Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Kobani'de DEAŞ'a büyük darbe Ilıcak'tan CHP'den adaylık çıklaması Emre Kınay: Ben de Erdoğan'dan korkuyorum Celal KazdağlıUğur... Gaffar...
ve Ahmet Hoca
Şehrin geçmişi bu çuvallarda saklı
Şehrin geçmişi bu çuvallarda saklı
8 Eylül 2009 Salı 12:20
Güncellenme Tarihi 26 Ocak 2015 Pazartesi 10:25
Kayseri tarihinin 100-150 yılına ışık tutacak belgelerin bulunduğu 350-400 çuval belge, Erciyes Üniversitesi Kayseri ve Yöresi Tarih Araştırmaları Merkezi (KAYTAM) tarafından incelenmeye başlandı

Erciyes Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi ve KAYTAM Başkanı Doç. Dr. Gülbadi Alan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 3-4 yıl önce 2 ayrı tarihi yapının odalarından çıkan çuvallar dolusu Osmanlıca belgeyi KAYTAM olarak tasnif etmeye ve belgeleri mikrofilme almaya başladıklarını söyledi.

Kayseri tarihi bakımından oldukça önemli ve özel bir arşivi incelediklerini söyleyen Alan, belgelerin en eskisinin 1841, en yenisinin ise 1921 yılına ait olduğunu bildirdi.

Bu çalışma tamamlandığında bulunduğu şehrin arşivine sahip ilk üniversitenin Erciyes Üniversitesi olacağını kaydeden Alan, şunları söyledi:

''Bu belgeler 3-4 yıl önce Vezirhanı ve Köşk Medreseleri'nde bulunmuş. Erciyes Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Metin Hülagü ve Doç. Dr. Şakir Batmaz hocalarımızın girişimleri ile üniversitemize getirildi. Bu zamana kadar depoda tutulan çuvallar boşaltılarak temizlendi. Çuvalları yaklaşık 50 kişilik bir ekip tarafından açtık. İçinde padişah fermanları ve defterlerin bulunduğu Osmanlı belgeleri tek tek fırçalandı ve tasniflendi. Temizlenen belgeler düzeltilerek paketlendi. Düzeltme işleminde asla ütü kullanmadık. Çünkü belgeler hem çok eski hem de çok değerli. Ütü kullanırsak belgeleri yakma ihtimalimiz vardı. Bu konuda Başbakanlık Osmanlı Arşivi'nde bir görevliye danıştık. O da bizimle aynı fikirdeydi, belgeleri ütülemeden düzeltmemizi söyledi ve biz de öyle yaptık.''

-50 BİN BELGE OKUNACAK

Açılan çuvallardan çıkarılan belgelerin tek tek mikro filmlerinin çekildiğini belirten Alan, şöyle devam etti:

''Çalışmalarımızda tüm evraklar, defterler ve yırtık evrakları birbirinden ayırarak ve her birinin fotokopisini ve mikrofilmini çekerek bilgisayar ortamına aktarıyoruz. Belgeler, Rektörlükce hazırlanan özel bir programla bilgisayar ortamında saklanıyor. Belgelerin orjinalleri de ayrıca KAYTAM adına yapılacak olan özel bir binada sergilenecek. Bu binanın yapımını Kayserili hayırsever bir iş adamımız üstlenecek.''

Yaklaşık 50 bin civarındaki arşiv belgesini 3 Temmuzdan itibaren mikrofilme alarak tasnifini yapmaya başladıklarını kaydeden Doç. Dr. Gülbadi Alan, sözlerini şöyle tamamladı:

''Çalışmalarımızı Tarih Bölümü ile ortaklaşa yapıyoruz. Çalışmamızın ilk aşamasının yüzde 80'i tamamlandı ama daha yapılacak çok iş var. Özetler bilgisayara girilecek, düzenlenecek. Ermenice belgeler de var onlar Türkçe'ye çevrilecek. Bütün hepsi bittikten sonra belki çok düşük bir ücret karşılığında isteyen herkes tüm bu bilgileri kullanılabilecek.

Yaklaşık 50 bin belgenin içinde vakıflarla ilgili belgeler çoğunlukta. Şunu açık yüreklilikle söyleyebilirim ki bu belgeler hizmete açıldıktan sonra Kayseri'de çok şey değişecek. Çalışmalarımıza baktığımızda Kayseri'nin 100-150 yılına ışık tutacak çok önemli belgeler var.''

Arşivi incelediklerinde Osmanlı Devleti'nin arşiv tutmada çok ileri seviyelerde olduğunu gördüklerini vurgulayan Alan, sözlerini şöyle tamamladı:

''Osmanlı Devleti arşiv tutmada çok ileriymiş. Bunun en iyi kanıtı elimizde. Bazı belgeler ıslanmış ama yırtılmamış. O dönemde kullanılan kağıtlar çok kaliteli. Osmanlı'nın kullandığı kağıt kalitesi günümüzde bile yok. Çalışmaya bu tempoyla devam edersek 2010 yılı haziran ayına bu belgelerin mikrofilme alınması işlemlerini tamamlayacağız. Bu belgelerin çevirileri de 5-6 yıl içinde ancak tamamlanacaktır.''

Bu haber 1,002 kez okundu.

"Harp Mecmuası" Türkçe basılacak26 Ocak 2015 14:57
Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü, Çanakkale Savaşları'nın 100. yılı dolayısıyla 1915-1918 arasında cepheden haberler aktaran "Harp Mecmuası"nı Osmanlıcadan günümüz Türkçesine çevirerek aynen basacak.
Endülüs’te yaşayan İslam, Dostluk Karavanı’ında26 Ocak 2015 13:01
TRT Türk’ün ilgiyle izlenen gezi programı Dostluk Karavanı, bu akşam İspanya/Endülüs bölgesinde hala yaşayan İslamın izini sürüyor.
Seyirci 'Nuh' dedi26 Ocak 2015 12:03
Gişe rakamlarına göre, bu yıl gösterime giren Hazreti Nuh ile ilgili "Nuh: Büyük Tufan" filmi, Hazreti Musa'nın yaşamını anlatan filmden daha çok ilgi gördü.
YÖK, Zaman'ın Hadis yalanını ortaya çıkardı24 Ocak 2015 19:47
Polis Akademisi öğretim üyesi Prof.Dr. İbrahim Cerrah hakkında, bir hadisi sosyal medyada paylaştığı için, soruşturma başlatıldığını iddia eden Zaman'a YÖK'ten yalanlama geldi. YÖK, Prof. Cerrah'ın, bölücülük dahil 8 ayrı fiille suçlandığını bildirdi.
Paralel medyanın son yalanı!24 Ocak 2015 14:26
Paralel medya, yalan haberlerine bir yenisini daha ekledi… Üsküdar Ünalan Mahalesi’ndeki bir tesisisin boşaltılması kararını TÜRGEV’le ilişkilendirmeye çalıştı. Hâlbuki gerçek çok farklıydı…
Zaman'ın soruşturma yalanı24 Ocak 2015 14:12
Zaman Gazetesi'nin manşet haberine yine yalanlama geldi. Zaman Gazetesi, Polis Akademisi öğretim üyesi Prof.Dr. İbrahim Cerrah hakkında, bir hadisi sosyal medyada paylaştığı için, soruşturma başlatıldığını iddia etmişti. Bu iddiayla ilgili açıklama yapan Yüksek Öğretim Kurulu, soruşturmanın, hadisle ilgisi olmadığını, Prof. Cerrah'ın, bölücülük dahil 8 ayrı fiille suçlandığını bildirdi.
İspanyollar Cervantes'i aramaya devam ediyor24 Ocak 2015 12:33
"Don Kişot" adlı romanıyla dünya edebiyatında önemli bir yere sahip İspanyol yazar Miguel de Cervantes'in gömülü olduğu tahmin edilen Madrid'deki Convento de las Trinitarias kilisesinde, Cervantes'in kalıntılarını aramak için nisan ayında başlatılan çalışmalarda ikinci aşamaya geçildiği bildirildi.
Müze gelirleri yüzde 39 arttı24 Ocak 2015 11:37
Kültür ve Turizm Bakanlığı, müze ve ören yerleri ile ticari faaliyetlerden elde edilen gelirin geçen yıla kıyasla 2014'te yüzde 39'luk artışla 435 milyon liraya çıktığını bildirdi.
'Anavatanımız ABD' diyen Bulaç'tan geri vites!24 Ocak 2015 10:35
Gülen grubunun kanalı Mehtap TV’deki programda Pensilvanya’dan yayına katılan Ahmet Turan Alkan’ı selamlayarak söz veren Ali Bulaç, “Hocam son sözü sana bırakıyoruz Ana vatandasın” diye konuşmuş ve programın konuklarının bile tepkisine neden olmuştu. Bulaç bugünkü yazısında canlı yayında söylediklerini inkar yoluna gitti.
Kitap okumada dünyada 10. sıradayız24 Ocak 2015 10:16
Eğitimci-Yazar Uzman Psikolojik Danışman Sait Özdemir, Türkiye'nin dünyada kitap okuma oranında 10. sırada yer aldığını söyledi.
'Paramparça' dizisine hacker şoku!23 Ocak 2015 13:54
Star Tv’de yayınlanan “Paramparça” adlı dizinin 9. bölüm senaryosu Twitter’da “Siber Olaylar” adlı kullanıcı tarafından yayınlandı.
Gülen bedduaların tutmamasını böyle açıkladı!23 Ocak 2015 11:44
Fethullah Gülen, ettiği bedduaların neden kabul olmadığını açıkladığı sohbetinde “(Allah) Eğer hemen cezalandıracak olsaydı yeryüzünde bir tane ‘dâbbe’ kalmazdı” dedi.
Buz pateninde 5 madalya
Trabzonspor "B" planı ortaya çıktı
Usta raketlerin final yürüyüşü!
Muğla'da MERS virüsü şüphesi
Düzce'de 4 kişi sobadan zehirlendi
Boko Haram'dan yeni taktik
Fikret Orman: Amacımız Trabzon'u ezmek değil
Türkiye'de 22 milyon oyuncu var
Şişli'de bir iş merkezine silahlı saldırı
Pistonslı Jennings sezonu kapattı
Esed güçleri Türkmenlere saldırdı
35 bin kişilik yeni çadır kent
Çözüm sürecini sonuna kadar destekliyoruz
Çin'de bankanın da sahtesi yapıldı!
"Usulsüz dinleme" soruşturmasında flaş gelişme!
Beyazıt Öztürk'ten evlilik açıklaması
FIFA Real Madrid'e soruşturma açtı
Ali İsmail Korkmaz davası kararına itiraz
Facebook Türkiye'nin sözünü dinledi
'Devrimden geri adım atmak yok'
Pistonslı Jennings sezonu kapattı
Yusuf Şimşek'ten sitem dolu sözler!
Her karın ağrısı masum değildir
Esed güçleri Türkmenlere saldırdı
Altında yılın en sert düşüşü yaşandı
İlhan Şeşen arabasını satıyor!
Minderle kaymak isterken hayatını kaybetti
İran'da memurlar için şok öneri!
Lucas Silva resmen Real'de!
Kobani'de DEAŞ'a büyük darbe
Aziz Yıldırım'dan 'kumpas' ifadesi
ABD UFO belgelerini kamuya açtı
Telafer çok yakında DEAŞ'tan geri alınacak
"Harp Mecmuası" Türkçe basılacak
Galatasaray Sneijder ile kazanıyor
Barınma merkezlerine 6 bin 994 Yezidi yerleştirildi
Kopyacı paralellerin en çok yuvalandığı kurum!
Çocuklar depremi oyunla öğreniyor
Bir hızlı tren müjdesi daha!
Ukrayna'da yüzlerce madenci mahsur kaldı
Trabzon'da biletler 1 lira!
Kimlik fotokopisiyle başka ilden adına cep telefonu aldılar
Demis Roussos öldü
Riquelme futbolu bıraktı
Ilıcak'tan CHP'den adaylık çıklaması
Venus Williams'tan 5 yıl sonra bir ilk
Lapseki'de kuduz karantinası
Tuğçe Kazaz: 'Erdoğan gibi lider gelmedi'
TDV başarılı öğrencileri umre ziyaretiyle ödüllendirdi
"Benden kurtulmak isteyenler..."
Kılıçdaroğlu dini liderlerle buluştu