Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Galatasaray tesislerinde korkunç kaza Hamas'tan 'İsrail askeri' açıklaması Obama'dan tarihe geçecek itiraf Ömer AltaşErdoğan 'Cumhuriyet' kadınlarına hitap edecek mi?
Ankara, park ve piknik alanı zengini
Ankara, park ve piknik alanı zengini
24 Haziran 2009 Çarşamba 11:43
Güncellenme Tarihi 30 Temmuz 2014 Çarşamba 09:07
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Başkent'in 7 dev rekreasyon alanı ile dört bir köşesinde yer alan 28 piknik alanına sahip olduğunu söyledi.

Bir zamanlar bozkırın ortasında yer alan ve sadece Türkiye Cumhuriyeti'nin başkenti olma özelliği ile tanımlanan Ankara, günümüzde artık yeşil alan zenginliği ile de tanınıyor. Son yıllarda Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent'te yeşil alanların artması ve yaşayanların daha güzel bir çevreye kavuşması amacına yönelik çeşitli çalışmalar gerçekleştirdi. Sayıları giderek artan rekreasyon alanları, parklar, yeşil alanlar, yaya ve koşu yolları, spor alanları, bayanların spor yapma olanağı bulabildikleri hanım lokalleri, 6 yıldır başarıyla sürdürülen bahçıvanlık kursları gibi hizmetler halkın hizmetine sunuldu. Vatandaşların yoğun ilgisini çeken ve sosyal dünyasına da hitap eden bu çalışmalar sonrasında Başkentliler, hem dinleniyor, hem spor yapıyor, hem çevre bilinci kazanıyor.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Büyükşehir Belediyesi olarak 15 yıldan beri çevrecilik konusunda çok ciddi adımlar attıklarını belirtti. Başkan Melih Gökçek, belediye başkanı seçildiğinde, Başkent'te kişi başına düşen yeşil alan miktarının 2 metrekare olduğunu, şimdi ise nüfus artışına rağmen yeşil alan miktarını 17 metrekarenin üzerine çıktığını söyledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek, dünyanın hiçbir kentinde Ankara'daki kadar çok rekreasyon alanı bulunmadığını belirterek, Mavi Göl, Göksu, Harikalar Diyarı, Dikmen Vadisi, Altınpark ve Mogan'ın yanı sıra bitmek üzere olan Gençlik Parkı ile Başkent'in 7 dev rekreasyon alanına kavuştuğunu ifade etti. Ankaralıların hafta sonları ve tatillerde rahatlıkla piknik yapabilecekleri 28 ayrı yere sahip olduğunu anlatan Başkan Gökçek, bütün bu piknik alanları ve sayısız park ile Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin yeşile verdiği önemi açıkça gösterdiğini belirtti.

Yeşil alan ve park konusunda şanslı olan Başkentliler, 7 rekreasyon alanının yanı sıra, Kurtuluş Parkı, yakında hizmete girecek olan 50. Yıl Parkı, Mamak Şafaktepe Parkı, Yenimahalle Huzur Parkı, Demetevler Parkı, Altındağ Örnek Parkı, Ayaş İpek Yolu Parkı, Sirkeli Yeşilova Parkı, Gölbaşı Bezirhane Parkı gibi parklarda da piknik yapma imkanı bulabiliyor.

PARK VE PİKNİK ALANLARINDAN BAZILARI

Mavi Göl Mamak

Göksu Etimesgut

Mogan Gölü Rekreasyon Alanı Gölbaşı

Harikalar Diyarı Sincan

Altınpark Altındağ

Çubuk 1 Barajı Çubuk

Çubuk 2 Barajı Çubuk

Soğuksu Milli Parkı Kızılcahamam

Kurtboğazı Piknik Alanı-1 Kızılcahamam

Kurtboğazı Piknik Alanı-2 Kızılcahamam

Çeltikçi Mesire Alanı Kızılcahamam

50. Yıl Parkı Çankaya

Kurtuluş Parkı Çankaya

Havaalanı Yolu Coca Cola Yanı Piknik Alanı Altındağ

Pursaklar Tebessüm Parkı Pursaklar

Keçiören Evcil Hayvanlar Parkı Keçiören

Şafaktepe Parkı Mamak

Sirkeli Yeşilova Parkı Pursaklar

Esenboğa Parkı Çubuk

Ayaş İpek Yolu Parkı Ayaş

Ümitköy Dodurga Uydukent Mesire Alanı Yenimahalle

Huzur Parkı Yenimahalle

Demetevler Parkı Yenimahalle

Batıkent Erol Kaya Parkı Yenimahalle

Örnek Parkı Altındağ

Hisarpark Altındağ

Karagedik Parkı Gölbaşı

Bezirhane Parkı Gölbaşı. (CİHAN)

Bu haber 1,029 kez okundu.

Galatasaray tesislerinde korkunç kaza02 Ağustos 2014 11:11
Galatasaray Florya Metin Oktay Tesisleri'ne antrenmanı takip etmek üzere gelen Sabah Gazetesi foto muhabiri Erkan Koyuncu, tesisin demir kapısına sıkıştı.
Kamu gözetimim kurumu 20 uzman yardımcısı alacak02 Ağustos 2014 10:57
Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK), sınavla 20 uzman yardımcısı alacak.
Suriyeli dilenciler için çözüm! 81 ile genelge gönderildi02 Ağustos 2014 10:52
Sokaklarda dilencilik yaparak yaşamaya çalışan Suriyeli mültecilerin toplanması için tüm valilere genelge gönderildiği ortaya çıktı.
Somalı esnafa müjde!02 Ağustos 2014 10:49
Manisa'nın Soma ilçesinde meydana gelen maden kazası nedeniyle işleri zarar gören esnaf ve sanatkarların bazı kredi borçları 1 yıl faizsiz ertelenecek.
Büyükelçi ve bakanlıklarda yeni atamalar02 Ağustos 2014 10:43
Bazı büyükelçilerin merkeze alınmasına ve bazı büyükelçiliklere de atama yapılmasına ilişkin karar ile bazı bakanlıklardaki görevlere ait atama kararları, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Kahraman bakkallardan İsrail'e boykot02 Ağustos 2014 10:38
İsrail'e en büyük tepkiyi bakkal koydu.
Domuz avında birbirlerini vurdular02 Ağustos 2014 10:26
Kahramanmaraş'ta domuz avına gidenler avcılar, yanlışlıkla birbirlerini vurdu.
Kardeşi Gül'ün doktoru çıktı!02 Ağustos 2014 10:25
Yeni Şafak, 22 Temmuz operasyonlarında tutuklanan Emniyet Müdürü Mesut Yılmaz'ın 1 yıl boyunca dinlettiği Mehmet Yılmaz'la ilgili ilginç bir bilgiye ulaştı. Yılmaz, Cumhurbaşkanı Gül'ün doktor heyetinde yer alıyor.
Kişisel bilgileriniz internette satılıyor02 Ağustos 2014 10:21
Cep telefonu ve mail adresi gibi kişisel bilgiler, haberiniz olmadan şirketlere satılıyor.
Randevu sistemi seçmeni zora soktu02 Ağustos 2014 10:17
Yurt dışında uygulanan randevu sistemindeki aksaklıklar nedeniyle çok sayıda vatandaş oy kullanamadı.
CHP binasına silahlı saldırı02 Ağustos 2014 10:03
Çanakkale'nin Gelibolu ilçesine bağlı Evreşe beldedinde CHP belde binasına silahlı saldırı düzenlendi.
İzlenme rekorları kıran Erdoğan videosu02 Ağustos 2014 10:00
AK Parti Konya, Başbakan Erdoğan için “Asla Yalnız Yürümeyeceksin; Uzun Adam” filmi hazırladı. Film izlenme rekorları kırdı.
Albayrak'tan Ekrem Dumanlı'ya sert sözler!
Galatasaray tesislerinde korkunç kaza
Orta Afrika Cumhuriyeti'nde çatışma: 22 ölü
G.Saray antrenmanında talihsiz kaza!
Kamu gözetimim kurumu 20 uzman yardımcısı alacak
Suriyeli dilenciler için çözüm! 81 ile genelge gönderildi
Somalı esnafa müjde!
Büyükelçi ve bakanlıklarda yeni atamalar
Kahraman bakkallardan İsrail'e boykot
Domuz avında birbirlerini vurdular
Kardeşi Gül'ün doktoru çıktı!
Kişisel bilgileriniz internette satılıyor
Randevu sistemi seçmeni zora soktu
Nepal'de toprak kayması: 6 ölü
Temmuzda en çok sivri biberin fiyatı arttı
CHP binasına silahlı saldırı
İzlenme rekorları kıran Erdoğan videosu
Hamas'tan 'İsrail askeri' açıklaması
Ev işi yapmayan kadına şok!
Eski Vali’den acı haber!
Türkmen liderden CHP ve MHP'ye tokat gibi cevap