Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’ Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu! O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi Celal KazdağlıEylül’ün Üçüncü Haftası... İstanbul’da...
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 29 Ekim 2014 Çarşamba 13:46
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 41,062 kez okundu.

Saç ekiminde ameliyathane uyarısı30 Ekim 2014 14:57
Türk Hair Trans Medikal Direktörü Handan Acıkök, ameliyathane koşullarına dikkat çekti.
Diş macunundaki büyük tehlike30 Ekim 2014 14:42
Uzmanlar çocukların diş macununu yutmasının tehlikesine dikkat çekti. Dişlerini fırçalayan küçük çocukların genelde macunu yuttuğunu söyleyen uzmanlar, "Yüksek dozda flor, kansere ve zeka geriliğine neden olabilir. 5-6 yaş öncesi çocuklara macun kullandırtmayın" dedi.
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı30 Ekim 2014 13:27
Uzun yaz aylarında güneşin kuruttuğu, deniz tuzu ve klorun nemsiz bıraktığı ve yıprattığı cildimizi kışla birlikte tazelemenin zamanı geldi.
Fazla süt içmek öldürüyor30 Ekim 2014 13:25
İsveçli uzmanlar günde 3 bardaktan fazla süt tüketiminin ölüm riskini artırdığını belirtiyor.
Tıp Dünyası bu iddiayı konuşuyor!30 Ekim 2014 13:17
Araştırmacılar, Ebola hastalığından ölen ilk hastanın 2 yaşındaki bir bebek olduğunu savunuyor.
Panik atak hastaları dikkat!30 Ekim 2014 13:08
Panik atak hastaları 3-4 kardiyoloğa gittikten sonra ancak psikiyatristlere başvuruyor.
Süt severler bu habere dikkat!30 Ekim 2014 12:14
Günde 3 bardak süt ölüm erken riskini arttırıyor
Tıkalı burun yorgunluğun belirtisi!30 Ekim 2014 11:58
KBB Uzmanı Op.Dr.Bekir Sivri, burun tıkanıklığının nefes almada zorluk çekme insanlığın en eski şikayetlerinden biri olduğunu belirterek, “Tıkalı burun yorgunluk sebebi olabilir” dedi.
Bu iki mantarı tüketmeyin!30 Ekim 2014 10:33
Uzmanlar, doğada 60 bin civarında mantar türü olduğunu söyledi.
Tıkalı burun yorgunluk sebebi30 Ekim 2014 09:56
KBB Uzmanı Op.Dr.Bekir Sivri, burun tıkanıklığının nefes almada zorluk çekme insanlığın en eski şikayetlerinden biri olduğunu belirterek, 'Tıkalı burun yorgunluk sebebi olabilir' dedi
Kışın bu besinleri tüketin!30 Ekim 2014 09:49
Kış mevsiminin yaklaştığı günlerde özellikle tüketilen bazı besinlerin vücudun soğuğa karşı direncini artırdığı belirtildi.
Ambulans İHA hayat kurtaracak30 Ekim 2014 07:47
Kalp ritmini düzenleyen defibrilatör taşıyan insansız hava aracı, acil durumlarda hastanın yanına erken ulaşacak
Annenin feryadı: ‘Oğlum yüzme bilmezdi’
Ahmet Koca'yı döven polislere hapis
Kasımpaşa galibiyet serisi peşinde!
Hain saldırıda kahreden detay!
Aşure nasıl yapılır?
Mısır, Gazze sınırında yüzlerce evi yıkıyor
İnstagram bugün çöktü!
Çin'den Müslüman Uygurlar'a din yasağı!
Hrant Dink davasında flaş gelişme!
G.Saray'da şok üstüne şok! 2 sakatlık birden
Sarıyer, Orduspor'u kupanın dışına itti!
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Altın iki günde dibe vurdu
Kızılay Haftası'nda bilinçlenme hedefi!
Boğaz’dan savaş gemisi geçti
Silopi'de bir ilkokul ateşe verildi
20 yıl önce istemiyorlardı, şimdi ayağımıza geldiler!
Arınç'tan kritik çözüm süreci açıklaması
Atatürk'ün sansürlenen hurili mektubu!
"Metropol Rüyaları" okurlarıyla buluşuyor
Tolga antrenmanı yarıda bıraktı
Bakan Eroğlu'ndan baraj açıklaması: No problem
Suriye'den Türkiye'ye peşmerge tepkisi
O partiden 'Ezan 5 vakit yasaklansın' talebi
Doğuş'tan evlilik sonrası ilk fotoğraf
İHH Ermenek’te yardım çalışmasına başladı
Anıtkabir'in ziyaretçileri yarı yarıya azaldı!
Facebook'un geliri arttı
Hamburg, Ribery'den özür diledi
Saç ekiminde ameliyathane uyarısı
Evinizi kış mevsimine hazırlayın!
'IŞİD'i biz yenebilirdik!'
Maden şirketinden ilk açıklama geldi
FBI'ın hack taktiği herkesi şaşırttı
Aykut Kocaman takımına kavuşamadı
Diş macunundaki büyük tehlike
Dışişleri'nde toz alarmı
AGD'den Soma'ya hatim
İsrail'in kabusu: 'Hayalet Savaşçılar'
Netanyahu: Hizbullah gücünü 15 kat arttırdı
İbrahimovic'ten şaşırtan itiraf!
10 Peşmerge Kobani'ye geçti
CHP'yi karıştıran fotoğraf
Meksika'da 43 öğrencinin yakılma emrini First Lady vermiş
Ivana Sert'in yüzündeki sivilceler dikkat çekti
2 penaltı kaçırmanın ilginç cezası
Katar'da İngiltere diplomasisi
Ibrahimoviç'ten 'Altın Top' itirafı
Cemil Çiçek: Terör Ebola gibi bulaşır!
'Abdullah Öcalan öldü' iddiasına yanıt!
Beşiktaş Fenerabahçe mesaisi sürüyor
İnternet bağlantınız öyle bir hızlanacak ki...
Yemen'de kanlı gün: 28 ölü
Trabzonspor'da 'ispiyoncu' operasyonu!
Hitler’in kitabı açık artırmada
Türkiye İspanya'yı tahtından edebilir
Kurt Seyit ve Şura dizisi bitti!
Coronaya bir kurban daha
7. Erciyes Film Festivali başladı
Yazın yıpranan ciltlere kış bakımı
Mihraç Ural'ın sağ kolu öldürüldü!
Fazla süt içmek öldürüyor
"Zincirbozan" hayvanlara otlak oldu