Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD'den ilk açıklama geldi! Ankara Büyükşehir'de görev değişikliği 3 büyüklerin peşinde olduğu yıldız! Celal KazdağlıKeferhawar
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 19 Nisan 2014 Cumartesi 10:45
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,524 kez okundu.

Çocuk diyetinin püf noktaları23 Nisan 2014 15:46
Yanlış beslenme yüzünden artık çocuklar 8 yaşında diyete başlıyor.
Yeşil çay kalbe iyi geliyor!23 Nisan 2014 15:39
Uzmanlar günde 4-5 kupa yeşil çay içilmesiyle iyi ve ucuz bir antioksidan etki sağlayabileceğini belirtti.
Bahar yorgunluğuna dikkat!23 Nisan 2014 15:26
Havaların ısınmasıyla yeni bir uyum sürecine giren insan vücudunun en çok buna ihtiyacı var.
Duruş bozukluğu şikayetini dikkate alın!23 Nisan 2014 13:53
Duruş bozukluğu ‘skoyloz’ belirtisi olabilir.
Kuduz Ağrı'da can aldı!23 Nisan 2014 12:55
Ağrı'nın Doğubayazıt İlçesinde köpek tarafından ısırılan ve tedavisine gecikmeli başlanan 54 yaşındaki Hüseyin Medenioğlu, kuduzdan hayatını kaybetti.
Çikolata tüketimi hipertansiyon için faydalı!23 Nisan 2014 11:45
Hiper tansiyonun düşmesine yardımcı olan bitter çikolata, hipertansiyon hastalarının yüzünü güldürdü.
Ispanak, diş çürümelerini önlüyor!23 Nisan 2014 11:42
Dr. Fevzi Özgönül, ıspanağın dişlere faydası hakkında bilgi verdi.
Yeşil biber'in hiç bilinmeyen faydası!22 Nisan 2014 14:50
Vücudun tüm dengesini alt üst eden ve günümüzde çok sık rastlanan rahatsızlıklardan biri olan stresi azaltan besinlerden bazıları.
Varislere karşı kiraz ve böğürtlen yiyin!22 Nisan 2014 12:17
Kadınların mor kabusu varislerden korunmak için evinizde ve günlük hayatınızda bazı basit ama etkili önlemler alabilirsiniz
Kafasını çarptı deha oldu!22 Nisan 2014 11:25
ABD'de yaşayan Jason Padgett beyin tahribatı sonucu 'savant sendromu'na yakalanan liseden terkli genç, şimdi zekâ küpü olmuş.
Gençler bu hastalığa dikkat!22 Nisan 2014 11:16
Türkiye’de 100 bin parkinson hastası olduğunu, hastalığın gençleri de etkiliyor.
Ağız kokusu ölçülüp yüzde 70 yok ediliyor21 Nisan 2014 17:41
Yaşayan için büyük bir sosyal sorun olan ağız kokusu, ölçüldükten sonra kişiye özel bir şekilde tedavi edilebiliyor.
CHP'li Seyit Torun'dan tepki çeken hareketErdoğan tabuları kırıp attı!Mahçupyan: Yeni bir yola girildi!Bunu Bir Tek Erdoğan Söyleyebilirdi!Erdoğan'dan flaş açıklamalarDavutoğlu'dan operasyon açıklamasıHer gün binlerce çocuk ölürken, yaşasın 23 Nisan!İsrail'den Gazze'ye hava saldırısı!Erdoğan kimsenin yerinden oynatmak...YSK'dan flaş kararAğustos Ayı İçin İlk Anket YapıldıErmeni meselesinde Yeni Türkiye vizyonu!Dünya basını tarihi mesajı böyle gördüSözcü'nün namaz tahammülsüzlüğü!Kabinenin Çocukluk Halleri!Filistin'de tarihi anlaşma!Tüm Manşetler
Aysal ve Mancini bir araya geldi
Sahilde yürek burkan manzara!
Galatasaray'a kötü haber!
ABD'den ilk açıklama geldi!
CHP'li Seyit Torun'dan tepki çeken hareket
'Kürdistan' partisine onay çıktı!
Polisten kaçakçılara büyük operasyon
Erdoğan tabuları kırıp attı!
Yıldız: İthal elektrik fiyatlara yansımaz
Aziz Yıldırım da o cezaevinde yatacak
Müzakereleri devam ettirmeye hazırız
19 İhvan üyesine hapis cezası
Erdoğan'dan flaş açıklamalar
WhatsApp, Facebook'un rekorunu kırdı!
Melih Gökçek'ten flaş karar!
Adnan Januzaj kararını verdi!
Davutoğlu'dan operasyon açıklaması
"Cemaat Başbakan'ın cezalandırılması için dualara okuyor"
Ukrayna-Rusya sınırında flaş gelişme
Yabancı öğrenciler Cudi'de bisiklete bindi
İsrail'den Gazze'ye hava saldırısı!
Erdoğan kimsenin yerinden oynatmak...
YSK'dan flaş karar
Anzak torunları gelmeye başladı
Android 4.4.3'ten ipuçları
53 yeni santral üretimi
Afganistan’da polis karakoluna saldırı
Gökhan Töre idmana çıktı!
Florya'da Fatih Terim şoku!
Eski Adalet Bakanı hayatını kaybetti
Almanya Cumhurbaşkanı Gauck Türkiye'ye geliyor
Ermeni meselesinde Yeni Türkiye vizyonu!
Dünya basını tarihi mesajı böyle gördü
ManU eski ekibi tekrar topluyor
Ankara Büyükşehir'de görev değişikliği
3 büyüklerin peşinde olduğu yıldız!
Sözcü'nün namaz tahammülsüzlüğü!
Kurt Seyit ve Şura'nın yayın saati değişti
Necdet Özel'le selfie yarışı
Kırımoğlu; Bir hafta sonra Kırım'a döneceğim
Ezan sesinden rahatsız olup dava açtı!
Anzakların torunları gelmeye başladı!
İkinci el otomobil satışları artıyor!
Feshane’de 10 Bin kişilik muhlama!
ABD Başkanı Obama Japonya'da
Yargıya da darbe yaptıktan sonra yok olacaklar
Filistin'de tarihi anlaşma!
Barca ilk transferini açıkladı!
Suriyeliler için uluslararası mali destek yetersiz kaldı
'G.Saray - F.Bahçe derbisini bilen yok'
Kuzey Kore'den G.Kore'ye taziye
Katalonya, "İspanya'ya rağmen" kararlı