terim'i tamamen sildi
Suriye tarafından askere ateş açıldı
Galatasaray'ın yıldızına dev talip!
Suriye'de Esed sivilleri bombaladı
Çözüm sürecine MHP ve CHP desteği
Milli takım kadrosu açıklandı
Ukrayna'da eylem planı kabul edildi
"G.Saray'da Ünal Aysal rest çekebilir"
IŞİD sorunu çözüm sürecini etkiler mi?
İstanbul'da yağış şiddetini arttırdı!
Dubaili bankanın gözü Türkiye`de
CHP'yi sarsacak şok iddia!
Süper Lig'e geri dönüyor!
Yaralı kartal doğaya bırakıldı
Dikkat! AKOM, İstanbulluları uyardı!
Slaven Bilic'ten Uğur Boral cevabı!