Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Erdoğan ile Cübbeli'nin görüşmesini de dinlediler! Gazze'de 4 saatlik ateşkes Emniyet harekete geçti! 288 bin kişiye ceza Aslan DeğirmenciParalel medyanın 'örtülü harp' faaliyeti
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 30 Temmuz 2014 Çarşamba 09:39
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,794 kez okundu.

Normal doğumu özendirmek için 5 yıldızlı konfor30 Temmuz 2014 13:09
Samsun’da Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi, hamileleri normal doğuma özendirmek amacıyla 2 ay önce kurduğu ’Keyifli doğum ünitesi’ne sadece normal doğum yapanlar kabul ediliyor.
Acı kayısı çekirdeği kanserli hücreleri öldürüyor30 Temmuz 2014 12:04
Acı kayısı çekirdeği ve amigdalinin kanserli hücreleri öldürdüğü, sağlıklı hücreleri ise yenilediği tespit edildi.
Soda sevenlere önemli uyarı!30 Temmuz 2014 08:46
Özellikle sindirimi hızlandırması için içilen soda tansiyonu yükseltiyor.
Soda sevenlere önemli uyarı29 Temmuz 2014 16:31
Özellikle sindirimi hızlandırması için içilen soda tansiyonu yükseltiyor.
Güneşten korunmak için gözlük yeterli değil29 Temmuz 2014 10:56
Uzmanlar, özellikle çocukların gözlerinin korunması gerektiğini belirtti.
Ebola yüzünden bütün sınırlarını kapattı28 Temmuz 2014 23:09
Batı Afrika ülkesi Liberya, ebola virüsü nedeniyle tüm komşularıyla olan sınır kapılarını kapatma kararı aldı.
Vardiyalı çalışanlarda diyabet riski28 Temmuz 2014 12:24
Yapılan bir araştırmaya göre vardiyalı çalışanlarda tip 2 diyabet daha çok görülüyor.
Damacana sulara sıkı kontrol geliyor28 Temmuz 2014 12:00
Sağlık Bakanlığı, damacana suların üretiminden tüketiciye ulaşıncaya kadar her aşamada kontrolü için A'dan Z'ye her konuda düzenleme getirmeye hazırlanıyor.
Bayramda bol bol su tüketin!27 Temmuz 2014 22:50
Uzmanlar, Ramazan Bayramı'nda bol su içilerek tuz yoğunluğunun azaltılabileceğini söyledi.
7 saat uyumak mı, 8 saat uyumak mı daha iyi?27 Temmuz 2014 18:12
Genellikle uzmanlar, sağlıklı yetişkinlere yedi ila dokuz saat uyumalarını öneriyor.
Dikkat! Bu ürünler kanser yapıyor27 Temmuz 2014 17:30
Kanser, Toplum için de günden güne yayılmaya göstermeye devam ediyor. Kullandığımız ürünlerin çoğunun kansere yol açtığını biliyor musunuz?
Unutkanlığı yenmek için neler yapmalıyız?27 Temmuz 2014 14:38
Metropol hayatının yoğun temposu, iş stresi ve yetersiz beslenme, unutkanlık sorunu yaşayanların sayısını giderek artırıyor.
Bu ilimiz nüfusunun 10 katı ziyaretçi ağırladı
Suriye sınırında çatışmalar şiddetlendi
Bayram ziyaretine gidenleri taşıyan feribot battı
Hamas'dan İsrail'e büyük darbe
Gazze'ye sahip çıkmak en asli görevimizdir
Kanarya taraftarla buluştu
Erdoğan ile Cübbeli'nin görüşmesini de dinlediler!
12 IŞİD militanı öldürüldü
Hamal baba kızına "hayat" verecek
Tek ayağıyla hayallerinin peşinden koşuyor
Ekmek sırası kavgası: 9 yaralı
Gazze'de 4 saatlik ateşkes
Emniyet harekete geçti! 288 bin kişiye ceza
Konserde izdiham: 20 ölü! Ülkede bir hafta yas
Arınç'tan kahkaha eleştirilerine sert yanıt
Mars kaşifinden rekor
140 bin insanı yok eden adam öldü
Nijerya'da camilere intihar saldırısı: 13 ölü
Müge Anlı'yı da dinlemişler! İşte gerekçeleri
Milyonlarca kart sahibine önemli uyarı!
6 ayda 1 milyar 89 milyon liralık kaçak eşya
Algı yönetimi yapıldığını izliyoruz
Arınç: Tam bir vahşet tam bir gaddarlık
ABD'den geri adım!
Huysuz Virgin'den kötü haber!
Taner Yıldız'dan IŞİD iddiasına yalanlama!
Feyenoord maçının biletleri satışa çıktı
Milliler İspanya'yı devirdi
Es-Es'ten takviye
Seçim yasakları yarın başlıyor
Ronaldinho'dan Beşiktaş için 'feda!'
Normal doğumu özendirmek için 5 yıldızlı konfor
Sahte ilaçla mücadelede yeni strateji
Bu görüntü tarihe karışıyor
Fenerbahçe'de sakatlık şoku!
THY rotasını yeşil sahalara çevirdi
MİT TIR’ları soruşturmasında görevden alma
Bankaların "Deli Dumrul" vergileri sürüyor
Gördüğünüz her 3 kişiden 1'i borçlu
Hindistan'da toprak kayması: 150 kişi kayıp
Myanmar'da buruk bayram
Yurt dışında oy verme yarın başlıyor
HÜRKUŞ'a dünyanın ilgisi artıyor
'Soğuk su savaşı' ölüm getirdi
Kürt petrolüne el koyma kararı uygulanamayacak!
2 terörist teslim oldu
ABD'nin ürküten Afganistan raporu
Twitter'da yüzler gülüyor
Instagram'dan Snapchat'e yeni rakip
Kırgızistan’da yayınlanan kitap yasaklandı!
LG bu telefona çok kızacak
Dönüş trafiği başladı!
Eray İşcan kiralık gidiyor!
Hazır giyimde 9,4 milyar dolarlık ihracat
Amasra'da 3,4 şiddetinde deprem!
"Bize bayram yok burada hayat çok acı"
Güneydoğu'da OSB sayısı artıyor
Balkonda uyurken üzerlerine otobüs düştü
Bayram günü Kadıköy'de dev kuyruk!
Çupra ve levreğin tahtını sallayacak balık
THK havayolu şirketi kuracak
Mısır'da patlama: 3 ölü
Gilbert: Gazze’de yürütülen bir katliamdır
Acı kayısı çekirdeği kanserli hücreleri öldürüyor
Sabella görevinden ayrıldı!
Bonzai ile ilgili korkunç gerçek
Bir günde patladı!