Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Mourinho'dan Milli takıma övgü! Kadınlar Çözüm Süreci'nin mimarını açıkladı GS Nihat Doğan kararını verdi Ömer Altaşİhanet geninizde var: Hodri meydan!
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 12 Haziran 2014 Perşembe 19:38
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 41,265 kez okundu.

Kahvaltıda kesinlikle çay içmeyin!28 Mart 2015 19:04
Kahvaltı ve yemeklerde çay, kahve ve meyve suyu içenler dikkat!
Aşırı tuz tüketimi, obeziteyi tetikliyor28 Mart 2015 12:20
Türkiye'deki en önemli sağlık probleminin "salgın" diye değerlendirilebilecek obezite ve hipertansiyon olduğu söylendi.
Domuz gribine karşı Osmanlı yöntemi28 Mart 2015 11:04
Son günlerde artan domuz gribi vakaları birçok kişinin ölümüne neden olurken, Osmanlı dönemini de tehdit eden bulaşıcı hastalıklara karşı dünyada korunabilmiş tek ada tahaffuzhanesi olan Urla Karantina Adası ile başa çıkıldı.
İngiltere'de Türkiyeli hastaya tarihe geçen kalp nakli28 Mart 2015 07:31
Kalp hastası Hüseyin Ulucan'a, donörün durmuş kalbi nakledildi. Geçen yıl Avustralya'daki operasyondan sonra bu nakil Avrupa'da bir ilk oldu.
İngiltere'de Türk hasta üzerinde 'tarihi kalp nakli'27 Mart 2015 21:19
İngiltere'de ilk kez durmuş kalple nakil ameliyatı yapıldı.
Yiyeceklerin "sesleri" iştahı etkiliyor27 Mart 2015 16:46
Bilim adamları, çiğnerken ağızda ses çıkaran yiyeceklerin daha fazla iştah açtığını tespit etti.
Gribiniz ağır geçiyorsa dikkat!27 Mart 2015 12:38
Gen mutasyonunun gribin daha ağır geçmesine yol açabileceği belirlendi.
Ani bebek ölümlerinin kaynağı bu olabilir27 Mart 2015 09:49
Hava sıcaklığının 30 derecenin üzerinde olması halinde ani bebek ölümü riski 5 kat artıyor.
Türkiye, 'Organ Ticaretine Karşı Avrupa Sözleşmesi'ne imza attı27 Mart 2015 03:11
Türkiye, organ ticaretiyle mücadeleye katılan 14'üncü ülke oldu. Sözleşme kendi rızası olsa bile para karşılığı hertürlü organ ticaretine yasak getiriyor.
Endişe uyku bozukluklarını tetikliyor26 Mart 2015 16:30
Uykuya dalamama ya da sık sık uyanma gibi sorunlar tekrarlandığında kişide uykuyla ilgili endişeler oluşur ve uyku bozuklukları daha da artar.
Griple ilgili doğru bilinen yanlışlar26 Mart 2015 14:04
Grip hastalığının Influenza A, Influenza B ve Influenza C virüslerinin neden olduğu viral bir enfeksiyon olduğunu belirten İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Nafiz Karagözoğlu, grip hastalığıyla ilgili doğru bilinen yanlışları anlattı.
Bunamaya karşı günde 3 bardak süt26 Mart 2015 13:43
ABD'de bilim adamlarının yaptığı araştırma, günde yaklaşık 3 bardak süt içmenin bunama riskini azaltabileceğini ortaya koydu.
Milli Takım maçları nerede oynanacak?
Mourinho'dan Milli takıma övgü!
Özgecan'ın katilinin karısından ikinci ifade
Aslan ve Kanarya'ya Juventus engeli
Böcekçi polisler İstanbul’da
F.Bahçe'de sakatlara özel program
Demba Ba için olay olacak sözler
Belçika, Rumlar'a acımadı
Cumhurbaşkanı, "oyuncak" kampanyasına katıldı
Rafsancani’den flaş uyarı: Ateşle oynuyorlar
Hollanda'yı salladık ama yıkamadık!
PEGIDA Kanada’da gösteri yapamadı
74 DAEŞ militanı öldürüldü
45 polise kadına şiddet cezası
O ülkeden flaş uyarı: Ateşle oynuyorlar
"Ali Baba ve 40" operası ilk kez sahnelendi
Nane yüklü tırdan 50 kilogram esrar çıktı
Batı Şeria'daki yürüyüşe İsrail müdahale etti
Başkentte su borusu patlayınca yol çöktü
Faroe Adaları'ndan Suriyeli mülteci hamlesi
Çekler'e evinde Letonya'dan büyük şok!
600 bin kişi Turkcell'den kaçtı!
Bakan Eker: Tüm sorunları anayasa çözer
Destici: Koalisyona hazırız!
Hollanda'da Emre'ye büyük şok!
Galatasaray Daikin Avrupa'ya veda etti
Kılıçdaroğlu, Gürsel Tekin'in oğluna kız istedi
Kadınlar Çözüm Süreci'nin mimarını açıkladı
Beşiktaş'tan Biliç açıklaması
Boko Haram seçim gününde dehşet saçtı
İran: Hava harekâtı hatalı ve tehlikeli
Homer’in papirüsü tuvalet kağıdı olarak kullanılmış
İstanbul Emniyeti'nden 'liseliye dayak' açıklaması
Kılıçdaroğlu'nu Bizimkiler dizisinin "Cemil"ine benzetti
Türkiye'den Makedonyalı öğrencilere burs desteği
Mucize çocuk o anları anlattı
İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nden açıklama
El bombasıyla yakalanan kişi tutuklandı
GS Nihat Doğan kararını verdi
Fenerbahçe 1 milyon hedefinde ilerliyor
Köpek, kaybettiği sahibinin mezarına her gün geliyor
İzlanda doludizgin!
Conte'ye ölüm mesajları!
Bodrum sahilinde ölü caretta caretta bulundu
Arnavutluk’ta iki Milletvekili’ne ev hapsi
Nepal'de Said Nursi Camii açıldı
Galatasaray'da son dakika gelişmesi
Şırnak'ta katliam gibi arazi kavgası
Bir dilek tuttu, "Vali Amca"sı gerçekleştirdi
Kahvaltıda kesinlikle çay içmeyin!
Yunanistan'da F tipi cezaevi protestosu
Filistinli 10 yaşındaki kızdan Türkiye'ye teşekkür
İTÜ'ye budist tapınağı istediler
Kafkasyalılardan HDP’nin ziyaretine tepki
Elazığ'da karayoluna kaya düştü
Şanlıurfa’da ‘Ümmet Yürüyüşü’ düzenlendi
Aile hekimleri için flaş açıklama
İki fincan çaya rekor ceza
Ünal Aysal: Ezik bir kulüptük
Lufthansa her yolcu için 50 bin euro ödeyecek
Abbas: Araplar, tarihte ilk kez ittifak etti
Fransa seçimlerinde ikinci tur yarın yapılacak