Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Türk sinemasının acı kaybı! Uyanık girişimci Davutoğlu'nu marka yaptı Economist'ten Davutoğlu değerlendirmesi! Ömer AltaşAhmet Davutoğlu Hakan Fidan sıra ikinizde!
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 29 Ağustos 2014 Cuma 10:38
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,875 kez okundu.

Kalp çarpıntısını hafife almayın29 Ağustos 2014 10:43
Uz. Dr. Erol Sağatlı, aritmi ve tedavisi hakkında bilgi verdi.
Doğumhanede AIDS paniği!29 Ağustos 2014 07:11
Yabancı uyruklu anne adayı Ege Doğumevi Kadın Hastalıkları Hastanesi’nde sezaryene alındı. Kadın, doğum sonrası AIDS olduğunu söyleyince hastanede büyük şok yaşandı.
Kahve ile ilgili bilinmeyenler28 Ağustos 2014 17:27
İşte kırk yıllık hatrı olan kahve hakkında bilmedikleriniz:
Eller aslında nasıl yıkanmalı?28 Ağustos 2014 15:57
Uzmanlar, el temizliğine dikkat edilmemesi durumunda birçok ciddi hastalığın ortaya çıkacağını belirtti.
Uluslararası alzheimer konferansında Türk imzası28 Ağustos 2014 15:56
Nöropsikofarmakoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Tayfun Uzbay Türk Bilimi adına önemli bir başarıya imza attı.
Bebeğini sallayarak uyutanlar dikkat!28 Ağustos 2014 14:21
Bebeklerde sallamanın kabul edilebilir sınırın üstüne çıktığı zaman beyinlerinde sallanmaya bağlı bir çeşit sarsıntı meydana gelebilir
Astımı olanlar dikkat!28 Ağustos 2014 13:12
Astım hastaları için havadaki en uygun nem miktarının %30 ile %50 arasında söyleyen KadıköyŞifa Sağlık Grubu Ataşehir Hastanesi uzman Dr. Cengiz Şen yaz aylarında yaşanan yoğun nem miktarı arttıkça astım krizleri de sıklaşıyor.
Kanser tanısında yeni umud!28 Ağustos 2014 12:14
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'ndeki laboratuvarlarda geliştirilen 4 farklı atom bileşeninden oluşan kuantum tanecikleri, kanser hastalıklarının erken teşhisi için umut oldu.
Astımı tetikleyen en büyük etkenler28 Ağustos 2014 11:40
Kadıköy Şifa Sağlık Grubu Ataşehir Hastanesi Dr. Cengiz Şen, yaz aylarında yaşanan yoğun nem miktarı sebebiyle astım nöbet sıklığının arttığını söyledi.
Sporculara özel 3 karışım28 Ağustos 2014 10:31
Spor yapanlara özel bu karışımlar, kas ağrılarının azalmasında, vitamin eksikliğinin karşılanmasında ve mide sorunlarının giderilmesinde yardımcıdır.
Sürekli yorgun ve unutkansanız dikkat edin!27 Ağustos 2014 20:40
Özellikle günümüz çalışanlarının, en temel sorunlarından biri zihin yorgunluğu. Bedensel yorgunluğu da tetikleyen zihin yorgunluğunun üstesinden nasıl gelebiliriz?
'Ebola mutasyona uğruyor'27 Ağustos 2014 17:20
Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nde yeni Ebola vakalarının ortaya çıkması, virüsün Afrika’da daha da yayılacağı endişesine yol açtı.
Yanardağlar uçuşların rotasını değiştirdi
Turşu bidonuna 'bonzai' kurdular!
Depresyon hastaları için yeni umut! Kötü anılar iyiye çevrildi
El Kaide kurucusu o listeden çıkarıldı
Alınan önlemlere karşı çıkanlar doktorlara saldırdı
Kalp çarpıntısını hafife almayın