Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı Arena'da ilk gol sesi! / CANLI Kılıçdaroğlu'ndan istifa açıklaması! Hakan TunaYaseminler altında!
Ankara, park ve piknik alanı zengini
Ankara, park ve piknik alanı zengini
24 Haziran 2009 Çarşamba 11:43
Güncellenme Tarihi 31 Ekim 2014 Cuma 21:07
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Başkent'in 7 dev rekreasyon alanı ile dört bir köşesinde yer alan 28 piknik alanına sahip olduğunu söyledi.

Bir zamanlar bozkırın ortasında yer alan ve sadece Türkiye Cumhuriyeti'nin başkenti olma özelliği ile tanımlanan Ankara, günümüzde artık yeşil alan zenginliği ile de tanınıyor. Son yıllarda Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent'te yeşil alanların artması ve yaşayanların daha güzel bir çevreye kavuşması amacına yönelik çeşitli çalışmalar gerçekleştirdi. Sayıları giderek artan rekreasyon alanları, parklar, yeşil alanlar, yaya ve koşu yolları, spor alanları, bayanların spor yapma olanağı bulabildikleri hanım lokalleri, 6 yıldır başarıyla sürdürülen bahçıvanlık kursları gibi hizmetler halkın hizmetine sunuldu. Vatandaşların yoğun ilgisini çeken ve sosyal dünyasına da hitap eden bu çalışmalar sonrasında Başkentliler, hem dinleniyor, hem spor yapıyor, hem çevre bilinci kazanıyor.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Büyükşehir Belediyesi olarak 15 yıldan beri çevrecilik konusunda çok ciddi adımlar attıklarını belirtti. Başkan Melih Gökçek, belediye başkanı seçildiğinde, Başkent'te kişi başına düşen yeşil alan miktarının 2 metrekare olduğunu, şimdi ise nüfus artışına rağmen yeşil alan miktarını 17 metrekarenin üzerine çıktığını söyledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek, dünyanın hiçbir kentinde Ankara'daki kadar çok rekreasyon alanı bulunmadığını belirterek, Mavi Göl, Göksu, Harikalar Diyarı, Dikmen Vadisi, Altınpark ve Mogan'ın yanı sıra bitmek üzere olan Gençlik Parkı ile Başkent'in 7 dev rekreasyon alanına kavuştuğunu ifade etti. Ankaralıların hafta sonları ve tatillerde rahatlıkla piknik yapabilecekleri 28 ayrı yere sahip olduğunu anlatan Başkan Gökçek, bütün bu piknik alanları ve sayısız park ile Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin yeşile verdiği önemi açıkça gösterdiğini belirtti.

Yeşil alan ve park konusunda şanslı olan Başkentliler, 7 rekreasyon alanının yanı sıra, Kurtuluş Parkı, yakında hizmete girecek olan 50. Yıl Parkı, Mamak Şafaktepe Parkı, Yenimahalle Huzur Parkı, Demetevler Parkı, Altındağ Örnek Parkı, Ayaş İpek Yolu Parkı, Sirkeli Yeşilova Parkı, Gölbaşı Bezirhane Parkı gibi parklarda da piknik yapma imkanı bulabiliyor.

PARK VE PİKNİK ALANLARINDAN BAZILARI

Mavi Göl Mamak

Göksu Etimesgut

Mogan Gölü Rekreasyon Alanı Gölbaşı

Harikalar Diyarı Sincan

Altınpark Altındağ

Çubuk 1 Barajı Çubuk

Çubuk 2 Barajı Çubuk

Soğuksu Milli Parkı Kızılcahamam

Kurtboğazı Piknik Alanı-1 Kızılcahamam

Kurtboğazı Piknik Alanı-2 Kızılcahamam

Çeltikçi Mesire Alanı Kızılcahamam

50. Yıl Parkı Çankaya

Kurtuluş Parkı Çankaya

Havaalanı Yolu Coca Cola Yanı Piknik Alanı Altındağ

Pursaklar Tebessüm Parkı Pursaklar

Keçiören Evcil Hayvanlar Parkı Keçiören

Şafaktepe Parkı Mamak

Sirkeli Yeşilova Parkı Pursaklar

Esenboğa Parkı Çubuk

Ayaş İpek Yolu Parkı Ayaş

Ümitköy Dodurga Uydukent Mesire Alanı Yenimahalle

Huzur Parkı Yenimahalle

Demetevler Parkı Yenimahalle

Batıkent Erol Kaya Parkı Yenimahalle

Örnek Parkı Altındağ

Hisarpark Altındağ

Karagedik Parkı Gölbaşı

Bezirhane Parkı Gölbaşı. (CİHAN)

Bu haber 1,057 kez okundu.

THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı31 Ekim 2014 21:07
Türk Hava Kurumu'nda ulussüzlük iddialarıyla ilgili yapılan operasyon sonrasında başkan Osman Yıldırım ile birlikte 5 kişi tutuklandı.
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!31 Ekim 2014 20:36
Milas'ta 5 gün önce hacdan dönen ve yüksek ateş şikayetiyle hastaneye başvuran kişi, tedavi altına alındı.
Pastırma sıcakları geliyor31 Ekim 2014 20:30
Türkiye genelinde hava sıcaklıkları 6 ila 10 derece düşecek ancak Salı gününden itibaren yeniden yükselmeye başlayacak.
Boğaziçi köprüsünde intihar girişimi!31 Ekim 2014 19:43
Boğaziçi Köprüsü’nde intihar girişiminde bulunan bir şahıs, polis ekipleri ve psikologun devreye girmesiyle ikna edildi.
Kandıra sokakları sular altında kaldı31 Ekim 2014 19:39
Kocaeli’nin Kandıra ilçesinde sağanak yağış nedeniyle bazı dereler taştı, bazı vatandaşlar evlerinde mahsur kaldı.
HDP-DTK-DTP ve HDK'dan ortak çağrı31 Ekim 2014 19:04
"Gösteriler barışçı ve şiddetten uzak geçsin"
Jennifer Lopez İETT otobüsünde!31 Ekim 2014 19:02
İETT otobüsündeki televizyonda gösterilen Jennifer Lopez klibi şaşkınlık yarattı.
Endişelendiren açıklama: 18 işçiye ulaşmak...31 Ekim 2014 18:27
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Maden Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Zeki Karaca, Karaman'ın Ermenek İlçesi'ndeki su basan maden ocağında mahsur kalan 18 işçiye ulaşma çalışmalarının 6 ay sürebileceğini söyledi.
Anadolu Platformu; HDP'yi itidale çağırıyoruz!31 Ekim 2014 17:45
Kobani olaylarını bahane ederek 'sokağa çıkın' çağrısı yaparak şehirlerin savaş alanına dönmesine ve 40'dan fazla kişinin hayatını kaybetmesine sebep olan HDP, bir kez daha halka 'sokağa çıkın' çağrısında bulundu. Bunun üzerine Anadolu Platformu, milletimizi provakasyonlara karşı duyarlı olmaya davet ederek, HDP’ye itidal çağrısında bulundu.
Gül'den peşmerge sorusuna cevap31 Ekim 2014 17:42
Cuma namazını Yeniköy Çarşı Merkez Camii’nde kılan Abdullah Gül, namaz çıkışında basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Twitter’da Kobani provokasyonu hazırlığı!31 Ekim 2014 17:36
HDP’nin ‘1 Kasım’da Kobani için sokağa çıkalım’ çağrısının ardından sosyal medyada provokasyon hazırlıkları başlatıldı. Gezicilerin ve dershane tartışmalarının olduğu dönemde Yasin Kesen tarafından yönetildiği iddia edilen ‘sosyalpencere’ hesabının kullandığı yöntemlerle arasındaki benzerliklerse dikkat çekti.
Kılıçdaroğlu'ndan istifa açıklaması!31 Ekim 2014 17:31
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Ankara Milletvekili Emine Ülker Tarhan'ın istifasıyla ilgili, "Sağlık olsun. Daha metni okumadım" dedi.
THK Başkanı dahil 5 kişi tutuklandı
Muğla'da MERS virüsü şüphesi!
MHP'den AK Parti'ye flaş transfer!
Pastırma sıcakları geliyor
IŞİD'e 80 ülkeden katılım var
Prandelli: Sneijder yok çünkü...
Arena'da ilk gol sesi! / CANLI
Galatasaray bombayı patlatıyor!
F.Bahçe'den Saran için net açıklama!
Çelik: Türkiye eski Türkiye değil