Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

G.Saray - Arsenal maçı hangi kanalda? Sezen Aksu'dan skandal sözlere skandal savunma Meclis'i Cumhurbaşkanı Erdoğan açıyor Ömer AltaşParalel devlet adamları
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 1 Ekim 2014 Çarşamba 08:37
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,980 kez okundu.

Anne adaylarına sonbahar uyarısı!30 Eylül 2014 17:42
İlk 3 ay hariç, hamileliğin diğer her döneminde grip aşısının rahatlıkla yapılabileceği belirtildi.
Kalp hastalarına 'kelle paça' uyarısı30 Eylül 2014 16:25
Uzmanlar kalp hastaları için paça ve kelle türü yiyeceklerin etten daha zararlı olduğunu söyledi.
Ankara halkını ilgilendiren önemli açıklama!30 Eylül 2014 15:52
Sağlık Bakanlığı, 17 Haziran 2014-17 Eylül 2014 tarihleri arasında, ASKİ İvedik Arıtma Tesislerinden su temin edilen bölgelerde halkın sağlığını tehdit edecek düzeyde uygunsuzluk tespit edilmediğini bildirdi.
TÜBİTAK kanserin çaresini buldu!30 Eylül 2014 14:39
Mesane kanserini önlemeye yönelik proje, TÜBİTAK tarafından kabul edildi.
Gezici tır ağız diş taraması yapacak30 Eylül 2014 13:59
Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan proje kapsamında gezici tırla, 81 ilde 5,5 milyondan fazla çocuğa ağız ve diş sağlığı taraması yapılacak
Beyni iyileştiriyor!30 Eylül 2014 13:41
Uzmanlar Hint ve doğu tıbbında sıkça kullanılan zerdeçalın, beynin kendini iyileştirme kabiliyetini artırabileceği belirledi.
Kuruyemiş yiyerek zayıflayın30 Eylül 2014 13:40
Kuruyemişler lezzetlerinin yanı sıra sağlığa faydalarıyla da dikkat çekiyor.
Anne sütünün her damlası ayrı mucize30 Eylül 2014 13:11
Dünya Sağlık Örgütü, her bebeğin ilk 6 ay mutlaka sadece anne sütü ile beslenmesi gerektiği konusunda uyarıyor.
TESK'ten tatlı uyarısı!30 Eylül 2014 13:08
Bayrama sayılı günler kala TESK'ten vatandaşlara şeker ve tatlı uyarısı geldi.
Sağlıkta devletin kasasına 3 milyar "katkı"30 Eylül 2014 11:27
Türk Sağlık-Sen'in araştırmasına göre, 2013'te vatandaşın cebinden 3 milyar 211 milyon lira, "katkı payı ve reçete parası" olarak Hazinenin kasasına girdi.
Çocuğunuz sık hastalanıyorsa dikkat!30 Eylül 2014 11:25
Okul ve kreşlerin açılması ile birlikte çocuklarda görülen rahatsızlıklarda artış yaşandığı belirtildi.
Güzel gülüş için bunu yapmanız şart30 Eylül 2014 11:17
Yapılan araştırmalara göre, insanlar karşılarındaki kişinin en çok gülümsemesinden etkileniyor. Güzel bir gülümsemenin en önemli koşulu ise hiç şüphesiz sağlıklı ve temiz dişler.
G.Saray - Arsenal maçı hangi kanalda?
Bombalı saldırı: 9 ölü
İki tren çarpıştı: 12 ölü, 45 yaralı
Aslan puan avında! İşte muhtemel 11'ler
Poşetli dede para verene bakın ne dermiş!
Türkiye'yi 'uçuracak' müthiş proje geliyor
Irak ve Suriye tezkeresi Meclis'te
TÜBİTAK'ta paralel skandal!
26 şüpheliden 14'ü kontrolden geçti
Ünal Aysal hakkında 2 yıl hapis istemi
Kürtler Türkiye'den petrol istedi
Nesibe Özer lojman işgalinden vazgeçmiyor
Sezen Aksu'dan skandal sözlere skandal savunma
Türkiye tek taraflı güvenli bölge ilan edecek
Kanada'nın 8 günlük kanı kaldı
Meclis'i Cumhurbaşkanı Erdoğan açıyor
D-100'de kaza trafiği felç etti
Bilbao, Beyaz Rusya'da dondu kaldı
Galaxy Note 4'te büyük hata
Roma, Manchester'da yıkılmadı!
AK Parti MKYK Toplantısı sona erdi
Barcelona'ya PSG tokadı!
Mardin'de feci kaza: 1 ölü, 4 yaralı
Diyarbakır'da polisi alarma geçiren olay
ABD'de okulda silahlı saldırı!
Fransa, Kanada'yı 4 sayı farkla geçti
İngiltere IŞİD'i ilk kez vurdu
Eylemciler Kadıköy'de ortalığı birbirine kattı
İngilizler Galatasaray'a şans tanımadı!
Şırnak'ta IŞİD'i protesto yürüyüşü
Drogba'dan Galatasaray'a sürpriz
Irak ve Suriye'yle ilgili tezkere TBMM'de!
Windows 9 bu akşam geliyor
İşte tezkerenin gerekçeleri!
Prandelli garanti verdi: Bundan emin olun
Bayern, CSKA'yı deplasmanda tek golle yıktı
Müslüman futbolcuya 'dua' cezası
Eski belediye başkanına silahlı saldırı
F.Bahçe'ye Konya maçı öncesi güzel haber
Millilerimiz 'namağlup' çeyrek finale yükseldi
Fenerbahçe, Hatay'a karşı yine galip geldi
IŞİD'e bir ağır darbe daha!
AK Parti Diyarbakır İl Başkanlığına taşlı saldırı
Hahn: Türkiye en önemli ortağımız
Belediye işçilerine yüzde 30 zam
Davutoğlu: Kriz fırsatçılarına göz açtırmayacağız!
Dünya devinden şok Türkiye kararı!
Twıtter'dan hakarete hapis cezası
Vatandaşa Kurban Bayramı müjdesi!
F.Bahçe'nin Passolig anlaşması! İşte detaylar
UEFA'dan Hüseyin Göçek'e önemli görev
Ankara'da köpek dövüşü baskını
Gaziantep'te feci kaza: 3 ölü, 1 yaralı!
9. Cumhurbaşkanı Demirel, KKTC'de
Bakanlar Kurulu sonrası flaş açıklama
Şırnak'ta 5 terörist teslim oldu!
Sow: Düş kırıklığına uğradım
Tekerlekli sema gösterisi ayakta alkışlandı
Dışişleri'nden o ülkeye seyahat uyarısı!
Firar eden hükümlü 45 dakika sonra yakalandı
Kamyonun çarptığı 2 öğrenci yaralandı
Eskişehirspor'da Rizespor hazırlıkları
Hanefi Avcı: Kasetler İstanbul Emniyetinden