Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

2015'te tüm TC. vatandaşları sahip olacak 'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme! '25 yaş üzerine ve 15 bin TL ödeme' Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Ankara, park ve piknik alanı zengini
Ankara, park ve piknik alanı zengini
24 Haziran 2009 Çarşamba 11:43
Güncellenme Tarihi 2 Eylül 2014 Salı 08:32
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Başkent'in 7 dev rekreasyon alanı ile dört bir köşesinde yer alan 28 piknik alanına sahip olduğunu söyledi.

Bir zamanlar bozkırın ortasında yer alan ve sadece Türkiye Cumhuriyeti'nin başkenti olma özelliği ile tanımlanan Ankara, günümüzde artık yeşil alan zenginliği ile de tanınıyor. Son yıllarda Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent'te yeşil alanların artması ve yaşayanların daha güzel bir çevreye kavuşması amacına yönelik çeşitli çalışmalar gerçekleştirdi. Sayıları giderek artan rekreasyon alanları, parklar, yeşil alanlar, yaya ve koşu yolları, spor alanları, bayanların spor yapma olanağı bulabildikleri hanım lokalleri, 6 yıldır başarıyla sürdürülen bahçıvanlık kursları gibi hizmetler halkın hizmetine sunuldu. Vatandaşların yoğun ilgisini çeken ve sosyal dünyasına da hitap eden bu çalışmalar sonrasında Başkentliler, hem dinleniyor, hem spor yapıyor, hem çevre bilinci kazanıyor.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Büyükşehir Belediyesi olarak 15 yıldan beri çevrecilik konusunda çok ciddi adımlar attıklarını belirtti. Başkan Melih Gökçek, belediye başkanı seçildiğinde, Başkent'te kişi başına düşen yeşil alan miktarının 2 metrekare olduğunu, şimdi ise nüfus artışına rağmen yeşil alan miktarını 17 metrekarenin üzerine çıktığını söyledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek, dünyanın hiçbir kentinde Ankara'daki kadar çok rekreasyon alanı bulunmadığını belirterek, Mavi Göl, Göksu, Harikalar Diyarı, Dikmen Vadisi, Altınpark ve Mogan'ın yanı sıra bitmek üzere olan Gençlik Parkı ile Başkent'in 7 dev rekreasyon alanına kavuştuğunu ifade etti. Ankaralıların hafta sonları ve tatillerde rahatlıkla piknik yapabilecekleri 28 ayrı yere sahip olduğunu anlatan Başkan Gökçek, bütün bu piknik alanları ve sayısız park ile Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin yeşile verdiği önemi açıkça gösterdiğini belirtti.

Yeşil alan ve park konusunda şanslı olan Başkentliler, 7 rekreasyon alanının yanı sıra, Kurtuluş Parkı, yakında hizmete girecek olan 50. Yıl Parkı, Mamak Şafaktepe Parkı, Yenimahalle Huzur Parkı, Demetevler Parkı, Altındağ Örnek Parkı, Ayaş İpek Yolu Parkı, Sirkeli Yeşilova Parkı, Gölbaşı Bezirhane Parkı gibi parklarda da piknik yapma imkanı bulabiliyor.

PARK VE PİKNİK ALANLARINDAN BAZILARI

Mavi Göl Mamak

Göksu Etimesgut

Mogan Gölü Rekreasyon Alanı Gölbaşı

Harikalar Diyarı Sincan

Altınpark Altındağ

Çubuk 1 Barajı Çubuk

Çubuk 2 Barajı Çubuk

Soğuksu Milli Parkı Kızılcahamam

Kurtboğazı Piknik Alanı-1 Kızılcahamam

Kurtboğazı Piknik Alanı-2 Kızılcahamam

Çeltikçi Mesire Alanı Kızılcahamam

50. Yıl Parkı Çankaya

Kurtuluş Parkı Çankaya

Havaalanı Yolu Coca Cola Yanı Piknik Alanı Altındağ

Pursaklar Tebessüm Parkı Pursaklar

Keçiören Evcil Hayvanlar Parkı Keçiören

Şafaktepe Parkı Mamak

Sirkeli Yeşilova Parkı Pursaklar

Esenboğa Parkı Çubuk

Ayaş İpek Yolu Parkı Ayaş

Ümitköy Dodurga Uydukent Mesire Alanı Yenimahalle

Huzur Parkı Yenimahalle

Demetevler Parkı Yenimahalle

Batıkent Erol Kaya Parkı Yenimahalle

Örnek Parkı Altındağ

Hisarpark Altındağ

Karagedik Parkı Gölbaşı

Bezirhane Parkı Gölbaşı. (CİHAN)

Bu haber 1,045 kez okundu.

Gelin arabası TIR oldu02 Eylül 2014 09:34
Bursa’nın İnegöl ilçesinde dünyaevine giren çiftin gelin arabası TIR oldu.
2015'te tüm TC. vatandaşları sahip olacak02 Eylül 2014 09:32
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun dün Meclis'te okuduğu hükümet programında bazı hedefler öne çıktı.
Turgay Ciner'i konuşamayacak hale getirmişler!02 Eylül 2014 09:31
Paralel polislerin, Spark programındaki diyaloglarında Ciner'le ilgili şok yazışmalar dikkat çekti.
Bazı illerin vali yardımcısı sayısı değişti02 Eylül 2014 09:30
Mülki idare amirleri için ilçe sınıfını düzenleyen cetvel ile bazı illerin vali yardımcısı sayılarında değişiklik yapıldı.
Havalar nasıl olacak?02 Eylül 2014 09:26
Meteoroloji'den alınan tahminlere göre, Adana, Osmaniye, Bilecik, Bolu ve Kütahya çevreleri ile Bursa'nın doğu kesimlerinde yağış bekleniyor
'Paralel Yapı' operasyonunda flaş gelişme!02 Eylül 2014 09:25
Emniyette "paralel yapı" iddialarına ilişkin, İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Müdürlüğü'nün gerçekleştirdiği operasyonda gözaltına alınan 17 kişi adliyeye sevk edildi.
İstanbul'da elektrik kesintisi02 Eylül 2014 09:23
İstanbul'un Avrupa yakasında bazı ilçelerde elektrik kesintisi uygulanacak.
Sınırda kaçakçılarla çatışma!02 Eylül 2014 09:23
Suriye'den kaçak eşya getiren grupla güvenlik güçleri arasında çıkan çatışmada bir kaçakçı öldü, biri yaralandı
İş makineleri yakıldı02 Eylül 2014 09:22
Muş-Diyarbakır karayolu Muş Alparslan Üniversitesi yakınlarında asfalt çalışmalarında kullanılan iş makineleri yakıldı.
'25 yaş üzerine ve 15 bin TL ödeme'02 Eylül 2014 09:19
Bedelli Askerlik Derneği, bedelli askerliğin “25 yaş üzerine ve 15 bin TL ödeme” kriterleriyle uygulamaya konulması beklentisini açıkladı.
Öcalan'ın mektubu okunmadı02 Eylül 2014 09:18
DBP Diyarbakır İl Başkanlığı’nın düzenlediği 1 Eylül Dünya Barış günü mitinginde Öcalan'ın okunmasının beklendiği mektup okunmadı.
Paralel polisleri böyle motive ettiler: Hocaefendi size...02 Eylül 2014 08:46