Anasayfam YapFavorilere EkleHaber Bandı EkleReklamİletişim

Yıldırım'dan Sözcü'ye tazminat davası! Elvan'dan çok önemli Twitter açıklaması Eski DEP'li Kaya gözaltında! Ömer AltaşKorkaklara paye verilmez!
Okullarda şiddet!
Okullarda şiddet!
17 Mayıs 2009 Pazar 11:11
Güncellenme Tarihi 17 Nisan 2014 Perşembe 15:12
Türk Eğitim-Sen tarafından yapılan anket, okulların şiddet yuvası olduğunu ortaya çıkardı. Yapılan araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 74.9'u şiddet uygularken, öğretmenlerin yüzde 23'ü de öğrencilerinden şiddet görüyor.

Türkiye Kamu-Sen Konfederasyonu'na bağlı Türk Eğitim-Sen, okullarda yaşanan şiddetin boyutunu tespit edebilmek amacıyla bir anket çalışması düzenledi. Anket öğretmenlerin gözüyle okullarda ve öğrenciler arasında yaşanan şiddeti yakın plana aldı. Türkiye genelinde 1010 öğretmen üzerinde uygulanan ankete katılan öğretmenlerin yüzde 15.4'ü kadın, yüzde 84.6'sı erkek. Ankete katılanların yüzde 60'ı ilköğretimde, yüzde 23'ü mesleki ve teknik ortaöğretimde, yüzde 16.9'u da genel ortaöğretim kurumlarında görev yapıyor.

Öğrencilerin yüzde 75'i şiddet uyguluyor

Araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 74.9'u okulda şiddet uyguluyor. Şiddet uygulamayan öğrenci sayısı ise sadece yüzde 25.2 oldu.

Ankete katılan öğretmenlerin yüzde 23'ü ise öğrencisi tarafından şiddete maruz kaldığını belirtirken, yüzde 76.9'u öğrencisi tarafından şiddet görmüyor.

Öğrencisi tarafından şiddete maruz kaldığını ifade eden öğretmenlerin yüzde 65.1'i sözlü şiddete maruz kalırken, yüzde 16.9'u psikolojik şiddete, yüzde 14.4'ü ise fiziksel şiddete maruz kalıyor. Öğretmenlerin yüzde 3.6'sı ise öğrencileri tarafından cinsel şiddete uğradığını açıkladı.

Öğrenciler arasında en fazla fiziksel şiddet yaygın

Ankete katılan öğretmenler, öğrenciler arasında en fazla fiziksel şiddetin yaygın olduğunu belirtiyor. Ankete göre, öğrencilerin yüzde 47.8'i fiziksel şiddet, yüzde 44.1'i sözlü şiddet, yüzde 5.8'i psikolojik şiddet, yüzde 2.3'ü de cinsel şiddet uyguluyor.

Öğretmenlere göre öğrencileri şiddete iten en büyük etken ise, yüzde 33.6 ile öğrencinin ailesinden ya da çevresinden şiddet görmesi. Bunu yüzde 31.7 ile ebeveynlerin ilgisizliği, yüzde 16.8 ile mafya/aksiyon/korku filmleri ya da dizileri, yüzde 8.7 ile eşlerin ayrı olması, yüzde 4.9 ile bilgisayar oyunları, yüzde 3.7 ile yoksulluk takip ediyor.

Öğrenciler internet cafeden çıkmıyor

Araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 83.8'i atari salonlarına ya da internet kafelere gidiyor. Atari salonlarına ya da internet kafelere gitmeyen öğrencilerin oranı ise sadece yüzde 16.2'de kaldı.

Ankete katılanlara göre öğrencilerin yüzde 85'i fiziksel şiddeti yumruk atmak, kafa atmak gibi bireysel güç kullanarak gerçekleştiriyor. Öğrencilerin yüzde 12.9'u kesici aletlerle, yüzde 1.6'sı sopayla, yüzde 0.5'i de silahla şiddet uyguluyor.

Araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 43'ü okula geliş-gidişlerinde bıçak, kelebek, ustura, jilet gibi kesici alet taşıyor.

Okul çevresinde şiddet yaygın

Ankete katılan eğitimcilere göre; öğrencilerin yüzde 84'ü şiddeti arkadaşlarına, yüzde 13.6'sı herkese, yüzde 2.1'i öğretmenlerine uyguluyor. Eğitimcilere göre öğrenciler şiddeti en çok okul çevresinde uyguluyor. Ankete katılanların yüzde 47.5'i öğrencilerin şiddeti okul çevresinde, yüzde 23.4'ü okulda, yine yüzde 23.4'ü sokakta uyguladığını söylüyor. Bu soruya diğer yanıtını verenlerin oranı yüzde 5.7 oldu.

Eğitimcilerin yüzde 91.2'si madde bağımlılığının şiddeti tetikleyen etkenlerden birisi olduğunu düşünüyor. Ankete katılanların yüzde 77'si şiddet uygulayan öğrencinin okulda başarı düzeyini "başarısız" olarak tanımlarken, yüzde 22.3'ü vasat olarak tanımlıyor. Bu soruya başarılı yanıtını verenlerin oranı ise sadece yüzde 0.7'de kaldı.

Gelir düzeyi düştükçe şiddet artıyor

Şiddet uygulayan öğrencilerin yüzde 76.2'si ise alt gelir grubunda yer alıyor. şiddet uygulayan öğrencilerin yüzde 20'si orta gelir grubunda bulunurken, yüzde 3.8'i de yüksek gelir grubuna sahip.

Eğitimcilerin yüzde 75.3'ü şiddete yatkın öğrencinin kişilik yapısını saldırgan diye tanımlarken; yüzde 11.4'ü içe kapanık, yüzde 7.7'si soğukkanlı, yüzde 4.6'sı sosyal, yüzde 1'i de çekingen olarak tanımlıyor.

Öğrenciler arasında en çok ise "tehdit" sucu işleniyor. Öğrencilerin yüzde 70.3'ü tehdit, yüzde 9.7'si yaralama, yüzde 9.3'ü taciz, yüzde 5.4'ü hırsızlık, yüzde 2.8'i şantaj, yüzde 2'si gasp suçunu işliyor.

Öğretmenleri şiddetin nedenini "Yetersiz disiplin yönetmeliğine" bağlıyor

Öğretmenlerin yüzde 47.5'i disiplin yönetmeliklerinin yetersizliğinin öğrencileri şiddete teşvik ettiğini düşünürken; yüzde 33.5'i öğrencilerin sosyal ve sportif aktiviteler yapabileceği mekanların yetersizliğinden şiddetin ortaya çıktığına inanıyor. Öğretmenlerin yüzde 12.1'i ise rehberlik sistemindeki eksikliklerin, yüzde 4.4'ü okul yönetimine yeterli kaynak aktarılmaması, yüzde 2.4'ü de derslerin boş geçmesinin öğrenciyi şiddete teşvik ettiğini savunuyor.

Ankete katılan eğitimcilerin yüzde 45.2'si ise okulunda özel güvenlik ya da kamera sistemi olduğunu, yüzde 54.8'i okulunda özel güvenlik ya da kamera sistemi olmadığını açıkladı.

"Önlemler alınmazsa okullar çete yuvasına dönecek"

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, okullarda şiddetin Türkiye'nin bir gerçeği olduğunu söyleyerek, özellikle son yıllarda öğrencilerin birbirlerine, okul idarecilerine, öğretmenlerine ya da diğer insanlara karşı uyguladığı şiddet oranında büyük bir artış olduğunu söyledi. Anket çalışmasında eğitimcilerin gözüyle, okullarda öğrencilerin uyguladığı şiddetin mercek altına alındığını kaydeden Koncuk, şunları söyledi:

"Ortaya çıkan manzara okullarda şiddet konusunda alınan önlemlerin ne denli yetersiz olduğudur. Okullarda disiplin yönetmelikleri yetersizdir. Çoğu okulda güvenlik önlemi yoktur. Rehberlik hizmetleri ihtiyaca cevap verememektedir. Kalabalık sınıflar, boş geçen dersler şiddeti tetiklemektedir. Medyada yer alan şiddet içerikli görüntüler, haberler, dizi ve filmler öğrenci için olumsuz davranış oluşturmaktadır. Okullarda öğretmenin etkinliğinin son yıllarda azaltılması öğrencinin şiddeti rahatlıkla uygulamasına zemin hazırlamaktadır. Okul çevresinde sıkı gözetim yapılmamakta, okul önlerindeki, köşe başlarındaki seyyar satıcılar tam anlamıyla denetlenmemektedir. İşte tüm bunlar şiddetin uygulama alanı bulmasına yol açmaktadır. Önlemler hızla alınmazsa okullar çete yuvasına dönecek, eğitim kurumları eli silahlı, sopalı çocuklarla dolup, taşacaktır."

cumhuriyet

Bu haber 1,350 kez okundu.

Lisansüstü Eğitim görenler dikkat!17 Nisan 2014 12:59
Eğitim-Bir-Sen, Yükseköğretim Kurulu’na (YÖK) yazılı müracaatta bulunarak, Lisansüstü Eğitim süresinin memuriyetten sayılmasını istedi.
30 yaş ve üstüne sınavsız üniversite17 Nisan 2014 12:15
MEB, YÖK ve eğitim kurumu yöneticilerinin toplantısından 'sil baştan' yeni yasa sinyali çıktı
Üniversiteye girişte yeni dönem!17 Nisan 2014 12:01
2016'dan itibaren YGS ve LYS sistemleri kalkarken, üniversiteye merkezi sınavın ortalamalarıyla girilecek.Üniversiteler de üç gruba ayrılacak.
Yüksek öğretim sistemi değişiyor!16 Nisan 2014 16:32
YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, katıldığı toplantıda Yüksek öğretim sistemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
LYS'ye girecek öğrenciler dikkat!16 Nisan 2014 11:52
Üniversiteye girişin ikinci adımı olan Lisans Yerleştirme Sınavlarına başvurular, 21-30 Nisan arasında yapılacak. Başvuru süresi uzatılmayacak.
Bakanlık okulları uyardı! Dikkat15 Nisan 2014 08:06
Bakanlık, ikinci dönem ortak sınavlarda yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçmek için okulları uyardı.
Rektör Çelik kalp krizi geçirdi14 Nisan 2014 23:52
Malatya İnönü Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik, kalp krizi geçirdi. Çelik'in, ambulans uçakla Ankara'ya sevk edildiği öğrenildi
KLܒde 'etkili iletişim'14 Nisan 2014 23:33
Kırklareli Üniversitesi (KLÜ) Sürekli eğitim Merkezi tarafından 'Etkili İletişim' eğitimi düzenlendi.
MEB'den çok önemli uyarı!14 Nisan 2014 11:45
Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul 8'inci sınıf öğrencilerinin katılacağı ikinci dönem ortak sınavlara ilişkin herhangi bir aksaklığın yaşanmaması için uyarıda bulundu.
Eğitimde sevindiren gelişme!14 Nisan 2014 10:14
Türkiye'de ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında derslik başına düşen öğrenci sayısı ortalama 29'a geriledi.
FEM’den komik açıklama!13 Nisan 2014 12:09
FEM Dershanesi; Matematik öğretmeni Sabri Kandilli ve Rehberlik Öğretmeni Murat Demir’in derste öğrencilerine CHP’ye oy verilmesini istediğini anlatan haber hakkında komik açıklamada bulundu.
O sınava 4 bin 800 kişi başvurdu12 Nisan 2014 12:16
Mersin'de kurulacak Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nde istihdam edilecek öğrencilerin Rusya'da eğitim almaları için yapılacak sınava 4 bin 800 aday başvurdu.
Filistin Başbakanı işçinin elini öptü!Bozdağ: O hakim kendi ağzına baksınAnkara Büyükşehir'de paralel operasyon başladı!17 Nisan Filistinli Esirler Günü kutlandı!Rüzgarın oğlu Bale!CHP'li belediyenin Berkin Elvan ayıbıDışişleri'ndeki zirveyi dinleyen hain belli oldu!Selfie Çekerken Tekme Yedi!Vefatının 21. Yılında Turgut ÖzalBaykal'dan Cumhurbaşkanlığı seçimi açıklaması!Yeni paralel kumpasın hedefi Cumhurbaşkanlığı seçimi!İnce: CHP'nin kendine güveni yokHaber10 mobil sayfası güncellendi!Hürriyet'ten ilizyon ve çarpıtmaSuriyeli çocuktan Erdoğan'a büyük sürprizİdamdan Kurtaran Tokat!Üniversiteye girişte yeni dönem!Tüm Manşetler
Aziz Yıldırım'dan flaş hamle!
Putin'den NATO'ya gözdağı!
Helikoter düştü iddiası asılsız çıktı!
İstanbul Boğazı gemi trafiğine açıldı!
Derbi öncesi şok sakatlık!
Trabzonspor'da Puyol iddiası!
Saadet Partisi'nin Kongresi 4 Mayıs'ta!
CHP "5 kuruş" tazminat kazandı
Satürn doğurdu! Artık yeni bir uydu var
Filistin Başbakanı işçinin elini öptü!
Cübbeli Ahmet Hoca resmen başvurdu
Yeni filmi Cannes Film Festivali’nde
Ukrayna sorunu Cenevre'de masaya yatırıldı
Yıldırım'dan Sözcü'ye tazminat davası!
Amrabat kararı verildi!
Bozdağ: O hakim kendi ağzına baksın
17 Nisan Filistinli Esirler Günü kutlandı!
Rüzgarın oğlu Bale!
ATM'den para çekerken dikkat edin!
Beşiktaş'ta Tolga Zengin sürprizi!
CHP'li belediyenin Berkin Elvan ayıbı
Barış Manço Korosu'ndan muhteşem prova
Instagram'da sahte hesap avı
Elvan'dan çok önemli Twitter açıklaması
Eski DEP'li Kaya gözaltında!
Nasıl yumruk yediğini ilk defa anlattı
İşte trafiğe kayıtlı araç sayısı!
Yunan jetlerinden Türk uçaklarına taciz
İsrail Gazze sınırındaki kapıları kapatıyor
Baykal'dan Cumhurbaşkanlığı seçimi açıklaması!
Ürdün'de askeri uçak düştü
Aziz Yıldırım'ın cezası ertelenebilir mi?
Kartal'da Ersan Gülüm şoku!
Faizler 3,5 ayın en düşük seviyesinde
Fitch'ten bankacılık sistemlerine uyarı
Yeni paralel kumpasın hedefi Cumhurbaşkanlığı seçimi!
Irak'ta askeri karargaha saldırı: 13 ölü 17 yaralı
İnce: CHP'nin kendine güveni yok
Seyirciz maç tarih oluyor!
58 milyon dolar kıdem tazminatı alacak
Lisansüstü Eğitim görenler dikkat!
Haber10 mobil sayfası güncellendi!
Uçağın motoruna arı sürüsü girdi!
Dini mekanlar "rehber din görevlisi"ne emanet
Sakarya'da helikopter düştü iddiası
Hürriyet'ten ilizyon ve çarpıtma
Kadına karşı şiddet'e elektronik kelepçeli takip!