Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yıldırım'dan Sözcü'ye tazminat davası! Elvan'dan çok önemli Twitter açıklaması Eski DEP'li Kaya gözaltında! Ömer AltaşKorkaklara paye verilmez!
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 17 Nisan 2014 Perşembe 14:32
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,512 kez okundu.

Kuduz hastalığı ilçeyi karantinaya aldırttı!17 Nisan 2014 10:56
Kemer ilçesine bağlı Pınarbaşı köyünde bir sığırda kuduz hastalığı görülmesi nedeniyle karantina başlatıldı.
İngilizlerden büyük buluş!17 Nisan 2014 10:03
İngiliz araştırmacılar, insanlığın kurtuluşu için önemli bir buluşu gerçeğe dönüştürmeye hazırlanıyor.
Kilo vermek için yeni yöntem: Yeşil kahve17 Nisan 2014 09:42
Yeşil kahvenin kilo vermeye yardımcı olduğu belirlendi. Son zamanlarda kilo vermek isteyenlerin gözdesi oldu.
Vücut kendini saat 23.00'ten sonra yeniliyor16 Nisan 2014 19:40
Gençliğin ve sağlıklı yaşamın korunması için önemli olan uykunun, özellikle 23.00-04.00 saatleri arasında vücudun yenilenmesini sağladığı bildirildi.
Beynin en iyi çalıştığı yaş: 2416 Nisan 2014 16:59
Bilim adamlarının araştırması, bilişsel becerilerin en üst düzeye ulaştığı dönemin 24 yaş olduğunu gösterdi.
Vücut kendini gece 23.00'dan sonra yeniliyor16 Nisan 2014 16:38
Sağlıklı yaşamın korunmasında uyku önemli bir yatarken, özellikle gece 23.00-04.00 arasında karaciğerin vücudu yenilemeye başladığı belirtildi.
Her derde deva bu yiyecekler16 Nisan 2014 15:42
Mısırın öyle bir faydaları var ki bunları hiç duymadınız.
Aşırı kilo ve stres hipertansiyona sebep oluyor!16 Nisan 2014 15:32
Denizli Devlet Hastanesi İç Hastalıkları Uz. Dr. Güray Ceylan, aşırı kilo, tuz, alkol tüketimi, egzersiz yapmamak ve stresin hipertansiyona sebep olduğunu söyledi.
Sara ilacına geçici ithalat izni16 Nisan 2014 14:53
Sağlık Bakanlığı, piyasada zor bulunan belirli tiplerdeki sara, nöbet veya titreme ataklarının tedavisinde kullanılan "Mysoline" isimli ilaca geçici ithalat izni verdi.
Sigara kadar zararlı!16 Nisan 2014 14:48
Mükemmelliyetçilik size en az sigara kadar zarar verebilir. Ayrıca kalp hastalığı, huzursuz bağırsak sendromu ve insomnia yani hastalık derecesinde uyuyamama problemine neden olabilir.
Bahar, enerjinizi tüketmesin!16 Nisan 2014 14:25
Baharın gelmesiyle birlikte siz de yorgunluk ve halsizlik sorunu yaşıyorsanız endişe etmeyin, hastalık değil, doğal bir süreç olan bahar yorgunluğuna azaltmanın yollarına bakın.
Genç babalarda depresyon riski fazla16 Nisan 2014 12:37
20'li yaşların ortasında baba olanların doğumdan sonraki 5 yıl depresyona yakalanma riski yüzde 68 fazlaolduğunu gösterdi.
Filistin Başbakanı işçinin elini öptü!Bozdağ: O hakim kendi ağzına baksınAnkara Büyükşehir'de paralel operasyon başladı!17 Nisan Filistinli Esirler Günü kutlandı!Rüzgarın oğlu Bale!CHP'li belediyenin Berkin Elvan ayıbıDışişleri'ndeki zirveyi dinleyen hain belli oldu!Selfie Çekerken Tekme Yedi!Vefatının 21. Yılında Turgut ÖzalBaykal'dan Cumhurbaşkanlığı seçimi açıklaması!Yeni paralel kumpasın hedefi Cumhurbaşkanlığı seçimi!İnce: CHP'nin kendine güveni yokHaber10 mobil sayfası güncellendi!Hürriyet'ten ilizyon ve çarpıtmaSuriyeli çocuktan Erdoğan'a büyük sürprizİdamdan Kurtaran Tokat!Üniversiteye girişte yeni dönem!Tüm Manşetler
Aziz Yıldırım'dan flaş hamle!
Putin'den NATO'ya gözdağı!
Helikoter düştü iddiası asılsız çıktı!
İstanbul Boğazı gemi trafiğine açıldı!
Derbi öncesi şok sakatlık!
Trabzonspor'da Puyol iddiası!
Saadet Partisi'nin Kongresi 4 Mayıs'ta!
CHP "5 kuruş" tazminat kazandı
Satürn doğurdu! Artık yeni bir uydu var
Filistin Başbakanı işçinin elini öptü!
Cübbeli Ahmet Hoca resmen başvurdu
Yeni filmi Cannes Film Festivali’nde
Ukrayna sorunu Cenevre'de masaya yatırıldı
Yıldırım'dan Sözcü'ye tazminat davası!
Amrabat kararı verildi!
Bozdağ: O hakim kendi ağzına baksın
17 Nisan Filistinli Esirler Günü kutlandı!
Rüzgarın oğlu Bale!
ATM'den para çekerken dikkat edin!
Beşiktaş'ta Tolga Zengin sürprizi!
CHP'li belediyenin Berkin Elvan ayıbı
Barış Manço Korosu'ndan muhteşem prova
Instagram'da sahte hesap avı
Elvan'dan çok önemli Twitter açıklaması
Eski DEP'li Kaya gözaltında!
Nasıl yumruk yediğini ilk defa anlattı
İşte trafiğe kayıtlı araç sayısı!
Yunan jetlerinden Türk uçaklarına taciz
İsrail Gazze sınırındaki kapıları kapatıyor
Baykal'dan Cumhurbaşkanlığı seçimi açıklaması!
Ürdün'de askeri uçak düştü
Aziz Yıldırım'ın cezası ertelenebilir mi?
Kartal'da Ersan Gülüm şoku!
Faizler 3,5 ayın en düşük seviyesinde
Fitch'ten bankacılık sistemlerine uyarı
Yeni paralel kumpasın hedefi Cumhurbaşkanlığı seçimi!
Irak'ta askeri karargaha saldırı: 13 ölü 17 yaralı
İnce: CHP'nin kendine güveni yok
Seyirciz maç tarih oluyor!
58 milyon dolar kıdem tazminatı alacak
Lisansüstü Eğitim görenler dikkat!
Haber10 mobil sayfası güncellendi!
Uçağın motoruna arı sürüsü girdi!
Dini mekanlar "rehber din görevlisi"ne emanet
Sakarya'da helikopter düştü iddiası
Hürriyet'ten ilizyon ve çarpıtma
Kadına karşı şiddet'e elektronik kelepçeli takip!
Dikkat! İDO sefer saatlerinde değişiklik