Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

1 2 3 4
Mahçupyan'dan çarpıcı AK Parti ve HDP analizi Dört forvet bir Alex etmedi! Zana ve Önder İmralı'ya gitti Prof. Dr. Erol GökaŞimdi “Büyük Barış” zamanı
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 5 Mart 2015 Perşembe 12:11
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 41,230 kez okundu.

Omurgaya zarar veren 7 davranış05 Mart 2015 09:58
Yaşam kalitenizi düşüren, özellikle bel, sırt ve boyun ağrılarına sebep olan omurga hastalıklarından korunmak için dikkat etmeniz gerekenler...
Rutubet kanseri tetikliyor04 Mart 2015 20:53
Binalarda ortaya çıkan rutubet, önlem alınmazsa kanserden, romatizmaya, alerjiden, astıma kadar bir dizi rahatsızlığa neden oluyor.
Gözlerini seven balkabağı yesin!04 Mart 2015 16:40
Uzman Diyetisyen Esra Kula, bal kabağının, havuçtan iki kat daha fazla A vitamini içerdiğini belirterek, "Tatlısı, çorbası ve böreği yapılan bal kabağı, sağlıklı gözlerin de sırrı" dedi
Egzoz gazı zekâyı vuruyor04 Mart 2015 15:56
Yapılan araştırmalar, egzoz gazına maruz kalınmasının çocukların zekâlarını olumsuz etkilediğini gösteriyor.
Kemik suyu çorbası zayıflatıyor04 Mart 2015 15:25
New York Moda Haftası'na katılan mankenlerin tercih etmesiyle gündeme gelen kemik suyu çorbasının zayıflatıcı etkisi olduğu iddia edildi.
Duygusal filmler şişmanlatıyor04 Mart 2015 14:28
Duygusal filmlerin abur cubura eğilimi artırdığı, dolayısıyla şişmanlamaya zemin hazırladığı ortaya çıktı.
Diş implantı yerleştirmede yeni teknik04 Mart 2015 12:31
Meffert İmplant Enstitüsü Başkanı Dr. Özzeybek, diş implant tedavisinde yeni teknoloji ürünü matkap ucuyla iyileşme süresinin kısaldığını ve başarı şansının arttığını belirtti.
Yer fıstığının bilinmeyen faydası04 Mart 2015 12:03
Düzenli tüketildiğinde yer fıstığının kalp-damar hastalıklarını önleyebileceği belirlendi.
Sivas'ta ikinci domuz gribi vakası04 Mart 2015 09:47
Sivas'ta domuz gribinden ölen işadamı Mustafa Atar'dan sonra, 31 yaşındaki Dilek K.'nin de H1N1 virüsü taşıdığı saptandı.
'Şeker'den korunmak için, çay için03 Mart 2015 15:49
Geçen hafta Japon bilimciler, siyah çayın kemik erimesini önlediğini açıklamıştı. Çayın faydası ile ilgili bir başka haber de Amerika'dan geldi. Araştırmacılara göre, günde 3 fincan çay içmek, kan şeker seviyesini dengeliyor ve diyabet riskini azaltıyor.
Bilinçsiz ağrı kesici böbrekleri vuruyor!03 Mart 2015 13:31
Türk Böbrek Vakfı, 2015 Dünya Böbrek Günü’nde Türkiye için temasını “Bilinçsiz ağrı kesici kullanımı” olarak belirledi. Uluslararası Nefroloji Birliği ISN ve Uluslararası Böbrek Vakıfları Federasyonu IFKF’in ortaklaşa düzenlediği ve böbrek sağlığına dair dünyanın en geniş kapsamlı organizasyonu olan Dünya Böbrek Günü’nde, bu yıl “Herkes İçin Böbrek Sağlığı” teması ele alınıyor.
Kadınlarda ''demir eksikliği'' büyük sorun03 Mart 2015 12:06
Demir eksikliği anemisi halsizlik, kendini yorgun ve bitkin hissetme, nefes darlığı, göğüs ağrısı ve diğer belirtilerle kendini gösteriyor. Kansızlık nedeni olarak gösterilen demir ve B-12 açısından yapılan araştırma, kadınların yüzde 65'inde anemi olmadan demir eksikliği bulunduğunu ortaya koydu.
Hasan Cemal: 7 Haziran'da oyum HDP'ye
Karadeniz usulü arı nakil aracı
İslam'ın hoşgörüsünü 16 dilde anlattılar
Clinton'un başı e-posta adresiyle dertte
Cemil Çiçek: Parti kapatma dönemi geride kaldı
Mahçupyan'dan çarpıcı AK Parti ve HDP analizi
Biz bu yasayı çıkaracağız
Dört forvet bir Alex etmedi!
Ülker 2014 yılı karını açıkladı
CNR Kitap Fuarı yayınevlerini umutlandırdı
Selfie çubuk yasağı genişliyor
Ege Denizi'nde fırtına uyarısı
AK Parti'den istifa eden vekiller aday olacak mı?
Kanseri yendi sahalara döndü!
TOKİ'den 100 bin öğrencinin barınma sorununa çözüm
Zana ve Önder İmralı'ya gitti
Said Nursi ile Mustafa Kemal'in arasını bozan namaz beyannamesi
Paralı askerler: Özel güvenlik şirketleri
IŞİD 4 kişiyi daha katletti
Malatyalı Opare!
Wimbledon Tenis Turnuvası'na Türk hakem
"Can havliyle oynayacaklar"
Pilotu greve gidince tüm seferlerini iptal etti
Çeçen kadın 16 gündür cezaevinde
Ve 'Çılgın Proje'de ihale günü geldi
Xavi Barcelona'ya veda ediyor
Kadınlar 6 yıl daha uzun yaşıyor
Galatasaray Liv Hospital lider karşısında
Doğu'da kar ve tipi etkisini sürdürüyor
Schumacher'in bilgileri çalındı!
Irkçı e-posta atan polislerin cezası belli oldu
İlker Kaleli ile Burçin Terzioğlu evleniyor
Kılıçdaroğlu: MİT'i biz dinlemiyoruz ama ...
ASELSAN mühendisinin ölüm nedeni belli oldu
Anadolu Efes İspanya deplasmanında
Arsenal efsanesinden Mesut'a eleştiri!
'Yeni iPad yıl sonunda gelecek'
Bakan Yıldız'dan 3 döneme tam destek
Yunanistan'ı kurtarmak!
Konya'da askeri uçak düştü!
Düşen F4 uçağının ilk görüntüleri
Apple akıllı telefon pazarında lider oldu
Önder Aytaç'a yakalama kararı
Yok artık Ronaldo!
Vefatının 4. yılında Tahir Büyükkörükçü hoca
Gülenciler o yalıyı hâlâ kullanıyor!
Bu hafta 9 film vizyona girecek
Chelsea tutulmuyor
Uludağ'da kar kalınlığı 2 metre
Apple akıllı telefon pazarında lider oldu
Banvit yolu yarıladı!
Arsenal 5 dakikada
Hamzaoğlu genç ismi fırçaladı!
Omurgaya zarar veren 7 davranış
Yanal Constant krizinin perde arkası
Asrın projesinde geri sayım başladı
İşte Yarsuvat'ın derbi kararı!
Yemen'de İranlı diplomat serbest
Uludağ'da kar kalınlığı 2 metre
686 koala öldürüldü!
İstanbul'da elektrik kesintisi
HDP RTÜK üyeliği için adaylarını belirledi
Borsa, güne düşüşle başladı