Yandex.Metrica
Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Emniyette yeni operasyon! Rusya'dan flaş Türkiye açıklaması! Meclis'te 4 eski bakan için kritik saatler Ahmet ÖzcanTürkiye’nin Soğuk Savaşı biterken; ‘Dinle küçük adam...’
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
Kalp rahatsızlığının fiziksel belirtileri
5 Şubat 2006 Pazar 13:41
Güncellenme Tarihi 22 Aralık 2014 Pazartesi 16:16
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Kalp hastalarında sık görülen fiziksel belirtiler arasında karın çevresinde yağlanma, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintileri yer alıyor.

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Dilek Ural, kişinin fiziki görünümünden kalp rahatsızlığı olup olmayacağı konusunda fikir edinilebileceğini söyledi.

Doç. Dr. Dilek Ural, fiziki görünümdeki bazı özelliklere, kalp hastalarında daha sık rastlanıldığını da belirtti.

Ural, ''karın çevresinde yağlanma, kalçalar daha dar iken kalın bir bel ile fazla göbek, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, kalp hastalığının habercisi olabilir'' dedi.

Doç. Dr. Dilek Ural, bazı kişilerin göz çevrelerinde, göz kapaklarının ortaya yakın üst ve alt kapaklarında beyaz yağ birikintilerinin görüldüğünü de anlattı:

''Gözlerde yağ bezelerinin yanı sıra renkli kısmının etrafında, alt kısmında yarım halka şeklinde beyazlık oluşumu da kolesterol bozukluğunun habercisidir. Yaşlılarda görülebilecek bu durumun, 40 yaşın altındaki kişilerde görülmesi kalp damar hastalığının belirtisi olabilir.

İşaret ve yüzük parmağı arasında uzunluk farkı

Yapılan araştırmalarda işaret ve yüzük parmaklar arasındaki uzunluk farkının fazla olmasının, testosteron hormonu yüksekliği, saldırgan ve agresif kişilikle bağlantısı kurulmuş. Bu durumu kalp damar hastalığı nedeni olarak yorumlayamasak da 'kalp-damar hastalığını beraberinde getirebilir mi?' sorusunu akıllara getiriyor.

Ayrıca, kalp hastalarının çoğunluğunun kulak memesinde yere paralel bir çentik gözlendi.''

Ural, erkeklerde sık görülen saç dökülmesinin de hormonlarla bağlantılı bir durum olduğunu, saç dökülmesi fazla olan kişilerde kalp-damar hastalıklarının daha sık olabileceği yönünde çalışmaların olduğunu belirtti.

Klinik değerlendirmelerde fiziksel özelliklerin dikkate alınmadığını vurgulayan Doç. Dr. Dilek Ural, daha çok aile öyküsü, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, koruyucu kolesterolün düşüklüğü, zararlı kolesterolün yüksekliği ve sigara kullanımı gibi ana risk faktörlerini sorguladıklarını sözlerine ekledi.

cnn türk

Bu haber 41,141 kez okundu.

Kas ilaçları ölüm riskini arttırıyor22 Aralık 2014 17:39
Uzmanlar, kas yapmak için kullanılan ilaçların ölüm riskini artırdığını söyledi.
Sivas'ta "Ambulans Rallisi" düzenlendi22 Aralık 2014 14:30
Sivas'ta, 22 Aralık Paramedikler Günü dolayısıyla "Ambulans Rallisi" düzenlendi.
Depresyonun nedeni bu olabilir!22 Aralık 2014 12:25
New York Stony Brook Üniversitesi'nde çalışan Prof. Dr. Turhan Çanlı, depresyonun nedeninin virüs, bakteri ya da parazit gibi bulaşıcı etmenler olabileceğini belirtti.
Saç boyasında kanser riski!22 Aralık 2014 11:01
Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Denetleme ve Sertifikalama Araştırmaları Derneği (GİMDES) Başkanı Dr. Hüseyin Kâmi Büyüközer, yapılan araştırmalarla bazı saç boyalarının Lenfoma ve Mesane Kanseri gibi hastalıklara sebep olduklarının tespit edildiğini belirtti.
Hazır meyve sularından uzak durun22 Aralık 2014 10:35
Prof. Dr. Hasan Kocaokutgen, alınan ürünün mutlaka ''içindekiler'' kısmına bakılması gerektiği uyarısında bulundu.
Menenjit sağlıklı insanı bile 1.5 saatte öldürebilir22 Aralık 2014 10:27
Birçok hastalığı beraberinde getiren menenjit için çoğu zaman aşılar bile kayıtsız kalabiliyor. Uzmanlara göre 1.5 saat içinde bile öldürebilen menenjit için hijyen kurallarına uyulması hayati önem taşıyor.
Hapşırırken fıtık olmayın22 Aralık 2014 10:00
Uzmanlar, omurgalar içinde basıncı artıran hapşırma ve sert öksürmeyle bel ve boyun fıtığı olma riskinin artabileceğini açıkladı
Kürdandan uzak durun21 Aralık 2014 21:00
Kürdan kullanımı, dişlerin arayüz bölgelerinde bulunan, 'diş eti papili' olarak adlandırılan yumuşak dokunun zamanla kaybolmasına sebebiyet veriyor
Yumurtanın ömrü: 28 gün!20 Aralık 2014 17:55
Kahvaltılarımızın vazgeçilmez gıdası yumurtanın standartları değişti. Yumurtanın paketlenmesinden muhafazasına, depolanmasından taşınma ve pazarlanmasına ilişkin standartlar yeniden düzenlendi.
Müezzinoğlu: Doktorun sezaryen zorunluluğu yok20 Aralık 2014 17:43
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, sezaryen doğumla ilgili doktorun bir zorunluluğunun olmadığını söyledi.
Çamur havuzunda şifa arıyorlar19 Aralık 2014 16:06
Vatandaşlardan Göztaşı: "Sağlıklı yaşamak için her hafta kaplıcaya geliyoruz.
Yaban mersininin bilinmeyen faydası19 Aralık 2014 16:03
Yaban mersininin, aşırı yağlı yiyeceklerin olumsuz etkilerini azaltabildiği belirlendi.
Obradovic en büyük sıkıntısını açıkladı
Ronaldinho için gazeteye ilan verdiler
IŞİD hedeflerine 22 saldırı!
Hobbit, rekor kırmaya devam ediyor
Gökhan İnler Beşiktaş'a geliyor
Galatasaray Diyarbakır'a gitti
Moody's Türkiye kararı için tarih verdi
Bu görüşme merak konusu oldu!
CHP'de toplu istifa
AB 1.9 milyar Avro’luk programı onayladı
Valiliğin önünde döner bıçaklı eylem
Borsa 85 bin puanı geçti
Oğuz Çetin görevinden ayrıldı
Putin istedi Rus oligarklar dolar yağdırdı
Hazine alacakları 17,3 milyar lira oldu
Özgürlüğü için 20 yıl bekledi
Kas ilaçları ölüm riskini arttırıyor
Hızlı trende içki servisi kalktı
Okul servisine saldırı: 4 ölü
Memurlar ne kadar maaş alacak?
Emniyette yeni operasyon!
İstanbul'da her yol İFM'ye çıkacak
Birincilik getiren fotoğraf
İnsuyu Mağarası'nda acil durum
Devrilen kamyon doğalgaz borusunu patlattı
Trabzonspor Fenerbahçe'yi FIFA'ya şikayet edecek
Ruslar, Türk Akademisyenden ders alıyorlar
Haydar Ergülen Necip Fazıl’ı anlatacak
Metropolis'deki kazı çalışmaları
Fenerbahçe'den Emenike patlaması!
"Haşhaşlı leblebi" üretildi
Bu da 'Bedelli Bekarlık'
17 yaşındaki Ebru’dan bir haftadır haber yok
Türkiye Kupası'nda 3. haftanın hakemleri açıklandı
Tunus'un yeni cumhurbaşkanı Sibsi
Genç öğretmenin yardım çağrısına yanıt ABD'den geldi
3 bin yıllık “taş tencere” geleneği
Doğalgaz fiyatları düştü
Bu fotoğrafla "Fırtına" kopardı
Akhisar'da Uğur Demirok depremi!
İran Türk tır depolarının mühürlenmesini askıya aldı
Çin: Saldırıyı K.Kore düzenlemedi
Hamzaoğlu'dan sürpriz Diyarbakır kadrosu!
'Büyük İstanbul depremi' için önemli uyarı
Bu görüşme merak konusu oldu
O sürücünün akli dengesi yerinde değil!
Mısır basını Ezher'i hedef alıyor
Ünlü oyuncu ilkokul aşkıyla evlendi
Eskişehirspor açıkladı! "G.Saray'la görüşüyoruz"
Rusya'dan flaş Türkiye açıklaması!
Özbekistan'da genel seçim sonuçları açıklandı
Salih Bademci ve İmer Özgün nişanlandı!
Küfür eden taraftarlar dudak okuma yöntemiyle yakalandı
Çeyrek altın ne kadar?
'Galatasaray ile transfer için görüştük'
3 bin yıllık “taş tencere” geleneği
'Demba Ba için yoğun çalıştık'
Klopp: Gerizekalılar gibiyiz
Meclis'te 4 eski bakan için kritik saatler
"Çuval geçirme" olayıyla ilgili flaş gelişme!
Bu ilçede sokaklar kadınlara emanet
Dünya devi Barça’ya sponsor oldu
3 taraftara 1 yıl men cezası
Türkmen sığınmacılar yaşam mücadelesi veriyor
Rusya ilk kez banka kurtardı
Kendimden tiksiniyordum
Yargıtay'dan Kılıçdaroğlu'na iyi haber