Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Boğaz ok yağmuruna tutuldu Radara yakalanmamak için grup kurdular! Rıdvan Dilmen'den penaltı yorumu Celal Kazdağlıİstanbul sermayesi yol ayrımında
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 22 Eylül 2014 Pazartesi 10:48
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 40,956 kez okundu.

Türk doktordan tıp literatürüne geçen operasyon22 Eylül 2014 10:59
Türk cerrah, tıp dünyasında bir ilki gerçekleştirdi. Doç. Dr. Önder Sürgit karından açtığı tek delikten aynı seansta 5 ayrı ameliyat yaptı.
Kalpte kişiye özel tedavi22 Eylül 2014 10:44
Prof. Yorgancıoğlu, koroner arter hastaları ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi verdi. Yorgancıoğlu'na göre tedavi kişiye özel olmalı...
İşte güne zinde başlamanın sırrı22 Eylül 2014 09:58
Her organın ihtiyacının farklı farklı olduğu ve beslenmenin bu organların ihtiyaçlarına göre yapılması gerektiği belirtildi.
Sağlık turizminden 2,5 milyar dolar gelir21 Eylül 2014 11:25
Sağlık turizminden geçen yıl 2,5 milyar dolar gelir sağlandı.
Spor yap bulmaca çöz alzheimer olma20 Eylül 2014 23:28
Kanser ve kalp hastalıklarından sonra en sık görülen hastalık olan alzheimer, yaşlanan dünyayı tehdit ediyor.
Sonbaharda bunları yiyin20 Eylül 2014 17:32
Sonbaharın kendini hissettirmesiyle birlikte bağışıklık sistemini de güçlendirmekte fayda var. Mevsim meyve ve sebzeleriyle hastalıklardan korunmanız mümkün.
Her baş ağrısı migren midir?20 Eylül 2014 10:58
Baş ağrıları konusunda açıklama yapan Prof. Dr. Fuat Güldoğuş, baş ağrısının çeşitli nedenlere bağlı olabileceğini, bunların çoğunun günlük streslere bağlı geçici ve kısa süreli baş ağrıları olarak görüldüğünü ifade etti.
Hamileler burun tıkanıklığına dikkat!19 Eylül 2014 16:27
Hamilelikte burun içerisindeki dokuların ve damarların ödemlenmesi sonucu burun tıkanıklığının arttığını söyleyen KBB ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Emre İlhan, bu durumun hamilelik öncesi tedavi edilmesi gerektiğini belirtti.
"Ebola barış ve güvenliği tehdit ediyor"19 Eylül 2014 16:18
BM Güvenlik Konseyi Ebola'yı "uluslararası barış ve güvenliği tehdit eden bir sorun" olarak ilan etti.
Türkiye'de ilk kez kendi organlarıyla nakil19 Eylül 2014 15:14
Türkiye'de ilk kez bir hastaya kendi organları kullanılarak bağırsak nakli ameliyatı gerçekleştirildi.
Aşıdan sonra bu dört belirtiye dikkat19 Eylül 2014 13:44
Annelerin aşılarla ilgili en çok sordukları soruların yanıtlarını veren Dr. Tijen Diri, aşı yapıldıktan sonra bebek ve çocukların iyi takip edilmesini önererek şu bilgileri verdi:
İğneyle damar arama dönemi kapanıyor19 Eylül 2014 12:54
Uzmanlar, kan alma işlemi sırasında damar bulmak için yapılan iğnenin deriye ne kadar zarar verdiğini ve acı hissettirdiğini söyledi.
Hükümet harekete geçti! İşsizlik fonu esniyor
En zengin ile en yoksul arasındaki gelir farkı...
Boğaz ok yağmuruna tutuldu
Öcalan'ın avukatından İmralı'ya ziyaret
Fikret Orman'dan çok tartışılacak sözler
Feci kaza: 2 ölü, 2 yaralı
Türk doktordan tıp literatürüne geçen operasyon
Saraybosna'da Sırplar'dan provokasyon!
Askeri teçhizatının yüzde 65'ini tüketti
Radardan kaçmak için Facebook'ta grup kurdular
Memur alımı için düğmeye basıldı
Ukraynalı küçük kızın ibretlik fotoğrafı
Asya borsalarında sert düşüş!
Kalpte kişiye özel tedavi
Tekirdağ'da Deniz Seki baskını
Siemens'den milyar dolarlık satın alma!
Radara yakalanmamak için grup kurdular!
Koru: E.İhsanoğlu ve S.Demirtaş’ın sağduyusu rehineleri kurtardı!
Yeryüzü Doktorları bayramda Afrika'da