Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Süper Lig'de şok istifa! 3 bin 500 hakim ve savcı alınacak Bakan'ın konvoyunda korkutan kaza! Yaralılar... Hakan TunaMüzmin kompleksliler ve müzmin şımarıklar
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 25 Ekim 2014 Cumartesi 16:01
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 41,052 kez okundu.

Ebola'dan ölenlerin sayısı yükseldi25 Ekim 2014 14:47
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Ebola salgınında ölenlerin sayısının 4 bin 922'ye yükseldiğini bildirdi.
MERS için 49 hastane belirlendi25 Ekim 2014 14:23
Daha önce 36 ilde Ebola riski taşıyan hastaları takip etmek üzere 45 hastane belirleyen Sağlık Bakanlığı, MERS vaka ve şüphelilerinin de 43 ildeki 49 hastanede gözlem altına altına alınmasını kararlaştırdı.
Acıyı ve ağrıyı azaltıyor!25 Ekim 2014 11:14
Gülmenin faydalarına dair bugüne dek birçok iddia ortaya atıldı. Diş Hekimi ve Protez Uzmanı Sevgen Eralp, içten gülmenin salınan hormonlar nedeniyle insanı dinamik kılarak, acı, ağrı gibi hisleri de azalttığını söyledi.
Ebola'nın aşısı var mı?25 Ekim 2014 10:46
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Ebola ile mücadele kapsamında 2015 yılının sonuna kadar milyonlarca doz Ebola aşısı üretileceğini duyurdu.
Denizli'de MERS virüsü şüphesi24 Ekim 2014 15:18
Denizli'de yüksek ateş şikayetiyle hastaneye başvuran 4 kişi, MERS virüsü şüphesiyle tedavi altına alındı.
MERS sandılar, bademcik çıktı!24 Ekim 2014 14:38
MERS virüsü şüphesiyle hastaneye kaldırılan bir kişinin bademciklerinin şiştiği ve bu nedenle ateşlendiği öğrenildi.
Kabuklarıyla tüketmek kanserden koruyor!24 Ekim 2014 13:02
Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, meyve ve sebzeleri kabukları ile birlikte tüketmenin daha fazla vitamin alınmasını sağladığını belirterek, 'Enerji düzeylerini arttırır ve kanserle mücadelede etkilidir.' dedi.
Ruhsal bozukluğu görmezden gelmeyin24 Ekim 2014 12:37
Yaşanan olumsuzluklar sonrası vücudun sürekli salgıladığı stres hormonlarının yalnızca bedeni değil, insan beynini ve psikolojisini de etkilediği, ruhsal bozukluğun bu yüzden görmezden gelinmemesi gerekiyor.
Ebola piyasaları da vurdu!24 Ekim 2014 11:59
New York'ta bir doktora Ebola teşhisi konulmasının ardından dünya borsalarında sert hareketlere yol açtı.
Alternatif tıp "hekimlere" emanet24 Ekim 2014 11:56
Sağlık Bakanlığı, geleneksel, tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarının kanıta dayalı yapılabilmesi için yeni düzenlemeye gidiyor.
Bakanlıktan muayenehane düzenlemesi24 Ekim 2014 11:33
Sağlık Bakanlığı, Danıştaya açılan davada iptal kararı verilmesi üzerine muayenehanelerle ilgili düzenlemeye gitti.
Alternatif tıp, yasal teminat altına alınacak24 Ekim 2014 11:33
Tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarının kanıta dayalı olarak yapılabilmesi için yeni düzenlemeye gidiyor.
Hamsi ihracatı sezona hızlı başladı
Süper Lig'de şok istifa!
Bir ilimiz daha hızlı trene kavuşuyor!
Davutoğlu'ndan milli aşı müjdesi
'Prandelli ile bu iş yürümez'
3 bin 500 hakim ve savcı alınacak
Peşmerge 5 köyü IŞİD'den geri aldı
ABD saldırılarda ilk kaybını verdi
Sınır kapısına havan toğu yağdı
Ebola'dan ölenlerin sayısı yükseldi
Nurullah Sağlam istifa etti
D-8'e BM gözlemci statüsü verildi
Yeşilçam'dan Kanada çıkarması
MERS için 49 hastane belirlendi
Divan kurulunda yumruklar konuştu
Çin, Ay'a insansız uzay aracı gönderdi
Davutoğlu Kayseri’de türbe ziyaret etti
Saatleri geri almayın çünkü...
Arınç, Erdoğan için sinyali verdi
Milyonlarca kart kullanıcısına uyarı
Kobani'de IŞİD'e ağır darbe
'Peşmerge'nin Kobani'ye gitmesi tarihi bir hatadır'
Kartal'la nikah tazeledi
Twitter'da twit sorunu!
Aziz Yıldırım'dan büyük müjde
F.Bahçe'nin toplam borcu açıklandı!
Bakan'ın konvoyunda korkutan kaza! Yaralılar...
'Sarı toz' olayında flaş gelişme
Kabil'de gazeteye protesto
Yarın bu yollara dikkat!
Google'un patronundan uzaydan atlayış rekoru
CHP'li Tanal'dan kadın polise: Sen kimsin?
Gulam Azam'ın son vasiyeti ne oldu?
Bursaspor'da 9 ismin bileti kesildi
'Açık kapı politikamız sürecek'
Öğrenci otobüsü uçuruma yuvarlandı: 6 ölü