Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da! AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı! Hakemlere yüzde 90 zam! Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Aşure pişirmenin püf noktaları
Aşure pişirmenin püf noktaları
20 Aralık 2009 Pazar 09:00
Güncellenme Tarihi 2 Eylül 2014 Salı 16:56
Hicri takvimin ilk ayı olan ve Müslümanlar için kutsal kabul edilen Muharrem ayı başlarken, geleneklerin yaşatıldığı bu ayda aşure ön plana çıkıyor.

Yapılışı her yöreye göre değişen ve genel olarak buğday, nohut, fasulye, kuru üzüm, kayısı, badem ve ceviz gibi 10'a yakın baklagil, meyve ve sert kabuklu yiyeceklerin katılmasıyla özenle hazırlanan aşure, protein ve vitamin deposu olarak adlandırılıyor.

İslam dünyası için kutsal aylardan olan 'Muharrem ayı', çeşitli ibadet ve geleneklerle yaşanıyor.

Yapılışı her bölgeye göre farklılık gösteren aşure, özellikle ev kadınları tarafından özenle hazırlanıp, komşularla paylaşılırken, zengin içeriği ise dikkati çekiyor.

Ay içerisinde ve özellikle de Muharrem ayının onuncu gününe denk gelen günde evlerde hazırlanan aşure, Türk mutfağının da önemli damak tatları arasında yer alıyor.

Kişi sayısına göre malzeme miktarı değişen aşure yapılırken, malzemelerden buğdayın akşamdan pişirilmesi, nohut, fasulye, kuru üzümün de akşamdan ıslatılması öneriliyor.

Ertesi gün bu malzemeler ayrı ayrı haşlanıp suyu süzüldükten sonra, bütün malzeme bir tencerede kaynatılıyor ve aşurenin kıvamına göre de su ilave ediliyor.

Aşurenin kaynamaya başlamasıyla da incir, kayısı ve şeker katılıp bal rengine gelinceye kadar pişirilmesi gerekiyor.

Piştikten sonra kaselere konan aşurenin üzeri ceviz, fındık, fıstık ve tarçınla süslenerek servis yapılıyor.

Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cahide Yağmur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, aşurenin çok fazla besin maddesi barındırması nedeniyle adeta bir enerji deposu olduğunu söyledi.

Aşurenin içerisindeki besinlerin, dengeli beslenme açısından bakıldığı zaman birbirini tamamladığını belirten Yağmur, 'Örneğin, içerisinde buğday, nohut, fasulye kullanılıyor. Bakliyat ve tahıl karışımı içerisine kuru meyve giriyor, fındık, fıstık giriyor. Tahıl ve baklagil karışımlarının protein içeriği yüksektir. Tek başına bir tahıl yeseniz, onun içindeki proteinden daha az yararlanıyorsunuz ama bu besinlerin birleşmesiyle neredeyse hayvansal protein kalitesine yaklaşılıyor' dedi.

Aşurenin, başta E vitamini olmak üzere B grubu vitaminler yönünden de çok zengin olduğuna dikkati çeken Yağmur, çocuklar ve gelişme çağındakiler için önemli bir besin maddesi olduğunu söyledi.

Hayvansal protein eksikliği bulunan ve bu tür gıdaları yiyemeyen kişiler için aşurenin tek başına bu proteinleri karşılayabileceğinin altını çizen Yağmur, sporcular, ağır işlerde çalışan kişilerin de vücutları için gerekli olan vitamin ve enerjiyi aşureden temin edebileceklerini kaydetti.

AA

Bu haber 1,241 kez okundu.

TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan02 Eylül 2014 16:54
25 Aralık Soruşturması sonrasında bazı telefon görüşmelerinin internette yayınlanması üzerine inceleme yapan Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı (TİB), 12 ses kaydının soruşturma dosyasından sızdırıldığını belirledi. TİB sızan kayıtları savcılığa bildirdi.
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım02 Eylül 2014 16:42
İHH İnsani Yardım Vakfı, Suriye'deki saldırılarda ailesini kaybeden 100 bin Suriyeli kimsesiz çocuğa gıda başta olmak üzere kıyafet, barınma gibi çeşitli yardımlarda bulunuyor.
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!02 Eylül 2014 16:40
5 ilçede hastalık belirtileri görülmesi üzerine 10 mahallede karantina uygulaması başlatıldı.
Mevsimsel gripler öldürücüdür02 Eylül 2014 16:30
Dünyada her yıl mevsimsel griplerden 300 ile 500 bin arasında kişi ölüyor.
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir02 Eylül 2014 16:18
BM Gıda ve Tarım Örgütü, Ebola salgınının gıda krizine yol açabileceği uyarısında bulundu.
Zincirleme kaza: 9 yaralı02 Eylül 2014 15:15
Şanlıurfa'da meydana gelen zincirleme trafik kazasında 9 kişi yaralandı.
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi02 Eylül 2014 15:14
İsrail ile Filistinli gruplar arasındaki ateşkesin ardından hayatın normale döndüğü Gazze'de halk, savaşın zorlukları ve devam eden abluka nedeniyle halen zorluklarla mücadele ediyor.
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!02 Eylül 2014 15:03
Adapazarı ilçesinde belediye ekiplerince iki katlı evden 5 kamyon çöp çıkarıldı.
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!02 Eylül 2014 15:03
Anaokuluna ya da ilkokula yeni başlayacak çocuğu olan ailelerin, çocuklarının alışma ve uyum süreçlerine dair endişeleri var.
NATO en zorlu zirveye hazırlanıyor02 Eylül 2014 15:01
Galler’de 4-5 Eylül'de düzenlenecek NATO Zirvesi'nin, organizasyonun tarihindeki en kapsamlı ve zorlu toplantılar arasında yer alması bekleniyor.
Gazeteci Erdoğan Erentöz vefat etti02 Eylül 2014 14:50
Erentöz'ün cenazesi Ulus Mezarlığı'nda toprağa verilecek.
Afyonkarahisar'ın Hırka Köyü karantinaya alındı02 Eylül 2014 14:36
Afyonkaraisar'ın Sandıklı İlçesi'ne bağlı Hırka Köyü, bir köpek ve inekte kuduz hastalığı tespit edilmesi üzerine karantinaya alındı.
Galatasaray ve Fenerbahçe PFDK'da!
TİB: Sızan 12 ses kaydı 25 Aralık’tan
1 milyon kişi yerinden oldu!
TSK'da kaç tane general var?
Suriyeli 100 bin kimsesiz çocuğa yardım
Kocaeli'de 10 mahalle karantinada!
Kadir İnanır: "Aslanlar gibiyim"
İngilizler'den şok iddia!
AB Bakanı Bozkır: AB kapılarını açsa biz kapatırız
Mevsimsel gripler öldürücüdür
AK Parti'den Meclis'e olağanüstü çağrı!
Tepki çeken haber: Hz. Muhammed'in mezarı taşınacak
Dolar yeniden yükselişe geçti
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Telefon dolandırıcılığında son nokta
İspanya'da işsizlik tekrar yükselişte!
İstanbul uzantılı internet adresleri geliyor
İsrail kabinesinde işgal çatlağı
C.Başkanı Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
İngiltere bölünecek mi?
Eti güneş batmadan tüketin!
Darbe üstüne darbe yedi!
Dikkat! Sıcak havalarda artıyor
Türk yazılımcılardan müthiş uygulama
Hakemlere yüzde 90 zam!
İsrailli Bakan Ariel: Bizi Arap ülkeleri cesaretlendiriyor!
Cep telefonu görüşmeleri şifrelenebilecek
Milliler'e Sırp hakem
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Galatasaray 8 transfer yaptı
Almanya'dan İsrail işgaline tepki
Beşiktaş'tan 52.3 milyon Euroluk imza
Zincirleme kaza: 9 yaralı
Demba Ba kadro dışı!
Danimarka-Türkiye maçının hakemi belli oldu
Ateşkes Gazze'deki ablukayı hafifletmedi
Pandev'den Fenerbahçe mesajı!
Çocuğu okula yeni başlayacak aileler dikkat!
Evden çıkan 5 kamyon çöp şoke etti!
Kulüplerden "Passolig" açıklaması
NATO en zorlu zirveye hazırlanıyor
Salahaddin'de 3 bölge IŞİD'den arındırıldı
Komik mi Hakan Şükür?
127 yaşın sırrını açıkladı
İran petrolü yeniden dünyaya açılıyor
Gazeteci Erdoğan Erentöz vefat etti
Erdoğan'ın açıklamaları Rum Kesimi'ni rahatsız etti!
Urla'da 4 bin yıllık batık heyecanı
Başbakanlık'ta sürpriz zirve
'Altında 6 taksit uygun olur'
Muharrem İnce'den o isme açık davet!
Afyonkarahisar'ın Hırka Köyü karantinaya alındı
İzmir'deki yolsuzluk davasında beraat yok
Kadir Topbaş‘tan önemli su açıklaması
İşte ilk iPhone 6 videosu
Ağustosta en çok limonun fiyatı arttı
Mehmet Görmez Papa'yı eleştirdi
150 bin kişi çalışacak
WFP'den 4 milyon Suriyeliye yardım
İşler: Diyanet herhangi bir yer değil
Gelire göre taksit dönemi geliyor
Dünya Güreş Şampiyonası'na doğru
Şoförlü araç kiralamayı Almanya yasakladı!
Dünya Bankası bu ilimizi inceliyor
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Tunceli'de HES'e bombalı saldırı
Peki, okul da evimize yakın olacak mı?