Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı İSKİ'den '60 günlük su' iddiasına cevap BM’den İsrail'i köşeye sıkıştıran karar! Ömer AltaşTeslim olanlara demokrasi, savaşanlara hegemonya!
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 23 Temmuz 2014 Çarşamba 12:59
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,774 kez okundu.

Diyabet hastalarına bayram uyarısı23 Temmuz 2014 14:59
Acıbadem Kadıköy Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Uzmanı Prof. Dr. Can, diyabet hastalarının bayramda beslenmelerine özen göstermesi gerektiğini kaydetti.
Diyabeti frenleyen 5 egzersiz23 Temmuz 2014 12:33
Düzenli fiziksel aktivitenin diyabet hastalığına yakalanma riskini düşürdüğü daha önce yapılan araştırmalarla kanıtlanmış durumda.
Uzmanlar uyarıyor! Bayramda dikkat edin23 Temmuz 2014 12:21
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Hastanesi Başdiyetisyeni Çağrı Kitiş, Ramazan Bayramı'nda fazla şeker tüketiminin mide ve bağırsak sistemini bozduğunu bildirdi.
Orucun beyin üzerindeki inanılmaz etkisi22 Temmuz 2014 17:30
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyokimya Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cemal Çevik, oruçla ilgili bilinmeyenleri anlattı.
Obezler, şifayı YYÜ'de buluyor22 Temmuz 2014 17:23
Kilo probleminden kurtulabilmek için diyet ve spor yaparak birçok sıkıntıya katlanan ancak daha da kötü duruma gelen obezite hastaları, çareyi YYÜ Dursun Odabaş Tıp Merkezi'nde buluyor.
Köpekler kanser teşhisinde ne kadar etkili?22 Temmuz 2014 16:05
İngiliz doktor Claire Guest tarafından eğitilen Daisy isimli köpek, kanser hastalarına teşhis koyabiliyor.
Erkekler bu habere dikkat!22 Temmuz 2014 13:17
Kendini güçlü hissetmek isteyen erkekler problemleri reddetme eğiliminde oldukları için depresyonu fark edemeyebiliyor.
Gül kokusu hafızayı güçlendiriyor22 Temmuz 2014 12:43
Gül kokusunun öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve hafızayı güçlendirdiği ortaya çıktı.
İnme ve demans hastalıkları tırmanışa geçti22 Temmuz 2014 11:23
Dünya Nöroloji Federasyonu 22 Temmuz'u “Dünya Beyin Günü“ olarak ilan etti.
Türkiye’den Gazze’ye doktor gönderilecek mi?22 Temmuz 2014 09:56
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, Gazze’ye Türkiye’den doktor gönderilmesine ilişkin sorulara cevap verdi.
Hepatitin ABC’si21 Temmuz 2014 18:22
Hepatit genel anlamı ile karaciğerin iltihabıdır. Bu durum ilaç, toksinler, metabolik hastalıklar, alkol ve çeşitli viral ve bakteriyel enfeksiyonlara bağlı olarak gelişebilir.
Yanlış ayakkabı kemik çıkıntısına yol açıyor21 Temmuz 2014 18:16
Yanlış ayakkabı giymenin başparmaklarda kemik çıkıntısına yol açtığı bildirildi.
ABD, İsrail'le ilgili o kararını uzattı
İSKİ'den '60 günlük su' iddiasına cevap
IMF'den ABD'ye şok!
Yargıtay’dan ‘imam’ açıklaması