Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi Başörtülü kadına ırkçı saldırı! ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun... Celal Kazdağlı1 Eylül ve Lozan’da çizilen sınır
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 28 Ağustos 2014 Perşembe 12:56
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,895 kez okundu.

Eti güneş batmadan tüketin!02 Eylül 2014 15:54
Obezite ile ilgili çalışmalar yapan Dr.Fevzi Özgönül, eti güneş batmadan tüketin uyarısında bulundu.
Dikkat! Sıcak havalarda artıyor02 Eylül 2014 15:52
Deride kızarıklık, şişme, kaşıntı gibi belirtilerle görülen egzama sıcak yaz aylarında daha da artıyor.
Ağız kokusunu önlemenin 5 yolu02 Eylül 2014 11:13
Dişler arasındaki köprülerin de koku kaynağı olabileceğini söyleyen Ozan, ağız kokusunu önlemek için ip uçları veriyor.
Strese karşı günde 10 badem, 2 ceviz02 Eylül 2014 11:10
Acıbadem Etiler Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Melis Torluoğlu, gündelik stresle savaşırken yiyeceklerden faydalanılabileceğini söyledi.
Sağlık için çay için!02 Eylül 2014 11:08
Düzenli olarak çay içmenin kalp hastalıkları dışındaki nedenlerden ölme riskini yüzde 24 oranında azalttığını ortaya çıkardı.
Spor yapanları bekleyen sinsi tehlike!02 Eylül 2014 11:07
Spor yapanları bekleyen sinsi tehlike! Ani kalp ölümünün daha çok spor yapanlarda gerçekleşiyor.
Az şu içmek de yorgunluk sebebi02 Eylül 2014 11:06
Tiroid bozuklukları, kansızlık, depresyon ve kaygı bozuklukları gibi sağlık problemlerine dayanmayan bir yorgunluğunuz varsa sebebi yeterli su içmemek.
İşte metabolizmayı hızlandırmanın ipuçları02 Eylül 2014 10:57
Yaş ve yaşam tarzına bağlı olarak metabolizmamız yavaşlıyor. Hayat tarzını ve alışkanlıkları değiştirerek metabolizmayı hızlandırabilirsiniz
Çocuğunuzu öperek hasta edebilirsiniz!01 Eylül 2014 17:52
Öpücükler, çocuğunuzu hasta edebilir, kalp zarı iltihabına sebep olabilir.
Sağlık Bakanlığı yoğun bakım merkezleri kuracak01 Eylül 2014 15:34
Sağlık Bakanlığı çocuklar için yeni yoğun bakım üniteleri, yetişkinler içinse ara yoğun bakım merkezleri kurulmayı planlıyor.
Sağlıkta "ara yoğun bakım merkezleri" kurulacak01 Eylül 2014 14:21
Sağlık Bakanlığı, yoğun bakım ihtiyacının giderilmesi için yeni çalışma başlattı.
Kalp krizi sonrası anevrizma riskine dikkat!01 Eylül 2014 13:40
Sürekli yorgunluk, nefes darlığı, göğüs ağrıları ve çarpıntı hissiyle kendini belli eden kalp anevrizması, kalp krizlerinden birkaç hafta sonra ortaya çıkabiliyor.
Avusturalya'dan Putin'e soğuk tavır
Terim: Bize çelme takan takmış
Aydın'da 270 kg esrar ele geçirildi
ABD‘den İsrail‘e sert tepki!
Ev kredisi alana kedi hediye!
Real'e şok yenilginin ardından kötü haber
Barcelona'da Neymar'a ilginç ceza
Dikkat! 5 ilde elektrik kesintisi
PKK-IŞİD Çatışması haberine açıklama
Adıyaman'da otomobil takla attı: 4 yaralı
Potanın Perileri Belarus'u devirdi!
Sepp Piontek adam gibi adam
Güneş'teki büyük patlamlar korkuttu
2 terörist teslim oldu!
Profesör 200 bin lirasını kaptırdı!
Cumhurbaşkanı Erdoğan Azerbaycan'da
Justin Bieber tutuklandı!
ABD Yeni Zelanda'yı da yendi!
İşte Trabzonspor'un UEFA kadrosu!
Okmeydanı'nda izinsiz gösteriye müdahale
Başörtülü kadına ırkçı saldırı!
IŞİD ikinci ABD'li gazetecinin de kafasını kesti!
İran'da ayı kurtarma rezaleti!
ABD'den ilk açıklama geldi: Videonun...
A Milli Takım'da sakatlık şoku
Soma’nın ilk tazminat davası
Batman'da 3.5 şiddetinde deprem
Burak Can Karamanoğlu davası başladı
Milan'dan transfer dersi
İstanbul'a hortum ve fırtına uyarısı!
Mardin Belediyesi'nde 4 dilli tabela
"Hedefimiz Milano'da final"
Kazara mayınlı araziye girdi
Muğla'da turist aracı kazası: 15 yaralı
Canikli, Ordu-Giresun havaalanını inceledi
Prandelli, Dzemaili'yi değil onu istemiş
Müslüm Gürses'in ismi bakın nereye verildi!
IŞİD Avrupa'ya petrol satıyor!
Yeni tat: Kaya tuzlu dondurma
Antalya'da 60 metreden denize uçtu
Başbakan ile muhalefet lideri mahkemelik oldu
Erdoğan açıkladı: Bayan yüzbaşımız...
AK Parti MYK başladı
Ebola salgını gıda krizine yol açabilir
Beşiktaş'ta izin sona eriyor!
Bakan Avcı'dan atama bekleyen öğretmenlere müjde!
Erdoğan'dan Azerbaycan öncesi açıklama
Kocaeli'de kırmızı alarm!
G.Saray'ın yeni golcüsünden F.Bahçe mesajı
Milyonda bir ihtimaldi: Beyaz bebeği oldu!
Mersin'de parti binasına kumar baskını
Mevlana Camisi'nin kundaklandığı kesinleşti
Ebola taşıyan adam panik yarattı
Dev adamlar yıkıldı!
5 gün boyunca yağmur var!
Osmanlı'yı yakından tanıdılar!
'Ekrem Dumanlı'nın yazıları sinir bozucu'
Diyarbakır'da F-16 düştü!
Bakan Elvan: Yasa dışı dinlemeler kabul edilemez!
Savaşın çocukları "barış" için ant içti
Atalay: İnternet medyası statü kazanacak
Esed'e ağır darbe!
Erdoğan, Davutoğlu ve Fidan'ı kabul etti
TSK'da kaç tane general var?
İşte Negahan Alçı'nın yeni kanalı
Savunma sanayi ihracatı 1 milyar doları aştı
Kuzey Irak'ta benzin 1.62 lira oldu