Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Zaman’ın yalanı yine uzun sürmedi! Memurlara ek zam talebi 'Yeni Yargı Paketi' Alt Komisyon'da Celal KazdağlıSeni 'Biji Obama'ya
kim mahkum etti?
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 17 Mart 2014 Pazartesi 17:12
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 41,040 kez okundu.

Erkekleri de tehdit ediyor21 Ekim 2014 16:01
Erkeklerde meme kanseri riski vurgulanarak, erkeklerin göğsünde şişkinlik hissettiğinde hekime başvurması gerektiğini söylendi.
Felçli hastalara umut ışığı21 Ekim 2014 16:01
Polonya'da, dünyada ilk kez denenen bir yöntemle felçli bir kişi, burun boşluğundan alınan kök hücrelerin omuriliğine nakledilmesinin ardından yeniden yürümeye başladı.
Ebolanın çaresi bu ilaç mı ?21 Ekim 2014 15:20
Fujifilm’in geliştirdiği bir grip ilacı, ebolaya da çare oldu.
Maranki: Şebeke suyu hazır sulardan daha sağlıklı21 Ekim 2014 14:47
Kozmik Bilim ve Stratejik Araştırmalar Uzmanı Porf. Dr. Ahmet Maranki, sağlıklı yaşam tavsiyeleri verdi. .Porf. Dr. Ahmet Maranki, 'Mesela 80 kiloysanız; 2,5 litre su içmezseniz yaşayamazsınız, kurursunuz... Saçınız dökülür, cildiniz bozulur, obez olursunuz...' dedi.
İstanbul'da Ebola paniği!21 Ekim 2014 12:58
Gebze Fatih Devlet Hastanesi acil servisi ebola şüphesiyle kapatılıp karantinaya alındı. Hastane yönetimi alarma geçti
MERS virüsüne ''maske'' önlemi21 Ekim 2014 12:26
Prof. Dr. Yorgancıoğlu, ''Hac veya Umre nedeniyle Suudi Arabistan’a seyahat eden vatandaşlar kalabalık alanlarda maske kullanmalıdır'' dedi.
Anne adayları dikkat!21 Ekim 2014 10:32
Kadınların basit test ve incelemelerle erken menopoz riski taşıyıp taşımadıklarını, bebek sahibi olmakta güçlükle karşılaşıp karşılaşmayacaklarını öğrenebilecekleri belirtildi.
Dikkat! Tutum hataları dile vuruyor21 Ekim 2014 10:07
Erkek çocuklarında, kız çocuklara oranla 4-5 kat daha fazla görülen ve ağır seyreden kekemeliğin sebepleri nelerdir nasıl tedavi edilebilir?
İşte yazın doğanların kışın doğanlardan farkı21 Ekim 2014 09:28
Macaristan'da 400 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre yaz aylarında doğanların, kışın doğanlara oranla ruh hali daha çabuk ve sık değişiyor.
İstanbul'da MERS şüphesi21 Ekim 2014 07:28
Eyüp Devlet Hastanesi Acil Servisi, 'MERS' virüsü şüphesi taşıyan bir hasta nedeniyle karantinaya alındı.
Kulak ağrısına karşı evde alabileceğiniz önlemler20 Ekim 2014 17:39
İşte kulak ağrısının nedenleri ve ağrıyı dindirebilmeniz için evde kendinizin alabileceği önlemler...
Cildinizi salatalıkla gençleştirin20 Ekim 2014 17:29
Cildinize uygulayacağınız salatalık maskesi sizi güzelleştirir ve cildinizin genç kalmasına yardımcı olur.
Milli futbolcu hakkında şok iddia!
Zaman’ın yalanı yine uzun sürmedi!
Ünal Aysal'ın cezası belli oldu
Memurlara ek zam talebi
Senenin ilk kar tatili bu ile verildi
Papa kasım sonunda Türkiye'ye geliyor
PKK'nın zengin yemek menüsü
İnsan dokusu fareye nakledildi
Çatışmalar Kobani'nin doğu ve kuzeydoğusunda şiddetlendi
Kaybolan dağcı 46 saat sonra bulundu
Gümüşhane'de deprem!
Felçli hastalara umut ışığı
Erkekleri de tehdit ediyor
'Yeni Yargı Paketi' Alt Komisyon'da
THY uçağını karıştıran anons!
870 paket kaçak sigara ele geçirildi
Fitch Avrupalı yatırımcıları uyardı
Lucescu'yu resmen istediler
Ege’de Yunan uçakları taciz etti
Ebolanın çaresi bu ilaç mı ?
Eski Fenerli G.Saray'a gidiyor!
Asansör faciası ile ilgili flaş gelişme
Yok artık Dubai!
Avrupa'yı 3 gündür alarma geçiren görüntü
Davutoğlu'ndan başsağlığı telefonu
Bakan Şimşek'ten petrol müjdesi
Komşuda Türk filmleri rüzgarı
Bir AK Partili vekil daha başörtüsü taktı
Hüseyin Çelik oğlunun düğününü Twitter'dan duyurdu
Kandil artık bir karar vermeli
Bakan Yılmaz'dan o iddiaya yanıt!
Merkez Bankası'ndan faiz kararı!
Maranki: Şebeke suyu hazır sulardan daha sağlıklı
Doğan Medya Grubu'nda tensikat depremi!
Rize yaylaları beyaza büründü
Microsoft CEO'sunun geliri dudak uçaklattı!
Gemlik'e Galatasaray parkı ve UEFA Anıtı!
CAS'tan Manisaspor'a kötü haber!
Apple, Türkiye'de ikinci mağazasını açıyor
İngiltere'den Türkiye'ye övgü
Raul'dan sürpriz transfer!
'Telefonum hiç çalmıyor'
Enrique: Messi'nin fikirleri çok önemli
Rusya'dan ABD'ye suçlama
Barbaros, Akdeniz'i salladı!
Merkez Bankası'ndan faiz kararı!
T.Sporlu futbolcu doktoru darp etti!
Son paralel operasyona dair şok detay!
'55 Esed askerini öldürdük''
Engelli çocuğa İsrail kelepçesi
Prandelli 3 ismin biletini kesti!
Güreşte finalistler belli oldu
2015 yılı bütçe maratonu takvimi belli oldu
Trabzonspor Avrupa'da da gülmek istiyor
Asırlık ceviz ağaçları zamana meydan okuyor
Üniversite öğrencisinden örnek davranış
Hac dönüşü fenalaşan kişi gözlem altına alındı
"Koridorun güzergâhına Türkiye karar verecek"
Davutoğlu'ndan kalça protezi istedi
Jandarma komutanını İçişleri Bakanı atayacak
Son 134 yılının en sıcak Eylül'ü
AİHM'den Atatürk heykeli kararı!
Irak'ta AK Parti'yi model alan parti kuruldu
Günde 22 saat uyuyor
Windows Phone'un Skype sürümüne çizim özelliği geldi
Kerem Göğüş'e suç duyurusu
Davutoğlu iç güvenlik paketini açıkladı
İstanbul'da Ebola paniği!
IŞİD petrol gelirinin 800 milyon dolar...